Ratings van mijn games:
WiiSports: 7,5/10
Het is een goede showcase voor de Wii Remote en bowlen en tennis zijn geweldig. Behalve een aantal high-res textures is de presentatie nogal matig. Daarnaast vind ik het golven en baseball niet helemaal goed uitgewerkt.
WiiPlay: 4,0/10
WiiPlay heeft maar twee leuke onderdelen, schieten en tankje rijden. Vooral die laatste speelt heerlijk weg.
Zelda: 9,5/10
De beste Zelda ooit gemaakt? Qua gameplay en graphics duidelijk wel, alles wat men met Ocarina of Time begonnen is, heeft men nog beter uitgewerkt. Het spel was echter zo gehyped dat het aanvankelijk voor sommige misschien tegenviel. Het is echter nog steeds de beste Wii game.
Red Steel: 7,0/10
De besturing werkt goed alleen het spel heeft hier en daar wat ruwe randen. Soms is Red Steel heel imposant terwijl het alsnog soepel draait. Op andere momenten bevind je je in een haperende grauwe bende. Het zwaardvechten is naar mijn mening best goed uitgewerkt, zeker omdat het Red Steel uniek maakt.
Excite Truck 8,5/10
Excite Truck een keertje gespeeld op de PU gameplay en ik was niet echt onder de indruk van de versie die daar draaide. Daarna op internet de ontwikkeling verder gevolgd en de full version is toch wel een van de meest best uitgewerkte Wii games. Aan de technische kant zijn vooral de grote open werelden indrukwekkend. Het spel draait continu op torenhoge framerates. In het begin is het echter heel erg wennen, maar naarmate je meer trucks, banen en modes unlocked wordt het spel steeds beter. Ik sta er versteld van dat ik nog steeds de records kan verbreken met springen, door de lucht vliegen en door bomen heen rijden.
Sonic and the Secret of the Rings 7,0/10
Sonic is een van de beter ogende spellen op de Wii. Het laat duidelijk een sprong zien in grafische kwaliteit. Het spel heeft nogal een dubieuze structuur voor een platformer. De on-rails gameplay is daarnaast niet helemaal goed uitgewerkt. De hoofdlevels bestaan uit het rennen van A naar B en het vijanden verslaan, dat is tof. Het is echter niet leuk om drie keer dezelfde levels door te rennen om een X aantal muntjes, vijanden, ringen, knoppen te activeren/slopen of te verzamelen. Daarnaast is het verhaal erg zwak en de voice acting e.d. ook.
SSX Blur 7,0/10
Persoonlijk vind ik dit spel zwaar tegenvallen. De trucs zijn tof, maar de besturing werkt naar mijn mening voor geen meter. Ik ken een hoop mensen die deze game wel heel erg aanprijzen dus hier kan ik eigenlijk niet objectief over zijn.
Super Mario Strikers Charged 7,0/10
Dit spel valt mij ontzettend tegen. De eerste Mario Strikers was geweldig, hectisch, chaotisch en altijd fun. De tweede was dit eerste concept maar dan omgebouwd tot een echt spel. De arena's vind ik een beetje zwak en het spel heeft regelmatig slow-downs. De wapens zijn tof, de controls en opties bijzonder goed uitgewerkt. Echter heeft men wat steekjes laten vallen bij de AI en het cup systeem. Om te winnen moet je tien heel gemakkelijke kwalificatie rondes doen. Daarna mag je meedoen met de halve finales en de finale. Zodra je een van deze laatste drie matches verliest. Moet je weer compleet opnieuw beginnen. Geen mogelijkheid voor een restart of continue, je ligt er gewoon direct uit.
Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 2 8,0/10
Als DBZ fan heb ik echt genoten van dit spel. Het is een perfecte immitatie van de TV serie met alle geweldige moves en karakters. Een Kamehameha of Big Bang nabootsen is echt super tof. Het level systeem is goed uitgewerkt en het spel heeft ontzettend veel unlockable's. De complete Dragonball Z Saga is speelbaar en ook alle films zijn in het spel verwerkt. Het enige minpunt is dat sommige figuren nogal op elkaar lijken, en heel veel aanvallen door personages gedeeld worden. Het blijft echter de beste DBZ game tot nu toe!
Mario Party 8: 7,0/10
Tja, Mario Party. Mario Party blijft een zooi minigames op een spelbord. Ik heb deel 1 t/m 7 niet, dus heb ik 8 gehaald. Verwacht echter wederom niet veel vernieuwing. Daarnaast is het spel alleen 50hz niet breedbeeld en ondersteund het geen progressive scan. Erg slecht vind ik dat. De minigames zijn overigens heel tof en Mario Party blijft vooral een leuke multiplayer game. Als Mario Kart of Smash Bros. uit is, beland deze echter snel in de kast.