Je hebt wereldwijd een jaar garantie.--Ross-- schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:54:
Ik ga in februari op vakantie naar NY en denk eraan om een Macbook mee te brengen. Met de huidige koers van de Dollar is het echt interessant.
Dus:
- Kan er iemand mij vertellen hoe het zit met de garantie als je een macbook koopt in de US?
Alvast bedankt
Ciao
Verwijderd
Ik ben ook overgestapt van een 15 inch windows laptop naar een 13 inch macbook en ik ben erg tevreden. 13 inch is een prima grootte en hij is gewoon een stuk lichter dan 15 inch laptops.Kethij schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:00:
Ik ben aan het overwegen om mijn huidige pc de deur uit te doen en voor een macbook te gaan.
Ben altijd een windows user geweest, ben dus benieuwd naar de ervaringen van mensen die zijn over gestapt.
Hoe bevalt de grote van het scherm van de macbook?
Gebruik mijn huidige pc vooral voor:
- internet
- tekstverwerken
- beheren van muziek collectie
Graag zou ik jullie ervaringen horen om mijn laatste beetje twijfel aan de kant te schuiven en voor een macbook te gaan!
Over muziek beheer op de mac ben ik niet echt te spreken, die mapjes zijn niet ideaal, als je lange bestandsnamen hebt voor je mp3 dan beeld de mac die naam voor een deel gewoon niet af. Daarnaast heb ik nog steeds geen goede vervanger voor winamp gevonden.
Ik draai dus ook gewoon windows naast mac os om muziek op te nemen en mijn muziek te beheren.
Internetten op de mac is ideaal, er zijn haast geen virussen die werken op de mac en je hebt gewoon goede internet browsers zoals firefox en safari.
Tekstverwerken is gewoon hetzelfde op de mac gewoon met word.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 17:39 ]
Verwijderd
Dat hij alle mp3's overhoop gooit en dat nummers die je afspeelt automatisch in de library komen..Arne schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:57:
Wat is er verkeerd met de Mac-versie van iTunes? Vreet bijna geen resources, is erg overzichtelijk en Cover Flow is geweldig als je het gebruikt...
Lange bestandsnamen worden hier wel gewoon afgebeeld. Al mijn vinyls heb ik bv. op mijn schijf staan als: artiest - titel (remixer).mp3Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:36:
[...]
Over muziek beheer op de mac ben ik niet echt te spreken, die mapjes zijn niet ideaal, als je lange bestandsnamen hebt voor je mp3 dan beeld de mac die naam voor een deel gewoon niet af. Daarnaast heb ik nog steeds geen goede vervanger voor winamp gevonden.
vb:
Nic Fanciulli - Lucky Heather (Dubfire's Lucky 13 Remix Parts 1 + 2 - iTunes Edit).mp3
(Ja, zo heet het nummer echt
Hmmm, bij mij niet. En je kunt gewoon een simpele speler (Cog) downloaden voor het afspelen van mp3's. Als je dan bij je mp3's zorgt dat hij dit programma als standaard speler gebruikt komen ze alleen in je library op het moment dat je het wilt.Dat hij alle mp3's overhoop gooit en dat nummers die je afspeelt automatisch in de library komen.
[ Voor 15% gewijzigd door RobbieB op 07-11-2007 18:10 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Maar cog laat dan weer niet de kwaliteit zien.RobbieB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:08:
[...]
Lange bestandsnamen worden hier wel gewoon afgebeeld. Al mijn vinyls heb ik bv. op mijn schijf staan als: artiest - titel (remixer).mp3
vb:
Nic Fanciulli - Lucky Heather (Dubfire's Lucky 13 Remix Parts 1 + 2 - iTunes Edit).mp3
(Ja, zo heet het nummer echt). Maar hij weergeeft het dus wel gewoon goed bij mij hoor. en iTunes is een goede vervanger voor winamp. Ik vind het fijner, maar er is ook een grote groep die dat niet zo vindt. Kortom, gebruik wat je zelf fijn vind werken, maar ik fluister stiekem iTunes in je oor..
.. Vooral die zoek functies is zooooo heerlijk.
[...]
Hmmm, bij mij niet. En je kunt gewoon een simpele speler (Cog) downloaden voor het afspelen van mp3's. Als je dan bij je mp3's zorgt dat hij dit programma als standaard speler gebruikt komen ze alleen in je library op het moment dat je het wilt.
Ik heb bestandsnamen zoals deze: Darryl James & David Anthony Project - MR-50073-12 - it's gettin' bigger (mix 2).mp3
Die laat mac gewoon voor een deel niet zien en dat balkje van hoe groot je die bestandsnamen wilt laten zien gaat ook maar tot een bepaald punt.
Rip jij trouwens je vinyls in mac? Zo ja, met welk programma?
hey mensen. ik heb met brand 1.7.1 een huis-tuin-en-keuken dvd gekopieerd. geen instellingen veranderd, gewoon dvd bewaren als .dmg. Als ik de originele dvd afspeel in VLC player, dan hoor ik geluid.. als ik de .dmg mount hoor ik geen geluid... heb ik iets verkeerd gedaan?
Ik heb wel even een vraag over het scherm van de MacBook. Vind hem namelijk nogal erg licht/bright. Sommige dingen zie ik niet eens om het scherm zo licht is. Is dit normaal? Ben thuis een CRT gewend, dus merk dat ik sommige dingen mis. Heb al met mun kleuren profielen proberen goed te krijgen. Maar lukt niet helemaal.
Verder echt een tof ding, zelfs geen dooie pixels!
Erg licht? Da's dan of een zonnebril opzettenLevi Strauss schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:21:
Ik heb wel even een vraag over het scherm van de MacBook. Vind hem namelijk nogal erg licht/bright. Sommige dingen zie ik niet eens om het scherm zo licht is. Is dit normaal? Ben thuis een CRT gewend, dus merk dat ik sommige dingen mis. Heb al met mun kleuren profielen proberen goed te krijgen. Maar lukt niet helemaal.
Ja, ik snap het ook niet helemaal. Bijvoorbeeld in Firefox met downloaden heb ik dan zo'n lijstje. En geselecteerde item of om en om is dan lichtblauw van achter. Alleen bij mij zie je dat gewoon niet, ik moet er echt naar zoeken. Dus daarom vroeg ik het me af. Kleuren zijn bijwijze van een beetje washed-out.mbox schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:06:
[...]
Erg licht? Da's dan of een zonnebril opzetten, of een paar keer op F1 rammen. Maar persoonlijk heb ik er geen last van op mn macbook
Helderheid licht het niet aan, als die ik lager of hoger zet is het effect het zelfde.. Alleen dan minder fel..
Ja heb ik geprobeerd. Ook gamma al aangepast enz. *Sorry, had ik wel ff kunnen aangeven...Arne schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:31:
@Levi Strauss: Al geprobeerd het scherm eens te kalibreren?
Je kunt er triest weinig bestandsformaten mee afspelen om maar een voorbeeldje te noemen. Niet iedereen heeft een verzameling die alleen maar uit ALAC, AAC en MP3 bestanden bestaat..Arne schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:57:
Wat is er verkeerd met de Mac-versie van iTunes? Vreet bijna geen resources, is erg overzichtelijk en Cover Flow is geweldig als je het gebruikt...
0.0
Mja, klopt wel en is eigenlijk een doorslaggevend argument. Als je daarentegen weer met Apple's iPods aan de slag wilt... word je weer aangewezen op iTunes. Persoonlijk hou ik van iTunes en bestaat mijn volledige collectie uit MP3 en AAC, maar eigenlijk zou het niet mogen.
Ook ik ben niet te spreken over itunes. Het haalt mijn bestandsnamen overhoop en het bewerken ervan is echt niet handig. Ook de gebruikers interface vind ik echt matig. Vorige week was ineens mijn library gelocked zonder reden en die heb ik weer met een tooltje moeten unlocken.
Als ze de gebruikersinterface iets overzichtelijker maken, het bewerken in de velden zelf zonder aparte schermen en het programma iets stabieler dan kan het wel een ideaal prgramma worden maar voorlopig gebruik in een windows pc naast de mac voor mijn muziek.
Als ze de gebruikersinterface iets overzichtelijker maken, het bewerken in de velden zelf zonder aparte schermen en het programma iets stabieler dan kan het wel een ideaal prgramma worden maar voorlopig gebruik in een windows pc naast de mac voor mijn muziek.
Verwijderd
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Verklaar het eens nader s.v.p.Jpjedi schreef op donderdag 08 november 2007 @ 06:05:
Ook ik ben niet te spreken over itunes. Het haalt mijn bestandsnamen overhoop en het bewerken ervan is echt niet handig. Ook de gebruikers interface vind ik echt matig. Vorige week was ineens mijn library gelocked zonder reden en die heb ik weer met een tooltje moeten unlocken.
klein tooltje en ideaal
http://www.vojousoftware.com/
Ik was eerst druk bezig met library bestanden (2) op te slaan zodat itunes nieuwe aanmaakt die dan unlocked zouden zijn. Dan weer terug kopieren maar dat hielp niet. Dan waren er nog wel een paar truukjes te proberen maar ik vond die unlocker en dat was echt kipsimpel en probleem was opgelost.
De klacht op zich is redelijk voorkomend als ik met google zoek. Het betrof fout -54 en met hulp uit een ander topic heb ik die fout achterhaald als zijnde gelockte database.
http://www.vojousoftware.com/
Ik was eerst druk bezig met library bestanden (2) op te slaan zodat itunes nieuwe aanmaakt die dan unlocked zouden zijn. Dan weer terug kopieren maar dat hielp niet. Dan waren er nog wel een paar truukjes te proberen maar ik vond die unlocker en dat was echt kipsimpel en probleem was opgelost.
De klacht op zich is redelijk voorkomend als ik met google zoek. Het betrof fout -54 en met hulp uit een ander topic heb ik die fout achterhaald als zijnde gelockte database.
Cog gebruik ik dan ook alleen maar voor even snel afspelen. Vinyls zet ik niet eens in iTunes, alleen als ik ze op m'n iPod wil hebben (hetgeen niet vaak het geval is overigens). Maar hoe bedoel je dat je dat balkje niet door kunt trekken? Bij mij lukt in in iTunes & Finder om die balk onbeperkt lang door te trekken (zelfs over 2 scherrrmen)..Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:15:
[...]
Maar cog laat dan weer niet de kwaliteit zien.
Ik heb bestandsnamen zoals deze: Darryl James & David Anthony Project - MR-50073-12 - it's gettin' bigger (mix 2).mp3
Die laat mac gewoon voor een deel niet zien en dat balkje van hoe groot je die bestandsnamen wilt laten zien gaat ook maar tot een bepaald punt.
Rip jij trouwens je vinyls in mac? Zo ja, met welk programma?
Ik rip ze met Ableton, kweet dat het er niet voor gemaakt is
Je kunt velden gewoon bewerken zonder ze in een apart venster te openen.. gewoon 2x rustig op klikken, of op de mac de 'rename' toets indouwen.. Op de Mac is iTunes trouwens wel stabiel..Jpjedi schreef op donderdag 08 november 2007 @ 06:05:
[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 08-11-2007 11:04 ]
ja nou net dat aparte venster staaat me niet aan. maar dat is waarschijnlijk persoonlijke voorkeur. Die rename zal ik eens proberen en kijken of het dat wat aangenamer maakt.RobbieB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:04:
[...]
Je kunt velden gewoon bewerken zonder ze in een apart venster te openen.. gewoon 2x rustig op klikken, of op de mac de 'rename' toets indouwen.. Op de Mac is iTunes trouwens wel stabiel..
Trouwens ik sprak ook over de itunes voor de Mac.
Audacity, kost je niks, werkt veel beter.RobbieB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:02:
[...]
Ik rip ze met Ableton, kweet dat het er niet voor gemaakt is, maar om nog een apart programma daarvoor aan te schaffen is iets te veel van het goede. En daarbij werkt het goed..
Verwijderd
Kan je in audacity normalizen en in en out faden?Reind schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:11:
[...]
Audacity, kost je niks, werkt veel beter.
Verwijderd
Ik kan mijn itunes balkje ook onbeperkt lang doortrekken maar mijn finder balkje om de een of andere reden niet. Er staat niks bij weergave opties daarover.RobbieB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:02:
[...]
Cog gebruik ik dan ook alleen maar voor even snel afspelen. Vinyls zet ik niet eens in iTunes, alleen als ik ze op m'n iPod wil hebben (hetgeen niet vaak het geval is overigens). Maar hoe bedoel je dat je dat balkje niet door kunt trekken? Bij mij lukt in in iTunes & Finder om die balk onbeperkt lang door te trekken (zelfs over 2 scherrrmen)..
Ik rip ze met Ableton, kweet dat het er niet voor gemaakt is, maar om nog een apart programma daarvoor aan te schaffen is iets te veel van het goede. En daarbij werkt het goed..
Als die balkjes uitrekbaar worden, ik een kruising tussen cog en itunes kan vinden en ik een gekraakte versie van wavelab kan vinden voor de mac dan haal ik windows van mijn mac af.
Dan moet je dat goed instellen bij de instellingen, dat kun je uit zetten namelijk. Dan is het prima!Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:05:
[...]
Dat hij alle mp3's overhoop gooit en dat nummers die je afspeelt automatisch in de library komen.
Verwijderd
Zijn er al mensen die de nieuwe MacBook hebben? Ik ben benieuwd of die onboard videokaart echt zoveel beter is dan het vorige model. Iemand die daar iets meer over kan zeggen? Wat mij bijv. tegenvalt is dat de exposé effecten flink haperen als ik een 20" display aan mijn MacBook (1st gen, 1,83ghz CD met 2GB ram) hang. Ik ben benieuwd of dat met de X3100 chipset beter gaat.
Met andere woorden: is die X3100 echt zoveel beter dan de "oude" Intel GMA 950?
EDIT:
Volgens deze test zou hij flink beter moeten presteren
EDIT:
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 19:00 ]
Misschien heb je hier wat aan? http://www.barefeats.com/mbook.html
Een klein stukje sneller, in games zijn dat een paar frames per seconden
Een klein stukje sneller, in games zijn dat een paar frames per seconden
Paar dagen geleden een scheur in de case van m'n Macbook ontdekt 

Scheur loopt vanaf de fn toets, richting het schroefje wat in de zijkant van de Macbook zit.
Macbook is een jaar + 2 maanden, dus net buiten de garantie. Binnen mijn garantie nooit problemen gehad ermee. Vandaag gebeld met Apple en hij wordt gratis gerepareerd onder een coulance regeling!
Top service Apple!

Scheur loopt vanaf de fn toets, richting het schroefje wat in de zijkant van de Macbook zit.
Macbook is een jaar + 2 maanden, dus net buiten de garantie. Binnen mijn garantie nooit problemen gehad ermee. Vandaag gebeld met Apple en hij wordt gratis gerepareerd onder een coulance regeling!
Top service Apple!
[ Voor 5% gewijzigd door orillion op 08-11-2007 20:06 ]
Nou. Ik hoop dat ik binnenkort Apple ook een pluim mag geven. Hij ligt nog bij de Apple Store. Ik ben benieuwd wanneer ik een telefoontje krijg.
MacBook loopt vast en geeft zwart scherm. Start vervolgens niet meer op. Net een paar weken buiten de garantie.
MacBook loopt vast en geeft zwart scherm. Start vervolgens niet meer op. Net een paar weken buiten de garantie.
Verwijderd
Waar kun je dat doen? Bij voorkeuren zag ik er niks over.xbassiex schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:10:
[...]
Dan moet je dat goed instellen bij de instellingen, dat kun je uit zetten namelijk. Dan is het prima!
Mijn vriendin heeft een probleem. Ze heeft een macbook en die staat op naam van haar vader. Nu is hij gewijzigd naar haar eigen naam. Maar wanneer het macbook gestart wordt logged hij automatisch in in haar nieuwe account.
Met als gevolg dat al haar belangrijke documenten niet toegankelijk zijn.
Hoe kan je dit ongedaan maken of inloggen op haar oude username (die op haar vaders naam staat)?
Hoe kan je dit ongedaan maken of inloggen op haar oude username (die op haar vaders naam staat)?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Vraag ik mij ook af, de naam van de vorige eigenaar komt echt altijd terug.. enigzins.knny schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:47:
Mijn vriendin heeft een probleem. Ze heeft een macbook en die staat op naam van haar vader. Nu is hij gewijzigd naar haar eigen naam. Maar wanneer het macbook gestart wordt logged hij automatisch in in haar nieuwe account.
Verwijderd
Ik heb er nu bijna één, heb de overstap durven maken! Alleen vraag ik mijzelf af of 13" niet iets te klein is. Iedereen zegt dat het 'klein lijkt', maar dat het gewoon lekker en soepel werkt.
Verwijderd
Ik heb ook jaren met 15 inch windows gewerkt maar 13 inch is echt prima hoor. Als ik klaar ben met deze macbook koop ik weer een 13 inch.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:51:
Ik heb er nu bijna één, heb de overstap durven maken! Alleen vraag ik mijzelf af of 13" niet iets te klein is. Iedereen zegt dat het 'klein lijkt', maar dat het gewoon lekker en soepel werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 21:56 ]
Je moet niet vergeten dat je gewoon op 1280x800px kan werken. Dus dat is even veel werk-ruimte als bij de gemiddelde 15,4" breedbeeld. Ik heb hem nu een kleine week. En echt werkt perfect gewoon!Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:51:
Geez wat een zielige kaart zit erin zeg, en wat een slechte specs verder voor zo'n dure machine. Dan moet ik misschien toch maar een Dell 1720 kopen met een 17inch, core2duo 2ghz, 2gb mem, dubbele harde schijf (raid) en een zeer vette 8600gt die bij Mac pas bij de duurste Macbook pro er in zit. En weet je wat dat ding is exact zo duur als de goedkoopste Macbook, maar heeft ongeveer gelijkwaardige hardware als de duurste Macbook pro. Nou sry hoor. Ik lees trouwens dat je daar ook wel Leopard op kunt installen. Kan iemand mij toch nog een reden geven waarom ik 3 keer zoveel geld moet uitgeven?Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:43:
Zijn er al mensen die de nieuwe MacBook hebben? Ik ben benieuwd of die onboard videokaart echt zoveel beter is dan het vorige model. Iemand die daar iets meer over kan zeggen? Wat mij bijv. tegenvalt is dat de exposé effecten flink haperen als ik een 20" display aan mijn MacBook (1st gen, 1,83ghz CD met 2GB ram) hang. Ik ben benieuwd of dat met de X3100 chipset beter gaat.
EDIT:
[ Voor 5% gewijzigd door Zillion01 op 09-11-2007 23:38 ]
Buiten het feit dat je Leopard niet op de Dell mag installeren kan ik je vertellen dat een hackint0sh zeker niet vergelijkbaar is met een echte Mac qua gebruiksgemak. Afhankelijk van je configuratie werken een hoop dingen niet (goed). Je moet je dus eigenlijk afvragen hoe graag je OS X wilt. Als het je alleen om het uiterlijk van een Macbook gaat zou ik eerlijk gezegd toch voor iets anders gaan.
Haha, je moet helemaal niks. Maar als je op zoek bent naar een laptop valt de Dell toch echt af imho: meer dan twee keer zo groot dan de MBP (reken maar uit) en een volle kg zwaarder. Je krijgt een lelijke plastic doos ipv stijlvol alu, een power brick zo groot als een pak melk en de build quality van een consumer line Dell. Verder kun je er OS X niet op installeren tenzij illegaal (en brakjes), maar waar hebben we het dan nog over. Dan kun je geen prijzen meer vergelijken natuurlijk...Zillion01 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:33:
[...]
Geez wat een zielige kaart zit erin zeg, en wat een slechte specs verder voor zo'n dure machine. Dan moet ik misschien toch maar een Dell 1720 kopen met een 17inch, core2duo 2ghz, 2gb mem, dubbele harde schijf (raid) en een zeer vette 8600gt die bij Mac pas bij de duurste Macbook pro er in zit. En weet je wat dat ding is exact zo duur als de goedkoopste Macbook, maar heeft ongeveer gelijkwaardige hardware als de duurste Macbook pro. Nou sry hoor. Ik lees trouwens dat je daar ook wel Leopard op kunt installen. Kan iemand mij toch nog een reden geven waarom ik 3 keer zoveel geld moet uitgeven?
Maar als jij een Dell wilt, koop je een Dell. Ik heb niet het idee dat je de sterke punten van een Mac kunt waarderen
Zoef
Verwijderd
Levi Strauss schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:59:
[...]
Je moet niet vergeten dat je gewoon op 1280x800px kan werken. Dus dat is even veel werk-ruimte als bij de gemiddelde 15,4" breedbeeld. Ik heb hem nu een kleine week. En echt werkt perfect gewoon!
Oké, bedanktVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:55:
[...]
Ik heb ook jaren met 15 inch windows gewerkt maar 13 inch is echt prima hoor. Als ik klaar ben met deze macbook koop ik weer een 13 inch.
Even kort een vraagje van een beginnende MacBook gebruiker 
Als ik een schermafdruk maak, wordt het een .tiff bestand. Nu heb ik ergens gelezen dat je ook kunt instellen dat je er een .png of .jpg van laat maken. Hoe moet dat/waar kan ik dat instellen? Bestaat er ook een equivalent van Ifran view voor de Mac?
Alvast bedankt!
Edit: ohja, kan ik ook het bestandsformaat van een foto wijzigen in iPhoto? Zo ja, hoe?
Als ik een schermafdruk maak, wordt het een .tiff bestand. Nu heb ik ergens gelezen dat je ook kunt instellen dat je er een .png of .jpg van laat maken. Hoe moet dat/waar kan ik dat instellen? Bestaat er ook een equivalent van Ifran view voor de Mac?
Alvast bedankt!
Edit: ohja, kan ik ook het bestandsformaat van een foto wijzigen in iPhoto? Zo ja, hoe?
[ Voor 12% gewijzigd door Livia op 10-11-2007 14:50 ]
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Verwijderd
Weet iemand trouwens hoe ik wat op kan nemen van de macbook zelf? Het enige wat ik opneem is steeds de microfoon. En als ik de microfoon uitzet neem ik niks meer op. Ik gebruik trouwens audacity om op te nemen.
Verwijderd
Check deze postLivia schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:39:
Even kort een vraagje van een beginnende MacBook gebruiker
Alvast bedankt!
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28225097
Hartstikke bedankt!
Van mijn vriend moet ik er overigens nog bij vermelden dat ik er een dag naar heb zitten zoeken en hij het binnen 4,5 min. gevonden had
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Bij mij staat bij de voorkeuren -> advanced -> en dan heb ik "Keep iTunes Music folder organised" en "Copy files to iTunes Music folder when adding to library" uitgevinkt. Dan heb ik er geen enkel probleem van.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:15:
[...]
Waar kun je dat doen? Bij voorkeuren zag ik er niks over.
En met audacity moet je gewoon default apparaat nemen. En in de systeemvoorkeuren kun je bij geluid de audio-input veranderen naar line-in.
[ Voor 15% gewijzigd door xbassiex op 10-11-2007 18:13 ]
Verwijderd
Die twee heb ik uitgevinkt maar nummers worden nog steeds toegevoegd aan mijn library toegevoegd.xbassiex schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:11:
[...]
Bij mij staat bij de voorkeuren -> advanced -> en dan heb ik "Keep iTunes Music folder organised" en "Copy files to iTunes Music folder when adding to library" uitgevinkt. Dan heb ik er geen enkel probleem van.
Hmm audacity ziet helemaal geen geluid. In windows lukt het me trouwens ook niet met wavelab.En met audacity moet je gewoon default apparaat nemen. En in de systeemvoorkeuren kun je bij geluid de audio-input veranderen naar line-in.
Verwijderd
Hallo allemaal ik ben nieuw hier 
Sinds ik de presentatie gezien heb een tijdje geleden, over leopard, wil ik graag een apple notebook kopen en dan wel de macbook. Nu heb ik geen geld om een pro te kopen en toch wil ik graag photoshop gebruiken en illustrator.
Nu maak ik mij een beetje zorgen over de onboard videokaart, kan deze de genoemde programma's aan? zoja, op welke maat. Langzaam, snel, gemiddeld.
Ik ben overigens vanplan om die van 2 ghz met 2 gig werkgeheugen te kopen.
Kan iemand mij hier mee helpen, wellicht ben ik dan in de toekomst ook een mac os X gebruiker
(had ik het geld had ik het zo gedaan met een pro, mja voor mensen met niet al te veel geld zijn pc laptops vaak toch wat voordeliger)
Sinds ik de presentatie gezien heb een tijdje geleden, over leopard, wil ik graag een apple notebook kopen en dan wel de macbook. Nu heb ik geen geld om een pro te kopen en toch wil ik graag photoshop gebruiken en illustrator.
Nu maak ik mij een beetje zorgen over de onboard videokaart, kan deze de genoemde programma's aan? zoja, op welke maat. Langzaam, snel, gemiddeld.
Ik ben overigens vanplan om die van 2 ghz met 2 gig werkgeheugen te kopen.
Kan iemand mij hier mee helpen, wellicht ben ik dan in de toekomst ook een mac os X gebruiker
Photoshop en Illustrator zijn programma's die geen gebruik maken van je grafische kaart, maar van je werkgeheugen. Het maakt voor deze programma's in principe dus helemaal niks uit of je een MacBook of een MacBook Pro gebruikt. 1 Gig werkgeheugen is eigenlijk al ruim voldoende om Photoshop CS3 te draaien en met 2 gig werkt het helemaal perfect.
Ik heb zelf ook een gewone MacBook (2,16 Ghz, 2GB, OSX Tiger) en ik draai ook Photoshop, Illustrator, Flash en InDesign, allemaal zeer soepel. Ik werk zelfs met Final Cut Pro (videobewerking) en ook dat werkt prima op een MacBook, alleen duurt het renderen wel wat lang bij de grotere projecten (maar niet storend).
Als ik jou was zou ik dus ook een gewone MacBook kiezen, voldoet prima aan jouw eisen en is lekker compact voor op reis. Het scherm lijkt misschien wat klein, 13", maar dit is echt groot zat, je kan er absoluut prima mee werken, hij draait namelijk gewoon een resolutie van 1280*800, dus je hebt evenveel werkruimte als op de gemiddelde 15" windows-laptop.
Verder vind ik wit ook gewoon mooier dan zilver, maar dat is een kwestie van smaak
Ik heb zelf ook een gewone MacBook (2,16 Ghz, 2GB, OSX Tiger) en ik draai ook Photoshop, Illustrator, Flash en InDesign, allemaal zeer soepel. Ik werk zelfs met Final Cut Pro (videobewerking) en ook dat werkt prima op een MacBook, alleen duurt het renderen wel wat lang bij de grotere projecten (maar niet storend).
Als ik jou was zou ik dus ook een gewone MacBook kiezen, voldoet prima aan jouw eisen en is lekker compact voor op reis. Het scherm lijkt misschien wat klein, 13", maar dit is echt groot zat, je kan er absoluut prima mee werken, hij draait namelijk gewoon een resolutie van 1280*800, dus je hebt evenveel werkruimte als op de gemiddelde 15" windows-laptop.
Verder vind ik wit ook gewoon mooier dan zilver, maar dat is een kwestie van smaak
Verwijderd
Draai dezelfde programma's als deze persoon en mijn macbook heeft dezelfde specificaties en ik kan het alleen maar met eens zijn met deze man.WinningLOSER schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:51:
Photoshop en Illustrator zijn programma's die geen gebruik maken van je grafische kaart, maar van je werkgeheugen. Het maakt voor deze programma's in principe dus helemaal niks uit of je een MacBook of een MacBook Pro gebruikt. 1 Gig werkgeheugen is eigenlijk al ruim voldoende om Photoshop CS3 te draaien en met 2 gig werkt het helemaal perfect.
Verwijderd
k thanks voor de snelle replies, zo te zien word ik dan een OS X gebruiker
dan koop ik gelijk de goedkoopste instap versie via educatie en stop ik er 2 x 2 gig kingston werkgeheugen in. Dan ben ik bijna net zo duur uit als dat ik het via de apple store zou upgrade naar een 2 gig.
Of zijn er hier mensen die het afraden? Misschien dat het ook wel een overbodige luxe is, mja de winkelmedewerker gaf me wel het advies om te upgrade naar 2 gig bij aankoop als ik photohop wil draaien (kan ook een verkooppraatje zijn)
Of zijn er hier mensen die het afraden? Misschien dat het ook wel een overbodige luxe is, mja de winkelmedewerker gaf me wel het advies om te upgrade naar 2 gig bij aankoop als ik photohop wil draaien (kan ook een verkooppraatje zijn)
Verwijderd
[advocaat van deZpottr schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 09:34:
[...]
en de build quality van een consumer line Dell.
hitteproblemen
scheurende cases
loeiende koeien
flikkerende schermen
random shutdown
[advocaat van de
Haha, ja duiveltje. Maar het ging hier even om een vergelijking met de MBPVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 08:27:
[...]
[advocaat van demode on]
hitteproblemen
scheurende cases
loeiende koeien
flikkerende schermen
random shutdown
[advocaat van demode ff]
Zoef
Verwijderd
PS draaien met minder dan 2 gig daar word je echt niet vrolijk van.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 06:27:
Verwijderd
hey, een RAM-vraagje:
Al sinds deze nazomer wacht ik (on)geduldig op de nieuwe macbookjes. Heb de geruchten van dichtbij gevolgd en me een wit exemplaar gekocht van zodra dat mogelijk was via de Belgische Apple Store.
Omdat ik de RAM-opties van Apple zelf wel heel prijzig vond heb ik toon besloten slechts 1GB ram te bestellen (ik weet het, 2 x 512MB
). Aangezien ik wel behoorlijk wat met Photoshop e.d. werk wil ik méér RAM.
Indien ik met (een) lat(jes) van 2GB zou werken, koop ik dan best...
Kingston hier bij codima.be ? 105 euro
http://codima.be/product/..._2_lifetime_warranty.aspx
Codima (wit product?) hier bij codima.be ? 95 euro
http://codima.be/product/...o_dimm_667_mhz_ddr_2.aspx
Unknown bij Macstuff.nl? tijdelijk 72 euro
http://www.macstuff.nl/pr...dfa6a809dfc732193a103b182
...Of ben ik op zoek naar het verkeerde type RAM?
Alvast bedankt!
Al sinds deze nazomer wacht ik (on)geduldig op de nieuwe macbookjes. Heb de geruchten van dichtbij gevolgd en me een wit exemplaar gekocht van zodra dat mogelijk was via de Belgische Apple Store.
Omdat ik de RAM-opties van Apple zelf wel heel prijzig vond heb ik toon besloten slechts 1GB ram te bestellen (ik weet het, 2 x 512MB
Indien ik met (een) lat(jes) van 2GB zou werken, koop ik dan best...
Kingston hier bij codima.be ? 105 euro
http://codima.be/product/..._2_lifetime_warranty.aspx
Codima (wit product?) hier bij codima.be ? 95 euro
http://codima.be/product/...o_dimm_667_mhz_ddr_2.aspx
Unknown bij Macstuff.nl? tijdelijk 72 euro
http://www.macstuff.nl/pr...dfa6a809dfc732193a103b182
...Of ben ik op zoek naar het verkeerde type RAM?
Alvast bedankt!
Voor Kingston geheugen moet je deze hebben: KVR667D2S5/1G
Kost in NL rond de 20 euro per latje.. Scheelt weer wat, dacht ik zo
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reactie, al heb ik liever latjes van 2GB. Ik ga zeker eens rondneuzen hier op pricewatch.JottemJ schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:26:
Voor Kingston geheugen moet je deze hebben: KVR667D2S5/1G
Kingston is dus de beste keuze volgens jou?
Ah excuus, je wilt 2x2gb... Ik heb zelf Kingston modules en hoor hier veel mensen over (positief), weinig problemen en behoorlijke garantietermijn. Als je de 2b variant wilt gaat het om dit typenummer: Kingston KVR667D2S5/2G (rond de 60 euro in de pricewatch)Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:30:
[...]
Bedankt voor de snelle reactie, al heb ik liever latjes van 2GB. Ik ga zeker eens rondneuzen hier op pricewatch.
Kingston is dus de beste keuze volgens jou?
[ Voor 3% gewijzigd door JottemJ op 11-11-2007 11:39 ]
Verwijderd
Alhoewel er genoeg mensen zijn (in het andere topic speciaal over RAM) die de KVR serie gekocht hebben en er (nog) geen problemen mee hebben gehad, heeft Kingston ook de KTA serie en dat is RAM wat op apple producten specifiek getest wordt. Zit je wellicht wat safer...
Verwijderd
Ik heb sinds vrijdag twee reepjes Kingston KTA-MB667/2G geheugen in mijn nieuwe MacBook zitten. Werken perfect! Ik heb ze besteld bij complus.nl voor een prijs van 163 euro. Een van de goedkoopste winkels die ik heb kunnen vinden
.
In principe zijn het dezelfde chips, maar af en toe wordt daar een batch uit getest of ze met Apple werken ... Beetje zonde om daar zoveel euro's extra voor te betalen. Meer marketing dan functioneel.
Verwijderd
Ben sind een half jaar bezig met een 4 jarige deeltijd studie. hiervoor is een computer best handig.
Aangezien ik op m'n werk met apple werk, ik via hun goed aan de benodigde software kan komen en omdat ik os x veel prettiger vind werken dat windows zit ik eraan te denken over te stappen op apple.
Naast het standaard adobe pakket heb ik ook vectorworks nodig wat wel op windows te verkrijgen is. Helaas kan de aangepaste versie van mijn werk alleen op de mac.
Heb nu een sony vaio laptop van 15.4 inch waar ik erg tevreden mee ben. De laptop zelf is best compact alleen is de adapter nogal groot waardoor je toch een volle tas meesjouwt. Daarom neem ik hem het liefst helemaal niet mee.
Als vervanging dacht ik aan een 13 inch mb met een 20 inch acd. 13 inch omdat het prettig is om mee te sjouwen en 20 inch omdat het fijn werkt.
Nu loopt volgens mij de halve academie rond met mb en mbp's dus kan ze goed vergelijken.
Stonden vrijdag een mb en een gloednieuwe mbp 15 inch naast elkaar en het verschil in scherm was echt gigantisch. Bij de mb was de inkijkshoek echt superklein terwijl het scherm van de mbp er gewoon goed uitziet. Vanuit vrijwel iedere hoek.
Kan het zijn dat dit een oude mb was en dat tegenwoordig het scherm verbeterd is of zit dit verschil er met de mbp nog steeds in? De sony vaio heeft een erg prettig scherm (x black oid) en wil daar liever niet op achteruit gaan.
Bovendien liet de beschermplaat rond het toetsenbord van de mb een beetje los in de hoeken. Komt zoiets vaak voor?
En hoe groot is de adapter van een macbook of mbp? Net zoiets als de net adapter van de ipod?
Moet zeggen dat ik na de mb eens goed vergeleken te hebben met de mbp niet echt onder de indruk was en meteen aan een imac zat te denken. De mv lijkt een stap terug gezien vanaf de sony vaio.
Klopt dit een beetje? Of ben ik tekort door de bocht?
Aangezien ik op m'n werk met apple werk, ik via hun goed aan de benodigde software kan komen en omdat ik os x veel prettiger vind werken dat windows zit ik eraan te denken over te stappen op apple.
Naast het standaard adobe pakket heb ik ook vectorworks nodig wat wel op windows te verkrijgen is. Helaas kan de aangepaste versie van mijn werk alleen op de mac.
Heb nu een sony vaio laptop van 15.4 inch waar ik erg tevreden mee ben. De laptop zelf is best compact alleen is de adapter nogal groot waardoor je toch een volle tas meesjouwt. Daarom neem ik hem het liefst helemaal niet mee.
Als vervanging dacht ik aan een 13 inch mb met een 20 inch acd. 13 inch omdat het prettig is om mee te sjouwen en 20 inch omdat het fijn werkt.
Nu loopt volgens mij de halve academie rond met mb en mbp's dus kan ze goed vergelijken.
Stonden vrijdag een mb en een gloednieuwe mbp 15 inch naast elkaar en het verschil in scherm was echt gigantisch. Bij de mb was de inkijkshoek echt superklein terwijl het scherm van de mbp er gewoon goed uitziet. Vanuit vrijwel iedere hoek.
Kan het zijn dat dit een oude mb was en dat tegenwoordig het scherm verbeterd is of zit dit verschil er met de mbp nog steeds in? De sony vaio heeft een erg prettig scherm (x black oid) en wil daar liever niet op achteruit gaan.
Bovendien liet de beschermplaat rond het toetsenbord van de mb een beetje los in de hoeken. Komt zoiets vaak voor?
En hoe groot is de adapter van een macbook of mbp? Net zoiets als de net adapter van de ipod?
Moet zeggen dat ik na de mb eens goed vergeleken te hebben met de mbp niet echt onder de indruk was en meteen aan een imac zat te denken. De mv lijkt een stap terug gezien vanaf de sony vaio.
Klopt dit een beetje? Of ben ik tekort door de bocht?
Verwijderd
Bijltje, het wordt moeilijk een knoop door te hakken, daar je vergeleken met de vaio er altijd achteruit op zult gaan. zelf macbook bezitter en het scherm ervan is zeer slecht zoals je zelf al aangaf. ook de macbook pro is maar iets van 16 bit ofzo, de sony x black heeft de altijd de beste kleuren, zoals uit vele tests en prijzen / reviews blijkt. als je echt zo graag een macbook wil dan wil ik best ruilen 
maar even serieus: refresh, kleurechtheid, 'zwartheid', kijkhoek, zelfs de acd gaat hier niet aan tippen.
maar even serieus: refresh, kleurechtheid, 'zwartheid', kijkhoek, zelfs de acd gaat hier niet aan tippen.
Saladin79: nu doe je de ACD tekort denk ik. In laptops zitten altijd 6 bit (TN) schermen terwijl ACD's een 8 bit scherm hebben. Je mist dus een flink deel van het kleuren spectrum. En qua kijkhoek doet een ACD met S-IPS paneel het toch ook een stuk beter dan een scherm met TN paneel
Verwijderd
de acd is toch gewoon een dell maar dan met een apple 'sticker' (betere build, garantie, etc) erop? het paneel is hetzelfde zover ik weet. welke lcd techniek erachter zit durf ik niet te zeggen, tweakdude kan wellicht links verschaffen. bekijk ze zelf naast elkaar. dat is wat ik gedaan heb. ik was zelf voornemens een 24 inch acd (dell dus) te nemen, maar de kleuren vond ik erg bedroevend (zelfs na bij de applestore zelf gecalibreerd te hebben), dit kan ook omdat er een grote waas over het scherm ligt daar er geen xbrite achtig filter gebruikt is?
de adapter is best klein naar mijn mening; ongeveer 6*6*2,5 cm.
nogmaals, vraag bij de apple store een uitgebreide demo van de acd, en neem je vaio mee. paar fotos erop tonen en dan vergelijken
nogmaals, vraag bij de apple store een uitgebreide demo van de acd, en neem je vaio mee. paar fotos erop tonen en dan vergelijken
uh nee hier bega je gewoon een fout...Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:06:
de acd is toch gewoon een dell
het is gewoon een display, zoals dell die ook te koop heeft.
het begint nu een beetje offtopic te raken maar in het 20" ACD zit zover ik weet het zelfde paneel als in de Dell 2007WFP. Maar de rest van de elecrtronica speelt ook een rol.
Over die fletse kleuren: dat komt eerder doordat glossy schermen de kleuren dieper maken, wat niet wil zeggen dat ze zo horen
Het is gewoon iets wat de meeste consumenten willen, lekker felle kleuren. Ik als foto-n00b vind het eigenlijk ook wel iets mooier
Over die fletse kleuren: dat komt eerder doordat glossy schermen de kleuren dieper maken, wat niet wil zeggen dat ze zo horen
Verwijderd
Ga mij deze week eindelijk een macbook aanschaffen. Toch nog een vraagje over front row: hoe bevalt het? Is het echt iets waard als mediacenter of is het maar iets snel ineen geflanst?
Ik heb zelf nu sinds iets meer als een week een MacBook, en vind het zeker waard ook als media centre. Werkt (zeker met leopard) erg goed, soepel, speelt de films goed af, werkt makkelijk met het aanzetten van wat mp3tjes etc.
Verwijderd
Mwa, een echt mediacenter vind ik het niet. Daar mist nog een hoop voor, zoals bijvoorbeeld de intergratie van een TV-tuner, on-demand video, de optie tot plugins, het kunnen afspelen van muziek onder een slideshow, de ondersteuning voor plug & play fototoestellen en usb-sticks... het is leuk voor het starten van een muziekje of filmpje, meer niet.
Verwijderd
Ik gebruik op m'n werk een 23 inch acd en vind het best een prettig scherm. De afwerking is helemaal top. De kleuren gaan ook best. Heb hem nog niet vergeleken met de vaio. Staan ook 2 20 inch acd's. Zal die eens "goed" gaan bekijken.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:06:
de acd is toch gewoon een dell maar dan met een apple 'sticker' (betere build, garantie, etc) erop? het paneel is hetzelfde zover ik weet. welke lcd techniek erachter zit durf ik niet te zeggen, tweakdude kan wellicht links verschaffen. bekijk ze zelf naast elkaar. dat is wat ik gedaan heb. ik was zelf voornemens een 24 inch acd (dell dus) te nemen, maar de kleuren vond ik erg bedroevend (zelfs na bij de applestore zelf gecalibreerd te hebben), dit kan ook omdat er een grote waas over het scherm ligt daar er geen xbrite achtig filter gebruikt is?
Dat die apple mabooks en macbook pro's echt mindere schermen hebben valt me best wel tegen. Nu heb je er thuis geen problemen van omdat daar een acd aan de macbook vastzit. Maar toch.
Dacht er net aan een imac te nemen voor het werk en de vaio te houden als een soort memorystick met scherm. Is goedkoper dan een macbook met los scherm, ik werk toch niet echt op lokatie. Laptop is meer om plaatjes te tonen ect.
Eerst maar eens langs de winkel.
Bedankt iig,
Just so you know: de 20" iMac is geen Apple Cinematic Display. En ook geen macbook..Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:04:
Just so you know, de iMac 20" is voor zover ik het zie een TN-panel.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Jep. Maar ik duidde op:burne schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:36:
[...]
Just so you know: de 20" iMac is geen Apple Cinematic Display. En ook geen macbook..
... puur om te zeggen dat de iMac 20" een ander panel dan de 20" ACD heeft.Dacht er net aan een imac te nemen voor het werk en de vaio te houden als een soort memorystick met scherm.
Wat ik me eigenlijk nog afvroeg: Is het mogelijk om met de superdrive van een MacBook (niet het instapmodel dus) Dual Layer DVD's te branden?
Verwijderd
http://store.apple.com/Ap...ts/nlstore?family=MacBookWinningLOSER schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:48:
Wat ik me eigenlijk nog afvroeg: Is het mogelijk om met de superdrive van een MacBook (niet het instapmodel dus) Dual Layer DVD's te branden?
SuperDrive met double-layer-ondersteuning
ff beter kijken he
Verwijderd
mijn pc heeft een drive met 'blu-ray ondersteuning', het is echter geen branderVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:48:
[...]
http://store.apple.com/Ap...ts/nlstore?family=MacBook
SuperDrive met double-layer-ondersteuning
ff beter kijken he
kan de genoemde macbook double-layer dvd's beschrijven of enkel lezen?
(in de dvd spec staat dat dual layer gelezen moet worden)
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:34:
[...]
mijn pc heeft een drive met 'blu-ray ondersteuning', het is echter geen brander
8x slot-loading SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
• Maximum write: 8x DVD-R, DVD+R; 4x DVD-R DL (double layer), DVD+R DL (double layer), DVD-RW, DVD+RW; 24x CD-R; 10x CD-RW
• Maximum read: 8x DVD-R, DVD+R, DVD-ROM; 6x DVD-ROM (double layer DVD-9), DVD-R DL (double layer), DVD+R DL (double layer), DVD-RW, and DVD+RW; 24x CD
Verwijderd
Hoeveel DVD-spelers ken jij die géén dual layer kunnen lezen? Retail DVD's zijn al eeuwen dual layer. Zou een beetje onzinnig zijn om het erbij te vermelden als het alleen om lezen gaatVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:34:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 14:45 ]
Je weet maar nooit met die verkooppraatjes he
Sinds kort is ook hier een MacBook aanwezig, nu zit ik alleen nog met één vraagje over sleep mode. (Hij zal al eens beantwoord zijn, maar kon hem met de search zo snel niet vinden) Hoeveel beinvloed sleep de batterij duur? Is het bijvoorbeeld mogelijk om hem gewoon tijdje in sleep te laten zonder net-stroom als ik met wat anders bezig moet? En kan ik hem in sleep mode gewoon meenemen onderweg zonder risico's? Ik weet dat dit met eem Windows laptop icm Hibernate geen prob was, en verwacht eigenlijk hetzelfde van sleep op de MB, maar wilde het even checken, o.a. omdat het lampje dan blijft branden.
In sleep kan ie wel een paar dagen vooruit zonder netstroom (hangt natuurlijk ook van de batterij spanning af maar goed). En in sleep mode kan je hem gewoon mee nemen, ik neem hem zelfs altijd zo mee en ik zet hem ook praktisch nooit 'helemaal' uit, lampje blijft tijdens sleep mode inderdaad pulseren was zo bedoeld (heet geloof ik ook een: "sleep indicator led")
In sleep mode is dat ding binnen 4 dagen compleet leeg
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
dat klopt, ik heb dan ook erbijgezet dat het volgens de dvd spec verplicht zou zijn. Maar je hebt gelijk het zou onzinnig zijn als ze niet dvd DL beschrijven bedoelenVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:44:
[...]
Hoeveel DVD-spelers ken jij die géén dual layer kunnen lezen? Retail DVD's zijn al eeuwen dual layer. Zou een beetje onzinnig zijn om het erbij te vermelden als het alleen om lezen gaat
wellicht is het mogelijk de dvd drive firmware te upgraden?
Verwijderd
Check op appleinsider.com. Klinkt leuk en zeker de moeite waard voor de mensen die kunnen/willen wachten. Ik heb zelf een aantal maanden gewacht op de recente update van de MacBook, maar toen vond ik het toch echt tijd om over te gaan tot aanschaf
.
Geen optische drive
Gaat dat niet een beetje snel? Lijkt me niet bepaald handig..
Ik hoop wel dat ze er een losse optical drive bijleveren, want anders moet die er ook bijgekocht worden..
Hoezo is het eigenlijk een subnotebook? Volgens mij kun je het gewoon als volwaardig notebook draaien, alleen je hebt NAND-Flash, en je mist een optical drive. Of gaan ze ook nog consessies doen aan de processor/grafische kaart?
Hoezo is het eigenlijk een subnotebook? Volgens mij kun je het gewoon als volwaardig notebook draaien, alleen je hebt NAND-Flash, en je mist een optical drive. Of gaan ze ook nog consessies doen aan de processor/grafische kaart?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Sorry maar wat is een optical drive?
Een dvd drive?
jaFerdiV schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:38:
Sorry maar wat is een optical drive?Een dvd drive?
Tja dan zul je straks wel films kunnen downloaden tegen een prijsje, ze zijn toch met een Hollywood iets bezig ofzo hoorde ik
Dat zal er wel inzitten. Dat NAND-flash wordt ook een leuke: ik krijg het idee dat het wel in een 2,5" formaat in de notebook gezet wordt, maar of het dan vervangbaar is door een harddrive is mij vervolgens helemaal niet duidelijk. Voorlopig hou ik het erop dat alleen het topmodel NAND-flash krijgt, en dat de rest gewoon een harddisk heeft.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
yeah nieuw macbookje is binnen. is wel enorm wennen maar zal wel kwestie van tijd zijn. winxp er ook gelijk opgezet. werkt echt netjes, bootcamp installeert ook al die drivers zelf. en het cameraatje werkt zelfs in XP. kan nu tenminste weer werken met autocad en inventor
waarom gebruik je bootcamp? een vmware of parallel werkt veel prettiger
windows IN osx. overigens heb ik tegenwoordig nergens windows meer voor nodig.
he mensen. ik heb twee dingen. ik start mijn macbook tegenwoordig niet volledig meer op, maar gebruik de sleep modus door de klep open en dicht te doen. echter hoor ik nu ook een verhaal dat het slechter voor je hdd is om sleep modus telkens te gebruiken. De hdd arm zou hierdoor overbelast worden en zou sneller stuk gaan. true?
en doordeweeks staat mijn macbook op 1 dezelfde plek. in het weekend issie in de trein of waar dan ook, en zit ie dus zonder stroom. is het slim om door de weeks de macbook fulltime aan de stroom te laten? of moet ik hem dagelijks wel een keer ontkoppelen? gimme advice
en doordeweeks staat mijn macbook op 1 dezelfde plek. in het weekend issie in de trein of waar dan ook, en zit ie dus zonder stroom. is het slim om door de weeks de macbook fulltime aan de stroom te laten? of moet ik hem dagelijks wel een keer ontkoppelen? gimme advice
bootcamp zit er al standaard bij. en ik heb liever dat windows gewoon normaal full screen kan werken. ( geen idee of dat met vmware/parallels ook kan ) maar kan het altijd nog veranderen natuurlijk als het me tegen gaat staan om iedere keer te moeten rebooten...
Nee.jeroentje schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:19:
he mensen. ik heb twee dingen. ik start mijn macbook tegenwoordig niet volledig meer op, maar gebruik de sleep modus door de klep open en dicht te doen. echter hoor ik nu ook een verhaal dat het slechter voor je hdd is om sleep modus telkens te gebruiken. De hdd arm zou hierdoor overbelast worden en zou sneller stuk gaan. true?
Gewoon aan de spanning laten hangen dat ding.en doordeweeks staat mijn macbook op 1 dezelfde plek. in het weekend issie in de trein of waar dan ook, en zit ie dus zonder stroom. is het slim om door de weeks de macbook fulltime aan de stroom te laten? of moet ik hem dagelijks wel een keer ontkoppelen? gimme advice
Zoef
Verwijderd
Ik zou eerder benieuwd zijn naar argumenten waarom dat wél valide punten zijnjeroentje schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:33:
quick reply ^^ maar kan iemand me nog overtuigen met wat argumentjes
Dit topic is gesloten.