Het grote mountainbike topic (deel 7) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.596 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
T'is ook nogal wat om tijdens je eigen evenement niet aan de eindstreep te komen. Daar is Brentjes ook teveel sportman voor lijkt me. Gewoon respect voor deze held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ligt het aan mij of heeft ons Bart een heel klein frame met een erg grote zadelpen? Vind het maar een raar gezicht.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Op technische parcours is hij dan wel wendbaar, vraag mezelf ook af of dat lekker zit hij zit in een rare houding z'n rug is veelste bol. Maarja zal persoonlijk zijn en wint niet voor niets wedstrijden :P

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 23:53

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

CycloneX schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:59:
Op technische parcours is hij dan wel wendbaar, vraag mezelf ook af of dat lekker zit hij zit in een rare houding z'n rug is veelste bol. Maarja zal persoonlijk zijn en wint niet voor niets wedstrijden :P
Ik denk dat hij wint omdat hij zijn vork locked bij klimmetjes :+

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
WooK schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:41:
[...]

Ik denk dat hij wint omdat hij zijn vork locked bij klimmetjes :+
-O-

Lovely opmerking. d:)b Hij heeft inderdaad een erg lange zadelpen.
Edit:
17,5". Heeft met de bovenbuislengte te maken. Zijn vorige frame vond hij gewoonweg té lang.

[ Voor 15% gewijzigd door dnhelle op 16-10-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuwe fiets zijn er hier mensen die ervaring hebben met Allround MTB's zoals de Cannondale Prophet 2 en Specialized Pitch?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 14:14

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
all mountain bedoel je? Eens op mountainbike.nl vragen want afaik zijn het vooral de XC'ers die hier posten.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Eens dat hier veel xc'ers zitten, maar op een andere site, waar ik géén reclame voor maak, zitten stukken meer enduro's..
Dit weekend de Conti Mountainkings Supersonic getest. Zijn toch echt geweldige banden, t.o.v. Explorers!
Stukken meer zijdelingse grip, en lost veel sneller in de modder... Ideaal.

[ Voor 43% gewijzigd door dnhelle op 16-10-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Oke Sven, op DP zitten nog meer enduro's. Maar ik heb het idee dat daar minder naar de echte beginners wordt geluisterd. Correct me if I'm wrong maar daar lijkt het een vrij besloten groepje. Niks ten nadele van jou hoor ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:04:
Oke Sven, op DP zitten nog meer enduro's. Maar ik heb het idee dat daar minder naar de echte beginners wordt geluisterd. Correct me if I'm wrong maar daar lijkt het een vrij besloten groepje. Niks ten nadele van jou hoor ;)
I know, heb je ook helemaal gelijk bij. Nadeel is eigenlijk dat veel beginners het forum opkomen gerend en direct beginnen te spammen, en binnen 2 seconden reactie willen hebben.

That's not the way it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik geef je volledig gelijk dat veel beginners het op de verkeerde manier proberen, maar dat schrikt die enkele goedbedoelende beginner wel af. Op mountainbike.nl wordt ook lomp dan wel bot gereageerd naar spammers, maar daar is het iets opener als je goede bedoelingen hebt, of in ieder geval zo lijkt het. Je mag me best verbeteren als ik te negatief ben over DP hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hmmm.
Verbetering is een groot woord. Op zich heb je wel gelijk, maar de goedbedoelende user wordt er wel uit gehaald, en krijgt ook de kans.
Ieder forum is anders. Laten we dit topic daar maar niet over vervuilen.

Wanneer komt je eerste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Waarschijnlijk rond sinterklaas een nieuwe zadelpen en nieuwe subtielere barends, en met mijn verjaardag een leuk licht stuurtje. Daarna de grotere duurdere dingen zoals wielen en remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

McGryphon schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:44:
all mountain bedoel je? Eens op mountainbike.nl vragen want afaik zijn het vooral de XC'ers die hier posten.
Daar zit ik eigenlijk ook nog tussen te twijfelen enduro's of gewoon XC, heb op dit moment de Specialized Stumpjumper Comp 2008 in het vizier of de Cannondale F2.

Wilde weten of hier toevallig mensen zijn die ervaring hebben met All Mountain, of daar goed mee te XC'en is. Je hebt namelijk al zo'n fiets voor een redelijke prijs.

Ben overigens geen beginner, ben er alleen een tijdje uitgeweest.

[ Voor 5% gewijzigd door CycloneX op 17-10-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Gisteren trouwens defenitief de trek 6500 besteld met wat andere meuk:

TREK 6500 V-BRAKE
Frame ALUMINIUM
Maat 21,5 INCH
Kleur GRIJS
Balhoofdstel BONTRAGER
Voorvork ROCK SHOX TORA

afmontage

Groepset
Crankset SHIMANO DEORE
Schakelaars SHIMANO DEORE
Remmen TEKTRO V-BRAKE
Voorderraileur SHIMANO DEORE
Derailleur achter SHIMANO XT
Ketting SRAM
Cassette SRAM
Kabels SHIMANO

wielen

Wielset
Velgen BONTRAGER
Spaken BONTRAGER
Naven SHIMANO DEORE

componenten

Stuurnok BONTRAGER
Stuurbocht BONTRAGER
HANDVATEN BONTRAGER
Zadelpen BONTRAGER
Zadel BONTRAGER
Buitenbanden BONTRAGER
Binnenbanden BUTYL
Pedalen SHIMANO M 520 INCLUSIEF M 075 SCHOEN
Bidonhouders PRO 1X INCLUSIEF BIDON

opties

Fietscomputer CATEYE VELO 5 gemonteerd
Zadeltas + inhoud SCICON INCLUSIEF BINNENBAND/PLAKSPULLEN/BANDENLICHTERS
Pomp PRO
Bel WIDEK
BBB LIZARD SKIN brug bescherming

kleding

KLEDINGPAKKET GIRO VALHELM TRANSFER GRIJS
SANTININ WINTERCOLLANT MET ZEEM
SHIMANO SHIRT LANGE MOUW XTR
PRO BRIL MET ORANJE LENS
PRO WINTERHANDSCHOEN ZWART
ODLO ONDERSHIRT LANGE MOUW

Denk dat ik aardig vooruit kan nu :) Kan hem zaterdag al ophalen, compleet afgesteld op mijn persoontje :)

Heb er sin an! :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
CycloneX schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:21:
[...]
Wilde weten of hier toevallig mensen zijn die ervaring hebben met All Mountain, of daar goed mee te XC'en is. Je hebt namelijk al zo'n fiets voor een redelijke prijs.
Wat voor een xc heb je gedaan? Ben je een keiharde racert waar je alles op rendement en kracht wilt zetten, of mag het gemoedelijker, vergevender?

Tweede scenario is een Speci Enduro een absolute aanrader, daar is nog vrij goed mee te xc'en.

@ Beschuitfluiter: Nice bike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

beschuitfluiter schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:09:
Gisteren trouwens defenitief de trek 6500 besteld met wat andere meuk:

TREK 6500 V-BRAKE
Leuk, die heeft mijn pa ook en die bevalt hem tot nu toe erg goed :) Moet er alleen wel bij vermelden dat hij een 2006 model heeft en dus wat andere onderdelen heeft... Hier ga je wel plezier aan beleven in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

thnx, heb hem op advies van mijn broer bij John Knoops in mierlo gekocht. goed advies en nette actie.
Hoop zondag al de route van mierlo te kunnen doen met mijn broer

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-07 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Welkom beschuitfluiter! :)
Prima fietsje hoor, kan je zo een aantal jaar mee vooruit.
Fiets zelf inmiddels alweer 3,5 jaar met Deore. Gaat prima!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

dnhelle schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:45:
[...]

Wat voor een xc heb je gedaan? Ben je een keiharde racert waar je alles op rendement en kracht wilt zetten, of mag het gemoedelijker, vergevender?

Tweede scenario is een Speci Enduro een absolute aanrader, daar is nog vrij goed mee te xc'en.

@ Beschuitfluiter: Nice bike!
Het mag gemoedelijker, ik zat dus die Specialized Pitch te bekijken en de zithouding neigt veel meer naar Freeride. Ik wil het fietsen serieus oppakken het is wel voor de ontspanning (fun), zo'n All Mountain neigt wel naar fun maar dan denk ik van waar komt zo'n fiets hier in Nederland tot zijn recht.

Heb altijd HT (Be-One Torix gehad en wat ouder model Trek met STX afmontage :P ) fietsen gehad dus ja XC, was veel op Spaarnwoude te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Een specialized stumpjumper FSR of enduro is wel lekker in Limburg, of andere zware parcoursen in NL. Maar als je nu in Groningen zou wonen zou je er niks aan hebben. Ligt eraan hoe zwaar de route is die je vaak fietst, ik heb geen idee wat Spaarnwoude inhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

McGryphon schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:12:
Een specialized stumpjumper FSR of enduro is wel lekker in Limburg, of andere zware parcoursen in NL. Maar als je nu in Groningen zou wonen zou je er niks aan hebben. Ligt eraan hoe zwaar de route is die je vaak fietst, ik heb geen idee wat Spaarnwoude inhoudt ;)
Spaarnwoude is opzich wel vrij technisch en er zijn erg leuke stijle afdalingen er zitten wat freeride elementen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Stumpjumper FSR lijkt me een heel leuke speelfiets, enkel als je echt de alpen of het jura in trekt zou je echt meer aan de enduro hebben. De stumpjumper zal beter klimmen en als je omhoog moet lopen is de fun er een beetje af he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

\o/
Offerte erop gekregen inclusief spd pedalen en schoenen plus fietscomputer. Maandag ff bij baas langs gaan en kijken hoe het verder in zijn werk gaat dat fietsplan.

Wat voor fietsendragers hebben jullie voor op de auto eigenlijk?

Enne #atb op de irc server van tweakers is erg rustig, allemaal lanskomen!!! :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
IRC doe ik niet aan :P
en ik heb trouwens de Spinder Hawk, aanradertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Uhm, fietsendragert?

Hoe klein is jullie auto?
Hier een rover200, vrij klein, en met de wieltjes eruit past het allemaal...
Stukken beter dan een fietsendragert die soms ook flinke schade kan veroorzaken aan je fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wij hadden al een of andere loeizware twinnyload :-X
daar soort aanpassings stukjes voor gekocht zodat hij vast gezet kan worden op de trap was...
Ze bleven er prima op zitten ook heen en terug op de dissel van de caravan naar italië
overigens wel de fietsen met sjorbanden goed tegen elkaar gezet (met wat er tussen) zodat ze niet tegen elkaar aan konden tikken.
Tja echt lekker vind ik hett niet, heb liever iets dat ook m'n frame ondersteun ipv alleen bij m'n trap as maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb best een grote auto (volvo 440), toch es kijken idd zonder wielen of het allemaal past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Francis schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:50:
Wat voor fietsendragers hebben jullie voor op de auto eigenlijk?
Ik heb een thule op een audi A3. Ik heb geen trekhaak en dit ding past er perfect op. Enige nadeel is dat de fietsen nogal veel wind vangen en het verbruik van 1:18 naar 1:10 gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Hmmm, ik zit al op 1:12......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
GoldenSample schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:01:
Tja echt lekker vind ik hett niet, heb liever iets dat ook m'n frame ondersteun ipv alleen bij m'n trap as maarja...
Dat is ook de reden waarom ik m'n fiets ín de auto vervoer. Toendertijd had ik nog een LX-crank, en die was dus na een ritje richting ardennen 1.helemaal beschadigd en 2. de lagers hadden merkbaar speling.

Sowieso, als je met 120 kachelt over de snelweg en het regent, krijg je hetzelfde effect als een hogedrukreiniger, en daar ben ik ook geen voorstander van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-07 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag lekker wezen biken op de Veluwe. :) Het blijft toch een fijne route!
Heb hem met de klok mee gereden. Soms is het wel zoeken gelazen, wegwijzers zijn nou niet echt duidelijk. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Vandaag een hele gave dag via www.mtbclinic.nl gehad!
Onder professionele begeleiding van Karst Zijlstra zijn we van ongeveer 9.45 t/m 14.45 onderweg geweest in het mooie gebied rondom Velp/Arnhem. Werkelijk de kleinste paadjes en slingerstukjes werden gevonden, het is dan ook wel duidelijk dat Karst het gebied supergoed kent.

De opbouw was ook erg goed, op het begin redelijk rustig begonnen met een kleine warming-up, hierna over wat boomstammetjes heen gesprongen en wipwapjes.
Andere onderdelen die we in de loop van de dag gehad hebben zijn o.a. klimtechniek (houding v.h. lichaam), remtechniek, technische afdalingen en klimmen met wortels en geulen, bochttechniek (gewichtverplaatsing en 'banking' van de bochten gebruiken), verschillende soorten trappen beklimmen en afdalen, balanceren op stoeprand en op snelheid afdalen met sprongetjes. Al met al echt heel veel leerzame dingen.

Het ging vaak zo dat Karst eerst uit ging leggen wat we gaan doen, geeft duidelijke tips, doet het zelf een keer voor, dan zelf proberen, ondertussen weer tips krijgen om het dan te proberen totdat je het onder controle had.

Conditioneel is het niet vermoeiend, maar nu ik zo op de bank zit merk ik wel dat ik flinke inspanning heb geleverd. ;)

Al met al echt een hele mooie dag, heel leerzaam en je ziet ook dat de instructeurs echt de tijd nemen en het zelf ook echt leuk vinden. Zeker een aanrader voor alle MTB-ers! _/-\o_

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Twee man blij in mijn achtertuin. ;)

Had zelf helaas de fiets uit elkaar liggen. Had niet gerekend op zulk mooi weer. En stiekem ook de puf even niet. Ben een beetje sportmoe op het moment. Te veel na de breuken in een korte tijd gedaan. Maar eens heel langzaam opbouwen weer en de winter gezond doorkomen. Zla de koemnde tijd weer veel over de veluwe crossen. Ben er te weinig geweest de laatste tijd terwijl ik er vlak op woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Morgen weer eens die AE de sporen geven, proberen wat vertrouwder te worden met de handling en tevens mijn vork opnieuw instellen. Op een fully reageert ie toch anders, rebound mag ook een tikje langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Zaterdag mijn ontgroening gehad door de blauwe route bij someren te rijden samen met mijn broer en een kameraad van hem. 25km met een gemiddelde snelheid van zo'n 21km/u, gezien mijn zeer matige conditie en ervaring, viel het me niet tegen. Maar erg vet om te doen!

Mijn trekkie 6500 hield zich ook erg goed moet ik zeggen!

Denk dat ik al hooked ben... jammer dat ik nu 's-avonds niet meer kan fietsen omdat t donker is. Ben ik verplicht alleen in de weekenden te biken, maar goed... time flies when you're having fun! :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Mja, ik moet tot ongeweer week 50 wachten en mischien zelfs tot week 2..... Gedoe, tis maar een fiets hoor.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:04
Dit is mijn fietsje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.stefijn.com/anonymous/pics_online/cannondalekillerv900.jpg

Specs
  • Cannondale Killer V900 frame
  • Magura Quake voorvork
  • Magura HS33 remmenset
  • Shimano WHM540 velgen 16spaaks
  • Schwalbe Black Jack banden
  • Shimano XTR ketting + voorgroep
  • Shimano XT Hollow Tech trapas
  • SRAM 9.0 achtergroep
  • SRAM halfpipe gripshifters
  • Oxygen racezadel
Ben er erg happy mee. Ik had eerst een trek 4700 waar ik ook happy mee was, maar dit is wel een stukkie beter. Alles aan deze fiets is zo stijf, dat is echt niet normaal :) Fietst echt 2x lekkerder. De geometrie was wel even wennen, maar toen ik van deze nog eens op die Trek zat dacht ik: :?

Ik ga 1x per week +/-50km fietsen in de drunense duinen, verder 2x spinnen + sinds kort nog wat hardlopen om ook eens een andere beweging te maken ;)
En natuurlijk af en toe een tripje ergens anders, Ardennen, Nijmegen...

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 22-10-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Mijn broer wil mij over een maand of 4 mee nemen naar de Drunense duinen... Schijnt wel een erg fraaie route te zijn.

Maar moet eerst echt mijn conditie omhoogkrikken want dat is atm echt naadje haha...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Da's een hele leuke fiets, vrij zwaar maar niet kapot te krijgen en stijf, niet normaal. De voordriehoek is dezelfde als van de C'Dale Prophet en die heeft 140 mm veerweg, dus deze bike kan echt wel tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De drunense duinen is mooi, maar redelijk technisch en ook tamelijk zwaar omdat je eigenlijk geen "lekkere" paadjes hebt. Je bent continue tussen bomen aan het doorsturen , effe lekker zitten trappen is er nie bij. En het duinzand is altijd een uitdaging ;)
McGryphon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:11:
Da's een hele leuke fiets, vrij zwaar maar niet kapot te krijgen en stijf, niet normaal. De voordriehoek is dezelfde als van de C'Dale Prophet en die heeft 140 mm veerweg, dus deze bike kan echt wel tegen een stootje.
:)

Tis maar wat je zwaar noemt. Ik zet m achteloos aan de kant met 2 vingers.... :)

Goed, natuurlijk kan het allemaal lichter, maar och...de gemiddelde nederlander zou meer winst boeken met die 10-20kg vet die hij teveel meezeult ipv nog meer geld in een nog lichtere fiets te pompen ;)
Ik zeg altijd maar: hoe zwaarder je fiets hoe beter de workout :D

BTW.. ik vraag me af of die voorvork nog een lockout heeft? Ik zie het in ieder geval niet (preload en rebound adjustable, maar geen andere "knoppies"), stond wel op één of andere website, maar ik kon niet goed zien of dat nou een iets andere versie was.
Op zich boeit het me niet, ik ga bijna nooit staan dus ik heb m lekker op zijn soepelst staan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 22-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Het frame weegt waarschijnlijk rond de 2 kg, ik zal even zoeken. Een beetje hardtail wedstrijdframe weegt niet meer dan 1400 gram, en het kan zelfs onder de 1 kg uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

stefijn schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:18:

Goed, natuurlijk kan het allemaal lichter, maar och...de gemiddelde nederlander zou meer winst boeken met die 10-20kg vet die hij teveel meezeult ipv nog meer geld in een nog lichtere fiets te pompen ;)
Eens....
Ik heb bewust niet al te gek naar het gewicht gekeken aangezien ik zelf een dikke 15 a 20kg te zwaar ben (102kg :X ), dus maakt die ene extra kilo ook niet meer uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

stefijn schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:18:
De drunense duinen is mooi, maar redelijk technisch en ook tamelijk zwaar omdat je eigenlijk geen "lekkere" paadjes hebt. Je bent continue tussen bomen aan het doorsturen , effe lekker zitten trappen is er nie bij. En het duinzand is altijd een uitdaging ;)
Het is ook mijn vaste route, maar hij is inderdaad behoorlijk zwaar :D Veel kleine kuiltjes, duinzand tussen B&D en de R.J., pittige/felle klimmetjes. Ja echt wel een lekkere trainingsronde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik quote mezelf even, voor Stefijn:
dnhelle schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:09:
[...]
Iedereen maakt een keuze tussen de bovenste items bij het kiezen van zijn onderdeel / fiets. Voor iedereen is dit anders, en voor iedereen bestaat er een compromis.
En daar houd ik het, tot nu, voor....
En je hebt een mooie compromis gesloten!
Fijne bike. Loads of fun with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Impry schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

Het is ook mijn vaste route, maar hij is inderdaad behoorlijk zwaar :D Veel kleine kuiltjes, duinzand tussen B&D en de R.J., pittige/felle klimmetjes. Ja echt wel een lekkere trainingsronde :D
wat is B&D? Ik ga ervanuit dat R.J. de Rustende Jager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Bosch en Duin (ligt niet echt langs de route, klein stukje naar rechts) en de Rustende jager inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Impry schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:21:
Bosch en Duin (ligt niet echt langs de route, klein stukje naar rechts) en de Rustende jager inderdaad ;)
Bosch en Duin ligt aan de zuidkant van de route, je fietst er op 100meter langs, niet te missen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nee, je ziet het wel, maar het is niet dat je er zo langs rijdt als bij de Rustende Jager.
Overigens begin ik altijd net na de Roestelberg (bij het kleine gele stipje linksboven ;)

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07431/DrunenseDuinen.jpg

Dan de hele ronde en bij de Roestelberg een lange stop (vaak uitsmijtertje ofzo pakken :9 ) en dan nog even route afmaken en na 15 minuutjes sta ik weer thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Okee, ik snap. Inderdaad wel een leuk stukje daar ja. Heb er laatst gefietst, toch heel anders dan Berlicum. Berlicum is errug plat, en niks dan technisch bochtenwerk. Bochtenwerk was dan juist weer het enige dat ik miste in de duinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik ben er net weer van mijn rondje Razob. Wel een zware klim maar de rest is maar erg saai. Ik had sinds vanochted alleen niet meer gegeten en boven op de Razob moest ik bijna kokhalzen. Denk dat ik dat te danken heb aan mijn naar mijn mening te slechte conditie. Ik wil de komende tijd gewoon 3 keer in de week fietsen. Zat te denken om elke keer een andere route te doen.

Maandag de Razob, Woensdag/Donderdag Best en dan afhankelijk van de plaats waar ik ben Oldenzaal (Paasberg, Tankenberg en daarna 2 rondjes Hulsbeek) Of als ik in Eindhoven ben misschien ronde van Oirschot ofzo.

Ben nog steeds ERG blij met mijn Scott Scale 40. Is alles wat ik dacht dat het zou wezen O+ :9~

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
k0ewl schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:31:
Ben nog steeds ERG blij met mijn Scott Scale 40. Is alles wat ik dacht dat het zou wezen O+ :9~
licht, wendbaar, en zo knalhard dat je er zwevende nieren van krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
McGryphon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:45:
[...]

licht, wendbaar, en zo knalhard dat je er zwevende nieren van krijgt?
Yup, groot verschil met de Terrago was dat als ik nu een bochtje op de Razob met lage snelheid neem, ik de bocht ook kan halen zeg maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:45:
Bochtenwerk was dan juist weer het enige dat ik miste in de duinen.
Daarom wissel ik de Duinen ook af met Dorst ;) Daar heb je weer ongelooflijk veel bochtenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 21:24

The_Scarabial

MTB for life!

Wie is er nog naar bikemotion geweest? Ben gisteren even heen geweest was wel geinig, genoeg kwijl materiaal, maar niet echt dingen die ik nog niet op internet had gezien, en ja rijd nu zelf RM dus er is weinig mooier spul meer op de markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Impry schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:25:
[...]

Daarom wissel ik de Duinen ook af met Dorst ;) Daar heb je weer ongelooflijk veel bochtenwerk.
Ja, jammer dat het zo'n kort rondje is, want wel erg leuk die slingerzooi :)

Als ik vanuit Tilburg kom is het +/- al +/- 45km over de weg, met 1 rondje Dorst 50+, dus genoeg te fietsen wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Wie gaat er van het weekend naar Denekamp afreizen om daar de toertocht te rijden? Ik wil wel, want de vorige keer was het een mooie route. Moet alleen nog even kijken of ik met mijn pa en ma wat kan regelen over benzine en eten, want het wordt toch wel een duur geintje als ik elke week heen en weer ga. Volgende week blijf ik in ieder geval hier. Toertocht van Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

stefijn schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:37:
[...]

Ja, jammer dat het zo'n kort rondje is, want wel erg leuk die slingerzooi :)

Als ik vanuit Tilburg kom is het +/- al +/- 45km over de weg, met 1 rondje Dorst 50+, dus genoeg te fietsen wat dat betreft :)
Ja, erg kort rondje, maar daardoor wel leuk op tijd te rijden.
Ik zet altijd de fiets op de auto en rijd daar dan een rondje of 3/4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

k0ewl schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:33:
Wie gaat er van het weekend naar Denekamp afreizen om daar de toertocht te rijden? Ik wil wel, want de vorige keer was het een mooie route. Moet alleen nog even kijken of ik met mijn pa en ma wat kan regelen over benzine en eten, want het wordt toch wel een duur geintje als ik elke week heen en weer ga. Volgende week blijf ik in ieder geval hier. Toertocht van Eindhoven.
Ik rij Denekamp zeker maar voor mij is het een thuiswedstrijd (relatief dan want het is 30 min. rijden met de auto) :)
Veel keuze heb ik alleen niet want er zijn verder eigenlijk geen tochten in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
WooK schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:23:
[...]

Ik rij Denekamp zeker maar voor mij is het een thuiswedstrijd (relatief dan want het is 30 min. rijden met de auto) :)
Veel keuze heb ik alleen niet want er zijn verder eigenlijk geen tochten in de buurt
Voor mij is het ook een thuiswedstrijd. Kom uit Denekamp, maar woon sinds een driekwart jaar in Eindhoven. Heb namelijk hier tijdens het afstuderen een baan gevonden. Maar de ronde van Denekamp vond ik de vorige keer erg leuk, wil hem dus dit keer weer rijden. Misschien een tijd afspreken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

k0ewl schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:41:
[...]
Voor mij is het ook een thuiswedstrijd. Kom uit Denekamp, maar woon sinds een driekwart jaar in Eindhoven. Heb namelijk hier tijdens het afstuderen een baan gevonden. Maar de ronde van Denekamp vond ik de vorige keer erg leuk, wil hem dus dit keer weer rijden. Misschien een tijd afspreken ofzo?
Ik rij samen met mijn pa en we rijden denk ik rond 9u daar weg. Hoe is je conditie dan want ik hou wel van een beetje doorrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

k0ewl schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:41:
[...]

Dan zul je dien broer van mij ook wel kennen; Chris; relatief klein fanatiek bonkje met een zwarte santos scc03; heeft 7 jaar in 040 gewoont en ook vaak getoerd in die regio

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Of iemand mijn fiets wil cleanen?
Het wordt nu na ieder ritje de modderschraap-actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
WooK schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Ik rij samen met mijn pa en we rijden denk ik rond 9u daar weg. Hoe is je conditie dan want ik hou wel van een beetje doorrijden :P
Sja wat heet doorrijden? Welke lengte doen jullie? Ik dacht namelijk dat er weer een 35 en een 50 was ofniet? Waarbij de 50 ook nog even het hulsbeek aandoet, terwijl de 35 maar over de tanken en paasberg/lutterzand gaat.

Misschien is het ook wel beter om eerst zelf te rijden. Lekker mijn eigen tempo en dan maar mensen voorbij crossen. goed, genoeg geluld, tijd voor werk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Over schoonmaken gesproken, wat is de beste manier eigenlijk?
Langs de washok rijden en de hoge druk op een afstandje erop zetten? of met een emmer met sop?
Of laten opdrogen en dan eraf borstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Francis schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:05:
Over schoonmaken gesproken, wat is de beste manier eigenlijk?
Langs de washok rijden en de hoge druk op een afstandje erop zetten? of met een emmer met sop?
Of laten opdrogen en dan eraf borstellen?
Je haalt een paar goede dingen aan.
Ieder heeft zo zijn eigen manier, waar hij zelf tevreden over is. Ik hoop in ieder geval wél dat niemand hier de hogedruk bij gebruikt. Dit sloopt je lagers onherroepelijk.

My way:
- Na het fietsen direct met een droge doek de ketting afnemen. Hierna de fiets laten opdrogen.
- Dag erna met een emmer sop / tuinslang / zachte borstel de fiets afspoelen en schoonmaken.
- Cassette / ketting / derrie's cleanen met een bio-cleaner en bokkepoot (kwast).
- Afdrogen met een schone droge doek
- Draaiende delen smeren met smeermiddel naar keuze.
- Voorvorkseals nacleanen / smeren.
- Hierna de gebruikelijke check op haarscheurtjes, slijtage, remblokken schonen, etc.

Ready.
Dit is dan de korte schoonmaak.
Eens in de maand haal ik dan ook wat meer onderdelen los om deze opnieuw te smeren, wat kraakjes / piepjes veroorzaken, en loop ik alle inbusjes langs om me te verzekeren dat er niks losloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Hogedruk op een afstandje kan toch geen kwaad?
(geen tuinslang ed..... in een flat wonen heeft zo zijn nadelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Francis schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:24:
Hogedruk op een afstandje kan toch geen kwaad?
(geen tuinslang ed..... in een flat wonen heeft zo zijn nadelen)
Wat is een afstandje als je in een flat woont? :)

Zonder dollen, ik heb het een keertje geprobeerd, maar ik kan je melden dat het vrij vervelend is als je spettertjes olie richting schijf dwalen. :/

Als je alleen met de waas van de spray gaat schoonmaken, waarom kun je dan niet ergens anders de tuinslang uitrollen?
Ik persoonlijk ben er niet zo'n voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Weet iemand hier of je speling op Shimano PD-M520 pedalen kan verhelpen? Heb hier wel een ander setje liggen en die gaat er ook op maar om die andere nou weg te gooien als er nog iets mee te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

McGryphon vroeg laatst aan mij of ik nog iets leuks wist om een dagje met GoT MTBers te gaan doen. Ik was een beetje kortaf want ik moest weg en dat was niet mijn bedoeling :P Maar ik zal even uitleggen wat ik hier dan in gedachten had. Mijn ouders hebben een vakantiehuisje op 10 minuten van de blauwe route van de Holterberg en 20 minuten fietsen van de zwarte route op de Nijverdalseberg. We kunnen daar natuurlijk lekker een stukje gaan fietsen en dan achteraf bij het vakantiehuisje van m'n ouders lekker wat drinken en een beetje nalullen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Maar de bedoeling was duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Hmmm, ik moet dus tot week 50 wachten op mijn nieuwe fiets :(
Ik ben bang dat ik beter niet met jullie tocht mee kan, te onervaren en totaal geen conditie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Dat is Jaap (k0ewl) ook een beetje (nofi), en ik ben lichamelijk ook (nog) niet de sterkste met mijn 14 jaar ;)
Ook van JT heb ik vernomen dat hij niet de allersnelste is.. .dus het zal allemaal wel loslopen :)
En zo'n meet is niet om keihard te gaan jagen maar ook het sociale aspect komt aan bod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

McGryphon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:00:

En zo'n meet is niet om keihard te gaan jagen maar ook het sociale aspect komt aan bod :P
Sociaal aspect? zoals praten enzo????
da's eng man! je bent hier bij tweakers, jeweettog??? :P
Maar klinkt iig wel als een goed plan, als ik mijn fiets dan al heb en tijd heb ben ik wel van de partij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Laatst online: 23:30
McGryphon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:00:
Dat is Jaap (k0ewl) ook een beetje (nofi), en ik ben lichamelijk ook (nog) niet de sterkste met mijn 14 jaar ;)
Ook van JT heb ik vernomen dat hij niet de allersnelste is.. .dus het zal allemaal wel loslopen :)
Als er leuke klimmen in voorkomen, lijkt het me wel wat om die route ook eens te proberen. Ik weet niet hoelang die is, maar rekening houdend met de conditie van zekere individueën, is 40 km wel te doen toch? Kun je tussentijds genoeg socializen :)

Kom overigens net terug van de 'Hel van de Goudsberg', een toertocht, georganiseerd door WV Ede. Heb de 50 km gedaan zonder al teveel inspanning, terwijl ik afgelopen week behoorlijk verkouden ben geweest. Dus een echte 'hel' was het nu ook weer niet...
Route was iig wel erg afwisselend in een erg mooie omgeving. Zo zaten er singletracks dwars over de hei tussen die zó smal waren dat het pad soms amper was te zien. Kortom: volgend jaar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

denk niet dat ik er bij ben (vervoer) maar zo wel dan ben ik ook een trage slak hoor, helemaal als ik m'n dag niet heb ;)
ben traag want: fiets voor puur voor de lol en als ik hard ga dan krijg ik vaak lichamelijke klachten.
* GoldenSample is een beetje krakkemikkig afgeleverd door de ooievaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Holterberg is wel een goed idee btw, en KeX kent daar de weg geloof ik ook wel aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Francis schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:36:
Hmmm, ik moet dus tot week 50 wachten op mijn nieuwe fiets :(
Ik ben bang dat ik beter niet met jullie tocht mee kan, te onervaren en totaal geen conditie....
Ik heb afgelopen 1,5-2 maanden helemaal niet gefietst (doe 25ECTS in een kwartiel aan vakken ipv de nominale 15 :X En als je dan ook nog 2-3 keer per week wilt volleyballen en nog een sociaal leven dan moeten sommige dingen ff tijdelijk wijken...). Ik ben dus niet bepaald snel :P
Gideon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:40:
[...]

Als er leuke klimmen in voorkomen, lijkt het me wel wat om die route ook eens te proberen. Ik weet niet hoelang die is, maar rekening houdend met de conditie van zekere individueën, is 40 km wel te doen toch? Kun je tussentijds genoeg socializen :)
De blauwe route is 30km. De blauwe route is tevens geen flikker aan qua actie en laten we wmb lekker links liggen. Wel klimmen enzo maar 80-90% op asfalt/bestrating/harde platte loop/fietspaden. 80-90% van die route kan je met een normale fiets doen.

De zwarte route is 15km meen ik. Die zouden we dan 2 keer kunnen doen. Als het tour-aspect ook meetelt dan kunnen we op zich ook wel de blauwe route meepakken. Niet te zwaar voor de mensen die niet zo hard gaan.

Als Kex de weg daar goed kent dan is zwarte route + custom iets misschien ook wel een optie.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

* KeX kent de weg daar niet, helaas.

Maar ik laat me graag rondleiden. ;) Ben vooral bekend in de omgeving Arnhem (Veluwe, Oosterbeek enzo).

/edit. By the way, ga ook maar niet van een snelle KeX uit dit jaar. Is meer revalideren en relaxen geworden dit seizoen. Inmiddels al overgeschakeld op winterseizoen. (voetballen, hardlopen en af en toe een toertochtje)

[ Voor 42% gewijzigd door KeX op 27-10-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ow ik dacht dat KeX daar ook bekend was. Ik ken zelf alleen de route's daar. Zwarte is wel het meest uitdagende daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

The_Scarabial schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:05:
Ow ik dacht dat KeX daar ook bekend was. Ik ken zelf alleen de route's daar. Zwarte is wel het meest uitdagende de enige uitdagende daar.
:P

Maar op zich is de blauwe ook wel prima geschikt om te touren, het is alleen niet ruig off-road.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
snelle KeX voor jouw doen misschien niet, maar vergeet niet dat je nogal wat meer ervaring hebt dan de meesten hier hè ;)
Ik rijd ook nog geen jaar, dus van mij is ook niet veel te verwachten... redelijk meekomen in de middenmoot bij jeugdwedstrijden en achteraan bij funklassewedstrijden, meer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
Pfff... wat is dit?!?! De één is nog bescheidener dan de ander als het aankomt op kracht en conditie. Ik dacht dat de meeste posters zo ongeveer wel de nodige ervaring hadden om met gemak een tochtje te kunnen maken. Of vergis ik me :? ... :P

Maar als ik een tegenvoorstel voor een route mag doen: is Rheden geen optie? Een tikkie langer dan de Holten-route, maar wel voor elk wat wils zonder al teveel on-the-road te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Goeie keus inderdaad, ben jij daar bekend?
Ik ben ervaren genoeg voor een tochtje maar erg hoge verwachtingen van "McG de topracer" moet je niet hebben ;)
ik werd er zelfs voor het eerst in meer dan 6 maanden afgesprint bij de training vanochtend :o toch maar eens iets aan doen want dat kunnen we niet hebben :P

[ Voor 33% gewijzigd door McGryphon op 28-10-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

JT schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:57:
[...]
De blauwe route is 30km. De blauwe route is tevens geen flikker aan qua actie en laten we wmb lekker links liggen. Wel klimmen enzo maar 80-90% op asfalt/bestrating/harde platte loop/fietspaden. 80-90% van die route kan je met een normale fiets doen.
Nou ik heb er regelmatig gereden maar deze omschrijving lijkt mij enigzins overdreven ;) De route is een mooie warmloper voor de zwarte route die je kan bereiken door de weg over te steken. Samen zijn ze echter wellicht net teveel voor de minder ervaren rijder..
De zwarte route is 15km meen ik. Die zouden we dan 2 keer kunnen doen. Als het tour-aspect ook meetelt dan kunnen we op zich ook wel de blauwe route meepakken. Niet te zwaar voor de mensen die niet zo hard gaan.
Tja, moeilijke afweging. Als je eerst blauw doet en daarna zwart, zijn de mensen die niet zo getraint zijn zoals ik al zei, wellicht niet voorbereid op de zwarte route (paar lastige klimmetjes). Twee keer zwart is wellicht ook een optie maar sommige delen van de blauwe route vind ik persoonlijk ook echt wel de moeite waard. Ik weet niet wanneer e.e.a. zou moeten plaatsvinden maar anders wil ik wel eens kijken of ik een leuke combi kan uitzoeken? Ik woon relatief dicht in de buurt en ken de wegen/paden daar dus ook wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

WooK schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:23:
[...]

Nou ik heb er regelmatig gereden maar deze omschrijving lijkt mij enigzins overdreven ;) De route is een mooie warmloper voor de zwarte route die je kan bereiken door de weg over te steken. Samen zijn ze echter wellicht net teveel voor de minder ervaren rijder..
Tja, ik met m'n 20x kut conditie heb die blauwe route gedaan voor 80% (toen ben ik naar Nieuw Heeten gegaan, daar is het vakantiehuisje) omdat ik er echt geen flikker aan vond en ik was niet moe :)

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 28-10-2007 01:13 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Rheden ben ik wel zeer goed bekend (=lees broekzak) dus daar kan ik wel wat van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Nouja, ik ben flink aan de weg aan het timmeren qua conditie en ga morgen eigenlijk vandaag over een 4 tal uurtjes beginnen aan de toertocht van Denekamp. De vorige keer heb ik die ook gedaan, alleen toen de 35 km en ik was aan het eind goed moe. Ik ga nu de 50 km doen en ik wil potjandorie wel merken dat die nieuwe fiets nodig was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo ik ben weer terug. Was om 9 uur gestart en heb de 50 km gedaan. In totaal heb ik 1:45 op de fiets gezeten wat uit komt op een gemiddelde snelheid van jawel: 28.57 km/h :D

Het was dus inderdaad 1 grote racebaan met een aantal singletrack stukjes. Ik vond het mooi. Vorige keer was er veel meer blubber. Dat kwam natuurlijk ook omdat ik later begonnen was, maar desalniettemin ben ik zeer zeker niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Nu je het toch over een racebaan met singletrack hebt ;)
Gisteren video gemaakt met een vriend van me in de duinen. Je kunt hem bekijken door op onderstaand plaatje te klikken:

MTB-en in Loonse en Drunense Duinen
Afbeeldingslocatie: http://xs120.xs.to/xs120/07430/mtbthumbnail.jpg
8-)

Video gemaakt met een normale Sony Handycam. (voornamelijk op de grond voor stille beelden)
En met een kleine fototoestelletje hebben we de andere rijdende beelden gemaakt op de helm van m'n maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Dat waren jij, iemand op een B1 en iemand op een C'Dale Killer V?
hoe heet dat eerste liedje trouwens?
ohja, op dat stukje bij 0:50 ongeveer was een maat van me laatst hard onderuitgegaan :P
en hoe ligt het er nu bij? aangezien we er komende zaterdag met de club heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
McGryphon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:47:
en hoe ligt het er nu bij? aangezien we er komende zaterdag met de club heen gaan.
Ach, toevallig op uitnodiging van Jan van Arckel? Als ik mezelf tegen die tijd nog voldoende kan motiveren, ben ik er ook bij (Drunense Duinen is niet bepaald m'n favoriete parcours - wel goed voor de techniek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:47:
Dat waren jij, iemand op een B1 en iemand op een C'Dale Killer V?
hoe heet dat eerste liedje trouwens?
ohja, op dat stukje bij 0:50 ongeveer was een maat van me laatst hard onderuitgegaan :P
Neej, er staan wat strangers op de video ;)
Ik ben die ene in het blauw op de Trek en vriend van me in het zwart-rood op de B1.
Stukje op 0:50 gaat stiekem nog best rap, met wat mul zand links en rechts.
Liedje is van H-BlockX - Ring Of Fire.

Het ligt er prima bij op de stukken die wij hebben gereden. We waren niet helemaal rond geweest, kost nogal wat tijd omdat je elke keer met camera bezig bent.
Maar ik denk dat er ondertussen best wat stukjes mul worden. Met een beetje regen is dit al wel snel verholpen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
@Gideon: Ehm, geen idee :P
FMC The Whoopers heeft gewoon een tripje daarheen gepland voor komende zaterdag geloof ik, wie of wat is Jan van Arckel dan?
@Impry: thanks :)

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 28-10-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 11:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb al ff niet meer gefiets, fiets bij de LBS en zelf te druk :(
Maar alles komt weer goed en wil dus weer snel op de bike stappen.

Ik zal het topic eens in de gaten houden wat betreft de meeting, lijkt me wel gezellig!

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

k0ewl schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:17:
Zo ik ben weer terug. Was om 9 uur gestart en heb de 50 km gedaan. In totaal heb ik 1:45 op de fiets gezeten wat uit komt op een gemiddelde snelheid van jawel: 28.57 km/h :D

Het was dus inderdaad 1 grote racebaan met een aantal singletrack stukjes. Ik vond het mooi. Vorige keer was er veel meer blubber. Dat kwam natuurlijk ook omdat ik later begonnen was, maar desalniettemin ben ik zeer zeker niet ontevreden.
Is dat de snelheid van je fietscomputer of heb je hem uitgerekend? Als je echt zo snel hebt gereden, hoef je je volgens mij niet zo druk te maken over je conditie. Ik had namelijk 26,9 en ik heb echt wel flink doorgereden en ben niet een keer ingehaald dus dan heb jij echt zitten racen :) Ik vond dat er veelste veel asfalt inzat overigens maar verder was het wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
McGryphon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:59:
@Gideon: Ehm, geen idee :P
FMC The Whoopers heeft gewoon een tripje daarheen gepland voor komende zaterdag geloof ik, wie of wat is Jan van Arckel dan?
Jan van Arckel is een fietsclub uit de Alblasserwaard waar ik zo nu en dan informeel contact mee heb. Voor a.s. zaterdag hebben ze een open kampioenschap georganiseerd (ik denk dat de link naar de flyer op de website is weggevallen) met de vaste route van de Loonse- en Drunense Duinen als parcours. Kampioenschap bestaat uit 2 rondes, vertrek om 10.30 uur vanaf de Waalwijksebaan in Kaatsheuvel. Vooraf aanmelden bij info@janvanarckel.nl. Voor niet-leden bedraagt het inschrijfgeld € 5,- waarbij de dagsticker van Staatsbosbeheer is inbegrepen (is sowieso verplicht als je daar wilt mtb-en).

Dus als jullie er met de club bij komen, wordt het nog een drukke boel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

pffff, heb net 60 kilometer rond de Posbank gedaan, maar man man wat heb ik het slecht gehad. Conditie is op zich wel redelijk, maar ik was duidelijk niet hersteld van eerdere inspanningen deze week. Zit nu als dood vogeltje thuis bij te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Gideon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:37:
[...]

Jan van Arckel is een fietsclub uit de Alblasserwaard waar ik zo nu en dan informeel contact mee heb. Voor a.s. zaterdag hebben ze een open kampioenschap georganiseerd (ik denk dat de link naar de flyer op de website is weggevallen) met de vaste route van de Loonse- en Drunense Duinen als parcours. Kampioenschap bestaat uit 2 rondes, vertrek om 10.30 uur vanaf de Waalwijksebaan in Kaatsheuvel. Vooraf aanmelden bij info@janvanarckel.nl. Voor niet-leden bedraagt het inschrijfgeld € 5,- waarbij de dagsticker van Staatsbosbeheer is inbegrepen (is sowieso verplicht als je daar wilt mtb-en).

Dus als jullie er met de club bij komen, wordt het nog een drukke boel :)
waarschijnlijk wel ja :P
gewoon een kwestie van harder rijden dan al die andere mensen, simpel toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
McGryphon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

waarschijnlijk wel ja :P
gewoon een kwestie van harder rijden dan al die andere mensen, simpel toch? :P
Ik hoop het voor je. Ik weet niet of je er eerder bent geweest, maar best kans dat het voornamelijk treintje-rijden zal worden met al die smalle tracks :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.