Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99388

Eiríkr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:58:
[...]

Haal eens al je RAM eruit en laat hem draaien op 1 module van 1GB. Als het kan Apple branded. Laat het hier dan even weten!
Ik heb er de standaard 1gb ram inzitten dus geen extra ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:23
Er zitten twee witte puntjes onder de glasplaat van mijn scherm. Althans, daar lijkt het op. Het is in ieder geval niet weg te poetsen. Het is me nog niet eerder opgevallen. Zou er zo langzamerhand zich toch stof ophopen achter de plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:50

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dit keer wel pech met mijn bestelling. Mijn vervangende iMac is ook niet goed en moet nu retour. Apple zegt op de hoogte te zijn van de problemen rond de slechte schermen.

Ik mocht kiezen of ik mn geld terug wilde of dat ik een vervangende iMac wil. Ik heb nu maar weer voor vervanging gekozen aangezien ik toch weer een mac wil. Een MBP is geen oplossing omdat ik al een macbook heb en ik juist het grote scherm nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Ik heb de witte iMac Core 2 Duo en wil van 1 GB naar 4 GB geheugen gaan. Er zit nu 2 x 512 in. IN de store vind ik alleen maar 2 x 1 GB, hoe kom ik nu aan 2 x 2 GB? Hoe weet ik welke ik nou kan kopen en hebben jullie tips? Welk merk of type ofzo? Ik heb namelijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

ferdiV hier heb je een geheugen configurator van Kingston.

http://interngeheugen.com/kingston_memory/mfrmod.odb

ik weet niet of die iMac 4gb ondersteund.
Het is iig KTA geheugen wat je nodig hebt. Apple's eigen geheugen zou ik niet kopen want die is veeeeeeeel te duur.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

ferdiV

http://interngeheugen.com...8Late+2006%29&SysID=32658

ik heb het al even ingevuld voor je zelfs.

alleen ondersteunt je systeem maximaal 3 GB geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bigg Balls op 14-11-2007 17:58 . Reden: 4 gb kan niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Bigg Balls schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:57:
ferdiV

http://interngeheugen.com...8Late+2006%29&SysID=32658

ik heb het al even ingevuld voor je zelfs.

alleen ondersteunt je systeem maximaal 3 GB geheugen.
Mmm ok dus ik kan maar max 3 :O Ik d8 4 met Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

FerdiV schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:01:
[...]

Mmm ok dus ik kan maar max 3 :O Ik d8 4 met Leopard?
Die site geeft het aan. Volgens mij ligt het aan de chipset die niet meer ondersteunt maar als je zeker wilt zijn moet je gewoon Apple even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Bigg Balls schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:09:
[...]

Die site geeft het aan. Volgens mij ligt het aan de chipset die niet meer ondersteunt maar als je zeker wilt zijn moet je gewoon Apple even bellen.
Mmm ik lees op vele sites dat hij 3,3 kan en dat als je er 2 van 2 GB in doet hij toch iets sneller is dat 3 GB. Mmm als het prijsverschil niet groot is zal ik dat dan denk ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
De witte iMacs kunnen door de wat beperktere chipset slechts 3GB RAM aan (had ook iets met de 32-bits architectuur te maken volgens mij). De Mid 2007 iMacs kunnen wél 4GB aan.

Bij 2*2GB in een witte iMac kan je wel het voordeel hebben van dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160310

Bigg Balls schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:16:
Vandaag keek ik naar de nieuwe reclames van Apple en toen viel me op dat het Apple logo op de iMac niet meer zwart is maar zilver. Zijn er aanpassingen op komst?
[afbeelding]
Dit is de weerspiegeling van het zwart op een felle lamp.
Zie hier de commercial: klik!
(via youtube, zie hem niet meer staan zo snel op apple.com)

HELAAS DUS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:12
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:26:
[...]
Alle TN-panelen hebben last van een gele waas?
[...]
de 20" iMac heeft last van een gele waas als je onder een
hoek naar het scherm kijkt. Dit komt door het goedkope TN
paneel wat wordt gebruikt, het is dus geen defect. Deze
zweem komt voor bij alle TN panelen. Als je recht voor je
iMac zit heb je er weinig last van. Vergeet niet dat de iMac
even 300 euro goedkoper is geworden na de laatste upgrade,
dat is onder andere bij het gebruikte paneel weggesnoept.

De 24" iMac heeft een puik H-IPS paneel met een betere
kleurechtheid. Toch blijken veel gebruikers te klagen over
kleurzwemen en helderheidsverschillen. Dit is dan echt
een defect van het paneel: een goed exemplaar geeft een
kleurecht beeld met een vrij grote bruikbare kijkhoek, zonder
helderheidsverschillen. Voldoet je 24" iMac niet aan deze
omschrijving, dan zou ik 'm na laten kijken of omruilen.

Natuurlijk sluit ik niet uit dat er ook slechte 20" iMacs de
wereld in worden gestuurd met schermproblemen. De meeste
klachten bij de 20" gaan echter over de beperkingen van het
type paneel, niet over een defect van het scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Gluten Parody op 14-11-2007 22:58 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:01
Voor de mensen die nog last hebben van vastlopers en artifacts, er is net een nieuwe firmware voor de Radeon uitgekomen (ook beschikbaar via software update)

http://www.apple.com/supp...hicsfirmwareupdate10.html

Tot dusver lijkt 't bij mij opgelost maar ik heb een uur geleden ook m'n NVRAM gereset, dus we wachten 't nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

MrFish

Untitled

Bij mij heeft de firmware update zo te merken ook geholpen. Ik kan weer gewoon met aperture werken zonder hangers. Erg prettig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Fijn dat dat nog betrekkelijk vlot is gefixed... Ik zal mijn imac straks even het vuur aan de schenen leggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xantos schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:10:
Harddisk zelf upgraden is niet aan te raden. ;)
Iemand hier toevallig ervaring mee? Bij de oude G5 hier valt het hard mee en is het zelfs legaal zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De G5 valt wel mee, de aluminium Intel iMac is andere koek. Om te beginnen moet je glasplaat aan de voorkant los tillen, het complete aluminium frame los schroeven, het display loshalen en dan pas kun je bij de HD. Het vervelendste is om alles weer netjes en weer stofvrij in elkaar te schroeven.

Een externe HD is makkelijker :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja, maar als ik al m'n foto's intern kan opslaan, scheelt weer :) Voor de 80 euro meerprijs van de 500GB-versie in de Applestore heb ik een volledig nieuwe 500GB ipv vervangen (+dat ik er drie heb liggen atm...) Dus als het kan, zou prettig zijn.

Kan de iMac 2.4ghz trouwens 1080P in die MKV-files fatsoenlijk aan? Ik kan nl. nergens vinden of die hardwareacceleratie van de Radeon's in Leopard nu wel wordt gebruikt :)

[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 18-11-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
neographikal schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:51:
Kan de iMac 2.4ghz trouwens 1080P in die MKV-files fatsoenlijk aan? Ik kan nl. nergens vinden of die hardwareacceleratie van de Radeon's in Leopard nu wel wordt gebruikt :)
Hardwareacceleratie staat aan volgens system profiler, net even gekeken met VLC door de film 300 op 1080p te kijken, lijkt allemaal vlot te gaan op m'n 2.4Ghz 20" iMac

CPU belasting is plm. 39%

Afbeeldingslocatie: http://www.wunk.net/pics/screen-capture-3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Wunk op 18-11-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ah vet, die UVD-unit van de Radeon lijkt dus gebruikt te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 07:25

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Anoniem: 21596 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:57:
Ik heb m'n iMac 24" ook teruggestuurd naar de winkel omdat ik last had van een gele waas in het midden van het scherm en het scherm was niet egaal. Links was het beeld helder en hoe verder je naar rechts ging hoe donkerder het werd. Het was niet extreem maar je kon het heel goed zien bij lichte achtergronden. Voor de photoshoppers, het leek net of er een gradient over het beeld zat. Hij was trouwens van augustus.
Ik heb hier zelf ook last van. Aangezien ik zelf veel zw/w fotografeer, en dit bewerk en het bij mij bij deze handelingen het meest storend is wil ik de mijne dus ook laten verbeteren... Ik zit alleen met tegenstrijdige verhalen vanuit de winkels. Sommige winkels claimen dat hier niets aan te doen is, zelfs met een nieuw paneel erin. Andere zeggen doodleuk dat ik hem naar hun hoofdkantoor kan brengen en daar zal ie gemaakt worden.

Wat is waar?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hoe ziet de garantie van Apple zelf er trouwens uit? Sommigen hebben het over brengen/sturen, anderen over pickup and return :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je het via Apple zelf koopt of Apple Care hebt, heb je in principe de keuze tussen het ter plekke laten repareren, op laten halen, of zelf wegbrengen naar een Apple Authorized Service Provider. Meestal sturen ze je naar de dichtstbijzijnde een AASP.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ah kay, thanks :) Ben van de week bij de Apple store in de buurt geweest maar die kunnen niet zoveel doen met de prijs (-2% vs -10% met Surfspot). Wel beweren ze pixelgarantie te geven itt Apple zelf?

Ze zijn trouwens een AASP zie ik zojuist, dus dat werkt wel makkelijk, gewoon daar afdroppen. Ik twijfel alleen nog een beetje waar ik hem ga bestellen ivm de service met de pixels en of ik die 500GB erin laat zetten :) Hoewel ik van de verhalen over het scherm van de 24" wel een beetje bang word trouwens. Die in de store is prachtig, maar de verhalen over de vlekken maken me wat huiverig.

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 19-11-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201945

Waarom niet gewoon via surfspot bestellen, mocht ie niet bevallen stuur je de iMac gewoon terug?

Zelf heb ik mijn 24" via SS besteld toen bleek mijn toetsenbord defect te zijn, kon deze gewoon omruilen bij card services.

btw ik heb de 500GB er wel in laten zetten, en geheugen zelf uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Wunk schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:39:
Hardwareacceleratie staat aan volgens system profiler, net even gekeken met VLC door de film 300 op 1080p te kijken, lijkt allemaal vlot te gaan op m'n 2.4Ghz 20" iMac

CPU belasting is plm. 39%
Als de UVD gebruikt zou worden zou je maximaal een paar procent CPU gebruiken, niet 39%. Bij het gebruik van VLC kun je sowieso dit soort grappen al vergeten (op welk platform dan ook).

Nog even voor de duidelijkheid :

-> De UVD wordt NIET gebruikt. <-

Kijk hier voor testresultaten als de UVD wel gebruikt wordt (vanzelfsprekend/helaas niet op Mac OS) : http://www.guru3d.com/article/article/443/4 (20 Mbit H.264 stream : 3 % CPU-gebruik met een HD2400XT).

[ Voor 29% gewijzigd door Jungian op 19-11-2007 22:25 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Afgelopen zaterdagavond tijdens een avondje gamen met wat vrienden kon ik eindelijk m'n nieuwe iMac even showen, volgens mij gaan er straks nog wat meer mensen naar Mac switchen wat ze vonden 't allemaal wel een erg mooi ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Wellicht erg op de zaken vooruit lopend, maar zat te bedenken of er in januari een update zou kunnen komen op de huidige imac? Nieuwe ati videokaart of nvidia zoals in MBP. Ik wil rond die tijd een imac aanschaffen. Het zal uiteindelijk wel afwachten ... worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

RD schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:05:
Wellicht erg op de zaken vooruit lopend, maar zat te bedenken of er in januari een update zou kunnen komen op de huidige imac? Nieuwe ati videokaart of nvidia zoals in MBP. Ik wil rond die tijd een imac aanschaffen. Het zal uiteindelijk wel afwachten ... worden.
http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Hou deze maar eens goed in de gaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Volgens mij staat er niet zoveel spannends te gebeuren atm. De quadcore mobile versies komen pas in Q2 2008 en de videokaarten bieden volgens mij ook niet zoveel spannends. Misschien led-schermen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
neographikal schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:10:
Volgens mij staat er niet zoveel spannends te gebeuren atm. De quadcore mobile versies komen pas in Q2 2008 en de videokaarten bieden volgens mij ook niet zoveel spannends. Misschien led-schermen ofzo?
Blue-ray of HD-DVD schrijver/brander wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:13
Wunk schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:32:
[...]

Blue-ray of HD-DVD schrijver/brander wellicht ?
denk het niet gezien het feit dat die nog erg duur zijn, en of apple bereid is een keuze te maken in de blu-ray / hd-dvd strijd?

wanneer is de volgende macexpo o.i.d.? wil namelijk ook een 24" imac aanschaffen echter wil niet na 2 maanden al een nieuw model op de markt zien komen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Mac expo is altijd eind januari volgens mij, dus dat is voor mij nog wel wachten waard. Mac komt er toch pas half januari. Als het komt.... geld kwestie.. hihi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RD schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:11:
Mac expo is altijd eind januari volgens mij, dus dat is voor mij nog wel wachten waard. Mac komt er toch pas half januari. Als het komt.... geld kwestie.. hihi!
Macworld Expo takes place from January 15-18th, 2008 in San Francisco, California.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:34

Nitai

Live the life you love.

Phusebox schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:40:
[...]
wanneer is de volgende macexpo o.i.d.? wil namelijk ook een 24" imac aanschaffen echter wil niet na 2 maanden al een nieuw model op de markt zien komen
Tsja, zo kun je blijven wachten natuurlijk Phuse, maar je zit redelijk veilig aangezien de iMac onlangs nog een update gehad heeft. Zelf ben ik blij dat ik hem nu heb aangeschaft, ik had hem in principe nu nodig dus dan heb je sowieso al weinig keus.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Als ik naar de timeline op macrumors kijk, dan valt er pas in augustus een flinke update te verwachten. Dat valt ook samen met de introductie van de quad cores op het mobiele platform waar de iMac gebruik van maakt.

Zelf twijfel ik toch ook nog een beetje though. 320/500GB disk of toch nog wachten tot eind jan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:34

Nitai

Live the life you love.

Zelf heb ik de 500GB genomen, daar ik toch al korting kreeg als docent zijnde en ook nog wat meer korting kreeg via Surfspot. Ik heb thuis een aantal externe harde schijven, en het downloaden van tv-series doe ik op m'n Windows 2003 server. Dat zou ook nog steeds prima kunnen op m'n iMac.

Vandaar dat ik er snel uit was. Tegenwoordig is het verschil tussen externe en interne harde schijven in euro uitgedrukt erg klein. En eenmaal een externe schijf gekocht, dan kun je daar meestal ook een grotere harde schijf in stoppen mocht je dat willen.
Qua overgebleven usb/firewire aansluitingen heb je hetzelfde probleem als intern. Er is namelijk een beperkt aantal aansluitingen beschikbaar. Daar ben je met externe schijven natuurlijk vele malen flexibeler.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat wel ja, maar je zit wel weer met een extra ding wat constant aan staat. Het elegante aan die mac is juist dat het zo'n alles-in-een-ding is. Ik heb op dit moment een kleine 250GB die dan nog intern kunnen staan. Met een 500GB kan ik dat nog wat langer rekken, hoewel de fotocollectie gestaag groeit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21596

Xilantof schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:41:
[...]

Ik heb hier zelf ook last van. Aangezien ik zelf veel zw/w fotografeer, en dit bewerk en het bij mij bij deze handelingen het meest storend is wil ik de mijne dus ook laten verbeteren... Ik zit alleen met tegenstrijdige verhalen vanuit de winkels. Sommige winkels claimen dat hier niets aan te doen is, zelfs met een nieuw paneel erin. Andere zeggen doodleuk dat ik hem naar hun hoofdkantoor kan brengen en daar zal ie gemaakt worden.

Wat is waar?
Volgens de lokale Apple reseller is de Imac 24" voor Professionals bedoeld (is ook de duurste iMac). Mankementen zoals een gradient over je beeldschem, 1 dode pixel of meer etc. vallen onder de garantie van Apple. Hij had al een paar klanten met 1 dode pixel doorgestuurd naar Apple en de problemen zijn allemaal onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24

soap

diskoers.

Ik zit een beetje in dubio. Mijn vader wil graag een iMac gaan gebruiken voor het bewerken van al zijn digitale videoopnames; daarbij moet er ook parallels (of vmware) worden gedraaid omdat er voor zijn werk een programma gedraaid moet worden dat niet voor de mac ondersteund wordt, helaas.
Verder gaat hij iPhoto gebruiken om alle foto's mooi bij te houden.
Nu vraag ik me af of die 0,4 Ghz verschillen tussen de 24" modellen nu echt zo zijn weerslag vindt tijdens het monteren van video's.
Die missende GB aan werkgeheugen kun je ook gewoon van een 3rd party kopen begreep ik, dat scheelt sowieso aangezien dat tegenwoordig niets meer kost.
Een externe HD van 500GB heeft hij al dus voor het 180GB verschil hoef je ook geen 2,8 te bestellen.
Bij de benchmarks kan ik niet specifieke resultaten vinden tussen beide.
Kan iemand me hierover adviseren? 2,4 of 2,8?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Zop schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:28:
Kan iemand me hierover adviseren? 2,4 of 2,8?
Het is 2,0 en 2,4 op het moment. Of het uitmaakt voor video's: videobewerking staat natuurlijk wel bekend als het type werk waarbij je een snelle cpu wel kunt gebruiken. Ik heb de 2,4 GHz gekocht omdat ik het prijsverschil niet zo groot vond, dat zou voor je pa misschien ook een argument kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
uhhm, nee het is 2,4 ghz of 2,8 ghz hoor!

ik weet niet waar je 2,0 en 2,4 van daan haalt? misschien bedoel jij de oude (witte) imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
nieuws: Nvidia's mobiele 8800M-gpu onder de loep

Hmz, misschien dan toch een upgrade in januari van de iMac? *trommel twijfel again :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edgarf28 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:12:

ik weet niet waar je 2,0 en 2,4 van daan haalt? misschien bedoel jij de oude (witte) imac?
Sorry, mijn fout: ik keek naar de 20" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

edgarf28 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:12:

2,4 doen. De 2.8 is relatief veel duurder dan de 2.4. En die 400 mhz maar zal je in de ideale situatie zelfs weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

neographikal schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:26:
nieuws: Nvidia's mobiele 8800M-gpu onder de loep

Hmz, misschien dan toch een upgrade in januari van de iMac? *trommel twijfel again :X
De volgende upgrade van de iMac wordt niet zo ontzettend boeiend (wat snellere CPU en/of snellere GPU), aangezien het hele model net helemaal vernieuwd is. Dat gaan ze echt niet op een beurs lopen presenteren, dat doen ze gewoon tussendoor een keer met een persberichtje...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 14-06 07:25

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Anoniem: 21596 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:45:
[...]

Volgens de lokale Apple reseller is de Imac 24" voor Professionals bedoeld (is ook de duurste iMac). Mankementen zoals een gradient over je beeldschem, 1 dode pixel of meer etc. vallen onder de garantie van Apple. Hij had al een paar klanten met 1 dode pixel doorgestuurd naar Apple en de problemen zijn allemaal onder garantie gerepareerd.
Dan ga ik morgen even X-alt bellen.... :)
Dankjewel!

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zou je je ervaringen hier willen posten? :) Ik ben benieuwd wat ze met dooie pixels en dat soort ongein doen :)
Moartn schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:45:
[...]

De volgende upgrade van de iMac wordt niet zo ontzettend boeiend (wat snellere CPU en/of snellere GPU), aangezien het hele model net helemaal vernieuwd is. Dat gaan ze echt niet op een beurs lopen presenteren, dat doen ze gewoon tussendoor een keer met een persberichtje...
Ik had ook al zo'n vermoeden: de echte upgrade zal pas in aug 2008 komen vermoed ik wanneer de quad core mobile cpu's uit gaan komen :)

[ Voor 70% gewijzigd door neographikal op 21-11-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:11:
Zou je je ervaringen hier willen posten? :) Ik ben benieuwd wat ze met dooie pixels en dat soort ongein doen :)

[...]

Ik had ook al zo'n vermoeden: de echte upgrade zal pas in aug 2008 komen vermoed ik wanneer de quad core mobile cpu's uit gaan komen :)
Apple is een bitch met dode pixels, kan ik je al vertellen.

Ik denk dat macworld een mooi moment is om de iMac ook ff te upgraden, hoop in ieder geval dat het gebeurd dan haal ik er meteen eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 81539 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:13:
[...]

2,4 doen. De 2.8 is relatief veel duurder dan de 2.4. En die 400 mhz maar zal je in de ideale situatie zelfs weinig van merken.
ben zelf ook aan t kijken voor een imac maar met de 2.8 ben je wel weer wat meer toekomstgericht. een 2.4 c2d had ik al een jaar geleden in mijn werk desktop zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Anoniem: 40013 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:11:
Sorry, mijn fout: ik keek naar de 20" modellen.
En dan heb je nog steeds het 2,4 en het 2,8 GHz model.
Er is geen 2,0 GHz atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 22:55
Kaspers schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:43:
[...]

En dan heb je nog steeds het 2,4 en het 2,8 GHz model.
Er is geen 2,0 GHz atm.
How odd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:39:
[...]

ben zelf ook aan t kijken voor een imac maar met de 2.8 ben je wel weer wat meer toekomstgericht. een 2.4 c2d had ik al een jaar geleden in mijn werk desktop zitten
Ja, maarja megahertzen zeggen bijna niks meer dus of je daar nu op moet gaan letten. Ik zou zeggen investeer het lekker in 4 gb geheugen.

• Phusebox
Anoniem: 81539 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:05:
[...]

Ja, maarja megahertzen zeggen bijna niks meer dus of je daar nu op moet gaan letten. Ik zou zeggen investeer het lekker in 4 gb geheugen.
ik denk dat ik over 3-4 jaar toch wel blij ben dat ik net nog dat beetje extra heb

overigens is de 2.8 een core 2 extreme? of dat nog voordelen heeft op een mac weet ik niet
Hier een vergelijking tussen 2.4 en 2.8 (voor video-encoden, photoshop enz dus toch welhandig. 10-15% sneller, dus op 4 uur per dag actief werken met photoshop scheelt me dat: 36 minuten. Ok misschien overdreven maar een kwartier per dag is ook al veel)

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 22-11-2007 07:52 ]

• enzoronald
  • Laatst online: 11-06 00:20
Eindelijk m'n iMac 24 inch met 500gb en 4gb binnen :) Gisteravond al mee gespeeld en het werkt echt super. Het was even wennen (1e mac voor mij), met dingen zoals Windows shares die hij niet herkende in het netwerk en dat soort dingetjes. Maar dat scherm zeg ! Ik was een 17 inch gewend en nu dus een 24 inch. Geweldig :) Nu via het netwerk nog alle muziek/foto's,etc. overzetten. Wat een klus ...

Phusebox schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:36:
[...]

ik denk dat ik over 3-4 jaar toch wel blij ben dat ik net nog dat beetje extra heb

overigens is de 2.8 een core 2 extreme? of dat nog voordelen heeft op een mac weet ik niet
Hier een vergelijking tussen 2.4 en 2.8 (voor video-encoden, photoshop enz dus toch welhandig. 10-15% sneller, dus op 4 uur per dag actief werken met photoshop scheelt me dat: 36 minuten. Ok misschien overdreven maar een kwartier per dag is ook al veel)
Dat is de ideale situatie en daar kom je echt niet aan... Dan moeten al je cores volledig belast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wel zo fair om het toch even te laten weten en iedereen te bedanken voor de hulp: ik heb de 24" 2.0 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
neographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:50:
Wel zo fair om het toch even te laten weten en iedereen te bedanken voor de hulp: ik heb de 24" 2.0 besteld :)
24" 2.0?? waar dat dan want die bestaat niet eens... zal wel 2.4 zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Err, sorry, U heeft gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33
Sinds een maandje een nieuwe iMac, werkt verder prima, maar toen ik hem vandaag startte gingen de fans als een gek blazen en dat blijft hij doen, ook na een reboot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:23
Reset even je PRAM door direct bij het opstarten Command - Option - P - R ingedrukt te houden. Pas loslaten nadat je de 2e "boing" hebt gehoord. Dat zou de oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Blaffeh schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:50:
Reset even je PRAM door direct bij het opstarten Command - Option - P - R ingedrukt te houden. Pas loslaten nadat je de 2e "boing" hebt gehoord. Dat zou de oplossing moeten zijn.
3e boing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 15:26
Ik ben me ook aan het verdiepen in de iMac. Wil deze binnenkort ook gaan aanschaffen, en dan natuurlijk de 24" versie. Ik houd het dan gewoon bij 2,4Ghz, maar ik vind 1 GB geheugen toch wel erg weinig. Om deze echter te upgraden naar 4GB gaat me dat bij Apple zelf €800,- kosten. En al wil ik best wat extra's voor het merk Apple betalen, gaat me dit wel erg ver.

Is het mogelijk om zelf het geheugen uit te breiden, en dus gewoon 2x 2GB geheugenreepjes te kopen? Dan ben je dus voor 250 euro klaar...

[ Voor 0% gewijzigd door TranceSetter op 24-11-2007 14:22 . Reden: iMax --> iMac ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
ja, en €250 is al duur kijk hier maar eens :
http://www.macstuff.nl/pr...b71fa5d2973c01926f3414817 ;)

Nieuw geheugen er in zetten is een appeltje eitje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
mtenbos schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:15:
ja, en €250 is al duur kijk hier maar eens :
http://www.macstuff.nl/pr...b71fa5d2973c01926f3414817 ;)

Nieuw geheugen er in zetten is een appeltje eitje :P
Duidelijk! En harde schijf dan ook neem ik aan?

Hoeveel slots geheugen en hoeveel hdd ruimte heeft de Imax 24" eigenlijk. Kon het nergens vinden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het staat allemaal bij de technische specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Oeps :o Beetje leek op Apple-gebied... Toch bedankt :>

En nu weet ik dat de iMac 2 geheugen plaatsen heeft, maar er staat niet het aantal HDD plaatsen. Kan ik bijvoorbeeld 2 3,5 schijven er in plaatsen, of toch maar 1? Wel handig bij de keuze die ik ga maken.

[ Voor 27% gewijzigd door TranceSetter op 24-11-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De harde schijf kan je niet bij komen zonder het hele apparaat uit elkaar te halen. :) Één plaats overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 24-11-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Frietsaus schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:50:
De harde schijf kan je niet bij komen zonder het hele apparaat uit elkaar te halen. :) Één plaats overigens.
Ah ok. Laten we dat maar niet gaan doen dan... Dat wordt dus gewoon een externe schijf erbij kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:15
Nou, mijn eerste imac is binnen, de 2.4Ghz met (zelf gedaan) 4GB geheugen, erg snel dingetje :D.

Toch een paar vragen / opmerkingen. Ik hoor mensen over een gele waas in het scherm, nu zie ik aan de randen wel een klein beetje een waas bij een totaal wit oppervlak, is dit wat er bedoeld wordt of is het geen ik zie normaal? (heel licht kleurverschil wat neigt naar geel).

Verder heb ik op 1 plek een stofje onder de glasplaat zitten, hebben hier meer mensen last van? Het is niet dat er veel van zie, maar eens een mierenn**ker, altijd een mierenn**ker... Nu ik weet dat het er zit vind ik het kl*te :P

Wat me nu ook nog opvalt is dat het scherm op de linkerhelft een stuk lichter is dan op de rechter helft, de brightness lijkt hier een stuk hoger op de een of andere manier :?, heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

Ik zit erover te denken om binnenkort een iMac 24" aan te schaffen. Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor fotobewerking (Lightroom) en als Entertainment set.

Gezien de hoogte van de investering vroeg ik me af hoelang zo'n iMac het normaliter uit zou moeten houden. Ik heb het dan niet over de specs en of 'ie de nieuwste games kan draaien, maar meer: hoelang blijft alles werken zoals het bedoeld is?

Het vervangen van een harddisk is natuurlijk altijd wel te doen, maar het display is dan een ander verhaal. Zou het display het bij redelijk gebruik na 5 jaar nog net zo goed doen, of mag je dan al bepaalde problemen verwachten?

Ik wil dit met name weten omdat ik de iMac dan uiteindelijk gewoon in mn slaapkamer aan de muur zou kunnen hangen, op het moment dat ik 'm vervang door een nieuwe computer... Dat zou de gebruikswaarde van het ding flink verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 50818 schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:09:
Gezien de hoogte van de investering vroeg ik me af hoelang zo'n iMac het normaliter uit zou moeten houden. Ik heb het dan niet over de specs en of 'ie de nieuwste games kan draaien, maar meer: hoelang blijft alles werken zoals het bedoeld is?
Lees de afgelopen twee pagina's eens door, dit was ook exact mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

neographikal schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:13:
[...]

Lees de afgelopen twee pagina's eens door, dit was ook exact mijn vraag :)
Klopt, maar het enige antwoord dat ik langs zag komen ging over 'veranderingen', en dat zullen dan vooral veranderingen aan applicaties e.d. zijn. Ik doel (en jij geloof ik ook) echt puur op de gebruiksduur. Wanneer gaat het kapot, of defecten vertonen.
Misschien is het gewoon te laat en heb ik het antwoord ergens over het hoofd gezien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De technische levensduur van dit soort spul gaat ver voorbij aan de (nogal rekbare) economische levensduur. Daar ben ik weer niet zo bang voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33
Blaffeh schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:50:
Na de 2e reboot geen last meer gehad gelukkig, maar ik zal dit onthouden voor de volgende keer. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Martijn schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:48:
Wat me nu ook nog opvalt is dat het scherm op de linkerhelft een stuk lichter is dan op de rechter helft, de brightness lijkt hier een stuk hoger op de een of andere manier :?, heel vreemd...
Ik blijk niet de enige te zijn: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5837647

Lekker dan, gaat dus linea recta terug, wat een bagger dat Apple dit soort dingen durft te doen, en ze erkennen het probleem gewoon niet eens... Mja, een huismoeder ziet het waarschijnlijk niet, maar aangezien de 24" gericht is op de semi profi markt, moet dit echt niet kunnen volgens mij... Ik heb al wat met fotobewerking zitten doen, lekker als je foto links een stop lichter is als rechts... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Martijn schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:48:

Ik heb gisteren mijn 3e iMac uitgepakt en deze heeft dat probleem ook. Ik vind dat ook zwaar irritant en ik baal ook dat het weer niet goed is.

Ik zit te twijfelen wat ik nu moet doen. Ik wil graag een goede iMac en niet eentje waarbij het scherm aan de ene kant slechter is dan aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Bigg Balls schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:27:
[...]

Ik heb gisteren mijn 3e iMac uitgepakt en deze heeft dat probleem ook. Ik vind dat ook zwaar irritant en ik baal ook dat het weer niet goed is.

Ik zit te twijfelen wat ik nu moet doen. Ik wil graag een goede iMac en niet eentje waarbij het scherm aan de ene kant slechter is dan aan de andere kant.
Mja, ik zit met hetzelfde dubio. Ik vind het echt zware kl*te, ik had me er best wel op verheugd en mijn hele studeerkamer een opknapbeurt gegeven (de iMac was de kers op de taart zullen we maar zeggen ;)), en dan krijg je dit... Ik denk dat ik hem terugstuur en dan wacht tot de volgende update, of het moment dat Apple zegt dat het opgelost is (moeten ze het probleem eerst eens gaan erkennen ffs).

Wat ook kan is dat er 10 probeer bij de Media Markt ofzo ;), maar mijn gevoel zegt dat ze allemaal brak zijn... *me is redelijk gefrustreerd en ontzettend teleurgesteld in Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Martijn schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:34:
[...]

Mja, ik zit met hetzelfde dubio. Ik vind het echt zware kl*te, ik had me er best wel op verheugd en mijn hele studeerkamer een opknapbeurt gegeven (de iMac was de kers op de taart zullen we maar zeggen ;)), en dan krijg je dit... Ik denk dat ik hem terugstuur en dan wacht tot de volgende update, of het moment dat Apple zegt dat het opgelost is (moeten ze het probleem eerst eens gaan erkennen ffs).

Wat ook kan is dat er 10 probeer bij de Media Markt ofzo ;), maar mijn gevoel zegt dat ze allemaal brak zijn... *me is redelijk gefrustreerd en ontzettend teleurgesteld in Apple...
Ik weet dat Apple inderdaad steeds meer achteruit gaat op gebied van kwaliteit. Het toetsenbord vind ik trouwens ook niet echt beter geworden, geef mij maar de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 170251 schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:38:
[...]

Ik weet dat Apple inderdaad steeds meer achteruit gaat op gebied van kwaliteit. Het toetsenbord vind ik trouwens ook niet echt beter geworden, geef mij maar de oude.
Het toetsenbord is nu juist het enige waar ik echt erg enthousiast over ben ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Martijn schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:39:
[...]

Het toetsenbord is nu juist het enige waar ik echt erg enthousiast over ben ;)...
Ik over Leopard en dat Intel nu natuurlijk voor Apple zijn processoren maakt :)

Maar ik vind het helemaal geweldig dat ik nu Front Row op m`n ppc g4 heb O-) Dus elke keer demonstreer ik in de Apple Store de Apple TV aan klanten :+

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 170251 op 26-11-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Zijn er wel mensen die een compleet goed scherm hebben zonder dat gele waas gedoe, en het backlight gradient probleem? Ik zie online namelijk een hoop mensen die een 4e of 5e iMac aan het testen zijn :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwachte verzenddatum: 29 Nov, 2007.
Verwachte leverdatum: 30 Nov, 2007 - 03 Dec, 2007.
De bovenvermelde tijden zijn schattingen, uitgedrukt in werkdagen.

Ik ga het met een paar dagen uitvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 13:05
Levertijden mogen in dit topic: Levertijd Apple Producten Deel 3.

Het topic is al even over de 1000 posts heen, wie heeft er zin om een nieuw deeltje te openen? Neem dan even contact op. carfreak02 heeft de zware taak op zich genomen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 26-11-2007 17:16 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.