"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Het heet dan wel een flashcard, maar je kan er precies hetzelfde mee doen, daar gaat het toch om?MetroidPrime schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:21:
[...]
Als je de forum regels leest, dan zie je duidelijk staan dat je het niet over modchips mag hebben. Het staat hier ook in de TS. Het mag gewoon niet, punt. Het backup-tools topic is een uitzondering, maar posts die zeer duidelijk over illegale dingen gaan worden daar wel aangepast. Overigens zie ik niets in de regels staan over flashcarts.
Laten we die discussie niet weer opnieuw voeren, dat is al vaak genoeg gedaan in het verleden. Het mag niet, punt.
What's the point of living if you can't feel alive?
Nou..dat is niet zonder meer bewezen. De Xbox had vertex en pixelshaders, de Wii niet.De echte kracht van de Wii moet nog blijken in ECHTE Wii engine games. De Wii is krachtiger dan alle consoles van de vorige generatie dus dat zal wel goed komen.
Anoniem: 24394
Zelf ben ik er ook geen voorstander van maar deze discussies vervuilen ons topic alleen maar!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 16-07-2007 10:45 ]
inderdaadMax|Burn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:41:
[...]
Nou..dat is niet zonder meer bewezen. De Xbox had vertex en pixelshaders, de Wii niet.
Ik heb zelf een Xbox 1, maar graphics van het niveau van Super Mario Galaxy ben ik daar niet op tegengekomen.Max|Burn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:41:
[...]
Nou..dat is niet zonder meer bewezen. De Xbox had vertex en pixelshaders, de Wii niet.
Een tijdje terug was er een artikel van ik geloof Newsweek, waarin werd onderzocht wat de Wii nu wel en niet grafisch kan. De Wii heeft inderdaad geen programmable shaders, maar de GPU schijnt wel een aantal hardcoded shader functies te bieden. Je kunt daarmee niet de exacte effecten krijgen die met programmable shaders mogelijk zijn, maar je schijnt door de shader functies te combineren toch de meeste shadereffecten in Xbox 360 en PS3 spellen vrij dicht moeten kunnen benaderen.
[ Voor 43% gewijzigd door MetroidPrime op 16-07-2007 10:55 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 93354
De kracht van de wii moet nog blijken? Geloof er niets van. Hardwarematig is het ding niet zo sterk als de 'oude' xbox. Omdat het zo'n technisch relatief onderontwikkeld apparaat is leent het zich voor niet veel anders dan games zoals mario galaxy(wat er stoer uitziet, daar gaat het niet om), paper mario en wii sports. Dan heb je nog al die andere wii fit onzin en weet ik veel, en dat zal vast wel een bepaalde doelgroep aanspreken, maar de realiteit is dat de PS3 ook aankomt met soort van spelenderwijs ingestelde games en de x360 spul heeft als viva pinata en weet ik wat nog meer.Anoniem: 24394 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:01:
[...]
Gelukkig heeft iedereen recht op zijn eigen mening, maar ik kan het niet laten om hier op te reageren.
Het schudden en draaien, het dus echt uitvoeren van de bewegingen, vind jij niet iets toevoegen aan de gameplay? Wat is dan in jouw mening een toevoeging aan de gameplay?
Grafisch is de Wii niet te vergelijken met de X360 en de PS3, maar het is wel beter dan de gemiddelde PC. Let wel Zelda is oorspronkelijk gemaakt voor de Gamecube. De echte kracht van de Wii moet nog blijken in ECHTE Wii engine games. De Wii is krachtiger dan alle consoles van de vorige generatie dus dat zal wel goed komen.
Tot slot: Wereldwonder? Waar zit jij als gamer op te wachten dan?
Hardwarematig heeft de wii niet voldoende in huis om bijzondere dingen te laten zien, heb ik het idee, en de 'wonderbaarlijke' besturing kan dat tekort niet opheffen. Daarnaast, die manier van controleren 'voelt' alleen op zn plaats in wat laagdrempelige spelletjes zoals de mario's en wii sport spul. Heb je de nieuwe metroid gezien op nintendo presentatie waarin iemand bestuurt met de wii-mote? Zo'n wereld in een metroid game vraagt om grafische kracht als het tot de verbeelding wil spreken, en daar heeft het niet voldoende voor. In ieder geval niet voldoende om het naar een hoger niveau te tillen als de oude gamecube versie. Daar komt nog bij dat die manier van controleren, een soort van afstandbediening in je hand, zich nou niet bepaald leent voor zo'n game. Gevoelsmatig, voor mij, is dat gewoon geen combinatie. Voor blije spring/speel spelletjes zoals mario wel, niet voor zoiets.
Dat komt omdat er praktisch niks gerenderd hoeft te worden.Ik heb zelf een Xbox 1, maar graphics van het niveau van Super Mario Galaxy ben ik daar niet op tegengekomen
[ Voor 7% gewijzigd door VeldKoe op 16-07-2007 10:56 ]
Sluit je xbox 1 eens aan met een component kabel op 480p (of hoger) oid en je bek valt open wat hij nog allemaal kan.. Ik heb ook een Wii maar ik heb tot nu toe nog niks gezien wat grafisch beter was als een Xbox 1.MetroidPrime schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:49:
[...]
Ik heb zelf een Xbox 1, maar graphics van het niveau van Super Mario Galaxy ben ik daar niet op tegengekomen.
De Wii is tot nu toe vooral een party console.. Zelda uitgezonderd. Excite Truck was na een paar avonden spelen meer van hetzelfde..ik speel liever Burnout 3 op mijn Xbox. Zelda was prachtig maar als je goed kijkt is het vooral de sfeer die het hem doet..grafisch is het allemaal niet zo bijzonder.
[ Voor 13% gewijzigd door m3gA op 16-07-2007 11:01 ]
Gelukkig zit je er naast, volgens alle hands-on previews die ik de afgelopen week van het spel heb gelezen allemaal zeggen dat de Metroid de beste besturing ooit heeft voor een console FPS.VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:52:
Zo'n wereld in een metroid game vraagt om grafische kracht als het tot de verbeelding wil spreken, en daar heeft het niet voldoende voor. In ieder geval niet voldoende om het naar een hoger niveau te tillen als de oude gamecube versie. Daar komt nog bij dat die manier van controleren, een soort van afstandbediening in je hand, zich nou niet bepaald leent voor zo'n game. Gevoelsmatig, voor mij, is dat gewoon geen combinatie. Voor blije spring/speel spelletjes zoals mario wel, niet voor zoiets.
Daarnaast zijn er nu al spellen zoals Resident Evil 4, The Godfather en Scarface op de markt die er zelfs beter op geworden zijn met de Wii controller. Het is met de Wiimote veel makkelijker om te richten in zulk soort spellen dan met een gamepad.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
En nu nog het antwoord op mijn vraag: Tot slot: Wereldwonder? Waar zit jij als gamer op te wachten dan?VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:52:toon volledige bericht
[...]
De kracht van de wii moet nog blijken? Geloof er niets van. Hardwarematig is het ding niet zo sterk als de 'oude' xbox. Omdat het zo'n technisch relatief onderontwikkeld apparaat is leent het zich voor niet veel anders dan games zoals mario galaxy(wat er stoer uitziet, daar gaat het niet om), paper mario en wii sports. Dan heb je nog al die andere wii fit onzin en weet ik veel, en dat zal vast wel een bepaalde doelgroep aanspreken, maar de realiteit is dat de PS3 ook aankomt met soort van spelenderwijs ingestelde games en de x360 spul heeft als viva pinata en weet ik wat nog meer.
Hardwarematig heeft de wii niet voldoende in huis om bijzondere dingen te laten zien, heb ik het idee, en de 'wonderbaarlijke' besturing kan dat tekort niet opheffen. Daarnaast, die manier van controleren 'voelt' alleen op zn plaats in wat laagdrempelige spelletjes zoals de mario's en wii sport spul. Heb je de nieuwe metroid gezien op nintendo presentatie waarin iemand bestuurt met de wii-mote? Zo'n wereld in een metroid game vraagt om grafische kracht als het tot de verbeelding wil spreken, en daar heeft het niet voldoende voor. In ieder geval niet voldoende om het naar een hoger niveau te tillen als de oude gamecube versie. Daar komt nog bij dat die manier van controleren, een soort van afstandbediening in je hand, zich nou niet bepaald leent voor zo'n game. Gevoelsmatig, voor mij, is dat gewoon geen combinatie. Voor blije spring/speel spelletjes zoals mario wel, niet voor zoiets.
[...]
Dat komt omdat er praktisch niks gerenderd hoeft te worden.
Dit noemen we een verschil van mening, snotneus. Niet met goed of fout te makenMetroidPrime schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:00:
[...]Gelukkig heb je het helemaal fout, volgens alle hands-on previews die ik de afgelopen week van het spel heb gelezen allemaal zeggen dat de Metroid de beste besturing ooit heeft voor een console FPS.
Anoniem: 24394 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:01:
maar het is wel beter dan de gemiddelde PC.

kheb stalker gezien op een 22" Tft met die videokaart en dat ziet er echt verbluffend goed uit!! een Wii heeft de graphics van een pc van 4 jaar geleden.
begrijp me niet verkeerd ik ben harstikke blij met onze wii, maar grafisch viel het mij ook tegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 16-07-2007 11:10 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Leuk, leuk... feiten, argumenten, onderbouwing? Als je wilt trollen, doe dat dan AUB ergens anders.VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:52:
[...]
De kracht van de wii moet nog blijken? Geloof er niets van. Hardwarematig is het ding niet zo sterk als de 'oude' xbox. Omdat het zo'n technisch relatief onderontwikkeld apparaat is ...
Daarnaast vind ik het een beetje een loze discussie op dit moment:
De eerste games die gebruik maken van een enigzins ontwikkeld wii engine moeten nog gereleased worden (gaat wel tijd worden ^_^ ) en als je de games lelijk vind, dan ga je toch lekker op je game-pc, x360 of ps3 spelen? Simpel zat.
Nou. Niet op de wii. Wat ik zei, blijkbaar had ik andere verwachtingen van de machine. Ik vind het wii-mote gebeuren niet zo goed uitgewerkt (afgezien van die mario/sports games dus) in games als Zelda: TP en zeer waarschijnlijk ook andere. Het past niet, voelt niet zoals het zou moeten. De meeste lijken er nogal hoteldebotel van te zijn en dat vind ik prima, maar voor mij heeft het kwa spelervaring niets toegevoegdAnoniem: 24394 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:01:
En nu nog het antwoord op mijn vraag: Tot slot: Wereldwonder? Waar zit jij als gamer op te wachten dan?
Had ik zowaar de illusie dat een forum was om discussies op te hebben. /facepalmLeuk, leuk... feiten, argumenten, onderbouwing? Als je wilt trollen, doe dat dan AUB ergens anders.
Daarnaast vind ik het een beetje een loze discussie op dit moment:
De eerste games die gebruik maken van een enigzins ontwikkeld wii engine moeten nog gereleased worden (gaat wel tijd worden ^_^ ) en als je de games lelijk vind, dan ga je toch lekker op je game-pc, x360 of ps3 spelen? Simpel zat.
Ok, grafisch is de wii in ieder geval tot minder in staat dan de xbox. Misschien word dat verschil geneutraliseerd door andere componenten, dat weet ik niet. Hoe dan ook, de wii is niet in staat tot normal-mapping en per-pixel shading
Ik gebruik toch echt de woorden 'heb ik het idee' en 'Gevoelsmatig, voor mij'. Dit geeft aan dat het een mening is. Geen reden om te flippen hoor.
Blijkbaar is een discussie niet gewenst, dan kom ik gewoon niet meer. Veel succes met het niet-voeren van discussies op een forum.
Misschien is het probleem dat ik heb met de wii is dat de besturing het allemaal te casual maakt. Wat er voor zorgt dat games steeds simpeler worden. Mochten microsoft en sony in de toekomst ook die kant op gaan dan word ik daar niet zo blij van. De wii-mote vertraagt actie omdat het indirecter reageert als een normale controller. Ik zie de hele gaming scene een beetje de kant uit gaan van het casual volk en daar heb ik als 'echte' gamer niet zoveel zin in. Een goede stevige ouderwetse singleplayer ervaring met een flinke moeilijkheidsgraad zou wel weer eens gewenst zijn, en dat lijkt er op de wii niet in te zitten.
[ Voor 60% gewijzigd door VeldKoe op 16-07-2007 11:19 ]
Mensen die het spel daadwerkelijk gespeeld hebben zeggen dat het fantastisch werkt. Hun mening is dus dat het fantastisch werkt en de Wii controller zich wel degelijk voor spellen zoals Metroid Prime 3 leent. Jij geeft kritiek op het spel, terwijl je het nog nooit gespeeld hebt. Dat heeft niets meer met verschil van mening te maken, jij hebt het spel immers nog niet gespeeld om een überhaupt een mening over de besturing te kunnen geven.VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:02:
[...]
Dit noemen we een verschil van mening, snotneus. Niet met goed of fout te maken
[ Voor 45% gewijzigd door MetroidPrime op 16-07-2007 11:09 ]
VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:52:
[...]
Daar komt nog bij dat die manier van controleren, een soort van afstandbediening in je hand, zich nou niet bepaald leent voor zo'n game.
Snotneus?VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:02:
[...]
Dit noemen we een verschil van mening, snotneus. Niet met goed of fout te maken
Probeer het een beetje vriendelijk te houden
Daarnaast zeg jij dat de besturing zich niet leent voor mp3 (heb jij het al mogen spelen?), terwijl previews iets anders beweren. Het lijkt mij dan dat je inderdaad fout zit. Het kan natuurlijk zo zijn dat jij de besturing niet fijn vind (wat je zal weten zodra je het gespeelt hebt), maar dat wil niet zeggen dat de wii controller zich niet voor dat soort games leent.
Laat maarMetroidPrime schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:05:
[...]
Mensen die het spel daadwerkelijk gespeeld hebben zeggen dat het fantastisch werkt. Hun mening is dus dat het fantastisch werkt en de Wii controller zich wel degelijk voor spellen zoals Metroid Prime 3 leent. Jij geeft kritiek op het spel, terwijl je het nog nooit gespeeld hebt. Dat heeft niets meer met verschil van mening te maken, jij hebt het spel immers nog niet gespeeld om een überhaupt een mening over de besturing te kunnen geven.
[ Voor 8% gewijzigd door Derr_Hans op 16-07-2007 11:12 ]
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
en toch eens in de 2 weken komt er weer een of ander iemand dit topic vervuilen met "wat vallen de graphics tegen" "dit kan toch niet meer in 2007" "ik ga mijn Wii verkopen" nou vooral doen, en hier niet meer terugkomen
houd dat lekker voor je, voegt niks toe aan dit topic, en niemand zit er op te wachten.
Nintendo SWITCH! FTW
EN ZIE HIER, DE MODERNE DEFINITIE VAN DIT FORUMSOCO_cola schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:27:
houd dat lekker voor je, voegt niks toe aan dit topic, en niemand zit er op te wachten.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Waarom mogen er geen negatieve dingen gezegd worden over de Wii? Als dat nou zijn mening is mag hij dat toch vertellen?SOCO_cola schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:27:
wat een eindeloos gezeur allemaal over die graphics, het staat als een huis dat het grafisch nou eenmaal veel minder is dan een 360 en PS3!
en toch eens in de 2 weken komt er weer een of ander iemand dit topic vervuilen met "wat vallen de graphics tegen" "dit kan toch niet meer in 2007" "ik ga mijn Wii verkopen" nou vooral doen, en hier niet meer terugkomen
het is aan je zelf om er op in te gaan ofniet.
Je kan ook zeggen:
Jammer veldkoe, dat de wii niet is wat jij er van heb voor gesteld.
Bedank voor het delen van jouw ervaring
klaar...
Is geen discusse voor nodig.
@NaiX
Verder, graphics is duidelijk en deze FEIT hoeft toch niet iedere keer weer aangehaald te worden.
Dit weet je van te voren als je een Wii aanschaft, zo niet dan heb je je er niet in verdiept.
[ Voor 27% gewijzigd door Derr_Hans op 16-07-2007 11:40 ]
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
hoho, een troll met de "dit is een forum, ik zeg wat ik wil" instelling, hoe schattig. Is alweer een paar maanden geleden dat we er nog zo eentje hadden.VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:31:
[...]
EN ZIE HIER, DE MODERNE DEFINITIE VAN DIT FORUM
Veldkoe, hier ga je niet veel medestanders vinden vrees ik. Probeer anders het FOK! forum eens, daar zitten nog wel een paar aggros te wachten op nieuw voer.
[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 16-07-2007 11:39 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Nou, ik snap de frustratie wel...Boeboe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:38:
[...]
hoho, een troll met de "dit is een forum, ik zeg wat ik wil" instelling, hoe schattig. Is alweer een paar maanden geleden dat we er nog zo eentje hadden.
Veldkoe, hier ga je niet veel medestanders vinden vrees ik. Probeer anders het FOK! forum eens, daar zitten nog wel een paar aggros te wachten op nieuw voer.
Werkelijk ongehoord hoe iedereen hier -in meerdere topics- gelijk uit z'n slof schiet als er ook maar iets negatiefs over het lijdend voorwerp wordt gezegd...

ik reageerde niet zozeer op het graphics verhaal, maar meer op dat veldkoe hier afgebrand wordt omdat hij kritiek levert.Derr_Hans schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:37:
@NaiX
Verder, graphics is duidelijk en deze FEIT hoeft toch niet iedere keer weer aangehaald te worden.
Dit weet je van te voren als je een Wii aanschaft, zo niet dan heb je je er niet in verdiept.
Dit topic heet toch het "Wii ervaringen" topic. Imho mag hij dan zijn ervaring posten, ook als die niet zo positief is.
Dat is ook wel goed als een beetje tegengas tegen de Nintendo-verafgoding hier.

Ik dacht mijn mening toch vrij normaal onderbouwd te hebben en zeker niet alleen in te gaan op het grafische verhaal, voornamelijk de besturing.
[ Voor 168% gewijzigd door VeldKoe op 16-07-2007 11:44 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Veldkoe is hier juist degene die uit zijn slof schiet en begint met flamen.MikeyMan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:41:
[...]
Nou, ik snap de frustratie wel...
Werkelijk ongehoord hoe iedereen hier -in meerdere topics- gelijk uit z'n slof schiet als er ook maar iets negatiefs over het lijdend voorwerp wordt gezegd...
Hij sprak de verwachting uit dat Metroid Prime 3 niet zou werken met de Wiimote. Dat kan, toen Metroid Prime 3 een jaar geleden getoond werd was ik zelf ook behoorlijk sceptisch of het wel of niet zou werken. Ik reageer op zijn post met het feit dat er in de meeste hands-on previews staat dat de besturing juist wel goed werkt. Ik val daarin Veldkoe niet persoonlijk aan of wat dan ook, maar vervolgens wordt ik toch geflamed.
[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 16-07-2007 11:58 ]
Technisch relatief onderontwikkeld, was het nog steeds. gezwans? er staan ook andere dingen in. Maar, voor nu, laat ik dit fantastische thread over aan de nintendo-goden. Vergeet niet dat ik ook een wii heb gehad, voor de goede orde, zoals ik toch echt schrijf.Boeboe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:45:
als we over "relatief technisch onderontwikkeld" (wtf is dat trouwens) gaan praten en termen als "normal mapping" (lol...) in het rond gaan werpen dan is dat volgens mij een hoop gezwans ja.
Als je een Wii koopt weet je dat je geen PS3/360 graphics mag verwachten, maar je mag wel graphics verwachten die een stuk beter zijn dan wat we op de GC zagen. Als je ziet wat Sony nu al weet te halen uit de PSP, zie bv wipeout-pulse, dan is het toch wel beschamend te noemen wat er tot nu toe uit de Wii komt. De PSP is een uitgeklede PS2, maar weet nu al beelden te produceren die beter zijn dan wat de Wii heeft laten zien, terwijl de GC op papier al krachtiger zou zijn dan de PS2 (hoewel je daar sterk aan moet twijfelen als je de laatste generatie spellen voor de PS2 ziet) en de Wii meer dan 2 maal zo krachtig is als de GC. Er gaat ergens dus nog iets gruwelijk fout. Maarrrr de Wii is momenteel razendpopulair, dus ik denk dat de Wii ook echt nog wel tot zijn uitersten gepushed gaat worden en dan best wel eens dingen kan gaan laten zien, die we vooralsnog voor onmogelijk hadden gehouden.Derr_Hans schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:37:
@NaiX
maar over de hardware van de GC/Wii wil ik best met je in discussie hoor
Het probleem is dat er vooral opgewaarde GC spellen of geporte PS2 troep uit komt op dit moment. Iedereen wil snel en gemakkelijk meeliften op het succes van de Wii.Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:49:
[...]
Als je een Wii koopt weet je dat je geen PS3/360 graphics mag verwachten, maar je mag wel graphics verwachten die een stuk beter zijn dan wat we op de GC zagen. Als je ziet wat Sony nu al weet te halen uit de PSP, zie bv wipeout-pulse, dan is het toch wel beschamend te noemen wat er tot nu toe uit de Wii komt. De PSP is een uitgeklede PS2, maar weet nu al beelden te produceren die beter zijn dan wat de Wii heeft laten zien, terwijl de GC op papier al krachtiger zou zijn dan de PS2 (hoewel je daar sterk aan moet twijfelen als je de laatste generatie spellen voor de PS2 ziet) en de Wii meer dan 2 maal zo krachtig is als de GC. Er gaat ergens dus nog iets gruwelijk fout. Maarrrr de Wii is momenteel razendpopulair, dus ik denk dat de Wii ook echt nog wel tot zijn uitersten gepushed gaat worden en dan best wel eens dingen kan gaan laten zien, die we vooralsnog voor onmogelijk hadden gehouden.
Maar van de andere kant ben ik bang dat de Wii qua hardware inderdaad tegen gaat vallen. Als ik Mario Kart Wii zie ben ik toch redelijk teleurgesteld.. Grafisch is het nauwelijks een verbetering tov de GC versie. Mario Galaxy ziet er goed uit maar dat zijn allemaal filmpjes op een redelijk lage resolutie.
wel..het was eerder omgekeerd eigenlijk: op papier was de ps2 krachtiger dan de GC, en de emotion chip was zo krachtig dat ze onze hele spelervaring ging veranderen. Alleen spijtig dat de GC uiteindelijk er toch veel mooiere beelden uit wist te poepen. Tegenwoordig zijn er al aardig wat mooie games uit voor PS2, maar ze lijden nog altijd onder dat grote aliasing/zaagtandenprobleem waar de andere consoles van dezelfde generatie (zelfs die dreamcast) geen/nauwelijks last van hebben.Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:49:
[...] terwijl de GC op papier al krachtiger zou zijn dan de PS2 (hoewel je daar sterk aan moet twijfelen als je de laatste generatie spellen voor de PS2 ziet)
Ik ben een grote ps2 fan (mijn ps2 collectie is zo'n 5 keer groter dan men GC collectie), maar qua graphics schiet hij toch nét iets tekort. Stoor ik me eraan? Helemaal niet. Net zoals ik me op de Wii er niet aan stoor.
Ik moet zeggen dat als ik de filmpjes zie van de E3 over Mario Galaxy en Metroid Prime3 dat de graphics me (zeer positief) verbazen! Ziet er heel gelikt uit!Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:49:
[...]
Als je een Wii koopt weet je dat je geen PS3/360 graphics mag verwachten, maar je mag wel graphics verwachten die een stuk beter zijn dan wat we op de GC zagen. Als je ziet wat Sony nu al weet te halen uit de PSP, zie bv wipeout-pulse, dan is het toch wel beschamend te noemen wat er tot nu toe uit de Wii komt. De PSP is een uitgeklede PS2, maar weet nu al beelden te produceren die beter zijn dan wat de Wii heeft laten zien, terwijl de GC op papier al krachtiger zou zijn dan de PS2 (hoewel je daar sterk aan moet twijfelen als je de laatste generatie spellen voor de PS2 ziet) en de Wii meer dan 2 maal zo krachtig is als de GC. Er gaat ergens dus nog iets gruwelijk fout. Maarrrr de Wii is momenteel razendpopulair, dus ik denk dat de Wii ook echt nog wel tot zijn uitersten gepushed gaat worden en dan best wel eens dingen kan gaan laten zien, die we vooralsnog voor onmogelijk hadden gehouden.
Offtopic, maar goed... laten we ff de eerste post erbij pakken:MikeyMan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:41:
[...]
Nou, ik snap de frustratie wel...
Vervolgens de eerste reactie:VeldKoe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:41:toon volledige bericht
Paar maanden terug een wii gekocht inclusief Zelda: Twilight Princess.
Dat was nogal een teleurstelling. Misschien verwachtte ik er teveel van, maar het hele systeem met schudden en draaien en weet ik veel wat vind ik in de praktijk weinig toevoegen. Wii-sports is leuk hoor, met een groepje kennissen ofzo, maar persoonlijk game ik liever alleen in een donker-hoekje van mn zolderkamer.
De besturing bracht gewoon niet meer dan normale games die ik al heb gespeeld. Ik zou het eerder onnodig lastig noemen zelfs. Verder is het grafisch echt teleurstellend. Ik verwacht in 2007 dat een game een dermate grafische ervaring bied dat dit aan de beleving echt een toegevoegde waarde geeft, en dat zie ik hiermee niet gebeuren.
Ik moet eerlijk zeggen, games zoals de laatste Paper Mario zien er heel leuk uit, en de aankomende Mario: Galaxy ook, maar of dat nou voldoende is voor het geld? Ik ben opzoek naar het eerstvolgende wereldwonder op gamegebied, misschien is dat niet helemaal realistisch.
Hoe dan ook, in de toekomst lijken de 360 en ps3 games me meer te kunnen trekken, maar voor nu houd ik het maar even bij m'n oude pc'tje. Goedkoop, gratis hernia's en je kunt er veel mee. Wat wil een mens nog meer!
Edit: Ohja, systeem verkocht aan een vriend
Er werd normaal gereageerd en er werden vragen gesteld. Het is niet zo dat iemand meteen wordt afgebrand en dat er geen tegenspraak geduld wordt.Anoniem: 24394 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:01:
Gelukkig heeft iedereen recht op zijn eigen mening, maar ik kan het niet laten om hier op te reageren.
Het schudden en draaien, het dus echt uitvoeren van de bewegingen, vind jij niet iets toevoegen aan de gameplay? Wat is dan in jouw mening een toevoeging aan de gameplay?
Grafisch is de Wii niet te vergelijken met de X360 en de PS3, maar het is wel beter dan de gemiddelde PC. Let wel Zelda is oorspronkelijk gemaakt voor de Gamecube. De echte kracht van de Wii moet nog blijken in ECHTE Wii engine games. De Wii is krachtiger dan alle consoles van de vorige generatie dus dat zal wel goed komen.
Tot slot: Wereldwonder? Waar zit jij als gamer op te wachten dan?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ikzelf game al een jaartje of 20 en meer grafisch geweld met hetzelfde spelletje boeit me niet zo. Ik heb een Wii gekocht (mijn eerste console), omdat dit gewoon een andere ervaring bied dan wat ik tot nu toe gehad heb. Daarnaast vind ik de keuze van games (die er gaat komen) ook leuk. Ik vind een mario game, net zo leuk als een resedent evil 4.
Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate
Toch vind ik spellen als God of War of Gran Tourismo er mooier uitzien dan welk spel dan ook op de GC. RE4 wordt vaak gebruikt als voorbeeld dat de GC meer aankan dan de PS2, omdat hij mooier is dan de PS2 versie, maar als dat spel echt voor de PS2 ontwikkeld was dan had dat verschil er niet hoeven zijn. Maar het gaat mij er niet om dat de GC krachtiger is dan de PS2, maar dat ze vergelijkbaar zijn en dat de Wii toch echt wel een stuk krachtiger is dan de GC (bij een PC merkte ik het wel in graphics als ik een 2 maal zo snelle proc, meer geheugen en een wat betere videokaart gebruikte) en dus ook krachtiger dan de PS2 en al helemaal krachtiger dan de PSP (die is net wat minder krachtig dan de PS2). Dus het rijtje is als volgt Wii >> GC/PS2 > PSP en dan verbaast het mij dat de PSP ineens mooiere graphics laat zien dan de Wii in de vorm van Wipeout-Pulse.Boeboe schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:00:
[...]
wel..het was eerder omgekeerd eigenlijk: op papier was de ps2 krachtiger dan de GC, en de emotion chip was zo krachtig dat ze onze hele spelervaring ging veranderen. Alleen spijtig dat de GC uiteindelijk er toch veel mooiere beelden uit wist te poepen. Tegenwoordig zijn er al aardig wat mooie games uit voor PS2, maar ze lijden nog altijd onder dat grote aliasing/zaagtandenprobleem waar de andere consoles van dezelfde generatie (zelfs die dreamcast) geen/nauwelijks last van hebben.
Ik ben een grote ps2 fan (mijn ps2 collectie is zo'n 5 keer groter dan men GC collectie), maar qua graphics schiet hij toch nét iets tekort. Stoor ik me eraan? Helemaal niet. Net zoals ik me op de Wii er niet aan stoor.
Het hoeft niet iets te zijn om je aan te storen, het gaat immers om de gameplay, maar er zijn echt wel spellen die leuker worden met mooiere graphics en vaak waardeer je betere graphics pas als je gewend bent aan betere graphics. Fifa 98 was misschien wel de beste Fifa uitgebracht, maar als je die nu speelt is er geen ruk aan, mede vanwege de zwaar verouderde graphics. Dus kritiek geven dat men nog veel te weinig uit de Wii haalt, vind ik niet ongepast.
Er is een verschil tussen Grafisch Geweld, wat ik niet verwacht op de Wii, en wat ik nu te zien krijg.shades684 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:11:
Uiteindelijk is het toch wat je in een console/game zoekt. Zoek je grafisch geweld, tja an moet je geen Wii kopen.
Ik had me op alles ingesteld, maar schrok gewoon toen ik Zelda er in deed (speel op 480P over Component). Dat was echt niet van deze tijd.
"Ja maar, het spel is ontworpen voor de GC".
Dat kan wel zijn, maar ik koop het spel voor de Wii.
Tot nu toe valt het gewoon tegen, ondanks dat ik al lage verwachtingen had van de grafische kwaliteit. Van mij hoeft het ding geen PS3/360 graphics te tonen, of de helft er van. Wat ik wel verwacht anno 2007, is dat de Wii in ieder geval een beetje graphics er uit kan gooien.
Ik ben helemaal niet negatief over de Wii, en vermaak me er mee. Een beetje kritiek over wat ze op het beeld toveren mag echter wel. Het lijkt er nu op dat ze een spel ontwikkelen, en in de laatste week er een grafische schil omheen doen.
Daarom zeg ik GEMIDDELDE pc.Chaoss schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:02:
[...]
wat een onzin! zeker iemand die een die-hard pc gamer is zal een pc hebben die grafisch vergelijkbaar is met de X360 en PS3, Direct X 10 games zien er evengoed uit als ps3 games, hebje bv een 8800GTS videokaart voor nodig... geen sli of andere exotische opstellingen.
kheb stalker gezien op een 22" Tft met die videokaart en dat ziet er echt verbluffend goed uit!! een Wii heeft de graphics van een pc van 4 jaar geleden.
begrijp me niet verkeerd ik ben harstikke blij met onze wii, maar grafisch viel het mij ook tegen.
Wat een discussie gelijk. Veldkoe zegt mijns inzien zeker zaken die hij mag en vooral moet zeggen. Ik ben alleen benieuwd naar wat hij wil zien als goede gameplay. Wat zoekt hij?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 16-07-2007 12:37 ]
De Wii is volgens mij op veel plaatsen vollop leverbaar sinds een paar weken, dus ik dnek dat dit soort berichten niet meer echt nodig zijn. Nofi verder je bedoeld het goedPossible schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:24:
Voor de mensen die nog een wii zoeken en in leeuwarden omstreken wonen;
Bij de Mediamarkt lagen afgelopen zaterdag stapels wii's....
Ik was 2 weken gelden bij de MM in L'warden en toen lagen er ook al Wii's op voorraad.
Dan nog... mijn vorige pc draaide ook beter graphics dan de Wii, Gemiddled beter jah als je alles vanaf de 80386 generatie meerekend?
nofi dit is geen rant (en nogmaals ben een zeer tevreden Wii bezitter) maar pc's van 4 jaar oud persen er betere graphics uit.... dus een "gemiddelde" pc al helemaal.
Anoniem: 93354
Als je wil kijken wat de wii zou kunnen kan je beter het lijstje met (rumored) specs erbij pakken dan krijg je tenminste nog een idee.
Ik had zowel de xbox360 als de Wii al bij een vriend gezien, dus ik wist wat ik kon verwachten. Ik heb er ook lang over nagedacht of ik wel dan niet een Wii moest kopen, zeker omdat de Wii toen al als 'party console' bestempeld werd.
Ik heb de Wii uiteindelijk gekocht (wetende wat de zwaktepunten zijn),
omdat ik samen met mijn vriendin, die geen gamer is, toch een spelletje kan spelen
omdat ik mario, zelda, etc. heel leuk vind.
omdat ik de wiimote echt iets nieuws aan mijn game ervaring toe vind voegen
en omdat er naast de 'kinder' spelletjes ook wat meer 'echte' spellen uit gaan komen (ben een ontzettende FF fan)
Als ze een verbetering aan de conosle hadden kunnen doen, tja dan was ik persoonlijk ook voor de graphics gegaan. Misschien bij de Wii2, of wordt het dan de Wiiii?
[ Voor 0% gewijzigd door shades684 op 16-07-2007 12:44 . Reden: vriending=vriendin *kuch* ]
Het probleem is dat er ook nog maar weinig games zijn aangekondigd met een daadwerkelijke Wii engine. Mario Galaxy en MP3 zijn de enigen die ik me zo op korte termijn kan bedenken, hoewel ik denk dat de engine van MP3 een getunede MP2 engine is. Zelfde geldt voor de EA spellen Fifa, NHL, Madden worden allemaal gemaakt met de oorspronkelijke PS2 engine als basis. Fifa 2006 ziet er op de Xbox 1 al beter uit dan de screens die we voor 2008 voor de Wii voor onze kiezen krijgen. Dat is gewoon erg jammer, want ze kunnen imho ook de next-gen engine terug schroeven. Helaas kiezen veel ontwikkelaars voor de makkelijke weg.Anoniem: 93354 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:31:
Sowieso heeft het weinig nut om met games te gaan vergelijken want er is op het moment gewoon geen enkele game met een engine die ook echt voor de wii is gemaakt. Het beste is zelda en RE en dat zijn gewoon cube games.
Als je wil kijken wat de wii zou kunnen kan je beter het lijstje met (rumored) specs erbij pakken dan krijg je tenminste nog een idee.
Ik heb er voor mezelf een beetje vrede mee gesloten dat ik de Wii vooral ga gebruiken als party machine en voor games als Brain Training, Wii Fit e.d. met dan af en toe een uitschieter als Mario Galaxy en Metroid. De 360 kan ik dan gebruiken als systeem voor de realistischere spellen en de mooie graphics.
En toch vraag ik me dan af hoe Mario Galaxy, Zelda en MP3 er in 720p en met betere textures hadden uitgezien. Samen met de Wii controls zou dat toch te mooi voor woorden zijn.
uhm...
Anoniem: 215024
nu hebben ze 2 dagen later zelf ook zo'n ding gekocht en het is zoo simpel dat zelfs mijn ouders het snappen ( a-technish

een wii is voor iedereen
Op dit moment nog niet. Maar wat niet is gaat vast wel komenMetroidPrime schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:51:
[...]
Als het goed is zouden de algemene voorwaarden van de Nintendo website per 15 juli veranderen. De sterren hebben vanaf die datum ook een geldigheidsduur van 2 jaar gekregen(in plaats van de 12 maanden die eerder dit jaar genoemd werden). Alle sterren die je voor 15 juli verdient vervallen vanaf 1 juni 2008. Het gerucht gaat dat Nintendo deze aanpassing wil doorvoeren voordat sterren voor Wii punten kunnen worden ingewisseld. Hopelijk is het dus vanaf maandag mogelijk om sterren in te wisselen voor punten.
Anoniem: 130184
Wii sports tennis neem ik aan? Mijn ervaring is dat dat de enige game is die mensen aanspreekt (of Wii sports in het algemeen). Zonder Wii sports tennis waren er 3x zo weinig Wiis verkocht denk ik.Anoniem: 215024 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:55:
ik had laatst mijn ouders over de vloer aangezien het nogal een zooi was in mijn huis had ik ze maar gelijk achter mijn wii gezet en ze waren gelijk helemaal verslaafd aan dat ding...
nu hebben ze 2 dagen later zelf ook zo'n ding gekocht en het is zoo simpel dat zelfs mijn ouders het snappen ( a-technish).
een wii is voor iedereen
mijn pc is redelijk gemiddeld, 2 generaties oud grafisch kaartje. Misschien zelfs wel ondergemiddeld. Maar mn PC blaast alle graphics van de Wii heeeel gemakkelijk weg. Ik ben benieuwt waar Nintendo mee gaat komen bij de volgende generatie. Het lijkt mij duidelijk dat sony en MS hier adequaat op gaan reageren en de volgende console kind/bejaarde/casual vriendelijk maakt met motionspul in combinatie met mooie graphics.Anoniem: 24394 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:28:
[...]
Daarom zeg ik GEMIDDELDE pc.
Wat een discussie gelijk. Veldkoe zegt mijns inzien zeker zaken die hij mag en vooral moet zeggen. Ik ben alleen benieuwd naar wat hij wil zien als goede gameplay. Wat zoekt hij?
Ik zou je niet teveel blind staren op de console waar de engine oorspronkelijk voor ontworpen is. Dat heeft bijna niets te maken met hoe goed een spel er uit ziet. Het enige wat belangrijk is, is in hoeverre de engine geoptimaliseerd is voor de console waar deze op draait. Super Mario Sunshine, Star Fox Adventures, Zelda: Wind Waker & Twilight Princess en waarschijnlijk ook Super Mario Galaxy draaien allemaal op een aangepaste versie van de Super Mario 64 engine. Het hergebruik van een engine is niets nieuws, Doom 3 draait bijvoorbeeld ook op een aangepaste Quake 1 engine.Smoonshine schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:54:
[...]
Het probleem is dat er ook nog maar weinig games zijn aangekondigd met een daadwerkelijke Wii engine. Mario Galaxy en MP3 zijn de enigen die ik me zo op korte termijn kan bedenken, hoewel ik denk dat de engine van MP3 een getunede MP2 engine is. Zelfde geldt voor de EA spellen Fifa, NHL, Madden worden allemaal gemaakt met de oorspronkelijke PS2 engine als basis. Fifa 2006 ziet er op de Xbox 1 al beter uit dan de screens die we voor 2008 voor de Wii voor onze kiezen krijgen. Dat is gewoon erg jammer, want ze kunnen imho ook de next-gen engine terug schroeven. Helaas kiezen veel ontwikkelaars voor de makkelijke weg.
Het was maar een gerucht, met Nintendo of Europe weet je het natuurlijk nooit. Het kan volgende week zijn of het kan over een jaar zijn.Gaitman schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:26:
[...]
Op dit moment nog niet. Maar wat niet is gaat vast wel komen
Op spellen als Ghost Squad en RE: UC kan ik als co-op liefhebber nauwelijks wachten en ook de nieuwe FF:CC en wellicht de volgende Dragon Quest na de DS-versie zou co-op gaming wel eens wat groter kunnen maken op dit platform.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
nou eigenlijk spelen ze het meeste wii golf en wii bowlen.Anoniem: 130184 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:45:
[...]
Wii sports tennis neem ik aan? Mijn ervaring is dat dat de enige game is die mensen aanspreekt (of Wii sports in het algemeen). Zonder Wii sports tennis waren er 3x zo weinig Wiis verkocht denk ik.
en ze zijn nog van plant dat andere golf spel er bij te kopen...
ze hebben ook mario strikers van mij geleend en tegen de buren gespeeld gisteren..
zou me niks verbazen als die morgen ook zo'n ding in huis hebben staan

kunje nagaan hoe briljant een klein spel van minimale grafische kwaliteit kan zijn.... zo simpel maar zo'n goede gameplayAnoniem: 130184 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:45:
[...]
Wii sports tennis neem ik aan? Mijn ervaring is dat dat de enige game is die mensen aanspreekt (of Wii sports in het algemeen). Zonder Wii sports tennis waren er 3x zo weinig Wiis verkocht denk ik.
of met zijn 4en metal slug spelen is ook wel fun
Daar heb je helemaal gelijk in, maar met een "oude" engine zul je altijd wat eigenaardigheden uit die oude tijd houden. Daarnaast is het natuurlijk helemaal afhankelijk van hoeveel moeite een ontwikkelaar er in wil steken om de engine te optimaliseren voor een console.MetroidPrime schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:51:
[...]
Ik zou je niet teveel blind staren op de console waar de engine oorspronkelijk voor ontworpen is. Dat heeft bijna niets te maken met hoe goed een spel er uit ziet. Het enige wat belangrijk is, is in hoeverre de engine geoptimaliseerd is voor de console waar deze op draait. Super Mario Sunshine, Star Fox Adventures, Zelda: Wind Waker & Twilight Princess en waarschijnlijk ook Super Mario Galaxy draaien allemaal op een aangepaste versie van de Super Mario 64 engine. Het hergebruik van een engine is niets nieuws, Doom 3 draait bijvoorbeeld ook op een aangepaste Quake 1 engine.
Vooralsnog heb ik het idee dat ontwikkelaars de Wii toch nog niet echt zien als een volwaardige next-gen console. Bij de spellen die voor de 360 en PS3 zijn aangekondigd heb ik veel meer het idee dat ontwikkelaars hun hart en ziel in die spellen stoppen, terwijl we bij de Wii tot nu toe vlug afgeraffelde (en meestal oude) spellen voorgeschoteld krijgen. Soms pakt het goed uit, kijk naar RE4, maar van mij hoeft dat allemaal niet. Ik had liever gehad dat ze die tijd hadden gestoken in RE5 voor de Wii.
uhm...
Anoniem: 130184
Ja bomberman vind ik nog leuker maar dat is weer wat andersChaoss schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:24:
[...]
kunje nagaan hoe briljant een klein spel van minimale grafische kwaliteit kan zijn.... zo simpel maar zo'n goede gameplay
Het kan nog niet, maar het schijnt er aan te komen ergens deze eeuw.Anoniem: 198824 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:45:
Weet iemand al hoe het zit met het inruilen van je sterren voor Wii points
De vraag is of jij echt vindt dat die games er beter uitzien, of dat de gebruikte stijl van graphics in de door jou genoemde spellen jou persoonlijke voorkeur genieten (realistischer). Het klopt dat een port bijna nimmer zo goed uitziet als het origineel, maar RE4 PS2 zou, als het specifiek voor de PS2 was ontwikkeld, nog niet zo goed uitzien als RE4 GC. De GC had nieuwere hardware, en was beter dan de PS2 in textures, lighting en water effecten. Voor de vorige generatie was de volgorde wat betreft graphics toch echt PS2<GC<Xbox (Halo, Ninja Gaiden).Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:19:
[...]
Toch vind ik spellen als God of War of Gran Tourismo er mooier uitzien dan welk spel dan ook op de GC. RE4 wordt vaak gebruikt als voorbeeld dat de GC meer aankan dan de PS2, omdat hij mooier is dan de PS2 versie, maar als dat spel echt voor de PS2 ontwikkeld was dan had dat verschil er niet hoeven zijn. Maar het gaat mij er niet om dat de GC krachtiger is dan de PS2, maar dat ze vergelijkbaar zijn en dat de Wii toch echt wel een stuk krachtiger is dan de GC (bij een PC merkte ik het wel in graphics als ik een 2 maal zo snelle proc, meer geheugen en een wat betere videokaart gebruikte) en dus ook krachtiger dan de PS2 en al helemaal krachtiger dan de PSP (die is net wat minder krachtig dan de PS2). Dus het rijtje is als volgt Wii >> GC/PS2 > PSP en dan verbaast het mij dat de PSP ineens mooiere graphics laat zien dan de Wii in de vorm van Wipeout-Pulse.
Het hoeft niet iets te zijn om je aan te storen, het gaat immers om de gameplay, maar er zijn echt wel spellen die leuker worden met mooiere graphics en vaak waardeer je betere graphics pas als je gewend bent aan betere graphics. Fifa 98 was misschien wel de beste Fifa uitgebracht, maar als je die nu speelt is er geen ruk aan, mede vanwege de zwaar verouderde graphics. Dus kritiek geven dat men nog veel te weinig uit de Wii haalt, vind ik niet ongepast.
Maar...was het niet een paar maanden geleden dat EA sports (FIFA) beweerde dat de Wii en Xbox ongeveer gelijkwaardig waren. De Wii heeft meer horsepower -- tenminste, op papier -- maar, in tegenstelling tot de Xbox, geen programmable shaders. Dit zou elkaar 'opheffen'.
Overigens ben ik het gewoon met je eens: developers moeten meer hun best doen om degelijke graphics te vertonen en niet aan de gedachte vasthouden dat 'Wii bezitters toch niks om graphics geven, want anders hadden ze juist een PS3 of Xbox 360 gehaald'.
Ze kunnen motion controls gaan implementeren, maar de vraag is of ze daarin succesvol zullen zijn. Microsoft heeft nul ervaring in het aanspreken van een casual gamer crowd, en het opkopen van Rare, dat al over-the-hill is, zal hen niet zo veel helpen (Viva Pinata anyone?). Sony doet het beter, maar is nog steeds grotendeels gericht op serieuze gamer. Als beide zich willen richten op de casual gamer market, moeten ze de prijs als prioriteit stellen, en *niet* de technologische features. Het is het één, of het ander. Aangezien hun filosofie toch gebaseerd is op het bieden van cutting edge technology, ben ik beneigd te zeggen dat casual gamer toch grotendeels buiten hun bereik blijft.DarkShadow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:50:
[...]
mijn pc is redelijk gemiddeld, 2 generaties oud grafisch kaartje. Misschien zelfs wel ondergemiddeld. Maar mn PC blaast alle graphics van de Wii heeeel gemakkelijk weg. Ik ben benieuwt waar Nintendo mee gaat komen bij de volgende generatie. Het lijkt mij duidelijk dat sony en MS hier adequaat op gaan reageren en de volgende console kind/bejaarde/casual vriendelijk maakt met motionspul in combinatie met mooie graphics.
Veel waarschijnlijk is het, naar mijn mening, dat ze de casual gamer proberen aan te spreken met de oude consoles (wel of niet met motion controls). De PS2 verkoopt nu nog steeds als een trein, en dat komt gewoon omdat deze a) goedkoop is b) een brede en gevarieerde lineup aan spellen heeft. Afgelopen jaar werden er geloof ik 16 á 17 miljoen hardware units verkocht. Dat is nog vreselijk veel.
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Anoniem: 178962
Anoniem: 210471
Bron?Anoniem: 178962 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:11:
De XBox360 gaat naar 200 euro komende maand dus ik denk dat MS een totale aanval gaat doen op het marktaandeel van de Wii.
Er gaan zoveel geruchten over een prijsverlaging van de Xbox 360 en Microsoft heeft het tot nu toe alleen maar ontkent, heb je misschien een bron? Volgende maand komt de Elite voor €499 uit, dus ik denk niet dat Microsoft zichzelf in de vingers wil snijden door minder dan de helft van dat bedrag voor de Core te vragen.Anoniem: 178962 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:11:
De XBox360 gaat naar 200 euro komende maand dus ik denk dat MS een totale aanval gaat doen op het marktaandeel van de Wii.
Allemaal geruchten inderdaad.MetroidPrime schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:19:
[...]
Er gaan zoveel geruchten over een prijsverlaging van de Xbox 360 en Microsoft heeft het tot nu toe alleen maar ontkent, heb je misschien een bron? Volgende maand komt de Elite voor €499 uit, dus ik denk niet dat Microsoft zichzelf in de vingers wil snijden door minder dan de helft van dat bedrag voor de Core te vragen.
Maar met de Elite die uitkomt kunnen ze gelijk de rest van de productlijn in prijs laten zakken.
Ze snijden zichzelf daarmee niet in de vingers, de Elite is zoals de naam al zegt elite en richt zich op een heel erg beperkte doelgroep.
Zie oa:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=18915
(499 voor de elite lijkt me wel veel, denk niet dat ze er dan veel verkopen zeker als Sony in prijs zakt).
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 16-07-2007 17:42 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
De PS3 gaat niet in prijs zakken in Europa. In de V.S. is de prijsverlaging overigens tijdelijk. Ik heb in het X360 topic uitgelegd hoe het in elkaar zit in mijn ogen, de tijdelijke prijsverlaging is alleen om de PS3 zonder PS2 hardware te kunnen verkopen in de V.S. Hier in Europa is deze versie van de PS3 al sinds de launch op de markt, dus de prijsverlaging is hier niet nodig. De Elite zou dus op €499 precies goed zitten. Daarnaast zijn de verkoopcijfers van de Xbox 360 ook niet dermate laag dat een prijsverlaging momenteel nodig zou zijn.Anoniem: 178962 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:42:
[...]
Allemaal geruchten inderdaad.
Maar met de Elite die uitkomt kunnen ze gelijk de rest van de productlijn in prijs laten zakken.
Ze snijden zichzelf daarmee niet in de vingers, de Elite is zoals de naam al zegt elite en richt zich op een heel erg beperkte doelgroep.
Zie oa:
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=18915
(499 voor de elite lijkt me wel veel, denk niet dat ze er dan veel verkopen zeker als Sony in prijs zakt).
Maar toch in de states zal de boel zakken.
Als de X360 "te laag" wordt voor Nintendo (want van sony hoeven we niets te verwachten) heeft nintendo allang al een draaiboek klaar om alles naar 199,- te gooien. (En dan maken ze er nog steeds winst op).
[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 16-07-2007 18:01 ]
Ze laten zich niet zomaar in een prijswar slepen want ze weten dat ze dat niet kunnen winnen tov bedrijven die gewoon onder de kostprijs gaan zitten als het nodig is.
[speculatie modus] Als er dan 2 grote consoles leider zijn, zullen er nog amper spellen voor de PS3 ontwikkeld worden [/speculatiemodus]
Nintendo SWITCH! FTW
Dat zeg je nu wel, maar ik ken toch aardig wat gezinnetjes met kleine kinderen die nu een GC hebben, omdat ie maar 99 euro wasAnoniem: 93354 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:13:
Ach ook nintendo weet dat de prijs niet alles is *kuch gamecube*.
Edit: en omdat er veel meer kiddy games zijn op dat ding, dan op de ps2 wat over het algemeen wat meer gewelddadiger/bloederigere games heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Meekoh op 16-07-2007 18:41 ]
Computer says no
Dan verkopenze gewoon, net als buiten europa, de wii zonder wii sports. Dan komt hij, zonder prijsverlaging, op EUR 199 uit.Max|Burn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:00:
Ik snap sowieso niet hoe mensen zich daar zo druk om maken. Als er verlagingen komen gaat Nintendo naar 199,-. Dat ligt allang in de planning. Ze wachten gewoon de concurrentie af..want Nintendo hoeft simpelweg niet omlaag.
Als de X360 "te laag" wordt voor Nintendo (want van sony hoeven we niets te verwachten) heeft nintendo allang al een draaiboek klaar om alles naar 199,- te gooien. (En dan maken ze er nog steeds winst op).
Nofi, maar als je de titel ziet van dit topic mag je er toch echt vanuit gaan dat iedereen zijn mening hier mag geven of deze nu positief of negatief is.SOCO_cola schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:27:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Hmm, ziet er leuk uitRayNbow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:41:
Nieuw filmpje van Mario Galaxy, Stardust Galaxy (98 MB). Hierin zie je hoe het zwaartekrachtgebeuren werkt.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ehhh..waar heb jij het over? Japan is sowieso altijd veel goedkoper+anders. De andere landen hebben gewoon Wii Sports erbij in hoor. Nintendo zou naar 199,- incl. wii Sports gaan. Wii sports is geen 50 euro waard en dient juist als voorbeeld/introductie naar wat de Wii kan. Playing = believing maar niet als Wii sports eruit gehaald wordt.doctormetal schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:56:
[...]
Dan verkopenze gewoon, net als buiten europa, de wii zonder wii sports. Dan komt hij, zonder prijsverlaging, op EUR 199 uit.
Nintendo heeft niets van dat alles geroepen. Ze hebben geroepen dat de prijs nu niet omlaag gaat omdat hij gewoon als eenb trein verkoopt, en terecht. Als de Xbox omlaag gaat naar b.v. 299,- voor de premium dan kan en zal Nintendo makkelijk naar 199 gaan. A: Nintendo kan makkelijk onder kostprijs gaan zitten. B: Ze hoeven niet, de kostprijs van de Wii is LAAG. 149,- kan ook al en dan zitten ze nog boven de kostprijs.Nee hoor, Nintendo heeft al lang en breed geroepen het allemaal best te vinden zo, ze verkopen goed en zo lang ze blijven verkopen gaan ze niets aan de prijs doen.
Ze laten zich niet zomaar in een prijswar slepen want ze weten dat ze dat niet kunnen winnen tov bedrijven die gewoon onder de kostprijs gaan zitten als het nodig is.
[ Voor 39% gewijzigd door Max|Burn op 16-07-2007 21:22 ]
Allereerst jammer dat de graphics issue toch steeds weer opnieuw moet worden aangehaald, terwijl het al sinds begin december 2006 duidelijk is hoe het in elkaar zit. Dit is toch net zo bekend als het feit dat je met een PS3 Bluerays kunt afspelen? Dus om er steeds op terug te komen, heeft in mijn ogen weinig zin...
Ook ik verwacht overigens meer van de Wii op graphics gebied, omdat het op zijn minst verder had mogen gaan op het hoogtepunt van de cube. Maar het moge duidelijk zijn dat dit puur aan de ontwikkelaars ligt van de games...
Misschien zijn er voorheen ook wel te weinig 3rd party ontwikkelaars geweest die voor Nintendo klaarstonden, wat dus betekent dat deze mensen nog geen ervaring hebben met de engine die op de cube/wii draaide en dus nog wel een jaartje nodig hebben om hun engine te optimaliseren voor de Wii, omdat ze nu wel Nintendo's machine supporten. Die Factor5 gasten van die Rogue Squadron games voor de cube zeiden het begin 2007 al in een interview.
Ik walg net zo hard als iedereen van de slechte ports... Daarom moeten we deze ook zoveel mogelijk links laten liggen, zodat ze vanzelf verdwijnen. En ook ik vond de textures van The Twilight Princess vaak erg laag, maar ik heb zelden een game gespeeld die me zo opzoog qua sfeer. En het is toch juist die beleving die telt?
Wat is er bijvoorbeeld anders qua beleving aan Burnout op xbox360/ps3 t.o.v. de xbox/ps2 versie? Enkel de graphics zijn een stuk mooier. Voor mij blijkt het echter na een paar rondjes hetzelfde gevoel. Je zit wat te racen met je gamepad in je hand of je stuurtje, wat nooit het arcade stuurtje evenaart. Over arcade gesproken... Ik kruip nog steeds graag achter het stuur van een daytona usa als ik op vakantie ben. Graphics? 3x niks meer, maar de game heeft gewoon een sfeer, die niet te beschrijven is. Hetzelfde geld voor een Mario Kart. Zelfs op de SNES vind ik deze game nog steeds geniaal. Misschien koop ik nog ooit wel een HD console. Maar voor mij hebben deze juist op dit moment niet veel meerwaarde... Hoe vet ik bijvoorbeeld een Assisins Creed (of hoe je dat schrijft) er ook uit vind zien, ik moet nog zien of het voor mij echt iets nieuws biedt. Mijn huidige Wii games hebben me dit gevoel in ieder geval wel kunnen bieden!
En misschien ben ik niet reëel omdat Nintendo erg diep zit bij mij. Zeg het me dan gerust.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
het gaat erom dat het een open deur is die hier eens per 14 dagen weer wordt ingetrapt, telkens maar weer dat het grafisch zo slecht is, mag je best vinden hoor, maar het voegt niks toe hier aan het topic, je weet wanneer je een Wii koopt dat het minder is dan een PS3 en 360, en dat weet iedereen.. maar goed hier gaan we weerDukeBox schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:30:
[...]
Nofi, maar als je de titel ziet van dit topic mag je er toch echt vanuit gaan dat iedereen zijn mening hier mag geven of deze nu positief of negatief is.
Ik ga toch ook niet constant bijvoorbeeld in het Xbox topic lopen zeiken dat die dingen zo vaak kapot gaan, of in het PS3 topic zeuren dat dat ding zo duur is en weinig games op uit komen
[ Voor 18% gewijzigd door SOCO_cola op 16-07-2007 22:20 ]
Nintendo SWITCH! FTW
Zelda TP is voor mij toch wel een miskoopt geweest... er zat sfeer in de game maar voor mij te weinig om mij echt te "pakken" kheb misschien 15 uren gespeeld... voor mij had Red steel nog meer gameplay en "sfeer"
maargoed dat is dus persoonlijk ik moet zeggen dat grafics bij mij ook wel "sfeer" verhogend, ik krijg er wel een kick van als ik een 3d shooter speel die er bijne levens echt uitziet of een racegame die er echt top uitziet.
tjah niet iedereen volgt dit topic al vanaf het begin... en ok iedereen weer dat de wii grafisch zeer matig is... daarom kan het toch nog wel tegenvallen? het viel mij eerlijk gezegd ook tegen... de een accepteerd dat en een ander niet.SOCO_cola schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:14:
het gaat erom dat het een open deur is die hier eens per 14 dagen weer wordt ingetrapt, telkens maar weer dat het grafisch zo slecht is, mag je best vinden hoor, maar het voegt niks toe hier aan het topic, je weet wanneer je een Wii koopt dat het minder is dan een PS3 en 360, en dat weet iedereen.. maar goed hier gaan we weer
[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 16-07-2007 22:36 ]
Graphics kunnen wel degelijk een mooiere ervaring geven. Burnout is misschien niet het beste voorbeeld, maar kijk naar bijvoorbeeld Gears of War of Ghost Recon. Daar dragen de graphics echt wat bij aan de game. Die speel je alleen al om het ontzettende "Wow" gevoel wat je er van krijgt als je die omgevingen ziet en alles wat daarin gebeurt. Het verbeterpunt zit hem niet alleen in de resolutie en betere textures. Als ik dan naar Assasins Creed kijk. Zo'n spel is volgens mij onmogelijk op de Wii. Een supergrote stad met ontzettend veel leven en detail. Elk mens in de stad heeft een (beperkt) eigen karakter. Elk gebouw in dat spel is functioneel te beklimmen. Hoe je je doel bereikt is helemaal aan jou. En als je dan bovenop het dak van een gebouw staat en je kijkt oneindig voor je uit, dan krijg je weer dat "Wow" gevoel.xsive schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:34:
Wat is er bijvoorbeeld anders qua beleving aan Burnout op xbox360/ps3 t.o.v. de xbox/ps2 versie? Enkel de graphics zijn een stuk mooier. Voor mij blijkt het echter na een paar rondjes hetzelfde gevoel. Je zit wat te racen met je gamepad in je hand of je stuurtje, wat nooit het arcade stuurtje evenaart. Over arcade gesproken... Ik kruip nog steeds graag achter het stuur van een daytona usa als ik op vakantie ben. Graphics? 3x niks meer, maar de game heeft gewoon een sfeer, die niet te beschrijven is. Hetzelfde geld voor een Mario Kart. Zelfs op de SNES vind ik deze game nog steeds geniaal. Misschien koop ik nog ooit wel een HD console. Maar voor mij hebben deze juist op dit moment niet veel meerwaarde... Hoe vet ik bijvoorbeeld een Assisins Creed (of hoe je dat schrijft) er ook uit vind zien, ik moet nog zien of het voor mij echt iets nieuws biedt. Mijn huidige Wii games hebben me dit gevoel in ieder geval wel kunnen bieden!
En misschien ben ik niet reëel omdat Nintendo erg diep zit bij mij. Zeg het me dan gerust.
Graphics worden aan de ene kant vaak overschat (goede graphics maken geen game), maar toch ook wel vaak onderschat. Mooie graphics kunnen een spel net wat extra geven. Stel je een Twilight Princess voor, maar dan met Gears of War graphics (en dan doel ik natuurlijk niet op een iets te stevige Link met erg veel spieren
En over de graphics discussie. Ik vind het zelf een interessante discussie. Zeker bij de Wii blijft het in mijn ogen interessanter dan bij een PS3 of X360. Want in hoeverre kan de nieuwe besturing het missen van HD graphics compenseren? Daarbij is dit weer één van de eerste grote discussies hier in het topic.
[ Voor 7% gewijzigd door Smoonshine op 16-07-2007 22:51 ]
uhm...
En ook nog even my 2 cents wat betreft de gfx discussie, gfx zijn belangrijk, ik betrapte mezelf erop dat ik zelfs bij het spelen van heavy weapon (een 2d 360 live arcade spelletje) de scherpte en mooiere kleuren miste van de hd tv. Na even (minder dan een minuut) spelen was dit echter weg en heb ik gewoon weer lol beleefd met deze game.
Ik heb zelf nog steeds geen wii, maar heb nu al meerdere uren wii sports gedaan, en een avond marioparty. De gfx zijn funtioneel, maar goed genoeg om het leuk te houden.
Het grote probleem is imho nog steeds dat er niet genoeg toppers zijn. En na meer dan een half jaar uit vind ik dat toch een beetje zorgelijk (ondanks dat die bij de de ps3 en 360 niet anders is/was).
Mijn omslag punt kom wsl bij mariokart, met sports en strikers heb ik dan al drie games die me echt leuk lijken en galaxy en wellicht metroid zijn voor mij ook de moeite waard.
10 second ninja DONE
dit is mijn eerste console... de aantrekkelijk prijs en de vernieuwde besturing waren voor mij de reden tot aanschaf.
Ik had verwacht dat de controller iets beter zou reageren. Bij Wii tennis maakt het geen donder uit of je nu smasht of normaal slaat. Ook bij boksen zit je op een gegeven moment zo, dat wanneer je die wii voor je gezicht houd, hij op het scherm bij je middel oid zit. Beetje jammer moet ik zeggen.
Ik heb hem onderhand verbonden met internet, maar ik kan er nog niet zo veel mee.
Mischien verandert dit met een nieuwe game (iemand tips?), maar nu met Sports en Play vind ik het al snel saai worden.
Anoniem: 220233
Ik kan echt niet wachten op de ECHTE krakers zoals smash bros, galaxy en MP3 etc, maar die moeten nog komen en die laten pas zien wat de wii echt kan! Dus heb nog even geduld.
Ik had een xbox 360 maar die was juist veel te moeilijk voor vrienden, natuurlijk ik kon er uren achter zitten met xbox live, maar toen vroeg ik mijzelf af of dat was wat ik wou, nee dus. Als er eens vrienden langskwamen was het allemaal erg moeilijk met de racespellen zoals project gotham etc.
Hetzelfde kunnen ze doen met Zelda. Eén Zelda voor Nintendo DS en Wii/Gamecube in 3 jaar? Das toch lang mensen willen nieuwe games. Richt gewoon 5 Zelda teams op met 5 nieuwe Zelda's voor de aankomende 3 jaar. Die games gaan als zoete broodjes over de toonbank.
Of zal er juist een voordeel voor Nintendo zitten om zo weinig teams te hebben met hun game iconen? Natuurlijk moet men tijd nemen voor een game en hem goed maken, maar met meer teams ook meer games. En al die WiiPlay, WiiSpots, WiiFit, en andere kleine party games is wel leuk, maar voor veel mensen niet interessant, die willen een echte game, geen ganzebord spelletje.
* zomaar een wilde gedachte die ik even kwijt moest, nu ik het teruglees is het idee zo gek nog niet
[ Voor 3% gewijzigd door Gerwin op 16-07-2007 23:31 ]
Je zou bijvoorbeeld Resident Evil 4 of Zelda kunnen proberen. Dat zijn naar mijn mening de beste twee spellen op de Wii op dit moment. Het hangt er verder volledig af van wat voor type spel je zoekt.Killzone schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:12:
Ik heb dus samen met mn broertje een Wii gekregen. Maar ik heb er (helaas) gemengde gevoelens over.
Ik had verwacht dat de controller iets beter zou reageren. Bij Wii tennis maakt het geen donder uit of je nu smasht of normaal slaat. Ook bij boksen zit je op een gegeven moment zo, dat wanneer je die wii voor je gezicht houd, hij op het scherm bij je middel oid zit. Beetje jammer moet ik zeggen.
Ik heb hem onderhand verbonden met internet, maar ik kan er nog niet zo veel mee.
Mischien verandert dit met een nieuwe game (iemand tips?), maar nu met Sports en Play vind ik het al snel saai worden.
Het is een aardig idee, er zit alleen een zeer groot probleem aan verbonden. De kwaliteit van de spellen kan weleens flink wat fluctueren. Neem bijvoorbeeld de Splinter Cell serie. Het duurt 2 jaar om een Splinter Cell spel te ontwikkelen en daarom zijn er altijd twee teams tegelijk bezig met een aparte Splinter Cell. De spellen van de ene studio zijn alleen een stuk beter dan de spellen van de andere studio.Gerwin schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:29:
Ben ik de enige die vindt dat de hoeveelheid games tegenwoordig erg laat is ten opzichte van 10 jaar geleden? Natuurlijk kost het ontwikkelen en maken van een 3D game langer dan 2D games vroeger op de NES of SNES. Maar waarom gaat bijvoorbeeld Nintendo niet meerdere teams op verschillende games zetten, dit zullen ze ongetwijfeld doen, maar 3 jaar wachten op een echte goede Mario game is natuurlijk wel extreem. Waarom geen meerdere teams die allemaal gelijktijdig aan bijvoorbeeld allemaal een compleet andere Mario ontwikkelen. Op deze manier is het makkelijk om 2 echte toppers van Mario per jaar te krijgen. En de mensen die kopen die games lijkt me ook wel.
Daarnaast mag er wat mij betreft ook wel wat variatie in het spelaanbod zitten. Ik vind het wel best dat er 3 jaar tussen zit, in de tussentijd komen er toch genoeg andere spellen uit.
[ Voor 42% gewijzigd door MetroidPrime op 16-07-2007 23:41 ]
Mwah, Zelda heeft altijd al lang tussengezeten tussen de verschillende games.
Kijk naar Zelda voor de N64, die is 5 jaar in ontwikkeling geweest, daarna kwam de 2e 2 jaar later.
De Wind Waker (een aangepaste engine van de N64 engine) kwam weer 2 jaar later.
Vervolgens moesten we 4 jaar wachten op TP, maar die had weer dezelfde engine als de WW. Waarschijnlijk was ie eerder klaar maar hebben ze het 1 jaar uitgesteld voor de Wii en de Wii versie van de game.
Hopelijk hoeven we nu maar 2 jaar te wachten en kunnen ze iedere 2 jaar een game eruit pompen voor de Wii. Als ze er meer doen gaat de kwaliteit omlaag ben ik bang, daarnaast is een spel een enorme investering, als ie flopt kost het ze flinke centen.
Tis dan een kwestie van: meer games en meer winst/marge produceren voor de consument. Of minder games mer minder winst/marge doordat de game langer in ontwikkeling is.
Ok ok.. ikzelf ben best tevreden met de gfx, maar als ik bijv. RE4 zie dan viel me dat in eerste instantie toch grafisch erg tegen (had er meer van verwacht). Gelukkig maaken alle andere dingen het spel tot een top spel. Als de gfx iets beter was geweest (meer zoals TP) dan had ie wat mij betreft een 10 gekregen.SOCO_cola schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:14:
...het gaat erom dat het een open deur is die hier eens per 14 dagen weer wordt ingetrapt, telkens maar weer dat het grafisch zo slecht is, mag je best vinden hoor, maar het voegt niks toe hier aan het topic...
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Anoniem: 117981
Koop Mario Strikers Charged Wii, daar krijg je zeker geen spijt van! En daarmee kun je ook online spelen, zelfs samen met je broertje tegen andere mensen.Killzone schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:12:
Ik heb dus samen met mn broertje een Wii gekregen. Maar ik heb er (helaas) gemengde gevoelens over.
Wii tennis en Wii boxing zijn eenvoudige games, maar als je wat meer de trainingen speelt kun je er veel meer uit halen. Heb je het boksen tegen de boksbal al geprobeerd?
Ik denk dat het risico niet hoger is dan dat je 1 game aan het ontwikkelen bent. Natuurlijk moet je wel het geld hebben om te investeren in een game.Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:07:
Nee, maar het risico wordt wel groter wanneer je 2 games tegelijk aan het ontwikkelen bent, daar doelde ik op.
Stel je hebt 1 game in ontwikkeling. Deze game duurt 2 jaar ontwikkelen en komt dan uit. Als deze game flopt dan zijn de rapen gaar en heeft het bedrijf nauwelijks winst zal maken op de dure ontwikkelde game.
Stel nu dat je 2 games in ontwikkeling hebt. Beide games duren 2 jaar ontwikkelen en het ene jaar komt die game uit het andere jaar een game van het andere team. Als de game 1 slopt dan zijn net als je 1 game tegelijk ontwikkeld de rapen gaar, maar het jaar erop komt er ee nieuwe game die wellicht dan geld in het laatje brengt.
Kortom hoe meer games in ontwikkeling hoe meer risicospreiding je hebt. Ik begrijp dan niet dat Nintendo allemaal kleinere games tegelijk in ontwikkeling heeft (die spellen met tig kleinere games). In plaats van zich te richten op echte grote spellen. Bijvoorbeeld 3 teams die allemaal met een Zelda werken, in dat geval hebben we bij ontwikkeling van 3 jaar elk jaar een Zelda en zal de winst van Nintendo hoger zijn. Doen ze dat ook met Mario, Metroid, dan hebben we elk jaar 3 topgames die elke kerst, lente, etc. record verkopen zal hebben.
Je merkt steeds weer dat mensen wachten op goede games, waarom maken ontwikkelaars hier geen gebruik van en schroeven de productie op met extra teams?
Als je 2 spellen tegelijk in ontwikkeling hebt en ze floppen allebei dan is het einde oefening.
Natuurlijk heeft Nintendo al tig spellen tegelijk in ontwikkeling, als ze er meer zouden doen wordt het risico gewoon te groot.
Hoewel de absolute kans dat het fout gaat afneemt omdat je meer spellen hebt is het wel gelijk een stuk serieuzer als het allemaal fout gaat.
Daarnaast moet je de investering uberhaupt kunnen maken, niet alleen qua geld maar ook qua mensen, ik denk niet dat Nintendo op het moment meer mensen heeft van goede kwaliteit om meer spellen mee te maken. Als ze er meer zouden maken zou dat dus automatisch een slechtere kwaliteit betekenen.
Natuurlijk heeft een bedrijf het zwaar als twee spellen achter elkaar floppen, maar dat kan natuurlijk ook goed gebeuren als spellen met langere tussentijd floppen. Daarbij moet je natuurlijk wel rekening houden dat Nintendo bekend staat om bij elk spel (zeker bij Mario spellen) het spel compleet om te gooien. Kijk naar Mario 1, Mario 2, Mario 3, Mario 64, Mario Subshine en nu Mario Galaxy. Stuk voor stuk niet met elkaar te vergelijken. Zou in theorie Nintendo dergelijke spellen tegelijk in ontwikkeling hebben en achter elkaar uitbrengen met tussenposen van 1/2 jaar dan is het risico erg laag, althans niet hoger dan bij een spel als dat met tussenposen van 3-4 jaar uitgebracht wordt.Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 01:32:
Als je 1 spel in ontwikkeling hebt en dat flopt heb je tijd om de boel nog te spreiden en te redden, je kunt nieuwe markten proberen aan te boren, je kunt meer geld stoppen in marketing, extra investeerders aantrekken etc.
Als je 2 spellen tegelijk in ontwikkeling hebt en ze floppen allebei dan is het einde oefening.
Natuurlijk heeft Nintendo al tig spellen tegelijk in ontwikkeling, als ze er meer zouden doen wordt het risico gewoon te groot.
Hoewel de absolute kans dat het fout gaat afneemt omdat je meer spellen hebt is het wel gelijk een stuk serieuzer als het allemaal fout gaat.
Daarnaast moet je de investering uberhaupt kunnen maken, niet alleen qua geld maar ook qua mensen, ik denk niet dat Nintendo op het moment meer mensen heeft van goede kwaliteit om meer spellen mee te maken. Als ze er meer zouden maken zou dat dus automatisch een slechtere kwaliteit betekenen.
Je hebt gelijk als spellen zeer op de voorgaande uitgave leunt, hierval is geen sprake bij de echte Nintendo games. Nintendo wil graag altijd nieuwe dingen proberen. En tweemaal hetzelfde type spel uitbrengen voor de echte spellen heb ik nog nooit gezien en zou het opvoeren van productie winst zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Gerwin op 17-07-2007 13:36 . Reden: spelling ]
Hoe kom je aan die ontwikkeljaren ? Je vergeet wel dat in de meeste gevallen er parallel gewerkt werd he
edit: oops @ 2x post
[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 17-07-2007 08:24 ]
Dat hangt meer van de ontwikkelaars af. Wii Sports is gewoon zo bedoeld. Met b.v. bowlen zie je dat het wel degelijk kanKillzone schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:12:
edit: oops @ 3x post. ik heb me dag niet..tripple post..dit doe ik normaal echt nooit
[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 17-07-2007 08:38 ]
[ Voor 10% gewijzigd door shades684 op 17-07-2007 10:18 ]
Anoniem: 105012
Mij is het in ieder geval nog nooit gelukt, volgens mij registreert het spel die hele beweging gewoon niet.shades684 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:18:
Je kan bij Wii tennis wel degelijk een smash maken. Ik heb alleen geen idee hoe en ik was het ook eigenlijk niet van plan om op te gaan zoeken, het is veel leuker om dat zelf uit te zoeken. Soms lukt het gewoon en meestal nog niet.
Dit topic is gesloten.