Het grote mountainbike topic (deel 7) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

k0ewl schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:18:
Van het weekend een toertocht in Hengelo (OV), wie doet er mee?
Bespaar je de moeite. Die tocht is echt 3 x niets. Alleen maar gravel, sompige paadjes langs sloten en asfalt :/
Afhankelijk waar je vandaan komt, kan je beter Dinxperlo, Raalte of zelfs Coevorden doen. Of eventueel de vaste route bij Vasse...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
WooK schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:57:
[...]

Bespaar je de moeite. Die tocht is echt 3 x niets. Alleen maar gravel, sompige paadjes langs sloten en asfalt :/
Afhankelijk waar je vandaan komt, kan je beter Dinxperlo, Raalte of zelfs Coevorden doen. Of eventueel de vaste route bij Vasse...
Mhhh, klinkt somber. Het ging mij vooral om het fiet dat ik vlakbij Hengelo woon en ik zondag toch in Hengelo moet zijn.

Ik had begrepen dat ze dit jaar de route hebben omgelegd? Anders ga ik gewoon mijn vaste ronde doen bij Oldenzaal...

[ Voor 5% gewijzigd door k0ewl op 09-10-2007 12:37 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 22:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Over het algemeen ben ik wel te spreken over gereedschap van Pro, maar in het geval van de cranktrekker moet ik hierop een uitzondering maken.
Wat een kolereding is dat zeg! kapotgedraaid op een crankstel waar al speling op zat... maar niet genoeg om met de hand eraf te halen...
morgen dus een cranktrekker van BBB en wat versnellingskabels halen zodat ik tenminste de AE kan afbouwen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik ben dus ook aan een nieuwe fiets toe en aangezien de zaak aan fietsplan doet kan ik mijn ouder hybride houden voor het dagelijks verkeer naast de auto en wil dus een mtb hebben om onverhard te gaan rijden.
Budget is om en nabij de 750-800 euro.
Wat is nou beter? een mooie cube oid bij bike2build halen of zoals de fietsenmaker geadviseerd heeft een raleigh? of een andere merk mischien?
Als eis stel ik wel schijfremmen en uiteraard verende voorvork.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Francis schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:15:
...
Als eis stel ik wel schijfremmen en uiteraard verende voorvork.
Verende vork begrijp ik, schijven niet. Absoluut geen meerwaarde in Nederland en gezien je budget geen fiets met fatsoenlijke schijfjes voor te krijgen. Neem kwaliteits v-brakes of hydraulische velgremmetjes van Magura.

Raleigh is op mtb gebied voor mij een totale onbekende. Cube is value for money en dus bij het genoemde budget zeer interessant. Op de site van b2b zijn zat cubejes te vinden.

Met die bike selector op de raleigh site kun je wel leuk spelen in de configuratie. Beetje a la santos. Alhoewel ik de upgrades aan de prijzige kant vind.

[ Voor 11% gewijzigd door KeX op 10-10-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Kex is. Mijn Avid BB-5 remmetjes zijn marginaal beter dan mijn oude Shimano V-Brakes. Sterker nog, ze zijn zelfs gevoeliger voor zand, en ik moet mijn schijven best vaak goed oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
morgen proberen mijn fiets eindelijk helemaal in elkaar te draaien, als die klaar is eerst een stuk beulen in de bossen en dan foto's!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik ga vandaag ook weer "beulen in de bossen" zoals die brabantse jongen boven mij dat zo mooi zegt. Ik ga naar de Razob aka "het dak van Brabant". Heb er zin in.

Maar McG, ik ben op het moment wel erg benieuwd!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:59:
Eens met Kex is. Mijn Avid BB-5 remmetjes zijn marginaal beter dan mijn oude Shimano V-Brakes. Sterker nog, ze zijn zelfs gevoeliger voor zand, en ik moet mijn schijven best vaak goed oppoetsen.
Hmm, ik was in de veronderstelling dat schijven juist minder gevoelig waren voor vuil....
Mgoed, aangezien het geen toegevoegde waarde heeft, is upgraden van gewoon deore naar lx wel zinvol dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:34

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

zeau, zal me ook vast melden hier, ga van de week een Trek 6500 disc aanschaffen om samen met mijn broer te gaan raggen in de bossen :)

Hij heeft overigens een Santos SCC 03 met de nodige spiffy meuk en die zei dat de 6500 een prima fiets is om mee te beginnen dusss...

:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19289
Na veel zoeken binnen het beschikbae budget ben ik hier op uitgekomen, is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Francis schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:27:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19289
Na veel zoeken binnen het beschikbae budget ben ik hier op uitgekomen, is het wat?
Mwah, op zich wel een leuke fiets, maar wat mij niet aanstaat is vooral de voorvork. Bij een fietsenwinkel heb je voor ongeveer hetzelfde geld een 2e hands Scott Scale 50. Dat is een echt goed frame met ongeveer dezelfde afmontage, maar met een Rock Shox Tora 318 voorvork. Daarbij is dat frame een stuk beter als de Cube volgens mij.

Of is 2e hands geen optie? Weet je in ieder geval zeker dat je er niet zoveel op afschrijft. Daarbij vind ik altijd dat Cube veelal de schakelonderdelen heel hoog inzet, maar die gaan na een paar km toch vervangen worden doordat ze, vooral met het aankomende winterseizoen, snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

2e hands is geen optie vanwege fietsplan.
Dit is juist van de vele fietsen binnen het budget een van de best afgemonteerde die ik heb gevonden, de meeste hebben een dart1 of 2 vork erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Francis schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:10:
Dit is juist van de vele fietsen binnen het budget een van de best afgemonteerde die ik heb gevonden, de meeste hebben een dart1 of 2 vork erin zitten.
http://www.fietsgigant.com/aanbiedingen-fietsendetails.php?id=4523&rubriek=mountainbikes

Dat is bij de fietsgigant in Vriezenveen. Dit lijkt me dan wel een mooie voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Francis schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:10:
Of kijk eens naar de fiets van beschuitfluiter, Trek 6500 disc 2008. Ook prima afgemonteerd en voor € 799,- bij Hopmans in Bergen op Zoom en bij Bikestudio Zwolle. (echte prijsstunters)
http://www.trekbikes.com/...dtail/6_series/6500disce/

[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 11-10-2007 11:54 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Impry schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

Of kijk eens naar de fiets van beschuitfluiter, Trek 6500 disc 2008. Ook prima afgemonteerd en voor € 799,- bij Hopmans in Bergen op Zoom en bij Bikestudio Zwolle. (echte prijsstunters)
http://www.trekbikes.com/...dtail/6_series/6500disce/
Die is in ieder geval beter als de Cube imo, hoewel de Tora 302 solo air nog stees niet echt een supervork is. Wel goed genoeg om mee te beginnen en zeker beter dan de Judy, Axel, of RST/Suntour crap.

@ VV:
dat weet je inderdaad niet, ik denk zelf een Axel ofzo. Maar hoe is het frame van die Intersens dingen dan? Net zo belangrijk natuurlijk, want dat is zowat het enige wat je heel lang (incluis vork) blijft gebruiken. De rest is nog wel een keer aan vervanging toe.

[ Voor 33% gewijzigd door k0ewl op 11-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:42
k0ewl schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:46:
[...]

http://www.fietsgigant.com/aanbiedingen-fietsendetails.php?id=4523&rubriek=mountainbikes

Dat is bij de fietsgigant in Vriezenveen. Dit lijkt me dan wel een mooie voor het geld.
Wat ik wel lastig vind is dat je niet weet wat voor vork er in zit.
Oke een manitou, maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:59:
Nou ik ben van deore v-brakes naar formula oro schijfremmen gegaan en dat is echt van een lada (ok, een vw polo dan) naar een audi a8 :) Ik ben er nu al regelmatig mee door de meest ranzige en diepe modder gereden maar merk niets van aanlopen of wat dan ook?
Na een rit spuit ik de remmen gewoon goed af en rem ze vervolgens droog totdat ze niet meer piepen. Ik ga nooit meer terug in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er overigens inmiddels achter dat de budget troep op mijn Specialized eigenlijk maar bagger is, en wil deze graag gaan vervangen door LX spul. Ik heb er nu al wel wat kilometers op zitten, maar wanneer is een groep op elkaar in gesleten? Ben ik nog op tijd als ik mijn voor-derailleur, achter-derailleur, ketting en shifters na een kilometer of 70 ga vervangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hmm, waarom koop je niet een verslijtsetje (Ketting / Cassette / Achterderailleur?)
Ach, 70km is niet zo'n ramp.. Als je maar je ketting en cassette tegelijkertijd houdt.

Nogmaals, 70km is het probleem niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

k0ewl schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:49:
[...]

Mwah, op zich wel een leuke fiets, maar wat mij niet aanstaat is vooral de voorvork. Bij een fietsenwinkel heb je voor ongeveer hetzelfde geld een 2e hands Scott Scale 50. Dat is een echt goed frame met ongeveer dezelfde afmontage, maar met een Rock Shox Tora 318 voorvork. Daarbij is dat frame een stuk beter als de Cube volgens mij.

Of is 2e hands geen optie? Weet je in ieder geval zeker dat je er niet zoveel op afschrijft. Daarbij vind ik altijd dat Cube veelal de schakelonderdelen heel hoog inzet, maar die gaan na een paar km toch vervangen worden doordat ze, vooral met het aankomende winterseizoen, snel slijten.
Uhhh, al na een paar km vervangen???? wrom dan?
Overigens ben ik 1,85m, aan wat voor maat frame moet ik dan denken?

[ Voor 4% gewijzigd door Francis op 11-10-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dnhelle schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:29:
Hmm, waarom koop je niet een verslijtsetje (Ketting / Cassette / Achterderailleur?)
Ach, 70km is niet zo'n ramp.. Als je maar je ketting en cassette tegelijkertijd houdt.

Nogmaals, 70km is het probleem niet... ;)
Omdat ik vóór een Altus en achter een Alivio heb zitten. Dit wist ik bij aanschaf al, maar pas bij het off-road kwam ik er achter dat het niet alles is. Als het ook maar een beetje vies word kun je voor geen meter meer schakelen, het gaat niet soepel meer. Daarnaast ben ik bang dat ik ze binnenkort kapot trap, gezien het geluid dat ze bij het zetten van veel kracht nu maken. Vandaar dat ik er aan zit te denken te gaan upgraden. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Francis schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:33:
[...]

Nou omdat zodra er blubber tussen komt je tandwielen en schakelcomponenten erg snel slijten. Ik denk dat je wel een setje verslijt in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Maar het is niet zo dat ik de zooi binnen een paar maanden om zeep trap toch?
Ik ben slechts beginner en heb bijzonder weinig tijd helaas, dus zo vaak "ff naar het bos om te raggen" gaat nou ook niet gebeuren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Francis schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:33:
[...]
Afhankelijk van je beenlengte kom je dan uit op uit 19" of 20" denk ik.

Overigens hoef je na 70 km echt geen onderdelen te vervangen. Wat wel verstandig is (vind ik), is om 2 (of zelfs 3) kettingen te gebruiken. Dan kunnen je cassette en je voortandwielen twee a drie seizoenen mee door om de 2 a 300 km van ketting te wisselen.
Overigens is e.e.a. wel afhankelijk van de kwaliteit van de onderdelen. Een TA Specialites blad en xtr cassette zijn vele malen slijtvaster dan de "standaard" deore HG50 cassette en tandwielen. Daarnaast moet je na een tocht gewoon alles goed schoonmaken om langer met je spul te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zoals diegene boven mij al zegt, gewoon goed schoonmaken etc. Ik fiets nu 2 tot 3 keer in de week en ik trap mijn setje er denk ik wel door in de komende winter. Zowiezo is het niet al naar 70 km, dat waren 2 discussies die door elkaar gingen lopen. Ik denk dat je een aantal duizend km wel moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet na 70 kilometer versleten, maar ik kwam er na 70 kilometer achter dat ik de kwaliteit niet goed vond. Voor de duidelijkheid, bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:41:
Het is niet na 70 kilometer versleten, maar ik kwam er na 70 kilometer achter dat ik de kwaliteit niet goed vond. Voor de duidelijkheid, bij deze.
Dat snap ik, maar er lopen heir 2 discussies door elkaar. 1 wil er een nieuwe fiets en jij bent niet blij met de kwaliteit van je huidige setup.

Ontopic:
Als je het er 70 km op hebt zitten is het nog wel te vervangen, geen probleem het is nog niet ingesleten op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:41:
Ik zou trouwens dan direct voor de XT groep gaan aangezien die qua kosten niet zo ver van elkaar liggen. Bij http://bike-components.de kost een xt achter derailleur slechts € 47,95 en een voor derailleur 21,95. Verzendkosten slechts 4,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17568
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19299
Na wat verder kijken en het opkrikken van het budget enigzins ben ik hier op uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 16:28
Hey die LTD Pro, dat is een mooie fiets :+. Fiets er nu ongeveer 100km per week mee en dat gaat vrij aardig kan ik je vertellen. Niet dat dit iegenlijk iets zegt over de kwaliteit van de fiets. Geloof nooooit wat een eigenaar zegt.

Zie ook dat er een betere vork op de LTD zit dan de 2008 Comp, maar die heeft weer NN voor wat ik een voordeel vind.

Met welke gedachte post je deze 2 links eigenlijk? Het zou voor ons handiger zijn als je zelf de reden noemt waarom je denkt dat deze 2 modellen geschikt voor jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Beetje gebaseerd op mijn gebrekkige kennis en budget enzo. Gekeken naar de onderdelen die erop zitten en framemaat.

Overigens:
NN??????

Ik zit trouwens op de B2B site te kijken en zie ineens ergens het kreet staan dat de achterrem de rechter hendel is? is dat gebruikelijk bij mtb?

[ Voor 43% gewijzigd door Francis op 11-10-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 16:28
NN staat voor Nobby Nic, een model mountainbike-band van het merk Schwalbe. Nobby Nic heeft grotere / diepere noppen dan de Racing Ralph (RR), ook een model van Schwalbe. Op de Comp zit Nobby Nic gemonteerd als voorband, wat naar mijn mening wat fijner rijdt omdat de voorband dan meer grip heeft. Maar dit is gebaseerd op mijn eigen ervaring.

Beide fietsen zijn mijn inziens wel goed. De voorvork van de LTD lijkt mij wat beter dan de Dart 3 maar hoeveel dat in de praktijk verschilt weet ik zelf ook niet. Over velgremmen of schijfremmen ga ik mijn handen niet in het vuur steken :P. Beide hebben hun voor en nadelen en hierover is denk ik zat te vinden op onder andere mountainbike.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Francis schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:51:

Ik zit trouwens op de B2B site te kijken en zie ineens ergens het kreet staan dat de achterrem de rechter hendel is? is dat gebruikelijk bij mtb?
Yep, zowel op MTB's als racefietsen is de rechterhendel altijd achter remmen+schakelen en is links voor remmen+schakelen. Bij motoren is dit geloof ik andersom, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Yup, dat wordt dus een hele omslag, of is dat te veranderen, mijn huidige fiets heeft rechtsvoor en linksachter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
brakke foto's met kunstlicht, werd donker buiten toen ik terugkwam van een tesrit. Hij rijdt heerlijk!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJKESPBN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SCBVBF3V.jpg
En natuurlijk de gebroken bankschroef:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-L6KSI8R4.jpg
meer dan wel groter op http://www.mijnalbum.nl/Album=XI3ZERF8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassGunner schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:45:
[...]

Yep, zowel op MTB's als racefietsen is de rechterhendel altijd achter remmen+schakelen en is links voor remmen+schakelen. Bij motoren is dit geloof ik andersom, of niet?
Klopt, motoren hebben links de koppeling, rechts de voorrem en bij je rechtervoet de achterrem. Heeft met spierkracht te maken, en ook omdat je natuurlijk niet met één hand de koppeling op kan laten komen en gas kan geven tegelijkertijd.
Francis schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:30:
Yup, dat wordt dus een hele omslag, of is dat te veranderen, mijn huidige fiets heeft rechtsvoor en linksachter....
Als je remhendels symetrisch zijn kun je de bekabeling omzetten. Persoonlijk lukt het mij om elke dag probleemloos om te switchen, dus ik denk dat het voor een persoon met een normale motoriek geen probleem is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Naar mijn mening is het ook zo dat je probleemloos moet kunnen omschakelen. De grootste gewenning is volgens mij de kracht die je op je hendels zet die je hoofdzakelijk moet doseren (om niet over je voorwiel te gaan, achterwiel is in dat opzicht niet echt een groot probleem als je dat eens blokkeert).

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
McGryphon, ik moet het je nageven, het ziet er strak uit.
Ook qua maat, verhouding, hoogte zadel t.o.v. stuur:
Nice!
Nu upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Gaat ook gebeuren hoor. Eerst de kleine dingetjes zoals stuur, zadelpen, barends, want <+:) komt er weer aan en niet lang daarna mijn verjaardag. De eerste echte upgrade qua funcionaliteit is natuurlijk schijfremmen en bijbehorende wieltjes, hier in NL kom ik geen remkracht tekort maar schijven doseren wat lekkerder en in de Ardennen kon ik niet altijd zo veel afremmen als ik wilde :P
misschien komen er vandaag betere foto's, even kijken of ik dat kan inpassen tussen huiswerk en werk in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Ziet er zeker gaaf uit ja! :D
Wat zeiden ze over je oude frame?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
vervangingswaarde 250, -80% vanwege leeftijd, dus verzekering zou me 50 euro moeten uitbetalen :P
vandaag foto's gaat trouwens niet lukken, misschien morgen na de training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:32

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie bak hoor McG, nog een tip, waar die kabels langs je frame lopen zou ik je frame goed gaan beschermen met 1 of andere sticker of iets, want doordat je achterkant altijd iets bobt, schuurt die kabel langs het frame en heb je zo een kale plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Daar zitten al doorzichtige beschermstickers, precies om die reden :)
wanneer kunnen we trouwens een keer een GoT mountainbikemeeting organiseren? lijkt me wel k0ewl
(:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
@ McGryphon;

Echt vette bike (je nieuwe hé ;) ) en i.v.m. je oude, die verzekering waar je over spreekt is die speciaal aangevraagd voor je fiets of valt dat onder een overkoepelende verzekering (zoals Burgerlijke Aanspraakelijkheid)? Ik ben zelf van België en ben bekend met autoverzekeringen en brandverzekeingen e.d. maar niet met een verzekering die schade aan een fiets dekt.

Enige tijd geleden heb ik hier wat posts gedaan i.v.m. mijn Trek die ik aan het oplappen ben. Ik heb toen geprobeerd om wat foto's te posten maar die Picasa account was niet echt zo goed dus heb ik een Flickr account aangemaakt en deze werkt wel goed.
Dus hier wat pics (en ook nog een vraagje).

Toen ik mijn shifters aan het uitkuisen was is er één (van de twee) veer gebroken :X (of ze was al kapot maar dat denk ik niet) en deze zijn niet los te bestellen. Het betreft de achtershifter van een Alivio 8-speed. Heeft iemand deze nog liggen of kan iemand mij helpen aan zo'n veer aan te geraken. Ik ben niet van plan een nieuwe shifter te bestellen dus als ik nergens een vind zal het improviseren worden met een spiraalveer of de 2 stukken aan elkaar "smeden" of zo. alléja, pics!

kapotte veer achtershifter
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2238/1554279208_a75ef6c367.jpg

Nog werkende veer achtershifter
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2270/1554279796_90d8b4428e.jpg

Onderdelen (een deel hiervan moet nog gespoten worden in mat zwart
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2018/1553407831_b3466c6ac8.jpg

Voorwiel
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2061/1553406997_a2a1521066.jpg

Naaf voorwiel
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2377/1553406103_77c91a849b.jpg

Detailview
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2277/1553404331_7c3235a324.jpg

Voorvork (RST :X )
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2323/1554273380_00fecd3eb3.jpg

Trapas
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2270/1554274934_0ee8b45cea.jpg

Overview
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2382/1553402057_89607b736a.jpg

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
zo'n veer is misschien via Shimano te bestellen, maar ik weet het niet zeker.

De verzekering is van de NTFU, de nederlandse toerfietsunie. Mijn vereniging is daarbij aangesloten dus ik ook, en daarmee ben je gratis verzekerd tot 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Na veel wikken en wegen is de keus op deze gevallen http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19299
Nog even wachten op de formulieren ed en dan zsm naar ermelo om hem te gaan halen :)
Doorslag was de voorvork en toch de keus om velgremmen te nemen ivm onderhoud....
Ik kom uit op zo'n 87cm binnenbeen lengte, klopt het dan dat ik voor de cube framemaat 18" moet hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Francis op 12-10-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hoe lang ben je zelf? alleen binnenbeenlengte kunnen we zo weinig mee.
edit: lezen is ook een kunst :X
dan ben je ongeveer even lang als ik en ik rijd om een 21" american eagle, misschien dan een 20" cube je beter zou passen. Testrit?

[ Voor 54% gewijzigd door McGryphon op 12-10-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice McG! :)

Ik ga morgen lekker biken in Noord-Sleen, daar hebben ze een mooi parcours gemaakt.
Volgende week ga ik biken op de Veluwe en misschien Oosterbeek, heb er weer zin in.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

McGryphon schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:52:
Hoe lang ben je zelf? alleen binnenbeenlengte kunnen we zo weinig mee.
edit: lezen is ook een kunst :X
dan ben je ongeveer even lang als ik en ik rijd om een 21" american eagle, misschien dan een 20" cube je beter zou passen. Testrit?
1,85 dus....
Uiteraard ff testen voor aanschaf, ga hem zowiezo aanschaffen, mischien dat ik morgen ernaartoe rij om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Francis schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:34:
Na veel wikken en wegen is de keus op deze gevallen http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=19299
Nog even wachten op de formulieren ed en dan zsm naar ermelo om hem te gaan halen :)
Doorslag was de voorvork en toch de keus om velgremmen te nemen ivm onderhoud....
Ik kom uit op zo'n 87cm binnenbeen lengte, klopt het dan dat ik voor de cube framemaat 18" moet hebben?
Je framemaat is iets dat imho niet meetbaar is. Pak iets waar je lekker op zit, waar je met een goede houding op zit, en waar je nog genoeg wendbaar op bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:41:

De verzekering is van de NTFU, de nederlandse toerfietsunie. Mijn vereniging is daarbij aangesloten dus ik ook, en daarmee ben je gratis verzekerd tot 900 euro.
En door de 45,- eigen risico, hou je er welgeteld 5,- aan over :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
McGryphon schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:41:
Ik heb hiervoor geïnformeerd bij mijn lbs maar daar zeiden ze dat dat niet mogenlijk was. Zal eens een mailtje sturen naar Shimano zelf. Misschien dat ze me wel kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:23

Vos

AFCA

Harmen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:22:
Nice McG! :)

Ik ga morgen lekker biken in Noord-Sleen, daar hebben ze een mooi parcours gemaakt.
Volgende week ga ik biken op de Veluwe en misschien Oosterbeek, heb er weer zin in.
Parcours gemaakt? Bedoel je het bestaande bij 't Haantje of is er iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Iemand eigenlijk bekend met het merk Focus?
Bikeshop liet mij eentje zien die het nodige xt meuk erop had zitten voor 899,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Focus is zeker niet minder dan Cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Zover ik het kon zien ook beter afgemonteerd, bijna alles was XT, iig cracnk voor en achter derralieur. Schijven volgens mij van magura en rock shock 302 oid als vork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
magura julie/clara? if so: dumpen, kutremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://fbfoto.nl/meuk/fiets.jpg
Die dus.
Ranzige site ik weet het, maar dat is in grote lijnen wat erop zit. Kleur zou mij mijn reet roesten, besides, ik vind dat wit wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Da's een heel mooie fiets voor dat geld. En met wit is niks mis, integendeel. Witte fietsen gaan sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:26:
[...]

Parcours gemaakt? Bedoel je het bestaande bij 't Haantje of is er iets nieuws?
Bestaande route, die er nu sinds 2 jaar is.
Heb er weer van genoten, heb wel op mn plaat gegaan sinds tijden.
Diepe plas, ik wou erbij langs glijd mn voorwiel weg.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MPI3HEY.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JV6LHML4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LD4WQDV.jpg

alle drie klikbaar :)
en hij rijdt heerlijk, ook omhoog :D geen pedalbob op het middenblad, en nauwelijks op het grote blad. Nog ff met de rebound klooien zodat ie net zo reageert als de voorvork, dan is ie perfect... for the time being want ik heb grote plannen met dit ding d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24

racoon

mooowwww

Ik heb deze fiets gekocht Afbeeldingslocatie: http://www.moniquesbikeshop.nl/images/bicycles/299C63919DFB4941B1747F38A5956AE6640.jpg

Nu is mijn vraag welke bar ends zouden cool op deze fiets staan?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Als je er een racy flatbar op zet het liefst minimalistische blanke barends. Accentueert het zwart een beetje. Als gewicht belangrijk is en prijs minder Tune barends kopen, erg mooi in hun eenvoud imo.
en ooit iedereen op een fully hè :D

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 14-10-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24

racoon

mooowwww

Ik ben nog bezig er een recht stuur op te laten zetten, afhankelijk van de kosten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:44:
en ooit iedereen op een fully hè :D
Fully, beh. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ignorance is bliss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft natuurlijk ook met mijn gebruik te maken, sinds de aanschaf van mijn fiets staat zelfs mijn voorvering gelockt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
waar rijd jij dan? op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fiets heeft het in los zand nog wel het zwaarst gehad, waarbij zowel mijn voor als achterwiel constant alle kanten op gleden... als ik dan ook nog eens vering had zou ik waarschijnlijk gek worden.

Daarnaast ook veelal asfalt, en stoppies zonder vering vind ik net wat fijner gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
In los zand is vering echt geen nadeel hoor ;) met mijn Lightning geen enkel probleem :P
en als je zo veel asfalt rijdt, koop dan een racefiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:32:
In los zand is vering echt geen nadeel hoor ;) met mijn Lightning geen enkel probleem :P
Heb jij ooit al eens met een racefiets over een bankje gehopt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

McGryphon schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:44:
Als je er een racy flatbar op zet het liefst minimalistische blanke barends. ...
Monteer een setje Cane Creek barends, zeer fijne barends.

Afbeeldingslocatie: http://www.bicyclebuys.com/productimages/1600004.jpg

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik mijn fiets gekocht heb stond mijn fiets ter display op een simpele stalen constructie, waar de rechterkant van mijn achtervork in hing. Zo stond hij stabiel, en kon je hem makkelijk ergens neerzetten. Iemand tips waar ik hier aan kan komen? Ik heb hem nu altijd met het stuur tegen de muur, en hij is al eens een keer bijna gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
alstu
ik heb die van Pro, fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:32:
Ik rijd anders ook zo'n 80% van de rit met mijn voorvork vast en rij eigenlijk alleen maar mtb tochten en vaak de vaste route in Holten.
Sowieso vangt ie in de vaste stand nog zo'n 2cm op en vooral klimmen gaat met de vork vast tig keer beter. Op zandpaden rijdt een vastgezette vork ook directer en verlies je tevens minder kracht. Mede de reden dat ik waarschijnlijk nooit een fully zal kopen. En comfort is voor mietjes ;) (al is die specialized van racoon wel een geil ding :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Idd, lekker makkelijk met schoonmaken ook. :)
Denk dat ie meer is ontworpen voor een racefiets, mn racer staat er niet even wat steviger in.
Het voldoet.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
WooK schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:45:
[...]

Ik rijd anders ook zo'n 80% van de rit met mijn voorvork vast en rij eigenlijk alleen maar mtb tochten en vaak de vaste route in Holten.
Sowieso vangt ie in de vaste stand nog zo'n 2cm op en vooral klimmen gaat met de vork vast tig keer beter. Op zandpaden rijdt een vastgezette vork ook directer en verlies je tevens minder kracht. Mede de reden dat ik waarschijnlijk nooit een fully zal kopen. En comfort is voor mietjes ;) (al is die specialized van racoon wel een geil ding :P)
Kom jij eens een wedstrijd rijden in Oss, op de motorcrossbaan. Daar gaat klimmen beter met de vork open, anders stuiter je alle kanten op. En dat is los zand waar je alle mogelijke controle nodig hebt, gaat echt beter met vering hoor.
verder blijft fully/hardtail/rigid natuurlijk persoonlijk... maar ik wil geen hardtail meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A, top, in Nederland én betaalbaar. So far had ik enkel wat Britse websites gevonden. Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:51:
[...]
Kom jij eens een wedstrijd rijden in Oss, op de motorcrossbaan. Daar gaat klimmen beter met de vork open, anders stuiter je alle kanten op. En dat is los zand waar je alle mogelijke controle nodig hebt, gaat echt beter met vering hoor.
verder blijft fully/hardtail/rigid natuurlijk persoonlijk... maar ik wil geen hardtail meer :P
Afgezien van het feit dat een mtb m.i. niet op een motorcrossbaan hoort, rij ik daar nooit en ik gok 98% van de mtb'ers niet.
Ik geloof je direct als je zegt dat je in die situatie meer grip hebt en makkelijk omhoog komt met een verende vork maar in de regel is een vaste (of gelockte) vork beter om mee te klimmen dan een verende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik noem maar een voorbeeld, in Houffa scheelt het ook weinig want gelockt pompt minder maar ook daar zijn de beklimmingen bezaaid met rotsen, boomwortels en step-ups. Dit kom je wel vaker tegen ;)
En elke zichzelf respecterende wedstrijdrijder heeft wel eens in Oss gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:22:
Ik noem maar een voorbeeld, in Houffa scheelt het ook weinig want gelockt pompt minder maar ook daar zijn de beklimmingen bezaaid met rotsen, boomwortels en step-ups. Dit kom je wel vaker tegen ;)
En elke zichzelf respecterende wedstrijdrijder heeft wel eens in Oss gereden.
Ik ben geen wedstrijdrijder en er zijn idd tal van scenario's te bedenken waarbij je eventueel beter met een verende vork omhoog kan rijden alleen zijn die scenario's voor het gros van de mensen (hier) vaak niet van toepassing.
Ik zeg dus ook alleen dat ik zo'n 80% van de tijd gelocked rij en dat ik daar beter door kan klimmen en harder kan rijden over overige paden. Je kan daarnaast lullen als brugman maar een verende fiets zorgt nu eenmaal voor een verlies van de kracht die met het trappen wordt genereerd.

Conclusie; ieder zijn ding. Jij rijdt fijner bult op, op je fully en ik niet. Klaar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Jazzper schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:27:
Kan zijn dat kinderfietsen in bandenmaten gaan maar dat is voor volwassenen fietsen niet zo. Daar gaan mtb's in inches en racefietsen in centimeters.

@shadowman: Voor 450 euro heb je een nette fiets bij Bike2build:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17090, de Cube Aim
Voor 100 euro meer heb je de Cube Analog.
Wel Suntour vorkje maar daar valt mee te leven.

Renault zou ik echt ver weg van blijven. Dat zijn bouwmarkt fietsen waar renault treurig genoeg zijn naam aan geleend heeft.
Die Cube Aim 2007 is nu slechts 350 euro zelfs, omdat het het oude 2007 model is. Ik ben zelf wat rond aan het kijken naar een fiets om te beginnen met XC. Omdat het om te starten (proberen) is, wil ik er niet te veel geld aan uitgeven in eens. Vaak wordt dan aangeraden om naar de 2dehands te kijken. Maar de cube aim 2007 volstaat toch wel om recreatief wat mee te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

[...]
Ik ben geen wedstrijdrijder en er zijn idd tal van scenario's te bedenken waarbij je eventueel beter met een verende vork omhoog kan rijden alleen zijn die scenario's voor het gros van de mensen (hier) vaak niet van toepassing.
Ik zeg dus ook alleen dat ik zo'n 80% van de tijd gelocked rij en dat ik daar beter door kan klimmen en harder kan rijden over overige paden. Je kan daarnaast lullen als brugman maar een verende fiets zorgt nu eenmaal voor een verlies van de kracht die met het trappen wordt genereerd.

Conclusie; ieder zijn ding. Jij rijdt fijner bult op, op je fully en ik niet. Klaar! ;)
Wordt wel steeds minder waar. Zaken als brain dempers op de specialized zorgen ervor dat alle tikken die van boven af worden gegenereerd de fully reageert als een hardtail. Alle klappen die van onder komen reageert de demper wel op. In de laatste fiets stond een artikel waarin nadrukkelijk werd gesteld dat je in alle situaties met een fully sneller zou zijn, mits goed afgesteld en van een bepaalde in het artikel niet verder gedefinieerde kwaliteit. Er zijn in dergelijke betogen vast wel gaten te vinden, maar het verliezen van kracht doordat je die in de vering wegtrapt als stellige bewering gaat ook niet meer op. Natuurlijk rij ik ook bij veel klimmen met de lockout erop om die reden, maar de technologie gaat erg hard en er is steeds meer mogelijk dat je dwingt buiten de ge-eikte paden te denken. (Vroeger dachten we ook dat het zo glad mogelijk maken van een oppervlak zorgde voor de beste aerodynamiek).

[ Voor 35% gewijzigd door KeX op 14-10-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Vering, lockout of brain?
Het ligt aan je benen hoe je naar boven trapt, en dan pas laat je zien hoe je fietst. Op dat moment boeit het dus ook niet welke fiets of frame je hebt.

Ik heb iig gisteren genoten van het heerlijke weer, en weer heerlijk getrapt.
Laat de modder nu maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

KeX schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:02:
[...]
Wordt wel steeds minder waar. Zaken als brain dempers op de specialized zorgen ervor dat alle tikken die van boven af worden gegenereerd de fully reageert als een hardtail. Alle klappen die van onder komen reageert de demper wel op.
Dat zou inderdaad mooi zijn en wellicht wordt dat in de nabije toekomst ook betaalbaar (en stap ik zelfs over naar een fully ;))
Ieder moet het ook voor zich weten wat hij het fijnst vindt. De hele discussie kwam op gang vanwege een mededeling dat het raar zou zijn om een vork continu vast te zetten en dat wilde ik alleen tegenspreken.

Zijn er nog mensen die een tocht hebben gereden dit weekend? Ik heb in Coevorden gereden maar dat was niet echt een aanrader. Aanstaande zaterdag is er in Rijssen een mtb tocht die wel zeker is aan te raden. Volgens mij komen er in dit topic ook wel wat mensen uit het oosten dus die zijn bij deze getipt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

dnhelle schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:23:
Vering, lockout of brain?
Het ligt aan je benen hoe je naar boven trapt, en dan pas laat je zien hoe je fietst. Op dat moment boeit het dus ook niet welke fiets of frame je hebt.

Ik heb iig gisteren genoten van het heerlijke weer, en weer heerlijk getrapt.
Laat de modder nu maar komen.
Dat blijft altijd gelden. Agree, agree. :)

Van de Bart B. Challenge Bart B. zien knallen op een velg zonder band. Hij had vier keer lek gereden en ging maar op de kale velg verder. Haalde daar nog veel kerels uit het elite veld mee in. Zie daartoe dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

lol wat apart om te zien :D

overigens geldt natuurlijk altijd dat je zelf nog moet trappen maar zet Albers of Doornbos in een McLaren en je zal zien dat ze ineens veel sneller rijden. Het maakt dus wel degelijk uit wat voor materiaal je gebruikt bij het fietsen. dit laatste sloeg uiteraard op wat dnhelle schreef :)

[ Voor 10% gewijzigd door WooK op 15-10-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 22:48
Grappig filmpje. Geeft wel weer aan dat ik nog het nodige te trainen heb... op asfalt rij ik meestal geen 50km/u :P (ik ben al blij als ik stukken 32-35 km/u volhou, maar dat is dan ook op niet al te harde banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

KeX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:51:
[...]

Dat blijft altijd gelden. Agree, agree. :)

Van de Bart B. Challenge Bart B. zien knallen op een velg zonder band. Hij had vier keer lek gereden en ging maar op de kale velg verder. Haalde daar nog veel kerels uit het elite veld mee in. Zie daartoe dit filmpje.
Tering, dan ben je ook een bikkel zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
WooK schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:21:
overigens geldt natuurlijk altijd dat je zelf nog moet trappen maar zet Albers of Doornbos in een McLaren en je zal zien dat ze ineens veel sneller rijden. Het maakt dus wel degelijk uit wat voor materiaal je gebruikt bij het fietsen. dit laatste sloeg uiteraard op wat dnhelle schreef :)
Helemaal mee eens, maar ik weet wel dat ik geen verschil maak in bovenstaand voorbeeld. Ik ben dan ook niet een gesponsorde team-rijder die zijn brood ermee verdient.
Absoluut is het zo dat materiaal wat uitmaakt, een ander setje banden, afstelling etcetera is natuurlijk heel belangrijk, maar op een gegeven moment is het daar ook mee gedaan. En dat is niet alleen in Nederland, maar ook in andere landen.

De discussie is natuurlijk heerlijk over de werking van veersystemen, maar ik denk dat op een gegeven moment een grens wordt bereikt waar de systemen zich niet meer kunnen uiten in het rijgedrag voor de berijder.

Deze factor is natuurlijk onderhevig aan het persoon die op de fiets zit, maar ik weet zeker, en durf ook te stellen, dat deze grens voor iedereen geldt.

Ik zeg daarmee ook niet dat voor iedereen (inclusief mijzelf) een vaste standaard fiets bestaat, en dat je geen fully mag rijden binnen Nederland. Materiaalkeuze voor iedere rijder is belangrijk, maar houdt bij een bepaalde grens op, en die grens komt vooral in het winterseizoen korter op je conditie te liggen dan op je materiaal.

Daarmee wil ik dan ook afsluiten met een quote van een wel zeer bekende mtb' er:
Cheap - Light - Strong. Pick two.
Iedereen maakt een keuze tussen de bovenste items bij het kiezen van zijn onderdeel / fiets. Voor iedereen is dit anders, en voor iedereen bestaat er een compromis.
En daar houd ik het, tot nu, voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Overigens, hebben wij atb'ers een irc kanaal? zoniet zijn jullie allen van harte welkom op irc.tweakers.net #ATB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Damn wat is die Bart een geweldenaar, rijdt gewoon een hele groep voorbij zonder achterband!

En over fully/hardtail/rigid: het blijft zo persoonlijk als wat dan ook en elk heeft ook zijn eigen inzetbereik. Daar kom je toch nooit uit, alles heeft voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:32

The_Scarabial

MTB for life!

WooK schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:35:
[...]

Dat zou inderdaad mooi zijn en wellicht wordt dat in de nabije toekomst ook betaalbaar (en stap ik zelfs over naar een fully ;))
Ieder moet het ook voor zich weten wat hij het fijnst vindt. De hele discussie kwam op gang vanwege een mededeling dat het raar zou zijn om een vork continu vast te zetten en dat wilde ik alleen tegenspreken.

Zijn er nog mensen die een tocht hebben gereden dit weekend? Ik heb in Coevorden gereden maar dat was niet echt een aanrader. Aanstaande zaterdag is er in Rijssen een mtb tocht die wel zeker is aan te raden. Volgens mij komen er in dit topic ook wel wat mensen uit het oosten dus die zijn bij deze getipt :)
zondag waarschijnlijk naar de Bikemotion, als ik daar niet heen ga, dan ga ik toertoch losser fietsen en mocht hem dat ook niet worden dan is er nog een recreatieve wedstrijd in hellendoorn :)

Toertocht losser is trouwens een vette aanrader.

edit: filmpje van Bart B, wat een kerel gewoon ff op de velg 55 km/h

[ Voor 3% gewijzigd door The_Scarabial op 15-10-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bart B. een held idd, zag het filmpje net. :)
Vorige week kwam ik hem nog tegen tijdens de Hondsrug Classic.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:23

Vos

AFCA

Bart was net nog bij Holland Sport, prima kerel! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Nu online
Leuk stukje humor:

Van de website van de BBC:

Vorig jaar werd er bij de Bart Brentjens Challenge veel lek gereden. In de eerste plaats kwam dit doordat in de Limburgse afdalingen veel losse keien liggen, waardoor snel stootlek (snake-bite) kan plaatsvinden. In de tweede plaats kwam dit doordat er langs de Limburgse landwegen veel meidoorn (doorntakken) hagen staan, die eind september netjes gesnoeid worden. Hierdoor kunnen er soms doorntakjes op de paden liggen. Welke banden je kiest is dan belangrijk.

Tubeless banden met Latex (bijv. Notubess) erin bijvoorbeeld. Deze banden hebben een sterke zijkant om doorstoot te voorkomen, terwijl de latex de gaatjes van de doorntjes dicht.

Dan nog iets over het profiel. Bij droog weer: een 'snelle' band, lage nop of semi slick. Bij natte omstandigheden: zorg voor een goed profiel met goede grip, waaruit eventuele modder snel lost.

Diverse merken hebben goede banden, ikzelf zal met Maxxis banden rijden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2242/1584206765_ea61ea763e_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2070/1584206971_a61ce6adb1_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2061/1585090788_741c2aa6ab_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
WTF 8)7 ? Ik krijg dat filmpje hier niet open maar die foto's zijn echt te maf. Echt respect als je zo verder rijdt. Het zal alleen niet zo goed zijn voor je velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 14:01
Jegapia schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:30:
WTF 8)7 ? Ik krijg dat filmpje hier niet open maar die foto's zijn echt te maf. Echt respect als je zo verder rijdt. Het zal alleen niet zo goed zijn voor je velg.
Toont inderdaad wel doorzettingsvermogen, maar ergens heb je dan ook een schroef los. En de velg wordt toch door de sponsor betaald dus dat boeit niet zo veel (moet je natuurlijk niet elke week doen).
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.