• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand al ideeen wat nou precies de verschillen zijn tussen de nieuwe en "oudere" brander?
Behalve dat die blijkbaar stiller is met in- en uitwerpen van media...

Anoniem: 50159

En zijn er ook mensen die die nieuwe brander hebben in een 20" iMac. Ik heb zelf vorige week een nieuwe 20" iMac gehaald en heb nog de 'oudere' brander. Nu heb ik alleen niet het probleem dat dat ding lawaai maakt. ik hoor hem zelfs niet.

Kan het mogelijk zijn dat dat ding in de grotere iMac resoneert of zo? En dat ze die gewoon beter hebben afgeschermd in de nieuwere versies (met toevallig een nieuwe brander)?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 50159 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:32:
En zijn er ook mensen die die nieuwe brander hebben in een 20" iMac. Ik heb zelf vorige week een nieuwe 20" iMac gehaald en heb nog de 'oudere' brander. Nu heb ik alleen niet het probleem dat dat ding lawaai maakt. ik hoor hem zelfs niet.

Kan het mogelijk zijn dat dat ding in de grotere iMac resoneert of zo? En dat ze die gewoon beter hebben afgeschermd in de nieuwere versies (met toevallig een nieuwe brander)?
Ik heb ook de 20" 2,4 Ghz iMac, maar hoor hem echt vrijwel niet, alleen met in- en uitladen. Maar wat geeft dat nouw? :P

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Anoniem: 68540

Guys,

Ik heb een 24" 2.8GHz besteld en heb hier nog 2x 2Gb Kingston KTH (ipv KTA - Apple) DDR2 SODIMMS liggen.. Volgens mij moet dit lukken of niet? Het Kingston mem wat ik hier heb liggen is net nieuw en eigenlijk voor een HP laptop. Iemand hier ervaring mee? Is kwa specs volgens mij gelijk aan de KTA..

Never mind.. Ik kon mn vorige post niet vinden maar had deze vraag al gesteld! Zolly!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
Mijn iMac 20" 2GHz heeft nog de oude vertrouwde
Matshita UJ-85J. Lawaai vind ik trouwens wel mee
vallen, mijn Mac mini met Pioneer loopwerk maakte
meer herrie.

Bovendien, dvd'tjes branden is zoooo 2004...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Erhnam schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:45:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Mac nog zo duur zijn met een koers wisselverhouding van bijna 1.4 als we kijken naar de dollar? Zijn er mensen die een Mac uit Amerika importeren?
Dat vroeg ik me dus ook af. Het moet nu toch heel gunstig zijn om die dingen in de States te halen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

OMX2000 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:42:
Dat vroeg ik me dus ook af. Het moet nu toch heel gunstig zijn om die dingen in de States te halen?
Reken je de douane-heffingen en de BTW ook even mee? Da's bijna 36 procent extra, namelijk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:23
burne schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 01:44:
[...]

Reken je de douane-heffingen en de BTW ook even mee? Da's bijna 36 procent extra, namelijk.
op computer hardware zaten toch geen import heffingen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:23
Phusebox schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:06:
[...]

Dat mag je dan wel heel zeker weten, anders wordt het nog een dure grap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:11

DoctorV64

Cosmopoliet

Als je door de douane wordt aangehouden op Schiphol ben je niet ook blij. Kijk hier maar eens.
http://www.douane.nl/part...bagage-18.html#P275_24312

[ Voor 4% gewijzigd door DoctorV64 op 21-09-2007 09:07 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Phusebox schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:06:
[...]

Volgens mij enkel BTW, geen douanerechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:27:
Misschien maar eens zo'n OPTIARC voor mijn Macbook aan schaffen, die van mij maakt me toch een herrie!
Misschien een rare vraag, maar als (nog) niet iMac gebruiker .. hoe en waar check je dit als gebruiker?

Ook lees ik dat er best een aantal mensen zijn die last hebben, of hadden, van een gele waas in het scherm. Ik wil als ik terugkom van vakantie uit de States eigenlijk wel zo'n iMac 24" halen, maar natuurlijk wel een 'goed' apparaat. Ik ga die Imac in ieder geval niet hier halen. Ik heb geen zin in 'verrassingen' bij de douane... Sta ik daar met mijn backpak en kleinere ruzak en e.v.t. nog een tas met allemaal boeken met daarbij een onwijs grote witte doos van Apple! }:O "Ja meneer, lekker 7 weken op vakantie geweest? Komt u maar 's even mee! Nederland moet nog even wat extra belasting innen" :+

Ben 'net' (july 2007) afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool, zou ik dan toch nog gebruik kunnen maken van die 'sudentenkorting'? Of gaat Apple daar over mierenneuken? Ik kan ook nog steeds inloggen bij surfspot en op de website van de HHS bij 'Apple on campus'. Heb me ook nog niet uitgeschreven trouwens, want dat ging niet meer bij het 'Centrale studenteninschrijving punt', dat moet tegenwoordig per post ...'. Dat doe ik dan wel als ik terug kom in oktober, dan komt Leopard toch uit?

Indien Apple niet gaat mierenneuken over het feit dat ik 'eigenlijk' geen student meer ben, maar een net afgestudeerde student zonder baan, dan zou ik toch gewoon een samengestelde iMac 24" bij de Mediamarkt in Den Haag kunnen kopen aangezien je die studentenkorting gewoon bij elke willekeurige Apple reseller moet kunnen kopen?

Misschien hoort dit niet thuis in dit topic, maar toch voor diegenen die al een Imac hebben danwel ervaring er mee hebben: om games te spelen onder Windows XP. Is het 'beter' VMware Fusion te gebruiken of Parrallels? Ik las namelijk ergens dat VMware Fusion alleen tot Directx 8.1 support had, maar zag op Youtube wel iemand Bioshock spelen. :? Of maakt dit alles straks met 'Leopard' niets meer uit i.v.m. Bootcamp? De actie van VMware Fusion $20 mail in rebate geldt alleen voor US customers, ik zou dit dan dus doen via mijn vriendin.

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 15% gewijzigd door MarcusAuyrelius op 21-09-2007 10:56 . Reden: Nog een vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:22:
[...]

Misschien een rare vraag, maar als (nog) niet iMac gebruiker .. hoe en waar check je dit als gebruiker?

Ook lees ik dat er best een aantal mensen zijn die last hebben, of hadden, van een gele waas in het scherm. Ik wil als ik terugkom van vakantie uit de States eigenlijk wel zo'n iMac 24" halen, maar natuurlijk wel een 'goed' apparaat. Ik ga die Imac in ieder geval niet hier halen. Ik heb geen zin in 'verrassingen' bij de douane... Sta ik daar met mijn backpak en kleinere ruzak en e.v.t. nog een tas met allemaal boeken met daarbij een onwijs grote witte doos van Apple! }:O "Ja meneer, lekker 7 weken op vakantie geweest? Komt u maar 's even mee! Nederland moet nog even wat extra belasting innen" :+

Ben 'net' (july 2007) afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool, zou ik dan toch nog gebruik kunnen maken van die 'sudentenkorting'? Of gaat Apple daar over mierenneuken? Ik kan ook nog steeds inloggen bij surfspot en op de website van de HHS bij 'Apple on campus'. Heb me ook nog niet uitgeschreven trouwens, want dat ging niet meer bij het 'Centrale studenteninschrijving punt', dat moet tegenwoordig per post ...'. Dat doe ik dan wel als ik terug kom in oktober, dan komt Leopard toch uit?

Indien Apple niet gaat mierenneuken over het feit dat ik 'eigenlijk' geen student meer ben, maar een net afgestudeerde student zonder baan, dan zou ik toch gewoon een samengestelde iMac 24" bij de Mediamarkt in Den Haag kunnen kopen aangezien je die studentenkorting gewoon bij elke willekeurige Apple reseller moet kunnen kopen?

Misschien hoort dit niet thuis in dit topic, maar toch voor diegenen die al een Imac hebben danwel ervaring er mee hebben: om games te spelen onder Windows XP. Is het 'beter' VMware Fusion te gebruiken of Parrallels? Ik las namelijk ergens dat VMware Fusion alleen tot Directx 8.1 support had, maar zag op Youtube wel iemand Bioshock spelen. :? Of maakt dit alles straks met 'Leopard' niets meer uit i.v.m. Bootcamp? De actie van VMware Fusion $20 mail in rebate geldt alleen voor US customers, ik zou dit dan dus doen via mijn vriendin.

Alvast bedankt voor de reacties!
Als je ziet hoe wilt die mannen zijn met het inladen en uitladen van vliegtuigen zou ik nooit iets anders willen dan zulke dingen meenemen via handbagage. Maar een 20" iMac zal niet gaan lukken. Ik zou er dan maar wat AppleCare bijkopen... maar of je die dan mag aanbieden in Europa?? Wederom een vraag.

Type DVD kun je checken als de mac aanstaat. Niet als hij uit is.

Ik vind dat je bereidt bent om veel risico te lopen door een paar € uit te sparen, door je mac in Amerika te kopen. That's my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
@ Werner de Bijl

Sorry, misschien ben ik niet duidelijk geweest in mijn verhaal, het is hier ook vroeg in de ochtend 6.22am. Ik bedoelde met 'hier', hier in de VS. Ik ben hier momenteel op vakantie.

Je hebt helemaal gelijk dat je dit soort dingen mee zou moeten meenemen als handbagage. Daarnaast 'verdwijnt' er ook nog wel eens wat aan bagage enzo...

Als ik een iMac haal, dan doe ik dit natuurlijk gewoon in Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door MarcusAuyrelius op 21-09-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

De informatie over studenten korting kun je gewoon vinden op deze pagina. Had je dus zelf ook even kunnen op zoeken..

Daar staat overigens het volgende:
De volgende personen zijn gerechtigd producten te kopen via de Apple Store voor individuele gebruikers in het Onderwijs:
  • leerkrachten, mentoren of personen in een andere toezichthoudende functie die zijn verbonden aan een onderwijsinstelling in Nederland
  • studenten van 18 jaar of ouder die in het bezit zijn van een geldige studentenkaart en die studeren aan, of zijn toegelaten tot, een onderwijsinstelling in Nederland
  • ouders die een aankoop doen namens hun kind, mits laatstgenoemde momenteel studeert aan, of is toegelaten tot, een instelling voor hoger of universitair onderwijs
De bovenstaande Apple hardwareaankopen kunnen alleen online bij de Apple Store voor het Onderwijs worden gedaan.
Dus deze aktie geld niet meer voor jou.

[ Voor 1% gewijzigd door Levi Strauss op 21-09-2007 18:45 . Reden: URL Apple Store aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
@ Levi Strauss

Ah, bedankt. Dat is dus jammer, want het scheelt toch wel een hoop. En inderdaad, volgende keer moet ik iets beter lezen ;)

• Levi Strauss
  • Niet online
Volgende keer beter.. :)
Ook lees ik dat er best een aantal mensen zijn die last hebben, of hadden, van een gele waas in het scherm. Ik wil als ik terugkom van vakantie uit de States eigenlijk wel zo'n iMac 24" halen, maar natuurlijk wel een 'goed' apparaat.
Klopt inderdaad dat sommige Apple's dit hebben, kan gebeuren. Als je via de Online store van Apple besteld, kan je tot 14dagen na aankoop/ontvangst (weet ik niet precies) het product Annuleren en je geld terug vragen of een vervangend model. Info over verkoop voorwaarden lees je hier.

Resellers bieden vaak de Mac aan ter reparatie ipv een vervangend model. Aankopen zijn vaak ook definitief. (Dit kan verschillen per reseller..)
MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:27:
Ah, bedankt. Dat is dus jammer, want het scheelt toch wel een hoop. En inderdaad, volgende keer moet ik iets beter lezen ;)
Als het om het geld gaat zou je ook bij mailamac.nl kunnen bestellen. Daar zit echter wel een maar aan.. Je krijgt een stukje minder support.
De andere kant van de medaille
Laten we eerlijk zijn: een lage prijs heeft een keerzijde. Mail-a-Mac biedt weliswaar een prima advies zonder opdringerige verkoopmethodes, maar...

U heeft geen support nodig,
en daarom verdient u ook de lage Mail-a-Mac prijs! Mail-a-Mac heeft dus geen eigen helpdesk. Voor vragen bent u aangewezen op de websites en hulplijnen van fabrikanten en distributeurs. Op onze website treft u o.a. links aan naar websites van deze fabrikanten en andere belangrijke sites met oplossingen voor eventuele problemen. Een doorgewinterde Apple-gebruiker kan hiermee uitstekend uit de voeten.

Mail-a-Mac heeft geen eigen reparatie-faciliteiten.
Voor reparaties van Apple-producten kunt u o.a. gebruik maken van de landelijke service-provider Card Services. Zij kunnen u tevens servicecontracten en garantieverlenging aanbieden. Informatie over hoe u hen kunt bereiken treft u ook op deze website en bij uw levering aan. Daarnaast adviseren en verkopen wij AppleCare service-contracten. Uitsluitend voor producten die direct na het openen van de verpakking defect blijken te zijn kunt u zich tot Mail-a-Mac wenden.

Het is niet mogelijk producten 'op proef' te kopen.
Een bestelling bij Mail-a-Mac is altijd definitief. Indien u behoefte heeft producten te bekijken alvorens u ze aanschaft, kunt u zich beter wenden tot een dealer met een showroom.
Hoop dat je zo genoeg info hebt..

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03 14:09
Ik loop nu al een tijdje rond heel wat vragen.
Dat ik wil overschakelen naar een mac is duidelijk.

De keuze zit nu tussen een
MacBook Pro - 15'4 - 2.2Ghz
iMac 24" 2.4Ghz

De reden waarom ik voor een MacBook zou kiezen is de mobiliteit. Ik begin met een eigen zaak in webdevelopment en het is natuurlijk handig gewoon je pc meenemen en huppa makkelijk alles aan je klant te kunnen laten zien.

Nadeel is weer een beetje.. je moet altijd op zo'n 15'4 inch scherm werken. Ook al is de resolutie hoog en kan je toch veel kwijt op je scherm, 'k vind het leuker op een gewoon scherm te werken en dus was de optie op een 23" HD scherm van Apple erbij te kopen, wat natuurlijk een serieuze meerprijs met zich meebreng (kan misschien slimmer zijn van een Dell 24" te kopen, weet het niet zo, maar ze zijn in ieder geval stuk goedkoper).

Waarom zou'k dan een iMac willen kopen, tjah.. daar zit het scherm automatisch in en qua specs ligt het in de lijn van de MacBook Pro, deze zou zelfs nog iets sneller zijn, maar goed. 't Enigste wat me een beetje zorgen maakt is de warmteontwikkeling van de iMac. Je zit met zo'n groot scherm, processor, gfx en heel de boel op een vrij dunne ruimte geduwd. 't Kan toch niet dat na verloop van tijd je scherm hier niet onder gaat lijden ?
Oki bij een laptop zit alles ook dicht opeen, maar daar zit het scherm wel op een andere plaats en niet zo dicht bij die warmte bronnen.

Misschien, dus wat bevindingen van mensen die een 24" iMac hebben, wat zou jij doen in dit geval.
Het gebruik van de computer richt zich dus op intensief webdevelopment.

Progs:
- Zendstudio
- Photoshop (Adobe CS3)
- Acrobat
- Webbrowser gebruik
enz...

't Zwaarste is dus eigenlijk gewoon Photoshop, maar voor beide systemen zou dit vlot moeten draaien. 't Is nu gewoon de prijsvergelijking. Op zich liggen ze niet erg veel uit elkaar, maar toch..
Enige tips of raad hierin ?

iMac:
Prijs: Eur 1.742,14 (Excl. BTW)
Gegevens:
  • 2,4-GHz Intel Core Duo 2
  • 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x1 GB
  • 320 GB Serial ATA-schijf
  • SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
  • Apple Mighty Mouse
  • Toetsenbord met kabel (Belgisch) + Mac OS X (Internationaal Engels)
  • AppleCare Protection Plan voor iMac - Auto-enroll
  • ATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB memory
  • 24-inch glossy widescreen LCD
  • AirPort Extreme
  • Bluetooth 2.0 + EDR
MacBook Pro
Prijs: Eur 1.940,49 (Excl. BTW)
Gegevens:
  • 2,2-GHz Intel Core 2 Duo
  • 2 GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1 GB
  • Serial ATA-schijf van 120 GB (5400 rpm)
  • Breedbeeldscherm met glanzende toplaag
  • SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
  • Toetsenbord met backlightverlichting (Belgisch) & Mac OS (Internationaal Engels)
  • AppleCare Protection Plan voor MacBook Pro - Auto-enroll
  • Bluetooth 2.0
  • Apple Remote
  • Lichtnetadapter
  • Batterij

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:44

MrFish

Untitled

Sinds de iMac software update 1.1 heeft mijn iMac 24" / 2.4 GHz / 3 GB ram vrij irritante kuren: het beeld blijft hangen, maar de muis kun je nog wel bewegen. Ook via SSH valt er nog in te loggen, en is de machine alsnog redelijk clean te rebooten. In de console is de "beruchte" melding ** ASIC Hang Log Start ** te zien. Met mijn macbook heb ik zulke problemen nog nooit gehad. Daarmee haal ik gemakkelijk uptimes van tegen de maand (dan zijn er meestal updates). Met de iMac ben ik al blij met een dag zonder freezes. :(

Het opstarten van een programma als Aperture (en eventueel het aanklikken van een paar foto's) lijkt zo'n beetje een crash te garanderen. Vandaag heb ik twee keer een crash gehad binnen 25 minuten tijd terwijl ik een simpel filmpje in quicktime keek. Ook tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een presentatie in keynote of het maken van een dvd in iDVD kan het fout gaan. Wakker worden uit sleep gaat ook niet altijd goed. Op het discussions forum van apple zijn meer mensen met dit probleem.

Met software update 1.0 was ik welliswaar ook niet helemaal probleem vrij (er waren af en toe wat probleempjes in aperture, maar ik kon er wel gewoon uren mee werken zonder vastlopers), maar was het in elk geval werkbaar.

Zijn er hier nog meer lotgenoten? Of is de meerderheid hier probleemvrij? En gebruiken de mensen zonder problemen ook wat 'zwaardere' software? Ik vraag me namelijk ernstig af of het echt alleen maar een software probleem is, of dat er ook een 'hardwarefactor' is.

NB: het geheugen is op fouten gecontroleerd met memtest. Ook heb ik geen rare software of 'haxies' geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130635

Na een aantal negatieve ervaringen te hebben gehad met windows machines denk ik er nu toch echt serieus over om aan de Mac te gaan. Hij hoeft niet portable te zijn dus ik denk aan een iMac. Ik heb nu de 20" versie 2.4GHz Intel Core 2 Duo processor en 2 GB intern geheugen in mijn gedachten.

Ik wil de iMac gaan gebruiken om te internetten, office applicaties te draaien, websites te maken met Dreamweaver, Fireworks & Photoshop. Dit moet volgens mij allemaal kunnen of niet?

Ik heb nog nooit een Mac gehad dus nog een aantal vragen van mijn kant, wellicht weet iemand hier het antwoord:

- Kan ik de iMac gewoon met UTP kabel aan mijn router (Draytek Vigor 2200E) hangen zodat hij in mijn thuisnetwerk functioneert: bestanden/printer delen met windows machines?

- Kan ik de bestanden van Office Mac gewoon uitwisselen met mijn Windows machines? Kan ik daarmee ook office 2007 documenten openen van een windows machine?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
@MrFish: Hier ook 1.1 geïnstalleerd vorige week, maar nog geen problemen. Het valt me wel op dat bijvoorbeeld Firefox af en toe hangt. Volgens OS X is het niet zo dat hij niet meer reageert, maar als je ermee wil werken, dan lukt dat niet.
Anoniem: 130635 schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:04:
Na een aantal negatieve ervaringen te hebben gehad met windows machines denk ik er nu toch echt serieus over om aan de Mac te gaan. Hij hoeft niet portable te zijn dus ik denk aan een iMac. Ik heb nu de 20" versie 2.4GHz Intel Core 2 Duo processor en 2 GB intern geheugen in mijn gedachten.

Ik wil de iMac gaan gebruiken om te internetten, office applicaties te draaien, websites te maken met Dreamweaver, Fireworks & Photoshop. Dit moet volgens mij allemaal kunnen of niet?
Sure. Dat kan een computer van 5 jaar terug ook, dus een gloedjenieuwe iMac zeker :)
- Kan ik de iMac gewoon met UTP kabel aan mijn router (Draytek Vigor 2200E) hangen zodat hij in mijn thuisnetwerk functioneert: bestanden/printer delen met windows machines?
Yup :) (Staat ook gewoon in de specs op de Apple site he ;) )
- Kan ik de bestanden van Office Mac gewoon uitwisselen met mijn Windows machines? Kan ik daarmee ook office 2007 documenten openen van een windows machine?
Openoffice (of in mijn geval dan de Mac-port NeoOffice :P ) rules 8) Uitwisselen kan gewoon hoor, zolang beide stukjes software het gebruikte bestandsformaat maar ondersteunen. Wat dat betreft is Microsoft Office het meest antieke stuk software ooit, want het ondersteunt alleen enkele MS-formaten, terwijl iets als NeoOffice eigenlijk alles wel ondersteunt. Je kan er zelfs PDF's mee maken. Enne... Ies graties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:43

Licko

ZVDK

ik ben ook aan het kijken naar een imac

nu twijfel ik alleen tussen het nieuwe instap model, of de oude (tweedehands) 20"
qua specificaties doen ze niet echt voor elkaar onder of heb ik dat helemaal mis?

ik denk dat die oude ook beter past bij mijn macbook :P

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51
Ik zou gewoon de nieuwe kopen. Je hebt garantie en 64 Bits processor .

Dan heb ik het design en het nieuwe toetsenbord nog niet meegerekend.

Daarbij zou ik nooit investeren in Geschiedenis :)

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:43

Licko

ZVDK

carfreak02 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:28:
Ik zou gewoon de nieuwe kopen. Je hebt garantie en 64 Bits processor .

Dan heb ik het design en het nieuwe toetsenbord nog niet meegerekend.

Daarbij zou ik nooit investeren in Geschiedenis :)
heeft de iMac hiervoor ook niet een 64 bits processor?
maar je hebt wel gelijk idd :)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Levi Strauss
  • Niet online
Zijn er inmiddels ook al 20" iMacs die trouwens geen last hebben van de helderheid verschillen in het scherm? Heb nog geen berichten gezien over 20" waarbij iemand een goede geleverd had gekregen, ben hier toch wel benieuwd naar.

Met de helderheid verschillen bedoel ik de problemen die in dit artikel staan omschreven. Voornamelijk het eerste gedeeldte over het verschil tussen boven en onder.

• Gluten Parody
Alle 20" iMacs hebben dat euvel. TN-panelen zijn qua tint
nogal kijkhoekafhankelijk. Als je loodrecht op de bovenkant
van het scherm kijkt en daarna naar de onderkant, kijk je
onder een hoek van rustig 30 graden. Dat veroorzaakt het
tintverschil wat je ziet. Er zijn dus geen 'goede' of 'slechte'
20" iMacs, ze vertonen dit verschijnsel allemaal. Het is dus
geen defect ofzo.

• carfreak02
Licko schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:53:
[...]

heeft de iMac hiervoor ook niet een 64 bits processor?
maar je hebt wel gelijk idd :)
Foutje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door carfreak02 op 26-09-2007 19:53 ]

• Levi Strauss
  • Niet online
Gluten Parody schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:34:
Alle 20" iMacs hebben dat euvel. TN-panelen zijn qua tint
nogal kijkhoekafhankelijk. Als je loodrecht op de bovenkant
van het scherm kijkt en daarna naar de onderkant, kijk je
onder een hoek van rustig 30 graden. Dat veroorzaakt het
tintverschil wat je ziet. Er zijn dus geen 'goede' of 'slechte'
20" iMacs, ze vertonen dit verschijnsel allemaal. Het is dus
geen defect ofzo.
Het verschil tussen de helderheid aan de bovenkant/onderkant is wel degelijk een defect. Heb hier zelf over gebeld met Apple, het er werd gezegt dat het probleem bekend was en dat er iets aangedaan zou worden. Dit helderheid verschil licht trouwens ook gewoon totaal los van de kijkhoek.. Het is gewoon lichter, hoe je ook kijkt, aan de onderkant.

Verder stond er ook op de website die ik eerder aanhaalde de volgende quote:
Maybe just a hint for all that are suffering from an Imac that has gray shades (differences in brightness) at the bottom of the display.
As being a technician I opened my Imac (which is very easy) and found out that the connector of the bottom fluorescent light had come loose.
After putting it in to place and assembling the whole thing the display looks better than ever. I really love this computer.

• Gluten Parody
Rare uitleg, als de onderste backlight niet goed werkt
zou het beeld toch donkerder moeten zijn? Anyway,
mijn iMac 20" is egaal over het hele scherm, los van
het tintverschil door de kijkhoek. En ik heb er een stuk
of vijf gezien die ook prima waren. Ze bestaan dus wel. ;)
Overigens kan ik het probleem met het kleurverschil
van de finder-vensters (zoals beschreven in de link
die je gaf) prima reproduceren. Op ieder ander TN
beeldscherm zul je dit ook terugzien. Het is niet voor
niets de goedkoopste LCD-techniek.

[ Voor 30% gewijzigd door Gluten Parody op 26-09-2007 22:53 ]

• Levi Strauss
  • Niet online
Hoe lang heb je je iMac? Want de gene die ik had gezien was niet egaal.. Was precies zoals de website omschreef. En dat tint verschil maakt mij niet zo veel uit, maar wél dat de helderheid aan de onderkant veelste fel is invergelijking met de bovenkant..

En het lijkt me trouwens sterk dat Apple dan aangeeft dat het probleem bekend is, als het zo zou horen, dus geen probleem zou zijn.. :?

• Gluten Parody
Als je een finder-venster helemaal onderin het beeld
heb staan en je kijkt er loodrecht op (dus kijkhoek =
nul graden), is ie dan lichter dan een finderscherm
bovenin met kijkhoek = 0? Dat is bij mij dus niet zo.

De situatie in onderstaand plaatje heb ik hier wel, dus
onder een hoek van 30 graden is het finder-venster te
licht en 'washed out'.

Afbeeldingslocatie: http://www.silvermac.com/wp-content/uploads/2007/09/finder-2a.jpg

Als je backlight onderin teveel licht geeft, zie je dat vanuit
alle hoeken. Dan is je iMac inderdaad stuk, maar alle exem-
plaren die ik heb gezien waren keurig egaal. Als die van jou
dat niet is zou ik even een nieuwe vragen.

• Levi Strauss
  • Niet online
Ja, ik heb er nog géén gekocht, want ben eerst wezen kijken bij een reseller.. Heb even staan praten en echt poosje staan kijken.. en ook met die finder vensters gekeken en vergeleken. Vanaf onder en boven gekeken.. Kijken of als ik vanaf onder keek of dan de bovenkant lichter werd, maar dat was niet zo. Dus de onderkant was gewoon lichter, onafhankelijk van de kijkhoek.

Dus heb ik vervolgens met Apple gebeld of dit zo hoorde, waarop hun antwoord was dat het bekend was, in behandeling was genomen en opgelost zou worden.

• Gluten Parody
Je maakt hier een denkfout: als je wilt checken of een
findervenster bovenin het scherm ook verkleurt, zul je
er dus óók van bovenaf op moeten kijken. Het scherm
dus even voorover kantelen en onder een hoek van
bovenaf op de bovenkant van het scherm kijken, dan
zul je zien dat hier precies hetzelfde fenomeen ontstaat.
Als je van onderaf onder een hoek naar het scherm kijkt
wordt het findervenster juist donkerder.

Ik denk dat het scherm sowieso niet geschikt voor je is
als je er designwerk op wilt doen. Het paneel wat er in zit
kan zich echt niet meten met een Cinema Display, of een
vorig model iMac. Als design je ding is zou je eventueel
een vorig model kunnen nemen. Daar zit een keurig IPS
paneel in wat qua kleurechtheid meer te bieden heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door Gluten Parody op 26-09-2007 23:36 ]

• Levi Strauss
  • Niet online
Neem nou maar van mij aan dat ik goed gekeken heb..

Ja is inderdaad ook een overweging geweest. Een Mac Mini met een scherm bijv. Maar als het scherm gewoon verder egaal is buiten om die kijkhoek (want ik zit er toch altijd recht achter) dan denk ik dat het voor mij best te doen is als vormgever.

Ga hem één dezer dagen bestellen, als het té erg is om mee te werken, wat ik nog niet heb gedaan zeg maar. Dan stuur ik hem terug, en zal ik een andere oplossing moeten zoeken. Ik ga er iig nu vanuit dat het probleem inmiddels opgelost is, en dat de helderheid nu* goed moet zijn.

*De tijd die Apple mij aanraadde om te wachten met bestellen is inmiddels verstreken..

[ Voor 4% gewijzigd door Levi Strauss op 26-09-2007 23:44 . Reden: Antwoord geven op edit.. ]

• Gluten Parody
Blijf het een raar verhaal vinden van die Appleflap, hoor.
Gaan ze dan andere panelen in de iMac hangen ipv de
huidige LG's?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
Alcatrash je hoeft geen enters te gebruiken, line breaking doet GoT zelf..

|>

• Levi Strauss
  • Niet online
Ik heb geen flauw idee, ik denk zelf dat het iets met die connector te maken heeft gehad. Kan er pas over oordelen als ik er zelf een heb waarbij dat probleem er niet is. Als het er dan nog steeds in zit, weet ik het ook niet. Ik ga er vanuit dat ze me wel op de juiste manier voorlichten. Technisch zijn ze daar verder ook niet op ingegaan, alleen dat het opgelost zou worden.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:50

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Waarschijnlijk ga ik binnenkort de 24" bestellen. Ik ga nog even wat fora napluizen om te kijken hoe het met de problemen staat op dit moment. Als het allemaal oke schaf ik de 24" aan.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier nog een ander probleem en ik ben dus niet de enige. Mijn iMac heeft last gehad van condens achter het scherm. Toen de (gloednieuwe) iMac even stond te draaien vormde zich kleine waterdruppeltjes achter het scherm. Bij een andere GOT gebruiker is er zelfs een waas achtergebleven. Ik wacht het even af want ik heb het niet meer gezien maar over het scherm valt voldoende te discussieren.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Heb inmiddels m'n 20inch binnen en heb direct gekeken of ik dit probleem ook had. Gelukking kon ik niks vaags vinden en ben ik superblij met m'n eerste Mac ooi. Ik heb trouwens ook een OPTIARC dvd drive.

Anyways klopt het dat VLC of Mplayer de enige mogelijkheid is om mkv af te spelen op MAC? Heb wel verschillende codecs geprobeerd maar het haperd nog steeds in Mplayer:S. En klopt het dat de eject button niet werkt onder Vista ?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Windows Media Player ? Dat is een ppc applicatie die draait onder rosetta, logisch dat dat gaat haperen..

[ Voor 18% gewijzigd door Kaspers op 27-09-2007 18:32 ]

Anoniem: 87302

Kijk eens aan.... een iMac kloon van Gateway.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/09/gatewayone-official.jpg

19 inch, wireles keyboard / mouse included. $1,300-$1,900.

Niet slecht voor een kopie.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/09/gateway-one-2.jpg

• carfreak02
Ja schitterend lelijk. Om een voorbeeld te noemen. Kijk alleen eens naar de Afstandsbediening.

Ik heb mijn iMac nu 3 weken denk ik. En hij blijft mooi !

Geen enkel probleem gehad , scherm is top ! Stil. En heerlijk snel. Wat wil je nog meer O+

Aanrader.

[ Voor 15% gewijzigd door carfreak02 op 27-09-2007 21:54 ]

Anoniem: 87302

carfreak02 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:51:
Ja schitterend lelijk. Om een voorbeeld te noemen. Kijk alleen eens naar de Afstandsbediening.

Ik heb mijn iMac nu 3 weken denk ik. En hij blijft mooi !

Geen enkel probleem gehad , scherm is top ! Stil. En heerlijk snel. Wat wil je nog meer O+

Aanrader.
Ach, ik vind hem wel mooi hoor, maar ik koop geen PC's meer. Ik vind het op de a.b. na wel een Apple gehalte hebben.

Ook ik vind het voor een gateway wel mooi, vreemd dat hij duurder dan een iMac is.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 27-09-2007 23:24 ]

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik vind hem veeeel te lomp (de gateway).. doe mij maar een iMac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 21:59
Eswip schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:40:
Ik vind hem veeeel te lomp (de gateway).. doe mij maar een iMac..
En dan ben je osx nog vergeten. Want vista hp is nou niet je van het!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 23:49
Kan iemand mij vertellen hoeveel iMac 24" 2,4Ghz via Surfspot.nl kost ? Via Apple kost hij 1.644,58 (student). Heeft het zin om inloggegevens voor surfspot aan te vragen bij mijn school ?

• xortw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-03 15:04
Armo schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:30:
Kan iemand mij vertellen hoeveel iMac 24" 2,4Ghz via Surfspot.nl kost ? Via Apple kost hij 1.644,58 (student). Heeft het zin om inloggegevens voor surfspot aan te vragen bij mijn school ?
Het hele rijtje surfspot prijzen:
Eur 1.103,13 voor 20" 2,0 GHz
Eur 1.332,80 voor 20" 2,4 GHz
Eur 1.608,88 voor 24" 2,4 GHz
Eur 2.040,85 voor 24" 2,8 GHz

incl. BTW

• MarcusAuyrelius
Armo schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:30:
Hiya, via de HHS on campus:

20" 2,0 GHz: € 1.055,53
20" 2,4 GHz: € 1.275,68
24" 2,4 GHz: € 1.538,67
24" 2,8 GHz: € 1.952,79

Allemaal inclusief BTW.

Er zit dus verschil in bij scholen, ik denk dat de grote van de school daarmee te maken heeft en daarmee de afspraken.

[ Voor 11% gewijzigd door MarcusAuyrelius op 29-09-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
'Weet' iemand hoe vaak Apple een update doorvoert in de iMac lijn? Dit is natuurlijk een schatting/gok, aangezien alleen Apple zelf dit soort dingen (met 'zekerheid') weet.

Ik zit te twijfelen of ik niet misschien gewoon moet wachten op een 2e revisie van deze iMacs. Tuurlijk, ik weet ook wel dat je met alles op die manier kan blijven wachten. Maar ik wil gewoon ook games kunnen spelen ook al is de iMac daar niet primair voor bedoeld. Apple geeft de consument dit keer ook geen keuze met betrekking tot een eventuele betere videokaart.

Ook lijkt het me wel leuk om er een Blu-ray/HD DVD speler of recorder of combi in te hebben, of in ieder geval de keuze daartoe. Hoe kan ik anders optimaal gebruik maken, als gemiddelde consument zeg maar (huis tuin en keuken gebruik), van het 1900 x 1200 panel. Tuurlijk, bij games enzo, maar ik wil meer met dit scherm kunnen als dat.

Ik heb als ik terug kom van vakantie >4k te besteden en ik heb geen zin in een high end windows systeem. Ik wil 's wat anders. Een cadeautje aan mezelf voor het afstuderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 20:17
Dat kun je allemaal niet verwachten.. Op deze iMacs kun je overigens aardig games spelen (iig op de 24" versies)..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
MarcusAuyrelius schreef op zondag 30 september 2007 @ 03:12:
'Weet' iemand hoe vaak Apple een update doorvoert in de iMac lijn? Dit is natuurlijk een schatting/gok, aangezien alleen Apple zelf dit soort dingen (met 'zekerheid') weet.

Ik zit te twijfelen of ik niet misschien gewoon moet wachten op een 2e revisie van deze iMacs. Tuurlijk, ik weet ook wel dat je met alles op die manier kan blijven wachten. Maar ik wil gewoon ook games kunnen spelen ook al is de iMac daar niet primair voor bedoeld. Apple geeft de consument dit keer ook geen keuze met betrekking tot een eventuele betere videokaart.

Ook lijkt het me wel leuk om er een Blu-ray/HD DVD speler of recorder of combi in te hebben, of in ieder geval de keuze daartoe. Hoe kan ik anders optimaal gebruik maken, als gemiddelde consument zeg maar (huis tuin en keuken gebruik), van het 1900 x 1200 panel. Tuurlijk, bij games enzo, maar ik wil meer met dit scherm kunnen als dat.

Ik heb als ik terug kom van vakantie >4k te besteden en ik heb geen zin in een high end windows systeem. Ik wil 's wat anders. Een cadeautje aan mezelf voor het afstuderen :)
http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
MarcusAuyrelius schreef op zondag 30 september 2007 @ 03:12:
Als je 4k te besteden hebt dan zou ik voor Mac Pro gaan samen met een mooie ACD. Genoeg configuraties mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
Ik kwam deze website via macrumors tegen: http://www.colorwarepc.com/

Best gaaf, zo kan je gewoon je iMac professioneel een kleurtje geven :P
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Product iMac
Recommendation: Buy - Product recently updated
Last Release August 07, 2007
Days Since Update 54 (Avg = 185)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmmm, dus het zou zo kunnen zijn dat ze met een 2e revisie komen omstreeks, laten we zeggen februari/maart ... zeg maar ruw na het 1e kwartaal 2008. Ik denk dat ik best nog even geduld kan hebben, al is het wel moeilijk ... m'n handen branden hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
Armo schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:23:
[...]

Als je 4k te besteden hebt dan zou ik voor Mac Pro gaan samen met een mooie ACD. Genoeg configuraties mogelijk...
lol, ik ben zeg maar echt een Apple N00B haha. De Mac Pro is denk ik niet echt iets voor mij. Ik wil eigenlijk van mijn huidige windows systeem 'af', los scherm en losse kast en los dit en lost dat.

Het alles in een concept van Apple met de iMac spreekt mij juist zo aan... maar, als de zeikerd die ik misschien ben, ik wil wel wat meer eigenlijk dan 'hij' nu in zich heeft en ik wil kunnen gamen. Ik wil er immers wel weer een tijdje mee vooruit kunnen. Verder heb ik dus nog geen echte ervaring met een 'Mac' dan wel OSX, behalve van wat ik zie in de Mediamarkt waar ik werk lol. Maar ja, ik wil gewoon lekker op mijn gemak thuis ervaring opdoen. Ik wil 's iets nieuws.

Ik snap best dat bijvoorbeeld de Mac Pro veel meer upgrade mogelijkheden heeft, maar die is toch ook wel meer voor de 'professionele' markt. Daar val ik niet onder lol.

Tsjonge, als je ziet hoe vaak ik 'ik wil' heb opgeschreven in deze post... ik lijk wel zo'n onwijs verpest joch :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29
MarcusAuyrelius schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:30:
Ik kwam deze website via macrumors tegen: http://www.colorwarepc.com/

Best gaaf, zo kan je gewoon je iMac professioneel een kleurtje geven :P
Product iMac
Recommendation: Buy - Product recently updated
Last Release August 07, 2007
Days Since Update 54 (Avg = 185)

Hmmm, dus het zou zo kunnen zijn dat ze met een 2e revisie komen omstreeks, laten we zeggen februari/maart ... zeg maar ruw na het 1e kwartaal 2008. Ik denk dat ik best nog even geduld kan hebben, al is het wel moeilijk ... m'n handen branden hehehe
Zo kun je altijd blijven wachten. Als jij 'm koopt na het 1e kwartaal van 2008 komt er een half jaar later misschien weer een nieuwe of een geupdate, zo kun je aan de gang blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
baldbelow schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:54:
[...]

Zo kun je altijd blijven wachten. Als jij 'm koopt na het 1e kwartaal van 2008 komt er een half jaar later misschien weer een nieuwe of een geupdate, zo kun je aan de gang blijven...
Mwa.. als je nog even hebt zou ik wachten tot de volgende update.. Dan direct bestellen wanneer hij uit is, heb je er het langst profijt van dat hij "nieuw" is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eswip schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:15:
[...]

Mwa.. als je nog even hebt zou ik wachten tot de volgende update.. Dan direct bestellen wanneer hij uit is, heb je er het langst profijt van dat hij "nieuw" is :P
Kun je doen.
Aan de andere kant, nu deze iMac al een tijdje uit is zijn de zwakheden van het systeem bekend (en eventueel gefixt met een update), dus is de kans klein dat je vervelende verassingen tegenkomt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
baldbelow schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:54:
[...]

Haha, ja dat begrijp ik. Dat gaf ik eerder immers ook al aan.

Maar zoals Eswip ook al opmerkt, ik kan nog wel even wachten. Het is niet zo dat ik 'm NU moet hebben. Mijn handen 'branden' maar ik zit niet op hete kolen ;) :P

[ Voor 0% gewijzigd door MarcusAuyrelius op 30-09-2007 13:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Datafeest schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:21:
[...]

Kun je doen.
Aan de andere kant, nu deze iMac al een tijdje uit is zijn de zwakheden van het systeem bekend (en eventueel gefixt met een update), dus is de kans klein dat je vervelende verassingen tegenkomt.
Het is geen geheel nieuw ontwerp, volgens mij. De tot nu toe bekende problemen hebben volgens mij voornamelijk met de schermen te maken en dat was bij de vorige generatie iMacs ook al zo.

Ik zou gewoon kopen. iMacs worden nooit gamemonsters en als Apple nu niet de mogelijkheid heeft gegeven de graka te upgraden, dan verwacht ik niet dat dat bij de volgende versie al wel kan. Maargoed, zeker weten doe je het nooit. Ik kan COD2 in ieder geval op 1920*1200 met 2*AA draaien, dus die 2600 kan nog best wat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik had een vraag over de iMac, en heb de zoekfunctie al geprobeerd maar kwam niet echt het goede antwoord tegen,

Ik zelf zit erg te twijfelen tussen de iMac 2,0 GHz en de 2,4 GHz. Omdat ik niet zo thuis ben in het hele technische gedeelte vraag ik me af wanneer je beter een 2,4 GHz kan nemen ipv de 2,0.

(Een kleine info wat ik met me iMac wil doen is de casual dingen en Photoshop & Aperture waarbij ik al me foto's op externe hardeschijven zal hebben)

Zijn er mischien site's die het grote verschil uitleggen of welke progamma's bepaalde eisen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik de enige die de HD2600 een best goede videokaart vind? :)

Als je 1280*800 qua resolutie hoog genoeg vind, dan kan de HD2600 prima games aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 30-09-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
Anoniem: 37526 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:29:
Ben ik de enige die de HD2600 een best goede videokaart vind? :)

Als je 1280*800 qua resolutie hoog genoeg vind, dan kan de HD2600 prima games aan.
Ja, maar weet je. Als je dan een scherm hebt van 1900 x 1200, dan zou ik er althans ook volop gebruik van willen kunnen maken, anders kan je net zo goed een kleiner model nemen ook al is er geen een met 1280 x 800 en kan ik net zo goed blijven gamen op de laptop waar ik nu mee typ @ 1280x800. Dit heb ik nu wel gezien... niet dat het slecht is. Ik speel hier bijvoorbeeld Final Fantasy XI Online mee, en dat is al best een oud spel. DX8.1 enzo, maar wel weer gedetaileerder dan Wow. Maar dat is offtopic. Ach ja, luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusAuyrelius
burne schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 01:44:
[...]

Ik heb met de Douane gebeld vanuit de VS aangezien ik hier nu op vakantie ben. Ik heb het twee keer gevraagd. Als ik een iMac mee zou nemen, dan rekenen ze alleen 19% BTW, dus geen heffing.

Die vent klonk alleen wel echt als een z@kkenw@sser en wilde maar wat graag verder met tv kijken en koffie drinken ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet gewoon zo dat de 2600 niet zozeer ontworpen is voor gamers maar meer voor (hd)video playback? Het weergeven van compressed 1080p video materiaal loopt volgens mij als een zonnetje... Ik doe werkelijk niets met games maar veel met video/foto's.. Volgens mij is die 2600 prima geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Misschien een gekke vraag, maar zijn hier mensen die de harddisk hebben vervangen van de iMac?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Ik ben al een tijdje Apple gebruiker, ben meer dan een jaar geleden begonnen met MacBook en momenteel heb ik een MBP. Al een tijdje wil ik mijn windows bak weg doen en een Apple desktop kopen, Mac Pro liefs maar die is me te duur (student :p)

Heb momenteel een 24" scherm en vind het erg fijn werken dus kom ik uit op een 24" iMac. Zat zelf te denken om de 2,4 Ghz 24" met 3GB RAM te kopen alleen vraag ik me af of hij gaat doen wat ik wil.

1. Aangezien mijn windows bak weg gaat heb ik iets nodig om gebruik te maken van usenet. Ik wet dat er genoeg programma's zijn voor mac maar tot nu toe heb ik geen een gevonden die net zo fijn als newsleecher werkt, zoeken met superseach, leechen en de rest doet NL (parren & uitpakken). Zelf zit ik te denken om Fusion te kopen en die constant op achtergrond te laten draaien met XP voor Newseecher en andere windows toepassingen. Zal dit een beetje lekker werken ? Geheugen zal wel genoeg zijn maar zal de processor niet en beetje moeilijk krijgen ?

2. Op mijn windows bak speel ik zo af een toe een spelletje, dit wil ik ook graag met iMac doen. Meestal speel ik CoD 2, zal dit een probleem zijn of kan de ATI Radeon HD 2600 PRO dit makkelijk aan ? (dan wel via Bootcamp en niet Fusion)...

3. Ben nog niet hellemaal uit hoe ik met data opslag ga doen. Momenteel heb ik 2 x 500 GB Raid mirror in mijn windows bak en deze is meer dan voldoende (zelfde config ook in HTPC). Wat is de beste manier om mijn data op te slaan ? Ik kom sowieso uit op Extern maar hoe ? USB ? FireWire ? LAN ? (Heb gigabit netwwerkje hier). Wil wel graag ook backup mogelijkheden hebben net als nu met mirror raid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is HellaNZB of SABnzbd niet wat voor je? .NZB in een mapje sleuren en even later staat je gedownloade bestand voor je klaar. Een stuk fijner dan gehannis met een client als Newsleecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Armo: waarom een iMac kopen als je al een 24" scherm en een MBP hebt? Qua performance zullen ze elkaar niet al teveel ontlopen dus ik zou eigenlijk gewoon dat scherm aan de MBP hangen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Whieee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:40:
@Armo: waarom een iMac kopen als je al een 24" scherm en een MBP hebt? Qua performance zullen ze elkaar niet al teveel ontlopen dus ik zou eigenlijk gewoon dat scherm aan de MBP hangen ;)
Kan ik natuurlijk ook doen maar MBP is bedoeld voor mobiel gebruik en daar gebruik ik hem ook voor. Hele tijd met kabels zitten klooien zoek ik niet verder natuurlijk kan ik dan ook niet thuis downloaden als ik met MBP weg ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Waarom haal je geen Mac Mini met een dikke firewire schijf eraan? CoD2 speelt daar best op en het lijkt mij de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10-2024
Voor diegene die nog een Imac nodig hebben en van plan zijn er een binnenkort willen kopen incl leopard ?? Heb ik hier een zeer interesante spam.

;) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dawuss op 13-10-2007 11:50 ]

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan interessant zijn voor niet-studenten.. Ik zou erg voorzichtig zijn. Apple heeft, althans zo lijkt het, nu al de grootste moeite om hun bestellingen tijdig de deur uit te krijgen. De vraag zal alleen maar toenemen wanneer Leopard aangekondigt wordt. Velen wachten met bestellen tot de aankondiging. Het zal daardoor waarschijnlijk alleen maar langer duren.

Daar komt nog eens bij dat Apple de laatste tijd de resellers een beetje laat stikken. Check voor de grap maar eens hoeveel iMacs er overal nog in backorder staan...

Misschien dat je met een standaard configuratie van 2.4GHz nog de meeste kans hebt op dit moment...

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

De standaard 24" versie heb ik inderdaad bij meerdere winkels gewoon op voorraad gezien (dus de 2.4 / 320GB versie).
Als je een iMac wilt is dat een versie die het beste te krijgen is denk ik...

20" (alle versies) hebben leveringsproblemen / vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Bijna alle iMac en andere systemen hebben een levering. Dat heeft zoals gewoonlijk te maken met het einde van de boekperiode. Daarnaast heeft Apple een beperkte voorraad omdat ze dan veel minder Leopard dvd's hoeven te verstrekken aan klanten met Tiger op hun machine. Dus al met al wordt daarom de voorraad nu wat kort gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ik had m'n iMac 20" binnen 10 dagen in huis via de Apple Store. Alleen gaat weer terug om het scherm, kan daar echt niet mee werken. Had nog gelezen op Apple Discussions dat het hielp om te kalibreren, maar blijft er gewoon in zitten.. Logisch..

Dan maar een andere oplossing zoeken, want wil toch wel een Apple hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

G2.. wie verzint nu zoiets in combinatie met Macs. Ben je ook niet helemaal handig bezig...
Breezersjeugd van tegenwoordig: sommige dingen mag je best uitschrijven! 8)7

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Rapatski schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:19:
G2.. wie zint nu zoiets in combinatie met Macs. Ben je ook niet helemaal handig bezig...
Sorry maar volgens mij doe jij hetzelfde. "zint" moet verzint zijn. Daarnaast is het niet "Macs" maar "Macintosh computers" als je toch helemaal correct wilt zijn en zo graag woorden en namen helemaal wilt uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Rapatski schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:19:
G2.. wie zint nu zoiets in combinatie met Macs. Ben je ook niet helemaal handig bezig...
Oja, bij Apple werken echt alleen maar breezahsletjes :P

Maargoed, weer ontopic mensen. Bashen doe je maar in de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Ik wacht op de aankondiging van Leopard! Ik wil een 24" iMac kopen maar heb geen zin later Leopard nog eens appart aan te schaffen.

Heb afgelopen week mijn 20" iMac C2D verkocht en wil eigenlijk toch nu de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Ik heb het over verwarring met PowerPC Gx terminologie. Ik heb het niet over typo's en afkortingen (sommige dingen) in het algemeen. Kom op zeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Rapatski op 13-10-2007 14:44 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
Ik wil voor mezelf een iMac 20" gaan bestellen, maar zat met een vraag. Ik weet dat de Mighty Mouse erbij zit en heb er mee staan spelen bij Apple Store, maar toch kan hij niet tippen aan mijn huidige MX1000.

Daarom wilde ik een MX Revolution aanschaffen voor de iMac, maar is dit zijn geld waard? Werken alle knoppen en software naar behoren onder Mac OS X, of is het weggegooid geld?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ik heb de MX ook , en alles werkt . Software zit er ook bij voor OSX. En het is een topmuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
carfreak02 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:54:
Ik heb de MX ook , en alles werkt . Software zit er ook bij voor OSX. En het is een topmuis :)
Bedankt, dan haal ik die muis ook. MX muist zo lekker namelijk..

Hopelijk vanavond bestelling voor de mac + ipod plaatsen. (Me zusje wilde er graag 1, dus voor haar komt de ipod mooi ui :P)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Bigg Balls schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:40:
[...]

Sorry maar volgens mij doe jij hetzelfde. "zint" moet verzint zijn. Daarnaast is het niet "Macs" maar "Macintosh computers" als je toch helemaal correct wilt zijn en zo graag woorden en namen helemaal wilt uitschrijven.
Volgens mij doelde hij op de verwarring die kan ontstaan. Je hebt namelijk ook G3, G4 en G5 processoren. Als je dan kijkt naar de NIEUWE iMac G2... tja, dan is dat hiet helemaal handig :)

Edit: Ow ja, lekker, dat stond er al. Zat even niet helemaal op te letten.... :'(

[ Voor 7% gewijzigd door CoiLive op 21-10-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

Kan iemand die vista op de imac heeft draaien even kijken naar de windows prestatie index en deze hier posten (wel even erbij vermelden welke imac je heb) dan kan ik deze vergelijken met mijn huidige pc.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149371

Gelieve niet te crossposten.

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 23-10-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Misschien is het slim om bij de iMac dezelfde nummering
te gebruiken als bij de iPod, dus iMac 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xe0n schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:33:
Kan iemand die vista op de imac heeft draaien even kijken naar de windows prestatie index en deze hier posten (wel even erbij vermelden welke imac je heb) dan kan ik deze vergelijken met mijn huidige pc.
Mijn systeem: iMac 24" 2.8GHz, 500Gb Seagate, 4Gb Kingston 667MHz DDR2

Vista x64:
Prestatie Index: 5,0
Processor: 5,5
RAM: 5,0
Graphics: 5,9
Gaming Graphics: 5,3
Primary Harddisk: 5,7

Mijn RAM is ds de 'bottleneck' maar volgens mij wordt sneller RAM niet ondersteund.

Draait als een tierelier!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Gluten Parody schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:34:
Misschien is het slim om bij de iMac dezelfde nummering
te gebruiken als bij de iPod, dus iMac 2G.
Eigenlijk is dit de iMac G3, want G1 waren die CRT apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Kaspers schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:28:
[...]

Eigenlijk is dit de iMac G3, want G1 waren die CRT apparaten...
bijna goed, echter als je de titel van het topic er op na lees dan staat er "intel imac" en de CRT modellen zijn PPC modellen . dit is dus echt een intel imac G2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ok scherp :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of we houden Apple's benaming aan. Dan is het iMac (Mid 2007).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
edit: -laat maar-

[ Voor 95% gewijzigd door Frietsaus op 24-10-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 09:46
iMac 07 lijkt me beter, en dat tijpt makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Vandaag heb ik mijn iMac 24" binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik het een groot gemis vind dat de Apple remote control niet meer aan de zijkant bevestigd kan worden dmv een magneetje.

Verder ziet hij er wel mooi uit alleen heb ik het idee dat de vensters soms wat geel zijn. Sowieso wil ik hem nog een keer kalibreren met een apparaatje, maar dat komt volgende week wel als ik Leopard erop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Pics Bigg Balls \O/.

[ Voor 68% gewijzigd door Kaspers op 25-10-2007 16:41 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.