Het mooiste is een set tussenringen met contacten erin zodat alles normaal blijft werken. Die kun je op Ebay scoren voor rond de 50 euro ergens in Polen Foto-tip (binnen 3 dagen binnen) of in Hong Kong (kan wel 6 weken duren).
Verwijderd
Extension tubes / TussenringenVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:58:
Ik zal eens kijken of ik wat met mijn tussenringen kan doen. Ik heb van zo'n set van 3 ringen liggen maar daar heb ik nog nooit wat mee gedaan. Zonder glas erin. Weet eigenlijk niet eens waarvoor die dienen.
Vind de kleur van de bloemen wel goed overkomen. Maar ik zou het mooier vinden als de scherpte en compositie meer op de voorste bloem gelegen had.
Bedankt. Even rondgekeken op de website van Foto-tip en vond naast de tussenringen, nog veel meer interessante spullen. Maar daar heb ik even geen geld voor, dus heb ik maar niet te lang gekeken.RMRJ schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:07:
Het mooiste is een set tussenringen met contacten erin zodat alles normaal blijft werken. Die kun je op Ebay scoren voor rond de 50 euro ergens in Polen Foto-tip (binnen 3 dagen binnen) of in Hong Kong (kan wel 6 weken duren).
Edit: Ah vakantiegeld was er al
Edit2:
Paar dagen geleden deze gemaakt. Vet ranzige macro, maar het kleine beestje is wel leuk.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 14:41 ]
Beginnend vanaf pagina 92
@CashMoney, 1 is een heerlijke plaat. Het beestje is wat donker, maar de kleuren zijn écht prachtig. 2 springt er gewoon door de kleuren tussenuit, ook erg mooi. En 3 geeft veel diepte. Toch had ik die waarschijnlijk zelf wat meer naar links geplaats, al had je dan wel de stengel afgeknipt.
@Sargonaut, Jammer dat je de flitser zo goed in de ogen ziet. Verder wel érg dichtbij en erg scherp. Netjes.
@iop tha man, geen macro, niet mooi, sorry.
@da_PSI, geen macro, wel mooi. Maar jammer dat hij op zo'n roestig ding zit.
@RMRJ, geen macro, en niet mooi, sorry.
@Sargonaut, netjes. Voor mijn doen te weinig scherp (had graag wat meer dof gezien).
@RMRJ, foto 1 zou ik de kleuren nog wat proberen te boosten, nu komt het wat koud over. 2 is erg dichtbij, maar hij is zo hard geflitsts dat de achtergrond geheel zwart is geworden. Dat vind ik persoonlijk niet mooi. En leefde die vlieg nog? Ziet er niet zo naar uit.
@Neron, Het lastige met mieren is dat ze te klein zijn om met een 1:1 lens als macro vast te leggen. Wat ik daarmee bedoel is dat de mier het onderwerp moet zijn (neem ik aan), maar hij een te weinig prominente rol in de foto inneemt. Daarvoor zou je nog een stuk dichterbij moeten komen. Dit geld voor beide foto's.
@Neron, kleuren zijn lekker, al zijn de schaduwen wat hard. Ook jammer dat een stuk van de bloem die scherp is wegvalt achter de voorste wazige bloem. Verder vind ik de achtergrond linksboven afleiden.
@Sargonaut, niet mijn ding. Zoals je zegt vet ranzig, en daar wordt ik niet vrolijk van
Zelf ben ik vanavond op jacht gegaan naar wat icarusblauwtjes. Met onder andere dit naar huis gekomen, wat me nog enigszins meeviel aangezien de harde wind en het slechte licht.

Common Blue by Hans Woltering, on Flickr

En dit is de grootte van zo'n beest
@CashMoney, 1 is een heerlijke plaat. Het beestje is wat donker, maar de kleuren zijn écht prachtig. 2 springt er gewoon door de kleuren tussenuit, ook erg mooi. En 3 geeft veel diepte. Toch had ik die waarschijnlijk zelf wat meer naar links geplaats, al had je dan wel de stengel afgeknipt.
@Sargonaut, Jammer dat je de flitser zo goed in de ogen ziet. Verder wel érg dichtbij en erg scherp. Netjes.
@iop tha man, geen macro, niet mooi, sorry.
@da_PSI, geen macro, wel mooi. Maar jammer dat hij op zo'n roestig ding zit.
@RMRJ, geen macro, en niet mooi, sorry.
@Sargonaut, netjes. Voor mijn doen te weinig scherp (had graag wat meer dof gezien).
@RMRJ, foto 1 zou ik de kleuren nog wat proberen te boosten, nu komt het wat koud over. 2 is erg dichtbij, maar hij is zo hard geflitsts dat de achtergrond geheel zwart is geworden. Dat vind ik persoonlijk niet mooi. En leefde die vlieg nog? Ziet er niet zo naar uit.
@Neron, Het lastige met mieren is dat ze te klein zijn om met een 1:1 lens als macro vast te leggen. Wat ik daarmee bedoel is dat de mier het onderwerp moet zijn (neem ik aan), maar hij een te weinig prominente rol in de foto inneemt. Daarvoor zou je nog een stuk dichterbij moeten komen. Dit geld voor beide foto's.
@Neron, kleuren zijn lekker, al zijn de schaduwen wat hard. Ook jammer dat een stuk van de bloem die scherp is wegvalt achter de voorste wazige bloem. Verder vind ik de achtergrond linksboven afleiden.
@Sargonaut, niet mijn ding. Zoals je zegt vet ranzig, en daar wordt ik niet vrolijk van
Zelf ben ik vanavond op jacht gegaan naar wat icarusblauwtjes. Met onder andere dit naar huis gekomen, wat me nog enigszins meeviel aangezien de harde wind en het slechte licht.

En dit is de grootte van zo'n beest
Mooi beestje en goede foto's, ik zie alleen op beide foto's een haartje zitten
Op #1 bovenin, boven de kop zeg maar, op #2 in het midden, onder het uiteinde van het beestje.
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 15-05-2011 22:42 ]
The devil is in the details.
offtopic:
thanks voor de info, die ga ik eens ff checken. zal wel op de sensor zitten...
thanks voor de info, die ga ik eens ff checken. zal wel op de sensor zitten...
@ Sargonaut Lijkt wel een scene uit Aliën 12, maar ook niet echt een plaat om lekker naar te kijken.
@TranceSetter Erg mooie foto's, zachte kleuren en mooie compo's. Niets op aan te merken

Geen idee wat voor insecten het precies zijn trouwens.
@TranceSetter Erg mooie foto's, zachte kleuren en mooie compo's. Niets op aan te merken

Geen idee wat voor insecten het precies zijn trouwens.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
De scherpte ligt bij deze twee platen precies goed op de kopjes. Goed gedaan zeg.
Met wat voor lens(combinatie) heb je dit gemaakt?
da_PSI: moeilijk om in te schatten hoe groot het beestje is, maar het lijkt niet echt macro. Wel een mooi beeld. Misschien net iets te hard geflitst?
RMRJ: grappig beeld, maar ik vind het horloge niet echt een meerwaarde en er is nogal veel lege ruimte. Die 2 macro's er na zijn wel knap gemaakt.
Sargonaut: met het bloemetje heb ik niet zoveel, de dode dansvlieg vind ik dan wel weer cool.
Neron: ik vind je miertjes het mooist. Zelf zou ik alles wat strakker kadreren.
TranceSetter: De eerste! Heel mooi, alleen jammer van de onscherpte op het vleugeltje maar daar zal de wind wel iets mee te maken hebben. Heel mooie toning.
Gutteguttegut: Fijne foto's! Vliegje misschien een tikkeltje centraal. Dansvliegje staat er wel mooi op.
En dan nog even een eigen bijdrage: een bedauwde viervlek. De weersomstandigheden waren de afgelopen weken verre van ideaal, dus was ik wel blij om deze te vinden.

Stack van een 5-tal foto's aan f/8. 180mm.
[Edit:] Deze past eigenlijk ook wel binnen het thema: een net uitgeslopen smaragdlibel.

1 foto aan f/14 op 60mm.
RMRJ: grappig beeld, maar ik vind het horloge niet echt een meerwaarde en er is nogal veel lege ruimte. Die 2 macro's er na zijn wel knap gemaakt.
Sargonaut: met het bloemetje heb ik niet zoveel, de dode dansvlieg vind ik dan wel weer cool.
Neron: ik vind je miertjes het mooist. Zelf zou ik alles wat strakker kadreren.
TranceSetter: De eerste! Heel mooi, alleen jammer van de onscherpte op het vleugeltje maar daar zal de wind wel iets mee te maken hebben. Heel mooie toning.
Gutteguttegut: Fijne foto's! Vliegje misschien een tikkeltje centraal. Dansvliegje staat er wel mooi op.
En dan nog even een eigen bijdrage: een bedauwde viervlek. De weersomstandigheden waren de afgelopen weken verre van ideaal, dus was ik wel blij om deze te vinden.

Stack van een 5-tal foto's aan f/8. 180mm.
[Edit:] Deze past eigenlijk ook wel binnen het thema: een net uitgeslopen smaragdlibel.

1 foto aan f/14 op 60mm.
[ Voor 11% gewijzigd door FLuKee op 18-05-2011 11:42 ]
Tokina 100mm f/2.8 op mn 40DVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 07:54:
De scherpte ligt bij deze twee platen precies goed op de kopjes. Goed gedaan zeg.
En uit de hand geschoten dus geen stack mogelijkheid.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Zo, laat ik hier ook maar eens een foto plaatsen:

Yellow-tail Caterpillar, Rups Donsvlinder , (Euproctis similis) by renbull, on Flickr
En natuurlijk het commentaar op jullie foto's;)
@FLuKee: Wat leuk op hem/haar uit het vel te zien kruipen.
Wat een douw zeg, wel gaaf plaatje zo, en natuurlijk een enorme DOF door de stack.
@Gutteguttegu: Lekker roze, en geel
, bijde wel wat centraal.
@TranceSetter, wat een prachtige vlinder zeg! eerste vin ik het beste gekaderd. aleen jammer dat daar de Bokeh wat vage lijnen heeft, dit is bij de tweede veel rustiger.
@Sargonaut, BAh
@Neron, volgens mij niet echt een Macro, maar wel mooie composite met die bloemmen.
@Neron, de mieren vallen een beetje weg in de achtergrond.
@RMRJ: lekkere stach van de meeldraden zeg! Je vlieg is ook mooi gestacked, maar wat vuil, misschien een keer met een levende proberen
@Sargonaut, je DOf is wat klein en daardoor geven de meeldraden die dichterbij zijn een wat onrustige Bokeh.

Yellow-tail Caterpillar, Rups Donsvlinder , (Euproctis similis) by renbull, on Flickr
En natuurlijk het commentaar op jullie foto's;)
@FLuKee: Wat leuk op hem/haar uit het vel te zien kruipen.
Wat een douw zeg, wel gaaf plaatje zo, en natuurlijk een enorme DOF door de stack.
@Gutteguttegu: Lekker roze, en geel
@TranceSetter, wat een prachtige vlinder zeg! eerste vin ik het beste gekaderd. aleen jammer dat daar de Bokeh wat vage lijnen heeft, dit is bij de tweede veel rustiger.
@Sargonaut, BAh
@Neron, volgens mij niet echt een Macro, maar wel mooie composite met die bloemmen.
@Neron, de mieren vallen een beetje weg in de achtergrond.
@RMRJ: lekkere stach van de meeldraden zeg! Je vlieg is ook mooi gestacked, maar wat vuil, misschien een keer met een levende proberen
@Sargonaut, je DOf is wat klein en daardoor geven de meeldraden die dichterbij zijn een wat onrustige Bokeh.
[ Voor 3% gewijzigd door renbull op 23-05-2011 11:18 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Na wat gelezen te hebben over de dealextreme tubes icm met canon 50mm 1.8 deze ook maar aangeschaft.
eerste test:
eerste test:
Ja, inmiddels aangepast, maar het word een donsvlinder. Jou shot is ook lekker, mooie compositie, bokeh, rustige achtergrond kleur en prima DOF! misschien het enige zijn de pluisjes bovenop de plant.FLuKee schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:45:
Fijn beeld Renbull, enig idee in welk beestje die gaat verpoppen?
Afgelopen zaterdag een tafereel tegengekomen dat ik moeilijk links kon laten liggen
[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 23-05-2011 11:20 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
offtopic:
Gefeliciteerd GutteGutteGut!
Gefeliciteerd GutteGutteGut!
@flukee: JEETJE complimenten, wat een ontzettend mooie plaat zeg! prachtig in alle opzichten.
[ Voor 3% gewijzigd door CashMoney op 26-05-2011 17:54 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk een donsvlinder.FLuKee schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:45:
Hoe krijg je dat in godsnaam zó scherp met een exposure van 1/8 seconde? Showcase plaat dit!FLuKee schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:45:
Afgelopen zaterdag een tafereel tegengekomen dat ik moeilijk links kon laten liggen
Bedankt allemaal 
Scherpte op 1/8, dat lukt enkel op statief met mirror-lockup natuurlijk. Bovendien is de foto om 6.40u 's ochtends gemaakt toen het nog heel windstil was. Ook het hommeltje was nog niet volledig wakker
Scherpte op 1/8, dat lukt enkel op statief met mirror-lockup natuurlijk. Bovendien is de foto om 6.40u 's ochtends gemaakt toen het nog heel windstil was. Ook het hommeltje was nog niet volledig wakker
Geweldig! Ik moet er misschien ook maar eens vroeg uit gaan. Nadeel van mijn macro objectief is dat ie vaak loopt te hunten... Focus is toch wel redelijk traag...(90mm Tamron) maar hij is wel retescherp...FLuKee schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:22:
Bedankt allemaal
Dit kan bij lange na niet tippen aan de foto's die hier geplaatst worden echt super gaaf! Helaas heb ik er geen goed statief voor en geen macro flitser dus het is een beetje behelpen wat dat betreft maargoed. Mijn pogingen:

7D, 85mm f/1.8 @ f/4, 1/200s, ISO 640

7D, 85mm f/1.8 @ f/4.5, 1/125s, ISO 640

[ Voor 35% gewijzigd door Ventieldopje op 26-05-2011 19:05 . Reden: Ruzie met thumbnails :/ ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Je kunt beter manuele focus gebruiken bij macro, vooral als je een lens hebt die sloom focust.ThAZiP schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:34:
[...]
Geweldig! Ik moet er misschien ook maar eens vroeg uit gaan. Nadeel van mijn macro objectief is dat ie vaak loopt te hunten... Focus is toch wel redelijk traag...(90mm Tamron) maar hij is wel retescherp...
Ik neem aan dat je de 85mm f1.8 van Canon hebt gebruikt?Ventieldopje schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:58:
Dit kan bij lange na niet tippen aan de foto's die hier geplaatst worden echt super gaaf! Helaas heb ik er geen goed statief voor en geen macro flitser dus het is een beetje behelpen wat dat betreft maargoed. Mijn pogingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je het gebruikt met tussenringen?
Voor eerste resultaten vind ik het best goed, je mist wat scherptediepte, dus een iets hoger F getal zal je wel helpen, dit in combinatie met een statief/monopod.
Waar komt die vignettering vandaan? Zelf gedaan of komt het door de tussenringen?
Ossi vroeg:
Ik neem aan dat je de 85mm f1.8 van Canon hebt gebruikt?
Jup dat heb ik, met zonnekap.
Jup, dat ook. Ik kan niet meer precies herrinneren hoeveel precies. Dit waren tussen ringen met electronische contactjes
Voor eerste resultaten vind ik het best goed, je mist wat scherptediepte, dus een iets hoger F getal zal je wel helpen, dit in combinatie met een statief/monopod.
Klopt, ik heb hier de kodak versie van de Gorrillapod staan, de grote, maar zelfs die zakt door zijn pootjes of knikt zijn hoofdje (awww, sneu he) zodra ik mijn 7D + grip + glas er op zet
Een kleiner diafragma was dus helaas niet goed mogelijk imo. Ik wil nog wel een keer een MP-E 65 halen met een macro flitser maargoed, dat is dus nog even sparen 
Waar komt die vignettering vandaan? Zelf gedaan of komt het door de tussenringen?
Gedeeltelijk door de tussenringen maar dat is makkelijk te corrigeren in lightroom, verder heb ik de vignettering in deze foto's zelf toegevoegt om de focus op het onderwerp te leggen, nou moet ik zeggen dat het effect wat over done lijkt op een thumbnail, maar groter vind ik het zelf wel goed uit pakken
Ik neem aan dat je de 85mm f1.8 van Canon hebt gebruikt?
Jup dat heb ik, met zonnekap.
Jup, dat ook. Ik kan niet meer precies herrinneren hoeveel precies. Dit waren tussen ringen met electronische contactjes
Klopt, ik heb hier de kodak versie van de Gorrillapod staan, de grote, maar zelfs die zakt door zijn pootjes of knikt zijn hoofdje (awww, sneu he) zodra ik mijn 7D + grip + glas er op zet
Gedeeltelijk door de tussenringen maar dat is makkelijk te corrigeren in lightroom, verder heb ik de vignettering in deze foto's zelf toegevoegt om de focus op het onderwerp te leggen, nou moet ik zeggen dat het effect wat over done lijkt op een thumbnail, maar groter vind ik het zelf wel goed uit pakken
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ventieldopje: qua scherpte is het zeker niet onverdienstelijk maar je komt toch wel wat DoF te kort, bij macro ga je toch al snel afstoppen tot f/8; f/10 of zelfs f/16 en hoger als je "veel" scherptediepte wil. De kleurtoning is speciaal, zelf geef ik de voorkeur aan iets meer opgewekte kleuren, al is dat natuurlijk maar een kwestie van persoonlijke voorkeur en concept.
Gezien de beperkingen toch goed gedaan
Zaterdag één van de mooiste juffersoorten der lage landen gezocht én gevonden
Gezien de beperkingen toch goed gedaan
Zaterdag één van de mooiste juffersoorten der lage landen gezocht én gevonden
@Fluke, ja klopt, ik had de ISO nog wat verder kunnen pushen om zo op f/8 te komen.
En wat een ontzettend scherpe foto is dat, niet normaal meer! Mooi met dat rustige groen zonder dat die spriet er in weg valt!
En wat een ontzettend scherpe foto is dat, niet normaal meer! Mooi met dat rustige groen zonder dat die spriet er in weg valt!
www.maartendeboer.net
@flukee: Mooie weidebeekjuffer(s). Ik was laatst aan het wandelen langs de rivier de Roer bij Vlodrop, en daar zaten tientallen, zoniet honderden weidebeekjuffers. Nog nooit zoveel bij elkaar gezien.
Heb een paar foto's gemaakt, zal ze binnenkort eens uploaden.
Ik moet wel zeggen dat ik de juffers in jouw stacks wel erg van hun omgeving gescheiden vind. Ik zie liever iets meer omgeving erbij i.p.v. enkel een groene waas, wat de foto nogal "steriel" maakt.
Ik moet wel zeggen dat ik de juffers in jouw stacks wel erg van hun omgeving gescheiden vind. Ik zie liever iets meer omgeving erbij i.p.v. enkel een groene waas, wat de foto nogal "steriel" maakt.
[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-05-2011 22:09 ]
@ventieldopje de bewerking is me te extreem. Insecten kun je leuke dingen op doen, maar dit me wat te ver qua bewerking. Technisch is er ook nog wat verbetering te scoren (btw. wacht maar met die mpe-lens en haal je eerst eens een 1:1 macrolens
Die MPE is een mean bitch en vergt serieus wat kennis / technische kunde).
@fluke: niets op aan te merken. Lekker strakke foto, heerlijk scherp, mooie kleuren en een sterke compositie. Mooi gedaan.
En een eigen werkje, gemaakt met mijn sigma 150mm en een lading extension tubes erop: een krabspinnetje

@fluke: niets op aan te merken. Lekker strakke foto, heerlijk scherp, mooie kleuren en een sterke compositie. Mooi gedaan.
En een eigen werkje, gemaakt met mijn sigma 150mm en een lading extension tubes erop: een krabspinnetje

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Haha lekker aardig pol, bedankt voor de tip (ofzo) maar die MP-E 65 gaat er toch komen
Maargoed, foto 3 van je vind ik wel de beste van de 4, bijna het zelfde als 4 alleen zitten daar de poten heel naar in de weg. Foto 2 vind ik ook wel leuk
Wat een leuk beesje zeg!
Edit: Met Imagine eens
Edit: Met Imagine eens
[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 30-05-2011 01:27 ]
www.maartendeboer.net
Verwijderd
@FLuKee: Nette foto's.
@polthemol: Foto 2 en 3 vind ik het best. Wel zit er een behoorlijk gele waas over foto 3 heen.
Rups van de grote wintervlinder

Rups van de nunvlinder
@polthemol: Foto 2 en 3 vind ik het best. Wel zit er een behoorlijk gele waas over foto 3 heen.
Rups van de grote wintervlinder

Rups van de nunvlinder
Aham brahmasmi: ik begrijp wel dat zo'n egale achtergrond nogal klinisch aan doet, maar als je zo'n juffertje op een redelijk geïsoleerde stengel vindt, dan heb je aan 180mm heel snel zo'n achtergronden. Ik probeer dat wel te compenseren door met subtiele vignettering en lichte kleuren te werken.
Polthemol: ook knap gedaan, wat een dikkerd heb je daar gevonden zeg
Heel goed geflitst ook!
Imagine: mooie rupsjes, misschien wel even die stofjes wegclonen bij de eerste.
Polthemol: ook knap gedaan, wat een dikkerd heb je daar gevonden zeg
Imagine: mooie rupsjes, misschien wel even die stofjes wegclonen bij de eerste.
@ FLuKee:
Geweldig. Zoveel scherpte. Vooral de tweede spreekt me erg aan, met name door de mooie en zachte kleuren van de libel. Ik ga daar ook maar eens mee experimenteren; stack fotografie. Als ik wat meer tijd heb ga ik daar eens voor zitten.
@ renbull:
Op het kleine plaatje komt ie niet zo goed tot zijn recht vergeleken met doorklikken naar je flickr page. Super shot. Lekker rustige bokeh.
@ cymox:
Moet ze ook maar eens gaan bestellen, weliswaar voor Nikon...
@ FLuKee #2:
Al commentaar gegeven.. Absolute showcase plaat.
@ Ventieldopje:
Ik vind de toning van je foto's niet mooi. Te groen Misschien nog eens even door photoshop / LR halen? Persoonlijk vind ik het toevoegen van vignettering ook wel wat hebben, maar bij de macroshots zoals de jouwe zou ik het achterwege laten. Vind de tweede qua compositie wel stoer! En scherp
.
@ FLuKee #3:
Scherpte en kleuren zijn helemaal mijn ding. Geweldig om te zien dat als je verstand van zaken hebt, je zulke vette resultaten uit de D90 kunt krijgen. Natuurlijk weer een prachtig insect vastgelegd, de bohek en kleuren zijn geweldig. Respect!
@ polthemol:
Wederom bevestiging dat ik moet gaan kijken naar de tubes
. Mooie shots. Vaak vergeet men dat het daadwerkelijke beestje zo klein is, dat je amper de pootjes kunt tellen. Persoonlijk spreekt de eerste me qua compositie het meest aan, de derde ook. Ben het eens met de opmerking over de kleuren. Geel waasje inderdaad, maar niet storend.
@ Imagine:
Erg fraai! Vooral de eerste met de weglopende DoF naar het achterlijf is erg fraai. Ik had graag een grotere versie (doorklik) gezien. Klein detail, ik vind je signature storend. Maar dat staat natuurlijk los van je foto's, maar ik zou persoonlijk kiezen voor een wat subtielere versie..
Gisteren bij mijn pa wat foto's gemaakt voor zijn website waarmee we bezig zijn. Ik wilde graag een macro maken van een gloeiend radiobuisje. Dit is één van de resultaten. Vond hem geslaagd. Vooral de grotere versie.

Klik voor groot.
Het is weer eens wat anders dan de mooie insectjes en bloemetjes. Eigen puntje van kritiek; bij de grotere foto is beter te zien dat er wat aanslag op het glas van de buisjes zit. Das jammer...
Edit:/
Ik zie om dit scherm dat er links onderin wat ruis / compressie shit te zien is. Ik denk dat dat te maken heeft met de upload. Dit zal ik nog even checken en aanpassen...
Geweldig. Zoveel scherpte. Vooral de tweede spreekt me erg aan, met name door de mooie en zachte kleuren van de libel. Ik ga daar ook maar eens mee experimenteren; stack fotografie. Als ik wat meer tijd heb ga ik daar eens voor zitten.
@ renbull:
Op het kleine plaatje komt ie niet zo goed tot zijn recht vergeleken met doorklikken naar je flickr page. Super shot. Lekker rustige bokeh.
@ cymox:
Moet ze ook maar eens gaan bestellen, weliswaar voor Nikon...
@ FLuKee #2:
Al commentaar gegeven.. Absolute showcase plaat.
@ Ventieldopje:
Ik vind de toning van je foto's niet mooi. Te groen Misschien nog eens even door photoshop / LR halen? Persoonlijk vind ik het toevoegen van vignettering ook wel wat hebben, maar bij de macroshots zoals de jouwe zou ik het achterwege laten. Vind de tweede qua compositie wel stoer! En scherp
@ FLuKee #3:
Scherpte en kleuren zijn helemaal mijn ding. Geweldig om te zien dat als je verstand van zaken hebt, je zulke vette resultaten uit de D90 kunt krijgen. Natuurlijk weer een prachtig insect vastgelegd, de bohek en kleuren zijn geweldig. Respect!
@ polthemol:
Wederom bevestiging dat ik moet gaan kijken naar de tubes
@ Imagine:
Erg fraai! Vooral de eerste met de weglopende DoF naar het achterlijf is erg fraai. Ik had graag een grotere versie (doorklik) gezien. Klein detail, ik vind je signature storend. Maar dat staat natuurlijk los van je foto's, maar ik zou persoonlijk kiezen voor een wat subtielere versie..
Gisteren bij mijn pa wat foto's gemaakt voor zijn website waarmee we bezig zijn. Ik wilde graag een macro maken van een gloeiend radiobuisje. Dit is één van de resultaten. Vond hem geslaagd. Vooral de grotere versie.

Klik voor groot.
Het is weer eens wat anders dan de mooie insectjes en bloemetjes. Eigen puntje van kritiek; bij de grotere foto is beter te zien dat er wat aanslag op het glas van de buisjes zit. Das jammer...
Edit:/
Ik zie om dit scherm dat er links onderin wat ruis / compressie shit te zien is. Ik denk dat dat te maken heeft met de upload. Dit zal ik nog even checken en aanpassen...
[ Voor 3% gewijzigd door ThAZiP op 30-05-2011 09:35 . Reden: . ]
Thazip, kga nog eens kijken naar de kleuren en vignettering, zal hier een paar versies plaatsen van de 2e foto (welke ik het meest geslaagd vind). Eerst ga ik even mijn longen zoeken, ben ze vanacht in m'n dromen kwijt geraakt volgens mij x__x
Wat betreft je foto, erg gaaf gedaan alleen zou ik niet weten wat het was als je het er niet bij had gezet
Maar nu ik weet wat het is, super gaaf! Met tubes kun je dit soort dingen ook leuk doen, dan had je meer een close-up van het draadje kunnen maken zodat je de weerspiegeling in het glas niet zo veel hebt
Wat betreft je foto, erg gaaf gedaan alleen zou ik niet weten wat het was als je het er niet bij had gezet
[ Voor 39% gewijzigd door Ventieldopje op 30-05-2011 10:50 ]
www.maartendeboer.net
Klopt, een tube om een tube op de plaat te zetten. Of op youtube...
Nog een snelle poging met een grotere DOF en ingebouwde flitser van de 7D

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/8.0, 1/250s, ISO 200

100% cropje
Nog 1tje dan

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/6.3, 1/200s, ISO 800, 34mm tube
Volgende keer alle tubes eens op mn 50mm gooien

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/8.0, 1/250s, ISO 200

100% cropje
Nog 1tje dan

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/6.3, 1/200s, ISO 800, 34mm tube
Volgende keer alle tubes eens op mn 50mm gooien
[ Voor 56% gewijzigd door Ventieldopje op 31-05-2011 19:21 ]
www.maartendeboer.net
Eerste kijkt wel goed weg, al ben ik persoonlijk niet een groot aanhanger van de strontvlieg... De tweede vind ik ook de kleur groen weer zo.... tjsa, apart... Zit je in LR of PS met de schuifjes te spelen? Of komt dit zo uit je camera?
Dat doe ik expres die groen tint, vind het wel mooi afsteken tegen het gele en geeft het een beetje een soort buitenaardse look 
En persoonlijk ben ik ook geen groot aanhanger van strontvliegen maargoed, het was ook meer kijken hoe het zou worden met de ingebouwde flitser
En persoonlijk ben ik ook geen groot aanhanger van strontvliegen maargoed, het was ook meer kijken hoe het zou worden met de ingebouwde flitser
www.maartendeboer.net
Verwijderd
De bewerkingen vind ik niet mooi. Fototechnisch zijn de plaatjes wel weer een stuk sterker. Je kan eens een externe flitser overwegen. Die kun je aansturen met je 7D voor nog mooiere flitsresultaten.
1) Roofvlieg

2)Appelbloedluis (denk ik)
1) Roofvlieg

2)Appelbloedluis (denk ik)
Die tweede vind ik wat minder, maar die eerste is prachtig, wat een beest! En wat betreft die bewerkingen, iets persoonlijks denk ik
www.maartendeboer.net
Verwijderd
@Ventieldopje: Vind die met het mugje erg leuk. De kleur-aanpassing van het mugje komt ook wel goed over, maar bij de vlieg vind ik het wat minder.
@Imagine: Vlieg is mooi scherp. Jammer dat de haartjes op de rug afgesneden zijn, iets te sterk gecropped?
Het luisje heeft een bontjas?
Ik blijf me verbazen over hoe harig sommige insekten zijn, maar deze maakt het wel heel erg ... bont. 
Volgende foto's zijn met gemaakt met een 100mm, icm 1(31mm) of 2(31+21mm) extension tubes:

-Weidewants.

-Paartje teken.

-Fruitvliegje.
@Imagine: Vlieg is mooi scherp. Jammer dat de haartjes op de rug afgesneden zijn, iets te sterk gecropped?
Het luisje heeft een bontjas?
Volgende foto's zijn met gemaakt met een 100mm, icm 1(31mm) of 2(31+21mm) extension tubes:

-Weidewants.

-Paartje teken.

-Fruitvliegje.
@ Imagine:
Eerste is erg cool! Mooie kleuren en scherp op de juiste punten in de foto. De tweede vind ik niet zo erg geslaagd. Insectje en compositie niet zo.
Het is ook leuk als je commentaar geeft op de foto's boven je
...
@Sargonaut:
De eerste heeft mijn voorkeur. Mooie compositie, zalige bokeh, heerlijk scherp, mooie kleuren... Kick hoor! Twee en drie zijn natuurlijk ook fraai, echter spreken ze me niet zo aan, misschien mede omdat het teken zijn
. De vierde ook erg fraai. Mooi om te zien hoe de vlieg scherp is, en zowel het blaadje wat naar voren komt als de achtergrond erg rustig onscherp zijn. Nice!
Eerste is erg cool! Mooie kleuren en scherp op de juiste punten in de foto. De tweede vind ik niet zo erg geslaagd. Insectje en compositie niet zo.
Het is ook leuk als je commentaar geeft op de foto's boven je
@Sargonaut:
De eerste heeft mijn voorkeur. Mooie compositie, zalige bokeh, heerlijk scherp, mooie kleuren... Kick hoor! Twee en drie zijn natuurlijk ook fraai, echter spreken ze me niet zo aan, misschien mede omdat het teken zijn
@Sargonaut, die eerste vind ik echt geweldig, eens met Thazip alleen vind ik de crop wel aardig krap, had persoonlijk nog wel een stukje aan de rechterkant bij gemogen.
Die twee teken zijn ook leuk gedaan, mooie egale achtergrond maar het onderwerp is niet helemaal scherp zo ver ik kan zien op flickr maar toch een geslaagde foto!
Als laatste die vlieg, beetje onrustige achtergrond maar heeft ook wel weer wat, gewoon mooie foto (:
Die twee teken zijn ook leuk gedaan, mooie egale achtergrond maar het onderwerp is niet helemaal scherp zo ver ik kan zien op flickr maar toch een geslaagde foto!
Als laatste die vlieg, beetje onrustige achtergrond maar heeft ook wel weer wat, gewoon mooie foto (:
www.maartendeboer.net
@Ventieldopje: De eerste is met selectief kleurgebruik bewerkt? Ziet er op zich grappig uit, maar je moet er wel van houden. 
@Imagine: De eerste is mooi vastgelegd, alleen wel krap gekaderd. Is het een crop of kan je er niks meer aan doen?
@Sargonaut: Leuke composities bij #1 en #4.
Ik heb zelf ook eindelijk weer eens tijd gehad om een rondje in het bos te maken. Ik twijfel nog een beetje over de kleuren, misschien iets te licht?

IMG_0617 by wilcovanderveer, on Flickr
@Imagine: De eerste is mooi vastgelegd, alleen wel krap gekaderd. Is het een crop of kan je er niks meer aan doen?
@Sargonaut: Leuke composities bij #1 en #4.
Ik heb zelf ook eindelijk weer eens tijd gehad om een rondje in het bos te maken. Ik twijfel nog een beetje over de kleuren, misschien iets te licht?

IMG_0617 by wilcovanderveer, on Flickr
Het vliegjes seizoen is losgebarsten zie ik! Er zitten hele mooie plaatjes tussen. Ik vind het vooral kundig dat jullie het geduld op kunnen brengen om zo'n vlieg te pakken te krijgen. Ik houd het bij wat minder beweeglijke onderwerpen.

en

en
Wauw zeg, mooie foto's!
Jammer alleen dat bij 1 een stukje links wegvalt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Noxa, eens met Joopieboy, verder hele toffe foto. Die #2 is ook gaaf!
@wvdveer niks meer aan doen, prachtige foto!

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/8.0, 1/200s, ISO 400
Enige wat ik jammer vind aan deze foto is het iets onscherpe oogje, of tenminste zo lijkt het

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/8.0, 1/250s, ISO 400
@wvdveer niks meer aan doen, prachtige foto!

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/8.0, 1/200s, ISO 400
Enige wat ik jammer vind aan deze foto is het iets onscherpe oogje, of tenminste zo lijkt het

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/8.0, 1/250s, ISO 400
[ Voor 25% gewijzigd door Ventieldopje op 03-06-2011 14:56 ]
www.maartendeboer.net
Noxa: Erg fijne kleuren, het missende stukje bij de bovenste vind ik persoonlijk niet heel storend.
Ventieldopje: Ze zijn allebei een beetje soft volgens mij. Zijn het crops van je 50mm?
Misschien is het geen macro, maar closeup? Onderstaande foto mag hier iig niet aan de muur komen hangen van de vrouw des huizes.

IMG_0109 by wilcovanderveer, on Flickr
Ventieldopje: Ze zijn allebei een beetje soft volgens mij. Zijn het crops van je 50mm?
Misschien is het geen macro, maar closeup? Onderstaande foto mag hier iig niet aan de muur komen hangen van de vrouw des huizes.

IMG_0109 by wilcovanderveer, on Flickr
Haha, vrouwen en insecten ook altijd
Maar nee het zijn geen crops, alleen geresized
Op 100% kun je de facet ogen zien in de 2e foto
www.maartendeboer.net
Coole foto's!Noxa schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:18:
Het vliegjes seizoen is losgebarsten zie ik! Er zitten hele mooie plaatjes tussen. Ik vind het vooral kundig dat jullie het geduld op kunnen brengen om zo'n vlieg te pakken te krijgen. Ik houd het bij wat minder beweeglijke onderwerpen.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Heb effe op je flickr gekeken, maar jij mag je zolder wel eens opruimen. En ik denk dat je manier van wasjes draaien ook wel wat beter kan
@Noxa op je flickr, "wasmachine says no"
www.maartendeboer.net
@noxa: de belletjes spatten er goed af! mooi gedaan.
@ventieldopje: de eerste (rups) vind ik erg mooi, de tweede heb ik niet zoveel mee...
@wvdveer: een verschrikkelijk lelijk model prachtig vastgelegd
Een nieuw plaatje van mij.
@ventieldopje: de eerste (rups) vind ik erg mooi, de tweede heb ik niet zoveel mee...
@wvdveer: een verschrikkelijk lelijk model prachtig vastgelegd
Een nieuw plaatje van mij.
@ wvdveer:
Het is inderdaad misschien niet echt een macro, maar wel erg mooi neergezet. Misschien kom je meer richting macro als je 'em cropt? Heerlijke bokeh trouwens.
@ CashMoney:
Geweldig. Volgens mij heb je de kleuren wel een boost(je) gegeven in PS maar ik vind het echt een super coole opname. Wat een scherpte. Ik kan niet naar de flickr pagina doorklikken, dus kan geen EXiF lezen, zou wel wat meer info willen zien
Gisterenavond na thuiskomt van het Bredase Jazzfestival, kwam ik er binnen achter dat er een rups ofzo op mijn sneaker zat. Het beestje op een A4-tje gezet en wat plaatjes geschoten. Achteraf was het qua creativiteit misschien beter geweest om hem gewoon op mijn sneaker te laten zitten...

Klik voor groot
Het is inderdaad misschien niet echt een macro, maar wel erg mooi neergezet. Misschien kom je meer richting macro als je 'em cropt? Heerlijke bokeh trouwens.
@ CashMoney:
Geweldig. Volgens mij heb je de kleuren wel een boost(je) gegeven in PS maar ik vind het echt een super coole opname. Wat een scherpte. Ik kan niet naar de flickr pagina doorklikken, dus kan geen EXiF lezen, zou wel wat meer info willen zien
Gisterenavond na thuiskomt van het Bredase Jazzfestival, kwam ik er binnen achter dat er een rups ofzo op mijn sneaker zat. Het beestje op een A4-tje gezet en wat plaatjes geschoten. Achteraf was het qua creativiteit misschien beter geweest om hem gewoon op mijn sneaker te laten zitten...

Klik voor groot
No problem...Inderdaad wat lichte correcties uitgevoerd in Lightroom, maar dat moet ik wel als ik Raw schiet.@CashMoney: ... zou wel wat meer info willen zien
Wat exif betreft:
Camera: Panasonic Lumix GH1
Lens: Tokina ATX FD 90mm f 2.5
Diafragma: f5.6
Iso: 200
Shutterspeed: 1/125
Geen flash
Handheld
Tjonge.... ik ben al weer een poosje weg uit dit toppic, maar zo af en toe kijk eens even. Maar wat een mooie plaatjes.
Dus het begon bij mij ook weer een beetje te kriebelen om weer een wat Macro's te maken. Iets wat ik toch wel heel graag doe, en weer ga oppakken (dus gewoon tijd voor maken).
Het commentaar geven dat doe ik de volgende keer weer, maar eerst maar weer even voorstellen met wat plaatjes van deze zondag.
1)

2)

3)
Dus het begon bij mij ook weer een beetje te kriebelen om weer een wat Macro's te maken. Iets wat ik toch wel heel graag doe, en weer ga oppakken (dus gewoon tijd voor maken).
Het commentaar geven dat doe ik de volgende keer weer, maar eerst maar weer even voorstellen met wat plaatjes van deze zondag.
1)

2)

3)
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Eindelijk gelukt de glans van dit torretje een keer goed vast te leggen...
Je bent alleen een stukje bloem vergeten, maar hij is wel leuk ja
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hijs nep! Hijs van brons!
Mooi plaatje alleen je had hem wel mogen croppen en er mist inderdaad een stukje bloem! 
TUDUDUDUUUU SPIDERMANNNN

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/13.0, 1/250s, ISO 100
TUDUDUDUUUU SPIDERMANNNN

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/13.0, 1/250s, ISO 100
[ Voor 47% gewijzigd door Ventieldopje op 07-06-2011 00:23 ]
www.maartendeboer.net
@ventieldopje je mist voor wat je probeert te doen toch scherpte met je lens. Macrofotografie laat dat instant zien
Ik zou eens proberen om met de externe flitser te werken om zo je onderwerpen te bevriezen. Met een minisoftboxje erom heen kun je meer dan aardige belichting krijgen (ik gebruik zelf een flitser op mijn statief, camera doe ik handheld, ik kan easy 1/250ste halen op f16, met alle tubes op mijn macrolens geschroeft, terwijl alles wel nog netjes scherp blijft.
Je 3de foto vind ik dan wel weer erg sterk. Grappig wezentje, waar de bewerking nog iets aan toevoegt.
@imagine beide foto's zijn technisch wel aardig (die luis mist wel wat contrast en kan ook nog een beetje extra licht gebruiken), ik vind ze qua compositie minder. Te zijdelings op de foto gezet, meer een registratie van het insect. De roofvlieg zit ook vrij hoog in het kader, wat meer ruimte had de foto al verbeterd
@sargonaut die eerste is erg leuk qua compositie. Ik had het beestje wel rechts wat meer ruimte gegeven, de spriet neigt nu net erbuiten te vallen. De rest vind ik minder. Composities zijn niet helemaal lekker daar.
@wvdveer ik denk niet dat de belichting het probleem is, maar het feit dat je boven het insect staat
Vooral met de kleine beestjes loont het zich om door de knieen te gaan
Vogelperspectief of kikkerperspectief (of iets er tussenin) maakt een immens groot verschil met hoe je naar een onderwerp kijkt, ookal is de vergroting identiek gelijk. Vliegje doet me wel lekker scherp aan
@noxa die tweede vind ik heel erg sterk ! Mooi hoe je die bubbeltjes erop ziet. Knap gedaan
@ventieldopje rupsje is serieus mooi. De belichting nog een tikkeltje omhoog en ik vind hem helemaal perfect. De tweede is niet erg interessant door de compositie.
@wvdveer iets minder DOF had de foto goed gedaan. Beetje bijcroppen gaat ook helpen (flink deel van de rechterhelft eraf). Jammer is dat de achtergrond rechts wat donkerder aandoet, de steel waar het mormel op zit ook. Dat zorgt naar mijn smaak voor een beetje een rare belichting.
@cashmoney knappe foto. Beetje een onrustige dof wel en helaas ook een beetje een donkere achtergrond. Met de funky kleuren van de sprinkhaan en die bloem zou een wat meer lentekleurige achtergrond de foto promoveren tot een toppertje.
@thazip te donker naar mijn mening. Mag nog wel een stop licht bij
@montana ik heb bij alle 3 je foto's het diee dat de scherpte niet helemaal lekker is of dat je er naast zat met de focus. Kan misschien ook aan de resize liggen. De laatste is wel het beste, maar mag nog wel iets lichter.
@cashmoney meer dan netjes gedaan dat schildje ! Ik heb hier ook al ik weet niet hoeveel foto's gewist omdat ik die verrekte blinkende schildjes nooit goed belicht kreeg. Jij hebt het mormel hier meer dan netjes uitgelicht gekregen, netjes scherp ook. Mooie foto.
@ventieldopje you lucky bastard met die spin
Ben al zo lang hier aan het zoeken om eens een spin tegen te komen die met een eierpakketje aan de sleep is. Wel weer te veel van bovenop gefotografeerd. Lager gaan is key en je hebt, vooral met zoeen scene, een awesome foto veel sneller bereikt.
Over mijn spin: hij is inderdaad wat gelig, maar ik krijg hem hier niet echt goed ermee. De spin is geel en de tafel waarop het beestje zat is begroeid met moszooi die ook gelig oplicht als je erop flitst, resultaat is een witbalans die alle kanten opschiet. Ik vond het zelf niet al te hard storen wel, dus heb het maar gelaten voor wat het is
En nu weer een nieuwe foto: kleine wants. Foto is niet gecropt (langleve de tubes ! >) ), belichting is 430ex, direct links van mijn camera, met een minisoftbox erop. Headon op het beestjes geflitst.
Je 3de foto vind ik dan wel weer erg sterk. Grappig wezentje, waar de bewerking nog iets aan toevoegt.
@imagine beide foto's zijn technisch wel aardig (die luis mist wel wat contrast en kan ook nog een beetje extra licht gebruiken), ik vind ze qua compositie minder. Te zijdelings op de foto gezet, meer een registratie van het insect. De roofvlieg zit ook vrij hoog in het kader, wat meer ruimte had de foto al verbeterd
@sargonaut die eerste is erg leuk qua compositie. Ik had het beestje wel rechts wat meer ruimte gegeven, de spriet neigt nu net erbuiten te vallen. De rest vind ik minder. Composities zijn niet helemaal lekker daar.
@wvdveer ik denk niet dat de belichting het probleem is, maar het feit dat je boven het insect staat
@noxa die tweede vind ik heel erg sterk ! Mooi hoe je die bubbeltjes erop ziet. Knap gedaan
@ventieldopje rupsje is serieus mooi. De belichting nog een tikkeltje omhoog en ik vind hem helemaal perfect. De tweede is niet erg interessant door de compositie.
@wvdveer iets minder DOF had de foto goed gedaan. Beetje bijcroppen gaat ook helpen (flink deel van de rechterhelft eraf). Jammer is dat de achtergrond rechts wat donkerder aandoet, de steel waar het mormel op zit ook. Dat zorgt naar mijn smaak voor een beetje een rare belichting.
@cashmoney knappe foto. Beetje een onrustige dof wel en helaas ook een beetje een donkere achtergrond. Met de funky kleuren van de sprinkhaan en die bloem zou een wat meer lentekleurige achtergrond de foto promoveren tot een toppertje.
@thazip te donker naar mijn mening. Mag nog wel een stop licht bij
@montana ik heb bij alle 3 je foto's het diee dat de scherpte niet helemaal lekker is of dat je er naast zat met de focus. Kan misschien ook aan de resize liggen. De laatste is wel het beste, maar mag nog wel iets lichter.
@cashmoney meer dan netjes gedaan dat schildje ! Ik heb hier ook al ik weet niet hoeveel foto's gewist omdat ik die verrekte blinkende schildjes nooit goed belicht kreeg. Jij hebt het mormel hier meer dan netjes uitgelicht gekregen, netjes scherp ook. Mooie foto.
@ventieldopje you lucky bastard met die spin
Over mijn spin: hij is inderdaad wat gelig, maar ik krijg hem hier niet echt goed ermee. De spin is geel en de tafel waarop het beestje zat is begroeid met moszooi die ook gelig oplicht als je erop flitst, resultaat is een witbalans die alle kanten opschiet. Ik vond het zelf niet al te hard storen wel, dus heb het maar gelaten voor wat het is
En nu weer een nieuwe foto: kleine wants. Foto is niet gecropt (langleve de tubes ! >) ), belichting is 430ex, direct links van mijn camera, met een minisoftbox erop. Headon op het beestjes geflitst.
[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 09-06-2011 22:13 . Reden: dubbele foto ontdubbelt :) ]
@ventieldopje: Mooie spin, maar de kleuren en het standpunt /compositie vind ik niet zo interessant.
@polthemol: Gaaf hoe je de wants zo in de ogen kijkt, erg mooi laag standpunt! Wel jammer dat je eigenlijk maar één kleur in de foto ziet: geel.
Interessant topic!
Ik wil deze zomer ook eens storten op macro fotografie.
Ik heb geen macrolens. Maar ik ben nu aan het experimenteren met een Raynox DCR250 voorzetlens.
En ik heb een oude Zuiko Om lens met een heleboel tussenringen.
Deze foto een paar uur geleden gemaakt met de Olympus E520, Zuiko 40-150mm, Raynox DCR250, Metz 48 met softbox:

Springspin by Leendert Visser, on Flickr
@polthemol: Gaaf hoe je de wants zo in de ogen kijkt, erg mooi laag standpunt! Wel jammer dat je eigenlijk maar één kleur in de foto ziet: geel.
Interessant topic!
Ik wil deze zomer ook eens storten op macro fotografie.
Ik heb geen macrolens. Maar ik ben nu aan het experimenteren met een Raynox DCR250 voorzetlens.
En ik heb een oude Zuiko Om lens met een heleboel tussenringen.
Deze foto een paar uur geleden gemaakt met de Olympus E520, Zuiko 40-150mm, Raynox DCR250, Metz 48 met softbox:

Springspin by Leendert Visser, on Flickr
Je hebt het hier over de eerste foto neem ik aan? Volgens mij is deze bijna vanaf gelijke hoogte als de vlieg gemaakt (als ik het me goed herinner had ik smerige knieenpolthemol schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:04:
@wvdveer ik denk niet dat de belichting het probleem is, maar het feit dat je boven het insect staatVooral met de kleine beestjes loont het zich om door de knieen te gaan
Vogelperspectief of kikkerperspectief (of iets er tussenin) maakt een immens groot verschil met hoe je naar een onderwerp kijkt, ookal is de vergroting identiek gelijk. Vliegje doet me wel lekker scherp aan
[afbeelding]
Mooie wants trouwens, dof is wel een beetje kort.
Verwijderd
@CashMoney: Nette foto. Mooi belicht.
@ThAZiP: De witte achtergrond vind ik niet mooi. Kon je de rups niet ergens op een een takje/blad kwijt?
@Montana: nr 2 en 3 zijn mooi.
@CashMoney: Mooi belicht weer. Alleen had het bloemetje er volledig op moeten staan.
@Ventieldopje: Wel sterk vergroot maar verder niet veel te zient qua kleur/compositie
@polthemol: De voelsprieten zitten een beetje in de weg. Verder wel een leuk standpunt.
@gimpy: Springspinnetjes blijven leuke modellen. Qua achtergrond niet bijzonder.
Blauwe glazenmaker:

@ThAZiP: De witte achtergrond vind ik niet mooi. Kon je de rups niet ergens op een een takje/blad kwijt?
@Montana: nr 2 en 3 zijn mooi.
@CashMoney: Mooi belicht weer. Alleen had het bloemetje er volledig op moeten staan.
@Ventieldopje: Wel sterk vergroot maar verder niet veel te zient qua kleur/compositie
@polthemol: De voelsprieten zitten een beetje in de weg. Verder wel een leuk standpunt.
@gimpy: Springspinnetjes blijven leuke modellen. Qua achtergrond niet bijzonder.
Blauwe glazenmaker:

@allen die een stuk van de bloem misten in de laatste... ja balen
was mooier geweest inderdaad
@ventieldopje: gaaf een spin met eitjes, vind alleen de hoek waaronder de foto genomen is niet lekker. maakt hem wel heel apart, (geen 12 in een dozijn) waar ik dan wel weer van hou, maar deze hoek heeft niet mijn voorkeur.
@polthemol: mis teveel aan scherpte en rijkheid aan kleur bij deze wants
@gimpy: knap belicht deze foto, de ogen komen er mooi uit wat altijd de uitdaging is deze jongens
@imagine: wat een geweldig scherpte en briljante kleurstelling in deze serie. nummer is verreweg mijn favoriet.
kwam vandaag een dorstig lieveheersbeestje tegen

(en ja de bloem staat er weer niet helemaal op...
)
en dit verlegen dametje of ventje, wie het weet mag het zeggen!
@ventieldopje: gaaf een spin met eitjes, vind alleen de hoek waaronder de foto genomen is niet lekker. maakt hem wel heel apart, (geen 12 in een dozijn) waar ik dan wel weer van hou, maar deze hoek heeft niet mijn voorkeur.
@polthemol: mis teveel aan scherpte en rijkheid aan kleur bij deze wants
@gimpy: knap belicht deze foto, de ogen komen er mooi uit wat altijd de uitdaging is deze jongens
@imagine: wat een geweldig scherpte en briljante kleurstelling in deze serie. nummer is verreweg mijn favoriet.
kwam vandaag een dorstig lieveheersbeestje tegen

(en ja de bloem staat er weer niet helemaal op...
en dit verlegen dametje of ventje, wie het weet mag het zeggen!
[ Voor 8% gewijzigd door CashMoney op 11-06-2011 17:54 ]
@CashMoney, hoek had ook niet mijn voorkeur om eerlijk te zijn, spierpijn!
Die eerste foto van je vind ik het leukste, mooi scherp!
@Imagine, 1e en 3e foto vind ik het beste, bij de 2e en 4e vind ik de lichtinval niet zo mooi en de achtergrond bij de 4e is een beetje druk imo. Maar zeker knap dat je hem er op hebt gekregen en zo prachtig scherp!
Hier nog een probeerseltje van mij, zal hier niet in de smaak vallen bij de meeste vanwege de kleuren maar wou het toch even met jullie delen!
Blaadje met druppels en zand er op, vanuit de hand geschoten met 3 tubes.

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/9.0, 1/250s, ISO 400
edit: Stukje lichter gemaakt, rode vlekjes in de achtergrond weg gewerkt.
@Imagine, 1e en 3e foto vind ik het beste, bij de 2e en 4e vind ik de lichtinval niet zo mooi en de achtergrond bij de 4e is een beetje druk imo. Maar zeker knap dat je hem er op hebt gekregen en zo prachtig scherp!
Hier nog een probeerseltje van mij, zal hier niet in de smaak vallen bij de meeste vanwege de kleuren maar wou het toch even met jullie delen!
Blaadje met druppels en zand er op, vanuit de hand geschoten met 3 tubes.

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/9.0, 1/250s, ISO 400
edit: Stukje lichter gemaakt, rode vlekjes in de achtergrond weg gewerkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 13-06-2011 14:36 ]
www.maartendeboer.net
@ventieldopje: Mooie experimentele macro, kan ik wel waarderen de creativiteit. Mooi die "drap" in die druppel en het licht erdoorheen. Als het geheel iets lichter en briljanter qua kleur zou zijn was dit volgens mij een geweldige macro geworden.
Hij is inderdaad zo klein wel aardig donker, momentje even aan sleutelen
www.maartendeboer.net
@Imagine: heel mooi deze serie ik kom ze zelf jammer genoeg te weinig tegen
1)

2)

3)

Zijn niet gecropt etc. alleen kleiner gemaakt.
Deze was ik vergeten dus toegevoegd.
1)

2)

3)

Zijn niet gecropt etc. alleen kleiner gemaakt.
Deze was ik vergeten dus toegevoegd.
[ Voor 17% gewijzigd door Montana op 13-06-2011 21:20 ]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
@Montana, vind ze allemaal technisch goed in orde maar 3 spreekt mij het meeste aan, hij is denk ik nog mooier als je het middelpunt weet te centreren dmv. te croppen en zeer lichte vignettering
Prachtige foto's!
www.maartendeboer.net
@Imagine: prachtig, vooral de eerste. Laatste is leuk om de grootte te beoordelen... damn da's een flinke...
@CashMoney: mooi die eerste. Dat de bloem er niet helemaal op staat doet er wmb niet aan af, lhb is duidelijk hoofdonderwerp en de framing is prima zo, zou zelfs nog een tandje krapper mogen.
@Ventieldopje: leuk effect, druppels zijn altijd cool, of ze nou in beweging zijn of niet. Wel lijkt het hier heel duidelijk op twee lichtbronnen van verschillende kleuren, of ligt dat aan mij?
@Montana: eerste twee zijn erg leuk, mooi kleurcontrast. Bij de laatste mis ik dat een beetje, maar kan ook aan mijn milde kleurenblindheid liggen
Hier nog 3 van mij van ca. een weekje geleden. Extra vrije dag is eindelijk tijd om wat foto's te organiseren
Eerste twee geschoten met 40D + 100mm macro + 36mm tube en één flitser op manfrotto 330B bracket en mini softbox. Bij de derde nog een tweede flitser met stofen van rechts.
Voelde echt als een frankencamera... loeizwaar die setup
Helaas zorgt de flickr downsampling voor wat extra moiré in de eerste, maar doorklikken voor 1024 of 1280px lost het op.

@CashMoney: mooi die eerste. Dat de bloem er niet helemaal op staat doet er wmb niet aan af, lhb is duidelijk hoofdonderwerp en de framing is prima zo, zou zelfs nog een tandje krapper mogen.
@Ventieldopje: leuk effect, druppels zijn altijd cool, of ze nou in beweging zijn of niet. Wel lijkt het hier heel duidelijk op twee lichtbronnen van verschillende kleuren, of ligt dat aan mij?
@Montana: eerste twee zijn erg leuk, mooi kleurcontrast. Bij de laatste mis ik dat een beetje, maar kan ook aan mijn milde kleurenblindheid liggen
Hier nog 3 van mij van ca. een weekje geleden. Extra vrije dag is eindelijk tijd om wat foto's te organiseren
Eerste twee geschoten met 40D + 100mm macro + 36mm tube en één flitser op manfrotto 330B bracket en mini softbox. Bij de derde nog een tweede flitser met stofen van rechts.
Voelde echt als een frankencamera... loeizwaar die setup
Helaas zorgt de flickr downsampling voor wat extra moiré in de eerste, maar doorklikken voor 1024 of 1280px lost het op.

Die eerste vind ik fucking briljant, maar hoe krijg je zo'n beest in godsnaam zo gepositioneerd (geposeerd)?
De insecten die ik in het dagelijks leven tegenkom zitten voor geen milliseconde stil
The devil is in the details.
Zitten hier echt briljante foto's tussen! Erg onder de indruk van vele foto's hier.
Met mijn kodak easyshare Z980 kom ik niet zo dicht bij kwa focus. verder best een leuk toestel maar niet voor macro. Vanmiddag een "blond" moment in Blijdorp's vlindertuin, wilde een foto maken en deze was me wazig en kreeg het maar niet goed. Na 3min had ik pas door dat de lens beslagen was.
Met mijn kodak easyshare Z980 kom ik niet zo dicht bij kwa focus. verder best een leuk toestel maar niet voor macro. Vanmiddag een "blond" moment in Blijdorp's vlindertuin, wilde een foto maken en deze was me wazig en kreeg het maar niet goed. Na 3min had ik pas door dat de lens beslagen was.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Thanks
kwestie van héél erg langzaam dichterbij komen en mijn flitsers onder de 1/8 houden zodat ik nog enigszins kon bursten toen hij in focus kwam
Deze zat om een of andere reden redelijk stil op het glas en was niet onder de indruk van die lens en softbox die op hem afkwamen. Moet je voorstellen dat er iemand met een softbox van 30 meter op je af komt
Deze zat om een of andere reden redelijk stil op het glas en was niet onder de indruk van die lens en softbox die op hem afkwamen. Moet je voorstellen dat er iemand met een softbox van 30 meter op je af komt
Verwijderd
@Cashmoney : Vind de tweede het leukst, bokeh op de achtergrond is ook mooi.
@Ventieldopje : Mooi gedaan, zijn die kleuren door de nabewerking of van de belichting?
@Imagine : De eerste is wel mooi, maar dat groene stukje rechts zou ik er af croppen. Verder vind ik van de vorige serie die je plaatste de laatste, nr 3, erg mooi.
@SndBastard : Vreselijk mooi scherp die vlieg, lijkt wel een 3D-render. De bloem ook wel, maar oogt minder spectaculair.
Volgende foto's zijn gemaakt met een 100mm macro USM icm 31mm+21mm extension tubes en een omgekeerde 18-55mm kitlens@18mm. Als belichting een blacklight-TL en 11 watt UVB lamp(oranje).

Meeldraad 1, Exp 30 sec, f/10, ISO100

Meeldraad 2, Exp 6 sec, f16, ISO100

Meeldraad 3, Exp 5 sec, f/8, ISO100
@Ventieldopje : Mooi gedaan, zijn die kleuren door de nabewerking of van de belichting?
@Imagine : De eerste is wel mooi, maar dat groene stukje rechts zou ik er af croppen. Verder vind ik van de vorige serie die je plaatste de laatste, nr 3, erg mooi.
@SndBastard : Vreselijk mooi scherp die vlieg, lijkt wel een 3D-render. De bloem ook wel, maar oogt minder spectaculair.
Volgende foto's zijn gemaakt met een 100mm macro USM icm 31mm+21mm extension tubes en een omgekeerde 18-55mm kitlens@18mm. Als belichting een blacklight-TL en 11 watt UVB lamp(oranje).

Meeldraad 1, Exp 30 sec, f/10, ISO100

Meeldraad 2, Exp 6 sec, f16, ISO100

Meeldraad 3, Exp 5 sec, f/8, ISO100
"And yet from the gulf of space, they drew their plans against us..."SndBastard schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:44:
Thankskwestie van héél erg langzaam dichterbij komen en mijn flitsers onder de 1/8 houden zodat ik nog enigszins kon bursten toen hij in focus kwam
![]()
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
@Sargonaut Kleuren zijn gedaan met nabewerking, groot gedeelte natuurlijk licht en klein beetje flits
Wat je ziet is zand in de druppels en geen alien embryo's
.
Gave foto's, ook leuk om te zien dat iemand een macro lens gebruikt met ringen + een omgedraaide lens. Daar wil ik zelf ook wel eens mee experimenteren (85mm f/1.8 omgedraait op de 50 f/1.4 + ringen ofzo), gebruik je daar een speciale tussen ring voor zodat je de objectieven makkelijk aan elkaar kan bevestigen?
Gave foto's, ook leuk om te zien dat iemand een macro lens gebruikt met ringen + een omgedraaide lens. Daar wil ik zelf ook wel eens mee experimenteren (85mm f/1.8 omgedraait op de 50 f/1.4 + ringen ofzo), gebruik je daar een speciale tussen ring voor zodat je de objectieven makkelijk aan elkaar kan bevestigen?
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Bedankt 
Koppelring heb ik niet, maar ik denk er wel over om er een te halen.
Om de objectieven aan elkaar te maken gebruik ik een stuk schilders-tape, daarom heen wikkel ik een paar keer strak gaasverband. Schilders-tape plakt niet te hard, maar zorgt er wel voor dat de objectieven niet gaan schuiven tov elkaar. Het gaasverband is voor de stevigheid en zorgt ervoor dat de schilders-tape goed blijft zitten.Ventieldopje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:59:
gebruik je daar een speciale tussen ring voor zodat je de objectieven makkelijk aan elkaar kan bevestigen?
Haha gaaf, zit midden in de verbouwing van onze huiskamer dus daar zal vast wel schilders tape te vinden zijn en ik mag toch hopen ook wel wat verband. Hoe zit dat eigenlijk met het brandpunt van omgedraaide objectieven, kleiner (bijv. 10mm) is meer vergroting?
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Ja, moest het als beginner zijnde zelf nog even controleren, maar inderdaad het lijkt erop van wel. Ik heb even vlug een paar 'lousy ass pictures' als voorbeeld gemaakt. Niet heel mooi, maar zo kan je wel goed het verschil zien.Ventieldopje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:24:
Hoe zit dat eigenlijk met het brandpunt van omgedraaide objectieven, kleiner (bijv. 10mm) is meer vergroting?
Ah mooi dankjewel, ik wist het niet meer helemaal zeker
Ben benieuwd of het werkbaar is met een 50mm f/1.4 (normaal) + ringen + 10-22 @ 10mm (omgedraaid).
Ik heb wel eens geprobeerd macro's te schieten met de 10-22 @ 10mm met ringen maar dan plet je het onderwerp! Hopelijk is het met die omdraai methode wel mogelijk!
Ik heb wel eens geprobeerd macro's te schieten met de 10-22 @ 10mm met ringen maar dan plet je het onderwerp! Hopelijk is het met die omdraai methode wel mogelijk!
www.maartendeboer.net
Verwijderd
Iets wat op m'n vorige foto's niet zo heel goed te zien is, de meeldraden van dit bloemetje geven een fluorescente reactie met blacklight. Heb nog geen andere bloemen gevonden die dat ook doen. Geen idee wat voor soort dit is. Ik heb van de eerste, de achtergrond zwart gemaakt, maar verder geen kleuren aangepast.

- Roze winterpostelein (Claytonia sibirica): Stack van 7 - exp 10sec, f/8, ISO100

- Roze winterpostelein (Claytonia sibirica): Stack van 11 - exp 10sec, f/5, ISO100

- Roze winterpostelein (Claytonia sibirica): Stack van 7 - exp 10sec, f/8, ISO100

- Roze winterpostelein (Claytonia sibirica): Stack van 11 - exp 10sec, f/5, ISO100
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 15:26 ]
Er zijn héél veel planten/bloemen die juist veel beter (mooiere en aanlokkelijkere patronen) te zien zijn in het UV gedeelte van het lichtspectrum.
zie bv: http://www.naturfotograf.com/UV_flowers_list.html#top
Verwijderd
Bedankt voor de link, had wel verwacht dat er meer zouden zijn, maar niet zoveel eigenlijk. Zitten een paar hele mooie tussen. Ook interessant om te lezen dat de foto's voor die website, gemaakt zijn met een speciale UV-lens.
Apart is het wel maar mooi vind ik het nou niet echt, IR fotografie aan de andere kant vind ik dan wel weer prachtig om naar te kijken
www.maartendeboer.net
De planten in dat linkje hebben vooral een patroon in het UV spectrum, dat is heel wat anders dan planten die fluorecent zijn (dwz dat ze zichtbaar licht uitstralen als ze UV licht opvangen). Om het eerste vast te leggen heb je een speciale lens (en sensor?) nodig, voor het tweede niet.renbull schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:07:
Er zijn héél veel planten/bloemen die juist veel beter (mooiere en aanlokkelijkere patronen) te zien zijn in het UV gedeelte van het lichtspectrum.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Verwijderd
@Ventieldopje: IR fotografie lijkt me ook leuk om eens mee te experimenteren. Moet ik wel eerst een IR filter halen. 
@Arm1n: Was me ook opgevallen, maar er staan op die site toch ook aardig wat bloemen met fluorescente eigenschappen.
Op de site is ook te zien dat de meeste foto's gemaakt zijn met een Nikon D1H. Dus waarschijnlijk heb je alleen een speciale lens (icm een filter) nodig om die patronen in het UV-spectrum vast te leggen. Wel jammer dat zo'n lens behoorlijk prijzig is.
Tijd geleden ook deze twee nog gemaakt van hetzelfde bloemetje:

- Roze winterpostelein (Claytonia sibirica)
@Arm1n: Was me ook opgevallen, maar er staan op die site toch ook aardig wat bloemen met fluorescente eigenschappen.
Op de site is ook te zien dat de meeste foto's gemaakt zijn met een Nikon D1H. Dus waarschijnlijk heb je alleen een speciale lens (icm een filter) nodig om die patronen in het UV-spectrum vast te leggen. Wel jammer dat zo'n lens behoorlijk prijzig is.
Tijd geleden ook deze twee nog gemaakt van hetzelfde bloemetje:

- Roze winterpostelein (Claytonia sibirica)
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 15:22 ]
toch staan er wel een aantal tussen, zomaar eentje aangeklikt: Angelica sylvestris L.Arm1n schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:22:
[...]
De planten in dat linkje hebben vooral een patroon in het UV spectrum, dat is heel wat anders dan planten die fluorecent zijn (dwz dat ze zichtbaar licht uitstralen als ze UV licht opvangen). Om het eerste vast te leggen heb je een speciale lens (en sensor?) nodig, voor het tweede niet.
Net even een snel tussendoor!

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/11.0, 1/250s, ISO 100
Kleurtemperatuur hoort warmer te zijn, geen tijd om mee te knutselen nu, in PS is die wel goed maar geen Lightroom bij de hand hier. Back to work!

Canon EOS 7D, 50mm f/1.4 @ f/11.0, 1/250s, ISO 100
Kleurtemperatuur hoort warmer te zijn, geen tijd om mee te knutselen nu, in PS is die wel goed maar geen Lightroom bij de hand hier. Back to work!
[ Voor 47% gewijzigd door Ventieldopje op 16-06-2011 14:04 ]
www.maartendeboer.net
Een "gewone" foto van mij eens door de Lightroom mangel gehaald. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Op verzoek het origineel erbij

Op verzoek het origineel erbij
[ Voor 30% gewijzigd door CashMoney op 16-06-2011 20:13 ]
@CashMoney, Ziet er mooi uit, misschien had het beestje nog wat lichter gemogen, misschien leuk om het orgineel ook te plaatsen?
www.maartendeboer.net
done!Ventieldopje schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:00:
@CashMoney, misschien leuk om het orgineel ook te plaatsen?
Verwijderd
@Servertje: Thanks 
@Ventieldopje: Ik gokte eerst op afwaswater of anders bier, maar uit de mouse-over blijkt dat het koffie is.
@CashMoney: Leuk gedaan.
Wilde eigenlijk gaan zeggen dat ik een lichtere achtergrond beter zou vinden, maar de donkere achtergrond maskeert wel weer netjes die afgebroken voelspriet.
@Ventieldopje: Ik gokte eerst op afwaswater of anders bier, maar uit de mouse-over blijkt dat het koffie is.
@CashMoney: Leuk gedaan.
@Sargonaut, gelukkig was het wel koffie en geen afwas water, had liever bier gehad maar onder werktijd geen goed idee denk ik
www.maartendeboer.net
Mogen hier na het samengaan van foto & video ook filmpjes gepost worden? In de videotopics gebeurt namelijk niet zo veel... Heb gister even een uurtje in de "tuin" gespendeerd met mn D7000 en mn M42 macro setje, zie hier het resultaat.
http://vimeo.com/25255539
http://vimeo.com/25255539
@dsibma
@dsibma, leuk gedaan!
www.maartendeboer.net
Bij die spin en mier effe wat Mortal Kombat effecten erbij doen 
Gaaf man
Gaaf man
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@Sargonaut: die UV foto's van bloemen zijn echt epic, ik ga ook maar eens een blacklight scoren en daar wat mee experimenteren op diverse macro objecten, echt een apart effect!
@CashMoney: Leuke bewerking, en een mooi origineel ook. Wat mij betreft zou hij nog wel een tikkeltje strakker uitgesneden mogen, of misschien 4:3.
@dsibma: dat zie je niet vaak, en moet ook lastig zijn om genoeg licht te hebben om te filmen! hoewel je daar wat makkelijker de ISO omhoog kan gooien denk ik... hoe dan ook: keep em coming
@CashMoney: Leuke bewerking, en een mooi origineel ook. Wat mij betreft zou hij nog wel een tikkeltje strakker uitgesneden mogen, of misschien 4:3.
@dsibma: dat zie je niet vaak, en moet ook lastig zijn om genoeg licht te hebben om te filmen! hoewel je daar wat makkelijker de ISO omhoog kan gooien denk ik... hoe dan ook: keep em coming
Valt niet mee inderdaad, heb het meeste geschoten op ISO1600, wat er nog heel redelijk uit ziet. Het probleem is vooral dat de macrotubes licht wegnemen en je diafragma dicht moet omdat je anders alleen een half insectenoog scherp hebt... Maar het is wel heel erg leuk om te doenSndBastard schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:36:
Hier nog eentje van een paar weken geleden, vliegen die waterbubbels blazen.
http://vimeo.com/24338508
die vlieg is geen waterbubbels aan het blazen ... Wat dat beestje doet is precies de rede waarom mensen die niet graag op hun eten willen hebbendsibma schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:50:
[...]
Valt niet mee inderdaad, heb het meeste geschoten op ISO1600, wat er nog heel redelijk uit ziet. Het probleem is vooral dat de macrotubes licht wegnemen en je diafragma dicht moet omdat je anders alleen een half insectenoog scherp hebt... Maar het is wel heel erg leuk om te doen![]()
Hier nog eentje van een paar weken geleden, vliegen die waterbubbels blazen.
http://vimeo.com/24338508
Dit topic is gesloten.
![]()