Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Ik heb zojuist van Kingston wat additioneel geheugen gekocht voor mijn Mac '07 met 1 GB RAM (Kingston KTA-MB667/2G)
Als je VMWare Fusion draait of in Lightroom aan het spelen bent is wat extra geheugen mooi meegenomen. Daarnaast heb ik ergens gelezen dat Mac OS gebruik maakt van het nog vrije geheugen om bepaalde zaken te cachen. Is die laatste feature ook aanwezig of zelfs verbetert in Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 13:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Volgens mij zit er een gele waas in mijn scherm. In het midden, en rechts lijkt alles geler dan aan de linker kant.

Nu heb ik echter al mijn spul al opgestuurd voor de Back2school actie, ik hoop niet dat ze daar moeilijk over gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217140

Ik heb precies dezelfde problemen Bigg Balls.
De kwaliteit van het 24inch scherm vind ik beneden maats.
Gele gloed die in de randen bij lichte achtergronden zichtbaar is.
De DVD brander brandt op maximaal 2 speed (schijnt bekend te zijn, maar wordt niet aan gedaan)
Dode pixels in het midden van mijn scherm.
Rendering problemen met tekst en mijn firewire externe HD wordt niet meer herkend.
Dit is inmiddels in 6 weken mijn 2de iMac geweest en heb besloten om hem terug te sturen en krijg mijn geld terug.
Afgelopen vier jaar een Apple gebruiker geweest en helaas is deze iMac niet wat het moet zijn.
Ik ga maar weer over naar Linux en koop voor datzelfde bedrag wel een mooie Quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Anoniem: 217140 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:39:
Ik heb precies dezelfde problemen Bigg Balls.
De kwaliteit van het 24inch scherm vind ik beneden maats.
Gele gloed die in de randen bij lichte achtergronden zichtbaar is.
De DVD brander brandt op maximaal 2 speed (schijnt bekend te zijn, maar wordt niet aan gedaan)
Dode pixels in het midden van mijn scherm.
Rendering problemen met tekst en mijn firewire externe HD wordt niet meer herkend.
Dit is inmiddels in 6 weken mijn 2de iMac geweest en heb besloten om hem terug te sturen en krijg mijn geld terug.
Afgelopen vier jaar een Apple gebruiker geweest en helaas is deze iMac niet wat het moet zijn.
Ik ga maar weer over naar Linux en koop voor datzelfde bedrag wel een mooie Quadcore.
Maar dit verwacht ik niet van Apple. Het design is prachtig en het toetsenbord is geweldig (zo mooi klein) maar ik heb spijt dat ik mijn vorige iMac verkocht heb. Ik heb ook nog een Macbook maar die is net niet krachtig genoeg en ik die heeft geen dvd brander die ik wel nodig heb. Dus ik bel Apple vandaag om te vragen of ze hem kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

En ik heb gebeld met Apple en ze vroegen of ik foto's wilde sturen. De jongen aan de telefoon deed zijn best en zei tegen me dat ik de foto's het beste rechtstreeks naar hem kon sturen.

Een nadeel is dat het lastig is om op foto's vast te leggen. Althans vind ik.

Dus zo gezegd zo gedaan. Ik hou jullie op de hoogte.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/fotokijken/probleem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

En daar ben ik weer :) De Apple medewerker gaat overleggen met zn supervisor wat te doen. Zn supervisor is er echter vandaag niet dus ik moet wachten.

Ik vind dit wel balen! Je verwacht gewoon een goed werkende computer te krijgen. En het is helemaal balen als je erachter komt dat het probleem zich al langer voordoet bij de nieuwe iMac's en het dus niet opgelost is!

Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen. Alles terug sturen en wachten tot de problemen opgelost zijn. Of gewoon een nieuwe laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Bigg Balls schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:59:
En daar ben ik weer :) De Apple medewerker gaat overleggen met zn supervisor wat te doen. Zn supervisor is er echter vandaag niet dus ik moet wachten.

Ik vind dit wel balen! Je verwacht gewoon een goed werkende computer te krijgen. En het is helemaal balen als je erachter komt dat het probleem zich al langer voordoet bij de nieuwe iMac's en het dus niet opgelost is!

Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen. Alles terug sturen en wachten tot de problemen opgelost zijn. Of gewoon een nieuwe laten komen.
Als het je geen geld kost zou ik gewoon een nieuwe laten opsturen.. dit zal wss geen probleem zijn dat bij alle iMacs is, dus kan het heel goed zijn dat je nieuwe gewoon perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Bigg Balls schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:59:

Ik zit met hetzelfde probleem, maar twijfel wat ik eraan zal doen. Op de rechter helft is het beeld een tikkeltje geler dan de linker helft. Ik ben benieuwd naar de reactie die je krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Mei schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, maar twijfel wat ik eraan zal doen. Op de rechter helft is het beeld een tikkeltje geler dan de linker helft. Ik ben benieuwd naar de reactie die je krijgt :)
Wanneer heb jij je iMac gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Hier een hagelnieuwe 24" 2.8GHz die helemaal ok is! Wilde dat ook even kwijt. Bij een volledig wit scherm zie je in de hoeken een minimale gelige kleurafwijking maar valt mijn inziens te verwaarlozen. Valt me absoluut niet op tijdens het gebruik. Dit komt overigens bij alle schermen voor, is bekend. Wees blij dat je geen TN panneel hebt.. De schermkwaliteit is zeer zeer goed.

En vwb firewire. Dit zijn de eerste iMacs waarbij de controller via PCIe werkt. Hier zijn nog wat issues mee en dit zal op korte termijn ahv driverupdates worden gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Bigg Balls schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:30:
[...]

Wanneer heb jij je iMac gekregen dan?
Eind augustus. Zag het effect pas later toen ik weer met grafisch werk bezig was.

[ Voor 15% gewijzigd door Mei op 26-10-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Mei schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:48:
[...]

Eind augustus. Zag het effect pas later toen ik weer met grafisch werk bezig was.
Klote is dat zeg! Ik vind dat gewoon slecht. Een bedrijf als Apple wat veel 'gevorderde' gebruikers heeft en ook veel gebruikers die in de grafi-media wereld actief zijn mag niet zulke slechte schermen afleveren.

En al helemaal niet moeilijk doen met het terugbrengen. Ik wacht nog steeds tot de Supervisor mijn 'probleem' bekijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Interresant is dat als ik de iMac opstart met D ingedrukt (de hardware test) dat dan het scherm wel helemaal egaal blauw is.

Maar aan de andere kant is tijdens het gewone opstarten (het appeltje met witte achtergrond) de achtergrond wel slecht.

Meer info hierover staat hier: http://discussions.apple....threadID=1146877&tstart=0

daar heeft iemand alles doorgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:57
Heeft iemand misschien al geprobeerd om het plastic voor
het beeldscherm gewoon weg te halen? Ik word compleet
gestoord van mijn eigen spiegelbeeld in de iMac 20", mijn
Cinema Display is veel fijner. Volgens mij is het paneel in
de iMac gewoon mat, dus plastic weg > probleem weg.
Of denk ik nu te simpel?

;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 18:53

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gluten Parody schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:50:
Heeft iemand misschien al geprobeerd om het plastic voor
het beeldscherm gewoon weg te halen? Ik word compleet
gestoord van mijn eigen spiegelbeeld in de iMac 20", mijn
Cinema Display is veel fijner. Volgens mij is het paneel in
de iMac gewoon mat, dus plastic weg > probleem weg.
Of denk ik nu te simpel?

;)
Het is geen plastic, maar glas. Over de coating op het LCD zelf kan ik je vraag niet beantwoorden, maar wat ik wel kan vertellen is dat GoT word wrapping ondersteunt en ik dit bericht dus typ zonder op Enter te drukken. ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Whieee, niet alles geloven wat in de krant staat. De plaat voor
het beeldscherm van de iMac is van plastic. En tekst in kolom-
men van 50-60 karakters breed leest het meest efficiënt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:23
Gluten Parody schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 02:02:
Whieee, niet alles geloven wat in de krant staat. De plaat voor
het beeldscherm van de iMac is van plastic. En tekst in kolom-
Ik weet wel bijna zeker dat het glas is. Ik heb ergens een filmpje gezien met een test hoe snel deze plaat zou breken. Aan het versplinteren te zien was het duidelijk glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Blaffeh schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:03:
[...]

Ik weet wel bijna zeker dat het glas is. Ik heb ergens een filmpje gezien met een test hoe snel deze plaat zou breken. Aan het versplinteren te zien was het duidelijk glas.
Eerst lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 14:41

Nietzman

Woei!

Gluten Parody schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 02:02:
En tekst in kolom-
Ja, en dat doet tekst met een grotere interlinie ook. En toch zie je niet iedereen een enter tussen elke zin rammen.

Ik moet zeggen dat ik door de jaren heen best geïnteresseerd geraakt ben in de psyche achter users op allerhande fora met een hangende entertoets. Persoonlijk erger ik me er dood aan, nofi, maar nevertheless heb ik altijd de neiging gehad om $betreffendeuser te vragen naar het waarom. Dus bij deze, waarom? Oprechte interesse.

De vuistregel die je gebruikt heeft voornamelijk betrekking op tekst in kolommen, zoals in kranten en tijdschriften. Voor kleuterboekjes gaat men meestal niet verder dan een letter of 40 per regel, en in wetenschappelijke uitgaven doet men niet moeilijk over 90 letters per regel. Dus, hoe hoog schat je ons in? :7. ;).

En oh, ontopic, ja, de plaat voor de iMac is van glas. 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Voor iedereen met een iMac: zorg voor flink wat reflectie in
je scherm en zet maar eens wat kracht op de plaat voor het
scherm. Je ziet de reflectie 'warpen' rond het punt waar je op
drukt. Als de plaat van glas zou zijn was deze lang niet zo
flexibel, zou je denken. Verder baseer ik me op een meneer
van Card Services in Maarssen die er al eens een paar open
heeft gehad.

Wat betreft mijn regelbreedte: zit in mijn systeem, als ik anders
wil moet ik er echt op gaan letten. Ik maak mijn tekst zo breed
als je in 2-3 oogsaccades kunt lezen. Maar maak je geen zorgen,
je mist niets belangrijks als je mijn berichtjes overslaat hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Het scherm is iig niet van glas. Het voelt heel erg plastic aan, waarschijnlijk is het een soort van kunstof oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Al was het van vershoudfolie, ik heb geen klagen, soms, met een donkere achtergrond zie ik mijn TV, weet ik precies hoe laat mijn favoriete programma begint :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Bigg Balls schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:43:
Het scherm is iig niet van glas. Het voelt heel erg plastic aan, waarschijnlijk is het een soort van kunstof oid.
Van de Apple site: "Met zijn frame van geanodiseerd aluminium en de glasplaat voor het scherm is iMac gewoon een lust voor het oog."

Over SiO2, het materiaal waarvan de plaat is gemaakt volgens Apple:

http://www.azom.com/details.asp?ArticleID=1114

Dan is het toch glas, of zie ik nou wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 15:12
Inderdaad, glas kan trouwens prima buigen (een klein stukje). Wij hadden altijd een boekenkast met glazen "planken". Die bogen altijd een klein beetje door als er zware boeken op stonden.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Oke vandaag heb ik antwoord gehad van Apple omtrent het 'slechte' scherm van mijn iMac. Ik moet nu toch technical support bellen.

Erg vreemd want ik wil alleen de iMac omruilen tegen een goed werkende en ik zit nog in mijn terugstuur periode. Maar ik ga TS bellen en een casenummer aanvragen. Jammer dat het allemaal zo omslachtig gaat. Dit had ik niet verwacht van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:33
Bigg Balls schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:42:
Oke vandaag heb ik antwoord gehad van Apple omtrent het 'slechte' scherm van mijn iMac. Ik moet nu toch technical support bellen.

Erg vreemd want ik wil alleen de iMac omruilen tegen een goed werkende en ik zit nog in mijn terugstuur periode. Maar ik ga TS bellen en een casenummer aanvragen. Jammer dat het allemaal zo omslachtig gaat. Dit had ik niet verwacht van Apple.
ik dacht dat het probleem zich alleen voordeed bij de 20"? Ben ik dus voor niks aan het doorsparen voor een 24"?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Phusebox schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:28:
[...]

ik dacht dat het probleem zich alleen voordeed bij de 20"? Ben ik dus voor niks aan het doorsparen voor een 24"?
Dat dacht ik ook. Ik heb na meer dan 2 uur bellen (ik overdrijf niet) eindelijk voor elkaar gekregen dat hij omgeruild wordt. Werd van het kastje naar de muur gestuurd en weer in de wacht gezet. Technical support, 2e lijn, after sales.

Maar het is eindelijk gelukt. Deze iMac wordt opgehaald en de nieuwe wordt as we speak verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bigg Balls schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:48:
[...]
Dat dacht ik ook. Ik heb na meer dan 2 uur bellen (ik overdrijf niet) eindelijk voor elkaar gekregen dat hij omgeruild wordt. Werd van het kastje naar de muur gestuurd en weer in de wacht gezet. Technical support, 2e lijn, after sales.

Maar het is eindelijk gelukt. Deze iMac wordt opgehaald en de nieuwe wordt as we speak verzonden.
hmm zucht, ik wil echt al 5 jaar overstappen op apple, maar ze blijven kloten met de kwaliteit he. Je betaald een premium prijs en je krijgt een b-kwaliteit produkt. (ok overdreven, maar je krijgt in ieder geval niet waar je voor betaald).
Dan maar zelf weer een systeem samen stellen nog 3 jaar tegen windows aankijken.

Als ze trouwens moeilijk zouden doen bij mij zou ik zeggen: kom de rotzooi maar halen en stort mijn geld terug. Heb je 10 dagen de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Phusebox schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

hmm zucht, ik wil echt al 5 jaar overstappen op apple, maar ze blijven kloten met de kwaliteit he. Je betaald een premium prijs en je krijgt een b-kwaliteit produkt. (ok overdreven, maar je krijgt in ieder geval niet waar je voor betaald).
Dan maar zelf weer een systeem samen stellen nog 3 jaar tegen windows aankijken.

Als ze trouwens moeilijk zouden doen bij mij zou ik zeggen: kom de rotzooi maar halen en stort mijn geld terug. Heb je 10 dagen de tijd voor.
Op zich krijg je geen b-kwaliteit. Althans mijn vorige 20" iMac (witte core2duo) was perfect. Echter heeft deze iMac problemen waar ik niet mee kan werken.

Ook heb ik een Macbook die perfect werkt. Scherm is redelijk goed en alles werkt eigenlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 22:06
Dit is dan ook een nieuw model... Misschien heeft Apple het al lang ontdekt en is het alleen de allereerste lichting die problemen heeft.

Zelf ook in een gelijke situatie als Phusebox... Windows heb ik gehad, Linux is waarschijnlijk nisk voor mij (programma's zijn het gewoon net niet op Linux, net als de support voor hardware ed) terwijl Windows te zwaar wordt en niet echt met vernieuwingen komt. Vista is niet echt wat het moest zijn... Ben bijna zo ver om echt over te stappen (heb wat gekloot met hackintosh op mn laptop wat me zeer beviel).

Eigenlijk is mn laatste puntje de performance van de HD 2600Pro. Ik ben gamer, nou is dat niet die-hard waarbij ik de komende 3-4 jaar toch alleen ET:QW zal doen waarschijnlijk. Iemand dit al gedraait op zn iMac via bootcamp oid? Ben benieuwd of hij 1650x1050 wat trekt (vooral 60FPS stable..). Kan nergens een review vinden. Yourtube heeft een filmpje op de 24" 1920x1200 op High, maar gok dat het op 30FPS loopt en was singleplayer... Andere reviews van de kaart geven ook 30FPS aan, maar dat is dan op High wat niet vereist is voor mij...

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 29-10-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 22:19
Wat zijn er voor problemen met de nieuwe iMac schermen dan? Heb dat niet gevolgt :|

Komt het vaak voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 22:06
Schijnen wel meer mensen problemen mee te hebben, delen zouden wat geel zijn. Lijtk dus echt op een productiefout. Verder heb ik ook Intel iMac G2's gezien die condensvorming vertoonden voor het scherm (iig "in" de iMac, dus achter het glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230988

Heb vanaf 5 oktober men iMac. Eerste mac ooit, en ik ben echt tevreden. Het is een 24" exemplaar (wat een ruimte :D)

Met die gele zweem of whatever: Voor zover ik het gevolgd heb, hebben (bijna) enkel de 20"s er last van. Mijn 24" geeft de kleuren perfect en prachtig weer. Zelfs vanuit een extreme kijkhoek. Echt een geweldig scherm in mijn ogen.

Condensvorming: Voor ik mijn iMac kocht, ook veel over gelezen. Ik heb het nagevragen in een APR hier in België. Moest ik het voorhebben moest ik meteen terugkeren. Nadat ik eentje in mijn bezit had, direct opgestart natuurlijk. Na pak weg een uurtje kwam er inderdaad rechtsonder condens gevormd. Ik herinnerde me (hier gelezen vermoed ik) dat je hem gewoon moest afzetten. De vlek is op een uurtje weggetrokken en ik heb het nooit meer terug gevormd zien worden. :D

In mijn ogen echt een prachtmachine, en ik ben een tevreden (beginnende) user :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 15:25
Hier ook een tevreden iMac Intel G2 24" user. Geen enkel probleem met condens of gele waas.
Uitstekende machine met genoeg kracht en snelheid zeker met 10.5 . Ook is de iMac lekker stil . Het kan dus wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm tja voor mij wordt het mijn main machine voor grafisch werk dus moet gewoon zeker zijn dat de monitor goed is (begrijp dat ik geen dure lacie/barco kwaliteit kan verwachten maar goed, gele waas is natuurlijk weer een ander uiterste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Ik wil hier toch ook even mijn mening kwijt. Het nadeel van een forum als het deze is dat het geen bestaansrecht heeft als alles perfect werkt en niemand vragen heeft. Het tegengestelde is helaas waar: Er is een gebruiker met een probleem en post dit op een forum, in de hoop dat hij mensen vindt met dezelfde problemen om zo eventueel tot een oplossing te komen. Het merendeel van de gebruikers hoor je op een forum dan ook niet zeggen.. mijn computer werkt, dat heeft geen waarde op een forum.

Ikzelf heb een iMac 20" en heb nergens last van. Ik was jaren Windows gebruiker en altijd zat ik met mijn pc te klooien (updates installeren, zien dat alles werkt, tatatie tatata, ...) Sinds eenpaar maanden dus een Mac en de wereld gaat voor me open. Schitterende software, gebruiksgemak, meer moet ik niet hebben. Professioneel werk ik in de IT en vind ik het zalig om problemen op te lossen... maar thuis moet mijn computer gewoon... werken. Simpel.

Gisteren Leopard geïnstalleerd.. zonder problemen. Hier spreekt een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:42
Phusebox schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:54:
hmm tja voor mij wordt het mijn main machine voor grafisch werk dus moet gewoon zeker zijn dat de monitor goed is (begrijp dat ik geen dure lacie/barco kwaliteit kan verwachten maar goed, gele waas is natuurlijk weer een ander uiterste)
Er zitten overal wel bad-apples tussen. Maar bij de 24" is het probleem i.i.g. niet wijd verspreid als je ook de internationale fora doorleest. En bij alle apparatuur zitten er wel eens foute exemplaren tussen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 18:42

Backspace-NL

New and Improved!

Zo, ik heb zojuist mijn 24" iMac 2.4ghz besteld... Nu is het wachten... En wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Hebben jullie ook vrij regelmatig dat het Wireless tobo disconnect? En dan heb ik het maar over een fractie van een seconde. Jammergenoeg is dat voldoende om de iMac uit z'n sluimerstand te halen.

Opnieuw pairen geeft geen resultaat :'( Het ding zal toch niet defect zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Blaffeh op 02-11-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Nog geen een keer meegemaakt.. 3 weken in bezit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179733

Net instap modelletje gekocht :) 20" voor 1055 met studenten korting :D
Vanaf 5 november ben ik in bezit van een echte mac, ipv hackintosh :P
Allleen jammer van de grafische kaart (HD2400 XT), maar ik heb hier toch een game machine staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 12:52
Wat ineens in mij opkomt, wtf komt met het 2g idee... De iMac is onderhand al toe aan generatie 4 (als je de 2x witte pizzabox meerekent 1x als g5 en 1x als intel).

Iemand een logische verklaring? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Ik volg je niet helemaal. De Intel G2/Mid 2007 is net uit en dat is dan de derde generatie platte iMacs? Wanneer zou de vierde gen er moeten komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JottemJ schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:59:
Wat ineens in mij opkomt, wtf komt met het 2g idee... De iMac is onderhand al toe aan generatie 4 (als je de 2x witte pizzabox meerekent 1x als g5 en 1x als intel).

Iemand een logische verklaring? :P
burne in "Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie"

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Hoe werkt de iMac met een extra extern scherm? Ik zou graag een 19" Samsung TFT met DVI aansluiten, op een iMac met de betere graka (high-end 20" model). Iemand die hier ervaring mee heeft, trekt hij het, hoe staat het met de effecten? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 20:29
Werkt top, gewoon zo'n mini dvi kabeltje kopen een aansluiten...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Niet online
Ok, mooi :) Niets te merken van vertragingen in spaces/expose oid? (Je merkt het op mn MacBook namelijk wel heel erg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:57:
Professioneel werk ik in de IT en vind ik het zalig om problemen op te lossen... maar thuis moet mijn computer gewoon... werken. Simpel.
Erg herkenbaar. Op 't werk zit ik met losse printplaten en exotische tools te werken en thuis wil ik gewoon zonder gedoe kunnen computeren. En voor gaming staat er een PS3 in de huiskamer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:57:
Ik wil hier toch ook even mijn mening kwijt. Het nadeel van een forum als het deze is dat het geen bestaansrecht heeft als alles perfect werkt en niemand vragen heeft. Het tegengestelde is helaas waar: Er is een gebruiker met een probleem en post dit op een forum, in de hoop dat hij mensen vindt met dezelfde problemen om zo eventueel tot een oplossing te komen. Het merendeel van de gebruikers hoor je op een forum dan ook niet zeggen.. mijn computer werkt, dat heeft geen waarde op een forum.

Ikzelf heb een iMac 20" en heb nergens last van. Ik was jaren Windows gebruiker en altijd zat ik met mijn pc te klooien (updates installeren, zien dat alles werkt, tatatie tatata, ...) Sinds eenpaar maanden dus een Mac en de wereld gaat voor me open. Schitterende software, gebruiksgemak, meer moet ik niet hebben. Professioneel werk ik in de IT en vind ik het zalig om problemen op te lossen... maar thuis moet mijn computer gewoon... werken. Simpel.

Gisteren Leopard geïnstalleerd.. zonder problemen. Hier spreekt een zeer tevreden gebruiker.
Same for me.
Sinds afgelopen dondag trotse eigenaar van een 20 inch imac g2 (2.4 ghz). Dit is zo'n gigantische vooruitgang op windows voor mij persoonlijk, hij loopt super lekker, goed scherm, totaal nergens last van. Sta echt versteld van Leopard, cover flow dingetjes enz.
Het enige wat ik minder vind is dat mijn dvdbrander (Pioneer DVR-K06A) soms erg veel geluid maakt wanneer je hem er net hebt ingestopt, op mijn stage werk ik op precies dezelde iMac en die heeft dat niet, waarschijnlijk een ander merk brander wat er in zit.
Voor de rest werkt hij echt perfect met alles! Deze iMac is het geld wel degelijk waard.
Nu alleen nog wat geheugen erbij inzetten (wil er mee gaan editten/ after effects etc.), zit te denken aan 2x2 gig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179733

Heb net mijn iMac 20" ontvangen :D. Alleen het is idd zo als je er schuin langs kijkt horizontaal ( niet van boven of van onderen) dat er een gele waas over het scherm komt. Alleen mensen zitten toch altijd recht voor hun iMac? Naja ik heb er iig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Wireless toetsenbord zojuist weggebracht naar Card services. Ben benieuwd wat er aan de hand is. Stomme ding bleef maar de verbinding verliezen.

Nou zit ik te typen op een enorm logitech toetsenbord. Dat ding is huge ivm het Apple wireless tobo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:25
Ter info: Ik type dit op mijn nieuwe iMac 24" 2.4ghz met 4GB ram. EN hij loopt als een zonnetje, geen last van dooie pixels/ gele waas/ condens vorming of freezes.

Ik ben erg happy met mijn nieuwe machine en 10.5 loopt als een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
Mooi zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Heb sinds 2 weken hier een mooie iMac 20" 2.4 staan.
Uiteraard zit er ook een kleurverschil tussen het bovenste gedeelte van het scherm en het onderste. Echt heel vervelend vind ik het niet, doe niets met webdesign of iets dergelijks.
Wat ik echter wel vervelend vind, is de problemen die ik heb met Windows XP onder BootCamp.
Indien er ook maar iets van bewegend beeld is, krijg ik witte artifacts te zien en 3D-games klappen er geweldig hard uit. Soms direct, soms na enkele minuten.

Sterker nog, ik heb volgens mij ook onder OS X al eens een goede vastloper gehad door de videokaart en durf bijna te wedden dat er ook witte artifacts voorbij zijn gekomen.

Op de verschillende fora is veel en weinig te vinden. Iemand enig idee of dit met Leopard is verholpen (aka driver probleem)? (Mijn versie moet nog binnenkomen van Apple).

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Misschien even met iStat Pro de temperaturen en koelertjes in de smiezen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179627

http://www.macworld.com/news/2007/10/04/imac/index.php
http://www.macworld.com/news/2007/11/01/imacupdate/index.php

iMac Software Update 1.3 helpt niet en Leopard helpt niet
Ik heb er ook behoorlijk last van, onder OS X Leopard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Seraphus-Y schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:56:
Uiteraard zit er ook een kleurverschil tussen het bovenste gedeelte van het scherm en het onderste.
Volgens mij valt dat wel mee hoor..
Zeker getest met finder vensters ?
Ik stel voor dat je je hoofd eens mee naar beneden beweegd alvorens je het venster versleept, ik durf te wedden dat er dan niks mis is met de kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Precies, alle TN-schermen hebben dat.
Niets waar Apple iets aan kan doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Kaspers schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:14:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee hoor..
Zeker getest met finder vensters ?
Ik stel voor dat je je hoofd eens mee naar beneden beweegd alvorens je het venster versleept, ik durf te wedden dat er dan niks mis is met de kleuren...
Nee, met iTunes... :O
Neem maar eens een plaatje met een gradient. Zelfs als je al helemaal beneden zit te kijken, je ziet het vager worden.

Maar fijn dat je selectief quote. Volgens mij is het belangrijker dat ik aangaf dat ik het niet heel erg vervelend vond, aangezien ik niets met webdesign of iets dergelijks doe, (maar ik val in herhaling...) en nog belangrijker, waar ik wel een probleem mee heb!

Maar blijkbaar is daar op dit moment weinig zinnigs over te zeggen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nevermind: niet goed gelezen

[ Voor 89% gewijzigd door Phusebox op 06-11-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een vervelend probleem.

Als ik mijn iMac aan zet gaan de fannen als een dolle blazen. Het systeem boot tot het blauwe scherm. Daarna zie je het circeltje in beeld, deze verdwijnt en daarna begint het verhaal weer van voren af aan. Iemand een idee hoe je dit oplost?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
system-kextcache opnieuw laten opbouwen door te booten met cmd+f ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Okay, neo overweegt na alle eerdere bezwaren toch een iMac 24". In het verleden de 20" gezien, vond hem niet mooi en het scherm pauper. Van de week bij de Apple store hier in het centrum de 24" gezien en die bevalt me een héél stuk beter om te zien en qua scherm (dat MVA-scherm is gewoon steengoed nl.)

Nu zit ik alleen met de geluidsuitgang (Apple verkoop kon de vraag niet 1-2-3 beantwoorden). Ik heb op dit moment een digitale coax SPDIF naar mijn versterker liggen. De specs op de Applesite zijn wat verwarrend: wat voor digitale uitgang zit er op de iMac?

Ik hik ook nog tegen de prijs aan: met 4GB geheugen (zelf plaatsen) zit ik aan de 1800 euro. Een behoorlijk pak met geld in absolute termen, maar de levensduur schijnt goed te zijn. Hoe realistisch is het om een vier-vijf jaar met een 2.4 24" te doen? Ik game eigenlijk nooit; het meeste van mijn werk bestaat uit kantoorapplicaties en Lightroom / Photoshop. Van beide weet ik dat ze vliegen op de Mac, mijn verwachting is dat dit werk niet heel veel zwaarder gaat worden. Ik schiet nu al RAW op 8 megapixel, laat het een keer 12 of 16 mpix worden, het lijkt me dat dat te behapstukken valt op zo'n machine.

Kortom: ik heb wat inzichten nodig van de kenners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

Zoefff

❤ 

Bestel iig het geheugen niet bij Apple. Ik heb zelf 4GB (kingston) besteld en spaar daarmee zo'n €400,- uit. Jaaaa, stiekem je bericht editten he :P

En ik neem aan dat je de 2.4 24" bedoelt? Mijn verwachting is dat je er zeker vier-vijf jaar mee kan doen, zeker als je niet wilt gamen etc. Dat is in ieder geval wat ik voor mijzelf ook verwacht qua levensduur :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 07-11-2007 13:01 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Laatst online: 23-04 13:27
neographikal schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:48:
Okay, neo overweegt na alle eerdere bezwaren toch een iMac 24". In het verleden de 20" gezien, vond hem niet mooi en het scherm pauper. Van de week bij de Apple store hier in het centrum de 24" gezien en die bevalt me een héél stuk beter om te zien en qua scherm (dat MVA-scherm is gewoon steengoed nl.)

Nu zit ik alleen met de geluidsuitgang (Apple verkoop kon de vraag niet 1-2-3 beantwoorden). Ik heb op dit moment een digitale coax SPDIF naar mijn versterker liggen. De specs op de Applesite zijn wat verwarrend: wat voor digitale uitgang zit er op de iMac?

Ik hik ook nog tegen de prijs aan: met 4GB geheugen (zelf plaatsen) zit ik aan de 1800 euro. Een behoorlijk pak met geld in absolute termen, maar de levensduur schijnt goed te zijn. Hoe realistisch is het om een vier-vijf jaar met een 2.4 24" te doen? Ik game eigenlijk nooit; het meeste van mijn werk bestaat uit kantoorapplicaties en Lightroom / Photoshop. Van beide weet ik dat ze vliegen op de Mac, mijn verwachting is dat dit werk niet heel veel zwaarder gaat worden. Ik schiet nu al RAW op 8 megapixel, laat het een keer 12 of 16 mpix worden, het lijkt me dat dat te behapstukken valt op zo'n machine.

Wat ik heb begrepen (iMac staat bij mij in de bestelling :) ) is dat het geen probleem moet zijn om 4-5 jaar met een iMac te doen. Als je toch geen spellen speelt, zal er niet veel gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hoeveel zin heeft het eigenlijk om de 2.8 te nemen t.o.v. de 2.4?
of kun je zelf later er een andere cpu in zetten?

ik werk voornamelijk met photoshop, illustrator en consumer-videobewerking (pinnacle studio 10 nu, maar dalijk op de mac dus iets anders... weet nog niet wat, moet wel betaalbaar zijn ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:56

Nitai

Live the life you love.

Mjah, ik zou het gewoon bij de 2.4 houden en voor videobewerken (home movies e.d.) iMovie gebruiken. Dat draait momenteel op m'n Powerbook ook al aardig (iMovie 06) dus daar zal je op een Intel Mac helemaal mee uit de voeten kunnen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:01
Seraphus-Y schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:56:
Uiteraard zit er ook een kleurverschil tussen het bovenste gedeelte van het scherm en het onderste. Echt heel vervelend vind ik het niet, doe niets met webdesign of iets dergelijks.
Wat ik echter wel vervelend vind, is de problemen die ik heb met Windows XP onder BootCamp.
Indien er ook maar iets van bewegend beeld is, krijg ik witte artifacts te zien en 3D-games klappen er geweldig hard uit. Soms direct, soms na enkele minuten.

Sterker nog, ik heb volgens mij ook onder OS X al eens een goede vastloper gehad door de videokaart en durf bijna te wedden dat er ook witte artifacts voorbij zijn gekomen.
Dit kan ik beamen, ik had met de standaard bootcamp drivers vrij veel artifacts, maar 't is een heel stuk minder na 't installeren van de ATI drivers voor de Raedon 2600 pro (moet je even handmatig de driver forcen omdat de kaart standaard niet word herkend)

Ook heb ik zeker 1 keer heel snel een paar artifacts in OSX Leopard voorbij zien komen, ik weet alleen niet meer waardoor ik dat veroorzaakte. (volgens mij iets met een video afspelen) en ik heb ze ook nog niet teruggezien na de update van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99388

Ik heb ook last van het Freezing probleem.
Enkele voorbeelden op mijn site, kijk en huiver.
Alles met een clean install en dus geen upgrade.
Weet niet meer hoevaak ik Leopard he geinstalleerd ben de tel kwijtgeraakt.
Apple care gebeld en er is nog geen oplossing voor mijn probleem

members.home.nl/jjkosters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Wunk schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:15:
[...]

Dit kan ik beamen, ik had met de standaard bootcamp drivers vrij veel artifacts, maar 't is een heel stuk minder na 't installeren van de ATI drivers voor de Raedon 2600 pro (moet je even handmatig de driver forcen omdat de kaart standaard niet word herkend)

Ook heb ik zeker 1 keer heel snel een paar artifacts in OSX Leopard voorbij zien komen, ik weet alleen niet meer waardoor ik dat veroorzaakte. (volgens mij iets met een video afspelen) en ik heb ze ook nog niet teruggezien na de update van vorige week.
Hoe bedoel je forceren?
Ik heb namelijk al een keer geprobeerd de gewone Radeon drivers te modden met een of andere mod-tool (naam kwijt). Dat leek allemaal wel goed te gaan, totdat Windows moest rebooten. Zodra de driver aangesproken werd, liep de iMac vast, gevolgd door een spontane reset.
Uiteindelijk na veel gezeur met F8 een "Safe Boot" gedaan en een "driver rollback".

Zolang er geen echte werkende Windows mogelijk is, dus ook 3D weergave, ben ik niet echt superblij (maar wel een beetje...). Met alle mooie dingen van Mac OS (heb al 3 jaar een Powerbook met volle tevredenheid) wil ik toch ook nog een werkend Windows systeem hebben.

In ieder geval bedankt voor alle informatie.

@ Alcatrash: Dank voor de iStat... Ik vind de temperaturen wat aan de hoge kant eerlijk gezegd, maar weet ook niet wat standaard/normaal is. GPU diode = 50'C GPU Heatsink = 47'C
Hoe zie jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Mijn iMac zit meestal rond 47 graden GPU diode, 44 graden GPU Heatsink,
bij een kamertemperatuur van zo'n 16-17 graden (ik ben een ijsbeer 8-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:48:
Iemand die dit toevallig weet?

Of misschien hier nog wat inzichten over heeft? Andere vraag: heeft iemand wel eens een stroom/amperemeter aan z'n 24" iMac gehangen en wat verbruikte deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Er zit een optische out op dat ding, die je met zo'n nep mini jack op je ding moet aansluiten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je kunt uit die aansluiting geen coax spdif trekken? Dan moet ik eens kijken hoe ik dat zou gaan doen: kabel onder de vloer door met een optische kabel wordt best een dure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik geloof wel dat je convertors hebt naar coax van optisch.

http://www.svideo.com/toslinkcoax1.html

[ Voor 26% gewijzigd door simon op 09-11-2007 10:47 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb inmiddels 10m TOS-link voor een paar knaken op Ebay gevonden. Betekent alleen dat ik de halve kamer moet ontruimen om de vloer terug te slaan :+ hier staan ook een bak converters. Nja, daar valt wel uit te komen dus. Nu de gebruiksduur van de iMac en het stroomverbruik nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Gebruiksduur? Hij gaat lang mee afaik, iig als je niet teveel gamet, stroomverbruik zal wel niet heel veel zijn. Hoofdzakelijk laptop onderdelen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
gemiddeld ca. 100W voor een 24".
Piek: 135W bij zware load en hoge brightness

(bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=295895)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vet :) Thanks. Dat valt me inderdaad héél hard mee, zeker ten opzichte van de Prescott die ik nu heb (175 watt idle, 240 piek +2x30watt 17" scherm :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21596

Ik heb m'n iMac 24" ook teruggestuurd naar de winkel omdat ik last had van een gele waas in het midden van het scherm en het scherm was niet egaal. Links was het beeld helder en hoe verder je naar rechts ging hoe donkerder het werd. Het was niet extreem maar je kon het heel goed zien bij lichte achtergronden. Voor de photoshoppers, het leek net of er een gradient over het beeld zat. Hij was trouwens van augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

neographikal schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:23:
Vet :) Thanks. Dat valt me inderdaad héél hard mee, zeker ten opzichte van de Prescott die ik nu heb (175 watt idle, 240 piek +2x30watt 17" scherm :X )
FWIW: Apple heeft ook een Product Environmental Specification voor de 24" iMac, waar o.a. het energieverbuik in verschillende scenario's staat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Verdorie de vervangende iMac heeft hetzelfde probleem als de vorige. Die gele vlek is niet zo zichtbaar maar de linkerkant van het Scherm is een stuk feller dan de rechterkant! Zwaar irritant is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bigg Balls schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:15:
Verdorie de vervangende iMac heeft hetzelfde probleem als de vorige. Die gele vlek is niet zo zichtbaar maar de linkerkant van het Scherm is een stuk feller dan de rechterkant! Zwaar irritant is dat.
hmm en je hebt een 24" he? slecht zeg dat ze bij een product van bijna 2000 euro of zelfs meer zulke problemen hebben. makes me rethink my order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Bigg Balls schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:15:
Het is misschien lullig, maar maak je geen illusie. Het volgende gebeurde met mijn witte 24 inch iMac. Toen ik hem kocht vorig jaar september viel mij op dat er een bromtoon in de iMac zat, die erger werd naarmate je de helderheid naar beneden bijstelde. Ik heb Apple hierover gebeld, en ze vermoedden dat het de inverter was.

Ik kon de iMac bij Card services langsbrengen, en daar zou hij gerepareerd worden. Card bevestigde dat het de inverter was die defect was. Ze zeiden dat er een compleet nieuw lcd paneel in moest omdat de inverter echt aan het lcd paneel vast zit.

Zo gezegd zo gedaan, en binnen de kortste keren kon ik m'n iMac weer ophalen. Ik zet thuis de iMac aan, en het beeld was verschrikkelijk verkleurd. De kleurverschillen waren enorm te noemen. Ik heb hierover weer Apple gebeld, en ik kon weer de iMac naar Card services brengen.

Card heeft vervolgens het paneel weer vervangen. Ik zet thuis de iMac aan, en wat blijkt: weer die bromtoon en 15 dode pixels. Ik kon wel janken. Weer Apple gebeld, en ik kon wéér de iMac naar Card brengen. Toen ik vroeg of de iMac niet opgehaald kon worden van huis omdat dit alles buiten mijn schuld is, kreeg ik te horen dat ik dan maar aanvullende garantie had moeten kopen. Vervolgens heb ik Card services gebeld, en zij boden aan om de iMac als service bij mij op te halen. Ze vonden het een erg vervelend voorval. Waarvoor hulde!

Dus toen was weer het lcd paneel vervangen. Thuis durfde ik de iMac bijna niet aan te zetten. Ik was volledig het vertrouwen kwijt. Deze had een smerige gele waas over het scherm. Zo erg dat het echt niet acceptabel was. Weer Apple gebeld en mijn geld terug geëist. En zo geschiedde.

Ik heb vervolgens gewacht op de huidige generatie iMacs, en weer een 24 incher gekocht. Deze heeft een klein beetje verkleuring, maar geen dode pixels of bromtoon.

Mijn advies: als de gele verkleuring je niet echt opvalt, leer er dan mee leven. Met een reparatie of vervanging heb je 95% kans op hetzelfde euvel. Ik ben bang dat zo goed als alle iMacs de verkleuring hebben, vooral als ik zo lees op diverse fora, en na mijn eigen ervaringen.

Bevalt het je niet, en je zit nog in de 14 dagen retour periode, stuur 'em dan absoluut terug, en vraag je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 17:46
Anoniem: 99388 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:29:
Ik heb ook last van het Freezing probleem.
Enkele voorbeelden op mijn site, kijk en huiver.
Alles met een clean install en dus geen upgrade.
Weet niet meer hoevaak ik Leopard he geinstalleerd ben de tel kwijtgeraakt.
Apple care gebeld en er is nog geen oplossing voor mijn probleem

members.home.nl/jjkosters
Haal eens al je RAM eruit en laat hem draaien op 1 module van 1GB. Als het kan Apple branded. Laat het hier dan even weten!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:01
Seraphus-Y schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:56:
[...]

Hoe bedoel je forceren?
Ik heb namelijk al een keer geprobeerd de gewone Radeon drivers te modden met een of andere mod-tool (naam kwijt). Dat leek allemaal wel goed te gaan, totdat Windows moest rebooten. Zodra de driver aangesproken werd, liep de iMac vast, gevolgd door een spontane reset.
Uiteindelijk na veel gezeur met F8 een "Safe Boot" gedaan en een "driver rollback".
Eerst de bootcamp drivers installeren, dan download je de ATI drivers van de officiele site en start je de installatie. Die breekt halverwege af omdat 'ie geen kaart kan vinden maar heeft wel alle drivers in c:\ati\bla gezet..

Nu ga je naar je hardwareoverzicht, selecteer je de ATI kaart en doe je 'update driver' en laat je 'em niet automatisch detecteren en selecteer je de zelf kiezen optie. Dan browse je naar de ATI directory met drivers en selecteer je de Raedon 2600 pro uit de lijst. Dan begint 'ie wat te emmeren over compatibiliteit, dat negeer je en dan reboot je.

Werkt perfect hier, naderhand heb ik zelfs los 't catalyst control center geinstalleerd vanuit de ati directory.

Als ik in parallels boot dan ziet 'ie zonder melding de parallels driver (alleen catalyst control center miept dat 'ie de kaart niet kent) en via bootcamp ziet 'ie netjes de ATI Raedon 2600 pro kaart. C&C generals, Medal of Honor - Airborne en C&C tiberium wars doen 't als een vliegende tiet in bootcamp :)

Ben nu even 3dmark '06 aan het downloaden om de specs te testen.

Als 't goed is hoef je dus niks te modden hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Ik heb het idee dat er iets mis is met (de fans van) mijn iMac. Hij wordt erg heet als ik bijvoorbeeld een spelletje speel en soms krijg ik een spontane reboot (soms een tijdje nadat het spel is afgesloten, dus daar zal het niet aan liggen, ook andere spellen geprobeerd) en soms zie ik kleine foutjes in het scherm (aantal pixels naast elkaar die verkeerde waarden hebben). Mijn GPU heeft temperaturen tot 64 graden gehad en ik heb de CPU fan nog nooit geluid horen maken en nooit meer dan 1200 RPM zien draaien. Hieronder een lijstje met de huidige waarden uit iStat.

CPU: 1199 RPM
Hard drive: 1317 RPM
Optical Drive: 999 RPM

HD: 54
CPU A: 45
GPU: 58
GPU Diode: 60
GPU Heatsink: 58
Ambient: 29
Memory Controller: 49

Is de iMac gewoon enorm stil en heeft hij bijna geen koeling nodig of is er toch iets mis? Wat zijn jullie ervaringen bij het gebruiken van een iMac bij GPU/CPU-intensieve taken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Vandaag keek ik naar de nieuwe reclames van Apple en toen viel me op dat het Apple logo op de iMac niet meer zwart is maar zilver. Zijn er aanpassingen op komst?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/fotokijken/imac.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bigg Balls schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:16:
Vandaag keek ik naar de nieuwe reclames van Apple en toen viel me op dat het Apple logo op de iMac niet meer zwart is maar zilver. Zijn er aanpassingen op komst?
[afbeelding]
Hmmz, valt me nu pas op :)

Misschien een lampje erin. Al vind ik het zwarte juist wel stoer zo.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:47
THE_BASE schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:20:
[...]

Hmmz, valt me nu pas op :)

Misschien een lampje erin. Al vind ik het zwarte juist wel stoer zo.
Interessant, misschien is het sluimerlampje inderdaad weer terug, zou mooi zijn :D. Ik heb er vrijdag 1 besteld, dus ben benieuwd. Levertijd wel 2 weken door TV addon die niet op voorraad is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Toen de iMac Al net gelanceerd was stonden er op de website ook een aantal plaatjes met een wit Apple logo. Dat zou kunnen betekenen dat ze op het laatste moment het appeltje veranderd hebben naar zwart. Hoe er hier een witte op komt weet ik niet (wellicht oud materiaal?) of er gaat een kleine update doorgevoerd worden (lijkt me erg sterk maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Feestdagen komen er weer aan, wie weet wat Apple wil doen om de koopwoede nog even los te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
voor de mensen met vga problemen:

http://www.appleinsider.c...ardware_not_software.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 15:25
Dat was al bekend met de launch. Verder niets bijzonders dus . Overigens vind ik zwart ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Dankjewel, die was ik nog niet tegengekomen!
Klinkt niet erg hoopvol, trouwens ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 40013 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 03:59:
[...]

Dankjewel, die was ik nog niet tegengekomen!
Klinkt niet erg hoopvol, trouwens ;(
nee inderdaad... ik heb mijn koop nu in mijn hoofd weer uitgesteld. Ik neem straks in december de gok... bestel em, ga meteen testen: niet goed, hop terug naar apple en geld terug vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:47
Phusebox schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:56:
[...]

nee inderdaad... ik heb mijn koop nu in mijn hoofd weer uitgesteld. Ik neem straks in december de gok... bestel em, ga meteen testen: niet goed, hop terug naar apple en geld terug vragen
Met wat voor methode kun je dit goed testen? Videokaart flink stressen ofzo? :S (hoe doe je dat? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Martijn schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:22:
[...]

Met wat voor methode kun je dit goed testen? Videokaart flink stressen ofzo? :S (hoe doe je dat? ;))
leopard schijnt er meer last van te hebben, en de videokaart raakt oververhit dus ehm ik zou zeggen dagje 3d benchmarks draaien, of 48h continu benchmarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gluten Parody schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:35:
Precies, alle TN-schermen hebben dat.
Niets waar Apple iets aan kan doen dus.
Alle TN-panelen hebben last van een gele waas? En alle TN-panelen hebben bij gelijke kijkhoek een verschillende sterktes van de lampen erachter (dus niet dat de kleuren onder een hoek wat anders zijn, doordat TN-panelen 'kijkhoekgevoelig' zijn).

Als ik dit topic zo lees dan is het niet zozeer het probleem dat er TN-panelen zijn gebruikt, maar meer dat ze vrij matige TN panelen hebben gebruikt en op de één of andere manier toch echt specifiek eigen problemen hebben. Dit soort klachten lees ik namelijk niet terug in topics over andere schermen die een TN-paneel gebruiken (niet dat ik die dagelijks doorlees ;) ).

Ik geloof wel dat de problemen misschien wat groter gemaakt worden dan ze zijn, klagende mensen worden soms wat 'te' kirtisch. Maar mij bekruipt toch het gevoel dat er meer aan de hand is dan de "TN-paneel icm te kritische gebruikers".
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.