[Fallout3][PC]Vertraging muis?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
om mezelf maar even te quoten:
White schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:42:
hebben jullie ook bij de pc versie dat de muis zo... langzaam reageert? zeg maar dat ik het gevoel heb alsof hij maar een beetje achter de feiten aanloopt, en dan bedoel ik niet klikken o.i.d. maar rondkijken en ook gewoon in menu's etc... Het is echt heel vervelend, vooral met schieten etc dat je gewoon altijd te laat bent omdat je altijd pas een paar tiende van een sec later schiet of het hoekje om kijkt..

herkenbaar? iemand een idee hoe ik het op moet lossen?
Daarop volgden wat reacties, waarna ik antwoordde:
White schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:41:
[...]

V-sync staat uit..
[...]

Dat heb ik idd ook gedaan, maar ik merk nu ook dat het bij mijn toetsenbord hetzelfde verhaal is.. misschien net iets minder.. maar ik heb echt het gevoel alsof mijn bewegingen pas een moment later worden geregistreerd, heel vervelend in ieder geval.

Iemand nog meer ideeën?
Bij deze dus de vraag, nog meer ideeën? Google levert weinig op, aangezien de game zo nieuw is. Verder krijg je op 'mouse lagging' of 'slow mouse movement' een combinatie van verschillende extra termen niet echt het antwoord dat mij kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmmm... ik heb hetzelfde in Far Cry 2, en ik had het ook in Bioshock. Vsync uit, mouse smoothing uit... Het hielp allemaal weinig... In Far Cry 2 kan je smoothing uitzetten in het config bestand. Dit verminderde mouselag bij mij aanzienlijk, maar het is nog steeds merkbaar.
Opvallend is dat dit games zijn die ook op de console zijn uitgekomen (ze hebben ook een beetje die console look&feel).

Misschien eens in het configuratie bestand kijken van Fallout 3? Ik heb het spel nog niet binnen, dus kan het niet testen. Wellicht dat er in dat bestand wat smoothing opties zijn die je uit kunt zetten.

Kijk ook eens bij je Catalyst / Nvidia (doorhalen wat niet van toepassing is) control panel, wellicht dat je hier nog wat kan regelen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
In Bioshock en in Far Cry 2 raakte ik deze mouselag kwijt door DX9 te gebruiken.
In Far Cry 2 helpt het om alle smoothing opties uit te knallen, DX9 te gebruiken en 1 a 2 stappen lagere schaduw. Toen was ik helemaal van de mouse lag af.
Misschien moet je zoiets ook proberen in Fallout 3.

Ik vind trouwens dat de DX9 graphics in FC2 amper onder doen voor de DX10 graphics. Misschien geldt dit ook voor Fallout 3.
Trouwens wel erg jammer om te lezen dat weer een nieuw spel last heeft van mouselag.

Ps. Bijna elk spel met DX10 geeft mouselag. Stalker CS, Bioshock, FC2, Call of Juarez etc. Crysis is een uitzondering.

[ Voor 16% gewijzigd door Frag1le op 29-10-2008 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het vreemde is dat ik het niet echt ondervind op mijn PC met fallout niet en ook met Far Cry 2 niet. Ik gebruik bij beide ook DX10 maar vriend van mij heeft het probleem ook ( heb het even nagevraagd voor je) en die heeft het in DX9 weer niet wat Frag1le al aangaf. Dus ik zou dat eens proberen om te kijken of dat iets veranderd aan het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
WeAreLegion schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:58:
Het vreemde is dat ik het niet echt ondervind op mijn PC met fallout niet en ook met Far Cry 2 niet. Ik gebruik bij beide ook DX10 maar vriend van mij heeft het probleem ook ( heb het even nagevraagd voor je) en die heeft het in DX9 weer niet wat Frag1le al aangaf. Dus ik zou dat eens proberen om te kijken of dat iets veranderd aan het probleem.
Ik ga vanmiddag eens testen of het niet aan de combinatie Nvidia drivers in DX10 + Logitech setpoint ligt.
Ik zal eens testen zonder setpoint en met een Microsoft PS/2 muis. In dat geval sluit je setpoint uit en ligt het dus puur aan de Nvidia drivers. (die jij obviously niet gebruikt omdat je een Ati kaart hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat je eens zou kunnen proberen is om de 'prerender limit / Maximale vooraf geproduceerde frames' te verlagen (naar 0 bijvoorbeeld). Deze instelling kan je gewoon vinden in het Nvidia Control Panel. Bij ATI weet ik niet of deze setting in hun controle paneel zit, ik gebruikte namelijk altijd 'Ati Tray Tools' ipv 'Catalyst CP'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
* Biobakker meldt zich

Gisteravond Far Cry 2 even opgestart en kwam ook tot de conclusie dat de muis vreemd deed. Daarna nog even TF2 gespeeld en volgens mij was de instelling van mijn muis toen ook nog steeds vreemd, ik raakte helemaal niks :P (kan natuurlijk ook gewoon zijn omdat het laat was :Y) )

ATI hier dus ik denk niet dat het aan de forceware ligt, misschien de setpoint override settings :?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
Vervelend bij Fallout is dat je niet kan kiezen (tenminste niet in de launcher settings), of je DX9 of 10 wilt gebruiken.

In ieder geval maakt Vertical sync niets uit, dat heb ik al geprobeerd..

Maar wat hier eerder gezegd is.. het komt idd verdacht vaak voor bij games die ook op consoles uitkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:55
Klopt, BIA HH heeft het ook, vooral in het menu.
Ik dacht dat er in het farcy topic een dll hack stond. ff zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Voor Farcry hielp het bij mij om alle smooth opties uit te zetten en AA op 2x te hebben. Verder DX10 gewoon aan laten staan. Fallout heb ik ook nog niet dus weet niet wat je daar mee zou kunnen doen. Het is wel iets heel hinderlijks!!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
Vreemd dat v-sync uitzetten bij sommigen niet werkt. Ik had namelijk eerst ook enorme mouselag en na uitschakelen v-sync niet meer. Vergeet niet ook tripple buffering uit te schakelen, die hoort alleen aan als v-sync ook aan is.
Wat je ook kunt proberen is of je er op medium of low settings ook last van hebt. Zo nee dan ligt het gewoon aan de framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Heeft dit niks te maken met een softwarematige cursor of een hardwarematige cursor? Geen idee of daar ook een optie voor is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Dit kan allerlei oorzaken hebben, van slechte game tot verkeerde instellingen.
Lijstje mogelijke oorzaken:
  • Lage framerate (<30fps)
  • V-Sync (Uit is iets beter, maar persoonlijk erger ik me kapot aan tearing..)
  • Triple Buffering (Altijd Uit. Aan is soepeler, maar vertraagt)
  • Mouse Smoothing (Uit. Aan is soepeler, maar vertraagt)
  • Slecht LCD scherm (TN en *VA panelen hebben veel input lag, *-IPS panelen veel minder)
  • USB-Polling Rate (Standaard slechts 125Hz -> Max. vertraging 8ms. Liever 500Hz)
  • Nvidia: Meerdere Schermen. (Instellingen, Single Display Performance Mode)
  • Maximum Pre-rendered Frames (3->0)
Dat waren mijn ervaringen met mouselag.
Bij Enemy Territory: Quake Wars hielp een patch met een snellere DirectInput methode enorm, mja, dat zullen ze bij Bethesda dan wel moeten verzinnen en kunnen toepassen. Overigens, Oblivion liep bij mij ook nooit zo direct. Zoek ook eens oplossingen voor mouse-lag in Oblivion. Dikke kans dat dezelfde inputmethoden in Fallout gebruikt worden.
Pagina: 1