Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Blaffeh schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:55:
Snel naar Blokker iedereen! Ze hebben de nieuwe iMac goedkoop weten in te kopen :+

[afbeelding]

Altijd lachen met die kopiërende Chinezen :P
Dat is gewoon een tv, met dvd afspeel functie. Dus (helaas) geen kopie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:43
RRCreations schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:58:
[...]

Dat is gewoon een tv, met dvd afspeel functie. Dus (helaas) geen kopie. :P
Het ontwerp is mijns inziens absoluut een kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
Blaffeh schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:03:
[...]

Het ontwerp is mijns inziens absoluut een kopie.
Wat heeft dit met de ervaring met de nieuwe Imac te maken? Beetje zinloos volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
GoEV6 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:06:
[...]

Wat heeft dit met de ervaring met de nieuwe Imac te maken? Beetje zinloos volgens mij.
Sorry voor mijn vrolijke noot in dit topic. Voortaan zal ik serieus zijn en chagerijnig doen :+

On topic dan maar: Heeft iemand al een iMac met wireless tobo geleverd gekregen? Mijn iMac staat op 14 september verzenden ivm het wireless tobo... :/

[ Voor 19% gewijzigd door Blaffeh op 22-08-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Blaffeh schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:20:
[...]

Sorry voor mijn vrolijke noot in dit topic. Voortaan zal ik serieus zijn en chagerijnig doen :+
Dit is eenmaal het discussie en ervaringen voor de nieuwe iMac. Voor dit soort geintjes kun je beter naar de HK gaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ik persoonlijk zou een FW800-HD kopen dan? Helemaal uit elkaar halen én binnen de garantie lijkt mij niet zo'n goed idee?
Zelf heb ik een Mac Pro, dus geen gezeur met het toevoegen van een harddisk. Een FW800 is natuurlijk een uitstekende oplossing, aangezien de snelheid van de interface bijna vergelijkbaar is met SATA. Het is echter wel essentieel dat je bij de aanschaf van je iMac goed kijkt naar de grootte van de harddisk, aangezien je dit niet zo 1-2-3 aanpast als bij een Mac Pro of een MacBook.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

En wat voor ervaringen hebben mensen (met name grafisch ontwerpers) met het glossy scherm? Ik ben bang dat die schermen niet kleurecht zijn (naja, dat weet ik wel zeker) en dat het daarom lastig werken is. Ben nu gewend aan een 22" professionele CRT maar die is zojuist overleden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Heb mijn 24" iMac gister binnen gekregen en ben er helemaal blij mee! :D 't Is wel duidelijk dat ik even moet wachten tot mijn extra geheugen binnenkomt. 1gb is te weinig voor mijn doeleinde. Maar echt heerlijk wat een ruimte.

Heb er een cheap-ass 17" aanhangen voor mail/adium/itunes constant open. Puur voor de functionaliteit. Heb ik dat gigantische scherm over voor fotobewerking! :)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Wat dat glossy scherm betreft... Ik zie meestal wel lichte reflecties, maar irritant zijn ze niet. Ik kan niet goed beoordelen hoe het scherm verder scoort, want ik zit met allemaal ramen om mij heen en bij mijn vorige scherm (niet-glossy) had ik ook last van het licht dat er soms doorheen kwam.

't Is wel fokking huge 8) Had ik niet verwacht toen ik hem uitpakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Ik heb vandaag COD2 geïnstalleerd op mijn 24" iMac (nieuwste model met de Radeon HD 2600 Pro/XT) en het draait als een trein. Standaard instellingen, resolutie op 1920*1200 en AA op 2x, gaat perfect. Ook in de maps met wat meer mensen heb ik geen merkbare performanceverlies. Het enige nadeel is dat de Mighty Mouse ongelooflijk crap is vanwege de enkele knop. Right clicks werken door je vinger van de linkerknop af te halen en rechts te klikken, maar als je een online FPS aan het doen bent, dan werkt dat gewoon niet. Daarom voor het gamen mijn oude MX510 er maar even aan gehanden, verder werkt de MM best lekker en dan vooral het scrollballetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:45:
CoreAVC is niet verkrijgbaar voor OS X.
Men schijnt er wel mee bezig te zijn: http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=126
We will have CoreAVC within CorePlayer Pro for OS X as well as CorePlayer QT which will be a Quicktime plug-in. Note you are limited what you can do with QT as you know... so this is why the Apple port of CorePlayer.
Er is ook een apart forum voor:

http://www.corecodec.com/forums/index.php?board=6.0

Over de OS X versie van Coreplayer:
The work on CoreAVC QT has slowed our release for CoreAVC in general. So we have opted to release the QT version at a later date.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Blaffeh schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:55:
Snel naar Blokker iedereen! Ze hebben de nieuwe iMac goedkoop weten in te kopen :+

[afbeelding]

Altijd lachen met die kopiërende Chinezen :P
Dat is een TV.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:36

MrFish

Untitled

Afgelopen dinsdag heb ik mijn iMac 24" 2.4 GHz ook ontvangen, en ik kan niets anders zeggen dan: wow, wat een mooie machine :D Hij voelt ook erg degelijk aan.

Hoewel het scherm wel (iets) meer glimt dan dat van mijn macbook (eerste generatie, 1,83 GHz core duo / 2 GB ram / 120 GB hdd, zelf geupgrade), heb ik er eigenlijk geen last van, het went erg snel. De kleuren zijn prachtig, en het scherm kan behoorlijk helder. Ik heb 'm zelf altijd op de laagste helderheid staan, dat is meer dan genoeg. (Dat terwijl ik mijn macbook altijd op de hoogste stand heb staan.) Ik heb geen dode pixels.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vissen/imac/IMG_0212-20070825-114057.jpg

Erg verrast was ik door het geluid van de ingebouwde speakers, dat valt enorm mee. Je moet natuurlijk geen diepe bass verwachten, maar het klinkt desondanks best aardig. Het geluid kan ook goed hard, wat vooral praktisch is bij iChat. Bij mijn macbook moest ik echt mijn koptelefoon gebruiken om mensen te kunnen verstaan, omdat het anders te zacht was. Zonder koptelefoon praat het natuurlijk veel prettiger! Over de koptelefoon-uitgang heb ik ook geen klachten, het geluid is prima icm mijn sennheiser hd 590.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vissen/imac/IMG_0233-20070825-115327.jpg
let niet op de kabel rommel O-)
Wat ik persoonlijk een nadeel vind, is dat er wat weinig usb poorten op zitten. 3 op de achterkant (1 kwijt aan toetsenbord), en 2 op het toetsenbord (waarvan ik er ook weer 1 kwijt ben aan de mighty mouse). De overgebleven usb poort op het toetsenbord voldoet prima voor het aansluiten van een camera, maar mijn usb stick past weer niet omdat die te dik is:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vissen/imac/IMG_0243-20070825-123353.jpg

Aangezien ik ook nog een printer, teken tablet, logitech muis en usb hdd aangesloten wil hebben, is er een ernstig tekort. Een usbhubje lost dit probleem natuurlijk wel op. Het toetsenbord typt overigens wel heerlijk, daarover geen klachten. Ik twijfel nog altijd een beetje tussen de mighty mouse en mijn vertrouwde logitech muisje. Waarschijnlijk hou ik ze allebei wel aangesloten, afwisseling kan geen kwaad ;)

Verder is de iMac heerlijk stil. Je hoort een zachte woeshh, maar dat is echt niet storend. Ook als je een spelletje gaat spelen, of een video aan het omzetten bent met handbrake/visualhub/quicktime, blijven de fans even langzaam draaien. Er zitten trouwens 3 fans in, die standaard op 700/1200/1200 rpm draaien. Het is mij tot nu toe alleen gelukt om met smcfancontrol de fans harder te laten draaien :p

Wel heb ik gemerkt dat voor mijn bezigheden 1 GB ram aan de krappe kant is, mijn macbook heeft dan ook 2 GB. Aangezien in deze iMac slechts 1 van de 2 sloten bezet zijn (in stock config), heb ik een latje van 2 GB besteld zodat ik op 3 GB kom. Ik zal laten weten hoe dat bevalt.

Al met al ben ik erg tevreden met deze iMac! ben blij dat ik tot de update heb gewacht. Als er nog vragen zijn (of er meer pics gewenst zijn), brand maar los :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
MrFish schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:58:
Verder is de iMac heerlijk stil. Je hoort een zachte woeshh, maar dat is echt niet storend. Ook als je een spelletje gaat spelen, of een video aan het omzetten bent met handbrake/visualhub/quicktime, blijven de fans even langzaam draaien. Er zitten trouwens 3 fans in, die standaard op 700/1200/1200 rpm draaien. Het is mij tot nu toe alleen gelukt om met smcfancontrol de fans harder te laten draaien :p
Een zachte "woeshh", zou dat betekenen dat ie iets luider is als de vorige 24" iMac? Die had een vriend van me, en hoe we hem ook belaste ik kon totaal geen geluid waarnemen. Nu was er wel wat bovengemiddeld omgevingsgeluid (hij woont in centrum a'dam), maar toch.
Aangezien in deze iMac slechts 1 van de 2 sloten bezet zijn (in stock config), heb ik een latje van 2 GB besteld zodat ik op 3 GB kom.
Werkt de iMac dan standaard in single channel mode? Zit je met je 3GB niet nog steeds op single channel dan?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

flowerp schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:16:
Een zachte "woeshh", zou dat betekenen dat ie iets luider is als de vorige 24" iMac? Die had een vriend van me, en hoe we hem ook belaste ik kon totaal geen geluid waarnemen. Nu was er wel wat bovengemiddeld omgevingsgeluid (hij woont in centrum a'dam), maar toch.
Ik durf niet te zeggen hoeveel geluid de vorige iMac maakte, die heb ik niet gehad. Hier is het over het algemeen redelijk stil (ik woon niet in een stad). Verder moet ik erbij vermelden dat mijn iMac tegen een muur staat (geverfd, niet behangen). Deze reflecteert het geluid van de iMac behoorlijk. Ik heb 'm nu een stuk van de muur geschoven, en dat scheelt redelijk wat in het geluid. Op een meter afstand is 'ie net te horen. Het is in elk geval geen storend geluid. Mijn externe hdd (western digital elements 500 gb) die op de grond staat, is beter te horen.
Werkt de iMac dan standaard in single channel mode? Zit je met je 3GB niet nog steeds op single channel dan?
Dat is correct. Dual channel geeft bij de iMac nauwelijks winst omdat de videokaart dedicated geheugen heeft. Uit tests blijkt dat het altijd beter is om voor meer geheugen te gaan dan voor dual channel: 2x 1 GB is langzamer dan 1 + 2 GB. De reden dat ik niet 2x2 GB heb besteld is gewoon financieel :P Een latje van 1 GB is zo'n 50 euro, 2 GB is 100 euro. Voor 100 euro ga je van 1 naar 3 GB. Naar 4 GB kost je echter nog zo'n 100 euro, dat vond ik het niet waard. Ik wacht gewoon tot de prijzen iets verder zijn gezakt. Dan vervang ik dat andere latje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Potverdorie, je meent het! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan om een 24" iMac te kopen. Vanaf midden september begin ik aan mijn hogere studies Fotografie in Antwerpen. Gaat een 24" iMac daarvoor voldoen? Ik heb geen laptop nodig om mee naar school te nemen. Een 20" heeft een TN-paneel (correct?), en een 24" een MVA/PVA-paneel? (correct?) Dit is zeer belangrijk voor een correcte, prachtige weergave van de foto's :)

Voldoet 2GB aan RAM voor intensief gebruik van Lightroom(/Aperture?) + Photoshop + ... (Ik zou dan 1GB laten bijsteken door Apple, ben geen held in hardware :P )
MrFish schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:58:
Afgelopen dinsdag heb ik mijn iMac 24" 2.4 GHz ook ontvangen, en ik kan niets anders zeggen dan: wow, wat een mooie machine :D Hij voelt ook erg degelijk aan.

...

Al met al ben ik erg tevreden met deze iMac! ben blij dat ik tot de update heb gewacht. Als er nog vragen zijn (of er meer pics gewenst zijn), brand maar los :p
Hoe is de dvd-weergave op de 24"? Goed beeld? (ik bedoel dan ivm stretchen van het beeld, etc...) (en de weergave van een .avi'tje? Je weet wat ik bedoel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:02:
Ben ook van plan om een 24" iMac te kopen. Vanaf midden september begin ik aan mijn hogere studies Fotografie in Antwerpen. Gaat een 24" iMac daarvoor voldoen? Ik heb geen laptop nodig om mee naar school te nemen. Een 20" heeft een TN-paneel (correct?), en een 24" een MVA/PVA-paneel? (correct?) Dit is zeer belangrijk voor een correcte, prachtige weergave van de foto's :)
De 20" heeft inderdaad een (lg philips?) TN paneel, met mindere kijkhoeken en slechtere kleur reproductie. Wat voor paneel er in de 24" zit, weet ik niet, maar afgaande op de kijkhoeken (die zijn erg groot) moet dat inderdaad MVA of PVA zijn. De kleuren zijn in elk geval super, het beeld is mooi effen/egaal. Ghosting zie ik ook niet.
Voldoet 2GB aan RAM voor intensief gebruik van Lightroom(/Aperture?) + Photoshop + ... (Ik zou dan 1GB laten bijsteken door Apple, ben geen held in hardware :P )
Zelf ben ik een aperture amateur :+ Ik zou dan ook 3 of 4 GB nemen. Upgraden is een koud kunstje, dat moet geen probleem vormen, staat ook gewoon in de handleiding. Als je 'm bij een apple reseller koopt, willen ze dat vaak ook wel voor je doen. Ik ga zo mijn iMac ook upgraden. Kan wel wat foto's posten, als daar belangstelling voor is.
Hoe is de dvd-weergave op de 24"? Goed beeld? (ik bedoel dan ivm stretchen van het beeld, etc...) (en de weergave van een .avi'tje? Je weet wat ik bedoel :+ )
Met het bekijken van DVD's heb ik geen klachten. Je ziet wel dat de resolutie van een DVD of gemiddelde avi echt te laag wordt in vergelijking met het scherm, stiekem wil je gewoon alleen maar HD content bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Er zit een S-IPS paneel in het 24" model

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Simon schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:31:
Hoe weet je dat? Er is volgens mij nog niemand geweest die een 24" uit elkaar gesloopt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:31:
Als het waar is, benadert (of overklast) S-IPS dan MVA/PVA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Het zou volgens enkelen zelfs een H-IPS scherm zijn. Check de discussie op MacRumors: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=344204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

'Ik ben zelf nu ook zeer gecharmeerd van deze nieuwe iMac sinds ik hem voor het eerst zag een aantal dagen terug. Ik heb nog nooit met een Apple gewerkt en zal dus zo goed als zeker Bootcamp installeren als ik een iMac aanschaf zodat ik dus ook gewoon Windows kan draaien aangezien ik programma's nodig heb die alleen onder Windows draaien.

Anyways nu heb ik een aantal vragen voordat ik een definitieve beslissing neem: Zijn er mensen hier die Bootcamp hebben draaien? Werkt deze gewoon helemaal perfect? Ik kan ermee leven als het een aantal keren crasht onder Windows aangezien ik de iMac aanschaf voor Mac OS en niet voor Windows alleen zou ik geirriteerd raken als hij elke keer crasht zodra ik Windows boot.

Mijn volgende vraag is hoe het zit met dode pixels. Ik heb dit jaar al een laptop en een losse tft scherm aangeschaft en op beide had ik problemen met pixels waarbij veel moeite gedaan moest worden om omruil mogelijk te maken. Mijn vraag is hoe gaat Apple hiermee om? Is het zo dat als ik een defecte pixel heb dat ik de iMac in een Apple store kan omruilen? Of moet ik hem weer terug sturen waarna ik hem weer een tijdje kwijt ben?.

Afhankelijk van ervaring van anderen (hopelijk positief), en afhankelijk van mn examenresultaat a.s. dinsdag (moet in een positieve bui zijn als ik hem bestel :P), kan het zijn dat ik hem deze week al bestel met de draadloze toetsenbord en muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Als je gewoon online bestelt kan je alles binnen 7 dagen zonder rede terug sturen .. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mei schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:51:
[...]

Hoe weet je dat? Er is volgens mij nog niemand geweest die een 24" uit elkaar gesloopt heeft.
Ehm, ik heb 't ergens gelezen, alle 24" panelen van Apple zijn altijd S-IPS geweest, de kijkhoek en beeldkwaliteit komen daar mee overeen. Het is sowieso geen TN, mja, het H-IPS gedeelte heeft met de coating te maken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Niemand nog even gekeken bij de specs?
Scheelt nog al namelijk het nou een TN of IPS-type panel is.

Zou voor mij DE reden zijn om voor de 24" te gaan, ipv 20".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het is een H-IPS/S-IPS paneel, sowieso geen TN. Hij is geschikt voor fotografie. De 20" is een TN, en in mijn ogen, ook als fotograaf, zijn die ongeschikt voor fotografie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:55
Ik heb ook even getwijfeld over het TN-paneel in het 20"-model.
Toch maar gedaan omdat de 24" boven budget is en ik al een
Cinema Display 20" heb. Welke van de twee m'n hoofdscherm
wordt moet nog blijken, waarschijnlijk gaat voor Photohop etc.
toch de voorkeur naar de matte Cinema Display.

Zodra de iMac binnen is zal ik mijn ervaringen hier delen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gluten Parody op 27-08-2007 00:09 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Mr.Nash schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 02:43:
Zijn er mensen hier die Bootcamp hebben draaien? Werkt deze gewoon helemaal perfect?

Afhankelijk van ervaring van anderen (hopelijk positief), en afhankelijk van mn examenresultaat a.s. dinsdag (moet in een positieve bui zijn als ik hem bestel :P), kan het zijn dat ik hem deze week al bestel met de draadloze toetsenbord en muis..
Ik werk nu al 'n tijdje met windows xp op mijn macbook, bootcamp 1.4 beta, en ik kan je vertellen dat het super stabiel draait. Ik heb nog niet een keer een crash gehad, dus dat zit wel goed.

Voor wat betreft het bestellen, als je er haast mee hebt koop hem dan in een apple shop, de levertijden bij apple zijn momenteel wat lang, zie hiervoor het levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:33:
[...]
Men schijnt er wel mee bezig te zijn: http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=126
Er is ook een apart forum voor:
http://www.corecodec.com/forums/index.php?board=6.0
Over de OS X versie van Coreplayer:
Ik hoop dat ze het nog dit jaar uitbrengen, ben ik van de VLC ellende af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Iemand al heel toevallig foto's gezien van de 20" naast de 24" ?
Ben wel benieuwd naar het verschil tussen de 2 panels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Tha BasZ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:24:
Iemand al heel toevallig foto's gezien van de 20" naast de 24" ?
Ben wel benieuwd naar het verschil tussen de 2 panels...
Dat is echt gigantisch. Bij ons in de winkel staan ze naast elkaar en de 20" heeft een soort van gele waas over het scherm. Toen ik het zag wist ik het zeker, de 24" moet het worden, deze is absoluut mooier dan z'n kleinere broertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
mooier omdat die duurder is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Maar heb je met gewoon huis-, tuin- en keukengebruik zo'n groot scherm nodig vraag ik me ook af...

20" vind ik dan persoonlijk groot genoeg... alleen jammer dat er een TN-panel inzit...

Kortom twijfel...

/EDIT -> ga gewoon een keer kijken bij een Premium Reseller denk ik...

[ Voor 15% gewijzigd door Tha BasZ op 29-08-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Niet (geheel) waar, de kwaliteit van het 24" scherm is mijns inziens echt een stuk hoger. Sowieso kan ik de ruimte goed gebruiken (ga nu voor het eerst van 2 monitoren naar 1), maar daarnaast zijn de kleuren mooier en is de inkijkhoek (vooral verticaal) stukken beter.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Laten we nou niet weer een hype starten door te verklaren dat het 20 inch panel totaal ongeschikt is voor gebruik. Ik heb ze beide gezien, en ja, het 24 inch model heeft een mooier panel maar het 20 inch model is prima voor huis/tuin/keuken-gebruik hoor.

Laat je niet gek maken, mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Servor schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:39:
Laten we nou niet weer een hype starten door te verklaren dat het 20 inch panel totaal ongeschikt is voor gebruik. Ik heb ze beide gezien, en ja, het 24 inch model heeft een mooier panel maar het 20 inch model is prima voor huis/tuin/keuken-gebruik hoor.

O nee zeker niet...
Gebruik nu ook een 19" TFT (TN) en werkt ook gewoon goed hoor...

Maar bij zo'n investering ga je wel meer in de toekomst denken en misschien toch even doorsparen voor een groter / beter display. (20" -> 24").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tsja, je moet er ook maar plaats en geld voor hebben. Het verschil is 600 euro, dat is voor sommige mensen niet een kwestie van 'even' doorspraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Een van de volgende 2 zou et dan worden:
* iMac 20" 2.4Ghz / 2GB / 500GB -> 1544 euro (met korting)
* iMac 24" 2.4Ghz / 2GB / 500GB -> 1820 euro (met korting)

Verschil is 276 euro... dus ik weet niet hoe je precies aan 600 euro komt?

[ Voor 10% gewijzigd door Tha BasZ op 29-08-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Servor schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:39:

Ik probeer helemaal geen hype te creëren, ik wil alleen aangeven dat de 24" niet alleen mooier is omdat hij duurder is. Natuurlijk is de 20" prima voor huis, tuin en keukengebruik :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
Tha BasZ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:57:

zo slim hoef je daarvoor niet te zijn hoor.. 1199 is de goedkoopste 20-incher. 1799 de goedkoopste 24inch. verschil is precies 600 euries. nu kapish? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:57:

Eh ja. Alleen krijgt niet de hele wereld studentenkorting natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:50

Blaasvis

Cidora \o/

ik heb inmiddel de imac binnen :)
de 24" en wat is het een heerlijk systeem en wat een verschil met mijn oude 22" apple display. de helderheid is echt 10x beter.
nu is het nog wachten op leopard.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ Blaasvis: Kan je toevallig eens een foto maken waar ze alle2 naast elkaar aan staan?
Ben wel benieuwd naar het verschil eigenlijk (ook qua kleuren / contrast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

hierbij:
http://mail.soulfly.nl/~arjan/DSC00270.JPG
Ik heb maar een link van je foto gemaakt, want hij is wel erg groot.
Ik ben geen geweldige fotograaf en die k810i helpt vast ook niet mee :P

en ik moet nog ff opzoek naar een resize ding ;)

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 30-08-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

HMm niet fijn de nieuwe iMac, 1,5week geleden kreeg ik mijn eerste binnen, en wou de HDD vervangen, mag je dus mooi de glasplaat er met een zuignap er vanaf trekken 8)7 niet echt fijn zo'n 1 screw mac :(

Verder fijn apparaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ Blaasvis -> alle2 @ volle brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Oki. Heb inmiddels Apple gebeld en weet nu alles wat ik moet weten. Kon hem vandaag nog niet bestellen omdat ik als student niet 800E per maand als inkomen heb en dus niet als financiering de iMac kon kopen.

Morgen ga ik hem bestellen alleen moet ik 3-4 weken wachten op de wireless set wat weer te lang duurt. Is er al iemand hier die de wireless versie heeft en hier iets over wat kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Tha BasZ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:22:
@ Blaasvis -> alle2 @ volle brightness?
jup.. alle twee @max

• MarcusAuyrelius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Mr.Nash schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:47:
Oki. Heb inmiddels Apple gebeld en weet nu alles wat ik moet weten. Kon hem vandaag nog niet bestellen omdat ik als student niet 800E per maand als inkomen heb en dus niet als financiering de iMac kon kopen.

Morgen ga ik hem bestellen alleen moet ik 3-4 weken wachten op de wireless set wat weer te lang duurt. Is er al iemand hier die de wireless versie heeft en hier iets over wat kan vertellen?
@ Mr.Nash, waar op de website van apple kan je als student bestellen?

Edit: Nvm, Ik heb het gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door MarcusAuyrelius op 30-08-2007 06:19 ]

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Als je gaat bestellen zou ik het telefonisch doen @ MarcusAuyrelius. Ik heb via de site een offerte gemaakt en kwam met korting uit op een bedrag van rond de 1222 euro. Echter nadat ik belde om de financiering te regelen (10 maanden gespreid betaling als student) kwam ik er achter dat mijn school extra korting krijgt bij Apple waarna de prijs met ruim 100euro (!) is gezakt naar 1119 euro.

Wel jammer dat de levertijden tot eind september zijn met de draadloze set :S

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ Blaatvis -> heb je enig idee of er nog verschillen zitten tussen de oudere en nieuwe ACD's qua kleuren / britghtness / contrast?

@ Mr.Nash -> welke iMac bedoel je precies met bestellen / korting?

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik heb een 20inch iMac besteld met als uitbreiding een 320gb HD en de draadloze mighty mouse en keybord.

Normale prijs: Euro 1298,-
Met de normale korting: Euro 1220,94
Met de extra korting van m'n school: 1142,40

Anyways zie net in het bevestigingsmailtje dat ik me heb vergist, korting bovenop de normale 6% kortin is "maar" 80e ipv 100e en boven op de normale prijs ruim 150e. Vind ik ook netjes want ik had dit niet eens verwacht.

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Tha BasZ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:41:
@ Blaatvis -> heb je enig idee of er nog verschillen zitten tussen de oudere en nieuwe ACD's qua kleuren / britghtness / contrast?
Ik vind de kleuren beter. veel helderde moet ik wel zeggen dat ik geen designer ben ;)
brightness is imho dus veeeel beter, en contrast wat bedoel je precies ?

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ Blaasvis -> bedoelde eigenlijk te zeggen dat jij volgens mij een oudere type ACD hebt en was eigenlijk benieuwd hoe die verhoudt met de nieuwere type ACD...

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

daar heb ik geen idee over

Verwijderd

Oooooh ik heb net even de 24" iMac geaaid in Eindhoven bij YouMac.. Wat is ie lief zeg :) Hij keek me aan toen ik langsliep en hij was gewoon met me aan het flirten, volgens mij :P

Oei oei oei, dat gaat me centjes kosten :)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Tha BasZ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:03:
Maar heb je met gewoon huis-, tuin- en keukengebruik zo'n groot scherm nodig vraag ik me ook af...

20" vind ik dan persoonlijk groot genoeg... alleen jammer dat er een TN-panel inzit...

Kortom twijfel...

/EDIT -> ga gewoon een keer kijken bij een Premium Reseller denk ik...
Er wordt wel gezegd dat het 20 inch model een betere backlighting heeft..
Misschien haalt dit je over..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:06:
Oooooh ik heb net even de 24" iMac geaaid in Eindhoven bij YouMac.. Wat is ie lief zeg :) Zij keek me aan toen ik langsliep en zij was gewoon met me aan het flirten, volgens mij :P
Oei oei oei, dat gaat me centjes kosten :)
Dat overkomt mij altijd als ik op de Wallen loop. Wat dat betreft zijn het echt verleidelijke schoonheden die Apples ;)

Verwijderd

Heb nu een paar dagen op een 24" gewerkt (hiervoor mac powerpc G4 pci) en het gaat als de gesmeerde bliksem. Toetsenbord (met een draadje) werkt erg prettig en het scherm is ruim voldoende voor wat ik doe (wedesign). De overstap van OS 9 (jaja de laatse der mohikanen) naar OSX gaat wat moeizamer maar dat is een kwestie van tijd.

Indrukwekkend was het importeren van stock foto's (duizenden) van een externe hd via firewire. Voor een verstokte OS 9 gebruiker valt er veel bij te leren, maar ik heb nu al door dat het allemaal ten goede is.

*O*

Verwijderd

Op 7 augustus een wireless keyboard besteld, binnen 10 minuten nadat de Store open ging. Verwachte verzenddatum is nu 10 september! Heeft Apple die dingen uberhaupt gemaakt of gaan ze volgende week in China maar eens kijken hoe ze die dingen kunnen gaan maken?

Heeft iemand er een in het echt gezien? Ik zou bijna 'hoax' willen zeggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 20:49 ]

• Blaffeh
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:49:
Op 7 augustus een wireless keyboard besteld, binnen 10 minuten nadat de Store open ging. Verwachte verzenddatum is nu 10 september! Heeft Apple die dingen uberhaupt gemaakt of gaan ze volgende week in China maar eens kijken hoe ze die dingen kunnen gaan maken?

De levertijd van mijn 24 incher is ook enorm door het wireless tobo. 8 Augustus 's ochtends besteld, verwachte verzenddatum 14 september :'(

Verwijderd

Blaffeh schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:07:
[...]

De levertijd van mijn 24 incher is ook enorm door het wireless tobo. 8 Augustus 's ochtends besteld, verwachte verzenddatum 14 september :'(
Ik denk dat het komt dat er te veel vraag naar is. Tja, 176 gulden voor een draadloos toetsenbord is ook een weggeefprijs.... Ze hadden 120 euro/264 gulden moeten vragen! :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Op het moment van aankondigen is al gezegd dat het wireless keyboard een maand op zich kon laten wachten. Dat was voor mij reden om voor de bedrade versie te gaan :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het gerucht is dat de FCC dwarsligt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:25
hmm ik wil nu ook echt eens de overstap maken, doe vooral grafisch werk en webdesign... nu lees ik de verhalen over het 20" paneel vs. het 24" paneel.

heb nu een S-IPS dell 2005FPW scherm... maar wil er natuurlijk niet op achteruit gaan

dus dan ben ik gedwongen de 24" te kopen? en ben ik dan 100% zeker van een S-IPS paneel?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:08:
hmm ik wil nu ook echt eens de overstap maken, doe vooral grafisch werk en webdesign... nu lees ik de verhalen over het 20" paneel vs. het 24" paneel.

heb nu een S-IPS dell 2005FPW scherm... maar wil er natuurlijk niet op achteruit gaan

dus dan ben ik gedwongen de 24" te kopen? en ben ik dan 100% zeker van een S-IPS paneel?
Zit zelf ook min of meer met zelfde "dilemma" en heb er ook al veel over gelezen...

http://www.macminds.net/viewtopic.php?pid=61548 staat wel een interessant stukje over TN - IPS / 20" - 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
die 140 euro voor 1gb ddr2 lijkt me ook lichtelijk overdreven? en met lichtelijk bedoel ik 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Lijkt me beter idd om de "standaard" iMac (met 1GB) te nemen en dan er zelf 2GB voor dat geld erbij te prikken... (of natuurlijk 2x 2GB).

[ Voor 3% gewijzigd door Tha BasZ op 31-08-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ja maar welk merk geheugen enzo... ff wat topics afstruinen

ga ehm sowieso pas kopen als leopard uit is, geen zin om dan weer te moeten dokken voor een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Merk boeit niet. Zolang het soort (DDR2 SO-DIMM 533Mhz zo uit mijn hoofd) maar goed is ;) Waarschijnlijk zal iets als Kingston of GeIL wat stabieler zijn dan een naamloos latje, maar het is niet zo dat naamloze latjes gewoon _niet_ werken. Probeer ook dit topic eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm net heel Aken afgestruind, wilde er 1 live zien, nergens te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mei schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:56:
Merk boeit niet. Zolang het soort (DDR2 SO-DIMM 533Mhz zo uit mijn hoofd) maar goed is ;) Waarschijnlijk zal iets als Kingston of GeIL wat stabieler zijn dan een naamloos latje, maar het is niet zo dat naamloze latjes gewoon _niet_ werken. Probeer ook dit topic eens :)
In de iMac gaat DDR2 667MHz SO-DIMM geheugen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Phusebox schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:45:
hmm net heel Aken afgestruind, wilde er 1 live zien, nergens te vinden
Dat meen je niet >:) . Kijk eens hoeveel resellers er zijn in Aken, ik kan niet geloven dat je deze niet tegen het lijf bent gelopen of dat ze er geen hadden. Ook niet in de Mediamarkt of in de Saturn (Het zou me teleurstellen als ze ze zelfs daar niet zouden hebben staan.)?

Anders moet je eens in Maastricht gaan kijken of in Hasselt (België).

Of misschien wilt een collega-tweaker zijn machine wel eens voor je showen bij zijn thuis?

Want uiteindelijk is het 'Het in echt zien' toch de beste overtuiging om een product aan te schaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door 6129(15) op 01-09-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lorefice schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:18:
[...]

Dat meen je niet >:) . Kijk eens hoeveel resellers er zijn in Aken, ik kan niet geloven dat je deze niet tegen het lijf bent gelopen of dat ze er geen hadden. Ook niet in de Mediamarkt of in de Saturn (Het zou me teleurstellen als ze ze zelfs daar niet zouden hebben staan.)?

Anders moet je eens in Maastricht gaan kijken of in Hasselt (België).

Of misschien wilt een collega-tweaker zijn machine wel eens voor je showen bij zijn thuis?

Want uiteindelijk is het 'Het in echt zien' toch de beste overtuiging om een product aan te schaffen.
mediamarkt had alleen oude imacs
saturn heeft alles van apple weg gedaan, dus waarom ze nog als reseller op de lijst staan?
andere winkels met apple spul ben ik niet tegengekomen. Ken de namen ook niet de op die lijst staan.

De apple winkel in maastricht vind ik echt ruk. Ben daar in t verleden niet echt vriendelijk behandelt dus voordat mijn geld daar naartoe gaat...

Ach ik heb nog tijd totdat Apple eindelijk leopard eens uitbrengt... zal wel tegen de tijd zijn dat de volgende generatie op stoep staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Zo, eindelijk staat ook hier dan een 24" 2.8 C2E iMac, en dat scherm, geniaal, wat een oppervlakte.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Simon schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:13:
Zo, eindelijk staat ook hier dan een 24" 2.8 C2E iMac, en dat scherm, geniaal, wat een oppervlakte.
*O* Iemand die voor het echte werk gaat. Hoe stil is ie ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
Phusebox schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:35:
De apple winkel in maastricht vind ik echt ruk. Ben daar in t verleden niet echt vriendelijk behandelt dus voordat mijn geld daar naartoe gaat...
Er is inmiddels een 2e store in de Wolfstraat, maar ik heb best goede ervaringen met de eerste store hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Jungian schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:37:
[...]

*O* Iemand die voor het echte werk gaat. Hoe stil is ie ?
valt me een beetje tegen, een zachte, niet zeer irritante zoef, maar mijn externe HDD maakt meer herrie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Simon schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:09:
[...]

valt me een beetje tegen, een zachte, niet zeer irritante zoef, maar mijn externe HDD maakt meer herrie.
Inderdaad, hier staat er inmiddels ook een en hij is echt goed stil. En lomp groot, maar dat went wel ;) En natuurlijk reuzesnel, maar ik kwam dan ook van een 1,5 Ghz G4 PB. Zojuist m'n belangrijkste settings overgezet, nu even leuke achtergrond en dat soort dingen instellen. En dan kan ik eindelijk Aperture/Lightroom gebruiken voor m'n foto's die al twee jaar op de digitale plank liggen te verstoffen :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Simon schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:09:
[...]

Het valt niet op, je moet wel actief luisteren. Ik heb toch 24/7 muziek aan staan, dus heb er persoonlijk he-le-maal geen last van. Misschien als je altijd in stilte werkt, dat je het wel merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MickyHendrix schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:52:
[...]

Er is inmiddels een 2e store in de Wolfstraat, maar ik heb best goede ervaringen met de eerste store hoor.
Hier ben ik een kijkje gaan nemen en deze hebben zowel de 20 als de 24inch staan. :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
kut, dooie subpixel ofzo, iig 1 pixel is nu rood.. En je kan 'm er ook niet uit masseren... Zou je 'm niet weg kunnen mappen ofzo...

[ Voor 18% gewijzigd door simon op 02-09-2007 14:25 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

xantos schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:37:
[...]

Hier ben ik een kijkje gaan nemen en deze hebben zowel de 20 als de 24inch staan. :9~ :9~
Ga morgen ook even kijken naar het verschil tussen de 20" en 24"...
Kijken of het waardevol is om naar de 24" te gaan ipv 20" (waar ik nu naar neig ivm misschien te grote 24").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
kan een scherm ook te groot zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nou ja zit vrij dichtbij het scherm...

Nu mijn 19" vind ik groot genoeg en dan overstap naar 24" is wel een erg groot denk ik.

Als in de 20" nou ook een IPS-panel zat was mijn keuze snel gemaakt... Dan een 20"
Maar door mijn grote hobby fotografie neig ik dus meer naar de 24" (H-IPS), maar ja misschien dus net TE groot...

Kortom even de 2 naast elkaar zien in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
oke, ik dacht zelf eigenlijk meer aan de breedte van het scherm, dat dat niet op je bureau zou passen ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Simon schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:24:
kut, dooie subpixel ofzo, iig 1 pixel is nu rood.. En je kan 'm er ook niet uit masseren... Zou je 'm niet weg kunnen mappen ofzo...
Ik dacht laatst iets gelezen te heben over IPS panelen en dode pixels. Die waren bij IPS altijd zwart en konden geen vaste kleuren hebben. Zou de 24" dus toch geen IPS hebben dan?

Verder blijft het kut voor je... Masseren schijnt soms te helpen, maar vraag me af of dat lukt met die glasplaat ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan zo'n 24" scherm ben je zo gewend en dan wil je niet meer kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Laatst online: 10-09 17:11
In de kamer waar de iMac zijn vaste verblijfsplaats krijgt, hangt er een surround-setje op. Alleen worden deze aangesloten met 3x 3.5mm Jack (Front, Rear, Subwoofer/Center). Maar op een iMac beschik je alleen over een optische digitale uitgang (S/PDIF veronderstel ik). Nu zoek ik eigenlijk een manier om dat setje aan te kunnen sluiten, evtueel met een externe geluidskaart.

Het zou gaan om een 24" iMac Core 2 Duo 2.4 GHz, eerst hadden we de voorkeur gegeven aan een 2.8 GHz, maar omwille van enkele reacties in deze thread, dat die 0.4 (x2) niet echt de moeite loont in vergelijking met het plaatsen van 4 GB geheugen. Qua snelheid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:15:
Aan zo'n 24" scherm ben je zo gewend en dan wil je niet meer kleiner.
logisch ;) zou jij weer in een Fiat Panda willen rijden als jij bv. een BMW X5 gewend bent?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:22:
[...]

x264 is een encoder-library die 'gewone' h.264-streams aflevert.

Ik zit nu te kijken naar een uit een nieuwsgroep gedownloadde .mkv van Planet Earth. .mkv, 1080i, 5-kanaals a52 (AC3) audio, en, naar blijkt, DiVX 5 als codec.

Zowel met VLC als met QuickTime geen enkel probleem. Goed, voor QuickTime moet ik 'm herverpakken in een andere container, maar dat kost bijna evenveel tijd als het 'normaal' kopieeren van de 2.5Gbyte per bestand.

Ik zie het probleem dus niet zo. Ik zie een 2.4GHz P4 met XP of linux daar meer moeite mee hebben.
Ik heb weer VLC problemen. Die speelt het geluid van de de laatste 'hoge bitrate DTS' movies niet af. Hoe kan ik dit probleem omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Weet niet of het relevant is, maar heb net even een "vergelijkend warenonderzoek" gedaan bij een Apple Premium Reseller hier in de buurt.
En dus gekeken wat de verschilllen zijn qua beeld tussen de 20" en 24".

Je ziet dus duidelijk wel het verschil tussen de TN-panel in de 20" en de H-IPS-panel in de 24".
Kleuren / contrast / helderheid was duidelijk in het voordeel van de 24", dus indien dat noodzakelijk is (foto-bewerking etc.) is het natuurlijk een no-brainer.

Glossy viel ook wel op ("mat" gewend) maar niet echt storend (ook met zwart scherm bekeken e.d.).

Viel me wel op dat de 24" wel vrij groot is, weet niet of het wel "passend" is voor mij (ivm "werkafstand").

Verschil in prijs valt mij mee, in mijn situatie BTO met 2GB en 500GB HDD is het verschil 276 euro, dus daar zal het denk ik niet aanliggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
tato schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:19:
In de kamer waar de iMac zijn vaste verblijfsplaats krijgt, hangt er een surround-setje op. Alleen worden deze aangesloten met 3x 3.5mm Jack (Front, Rear, Subwoofer/Center). Maar op een iMac beschik je alleen over een optische digitale uitgang (S/PDIF veronderstel ik). Nu zoek ik eigenlijk een manier om dat setje aan te kunnen sluiten, evtueel met een externe geluidskaart.

Het zou gaan om een 24" iMac Core 2 Duo 2.4 GHz, eerst hadden we de voorkeur gegeven aan een 2.8 GHz, maar omwille van enkele reacties in deze thread, dat die 0.4 (x2) niet echt de moeite loont in vergelijking met het plaatsen van 4 GB geheugen. Qua snelheid dan.
Er zit ook gewoon 3,5mm op de iMac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mei schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:59:
[...]

Er zit ook gewoon 3,5mm op de iMac :)
Ja maar alleen voor stereo... Niet voor surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Laatst online: 13-06-2022
Dan heb je denk ik iets als dit nodig:

(klik op plaatje voor meer info)
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/decoder_main2.jpg
Hij kost 130 euro + 20 euro verzendkosten.
Ik ga deze binnenkort zelf kopen.
Hij heeft oa 2 optische ingangen.

Misschien is er ook nog wel een andere goedkopere manier.
Creative had/heeft ook een dergelijk apparaat maar die is volgens mij niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
GekkePrutser schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:26:
[...]

Ja maar alleen voor stereo... Niet voor surround.
My bad |:(

Ik was zelf van plan een losse versterler met een stel speakers te kopen als ik daar genoeg voor heb. Misschien dat jij ook gewoon een losse versterker kan kopen? Zal ongeveer hetzelfde doen als bovengenoemde kast, maar ziet er iig beter uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MickyHendrix schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:52:
[...]
weet je toevallig of ik bij hen ook een windows licentie erbij kan kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 04-09-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Volgens mij kan je niet Windows-licenties bij Mac stores / resellers kopen...
Maar neem aan dat je nog genoeg andere legale adressen weet waar je dit wil kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Dat lijkt me ook ja . De meeste APR's verkopen ook Parallels en meestal is het dan ook gelijk mogelijk een Windows licentie er bij kopen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.