xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
offtopic: dat is veranderd, zoek even op GoT. Normaalgezien zou je wel een box moeten meekrijgen, maar dan ben jij zelf systembuilder en kan je geen beroep doen op 'support' van ms.Ook zonder hardware. Maar goed...Phusebox schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:41:
[...]
tja maar zou graag een OEM licentie kopen en geen retail, want dat is veel te duur
en OEM mag alleen als je er hardware bij koopt
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik nou de 20" of 24" zou moeten nemen...

Ik vind de 24" echt te groot voor mij. Jammer wel de het scherm van 20" van mindere kwaliteit is. Zodra Leopard uit is, ga ik voor de goedkoopste 20" met 500GB schijf en 2GB geheugen (die uiteraard ergens anders wordt besteld).Tha BasZ schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:31:
Heeft iemand heel toevallig foto's van waar de nieuwe iMacs alle2 (20" en de 24") naast elkaar staan?
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik nou de 20" of 24" zou moeten nemen...
heb je nu waarschijnlijk een beter scherm staan? Knoop
je die toch aan de dvi/vga-uitgang van de iMac.
Mijn iMac krijgt 4GB in z'n buik, dus ik hou een latje
van 1GB over. Wat zou ik hiervoor mogen vragen?
Yupe, ben er ook al langsgeweest...Tha BasZ schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:55:
Weet niet of het relevant is, maar heb net even een "vergelijkend warenonderzoek" gedaan bij een Apple Premium Reseller hier in de buurt.
En dus gekeken wat de verschilllen zijn qua beeld tussen de 20" en 24".
Je ziet dus duidelijk wel het verschil tussen de TN-panel in de 20" en de H-IPS-panel in de 24".
Kleuren / contrast / helderheid was duidelijk in het voordeel van de 24", dus indien dat noodzakelijk is (foto-bewerking etc.) is het natuurlijk een no-brainer.
Glossy viel ook wel op ("mat" gewend) maar niet echt storend (ook met zwart scherm bekeken e.d.).
Viel me wel op dat de 24" wel vrij groot is, weet niet of het wel "passend" is voor mij (ivm "werkafstand").
Verschil in prijs valt mij mee, in mijn situatie BTO met 2GB en 500GB HDD is het verschil 276 euro, dus daar zal het denk ik niet aanliggen...
Maar dus nog steeds twijfel, wel door de te grote 24" neigend naar een 20" (met 500GB / 2GB).
Verwijderd
Deze is niet altijd zichtbaar, maar vooral wanneer de achtergrond donker wordt.
Dan zie je een wit stipje... goed klote dus.
Ah oke, dat heb ik gemist, excuus. Dan ligt de keuze toch echt bij jou. Ik zou zelf in ieder geval voor de 24" versie gaan, al is het maar vanwege de betere schermkwaliteitTha BasZ schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:45:
@Zoefff ->
[...]
Yupe, ben er ook al langsgeweest...
Maar dus nog steeds twijfel, wel door de te grote 24" neigend naar een 20" (met 500GB / 2GB).
Verwijderd
Zodra ik normaal werk valt hij niet echt op, maar zodra ik een filmpje kijk of een donkere achtergrond aanzet zie ik dus constant een wit puntje
Hoe lang heb je de iMac in je bezit? Anders kan je binnen bepaalde tijd, ik geloof 8 dagen, de koop ongedaan maken.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:57:
in de bovenhoek is niet echt vervelend lijkt mij.. in het midden is gewoon irritant.
Zodra ik normaal werk valt hij niet echt op, maar zodra ik een filmpje kijk of een donkere achtergrond aanzet zie ik dus constant een wit puntje
dus je wil zeggen dat apple hem niet omruilt als je MIDDEN in je scherm een dode pixel hebtVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:57:
in de bovenhoek is niet echt vervelend lijkt mij.. in het midden is gewoon irritant.
niet moeilijk over omruil. 'Hoi, met Alcatrash, deze is niet
goed dus ik wil een nieuwe!' is genoeg.
Verwijderd
Hoe performt deze in vergelijking met een 2.0 CD MacBook?
Kun je globaal stellen dat ie qua power/rekenkracht 50% beter is.
En hoe vertaalt dat?
Stel dats ik constateer dat mijn MacBook 2.0 net een 10Mbs 1080p film (mkv/x264) af kan spelemn kan een 2.8 dan een 15 Mbs 1080p afspelen? Of werkt dan niet zo "lineair"?
Maar wat een Machine. Heb ook de oude gehad maar deze is stukken mooier. Helemaal perfect.
Verwijderd
Hou nou eens op! Ik kan niet meer wachten op de mijnecarfreak02 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:14:
Ik heb sinds gisteren ook de nieuwe 24" iMac. Ik zal binnenkort even een klein reviewtje plaatsen .
Maar wat een Machine. Heb ook de oude gehad maar deze is stukken mooier. Helemaal perfect.
Als het goed is komt die dinsdag.
Schijnt nogal moeilijk te leveren te zijn...
Heb trouwens nog een andere "rare" vraag, maar zou iemand van jullie die al een nieuwe iMac heeft het beeldscherm voor mij willen opmeten? Wil eigenlijk de maten van zowel de 20" als de 24" weten.
Op de Apple-site staat:
Afmetingen (20-inch)
Hoogte: 46,9 cm
Breedte: 48,5 cm
Diepte: 18,9 cm
Afmetingen (24-inch)
Hoogte: 52,0 cm
Breedte: 56,9 cm
Diepte: 20,7 cm
Maar is neem ik aan heel de iMac qua hooge (dus met voet).
Breedte zou dan wel moeten kloppen...
[ Voor 74% gewijzigd door Tha BasZ op 08-09-2007 18:54 ]
Ik heb op 8 augustus besteld: 24 incher, 2.8 GHz, 500 GB HD, 1 GB RAM, wireless toetsenbord en muis. Verwachte verzenddatum 14 september; verwachte leverdatum 20 september.Tha BasZ schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:47:
Wanneer hebben jullie die besteld?
Schijnt nogal moeilijk te leveren te zijn...
M'n 4 GB RAM ligt dus nu al een maand te verstoffen
http://www.xbmcfreak.nl/
Wel met oudere generatie iMacs denk ik...
/EDIT -> kan iemand nog toevallig de maten van het scherm opmeten (zie vraag boven)?
Zou me erg helpen met de keuze 20" of 24"...
[ Voor 37% gewijzigd door Tha BasZ op 09-09-2007 20:25 ]
Ben je nog student ?Erhnam schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:54:
Zijn hier nog mensen die goede aanbiedingen hebben gezien. Ik ga namelijk mijn eerste iMac bestellen en bij de MediaMarkt hadden ze bijvoorbeeld een MacBook met 2gb geheugen en 2ghz voor 999 euro. Ergens anders zulke goede deals te vinden maar dan voor iMacs?
Dan kun je altijd korting regelen..
24" diameter, komt neer op 61cm. Verhouding is 16:10. Nu alleen even de rekenmachine erbij pakkenTha BasZ schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:05:
Denk niet echt dat je met een nieuw systeem al "aanbiedingen" krijgt.
Wel met oudere generatie iMacs denk ik...
/EDIT -> kan iemand nog toevallig de maten van het scherm opmeten (zie vraag boven)?
Zou me erg helpen met de keuzen 20" of 24"...
Maar bedoelde meer van het hele "pc"-overvlakte... dus niet alleen scherm...
Zoals hierboven ik hier al maten gaf, maar dat is met "voet"... dus moet eigenlijk alleen de hoogte van de "voet" weten...
Het scherm geeft veel licht af , ik heb hem nu op de laagste helderheid staan en dan geeft hij nog meer licht dan een oude 24". Het scherm is vol met kleuren en ziet er fantastisch uit. Over de weerspiegeling hoeft ook niet veel gezegd te worden. Die valt namelijk reuze mee. Zeg maar haast niet. Natuurlijk zie je hem wel een beetje glimmen maar daar merk je bijster weinig van. Helaas blijf je wel poetsen met die glasplaat . Gelukkig zit er een poetslap bij. De behuizing is ook erg mooi. En een hele verbetering tegenover de ouwe van plastic gemaakte witte iMac. De achterkant ziet er ook mooi uit . Helaas zie je hem meestal van de voorkant.
Dan nu de hardware ; ik zelf heb de 2,4 C2D omdat ik het de meerprijs niet waard vond en ik ook nog een Mac Pro tot mijn beschikking heb. Helaas is het 1 GB geheugen wat er standaard inzit niet echt genoeg. Maar het is wel weer handig dat er maar 1 reepje van 1 Gb inzit en niet zoals bij de oudere iMac dat er 2x 512 inzit waardoor je allebei de reepjes moet vervangen. De iMac is erg snel maar wat me ook opvalt dat hij fluisterstil is . Zelfs de harde schijf hoor je nauwlijks . Daar had ik nog wel eens last van op de oude witte iMac . Die maakte bij bewerkingen veel geluid. Het enigste wat ik nu nog hoor is mijn WD Mybook. Toen de iMac net uit kwam had iedereen zijn bedenkingen over de videokaart. Ik merk er niets van. Het werkt allemaal super. En natuurlijk out of the box. Het is uitpakken , stekker erin. Apple ID invullen en lopen. Het toetsenbord is al veel besproken . Wat een verbetering ook weer. Typt fantastisch. Niets meer dan lof voor Steve en zijn Staff.
Conclusie : Een schitterende , fluisterstille en snelle Machine. Aanrader!
voor de Imac moet je eens kijken bij prowarehouse.nl daar is hij in iedergeval al goedkoper.Erhnam schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:54:
Zijn hier nog mensen die goede aanbiedingen hebben gezien. Ik ga namelijk mijn eerste iMac bestellen en bij de MediaMarkt hadden ze bijvoorbeeld een MacBook met 2gb geheugen en 2ghz voor 999 euro. Ergens anders zulke goede deals te vinden maar dan voor iMacs?
Tevens heb je daar de mogelijkheid om extra geheugen bij te prikken voor ik dacht +/- 165 €
(4 gb) hier is de link ,
Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD
Verwijderd

Wel zit er één mini-DVI uitgang op
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 21:06 ]
Verwijderd
Is hier een programmatje voor?
Leek me een ideale combinatie..
Ben jij niet gewoon zo'n lichtschuwe nerd?Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:07:
Is het mogelijk om het beeldscherm nog minder contrast te geven (helderheid) want zelfs op de minste stand vind ik hem te licht.
Is hier een programmatje voor?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou ik heb hetzelfde vraagjeKaspers schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:12:
Kan iemand trouwens foto's regelen van een iMac 20 inch naast een Cinema Display 20 inch ?
Leek me een ideale combinatie..
dan staat er een iMac 20" naast mijn huidige ACD 20".
Foto hou je tegoed
[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 09-09-2007 23:53 ]
Ben eigenlijk wel benieuwd...Gluten Parody schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:52:
@ Kaspers en MrOrange: nog een paar dagen geduld,
dan staat er een iMac 20" naast mijn huidige ACD 20".
Foto hou je tegoed
Vooral naar contrast / helderheid verschillen...
Deze kleurverschillen heb ik bij 2 vervangende schermen gehad in mijn vorige 24 inch iMac. Ik heb mijn geld na reclameren wel terug gekregen, dus dat was prima geregeld.
Het schijnt een issue te zijn bij alleen de 24 inchers, ook het nieuwe model zo blijkt uit dat topic. Er staan ook foto's van de kleurverschillen, en ik herken het helemaal. Ik heb een keer een gele waas over een gedeelte van het scherm gehad, en ook een soort van magenta kleurige baan over de linker helft van het scherm, zoals hieronder.

Ik ben nou toch wel erg bang dat mijn nieuwe 24 incher dit straks ook weer heeft. De mijne wordt 20 september verwacht.
Herkennen eigenaren van de nieuwe 24 inchers dit probleem? Je kunt het vrij makkelijk checken door een Finder venster over je beeld te bewegen, en dan de metal brushed rand in de gaten te houden.
[ Voor 22% gewijzigd door Blaffeh op 10-09-2007 19:14 ]
Oh had ik al gezegd dat de iMac super is
Enige remedie is Apple om een nieuwe vragen?
Verwijderd
Verwijderd
Meer mensen hier last van?
Ik herken het ja... Ik zie het goed bij een Safari scherm die open staat. (waar ik nu in typ). Links is 't venster echt mooi grijs alu, en rechts wordt deze bruiner....Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:55:
Ik heb sinds kort de nieuwe 24'' iMac, prima apparaat maar zojuist valt me op dat het linker gedeelte van het scherm witter is dan het rechter gedeelte. Een beetje een gele waas dat aan de rechterkant over het scherm hangt zeg maar.
Meer mensen hier last van?
Binnenkort eens callibreren. Misschien dat dit helpt.
Fotonerd
Verwijderd
Lees nu ook op MacRumors.com dat er veel meer mensen dit probleem hebben en dat het bijna alle nieuwe iMac's betreft met een 24'' scherm. Sommige hebben hem al meerdere keren laten omwisselen maar zonder resultaat!Xilantof schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:14:
[...]
Ik herken het ja... Ik zie het goed bij een Safari scherm die open staat. (waar ik nu in typ). Links is 't venster echt mooi grijs alu, en rechts wordt deze bruiner....
Binnenkort eens callibreren. Misschien dat dit helpt.
Ik ga morgen contact opnemen met Apple, horen of het om een hardwarefout gaat ofdat het met een latere software/firmware update te verhelpen is. Begin me er nu wel enigsinds aan te ergeren.
Zodra ik meer info van Apple heb laat ik het weten.
* Jungian is plotsklaps verheugd dat hij (nog) niet het geld heeft om een iMac te kopen. Even de kat uit de boom kijken.
0.0
Hoe wil je oneffenheden en kleurverlopen in een TFT panel met software oplossen?Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:24:
Ik ga morgen contact opnemen met Apple, horen of het om een hardwarefout gaat ofdat het met een latere software/firmware update te verhelpen is. Begin me er nu wel enigsinds aan te ergeren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik denk dat het misschien softwarematig kan zijn omdat als je je iMac opstart met de D-toets ingedrukt, voor de hardware test, je geen last hebt van de afwijkende kleurtoon.Exirion schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:19:
[...]
Hoe wil je oneffenheden en kleurverlopen in een TFT panel met software oplossen?Een scherm kan op z'n hoogst gecalibreerd worden voor de afgehele kleurtoon maar dit soort afwijkingen in een panel kun je alleen oplossen door het panel te vervangen.
Maarja, zoals gezegd morgen weet ik meer.
Verwijderd
ha ha ha, de eerste gebruikers zijn zoals gewoonlijk bij apple de beta-testers. Ik ben er ook een die de krasbestendigheid van de 1e nano generatie mocht testen en de warmteontwikkeling, de moo-geluiden en de random shutdown van de MacBookVerwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:24:
[...]
Lees nu ook op MacRumors.com dat er veel meer mensen dit probleem hebben en dat het bijna alle nieuwe iMac's betreft met een 24'' scherm. Sommige hebben hem al meerdere keren laten omwisselen maar zonder resultaat!
Binnenkort ben ik beta tester van de iPod Touch
heb vorig jaar al geen macbook gekocht vanwege de vele problemen. Apple zou veel meer kunnen verkopen als ze eens een goed product op de markt brachten zonder fouten
|>
geen reet..
en als ik problemen heb begin ik te whinen, en dat lees jij wel, Pusebox...
Ach dat handjevol mensen wereldwijd die de Apple forums lezen zullen geen invloed hebben op de verkoopcijfers van Apple hoor. Apple verkoopt juist een record aantal computers, zo konden we onlangs lezen.Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:36:
[...] Apple zou veel meer kunnen verkopen als ze eens een goed product op de markt brachten zonder fouten
Overigens heb ik de witte 24" iMac gehad en 2 exemplaren hadden ook een gele waas over het scherm hangen, dus deze problematiek is zeker niet voorbehouden aan de alu iMac 24"! Na dat tweede exemplaar heb ik het toen maar voor gezien gehouden en mijn geld retour gekregen.
http://blogs.business2.co...7/09/another-apple-u.html
Met zelf een filmpje!
algemene eigenschap van de TN-techniek.
Weinig aan te doen dus, maar zeker geen
defect of productiefout.
Maar het TN Paneel moet juist toch beter zijn? Op dat filmpje ziet het er triest uit en is het absoluut niet geschikt voor foto en videobewerkingGluten Parody schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:44:
Volgens mij is het beschreven probleem een
defect of productiefout.
TN panelen zijn niet beter, maar slechter.Bigg Balls schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:58:
[...]
Maar het TN Paneel moet juist toch beter zijn? Op dat filmpje ziet het er triest uit en is het absoluut niet geschikt voor foto en videobewerking
|>
Pardon? Ik jengel helemaal niet, ik heb het zelf twee keer meegemaakt met mijn 24 incher. Het is een zeer irritant defect. Apple heeft dit bij mij erkend als defect, en m'n geld geretourneerd. Als ik dan ook nog talloze anderen erover hoor klagen, dan jengel ik? Beetje nutteloze reactie van je.Simon schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:42:
Ik heb een 24" scherm en hij is echt super scherp.. Vaak met dat soort fora is 't zo (ken 't vooral van lenzen voor cams) dat men jengelt, jengelt en jengelt, en dat zijn maar een paar mensen die de problemen hebben. Mensen zonder problemen hoor je niet zo vaak.
Behalve een defecte accu ben ik al 5 maanden een zeer gelukkige MacBook gebruiker en al 1.2 jaar een zeer tevreden iMac gebruiker, en al 3 jaar een zeer tevreden iPod Nano/Mini & Shuffle gebruiker, en al 2 jaar een zeer tevreden Airport Express gebruiker.Phusebox schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:36:
hmm ok mijn aankoop is weer uitgesteld...
heb vorig jaar al geen macbook gekocht vanwege de vele problemen. Apple zou veel meer kunnen verkopen als ze eens een goed product op de markt brachten zonder fouten
Enige minpunt: Het scrollballetje van de Mighty Mouse.
Die had ik eerder aangepast verwacht, dan het keyboard
In de 24" zit geen TN panel.Gluten Parody schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:44:
Volgens mij is het beschreven probleem een
defect of productiefout.
Overigens for the record maar even melden dat mijn iMac ook een mooi egaal grijs beeld geeft.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Dat is fijn om te horen! Mijn iMac met wireless tobo is zojuist verzondenHertog schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:35:
[...]
Overigens for the record maar even melden dat mijn iMac ook een mooi egaal grijs beeld geeft.

Verwijderd
En ja, wat mij betreft is het het wachten waard, dat is namelijk precies wat ik sinds de introductie van de nieuwe iMac aan het doen ben. Leopard biedt leuke (en nuttige) nieuwe functionaliteit, en -Nederlander als ik ben- wacht ik liever tot Oktober wanneer ze het (zonder meerkosten) meeleveren dan dat ik er nog eens €129,- voor moet betalen
Klopt. Het verhaal achter het linkje ging dan ook over de 20".
Voor kleurechtheid kun je de 20" dus beter links laten liggen
(of er rechts een tweede scherm naast zetten
[ Voor 21% gewijzigd door Gluten Parody op 11-09-2007 17:52 ]
Maar wat kan ik nu het beste doen? Ik werk het meeste met Adobe Photoshop (CS3), Illustrator, InDesign & Dreamweaver en af en toe wil ik nog wel is wat motion maken in After Effects. Kan ik dan beter een Mac Mini aanschaffen met een los scherm? Gewoon wat meer geld uitgeven aan een iMac 24" of is die 20" toch niet zo slecht?
Ik denk zelf dat de Mac Mini (Superdrive) ook wel volstaat met wat ik er mee wil gaan doen, maar daarmee valt wel het gebruik van Final Cut Pro zowiso af..
Heeft iemand wat tips of advies?
En de mensen die nog twijfelen . Kopen die hap. Oké wachten op Leopard , maar als je het straks niet mooi vindt of niet goed vindt werken kun je niet meer terug omdat het bij je Mac zit. Zo kun je natuurlijk blijven wachten. Maar goed dat moet ieder voor zich weten.
In de winkel kan dit niet, maaris dit met "gewone" iMacs ook zo?
Apple laptops come with convenient buttons to dim and brighten your screen. The desktop Macs do not. That is where Shades comes in. Shades gives you an easy way to dim your screen. Just start up the app and you have a little slider to move up and down. It’s much faster than going thru the System Preferences.Tha BasZ schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:39:
Misschien een domme vraag maar kan je ook het scherm helemaal dimmen (as in zwart maken) met de brightnessknop?
http://www.charcoaldesign.co.uk/shades/
[ Voor 3% gewijzigd door weeraanmelden op 11-09-2007 22:09 ]
Bij dockables zit ook een appje die het scherm direct uit zet. Ideaal in combinatie met Quicksilver, of in de Dock, om simpel het scherm uit te zetten als je wilt downloaden of iets dergelijks.Tha BasZ schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:39:
Misschien een domme vraag maar kan je ook het scherm helemaal dimmen (as in zwart maken) met de brightnessknop?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Daar heeft Ome Tom hele mooie grafieken voorErhnam schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:48:
Ik had een GeForce "7600 GT".... Is deze evensnel als de ATI Radeon HD "2600 PRO" die in de 24" iMac zit? Weet iemand dat?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Zetten jullie de iMac altijd op 'sluimerstand' of helemaal uit... als je hem uitzet krijg je zo'n melding of je het wel zeker weet... ik twijfel of sluimer niet gewoon ook goed is, met Windows (blergh) is het namelijk voor de PC beter helemaal uit te zetten.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dus nu zet ik hem helemaal uit, zoals bij Windows -> Afsluiten, maar via Mac OS X kan ik, zonder dat het slecht is voor het OS of de iMac, sluimerstand kiezen of het knopje indrukken?carfreak02 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:12:
Sluimerstand als je er niets mee doet. Als je iets download of iets anders kun je hem gewoon aan laten staan en dan het scherm uit laten gaan. Dat kan ook via Dockables.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Klopt helemaal!THE_BASE schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:13:
[...]
Dus nu zet ik hem helemaal uit, zoals bij Windows -> Afsluiten, maar via Mac OS X kan ik, zonder dat het slecht is voor het OS of de iMac, sluimerstand kiezen of het knopje indrukken?
Verwijderd
Heb contact gehad met Apple en die ruilen hem om voor een nieuwe, er zijn bij hun inderdaad meerdere meldingen omtrend deze klacht.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:24:
[...]
Lees nu ook op MacRumors.com dat er veel meer mensen dit probleem hebben en dat het bijna alle nieuwe iMac's betreft met een 24'' scherm. Sommige hebben hem al meerdere keren laten omwisselen maar zonder resultaat!
Was ik nog maar student!
Dus mag je de Mac + iPod betalen en vervolgens
voor 130 eurie gratis winkelen in de Store. En die
bon krijg je met een beetje geluk begin november.
Op het kortingsformulier moet je namelijk ook het bankrekeningnummer invullen waar de 130 euro op wordt terug gestort... Vaag....Gluten Parody schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:01:
Je krijgt geen cash terug, maar een kortingscoupon.
Dus mag je de Mac + iPod betalen en vervolgens
voor 130 eurie gratis winkelen in de Store. En die
bon krijg je met een beetje geluk begin november.
lekker lopende zin dit (van de apple store afkomstig):
Koop een Mac en een iPod nano met de onderwijskorting
van Apple en je ontvangt een kortingscoupon van €130,
de prijs van een 4-GB iPod nano van de Apple Store voor
het Onderwijs (exclusief BTW en eventuele andere van
toepassing zijnde belasting).
[ Voor 45% gewijzigd door Erhnam op 12-09-2007 15:35 ]
Kreeg ik na 2 maanden een cheque met een tegoed van
€150,- bij Barclays in Ierland. Met het nummer van die
cheque kun je in de Apple store winkelen. Heb ik niet
gedaan; ingeleverd bij de Postbank die het geld, minus
15 euro administratiekosten, op mijn rekening heeft ge-
stort. Erg omslachtig, dus weet waar je aan begint...
edit: nog even met de Store gebeld, mijn iMac is al in
NL en ze krijgen niet nog even een iPodje bij de order
gepropt. Nu kan ik mijn iMac wel annuleren en een
nieuwe bestelling plaatsen, maar da's ook weer zo'n
gedoe. Dan maar geen nano.
[ Voor 24% gewijzigd door Gluten Parody op 12-09-2007 18:44 ]
Had ook een beetje last van een kleur/helderheidsverschil in het scherm en dacht....give it a try. Baadt het niet dan schaadt het nietVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:14:
Ik denk dat het misschien softwarematig kan zijn omdat als je je iMac opstart met de D-toets ingedrukt, voor de hardware test, je geen last hebt van de afwijkende kleurtoon.
Het grappige was dat bij opstarten met de D ingedrukt (waarbij je dus een blauw scherm krijgt met de hardware test) ik geen meetbare verschillen constateerde. Daarna het spul opnieuw opgestart, en ik heb het idee dat het probleem nu zo goed als weg is. Ik weet hiet hoe de technische constructie van het backlight is (zit dat links en schijnt naar rechts of zo...) maar door bovenstaand resultaat zou je zeggen dat er toch ook softwarematig iets te corrigeren valt.
Nuttig om te vermelden: scherm is gekalibreerd met de Spyder 2, en tijdens de hardwaretest zijn geen fouten gevonden.
Wat er nu gebeurt als ik hem helemaal wil uitzetten is dat er kennelijk met een beheerdersnaam en wachtwoord pas de imac uitgezet kan worden. Is dit te omzeilen? Dus dat de iMac gewoon door mijn missus uitgezet kan worden?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Dan moet je je missus ook beheerder maken.DoctorV64 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:07:
Dus dat de iMac gewoon door mijn missus uitgezet kan worden?
Verwijderd
Zal Apple nu dan ook snel weer een nieuwe revisie maken van de iMac aangezien ze tijdens de presentatie allemaal lof over EA games e.d aan het spreken waren.
De videokaarten in de huidige iMacs zijn bagger. Vandaar dus mijn vraag aan jullie, die ik hierboven gesteld had.
Games die ik speel draaien op windows en zal dus via bootcamp gaan werken.
CS 1.6 & CS: Source
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 12:56 ]
De revisie lijkt me sterk, zal minimaal een half jaartje duren. Niet dat je met die 2 spellen problemen zult hebben op de huidige imacs.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:56:
Ik zit zelf ook in een dubieus moment. Ik wil overstappen naar een iMac. Helaas zijn de nieuwe iMacs voorzien van slechte videokaart, waarin ik uit tests gezien heb dat het dan ook zeker niet een upgrade was maar een downgrade (oude naar nieuwe iMAC).
Zal Apple nu dan ook snel weer een nieuwe revisie maken van de iMac aangezien ze tijdens de presentatie allemaal lof over EA games e.d aan het spreken waren.
De videokaarten in de huidige iMacs zijn bagger. Vandaar dus mijn vraag aan jullie, die ik hierboven gesteld had.
Games die ik speel draaien op windows en zal dus via bootcamp gaan werken.
CS 1.6 & CS: Source
Dit topic is gesloten.