Gisteren Boogie gekocht voor de Wii. Op zich een leuk spel; er zit een microfoon bij die in de USB poort van je Wii moet; bij de eerste keer laden van de CD voert het systeem een update uit (ik denk drivers voor de microfoon). Je kan meerdere profielen aanmaken voor de verschillende gebruikers, allemaal met een eigen character. De speelstanden: Verhaal, Dans, Karaoke (ongeveer 35 liedjes), Feest (dans multi-player), video (je kan clips opnemen en opslaan op je Wii).
Het dansen is leuk, maar ging mij snel vervelen; je loopt een beetje op de maat van de muziek te singeren met je WiiMote en Nunchuck, maar dat verveelde mij al snel.
Karaoke is echt GOED geïmplementeerd naar mijn mening. De begeleiding via het scherm en via een meezingende stem (die je naar wens aan/uit/harder/zachter kan zetten) is erg goed te volgen. De microfoon heeft totaal geen last van vertraging. Het allerleukste is, dat je ná het liedje jezelf terug kan horen... goed, leuk, dat ligt ook aan je zangkwaliteiten...
De feestmodus geeft je de mogelijkheid om met twee WiiMotes tegelijkertijd te dansen, op 3 - 5 of 7 liedjes achter elkaar, dat de beste wint.
De videostand maakt het mogelijk om videoclips op te nemen.
De verhaalstand is een soort single-player, waarmee je wat liedjes, podia en kledingstukken vrij kunt spelen. Leuk, maar niet spannend.
Bij alle activiteiten win je muntjes, die je kan gebruiken om liedjes, podia en kledingstukken vrij te "kopen". Grof geschat komen er door de verhaallijn en de muntjes nog eens 15 extra liedjes vrij, dus in totaal 50 liedjes voor de karaoke en de dans.
Eindoordeel: Leuk spel, zeker met vrienden en familie. De eerste maanden zal het erg leuk zijn, maar zoals altijd met dit type games loop je tegen de limiet aan van het aantal beschikbare liedjes. In zou zeggen: een 8, maar dan wel echt als gezelschapsspel.
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)