Ook ik heb hem gisteren gekocht, en gisteravond een tweetal uurtjes gespeeld... De eerste impressie (het Vault gedeelte) blies me volledig weg van verbazing. Op het moment dat je echter de Vault moet verlaten, moest ik vooral wennen...
Het lopen van plaatsje naar plaatsje is gewoon een compleet andere ervaring in First Person dan in een top-down / isometrische RPG. Het is zo gigantisch groot dat ik continu het gevoel had dat ik vanalles miste onderweg. In Oblivion had ik dat ook, maar hier door alle "Junk" nog iets erger.
Wat me echt opviel in positieve zin was:
- V.A.T.S
- Vraag 10 van G.O.A.T , hilarisch gewoon
- De mogelijkheden in een quest, een voorbeeld is bij de Sheriff in Megatown
spoiler:Op het moment dat je aan de Sheriff gaat vertellen dat Burke wrede plannen heeft met de Atom Bomb, zal Burke de Sheriff bij arrestatie in de rug proberen te schieten. Binnen 1 seconde is het dan gedaan met de Sheriff. Je kunt als je snel genoeg bent (ik heb het met Vats gedaan) , zorgen dat de Sheriff toch blijft leven, door dan Burke neer te schieten.
Ik had niet verwacht dat de game met mijn/deze actie overweg kon, maar na weer een gesprek aan te gaan met de betrokken personen, wordt je zelfs bedankt voor je alertheid