Ik ken dat....KeX schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:39:
pffff, heb net 60 kilometer rond de Posbank gedaan, maar man man wat heb ik het slecht gehad. Conditie is op zich wel redelijk, maar ik was duidelijk niet hersteld van eerdere inspanningen deze week. Zit nu als dood vogeltje thuis bij te eten.
Had zelf gisteren wat last van verkoudheid, daar ga je niet echt harder van fietsen.
Moest dus al snel passen en heb het daarna ff wat rustiger aan gedaan.
Whatever.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Dan is het vast een geschikte locatie voor jou. Ik vind het maar een k*tparcours, want in mijn beleving is inhalen nauwelijks mogelijk. Maar dat kan ook aan mijn gebrek aan techniek liggenMcGryphon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:48:
@Gideon: Ik ben er al eerder geweest. Het is echter een stuk breder dan hier in de buurt, op veel plekken nauwelijks echte singletrack en met wat moeite zeer geschikt om in te halen.
Geef mij maar lekker veel klimwerk - da's mijn ding.
[ Voor 29% gewijzigd door Gideon op 28-10-2007 19:17 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ik heb de tijd van de fietscomputer gepakt en de afstand van de fietscomputer. Die dan zelf uitgerekend. En ja ik heb ook echt geraced, ik was bij het halfweg-punt helemaal kapot aan het gaan, stond te hoesten enz. Toen even een paar slokjes water en die muesli reep van het begin opgegeten en toen ben ik door gegaan. Wel een iets lager tempo, want de mensen van een team waar ik achteraan het fietsen was, stonden mij daar te lang.WooK schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:18:
[...]
Is dat de snelheid van je fietscomputer of heb je hem uitgerekend? Als je echt zo snel hebt gereden, hoef je je volgens mij niet zo druk te maken over je conditie. Ik had namelijk 26,9 en ik heb echt wel flink doorgereden en ben niet een keer ingehaald dus dan heb jij echt zitten racenIk vond dat er veelste veel asfalt inzat overigens maar verder was het wel leuk
En ja ik heb echt hard geraced. Heb het nu ook wel een beetje in de rug en morgen ga ik waarschijnlijk kapot van de spierpijn.
Over de hoeveelheid asfalt: ik ben het met je eens, er was teveel asfalt. Ook de rest van de paden waren zodanig verhard dat er echt geraced kon worden zonder techniek
Maar alsnog: ik ben trots op mijn tijd
Owja, gelukkig was de ondergrond goed hard, want mijn banden zijn ruk
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
told you so!
ben benieuwd of ik het ga trekken met mijn crappy conditie
¯\_(ツ)_/¯
Me 2...
Aanradertje: Conti MtnKings.
Geweldige bandjes in 2.2 SuperSonics.
Wat een tires, ook zijdelings supergrip... Als je wil, kan ik nog wel een hele review ertegenaan gooien.
Gisteren echt geweldig geknald, tjammie. 1e stuk wel veel wind tegen, maar terug was echt gassen bergop!
Jummie.
[ Voor 7% gewijzigd door dnhelle op 29-10-2007 12:15 ]
Reviews zijn altijd goed uiteraard......dnhelle schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:15:
[...]
Me 2...
Wat een tires, ook zijdelings supergrip... Als je wil, kan ik nog wel een hele review ertegenaan gooien.
Gisteren echt geweldig geknald, tjammie. 1e stuk wel veel wind tegen, maar terug was echt gassen bergop!
Jummie.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Mhhh, op mijn vorige bike, die giant Terrago, had ik Bontrager Jones ACX 2.2. Ik vond dat die dingen zo onnoemelijk breed waren en ik derhalve ook veel snelheid verloor.dnhelle schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:15:
[...]
Me 2...
Jummie.
Deze Onyx banden zijn 2.0, denk dat ik dat er ook weer op wil hebben.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Ten eerste: Iedere band valt anders uit. Ook al staat er op iedere band 2.2, qua raakvlak scheelt het soms echt cm's. Ook wil ik nog vermelden dat iedere band persoonlijk is, en dat ieder zijn eigen eisen stelt. Mijn oude conti's (explorers) waren fijn, in zoverre dat ik tevreden was over de grip. Lekbestendig waren ze mwa-mwa...
De eisen die ik aan 'n band stel:
- Lekbestendig
- Harder soort rubber
- Goed profiel
- Lagere rolweerstand
- Hoeft niet extra comfy (dus geen Racing Ralph oid., die vind ik persoonlijk niet fijn).
- Niet breder als 2.2inch..
- En heel belangrijk: stevige zijwanden!!!
De omstandigheden voor het komende seizoen:
- Modder
- Nattigheid
- Maar ook Spikebestendigheid..
Feiten
Dat gezegd: Nu de feiten over de conti MountainKing 2.2 SuperSonic (ja, er is een verschil, er is nog een 2.4 protection uitvoering...)
Mountain King: 3 Lagen/ 84tpi/ vouwbaar
Mountain King Supersonic: 3 Lagen/ 180tpi/ vouwbaar/ Black Chili Compound
Mountain King Protection: 3 Lagen/ 180tpi/ vouwbaar/ Duraskin/ Black Chili Compound
Mountain King UST: 3 LAgen/ 330tpi/ vouwbaar/ UST
TPI: Threads Per Inch.
De Supersonic is dus de lichtste uit de MtnKing-serie:
26x2.2: 467g (per stuk, fabrieksopgave)
26x2.4: 551g (per stuk, fabrieksopgave)
Dit heb ik zelf niet nagewogen. Ten opzichte van een 2.0 Explorerbandje van 460 gram is dat dus niet slecht.
Vergelijkingsmateriaal (eerder gereden banden).
Schwalbe Jimmy (skinny / normaal).
Schwalbe Racing Ralph
Schwalbe Fast Fred
Hutchinson Python / Scorpion
Continental Explorer SuperSonic
En daarnaast nog een hoop 1-rits-bandjes, waar ik in een ritje natuurlijk niet veel over kan vertellen.
Test!
Nadat de bandjes door de postbode waren afgeleverd, gelijk uit die doos en monteren die hap. Vrij makkelijk om over de velg heen te leggen, maar wel voldoende grip in de velg. Groot verschil met de explorers, die waren bij een vrij harde band vrij soepel in de flank waardoor je deze met wat kracht van de velg af kon duwen. T.o.v. van Schwalbe zit deze band qua flankstijfheid op gelijke hoogte.
Wel even opletten: de voor en achterband hebben een andere draairichting, dus voor de juiste rolweerstand wel goed monteren!
Dus, gemonteerd, fietskleren aan en op die fiets. Ingesteld op 3,0 Bar, maar toch al snel terug laten zakken naar 2,5 Bar. Damn, die banden zijn stijf t.o.v. explorers. Erg stijve zijwanden, waardoor je ieder worteltje wel voelt op 3.0 Bar. De fiets stuitert hierdoor niet hinderlijk, maar je voelt wel dat het te hard is.
Wat gelijk opvalt, is de zijdelingse grip. Dit kan komen door de wat zwakkere flanken van de banden die ik heb gehad, maar het viel bij de eerste bochten (onverhard) al snel op dat de zijdelingse noppen een erg prettige grip veroorzaken op het pad. Zowel zand, als grind, als modder blijft de band ingrippen en ook, in het geval van modder, snel lossen, zodat bij de volgende ronde van het wiel weer grip kan worden gevonden.
Niet alleen zijdelings is de grip opvallend. De band geeft mij meer vertrouwen in stuurcorrecties. Met de Racing Ralph vond ik het al leuk om flink te draaien aan het stuur, maar toch was er een bepaalde grens bij high-speed korte correcties, waar geen gebruik wordt gemaakt van de zij-noppen.
Maar het gaat niet altijd High-speed. Zoals ik al in mijn eisen aangaf, vind ik het belangrijk dat een band ook spikes en remacties kan overleven. Natuurlijk is het in 3 weken niet te vertellen of de band lekbestendig is, maar sommige situaties was ik er van overtuigd dat ik een lekke band zou moeten hebben gehad... Ook qua remacties blijft de zijflank erg sterk, waardoor de remkracht erg goed wordt verdeeld over het remoppervlak op de ondergrond.
Er is mij verteld dat dit komt door de nieuwe black-chili compound.
Concluderend
Ik zocht een snelle, stevige band met voldoende grip en vooral stijfheid. Een zwabberband is niet goed voor de technische stukken en zorgt ervoor dat correcties niet goed overkomen op de beoogde fietsroute.
Met de MtnKing ben ik zeer tevreden in de aspecten die hij biedt.
Vertrouwen op zowel technisch gebied alswel snel afdaalwerk over schötter wordt goed behapt.
Overall scoort de band een zeer dikke voldoende, vooral door de grip, stijfheid en modderlossing.
Ook t.o.v. andere banden vind ik deze band goed scoren. Rolweerstand en grip zijn kenmerken waardoor de breedte alleen maar vertrouwen geeft in technische afdalingen, en geen nadelen met zich meebrengt.
Mijn keuze zou wederom voor de Supersonic versie gaan.
Breed genoeg voor grip in verschillende terreinen, maar ook licht voor een leuke opbouw. Een 2.4 MtnKing zou voor mijn doeleinden overdone zijn. Dit is meer op Enduro-achtige wijze bedoeld, en kan niet voor XC-AM gebruik worden ingezet.
Prijstechnisch mag ik niet klagen. Ik heb geluk gehad dat ik ze gesponsored heb gekregen, maar ook voor een normale verkoopprijs zijn ze te verkrijgen (tip: www.bike2build.nl) Ze zijn daar nu in de aanbieding. (Link).
Hopelijk hebben jullie hier voldoende info aan...
Show die fiets hier ook eens!

Als het goed is een stuk harder dan de boterzachte XT bladen die bij mij helemaal op waren en sowieso na letterlijk 3 ritten al chainsuck gaven. Troep. Binnenkort ff de bladen monteren, kan niet wachten om ze uit te testen maar helaas is de tijd schaars momenteel...
Ook een vette SRAM 9.0 Red Spider cassette gemonteerd en SRAM PC99 (ofzo) ketting.
gheheh, jep; mijn broer wees me er op:McGryphon schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:00:
Beschuitfluiter heeft het mountainbike.nl forum ook ontdekt zie ik
Show die fiets hier ook eens!
maar goed; hier ff de post van daar:
Hoi,
Ik ben nieuw hier en zal meteen even mijn gear showen;
tis een 2008 model 21.5" Trek 6500 geworden. V-brake model; schijven werd me iets te gortig wat betreft de knaken.
Verder wel meteen shimano M520 spd's er op laten zetten met adidas schoenen
Verder zullen de specs van de fiets wel bekend zijn bij jullie dus daar zal ik verder niemand mee lastig vallen; heb er verder alleen een simpel computertje opgezet, een bidon+houder, fietstasje onder 't zadel met ehbo-bandenset, en een bbb lizzard skin op de brug.
Verder natuurlijk de nodige kleertjes want een spijkerbroek fietst niet zo makkelijk. (santini lange broek, odlo zweetshirt, shimano jasje, pro bril/handschoenen, giro valhelm)
Aangezien ik nog geen eigen gemaakte foto's heb; for the time being even een algemeen internetplaatje:
klik voor heel groot plaatje van de trek site
¯\_(ツ)_/¯

't Is een Epic Expert, met een paar modificaties:
* eggbeaters (Look)
* XT cassette
* Thomson setback
* Specialized zadel (type weet ik zo niet)
* carbon stuur
De voorderailleur gaat nog vervangen worden door een XT of XTR en waarschijnlijk dat ik er gripshifters op ga zetten.
[ Voor 53% gewijzigd door StevenK op 31-10-2007 08:35 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
zeer niceStevenK schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:33:
Mijn carbon frame is stuk en daarom heb ik nu een nieuw speeltje gekocht:
[afbeelding]
* eggbeaters (Look)
* XT cassette
* Thomson setback
* carbon stuur
De voorderailleur gaat nog vervangen worden door een XT of XTR en waarschijnlijk dat ik er gripshifters op ga zetten.
Daar doen we dus niks mee?dnhelle schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:19:
Onnoemelijk lange review over een setje bandjes die beter achterwege had kunnen worden gelaten, gezien de reacties..
Kutzooi, moet tot week 50 wachten op mijn nieuwe fiets
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Stuk als in gebroken/gescheurd?StevenK schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:33:
Mijn carbon frame is stuk en daarom heb ik nu een nieuw speeltje gekocht:
[afbeelding]
* eggbeaters (Look)
* XT cassette
* Thomson setback
* carbon stuur
Indien, jah hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Scheurtje links net boven het bracket. Voor ik het frame kocht heb ik nog specifiek geïnformeerd of het frame tegen mijn toenmalige gewicht (120 kg) kon en er werd aangegeven dat 135 kg geen probleem was. Inmiddels zit ik op 103 kg, maar toch is 'ie stuk.T-8one schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:54:
Stuk als in gebroken/gescheurd?
Als ik zie hoe hard die brain van m'n epic soms moet werken, dan snap ik op zich wel dat het hardtail frame het wat moeilijk had. Maar ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd dat ik op de epic zal blijven rijden, want die hardtail stuurt wel heel erg fijn.
Ik heb het helemaal gelezen. Ik lees dit topic sowieso iedere dag maar post ik bijna nooit. Ik heb de info wel gebruikt, maar ik heb mijn twijfels of het voor mij wel een goede voorband zou zijn?dnhelle schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:13:
Daar doen we dus niks mee?
Ik heb nu versleten RR's voor en achter en rijd zo'n 10 á 15 rondjes per week op het singletrail -parcours van Noordwijk, waar het langste rechte stuk krap 50 meter is denk ik. Nu het wat beter gaat met het fietsen merk ik dat ik tegen de grenzen van mijn voorband aan loop. Sommige bochten kan ik niet met volle snelheid nemen omdat de voorband zijn grip verliest. Dit is natuurlijk ook deels te wijten aan mijn slechte techniek want ik bike pas sinds begin september, maar ik denk dat er met een NN als voorband meer uit te halen valt. Ik zit nu dus aan de 'standaard' combo van NN//RR te denken. Eventueel als de RR is versleten dat ik deze vervang met een Supersonic want het klinkt heel goed.
Ik begrijp je onderbouwing niet helemaal waarom het geen voorband voor jou zou zijn.
Ik ben juist verkikkerd op de band vanwege de stuureigenschappen en grip op de voorband...Niet alleen zijdelings is de grip opvallend. De band geeft mij meer vertrouwen in stuurcorrecties. Met de Racing Ralph vond ik het al leuk om flink te draaien aan het stuur, maar toch was er een bepaalde grens bij high-speed korte correcties, waar geen gebruik wordt gemaakt van de zij-noppen.
Edit: Bassgunner: Mooie tandwielen man... Zal vet staan op een XT-crank.
[ Voor 7% gewijzigd door dnhelle op 31-10-2007 11:33 ]
Neemt niet weg dat ik het zeker wel overweeg, want ik vind het ook wel leuk om toch net weer wat anders te hebben dan de rest
Daarom ook voor de MtnKing gekozen.
2.4 vind ik te breed. Zodanig te breed dat er gewoon een tractor-idee ontstaat.
Ik vind de huidige 2.2 een zekerheid uitstralen, met een goede rolweerstand (dwz: in het terrein, daar wordt ie ook gebruikt.)
Ik heb een keer met fat-alberts gereden (2.4) en dat vond ik gewoon te waanzinnig voor normaal xc/am-gebruik. Dat werkt niet.
Ik denk dat de 2.2 conti te vergelijken is met een 2.4 schwalbe, als ik het zo even in mijn hoofd naast elkaar leg.
Nog even terug komen op je opmerking over zekerheid omdat andere rijders het aanraden:
Je mtb-techniek ontwikkel je door grenzen op te zoeken, niet door op zekerheid van anderen rondjes te rijden.
Dat is ook een van de redenen dat ik zeg dat voor mij rolweerstand alleen in het terrein van belang is, en niet op asfalt e.d. Daar word ik niet beter van in mijn techniek...
Dit is niet zozeer hetzelfde als een bredere band, maar ik denk dat vooral op onverhard terrein de rolweerstand niet zo heel sterk verschilt per band dan ten opzichte van op verhard.
Impry, ik ben het met je eens. Het is inderdaad zo dat rolweerstand voor iedereen een andere invulling bevat, hetzelfde dat bandenspanning voor iedereen anders is.Impry schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:11:
Dit is niet zozeer hetzelfde als een bredere band, maar ik denk dat vooral op onverhard terrein de rolweerstand niet zo heel sterk verschilt per band dan ten opzichte van op verhard.
Ik bedoel in dit geval met rolweerstand de weerstand die je oploopt door de wijze van modderlossen, vasthappen in (mul) zand, in het grind duiken of er overheen rollen...
En daarin vind ik dat band-breedte ook wel een rol speelt.
Hij had er wel meer het tempo in dan ik normaal gewend ben, niet zozeer meer kp/u maar minder rustmomenten. Toch wel een goed gevoel aan over gehouden, in totaal 1:38u. over gedaan en dan toch wel zeker een minuut of 15 gerust denk ik.
Ondanks de plassen die er lagen was het verder erg goed te doen, zandbakken waren aardig goed te rijden. En bij de meeste plassen kon je mooi je voorwiel er overheen trekken zodat je zelf niet heel vies wordt.
Hieronder nog 3 fotootjes van m'n fiets na afloop, zoals je kunt zien behoorlijk smerig

Misschien dat de conti's meer oppervlakkig profiel hebben met meer verspreide noppen...

Eenmaal bij de Razob aangekomen in een tour er tegen op en weer afgefietst. Alleen bij de afdaling ging wat fout. De paden daar zijn soms nogal krap en ik reed naar beneden en raakte met mijn voorwiel de rand van het pad. Stuur klapte bijna dubbel, ik vloog over mijn stuur door de plotselinge snelheidsvermindering. Ik kon gelukkig nog net optijd losklikken. Ik ving mezelf op door een koprol te maken. De fiets heeft het ook overleefd. Zelf ook helemaal nergens last van, want het was een hele nette koprol
Nouja, van het weekend nog maar eens een paar rondjes doen. Rondje Oirschot lijkt me ook wel wat eigenlijk.
Anoniem: 76438
Jammer, heb er veel plezier aan beleefd.
@ K0ewl hierboven: Doet me op een of andere manier denk aan mijn broertje, die ooit eens de afweging maakte tussen een nat pak of een frontale botsing met een boom. Het werd de boom. Water in december leek hem namelijk niet zo heel prettig. Dat was ook zo'n mooie koprol. Was overigens voor het ATB tijdperk, toen reden we nog op BMXjes.
Van de week ook maar even inkopen gedaan bij de decathlon, toch wel lekker zo'n lange broek.Martin Sturm schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:06:
Ik moet binnenkort nog even wat warmere fietskleding kopen... m'n zomer tenue is nu wel wat te koud
Klinkt als een aardige mazzel! Je kunt aardig lelijk terechtkomen in zo'n geval...k0ewl schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:34:
Vanmiddag was ik nog redelijk op tijd terug van het werk (16:00) en heb toen de fiets maar weer eens gepakt.
[afbeelding]
Eenmaal bij de Razob aangekomen in een tour er tegen op en weer afgefietst. Alleen bij de afdaling ging wat fout. De paden daar zijn soms nogal krap en ik reed naar beneden en raakte met mijn voorwiel de rand van het pad. Stuur klapte bijna dubbel, ik vloog over mijn stuur door de plotselinge snelheidsvermindering. Ik kon gelukkig nog net optijd losklikken. Ik ving mezelf op door een koprol te maken. De fiets heeft het ook overleefd. Zelf ook helemaal nergens last van, want het was een hele nette koprolKaarsrecht zullen we maar zeggen.
Nouja, van het weekend nog maar eens een paar rondjes doen. Rondje Oirschot lijkt me ook wel wat eigenlijk.
Maar we zullen het maar op skills houden ipv geluk hè!
¯\_(ツ)_/¯
Is eigenlijk nog maar de 5e keer ofzo dat ik val. 1e keer kwam doordat ik voor het eerst met klikpedalen wegfeitste bij de fietsenmaker. Na 20 meter ging ik al onderuit omdat ik moest remmen voor een autobeschuitfluiter schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:42:
[...]
Klinkt als een aardige mazzel! Je kunt aardig lelijk terechtkomen in zo'n geval...
Maar we zullen het maar op skills houden ipv geluk hè!

De 2e en 3e keer was in Oldenzaal bij 't Hulsbeek met wel erg veel modder.
De 4e keer was ook in Oldenzaal alleen dan bij de paasberg. Daar zit een rare verhoging in het pad waar je overheen moet, maar met deze banden had ik te weinig grip en gleed ik zijwaarts naar beneden.
Ja, dan is dit de 5e keer in een driekwart jaar tijd waarvan nu denk ik een half jaartje redelijk fanatiek en een paar weken echt fanatiek
Maargoed, iemand zin om van het weekend een rondje te trappen?
half jaar fietsen en "nog maar" de 5e keer?k0ewl schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:59:
[...]
Is eigenlijk nog maar de 5e keer ofzo dat ik val. 1e keer kwam doordat ik voor het eerst met klikpedalen wegfeitste bij de fietsenmaker. Na 20 meter ging ik al onderuit omdat ik moest remmen voor een auto![]()
De 2e en 3e keer was in Oldenzaal bij 't Hulsbeek met wel erg veel modder.
De 4e keer was ook in Oldenzaal alleen dan bij de paasberg. Daar zit een rare verhoging in het pad waar je overheen moet, maar met deze banden had ik te weinig grip en gleed ik zijwaarts naar beneden.
Ja, dan is dit de 5e keer in een driekwart jaar tijd waarvan nu denk ik een half jaartje redelijk fanatiek en een paar weken echt fanatiek
Maargoed, iemand zin om van het weekend een rondje te trappen?

Als je dit weekend weer bij je ouders bent, kan je Tubbergen fietsen. Is in de regel wel een leuke tocht.
I'm not as think as you stoned I am
Als ik het me goed herinner is er ook een tocht in Eindhoven. Ik wil wel weer naar huis, maar verkrijg het niet over mijn hart om toch te gaan denk ik.WooK schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:43:
[...]
half jaar fietsen en "nog maar" de 5e keer?Ik ben in 3 jaar fietsen geloof ik 2 of 3 x omgevallen dus dat mag de term vallen nog niet eens echt dragen
Als je dit weekend weer bij je ouders bent, kan je Tubbergen fietsen. Is in de regel wel een leuke tocht.
Alhoewel, mijn oom word ook 50 en dat is altijd mooi feest natuurlijk. Scheelt wel weer 44 pleuro
[ Voor 5% gewijzigd door k0ewl op 02-11-2007 09:46 ]
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Ben nu ook aan het orienteren voor nieuwe fiets denk dat ik voor deze ga:

Klik hier voor spec's is wel een leuke bike voor rond de €1700,-
Ik ben er een tijdje uitgeweest zie nu veel nieuwe merken zoals Cube en Merida vooral de laatste die was net nieuw toen ik er tussenuit ging, wat is de ervaring met deze merken en vooral in verhouding met merken als Cannondale en Specialized. Zo'n merk als Merida timmert volgens mij flink aan de weg.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Of ik moet een lamp gaan monteren en gaan avondrijden
Haha, hoe herkenbaar, ik weet nog wel dat ik bij een kruispunt aankwam, terug van een lange route. Aan komen rijden, stilstaan, paniek, niet uitklikken, en zo zijdelings omvallen.beschuitfluiter schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:27:
ja, maar die split second moet het uitklikken intiutief gebeuren, en dat gaat pas na een tijd van gewenning uiteraard
Jammer dat het zo'n druk kruispunt was
Hey CycloneX,CycloneX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:06:
Ben nu ook aan het orienteren voor nieuwe fiets denk dat ik voor deze ga:
[afbeelding]
Klik hier voor spec's is wel een leuke bike voor rond de €1700,-
Mooie fiets. Kun je geen breuk aan vallen, maar wat je al zegt, een Cube of Merida voor dat geld is al een fully met ook een leuke montage..
Moeilijke keuze, vooral voor het bedrag wat je wil uitgeven!
Foei!Vos schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:14:
Mijn Epic staat al een tijd in de schuur niks te doen...
Zonde van je fiets!
Bijna weekend, zondag die fiets van me weer de sporen geven
Daarnaast nog één keer weggegleden op hele technische klim met wortels tijdens mtbclinic, dus toen ook met m'n kont op de grond, maar ging erg langzaam.
Verder nog nooit gevallen gelukkig, aantal vrienden wel flinke vallen zien maken (salto's enzo
Om even terug te komen op mijn eerdere uitspraak dat ik in Tubbergen er niet bij zou zijn: Blijkbaar ben ik er wel bij want it op het moment alweer in Denekamp.k0ewl schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:46:
[...]
Als ik het me goed herinner is er ook een tocht in Eindhoven. Ik wil wel weer naar huis, maar verkrijg het niet over mijn hart om toch te gaan denk ik.
Alhoewel, mijn oom word ook 50 en dat is altijd mooi feest natuurlijk. Scheelt wel weer 44 pleuroWaarom zuipt die auto toch zoveel benzine
Maar hijs wel lief, zo'n Alfa 156.
Jippie
Wel flink smerig stuk ertussen, mijn onderbuis is nu één en al modder
Stevig kereltje met je 80 kiloMcGryphon schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:46:
Vandaag gefiets in de Drunense Duinen, was wel leuk maar het laatste stuk voor de RJ krreg ik echt schijt van die stukken klapzand. Dat lukt me dus echt niet met mijn 80 kg, 1,9"bandjes en neiging het gewicht op het voorwiel te houden.
Wel flink smerig stuk ertussen, mijn onderbuis is nu één en al modder
Maar noem eens wat statistieken. Rondertijden, gemiddelden e.d.
80 kg ? Wat een luxe.. De tijd dat ik met 120 kg over een drassige tankbaan reed ligt niet eens zo ver achter meMcGryphon schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:46:
Vandaag gefiets in de Drunense Duinen, was wel leuk maar het laatste stuk voor de RJ krreg ik echt schijt van die stukken klapzand. Dat lukt me dus echt niet met mijn 80 kg, 1,9"bandjes en neiging het gewicht op het voorwiel te houden.
@Gideon: Stevig? lijkt alleen maar zo

sta in de scrum bij het rugby dus inderdaad stevig
@StevenK: Was jij toen 14?
Was trouwens wel lekker snel op dat vlakke stuk, bijna de hele strook op de 44-14 gereden. Alleen die modderplassen remden een beetje maar niet noemenswaardig. Kan me voorstellen dat dat het gemiddelde wat omhoog haalt. Van de andere kant, die stukken mul zand gingen weer helemaal niet dus dat haalt het weer naar beneden.
[ Voor 16% gewijzigd door McGryphon op 03-11-2007 17:27 ]
Nee, 20 jaar ouder.. Maar op m'n 14e zat ik ook al ruim boven die 80 kgMcGryphon schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:24:
Rondetijden weet ik niet, maar het gemiddelde exclusief stops, maar inclusief 1 crash () was 17,5 km/u. Na 2 rondjes.
@Gideon: Stevig? lijkt alleen maar zo![]()
sta in de scrum bij het rugby dus inderdaad stevig
@StevenK: Was jij toen 14?
best stevig profiel idd, maar tijdens de herfst/winter vindt ik ze superfijn, super veel grip met al die mud hierdnhelle schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:11:
Zo! Dat zijn wel stevige profielen, niet?
[afbeelding]
Misschien dat de conti's meer oppervlakkig profiel hebben met meer verspreide noppen...
nog een vraag: welke schijfremblokken moet ik ter vervanging monteren? gewoon shimano xtr blokken? of zijn er nog betere/duurzamere op de markt?
[ Voor 13% gewijzigd door The_Scarabial op 03-11-2007 21:15 ]
Volgens mij blijft dat vol modder hangen niet? Die putten komen vol prut te zitten en het gaat er niet meer uit. Ik zou voor een veel opener profiel gaanThe_Scarabial schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:21:
[...]
best stevig profiel idd, maar tijdens de herfst/winter vindt ik ze superfijn, super veel grip met al die mud hier
nog een vraag: welke schijfremblokken moet ik ter vervanging monteren? gewoon shimano xtr blokken? of zijn er nog betere/duurzamere op de markt?
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 03-11-2007 22:39 ]
De shimano blokjes vind ik nogal snel slijten. Ik rij meestal met koolstop.The_Scarabial schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:21:
valt mee hoor, het profiel lijkt op de foto's ook erger dan in werkelijkheid, op de zuigmodderpaadjes is het vaak wel zwaar. Ben overigens net terug van toertocht Tubbergen, was super, ik en mijn maat gingen als de brandweer. Ging gewoon erg lekker, denk dat het kwam doordat ik gisteren er vroeg in lag.stefijn schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:37:
[...]
Volgens mij blijft dat vol modder hangen niet? Die putten komen vol prut te zitten en het gaat er niet meer uit. Ik zou voor een veel opener profiel gaan
Oke goede tip, even zoeken op internet waar ze goedkoop zijn.StevenK schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:48:
[...]
De shimano blokjes vind ik nogal snel slijten. Ik rij meestal met koolstop.
[ Voor 18% gewijzigd door The_Scarabial op 04-11-2007 13:16 ]
Totale afstand incl. heen en terugrit 47km in 1:57.
Sja, totaalgemiddelde is niet zo snel, maar in de duinen haal je niet zomaar 21-22 gemiddeld volgens mij (nog nooit sec een duinenrondje gemeten omdat ik altijd fietsend heen en terug ga, vergeet altijd te kijken wat een rondje nou exact doet), laat staan harder. Daarvoor moet je toch echt heel goed doortrappen. 1:17 op 25,6 is +/- 20 gemiddeld als ik t goed hebMcGryphon schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:27:
Da's harder dan dat wij gingen, maar wij moesten niet veel sneller dan de langzaamsten gaan. Wel een nette tijd geloof ik!
En de zandbakken waren goed te doen, want t was redelijk vochtig
Ik probeer altijd mijn stuur zo licht mogelijk vast te houden, en er niet op te leunen. Je gaat dan zowieso gemakkelijker rechtdoor en je fiets zoekt wat beter zijn eigen weg. Het enige waar je op moet letten is dat je een beetje om de sporen heen fiets van mensen die dat niet doen en een fijne 90gradenbocht 20cm diep maken
[ Voor 32% gewijzigd door Stefke op 04-11-2007 18:11 ]
hmmz
Oh, te laat gezien. Ik was er ook, was wel een leuke tocht maar ook weer een snel parcours. Ik had 25,7 gemiddeld dus. Die modder ergens halverwege....iedereen stapte af!k0ewl schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:27:
[...]
Om even terug te komen op mijn eerdere uitspraak dat ik in Tubbergen er niet bij zou zijn: Blijkbaar ben ik er wel bij want it op het moment alweer in Denekamp.
Jippie
Alleen de locatie verschilt, KeX!KeX schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:24:
Gisterenavond lekker gebierd en vandaag heerlijk relaxed getoerd rond Oosterbeek. Alles heel rustig aan gedaan. Een kilometer of 40 in twee uurtjes.
Vandaag heerlijk 40 erdoorheen gesode-jassert, lekker weertje nog in november.
Drassige modder begint wel op te komen, fiets is weer een jan-boeletje bij elkaar!
Om het weer spannend te maken, ik was er niet bij. Was gisteravond wezen bieren in hengelo en toen was ik dus nog niet nuchter genoeg om auto te rijden vanochtend. Tegen 11-en maar mijn vaste ronde oldenzaal aangetrapt. Helaas was er een of andere honden dag op 't Hulsbeek waardoor er ergens halverwege heel veel mensen met honden liepen. Beetje waardeloos. Daarnaast was het echt alleen maar modder. Toch wel minimaal een uur over het schoonmaken van mijn fiets gedaanWooK schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:29:
[...]
Oh, te laat gezien. Ik was er ook, was wel een leuke tocht maar ook weer een snel parcours. Ik had 25,7 gemiddeld dus. Die modder ergens halverwege....iedereen stapte af!
Maargoed, van de week niet fietsen en zaterdag snowboarden in Bottrop. Vast oefenen voor de allereerste keer iwntersport. Hopelijk breek ik niets en kan ik zondag weer gewoon mijn rondje fietsen
¯\_(ツ)_/¯
Heb me voorgenomen om zeker tot eind januari niet meer te gaan lopen knallen. Alleen maar lekker toeren en voor de gezelligheid leuke rondjes meepakken. Zoveel mogelijk gezonde duurmeters maken.dnhelle schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:50:
[...]
Alleen de locatie verschilt, KeX!
Vandaag heerlijk 40 erdoorheen gesode-jassert, lekker weertje nog in november.
Drassige modder begint wel op te komen, fiets is weer een jan-boeletje bij elkaar!
Heeft ook totaal geen nut, om tijdens de winter te knallen.KeX schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:11:
[...]
Heb me voorgenomen om zeker tot eind januari niet meer te gaan lopen knallen. Alleen maar lekker toeren en voor de gezelligheid leuke rondjes meepakken. Zoveel mogelijk gezonde duurmeters maken.
Beter om gewoon de duurkilometers mee te pikken en puur op peil te houden, dan overmoedig inspannen. Van het voorjaar is het dan stukken makkelijker om de draad op te pakken!
Dnhelle zegt: Laat de winter maar komen!

Crappy phonepic, maar you get the idea
¯\_(ツ)_/¯
Al upgradeplannen of eerst conditie opbouwen?
daarnaast komen er andere handvatten op, want deze zijn wat dun en andere banden denk ik ook aangezien ik niet tevreden ben met, (met name) de achterband; deze bied te weinig grip in alle bochten.
Verder vind ik de afmontage voorlopig wel voldoende. Alles is deore muv de achterderailleur; die is XT. Ik weet dat deore echt 't minimum is, maar vooralsnog ondervind ik er weinig problemen mee...
Ook de tora 302 doet 't prima naar mijn zin...
[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 06-11-2007 10:53 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik had Bontrager (type weet ik niet) op mijn voormalige trek 4700 en dat waren heel goede banden, zeker in kleverige modder of los zandMcGryphon schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:04:
De Tora 302 is geen slechte beginnersvork, beetje zwaar en eenvoudige demping maar da's ook zo met mijn vork. Deore is ook niks mis mee, het schakelt wat minder en is wat zwaarder maar breekbaar? niet zo. Banden die standaard op Trek en Scott geleverd worden zijn van het eigen merk en niet echt om over te juichen.
Daar zul je best een punt hebben (ook al omschrijf je meer een algehele fietsbeleving, waar mijn Cannondale een wereld van verschil is met de ex Trek 4700), maar ik baseer dat op het feit dat ik op glibberige blubberpaden in de Ardennen zonder slippen naar boven fietste terwijl mijn maten met diverse banden (waaronder merkenfreaks) geen enkele grip meer hadden omdat alles dichtzat.McGryphon schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:13:
No offence, maar ik geloof niet dat het banden waren die zowel in los zand als in kleverige modder echt goed waren. Aangezien je voor beiden een heel ander noppenpatroon nodig hebt en de compound bij bontrager en scott altijd achterloopt op de grotere merken (continental, schwalbe, maxxis...) zal het meer aan je beleving gelegen hebben. Toen ik voor het eerst een rit maakte op die Giant was ik ook superenthousiast en alles voelde erg wendbaar aan... toen ik mijn been over een cannondale hardtail zwaaide was dat gevoel opeens weg. En de cannondale geo is nog niet eens zo aan mij besteed, dus tel uit hoe slecht die van de Giant mij in werkelijkheid paste. Gevoel klopt vaak niet met de werkelijkheid.
Zelfde in het zand van de duinen.
Zal ook wel wat met techniek te maken hebben, gewicht op achteras houden bijv., maar toch.
Ik neig over het algemeen naar banden met een zeer open profiel en vierkante nopjes zeker voor allround prestaties in allerlei ondergronden. En compound...ach, alsof ik het verschil merk tussen het ene en het andere rubber. Een band heeft voor mij grip of hij heeft t niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 06-11-2007 19:00 ]
Tja, het is maar wat je doel is. Ik knal 's zomers op de racefiets en 's winters op de mtb. Het zal vast zo zijn dat je beter in de zomer presteert door in de winter iets rustiger te doen maar zolang ik geen wedstrijden rij, zie ik daar het nut niet zo van in.KeX schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 06:17:
nix mis met de winter, maar in de zomer staan voor mij een aantal events gepland waar ik "in vorm" wil zijn. Om dat te bereiken en naar toe te bouwen is het het beste om in de winter rustig aan te doen.

Me keuze was gevallen op een Trek 4300 die ik in Frankrijk gezien had. Inmiddels ook leverbaar in NL dus 2 weken geleden besteld en vandaag opgehaald...
Vanwege het slechte weer en geen fietsverlichting besloot ik hem met de auto op te halen met de twinload achterop. Gaat altijd goed, maar je raad et al vandaag ff niet.

Het is misschien wat moeilijk te zien, maar 50 meter voor me huis zie ik een kuil in de weg over het hoofd. echt ver was het niet dus had hem alleen met de klem over de trapper en een spanband aan het frame vast gemaakt

Schade leek heel erg, zag er eerst uit als kromme voor vork en krom voor wiel, maarr heb toch nog wat geluk gehad. Enkel een paar kleine krasjes verder geen schade.
Wel 1 ding geleerd, ook voor de kleine stukjes toch maar goed vast maken in vervolg..
Maar over de mb zelf, het kleine stukje wat ik door de stad gereden heb beviel erg goed. Morgen maar is echt gaan rijden..
Ik heb al een keer eerder gemeld in dit topic dat ik absoluut geen voorstander was van fietsendragers, maar nu wordt dit alleen maar bevestigd.
Liever even de wieltjes eruit en remblok-plaatjes ertussen, gaat er ook niks mis ín de auto...
maarach, shit happens en die krasjes kom ik wel overheen.
Cranks?w00d schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:56:
...het frame voor de trappers ( daar is vast een mooier wordt voor )...
Show eens een fatsoendelijke foto, ben wel benieuwd!

Nu nog ff droog weer en tijd, en dan ken ik hem eindelijk gaan in rijden.
[ Voor 62% gewijzigd door w00d op 09-11-2007 17:33 . Reden: foto's gemaakt ;) ]
Maar ik twijfel, ik rij aardig veel in het bos, af en toe op asfalt.
Ik heb nu half om banden, middenstuk is slick en buitenkant heeft flink profiel. Was mij toen aangeraden.
Maar ik mis in het bos toch aardig grip, kan ik beter volledige terein banden nemen of niet?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
nobby nic/racing ralph
Denk dat die setup er bij mij op komt iig...
Maar ik ben een mtb noob
[ Voor 17% gewijzigd door beschuitfluiter op 09-11-2007 13:47 ]
¯\_(ツ)_/¯
Leuk fietsje!w00d schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:40:
Cranks, idd dat wordt zocht ik, zat met iets in me hoofd wat er erg op leek. Mare ik zal ff een foto maken..
Volgens mij heb ik 1 of 2 pagina's terug een review geschreven over een setje continental mountainkings...beschuitfluiter schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:47:
volgens mijn broer is de 'standaard' schwalbe setup erg fijn:
nobby nic/racing ralph
Ik heb die combi ook en dat bevalt me erg goed moet ik zeggen. Ik heb met name erg veel gehad aan de triple compound van die banden. Waar je eerder lek reed op een flinke tak die haaks op je banden terecht kwam, stootte ik nu alleen met mijn wiel omhoogbeschuitfluiter schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:47:
volgens mijn broer is de 'standaard' schwalbe setup erg fijn:
nobby nic/racing ralph
Denk dat die setup er bij mij op komt iig...
Maar ik ben een mtb noob
Daarnaast goede grip van de voorband en een soepel rollende achterband. Deze combi wordt ook vaak erg goed bevonden in tests btw
Heb nu 2x RR '07 maar de grip van de voorband is echt poep. De RR '08 zou zijn verbeterd op dit punt, maar heb het helaas nog niet kunnen testen.
Weet iemand hier overigens nog goed smeermiddel voor je ketting? Fiets nu 150km per week en sta iedere week met een droge ketting. Hij vertoont zelfs al de eerste roest plekjes. De siliconenspray die ik gebruik is niets vind ik, volgens mij kan het niet goed tegen de druk en is de viscositeit veel te laag. Daarom zoek ik nu naar een goede smeerolie, maar echt veel informatie is er niet over te vinden. Wel heb ik gevonden dat versnellingsbak olie goed schijnt te werken. Iemand daar ervaring mee?
[ Voor 48% gewijzigd door Roet op 09-11-2007 15:48 ]
Ik ben zelf tevreden over de Geax Barro Marathon 2.1" als voorband, goede grip tenzij los zand en valt vrij breed. Het gewicht is vrij hoog met 600 gram (ongeveer), maar de prijs is er dan ook naar: 17 euro en je hebt er een.
supreme Black is imo trouwens het beste smeermiddel dat te krijgen is. Doe eens een search op mountainbike.nl, zijn boeken over volgeschreven.
[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 09-11-2007 16:39 ]
Hier nog een supreme black evangalist. Maar met alleen een smeermiddel kom je er niet. Je zal na elk ritje effe moeten kijken of de ketting nog "vet" zat is (30km modder en regen is natuurlijk veel slopender als 150km droge kilometers). Ook is het verstanding om de verlegging van je ketting te meten. Je kan je eens inlezen op mountainbike.nl en de nl.fiets nieuwsgroep.Roet schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:42:
Weet iemand hier overigens nog goed smeermiddel voor je ketting? Fiets nu 150km per week en sta iedere week met een droge ketting. Hij vertoont zelfs al de eerste roest plekjes. De siliconenspray die ik gebruik is niets vind ik, volgens mij kan het niet goed tegen de druk en is de viscositeit veel te laag. Daarom zoek ik nu naar een goede smeerolie, maar echt veel informatie is er niet over te vinden. Wel heb ik gevonden dat versnellingsbak olie goed schijnt te werken. Iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor de link.Roet schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:42:
Mocht je interesse hebben in die banden, goede actie @ http://www.12gotrading.nl...ultaten&merk=67&show=merk.
Ik gebruik zelf kroon naaimachine olie, ja naaimachine olie, en dat werkt echt het beste vind ik.Weet iemand hier overigens nog goed smeermiddel voor je ketting? Fiets nu 150km per week en sta iedere week met een droge ketting. Hij vertoont zelfs al de eerste roest plekjes. De siliconenspray die ik gebruik is niets vind ik, volgens mij kan het niet goed tegen de druk en is de viscositeit veel te laag. Daarom zoek ik nu naar een goede smeerolie, maar echt veel informatie is er niet over te vinden. Wel heb ik gevonden dat versnellingsbak olie goed schijnt te werken. Iemand daar ervaring mee?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat smeert wel goed maar trekt ook vuil aan like there's no tomorrow. Gebruik dat alleen op mijn racefiets, want is goedkoper dan SB.Joopieboy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:55:
[...]
Ik gebruik zelf kroon naaimachine olie, ja naaimachine olie, en dat werkt echt het beste vind ik.
Dit topic is gesloten.