Nog een reden om een NTSC Wii te kopen
In het kader van de ervaring:
Wilde mijn Wii op mijn beamer aansluiten via VGA en dat is gelukt.
Gebruik nu composiet + audio kabel (meegeleverd) naar een scart-adapter voor op de TV (576i)
en naar de beamer met een officiele Nintendo component (Y,Pb,Pr) + audio naar een VGA naar Component Video (van mcsnet.nl) 3 x vrouwelijke tulp naar man VGA). Draai op de beamer dus nu 480p. Kost effe wat geld, maar dat is het wel waard. Veel scherper allemaal.
Moet nog wel handmatig wisselen van Nintendo video kabel en resolutie, maar dat los ik in de toekomst nog wel op.
Wilde mijn Wii op mijn beamer aansluiten via VGA en dat is gelukt.
Gebruik nu composiet + audio kabel (meegeleverd) naar een scart-adapter voor op de TV (576i)
en naar de beamer met een officiele Nintendo component (Y,Pb,Pr) + audio naar een VGA naar Component Video (van mcsnet.nl) 3 x vrouwelijke tulp naar man VGA). Draai op de beamer dus nu 480p. Kost effe wat geld, maar dat is het wel waard. Veel scherper allemaal.
Moet nog wel handmatig wisselen van Nintendo video kabel en resolutie, maar dat los ik in de toekomst nog wel op.
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Anoniem: 104593
Zo een WiiHD is leuk maar Michael Pachter is iemand die wel de klok hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt.sylvesterrr schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:37:
nieuws: Analist: 'Binnen drie jaar high-definition Wii'
Een Wii HD zou ik geweldig vinden.
Binnen 3 jaar een WiiHD, misschien getoond op een of andere show, de GameCube had ook een vrij kort leven, +/- 5 jaar maar die was een stuk minder populair. Het zou mij persoonlijk niks verbazen als Nintendo de huidige koers gewoon doorzet en voorlopig geen Wii HD released. Nintendo zegt dan wel dat het een mogelijkheid is maar dat waren een online Pikmin e.d. tijdens de cube periode ook.
Het is veel duidelijker voor de consument als er een pakket is, met een prijs zonder allerlei opties voor uitbreidingen. De Xbox 360 is voor een non-gamer gewoon veel te ingewikkeld. De knoppen zijn wel te doen, maar elke keer updaten, menu's doorzoeken en van alles instellen. De Wii sluit je aan, je propt er een disc in en je kunt spelen. Als extra kun je altijd updaten en Mii's uitwisselen e.d. maar het zijn allemaal menu's met een of twee knoppen. Een klant zal ook nooit verward worden bij het kopen van een Wii. De Wii kost 250 euro en je krijgt er een spel bij. De Xbox 360 kun je kopen in talloze varianten, Core, Premium en straks Pro en Elite. Het valt me op dat het meest gangbare, simpele systeem het populairst is.
De echte hardcore gamers kunnen altijd een component kabel kopen of zelf via allerlei gadgets en software proberen om er beter beeld uit te krijgen. Op beyond 3d was er laatst iemand die externe anti-alising voor elkaar heeft gekregen.
Naar mijn mening is deze hele generatie een warrige bende waar geen touw aan vast te knopen is. Je hoort iedereen zeuren over graphics maar de Wii walst over de andere systemen heen. Zelfs in Japan en Amerika waar heel veel HD schermen hebben verkoopt de Wii beter als hier. Ik hoop dat Microsoft, Sony en Nintendo terug gaan naar de tekentafel en voor de volgende generatie een systeem ontwerpen dat 299 euro kost en een flinke sprong in besturing EN graphics heeft. Dan wordt de consolewar hopelijk een beetje interessant want het is gewoon zielig om te zien dat Microsoft en Sony vechten voor rechten van HAZE, UT3 en GTA4. Terwijl Mario Party 8 en Wii Play meer verkopen.
wat heeft dit in hemelsnaam met pal/ntsc te maken?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Alleen PAL Wii's hebben er last van als ik het goed heb.
[ Voor 22% gewijzigd door Captain N op 04-08-2007 01:06 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Is het iemand gelukt om een VC-spel toch te laten werken d.m.v. de Wii Component Cable Interlace mode?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Klopt, NTSC Wiis spelen heerlijk alle Virtual Console spellen in 480p af.Captain N schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:06:
Alleen PAL Wii's hebben er last van als ik het goed heb.
Wat geeft nou de beste kwaliteit de rgb aansluiting rechtstreeks op de rgb ingangen van de tv met bijgeleverde kabel, of de rgb op scart?
[ Voor 8% gewijzigd door goddegoddeot op 04-08-2007 08:27 ]
Anoniem: 130184
Wat bedoel je precies? Er zit standaard geen RGB bij maar composiet... De RGB SCART geeft veel beter beeld maar die moet je los kopen. Is mij een raadsel waarom je standaard geen rgb scart bij een console krijgt overigens, zal wel leuke melkkoe zijn voor ze..goddegoddeot schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:26:
Wat geeft nou de beste kwaliteit de rgb aansluiting rechtstreeks op de rgb ingangen van de tv met bijgeleverde kabel, of de rgb op scart?
ik bedoelde daarmee de meegeleverde composiet.goddegoddeot schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:26:
Wat geeft nou de beste kwaliteit de rgb aansluiting rechtstreeks op de rgb ingangen
Meningen verschillen natuurlijk, maar dat ze bij nintendo op dit moment betere zaken doen dan hun concurrenten wil naar mijn mening niet zeggen dat ze het inhoudelijk (kwaliteit) op hardware en software gebied ook echt per se beter doen (ik doel dus niet op de verkoop cijfers). Je krijgt bij microsoft (op hun 3rrod probleem na dan?) en sony wat betreft hardware ook wel waar voor je geld als je zelf waarde hecht aan een iets strakker plaatje en extra media opties. Wat betreft software bespelen ze gewoon een andere markt en zal mijn moeder andere spelletjes leuk vinden dan de games die ik speel.Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:57:
[...]
Naar mijn mening is deze hele generatie een warrige bende waar geen touw aan vast te knopen is. Je hoort iedereen zeuren over graphics maar de Wii walst over de andere systemen heen. Zelfs in Japan en Amerika waar heel veel HD schermen hebben verkoopt de Wii beter als hier. Ik hoop dat Microsoft, Sony en Nintendo terug gaan naar de tekentafel en voor de volgende generatie een systeem ontwerpen dat 299 euro kost en een flinke sprong in besturing EN graphics heeft. Dan wordt de consolewar hopelijk een beetje interessant want het is gewoon zielig om te zien dat Microsoft en Sony vechten voor rechten van HAZE, UT3 en GTA4. Terwijl Mario Party 8 en Wii Play meer verkopen.
Ik heb mijn Wii gekocht omdat ik graag Zelda wilde spelen en ook wel uitkijk naar Smash Bros. Mario Galaxy, Final Fantasy Chrystal Chronicles etc. Maar ik zit zelf niet echt te wachten op spellen zoals brain training etc waar nintendo op de televisie bijv. mee adverteert. Mijn vriendin vind dat soort spelletjes overigens wel geweldig, dus nintendo heeft een goede strategie gekozen, maar ik zou het niet overleven als op elke console volgende generatie voornamelijk een hoop simpele games uitkomt en dat ding zo simpel mogelijk wordt gehouden zodat mijn moeder er ook mee om kan gaan.
Maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren. Doe mij maar UT3 en GTA4 ipv mario 'port' 8 en wii play
De Wii staat er natuurlijk steeds meer buiten wat betreft de consoles, zeker nu de PS2 toch wel hard onderuit aan 't gaan is en duidelijk aan het einde is gekomen. Het gameplay argument vind ik persoonlijk niet zo sterk, tenminste in de traditionele zin van het woord.
Ik zou graag zien dat Nintendo en andere spellenmakers komen met meer spellen die echt gebruik maken van de unieke mogelijkheden van de Wii. Het enige spel wat echt niet kan op een andere console is Wii Sports (en misschien Wario Ware). Het is allemaal nog zo traditioneel, terwijl er toch echt wel heel wat mogelijk is. Natuurlijk is de Wii nog heel nieuw, maar ik heb nog nauwelijks aankondigingen gezien voor dat soort spellen. Eigenlijk zelfs nog helemaal niet, behalve dan Rockstar Table Tennis. Nintendo zelf komt alweer met de volgende uitbereiding: de balance board.
Als ik een PS3 had gekocht bij de launch dan had ik me toch wel behoorlijk bekocht gevoeld. De prijs is nu al een heel stuk naar beneden, door de extra's die je er nu bij krijgt. Er zijn nauwelijks leuke spellen voor uit, laat staan echte toppers. De spellen die uit zouden komen dit najaar worden een voor een uitgesteld; Lair, MGS, GTA... De 360 daarentegen begint echt wat te worden, een mooie gamescollectie met veel toppers en niet al te duur. Alleen de 3 rrod zijn wel erg vervelend, vooral omdat MS de kapotte 360s niet meer aan lijkt te kunnen.
Maar Nintendo kan en moet ook wel het nodige verbeteren hoor. Sowieso kunnen de wereldwijde releases wel iets dichterbij elkaar gezet worden. De Wii software mag een grote update krijgen, waarbij allerlei irritante problemen opgelost worden: VC en component, RGB en WiiConnect24, soms lange zwart scherm bij laden van spellen, mogelijkheid tot gebruiken van externe opslagmedia, mapjes maken voor je VC (en WiiWare) games etc. Verder eindelijk is afstappen van die vervelende FCs, meer en betere online mogelijkheden inbouwen in (alle) spellen. NoE mag eens zorgen dat we sterren kunnen inleveren voor WiiPoints. En tot slot, betere communicatie over updates, spellen etc.
Ik zou graag zien dat Nintendo en andere spellenmakers komen met meer spellen die echt gebruik maken van de unieke mogelijkheden van de Wii. Het enige spel wat echt niet kan op een andere console is Wii Sports (en misschien Wario Ware). Het is allemaal nog zo traditioneel, terwijl er toch echt wel heel wat mogelijk is. Natuurlijk is de Wii nog heel nieuw, maar ik heb nog nauwelijks aankondigingen gezien voor dat soort spellen. Eigenlijk zelfs nog helemaal niet, behalve dan Rockstar Table Tennis. Nintendo zelf komt alweer met de volgende uitbereiding: de balance board.
Als ik een PS3 had gekocht bij de launch dan had ik me toch wel behoorlijk bekocht gevoeld. De prijs is nu al een heel stuk naar beneden, door de extra's die je er nu bij krijgt. Er zijn nauwelijks leuke spellen voor uit, laat staan echte toppers. De spellen die uit zouden komen dit najaar worden een voor een uitgesteld; Lair, MGS, GTA... De 360 daarentegen begint echt wat te worden, een mooie gamescollectie met veel toppers en niet al te duur. Alleen de 3 rrod zijn wel erg vervelend, vooral omdat MS de kapotte 360s niet meer aan lijkt te kunnen.
Maar Nintendo kan en moet ook wel het nodige verbeteren hoor. Sowieso kunnen de wereldwijde releases wel iets dichterbij elkaar gezet worden. De Wii software mag een grote update krijgen, waarbij allerlei irritante problemen opgelost worden: VC en component, RGB en WiiConnect24, soms lange zwart scherm bij laden van spellen, mogelijkheid tot gebruiken van externe opslagmedia, mapjes maken voor je VC (en WiiWare) games etc. Verder eindelijk is afstappen van die vervelende FCs, meer en betere online mogelijkheden inbouwen in (alle) spellen. NoE mag eens zorgen dat we sterren kunnen inleveren voor WiiPoints. En tot slot, betere communicatie over updates, spellen etc.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik sprak gisteren nog diegene die aan Wifi gedoe werkt op de DS. Die vindt het huidige systeem ook slecht en wil het dus zo snel mogelijk verbeteren. Probleem is dat 'ie erg gebonden is aan die "kijk uit voor de grote boemannen op internet" philosophy van Nintendo, en er geen dedicated Network R&D department oid is. Hij is het meeste van zijn tijd bezig met maintenance van het huidge systeem en ontwikkelen van server apps voor nieuwe DS games. Alleen het beetje vrije tijd dat 'ie dan nog over heeft kan 'ie gebruiken om het online systeem beter te maken.
Hij is er wel van overtuigd dat het (in dit geval dan DS, maar voor de Wii geldt het natuurlijk ook) zo moet gaan dat je een algemene friend list hebt, en niet voor ieder spel weer nieuwe friend lists. Hij is aan het kijken of je zoiets dus op een of andere manier op de DS zelf kunt opslaan. Het probleem daarbij is dat een user/paswoord systeem volgens Nintendo te moeilijk is en teveel gedoe. Als je dat iedere keer moet invoeren dus. Als je het een keer zou moeten aanmaken en dat het dan opgeslagen wordt op je DS/Wii vermijd je dat probleem, maar dan vindt Nintendo het weer riskant, omdat wanneer mensen hun console verkopen anderen dan bij die gegevens kunnen als ze het niet verwijderd hebben. Maar goed, dan ben je gewoon stom. Je verkoopt je PC ook niet met al je persoonlijke bestanden er nog op. Hij vroeg nog of ik wist hoe dat bij Xbox Live geregeld was, dus beetje uitgelegd hoe het zat, en dat klonk toch wel goed. Best bizar dat ze dus nog nooit Xbox Live in werking hebben gezien uberhaupt. Hij vond het allemaal erg informatief iig, dus ik ben benieuwd wat ze er van brouwen. De twee adviezen die ik hem meegegeven heb: regel dat er een dedicated Network R&D unit komt die daar volle bak aan kan werken, en regel een account systeem die opgeslagen wordt op de DS/Wii met algemene friend list, a la Xbox Live. Oh, en dat ze een X360 met Xbox Live moeten aanschaffen om eens te kijken hoe het werkt.
Ben benieuwd hoeveel er van terecht komt. 
Als iemand anders nog revolutionaire ideeën heeft over identificatiesystemen of dingen die ECHT verbeterd of toegevoegd moeten worden, wil ik het best een keertje doorgeven. Verwacht dus alleen niet dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurt, gezien die gast zich ook gewoon moet verantwoorden bij z'n bazen. Maar het geeft ze iig wat stof om over na te denken. Als er in dat team wat discussie komt over de beste aanpak is dat alleen maar goed. En wellicht kan 'ie wat doorgeven aan z'n superieuren en ze overtuigen van een betere aanpak.
Hij is er wel van overtuigd dat het (in dit geval dan DS, maar voor de Wii geldt het natuurlijk ook) zo moet gaan dat je een algemene friend list hebt, en niet voor ieder spel weer nieuwe friend lists. Hij is aan het kijken of je zoiets dus op een of andere manier op de DS zelf kunt opslaan. Het probleem daarbij is dat een user/paswoord systeem volgens Nintendo te moeilijk is en teveel gedoe. Als je dat iedere keer moet invoeren dus. Als je het een keer zou moeten aanmaken en dat het dan opgeslagen wordt op je DS/Wii vermijd je dat probleem, maar dan vindt Nintendo het weer riskant, omdat wanneer mensen hun console verkopen anderen dan bij die gegevens kunnen als ze het niet verwijderd hebben. Maar goed, dan ben je gewoon stom. Je verkoopt je PC ook niet met al je persoonlijke bestanden er nog op. Hij vroeg nog of ik wist hoe dat bij Xbox Live geregeld was, dus beetje uitgelegd hoe het zat, en dat klonk toch wel goed. Best bizar dat ze dus nog nooit Xbox Live in werking hebben gezien uberhaupt. Hij vond het allemaal erg informatief iig, dus ik ben benieuwd wat ze er van brouwen. De twee adviezen die ik hem meegegeven heb: regel dat er een dedicated Network R&D unit komt die daar volle bak aan kan werken, en regel een account systeem die opgeslagen wordt op de DS/Wii met algemene friend list, a la Xbox Live. Oh, en dat ze een X360 met Xbox Live moeten aanschaffen om eens te kijken hoe het werkt.
Als iemand anders nog revolutionaire ideeën heeft over identificatiesystemen of dingen die ECHT verbeterd of toegevoegd moeten worden, wil ik het best een keertje doorgeven. Verwacht dus alleen niet dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurt, gezien die gast zich ook gewoon moet verantwoorden bij z'n bazen. Maar het geeft ze iig wat stof om over na te denken. Als er in dat team wat discussie komt over de beste aanpak is dat alleen maar goed. En wellicht kan 'ie wat doorgeven aan z'n superieuren en ze overtuigen van een betere aanpak.
[ Voor 16% gewijzigd door Captain N op 04-08-2007 10:58 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Het antwoord op je vraag kun je in de startpost lezen.goddegoddeot schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 09:27:
[...]
ik bedoelde daarmee de meegeleverde composiet.
Dat lijkt mij normaal gesproken wel het eerste wat je zou doen. Je kijkt eerst een beetje naar wat de concurrent doet en dan bekijk je hoe je het nog beter zou kunnen doen. Dat er een aparte afdeling komt voor de ontwikkeling van WiFi Connection lijkt mij inderdaad wel nodig. Er moet nog flink wat verbeterd worden, want in de huidige staat is NWFC absoluut niet gebruiksvriendelijk.Captain N schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:53:
Hij vroeg nog of ik wist hoe dat bij Xbox Live geregeld was, dus beetje uitgelegd hoe het zat, en dat klonk toch wel goed. Best bizar dat ze dus nog nooit Xbox Live in werking hebben gezien uberhaupt.
Ik zou graag zien dat Nintendo in de non-casual games voor volwassenen voice-chat mogelijk maakt met mensen die niet in de friendslist staan. Als je bijvoorbeeld een spel zoals Manhunt 2 of Scarface online zou spelen, dan is het niet echt noodzakelijk om gamers tegen het grove taalgebruik van andere spelers te beschermen. Je hebt dan alleen nog ondersteuning voor bluetooth headsets nodig om voice-chat mogelijk te maken.Als iemand anders nog revolutionaire ideeën heeft over identificatiesystemen of dingen die ECHT verbeterd of toegevoegd moeten worden, wil ik het best een keertje doorgeven. Verwacht dus alleen niet dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurt, gezien die gast zich ook gewoon moet verantwoorden bij z'n bazen. Maar het geeft ze iig wat stof om over na te denken. Als er in dat team wat discussie komt over de beste aanpak is dat alleen maar goed. En wellicht kan 'ie wat doorgeven aan z'n superieuren en ze overtuigen van een betere aanpak.
[ Voor 85% gewijzigd door MetroidPrime op 04-08-2007 12:29 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 115248
Je zou toch denken dat Nintendo met het succes van de DS en de Wii wel wat budget kan vrijmaken om twee of drie mensen fulltime bezig te laten zijn met het verbeteren van dat systeem...Captain N schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:53:
Alleen het beetje vrije tijd dat 'ie dan nog over heeft kan 'ie gebruiken om het online systeem beter te maken.
Inderdaad veel gedoe, maar als je daarmee een eigen username mag verzinnen zou het nog altijd beter zijn de friendcodes.Het probleem daarbij is dat een user/paswoord systeem volgens Nintendo te moeilijk is en teveel gedoe. Als je dat iedere keer moet invoeren dus.
InderdaadHij vroeg nog of ik wist hoe dat bij Xbox Live geregeld was, dus beetje uitgelegd hoe het zat, en dat klonk toch wel goed. Best bizar dat ze dus nog nooit Xbox Live in werking hebben gezien uberhaupt.

Ik weet welhaast zeker dat Microsoft precies weet hoe het bij de Wii geregeld is. Eigenlijk nogal een schokkend verhaal dit, Captain N. Die gast die jij kent is zo te horen best een sympathieke kerel die het graag wil verbeteren, maar als ik dit zo hoor verwacht ik voorlopig nog maar niet teveel.

Niet echt een revolutionair idee, maar eerder een vraag. Hoe komt het nu eigenlijk écht dat we destijds bij Mario Kart DS alleen maar tegen vrienden konden spelen via dat onhandige systeem (alle friendcodes van je kennissen op een grote hoop gegooid en dan maar hopen dat het spel er ook echt de mensen tussenuit vist waar je tegen wilde spelen), terwijl ik nu bij Pokémon precies kan kiezen tegen wie ik wil spelen, en tijdens het vechten zelfs met ze kan praten? Was het een bewuste keuze om Mario Kart zo beperkt te maken? Of was een andere manier toen simpelweg nog niet mogelijk? Ontdekt Nintendo steeds nieuwe mogelijkheden? Worden ze langzaamaan iets minder bang voor de "boemannen" op internet? Krijgt het systeem steeds meer mogelijkheden of wat? Kunnen we verwachten dat voortaan alle online spellen van Nintendo het je zo makkelijk maken als Pokémon, of is het net zo goed mogelijk dat het volgende project weer op de Mario Kart manier gaat?Als iemand anders nog revolutionaire ideeën heeft over identificatiesystemen of dingen die ECHT verbeterd of toegevoegd moeten worden, wil ik het best een keertje doorgeven. Verwacht dus alleen niet dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurt, gezien die gast zich ook gewoon moet verantwoorden bij z'n bazen. Maar het geeft ze iig wat stof om over na te denken.
En als het daadwerkelijk gaat om verbeteringen die hij langzaam heeft doorgevoerd in het systeem, geef hem dan maar mijn complimenten.
het klinkt, zoals Surrounded ook al zegt, of die kennis(?) van Captain N, welke dus aan dat WiFi netwerk werkt, genoeg leuke ideen heeft maar de grote bazen van Nintendo het tegenhouden. Erg jammer, want er zijn genoeg goede ideën voor het WiFi netwerk. Eigen username en wachtwoord bijvoorbeeld, werkt goed en zo'n gedoe ik het voor de consument niet.
Een grote verbetering zou natuurlijk al zijn om gewoon één FC per Mii te maken. Dan kun je wel met meerdere mensen gebruiken maken van één Wii, maar dan hoef je verder niet per spel steeds alle FC's in te voeren. Als ze dat zouden combineren met een website, waar gewoon kunt inloggen en dan de FC's kunt toevoegen aan je Mii. Dan is het probleem volgens mij al grotendeels opgelost. Al ben ik best geschrokken door het verhaal van Captain N. Niet gek dat het dan nog zolang duurt voordat Wii Ware komt of dat soort uitbereidingen. Waarschijnlijk zullen we dan pas bij de opvolger van de Wii een echt fatsoenlijk online systeem krijgen.
Overigens ben ik erg benieuwd hoe EA het gaat doen. Voor zover ik heb gelezen krijgen alle Wii versies van hun sportspellen online mogelijkheden. Maar dat werkt niet met FC's, maar met een username + password. Al is de info daarover nog niet erg betrouwbaar en duidelijk.
Overigens ben ik erg benieuwd hoe EA het gaat doen. Voor zover ik heb gelezen krijgen alle Wii versies van hun sportspellen online mogelijkheden. Maar dat werkt niet met FC's, maar met een username + password. Al is de info daarover nog niet erg betrouwbaar en duidelijk.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat gaat nooit gebeuren. Ik denk, ik zeg het maar gelijk.MetroidPrime schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:47:
Ik zou graag zien dat Nintendo in de non-casual games voor volwassenen voice-chat mogelijk maakt met mensen die niet in de friendslist staan. Als je bijvoorbeeld een spel zoals Manhunt 2 of Scarface online zou spelen, dan is het niet echt noodzakelijk om gamers tegen het grove taalgebruik van andere spelers te beschermen. Je hebt dan alleen nog ondersteuning voor bluetooth headsets nodig om voice-chat mogelijk te maken.
Sterker nog, ik wil het zelf ook niet. Ik zie liever een systeem dat je met elkaar kunt praten, zodra je elkaar hebt toegevoegd als buddy of hoe je het ook wilt noemen. Dat moet dan natuurlijk wel makkelijk kunnen. Tijdens een online potje iemand's naam aanklikken, en dan "add as buddy" of zo klikken, waarna diegene een berichtje krijgt "Captain N wil je als buddy toevoegen, vind je dat ok?". Zo ja, dan kan je kletsen zoveel je wilt, zo nee, dan kun je gewoon rustig je ding doen zonder gezeik. Ik speel zelf geregeld online games op de PC, maar ik word zo moe van al die 13-jarige pisventjes die alleen maar lopen te zeiken op anderen, zichzelf constant de hemel in prijzen, en ga zo maar door.
Mijn foto's op Flickr.
Ik zou al blij zijn met voice chat met mensen van de friendslijst of iig een manier om te communiceren. Dat is naar mijn mening op dit moment het grootste manco met Mario Strikers Online. Het is wel leuk, maar het is veel leuker om in een ruimte te zijn. Zodat je elkaar een beetje gek kan maken en gewoon erover kan praten hoe het gaat...
Idd. Het verbaast mij dus ook. Hij lijkt mij zelfs winstgevend. Hoeveel kan zo'n extra department kosten? Minder dan de winst die het opbrengt met extra sales vanwege het goeie online systeem dat je dan hebt lijkt me.Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:37:
Je zou toch denken dat Nintendo met het succes van de DS en de Wii wel wat budget kan vrijmaken om twee of drie mensen fulltime bezig te laten zijn met het verbeteren van dat systeem...
Precies, zeker als je gegevens opgeslagen blijven. Eventueel bouw je iets in dat je 1x per maand je paswoord moet invullen of zo, voor de echte stumperds die vergeten hun account te verwijderen wanneer ze hun Wii verkopen.Inderdaad veel gedoe, maar als je daarmee een eigen username mag verzinnen zou het nog altijd beter zijn de friendcodes.
Tja, hij is een programmeur, geen beleidsmaker. Hij moet dus dingen maken met de philosophies van hogerhand in het achterhoofd. Maar natuurlijk is creatieve inbreng van zo iemand ook wel gewaardeerd, maar dan moet 'ie wel die hogere lui kunnen overtuigen dat zijn iets andere insteek beter is. En een totaal andere visie gaat natuurlijk sowieso niet werken, dus het zal als dat uberhaupt lukt met kleine stapjes gaan lijkt me. Voor de Wii zijn er al wel games dacht ik die gebruik maken van de Wii Friends list trouwens, ipv aparte friend codes (Elebits als ik me niet vergis?). Ik ken er ook iemand die meer bezig is met de Wii, en diens channels en online gebeuren, maar die is wat minder open en meer into Nintendo's filosofie. Hij vindt ook dat die friend codes niet echt lekker werken en zei dat over zo'n algemene Wii Friends list dat ze er "mee bezig waren". Verder wil 'ie er niet echt iets over kwijt tot heden.Inderdaad![]()
Ik weet welhaast zeker dat Microsoft precies weet hoe het bij de Wii geregeld is. Eigenlijk nogal een schokkend verhaal dit, Captain N. Die gast die jij kent is zo te horen best een sympathieke kerel die het graag wil verbeteren, maar als ik dit zo hoor verwacht ik voorlopig nog maar niet teveel.Het eerstkomende jaar zullen we sowieso nog wel vastzitten aan individuele friendcodes voor ieder spel.
Ik heb niet zo'n lange friends list in Mario Kart, dus even voor de goede orde: je bedoelt dus als je zegt dat je tegen friends wil racen je een potje krijgt tegen willekeurige friends uit je friends list die op dat moment online zijn? In Pokemon werkt het prima (heeft die kerel gemaakt overigens) idd om tegen een vriend te spelen, dus het lijkt me dat ze dat niet zo blijven doen als in Mario Kart.Niet echt een revolutionair idee, maar eerder een vraag. Hoe komt het nu eigenlijk écht dat we destijds bij Mario Kart DS alleen maar tegen vrienden konden spelen via dat onhandige systeem (alle friendcodes van je kennissen op een grote hoop gegooid en dan maar hopen dat het spel er ook echt de mensen tussenuit vist waar je tegen wilde spelen), terwijl ik nu bij Pokémon precies kan kiezen tegen wie ik wil spelen, en tijdens het vechten zelfs met ze kan praten? Was het een bewuste keuze om Mario Kart zo beperkt te maken? Of was een andere manier toen simpelweg nog niet mogelijk? Ontdekt Nintendo steeds nieuwe mogelijkheden? Worden ze langzaamaan iets minder bang voor de "boemannen" op internet? Krijgt het systeem steeds meer mogelijkheden of wat? Kunnen we verwachten dat voortaan alle online spellen van Nintendo het je zo makkelijk maken als Pokémon, of is het net zo goed mogelijk dat het volgende project weer op de Mario Kart manier gaat?
En als het daadwerkelijk gaat om verbeteringen die hij langzaam heeft doorgevoerd in het systeem, geef hem dan maar mijn complimenten.Goed werk!
Tja, ze hebben nu enerzijds het idee dat het beter moet. En anderzijds dat het aan die filosofie van Nintendo moet voldoen. Ze zijn dus nu, als ze de tijd hebben tussendoorCubic X schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:50:
het klinkt, zoals Surrounded ook al zegt, of die kennis(?) van Captain N, welke dus aan dat WiFi netwerk werkt, genoeg leuke ideen heeft maar de grote bazen van Nintendo het tegenhouden. Erg jammer, want er zijn genoeg goede ideën voor het WiFi netwerk. Eigen username en wachtwoord bijvoorbeeld, werkt goed en zo'n gedoe ik het voor de consument niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Captain N op 04-08-2007 13:15 ]
Mijn foto's op Flickr.
Maar even in een aparte post, om wat onduidelijkheid door vertraging in posten te voorkomen.
Dat is inderdaad wel een goed idee. Ik vroeg hem al of er in die Mii's niet een of andere code is ingebouwd waaraan ze te identificeren zijn. Maar je zou natuurlijk ook per Mii een account kunnen aanmaken (hetzij met friend code, hetzij met username, waarvan de laatste mij dan het meest gebruikersvriendelijk lijkt). Als ze zo'n systeem maken zou het echter wel handig zijn als dan alle developers zich daar ook aan houden, ipv dat iedere developer weer z'n eigen buddy systeem heeft.Hoedje schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:57:
Een grote verbetering zou natuurlijk al zijn om gewoon één FC per Mii te maken. Dan kun je wel met meerdere mensen gebruiken maken van één Wii, maar dan hoef je verder niet per spel steeds alle FC's in te voeren. Als ze dat zouden combineren met een website, waar gewoon kunt inloggen en dan de FC's kunt toevoegen aan je Mii. Dan is het probleem volgens mij al grotendeels opgelost. Al ben ik best geschrokken door het verhaal van Captain N. Niet gek dat het dan nog zolang duurt voordat Wii Ware komt of dat soort uitbereidingen. Waarschijnlijk zullen we dan pas bij de opvolger van de Wii een echt fatsoenlijk online systeem krijgen.
Op de DS kan dat in Metroid Prime: Hunters wel toch? Het lijkt me dat dat sowieso dus wel binnen hun filosofie past en het een kwestie van wachten is op een microfoon add-on oid.Hoedje schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:05:
Ik zou al blij zijn met voice chat met mensen van de friendslijst of iig een manier om te communiceren. Dat is naar mijn mening op dit moment het grootste manco met Mario Strikers Online. Het is wel leuk, maar het is veel leuker om in een ruimte te zijn. Zodat je elkaar een beetje gek kan maken en gewoon erover kan praten hoe het gaat...
[ Voor 46% gewijzigd door Captain N op 04-08-2007 13:29 ]
Mijn foto's op Flickr.
Ik heb geen DS, dus dat zou ik niet weten
. Maar idd. gewoon ondersteuning voor een microfoon (bijv. bluetooth oortje) zou al prima zijn. Het punt is natuurlijk dat het fijner is als het online gedeelte af is voordat je een console op de markt zet. Achteraf kun je het systeem voor bestaande games niet meer aanpassen, daarnaast zul je altijd een bepaalde backwards compatibility moeten hebben voor die spellen. Dan hebben we het nog niet over de beperkende filosofie van Nintendo 
Overigens maakt Eledees gebruik van WiiConnect24. De Wii codes zijn eigenlijk gewoon voor WiiConnect24, immers berichtjes, Mii's etc. is ook allemaal WiiConnect24.
Overigens maakt Eledees gebruik van WiiConnect24. De Wii codes zijn eigenlijk gewoon voor WiiConnect24, immers berichtjes, Mii's etc. is ook allemaal WiiConnect24.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 04-08-2007 13:29 ]
Ik denk ook dat het het makkelijkst is als je mensen gewoon op je Wii zelf kunnen toevoegen, ipv dat je ook dingen moet doen op Internet om mensen toe te voegen. En voor de DS blijft het systeem "per Mii" natuurlijk ook een probleem. Tenzij je dus op je DS ook gewoon kunt inloggen met je username/password, dit op je DS blijft opgeslagen zodat je dat niet steeds opnieuw hoeft in te vullen, en je dan gewoon op jou account met (centraal op Nintendo's server staande) je friendlist die je dus ook op je Wii hebt kunt gamen.
Oftewel: op zowel je Wii als DS zou je een account (username/paswoord(/secret question)) moeten kunnen aanmaken, die je op de Wii kunt koppelen aan een Mii. Dit zo simpel mogelijk, met zo weinig mogelijk prive-info die je moet invullen. Deze gegevens worden naar Nintendo gestuurd, en blijven opgeslagen in de Wii/DS. Zodra je online wit gaan gamen word je friendlist van de server gehaald (beetje ala MSN), en kun je met die lui chatten/inviten voor een game. D'r zou dan een soort van chat/invite channel moeten komen op de Wii. Op de DS is dit weer wat lastiger, aangezien je die niet 24/7 online hebt staan. Daar zou je dan weer gewoon goede opties moeten hebben dat je lui uit je friendlist (die dus weer van Nintendo's server gehaald wordt) kunt selecteren die ook online zijn om tegen te gamen. Lijkt me een mooi systeem. Nu Nintendo nog overtuigen.
edit: Overigens zou het handig zijn als je die Mii's dus makkelijk kunt koppelen en ontkoppelen aan je online account, zodat je ook later als je een nieuwe Mii hebt gemaakt die er aan kunt koppelen en je oude kunt ontkoppelen oid.
Oftewel: op zowel je Wii als DS zou je een account (username/paswoord(/secret question)) moeten kunnen aanmaken, die je op de Wii kunt koppelen aan een Mii. Dit zo simpel mogelijk, met zo weinig mogelijk prive-info die je moet invullen. Deze gegevens worden naar Nintendo gestuurd, en blijven opgeslagen in de Wii/DS. Zodra je online wit gaan gamen word je friendlist van de server gehaald (beetje ala MSN), en kun je met die lui chatten/inviten voor een game. D'r zou dan een soort van chat/invite channel moeten komen op de Wii. Op de DS is dit weer wat lastiger, aangezien je die niet 24/7 online hebt staan. Daar zou je dan weer gewoon goede opties moeten hebben dat je lui uit je friendlist (die dus weer van Nintendo's server gehaald wordt) kunt selecteren die ook online zijn om tegen te gamen. Lijkt me een mooi systeem. Nu Nintendo nog overtuigen.
edit: Overigens zou het handig zijn als je die Mii's dus makkelijk kunt koppelen en ontkoppelen aan je online account, zodat je ook later als je een nieuwe Mii hebt gemaakt die er aan kunt koppelen en je oude kunt ontkoppelen oid.
[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 04-08-2007 13:35 ]
Mijn foto's op Flickr.
Wat dan ook nog mooi zou zijn, is dat je vanuit het Wii hoofdmenu zou kunnen zien wat je vrienden online aan het spelen zijn. Als je nu wilt weten wat je vrienden spelen, moet je eerst het spel opstarten, dan online gaan en naar je friendslist kijken voor ieder spel dat je hebt. Ik zou het ook mooi vinden als je een uitnodiging zou kunnen sturen naar iemand om ook online een bepaald spel te komen spelen. Als de ontvanger hetzelfde spel al speelt, dan krijgen ze een pop-up en anders komt het aan als bericht op het Wii-prikbord. Ik kan wel begrijpen waarom voice chat met vreemden niet mogelijk is, maar voice chat met vrienden zou eigenlijk voor alle online spellen verplicht ondersteund moeten worden.Captain N schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:30:
Ik denk ook dat het het makkelijkst is als je mensen gewoon op je Wii zelf kunnen toevoegen, ipv dat je ook dingen moet doen op Internet om mensen toe te voegen. En voor de DS blijft het systeem "per Mii" natuurlijk ook een probleem. Tenzij je dus op je DS ook gewoon kunt inloggen met je username/password, dit op je DS blijft opgeslagen zodat je dat niet steeds opnieuw hoeft in te vullen, en je dan gewoon op jou account met (centraal op Nintendo's server staande) je friendlist die je dus ook op je Wii hebt kunt gamen.
Het liefst delen de DS en de Wii hetzelfde systeem zodat je ook kunt zien wat je vrienden doen als ze een DS spel online spelen.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik had zoiets al eens geopperd aan degene die meer aan de Wii dingen werkt. Deze vertelde me echter dat ze daar wel naar aan het kijken waren, maar dat het relatief veel capaciteit zou vergen van hun servers. Nu heb ik daar zelf niet veel kaas van gegeten, dus ik zou niet weten of dat zo is. Het leek die gast iig een handige functionaliteit, maar niet haalbaar in de opzet zoals 'ie nu is. Hij was aan het kijken naar mogelijkheden om zoiets te kunnen bekostigen, maar dat wilde niet zo vlotten. Betaald online gebeuren willen ze niet, in-game advertisements willen ze niet... Ik denk dat een betaald systeem niet eens zo gek is. Gewoon de karige variant gratis doen en voor extra functionaliteit die meer server capaciteit een vergoeding vragen.MetroidPrime schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:40:
Wat dan ook nog mooi zou zijn, is dat je vanuit het Wii hoofdmenu zou kunnen zien wat je vrienden online aan het spelen zijn.
Pop-ups moeten ze overigens niet doen. Niks zo irritant dan als je midden in een online game zit en je krijgt ineens popups over je scherm heen. Een klein "nieuw bericht" icoontje in een hoekje van het scherm zou wel ok zijn, die je dan kunt bekijken door aan te klikken of zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 04-08-2007 13:47 ]
Mijn foto's op Flickr.
Op zich wordt het dan ook weer omslachtig. Ik heb er even over nagedacht
. Volgens mij is er maar één echt simpele manier. Dat is het koppelen van de FC en Wii codes. Dan kun je het systeem vrijwel gelijk houden, maar met een paar kleine veranderingen. De spellen houden gewoon FC codes. Alleen krijg je de keuze in het spel om de FC code aan je Wii code te koppelen en vervolgens kun je mensen uit je Wii lijst aan je FC lijst toevoegen. Voor de gebruiker is het ideaal, je zet de optie koppel FC aan Wii Code aan in het menu.
Het spel leest dit uit en geeft een extra optie in het online menu, waarbij je alleen de namen uit je Wii lijst hoeft aan te klikken om ze toe te voegen aan je vriendenlijst in het spel. Klaar, truuk is alleen wel dat dan je vrienden ook die optie aan moeten hebben staan, zodat de Wii de codes kan uitwisselen.
Wat betreft het messenger gedeelte zou het al fijn zijn als je de online status gewoon kunt zien in een apart kanaal van de mensen waarvan je een Wiicode hebt. Dan kun je heel simpel een uitnodiging versturen, klaar. Daarvoor zou je zelfs het bestaande messenging systeem kunnen gebruiken.
Het spel leest dit uit en geeft een extra optie in het online menu, waarbij je alleen de namen uit je Wii lijst hoeft aan te klikken om ze toe te voegen aan je vriendenlijst in het spel. Klaar, truuk is alleen wel dat dan je vrienden ook die optie aan moeten hebben staan, zodat de Wii de codes kan uitwisselen.
Wat betreft het messenger gedeelte zou het al fijn zijn als je de online status gewoon kunt zien in een apart kanaal van de mensen waarvan je een Wiicode hebt. Dan kun je heel simpel een uitnodiging versturen, klaar. Daarvoor zou je zelfs het bestaande messenging systeem kunnen gebruiken.
Precies. Als je met één persoon hebt afgesproken, en er zijn op dat moment ook nog drie andere kennissen online dan is het maar afwachten welke personen het spel besluit om aan elkaar te koppelen.Captain N schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:10:
Ik heb niet zo'n lange friends list in Mario Kart, dus even voor de goede orde: je bedoelt dus als je zegt dat je tegen friends wil racen je een potje krijgt tegen willekeurige friends uit je friends list die op dat moment online zijn?
Het is gewoon dat ik de indruk krijg dat Nintendo stapje voor stapje steeds meer dingen toevoegt. In Mario Kart mochten we (praktisch) alleen tegen vreemden racen en was er totaal geen communicatie mogelijk. In Animal Crossing mochten we gelukkig al een fatsoenlijke friend list aanleggen en chatten met korte berichtjes. In Metroid Prime Hunters konden we voicechatten in de lobby, en Pokémon is tot nu toe het beste met Voicechat tijdens het spelen.In Pokemon werkt het prima (heeft die kerel gemaakt overigens) idd om tegen een vriend te spelen, dus het lijkt me dat ze dat niet zo blijven doen als in Mario Kart.
Nintendo zelf zegt daarover (tijdens oa. een interview over Metroid PH) dat dat puur toeval is en dat ze er bij Mario Kart gewoon voor hebben gekozen om geen goede friendlist en chatfuncties toe te voegen. Maar ik geloof ze niet.
Het klinkt allemaal nogal... amateuristisch. Van NoE ben ik dat wel gewend, maar dit verbaast me.Of een tip van iemand bij Nintendo USA om er eens naar te kijken of zo. Maar de communicatie tussen NOA en NCL is sowieso niet zo denderend naar ik van hen heb begrepen.
Nog niet ideaal, maar het zou wel een enorme verbetering zijn die ze inderdaad redelijk eenvoudig kunnen doorvoeren. Alles in overweging nemend wat Captain N. heeft verteld lijkt dit me een goed idee.De spellen houden gewoon FC codes. Alleen krijg je de keuze in het spel om de FC code aan je Wii code te koppelen en vervolgens kun je mensen uit je Wii lijst aan je FC lijst toevoegen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 04-08-2007 14:14 ]
Oh ja, nu je het zegt, Pokemon heeft natuurlijk ook chat. Ik had laatst een potje tegen mijn vriendin via Wifi gespeelt en ik hoorde een beetje gek geluid. Toen kwam ik er ineens achter dat het 'r toetsen waren die ze aansloeg als ze op MSN even een bericht naar me stuurde tijdens het gamen. Een "Hallo?" "He!! Ik hoor je!!" verder en we waren erachter dat het voicechat ondersteunde. Werkt uitstekend ook trouwens, zonder lag of wat dan ook.Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:07:
Het is gewoon dat ik de indruk krijg dat Nintendo stapje voor stapje steeds meer dingen toevoegt. In Mario Kart mochten we (praktisch) alleen tegen vreemden racen en was er totaal geen communicatie mogelijk. In Animal Crossing mochten we gelukkig al een fatsoenlijke friend list aanleggen en chatten met korte berichtjes. In Metroid Prime Hunters konden we voicechatten in de lobby, en Pokémon is tot nu toe het beste met Voicechat tijdens het spelen.
Nintendo zelf zegt daarover (tijdens oa. een interview over Metroid PH) dat dat puur toeval is en dat ze er bij Mario Kart gewoon voor hebben gekozen om geen goede friendlist en chatfuncties toe te voegen. Maar ik geloof ze niet.Volgens mij is Mario Kart er het slachtoffer van geworden dat hij het eerste online spel voor de DS was.
Ja, hoewel ik denk dat - ondanks dat het karig is - de meeste bedrijven die verspreid over de wereld zitten hier wel last van hebben. Ik hoor het ook vaak van mensen die wel eens wat moeten regelen met iemand in Japan/de US. Veel overleg tussen die lagere mensen, om het zo maar even te noemen, gaat via e-mail. Als ze dan 's ochtends als ze aankomen op hun werk naar de US mailen, kregen ze vaak terug dat ze net op het punt stonden naar huis te gaan (5 uur in de US oid). Was 'ie een keer om vijf uur 's ochtends naar z'n werk gegaan, zodat ze nog een paar uur hadden om te antwoorden, kreeg 'ie na een paar uur (dus toen het in de US alweer 17pm was) terug dat ze weer NET op het punt stonden naar huis te gaan.Het klinkt allemaal nogal... amateuristisch. Van NoE ben ik dat wel gewend, maar dit verbaast me.
@Hoedje: Waarom zo, en niet gewoon met een algemene friendcode per Mii? Om de boel backwardscompatible te houden bedoel je? Ik denk dat ze beter zo snel mogelijk kunnen een systeem met een account per Mii kunnen regelen en daarnaast nog een Strikers en Pokemon Battle Revolution server kunnen draaien, dan dat ze er pas mee komen over een paar jaar en er al tientallen online games zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Captain N op 04-08-2007 14:22 ]
Mijn foto's op Flickr.
Het werkt inderdaad uitstekend. Je hoeft niet je best doen om in de mic te praten of iets. Je hoeft zelfs niet eens te spelen, er is ook een optie om alleen te chatten... gratis telefoneren met je DS.Captain N schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:18:
Een "Hallo?" "He!! Ik hoor je!!" verder en we waren erachter dat het voicechat ondersteunde. Werkt uitstekend ook trouwens, zonder lag of wat dan ook.
Dit verduidelijkt echt een hoop!Was 'ie een keer om vijf uur 's ochtends naar z'n werk gegaan, zodat ze nog een paar uur hadden om te antwoorden, kreeg 'ie na een paar uur (dus toen het in de US alweer 17pm was) terug dat ze weer NET op het punt stonden naar huis te gaan.De NCL'ers hebben het niet zo op de NOA'ers en hun mentaliteit.
Nintendo kan het pobleem vrij makkelijk oplossen. Gewoon een WiFi channel in het leven roepen die je kan gebruiken voor zowel de Wii als SD. Een universeel indentificatie systeem met friendcodes per systeem i.p.v per spel.
Ik denk dat Nintendo vooral problemen heeft met online en echt neit echt vooruitang boekt omdat de grootste ontwikkelaars van het bedrijf er niet mee bezig zijn. Als Sakurai een online mode zou pushen dan had het systeem allang beter geweest. Retro Studios heeft voor Metroid Prime 3 ook geen online opties, als zo'n developer zich echt op online gaat richten dan krijg je al snel een betere infrastructuur.
Een studio als NST(wat voeren die eigenlijk uit?) kan gemakkelijk worden omgetovert tot een online development studio. Eigenlijk een divisie die zorgt voor alle online mogelijkheden in de games. De bekostiging van Nintendo online kan vrij gemakkelijk via de aanschaf van spellen. Gewoon voor WiFi enabled games 5 euro meer rekenen. Ik heb allang door dat Nintendo graag onafhankelijk blijft, volgens mij is er van de gamespy deal ook heel weinig terecht gekomen.
Ik denk dat Nintendo vooral problemen heeft met online en echt neit echt vooruitang boekt omdat de grootste ontwikkelaars van het bedrijf er niet mee bezig zijn. Als Sakurai een online mode zou pushen dan had het systeem allang beter geweest. Retro Studios heeft voor Metroid Prime 3 ook geen online opties, als zo'n developer zich echt op online gaat richten dan krijg je al snel een betere infrastructuur.
Een studio als NST(wat voeren die eigenlijk uit?) kan gemakkelijk worden omgetovert tot een online development studio. Eigenlijk een divisie die zorgt voor alle online mogelijkheden in de games. De bekostiging van Nintendo online kan vrij gemakkelijk via de aanschaf van spellen. Gewoon voor WiFi enabled games 5 euro meer rekenen. Ik heb allang door dat Nintendo graag onafhankelijk blijft, volgens mij is er van de gamespy deal ook heel weinig terecht gekomen.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar als dat niet kan. Ze zullen er namelijk wel heel snel mee moeten komen. Immers de volgende reeks spellen met online multiplayer zit er al aan te komen; batallion wars, brawl, mario kart etc.Captain N schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:18:
@Hoedje: Waarom zo, en niet gewoon met een algemene friendcode per Mii? Om de boel backwardscompatible te houden bedoel je? Ik denk dat ze beter zo snel mogelijk kunnen een systeem met een account per Mii kunnen regelen en daarnaast nog een Strikers en Pokemon Battle Revolution server kunnen draaien, dan dat ze er pas mee komen over een paar jaar en er al tientallen online games zijn.
Ik ben eerlijk gezegt gewoon bang dat Nintendo niks aan het online systeem gaat doen, ze vinden het wel goed zo. Beetje jammer imo.
zolang de Wii zo ontzettend goed verkoopt gaat Nintendo waarschijlijk helemaal niks doen inderdaad. En dat is jammer, maar ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.Cubic X schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:30:
Ik ben eerlijk gezegt gewoon bang dat Nintendo niks aan het online systeem gaat doen, ze vinden het wel goed zo. Beetje jammer imo.
Anoniem: 217133
Ik vind zoals de Wii nu is prima, oké het kan altijd beter maar eigenlijk heb ik weinig tot niets te klagen omtrent de Wii, nouja soms een de-sync (dat de remote's het niet doen) en af en toe een trage load met een applicatie maar dat was het dan ook
Captain N, de discussie over een beter opzet voor de online mogelijkheden van de Wii & DS is erg interessant. Wellicht is het een idee om aan die kennis van je wat meer informatie te vragen omtrent de beperkingen die hij heeft qua opslag, richtlijnen etc. Ik denk dat er hier best wel wat mensen lopen die er redelijk wat verstand van hebben en wellicht kunnen we zo met een echt goed en werkbare opzet komen.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Tja, het probleem is natuurlijk een beetje dat 'ie ook niet zomaar alles uit de doeken kan doen. Ik babbel af en toe wat met 'm over huisje boompje beestjes en andere alledaagse dingen, en af en toe wat over Nintendo zooi. Als ik alleen maar zou proberen alles te weten te komen wat er binnen Nintendo afspeelt dan zou het snel over zijn. Ze hebben natuurlijk wel in principe een soort van beroepsgeheim. Af en toe komt er echt in een discussie wel het een en ander naar boven wat ik eigenlijk niet behoor te weten. Maar echt vissen ernaar kan ik dus niet echt, hoezeer ik dat ook interessant zou vinden. 
edit: Overigens ben ik blij dat er ook nog interessantere discussies in dit topic plaats kunnen vinden dan de gebruikelijke "RTFM" en "Wii gfx sux0rz" posts.
edit: Overigens ben ik blij dat er ook nog interessantere discussies in dit topic plaats kunnen vinden dan de gebruikelijke "RTFM" en "Wii gfx sux0rz" posts.
[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 05-08-2007 03:31 ]
Mijn foto's op Flickr.
Is natuurlijk ook wel logisch. Dacht even dat wij hier invloed zouden kunnen hebben bij wat er gebeurd bij NintendoCaptain N schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:29:
Tja, het probleem is natuurlijk een beetje dat 'ie ook niet zomaar alles uit de doeken kan doen. Ik babbel af en toe wat met 'm over huisje boompje beestjes en andere alledaagse dingen, en af en toe wat over Nintendo zooi. Als ik alleen maar zou proberen alles te weten te komen wat er binnen Nintendo afspeelt dan zou het snel over zijn. Ze hebben natuurlijk wel in principe een soort van beroepsgeheim. Af en toe komt er echt in een discussie wel het een en ander naar boven wat ik eigenlijk niet behoor te weten. Maar echt vissen ernaar kan ik dus niet echt, hoezeer ik dat ook interessant zou vinden.

Om hier nog ff op terug te komen, ik heb geen enkel probleem met VC games via component. Bij het starten gaat beeld even uit, TV geeft melding 'momentje' en vervolgens perfect beeld.Icelus schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:15:
Is het iemand gelukt om een VC-spel toch te laten werken d.m.v. de Wii Component Cable Interlace mode?
(b.t.w Ik heb een Philips LCD 32FP4 serie)
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
?? poste in een ander topic.. kwam hier te staan... raar.
[ Voor 80% gewijzigd door DukeBox op 05-08-2007 13:06 ]
Sinds een weekje ben ik ook de eigenaar van een Wii. Ik ben er erg tevreden mee, en zo ook mijn zus. De Wii-mote werkt erg goed en het is een erg leuke afwisseling op spellen spelen op de computer.
Nu wil ik natuurlijk wel wat leuke spellen, om te beginnen met 1. Ik kan er alleen niet zo goed uitkomen welk spel ik al moet kopen. Ik heb gekeken naar Mario Strikers Charged Football, Rayman Raving Rabbits, Wario Ware Smooth Moves. Na diverse reviews gelezen te hebben en filmpjes gekeken te hebben kan ik er dus niet goed uitkomen welke ik nou moet kopen.
Ik zoek namelijk een leuk spel dat ik alleen kan spelen (of online) en wat ook leuk is om samen met vrienden te spelen. Verder zou ik ook graag willen dat mijn zus er wat aan vind. Dus geen shooters etc.
Mario Football het meest aan mijn eisen te voldoen alleen ik ben totaal geen fan van voetbal spellen, hoewel dit spel misschien wel erg leuk is?
Misschien dat mensen hier mij wat leuke tips kunnen geven
Nu wil ik natuurlijk wel wat leuke spellen, om te beginnen met 1. Ik kan er alleen niet zo goed uitkomen welk spel ik al moet kopen. Ik heb gekeken naar Mario Strikers Charged Football, Rayman Raving Rabbits, Wario Ware Smooth Moves. Na diverse reviews gelezen te hebben en filmpjes gekeken te hebben kan ik er dus niet goed uitkomen welke ik nou moet kopen.
Ik zoek namelijk een leuk spel dat ik alleen kan spelen (of online) en wat ook leuk is om samen met vrienden te spelen. Verder zou ik ook graag willen dat mijn zus er wat aan vind. Dus geen shooters etc.
Mario Football het meest aan mijn eisen te voldoen alleen ik ben totaal geen fan van voetbal spellen, hoewel dit spel misschien wel erg leuk is?
Zie TS.. ik zou voor Zelda gaan.
Mario Football is zeker ook leuk voor mensen die niet van voetbal houden. Van voetbal is niet veel meer over gebleven in het spel. Het is gewoon één grote chaos. Zowel leuk in je eentje als tegen anderen.monnick schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:27:
Sinds een weekje ben ik ook de eigenaar van een Wii. Ik ben er erg tevreden mee, en zo ook mijn zus. De Wii-mote werkt erg goed en het is een erg leuke afwisseling op spellen spelen op de computer.
Voor een spel puur voor jezelf zou ik voor Zelda of RE4 gaan (als je die nog niet gespeeld hebt). Zeker Zelda gaat je ontzettend lang vermaak bieden (tussen de 50 en 60 uur). Beide spellen hebben alleen geen multiplayer.
uhm...
Dank voor jullie info. Inderdaad zou ik ook graag Zelda willen spelen maar een vriend van mij heeft dat spel al en ik ga het waarschijnlijk van hem lenen. 
Ik ga me nog even verder verdiepen in Mario Football. Verder mensen hier met ervaringen met Rayman Raving Rabbits en Wario Ware?
Wario Ware heeft +-200 minigames, alleen zien die minigames er wel heel erg klein en weinig inhoudend uit.
Raving Rabbits lijkt me ook wel erg leuk. Gekke konijnen, minigames en de slappe lach? Misschien alleen een matige multiplayer (volgens diverse reviews)?
Mensen hier met ervaringen met de laatste 2 spellen?
Ik ga me nog even verder verdiepen in Mario Football. Verder mensen hier met ervaringen met Rayman Raving Rabbits en Wario Ware?
Wario Ware heeft +-200 minigames, alleen zien die minigames er wel heel erg klein en weinig inhoudend uit.
Raving Rabbits lijkt me ook wel erg leuk. Gekke konijnen, minigames en de slappe lach? Misschien alleen een matige multiplayer (volgens diverse reviews)?
Mario Football is op zich wel een leuke game.monnick schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:45:
Dank voor jullie info. Inderdaad zou ik ook graag Zelda willen spelen maar een vriend van mij heeft dat spel al en ik ga het waarschijnlijk van hem lenen.
Koop echter: RESIDENT EVIL 4 en THE LEGEND OF ZELA TWILIGHT PRINCESS
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden!!!!!
Rabbids is op zich niet verkeerd maar valt heel snel in herhaling. Er zijn maar een paar soorten minigames. Wario Ware is ook een hele leuke game, als je per-se minigames wilt kun het beste of Wario Ware of Mario Party 8 kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-08-2007 13:53 ]
Anoniem: 148409
Een vraag voor alle Wii bezitters: Is de aanschaf van de Wii het waard? Omdat hij onder andere grafisch minder is dan de andere 2 consoles. De besturing van het apparaat is uniek. Maar is die besturing niets minder dan een gimmick en blijft de Wii ook op langere termijn een leuk apparaat?
Dat klopt inderdaad. De individuele minigames stellen meestal niet zo heel erg voor. Wario Ware is echter een stuk leuker dan Rayman. Wario Ware moet het vooral hebben van de hectiek, de minigames komen erg snel achter elkaar en het is niet altijd even duidelijk wat je moet doen. Rayman is ook erg leuk, al zijn een aantal minigames kwalitatief wat minder.monnick schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:45:
De controller is verre van een gimmick, mits er goed gebruik van gemaakt wordt. In spellen zoals Scarface en Resident Evil 4 kun je bijvoorbeeld veel nauwkeuriger richten dan dat je ooit met een normale controller zou kunnen. Naar mijn mening blijft de Wii ook na langere tijd een leuke console, al hangt dat uiteraard, net zoals bij de PS3 en Xbox 360, volledig van de spellen af.Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:27:
Een vraag voor alle Wii bezitters: Is de aanschaf van de Wii het waard? Omdat hij onder andere grafisch minder is dan de andere 2 consoles. De besturing van het apparaat is uniek. Maar is die besturing niets minder dan een gimmick en blijft de Wii ook op langere termijn een leuk apparaat?
^with him. Als toevoeging, met mijn GC heb ik me ook jaren vermaakt (en nu de GC games op mijn Wii nog steeds), als ik voor graphics ging had ik wel gewoon op mijn PC gespeeld.
Anoniem: 105012
De besturing voelt, mits goed geïmplenteerd, niet gimmicky aan. Het is echter vooral waar je voorkeur voor ligt op het gebied van wat jij belangrijk vind in spellen. Wil jij een vernieuwende besturing, of wil je mooiere graphics? Daarnaast ligt het natuurlijk ook heel erg aan het spelaanbod. Ben je een Mario liefhebber, vind je Zelda leuk en hou je wel van Donkey Kong, dan is Nintendo zonder twijfel je ding. Daarnaast zijn er door het succes van de Wii veel developers die nu gaan ontwikkelen, dus ook daar kunnen goede games tussen zitten. Wil je echter meer de volwassenenere spellen, dan zul je toch vaker bij Sony en Microsoft moeten aankloppen.Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:27:
Niet dat Nintendo alleen maar kinderachtige spellen uitbrengt (Resident Evil), maar goed, je begrijpt mijn punt denk ik wel.
In kort komt het er dus imo op neer dat de besturing niet gimmicky is, dat de graphics inderdaad niet het topje van de ijsberg zijn, maar dat het vooral de games zijn die bepalen of het lang leuk blijft, en de moeite die de developers erin steken, zonder snel te willen cashen op het succes van de Wii.
de besturing voelt bij de meeste spellen overbodig, gimmicky, of slecht geimplenteerd aan.Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:27:
Alleen Wii Sports maakt redelijk gebruik van de controller. Maar ook daar merk je al snel de beperkingen(het is niet zo uitgebreid als het lijkt op de filmpjes).
Als je van de echte Nintendo spellen houd en het niet erg vind om met PSP graphics te spelen kan de Wii een goede keus zijn. Kijk anders eens rond op de gamesites naar previews/reviews van de spellen en kijk of het je aan spreekt.
Voor wie het nog niet wist, er is nu een officieel Metroid Prime 3 topic op GOT:
[Wii]Metroid Prime 3: Corruption
[Wii]Metroid Prime 3: Corruption
De Wii is het zeker waard. Het gaat bij een console altijd om de games en de line-up is -ondanks het gezeur hier- voor de eerste 8 maanden best behoorlijk. Resident Evil 4, Twilight Princess, Wario Ware, Strikers Charged etc. Spellen als Smash Bros., Mario Galaxy en Metroid Prime 3 zijn in aantocht en kun je alleen maar op de Wii spelen. Als je een Wii overweegt moet je je eigenlijk afvragen welke spellen je het leukst vind. Daarnaast is dat "PSP graphics" gewoon onzin. Er zijn inderdaad hele lelijke games, maar die heeft iedere console. De Wii is echter niet voor niks zo populair. Een spel als Resident Evil 4 bewijst dat de motion-controls inderdaad beter zijn. De Xbox 360 en PS3 zijn echter hele goede alternatieven. Als je graag Dead or Alive, Shooters en RPG's speelt dan is de Xbox 360 een hele goede keuze. Ben je meer een High-tech persoon dan heeft Sony echt hele indrukwekkende projecten in de planning. Iedere console heeft voor en nadelen.Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:27:
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-08-2007 15:57 ]
Dat is wel een beetje overdreven, er zijn genoeg spellen die wel goed gebruik maken van de controller. Een groot deel van de huidige third party spellen is gerushed om zo snel mogelijkNiaX schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:43:
[...]
de besturing voelt bij de meeste spellen overbodig, gimmicky, of slecht geimplenteerd aan.
Alleen Wii Sports maakt redelijk gebruik van de controller. Maar ook daar merk je al snel de beperkingen(het is niet zo uitgebreid als het lijkt op de filmpjes).
PSP graphics? De meeste spellen zijn inderdaad grafisch niet al te best, maar zitten nog steeds boven het niveau van de PSP. De graphics liggen meestal eerder rond PS2 of Gamecube niveau. Dit gaat gelukkig veranderen, titels zoals Super Mario Galaxy zien er toch flink wat beter uit dan de huidige spellen.Als je van de echte Nintendo spellen houd en het niet erg vind om met PSP graphics te spelen kan de Wii een goede keus zijn. Kijk anders eens rond op de gamesites naar previews/reviews van de spellen en kijk of het je aan spreekt.
Vind het niet echt goed vergelijkmateriaal.. je kunt beter een paar game 'trailers' zoeken. Dan zie je ook wat bewegende beelden. (check anders dat MP3 topic, daar staan mooie trailers in)
[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 05-08-2007 16:27 ]
InderdaadDukeBox schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:24:
Vind het niet echt goed vergelijkmateriaal.. je kunt beter een paar game 'trailers' zoeken. Dan zie je ook wat bewegende beelden. (check anders dat MP3 topic, daar staan mooie trailers in)
Er is echter geen rocket science voor nodig om te concluderen dat:
Wii
64MB GDDR3 ram
24 MB 1T-SRAM
729mhz CPU
243mhz GPU
sneller is dan:
GameCube
16MB ARAM
24 MB 1T-SRAM
485mhz CPU
162mhz GPU
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-08-2007 16:35 ]
Alien Syndrome (PSP):Anoniem: 104593 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:21:
PSP
[afbeelding]
NGC
[afbeelding]
Wii
[afbeelding]

Alien Syndrome (Wii)

Dat zijn nou precies de titels die ik niet in mijn collectie heb.
Je kunt bij iedere console wel de lelijkste game aanwijzen....
De dag dat SEGA een "echt" mooie game maakt, en daarmee bedoel ik het niveau van Resident Evil 5 pleeg ik zelfmoord.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-08-2007 17:37 ]
Alien Syndrome is niet echt een goed voorbeeld. Het is bij mijn weten de enige titel die direct vanaf de PSP naar de Wii gepoort wordt. Het is dus niet zo heel vreemd dat het spel er niet zo goed uitziet. Ik heb daarnaast al op de Gamecube spellen gezien die er erg veel beter uitzien als dit spel. Alien Syndrome is absoluut niet representatief voor wat de Wii grafisch allemaal kan.NiaX schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:30:
[...]
Alien Syndrome (PSP):
[afbeelding]
Alien Syndrome (Wii)
[afbeelding]
mja ok das idd niet helemaal eerlijkMetroidPrime schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:48:
[...]
Alien Syndrome is niet echt een goed voorbeeld. Het is bij mijn weten de enige titel die direct vanaf de PSP naar de Wii gepoort wordt. Het is dus niet zo heel vreemd dat het spel er niet zo goed uitziet. Ik heb daarnaast al op de Gamecube spellen gezien die er erg veel beter uitzien als dit spel. Alien Syndrome is absoluut niet representatief voor wat de Wii grafisch allemaal kan.
zag laatst een filmpje van Endless Ocean, dat ziet er bijvoorbeeld ook een stuk beter uit:

(lijkt me overigens een grappig "spel")
Samurai Warrios daarentegen heeft weer het PSP niveau:

wat dat betreft hebben jullie wel gelijk, de Wii kán een stuk beter dan wat er nu gebeurt. Alleen jammer dat er nog maar zo weinig spellen die er ook daadwerkelijk gebruik van maken.
Kijk ik ben echt niet zo'n ontzettende graphics hoer, maar graphics zoals die samurai warriors, of alien syndrome kunnen écht niet meer tegenwoordig.
Daar heb je inderdaad gelijk in. De mooiste spellen tot nu toe zijn:
Zelda
Resident Eivl 4
Excite Truck
Sonic and the Secret of the Rings
Super Mario Strikers Charged
Het grafisch niveau van de PSP kun je overigens niet beoordelen op Alien Syndrome. Megaman Maverick Hunter X, Tekken Dark Resurection en God of War: Chains of Olympus zijn bijvoorbeeld prachtige spellen. Iedere console heeft zijn sterke en zwakke punten, Nintendo is bijvoorbeeld erg goed met physics en de look van water. Echter heeft men weinig kaas gegeten van high res textures. Het is dus erg afhankelijk van de developer en de hardware hoe een spel oogt. Daarnaast zal de Wii echt nooit het niveau van de Xbox 360 en PS3 halen, maar op eigen niveau nog wel nieuwe hoogtes bereiken.
Zelda
Resident Eivl 4
Excite Truck
Sonic and the Secret of the Rings
Super Mario Strikers Charged
Het grafisch niveau van de PSP kun je overigens niet beoordelen op Alien Syndrome. Megaman Maverick Hunter X, Tekken Dark Resurection en God of War: Chains of Olympus zijn bijvoorbeeld prachtige spellen. Iedere console heeft zijn sterke en zwakke punten, Nintendo is bijvoorbeeld erg goed met physics en de look van water. Echter heeft men weinig kaas gegeten van high res textures. Het is dus erg afhankelijk van de developer en de hardware hoe een spel oogt. Daarnaast zal de Wii echt nooit het niveau van de Xbox 360 en PS3 halen, maar op eigen niveau nog wel nieuwe hoogtes bereiken.
Anoniem: 148409
Ik heb al op het grote internet rondgekeken. Wat ik vond is toch nog wat kiddy games en wat platformspellen. Maar ik zag ook medal of honor en call of duty achtige games. Daarnaast lijken mij die oude (s)nes spellen mij wel wat. Ik las ook dat er misschien dit jaar een wii versie uitkomt die dvd's kan afspelen, dat lijkt me ook wel leuk.
voor de call of duty en medal of honor achtige games kun je beter kijken naar een x360 of een ps3...Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:46:
Ik heb al op het grote internet rondgekeken. Wat ik vond is toch nog wat kiddy games en wat platformspellen. Maar ik zag ook medal of honor en call of duty achtige games. Daarnaast lijken mij die oude (s)nes spellen mij wel wat. Ik las ook dat er misschien dit jaar een wii versie uitkomt die dvd's kan afspelen, dat lijkt me ook wel leuk.
Je bedoelt een PC? Shooters/RTS games zijn bijna niet te spelen op een console.NiaX schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:59:
[...]
voor de call of duty en medal of honor achtige games kun je beter kijken naar een x360 of een ps3...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nou RTS games heb ik nog nooit op een console gespeeld, maar shooters zijn toch echt zeer goed speelbaar. Vooral met de "Halo controls", en niet de "Golden Eye controls", want die zuigen imo.MrVegeta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:11:
[...]
Je bedoelt een PC? Shooters/RTS games zijn bijna niet te spelen op een console.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Anoniem: 105012
zo...NiaX schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:59:
[...]
voor de call of duty en medal of honor achtige games kun je beter kijken naar een pc...
Golden Eye vond ik juist één van de weinige leuke shooters op een console. Denk dat het ook wel is waar je aan gewend bentVanitas schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:20:
[...]
Nou RTS games heb ik nog nooit op een console gespeeld, maar shooters zijn toch echt zeer goed speelbaar. Vooral met de "Halo controls", en niet de "Golden Eye controls", want die zuigen imo.
Ik ben zelf bijna helemaal klaar met DBZ, wel een leuke game maar niet geweldig. Dikke framedrops als je met zijn 2en wil knokken en het verhaal klopt niet echt met de serie, belangrijke dingen gebeuren niet of worden niet goed in beeld gebracht.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
OK, probleem:
ik probeer bij m'n schoonouders de WiFi USB dongle te installeren. Start de setup, doe de USB stick erin als die daarom vraagt, dan komt de Nieuwe Hardware Wizard popup tevoorschijn, en stopt de installatie. Handmatig de locatie van de INF aangeven werkt ook niet, geen drivers gevonden voor de hardware zegt-ie dan. Als ik SoftAPInstDrv afsluit met ctrl-alt-del loopt de installatie even door, maar stopt dan omdat er van alles niet gedaan is blijkbaar.
Iemand een idee? Ik heb al verschillende driverversies geprobeerd, temp files weggegooid, noem maar op, maar krijg het niet werkend. De USB adapter heeft hiervoor aan mijn Wii gezeten omdat ik dacht dat je zo'n ding nodig had om op internet te kunnen, heeft dat er misschien mee te maken?
ik probeer bij m'n schoonouders de WiFi USB dongle te installeren. Start de setup, doe de USB stick erin als die daarom vraagt, dan komt de Nieuwe Hardware Wizard popup tevoorschijn, en stopt de installatie. Handmatig de locatie van de INF aangeven werkt ook niet, geen drivers gevonden voor de hardware zegt-ie dan. Als ik SoftAPInstDrv afsluit met ctrl-alt-del loopt de installatie even door, maar stopt dan omdat er van alles niet gedaan is blijkbaar.
Iemand een idee? Ik heb al verschillende driverversies geprobeerd, temp files weggegooid, noem maar op, maar krijg het niet werkend. De USB adapter heeft hiervoor aan mijn Wii gezeten omdat ik dacht dat je zo'n ding nodig had om op internet te kunnen, heeft dat er misschien mee te maken?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hij zegt niet dat het spel zuigt maar de controls welMrVegeta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:25:
[...]
Golden Eye vond ik juist één van de weinige leuke shooters op een console. Denk dat het ook wel is waar je aan gewend bent.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Huh? Welke versie heb jij gespeeld dan? In de versie die ik ken, kun je met de C-buttons lopen en met de stick richten, dus allebei tegelijk. Net als in Turok 2, Perfect Dark en het gros van de shooters die na Goldeneye verschenen op de N64. En Halo op de X-Box ook, trouwens, maar dan met een stick in plaats van de C-buttons.Sir_Hendro schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:38:
[...]
Hij zegt niet dat het spel zuigt maar de controls welIk vind de controls van Goldeneye niet kut maar wel veel minder goed dan die van Halo. Met die controls kan je namelijk non-stop rond rennen en schieten terwijl je bij goldeneye moest stil staan om te mikken.
Ow ik dacht dat die settings die ik bij Goldeneye gebruikte de default settngs waren maar ik herinner mij ineens dat je idd de mogelijkheid had om dit te veranderen naar wat jij zei.Seal64 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:50:
[...]
Huh? Welke versie heb jij gespeeld dan? In de versie die ik ken, kun je met de C-buttons lopen en met de stick richten, dus allebei tegelijk. Net als in Turok 2, Perfect Dark en het gros van de shooters die na Goldeneye verschenen op de N64. En Halo op de X-Box ook, trouwens, maar dan met een stick in plaats van de C-buttons.
Ik vind tevens 2 stickjes wel fijner. Het is niet noodzakelijk maar het geeft je wel de mogelijkheid om in 360 graden aan richtingen te kunnen heen wandelen.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Zoals hier al door meerdere gesteld hoeven de controls niet Gimmicky te zijn. Games als Zelda, RE4 en The Godfather laten duidelijk zien wat de meerwaarde van de controller is (hoe klein de aanpassing ook is). Daarnaast is er voor met name FPS games een hoop potentieel. De FPS games die uit zijn zijn duidelijk zoekende maar het schijnt dat met Metroid Prime 3 de goeie manier gevonden hebben (PC-like blijkbaar). Verder vond ik de besturing in Excite Truck erg prettig en ik kijk dan ook uit naar Mario Kart met het Wii wheel.Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:27:
Ik vermaak met uitermate goed met mijn Wii sinds de launch. De enige game die ik echt mis in de bekende lineup is RE5. Ik hoop dan ook dat die game naar de Wii komt. Verder ziet voor mij alles er top uit! Ook de Wii balance board zie ik met enthousiasme tegemoet, ik zie nl. ook wel wat potentieel voor een Tony Hawk of nieuwe 1080 game...
GoldenEye was volgens mij zelfs de eerste console FPS met dual-analog controls. Je moest alleen twee verschillende controllers tegelijk vasthouden, maar het werkte wel een heel stuk beter dan de standaard controls.Sir_Hendro schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:38:
[...]
Hij zegt niet dat het spel zuigt maar de controls welIk vind de controls van Goldeneye niet kut maar wel veel minder goed dan die van Halo. Met die controls kan je namelijk non-stop rond rennen en schieten terwijl je bij goldeneye moest stil staan om te mikken.
Huh, heb je daar meer info van? Dat is net zo tof als een lightgun game spelen met 2 gunsMetroidPrime schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:38:
[...]
GoldenEye was volgens mij zelfs de eerste console FPS met dual-analog controls. Je moest alleen twee verschillende controllers tegelijk vasthouden, maar het werkte wel een heel stuk beter dan de standaard controls.
Het spel heeft in totaal 8 verschillende controller configuraties, 4 voor met een enkele controller en 4 voor wanneer je twee losse controllers gebruikt. Je kunt de verschillende controller opties in deze FAQ terugvinden.Anoniem: 104593 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:57:
[...]
Huh, heb je daar meer info van? Dat is net zo tof als een lightgun game spelen met 2 guns
Hou je echt van Grafische pracht, dan zal de Wii na de aankoop steeds twijfel in je hoofd brengen. Ik hou van Grafische pracht (PC Gamer) maar ik hou ook van de Nintendo games / party games.Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:27:
Mijn Wii is dan ook echt meer voor de leuke, ongewone games (partygames) en FPS vanwege de controller. Grafisch... vaak toch te zwak in mijn ogen, maar de mario games etc die maken het gewoon goed.
Zelf heb ik dan ook Call of Duty3 en Medal of Honor: Vanguard op de Wii (FPS!) leuk
Straks komt, Paper Mario - Mario Galaxy - Battalion Wars uit en ik ben blij. Die games zien we op de Wii gewoon goed uit, voor wat ze moeten zijn. Het is erg belangrijk, want "realistische-looks" is er niet echt bij. Maar pakken ze een iets andere styl... is het dik in orde
Kun je me nog volgen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Geweldig, en ik altijd maar klooien met 1 controllerMetroidPrime schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:18:
[...]
Het spel heeft in totaal 8 verschillende controller configuraties, 4 voor met een enkele controller en 4 voor wanneer je twee losse controllers gebruikt. Je kunt de verschillende controller opties in deze FAQ terugvinden.
De Wii is echt een "spelcomputer" je zult geen high-tech beleving ondergaan met HD bloed en DTS geluid. Echter is het verreweg de leukste console qua games en pure fun. De virtual console is ook de beste download service die ik tot nu toe op consolegebied gezien heb. Daarnaast kun je Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 en vele andere spellen alleen op de Wii spelen.
Als je een console koopt nooit kijken naar de hardware maar altijd naar de spellen. Een serieuze racegame zul je op de Wii niet snel vinden. Wel arcade titels als Excite Truck. Voor PGR4 en Forza2 zul je toch echt een Xbox 360 nodig hebben. Hetzelfde geld voor de PS3 met Killzone 2, MGS4, Ratchet & Clank. Ga dus naar vrienden die een console hebben of naar gespecialiseerde gameshops om is de Wii, PS3 en Xbox 360 uit te proberen.
Nintendo zou prima een technisch supermooi online platform op kunnen zetten hoor. Het probleem is dat hun strategie meer een uit 1800 is dan 2007. Met de strategie die zij hebben ("makkelijk", ik vind 1 friendcode makkelijk maar jaIk denk dat Nintendo vooral problemen heeft met online en echt neit echt vooruitang boekt omdat de grootste ontwikkelaars van het bedrijf er niet mee bezig zijn. Als Sakurai een online mode zou pushen dan had het systeem allang beter geweest.
Anoniem: 24394
'Rage' wordt nieuwe spel van id Software
Waarom zou hij dit zo uitdrukkelijk moeten verkondigen, was toch al LANG te verwachten?John Carmack, cto bij id Software, stelde bezitters van de Nintendo Wii teleur met de mededeling dat het spel niet op die console zal verschijnen omdat de achterliggende engine niet naar de Wii geport kan worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 06-08-2007 08:48 ]
Ik denk dat voor Nintendo de kosten ook een (zeer) grote rol spelen. XBL is een erg mooi systeem maar er is heus wel een reden voor dat het niet gratis is. Als zelfs het grote Microsoft dit niet gratis aan kan bieden dan zit er echt wel een stevig kostenplaatje aan vast. Hoewel Nintendo echt wel geld heeft is dit wel hun enige business en dus zijn ze (terecht) erg voorzichtig. Het succes van de Wii maakt echter online groei mogelijk doordat de Virtual Console en later WiiWare geld in het online laadje brengen. Dat is imo ook de opzet van Nintendo geweest. Niet eerst enorm veel geld in een online netwerk pompen en dan hopen dat het slaagd, nee eerst kijken of je nieuwe online console aanslaat en dan (pas) de online mogelijkheden uitbouwen!Max|Burn schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 08:37:
[...]
Nintendo zou prima een technisch supermooi online platform op kunnen zetten hoor. Het probleem is dat hun strategie meer een uit 1800 is dan 2007. Met de strategie die zij hebben ("makkelijk", ik vind 1 friendcode makkelijk maar ja), voor iedereen (Cencuur), etc ga je geen vrije mooie online community krijgen.
Wat ik een beetje jammer vind van Nintendo is dat ze ervaring opgebouwd met de DS niet toe lijken te passen bij de Wii, ze lijken eerder hetzelfde pad te volgen. Strikers heeft nl. een net zo beperkte online ervaring als Mario Kart destijds op de DS (voor zover ik me kan herinneren). Als de Wii idd hetzelfde pad bewandeld als de DS dan hoop ik wel dat de Wii wat sneller doorloopt.Verder is het meen ik ook nog zo dat Nintendo's 'netwerk' open is voor 3rd parties. Hiermee bedoel ik dat bijvoorbeeld EA zijn eigen servers en opzet kan gebruiken (zo was het iig op de Cube...). Dit heeft dus wel het potentieel dat 3rd parties wel fatsoenlijke online support bieden en dat zo Nintendo's ogen geopend worden.
Carmack is gewoon een techy nerd. Briljant, maar geen oog voor casual gaming. hij heeft het niet zo op de Wii
Hij zegt dit soort zooi zo vaak
Ik las juist dat 'ie nu WEL een Wii game wilde maken (een andere game dus). Even een bronnetje zoeken.
edit: http://gonintendo.com/?p=22403
[ Voor 18% gewijzigd door Captain N op 06-08-2007 09:51 ]
Mijn foto's op Flickr.
Dat had ik ook begrepen. Ik hoop dan ook dat meneer Carmack het op zich neemt om een mooie Wii engine in elkaar te zetten!Captain N schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:48:
Ik las juist dat 'ie nu WEL een Wii game wilde maken (een andere game dus). Even een bronnetje zoeken.
Anoniem: 15610
Ik heb nog een vraagje over mijn NTSC-U Wii.
Ik heb een simpele Sony crt en sluit de Wii dus ook via de meegeleverde RCA video kabel aan. Wat zijn mijn mogelijkheden kwa kabels voor beter beeld?
Ook is het irritant dat ik alleen aan de zijkant van de TV deze aansluiting heb. Liever sluit ik de Wii achter op aan. Maar daar heb ik alleen scart aansluitingen.
Is het ook nog zo dat de kleuren minder zijn omdat het een NTSC Wii op een PAL TV is?
Maakt het ook nog verschil als ik NTSC of PAL spellen speel kwa kleuren?
Ik heb een simpele Sony crt en sluit de Wii dus ook via de meegeleverde RCA video kabel aan. Wat zijn mijn mogelijkheden kwa kabels voor beter beeld?
Ook is het irritant dat ik alleen aan de zijkant van de TV deze aansluiting heb. Liever sluit ik de Wii achter op aan. Maar daar heb ik alleen scart aansluitingen.
Is het ook nog zo dat de kleuren minder zijn omdat het een NTSC Wii op een PAL TV is?
Scartblokje. En zelfde kleuren. Niets geks aan wii`s uit verschillende regio`s. En je pal tv ondersteund waarschijnlijk gewoon NTSCAnoniem: 15610 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:57:
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Er zijn geen verschillen in de kleuren, echter wel in de handleiding van je TV kijken of de TV NTSC aankan. Voor beter beeld kun je een NTSC S-video kabel importeren. Ik weet eigenlijk niet of de RGB Scart werkt op de NTSC Wii. Die RCA kabeltjes kun je overigens gewoon in een scartblokje prikken. Vergeet niet om de rode en witte in een apart geluidssetje te doen voor een optimale beleving.Anoniem: 15610 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:57:
Ik heb nog een vraagje over mijn NTSC-U Wii.
Heb het even voor je opgezocht, de NTSC Wii werkt met een PAL RGB kabel, het enige nadeel aan de RPG kabel is echter dat alles in een kabel zit, dus geen aparte kabeltjes voor geluid.
http://ntsc-uk.domino.org...php?p=959944&postcount=17
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 06-08-2007 11:20 ]
Anoniem: 15610
Dus een scart lead gebruiken werkt wel maar een Wii RGB scart kabel niet?disjfa schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:01:
[...]
Scartblokje. En zelfde kleuren. Niets geks aan wii`s uit verschillende regio`s. En je pal tv ondersteund waarschijnlijk gewoon NTSC
edit: had weer alles door elkaar gehaald XDUS can't do rgb (not sure about d-terminal)
JPN can't do rgb
PAL can't do S-video (not sure about d-terminal)
De best keuze is dus een S-video kabel importeren.
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 06-08-2007 11:24 ]
wii music komt in de vs volgens ign op 1 oktober uit, wanneer zou die dan ongeveer in europa te verwachten zijn ?
en hier nog meer release dates voor de us : http://wii.ign.com/index/release.html
en hier nog meer release dates voor de us : http://wii.ign.com/index/release.html
[ Voor 27% gewijzigd door Alien B.O.B. op 06-08-2007 11:25 ]
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
IGN heeft het dan vergeten te veranderen. Wii Music komt hoogstwaarschijnlijk volgend jaar na Wii Fit. Nintendo heeft nu met Super Paper Mario, Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Battalion Wars 2, Fire Emblem(US), Super Smash Bros. Brawl(US). Een grote line-up.Alien B.O.B. schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:24:
wii music komt in de vs volgens ign op 1 oktober uit, wanneer zou die dan ongeveer in europa te verwachten zijn ?
http://n-europe.com/news.php?nid=10814
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 06-08-2007 11:30 ]
ok bedankt voor het antwoord
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Anoniem: 24394
Als het er maar wel beter uitziet dan nuCaptain N schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:48:

Anoniem: 215024
beste shooter is alsnog RE4 ook al is dat heel anders als call of duty en medal of honor.Anoniem: 148409 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:46:
maar bij RE4 werkt de besturing wel goed...
call of duty heeft 30 minuten in mijn WII rond gedraaid.
daarna was ik zwaar pissed over de ergste besturing die ik ooit had mee gemaakt
Doe mij ook zo'n kabel, kan niet wachten op een echte RPG op de Wii namelijkAnoniem: 104593 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:18:
[...]
het enige nadeel aan de RPG kabel is echter dat alles in een kabel zit, dus geen aparte kabeltjes voor geluid.
lol toch niet snel genoeg ge-edit. Of je hebt er een uur over gedaan om dit allemaal te lezenSchweino schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:35:
[...]
Doe mij ook zo'n kabel, kan niet wachten op een echte RPG op de Wii namelijk
Anoniem: 227300
he mensen, heb ff snel zo de topic ff zitten door scannen maar ik ben niks tegen gekomen over of er misschien gekleurde wii's uitkomen (ik wil nml graag een zwarte, staat mooi bij de audio
) ik heb daar een tijd terug wel wat over gehoord. weten jullie misschien meer?
De Wii is er nu alleen in het wit. Misschien krijgen we met de feestdagen of volgend jaar een ander kleurtje.Anoniem: 227300 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:01:
he mensen, heb ff snel zo de topic ff zitten door scannen maar ik ben niks tegen gekomen over of er misschien gekleurde wii's uitkomen (ik wil nml graag een zwarte, staat mooi bij de audio) ik heb daar een tijd terug wel wat over gehoord. weten jullie misschien meer?
Er zijn covers voor te vinden, heb ergens een Chrome cover gezien voor de Wii.
[Edit]
Gevonden:
http://www.psxshop.nl/case-chrome-p-2257.html
[Edit]
Gevonden:
[ Voor 31% gewijzigd door Joost.B op 06-08-2007 13:13 ]
Die is inderdaad heel strak. Alleen dan moet de oude casing er wel afhalen, het lijkt me niet dat je dan nog garantie hebt.Joost.B schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:12:
Er zijn covers voor te vinden, heb ergens een Chrome cover gezien voor de Wii.
[Edit]
Gevonden:
http://www.consoleshop.nl/accessoire/40828/3261/tuning.htmlAnoniem: 227300 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:01:
he mensen, heb ff snel zo de topic ff zitten door scannen maar ik ben niks tegen gekomen over of er misschien gekleurde wii's uitkomen (ik wil nml graag een zwarte, staat mooi bij de audio) ik heb daar een tijd terug wel wat over gehoord. weten jullie misschien meer?
Dit topic is gesloten.