Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 87 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik vond Excite truck echt Super tof...maar mijn broer vond er juist weer niks aan. ET heeft iig toffe single player...terwijl ik strikers eigenlijk alleen mulitplayer/online leuk vind.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

nou ik vond het echt een zware butt game...
ieder zn meening gelukkig ja(anders was t hier ook wel zzsaai :+ )

owja mocht je scarface op de wii willen hebben ga dan niet...AhuM ik herhaal GA DAN NIET naar de
gameshop in Enschede....
F*ckers vragen er gewoon 55 euro voor!!!

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 06-08-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Wow. Iedereen heeft een andere mening. Wat een toegevoegde waarde :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

disjfa schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:04:
Wow. Iedereen heeft een andere mening. Wat een toegevoegde waarde :P
Ja inderdaad, Mario Strikers vond ik leuk totdat ik iedere keer in de halve finale uitgeschakeld werd en weer vanaf wedstrijd 1 moest beginnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

Anoniem: 104593 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:55:
[...]

Ja inderdaad, Mario Strikers vond ik leuk totdat ik iedere keer in de halve finale uitgeschakeld werd en weer vanaf wedstrijd 1 moest beginnen :/
maar met meerdere spelers is het een geweldig spel en online is het ook een feest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien kom ik hier wel een beetje idioot over maar goed. Wat is er nu juist mis met het online gebeuren van de Wii?! Wat moet en kan er dan beter?
Ik ben niet zo thuis in het gamewereldje en ben dan ook het nieuwe publiek waar Nintendo op gefocust heeft.
Maar als ik Mario Strikers speel dan kan ik toch eenvoudig perfect online gaan? Ik kan mijn nummer delen met iemand anders zodat ik met een vriend kan spelen. Op dezelfde manier werkt toch ook weer de DS. Mis ik iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pwain schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:54:
Misschien kom ik hier wel een beetje idioot over maar goed. Wat is er nu juist mis met het online gebeuren van de Wii?! Wat moet en kan er dan beter?
Ik ben niet zo thuis in het gamewereldje en ben dan ook het nieuwe publiek waar Nintendo op gefocust heeft.
Maar als ik Mario Strikers speel dan kan ik toch eenvoudig perfect online gaan? Ik kan mijn nummer delen met iemand anders zodat ik met een vriend kan spelen. Op dezelfde manier werkt toch ook weer de DS. Mis ik iets??
Het probleem zit hem in de uitwerking. De friendcode van Strikers is bijvoorbeeld alleen voor Strikers. Dus Mario Kart DS, Metroid Prime Hunters en binnenkort Battalion Wars 2 en Pokemon Battle Revolution hebben ieder een eigen friendcode. Daarnaast kun je pas iemand aan je vrienden lijst toevoegen als je het diegene echt kent. Dus niet van, wow dat is een goede speler bij Strikers, die wil ik nog wel een keer uitdagen! Dat is onmogelijk omdat je geen gegevens kunt uitwisselen.

Daarnaast vind ik persoonlijk de lag die je hebt als je tegen iemand met zo'n gaar USB ding speelt echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Anoniem: 215024 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:27:
[...]

maar met meerdere spelers is het een geweldig spel en online is het ook een feest :D
Ik vindt het hele spel niks.. Doe dan maar liever Excite Truck :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Wil ook even mijn Wii verhaal kwijt over hoe ik er toe gekomen ben hem te halen en wat mijn ervaring ermee is.

Heb vroeger een NES, SNES, MSX, C64, Gamecube en een Xbox gehad. Heb ze allemaal weer vrij snel doorverkocht. Ik kon nooit wennen aan de controls, zeker bij FPSen. Daarbij heb ik altijd een goeie PC gehad en was die grafisch en qua controls (keyboard/muis) en zat ik dus altijd daar op te gamen.

Het nieuws rond de Xbox360, de Wii en de PS3 altijd gevolgt en me breeduit georienteerd, ik moet toegeven ook op ombouwmogelijkheden, maar daar zal ik me hier verder niet over uitlaten. Ik had de volgende eisen:

Wat wel moest kunnen:
Console waarmee je zonder veel poespas lekker op kan gamen
Uitgebreidt assortiment van games met voor elk wat wils (ook vrouw en kind moeten tevreden zijn)
Playability is belangrijker als de grafische looks
Backups/import afspeelmogelijkheden

Wat me niet zoveel boeide (heb een dikke MCE staan):
Afspelen van DVD's/BR/HD
Mediacenter mogelijkheden (muziek, plaatjes etc.)

Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en de Wii gekocht.

Ik heb hem inmiddels een week of 2 en hij bevalt me uitstekend. Dit wordt waarschijnlijk de eerste console die ik langer als een jaar ga houden en er ook nog regelmatig op ga spelen.

Controls
De controls vind ik geweldig. Je kan zel fkiezen hoe actief je bent. Met tennis en bowling gaat hier de tafel aan de kant en staan mijn vrouw en ik hier middenin de woonkamer op het grote scherm intensief te sporten (hadden gewoon speierpijn de eerste keer). Maar je kan ook gewoon op de bank zitten en met een kleine polsbeweiging hetzelfde effect verkrijgen. Dit is je eigen keus. Staand in de kamer heeft zeker voor sportgames bij ons de voorkeur (ook in het kader van de lichaamsbeweging). Wij wachten met smart op Wii Fit met dat platte board.

Een paar games die ik al echt ver gespeeld heb zonder me 1 x aan de controls te ergeren:
Rayman Raving Rabbits
Wii Sports
Wii Play
Super Paper Mario
Wario Smooth Moves

Grafisch
Grafisch is het prima te doen. Ik vind de playability belangrijker en zolang dat door de graphics niet in gevaar komt ben ik al blij. Mijn vorige console was een Xbox en in vergelijking daarme vind ik het een stuk mooier. Overigens verschillen de graphics wel qua spel. Kwestie van je er effe in verdiepen en screenshots bekijken voordat je een spel aanschaft als je dat erg belangrijk vindt.

Speel zelf of een 82cm breedbeeld CRT (via bijgeleverde kabel) en een 100" Beamerscherm (officiele Nintendo Wii Component kabel YPbPr) en op beide is het prima te zien allemaal en zit het er nog aardig mooi uit ook.

Extra's
De extra mogelijkheden (Wii Browser, Weer kanaal, Mii, Enquete Kanaal, Nieuws) zijn allemaal wel leuk/handig maar doen mij niet zoveel. Ok... ik kijk iedere dag het weer en het nieuws en surf miss. nog effe naar Youtube om te kijken of er nog leuke filmpjes zijn, maar daar houdt het ook mee op. Leuk voor derbij dus.

Hoe bevalt de Wii mijn omgeving
Heb inmiddels onze buurkinderen over de vloer gehad van 4 en 6 en dat was erg leuk. Wii Tennis pakten ze zo op. Ook mijn ouders (60+) en onze buurman (50+) waren onder de indruk van de Wii en hebben er al wat bowling sessie opzitten. Het viel allemaal in goede smaak.

Conclusie:
Een super leuke spelcomputer met wat extra's, die voor 249,- zijn geld dubbel en dwars waard is. Zeker als je niet zo op HD/Dolbysurround en de multimedia mogelijkheden uit bent. Doe jezelf wel een lol en haal Wii Play erbij met een extra controller. Kan je meteen met 2 man aan de slag.
Wil je wel HD of BR en meer multimedia dan moet je verder kijken.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet toegeven ook op ombouwmogelijkheden
Dat is nu weer jammer, je geeft toe dat je het een leuk apparaat vind, maar je wil niet betalen voor de spellen. Wees overigens gewaarschuwd, Nintendo meer mensen werken op de afdeling kopieer beveiliging dan op het Wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Deddiekoel schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:47:
[...]

Ik vind Excite Truck anders nog steeds een erg vermakelijke game. Speel voornamelijk singleplayer om alles te unlocken. Dit doe ik ook met vrienden (om de beurt proberen). Ik vind het een topgame iig.
Dat mag ook eens gezegd worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:58
Anoniem: 215024 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:27:
[...]

Ja en daar wil ik toch even op inhaken. Wil niet lopen flamen naar bepaalde mensen, maar Strikers is echt niet zo goed als sommige willen doen geloven. Ik vermaak me er prima mee, maar ik vind het een spel wat niet af is. Er zit te weinig variatie in het spel zelf, geen enkele andere modus in behalve plain charged football. De online modus is een leuke toevoeging en zat dat er niet in had ik het spel al lang verkocht, maar toch zit ik vaak in het menu te neuzen en mist ik gewoonweg variatie.

Dan wil ik nog even beginnen over de A.I die hoe je het ook bekijkt VER ondermaats en eigenlijk belabberd is. De Fire Cup en Crystal Cup zijn met redelijk gemak te behalen, maar in de striker cup zodra je in de afvalronde komt dan scoort de cpu soms 90-100% van alle gemaakte schoten en kom je zelf niet meer aan ballen toe. Ben nog nooit verder gekomen als in de final van deze cup en daar werd ik genadeloos afgemaakt met 12-1 (12 schoten....allen raak.) En het ergste was daar nog wel dat ik 14 mega strike schoten had gelost die allemaal maximle snelheid hadden..... 0 raak... Uieindelijk resultaten waren om te janken, 28 schoten op doel 1 raak WTF.
Strikers is best een vermakelijke game, maar het heeft een belachelijke slechte ballans en zou veel meer replay waarde hebben met wat bonus games erin. Velen zullen mijn mening vast niet delen, maar smaken verschillen nou eenmaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:09

Smoonshine

Feyenoord!!

Tsja, ik moet zeggen dat ik je wel gelijk kan geven. Neemt alleen niet weg dat het wel ontzettend leuk is om te doen, ondanks de onvolkomendheden. Het is eigenlijk Smash Football 1 met wat standaard uitbreidingen. Niks wereldschokkends. En voor Excite Trucks geldt eigenlijk hetzelfde. Erg mooi concept, maar karig uitgewerkt. Ik verwacht van beide spellen deze generatie nog wel een opvolger met daarin alles wat je nu mist. Aan het begin van de console komen ze er nog wel mee weg, maar over 2 jaar neem ik aan dat de kwaliteit wel een stuk hoger ligt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219071

* is het met het bovenstaande eens.

SMSC valt mij ook enorm tegen. vooral vanwege de moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens Excite Truck hier niet in betrekken. Dat spel heeft aardig wat modes. Het enige wat erg karig is ziijn de multiplayer en challenges.

Met de 5 cups, Excite, Super Excite en Mirror mode's heeft Excite Truck genoeg materiaal om me bezig te houden. Daarnaast kon je als je alle auto's en spraypaints unlocked had nog meer nieuwe bijwinnen. Echt zo'n heerlijk arcade spelletje.

De eerste Strikers was te makkelijk, de nieuwe te moeilijk. Men zeurt altijd dat Zelda te makkelijk is, de balans vinden voor een moeilijkheidsgraad is echt heel lastig. Ik vond overigens het 'knock-out' concept van de finales belabbert. Ik kon steeds maar weer 8 matches doen, totdat ik er in de 9e finaal uitgeknalt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Die gamers van tegenwoordig zijn ook niks meer gewend ook! :+

;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:44:
Die gamers van tegenwoordig zijn ook niks meer gewend ook! :+

;)
Inderdaad, F-zero GX story op Very Hard was echter lang niet zo frustrerend als Mario Strikers Charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Woei vanacht gaf m'n Wii mooi blauw licht :) .
Aka, er is een update.
Nieuw:
  • Beter zoeken in de shop channel
  • Nieuws en weer rechtstreeks in het menu
  • ...?
Ik had ff wat moeite voor de update begon, maar hij is atm aan het updaten, dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas0mniia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:30
Ik heb m'n Wii al een tijdje niet aangeraakt :X , maar ik las inderdaad dat er een nieuwe firmware is uitgekomen: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=177983
Channels:
-Digital Clock added to the Wii Menu right under the channel bar
-Forecast Channel now displays the current condition (cloudy, raining, etc.) directly in the Wii Menu in the Forecast Channel box
-News Channel can now show 2 scrolling headlines at a time in the Wii Menu, 3 when you click on the button (supposedly this requires occasional downloading of the headlines to keep the ticker updated)
-Message Board now has the "Today's Accomplishments" message as a white message which allows it to stand out from other messages
-Address Book entries can now be shifted around using A+B (supposed to be a launch feature) but only to empty spaces. Not too convenient.
-Calendar in Message Board no longer shows "Today's Accomplishment" only days as having messages
-Scrolling messages in the Message Board now uses a different sound

Wii Shop Channel Overhauled (Visual aesthetic is the same, changes made to organization and browsing methods mostly)
-New Welcome screen detailing 4 Recommended Titles and the points they cost (gone is the title screen bar that had linkable games). The title bar can be clicked on to bring up a list of 20 recommended games.
-Titles You've Downloaded was moved to the main shop menu
-New ways to browse
-Popular Titles (2 pages of 10 and includes launch games so not only based on recent info)
-Newest Additions remains the same
-Search for a title which can use partial names
-Search by Category
-System shows the different systems and how many titles have been released under each
-Publisher showing different publishers and amount of titles released (Nice logos!)
-Genre (different genres listed and amount of titles under each)

Settings
-Warning added pre-system update detailing that technically modified consoles may cease to function upon being updated. Also the only way to not accept an update is to power down the console by holding the button for 4 seconds (the user can't back out of hitting I Accept w/o powering down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227300

Anoniem: 104593 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:30:
[...]

Die is inderdaad heel strak. Alleen dan moet de oude casing er wel afhalen, het lijkt me niet dat je dan nog garantie hebt.
thnx voor de reactie's! ik ga zelf niet lopen schroeven aan de console omdat ik de garantie met mijn "geluk" altijd wel erg belangrijk vindt. hmm, misschien moet ik dan toch maar alsnog een witte kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Righteye schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:41:

Een paar games die ik al echt ver gespeeld heb zonder me 1 x aan de controls te ergeren:
Rayman Raving Rabbits
Wii Sports
Wii Play
Super Paper Mario
Wario Smooth Moves
Hoe kom jij aan super paper mario????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Misschien heeft het iets te maken met zijn motivatie om voor de Wii te kiezen. ;) Ik heb Paper Mario overigens ook, maar dan wel legaal, maar het kan mij niet zo boeien. Misschien dat ik het binnenkort nog eens een kans moet geven.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Anoniem: 104593 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:52:
[...]

Dat is nu weer jammer, je geeft toe dat je het een leuk apparaat vind, maar je wil niet betalen voor de spellen. Wees overigens gewaarschuwd, Nintendo meer mensen werken op de afdeling kopieer beveiliging dan op het Wifi netwerk.
Even voor de duidelijkheid, illegale games heb ik niet. Ik speel alleen niet met mijn originelen. Heb kleine kinderen en krassen worden zo gemaakt. Heb hier met vorige consoles al last mee gehad en dat ik dan dus 2 of 3 keer een spel opnieuw moet gaan kopen of moeite moet gaan doen. Beetje jammer dat je meteen van het slechste uit gaat.
Anoniem: 24394 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:51:
[...]

Hoe kom jij aan super paper mario????
De SPM die ik heb is een import versie vanuit America. Ben een beetje Mario gek en kon dus echt niet een aantal maanden w8en op de NL versie. Ik speel met een gebrande versie, zeg maar het kopie van mijn origineel. Gewoon legaal dus en zeker geen winstderving voor Nintendo.
Bas0mniia schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:32:
Ik heb m'n Wii al een tijdje niet aangeraakt :X , maar ik las inderdaad dat er een nieuwe firmware is uitgekomen: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=177983

[...]
Update was al uit voor de EU dus heb hem gelijk effe gedraait, ging allemaal prima en wel wat verbeteringen, maar die klok, die is echt afgrijselijk. Gebruik effe hetzelfde fontje als voor de datum ofzo...

[ Voor 29% gewijzigd door Righteye op 07-08-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Righteye schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:07:
[...]
Even voor de duidelijkheid, illegale games heb ik niet. Ik speel alleen niet met mijn originelen. Heb kleine kinderen en krassen worden zo gemaakt. Heb hier met vorige consoles al last mee gehad en dat ik dan dus 2 of 3 keer een spel opnieuw moet gaan kopen of moeite moet gaan doen. Beetje jammer dat je meteen van het slechste uit gaat.
Dan heb ik niks gezegd 8)7 |:( :X.

Overigens blijven opletten, Nintendo is inderdaad al bezig met extra beveiligingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.vooks.net/images/warning.jpg

Je kunt een gemodde console dus bricken met de update.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 07-08-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik wil geen waardeoordeel hier aan verbinden. Je hebt duidelijk je redenen. Maar ik wil toch nog even vermelden dat het desondanks niet is toegestaan op GoT om het hierover te hebben. Daarnaast is het ook voor de wet verboden, je mag software (waaronder games) niet kopieren ook niet voor thuisgebruik en ook niet als je het origineel bezit, dit i.t.t. beeld en geluidsdragers.
Anoniem: 104593 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:46:
[...]

Inderdaad, F-zero GX story op Very Hard was echter lang niet zo frustrerend als Mario Strikers Charged.
Dude, zelfs zonder very hard was F-Zero GX al ziek moeilijk. Dat is echt geen vergelijking met Mario Strikers. Maar het is aangegeven, het is nooit goed. Dan is het weer te makkelijk en dan weer te moeilijk. Overigens heb je ook nog een andere moeilijkheidssetting voor Strikers, waarbij de vijanden steeds even goed zijn, dus niet steeds beter worden. Dat is ideaal, tenminste ik vind het makkelijker, omdat je daardoor veel sneller aan het hogere niveau wendt.

* Hoedje heeft ook nog steeds niet de strikerscup gehaald :z

Ik ben benieuwd naar de update, weet iemand of het RGB probleem en WiiConnect24 al is opgelost? Ik heb namelijk geen RGB kabel meer...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Is er iemand hier op GOT die uberhaupt de striker cup al een keer heefd gehaald? zo ja respect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De SPM die ik heb is een import versie vanuit America. Ben een beetje Mario gek en kon dus echt niet een aantal maanden w8en op de NL versie. Ik speel met een gebrande versie, zeg maar het kopie van mijn origineel. Gewoon legaal dus en zeker geen winstderving voor Nintendo.
oke dit vat ik dus ff niet een legale copie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:55:
[...]

oke dit vat ik dus ff niet een legale copie 8)7
Ik denk dat hij Super Paper Mario heeft gekocht of besteld in Amerika. Die bij aankomst heeft gebrand en het spel + doosje heeft opgeruimd in de kast zodat die niet beschadigt raakt.
Dude, zelfs zonder very hard was F-Zero GX al ziek moeilijk.
Het was moeilijk, maar je kon duidelijk beter worden in het spel, bij Mario Strikers Charged draait het alleen maar om geluk. (Hoewel een buis binnen 30 seconden door racen met talloze hindernissen ook wel iets met geluk te maken heeft....)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 07-08-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Cool dat er nieuwe update is!
Dalijk even kijken of mijn Wii blauw aan het oplichten is. Ik heb namelijk de laatste dagen wat problemen met mijn WiFi gehad. Ik hoop dus dat die voorbij zijn en dat alles weer werkt. Ik heb nl. niets verandert dus ik hoop dat het een incident was...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Eerst een paar pagina`s vol over of SMSC een leuke game is volgepropt met "ja leuk" en "nee stom" reacties. En nu bediscusieren over hoe iemand een game aan het spelen is.

Ik weet dat het een beetje komkommertijd is voor de wii. Maar om nou pagina`s vol te proppen met onzin is ook niet echt nuttig.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:06:
Eerst een paar pagina`s vol over of SMSC een leuke game is volgepropt met "ja leuk" en "nee stom" reacties. En nu bediscusieren over hoe iemand een game aan het spelen is.

Ik weet dat het een beetje komkommertijd is voor de wii. Maar om nou pagina`s vol te proppen met onzin is ook niet echt nuttig.
Het is zijn "ervaring" met het schijfje en onze "ervaring" met Strikers. :P
Daarnaast is de moeilijksheidgraad wel degelijk een discussie waardig.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 07-08-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219071

Ik ben het er mee eens dat Strikers moeilijker en frustrerender is dan F-zero GX.
(via wii gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens mensen met overhittings problemen door de standby mode.
*legt oor op geupdate "stand-by" Wii* de fan draait _/-\o_
Dat probleem is dus opgelost. Daarnaast zijn de kanaal en disc laadtijden korter geworden. De beste update tot nu toe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:26:
[...] "stand-by" Wii* de fan draait [...] Daarnaast zijn de kanaal en disc laadtijden korter geworden. [...]
Kijk, dat is nou goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

mooi, en het componentprobleem op VC? Iemand dit dit kan testen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat hij Super Paper Mario heeft gekocht of besteld in Amerika. Die bij aankomst heeft gebrand en het spel + doosje heeft opgeruimd in de kast zodat die niet beschadigt raakt.

[...]
Aparte tactiek.. zeker gezien Paper Mario NTSC niet gaat werken op een PAL Wii ?
Vrij omslachtig ook, maar wel een goede gedachte (als 'ie al klopt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

.KeN. schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:32:
[...]
Aparte tactiek.. zeker gezien Paper Mario NTSC niet gaat werken op een PAL Wii ?
Vrij omslachtig ook, maar wel een goede gedachte (als 'ie al klopt natuurlijk)
Waar staat dat hij een pal wii heeft dan 8)7

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:34:
[...]

Ik vond de moeilijkheidsgraad van Mario Strikers toch een leukere discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:09:
[...]

Het is zijn "ervaring" met het schijfje en onze "ervaring" met Strikers. :P
Daarnaast is de moeilijksheidgraad wel degelijk een discussie waardig.
inderdaad de eerste ronde is niet zo'n probleem maar de 2e ronde is al practies onmogelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 10:57
In de release notes van Firmware 3.0 zie ik staan dat er een anders laad scherm is ipv dat zwarte beeld? wat voor scherm krijg je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cubic X schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:38:
In de release notes van Firmware 3.0 zie ik staan dat er een anders laad scherm is ipv dat zwarte beeld? wat voor scherm krijg je nu dan?
Die Wii logootjes maar volgens mij had je die ook al als je vanuit een spel naar het menu gaat.
Bij het shopping kanaal gaat nu zo'n rondje draaien in de bovenhoek.

Overigens kunnen we in de TS neerzetten dat de Wii overhittings problemen zijn verholpen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 07-08-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:37:
[...]

inderdaad de eerste ronde is niet zo'n probleem maar de 2e ronde is al practies onmogelijk :X
Er vallen mij een aantal dingen op aan de A.I tijdens het spelen in een cup. De moeilijkheidsgraad lijkt per wedstrijd soms te wisselen afhankelijk van de prestatie die de speler neerzet. Zodra je echter voorbij de groepsfase bent kun je vaak alleen winnen met erg veel geluk. Bij mij helpt het wel om veel balbezit te houden (lijkt alsof je meer kunt scoren door aan bal te blijven). Spelen met slim gebruik van power-ups werkt op een gegeven moment niet meer, cpu ontwijkt vrijwel alles en lijkt soms met 4 man tegelijk te spelen als je kijkt naar het positiespel. Bal hooghouden is het enige wat je dan kunt doen. Ook je captain is steeds vaker het slachtoffer van onnodig veel onderuit gebeuk om zo min mogelijk te kunnen schieten op doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De Xbox-360 CORE kost nog maar 280 USD nu. Ben benieuwd wat Nintendo gaat doen. Toch wel een moment om te gaan verlagen naar 200 USD. (Van 250).

Een verschil van maar 30 dollar tussen een HD console met 3 x 3.2ghz PPC's en dikke videokaart wordt wel een beetje te gortig..zelfs met de Wii besturing als voordeel.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat probleem is dus opgelost. Daarnaast zijn de kanaal en disc laadtijden korter geworden. De beste update tot nu toe!!
Advocaat van de duivel }) =>

24 uur per dag een fan laten draaien lijkt mij nou niet echt goed voor de lagers in de fan. Dus de Wii zal eerder stuk zijn!?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 07-08-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Maar de Wii verkoopt nog als een gek. Nintendo zou gek zijn om nu een prijsverlaging door te voeren. Ik denk dat ze wachten tot een markt stagnatie. Pas als de vraag afneemt gooien ze de prijs naar beneden.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjekneck schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:12:
[...]

Er vallen mij een aantal dingen op aan de A.I tijdens het spelen in een cup. De moeilijkheidsgraad lijkt per wedstrijd soms te wisselen afhankelijk van de prestatie die de speler neerzet. Zodra je echter voorbij de groepsfase bent kun je vaak alleen winnen met erg veel geluk. Bij mij helpt het wel om veel balbezit te houden (lijkt alsof je meer kunt scoren door aan bal te blijven). Spelen met slim gebruik van power-ups werkt op een gegeven moment niet meer, cpu ontwijkt vrijwel alles en lijkt soms met 4 man tegelijk te spelen als je kijkt naar het positiespel. Bal hooghouden is het enige wat je dan kunt doen. Ook je captain is steeds vaker het slachtoffer van onnodig veel onderuit gebeuk om zo min mogelijk te kunnen schieten op doel.
inderdaad de eerste cup knal je zo door heen met 6 a 7 doelpunten verschil...
de 2e cup verschilt het heel snel de ene wedstrijd win je bijvb met 3 of 4 doelpunten verschil...
en daarna wordt je finaal in de pan gehakt met 6 a 7 doelpunten tegen terwijl het een tegenstander is die onderaan bungelt ...
heel verwarrend }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27
Hoedje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:45:
Ik ben benieuwd naar de update, weet iemand of het RGB probleem en WiiConnect24 al is opgelost? Ik heb namelijk geen RGB kabel meer...
Nee, het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik begin een beetje bang te worden dat dit probleem niet met een software update opgelost kan worden.

@Captain N: Zou jij misschien navraag kunnen doen over dit probleem bij je contactpersoon? Dan weten wij meteen of we een oplossing kunnen verwachten of niet.
Bij mij draait de fan juist niet in de standby mode. Misschien gaat deze alleen draaien als je console te warm wordt?
Max|Burn schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:23:
De Xbox-360 CORE kost nog maar 280 USD nu. Ben benieuwd wat Nintendo gaat doen. Toch wel een moment om te gaan verlagen naar 200 USD. (Van 250).

Een verschil van maar 30 dollar tussen een HD console met 3 x 3.2ghz PPC's en dikke videokaart wordt wel een beetje te gortig..zelfs met de Wii besturing als voordeel.
Het prijsverschil tussen de Core en de Wii is nog een stuk groter dan $30,-. Je kunt de Xbox 360 Core niet zomaar kopen en gebruiken, je hebt eerst nog een memory unit van $20,- nodig. Er komen echter steeds meer spellen die meer opslagruimte nodig hebben dan de memory unit biedt en daarvoor heb je eigenlijk ook nog de harde schijf van $100,- nodig. De Xbox 360 Core verkocht al niet zo best, als je er een harde schijf bij doet is de console na de prijsverlaging zelfs duurder dan de Xbox 360 Premium en zal volgens mij alleen maar nog slechter gaan verkopen.

[ Voor 32% gewijzigd door MetroidPrime op 07-08-2007 13:49 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

30 dollar meer betalen voor een console met minder leuke games :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Core is echt een loze SKU.

Hij is was eerst 299 en toen wilde niemand hem, laat staan nu de Premium 350 is. De core heeft geen harde schijf, dus je moet er een memory unit bij kopen en die dingen zijn vrij duur. Als Nintendo de vraag aankan en de prijs verlaagt naar 200 dan winnen ze deze generatie. Nintendo wil denk liever nog even geld verdienen en blijft de prijs op 250 houden. MS is dan misschien relatief gezien goedkoop, de kwaliteit van de Xbox 360 laat ook te wensen over. Binnen 2 maanden zijn er al twee kapot gegaan hier. Ik ken mensen die al aan hun 6e Xbox zitten.

Dat HD wil ik het liefst in combinatie met de Wii besturing. Echter zal een bowlende oma nooit een HD console kopen. De 360 is gewoon veel te ingewikkeld. Je hebt iets van 3 SKU's en er komen een 4e en 5e bij. De line-up eind dit jaar is:
Core, Premium, Pro, Halo3 Edition(zit geen HALO 3 bij overigens :X ) en Elite. GTA IV is uitgesteld en HALO 3 heeft pas 1,25 miljoen pre-orders. Microsoft doet al net zo debiel als SEGA destijds. Als je 400 euro over hebt voor de 360 dan is de stap naar 599 niet zo ver meer, zeker na de prachtige trailers van Killzone 2 en MGS4.

Zoiezo is deze console war een grote grap. Microsoft en Sony vechten voor exclusives. Microsoft krijgt Bioshock, Sony krijgt HAZE, Microsoft krijgt Ace Combat 6, Sony MGS4. Op den duur wordt alles geport naar andere consoles. In plaats van 50 miljoen te betalen voor episodic content voor GTA IV had Microsoft beter de hardware kunnen fixen. Aan het einde van de rit zal Nintendo met WiiFit, WiiSports, WiiShooting, WiiPlay, WiiWorld, WiiTown, WiiMotorsports, en WiiToothbrushing alle miljoenen projecten van MS en Sony verslaan in de verkoopcharts.

Nu het SEGA feestje van Moore en co. ook verleden tijd is ben ik benieuwd hoelang Microsoft door gaat met de Zune en Xbox 360. Destijds wilden ze Nintendo kopen omdat ze bang waren dat Sony te veel invloed zou krijgen. Daarnaast wilden men uitbreiden naar de woonkamer en de beste manier daarvoor is een spelcomputer. De Xbox versloeg net aan de GameCube en nu heeft Nintendo de voorsprong van de 360 al ingehaald. Sony is ambitieus en heeft nog steeds veel goede developers en deals achter zich. Microsoft kan net zo goed geld gaan verbranden. De Xbox 360 heeft ze alleen maar rode cijfers opgeleverd. Shane Kim en Jeff Bell mogen dan nog zo enthousiast zijn, als de aandeelhouders het welletjes vinden zijn de dagen van het Xbox merk geteld. Het doel van Microsoft met de eerste Xbox was naamsbekendheid krijgen. De tweede moest een userbase opbouwen van 50 miljoen consoles en de derde moest winstgevend worden. Het lijkt me niet dat ze de vijftig miljoen gaan halen. Laat staan dat men ooit winst boekt. Nee MS zal in de toekomst zich weer op Games for Windows gaan richten en langzamerhand stoppen met de console race.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 07-08-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk zon software update...maar ik zou nu ook wel een keer een geheugen uitbreiding willen zien.
ik heb me wii geheugen zo goed als vol en telkens een spel verwijderen voor een nieuwe vind ik ook zonde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:05:
Leuk zon software update...maar ik zou nu ook wel een keer een geheugen uitbreiding willen zien.
ik heb me wii geheugen zo goed als vol en telkens een spel verwijderen voor een nieuwe vind ik ook zonde....
Je kunt een SD card gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar dan staat die toch niet in mijn kanalen lijst....?
ik vind t altijd wel een mooi plaatje om alles zo bij elkaar te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
MetroidPrime schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:45:
@Captain N: Zou jij misschien navraag kunnen doen over dit probleem bij je contactpersoon? Dan weten wij meteen of we een oplossing kunnen verwachten of niet.
Toen ik het een paar maanden geleden vroeg wisten ze wel van het probleem af, maar was er niemand mee bezig voor zover 'ie wist.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:09:
[...]

ja maar dan staat die toch niet in mijn kanalen lijst....?
ik vind t altijd wel een mooi plaatje om alles zo bij elkaar te zien
nope, je moet ze dan van je SD op je Wii zetten om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Hoedje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Ik wil geen waardeoordeel hier aan verbinden. Je hebt duidelijk je redenen. Maar ik wil toch nog even vermelden dat het desondanks niet is toegestaan op GoT om het hierover te hebben. Daarnaast is het ook voor de wet verboden, je mag software (waaronder games) niet kopieren ook niet voor thuisgebruik en ook niet als je het origineel bezit, dit i.t.t. beeld en geluidsdragers.
Ehhh...nou, volgens mij heb je dat mis.

Zie http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/ (bijgewerkt 11 mei 2007 dus recent genoeg). Ik quote:

"Voor de meeste soorten werken is het toegestaan om een kopie voor eigen gebruik (thuiskopie) te maken. De wet zegt expliciet dat een thuiskopie van software niet mag (artikel 45n). In plaats daarvan is er een specifieke regeling voor een reservekopie (backup) van software. "

en iets verder

"De meest voor de hand liggende interpretatie is dat de reservekopie bedoeld moet zijn als vervanging van het origineel, voor het geval het origineel beschadigd of defect raakt. De gebruiker van de software kan dan met de reservekopie verder werken. Eventueel zou de gebruiker ook gelijk met de reservekopie kunnen werken, en wanneer deze defect raakt, het origineel uit de kluis halen en een nieuwe reservekopie voor het dagelijks gebruik kunnen maken."

Mijn originelen liggen in de kluis (een kast) en mijn kopieen gebruik ik. Mag dus gewoon volgens mij.

Misschien slimmer als jij je gewoon bij voetbal feiten houdt :D ( ik doe altijd effe een profiel check voordat ik een discussie aan ga :P ).

[ Voor 4% gewijzigd door Righteye op 07-08-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90936

Heeft iemand al een Wii RGB Scart kabel gevonden met een apparte audio uitgang? Ik kan ze nog nergens vinden. De Madcats en Blaze hebben ook geen apparte audio uitgang als ik op de plaatjes afga.

Daarnaast vroeg ik me af of het ook zin heeft om een RGB Scart kabel te kopen als je tv geen RGB ondersteunt. De TV die ik gebuik is al zon 15 jaar oud (van het merk Metz) gok ik en ik kan nergens vinden of hij RGB ondersteunt. Hij heeft echter wel twee SCART aansluitingen welke waarvan er één blauw en één zwart gekleurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Anoniem: 90936 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:27:
Heeft iemand al een Wii RGB Scart kabel gevonden met een apparte audio uitgang? Ik kan ze nog nergens vinden. De Madcats en Blaze hebben ook geen apparte audio uitgang als ik op de plaatjes afga.
Ik wel: [Wii] One cable to rule them all

Als je TV geen RGB doet dan is een RGB kabel ook compleet nutteloos natuurlijk, je zal dan geen beeld krijgen.

Maar 2 verschillende SCART connectoren geeft wel de hoop dat een van de twee RGB kan. Het is normaal bij een TV dat er maar 1 SCART is die RGB doet (of component over RGB).

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 07-08-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Righteye schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:17:

Misschien slimmer als jij je gewoon bij voetbal feiten houdt :D ( ik doe altijd effe een profiel check voordat ik een discussie aan ga :P ).
Je hebt in ieder geval een omgebouwde Wii die je binnenkort niet meer kunt updaten. Het zou me niet verbazen als Nintendo de titels dit najaar gebruik laat maken van een nieuwe update om illegale of legale kopieen te voorkomen. Je kunt beter gewoon de discs netjes opruimen en in een doosje stoppen. Daarnaast zijn consoles niet super gevoelig voor krassen op de discs. Sterker nog de meeste spelcomputers maken zelf (lichte)krassen. Tevens heb je een jaar garantie op alle Nintendo producten. Behalve als ze omgebouwd zijn. Ik herriner me laatst nog iemand die zeurde dat hij geen garantie meer had nadat zijn gemodde Wii kapot ging.

Het is voor eigen risico maar een console ombouwen is nooit een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:36:
[...]

Je hebt in ieder geval een omgebouwde Wii die je binnenkort niet meer kunt updaten.
Waar haal je dat stukje wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Dat stukje wijsheid haalt hij uit de vernieuwde voordat je gaat updaten die bij de laatste update zit.

Verder is hij al lang omgebouwd, dus ik zal ermee moeten leren leven.

Console ombouwen is een keus, net wat je zelf allemaal extra wilt en ervoor over hebt. Dat je je hierdoor blootstelt aan extra risico's hoort erbij. Ik heb de Wii gekocht, als ik hem aanpas voor eigen gebruik mag ik dat, volgens de wet, volledig zelf weten.

Terecht dat je wijst op de gevaren en verlies van garantie, maar iedereen die aan ombouw en tweaken van console's doet, weet die risico's.

Zoals gezegd ook de laatste update op de Wii gedraait, no problemo, dus tot nu toe geen vuiltje aan de lucht.

[ Voor 59% gewijzigd door Righteye op 07-08-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 16:36

Blaasvis

Cidora \o/

heeft iemand toevallig al trauma center in de winkels zien liggen ?
Ik weet dat trauma center pas de 10de uit komt, maar nu ik niet lekker ben zou het wel relaxed zijn :)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Draagbare Wii binnenkort?

Zie artikel hier van pocketinfo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Righteye schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:02:
Dat stukje wijsheid haalt hij uit de vernieuwde voordat je gaat updaten die bij de laatste update zit.
Ik denk dat die waarschuwing eerder bedoeld is voor mensen die niet voorzichtig zijn en een NTSC update op hun PAL wii gooien als ze bv een kopietje van paper mario draaien. Die bricken hun Wii (eigen schuld ja), maar nintendo krijgt vervolgens een hoop gezeik van die mensen op hun dak. Daar hebben ze geen zin in dus plaatsen ze maar tenminste een waarschuwing, kunnen ze wel zeggen "told you so...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
ChiMan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:25:
Draagbare Wii binnenkort?

Zie artikel hier van pocketinfo.nl
Nintendo heeft al enkele Game Boy en Game Boy Advance spellen uitgebracht(o.a. Yoshi's Universal Gravitation, Wario Ware Twisted) die een dergelijke motion sensor gebruiken. Aangezien het patent in Japan in 1999 is aangevraagd, lijkt het mij dat het eigenlijk daarover gaat.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien zie ik het over het hoofd, maar waar kan ik de 3.0 releasenotes vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

disjfa schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:34:
[...]

Het feit dat 'ie het heeft over een EU-firmware update leek me een mooie hint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Blaasvis schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:21:
heeft iemand toevallig al trauma center in de winkels zien liggen ?
Ik weet dat trauma center pas de 10de uit komt, maar nu ik niet lekker ben zou het wel relaxed zijn :)
Ben inmiddels ook al 4 dagen ziek, zit nu in Chapter 7-1 van SPM, had ik ook niet verwacht een week geleden toen ik hem binnen kreeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
Het blijkt zo te zijn dat na de update bepaalde cheat systemen niet meer werken. Zo boot de freeloader niet meer, net als de action replay, maxdrive en SD media launcher. Ook werken de wiikey en wiifree setup discs niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

MetroidPrime schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:31:
[...]

Nintendo heeft al enkele Game Boy en Game Boy Advance spellen uitgebracht(o.a. Yoshi's Universal Gravitation, Wario Ware Twisted) die een dergelijke motion sensor gebruiken. Aangezien het patent in Japan in 1999 is aangevraagd, lijkt het mij dat het eigenlijk daarover gaat.
Filed: March 30, 2007 :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Righteye schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:00:
[...]

Ben inmiddels ook al 4 dagen ziek, zit nu in Chapter 7-1 van SPM, had ik ook niet verwacht een week geleden toen ik hem binnen kreeg :P.
lol ben je ziek en ga je ziekenhuis spelletje spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:00:
Het blijkt zo te zijn dat na de update bepaalde cheat systemen niet meer werken. Zo boot de freeloader niet meer, net als de action replay, maxdrive en SD media launcher. Ook werken de wiikey en wiifree setup discs niet meer :-(
Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:57:
[...]

Waar haal je dat stukje wijsheid vandaan?
Mijn glazen bol, nou goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Schweino schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:00:
Ohw? Heb je ook een bron? (niet dat ik het nu heet onder mijn voeten krijg, heb een volledig normale Wii)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Firmware v3.0 release note

- Vanaf nu vind je een klok in het Channel-menu
- Een nieuwe theme voor het zwarte beeld
- Een ander disc-channel icoon
- Kortere laadtijden bij het terugkeren naar het Channel-menu
- Hogere leessnelheid
- Contacten kunnen worden opgeslagen in een adresboek
- Nieuwsberichten kunnen gelezen worden door op het nieuwsicoon te klikken, zonder het nieuwschannel te starten
- De speeltijd wordt niet langer in een zwart beeld getoond
- De disc-gleuf kleurt blauw als een game geladen of uitgespuugd wordt
- Andere kleine veranderingen

Gevonden op wiionly.nl

[ Voor 33% gewijzigd door ChiMan op 07-08-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dit heeft niets met omgebouwde Wii's te maken. Niet omgebouwde Wii's kunnen dus ook geen gebruik meer maken van de Action Replay/Freeloader en consorten. Het gerucht gaat eveneens dat de Datel LAN adapter ook niet meer werkt na de update.

@nitpicker: de bron is diverse forumposts welke GOT niet zo prettig zal vinden als ik er linkjes naartoe plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Channels:
-Digital Clock added to the Wii Menu right under the channel bar
-Forecast Channel now displays the current condition (cloudy, raining, etc.) directly in the Wii Menu in the Forecast Channel box
-News Channel can now show 2 scrolling headlines at a time in the Wii Menu, 3 when you click on the button (supposedly this requires occasional downloading of the headlines to keep the ticker updated)
-Message Board now has the "Today's Accomplishments" message as a white message which allows it to stand out from other messages
-Address Book entries can now be shifted around using A+B (supposed to be a launch feature) but only to empty spaces. Not too convenient.
-Calendar in Message Board no longer shows "Today's Accomplishment" only days as having messages
-Scrolling messages in the Message Board now uses a different sound

Wii Shop Channel Overhauled (Visual aesthetic is the same, changes made to organization and browsing methods mostly)
-New Welcome screen detailing 4 Recommended Titles and the points they cost (gone is the title screen bar that had linkable games). The title bar can be clicked on to bring up a list of 20 recommended games.
-Titles You've Downloaded was moved to the main shop menu
-New ways to browse
-Popular Titles (2 pages of 10 and includes launch games so not only based on recent info)
-Newest Additions remains the same
-Search for a title which can use partial names
-Search by Category
-System shows the different systems and how many titles have been released under each
-Publisher showing different publishers and amount of titles released (Nice logos!)
-Genre (different genres listed and amount of titles under each)

Settings
-Warning added pre-system update detailing that technically modified consoles may cease to function upon being updated. Also the only way to not accept an update is to power down the console by holding the button for 4 seconds (the user can't back out of hitting I Accept w/o powering down)

De laadtijden van de kanalen zijn verkort, de Wii wordt niet meer zo heet tijdens de stand-by mode en veel freeloaders/mod setups/homebrew etc. werkt niet meer.
Dit heeft niets met omgebouwde Wii's te maken. Niet omgebouwde Wii's kunnen dus ook geen gebruik meer maken van de Action Replay/Freeloader en consorten. Het gerucht gaat eveneens dat de Datel LAN adapter ook niet meer werkt na de update.
Nintendo heeft wel de firmware verandert waardoor de programma's niet meer opstarten.
Het is duidelijk dat men tegen de homebrew/mods/freeloaders is. Nintendo heeft al vaak rechtzaken gevoerd tegen Datel, Codemasters(Game Genie) etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 07-08-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:48:
[...]
...
Heel verhaal nav de XBox prijsverlaging oa over dat de MS met de XBox moet stoppen. (kort door de bocht)
De vorige generatie was ik best wel tegen de XBox. Met name omdat MS de spelcomputer op een dermate manier in de markt hebben geforceerd die door bijna geen ander partij kan worden nagedaan (eindbalans van de XBox was meen ik 4 miljard verlies).
Hoewel de X360 op zich op dezelfde manier doorgaat, hij is te snel in de markt gezet waardoor er nog zoveel technische bugs inzitten, vind ik Sony deze ronde veeeel irritanter. Allereerst ook omdat ze hun console met zoveel verlies verkopen, maar met name vanwege hun arrogante houding. De SIXAXIS als lichtend voorbeeld met zijn geripte motion sensors en ontbrekende rumble. Maar ook de vele steken naar de concurrentie vond ik storend.
ALS ik nu een 2e console zou kopen zou dat eerder een X360 zijn dan een PS3.

Verder denk ik niet dat de XBox na de 360 zal ophouden. Ik denk namelijk wel dat de 360 bedrijfstechnisch het een stuk beter doet dan de Xbox (niet zo heel moeilijk). Een userbase van 50M is wat ambitieus maar ik denk wel dat 360 als succes zal eindigen.
De PS3 daarentegen zit in moeilijker water. Ik denk namelijk dat userbase de sleutel is naar 3rd party support en daar heeft Sony het nu erg moeilijk (helemaal met de PS3 development kosten). De deals die er nu liggen zijn allemaal nog uit de PS2 tijd. Ik denk dat de PS3 de PSP achterna gaat zoals de Wii de NDS achterna lijkt te gaan.

Dan of Nintendo de Wii in prijs gaat verlagen nav de XBox pricedrop. Ik denk het eerlijk gezegd wel. Misschien niet nu, maar mogelijk nog wel dit jaar. De reden is dat de prettige prijs een groot deel van de aantrekkingskracht is. Ik denk niet dat ze meteen naar $199 zullen maar eerder $219 zullen aanhouden. Als de Wii-verkopen ongewijzigd blijven na de 360 pricedrop dan kan het wel langer duren maar het gaat niet nog een jaar duren denk ik.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
ChiMan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:08:
- Een nieuwe theme voor het zwarte beeld
Ik heb geen flauw idee wat ik mij hierbij moet voorstellen.
- Contacten kunnen worden opgeslagen in een adresboek
Dat kon al met de 1.0 firmware.
- De speeltijd wordt niet langer in een zwart beeld getoond
Werd de speeltijd in een zwart beeld getoond dan?
Gevonden op wiionly.nl
WiiOnly.nl heeft de lijst met updates op sommige punten compleet verkeerd vertaald. Ze maken daar wel vaker dit soort extreem slordige fouten, dus je kunt ze beter niet als bron gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem voor Microsoft is de toenemende verkopen van de Wii. Miljarden investeren in games en vervolgens hard verslagen worden door brain training. De aandeelhouders zijn daar niet zo blij mee. Daarnaast is de Xbox 360 niet het enige product wat niet loopt. Ik denk daarom dat Microsoft langzaam gaat afbouwen. (Ze zullen SEGA niet nadoen en van de een op de andere dag stoppen) Bedrijven zijn niet echt te spreken over Vista(consumenten ook niet). DX 10 is wel mogelijk op "zogenaamde" DX9 hardware etc. De problemen blijven maar komen en MS liegt van alles bij elkaar en komt met half-bakken oplossingen. Alles zal wel weer overwaaien zoals gewoonlijk, maar het steekt denk toch wel om nu finaal in de pan gehakt te worden door Nintendo. Sony kan altijd nog een beroep doen op de sterke Europese markt en Koreaanse. Het enige probleem van de PS3 is eigenlijk de prijs. En zodra die zakt en Blu-Ray populairder wordt, zullen ook de verkopen stijgen. De Xbox 360 is gestrand terwijl het apparaat juist veel beter zou moeten presteren nu er meer games verkrijgbaar zijn en er een prachtige line-up aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

De setup discs voor de WiiKey werken in elk geval niet meer, de rest (Freeloader etc.) zal dan ook wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:24:
Het probleem voor Microsoft is de toenemende verkopen van de Wii. Miljarden investeren in games en vervolgens hard verslagen worden door brain training. De aandeelhouders zijn daar niet zo blij mee. Daarnaast is de Xbox 360 niet het enige product wat niet loopt. Ik denk daarom dat Microsoft langzaam gaat afbouwen. (Ze zullen SEGA niet nadoen en van de een op de andere dag stoppen) Bedrijven zijn niet echt te spreken over Vista(consumenten ook niet). DX 10 is wel mogelijk op "zogenaamde" DX9 hardware etc. De problemen blijven maar komen en MS liegt van alles bij elkaar en komt met half-bakken oplossingen. Alles zal wel weer overwaaien zoals gewoonlijk, maar het steekt denk toch wel om nu finaal in de pan gehakt te worden door Nintendo. Sony kan altijd nog een beroep doen op de sterke Europese markt en Koreaanse. Het enige probleem van de PS3 is eigenlijk de prijs. En zodra die zakt en Blu-Ray populairder wordt, zullen ook de verkopen stijgen. De Xbox 360 is gestrand terwijl het apparaat juist veel beter zou moeten presteren nu er meer games verkrijgbaar zijn en er een prachtige line-up aankomt.
DX 10 is nog steeds niet mogelijk op DX 9 Hardware hoor ;)
Jij bedoeld zeker dat dx10 vista only is, of dat men nog lang niet alles uit DX 9 heeft gehaald.
Maar ik persoonlijk (technisch gezien) vind het wel degelijk gerechtvaardigd om dx10 vista only te maken.

Maargoed terug naar nintendo nieuws O-)
Is er al wat meer bekend over wanneer die nieuwe kanalen komen?
edit:

http://core.tweakers.net/...te-in-Microsofts-XNA.html
blijkbaar heeft MS zn huiswerk gedaan d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 07-08-2007 16:36 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:24:
Bedrijven zijn niet echt te spreken over Vista(consumenten ook niet).
Waar haal je dat vandaan?

Vooral consumenten vinden Vista geweldig en ook bedrijven zijn er vrij happy mee. (Voor zo ver ze happy kunnen zijn, switchen van OS kost hoe dan ook geld, dus veel bedrijven schuiven het op de langere baan maar zien wel de voordelen van Vista en de nadelen van niet overstappen op Vista).

Vista verkoopt beter dan alle OS'en die Microsoft ooit heeft gemaakt.

Ook doet de XBox360 het helemaal niet zo verkeerd, dat het nu de laatste maanden iets minder gaat kan dan zo zijn, maar on the whole gezien is de XBox360 toch een winstgevend geheel voor Microsoft (en dan vooral het Live gedeelte, iets waar zowel Sony als Nintendo geen antwoord op hebben).

Laten we het hier houden bij Nintendo ipv speculatie over wat Microsoft allemaal wel of niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217133

Vanavond ook maar eens kijken of de update is doorgevoerd. :)

(Ik zet hem namelijk altijd compleet uit, dus rode lampje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

debart was mij voor :)

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 07-08-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whaha sorry...
krijg je dr van als je op het werk gesloten internet hebt met alleen tweakers open...
dan ben ik gauw op de hoogte van t laatste nieuws :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:05:
misschien wel binnenkort wii emulators en alles op pc :S :P
Nee, mischien binnenkort pc software met wii mote ondersteuning.

Emulatoren en dergelijke zijn nutteloos als je ook gehele programatuur kan schrijven. Maar dat zal er toch niet van komen. Ik denk niet dat nintendo developers verder laten gaan dan een windows te ondersteunen maar geen game software te laten ondersteunen. We zullen zien.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moshe85 was jullie allebij voor kijk bij zijn Signature _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet waar dopje!!!!!!!!!!

wij waren eerder!!!

"Moshe85 wijzigde dit bericht 07-08-2007 16:36 (4%)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:18:
[...]

Moshe85 was jullie allebij voor kijk bij zijn Signature _/-\o_
O-)
Echter ik vraag mij af of dit nu al in XNA zit. Of dat het te downloaden is, want dan ga ik t vanavond meteen ff uitproberen (8>

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:21:
niet waar dopje!!!!!!!!!!

wij waren eerder!!!

"Moshe85 wijzigde dit bericht 07-08-2007 16:36 (4%)"
zeur niet gast ik had die link gevonden bij zijn naam en toen de mail doorgestuurd naar jou :P

off-topic het gaat weer es nergens over :9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 07-08-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:22:
[...]

zeur niet gast ik had die link gevonden bij zijn naam en toen de mail doorgestuurd naar jou :P
besef wel geen grote lip tegen mij hier!!!
ik zit naast je en klets je er zo 1 in je nek!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:25:
[quote]Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:22:
[...]

au gek doe ff normaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:25:
[...]

Hebben jullie niets te doen bij KPN dat je hier zo op moet reageren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]

FIJN!!!
HERRINNER ME ER MAAR WEER AAN WAAR IK NU WERK:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:34:
[...]

FIJN!!!
HERRINNER ME ER MAAR WEER AAN WAAR IK NU WERK:s
jij en werken _O- _O- _O-
Conqueror schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:29:
[...]

of-topic ja wel hoor reageren op dit soort topics :P

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 07-08-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In een interview heeft Alan Flores van ontwikkelaar Neversoft laten weten dat Guitar Hero III maarliefst 70 songs zal bevatten! Een flinke soundtrack dus, waarvan inmiddels al 30 titels bekend zijn:

Confirmed Guitar Hero III songs:
1. “3’s and 7’s” by Queens of the Stone Age
2. “Barracuda” as made famous by Heart
3. “Cherub Rock” by Smashing Pumpkins
4. “Cities on Flame with Rock and Roll” as made famous by Blue Öyster Cult
5. “Cult of Personality” by Living Colour
6. “Even Flow” by Pearl Jam
7. “Knights of Cydonia” by Muse
8. “La Grange” as made famous by ZZ Top
9. “Lay Down” by Priestess
10. “The Metal” by Tenacious D
11. “Miss Murder” by AFI
12. “Mississippi Queen” as made famous by Mountain
13. “My Name Is Jonas” by Weezer
14. “The Number of the Beast” by Iron Maiden
15. “One” by Metallica
16. “Paint It, Black” by The Rolling Stones
17. “Paranoid” as made famous by Black Sabbath
18. “Raining Blood” by Slayer
19. “Reptilia” by The Strokes
20. “Rock and Roll All Nite” as made famous by Kiss
21. “Rock You Like a Hurricane” as made famous by Scorpions
22. “Sabotage” by Beastie Boys
23. “School’s Out” as made famous by Alice Cooper
24. “She Builds Quick Machines” by Velvet Revolver
25. “Slow Ride” as made famous by Foghat
26. “Suck My Kiss” by Red Hot Chili Peppers
27. “Through the Fire and Flames” by DragonForce
28. “Welcome to the Jungle” by Guns N’ Roses
29. Another song by Velvet Revolver from Libertad
30. An original song composed and performed by Slash of Velvet Revolver

ZOU VET ZIJN ALS ZE VOOR DE WII OOK NOG WAT MARIO TUNES ERIN POMPEN
een voorbeeld

http://www.youtube.com/watch?v=eT3PjnggGl4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Righteye schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:17:
[...]

Ehhh...nou, volgens mij heb je dat mis.

Zie http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/ (bijgewerkt 11 mei 2007 dus recent genoeg). Ik quote:

"Voor de meeste soorten werken is het toegestaan om een kopie voor eigen gebruik (thuiskopie) te maken. De wet zegt expliciet dat een thuiskopie van software niet mag (artikel 45n). In plaats daarvan is er een specifieke regeling voor een reservekopie (backup) van software. "

en iets verder

"De meest voor de hand liggende interpretatie is dat de reservekopie bedoeld moet zijn als vervanging van het origineel, voor het geval het origineel beschadigd of defect raakt. De gebruiker van de software kan dan met de reservekopie verder werken. Eventueel zou de gebruiker ook gelijk met de reservekopie kunnen werken, en wanneer deze defect raakt, het origineel uit de kluis halen en een nieuwe reservekopie voor het dagelijks gebruik kunnen maken."

Mijn originelen liggen in de kluis (een kast) en mijn kopieen gebruik ik. Mag dus gewoon volgens mij.
Allereerst, ik wil deze discussie niet al te ver (hier) voeren, omdat het offtopic gaat. De bron die je gebruikt lijkt mij prima. Goed, een thuiskopie is iets anders dan een backup/reserve kopie. Ik heb het specifiek over een thuiskopie, want bij een reservekopie gelden er veel strengere regels. Dit staat overigens ook op de site: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/.

Er is nog weinig jurispudentie over de regels voor een reservekopie. Maar volgens de huidige uitspraken, interpretatie van de rechter, voldoe jij niet aan de strengere regels voor een reservekopie. Jouw reservekopie is namelijk niet noodzakelijk voor het beoogde gebruik. Van de site die jij quote:
[quote]In een kort gedingzaak over zogeheten "mod chips" voor Sony's Playstation spelcomputers kwam de rechter tot de conclusie dat een reservekopie alleen "noodzakelijk" is wanneer er een redelijke kans is dat het origineel defect of beschadigd kan raken. In overweging 3.11 van het vonnis schreef de rechter:

Sony c.s. hebben voldoende aannemelijk gemaakt dat er geen noodzaak bestaat voor het maken van een reservekopie of backup van een [Playstation]-spel, door te stellen dat de stand van het spel op memorycard wordt opgeslagen, welke memorycard gekopieerd kan en mag worden, teneinde het voortzetten van een spel op een andere [Playstation]-console mogelijk te maken, terwijl een kopie ook voor een beschadiging niet noodzakelijk is, omdat beschadigingen op eenvoudige wijze kunnen worden hersteld. Nu niet is gebleken van de noodzaak voor het maken van een "back-up"of reservekopie, gaat het beroep op art. 45k Aw niet op.

Overigens zeggen zij ook dat dit nog niet zo heel veel zegt:
Dit is slechts één vonnis, en ook nog eens in kort geding (waarin niet diep op de zaak wordt ingegaan). Het is dus bepaald geen uitgemaakte zaak dat een reservekopie alleen mag als het origineel snel beschadigt.
Een ad-hominem aanval is nergens voor nodig ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En deze zit weer vol, dus we kunnen verder in een nieuw deeltje, nummer 88 alweer:

Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
*Naar het volgende topic verhuisd.*

[ Voor 90% gewijzigd door Captain N op 07-08-2007 18:19 ]

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.