[PC/PS3/X360] Fallout 3 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 65.605 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 12:43

Bethesda Softworks Presents:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/Fallout-3-20070418043058590.jpg

Intro

Onlangs is het magazine Game Informer in de Amerikaanse winkels verschenen met daarin de eerste informatie omtrent Fallout 3. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat het gros van de informatie ook op internet te vinden zou zijn. Fallout-fans staan namelijk zeer argwanend tegenover de nieuwe ontwikkelaar van de reeks, Bethesda Softworks, dat enkele ingrijpende veranderingen in de game aangebracht heeft.

We wisten al dat Fallout 3 geen gebruik meer zal gaan maken van het isometrische bovenaanzicht. Dit heeft plaats gemaakt voor een first-person camerastandpunt zoals we dat ook kennen uit Oblivion. Niet verbazingwekkend, want Fallout 3 maakt gebruik van een betere Oblivion-engine.

Het gevechtsysteem was een ander heikel punt. De oorspronkelijke Fallout-games waren allemaal turn-based. Bethesda heeft echter gekozen voor een mix van turn-based en real-time voor Fallout 3. De gevechten zijn in principe real-time, maar kunnen op elk moment gepauzeerd worden. Dit systeem wordt door Bethesda Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd en laat spelers toe tijdens het pauzeren in alle rust een bepaald doelwit te selecteren. Hiervoor zijn wel actiepunten nodig, die na enige tijd terug genereren. In tussentijd kun je nog wel gewoon real-time first-person shooter-achtige mode onder vuur nemen.

Zoals we dat van Bethesda gewend zijn, gebeurt het aanmaken van je personage niet via een saai menuscherm. Het spel begint met je geboorte en de dood van je moeder, waarna je vader je DNA gaat analyseren. Hier kun je de eigenschappen van je personage bepalen. Het S.P.E.C.I.A.L. systeem van de eerste twee Fallout-games blijft behouden.

In Fallout 3 ga je nog alleen op pad. Er zijn wel NPC's, maar je kunt deze niet bij je party voegen. Het spel kent minstens negen verschillende eindes en een level cap van 20. Goed om te weten: het vreemde systeem van levelscaling zoals dat in Oblivion aanwezig was, zit niet in Fallout 3. Ga je dus een verkeerd gebied binnen, dan tref je daar enorm sterke monsters die je pas later in de game aan zult kunnen. Je hebt veel vrijheid in je manier van aanpak; je kunt voor de keiharde actie kiezen, maar ook subtieler te werk gaan. Kies je voor de actie, dan staat je flink wat blood and gore te wachten.

Overview

Description:

Vault-Tec engineers have worked around the clock on an interactive reproduction of Wasteland life for you to enjoy from the comfort of your own vault. Included is an expansive world, unique combat, shockingly realistic visuals, tons of player choice, and an incredible cast of dynamic characters. Every minute is a fight for survival against the terrors of the outside world – radiation, Super Mutants, and hostile mutated creatures. From Vault-Tec, America’s First Choice in Post Nuclear Simulation.

Story:

Vault 101 – Jewel of the Wastes. For 200 years, Vault 101 has faithfully served the surviving residents of Washington DC and its environs, now known as the Capital Wasteland. Though the global atomic war of 2077 left the US all but destroyed, the residents of Vault 101 enjoy a life free from the constant stress of the outside world. Giant Insects, Raiders, Slavers, and yes, even Super Mutants are all no match for superior Vault-Tec engineering. Yet one fateful morning, you awake to find that your father has defied the Overseer and left the comfort and security afforded by Vault 101 for reasons unknown. Leaving the only home you’ve ever known, you emerge from the Vault into the harsh Wasteland sun to search for your father, and the truth.

Key Features:

Limitless Freedom! – Take in the sights and sounds of the vast Capital Wasteland! See the great monuments of the United States lying in post-apocalyptic ruin! You make the choices that define you and change the world. Just keep an eye on your Rad Meter!

Experience S.P.E.C.I.A.L.! – Vault-Tec engineers bring you the latest in human ability simulation – the SPECIAL Character System! Utilizing new breakthroughs in points-based ability representation, SPECIAL affords unlimited customization of your character. Also included are dozens of unique skills and perks to choose from, each with a dazzling variety of effects!

Fantastic New Views! – The wizards at Vault-Tec have done it again! No longer constrained to just one view, experience the world from 1st or 3rd person perspective. Customize your view with the touch of a button!

The Power of Choice! – Feeling like a dastardly villain today, or a Good Samaritan? Pick a side or walk the line, as every situation can be dealt with in many different ways. Talk out your problems in a civilized fashion, or just flash your Plasma Rifle.
Blast ‘Em Away With V.A.T.S.! –
Even the odds in combat with the Vault-Tec Assisted Targeting System for your Pip-Boy Model 3000! V.A.T.S. allows you to pause time in combat, target specific body parts on your target, queue up attacks, and let Vault-Tec take out your aggression for you. Rain death and destruction in an all-new cinematic presentation.
Mind-Blowing Artificial Intelligence! –
At Vault-Tec, we realize that the key to reviving civilization after a global nuclear war is people. Our best minds pooled their efforts to produce an advanced version of Radiant AI, America’s First Choice in Human Interaction Simulation. Facial expressions, gestures, unique dialog, and lifelike behavior are brought together with stunning results by the latest in Vault-Tec technology.
Eye-Popping Prettiness!* –
Witness the harsh realities of nuclear fallout rendered like never before in modern super-deluxe HD graphics. From the barren Wasteland, to the danger-filled offices and metro tunnels of DC, to the hideous rotten flesh of a mutant’s face.

*Protective Eyewear Encouraged.

Screenshots & Artwork

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Mesijs/200708/1187971324_1_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Mesijs/200708/1187971324_0_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200705/1178136837_0_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200705/1178633361_0_3.jpg

Meer screenshots vind je hier
Meer artwork hier
En wat wallpapers hier

Movies

De Fallout 3 trailer (138Mb):

Afbeeldingslocatie: http://fallout.bethsoft.com/images/art/fallout3screens/screen04S.jpg

Website

Officiele site
Bethesda Softworks

Outro

Fallout 3 is in ontwikkeling sinds 2004 en staat gepland om uit te komen op zowel de PC, de Playstation 3, als de Xbox 360 ergens eind 2008.

Ik zie net dat er al een topic is maar aangezien daar geen goede startpost inzit en er al een paar maandjes niet in gereageerd is kunnen we misschien deze topic gaan gebruiken?

[ Voor 101% gewijzigd door een moderator op 15-07-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wat wel??????????
Geeniiaaaaaaaaaaaaaaaaaal! Als ze het maar niet wagen de franchise te verkloten. Fallout is mischien wel de allerleukste RPG met setting sfeer en uitwerking die ik ooit gespeeld heb. Zowel 1 als 2.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Nice, 1 van de beste spellen IMO.
Hopelijk wordt het nu wel echt gemaakt. Lijkt er wel op maar je weet het helaas nooit zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 10:16
Ik ben benieuwd. Fallout 3 lijkt me een van de moeilijkste games om goed te maken. Fallout is ismmers een uitermate geslaagde samenkomst van verschillende spel facetten, dialoog, verhaal, gameplay, sfeer!, etc.

Ik heb best een aardig vertrouwen in Bethesda. De elderscroll series is erg leuk, maar die serie drijft heeft wel totaal andere sterke punten dan fallout. Ik maak me een tikje zorgen dat het enige onderdeel van fallout dat mee verhuist post-apocalyptische woestijn wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
Ik kan voor de rest ook helemaal niets vinden over de inhoud. Alleen deze quote van Howard (The chief ontwikkelaar aldaar)
We are overjoyed," said Howard. "Fallout is one of my
favorite games, and we plan to develop a visually stunning and
original game for Fallout 3 with all the hallmarks of a great
RPG: player choice, engaging story, and non-linearity."
Ben benieuwd of ze ook de echte oude turn-based style in leven houden of dat het weer een 12-in-een-dozijn first-person gaat worden.

Als ze de gezellig donkere humor van fallout 2 maar weer erin krijgen; nog 27 dagen...kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:59
ben benieuwt, als ze dezelfde engine gebruiken als bij oblivion zou ik het jammer vinden. Ben niet zo'n fan van Bethesda, ik heb de games regelmatig geprobeerd, maar ze vervelen mij te snel en voelen houterig aan.

En en liever ook geen turn based :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Ik herinner me uit een van de eerdere interviews dat ze wel degelijk een first-person varriant gaat worden. Ik herrinner me iets in de woorden van een bethesda producent is dat zij gingen doen waar ze goed in zijn. (FP dus). Ik denk dat dat interview vast nog wel ergens op NMA of D&C staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217130

ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat ze er GEEN FP van maken... maar goed we zullen zien.

Heeft iemand hier trouwens ook nog Fallout tactics: Brotherhood of steel gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:38

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Anoniem: 217130 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:13:
ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat ze er GEEN FP van maken... maar goed we zullen zien.

Heeft iemand hier trouwens ook nog Fallout tactics: Brotherhood of steel gespeeld?
Yep, en ondanks dat heel veel mensen dit maar een slap aftreksel vonden, heb ik me er wel mee vermaakt. Het is veel minder rpg/verhaal en meer strategy dan FO1 en 2 en daarmee eigenlijk een ander genre. En ik zie het dan ook niet zozeer als het vervolg op Fallout 2. In de tijd zat Tactics ook tussen FO1 en 2 in als ik het goed heb.

Ik hoop dat het dezelfde sfeer zal krijgen en dezelfde combatengine en dezelfde characterprogression. Dus het SPECIAL systeem + realtime roleplayen + turnbased combat. Dit maakt spellen als Fallout, Jagged Alliance, UFO etc toppers in mijn ogen. Ik verwacht echter dat het een third/first person 3d versie zal worden, die volledig realtime zal zijn. Dit alles omdat de doelgroep voor realtime nu eenmaal vele malen groter is dan de die-hard, old-school Fallout fans. En Bethesda blijft natuurlijk een bedrijf met een winstoogmerk. Ik ben bang dat er een beetje hetzelfde staat te gebeuren als met Shadowrun, maar aangezien er nog maar bitterweinig bekend is, is dat slechts gissen.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 19:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ozzy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:39:
[...]
Ik hoop dat het dezelfde sfeer zal krijgen en dezelfde combatengine en dezelfde characterprogression. Dus het SPECIAL systeem + realtime roleplayen + turnbased combat. Dit maakt spellen als Fallout, Jagged Alliance, UFO etc toppers in mijn ogen. Ik verwacht echter dat het een third/first person 3d versie zal worden, die volledig realtime zal zijn.
Mja, als ze het 3rd of first person maken dan valt het denk ik moeilijk een gevoel op te roepen zoals bij de originele games. Bijvoorbeeld de Commando's game welke naar first person ging beviel velen volgens mij minder goed dan de oude vertrouwde versie.

Het blijft altijd een gok en het is helaas waar dat een third/first person versie nu een beetje de norm is voor veel mensen, waarvan een groot deel waarschijnlijk de originele versie niet kent of nauwelijks heeft gespeeld. Het gaat te veel om eye-candy tegenwoordig en minder om gameplay/storyline.
Ik blijf echter benieuwd wat we in de teaser te zien krijgen. Fallout blijft een van mijn meest favoriete games. Geweldige dialogen en ook brute animaties als je weer eens iemand omzeep bracht :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als het puur op de manier van Fallout 1&2 (een van de beste series ooit) doen, hoeft het van mij niet. Gameplay kun je best iets updaten. Hoeft van mij ook niet een reactie spelletje te worden, maar je kan best afwijken van het aloude concept zonder het spel te verpesten. vb. Final Fantasy is ook semi realtime geworden in X2 en XII, maakt combat e.d. toch iets moderner en sneller dan de oude manier.

Het in 3rd person doen zou ik een nachtmerrie vinden. Dan is het gewoon een post-apocalyptic wereldje waarin je kan fraggen en dat is niet fallout en niet geld waard om te kopen ;)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Hmm, Oblivion hebben ze ook verkloot dus heel veel vertrouwen heb ik er niet in. Eerst zien dan geloven dus, ik ga me iig nergens op verheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

Anoniem: 171278 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:52:
Hmm, Oblivion hebben ze ook verkloot dus heel veel vertrouwen heb ik er niet in. Eerst zien dan geloven dus, ik ga me iig nergens op verheugen.
Waarom hebben ze Oblivion in jouw optiek verkloot? IMO is het juist een enorm succesverhaal. Ik geef je wel gelijk dat ze wat meer informatie moeten gaan vrijgeven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:57:
[...]

Waarom hebben ze Oblivion in jouw optiek verkloot? IMO is het juist een enorm succesverhaal. Ik geef je wel gelijk dat ze wat meer informatie moeten gaan vrijgeven :).
Succesverhaal? Commercieel gezien misschien. Ik heb geen zin om alles nóg eens te gaan bespreken, lees de officiële forums er maar op na. Grootste punt van kritiek is toch wel de meeschalende wereld; simpele bosjesrovers die op een gegeven moment met de duurste wapenuitrusting rondlopen omdat jij toevallig level 30 bent, bewakers die altijd 5 levels hoger zijn dan jijzelf, etc. Het hele idee van een personage dat groeit in het spel is weg omdat alles gewoon meegaat. Op level 5 is een horde bewakers onmogelijk te verslaan, op level 50 is dat nog steeds zo. Dat klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Bethesda is met oblivion gewoon veel te mainstream gegaan. Je hoort nu overal van die pubers (nofi) schreeuwen hoe oblivion de beste RPG is. Euh... right.
Het triestste daarvan is nog wel hoe goed oblivion verkocht. Blijkbaar staat kwaliteit niet meer hoog in het vaandel, zolang je maar een grote doelgroep aanspreekt (precies waarom EA het zo goed doet...). Als bethesda met Fallout 3 diezelfde richting aanneemt, is het spel al verkloot voordat het in de schappen ligt. Daarom zijn zeer veel hardcore RPG'ers en Fallout fans erg wantrouwig over hoe dit gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218650

Anoniem: 171278 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:42:
[...]

Succesverhaal? Commercieel gezien misschien. Ik heb geen zin om alles nóg eens te gaan bespreken, lees de officiële forums er maar op na. Grootste punt van kritiek is toch wel de meeschalende wereld; simpele bosjesrovers die op een gegeven moment met de duurste wapenuitrusting rondlopen omdat jij toevallig level 30 bent, bewakers die altijd 5 levels hoger zijn dan jijzelf, etc. Het hele idee van een personage dat groeit in het spel is weg omdat alles gewoon meegaat. Op level 5 is een horde bewakers onmogelijk te verslaan, op level 50 is dat nog steeds zo. Dat klopt gewoon niet.
Laten we dit topic in ere houden voor het magistrale Fallout3 (en uiteraard deel 1 & 2. En niet Oblivion.

Ik ben erg benieuwd wat de toevoeging van de voice-acting van Liam Neeson met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-05 15:10
Yaaaaay! En Fallout 3 zou absoluut geweldig zijn. Ik heb met ontzettend veel plezier deel 1 en 2 gespeeld! Soms haal ik Fallout 2 nog van stal en dan speel i keht op m'n oude laptop. Wat een sfeer heeft dat spel, wat een verhaal, wat een karakters... Zucht... Zo maken ze het niet meer! Ik hoop, net alshierboven gezegd is, dat ze hier ABSOLUUT GEEN First Person vehikel van maken. Gewoon lekker isometrisch standpunt, mooie graphics is best, maar blijf toch in godsnaam bij de oude (succes)formule...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
Als ik even mijn kleine wensenlijstje voor Fallout 3 hier mag deponeren
  • Isometrisch en niet 1st-person. Zo'n blik als in C&C3 lijkt mij ideaal, dat je wel kan roteren en zoomen.
  • Gedeeltelijk turnbased, gedeeltelijk realtime.
    Soms is het zo leuk om gewoon de dingetjes uit te puzzelen en je tijd voor die dingen te kunnen nemen, zonder dat je half paniekerig je halve gun leeg schiet.
  • Niet van die extravagante systeemeisen of lange laadtijden :( (Stalker..)
  • Inhoud over uiterlijk o wat klinkt dat correct, maar ik bedoel dat de humor, de setting en het verhaal bij mij vele male belangrijker is dan hoe fantastisch de graphics zijn. Het moet er mooi uit zien, maar dat is voor mij ook wel genoeg. Starcraft _/-\o_ is wat mij betreft een perfect voorbeeld; het ziet er echt niet meer uit; maar het staat nog steeds op mijn computer en ik speel het nog steeds)
  • Sfeervolle setting (Lijkt mij wel goed te zitten)
  • Vrijheid / Non-lineaire opzet van verhaal
  • Geen absurde systeemeisen (niet iedereen heeft een dikke core-duo of quad-core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 08:46
Zijn Fallout 1 en 2 trouwens nog te koop? heb ze ooit gehad maar nu kan ik ze nergens meer vinden.
ebn helemaal te gek dat er een fallout 3 komt.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En natuurlijk de toevalligheden zoals dat je perongeluk je hele Bozar leegschiet op 3 van die Alien dingen die achter elkaar staan (oops de trekker bleef hangen) en het commentaar dat links onderin beeld altijd langs kwam (you hit the dog in the left ear, knocking the stuffing out of it, for 9 hitpoints enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hehe ja dat commentaar hoort er echt bij! Waar ik zelf soms wel gek van werd waren die random encounters. Als je tussen 2 steden ging lopen had je er soms bijna geen en op andere momenten werd je er knettergek van. Hopelijk kunnen ze dat iets beter uitwerken.
Verder hoop ik dat men niet te veel gaat censureren met de animaties van door de helft geschoten personen of sommige teksten. Dat hoort gewoon bij de Fallout reeks. Ook is het van belang om goede schrijvers aan te nemen voor de dialogen waar ook de nodige humor in zit.

Mja, fallout 1 & 2 zijn inderdaad niet heel makkelijk te krijgen. Het makkelijkst is ebay of marktplaats denk ik. Bij Amazon staan ze ook maar alleen shipping in de US. Zelf ben ik nog op zoek naar Fallout Tactics, heb ik alleen maar een kopie van. Vond die game opzich ook best aardig spelen. Was deel1 ook met een tijdslimiet, voor die waterchip ofzo? Zoiets zie ik niet graag, ik heb liever de vrijheid om overal zo lang rond te hangen als ik wil.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Deel 1 had die chip ja. Moest je alles regelen voordat je timer op was, soms wel irritant als je van exploren hield.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Voor de mensen die willen kopen.
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Tadaa

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
sh4d0wman schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:02:
Hehe ja dat commentaar hoort er echt bij! Waar ik zelf soms wel gek van werd waren die random encounters. Als je tussen 2 steden ging lopen had je er soms bijna geen en op andere momenten werd je er knettergek van. Hopelijk kunnen ze dat iets beter uitwerken.
Verder hoop ik dat men niet te veel gaat censureren met de animaties van door de helft geschoten personen of sommige teksten. Dat hoort gewoon bij de Fallout reeks. Ook is het van belang om goede schrijvers aan te nemen voor de dialogen waar ook de nodige humor in zit.

Mja, fallout 1 & 2 zijn inderdaad niet heel makkelijk te krijgen. Het makkelijkst is ebay of marktplaats denk ik. Bij Amazon staan ze ook maar alleen shipping in de US. Zelf ben ik nog op zoek naar Fallout Tactics, heb ik alleen maar een kopie van. Vond die game opzich ook best aardig spelen. Was deel1 ook met een tijdslimiet, voor die waterchip ofzo? Zoiets zie ik niet graag, ik heb liever de vrijheid om overal zo lang rond te hangen als ik wil.
Die random encouters had je zelf in de hand, het had te maken met je outdoor skill en luck.
Die skill was zeker noodzakelijk in FA:Tactics daar werd je pas echt gestoord van. Ik had altijd het gevoel dat je werd gevolgd want je kwam steeds hetzelfde groepje tegen.

Fallout 1 en 2 zijn volgens mij nog vrij gemakkelijk op Ebay te krijgen, daarnaast heeft gameshop in denhaag fallout 1 nog in de bakken liggen. En er is een jaartje of wat terug ook een fallout verzamelbox uitgekomen met Fallout 1, 2 & tactics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 17:19
DeepSeven schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:56:
Bethesda is met oblivion gewoon veel te mainstream gegaan. Je hoort nu overal van die pubers (nofi) schreeuwen hoe oblivion de beste RPG is. Euh... right.
Het triestste daarvan is nog wel hoe goed oblivion verkocht. Blijkbaar staat kwaliteit niet meer hoog in het vaandel, zolang je maar een grote doelgroep aanspreekt (precies waarom EA het zo goed doet...). Als bethesda met Fallout 3 diezelfde richting aanneemt, is het spel al verkloot voordat het in de schappen ligt. Daarom zijn zeer veel hardcore RPG'ers en Fallout fans erg wantrouwig over hoe dit gaat aflopen.
Ik denk dat Fallout een kans heeft van slagen omdat er tegenwoordig weinig westerse RPG's zijn op singleplayer gebied (lijkt me ook dat Oblivion daarom zo goed verkocht). Daarbij heeft Bioware, die jammer genoeg dus niet de nieuwe Fallout maakt, in mijn ogen een enorm gemis, zich de laatste jaren niet meer zo op de westerse fantasy wereld gericht, maar meer op sci-fi en met Jade Empire duidelijk een Chinese setting.
Ik hoop alleen niet dat Fallout3 en Mass Effect elkaar in de weg gaan zitten, want beiden RPG's verdienen veel aandacht (dat wil zeggen, als Bethesda de Fallout naam in ere houdt, waarvoor ze van mij een hoop moeten verbeteren in vergelijking met hun Elderscroll reeks. Die serie was goed, maar om nu van een Bioware kwaliteit te spreken, naar mijn mening; nee...)

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218650 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:57:
[...]

Laten we dit topic in ere houden voor het magistrale Fallout3 (en uiteraard deel 1 & 2. En niet Oblivion.

Ik ben erg benieuwd wat de toevoeging van de voice-acting van Liam Neeson met zich mee brengt.
Of Fallout 3 magistraal wordt is nog maar de vraag, vandaar ook dat we het over Oblivion hebben: daarmee heeft Bethsoft bewezen prima in staat te zijn een goede RPG franchise te verkloten. Als we het alleen maar over Fallout gaan hebben dan komen we niet veel verder, aangezien er eigenlijk nog zip informatie beschikbaar is. Staat dit topic straks vol met opsomlijstjes met wat er wel en niet in moet en waar je de eerdere delen kan kopen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
DeepSeven schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:56:
Zolang Bethesda geld wil verdienen zullen dit dus juist gaan doen, ze zullen het dus mainstream maken. Wil dat zeggen dat het een slechte game wordt, nee! had de game waarschijnlijk veel beter geweest als het meer hardcore of complexer was, zeker. Heelaas is dat niet de wereld waarin we leven, game development is big buisness geworden met evenredig grote budgetten en dus risico
's als het niet de massa aanspreekt. Gelukkig zit er tegenwoordig ook genoeg ruimte in om het naar wens te modden.

De mensen die roepen dat Oblivion de beste RPG is weten gewoon niet beter, maar hebben opzich wel gelijk. Kun jij een betere PC RPG uit 2006 noemen? (jade empire niet helemaal mee gerekend is een port) Of 2005 misschien, zo ja dan houdt ik me aanbevolen. Het is zeker niet de beste RPG allertijden (fallout! :) ) maar wel de beste RPG van dit moment.

D'r zijn trouwens ook veel hardcore RPG's en boven al Fallout fans die wantrouwig staan tegen over alles wat niet turn-based en 800*600 isometrisch is.

Dit zet met trouwens wel aan het denken, heeft iemand een idee of fallout 1, 2 eigenlijk commercieel succesvol waren, er zijn enorm veel fans nu nog steeds online, maar of dat ook betekend dat er miljoenen zijn verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hmm bioware laat al de opvolgers van hun toppers uitbesteden.... Zijn die gasten massaal met pensioen gegaan en runnen ze nu alleen nog maar een outscource bedrijf?...owja ze doen bioshock (toch)?

Anyway ik vondt oblivion een topper, niet veel diepgang. Maar de wereld was groot genoeg voor zeker 130 uur fun.

Heb de fallout serie eigenlijk nooit echt goed gespeelt, toen de tijd (was nog jong toen) vondt ik het allemaal net iets te vaag... :)
Maar ik zit toch echt te wachten op deze game.

@cas.fm
de prachtige gfx maakte het wat mij betreft toch een topper en hij was beter dan gothic 3, alhoewel gothic 3 meer sfeer had maar geplaagd werd door bugs, matige gfx en slecht vecht systeem. Olbivion was misschien geen diehard RPG, maar wel een zeer goede adventure game, althans ik beleefde het meer als een adventure game dan een rpg.

[ Voor 25% gewijzigd door evilpin0 op 10-05-2007 11:14 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Zarkov:
Turnbased? Check. Isometrisch? Check. 800x600? Nope, nog veel meer low-res. Maar ik neem aan dat Pokémon Diamond/Pearl niet meetelt? :P

Oblivion was misschien de beste RPG van 2006, het was ook (vrijwel) de enige. Er zaten een aantal leuke verbeteringen in t.o.v. z'n voorganger, maar toch vooral verslechteringen. As such is het gewoon een shitspel, maar in de categorie RPG bij gebrek aan concurentie toch de beste.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 10-05-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Anoniem: 171278 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:08:
@ Zarkov:
Turnbased? Check. Isometrisch? Check. 800x600? Nope, nog veel meer low-res. Maar ik neem aan dat Pokémon Diamond/Pearl niet meetelt? :P

Oblivion was misschien de beste RPG van 2006, het was ook (vrijwel) de enige. Er zaten een aantal leuke verbeteringen in t.o.v. z'n voorganger, maar toch vooral verslechteringen. As such is het gewoon een shitspel, maar in de categorie RPG bij gebrek aan concurentie toch de beste.
Klopt, ik zat net even te denken uit welk jaar de laatste RPG kwam die ik echt goed vindt. Arcanum 2001 zag ik tot mijn schrik. Ik dacht misschien Lionheart mee te nemen maar ook daar kwam ik niet verder dan 2003. Het is redelijk triest gesteld met de RPG wereld. Ik moet wel zeggen dat ik de Kotor serie ook best aardig vondt, maar toch niet op dezelfde manier.

Shitspel gaat me eigenlijlk ook wat ver, het is een 6je als hij in een vergelijking wordt gesteld met de groten. 6je mede dankzij de graphics, maar echt een shitspel is het nou ook niet. Die titel is toch wel bestemd voor Pool of Radiance en degelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
* dartbord weet niet eens waar die moet beginnen!

Fallout 1 en 2 zijn duidelijk DE vetste en meest verslavende RPG's die ik ooit gespeeld heb!

Wat ik heb gelezen over Fallout 3 (alweer maanden zo niet jaren terug) is dat ze gewoon een isometrisch standpunt behouden zoals in deel 1 en 2, maar dat ze wel een (niet roteerbare) 3d engine gaan gebruiken. Dit is al zo lang geleden dat het natuurlijk alweer allemaal anders kan zijn, maar toch. Ik heb hoop!

Ze moeten inderdaad de humor er in houden. Dat was ook een van de punten die Fallout leuk maakten. De super gameplay en het boeiende verhaal en de sfeer waren natuurlijk ook hoofdpunten. Maar ook de vele eastereggs waren zeer welkom! :D
De plaatjes en uitleg bij de skills en abilities vond ik ook geweldig.

Ik vond zelf alleen Tactics niet leuk, maarja dat is persoonlijk.

Ik hoop dat ze weer een voertuig in het spel stoppen (zonder 100 bugs) waar je lekker veel stuff in kan gooien! :) Erg handig zo een achterbak!

Echt geniaal, ik had iets van 5000 kogels voor mn bozar, dus ging dat ding op alles gebruiken wat ik tegenkwam! :D Ratten, koeien, honden whatever :D te geniaal.. kom ik op een gegeven moment iets echt gevaarlijks tegen... *klik* leeg :D whehe

Ah zo veel herinneringen.. krijg spontaan zin om het weer te gaan spelen!!
Geniaal ook dat de kleinste install 1 mb is :D

Beter gaan ze trouwens wel gewoon rustig te werk en doen ze VEEL beta testing en public testing enzo, zodat er veel bugs uit gaan en dat de gameplay goed zit. Dat ze het niet verpesten door een deadline te maken die ze echt per se moeten halen ofzo, dat gebeurt tegenwoordig al te vaak dat daardoor een spel waardeloos is.

En ik maak me ook een beetje zorgen over het feit dat ze hadden gezegd dat ze innovatieve en originele gameplay willen brengen. Dat betekend vast dat het heel ander is dan het was en dan is de feel weg... Ik weet dat veel mensen nu denken, heb je weer zo iemand die niets nieuws wil... Dat klopt! :) Ik ben van mening dat Fallout zo geniaal is precies door de manier waarop het is gemaakt en dat moeten ze dan niet veranderen. Van mij mogen ze ook gewoon weer 2d doen zoals het eerst was, maar dan met wat nieuwe lighting technieken ofzo :)

En ik hoop dat ze ook weer leuke filmpjes erin stoppen. Gesprekken met sommige belangrijke NPC's bijvoorbeeld, dat ze daar weer filmpjes voor gebruiken.

Ah ik kan echt niet wachten :D Ik wil zekerheid, ik wil van iemand horen dat het ook echt 100% zeker is dat het er gaat komen! (een betrouwbare bron dan he, niet de volgende die post die mij verteld dat het er komt :P) *zucht* geduld is een schone zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
evilpin0 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:
Hmm bioware laat al de opvolgers van hun toppers uitbesteden.... Zijn die gasten massaal met pensioen gegaan en runnen ze nu alleen nog maar een outscource bedrijf?...owja ze doen bioshock (toch)?
Mass Effect... Dragonage...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
Ik hoop dat ze weer een voertuig in het spel stoppen (zonder 100 bugs) waar je lekker veel stuff in kan gooien! Erg handig zo een achterbak!
Auto om je rommel te vervoeren; kom op!

Daar had je Vic natuurlijk voor; liep al te zeuren op 99% health (O boss I'm really hurting...Don't call me boss; Right chief) maar die man kon toch een rommel sjouwen voor je....

[ Voor 26% gewijzigd door Supertijn op 10-05-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 14:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Afbeeldingslocatie: http://fallout.bethsoft.com/countdown/images/capitol_m.jpg

Kippenvel, nuff said :)

Fallout 1 en 2 zijn mijn favo RPG's.
Als ze het maar niet verneuken zoals je zo vaak ziet bij een nieuw deel/development-team/millenium

Afbeeldingslocatie: http://fallout.bethsoft.com/countdown/images/wasteland.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door TepelStreeltje op 10-05-2007 16:27 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Wat ik bij Fallout vooral had, is dat ik echt helemaal opging in het spel. Zo herinner ik mij dat ik hele nachten heb doorgespeeld zonder enig besef van tijd. Dat heb ik bij niet veel andere spellen meegemaakt...

De easter eggs in waren ook FANTASTISCH!

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ik was niet de enige die dat had? :+

ik weet nog wel dat ik op een gegeven moment een hele nacht alleen maar heb lopen zoeken naar random encounters :) even een paar die ik me nog kan herinneren van fallout 2:

café of broken dreams
Het pratende stenen hoofd
The bridge (uit monty python's quest for the holy grail)
A whale carcass and some petunias (Hitch Hiker's guide to the galaxy)

and so on, and so on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlack
  • Laatst online: 19:12
Helemaal opgaan in een spel is er niet meer bij voor mij tegenwoordig, bij een goeie rpg denk ik toch altijd (met goede herinneringen) terug aan o.a. Ultima Underworld 2, System Shock en Fall Out 1 en 2:

- voor de tijd goede maar vooral functionale gfx en muziek/sounds
- rock solid en verslavende gameplay
- humor, creativiteit en inventiviteit
- spannend
- en als laatste: sfeer, sfeer en nog eens sfeer

Oblivion is wel ok maar voor mij iig totaal niet verslavend, je hebt ook totaal niet het idee bij een assignment dat je denkt: "wow, ik ben benieuwd hoe cave X eruit ziet" Tis meer: Laten we deze ff snel doorrossen dan kan ik door naar het volgende stukje content.

Het muziekje van Ultima Underworld kan ik overigens na het jaren niet gespeeld te hebben nog steeds meeneurien ;-)

De meeste games zijn tegenwoordig toch vehicles voor het showen van je dure videokaart, mooie buitenkant maar van binnen geen 'soul'.

Verder erg benieuwd wat ze maken van Fallout 3, wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
De meeste games zijn tegenwoordig toch vehicles voor het showen van je dure videokaart, mooie buitenkant maar van binnen geen 'soul'.
ja daar ben ik het wel mee eens. Maar dat is een ontwikkeling dit niet alleen in de games aanwezig is, maar ook in de filmsindustrie. In de bulk van de films gaat het alleen maar om de "mooie" graphics(die je meestal al allemaal in de trailers heb gezien) of de grote sterren(kuch kuch) en maar erg weinig om het verhaal of de consistentie.

Maar goed dit gaat over fallout-3, laten we hopen dat het de soul van delen 1 en 2 meekrijgt en niet alleen de naam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
café of broken dreams
Het pratende stenen hoofd
The bridge (uit monty python's quest for the holy grail)
A whale carcass and some petunias (Hitch Hiker's guide to the galaxy)
Startrek enteprise (met een dode data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

evilpin0 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:
Fallout was van Interplay (en deel 2 kwam van Black Isle maar de Licence was nog steeds van Interplay)
En toen ging interplay falliet door ipv bij hun vertrouwde en bekende betalende fanbase te blijven (Fallout spelers) ineens een tactics uit te brengen (ipv FO3) en daarna ineens naar consoles ging (FO:BOS) terwijl de fanbase duidelijk 100% PC-based is...

Fallout was geen ultiem succes met miljoenen verkoop maar wel een van de meest trouwe (en meest giftige) fanbases die er is. Daar zou Bethesda meer op moeten letten aangezien daar hun winst zit. Als ze er zo'n mainstream gedrocht van maken als bij Oblivion dan haken de Fallout fans af en de casual-gamer heeft zoiets van "fallout? Wasda?"

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
MazeMouse schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:33:
[...]

Als ze er zo'n mainstream gedrocht van maken als bij Oblivion dan haken de Fallout fans af en de casual-gamer heeft zoiets van "fallout? Wasda?"
Maar dan heeft de mainstream mens die Oblivion heeft gespeeld wel zoiets van: da's bethesda...dus kopen ze hem dan toch...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 17:22

-_D_-

Polsbandje

Alles is al gezegd over Fallout 1 & 2; briljante spellen zijn het :) Heb onlangs Tactics eens geïnstalleerd (die ik echt al jaren had liggen :P ) en hoewel er veel herkening was speelde het toch minder fijn omdat de sfeer weg was. Alle missies staan los van elkaar en dat merk je...

Maar ik ben zéér benieuwd naar Fallout 3 :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supertijn schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:55:
[...]

was er ook niet een shuttle van voyager met een dode B'elana Torres ernaast? of laat me geheugen me in de steek deze ochtend 8)7

(hmmmmm..... koffie..... goed.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Trouwens ook wel leuk voor de fallout liefhebber. De tech demo van 'VanBuren' staat op gamershell. VanBuren is de code naam voor fallout 3 terwijl deze nog door Blackisle werd ontwikkeld. (Alle games van Blackisle kregen de code van een Amerkiaanse president geloof ik)

Je kunt er niet heel veel mee en het is enorm buggy maar het geeft wel een beetje de richting van fallout 3 aan zoals het oude ontwikkel team het bedoeld had.

Het is 3d, wel isometrisch en niet turn-based. Wellicht is dit wel in te stellen maar ik kan heellaas niet in het optie menu komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zarkov schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:51:
Trouwens ook wel leuk voor de fallout liefhebber. De tech demo van 'VanBuren' staat op gamershell. VanBuren is de code naam voor fallout 3 terwijl deze nog door Blackisle werd ontwikkeld. (Alle games van Blackisle kregen de code van een Amerkiaanse president geloof ik)
Oh klopt ja, ik kwam toevallig thuis nog een oud game magazine tegen waarin de opheffing van BlackIsle werd besproken en men het ook kort had over VanBuren, wist echter niet dat deze ook te downloaden was. Er stond daar ook in beschreven hoe ver men was geloof ik. Mocht er vraag naar zijn dan wil ik het artikel wel even inscannen later deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:59
Zarkov schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:29:
[...]

Zolang Bethesda geld wil verdienen zullen dit dus juist gaan doen, ze zullen het dus mainstream maken. Wil dat zeggen dat het een slechte game wordt, nee! had de game waarschijnlijk veel beter geweest als het meer hardcore of complexer was, zeker. Heelaas is dat niet de wereld waarin we leven, game development is big buisness geworden met evenredig grote budgetten en dus risico
's als het niet de massa aanspreekt. Gelukkig zit er tegenwoordig ook genoeg ruimte in om het naar wens te modden.

De mensen die roepen dat Oblivion de beste RPG is weten gewoon niet beter, maar hebben opzich wel gelijk. Kun jij een betere PC RPG uit 2006 noemen? (jade empire niet helemaal mee gerekend is een port) Of 2005 misschien, zo ja dan houdt ik me aanbevolen. Het is zeker niet de beste RPG allertijden (fallout! :) ) maar wel de beste RPG van dit moment.

D'r zijn trouwens ook veel hardcore RPG's en boven al Fallout fans die wantrouwig staan tegen over alles wat niet turn-based en 800*600 isometrisch is.

Dit zet met trouwens wel aan het denken, heeft iemand een idee of fallout 1, 2 eigenlijk commercieel succesvol waren, er zijn enorm veel fans nu nog steeds online, maar of dat ook betekend dat er miljoenen zijn verkocht?
ik ben het niet met je oneens, maar het geeft wel aan hoet triest het gesteld is met het rpg genre. Overigens hecht ik totaal geen waarde aan turn-based (plz dont) of isometrisch (dat mag wel overigens). Het gaat mij om een magistraal episch verhaal met het liefst moeilijke morele keuzes (en dan niet zoals kiddy fable dat het ook net niet had).Ik wordt zo zat van je zusje redden of in het geval van oblivion een flinterdun verhaaltje met veel gezeur over een amulet en 'the gods'. De key voor het spel zit in de combinatie van soepel loopende gameplay met een degelijk verhaal. Dat kan zelfs op first person (alhoewel risky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
DarkShadow schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:52:
[...]

ik ben het niet met je oneens, maar het geeft wel aan hoet triest het gesteld is met het rpg genre. Overigens hecht ik totaal geen waarde aan turn-based (plz dont) of isometrisch (dat mag wel overigens). Het gaat mij om een magistraal episch verhaal met het liefst moeilijke morele keuzes (en dan niet zoals kiddy fable dat het ook net niet had).Ik wordt zo zat van je zusje redden of in het geval van oblivion een flinterdun verhaaltje met veel gezeur over een amulet en 'the gods'. De key voor het spel zit in de combinatie van soepel loopende gameplay met een degelijk verhaal. Dat kan zelfs op first person (alhoewel risky)
Precies, helemaal mee eens. Dat is ook mijn probleem met Oblivion en dergelijke RPG's de verhaal lijn en de dialogen trekken me niet of nauwelijks, of zijn te beperkt in hun opties.

Dat is ook hetgeen wat fallout voor mij fantastisch maakt, de dialogen zijn sterk, de verhaal lijn is ok en in iedergeval in een niet sprookjes wereld. De omschrijvingen zijn grappig, van zowel objecten en acties. (ook in VanBuren 'you look at a particularly smug looking barrel'). De engine, perspectief, real time of turnbased maakt me eigenlijk weinig uit.

Ik herinner me nog steeds een van de dialogen uit fallout 1 terwijl dat inmiddels ook al weer een aantal jaartjes terug is.
Harry -Halt, only supermutants are allowed in here,
Player- But I'm a supermutant,
Harry- You don't look like a supermutant,
Player- Thats just because i dressed up real snazzy today,
Harry- Ok you can go in.

Dat soort dialogen maakt het spel gewoon goed en leuk om te spelen, zeker als er zo'n verscheidenheid aan opties inzit als fallout.

Ik veracht echter niet dat Bethesda een vergelijkbaar product kunnen afleveren, als ze slim zijn zullen ze het dus ook niet fallout 3 noemen maar een tilel Fallout:The *.* of the wasteland. Dit schrikt nieuwe spelers niet af en de oude garde krijgt men toch niet achter zich.
En toch zal ik de game waarschijnlijk pre-orderen, gewoon omdat de kans bestaat dat het een goede RPG wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Het geniaalste vond ik nog die dooie lichtgevende zombie mannetjes die in deel 2 in je party kwamen. En wat leuker was, met pickpocket een tijdbom in iemand zijn zakken stoppen. Heeft me veel moeilijke gevechten bespaard:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 18:14
Als ik de wensen van iedereen hier zo'n beetje vergelijk kan ik tot de conclusie komen dat iedereen gewoon op een Fallout 2 (map)editor zit te wachten. Bouw je eigen vervolg!
Fallout 2 was super overigens, hopelijk maken ze deel 3 wel 3rd person & co-op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Postius schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:55:
Het geniaalste vond ik nog die dooie lichtgevende zombie mannetjes die in deel 2 in je party kwamen. En wat leuker was, met pickpocket een tijdbom in iemand zijn zakken stoppen. Heeft me veel moeilijke gevechten bespaard:D
idd, steal was altijd een van de skills die ik koos in het begin (waar je dus dubbele punten voor krijgt als em levelt)
wapens jatten om vervolgens die gasten neer te schieten met hun eigen wapens, terwijl ze jou proberen te raken met hun vuistjes :P
In Fallout 2 jatte ik altijd die Bozar's van die trader, en dan verkopen aan die trader zelf :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
[grin] oude tijden :*)

Wapens waren groot en log, dat was zo moeilijk te jatten. makkelijker was om de kogels te stelen, dan schoten ze hun gun leeg en hadden ze ook echt niets meer. Niet een of andere magische voorraad van onuitputtelijke kogels. Dan lopen ze op je af, pakt je dubbel-loops geweer...[BOEM]

De scene :o in het hutje met de dochter(of zoon) van een of andere boer was toch ook altijd wel prachtig. Met de boer die je dan met een shotgun ging verjagen.Dan in de einddialoog kwam dat soort dingen weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Het schijnt dat dit artwork is voor de komende Fallout 3. Het is echter niet bevestigd, maar de look & feel lijkt wel heel erg op die van Fallout :9

Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Objects/Objects/Shed01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Objects/Objects/Crane03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Work_2006/Work_2006/02_Page.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Work_2006/Work_2006/04_Page.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Work_2006/Work_2006/12_Page.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Work_2006/Work_2006/14_Page.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Work_2006/Work_2006/53_Page.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liquiddevelopment.com/services/Work_2006/Work_2006/56_Page.jpg

bron: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=695154

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mja, die eerste twee zou kunnen maar de rest vind ik niet echt de Fallout uitstraling hebben. Die wapens passen ook niet echt in de Fallout wereld zoals die tot heden is neergezet, ze zijn te modern. Ben in ieder geval benieuwd wat we op de site kunnen zien zodra de timer is afgelopen, hopelijk geeft dat dan antwoord op de vragen die we hebben. Anders moeten we zelf maar Fallout 3 gaan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Het is toch altijd maar afwachten hoe het daadwerkelijk in het spel eruit ziet, maar deze plaatjes lijken best aardig. Maakt het nog uit trouwens qua spelen of je eerst Fallout 1 of 2 doet ? Vroeg me af of de verhaallijn dingen van de eerste serie bevat bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
Supertijn schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:55:
......
was er ook niet een shuttle van voyager met een dode B'elana Torres ernaast? of laat me geheugen me in de steek deze ochtend
[nerd]
Volgens mij was het een enterprise shuttle met een dode data. b'elana Torres is uit Voyager en dat was er nog lang niet in die tijd. Toen vlogen we nog rond met Jean-luc.
[/nerd]

Iemand die het even kan controleren......? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben em aan het opzoeken en zal binnenkort eens kijken hoe snel ik dat stukje kan vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwam dit btw tegen:

"A crashed shuttle (6): (Federation Shuttle) Looks like a crashed shuttle from the USS Torres (a shame it wasn't a Voyager shuttle, since that's the only starship in known space which is profoundly unaffected by the loss of either shuttles or crew members). Search the bodies for 3 Hypos, which will each restore 75-100 Hit Points when used. Pretty good. "

http://user.tninet.se/~jyg699a/fallout2.html#encounter
The Nearly Ultimate Fallout 2 Guide

Written and coded by Per Jorner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 16-05 21:26

The Zep Man

🏴‍☠️

Tha_Freak schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:14:
Het is toch altijd maar afwachten hoe het daadwerkelijk in het spel eruit ziet, maar deze plaatjes lijken best aardig. Maakt het nog uit trouwens qua spelen of je eerst Fallout 1 of 2 doet ? Vroeg me af of de verhaallijn dingen van de eerste serie bevat bijvoorbeeld?
Het verhaallijn van deel 2 is inderdaad een opvolging van dat van deel 1. Al speel je puur voor het verhaal, dan kan je beter 'netjes' met deel 1 beginnen.

[edit]
Als commentaar op de gegeven artwork voor Fallout 3: foto's 1, 2 en 4 passen echt in de sfeer. Foto's 1 en 2 zijn wel duidelijk waarom en foto 4 is gewoon een oud wapen (volgens mij een Colt 1911) met een lamp erop gemonteerd. Dit wapen past perfect in de sfeer (post-jaren 50 nucleaire oorlog). Foto 3 lijkt op een buggy, maar heeft naar mijn mening iets te moderne elementen. De telefoon in foto 5 begrijp ik niet echt. Ik zou verwachten dat in een post nucleaire wereld de infrastructuur daarvoor wel zo'n beetje vernietigd zou zijn. Het wapen op foto 6 lijkt op een gemodificeerde MP5. Deze werden in de jaren 60 gefabriceerd. Dit wapen ziet er naar mijn mening iets te 'professioneel' uit en past niet echt in de sfeer van Fallout. Hetzelfde voor de pump-action shotgun op foto 7 (is het een SPAS 12, die pas eind jaren 70 werd gefabriceerd?). De vis op de laatste foto zou ik eerder verwachten in een spel zoals Serious Sam (die schok vissen waren erg!) of het Half-Life universum.

We kunnen natuurlijk ook aannemen dat Fallout 3 zich in een andere tijd en/of universum plaatsvindt. Dat zou een hoop verklaren.

[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 15-05-2007 16:05 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou heb ik net me fallout 1 en 2 cd's gevonden en natuurlijk geinstalleerd, maar weet iemand hoe ik geluid krijg onder windows xp? hij start wel en ik heb ook de compatibility mode gebruikt, maar ik krijg alleen maar ruis tijdens de sound setup. Iemand een goed idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik heb laatst fallout 2 nog uitgespeelt onder windows xp, speelde gewoon perfect en zag er nog goed uit ook op me 20" widescreen. Installeer ook even de laatste patch, anders moet je even wat meer info posten, of hier zoeken: http://www.nma-fallout.com/forum/index.php

[ Voor 10% gewijzigd door DeepSeven op 17-05-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

The Zep Man schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:12:
Foto 3 lijkt op een buggy, maar heeft naar mijn mening iets te moderne elementen
Je had natuurlijk the brotherhood die de meest gekke snufjes hadden. Waarschijnlijk is dat voertuig van hun.

Hmmmm weer uren sneaken en stealthen om maar een lift verder naar benden te kunnen gaan... om daar 'the blue card' te kunnen pakken om weer een etage verder te komen!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Anoniem: 25534 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:26:
[...]
Je had natuurlijk the brotherhood die de meest gekke snufjes hadden. Waarschijnlijk is dat voertuig van hun.
En The Zep Man: als je de bron van de foto's bekijkt (het forum waar ze in gepost waren) dan is daar duidelijk te zien dat het helemaal niet zeker is dat deze foto's van Fallout 3 zijn. Hoogstwaarschijnlijk zelfs geen enkele.... beetje zinloos om daar dus veel aandacht aan te besteden ;)

offtopic:
@edit: The Zep Man blij gemaakt :P

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 25-05-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216834

jah FALLOUT! beste serie (1+2) ooit! aan de plaatjes van deze sneakpeak te zien gaan ze nu heel america vertegenwoordigen ipv alleen san francisco/california gebied! Heb er nu al zin in.. al hoewel ik liever heb dat interplay het geval zelf maakt.. war ehet niet dat interplay falliet is.. btw leuk weetje, interplay heeft nog steeds de rechten om een fallout MMO te maken, dus als ze ooit weer geld hebben en zin... dan kan er ooit nog wat goeds van komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 16-05 21:26

The Zep Man

🏴‍☠️

sh4d0wman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:50:
[...]

En TheZapMan: als je de bron van de foto's bekijkt (het forum waar ze in gepost waren) dan is daar duidelijk te zien dat het helemaal niet zeker is dat deze foto's van Fallout 3 zijn. Hoogstwaarschijnlijk zelfs geen enkele.... beetje zinloos om daar dus veel aandacht aan te besteden ;)
Als je mijn naam bekijkt, zie je hoe je hem moet schrijven, schaduwkereltje. ;)

Hoe dan ook, het wordt maar weer wachten of het er komt... en als het komt, of het kan tippen aan de eerste twee delen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Anoniem: 216834 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:11:
jah FALLOUT! beste serie (1+2) ooit! aan de plaatjes van deze sneakpeak te zien gaan ze nu heel america vertegenwoordigen ipv alleen san francisco/california gebied! Heb er nu al zin in.. al hoewel ik liever heb dat interplay het geval zelf maakt.. war ehet niet dat interplay falliet is.. btw leuk weetje, interplay heeft nog steeds de rechten om een fallout MMO te maken, dus als ze ooit weer geld hebben en zin... dan kan er ooit nog wat goeds van komen :D
Ze hebben NOG die rechten. Als ze niet voor het einde van (ik geloof) dit jaar nog 30miljoen bij elkaar kunnen krijgen via investeerders dan zijn ze die ook kwijt.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Bedankt, meteen maar even besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

MazeMouse schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:21:
[...]

Ze hebben NOG die rechten. Als ze niet voor het einde van (ik geloof) dit jaar nog 30miljoen bij elkaar kunnen krijgen via investeerders dan zijn ze die ook kwijt.
Hier zit je compleet naast.
De afspraak die met bethesda is gemaakt is dat interplay de mmorpg rechten behoud onder een paar voorwaarden.

Dat is dat de de game.
* voor datum X uitbrengen (even vergeten welke dat was)
* het een X aantal subscribers bevat.

Hier heeft een tijd geleden een dikke post over gestaan op NMA maar kan ik even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

skopje, de site is nu aangepast van de counter naar een "Standby" scherm, ik hoop dat er toch snel duidelijkheid komt nu, het liefst ook screenshots of anders op zijn minst concept art :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
sh4d0wman schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:39:
skopje, de site is nu aangepast van de counter naar een "Standby" scherm, ik hoop dat er toch snel duidelijkheid komt nu, het liefst ook screenshots of anders op zijn minst concept art :/
Ik denk morgen ;) (aangezien morgen de countdown voorbij was ;))

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

M1lamb3r schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:52:
[...]

Ik denk morgen ;) (aangezien morgen de countdown voorbij was ;))
de countdown is al voorbij. Ze hadden problemen en hebben op het officiele forum ergens gepost dat het 15.00 nederlandse tijd gaat worden.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180605

http://fallout.bethsoft.com/ is zo goed als dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
The Zep Man schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:12:
[...]
Het verhaallijn van deel 2 is inderdaad een opvolging van dat van deel 1. Al speel je puur voor het verhaal, dan kan je beter 'netjes' met deel 1 beginnen.

[edit]
Als commentaar op de gegeven artwork voor Fallout 3: foto's 1, 2 en 4 passen echt in de sfeer. Foto's 1 en 2 zijn wel duidelijk waarom en foto 4 is gewoon een oud wapen (volgens mij een Colt 1911) met een lamp erop gemonteerd. Dit wapen past perfect in de sfeer (post-jaren 50 nucleaire oorlog). Foto 3 lijkt op een buggy, maar heeft naar mijn mening iets te moderne elementen. De telefoon in foto 5 begrijp ik niet echt. Ik zou verwachten dat in een post nucleaire wereld de infrastructuur daarvoor wel zo'n beetje vernietigd zou zijn. Het wapen op foto 6 lijkt op een gemodificeerde MP5. Deze werden in de jaren 60 gefabriceerd. Dit wapen ziet er naar mijn mening iets te 'professioneel' uit en past niet echt in de sfeer van Fallout. Hetzelfde voor de pump-action shotgun op foto 7 (is het een SPAS 12, die pas eind jaren 70 werd gefabriceerd?). De vis op de laatste foto zou ik eerder verwachten in een spel zoals Serious Sam (die schok vissen waren erg!) of het Half-Life universum.

We kunnen natuurlijk ook aannemen dat Fallout 3 zich in een andere tijd en/of universum plaatsvindt. Dat zou een hoop verklaren.
Ik kan me nog wel anders vrij goed herinneren dat ik laser wapens had, om nog maar te zwijgen van het legendarisch power armour gecombineerd met de Minigun. Dat is toch ook wel proffesioneel dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Er staat een torrent op piratebay van de teaser die aardig snel gaat. De fallout sfeer zit er goed in, maar had er wel meer van verwacht. Het blijft een teaser natuurlijk, maar om hier nu een 30 dagen countdown op te zetten is veels te overdreven. Blizzard doet het in 7 dagen en die laten ook nog eens gameplay zien.
Die gast in power armor zag er wel wreed uit. En natuurlijk "War... war never changes" ingesproken door dezelfde gast uit de eerste games _/-\o_ .

[ Voor 12% gewijzigd door DeepSeven op 05-06-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

1: Perfecte muziek. (Dat nummer staat al sinds deel1 in mijn winamp en tot op heden vond ik het altijd schandalig dat Interplay er niet zelf op is gekomen die te gebruiken. Bethesda verhoort iig dat gebed)
2: Setting eveneens spot-on. (Het heerlijke verlaten post-apoc fallout sfeertje samen met de muziek..)
3: OLD SCHOOL POWER-ARMOR!
4: FOUR MAGIC WORDS! (kippenvel, serieus... kheb alleen al dat stukje meerdere keren herhaald)

Gepikt van VoodooExtreme:
1) Yes, that's in-engine (in-engine means it's done with game assets in our rendering engine, but isn't done real-time. If it was done in real-time, that'd be gameplay footage. This isn't something, for example, that was sent to some house [e.g. Blur Studios] so they could build assets and render it out, and create something for us to release [e.g. Dawn of War 40K intro cinematic]).
2) Yes, that's The Ink Spots singing "I Don't Want to Set the World On Fire"
3) Yes, that's Ron Perlman [voiceover man extraordinaire of Fallout 1 and 2; his lines were recently recorded for the trailer].

In-engine. Dus waarschijnlijk 3D. Dus toch nog even duimen dat het geen Oblivion-met-Guns of Stalker-FPS wordt maar verder ben ik er toch een stukje positiever over geworden nu. :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180605

De teaser geeft de sfeer perfect weer! Nu maar hopen dat het net als de oude fallout wordt qua gameplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ook de trailer net gezien, waarschijnlijk dus inderdaad niet meer iso-metric maar ja dat was ook niet echt meer te verwachten deze tijd. Ben wel erg benieuwd wat men er van gaat maken, gelukkig waren de muziek en stem erg "fallout". Riep gelijk de sfeer van de eerdere fallout games op, hopelijk blijft dat behouden in de gameplay, met name de dialogen zal een uitdaging worden denk ik.

Wat wel tegenviel was de mogelijke release datum :') Ben niet zo goed in wachten :P In de tussentijd maar eens kijken wat er aan andere leuke spellen komt. Als men Fallout 3 goed uitwerkt zal ik hem zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Koele trailer! :D Fall 2008.... ;(

Ach ja, we wachten al een jaar of negen, nog anderhalf jaar moet geen echt probleem zijn. Tien jaar tussen deel 2 en 3 is een mooie periode 8)7

Vind het grafisch best netjes, ook al vielen sommige modellen & textures een beetje tegen imo. Ik had begrepen dat het met de Gamebryo engine gemaakt zou worden, maar dit ziet er weer anders uit. Iemand die weet welke engine dit is? Maar goed, de grafische kant vind ik niet heel belangrijk zolang de sfeer maar goed zit :) Leuk om weer de Ink Spots te horen voor de theme, neem aan dat dit ook wel gebruikt zal worden voor het volledige spel? Ik vond Louis Armstrong bij deel 2 ook erg koel, hoor :)

First person lijkt me overigens wel vrij zeker. Ik kijk er niet heel erg tegen op, meer vrees ik voor het autolevelen van NPCs (Oblivion) en niet genoeg gespreksopties (Oblivion). Maar goed, de tijd zal het leren :) Ik blijf nog even optimistisch ;)

//Moet nog wel even nadenken over voor welk platform ik F3 zal halen... Iemand anders al duidelijke voorkeuren? :D

[ Voor 5% gewijzigd door Okyah op 06-06-2007 10:17 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Fallout hoort (zoals de POS flop bewezen heeft) op de PC. :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

MazeMouse schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:41:
Fallout hoort (zoals de POS flop bewezen heeft) op de PC. :P
Mjah, als het zoals Oblivion wordt lijkt me een PS3 of 360 niet echt een slechte keuze. Alhoewel, tegen de tijd dat het uitkomt heeft de gemiddelde nieuwe PC die consoles al weer ingehaald wat specs betreft. Dan is het voordeel voor de 360 & PS3 nog dat deze veelal aan een grote HDTV hangen itt een relatief kleine PC-monitor. Maar goed, de nieuwe HDTVs kunnen weer een 1:1 HD signaal ontvangen van PCs, waardoor je die ook heel mooi als monitor gebruiken kan... :P

Mijn conclusie > Ik maak wel een keuze in de zomer van 2008 :+ Of ik wacht nog even recensies/gebruikerservaringen af :P Ik weet wel behoorlijk zeker dat ik hem ga kopen! Niet gedaan bij BoS of Tactics btw, konden me beiden niet bekoren...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Tactics heb ik ook alleen "gekocht" omdat het in een pakket samen met FO1 en FO2 zat :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sfeer zit er best goed in, in het filmpje...
Veel van de kleine geintjes die je ook altijd in F1 en F2 vond zitten er ook in, zo zag ik Pipboy en een add om underground te gaan (de vaults) kortom, helemaal goed :D
3d maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk, hoewel het een STUK lastiger word. van boven was alles redelijk goed te zien. Sta je ervoor in 3d, dan kan je VEEL meer zien, dus alles is moeilijker te ontdekken.
maar ach, we zien wel.

Trouwens, http://www.youtube.com/watch?v=AihKA_AgMok
de 2 intro movies van F1 en F2. wel leuk om het verschil van de stem te horen, blijft nog steeds die heerlijk hese stem.

http://www.youtube.com/wa...7eW0&mode=related&search=
Ook vet filmpje trouwens, van Van Buren, zag er toch wel erg goed uit, hadden ze van mij op zon manier uit mogen brengen!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zat trouwens te denken, zullen ze misschien niet voor 'the best of both worlds' gaan?? Dan bedoel ik dus een first-person perspectief voor het rondlopen, onderzoeken en zo, en dan zodra er een gevecht gaat plaatsvinden, mooi uitzoomen naar een turn-based isometrisch perspectief (met draaibare/kantelbare camera natuurlijk :) ).

Lijkt mij de ideale oplossing!! _/-\o_

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
*Lalala*

I dont want to set the world on fire*
I Just Want To Start A Flame In Your Heart*

Oh my god!!!

WANT IT WANT IT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
de sfeer, die muziek _/-\o_

ik kan niet wachten... herfst 2008 ... :'(

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Yep,

Die teaser vond ik erg op ze plaats vallen.
Zal heus wel weer kritiek over zijn maar i liked it.

Ben heel heel erg benieuwd hoe het er in-game uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ach, mrCaleb.
De enige negatieve geluiden die ik heb gehoord zijn van mensen die inmiddels zo vastgeroest zitten in de oude fallout spellen dat ze alleen met een directe (opgepoetste) kopie exclusief van de originele devs met de originele muziek en de originele artwork tevreden zouden zijn...
(ergo, de "glittering gems of hate" zoals ze ooit mooi omschreven zijn)

De normale fans vinden de teaser geweldig :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

*mond valt open*

FO3? What did I miss, god damn it there is hope! Duidelijk iets om naar uit te kijken :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
MazeMouse schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:30:
Ach, mrCaleb.
De enige negatieve geluiden die ik heb gehoord zijn van mensen die inmiddels zo vastgeroest zitten in de oude fallout spellen dat ze alleen met een directe (opgepoetste) kopie exclusief van de originele devs met de originele muziek en de originele artwork tevreden zouden zijn...
(ergo, de "glittering gems of hate" zoals ze ooit mooi omschreven zijn)

De normale fans vinden de teaser geweldig :)
Jah precies, die mensen zitten er ook tussen.
Zou zelf ook geen nee zeggen tegen een fallout game die van mij part grafisch gezien net als deel 1 en 2 zijn.
Maar om eerlijk te zijn snak ik toch stiekem naar wat bethesda ervan gaat breien. Sinds ik Oblivion ook geweldig vind heb ik er toch goed vertrouwen in dat dit een mooie game gaat worden.

We Shall See ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik zie het net terug komen op gamespot

er staan een aantal screenshots, waarvan ook een aantal uit de teaser gehaald zijn

http://www.gamespot.nl/game.cfm?game=3017&cat=1

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Laatst online: 01-05 08:08
MrCaleb schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:26:
[...]

Jah precies, die mensen zitten er ook tussen.
Zou zelf ook geen nee zeggen tegen een fallout game die van mij part grafisch gezien net als deel 1 en 2 zijn.
Maar om eerlijk te zijn snak ik toch stiekem naar wat bethesda ervan gaat breien. Sinds ik Oblivion ook geweldig vind heb ik er toch goed vertrouwen in dat dit een mooie game gaat worden.

We Shall See ^^
Sorry hoor, maar van mij mogen ze 3 gewoon volledig isometrisch maken. Dan bedoel ik niet graphics ala fallout 1 en 2 maar wel in die stijl. Kijk maar naar tactics. De engine was ook niet geweldig maar stukken mooier als die van fallout 1 en 2.

Hoewel ik zeker moet toegeven dat ik liep de kwijlen van de teaser (Zeer blij dat ze bij het oude powerarmour eens in 3d te zien :D), toch hoop ik niet dat we eindigen zoals als vele al hebben gezegd: "Oblivion met wapens".

De level cap lijkt me stug dat zie die dan weer invoeren na het vele commentaar dat oblivion hierover ontvangt (Nog steeds gebruik ik er mods voor anders is er geen ruk aan).

Wat ik ook niet zie gebeuren is dat we weer een turnbased spel krijgen, wat ik eerlijk gezegd toch wel minder vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb vorig jaar ergens in België (Gent geloof ik) de Fallout: The Ultimate Collection gekocht (1+2+tactics). Heerlijk om ze allemaal weer eens door te spelen.
Tactics was niet zozeer slecht, maar was gewoon nauwelijks een rpg. Wel vond ik de besturing en de gevechtsopties stukken beter. Dat ging gewoon erg lekker.

Ik ben ook zeer benieuwd naar wat ze er van gaan maken.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Hmmm

Read:
Alle Fallout 3 fans werden onlangs nog gek gemaakt met de teaser trailer, en nu krijgen we opeens een stuk meer informatie. Onderstaande info is gebaseerd op een uur lange demo die Game Informer mocht aanschouwen.
De game draait zoals verwacht op de Oblivion engine. De engine is echter wel aangepast zodat er voor Fallout 3 een fatsoenlijke 3rd person view in zit. De game begint met jouw geboorte, en tevens de dood van je moeder, in het ziekenhuis van een Vault. Dit is waar je jouw character ontwerpt, traits kiest, etc. Elk aspect van het creeeren van je character is gebaseerd op het S.P.E.C.I.A.L systeem uit de vorige Fallout games. De gevechten zullen een mix zijn van real time en gepauzeerd orders uitdelen. Het zogenaamde Valt-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) zal nog wel Action Points gebruiken die we kennen uit de vorige Fallout games. Hoe dit precies zal werken in combinatie met real-time elementen is nog niet helemaal duidelijk.

De vorige Fallout games stonden bekend om hun 'expliciete' beelden van tijd tot tijd, en deze gore zal ook in Fallout 3 volop aanwezig zijn. Ontploffende hoofden is één voorbeeld, en deze death scenes zullen kennelijk allemaal in slow-motion te zien zijn. De game geeft je net als zijn voorgangers veel vrijheid. Je kunt een krachtpatser worden met een minigun over z'n schouder, of een charmant scharminkel dat zich langs alles en iedereen weet te praten. Daarnaast zal Fallout 3 maar liefst negen tot twaalf verschillende eindes kennen. Ook kunnen vijanden jou op specifieke plekken op het lichaam raken, zoals jij dat ook kon in de vorige games. Fallout zou Fallout natuurlijk niet zijn zonder een flinke portie radioactieve straling, en deze straling speelt dit keer een grotere rol. Niet alleen gebieden waar straling is zijn gevaarlijk, ook eten of drinken kan besmet zijn.

Je zult wel wat XP kunnen verzamelen door losse vijanden af te werken maar de meeste XP zal je binnenhalen door quests op te lossen. De XP is gecapt op level 20. In tegenstelling tot Oblivion levelt de wereld om je heen niet met je mee en als je in het begin van de game een high-level gebied binnen loopt zal je dan ook een (naar alle waarschijnlijkheid) pijnlijke dood sterven. Ook zul je van tijd tot tijd weer NPC's in kunnen huren om je een handje te helpen.
Dit komt even van Games.fok.nl.
Maar origineel bericht kwam van nma-fallout.com.
Het klinkt wel bruut allemaal, maar of dit ook officeel is is maar de vraag.

Het is niet bevestigd in ieder geval. Alleen door de pipo waar het vandaan komt :D
Klinkt wel sweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Behalve de level-cap van 20 klinkt het allemaal zeer veelbelovend. Al wil ik niet eens weten wat de specs zijn, aangezien Oblivion tegenwoordig nog steeds aardig zwaar is :P

Betekent het ook dat het net zo makkelijk modbaar is als Oblivion? 8)

Maar klinkt goed allemaal.
* anandus heeft wel vertrouwen in Beth' :)

Edit:
Artikel van gamer.nl gecp't, plus pics! :9
Eerste details omtrent Fallout 3 beschikbaar

Onlangs is het magazine Game Informer in de Amerikaanse winkels verschenen met daarin de eerste informatie omtrent Fallout 3. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat het gros van de informatie ook op internet te vinden zou zijn. Fallout-fans staan namelijk zeer argwanend tegenover de nieuwe ontwikkelaar van de reeks, Bethesda Softworks, dat enkele ingrijpende veranderingen in de game aangebracht heeft.

We wisten al dat Fallout 3 geen gebruik meer zal gaan maken van het isometrische bovenaanzicht. Dit heeft plaats gemaakt voor een first-person camerastandpunt zoals we dat ook kennen uit Oblivion. Niet verbazingwekkend, want Fallout 3 maakt gebruik van een betere Oblivion-engine.

Het gevechtsysteem was een ander heikel punt. De oorspronkelijke Fallout-games waren allemaal turn-based. Bethesda heeft echter gekozen voor een mix van turn-based en real-time voor Fallout 3. De gevechten zijn in principe real-time, maar kunnen op elk moment gepauzeerd worden. Dit systeem wordt door Bethesda Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) genoemd en laat spelers toe tijdens het pauzeren in alle rust een bepaald doelwit te selecteren. Hiervoor zijn wel actiepunten nodig, die na enige tijd terug genereren. In tussentijd kun je nog wel gewoon real-time first-person shooter-achtige mode onder vuur nemen.

Zoals we dat van Bethesda gewend zijn, gebeurt het aanmaken van je personage niet via een saai menuscherm. Het spel begint met je geboorte en de dood van je moeder, waarna je vader je DNA gaat analyseren. Hier kun je de eigenschappen van je personage bepalen. Het S.P.E.C.I.A.L. systeem van de eerste twee Fallout-games blijft behouden.

In Fallout 3 ga je nog alleen op pad. Er zijn wel NPC's, maar je kunt deze niet bij je party voegen. Het spel kent minstens negen verschillende eindes en een level cap van 20. Goed om te weten: het vreemde systeem van levelscaling zoals dat in Oblivion aanwezig was, zit niet in Fallout 3. Ga je dus een verkeerd gebied binnen, dan tref je daar enorm sterke monsters die je pas later in de game aan zult kunnen. Je hebt veel vrijheid in je manier van aanpak; je kunt voor de keiharde actie kiezen, maar ook subtieler te werk gaan. Kies je voor de actie, dan staat je flink wat blood and gore te wachten.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200705/1178633361_0_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200705/1178136837_0_2.jpg

De pics geven wel een goede Fallout-sfeer aan Al hoor ik mijn 8800GTS al kreunen :P , vraag me af hoe de interieuren eruit komen te zien :)

[ Voor 80% gewijzigd door anandus op 15-06-2007 15:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben toch wel benieuwd of ze behalve de "gore" ook de ijzersterke dialogen voor elkaar kunnen krijgen. Dat was toch ook een mooi staaltje schrijfwerk. De tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

anandus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:32:
Behalve de level-cap van 20 klinkt het allemaal zeer veelbelovend. Al wil ik niet eens weten wat de specs zijn, aangezien Oblivion tegenwoordig nog steeds aardig zwaar is :P

Betekent het ook dat het net zo makkelijk modbaar is als Oblivion? 8)

Maar klinkt goed allemaal.
* anandus heeft wel vertrouwen in Beth' :)

Edit:
Artikel van gamer.nl gecp't, plus pics! :9

[...]
[afbeelding]
[afbeelding]

De pics geven wel een goede Fallout-sfeer aan Al hoor ik mijn 8800GTS al kreunen :P , vraag me af hoe de interieuren eruit komen te zien :)
uhm pppsst, pics staan op de site (heb ik zelf al paar van gepost even verder naar boven :P

niet echt nieuwe pics dus helaas, ben benieuwd hoe ze het Oblivion systeem gaan toepassen...
opzich werkte dat wel goed vind ik namelijk, alleen de menu's enzo waren echt kut, omdat het meer een consoloe spel was
hopen bouwen ze deze alleen voor de pc...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Inmiddels heb ik het even gereport bij games.fok.nl.

Misschien wat handiger om te kijken.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=18467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bleh, lees dus net bij de transcript dat hij ook voor Xbox en PS3 uitebracht zal worden...

http://www.nma-fallout.com/article.php?id=36883 <-- voor de transcript van het hele stukkie uit dat blad...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Great... een Fallout:POS 2 (of Oblivion-with-guns)
Ze hebben inderdaad naar de fans geluisterd en daarna precies het tegenovergestelde gedaan.

Meteen de budgetbak in die game...

sudo apt-get rekt

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik spoiler-tags!