[Verzamel] Macro foto's deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste
Acties:
  • 226.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:54

polthemol

Moderator General Chat
wjzijderveld schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:59:
[...]

Thanks! Heb zojuist bestelling geplaatst :)
- Canon EF 100mm f/2.8 USM
- Hoya CP Filter (wou ik toch al hebben)
- Canon RS-60E

@floriske.nl 3 vind ik wat minder, bij 5 had spinnetje weg gemogen of juist prominenter in beeld. De rest gewoon erg gaaf!
veel oefenplezier gewenst dan ! je kunt nu met wat geluk nog mooie spinnen aantreffen en wat verdwaalde rupsen :) (en veul muggen :P ) Ideaal oefenmateriaal in ieder geval.

@floris ik vind je compositie niet zo gelukkig voor de foto. Boven de rand van de bloem is de dof me ook veel en veel te donker. Te groot contrast met de speelse kleuren van de bloem zelf.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Vind de compositie ook nog steeds niet echt lekker, heb niet zo'n moeite met de achtergrond, juist lekker contrast dat paars en geel.
Vind het jammer van de bloem, met die druppels is hij echt mooi, en de spin zelf is ook wel gaaf, maar past niet zo goed samen. Waarschijnlijk omdat de spin (zoals je al aangaf) zo klein is en daardoor weinig detail heeft. Hierdoor wordt het meer een vlek dan een mooie toevoeging.

@polthemol: Bedankt :) Heb ook echt zin ermee aan de slag te gaan, donderdag zou hij moeten komen, mogelijk komen er dan meteen al wat foto's.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

thx voor de comments, moet nog veel leren dus alle (opbouwende) kritiek is welkom!

Ik was eigenlijk met de bloem bezig toen het spinnetje ineens voor de lens kwam zakken, persoonlijk vond ik het wel een leuke toevoeging dus heb enkel m'n focus verlegd en deze plaat geschoten. Had ws beter mijn standpunt ook kunnen veranderen.

@wjzijderveld: Veel plezier met je aankoop nog inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 06:33
Nog een foto van een paddestoel. Hij was erg groot en vond de kleur zelf erg mooi!
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/5164/19092010dsc9291.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
Vind de kleuren ook erg leuk. Misschien had een iets grotere DoF leuk geweest zodat die linker paddestoel er wat minder buiten viel. Maar blijft lekker wegkijken.
quote: polthemol
En het niets zien volg ik niet wat je daarmee bedoeld eerlijk gezegd. Ik bedien die trigger met mijn hand, niet met mijn ogen.
om hier nog even op terug te komen. Ik heb de EOS350D, oftewel geen LiveView.

Heb nog niet echt goed met mijn lens kunnen spelen. Vanavond of morgen wel :)

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 06:33
Bedankt! Ja daar heb je wel een beetje gelijk in. Ik wil er wel even bij zeggen dat dit maar een deel is van een grote paddestoel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 17-09 15:38
@floriske.nl Mooi, denk dat hij nog mooier was als de paarse bovenkant er niet bij zat
@ nickeyboy ook leuk, mooie DOF

Eentje van deze week:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1090/5099409654_492c48e2ea_z.jpg
flower01-Edit by bartvandermark, on Flickr

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
Mooie foto Bart, lekkere kleuren en details.

Hier mijn eerste shot met nieuwe lens waar ik wel aardig tevreden over ben:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1218/5107440974_cd499aa89b.jpg
Hearth of gold by Willem-Jan Z, on Flickr

En een experiment die ik uiteindelijk ook wel leuk vind geworden:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1344/5106845709_a04627c792.jpg
Give me an A by Willem-Jan Z, on Flickr

Volgende doel: Beestjes zoeken, jammer van het vieze weertje van vandaag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
@wjzijderveld: mooi foto's! welke (nieuwe) lens heb je gebruikt?

(ah laat maar, net de doos op Flickr gezien... mooi lensje hoor die canon 100mm)

[ Voor 39% gewijzigd door CashMoney op 23-10-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
Thanks! Ja, ben echt heel blij met die lens. Vind erg leuk om te zien hoe scherp de foto's worden (mits je de focus goed krijgt O-)), met mijn andere lenzen is het veel lastiger echt scherpe foto's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een macro lens heb ik (nog) niet, maar met de tamron 18-270 kun je toch al redelijke close up foto's maken:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1367/5107349985_9861bfba2d_z.jpg
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@vandermark mooi gedaan. De dof is precies goed, lekker belicht, mooie volle kleuren

@wjzijderveld: mwah de eerste vind ik te plat. Zit weinig diepte in de foto, wat het ook niet echt interessant maakt om naar te kijken. De 2de is een standaardfoto die iedereen maakt als hij zijn eerste macrolens heeft imo.

@BDannyV: net gedaan ! Mooi hoe de omgeving er nog bij zit en een mooie vlinder

Eigen werkje: een rode bosmier. Gemaakt met een sigma 150mm, gemount op een 1.4x kenkoo extender voor nog wat meer vergroting en een off-shoe flitser om voor genoeg licht te zorgen (samen met flitser op camera om wat schaduwen weg te krijgen).

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2010/10/IMG_1322.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 28-10-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Netjes gedaan, ik weet hoe lastig mieren kunnen zijn. Wat zijn die druppelss op de mier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Toff schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 02:14:
[...]

Netjes gedaan, ik weet hoe lastig mieren kunnen zijn. Wat zijn die druppelss op de mier?
het had die dag geregend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/5131892902_f0c4d784bd_z.jpg
flower by bartvandermark, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@hierboven: lekkere achtergrond, ik had echter graag linksboven wat meer ruimte gehad ipv rechtsonder.

Pootje van een vogelspin:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4046/5167264098_efa3ceee38_z.jpg
2010-11-11-10h42m51.272P0458 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Kale rode bosmier:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1256/5167273326_ef37d6ec85_z.jpg
2010-11-11-10h52m14.272P0493 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Beide geschoten in Artis, dus door glas. Met de Canon 100 f/2.8 Macro en Kenko 1,4 DGX extender icm flitser.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@wjzijderveld: Je eerste plaat vind ik echt een genot om naar te kijken, heerlijks scherp en je wordt bijna de bloem "ingezogen", de 2e vind ik wat minder, de focus ligt naar mijn mening wat te ver naar voren en had wat meer in het midden van de "A" button mogen liggen.

@BDannyC: Op zich heb je een mooi moment weten te vangen op deze close-up, ik vind het alleen jammer dat de vlinder de foto "uit lijkt te vliegen" door de gebruikte compositie, verder een mooie plaat,

@polthemol: Goed gevangen! Jammer dat de scherpte net niet helemaal op de mier ligt, maar dat is te overzien.

@vandermark: Zoals hierboven ook al gezegd werd, erg mooie achtergrond! Ik vind de crop wel goed kunnen zo.

@ajhaverkamp: Die poot is echt prachtig, mooie achtergrond en de scherpte ligt precies goed! Ook de mieren vind ik een mooie plaat, alleen jammer van de "grijze" achtergrond, maar die heb je niet altijd voor het kiezen.

Hier even een heel ander soort macro (heb hem, ondanks dat de vergroting 1:1 is, op mijn eigen site zelfs niet onder macro's geplaatst), gemaakt ik de productstudio van de fotovakschool in Boxtel, niet bijgesneden. De "Rozige" ondertoon heb ik bewust gekozen om een extra "ziekenhuis achtig" pastel tintje toe te voegen, wit vond ik te wit, maar nu is het misschien weer iets té :X

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/plogger/plog-content/thumbs/objects/computer-related/large/127-img_3630.jpg
The doctor becomes the patient by Floris Bosman
En nog eentje waarover ik twijfel door de krappe crop bovenin en de geringe scherpte, maar toch vind ik hem daarentegen wel weer iets hebben, wellicht een keer een nieuwe poging wagen:

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/plogger/plog-content/thumbs/macro/abstract/large/80-img_3822_crop.jpg
Red bubbles by Floris Bosman

[ Voor 19% gewijzigd door floriske.nl op 10-01-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@ajhaverkamp
Ik vind die foto's van je mieren echt geweldig. (Vind alleen op sommige van die foto's dat de mieren niet echt rekening houden met de fotograaf.)

@vandermark
prachtige kleuren

@floriske.nl
rode bubbeltjes doet me niets, lijk me gewoon een 13 in een dozijn wallpaper die je gratis bij windows oid krijgt.
Van het poppetje vind ik de idee leuk, maar vindt hem erg flets. Als je dan toch met een studio setup werkt, mag je wel wat drama verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@D-rez: de harde dramatische variant heb ik ook geschoten, knalwit met keiharde schaduw en zelfs nog eentje van onder te tabletop belicht, maar deze gaven niet de sfeer die ik zocht. In deze heb ik daarentegen (als aangegeven) wellicht het "pastel" iets té ver doorgevoerd.

Doe daarnaast ook nog maar de basisopleiding, dan wordt er nog weinig aandacht besteed aan het "correct" fotograferen in de studio en het gebruik van de apparatuur.

edit: mbt de bubbels, ik twijfelde er zelf al over en toch blijf ik er wel elke keer weer naar kijken 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door floriske.nl op 17-11-2010 15:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@haverkamp erg lekker die mieren hoor. Je bent nog goed weggekomen met flitsen en het glaswerk.

@floriske: idee is wel leuk, maar ik vind de uitwerking bij beide niet echt geslaagd. De 1ste vraagt om wat meer moeite, nu is het een hoopje van onderdelen. De 2de, dat zijn dingen die technisch perfect moeten zijn om mooi te zijn en dat is hij niet, te beperkte scherpte/diepte

En weer een eigen werkje. Nog altijd druk aan het experimenteren met een offshoe flitser en macro. Onderstaande een resultaat dat me wel tevreden stemt.
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2010/11/IMG_3714.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wauw, die eerste met de bloem die terug komt in de druppels, zeer mooi

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@Polthemol: Ik fotografeer pas een paar maanden en moet nog veel leren, dat is precies de reden dat ik hier foto's post, maar zonder onderbouwing kan ik weinig met je opmerkingen. Wat mist er aan de eerste in jouw ogen?

Dat de 2e niet je van het is had ik al aangegeven, maar toch blijf ik er elke keer weer naar kijken en denk dat ik nog eens een 2e poging ga doen om hem ook technisch beter te krijgen.

@je eigen foto: Je hebt een heel mooie sfeer neer weten te zetten! Alleen jammer dat het rechtsonder een beetje rommelt, het lijkt of daar nog een 2e lichtbron in de weg zit. Wellicht die hoek even wat donker maken?

Verder valt het me in de korte tijd dat ik hier in FG af en toe wat van me laat horen op dat er ontzettend veel mensen zijn die posten maar geen commentaar geven op anderen, heb inmiddels voor mezelf besloten hier dan ook maar geen commentaar meer op te geven.
Moby schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:12:
Wauw, die eerste met de bloem die terug komt in de druppels, zeer mooi
Dan kan ik je aanraden om hier eens een kijkje te nemen:

http://lordv.smugmug.com/galleries
http://www.flickr.com/photos/lordv/sets/72057594101162264/

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@floriske: mijn excuses, ik zie dat mijn comment in mijn hoofd duidelijker was dan dat hij geschreven is hier ;)

Wat ik bedoel bij je eerste foto is dat ik je idee ergens wel volg. Een dokter poppetje dat uit elkaar ligt, wat ergens perspectief bied om iets leuks mee te doen (dokter die zichzelf fixt bv.), maar het komt niet uit de foto. Ik denk je te kunnen volgen met wat je wil doen zeg maar, maar ik zie het vervolgens niet terug in de foto waardoor ik de foto niet lekker vind gelukt. Wat ik zou proberen is om er meer een scene van te maken.

@jouw comment: rechtsonder was mijn enige lichtbron zelfs ;) De achtergrond is een halfrottend vruchtje dat ik met de flitser wat heb opgelicht. Flitser is dus zo gemikt dat hij zowel de achtergrond meepakt als de contouren van het vliegje (alleen de achtergrond was geen optie, te min ruimte om alles daarvoor op te stellen helaas, dus dan zijn we maar voor deze optie gegaan). Takje zorgt wel voor wat nare reflecties van licht. Het was de hele dag al aan het regenen en ben nog een beetje aan het worstelen met flitslicht en hoe te gebruiken. Maar zal nog eens kijken of ik het nog wat netter krijg weg gewerkt in photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Technisch gezien zou mijn eigen foto ook in het huisdieren-topic kunnen maar oké :P. Hij bleef erg goed stil liggen, beestje kan blijkbaar niet tegen glasex.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5206/5226182456_ce166d38b7_z.jpg
IMG verwerkt-4181 by Martijn--g, on Flickr

[ Voor 12% gewijzigd door Kapiteiniglo op 02-12-2010 11:50 . Reden: typo ]

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hmm, zilvervisjes/papiervisjes. Ik hoop dat jullie er niet teveel van hebben in huis, anders kun ze een hoop boeken beschadigen.
Verder niet echt een boeiende foto helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Keldererik: De 'floating'drop is erg mooi! Goede timing ook! Bij de eerste is het mooi dat je de bloem scherp kan zien in de druppels.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@polthemol 28-10: Mooie plaat qua kleuren en compositie. Lekker warm! Alleen heb ik het idee dat hij niet helemaal scherp is?

@vandemark 01-11: mooie achtergrond en scherpte van de bloem. alleen het licht vind ik een beetje flauw.

@ajhaverkamp 12-11: De eerste is erg creepy! mooie details zeg. Tweede vind ik gewoonweg geweldig vanwege de setting.

@floriske 17-11: onderwerp spreekt mij niet echt super aan ofzo. Jammer van de fletse kleuren en belichting!

@polthemoll 17-11: misschien ligt het deels aan mijn monitor, maar ik vind dat de rechter onderhoek te donker is. Hierdoor valt het insect er een beetje tegen weg. Het deel van het insect dat voor het geel zit vind ik daarentegen wel erg gaaf!

@kelderik 17-11: De eerste vind ik erg mooi, mooie reflecties en scherpte. Tweede is qua kleur en scherpte ook erg mooi, maar hier vind ik het jammer dat het onderwerp (voor mij althans) te onherkenbaar is. Ik kan er maar geen kop van een vlinder in herkennen. De derde vind ik totaal niet spannend of leuk of boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
@Polthemol, ik vind hem erg tof. Anders als anders zeg maar. Mooie achtergrond ook.
@keldererik, Alledrie erg mooi. Mooie scherpte bij de vlinder. En de bloemen in de druppels is nog niet zo makkelijk als het lijkt.
@martijn-g, ik vind het helemaal niks helaas. Sowieso zijn het ranzige beestjes, en is er bijna niets scherp. Verder staat hij raar in het beeld, en is er veel loze ruimte. Ik denk dat je beter een ander onderwerp kan proberen :)

Deze heb ik vorige week gemaakt, maar ik moest wachten op mijn Macbook reparatie. Vandaag teruggekregen dus meteen de foto's gaan combineren en dit is 1 van de resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5284/5242340402_69fe7b6dcd_z.jpg
Focus Stack by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
Zo na lange tijd weer hier...
@vandermark: Mooie "flower" met een prachtige zachte bokeh
@ajhaverkamp: Scherp hoor. Mieren een beetje teveel licht. Maar de poot is schitterend, bijna 3D
@polthemol : Sfeervolle macro, zo zie je ze niet vaak!
@kelderik : Mooie heldere platen.
@martijn--g : Lastig om zo een onderwerp 'sexy' op de foto te krijgen. Ook regelmatig met deze creeps gestoeid.
@Trancesetter : Lekker hoor!!! Mooie kleuren.

Een paar winterse hobby plaatjes van mij allen met de Panasonic G1 i.c.m. de Tokina ATX 90mm f2.5:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5245/5231614676_ddabfde1a5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/5211578001_756f1ef184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5125/5211591599_e0e7a5d3ed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
@Cashmoney, Persoonlijk vind ik 2 de leukste. 3 is door het rare formaat en centrale onderwerp niet heel erg boeiend. 1 is door de kleuren wel erg leuk, maar ik had graag wat meer scherp gezien.

Nog 1 uit de serie van vorige week:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5242/5243265389_1567b64881_z.jpg
Focus Stack 2 by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Trancesetter. beide mooie platen. Lekker zachte kleuren ook. Mooi hoor!
Cashmoney, die 2e is idd de beste. Maar 1 vind ik ook lekker wegkijken!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@marceltuit: zover ik kan beoordelen op een drietal schermen ziet hij er goed uit. Het is wel op het randje ivm silhouette dat ik goed wilde hebben, dus kan wl aan verschillende monitorinstellingen liggen. De eerste is nog redelijk scherp, maar heeft wat last van diffractie helaas. Was eerste keer met een extender op macrolens en je moet stevig uitkijken met je diafragma heb ik ontdekt ;)

@trancesetter: mooi gelukt je bloem. Iets meer naar beneden en een tikkeltje naar rechts zou nog lekkerder zijn geweest. Dan krijg je meer de ronding van die blaadjes in beeld zeg maar.

@cashmoney: njah ik vind het idee leuk, maar de eerste is veel te krap met de dof en daardoor heel erg onrustig om te bekijken. De tweede is een vrij gekend effect in de macrowereld en ik zou daarom wat meer geprobeerd hebben om te experimenteren. Ik denk bv. dat die draaiing ook erg interessant is als je hem head-on op de foto zet, en met de reflecties in die waterdruppel erbij kan dat heel interessant kijkvoer opleveren.
De 3de is geloof ik niet helemaal scherp, maar in ieder geval te donker.

@trancesetter: nop de vorige bloem definitief :P Maar deze heeft ook wel iets hoor. Alleen zit er een raar randje om het achterste bloemblaadje heen. Lijkt een beetje opeen halo zeg maar.

En weer een eigen foto. Tijdje terug gemaakt toen er nog heel enkele beestjes te vinden waren. Naaktslak is het onderwerp, fire away !
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2010/11/IMG_3844.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Altijd een feestje dit topic :)

@Trendsetter: je eerste versie straalt wat meer rust en ruimte uit doordat je de stampers wat meer ruimte geeft. Wat je eerste ook voor heeft op je tweede is de meer egale achtergrond. Dat groene groene hoekje steekt erg af bij foto 2.

@CashMoney:
Foto 1: Mooi idee maar zoals opgemerkt, had ik bijv. iets grotere dof gebruikt zodat er meer steeltjes scherper zichtbaar worden.
Foto 2: Gekend of niet in de macrowereld, blijft mooi.
Foto 3: Misschien als je de foto iets meer van opzij neemt (rechter kant) en iets verder dichterbij gaat, is de druppel beter zichtbaar, en zie je meer de afzonderlijke bloemen.

@polthemol: Lollig effect met die blauwgrijze oogjes die je aanstaren, maar de slak gaat wat verloren doordat hij niet echt goed zichtbaar is. Maybe, ander, hoger, gezichtspunt en/of Dichterbij?

Afbeeldingslocatie: http://www.stuurboordswal.nl/macro/_MG_6554_600.jpg

Vandaag een verassing bij het knotten van wilgen, en helaas geen macro lens en ook geen statief bij me, dan maar even snel met 17-55@51mm uit het handje, ISO 250, f/5.6, 1/160s. Uit het origineel een uitsnede gemaakt om wat onrustige achtergrond weg te werken. Zag helaas dat het kopje onscherp was, maar ik wil jullie hem niet onthouden.

Wat je ziet is de rups (8 a 9cm) van de Wilgenhoutvlinder. Dit beestje leeft normaal gesproken een aantal jaar in het hout voordat het verpopt tot een vlinder/mot of totdat iemand zijn woonhuis doormidden zaagt.

[ Voor 6% gewijzigd door Badger op 12-12-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Mijn eerste echte poging tot super macro, 75-300 met daar op mijn 50mm, wat vinden jullie er van?
Ik had vooral veel problemen met focus houden enzo.. Tips?
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5122/5260497761_09c8bce45b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
t1mmy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:47:
Mijn eerste echte poging tot super macro, 75-300 met daar op mijn 50mm, wat vinden jullie er van?
[afbeelding]
Een statief + losse ontspanner gebruiken? Stofvrij werken is ook wel een vereiste, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 14-08 16:39
Toff schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:50:
[...]

Een statief + losse ontspanner gebruiken? Stofvrij werken is ook wel een vereiste, vind ik.
Losse ontspanner zou wel handig zijn ja! Stof vrij is inderdaad wel gewenst alleen die wesp heeft zijn dood in de badkamer gevonden, stoffig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
t1mmy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:47:
[afbeelding]
compositie. Meer vergroting is niet per definitie mooier. Focusproblemen: leren / ervaring / oefenen. Manual focus werkt vrij goed als je het eenmaal kunt en een vaste hand hebt (wat uiteindelijk een kwestie van techniek en geduld is).

Voor de rest is het dus vooral werken aan compositie, want meer dan een vergroting is deze foto niet en dat maakt hem oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
t1mmy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:41:
[...]
Stof vrij is inderdaad wel gewenst alleen die wesp heeft zijn dood in de badkamer gevonden, stoffig.
En dat maakt hem voor mij oninteressant als onderwerp, als je hem niet schoon kunt blazen oid. In de "wespentijd" is een stofvrije wesp eenvoudig verkrijgbaar, dus waarom zou je nu tijd verspillen aan een vies exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Ben ook maar eens een keer gaan spelen met macro.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_G4KBkB8UgzE/TR-Mtj7zLII/AAAAAAAABEA/5sr6C2AlpK0/s400/059.jpg

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Eerste experiment met de Zuiko OM 50mm F1.8 (analoog) omgekeerd gemonteerd op een set macro tussenringen op mijn Olympus e520:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5045/5319223627_6de313b0c3_z.jpg
Extreme macro pen by Leendert Visser, on Flickr

In de zomer wil ik hiermee insecten gaan fotograferen...nu dus al een beetje aan het experimenteren.
Bijvoorbeeld met de (analoge) 2x teleconverter ertussen kan ik meer afstand nemen van het onderwerp. Maar dat geeft wel weer lichtverlies.
En deze foto is gemaakt op F8, das erg krap bij zulke vergrotingen.
Deze foto is gemaakt met de ingebouwde flitser met een zelf gemaakt diffuser van karton en papier...misschien dit wat professioneler gaan aanpakken, maar daar weet ik nog niet genoeg van.
Tips zijn dus welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik schiet zelf met een Canon 50mm f/1.8 lens gemonteerd op tussenringen. Werkt best aardig maar omdat je voor een beetje DOF toch al op f/18 moet werken is goed flitslicht imho met zo'n geknutselde setup een vereiste, geen luxe. Zou dus zeker daar geld en tijd op investeren. Gister toevallig nog mee lopen spelen:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5045/5327472911_11f1b47665_z.jpg
Canon 350d, 50mm f/1.8 op f/18 met alle drie de DX tussenringen. Licht uit een Canon430 op CTR-301 triggers met een lightbox.

Binnenkant van een Alpha PN mechanisch horloge. Voor schaalvergelijking, een gegoogled plaatje van de volledige binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_nspm/ST19__1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Acolyte57 op 06-01-2011 08:18 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@Acolyte57: Vooral die eerste foto is mooi wat kleuren betreft!
Dat wordt toch maar een flitser aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2e is gegoogled zegt hij, voor een schaalvergelijking :P

maar mooie plaat idd.. uit nieuwsgierigheid: heb je ook wel eens een close up filter geprobeerd op de 50mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:59:
De 2e is gegoogled zegt hij, voor een schaalvergelijking :P

maar mooie plaat idd.. uit nieuwsgierigheid: heb je ook wel eens een close up filter geprobeerd op de 50mm?
Haha...ik ben van de generatie die alleen plaatjes kijkt ;)

Ik heb wel een Raynox DCR-250, maar die past niet op mijn Zuiko OM 50mm F1.8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Thanks!
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:59:
heb je ook wel eens een close up filter geprobeerd op de 50mm?
Ik las eigenlijk alleen maar slechte verhalen over die filters, dus nooit aan begonnen, meteen die DX ringen aangeschaft.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@acolyte wel een grappige foto van dat mechaniek.

ene die ik toevallig tegenkwam bij het opschonen van mijn archief:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2011/01/IMG_3816.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Acolyte57 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:08:
[afbeelding]
Canon 350d, 50mm f/1.8 op f/18 met alle drie de DX tussenringen. Licht uit een Canon430 op CTR-301 triggers met een lightbox.
Nette foto, maar wat zijn "DX tussenringen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
Toff schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:46:
[...]

Nette foto, maar wat zijn "DX tussenringen"?
Wikipedia: Extension tube

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarbij DX staat voor DealExtreme, de site waar je sommige dingen heel goedkoop vandaan kunt halen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-01-2011 22:59 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, LOL, tussenringen gebruik ik al -tig jaar, maar "DX"? Waarschijnlijk cheap-ass non-automatic gevallen? "DX" als Digital Extreme is mij ook goed bekend, maar het is slechts een verkoopkanaal, géén merk. De combinatie gaf voor mij wat verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Vind het nog best knap voor zulk goedkoop spul.
Misschien maar ff checken en meteen een ab meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Toff schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:02:
Waarschijnlijk cheap-ass non-automatic gevallen?
Jep. Makkelijk is anders, maar dat is altijd de trade-off toch: geld vs gemak. Voor nog geen 10 euro schiet ik met deze dingen vrij acceptabele macro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:14

mvh

State Governor

Acolyte57 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:47:
[...]

Jep. Makkelijk is anders, maar dat is altijd de trade-off toch: geld vs gemak. Voor nog geen 10 euro schiet ik met deze dingen vrij acceptabele macro's.
En je gebruikt het objectief dan niet omgekeerd als ik het goed begrijp? Ik heb zelf eens wat macro geschoten met een 50/1.4 omgekeerd, todat ik bedacht dat je voor 300 euro (als hij stuk gaat) beter een echte macrolens kunt kopen, dan nu even goedkoop uit zijn met een omkeerring.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Hebben jullie wel eens de macro foto's van deze kerel gezien: http://www.flickr.com/photos/opoterser/

Hier zijn apparatuur:

http://www.flickr.com/photos/opoterser/2545298333/

In de commentaren lees je ook veel nuttige info.

[ Voor 0% gewijzigd door leendertv op 07-01-2011 10:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

deblaauwn schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:52:
En je gebruikt het objectief dan niet omgekeerd als ik het goed begrijp? Ik heb zelf eens wat macro geschoten met een 50/1.4 omgekeerd, todat ik bedacht dat je voor 300 euro (als hij stuk gaat) beter een echte macrolens kunt kopen, dan nu even goedkoop uit zijn met een omkeerring.
Nee, alleen met de ringen. En omdat ik een 50/1.8 gebruik (die ik al had) met ringen van nog geen tientje ben ik nog lang niet in de buurt van de kosten van een echte macrolens, zelfs als ik deze combi weet te slopen :)

Overigens schiet ik alleen macro van objecten, vooral horloges (andere hobby naast fotografie), niet van beestjes. Bewegende diertjes lijken me geen succes met deze setup, daar zou ik gewoon een lens voor willen hebben. Een oudere shot die hier al eens gepost is:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3453/3389999521_62fc3bc779_z.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Acolyte57 op 07-01-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik vind ze best wel goed geslaagd voor te gebruiken met zo'n goedkope tussenringen! Je gebruikt de Canon 50mm f1.8 hiervoor als ik het goed begrepen hebt? :) Blijven de setup goed zitten op je camera want als ik de reviews op dx lees, voelt het vrij gammel aan :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

freddyronny schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:52:
Ik vind ze best wel goed geslaagd voor te gebruiken met zo'n goedkope tussenringen! Je gebruikt de Canon 50mm f1.8 hiervoor als ik het goed begrepen hebt? :) Blijven de setup goed zitten op je camera want als ik de reviews op dx lees, voelt het vrij gammel aan :)
Thanks! Ik gebruik idd de 50mm 1.8, weet ook niet of het zin heeft om hier een dure 1.4 of nog beter voor te gebruiken - je zit toch op f/18 of hoger te werken.

Ik overweeg nog wel deze ringen te kopen, omdat die wel electronica passthrough hebben:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=180538569279
Dan zou de diafragma gewoon met de hand instelbaar zijn ipv het vuile preview truukje uit te halen, en omdat je dan in de normale stand gewoon 1.8 aan licht hebt ook een stuk makkelijker schieten. Het is verrekte lastig om je compositie te maken als je maar f/18 aan licht binnenkrijgt. Maar ja, om nu weer geld in een tussenoplossing te steken... uiteindelijk wil ik gewoon een echte macro lens.

Ik snap niet zo goed waarom zoveel mensen op dx klagen over die ringen, die van mij doen hun ding prima, niks gammels aan. Je moet wel een beetje opletten en alles goed vastschroeven/klikken, maar dat is meer een menselijke fout dan van die ringen zelf.

Begint trouwens vrij OT te gaan van gewoon foto's kijken/posten, sorry mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 18:14

YSK

@ Acolyte, heerlijke heldere kleuren en scherpte bij je eerste foto.

@polthemol, als ik naar de foto kijk moet ik direct aan de herfst denken. De kleuren zijn natuurgetrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
YSK schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:27:
@ Acolyte, heerlijke heldere kleuren en scherpte bij je eerste foto.

@polthemol, als ik naar de foto kijk moet ik direct aan de herfst denken. De kleuren zijn natuurgetrouw?
van de spin ? Niet echt, heb ik wat aan zitten te bewerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn input, leguaan langs t water in Miami

Canon T2i met tamron 70-300:

Afbeeldingslocatie: http://i868.photobucket.com/albums/ab241/Miamigijs/ff136e14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
@Gijsbrand: Heerlijk licht daar, en een lekker koude witbalans die de kleuren echt laat poppen. Colour me impressed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Laatst online: 17:57
@Acolyte57: Nette plaat, zachte kleuren en mooie dieptewerking. Geeft goed de complexiteit weer van het binnenwerk.

@Gijsbrand: Prachtige kleuren, en heerlijke DOF. Ook goede focus op het oog. Prima plaat :)

Toevallig was ik gisteren aan het experimenteren met het omgekeerd voorzetten van een andere lens. Had hierbij een Canon 50mm f/1.8 en een Pentax 50mm f/1.8 omgekeerd hierop gemonteerd. Ging erg makkelijk doordat de voorkant van de Pentax lens precies in de Canon lens pastte. Alleen een stukje tape eromheen en fotograferen maar!

Voorlopig alleen geexperimenteerd, maar deze plaat spreekt mij nog aardig aan :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5169/5345725631_aa369b6921_z.jpg

Verbaasde mij over de enorme DOF, sommige platen waren niet erg mooi meer hierdoor. Diafragma van f/9.0 of hoger verbetert de resultaten behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

mooi beest Gijsbrand, maar hoe groot is ie in het echt?
Als ik die foto zo zie zou ik hem op zeker 80cm schatten (en dan is het niet echt een macro meer)

T2i = 550D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Xelle schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:12:
Verbaasde mij over de enorme DOF, sommige platen waren niet erg mooi meer hierdoor. Diafragma van f/9.0 of hoger verbetert de resultaten behoorlijk.
Nou, enorme DoF? Zie ik weinig van terug in deze foto. Verder werken omgekeerde lenzen beter op langere lenzen, qua vergroting, dus zet hem eens op een 100, 200 of 300mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Laatst online: 17:57
Toff schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 01:03:
[...]

Nou, enorme DoF? Zie ik weinig van terug in deze foto. Verder werken omgekeerde lenzen beter op langere lenzen, qua vergroting, dus zet hem eens op een 100, 200 of 300mm?
Ter vergelijking met beide lenzen op f/1.8 is dit al een hele verbetering. Maar inderdaad, dan nog is de DOF nu niet groot. Toch kan het diafragma nog verder worden dichtgeknepen, maar dit was wat als experiment. Verder dan 50mm gaat mijn Canonmount lenzencollectie niet, kan het niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Hoe zit het met het diafragma als je dus met twee lenzen macro foto's maakt?
Moet je het diafragma op allebei regelen? Welke invloed heeft de diafragma instellingen van beide lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 23:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@acolyte: Die plaat is mooi scherp maar das ook meteen mijn probleem: ik vind een te groot deel van de foto scherp en daardoor is de foto wat druk (mis echt de focus op 1 onderwerp/detail, waardoor de foto niet zo heel lekker kijkt).

@Gijsbrand: super plaat (en zo'n 70-300 van Tamron kan dus aardig wat). Alleen is ie in het verkeerde topic terecht gekomen want dit valt toch niet echt in de categorie macro.

@Xelle: leuke experimenten inderdaad. Vind de krassen en oneffenheden niet echt mooi maar toch is het wel een redelijke plaat. Wel mis ik het detail dat je er uit probeert te halen. Als die tekst FOSSIL bv scherper zou zijn geweest, had die er mooi uitgesprongen.

Ben sinds kort zelf in het bezit van een 50mm Minolta macro (oud beestje maar heerlijk scherp). Hier een van mijn eerste macro probeersels: de stamper van een rood/witte tulp. Vond het zelf wel ok maar denk dat er nog wel ruimte voor verbetering is (alleen zie ff 1,2, 3 niet wat) dus tips zijn welkom:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5284/5358340406_fe6068496c.jpg

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ben sinds kort zelf in het bezit van een 50mm Minolta macro (oud beestje maar heerlijk scherp). Hier een van mijn eerste macro probeersels: de stamper van een rood/witte tulp. Vond het zelf wel ok maar denk dat er nog wel ruimte voor verbetering is (alleen zie ff 1,2, 3 niet wat) dus tips zijn welkom:

[afbeelding]
Het is jammer dat het middenstuk net niet geheel scherp is, je ziet op de foto duidelijk dat juist de 2 voorste helmhokjes niet helemaal scherp zijn, misschien daar al een puntje om dat ook scherp te krijgen?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou, zal ook eens iets posten ipv alleen maar mee te lezen.

@ Acolyte57, toch fraaieplaatjes, mooi binnenwerk met die details en kleuren.

Wat van mijn hand:

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC03265.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC02892.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC02560.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/DSC05264-border.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

In het oog is het erg jammer van de reflectie. Wat stelt 3 voor?
Nummer 2 vindt ik erg vet doet mij weer twijfelen wat mijn volgende lens gaat worden....

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubhead
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 11:42
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5216/5407411206_7558ab3c4b_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5212/5407411204_7d218d0a18_z.jpg

Oude platen maar ik vind ze nog steeds mooi... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat iemand daar al zegt : Kan zo in een film !! _O_
Clubhead schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:14:
[afbeelding]

[afbeelding]

Oude platen maar ik vind ze nog steeds mooi... :)
Vooral die 2de : Enig idee wat voor insect dat is ?? Zat een keer in mijn motorruimte toen ik effe de oliepeil ging checken en later reed er een mee naar mijn werk op de voorruit _O- :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:39:
[...]

Wat iemand daar al zegt : Kan zo in een film !! _O_

[...]

Vooral die 2de : Enig idee wat voor insect dat is ?? Zat een keer in mijn motorruimte toen ik effe de oliepeil ging checken en later reed er een mee naar mijn werk op de voorruit _O- :D
Is toch gewoon een sprinkhaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubhead
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Volgens mij wel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:$ Blijken dus meerdere soorten te bestaan ... wist ik niet : Weer wat geleerd :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
-

[ Voor 98% gewijzigd door polthemol op 14-02-2011 07:35 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
en de eerste wantsen zijn er weer :D

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2011/02/IMG_8163.jpg

Verwijderd

Foto 1: Rups

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4137/4906488975_9792c881e8.jpg

Foto 2: Druppel

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2677/4403823852_0f40d3c1c6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:49:
[...]

niet "een sprinkhaan", struiksprinkhaan ;)

Wikipedia: Struiksprinkhaan voor de liefhebbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
ze zijn er weer...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5096/5461211839_2aba365358_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
waarom snij je het kopje er vanaf als ze er weer zijn ? :( Mooi gewerkt met de dof, maar een tikkeltje meer ruimte aan de onderkant is wel nodig bij de foto. Te krap nu, zo krap zelfs dat je een stuk van de bloem afkapt, wat zonde is. Love the toning wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
polthemol schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:57:
[...]
waarom snij je het kopje er vanaf als ze er weer zijn ? :( Mooi gewerkt met de dof, maar een tikkeltje meer ruimte aan de onderkant is wel nodig bij de foto. Te krap nu, zo krap zelfs dat je een stuk van de bloem afkapt, wat zonde is. Love the toning wel !
poltemol I know, I know... je hebt helemaal gelijk baalde ook van die onderkant. Just mist a perfect shot. :(

deze komen uit dezelfde serie...
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5019/5461261697_00629fd699_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5052/5461307785_6f0a78d8e9_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CashMoney: de eerste is mooi! :)

Hier nog 2 foto's van mij:

1.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5018/5427258283_6812c31d5c.jpg

2.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5009/5352360864_5db7ec4fea.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
@ Cashmoney & Freaky87; lekkere platen beiden, doen een beetje kunstzinnig/arty aan en dat vind ik een mooie combi met macro.

Freaky87, hoe heb je hier de belichting gedaan, die vind ik namelijk erg geslaagd. Ik heb zelf ook veel 'gedruppeld' met flitsers links en rechts maar hier ziet het er heel anders uit. Kun je precies je setup uit de doeken doen?

Een van vanmiddag, betreft stack van 25 losse foto's die allen op F8 zijn genomen en daarna met Zerene Stacker gestacked zijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5099/5460928883_3d0e86498f_z.jpg
Tulip, stacked with Zerene Stacker by bartvandermark, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@bart: Erg netjes en de compositie bevalt me wel. Het licht had alleen beter gekund om er meer diepte aan te geven. Het is nogal vlak zo.

De druppels van freaky vind ik erg goed. Knap werk.
Ter inspiratie: de 2e foto op de deze pagina is de mooiste die ik tot nu toe heb gezien.

[ Voor 42% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-02-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
Aham brahmasmi schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:53:
@bart: Erg netjes en de compositie bevalt me wel. Het licht had alleen beter gekund om er meer diepte aan te geven. Het is nogal vlak zo.

De druppels van freaky vind ik erg goed. Knap werk.
Ter inspiratie: de 2e foto op de deze pagina is de mooiste die ik tot nu toe heb gezien.
Nog meer inspiratie: http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157620958636374/
Hier zie je echt werkelijk de meest fantastische druppels en tips over zijn setup!

en vergeet deze niet, the master of drops: http://www.liquidsculpture.com/fine_art/index.htm

[ Voor 7% gewijzigd door CashMoney op 20-02-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een meer dan nette stack, maar een beetje levenloos als foto. Ik kan er niet precies de hand op leggen, maar ik geloof dat ik iets meer bloem had willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
CashMoney schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:39:
[...]

Nog meer inspiratie: http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157620958636374/
Hier zie je echt werkelijk de meest fantastische druppels en tips over zijn setup!

en vergeet deze niet, the master of drops: http://www.liquidsculpture.com/fine_art/index.htm
Niet slecht, maar ik zie er niet een tussen die zo geometrisch perfect en fotografisch interessant is als mijn favoriet op de pagina waar ik naar linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
Aham brahmasmi schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:21:
[...]

Niet slecht, maar ik zie er niet een tussen die zo geometrisch perfect en fotografisch interessant is als mijn favoriet op de pagina waar ik naar linkte.
Jouw spot is inderdaad heeeeeeeeeeel erg moooooooooooi. Ik was dan ook geen wedstrijd om "wie spot de mooiste druppel" met jou aan het houden. Het was een bijdrage aan dit forum ter inspiratie, en volgens mij moet je dan juist open staan voor nieuwe dingen en veel variatie. Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Toff schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:55:
[...]

Een meer dan nette stack, maar een beetje levenloos als foto. Ik kan er niet precies de hand op leggen, maar ik geloof dat ik iets meer bloem had willen zien.
Klopt, ben ik wel met je eens. Ik heb deze ook nog met iets meer bloem:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5179/5464906216_a57a877189_z.jpg
Tulip with Zerene Stacker-Edit by bartvandermark, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
vandermark schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:07:
Wederom technisch knap uitgevoerd en nmm iets "levendiger". Bij nadere beschouwing denk ik dat de eerdere zo stijfjes lijkt, omdat de stamper zo keurig recht in beeld is gebracht.
Er zit zo te zien op de laatste foto linksboven wel een "stackerfoutje", maar ik doe het je niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Nee, dat is geen stackerfoutje maar een deel van de blaadjes die ook in de focus vallen en daardoor scherp zijn. Had ik weg kunnen poetsen maar vind het wel wat hebben in die hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
vandermark schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:07:
[...]

[afbeelding]
Tulip with Zerene Stacker-Edit by bartvandermark, on Flickr
ik zou hem nog een tikkeltje lager doen, wat meer van het geel / witte meepakken, minder van het paars. Mooi gedaan voor de rest. let wel op het paars in de achtergrond, het is op een paar plaatsen serieus aan het clippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
@vandermark, leuk zo'n stack, ik vind ze allebei wel mooi van compositie, maar wellicht zouden ze beter zijn met wat meer diepte in het licht (het licht wat meer vanaf de zijkant, dit lijkt nu redelijk "on-axis").
Misschien is het al eerder ter sprake gekomen, maar wat voor hardware gebruik je om te stacken? Ik zat zelf te denken aan een ebay-ish focus rail aangezien ik als ik met het handje (of monopod) ga stacken toch steeds heel veel foto's moet weggooien, stacks opnieuw doen of veranderend perspectief heb.

Om niet helemaal zonder foto's te zitten; hier wat bloempjes die ik nu in huis heb staan;

Meer een blend van 2 focus afstanden, maar op de "stack manier" gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5138/5460788979_1c5dc2db90_z.jpg

Stack van 6 stuks uit de hand - zoals het niet moet; er zitten vrij veel stackfoutjes in. Ik ben ook niet helemaal kapot van de toning maar dat terzijde.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5093/5458771349_2e0edaa0fb_z.jpg

En dit is eigenlijk niet echt macro maar het komt in de buurt... (als bonus dan een setup shot eronder)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4094/5446003387_42d4f11e07_z.jpg

Setup shot (zie flickr voor notes met apparatuur):
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5254/5459375498_f3efe5589f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik vind je eerste erg fraai qua compositie. Je brengt met daarmee direct op ideeën :)

Ik gebruik ook een focusrail, werkt super makkelijk. Samen met een remote control kan ik erg snel circa 30 opnames snel achter elkaar maken:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4578606337_eaf78800df_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ha en met het mooie weer waren er weer een berg wantsen en lieveheersbeestjes in actie gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_0431.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
weinig mensen die de macrolens hebben opgepakt geloof ik ? En er zijn al zo veel beestjes aan het rondrennen :P

Anyways: nog een paar van bovenstaand lieveheersbeestje waar ik serieus happy mee ben.
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_0443.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2011/03/IMG_0448.jpg

gemaakt met een sigma 150mm en een 1.4extender. De achtergrond is een stuk versgezaagd hout. For those who care: achtergrond is opgelicht met een aparte flitser, lieveheersbeestje met een tweede flitser van opzij.

[ Voor 22% gewijzigd door polthemol op 26-03-2011 08:54 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.