[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Flickr geeft EXIF-info ook weer, rechtsboven zie je bij sommige foto's met welke camera de foto is gemaakt en daar kan je op klikken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Royz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:57:
Kunnen we in de TS geen database maken van mooie nachtlocaties per provincie ofzo? Of tips uitwisselen? Ik hoop dat meer het een goed idee vinden, ik zou er zelf veel aan hebben :)
Ga ik meenemen in de overhaul van dit topic. Als jullie nog meer goede ideeën hebben hoor ik het graag (via DM of in het feedbacktopic)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:47
Terryb47 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:53:
[...]
ben inmiddels weer in hong kong beland
[...]
Mooie stad is dat! Vooral bij de eerste valt er genoeg te zien, misschien zelfs iets te druk voor mij. De derde vind ik de beste, goed belicht en een mooie weerspiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
@ Hahn, ik dank u hartelijk. ik wist serieus niet meer waar het zat in Flickr, ookal is het niet moeilijk te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:45

Polariteit

Fietsende fotografeur

douPel schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:55:
[...]

@ Marcel, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Met jouw foto ter inspiratie ben ik laatst zelf in de schemer in het weiland gaan staan. Maar ofwel het was al te donker, of het was té bewolkt (was best bewolkt) of ik heb gewoon totaaaal verkeerde instellingen gebruikt, maar het was totaal gefaald, haha! 8)7

Met wat tips (wanneer, tijd, overige bijzonderheden die de foto ten goede komen) zou je me zeer gelukkig maken ;)
Bij mij scheen de maan ook nog he, dat hielp ook erg goed ;)

en wat betreft instellingen: zie idd de exif ;)

Denk wel dat die per situatie zullen verschillen. is een beetje proberen ;)

@terryb47: Die eerste en derde zijn echt superplaten, vind HongKong een erg fotogenieke stad. Lijkt me geweldig om daar eens rond te struinen met de camera :D

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mochten er nog mensen wel eens in de wat noordelijker regionen komen en het fenomeen Aurora Borealis willen fotograferen: hier een geinig linkje met wat tips http://www.arcticphoto.is/aurora-photography-in-iceland

Ik post het maar even hier, aangezien hier de meeste nachtfotoliefhebbers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag het volgende probleem in dit topic zetten: Als ik een opname maak van de maan krijg ik hem bij een langere belichtingstijd nooit echt scherp meestal wordt het dan een ster. Komt dit door de lens die ik gebruik (in dit geval de Sigma 10-20) of is hier wellicht een oplossing voor. Ik heb gespeeld met diverse diafragma's maar dat lost niets op. Ik vind stervorming meestal iets toevoegen aan een foto maar de maan wil ik graag scherp hebben!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6018/6201138409_ee70c54451.jpg
Sundown at Dwingelderveld by Christoffels, on Flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:47
Stervorming treedt vaak op bij kleine diafragma's, zoals f/11 in jouw geval. Daarbij staat de maan niet stil aan de hemel, in 20 seconden kan die misschien wel wat bewogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Probleem bij de maan is ook de belichting zelf. De maan heeft veel minder lange sluitertijd nodig dan je nu hebt gebruikt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Je maakt inderdaad een nachtfoto zoals hierboven al gezegd wordt, maar de maan staat vol in het zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Zoals ik eerder al zei ben ik weer eens de hort op gegaan, en ik heb mijn nieuwe 35mm f/1.8 eens getest.
Ik ben er zelf behoorlijk tevreden over. Dit vind ik zelf de twee beste:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6236/6339487731_6449239e50_z.jpg
Boompjes by Erik Roozen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6049/6339486741_9a33f23d7f_z.jpg
Maastoren by Erik Roozen, on Flickr

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

mooie kleurtjes, vooral bij de eerste. In de tweede vind ik dat overbelichtte gebouw op de achtergrond vrij storend.

Ook zonde dat er nogal wat 'blokjes' in de lucht zitten. valt zelfs in de kleine versie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 21:37
Voor een foto/opdracht van de plaatselijke fotoclub...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6114/6331315709_9b4562a8f8_m.jpg

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

marceltuit schreef op maandag 14 november 2011 @ 06:50:
mooie kleurtjes, vooral bij de eerste.
Thanx :)
In de tweede vind ik dat overbelichtte gebouw op de achtergrond vrij storend.
Ook zonde dat er nogal wat 'blokjes' in de lucht zitten. valt zelfs in de kleine versie op.
Het was behoorlijk donker, dus dan heb je al snel dat de echt lichte dingen overbelichten. En 'blokjes'? Bedoel je soms ruis?

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Nee, hij bedoelt de verlichte ramen? Of zijn het kranen? De bovenkant van het gebouw is zo donker dat het lijkt of die verlichte ramen in de lucht zitten.

En overbelichting hoeft niet... je kan hem lokaal bewerken of je had hem met HDR kunnen voorkomen. Verder vind ik ze mooi, ook de reflecties in het water :)

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 14-11-2011 12:45 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

nee, het is geen ruis, en het zijn ook geen ramen/gebouwen/kranen. ik zie duidelijk een soort van 'blokjes' in de lucht, komt volgens mij door verkeerde jpeg compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Het zou maar zo aan de jpeg-compressie van Flickr kunnen liggen, hoewel ik het op mijn werklaptop momenteen niet echt kan zien (een heel klein beejte als ik de brightness van mijn scherm op max zet). De bestandsgrootte van de foto's op flickr is een stuk kleiner dan die van de originelen. Ik zal vanavond eens kijken of de 'blokjes' (wat ik nu kan zien lijkt trouwens meer op dithering dan op jpeg-artifacts) ook in het origineel zitten.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
@ Silvermoon

Fijne foto om na te kijken, de kleuren blauw, groen en geel/oranje vind ik erg goed samen werken.. mooi onderwerp is het.

@christoffels

Mooi gevonden, vind die vormen goed uitpakken met de lucht, ik zou er alleen nog wat meer levendigheid en contrast een toevoegen, vind de foto beetje flets.

@Terryb47 Leuke reeks, eerste is lekker simpel maar toch een net beeld, verder eigenlijk niks op te zeggen, je 2e beeld vind ik zeer geslaagd, zo heb ik Hong Kong namelijk nog nooit op foto's gezien, de lightstreams nodigden je echt uit om het gebouw binnen te gaan, ben ook benieuwd hoe de foto er in kleur uit ziet. Je derde foto is ook prima, mooi een geheel.

@E-Rick

Ik vind je foto's een beetje donker, ik ben zelf een voorstander van lichtjes overbelichten in de avond zodat ik meer info in de lucht heb zitten en ik hem dan altijd nog donkerder kan maken.

Vorige week vrijdag nadat ik dinsdag mijn CF vergeten was toch nog even op vrijdag naar Eindhoven gecrost om wat beelden te maken, heel weinig gemaakt maar deze rolde er als het beste uit..

Afbeeldingslocatie: http://i683.photobucket.com/albums/vv194/Wrichuurd/20111111-IMG_9564.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i683.photobucket.com/albums/vv194/Wrichuurd/20111111-IMG_9586-bewerkt-bewerkt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i683.photobucket.com/albums/vv194/Wrichuurd/20111111-IMG_9573-bewerkt-bewerkt.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@Richard! : ik vind de eerste 2 foto's interessanter dan vele andere die van Glow gemaakt zijn (incl. die van mijzelf). Vooral de tweede met die reflectie komt erg goed uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Bedankt, als je ziet hoeveel man daar op af komen is het ook nog een hele uitdaging, helaas eigenlijk te weinig gezien en gefotografeerd, volgend jaar ga ik wel lekker alleen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

marceltuit schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:01:
nee, het is geen ruis, en het zijn ook geen ramen/gebouwen/kranen. ik zie duidelijk een soort van 'blokjes' in de lucht, komt volgens mij door verkeerde jpeg compressie.
Ik heb het origineel nog even van dichtbij bekeken en daar is de 'blokjes/dithering' een heel stuk minder. Ik ga er maar even vanuit dat het komt door een combinatie van bijna zwart en de compressie die Flickr toepast.
Richard! schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:21:

@E-Rick

Ik vind je foto's een beetje donker, ik ben zelf een voorstander van lichtjes overbelichten in de avond zodat ik meer info in de lucht heb zitten en ik hem dan altijd nog donkerder kan maken.
Ze zijn inderdaad behoorlijk donker, ik had ze zelf ook wel iets lichter gezien. Het was dan ook midden in de nacht en de lucht was zo goed als zwart. Binnenkort maar eens wat pogingen wagen als het nog niet zo heel erg donker is.

Van jou vink ik de tweede verreweg de beste, fijne kleuren en de reflectie maakt het af.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

E-Rick schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:57:
[...]

Ik heb het origineel nog even van dichtbij bekeken en daar is de 'blokjes/dithering' een heel stuk minder. Ik ga er maar even vanuit dat het komt door een combinatie van bijna zwart en de compressie die Flickr toepast.

[...]

Z
Ik heb gisteravond thuis op mijn eigen schermen nog even gekeken, en daar zie ik het niet :?

erg raar; want ik zag het net ook op een foto vanmijzelf (zag ik thuis dus ook niet) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Richard! schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:23:
Bedankt, als je ziet hoeveel man daar op af komen is het ook nog een hele uitdaging, helaas eigenlijk te weinig gezien en gefotografeerd, volgend jaar ga ik wel lekker alleen haha.
Het viel me wel op dat het na negenen snel rustiger wordt, ook al was het goed weer. Nadeel is dan weer dat het licht om elf uur uit gaat doordeweeks (twaalf uur in het weekend).

En ja, slimste is om eerst een keer met familie/vrienden te gaan, en daarna een keer speciaal terug komen om te fotograferen. Hoeven zij niet steeds op je te wachten, en jij hoeft je niet te haasten en je kunt de projecten eerst rustig verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik vond het echt ontzettend druk, ik zit er aan te denken om volgend jaar de laatste anderhalf uur te gaan, het was nu op vrijdag om 10 uur nog stervens druk. Volgende editie ga ik inderdaad ook een keer in me eentje, kan ik tenminste doen en laten wat ik wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
Een poging om de dikke mist van vannacht vast te leggen vanuit m'n raam:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6222/6365096795_a6fe9b7c94_z.jpg
Foggy Tuindorp by dvdgrs, on Flickr

Ik heb het raam er ingelaten als kader, omdat de foto op zich misschien wat saai is. De mist ziet er irl nog wel een stuk dichter uit, een erg lastig onderwerp... Enig idee hoe ik het er 'beter' op krijg? (misschien dat het felle licht van de lantaarnpaal roet in het eten gooit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De mist is mij wel duidelijk, maar het is een overvolle foto waar geen onderwerp uit te halen is. Dus ga er op uit en probeer de mist als onderwerp te krijgen (een groot grasveld of leeg parkeerterrein zal toch wel in de buurt zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
@Christoffels: stervorming komt door zoals andere al zeggen door het gebruik van een klein diagfragma, dat kan je verhelpen door groter diafragma te kiezen (zoals f/5.6) maar of je dan nog de gewenste scherpte diepte behoud en of de rest van je foto nog juist belicht wordt hangt af van de situatie. Een ander probleem is dat de maan sneller beweegt dan je denkt, mik maar eens voor de fun eens je camera met langste lens op de maan met liveview+max zoom in. De maan verdwijnt uit je scherm terwijl je er bij staat ;)

@e-rick: mooie reflecties, maar de gebouwen(+zwart) zijn wel erg pikdonker. met een beetje fill light, en/of levels aanpassingen kom je een heel eind.

@richard!: allereerst, photobucket compressie? :'( ik vind de eerste net iets overbelicht, wie weet is ie in het zwart wit nog mooier. de tweede heb ik geen flauw idee waar ik naar zit te kijken maar het intrigeert me wel. Is het een evenement?

@dvdgrs: ik sluit me bij UC aan: in deze situatie zou ik gewoon naar buiten gaan, kan je in ieder geval de lantaarnpalen omzeilen of op een minder storende plek framen.

weer ééntje uit hongkong, de 'tsing ma' brug, stond al heel lang op m'n verlanglijstje om te fotograferen vanaf deze spot, moest daarvoor wel eerst een halve berg beklimmen om vervolgens langs het waterafvoer systeem af te dalen om er te komen.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6224/6377685357_91a599336e_z.jpg gaarne klikken op de plaat en daarna op L drukken

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Je raakt niet uitgekeken, overal is vanalles te zien. Mooi belicht, mooie witbalans en scherpe foto.
Vind m echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Ben het helemaal met LinkinTED eens. Heel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
Wow, die is inderdaad mooi! Van voor naar achter, van links naar rechts.
Durf het bijna niet te vragen, heb je 'm ook in groot formaat, voor aan de wand?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 17:42

mvh

State Governor

Heel mooi gedaan inderdaad, niets van te zeggen. Ik zie ook geen lichtsporen die in het niets beginnen, misschien een voordeel van verder weg staan, vergeleken met een foto die vanaf een viaduct is gemaakt.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
mekkieboek schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:00:
Wow, die is inderdaad mooi! Van voor naar achter, van links naar rechts.
Durf het bijna niet te vragen, heb je 'm ook in groot formaat, voor aan de wand?
Met mekkieboek :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

@Terryb47, met de rest...... wauw! Top plaat.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Echt een hele mooie plaat! Klasse!
Ik zou hem ook wel groot willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind 'm ook erg vet. Jammer dat het grote formaat op Flickr eigenlijk nog te klein is om 'm goed te kunnen waarderen, zou wel graag meer van de details willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

prachtige plaat qua compositie en belichting. Enige (kleine) minpuntje vind ik het gebrek aan kleur, maar ik vermoed dat er niet echt veel kleurrijke lichtbronnen aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Richard!: Hele mooie platen!
dvdgrs: qua scherpte is je plaat prima. Maar compositie is niet echt succesvol.
terryb87: Helle vette plaat! niks op aan te merken!

Vers van de pers , 3 stuks uit Rotterdam!

1. Maas panorama
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7160/6401610241_0577f4a091.jpg
RotterdamMaasboulevard.jpg by digital_slice, on Flickr

2. Westermeijer ad Oude Haven
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6060/6401648807_c8a82d379c.jpg
Het Witte Huis - Westermeijer by digital_slice, on Flickr

3. Unilever
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7156/6401650135_252e46bbdd.jpg
Unilever by digital_slice, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door degroot op 25-11-2011 22:35 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Terryb47 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:32:
weer ééntje uit hongkong, de 'tsing ma' brug, stond al heel lang op m'n verlanglijstje om te fotograferen vanaf deze spot, moest daarvoor wel eerst een halve berg beklimmen om vervolgens langs het waterafvoer systeem af te dalen om er te komen.

[afbeelding] gaarne klikken op de plaat en daarna op L drukken
Deze hoort niet hier thuis, maar hier: Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 _/-\o_

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Mooie plaat maar ik had 'm denk ik liever (met reflectie) in landscape gezien. Dat zwarte vlak boven voegt immers niet zoveel toe, dan liever wat meer links en rechts, zeker met deze strakke reflectie in het water.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancisArthur
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09-2018
Een eerste testje bij de treinen. Verder niet meer geprobeerd...

Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/ef4/ef4db0846d682d59d46decbe3aad8d73_51c.jpg

Gemaakt met mijn eerste dSLR 350D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor de liefhebbers van nachtfotografie:

Bij heldere hemel vanavond is er 20% kans op Noorderlicht aan de noordelijke horizon vanuit Nederland. Een uitbarsting van afgelopen weekend op de zon zorgt voor dit spektakel.
Voorwaarde is wel dat je in een lichtarm gebied zit, met een vrije noordelijke horizon. Meest gelukkig zijn diegenen aan de kust op de eilanden :)

Vaak zie je dit trouwens lastig met het blote oog. Met sluitertijden >1 seconde zie je vaak de groene waas aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:18

Vis

Shit dat ik dan in het zuiden woon (Venlo).

Maar goed, ga vanavond wel wat nachtshots maken denk ik... wie weet... helder is het (nu nog) wel

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Richard!
Jou tweede foto vind ik erg mooi!

@dvdgrs
Wat wou je zelf met deze foto laten zien? Ik zie namelijk erg veel maar uiteindelijk ook weer helemaal niets.

@Terryb47
Een heerlijk lijnenspel waardoor je bij jou foto niet uitgekeken raakt.

@degroot
3 heerlijke platen. Vooral nr. 2 vind ik erg mooi. Mooie kleuren en goede compositie.

@FrancisArthur
Opzich leuk lijnenspel, maar de linker kant van de foto leid mij beetje af.

knip, crossposten (van foto's) is niet de bedoeling. Eén topic per foto.

[ Voor 38% gewijzigd door PowerUp op 06-12-2011 17:40 ]

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
@FrancisArthur: vooral ook een testje vind ik. Hier moet wel meer uit te halen zijn. Meer afstand, of bijv de uiterste punt weg laten lopen naar een hoek.

@degroot: vooral 2 is mooi. 1 is me net iets te smal, maar dat is waarschijnlijk aan Flickr te wijten.

@Terryb47: Hotshot2; voor zulke foto's wil ik wel twee bergen opklimmen :*)

@dvdgrs: had dit, zoals anderen al zeggen, niet zo gedaan. Mist is lastig, maar de lampen gooien hier wel roet in het eten, ook de compositie is niet heel geslaagd vind ik.

Hieronder mijn poging. Liep gisteren door de tuin naar de schuur toen mijn oog direct op dit beeld viel. Gelijk mijn camera opgehaald en het plaatje gemaakt. Ben er wel blij mee, het is bijna schilderachtig zo.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7155/6492065029_4c23921ca7_z.jpg
Moonshine by jip_86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Niet gek :) Had wel cool geweest als de bomen nog wat beter zichtbaar zouden zijn, maar dan wordt de maan nog meer overbelicht (wat 'ie nu al een beetje is).

Maan was érg fel gisteravond trouwens, toen ik thuiskwam viel het me op dat ik m'n eigen schaduw zag, ook al was het donker en toen ik naar de hemel keek was de maan echt supergoed zichtbaar. En ook geen wolk te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Hmm ja, blijft lastig, de maan is nu eigenlijk al te fel. Het ging me ook meer om de maan in combinatie met de oranje-achtige kleur om de wolken.
Dit was begin van de avond, toen ik thuis kwam was er inderdaad ook geen wolk meer te bekennen. Kon letterlijk zien waar ik liep terwijl je bij ons achter normaal bijna geen hand voor ogen ziet zonder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave foto, jammer dat de maan overbelicht is.

En ik mis een weerwolf :P

Iemand de maansverduistering nog kunnen fotograferen zaterdag? Ik was het wel van plan, maar ten tijde van de verduistering veels te veel wolken. Uiteindelijk was hij al voorbij.

Was idd wel fel de maan, bizar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
@Terryb47 Mooi lijnen en belichting op die snelweg. Blijft boeiend.
@silvermoon Blijft gewoon een mooi gebouw, ook met deze belichting en reflectie in het water.
Zelf heb ik alleen maar foto's zonder verlichting.

@FrancisArthur
Linkerkant stoort, maar wat wel weer leuk is dat je die reflectie terug ziet in de lijnen van de trein.

maansverduistering wou ik nog fotograveren maar had geen camera mee en ik was aan het autorijden.
met een 200mm krijg ik de maan er ook niet mooi op vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door MeneerKrab op 12-12-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Hahn schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:23:
Niet gek :) Had wel cool geweest als de bomen nog wat beter zichtbaar zouden zijn, maar dan wordt de maan nog meer overbelicht (wat 'ie nu al een beetje is).
Da's altijd een probleem bij maanfoto's, of de maan of de omgeving goed belicht. Ik vraag me af, zou je zo iets met exposure bracketing en dan hdr goed kunnen krijgen (nog nooit iets met hdr geprobeerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
FrancisArthur schreef op zondag 27 november 2011 @ 02:13:
Een eerste testje bij de treinen. Verder niet meer geprobeerd...

[afbeelding]

Gemaakt met mijn eerste dSLR 350D
He best gaaf, heb dit zelf ook weleens met auto's enzo gedaan natuurlijk, maar met een trein had ik nog nooit aan gedacht om te doen. Treinen rijden in ieder geval wel lekker in een perfecte lijn, krijg je mooie strakke lijnen van in de foto.

Stond je zelf achter de camera trouwens? hij staat wel behoorlijk dicht bij het spoor volgens mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
marceltuit schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:02:
Gave foto, jammer dat de maan overbelicht is.

En ik mis een weerwolf :P

Iemand de maansverduistering nog kunnen fotograferen zaterdag? Ik was het wel van plan, maar ten tijde van de verduistering veels te veel wolken. Uiteindelijk was hij al voorbij.

Was idd wel fel de maan, bizar :o
1 Gelukt :*) Maar er zaten wel allemaal blote vliegtuigen in de weg :-(

KLM 737 passing yesterdays lunar eclipse @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

2 Deze sloeg helemaal nergens meer op ; 80% verduistering :Y

80% lunar eclipse is brought you by LAN Cargo 777F :) by nustyR AirTeamImages, on Flickr

3

Fokker 70 crossing the lunar eclipse after taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Gelieve niet te crossposten op GoT, ook niet bij zulke mooie foto's

[ Voor 16% gewijzigd door Universal Creations op 25-12-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

zo die eerste is erg gaaf zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nustys, wow, prachtige nachtfoto's! :o

Hier mijn inzending (gemaakt met iPhone 4S ZONDER statief):
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7001/6559305633_71a12dce48_z.jpg
Next to the water! by peetersthomas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Driekwart pikzwart en een bergje gele vlekjes, meer zie ik niet :P Een iPhone 4S is natuurlijk een ubergeweldig awesome stukje hardware, maar ZONDER statief kan 'ie blijkbaar toch nog geen wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

om eerlijk te zijn, ik vind het ook helemaal niks. ik kan zeg maar niks 'herkennen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01-2021
@tekenpotlood: voor een 4S lekkere plaat! Met een camera zou ik een iets langere sluitertijd nemen… Volgens mij wel een sfeervol plekje!

@jip_86: gaaf! duurde even voor ik ook de takken zag, dat voegt echt wat toe! en een maan blijft lastig belichten…

@FrancisArthur: d'r zit een vreemde waas over die ik niet echt kan waarderen…

En ik heb het zelf onlangs koud gahad aan de Vecht met zicht op de Dom:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7173/6568170497_60050ca83a_z.jpg
Vecht en Dom by J_Vos, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mr.Vozz schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:34:
@tekenpotlood: voor een 4S lekkere plaat! Met een camera zou ik een iets langere sluitertijd nemen… Volgens mij wel een sfeervol plekje!
Waarom is het nou weer een lekkere plaat voor een 4S? Ik snap best dat mensen soms verbaast zijn van hoe goed foto's uit een 4S kunnen zijn, maar dit is er absoluut geen voorbeeld van, voor mij tenminste.

Leuk dat een gemiddelde smartphone het nog slechter zal doen, maar dat maakt het imo nog steeds geen goede foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
@Mr.Vozz
Wel een mooie foto maar ik krijg er niet echt een gevoel bij.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7009/6568300471_05540228f3.jpg
full moon by verse saus, on Flickr

Met volle maan, de maan was al snel overbelicht.

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01-2021
Hahn schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:08:
[...]
Waarom is het nou weer een lekkere plaat voor een 4S? Ik snap best dat mensen soms verbaast zijn van hoe goed foto's uit een 4S kunnen zijn, maar dit is er absoluut geen voorbeeld van, voor mij tenminste.

Leuk dat een gemiddelde smartphone het nog slechter zal doen, maar dat maakt het imo nog steeds geen goede foto :P
Heb zelf ook een 4S, en valt me op dat ie soms nog wel veel ruis heeft (maar absoluut beter dan de rest :-). Daarom is dit voor een 4S zeker een lekkere plaat!

@tekenpotlood: heb je de HDR functie al eens geprobeerd? Verbetert soms echt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 22:38
Dit is mijn eerste post hier en mijn eerste bijdrage aan dit mooie topic :)

@Terryb47, Mooie plaat en goed belicht.
@jip_86, De zwarte wolk in het midden staat mooi naast de grijs/witten.

Foto genomen met een D5000 met een Tamron 18-200mm op een statief.
De originele ben ik helaas kwijtgeraakt daarom weet ik de foto eigenschappen niet.
Volgens mij was het 25mm @f/16 en een seconde of 20 belichting met een wire remote.

edit:
Highres versie toch gevonden. Het is f/22, 18mm en 12seconden belichting.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7167/6571622749_ae19aefb8c_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door tolunaygul12 op 26-12-2011 01:06 . Reden: gegevens gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tilburg? Verder zijn de paaltjes voorin storend, de lantaarn paal die net niet helemaal erop staat links, de rode lampjes in het midden. En daarbij is er geen hoofd onderwerp? En in de nabewerking mocht er wel iets meer contrast ingegooid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de foto gemaakt met de HDR-functie aan, hierop zit echter wel wat ruis:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7019/6574388745_e9b652823b_z.jpg
Next to the water! by peetersthomas, on Flickr

De ultieme test voor nachtfotografie gaat deze week gebeuren in disneyland!
Dan heb ik uiteraard wel mijn statief bij de hand wat tot een beter resultaat zal leiden tot een snelle snapshot.

Ik zal de beste zeker posten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Regor: Leuk gezien! wegtrekkende wolken maakt het spannend!
tolunaygul12: Je hebt de techniek wel aardig onder controle. Nu nog een spannende compositie!

Helaas geen helder weer gisteren @rotterdam , ik vond het desondanks toch aangenaam om te schieten :)

1.MaasToren
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7146/6583997163_87bd8f053e.jpg
Maastoren by digital_slice, on Flickr

2.ErasmusBrug
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7004/6583998321_3d51b6f32f.jpg
ErasmusBrug by digital_slice, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door degroot op 28-12-2011 14:42 ]

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Mooie foto's degroot. Mooi uitgelicht, persoonlijk zou ik wat meer links willen zien omdat het nu veel mijn aandacht trekt. Ik vraag me dan af wat er zit ondanks dat ik het vanuit mijn kantoor kan zien en het dus weet :P.

Ben nu een beetje aan het testen alvast voor zaterdag ;). vanuit mijn woonkamer een prachtig uitzicht op de skyline van Rotterdam en hoop zaterdag het vuurwerk over Rotterdam erop te krijgen. Ik zou alleen niet weten wat voor sluitertijd er een beetje nodig is om vuurwerk goed op de plaat te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 22:38
@Degroot Maastoren ziet er mooi uit alleen de logo op de kleine gebouw is een beetje storend naar mijn idee.
De draden van de ErasmusBrug zien er mooi uit, lijken wel NEON buizen :)

Met oud en nieuw ben ik in Duitsland en ga ook proberen vuurwerk te fotograferen. Hebben jullie eventueel tips voor de aantal seconden sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
@degroot: foto's zijn wel erg licht en ik zou wat proberen te spelen met contrast en witbalans/kleurtint. De oranje luchten vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Bij de eerste foto is de camera niet geheel waterpas gehouden, waardoor het gebouw een beetje achterover leunt. Dit kan je achteraf nog wel deels corrigeren met wat perspectief correctie, zodat de verticale lijnen ook echt verticaal zijn :)

edit: Ik heb voor de gein even bij de foto's in Paint.NET op auto-adjust geklikt en het contrast een beetje aangepast en kreeg dan deze resultaten. Met de RAW bestanden en wat meer moeite moet dat natuurlijk nog beter kunnen, maar misschien iets om inspiratie uit te halen.

Als het oranje wat neutraler wordt, dan trekt het ook minder de aandacht.

[ Voor 36% gewijzigd door BarôZZa op 30-12-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul999
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 19:07
Ik ben zelf eigenlijk pas begonnen met fotograferen, en van de week (Volgens mij dezelfde avond als degroot) heb ik wat fotos in Rotterdam gemaakt, ik ben er zelf niet 100% tevreden mee, maar ik weet eigenlijk niet waarom.
1#
[url="http://http://paulsfotos.eu/gallery/image.php?album_id=2&image_id=17&view=no_count"]Afbeeldingslocatie: http://paulsfotos.eu/gallery/image.php?mode=medium&album_id=2&image_id=17[/url]
2#
Afbeeldingslocatie: http://paulsfotos.eu/gallery/image.php?mode=medium&album_id=2&image_id=12
3#
Afbeeldingslocatie: http://paulsfotos.eu/gallery/image.php?mode=medium&album_id=2&image_id=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb het idee dat ze niet goed scherp zijn. Welke instellingen heb je gebruikt en hoe heb je scherpgesteld?

En het is fotograferen, niet fotograveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het is prettiger om hier kleine voorbeelden (maximaal 640pixels breed) te plaatsen met een link naar het origineel. Paul999999 heeft dit al gedaan....
@Hahn: de exif is uit te lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 30-12-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuk dat dat uit te lezen is, maar hij wil weten waarom ze niet perfect zijn, dan mag hij vertellen wat 'ie heeft gedaan in plaats van dat ik moeite moet gaan doen en dan nog steeds niet alles weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:13:
Ik zou alleen niet weten wat voor sluitertijd er een beetje nodig is om vuurwerk goed op de plaat te krijgen....
Daar zijn geen vaste waardes voor. Daar moet je echt mee spelen.
Beste is om met bulb stand de fotos te maken , dan kan je zelf beslissen wanneer je de sluiter dicht zet.
Ik hoop voor je op een beetje gunstig weer , als het vochtig is en er veel dauw hangt , dan worden je nachtshots niet zo mooi, en als er dan ook nog eens de kruitdampen in blijven hangen , is het helemaal waardeloos.

@paul99999: was je met nog iemand? Wij waren met een groepje van 3 ,zag alleen 2 mannen met camera uitrusting lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door degroot op 30-12-2011 19:02 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan26
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:53
@Terryb47: Wat een mooie plaat zeg. Complimenten!
@degroot: Vooral foto #2 (Westermeijer ad Oude Haven) vind ik erg mooi met die spiegeling.

Zuidzijde Haven - Bergen op Zoom
(met op de achtergrond een van de hoogste schoorstenen van Nederland met 75 meter).

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7150/6629440751_95a3b2c6b1_z.jpg
Kaai by Stefanonline.nl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen weekend naar disneyland parijs geweest en ik ben de uitdaging aangegaan. Ik heb getracht nachtfoto's te maken met mijn iPhone 4S. Om de uitdaging nog groter te maken heb ik fantillusion gefotografeerd. Dit omdat deze redelijk snel voorbij rijdt en al snel voor geschemerde foto's zorgt!

Dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7035/6628994501_0978db39fb_z.jpg
Fantilusion by peetersthomas, on Flickr

@Degroot: prachtige nachtfoto's, prachtige kleuren
@paul999999: Ik mis inderdaad ook iets in de foto's, maar kan er mijn vinger ook niet op leggen.
@Stefan26: Ik zou zelf de rand van de brug eraf gelaten hebben zodat het water tot onder op de foto komt. Ook de weg aan de rechterkant doet naar mijn gevoel wat afbreuk aan de sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:26:
Ik ben afgelopen weekend naar disneyland parijs geweest en ik ben de uitdaging aangegaan. Ik heb getracht nachtfoto's te maken met mijn iPhone 4S. Om de uitdaging nog groter te maken heb ik fantillusion gefotografeerd. Dit omdat deze redelijk snel voorbij rijdt en al snel voor geschemerde foto's zorgt!

Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Fantilusion by peetersthomas, on Flickr

@Degroot: prachtige nachtfoto's, prachtige kleuren
@paul999999: Ik mis inderdaad ook iets in de foto's, maar kan er mijn vinger ook niet op leggen.
@Stefan26: Ik zou zelf de rand van de brug eraf gelaten hebben zodat het water tot onder op de foto komt. Ook de weg aan de rechterkant doet naar mijn gevoel wat afbreuk aan de sfeer!
Ik snap nog steeds niet waarom je foto's blijft maken met je iPhone 4S, nja fijn ga ik niet meer op in. Foto heeft niet echt een duidelijk hoofd onderwerp, gebouwen en dingen zijn vaag op de achtergrond te zien en dat lijd af en de lichtjes ... ik weet niet mist iets aan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Het doet mij deugd zoveel foto's van Rotterdam hier te zien, ik ga binnenkort ook maar eens op stap in de maasstad met m'n nieuwe camera.

In de tussentijd een paar nacht foto's van een weekend berlijn.

Gemaakt met een Nikdon d5100 met een AF-S DX 35 mm F/1.8G. Had geen statief mee, dus geschoten uit de hand.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-cFhCi_P5xbE/Tws3UpSmnvI/AAAAAAAAAko/VWXloQLUfv8/s640/Berlin%252520%25252825%252520van%25252085%252529.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-quAdZZaMafE/Tws4JlWxBBI/AAAAAAAAAoE/V96EeH57zhw/s800/Berlin%252520%25252854%252520van%25252085%252529.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 10:22

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Mijn eerste inzending :-)

Panasonic TZ-10

Een verlaten Waikiki Beach, Hawaii

Afbeeldingslocatie: http://mrd.dommel.be/wkk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Vanavond voor het eerst wat geprobeerd bij een snelweg, gelijk de camera maar op interval gezet, en er een filmpje van gemaakt. Hier te zien:

YouTube: Highway - Longexposure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Jammer dat van de laatste 3 posters er geen een is die de moeite neemt te reageren op de voorgangers...

Zijn we hier om iets leren of zijn we hier op een fotodumpsite zoals duizend anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ben het volledig met je eens marcel. Iedereen vind het toch leuk om gewoon een reactie te krijgen?

Deze bladzijde dan:
@DatraxZ, Ik vind het een mooie foto, al zou ik wel onderaan een stuk eraf knippen. Daar zit nu een stuk met rare kleur in het water, terwijl de rest best netjes is. Scherp ook. En met deze compositie kan de foto best wel een wat breder beeld hebben.
@Snuurtje, leuke timelapse. Ik zou hem zelf wat sneller maken. Als in, de foto's wat sneller achter elkaar afspelen. De beweging is wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Snuurtje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:39:
Vanavond voor het eerst wat geprobeerd bij een snelweg, gelijk de camera maar op interval gezet, en er een filmpje van gemaakt. Hier te zien:

Welk programma gebruik je om er een timelapse film van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik weet niet welk programma dat hij gebruikt, maar ik gebruik Adobe Premiere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
After effects omdat ik daarin direct weet hoe het moet, premiere gebruik ik ook wel maar zou zo 123 niet weten hoe ik het daarbij moet doen.

@ marcel je hebt gelijk!

Cadje: vind die van het gebouw het mooist, is niet een enorm lange sluitertijd geweest of wel? Ben benieuwd hoe hij eruit had gezien bij een lekker lange sluitertijd.

Datraxz: Mooie foto, ik vind de kleuren en de egaliteit vooral fijn om naar te kijken. Eerlijk gezegd voor mij de mooiste foto op deze pagina!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:06
Een paar avond foto's die ik vorige week van de eilandbrug nabij Kampen heb gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w143/dikdejager/fotopruttel/_DSC0708.jpg
http://500px.com/photo/4241286

Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w143/dikdejager/fotopruttel/_DSC0706.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ddj01 op 19-01-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
maceddy2004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:23:
[...]
Welk programma gebruik je om er een timelapse film van te maken?
Je kunt de film vaak ook in 'timelapse modus' opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Snuurtje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:39:

Leuk idee alleen vind ik hm nog iets te "springering", als extra effect zou je hm nog eens door bv Twixtor (oid) heen kunnen halen.
maceddy2004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:23:
[...]Welk programma gebruik je om er een timelapse film van te maken?
Quicktime heeft ook een heel handige functie hiervoor.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Wat kan twixtor nog extra voor mij doen hierin dan? die heeft toch alleen mogelijkheden voor ultra slowmotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Snuurtje schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:39:
Wat kan twixtor nog extra voor mij doen hierin dan? die heeft toch alleen mogelijkheden voor ultra slowmotion?
Dit is een timelapse welke ik ook nog eens door Twixtor heb gehaald (settings weet ik niet meer precies) maar het effect was wel wat ik zocht, een soort van ghosting en daardoor wat "smoother".
YouTube: Timelapse by Twixtor and some random settings. Nerdin' @ GH studio.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ddj01 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:34:
Een paar avond foto's die ik vorige week van de eilandbrug nabij Kampen heb gemaakt

[afbeelding]

[afbeelding]
Scheef, en scheef. Beetje jammer! Verder zijn die 2 lampen wel erg aanwezig terwijl de rest van de brug mooi is belicht, maar daar kun jij niet zo veel aan doen hooguit misschien een ander standpunt kiezen.

De tweede foto is naast scheef ook wat aan de donkere kant en er is gewoon niet zo veel op te zien.

Just my 2 euro!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Gutteguttegut schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:02:
[...]
Dit is een timelapse welke ik ook nog eens door Twixtor heb gehaald (settings weet ik niet meer precies) maar het effect was wel wat ik zocht, een soort van ghosting en daardoor wat "smoother".
YouTube: Timelapse by Twixtor and some random settings. Nerdin' @ GH studio.
oke ja, ziet er aardig uit, maar zo heftig is dit niet versneld of wel? Zie soms bij een stuk achtergrond waar een persoon voor langs heeft gelopen wel wat distortion die ik niet zo mooi vind, maar ga er eens mee stoeien, wou sowieso na het zien van wat slowmo stuff op youtube eens daarmee gaan spelen.

Edit: Denk trouwens dat twixtor wel eens perfect zou kunnen werken bij een zonsondergang zonder veel bewegende objecten, waarbij je maar weinig frames geschoten hebt!

Vh weekend eens mee bezig!

[ Voor 11% gewijzigd door Snuurtje op 20-01-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7060/6862026471_f268fe5a63_o.jpg

Foto is gestacked uit 64 foto's met sluitertijd van 30 seconden met diafragma van F4.5 en ISO 2000; op 11mm.

[ Voor 40% gewijzigd door Polariteit op 12-02-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Vet, wat voor instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tnx. heb het er ff bijgezet, zie mijn vorige post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heb je geen remote die je in kan houden? Want die instellingen zijn niet bepaald ideaal voor nachtfotografie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Mijn sensor gaat iig rare artifacts geven bij sluitertijden van 15min en meer. Dat was overigens wel binnen, misschien is dat buiten in de kou anders maar toch. Goeie oplossing iig, hoe doe je dat stacken precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marceltuit: ISO 2000? niet een 0 te veel?
@snuurtje: ik gebruik voor dit soort opnames het gratis programma startrails (google het). En sluitertijd per opname is niet zo lang hoor, ik gebruik meestal ook 30 seconden per shot net als Marceltuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hahn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:13:
Heb je geen remote die je in kan houden? Want die instellingen zijn niet bepaald ideaal voor nachtfotografie :P
A - ja hoor; en die heb ik ook gebruikt om de camera continu foto's te laten maken
B - Mijn doel was echt foto's van 30 seconden te stacken
C - In deze kou vertrouw ik niet helemaal op mijn batterijen; dus ga niet beginnen aan een Long Exposure van > 30 minuten. Als de camera dan uitvalt ben ik de foto kwijt :(
D - Waarom niet ideaal voor nachtfotografie? verklaar je nader.

@fleuba:
@Marceltuit: ISO 2000? niet een 0 te veel?
Ja, iso 2000. hoe hoger de iso hoe meer sterren de camera ziet.

@Snuurtje:
Mijn sensor gaat iig rare artifacts geven bij sluitertijden van 15min en meer. Dat was overigens wel binnen, misschien is dat buiten in de kou anders maar toch. Goeie oplossing iig, hoe doe je dat stacken precies?
Gewoon zoals gezegd heel veel dezelfde foto's maken dmv lock in remote control; en dan stacken met Star Stax

[ Voor 35% gewijzigd door Polariteit op 12-02-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Nice, handig. Kan je aanraden ook te kijken naar de firmware magic lantern voor als je een canon hebt. Kan je intervals en langer dan 30sec sluitertijden softwarematig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
erg nice hoor, voor mij staan ze op volgorde van kwaliteit, vind de eerste top, 2e iets minder top en de derde niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Een verlichte carnavals optocht. deze foto is van een loopgroep die met lampjes aan het zwaaien was.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7063/6911968847_a2089c74c0_z.jpg

Vanuit de losse hand met:

ISO 800
F 5.0
1 seconde

[ Voor 12% gewijzigd door Silasje op 22-02-2012 11:42 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste