toch wat over de test zeggen... Hoe meer dagen je kip / vlees / vis eet, hoe slechter voor het milieu...Mistraller schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:20:
Rare test inderdaad. Kamperen in noorwegen is blijkbaar zeeeer schadelijk voor het milieu. En 20 km van je werk met de auto, is volgens mij nog altijd beter voor het milieu dan een lege bus...
Vooral die vragen over eten en kleding geven mij de kriebels. Je krijgt echt het gevoel dat je bijna geen modelburger kan zijn...ik dacht dat ik met mijn vis en zilvervliesrijst goed bezig was...maar ja dat gaat dan weer over gezondheid.
Blijft bij mij de vraag echter overeind staan; is de trein nou echt wel milieuvriendelijker dan de auto? Hoeveel KG trein per persoon wordt er in beweging gezet, en hoeveel CO2 per persoon per kilometer is dat nou eigenlijk gemiddeld? Dit zelfde voor een bus. En dan vind ik wel dat je dat dus ook over een gemiddelde moet uitsmeren, dus ook de lege bussen meetellen.
EKO is beter voor het milieu?!?!
je mag niet meer dan 7 eieren per week eten, en eieren zijn ook slecht!
hoeveel dagen pw eet u kaas??? maar hoeveel staat er weer niet bij...
iedere dag een glas melk... doet toch iedereen? maar of ik een liter drink per dag maakt niet uit...
6 dagen vlees wel- of geen eko scheelt het zelfde als 13.000 auto kilometers (met een "milieuonvriendelijke" auto
eieren doe je door de pannenkoeken of door de cake doet tellen niet mee??? (zegt het commentaar)
wazige test... De 2 katten vervuilen evenveel als 10.000 km autogebruik... Onze katten vangen muizen en vogels, die verbruiken weer CO2... dus een reductie in CO2 uitstoot..
naja, score van 97...
Over de trein: Wat moet je allemaal meerekenen... Waarschijnlijk kun je op allerlei manieren de berekening uit laten komen. Denk maar eens aan:
Reken je bij het verbruik van elektra met of zonder het transportverlies? reken je met of zonder het verlies in de centrale? reken je het totale verbruik, dus ook voor het maken en afbreken van het transportmiddel?
reken je dan voor de auto ook: welke milieubelastende factoren zijn gebruikt om de ruwe olie hier te krijgen? schepen schijnen zwaar milieubelastend te zijn... Zo zijn er denk ik nog wel een aantal factoren te noemen die het er niet makkelijker op maken. Zo is er ook geen "doorsnee automobilist" dus wat reken je? de zondagsrijder, de forens in de randstad(veel file), enz...
pfff.. ik zeg: de auto wint

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.