[PC/PS3/X360] Fallout 3 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 65.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15

nFo

angel00008 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:45:
iemand een snelle veilig maniergevonden om bij rivet city te komen ?
Hit & Run ? :+
angel00008 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:28:
zo nog steeds een stukje verder maar geld/ammo worden nu wel problemen ook hebk talon mercs achter me aan wat niet zo fijn is..
Ik kwam één Talon Merc tegen, die was in gevecht met een Super Mutant, dus ik sneakie wachten tot dat die Talon dude die Mutant neer schiet en toen snel hem neer schieten & die Robot. :+
Zoek ook nog Assault Rifle ammo, knalt lekker dat ding, nu wel die Minigun. >:)

GNR:
spoiler:
Hoe krijg je die: Super Mutant Behemoth plat bij die GNR (Galaxy News Radio) ? :D

Ow nevermind, ik zag die Fatman atoomwapen niet.
Mini Atoombom, helpt goed >:)

Zit nog wel te twijfelen welke versie ik koop, PC of Xbox 360 ?

[ Voor 70% gewijzigd door nFo op 12-10-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Iemand toevallig in Andale geweest ?

spoiler:
Ik moet weten hoe ik de mensen daar kan uncoveren als killers (ze doen vooralsnog niks ook al ligt hun kelder vol met lijken)

Wie heeft er allemaal al wat Bobbleheads gevonden (met name SPECIAL bobbles uiteraard) ?

de 2 die ik gevonden heb :
spoiler:
1tje als je het spel begint en je moet ontsnappen uit de vault , op je vader's bureau (weet niet meer welke , vergat hem bij mn 2de run waar ik nu mee speel).
De 2de in het Dunwich building helemaal links onderin op de World Map (melee bobble, ligt op de grond voor de uitgang een klein stukje nadat je Jamie de Ghoul gekilled hebt).

[ Voor 56% gewijzigd door GekkeR op 12-10-2008 22:19 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik vind het een heerlijk spel. De combinatie van het goede schrijfwerk, goede verhaallijn en de geweldige Fallout setting met de toch nog steeds mooie (en flink opgepoetste) Oblivian engine is heerlijk. Ik speel (min of meer ;) ) een braaf mannetje, maar ik heb sterk de neiging om het straks, wanneer ik het uitgespeeld heb, nog een keer te spelen en alles wat minder vriendelijk aan te pakken.

Ik heb trouwens wel een probleem met het spel. In de ruines van D.C. is het nogal moeilijk je weg te vinden. Er zijn een aantal locaties waar ik heenmoet die rond de Washington Monument liggen, maar ik kom er op geen enkele manier bij. Of ik nou vanuit het noorden probeer te komen, of vanuit het westen, altijd lopen de straten dood op rubble. Het kan vast wel, maar het kost echt een hoop gezoek. Best frustrerend.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
2dope schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:44:
[...]

Ben het wel met je eens, je zou inderdaad verwachten dat er wel iets meer animo voor zou zijn. De huidige generatie, tsja, Fallout 2 is natuurlijk wel aardig oud (1998 geloof ik?) dus het is een rijkelijk laat vervolg. Fallout 1 / 2 zijn nog altijd mijn favoriete games maar slechts een handjevol mensen in mijn omgeving die "actief" gamer zijn kent überhaupt de titel. Ook denk ik dat er een behoorlijk percentage van de soon-to-be-playing-F3 mensen het speelt omdat ze Bethesda/Oblivion kennen :) .
juist, ik heb het nog niet gepreordered, maar ik ken enkel bethesda. Vond oblivion niet zo goed, maar fallout 3 spreekt me enorm aan. Vooral de setting ziet er gewoon goed uit, en het heeft wat overeenkomsten met mass effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Na 7 uur spelen ben ik ook onder de indruk. Ben net geen level 4.

De sfeer is erug goed... precies de jaren 50 in de toekomst... :)

Alleen hoop ik wel dat het een preview/beta versie is, want ik komt toch wel een hoop bugs tegen...

- ik ben al een keer door de grond gezakt: respawn aan het begin van het level
- een enemy bleef steken: respawn op z'n begin plek...
- sprak een vriendinnetje. zij: "kom nog eens gezellig langs!" en ze loopt weg... spreek ik haar weer aan -> zij: "Hey leuk je weer te zien... hier heb je something usefull..." en krijg ik iets te eten...
spoiler:
Bittercup in Bigtown.
- Ligt er ergens een man te slapen.... ik denk natuurlijk zakkenrollen... maar hij wordt wakker en betrapt me. Dus hij staat op en ik spreek m aan... doet ie heel normaal en rustig tegen me. Leuk gespek, alleen probeert ie me daarna alsnog neer te knallen...
- verschillende muziek bugs

De sfeer vind ik erg goed... tis gewoon tof als je ergens een bus ziet liggen of als je een totaal gebarricadeerd dorpje vindt met doodsbange mensen erin... top!

En je kan het kennelijk ook echt spelen als een run en gun fps... check maar eens de laatste filmpjes op Gamtrailers.com... maar ja, volgens mij speel je het zo alleen als je het niet erg vind om na 10 minuten geen ammo meer te hebben....

Ik heb trouwens iets gevonden, maar weet niet wat ik er mee moet...:
spoiler:
Tijdens de briefmissie krijg je op een gegeven moment 3 plekken om naar toe te gaan... 1 daarvan is een subway station (noord oost)... In het station vind je 2 ghouls... een scientist (Super Jet-dealer) en z'n guard. Op z'n bureau ligt een sawnoff shotgun met shells... (gewoon pakken en rennuuuh!) Als je weer buiten bent, heb je rechts een kruidenier... binnen vind je een kluis en een terminal...
De terminal heb ik gekraakt, maar ik weet niet wat het doet.... ik kan iets unlocken, maar er wordt niet verteld wat... iemand enig idee...? De kluis heb ik ook al gekraakt, dus dat is het niet...

Wat hebben jullie allemaal voor leuks ontdekt? Toffe wapens? armor?

spoiler:
Ik ben een merchant tegen gekomen... een gast met een guard en een volgeladen stier... die had een plan bij zich voor een rocket launcher... kostte wel 1100 caps... wat ik natuurlijk niet heb... maar ff doorsparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Mas- schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 08:01:
Ik vind het een heerlijk spel. De combinatie van het goede schrijfwerk, goede verhaallijn en de geweldige Fallout setting met de toch nog steeds mooie (en flink opgepoetste) Oblivian engine is heerlijk. Ik speel (min of meer ;) ) een braaf mannetje, maar ik heb sterk de neiging om het straks, wanneer ik het uitgespeeld heb, nog een keer te spelen en alles wat minder vriendelijk aan te pakken.

Ik heb trouwens wel een probleem met het spel. In de ruines van D.C. is het nogal moeilijk je weg te vinden. Er zijn een aantal locaties waar ik heenmoet die rond de Washington Monument liggen, maar ik kom er op geen enkele manier bij. Of ik nou vanuit het noorden probeer te komen, of vanuit het westen, altijd lopen de straten dood op rubble. Het kan vast wel, maar het kost echt een hoop gezoek. Best frustrerend.
Is wat moeilijk navigeren ja :P
Vanaf de GNR moet je via de Metro tunels gaan, en dan goed letten op witte verf die zo af en toe op de muren staat, iets van: Mall Outpost met een pijltje erbij. ;)
Ook even op de Pip boy 3000, die quest selecteren dan weet je ook ongeveer waar je heen moet.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat hebben jullie allemaal voor leuks ontdekt? Toffe wapens? armor?

spoiler:
Ik ben een merchant tegen gekomen... een gast met een guard en een volgeladen stier... die had een plan bij zich voor een rocket launcher... kostte wel 1100 caps... wat ik natuurlijk niet heb... maar ff doorsparen

[/quote]

Die Rocket Launcher niet kopen, die kom je wel tegen, maar dan gratis. ;)

Scoped.44 Magnum is wel cool, btw

[ Voor 17% gewijzigd door nFo op 13-10-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

nFo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:46:
[...]

Is wat moeilijk navigeren ja :P
Vanaf de GNR moet je via de Metro tunels gaan, en dan goed letten op witte verf die zo af en toe op de muren staat, iets van: Mall Outpost met een pijltje erbij. ;)
Ook even op de Pip boy 3000, die quest selecteren dan weet je ook ongeveer waar je heen moet.
Ja, het is mij ondertussen gelukt. Had niet meteen in de gaten dat je door de metro-tunnels _moet_ gaan om door D.C. te navigeren, en dat was nogal frustrerend. Ben nu trouwens level 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Mas- schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:02:
[...]

Ja, het is mij ondertussen gelukt. Had niet meteen in de gaten dat je door de metro-tunnels _moet_ gaan om door D.C. te navigeren, en dat was nogal frustrerend. Ben nu trouwens level 12.
Ok, Level 12 al ?
Ik ben nog maar Level 6 bij die Metro Tunel / Turnets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
stomme vraag waarschijnlijk maar spelen jullie dan met een illegale / geripte versie ofzo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Verschil tussen mensen die veel sidequests doen en mensen die dat niet doen :)

Ik ben zelf ook lvl12 en ben nog niet bij GNR geweest.
Valt mij overigens op dat skills in wapens stoppen niet echt vreselijk veel helpt.
De VATS perks (commando etc) helpen daarintegen wel heel erg veel met aimen.

Iemand nog wat leuke wapens gevonden overigens ?

Zo heb ik een "Terrible Shotgun" gevonden die iets van 44DMG doet terwijl hij redelijk beschadigd is.

[ Voor 43% gewijzigd door GekkeR op 13-10-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel ironisch eigenlijk, in deze dagen van computerpiraterij is het eens een keer een XBOX versie die vroegtijdig lekt _/-\o_

Stomme consolepiraten, maken de gamesbusiness kapot :( :(

:D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Tss en daar word niet eens meer op gemodereerd ofzo?
Je mocht hier toch niet over illegale zooi praten etc? :)

Ga(an) je / jullie dat spel dan later ook nog kopen of is het "ah heb het uitgespeeld, op naar het volgende spel"?

Wil niet per se de moraal ridder uithangen ofzo, maar zo gaan spel makers wel om zeep... ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Merk toch dat de meeste mensen een beetje de 'goeie' kant kiezen :P Ik vind het veel leuker de 'evil' kant te kiezen en neem ook altijd de optie iemand door z'n kop te schieten en simpelweg de items te jatten boven het uitvoeren van de sidequests >:) Vraag me alleen af of dit soort acties (te) veel negatieve invloed hebben omdat je wellicht sommige personen later in het spel misschien nodig hebt? Kan iemand daar wat nuttigs over zeggen?

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:20
Het 'probleem' is dat in RPG's de light side veel beter wordt beloond, daarom gaan de meeste mensen de eerste keer voor the good guy.
Wat ik het belangrijkst vind in een RPG is het belonen van verkennen. Krijg je de neiging de hele gamewereld te verkennen? Blijft het dus interessant? Ik heb meestal dat ik na een tijdje zo snel mogelijk de main quest wil afhandelen omdat verkennen niet veel interessants oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

xerix schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:13:
Merk toch dat de meeste mensen een beetje de 'goeie' kant kiezen :P Ik vind het veel leuker de 'evil' kant te kiezen en neem ook altijd de optie iemand door z'n kop te schieten en simpelweg de items te jatten boven het uitvoeren van de sidequests >:) Vraag me alleen af of dit soort acties (te) veel negatieve invloed hebben omdat je wellicht sommige personen later in het spel misschien nodig hebt? Kan iemand daar wat nuttigs over zeggen?
Moet zeggen dat de evil side in dit spel wel ERG aantrekkelijk is.
Volgende keer ga ik de "shoot first , ask questions later" style toepassen.

Volgens mij kan je het spel gewoon afmaken hoor Xerix, anders zou je daar wel een bericht over krijgen (ala Oblivion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
ik ben nu inmiddels lvl 8-9 en dat gaat me een partij langzaam..

zelf zit ik nu vast om iedereen in het hotel om te praten om de ghouls in te laten wonen mn speech skill is bij 2 mensen gefaild en kan dat nu ook niet meer aanpassen.

alle anderen heb ik allenmaal overgehaald maar nog steeds krijg ik de optie niet om te vragen of de ghouls erin mogen.

nu kan ik wel naar de basement gaan om voor de evil kant te gaan maar ik wil het doe goeie manier oplossen.

moet ik degene die ik niet overkrijg gewoon neerknallen ofzo ?

oh en ik vind nog steeds dat het geld verhaal zwaar klote is.

schema's die 1000+ kosten woning upgrades die 1500+ kosten..

ik krijg amper 400 bij elkaar voordat ik weer 200 uitgeef aan stimpacks.

Oh en blijkbaar is lvl 20 het max wat je kan halen. ook heel erg jammer.

en er zit heeeel veel hit en run in dit spel. man hoevaak ik wel niet helemaal terug moest om mn net geloote items te verkopen voor stimpacks om een beetje door te kunnen komen.

ben nu wel bijna bij rivet city denk ik maar die super mutants tjees.

brotherhood of steel outpost ook gevonden trouwens maar voorlopig nog niets mee kunnen doen ( wel die trainee all gered)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hoe veel invloed heeft de Barter skill dan...

Wat geld betreft valt mij namelijk op dat ik als ik spullen koop, de waarde maal 2 betaal en als ik verkoop de waarde gedeeld door twee krijg...

Wellicht is de Barterskill upgraden de oplossing... heeft iemand dit gedaan?

Hey, heeft iemand trouwens Dogmeat al gevonden...?
Ik lees dat sommige m at random zijn tegengekomen en een ander weer zegt dat
spoiler:
voor de Super Duper Mart een lijk ligt met een briefje wat je meer verteld over Dogmeat...
maar dat laatste klinkt nogal als een broodje aap verhaal...

[ Voor 36% gewijzigd door SqueakyClean op 13-10-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

angel00008 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:58:

en er zit heeeel veel hit en run in dit spel. man hoevaak ik wel niet helemaal terug moest om mn net geloote items te verkopen voor stimpacks om een beetje door te kunnen komen.

ben nu wel bijna bij rivet city denk ik maar die super mutants tjees.

brotherhood of steel outpost ook gevonden trouwens maar voorlopig nog niets mee kunnen doen ( wel die trainee all gered)
Ik heb al 15 stimpacks ofzo, goed rond kijken voor items, ze liggen op de gekste plekken.
Verder veel saven, of speel je op Very Hard ofzo ? Ik speel op Normal.
dartbord schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:00:
Tss en daar word niet eens meer op gemodereerd ofzo?
Je mocht hier toch niet over illegale zooi praten etc? :)

Ga(an) je / jullie dat spel dan later ook nog kopen of is het "ah heb het uitgespeeld, op naar het volgende spel"?

Wil niet per se de moraal ridder uithangen ofzo, maar zo gaan spel makers wel om zeep... ^^
Ik ga het wel kopen ja. :)
Waarom zou wachten als je het spel al kan spelen ?

[ Voor 28% gewijzigd door nFo op 13-10-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Jobbie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:14:
Hoe veel invloed heeft de Barter skill dan...

Wat geld betreft valt mij namelijk op dat ik als ik spullen koop, de waarde maal 2 betaal en als ik verkoop de waarde gedeeld door twee krijg...

Wellicht is de Barterskill upgraden de oplossing... heeft iemand dit gedaan?
Geld is nogal goed gebalanced in F3 inderdaad.
Weet niet zeker hoe lang (en hoevaak) dit kan maar :
spoiler:
pre-war books kunnen verkocht worden in de Library voor 100 caps p/s.

Redelijk goede bron van inkomsten aangezien ik veel pre-war books ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

GekkeR schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

Geld is nogal goed gebalanced in F3 inderdaad.
Weet niet zeker hoe lang (en hoevaak) dit kan maar :
spoiler:
pre-war books kunnen verkocht worden in de Library voor 100 caps p/s.

Redelijk goede bron van inkomsten aangezien ik veel pre-war books ben tegen gekomen.
Je bedoelt toch niet die verbrande boeken die je overal vind ?
"Die zijn toch niks waard dacht ik" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
nFo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:54:
[...]

Je bedoelt toch niet die verbranden boeken die overal vind ?
ik denk dat het toch wel hele boeken moeten zijn anders idd :X

en ja ik speel op hard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

nFo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:54:
[...]

Je bedoelt toch niet die verbranden boeken die overal vind ?
spoiler:
Nee, niet "Burned books" maar "Pre-War books".
Zien er net uit (zoals leesbare skill boeken) , maar ik nam ze nooit mee omdat ik ze niet kon readen (gaf geen skills).
Maar je kan ze dus wel verkopen :)

Moet zeggen dat ik als RPG en FPS veteraan het spel op Normal redelijk pittig vind inderdaad.
Niet moeilijk maar ook zeker geen walk in the park (oftewel Normal :p)
Dit is bij FPS'n meestal op hard/very hard pas zo.
Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik hem met een controler moet spelen ipv keyb+muis.
spoiler:
Vooral die Nukacola Mirelurks , jeez die wil ik niet tegenkomen op very hard.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkeR op 13-10-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
mister_S schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:16:
Wat ik het belangrijkst vind in een RPG is het belonen van verkennen. Krijg je de neiging de hele gamewereld te verkennen? Blijft het dus interessant? Ik heb meestal dat ik na een tijdje zo snel mogelijk de main quest wil afhandelen omdat verkennen niet veel interessants oplevert.
Niemand die aan het spelen is die kan antwoorden? Ik lees namelijk her en der dat de wereld te vol zit en/of te klein is voor de content waardoor je constant op iets stuit. Meestal irritatie tot gevolg. Word je het spel ingetrokken waardoor je steeds meer wilt verkennen of begint het na een paar uur irritant te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

mister_S schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:41:
[...]

Niemand die aan het spelen is die kan antwoorden? Ik lees namelijk her en der dat de wereld te vol zit en/of te klein is voor de content waardoor je constant op iets stuit. Meestal irritatie tot gevolg. Word je het spel ingetrokken waardoor je steeds meer wilt verkennen of begint het na een paar uur irritant te worden?
Je stuit redelijk snel op iets ja, maar daar irriteer ik me niet echt aan.
Soms kom je een caravan tegen en soms wat personen die met z'n 4'n om een koelkast staan met wapens in een stalemate (ze willen alle 4 het water in de koelkast en ze gunnen het mekaar niet).

Waar ik me wel aan erger :
Alles ziet jou MIJLEN ver aankomen, ALS er dus enemies zijn kan je je wapen alvast weer naar voren toveren.
De enige manier om hun eerder te zien als dat zij jou zien is door te lopen en tegelijk op de VATS knop te tikken.
Dit zorgt ervoor dat als er iets/iemand is , VATS inschakeld en je meteen weet waar de persoon in kwestie zit (en er met een grote boog omheen kan lopen).
Misschien dat dit over is met de Stealth Running perk (god I hope so).

En ook :

Alle beesten hebben ogen in hun rug, verwacht dus niet zonder een stealthboy en 100 stealth in de buurt te komen van een enemy.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkeR op 13-10-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Weet al iemand hoe zelf wapens maakt ?
Zoek een Sniper Rifle: http://www.gametrailers.com/player/35246.html :P
Zit nu in die Museum, wel lastig die super mutants.

spoiler:
Hoe krijg je: Jericho mee op je reis ?
Misschien wordt het dan wat makkelijker, hij vond mij niet zo geschikt als buddy ofzo. -O- http://fallout.wikia.com/wiki/Jericho_(character)
GekkeR schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:01:
[...]

spoiler:
Nee, niet "Burned books" maar "Pre-War books".
Zien er net uit (zoals leesbare skill boeken) , maar ik nam ze nooit mee omdat ik ze niet kon readen (gaf geen skills).
Maar je kan ze dus wel verkopen :)

Moet zeggen dat ik als RPG en FPS veteraan het spel op Normal redelijk pittig vind inderdaad.
Niet moeilijk maar ook zeker geen walk in the park (oftewel Normal :p)
Dit is bij FPS'n meestal op hard/very hard pas zo.
Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik hem met een controler moet spelen ipv keyb+muis.
spoiler:
Vooral die Nukacola Mirelurks , jeez die wil ik niet tegenkomen op very hard.
Okay gelukkig :P , nog geen
spoiler:
Pre-War books gezien.

[ Voor 56% gewijzigd door nFo op 13-10-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:13:
Weet al iemand hoe zelf wapens maakt ?
Zoek een Sniper Rifle: http://www.gametrailers.com/player/35246.html :P
Zit nu in die Museum, wel lastig die super mutants.
spoiler:
ik weet wel hoe je aan een sniper rifle kunt komen eventueel. Je weet toch wel die griet waarvoor je al die opdrachten moet doen, zodat zij dat boek kan maken? Je kan als een van de eerste opdrachten kiezen om voor haar een mine op te gaan halen in een stadje Minecity. In dat stadje staat altijd een dude op een gebouw je op te wachten, die heeft een sniper. Kill 'm en je hebt je gratis sniper rifle
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld. In 27 uur, op level 13.

Nu weer opnieuw begonnen. Doe ik normaal nooit, maar er zijn zoveel keuzes die je kunt maken in het spel, en de verschillende uitkomsten kunnen echt voor grote veranderingen zorgen in de wereld. Het verhaal vind ik erg goed en past goed in de Fallout serie. Naar het einde toe miste ik wel een beetje het Mad Max gevoel, een beetje in je eentje door de wereld heen struinen op zoek naar loot en quests. Dat vind ik een van de weinige minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Ik heb eindelijk de recipe voor de railway-gun, maar ik mis nog een onderdeel om m te maken. Ik zoek een clutch. Iemand enig idee waar ik dat vinden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

3rde bobblehead :
spoiler:
Bij Doctor Li in Rivet city op haar bureau (Intelligence bobble)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Fooking Pirates, en dan ook nog ff lekker de boel voor anderen verzieken door al die spoilers te plaatsen zonder markeer! opzoute!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Infinite caps en EXP anyone? (kleine spoilers)

Bobbleheads:

spoiler:
Geinig dat niemand m noemt, maar de Sheriff (Simms) van Megatown heeft er 1 in z'n huis! :o

spoiler:
In Arefu in het huis van de leider (de gast die op de uitkijk staat).

spoiler:
Ik las dat je bij de Jefferson Memorial er ook 1 kan vinden

Waar vind je Dogmeat:

spoiler:
Ik heb zelf nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken, maar hij is gevonden op de Scrapyard, net ten zuiden van het mijnenveld. Je moet voor die vrouw van de Supply store in Megaton dingen onderzoeken voor haar survival guide. Als je kiest voor het halen van een mijn, wordt je naar dat mijnenveld gestuurd. Hij vecht daar met een aantal raiders... help m de raiders af te maken en praat vervolgens met m....
vanavond zal ik t proberen...

ik ben net pas level 4 en heb net de bom onklaar gemaakt... eindelijk een plek om m'n spullen op te slaan... kheb echt teveel shit weg moeten gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

in2duhCore schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:42:
Fooking Pirates, en dan ook nog ff lekker de boel voor anderen verzieken door al die spoilers te plaatsen zonder markeer! opzoute!
Het spel is nog niet te koop dus ik vind het niet eens zo immoreel. En als je de spoilers niet wilt lezen lees je ze toch gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Brons schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:11:
[...]

Het spel is nog niet te koop dus ik vind het niet eens zo immoreel.
Zo lust ik er ook wel een. Ik moest wel inbreken, want de winkel was 's nachts dicht

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Niemand zegt toch dat ze 'm niet kopen? Of dat ze hem niet gekocht hebben van een winkel die te vroeg verkoopt? Laten we deze discussie niet hier voeren aangezien dit topic over het spel gaat en niet over piraterij.

Overigens mag je op GoT best praten over een spel dat nog niet uit is. Dat is al bij zoveel spellen het geval geweest. Als het je echt dwars zit open je maar een topic in LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
en voor zover ik gezien heb zijn alle gamers die hem all spelen in pre order voor de CE versie dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Weet iemand nu al hoe je wapens kan maken? Dit moet met een skill/perk of moet je zo'n schematic hebben gekocht eerst? Alvast dank ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Donnie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:26:
Weet iemand nu al hoe je wapens kan maken? Dit moet met een skill/perk of moet je zo'n schematic hebben gekocht eerst? Alvast dank ;)
Je koopt een schematic , deze schematic heeft various items nodig (lunchbox , bottlecaps etc).
Daarna kan je bij een workbench het wapen inmekaar zetten.

Je repair skill geeft het wapen zijn kwaliteit/condition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:30:

Nu weer opnieuw begonnen. Doe ik normaal nooit, maar er zijn zoveel keuzes die je kunt maken in het spel, en de verschillende uitkomsten kunnen echt voor grote veranderingen zorgen in de wereld. Het verhaal vind ik erg goed en past goed in de Fallout serie. Naar het einde toe miste ik wel een beetje het Mad Max gevoel, een beetje in je eentje door de wereld heen struinen op zoek naar loot en quests. Dat vind ik een van de weinige minpunten.
wow hoeveel vrije tijd heb jij wel niet :p

Ik ga m overigens pre-orderen voor de 360, dit wordt echt een must have

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ik vind die schematics wel verschrikkelijk duur

* AjDuLion gaat nu niet meer zeuren over caps btw ik blijf erover hameren :P

[ Voor 43% gewijzigd door AjDuLion op 14-10-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Even een ideetje vanaf werk, ik kan het nu dus niet testen, maar als je zo'n verkoper van schematics nou omlegd, kun je die schematics dan niet gewoon pakken? ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
waarschijnlijk wel maar dan heb je dus geen inkomsten/sales meer verder dus geen stimpacks/repairs enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Donnie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:50:
Even een ideetje vanaf werk, ik kan het nu dus niet testen, maar als je zo'n verkoper van schematics nou omlegd, kun je die schematics dan niet gewoon pakken? ;)
Iedereen die je tegen komt kan dood, dus.......breng mij nou niet op ideeen. >:)
angel00008 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:55:
waarschijnlijk wel maar dan heb je dus geen inkomsten/sales meer verder dus geen stimpacks/repairs enz
Repairs kun je zelf toch doen ?
Van Stimpacks heb ik nu al 23, met V.A.T.S. steeds een headshot. :P
BANG en het vuil is weg!
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:28:
[...]

spoiler:
ik weet wel hoe je aan een sniper rifle kunt komen eventueel. Je weet toch wel die griet waarvoor je al die opdrachten moet doen, zodat zij dat boek kan maken? Je kan als een van de eerste opdrachten kiezen om voor haar een mine op te gaan halen in een stadje Minecity. In dat stadje staat altijd een dude op een gebouw je op te wachten, die heeft een sniper. Kill 'm en je hebt je gratis sniper rifle
.
Ok bedankt, die opdracht moet ik nog doen. :)
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:30:

spoiler:
Je kan als het goed is een NPC als buddy mee nemen zoals Jericho in Megaton, geen idee hoe dat werkt.
Mij vond ie niet van hetzelfde type zeg maar, Karma to high stond er bij ofzo, te lief ben ik. O+
in2duhCore schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:42:
Als jij een winkel weet waar ik hem vandaag kan kopen, dan ren ik er meteen naar toe.
Ik ga hem hoe dan ook kopen, goede games gewoon kopen bij gamehubs ofzo, lekker cheap.
Voor zout moet je bij de supermarkt zijn. :')

[ Voor 94% gewijzigd door nFo op 14-10-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Net toch ook maar een pre-order geplaatst voor een CE :o

[ Voor 4% gewijzigd door MazeMouse op 14-10-2008 13:39 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:39:
Net toch ook maar een pre-order geplaatst voor een CE :o
jij :P overloper alleen ik mag meer spellen spelen behalve eve alleen YAR!! :+

''go back in your scorp dude!!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Je kan trouwens makkelijk healen in een bed, 1 uurtje slapen en de pijn is weg. :P
The Mall is schoon geveegd, zo kun je temminste een beetje normaal lopen daar.

[ Voor 33% gewijzigd door nFo op 14-10-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

angel00008 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:34:
[...]

jij :P overloper alleen ik mag meer spellen spelen behalve eve alleen YAR!! :+

''go back in your scorp dude!!''
Dude, als ik alle uren die ik in Fallout 1&2 gestoken heb in EvE had gedaan (nu bestaan FO1 en FO2 al wat langer maar toch) dan had ik alle schepen kunnen vliegen en ze ook nog kunnen fitten ook :(

Vanavond geen scorp maar een Drake om te ratten :P

Al die mensen die hier zo enthousiast zijn doen mij dit spel toch aankopen als must-have. (ik wilde eerst een try-before-I-buy doen)

[ Voor 12% gewijzigd door MazeMouse op 14-10-2008 16:17 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oog is ook op fallout 3 gevallen... Na een beetje research valt me op dat er nog weinig over de PC versie vermeld wordt, alleen over de Xbox 360 versie.
Kan het kloppen dat hij pas later op de PC gereleased wordt? Of is hij gelekt op Xbox (aangezien de releasedate overal eind oktober is)

Heb t topic een beetje doorgenomen maar mede door angst voor spoilers etc heb ik niet alles gelezen en heb misschien dit onderwerp daarom gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het altijd lastig in te schatten met welke skills enzo ik het beste kan beginnen, kan iemand me een beetje op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:20
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:40:
Mijn oog is ook op fallout 3 gevallen... Na een beetje research valt me op dat er nog weinig over de PC versie vermeld wordt, alleen over de Xbox 360 versie.
Kan het kloppen dat hij pas later op de PC gereleased wordt? Of is hij gelekt op Xbox (aangezien de releasedate overal eind oktober is)

Heb t topic een beetje doorgenomen maar mede door angst voor spoilers etc heb ik niet alles gelezen en heb misschien dit onderwerp daarom gemist!
De versie van de 360 is gelekt,

voor de pc en de 360 is hij nog niet op de markt

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Snap nu eindelijk waar mijn geld is gebleven.
In mijn Locker in megaton. :D
Ik gooide daar alle meuk in, wist ik veel dat die cola doppies het betaal middel is, lol 8)7
1544 caps jeuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Blijkbaar geen ervaring met Fallout 1? Fallout 2 had een ander betaalmiddel dacht ik, weet echter niet meer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ik dacht precies hetzelfde, blijkbaar zijn doppen meer waard als pre-war money ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeR schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:04:
[...]

Waar ik me wel aan erger :
Alles ziet jou MIJLEN ver aankomen, ALS er dus enemies zijn kan je je wapen alvast weer naar voren toveren.
De enige manier om hun eerder te zien als dat zij jou zien is door te lopen en tegelijk op de VATS knop te tikken.
Dit zorgt ervoor dat als er iets/iemand is , VATS inschakeld en je meteen weet waar de persoon in kwestie zit (en er met een grote boog omheen kan lopen).
Misschien dat dit over is met de Stealth Running perk (god I hope so).

En ook :

Alle beesten hebben ogen in hun rug, verwacht dus niet zonder een stealthboy en 100 stealth in de buurt te komen van een enemy.
Ietwat lange quote, maar zelf vindt ik dit nogal erg jammer. Komt de rest dit ook tegen of vinden jullie het verder wel meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

De uitleg is dat de technologie om bottle caps te maken is verloren in de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 08:48
Brons schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:24:
De uitleg is dat de technologie om bottle caps te maken is verloren in de oorlog.
De schaarste houdt ook wel aan als iedereen er "bottlecap mines" mee maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

Ietwat lange quote, maar zelf vindt ik dit nogal erg jammer. Komt de rest dit ook tegen of vinden jullie het verder wel meevallen?
Ik vind het het wel meevallen ligt eraan welke skills je hebt.
Als je Agility hoger doet dan zie je ze eerder volgens mij.
http://fallout.wikia.com/wiki/Agility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheemraad
  • Laatst online: 10-09 08:48
nFo schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:40:
[...]

Ik vind het het wel meevallen ligt eraan welke skills je hebt.
Als je Agility hoger doet dan zie je ze eerder volgens mij.
http://fallout.wikia.com/wiki/Agility
Eerlijk gezegd, lees ik dat nergens op wikia. Je zult meer action points hebben, dus zult sneller kunnen reageren op de tegenstander. Het lijkt mij dat als je een hogere perception heb, je ze eerder kunt zien, en met een hoge sneak kun je voorkomen dat ze jou zien/horen.
In fallout 1/2 had je met een hogere agility ook een hogere initiative, dus kon je als eerste reageren. Ik denk niet dat ze dat in fallout 3 hebben toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Heeft iemand de Bobblehead gevonden in :
spoiler:
Jefferson Memorial ?

Ik zoek als een gek maar ik zie hem niet (of hij is er niet en had de persoon die hem daar had gevonden het fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

GekkeR schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:02:
Heeft iemand de Bobblehead gevonden in :
spoiler:
Jefferson Memorial ?

Ik zoek als een gek maar ik zie hem niet (of hij is er niet en had de persoon die hem daar had gevonden het fout).
Ik dacht dat hij lag in de buurt van
spoiler:
die notities van je vader...

Iig hier nog wat bobblehead locaties op een rijtje:

Stat bobbleheads
spoiler:
-Strength: Megaton, Sheriff's house
-Intelligence: Rivet City, Science Lab
-Perception: Republic of Dave, inside the school
-Agility: dump site shack, NE area of map; close to scrapyard

Skill bobbleheads
spoiler:
-Repair: Arefu, Mayor's house
-Lockpick: Bethesda Ruins, Bethesda Offices East
-Small Guns: National Guard Depot
-Medicine: Vault 101, on Dad's desk.
-Melee: Dunwich Building (SW corner of World Map), Virulent Underchambers
-Big Guns: The CD building in Fort Constantine (NW part of map)
-Energy Weapons: River Rock (or whatever the Enclave base was called), just to the left of the door that leads to Eden.

Ik heb ze nog (lang) niet allemaal gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SkullKeeper schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:57:
[...]

Eerlijk gezegd, lees ik dat nergens op wikia. Je zult meer action points hebben, dus zult sneller kunnen reageren op de tegenstander. Het lijkt mij dat als je een hogere perception heb, je ze eerder kunt zien, en met een hoge sneak kun je voorkomen dat ze jou zien/horen.
In fallout 1/2 had je met een hogere agility ook een hogere initiative, dus kon je als eerste reageren. Ik denk niet dat ze dat in fallout 3 hebben toegepast.
Ja sorry ik bedoel Perception:
http://fallout.wikia.com/wiki/Perception

Zal is kijken, dacht gewoon op 5 staan, indoor zie je enemies wel eerder, tenzij je overal binnnenkomt stormen.
spoiler:
Sniper Rifle ligt trouwens net achter Megaton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Jobbie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:53:
[...]
Ik dacht dat hij lag in de buurt van
spoiler:
die notities van je vader...
Niet voor zover ik heb kunnen zien (en ik heb op meerdere plekken gekeken).
Zoek dus bevestiging van iemand die het zeker weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

nFo schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:09:
[...]

Ja sorry ik bedoel Perception:
http://fallout.wikia.com/wiki/Perception

Zal is kijken, dacht gewoon op 5 staan, indoor zie je enemies wel eerder, tenzij je overal binnnenkomt stormen.
spoiler:
Sniper Rifle ligt trouwens net achter Megaton.
Kan je wat specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Jobbie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:31:
[...]

Kan je wat specifieker zijn?
Standaard staat Perception op : 5, dus als je het spel begint kun je is 6,7,8,9,10 proberen ?
Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Stat bobbleheads
spoiler:

Skill bobbleheads
spoiler:
-Science: Vault 106 living quarters, most eastern chamber
-Energy Weapons: River Rock (or whatever the Enclave base was called), just to the left of the door that leads to Eden.

Eentje toegevoegd onder skills :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Wil iemand misschien een review plaatsen? Ik verwacht natuurlijk geen essay, alleen iets dat kort de goede en slechte punten opsomt. Met argumenten natuurlijk. Ik kan nog steeds niet beslissen tussen Fallout en Farcry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:50:
spoiler:
Jep, als je de handelaar en z`n security 'dood' schiet, dan kan je die spullen pakken (via een sleutel die hij heeft kan je ook in z`n 'koe'). Op die manier heb ik nu 2 eigen guns gemaakt op zo`n werktafel
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:49:
Vind het altijd lastig in te schatten met welke skills enzo ik het beste kan beginnen, kan iemand me een beetje op weg helpen?
Ik heb mijn skill points wat gericht op 'lockpick', 'science' en 'mini-guns'. Zo kan ik sneller ergens in (computers, sloten), en met mini-guns, schiet je beter. Verder heb je nog de 'specials' oid. Daar heb ik gekozen voor swift learner(10% extra skill points per lvl) en voor een skill die mij 1 extra punt geeft voor elk boek wat ik lees. Ik heb dus gekozen om wat skill bonusen te kiezen in het begin, om over het geheel ermeer van te profiteren.

edit: Ojah, en ik zou ook je strenght in het begin wat omhoog doen. Als je dat doet, kan je meer dragen, en dat ga je echt nodig hebben, aangezien je echt erg veel wapens, kleding, eten/drinken(health), ammo etc. gaat tegenkomen(mee wilt nemen) + dat je in je conversaties ook nog de optie 'strenght' erbij krijgt wat je weer andere mogelijkheden geeft.

Maaru, dit is wel echt een vet spel zeg. Ook dat verzamelen en in elke doos en bureau kijken voor caps, ammo, guns of what ever werkt wel verslavend. Ik zou alleen wel aanraden om in het begin wat rond te wandelen buiten de stad. In de wereld, kom je veel zware guns, handelaren, en raiders tegen, die je kan afschieten voor exp. points, waardoor je weer groeit. Zo is de verhaal-lijn iets 'makkelijker'. Maar er zijn echt veel dingen te doen in dat spelletje. Voor je het weet ist weer een paar uur later 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 02:01:

Voor je het weet ist weer een paar uur later 8)7
En dat kunnen echt alleen de beste spellen, ben zo benieuwd, nog dik 2 weken grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

nFo schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:04:
[...]

Standaard staat Perception op : 5, dus als je het spel begint kun je is 6,7,8,9,10 proberen ?
Misschien helpt dat.
haha, ik bedoelde eigenlijk die locatie van de sniperrifle... :)

Ik heb trouwens een stealth boy gevonden.... *O*
alleen weet ik niet precies of het nou voor eenmalig gebruik is, of dat t een uitbreiding is op je Pip boy...

nog een tippie voor de Blood Ties missie:
spoiler:
Wanneer je met de missie bezig bent, kom je uiteindelijk terecht bij The Family... toen ik daar aankwam, lag iedereen te slapen.... nu heb je als je binnenkomt in de grote hal, links achterin een winkel. Iedereen slaapt boven dus de winkel is onbemand... ofwel leegroven die hap en zonder consequenties... :9
Daar verschillende mooie dingen gevonden als rockets en andere ammo en wat stimpacks en wapens... ook daar (of ergens anders in dat level) de/een stealth boy gevonden.
Nog een tip: dood niet de eerste gast die je tegenkomt van The Familie als je weer naar buiten gaat... een paar schoten met een assault rifle door z'n hoofd, is ie dood, en hij heeft mooie spullen. Maar uiteindelijk faal je de missie... en dat wil je sowieso niet. Ook kan je later als je dr nog een keer terug komt een soort extra perk unlocken door weer met de leider te praten... die perk is zekers de moeite waard! Kill je die gast, is The Family niet meer zo aardig tegen je...

Stat bobbleheads
spoiler:

Skill bobbleheads
spoiler:
-Speech: Paradise Falls, in Eulogy's place.

En om mezelf maar eens te quoten:
Jobbie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:14:
Waar vind je Dogmeat:

spoiler:
Ik heb zelf nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken, maar hij is gevonden op de Scrapyard, net ten zuiden van het mijnenveld. Je moet voor die vrouw van de Supply store in Megaton dingen onderzoeken voor haar survival guide. Als je kiest voor het halen van een mijn, wordt je naar dat mijnenveld gestuurd. Hij vecht daar met een aantal raiders... help m de raiders af te maken en praat vervolgens met m....
vanavond zal ik t proberen...
Ik heb nog steeds geen tijd gehad om dit te proberen maar het wordt weer bevestigd... dus zorg dat je
spoiler:
de Scrapyard
vindt en daar in de omgeving moet je m vinden.

[ Voor 102% gewijzigd door SqueakyClean op 16-10-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Heeft iemand de quest 'Scientific Pursuits' afgemaakt?

spoiler:
Ik ben in het Jefferson Memorial, en heb alle Super Mutants afgemaakt. Bovendien heb ik in de kelder (Jefferson Memorial Sub-Dinges) ook wat audio-notes van mijn vader gevonden ('better days', 'personal record' en deel 1-3 van zijn onderzoeksrecords). Daarmee heb ik de quest echter nog niet voltooid.
Er zitten verder nog een boel intercom switches, die niets doen, en dat ronde airlock, met een keypad erin zonder power. Geen enkele switch lijkt te werken, en mijn 'quest guide' wijst alleen maar naar dat ronde ding. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Mas- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:38:
Heeft iemand de quest 'Scientific Pursuits' afgemaakt?

spoiler:
Ik ben in het Jefferson Memorial, en heb alle Super Mutants afgemaakt. Bovendien heb ik in de kelder (Jefferson Memorial Sub-Dinges) ook wat audio-notes van mijn vader gevonden ('better days', 'personal record' en deel 1-3 van zijn onderzoeksrecords). Daarmee heb ik de quest echter nog niet voltooid.
Er zitten verder nog een boel intercom switches, die niets doen, en dat ronde airlock, met een keypad erin zonder power. Geen enkele switch lijkt te werken, en mijn 'quest guide' wijst alleen maar naar dat ronde ding. Kan iemand mij helpen?
spoiler:
In de Jefferson Memorial Rotunda (dus niet de kelder) moet je je pa's notes pakken.
Deel 10 moet je dan afluisteren en de quest gaat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hoe ver zijn jullie eigenlijk... ik ben na 10 uur eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met side missions en ontdekkingsreiziger spelen...

Negeren jullie de sidemissions, of hebben jullie dr inmiddels al een uur of 20 opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Jobbie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:44:
Hoe ver zijn jullie eigenlijk... ik ben na 10 uur eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met side missions en ontdekkingsreiziger spelen...

Negeren jullie de sidemissions, of hebben jullie dr inmiddels al een uur of 20 opzitten?
Ik heb ongeveer 33uur erop zitten dacht ik (Bijna lvl17).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 02:01:

Ik heb mijn skill points wat gericht op 'lockpick', 'science' en 'mini-guns'. Zo kan ik sneller ergens in (computers, sloten), en met mini-guns, schiet je beter.
Krijg je dan in het begin al snel de mini-gun? Dat leek mij juist, samen met de nuke, een van de beste wapens in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Er zit ook groot verschil tussen de skills.
Zo is speech bijv. niet statisch maar lockpick wel.

Een kluis/deur kan 25 50 75 of 100 lockpick required nodig hebben.
Terwijl met speech een chat optie 0-100% kans heeft op slagen.

Dus zo kan je met speech 70 , nagenoeg alles.
Terwijl je als je een deur van 100 wilt lockpicken je absoluut 100 lockpick nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

GekkeR schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:40:
[...]

spoiler:
In de Jefferson Memorial Rotunda (dus niet de kelder) moet je je pa's notes pakken.
Deel 10 moet je dan afluisteren en de quest gaat verder.
Bedankt. Snap eigenlijk niet dat ik daar overheen gekeken kon hebben. Ik ben trouwens level 14, bijna 15, en heb me voornamelijk met sidequests beziggehouden. Erg goed spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

GekkeR schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:19:
Er zit ook groot verschil tussen de skills.
Zo is speech bijv. niet statisch maar lockpick wel.

Een kluis/deur kan 25 50 75 of 100 lockpick required nodig hebben.
Terwijl met speech een chat optie 0-100% kans heeft op slagen.

Dus zo kan je met speech 70 , nagenoeg alles.
Terwijl je als je een deur van 100 wilt lockpicken je absoluut 100 lockpick nodig hebt.
Zo heb ik met m'n 40 speech toch al heel wat gesprekken m'n kant op kunnen draaien...

Zelf vind ik de stats lockpick, repair, speech en small arms erg belangrijk.

Ik heb eindelijk m'n eerste wapen plan gehad....:
spoiler:
Vance van The Family gaf me het plan om de shishkebab (ik denk een flamethrower) te maken...
maar daar heb je vrij vreemde spullekes voor nodig, als een benzinetank van een motor en nog een motor onderdeel. Ik ben ze alleen nog niet tegengekomen...

Wel heb ik een motor zien staan bij
spoiler:
het metrostation met die Ultra Jet ghouls.
Misschien maar eens proberen die op te blazen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Zouden jullie even wat meer op het gebruik van de [spoiler]-tags willen letten? Het spel ligt nog niet in de winkels, dus er zijn behoorlijk wat mensen die nog niet alles willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Jobbie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:23:
Ik heb eindelijk m'n eerste wapen plan gehad....:
spoiler:
Vance van The Family gaf me het plan om de shishkebab (ik denk een flamethrower) te maken...
maar daar heb je vrij vreemde spullekes voor nodig, als een benzinetank van een motor en nog een motor onderdeel. Ik ben ze alleen nog niet tegengekomen...

Wel heb ik een motor zien staan bij
spoiler:
het metrostation met die Ultra Jet ghouls.
Misschien maar eens proberen die op te blazen... >:)
Dit soort dingetjes kom je overal tegen , zal dus lastig worden ze specifiek te zoeken.
Verder schijnen er weer 2 bobbleheads gespot te zijn (eentje daarvan stond al in de lijst maar was niet specifiek)
spoiler:
1tje in Greener Pastures Disposal Site (Agility).
En 1tje in de Deathclaw Sanctuary (not confirmed).

[ Voor 3% gewijzigd door GekkeR op 16-10-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

GekkeR schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:55:
[...]

Dit soort dingetjes kom je overal tegen , zal dus lastig worden ze specifiek te zoeken.
Verder schijnen er weer 2 bobbleheads gespot te zijn (eentje daarvan stond al in de lijst maar was niet specifiek)
spoiler:
1tje in Greener Pastures Disposal Site (Agility).Ten noorden van The Scrapyard.
En 1tje in de Deathclaw Sanctuary (not confirmed).
haha, lachen... ik weet waar je dat gelezen hebt... ;)

over de eerste:
spoiler:
Ok checked it now: the place is called "Greener Pastures Disposal Site", and is pretty much directly north of Scrapyard, northeast of the MDPL-13 Power Station and south of Vault 92.

Don't have a camera handy to take a pic with, but if you look at the NE section of the world map, you can see that highway forking near the edge of the map. Follow the road from the split to the west and you should be able to see the dump site on your right (north) before long.
maar ik heb het idee dat die 2e een vergissing is...

[ Voor 30% gewijzigd door SqueakyClean op 16-10-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:58:
[...]

Krijg je dan in het begin al snel de mini-gun? Dat leek mij juist, samen met de nuke, een van de beste wapens in het spel.
Met 'mini-guns' bedoelen ze de wapens als : 9m Pistol, Hunting Rifle, etc. Zeg maar de wapens die je in het begin veel tegen komt en gebruiken moet. Als je die skill dus wat omhoog doet, schiet hij sneller raak (je poppetje wilt namelijk nog weleens missen als hij van wat grotere afstand moet schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Jobbie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:11:
[...]
maar ik heb het idee dat die 2e een vergissing is...
Ik denk dat die persoon er eentje daar gevonden heeft maar niet zeker weet welke ability het is :)
Het is dat ik op het werk zit , anders zou ik al op locatie zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:11:
[...]

Met 'mini-guns' bedoelen ze de wapens als : 9m Pistol, Hunting Rifle, etc. Zeg maar de wapens die je in het begin veel tegen komt en gebruiken moet. Als je die skill dus wat omhoog doet, schiet hij sneller raak (je poppetje wilt namelijk nog weleens missen als hij van wat grotere afstand moet schieten).
Ah, small guns dus. De mini-gun is een big gun, vandaar de verwarring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Gister viel me op dat de kaart echt super groot is.
Na een uur of 6 zit ik op level 6, heb al zo'n 15 plekken bezocht, allemaal rond Megaton en heb nog maar iets van 5% van de kaart gezien!

Ook vind ik wel cool dat ik tijdens m'n avontuur wel heel veel hints gekregen heb van plaatsen (zoals
spoiler:
Rivet City
). Zo kreeg ik ook een tip
spoiler:
tijdens het luisteren naar de radio. Op GNR werd iets verteld over een gevecht tussen een gast met ondersteuning van een robot en nog een andere gast... ofzoiets. Uurtje later keek ik op m'n kaart en zag ineens de plek aangegeven waar ze het over hadden... iets van 100 km verderop!

Super tof, maar daar blijf ik voorlopig wel uit de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

spoiler:
Ja GNR radio is wel lache ja, ik had die Bom gedefused in Megaton. En hoor je die gast ook er over praten. :+
The kid from vault 101........weet niet meer precies, lache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over de quest met Pinkerton
spoiler:
Waar kan ik de sleutel vinden voor de 'bow' van het schip? Ik weet waar de deur zit, maar de sleutel kan ik nergens krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:23:
Vraag over de quest met Pinkerton
spoiler:
Waar kan ik de sleutel vinden voor de 'bow' van het schip? Ik weet waar de deur zit, maar de sleutel kan ik nergens krijgen.
spoiler:
Binnen het schip , je moet eerst zonder sleutel naar binnen door tussen de 2 stukken schip onderwater te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:05:
[...]

Stat bobbleheads
spoiler:

Skill bobbleheads
spoiler:
-Speech: Paradise Falls, in Eulogy's place.

Ik heb er ook nog een gevonden.

spoiler:
Als je naar de garage gaat waar je pa zit op gesloten (bij vault 112, tranquality lane ofzoiets) Dat is ten noorden van 'Tenpenny`s Tower', klein beetje noord-west. Daar zit dus een garage waar je in kunt voor de verhaal lijn. Maar bij die garage zit ook nog een soort 'construction'-pit in de buurt. Ten oosten van die garage. Daar zitten veel raiders, en zo`n heel groot groen monster. Als je daar naar binnen gaat, en naar beneden gaat kom je op een gegeven moment in een ruimte waar ook een handelaar staat. (met veel kogels en wapens als je hem dood schiet :+ ) iig. Daar rechts van zit in een donker stuk een work bench met een bobblehead. De barter-bobblehead is dat. Ik zal morgen ff kijken hoe die locatie precies heet.

edit:
spoiler:
locatie heet: Evergreen Mills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raamon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 10:32
waar kun je die power armour training doen? ik zoek die gunny of elder lyons bij 'het lab'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

raamon schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:17:
waar kun je die power armour training doen? ik zoek die gunny of elder lyons bij 'het lab'
spoiler:
Volg de main quest tot je in "The Citadel" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hoe vaak shieten jullie die handelaren af...? lijkt me toch niet handig om elke handelaar af te maken.... of zijn er gewoon tig?

Vanavond eindelijk eens proberen of ik Dogmeat kan vinden...

tvalt me op dat ik eigenlijk niemand hier over m hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Jobbie schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:17:
Hoe vaak shieten jullie die handelaren af...? lijkt me toch niet handig om elke handelaar af te maken.... of zijn er gewoon tig?

Vanavond eindelijk eens proberen of ik Dogmeat kan vinden...

tvalt me op dat ik eigenlijk niemand hier over m hoor......
Geen enkele handelaar afgeschoten hier.
4000 caps en 1000 ammo in zowat alles (lvl19).
En dogmeat ..
spoiler:
Zit in de scrapyard , zuid van Minefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Voor dogmeat gewoon een valse Hond neer schieten. :P
Rond die museum plein lopen ook honden rond, richting die hoge radio toren.

Ghoul buddy. :+
spoiler:
In die Underworld waar alle Ghoul gasten zitten, heb in een buddy gevonden die je mee helpt op je reis. :7
Charon heet die dude, moet ik het contract van die andere overnemen.
Wel handig, kun je tactiek bespreken en hoe die je moet volgen.
Toen ik die deal gemaakt had, schiet hij zijn oude werkgever neer. :D lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Spel heb ik uit (lvl20).
Einde viel tegen helaas.

spoiler:
Met good karma uitgespeelt als zijnde self-sacrifice (purity started).
Totaal niet immersive omdat mijn supermutant vriend ernaast stond die makkelijk de toetsen in kon drukken zonder dood te gaan.

[ Voor 70% gewijzigd door GekkeR op 18-10-2008 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
uch shooting met xbox controller zonder auto aim ( v.a.t.s. not including ) is teh suck
want pc release bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hoeveel buddy's kan je eigenlijk krijgen ? nu er toch steeds meer worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

GekkeR schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:30:
Spel heb ik uit (lvl20).
Einde viel tegen helaas.

spoiler:
Met good karma uitgespeelt als zijnde self-sacrifice (purity started).
Totaal niet immersive omdat mijn supermutant vriend ernaast stond die makkelijk de toetsen in kon drukken zonder dood te gaan.
Naja het spel zou 500 eindes kennen, dus speel nog maar een keer of 500. 8)7
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3167330&p=1
Voor de release van het game al uitgespeeld lol. :+

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 18-10-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Net weer ff een paar uurtjes gespeeld.... kheb nog steeds dogmeat niet gevonden,
spoiler:
maar ook nog niet naar m gezocht... ik ben op een gegeven moment maar wat missies gaan doen, zoals naar de Super Duper Mart en vervolgens Mine City (of zoiets)...
Natuurlijk kom je opweg naar Mine City eerst langs die school net buiten Megaton... daar maar alle raiders ff afgemaakt... en vervolgens alle mieren in de kelder, maar helaas weet ik niet precies wat je er verder zou moeten/kunnen doen... Iemand een idee?

Vervolgens dus eindelijk in Minecity aangekomen en een sniperrifle bemachtigd... mine terug gebracht
en that's it... weer 4 uur verder... Morgen maar s kijken of ik dogmeat kan vinden...

Zit nu op level 7 en weet ff niet hoeveel uur ik heb gespeeld. Ook niet op welk niveau... Waar kan ik dat eigenlijk zien?

Blijft nog steeds een machtig spel... door de wasteland lopen vind ik erg bijzonder... ziet er super tof uit en geeft je echt het gevoel dat je in een post apocalyptische wereld leeft... t enige wat ik een klein beetje mis is rijdende auto's of vliegtuigjes ofzo... dan heb je helemaal MadMax... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:59
Ik heb de laatste tijd steeds meer ruzie met mini-quests:

spoiler:
Als je met hacken de woorden moet opzoeken voor de pass dan kom ik soms op geen enkel woord uit. Nu weet ik alleen niet of er wanneer 1/9 staat er écht maar 1 letter uit dat woord klopt of dat die letter klopt én op de goede plek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Red Nalie schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 09:49:
Ik heb de laatste tijd steeds meer ruzie met mini-quests:

spoiler:
Als je met hacken de woorden moet opzoeken voor de pass dan kom ik soms op geen enkel woord uit. Nu weet ik alleen niet of er wanneer 1/9 staat er écht maar 1 letter uit dat woord klopt of dat die letter klopt én op de goede plek staat.
spoiler:
Als er 3/9 goed zijn dan zitten 3 letters op de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
nFo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:45:
[...]

Naja het spel zou 500 eindes kennen, dus speel nog maar een keer of 500. 8)7
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3167330&p=1
Voor de release van het game al uitgespeeld lol. :+
Hoezo lol over het feit dat je illegaal bezig bent? 7(8)7