• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

tiguan schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:04:
[...]

Dan moet je je missus ook beheerder maken.
Sjips, het antwoord kan soms zo simpel zijn. Dit is de enige mogelijkheid dus?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Voor zover ik weet niet. Misschien weet een wat meer doorgewinterde Mac user dat? Of je moet jezelf altijd uitloggen, dan kan ze wel de computer uit zetten.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een vraag over OSX. Ik geef liever de voorkeur aan een engelse installatie. Nu hebben ze standaard NL meegeleverd. Is de OSX installatie dvd zo opgebouwd dat alle talen er in zitten of is het net zoals met Windows dat er voor iedere taal een aparte dvd is.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

Erhnam schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:54:
Is de OSX installatie dvd zo opgebouwd dat alle talen er in zitten
Dat.

OsX is volkomen multilingual, je kunt ook van een draaiende installatie de taal nog zo omschakelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nietzman op 13-09-2007 15:55 ]

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Alle talen zitten er in ja.
Moet eens wat vaker refreshen :/.

[ Voor 43% gewijzigd door Kaspers op 13-09-2007 16:03 ]

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

DoctorV64 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:25:
[...]

Sjips, het antwoord kan soms zo simpel zijn. Dit is de enige mogelijkheid dus?
Nope ook niet de oplossing, omdat er voor de andere gebruiker (beheerder of niet) in snelle wisselmodus nog programma's open staan moet de iMac met een beheerdersnaam en password afgesloten worden.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:52:
zit een 2400XT in... gemiddeld van 30fps... lijkt mij veel te weinig..
iMac is er ook met de 2600 PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat er zojuist een nieuwe update beschikbaar is voor de iMac: iMac Software Update 1.1
met de volgende omschrijving:

About iMac Software Update 1.1
This update provides important bug fixes and is recommended for 20-inch and 24-inch iMac models with 2.0, 2.4, or 2.8GHz processors.

Weet iemand wat er precies verholpen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:59:
Zie dat er zojuist een nieuwe update beschikbaar is voor de iMac: iMac Software Update 1.1
met de volgende omschrijving:

About iMac Software Update 1.1
This update provides important bug fixes and is recommended for 20-inch and 24-inch iMac models with 2.0, 2.4, or 2.8GHz processors.

Weet iemand wat er precies verholpen wordt?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=354698

Nieuwe ATI drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Wel "goed" van Apple dat ze dit soort dingen ook bijhouden...

Misschien is het dan nog "waard" voor games om een iMac te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de nieuwe update geinstalleerd, maar het verhelpt mijn probleem (gele waas) met het scherm niet. Hij gaat vandaag retour naar Apple en wacht op een nieuwe levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Denk inderdaad niet echt dat een gele waas over scherm (heb je een foto toevallig??) verholpen wordt met een SOFTware-upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Mijn 24 incher wordt zo afgeleverd. Ik hoop echt dat het scherm goed is. Ik heb met mn previous gen 24 incher zoveel problemen gehad met het scherm, dat ik nu wel eens geluk mag hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:26:
Denk inderdaad niet echt dat een gele waas over scherm (heb je een foto toevallig??) verholpen wordt met een SOFTware-upgrade...
Afbeelding zoals mijn scherm er ook ongeveer uit ziet, misschien nog iets erger maar hij staat nu al ingepakt want de TNT komt het vanmiddag ophalen.
Je ziet heel duidelijk kleurverschil in het scherm, heel irritant als je met DTP werk bezig bent en je verwacht een bepaalde kleur die je links in beeld hebt, ook in dezelfde kleur rechts in beeld. Dat is dus niet zo in mijn geval.
Afbeeldingslocatie: http://www.hostzombie.com/24imacscreen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Je had 'm met een calibrator moeten calibreren. Daarmee worden de kleuren goed bijgesteld, eerste wat ik heb gedaan dus. Prachtige kleuren daarom nu.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:56:
[...]

Afbeelding zoals mijn scherm er ook ongeveer uit ziet, misschien nog iets erger maar hij staat nu al ingepakt want de TNT komt het vanmiddag ophalen.
Je ziet heel duidelijk kleurverschil in het scherm, heel irritant als je met DTP werk bezig bent en je verwacht een bepaalde kleur die je links in beeld hebt, ook in dezelfde kleur rechts in beeld. Dat is dus niet zo in mijn geval.
[afbeelding]
Hoeveel " is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
24" volgens zijn sig, en het is een H-IPS paneel, zou dus goede kleurweergave moeten hebben. Maar vaak zijn schermen out of the box niet helemaal goed gecalibreerd.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:12:
Je had 'm met een calibrator moeten calibreren. Daarmee worden de kleuren goed bijgesteld, eerste wat ik heb gedaan dus. Prachtige kleuren daarom nu.
Ik heb de calibrator gebruikt, op advies van apple maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:15:
[...]

Ik heb de calibrator gebruikt, op advies van apple maar helaas zonder resultaat.
Simon heeft het over een hardware calibrator, denk bijv. aan een Spyder. Ik gok dat jij alleen softwarematig hebt gecalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb idd de softwarematige calibrator die in Mac Os X zit gebruikt. Maar verhelpt zo'n hardwarematige calibrator ook het verschil in brandvolume van de backlight, ik heb dus dat het linkergedeelte van m'n scherm scherper/feller brandt dan het rechter gedeelte. (daarnaast nog het kleurverschil)

Waar is zo'n hardwarematige calibrator voor een redelijke prijs te krijgen, en geeft het echt veel betere kleuren? Welk type raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ timbr2 -> ik zie op je foto niet echt onwijse kleurverschil eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:42:
Oke, ik heb idd de softwarematige calibrator die in Mac Os X zit gebruikt. Maar verhelpt zo'n hardwarematige calibrator ook het verschil in brandvolume van de backlight, ik heb dus dat het linkergedeelte van m'n scherm scherper/feller brandt dan het rechter gedeelte. (daarnaast nog het kleurverschil)

Waar is zo'n hardwarematige calibrator voor een redelijke prijs te krijgen, en geeft het echt veel betere kleuren? Welk type raden jullie aan?
fotokonijnenberg verkoopt de spyder2 express voor 100 euro ofzo, die heb ik. Verder, als backlight verschillend is dan lijkt me dat een daadwerkelijk hardware matig probleem.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:52:
zit een 2400XT in... gemiddeld van 30fps... lijkt mij veel te weinig..
Dat is toch vloeiend? Het gaat wel erg ver om de videokaarten bagger te noemen, ik vind ze voor in een thuiscomputer meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:08:
@ timbr2 -> ik zie op je foto niet echt onwijse kleurverschil eigenlijk...
Je ziet dat het aan een kant feller is dan aan de andere kant. Dit is wat exact op mijn scherm te zien is. Dit zijn 3 finder schermen onder elkaar gezet en een printscreen gedaan zeg maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.rivermind.se/imac/tricolore.png
Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=84645&d=1189430782

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
iMac uitgepakt! Geen dode pixels, en geen kleurverschillen. Helemaal blij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:18:
iMac uitgepakt! Geen dode pixels, en geen kleurverschillen. Helemaal blij dus!
Dat is goed nieuws, heb je de 20'' of de 24''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ timbr2 -> op je laatste post zie ik inderdaad dat het niet helemaal optimaal is.
Maar trekt dat als je hem langer hebt aanstaan niet weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:17:
@ timbr2 -> op je laatste post zie ik inderdaad dat het niet helemaal optimaal is.
Maar trekt dat als je hem langer hebt aanstaan niet weg?
Nee het trekt helaas niet weg, wordt steeds erger juist. Volgende week krijg ik een nieuwe mac, eens kijken of die geen kuren vertoond.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Wel "gek" eigenlijk...

Dit moet toch niet mogen voor zo'n type (lees dure) panel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:56
vraag :
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:07:
[...]

antwoord:
Blaffeh schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:52:
Ik heb zojuist besteld: Het goedkoopste 24 inch model, geupgrade naar de specs van de duurdere 24 inch, behalve RAM. Dat laat ik 1 GB. Ik zet er zelf 4 GB in van Crucial. Ook heb ik wireless tobo en muis erbij :)
had even een paar minuten niets te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:07:
[...]

Een 24 incher! Top machine, lekker stil vooral. Het viel mij op dat er nu een Optiarc dvd brander in zit ipv de Matshita van de vorige generatie. Mijn 500 GB schijf is een WD. Oh ja en natuurlijk mijn 4 GB RAM erin gezet. Easy as pie!

Ik krijg alleen mn canal digitaal smartcard niet meer werkend op de EyeTV 310. Misschien dat mn smartcard weer even opnieuw geactiveerd moet worden? Ik rommel nog wel even door :P

[ Voor 5% gewijzigd door Blaffeh op 14-09-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eerdaags ook een imac kopen. Als ik het hier goed lees kan ik het best een 1GB versie kopen en dan 3 latten van 1GB bijkopen in de winkel om ze vervolgens zelf te plaatsen.

Klopt dit?
Mag dit (garantiegewijs)?
Wat mag je zelf meer nog upgraden (harddisk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:03:
Ik ga eerdaags ook een imac kopen. Als ik het hier goed lees kan ik het best een 1GB versie kopen en dan 3 latten van 1GB bijkopen in de winkel om ze vervolgens zelf te plaatsen.

Klopt dit?
Nee klopt niet! Er zijn slechts twee geheugen sloten beschikbaar.
Ja dit mag.
Harddisk zelf upgraden is niet aan te raden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:03:

Klopt dit?
Nee dit kan niet. Wat je wel kunt doen :

1. die van 1gb kopen en 1 latje van 2 gb erbij kopen in de winkel en die zelf plaatsen (de imac heeft maar 2 slots namelijk)
2. die van 1gb kopen en dan 2 latjes van 2gb erbij kopen in de winkel en die zelf plaatsen (2 dezelfde latjes SCHIJNT beter te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:11:
[...]

Nee dit kan niet. Wat je wel kunt doen :

1. die van 1gb kopen en 1 latje van 2 gb erbij kopen in de winkel en die zelf plaatsen (de imac heeft maar 2 slots namelijk)
2. die van 1gb kopen en dan 2 latjes van 2gb erbij kopen in de winkel en die zelf plaatsen (2 dezelfde latjes SCHIJNT beter te zijn)
Allemaal goed en wel.. maar de bedoeling is om de latjes te kopen bij mijn pcboer om de hoek. Deze zijn VELE malen goedkoper dan de latjes van Apple.

Ik vraag me dus af of dit gaat werken. Ik zie niet in waarom niet eerlijk gezegd. Iemand dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
http://mailamac.nl/ daar halen, goedkoop en altijd de goede

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar dat is in Nederland. Ik woon in België. Prijzen zijn inderdaad ongeveer net zo duur (of goedkoop) als dat ik hier ga halen. De imac is daar wel een stuk goedkoper zeg en ik zie dat ze ook naar België leveren.

Maar Kingston memory kun je overal gaan halen. Dus maakt het toch niet uit, uit welke winkel ik dat geheugen heb?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 17:01 . Reden: info toeveogen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook even gecontroleerd of mijn iMac 24" goede kleuren weergeeft. Deze heeft volgens mij geen probleem (zag ook niks verkeerds). Heb verschillende vensters onder elkaar gegooit en ze waren allemaal, behalve de bovenste natuurlijk (aangezien dezegeselecteerd is), dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:15
Het zijn incidenten dat de panelen niet goed zijn. Ik heb ook geen last dat zijn er al 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07375/DSC00382.JPG.xs.jpg

Dit is em! In combinatie met een EyeTV 310 is dit mijn ultieme digitale TV-, digitale VCR-, EPG-, Digitale radio-, internet-, mail-, foto-, film- en muziekbolwerk. En dat alles ook nog eens met een enorm fijn besturingssysteem. Wat wens je nog meer?

Helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24" en ook een goed scherm? (geen fouten met kleurverlopen?) Al die verhalen maken me bang om er eentje aan te schaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het keyboard ziet er haast uit alsof je hem na gebruik in de iMac kan schuiven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:24:
24" en ook een goed scherm? (geen fouten met kleurverlopen?) Al die verhalen maken me bang om er eentje aan te schaffen :(
Ja het scherm is 100% ok. Geen dode pixels en geen kleurverschillen. En ik ben ERG kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hmmz, standaard zit er dus al 1GB geheugen in. Als ik nieuwe koop, 2GB, is 't van Kingston.

Ik lees hier dat 2 geheugenlatjes van verschillende merken niet bevorderend is? Ik heb er nu ook 512MB extra in, oud latje uit m'n notebook, en dat gaat prima.

Trouwens, op MacStuff.nl is 't goedkoper.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
Gluten Parody schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:52:
@ Kaspers en MrOrange: nog een paar dagen geduld,
dan staat er een iMac 20" naast mijn huidige ACD 20".
Foto hou je tegoed ;)
Belofte maakt schuld ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Ziet er netjes uit !
Helaas moet het ACD scherm flink verhoogd worden, maar dat is niet anders.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoezo goedkoop? De prijzen daar zijn exclusief BTW en als je dat bijtelt zijn het gewoon standaard prijzen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• THE_BASE
  • Niet online
Ik kijk steeds op MacStuff.nl, daar heb je ze al vanaf 95 euro incl. BTW (voor Intel G2)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Verwijderd

Hi, ik krijg als het goed is volgende week of de week erop ook een 24" 2.8GHz met 1Gb. Heb hier al 4Gb klaarliggen. Anyway, ik verafschuw Maxtor en vraag me af er nog iMacs worden uitgeleverd met Maxtors erin? Zou graag een WD danwel een seagate willen... Maar Maxtor, dat zou verboden moeten worden!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:18:
Hi, ik krijg als het goed is volgende week of de week erop ook een 24" 2.8GHz met 1Gb. Heb hier al 4Gb klaarliggen. Anyway, ik verafschuw Maxtor en vraag me af er nog iMacs worden uitgeleverd met Maxtors erin? Zou graag een WD danwel een seagate willen... Maar Maxtor, dat zou verboden moeten worden!
Ze gebruiken elke keer andere harde schijven... dus valt niks over te zeggen.

• carfreak02
In mijn 24" zit een superstille WD. :)

• tiguan
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:18:
Maxtor is tegenwoordig Seagate. Heb er gisteren 4 gekocht voor een backup server, maar het zijn gewoon oudere Barracuda's volgens mij. Behuizing is hetzelfde iig.

• Blaffeh
Hier nog een 24" met een 500 GB WD.

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Iemand ervaring met Bioshock spelen op de nieuwe iMac? Loopt het echt zo gaar als iedereen denkt, of zo soepeltjes als dit filmpje op youtube doet vermoeden?

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
In mijn 20" zit een Seagate Barracuda 7200.10. Niet de nieuwste
volgens mij, maar snelheid en stilte zijn in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Op iBood.com staat nu een "1x Transcend 1GB DDR2 667mhz" voor 22 euro. Gaat dit werken in een 24" iMac waar maar 1gb in zit? En is het beter meteen twee van dezelfde modules te bestellen ivm snelheid en combinatie of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Erhnam schreef op zondag 16 september 2007 @ 09:14:
Op iBood.com staat nu een "1x Transcend 1GB DDR2 667mhz" voor 22 euro. Gaat dit werken in een 24" iMac waar maar 1gb in zit? En is het beter meteen twee van dezelfde modules te bestellen ivm snelheid en combinatie of maakt dat niet uit?
Dat zou moeten werken, de specs zijn in ieder geval de juiste. Helaas weet je het pas zeker als je het probeert. :) Maar ik geef het goede kans. Ik zou niet 2 van die modules kopen, gewoon 1 en die bij de module stoppen die er nu al in zit. Zou niet uit mogen maken qua " snelheid en combinatie" zoals je het noemt. In mijn ervaring zijn Macs minder kieskeurig geworden mbt welke modules je erbij propt sinds de switch van PowerPC naar Intel...

[ Voor 12% gewijzigd door estorino op 16-09-2007 09:39 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Transcend reepjes werkten bij mij in een Mac Mini G4
en in een Macbook 1.83 GHz, zonder problemen. Goede
prijs ook, dus gewoon doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

tiguan schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:29:
Maxtor is tegenwoordig Seagate. Heb er gisteren 4 gekocht voor een backup server, maar het zijn gewoon oudere Barracuda's volgens mij. Behuizing is hetzelfde iig.
Nope, de Maxtor modellen heten nu Seagate DiamondMax en zijn precies dezelfde hardware als de Maxtors waren. Zou ook suf zijn als Seagate een hele produktielijn opheft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Exirion schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:14:
[...]

Nope, de Maxtor modellen heten nu Seagate DiamondMax en zijn precies dezelfde hardware als de Maxtors waren. Zou ook suf zijn als Seagate een hele produktielijn opheft.
Ik zei niks over de modelnaam. Maar het lijken Barracuda's aangezien de behuizing exact gelijk is nu. Van binnen zal het wel een ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet laten en heb sinds een een 2-tal dagen ook een iMac gekocht. De 20" versie. Schitterend. Ik ben helemaal blij. Wat een verbetering tov mijn oude pc. Die hoorde je (ook al was die muisstil) in vergelijking met dit apparaat. Ook het standaard geleverde toetsenbord vind ik subliem. Persoonlijk iets makkelijk dan het wireless toetsenbord omdat je dan geen numerieke keys hebt.
Ik heb nog wel een vraagje over iPhoto, maar ik dat zal ik in een ander topic stellen.

Daarnet even mijn printer, externe schijf en digitale camera aangekoppeld en ik hoef niets te doen om het allemaal te laten werken. Zelfs de bediening van mijn camera werkt vanaf de iMac. Zalig gewoon. Hier zit een zeer tevreden (nieuwe) Mac gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:03:
Ik kon het niet laten en heb sinds een een 2-tal dagen ook een iMac gekocht. De 20" versie. Schitterend. Ik ben helemaal blij. Wat een verbetering tov mijn oude pc. Die hoorde je (ook al was die muisstil) in vergelijking met dit apparaat. Ook het standaard geleverde toetsenbord vind ik subliem. Persoonlijk iets makkelijk dan het wireless toetsenbord omdat je dan geen numerieke keys hebt.
Ik heb nog wel een vraagje over iPhoto, maar ik dat zal ik in een ander topic stellen.

Daarnet even mijn printer, externe schijf en digitale camera aangekoppeld en ik hoef niets te doen om het allemaal te laten werken. Zelfs de bediening van mijn camera werkt vanaf de iMac. Zalig gewoon. Hier zit een zeer tevreden (nieuwe) Mac gebruiker.
Iedereen aan de iMac! WHOOHOO! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Na 10 sessies Memtest kan ik stellen dat mijn 2 reepjes
Kingston valueram uitstekend werken in de nieuwe iMac.
Met firmware update 1.1 heb ik trouwens ook een helder-
heidsregelaar voor mijn tweede scherm gekregen! Jeej :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Gluten Parody op 16-09-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gluten Parody schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:12:
Na 10 sessies Memtest kan ik stellen dat mijn 2 reepjes
Kingston valueram uitstekend werken in de nieuwe iMac.
Met firmware update 1.1 heb ik trouwens ook een helder-
heidsregelaar voor mijn tweede scherm gekregen! Jeej :*)
Wat heb je er nu dan in zitten? Er zat toch al 1GB in?

Ik twijfel. Ik wil er 2GB bij hebben. Van Kingston. Maar ik hoor verhalen dat een ander merk erbij geen goed idee is, ivm snelheid ensowj. Nu twijfel ik wat ik moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Arathorn8 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:27:
Iemand ervaring met Bioshock spelen op de nieuwe iMac? Loopt het echt zo gaar als iedereen denkt, of zo soepeltjes als dit filmpje op youtube doet vermoeden?
Zo te zien loopt het aardig!
is toch wel een van de nieuwste spellen en als het zo goed draait...

Iemand trouwens ideeen over de videokaart van de 24"?
Is het nou een 2600Pro of een ondergeklokte 2600XT (zoals sommige zeggen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 10-09 11:43
Sweet, thanx, dat gaat goed passen naast mijn 23 inch acd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:53:
[...]

Wat heb je er nu dan in zitten? Er zat toch al 1GB in?

Ik twijfel. Ik wil er 2GB bij hebben. Van Kingston. Maar ik hoor verhalen dat een ander merk erbij geen goed idee is, ivm snelheid ensowj. Nu twijfel ik wat ik moet doen :)
Bij een pc maakt het allemaal niet zo erg uit of je merk 1 met merk 2 samen voegt. Het belangrijkste is: Front Side Bus snelheid zou het best het zelfde zijn. Maar bij de mac is dat 667. En idealiter zou je de grootte van het geugen gelijk moeten houden. Doe je dat niet dan is de de regel: grootste geheugen eerst.

Nu bij een Mac zou dit hetzelfde moeten zijn. Het kan alleen zijn dat er een technische limitatie is in de BIOS dat 3GB niet ondersteund wordt en je of 2 x1 GB of 2 x 2GB moet gebruiken. Misschien kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Weet iemand hoeveel pin de geheugen bankjes zijn van de 2g imac? 200 of 240?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Erhnam schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:39:
Weet iemand hoeveel pin de geheugen bankjes zijn van de 2g imac? 200 of 240?
Als je had gezocht had je sneller je antwoord gehad :)
iMac (Mid 2007): Installing or replacing memory

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:10:
[...]

Bij een pc maakt het allemaal niet zo erg uit of je merk 1 met merk 2 samen voegt. Het belangrijkste is: Front Side Bus snelheid zou het best het zelfde zijn. Maar bij de mac is dat 667. En idealiter zou je de grootte van het geugen gelijk moeten houden. Doe je dat niet dan is de de regel: grootste geheugen eerst.

Nu bij een Mac zou dit hetzelfde moeten zijn. Het kan alleen zijn dat er een technische limitatie is in de BIOS dat 3GB niet ondersteund wordt en je of 2 x1 GB of 2 x 2GB moet gebruiken. Misschien kan iemand dat bevestigen?
Dat wil ik dus graag weten! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

3GB werkt prima. De chipset in de iMac ondersteunt officieel zelfs async dual channel dus je zou zelfs met 2 ongelijke modules nog dual channel support moeten hebben. Op zich ben ik zelf ook geen grote fan van het mixen van merken geheugen, maar in principe moet het best kunnen. Je kan er dus best 2GB bijzetten als er al 1GB in zit :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:38:
3GB werkt prima. De chipset in de iMac ondersteunt officieel zelfs async dual channel dus je zou zelfs met 2 ongelijke modules nog dual channel support moeten hebben. Op zich ben ik zelf ook geen grote fan van het mixen van merken geheugen, maar in principe moet het best kunnen. Je kan er dus best 2GB bijzetten als er al 1GB in zit :)
Net MacStuff.nl gebeld en die zeggen dat het bij de nieuwste iMac's mogelijk is. Dus twee sloten van 1x 1GB Apple en 1x 2GB Kingston is mogelijk.

Of stellen jullie voor 2x 1GB te bestellen? Of nu 2GB Kingston en binnenkort weer hetzelfde, zodat ik hetzefde merk erin heb? Ik ben een miepert wat dat betreft, maar wil er zeker van zijn dat het super werkt!

Óh, wat eigenwijs. Ik bel net Apple! Zonder serienummer van m'n iMac doen ze niks! Dus een simpele vraag beantwoorden kan gewoon niet. Slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 17-09-2007 15:55 . Reden: Apple ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Zoals al eerder gezegd, 3GB draait prima. Als je toch al weet
dat je naar 4GB wilt zou ik het echter meteen doen, toch fijn
om 2 dezelfde modules te hebben. De iMac zal er niet wakker
van liggen maar is toch een fijn idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gluten Parody schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:05:
Zoals al eerder gezegd, 3GB draait prima. Als je toch al weet
dat je naar 4GB wilt zou ik het echter meteen doen, toch fijn
om 2 dezelfde modules te hebben. De iMac zal er niet wakker
van liggen maar is toch een fijn idee. ;)
Tjah, dat zou ik ook kunnen doen... Maar geld groeit niet op m'n rug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:34:
[...]

Tjah, dat zou ik ook kunnen doen... Maar geld groeit niet op m'n rug :D
Mij helaas ook niet.. Anders had ik vandaag nog een iMac gehaald :9~
Sja nog even wachten tot ik ben afgestudeerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:30:
[...]

Mij helaas ook niet.. Anders had ik vandaag nog een iMac gehaald :9~
Sja nog even wachten tot ik ben afgestudeerd ;(
Ik heb zojuist 2x 2GB Kingston KTA-reepjes besteld. Totaal 211 euro. Maar hoop dat ik dan het uiterste haal uit mijn iMac Intel G5. Wil er toch een jaar of 4 á 5 mee kunnen doen. :)

Ze hadden het niet in voorraad, binnen 2 weken leverbaar. Ze wilden me wel nog een 'A-merk geheugen' uit Duitsland verkopen, maar ga toch liever voor de goede recensies van Kingston!

Mis ik alleen nog Leopard. Oktobercentjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
iMac Intel G5? Je maakt een vergissing óf je bent bij deze mijn tweakert van het jaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Gluten Parody schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:02:
iMac Intel G5? Je maakt een vergissing óf je bent bij deze mijn tweakert van het jaar. :p
Of et verkeerde topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:54:
[...]

Ik heb zojuist 2x 2GB Kingston KTA-reepjes besteld. Totaal 211 euro. Maar hoop dat ik dan het uiterste haal uit mijn iMac Intel G5. Wil er toch een jaar of 4 á 5 mee kunnen doen. :)

Ze hadden het niet in voorraad, binnen 2 weken leverbaar. Ze wilden me wel nog een 'A-merk geheugen' uit Duitsland verkopen, maar ga toch liever voor de goede recensies van Kingston!

Mis ik alleen nog Leopard. Oktobercentjes :D
Uh, daar kun je max 2GB in prikken, dus volgens mij heb je iets verkeerd gedaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:16:
[...]

Uh, daar kun je max 2GB in prikken, dus volgens mij heb je iets verkeerd gedaan? O-)
Sorry, je hebt gelijk... het is een Intel iMac G2, die Late 2007... dan kan het toch? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Jahoor, die kan tot 2x2GB. Dat ik dit nu kan tikken is het bewijs. ;)
Met die KTA-reepjes zit je goed. Maar de iMac G5 is echt al van een
tijdje geleden...

[ Voor 15% gewijzigd door Gluten Parody op 18-09-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gluten Parody schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:39:
Jahoor, die kan tot 2x2GB. Dat ik dit nu kan tikken is het bewijs. ;)
Met die KTA-reepjes zit je goed. Maar de iMac G5 is echt al van een
tijdje geleden...
Stom, dat is natuurlijk van de AMD-tijd. Ik dacht dit is vast de 5e generatie Mac's ;)

Moest de 2e generatie Intel zijn!

Maar ik wacht dus liever even op die KTA's dan morgen het 'A-merk' uit Duitsland te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
THE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:22:
Stom, dat is natuurlijk van de AMD-tijd.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Uhm, nee, eigenlijk de Motorola-tijd! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
THE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:55:
[...]

Uhm, nee, eigenlijk de Motorola-tijd! :o
G4 was Motorola, G5 was IBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
G4 was toch gewoon IBM PowerPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Nope, de G4 werd door Motorola (later Freescale) en IBM
samen ontwikkeld. Motorola maakte het ding. IBM heeft
geloof ik wel G3's gebakken destijds.

Verwijderd

Na mijn eerdere posts i.v.m. de problemen met het scherm van de nieuwe 24'' iMac die ik had heb ik vandaag mijn vervangende mac ontvangen van de Online Applestore. Dit scherm ziet er echt veel beter uit dan mijn vorige en er hangt geen gelige waas over het scherm. Kleuren worden goed weergegeven en krijg nu de indruk dat ook beide backlights even fel branden.

Wat ook even vermeld moet worden is de service van apple, die is gewoon uitmuntend _/-\o_
Ze laten de mac bij je ophalen en binnen een week had ik een nieuwe mac staan, BTO!
Apple heeft er weer een tevrede gebruiker bij :)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ timbr2 -> heb je toevallig een "before" and "after" shot?

Ben wel benieuwd naar het verschil eigenlijk...

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gluten Parody schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:01:
Nope, de G4 werd door Motorola (later Freescale) en IBM
samen ontwikkeld. Motorola maakte het ding. IBM heeft
geloof ik wel G3's gebakken destijds.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

THE_BASE schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:44:
Óh, wat eigenwijs. Ik bel net Apple! Zonder serienummer van m'n iMac doen ze niks! Dus een simpele vraag beantwoorden kan gewoon niet. Slecht.
Die helpdesker moet iedere minuut aan de telefoon verantwoorden. Als jij geen serienummer hebt kan hij geen ticket maken, en krijgt 'ie van z'n baas op z'n kop. Van de andere kant: als je later terugbelt weet degene die je dan aan de lijn krijgt wel gelijk wie je bent en waar het de vorige keer over ging, en da's dan weer prettig.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• THE_BASE
  • Niet online
burne schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:06:
[...]

Die helpdesker moet iedere minuut aan de telefoon verantwoorden. Als jij geen serienummer hebt kan hij geen ticket maken, en krijgt 'ie van z'n baas op z'n kop. Van de andere kant: als je later terugbelt weet degene die je dan aan de lijn krijgt wel gelijk wie je bent en waar het de vorige keer over ging, en da's dan weer prettig.
De vraag was echt heel simpel en stelde ik voor dat hij het serienummer vroeg. Maar het valt me tegen, laten we er niet over in discussie gaan. :)

Verwijderd

@Tha BaZ=> Ik heb geen before/after shot. Ben de screenshots kwijt die ik heb genomen op de vorige mac. Maar het is echt heel duidelijk te zien!

Wat mij zojuist is opgevallen is dat er een ander merk cd/dvd brander in zit. In mijn vorige zat er een Matshita cd/dvd brander en nu zit er in mijn replacement een in van het merk Optiarc DVD RW AD-5630A. (deze nieuwe drive is veel stiller met in/uit laden en lezen van een disc.
Worden deze branders vanaf nu in alle iMac's gestopt?

edit: Op de discussionboards van Apple hebben meer mensen die een displayprobleem (24'')hadden een vervangende mac gekregen met deze nieuwe drive erin.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 17:58 ]

• Blaffeh
Ik heb ook een Optiarc dvd drive in mijn 24 incher zitten. De mijne is verstuurd op 11 september.

• carfreak02
Ik heb ook een OPTIARC DVD RW AD-5630A in mijn iMac. Een grote verbetering . :)

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Zit zelf net over de terugstuurtermijn heen, maar ga morgen een ASP bellen. Ook bij mij is de rechterkant een stuk geler als de linkerkant, en blijkt ook de helderheid aan de rechterkant wat lager te zijn.

Na de iMac update 1.1 begint m'n 24" nu overigens ook al spontaan vast te lopen en gaat onvoorspelbaar het scherm uit (backlight blijft branden) of begint het te flikkeren.

Voorbeeldje (gemaakt met W810i) te vinden op Youtube.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

"OPTIARC DVD RW AD-5630A" <- zit ook in mijn iMac en ik heb geen last van de gele waas rechts.
Waarschijnlijk is deze serie al wat nieuwer waar de problemen met de backlight eruit zijn.

Verwijderd

Misschien maar eens zo'n OPTIARC voor mijn Macbook aan schaffen, die van mij maakt me toch een herrie!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.