Het is misschien lullig, maar maak je geen illusie. Het volgende gebeurde met mijn witte 24 inch iMac. Toen ik hem kocht vorig jaar september viel mij op dat er een bromtoon in de iMac zat, die erger werd naarmate je de helderheid naar beneden bijstelde. Ik heb Apple hierover gebeld, en ze vermoedden dat het de inverter was.
Ik kon de iMac bij Card services langsbrengen, en daar zou hij gerepareerd worden. Card bevestigde dat het de inverter was die defect was. Ze zeiden dat er een compleet nieuw lcd paneel in moest omdat de inverter echt aan het lcd paneel vast zit.
Zo gezegd zo gedaan, en binnen de kortste keren kon ik m'n iMac weer ophalen. Ik zet thuis de iMac aan, en het beeld was verschrikkelijk verkleurd. De kleurverschillen waren enorm te noemen. Ik heb hierover weer Apple gebeld, en ik kon weer de iMac naar Card services brengen.
Card heeft vervolgens het paneel weer vervangen. Ik zet thuis de iMac aan, en wat blijkt: weer die bromtoon en 15 dode pixels. Ik kon wel janken. Weer Apple gebeld, en ik kon wéér de iMac naar Card brengen. Toen ik vroeg of de iMac niet opgehaald kon worden van huis omdat dit alles buiten mijn schuld is, kreeg ik te horen dat ik dan maar aanvullende garantie had moeten kopen. Vervolgens heb ik Card services gebeld, en zij boden aan om de iMac als service bij mij op te halen. Ze vonden het een erg vervelend voorval. Waarvoor hulde!
Dus toen was weer het lcd paneel vervangen. Thuis durfde ik de iMac bijna niet aan te zetten. Ik was volledig het vertrouwen kwijt. Deze had een smerige gele waas over het scherm. Zo erg dat het echt niet acceptabel was. Weer Apple gebeld en mijn geld terug geëist. En zo geschiedde.
Ik heb vervolgens gewacht op de huidige generatie iMacs, en weer een 24 incher gekocht. Deze heeft een klein beetje verkleuring, maar geen dode pixels of bromtoon.
Mijn advies: als de gele verkleuring je niet echt opvalt, leer er dan mee leven. Met een reparatie of vervanging heb je 95% kans op hetzelfde euvel. Ik ben bang dat zo goed als alle iMacs de verkleuring hebben, vooral als ik zo lees op diverse fora, en na mijn eigen ervaringen.
Bevalt het je niet, en je zit nog in de 14 dagen retour periode, stuur 'em dan absoluut terug, en vraag je geld terug.