zover ik weet kan je alleen een smash maken bij het opgooien.
Ah zo, ja dat klopt. Het is natuurlijk ook maar een basic tennis spel net als Wii play. Volgens mij is het hele idee van die twee games om mogelijkheden van de Wiimote te showen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er nog een beter tennis spel komt. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de sport spellen, maar ik moet toegeven dat ik me met tennis en golf wel heel erg vermaak.
Het is erg duidelijk dat (net als de ps3) het spelaanbod nog redelijk gering is, maar dat komt wel goed.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er nog een beter tennis spel komt. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de sport spellen, maar ik moet toegeven dat ik me met tennis en golf wel heel erg vermaak.
Het is erg duidelijk dat (net als de ps3) het spelaanbod nog redelijk gering is, maar dat komt wel goed.
Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate
Een smash maak je door bij het serveren op het hoogste punt een mep te geven.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Nou, als je bij het net staat heb je soms ook een extra harde slag... Niet met zo'n spoor erachter, maar ik vind dat wel een smash...cardinal808 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:47:
zover ik weet kan je alleen een smash maken bij het opgooien.
Anoniem: 105012
Het lijkt me inderdaad duidelijk dat er nog een beter tennisspel voor de Wii komt. Die Remote is in mijn ogen perfect gemaakt als "handvat" van het tennisracket.shades684 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:58:
Ah zo, ja dat klopt. Het is natuurlijk ook maar een basic tennis spel net als Wii play. Volgens mij is het hele idee van die twee games om mogelijkheden van de Wiimote te showen.
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een ontwikkelaar daar niet in zou springen, vooral omdat je een 90% kans hebt om toch wel veel geld te cashen
Anoniem: 220233
Wat mijn ervaringen zijn met Wii Sports - Tennis is dat je gewoon goed moet timen.Ik tennis zelf ook en ik kan die bal gewoon sturen hoe ik wel met wii sports. Je kan of vroeg slaan ( cross) of laat (rechtdoor) of je doet het door je zwaai anders te doen van naar het scherm toe en parralel bijna aan het scherm.
En je kan wel degelijk harder slaan want op het begin maakte ik zo'n volledige zwaai, en toen kwam mijn neef eens langs, die alleen met zijn pols sloeg en die ging 3 keer zo hard, het nadel van dat is dat je minder goed kan mikken. Ik vind de verhoudingen zo goed, want zo kan iedereen meedoen, wat ook de bedoeling is
En je kan wel degelijk harder slaan want op het begin maakte ik zo'n volledige zwaai, en toen kwam mijn neef eens langs, die alleen met zijn pols sloeg en die ging 3 keer zo hard, het nadel van dat is dat je minder goed kan mikken. Ik vind de verhoudingen zo goed, want zo kan iedereen meedoen, wat ook de bedoeling is
Ik ben nu druk bezig met Resident Evil 4 Wii edition, erg leuk!!
Had de game nog niet op de GC gespeelt.
Had de game nog niet op de GC gespeelt.
PS5
mensen die beweren dat wii tennis niet goed werkt kunnen het gewoon niet
toen wij onze wii net hadden kwam mijn zwager langs die speelt in het echt ook tennis, hij had even 5 minute nodig om de "feeling" te krijgen en hij speelde ons daarna al finaal van de kaart! terwijl wij al een week op de wii tennis geoefend hadden maar zelf dus geen irl tennis ervaring hebben.
Mijn zwager kon vanaf het begin al de bal goed richten, en ook snelheid bepalen. mijn conclusie was daaruit dat de Wii tennis besturing best wel goed is
toen wij onze wii net hadden kwam mijn zwager langs die speelt in het echt ook tennis, hij had even 5 minute nodig om de "feeling" te krijgen en hij speelde ons daarna al finaal van de kaart! terwijl wij al een week op de wii tennis geoefend hadden maar zelf dus geen irl tennis ervaring hebben.
Mijn zwager kon vanaf het begin al de bal goed richten, en ook snelheid bepalen. mijn conclusie was daaruit dat de Wii tennis besturing best wel goed is
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het is ook geen slechte besturing, maar het heeft wel maar een gelimiteerd aantal functies. Dit maakt het makkelijker speelbaar (lijkt me), maar bijvoorbeeld de service vind ik slecht. Het feit dat je maar 2 snelheden hebt, is een gemiste kans. Een smash kan ook al niet, en het zelf niet kunnen lopen is jammer.Chaoss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:19:
mensen die beweren dat wii tennis niet goed werkt kunnen het gewoon niet![]()
toen wij onze wii net hadden kwam mijn zwager langs die speelt in het echt ook tennis, hij had even 5 minute nodig om de "feeling" te krijgen en hij speelde ons daarna al finaal van de kaart! terwijl wij al een week op de wii tennis geoefend hadden maar zlef dus geen irl tennis ervaring hebben.
Het is echter slechts om te laten zien wat de Wii kan, en dat doet het uitstekend. Van een echt tennisspel verwacht ik alleen wel een stuk meer.
Je hebt toch echt geen 2 snelheden met de service hoor. Ik sla met diverse snelheden afhankelijk van hoe hard ik sla. Daarbovenop kan je dus met zo'n spoortje megahard slaan maar dat hangt van de timing af. Ik sla regelmatig express langzaam i.v.m. mensen die het spel nog niet echt kennen.Het feit dat je maar 2 snelheden hebt, is een gemiste kans. Een smash kan ook al niet, en het zelf niet kunnen lopen is jammer.
[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 17-07-2007 11:41 ]
Heb je ook wel gelijk in, alleen is het verschil tussen "zacht" en "hard" mijns inziens gewoon te groot. Je kan niet echt spreken van een mooi verloop. Wel vind ik dat een zachte service, door een redelijk getrainde speler eigenlijk vrijwel onmogelijk terug te slaan is. Met een beetje oefening kan je die bal zo strak en schuin terug slaan dat je er vrijwel nooit meer bij kanMax|Burn schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:40:
[...]
Je hebt toch echt geen 2 snelheden met de service hoor. Ik sla met diverse snelheden afhankelijk van hoe hard ik sla. Daarbovenop kan je dus met zo'n spoortje megahard slaan maar dat hangt van de timing af. Ik sla regelmatig express langzaam i.v.m. mensen die het spel nog niet echt kennen.
Je kan heel zacht slaan en dan is het raken van die hoek erg moielijk. Probeer de bal ees net voordat hij de grond raakt te slaan dan gaat hij een stuk zachter als wanneer je boven aan slaat.Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:50:
[...]
Heb je ook wel gelijk in, alleen is het verschil tussen "zacht" en "hard" mijns inziens gewoon te groot. Je kan niet echt spreken van een mooi verloop. Wel vind ik dat een zachte service, door een redelijk getrainde speler eigenlijk vrijwel onmogelijk terug te slaan is. Met een beetje oefening kan je die bal zo strak en schuin terug slaan dat je er vrijwel nooit meer bij kan
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Idd serveren zuigt bij Wii Tennis! Als je die bal niet snoeihard serveert krijg je altijd een cross terug om je oren die je NOOIT kan hebben(er vannuit gaan dat die andere persoon wat kan:P). Soms zelfs per ongeluk. Is gewoon jammerAnoniem: 105012 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:50:
[...]
Heb je ook wel gelijk in, alleen is het verschil tussen "zacht" en "hard" mijns inziens gewoon te groot. Je kan niet echt spreken van een mooi verloop. Wel vind ik dat een zachte service, door een redelijk getrainde speler eigenlijk vrijwel onmogelijk terug te slaan is. Met een beetje oefening kan je die bal zo strak en schuin terug slaan dat je er vrijwel nooit meer bij kan
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Dan moet je gewoon beter je best doen om die fast serve te krijgen.Postius schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:50:
[...]
Idd serveren zuigt bij Wii Tennis! Als je die bal niet snoeihard serveert krijg je altijd een cross terug om je oren die je NOOIT kan hebben(er vannuit gaan dat die andere persoon wat kan:P). Soms zelfs per ongeluk. Is gewoon jammer
Maar als het is om de controller te showen, moet je juist zorgen dat dat allemaal perfect werkt. Nu krijg ik een beetje het gevoel dat het spel maar ''wat'' registreerd.shades684 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:58:
Ik heb ook het idee dat die snoeiharde service bij tennis puur geluk is icm je skill level.
Ook bij bowlen. Ik heb continue een afwijking naar links. Maar of ik nu aan het eind de controller naar rechts of naar links beweeg, ik heb die afwijking altijd.
Bij boksen heb ik inderdaad wel eens tegen die boksbal aangeslagen, best geinig, maar daar ben je ook zo mee klaar.
Het enige wat naar mijn idee echt goed werkt is het honkbal. Daar registreerd dat ding dat je rondjes maakt met de bat, en de snelheid waarmee je gooit.
Enige jammere hieraan dan is dat je puur geluk moet hebben of je medespelers hem vangen.
Maar ik ga binnenkort of wat spellen lenen van wat vrienden (en wat buddy codes), of ik ga Mario Strikers Charged Football.
Is die betaalde Opera browser trouwens de enige browser?? Want uit de TS kon ik opmaken dat er ook nog een ''niet-volwaardige'' browser was.
(PS: Ik weet wel dat je met tennis gewoon moet oefenen om die ballen te richten ed, maar ik dacht dat je met de Wii na 1 dag spelen toch wel die dingen kon richten.)
Anoniem: 178962
Das waar, en ik denk dat ze daar ook trots op zijn.Gerwin schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 03:30:
[...]
En tweemaal hetzelfde type spel uitbrengen voor de echte spellen heb ik nog nooit gezien en zou het opvoeren van productie winst zijn.
Kijk naar LTTP en OOT, beide bijna identiek qua gameplay, maar bizar anders door de verschillende engines en consoles.
Daarna kwam MM met dezelfde engine op dezelfde console maar weer compleet andere gameplay.
Ze zullen dus niet de massaproductie willen, maar stuk voor stuk originele producties.
Nee dat vergeet ik niet, maar ik heb deze neergezet die achter elkaar ontwikkeld zijn zoals ik me dat meen te herinneren.Max|Burn schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:24:
[...]
Hoe kom je aan die ontwikkeljaren ? Je vergeet wel dat in de meeste gevallen er parallel gewerkt werd he. Het is dus Niet: Zelda 1: 2000, Zelda 2: 2003 = 3 jaar ontwikkeltijd.
edit: oops @ 2x post
Er zijn in tussentijd veel andere spellen (ook zelda spellen) gemaakt, maar de serie die ik noemde zijn AFAIK achter elkaar gemaakt en zo goed als niet gelijktijdig.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 17-07-2007 13:33 ]
Je hebt zo`n mening over wii sports en je hebt het pas een dag gespeeltKillzone schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:26:
[...]
(PS: Ik weet wel dat je met tennis gewoon moet oefenen om die ballen te richten ed, maar ik dacht dat je met de Wii na 1 dag spelen toch wel die dingen kon richten.)
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
disjfa schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:31:
[...]
Je hebt zo`n mening over wii sports en je hebt het pas een dag gespeeltToen na een dag vond ik ook alles grappig. En die linker afwijking die je hebt is jouw afwijking
Leer spelen
Tja, inderdaad. Ik snap alleen niet hoe ik die afwijking kan verbeteren. Kan iemand uitleggen hoe dat in elkaar zit??
Ja het heeft te maken met wanneer je de bal los laat+snelheid+of je je pols draait. Met een beetje oefenening kan je die bal de hele baan door laten spinnen. Iedereen hier had ook een afwijking naar links maar rechtdoor gooien is ook niet heel moeiljk. Doe die bowling spin training maar is een paar keer daar leer je wel het een en ander van.Killzone schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:47:
[...]
![]()
Tja, inderdaad. Ik snap alleen niet hoe ik die afwijking kan verbeteren. Kan iemand uitleggen hoe dat in elkaar zit??
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Nog iets heel anders. Ik heb hier wat gelezen over dat programma Orb, om van je Wii een soort Media Center te maken. Maar dit werkt geloof ik gewoon via het internet, en dus niet via de LAN. Bestaat er ook zoiets voor LAN, of heeft iemand dat Orb welleens geprobeerd??
Heb je mr google al geprobeerd ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
orb herkent als je via je lan verbinding maakt.
Je hebt ook nog media center x: nadeel je moet je films eerst converteren
en je hebt ook nog tversity zelfde als orn maar dan vooral op lan gericht.
Je hebt ook nog media center x: nadeel je moet je films eerst converteren
en je hebt ook nog tversity zelfde als orn maar dan vooral op lan gericht.
De Wii browser is gehacked, verwacht binnenkort maar homebrew. Hier onder het bericht:
Ben benieuwd wat Nintendo/Opera er tegen gaat doen
oeps, dit mag zeker niet ivm de policy?
bronConsoles zijn al lang niet meer veilig voor hackers, maar Microsoft, Nintendo en Sony doen er alles aan om hun belangen te verdedigen tegen de hackers. Microsoft en Sony verbeteren hun beveiliging constant via updates, maar Nintendo moest hier tot nu toe niet mee beginnen.
Hackers hebben nu echter een beveiligingsfout ontdekt in Flash-speler van de browser van de Wii. Via deze fout zou men Homebrew-software kunnen draaien op de console. Als het verleden ons iets geleerd heeft, zullen er eerst NES en Mega Drive emulatoren verschijnen. Met dat vooruitzicht zal Nintendo wel snel in actie komen.
oeps, dit mag zeker niet ivm de policy?
[ Voor 3% gewijzigd door Cubic X op 17-07-2007 14:49 ]
Het gaat volgens mij helemaal niet om een fout in de Flash speler op de Wii, maar een fout in de Flash 7 plug-in voor Linux en Solaris. De Windows plug-in heeft de fout niet. Er is helemaal niets bekend over de implementatie van de Wii versie, behalve dat deze Flash 7 compatible is. Het is in theorie mogelijk dat de Wii dezelfde fout bevat. Op de verschillende console hacking sites staat alleen het bericht dat het eventueel mogelijk is dat de Wii dezelfde fout bevat, er staat nog nergens dat er iemand succesvol is geweest om deze eventuele fout te kunnen uitbuiten. De oorspronkelijke bron van het artikel, C&VG noemt zelf geen bron, maar ik vermoed dat ze dit gewoon verkeerd hebben geïnterpreteerd. Het bericht klopt dus waarschijnlijk niet.Cubic X schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:48:
De Wii browser is gehacked, verwacht binnenkort maar homebrew. Hier onder het bericht:
[...]
bron
oeps, dit mag zeker niet ivm de policy?![]()
De meeste buffer overflows zijn zeer eenvoudig op te lossen, het is niet meer dan 1 extra regel code toevoegen. Als de Wii inderdaad dit lek bevat, dan zal het niet zo heel lang duren voordat er een patch is.
EDIT: De vulnerability zit alleen in versie 7.0.69.0 en eerder. Op de Wii wordt er als ik het goed heb al gebruik gemaakt van 7.0.70.0, de versie waarin de fout al is opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 17-07-2007 15:24 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Daar had ik eerst ook erg veel last van maar weet nu hoe je terug moet slaan. Je moet gewoon net iets later terugslaan zodat je mannetje net even wat verder kunt lopen om de bal nog net te kunnen pakkenPostius schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:50:
[...]
Idd serveren zuigt bij Wii Tennis! Als je die bal niet snoeihard serveert krijg je altijd een cross terug om je oren die je NOOIT kan hebben(er vannuit gaan dat die andere persoon wat kan:P). Soms zelfs per ongeluk. Is gewoon jammer
Eigenlijk heel logisch
De Wii heeft AFAIK al een techniek aan boord waarmee executie in niet-code geheugen onmogelijk gemaakt wordt, of die ook daadwerkelijk gebruikt wordt door het OS weet ik niet.
Maar dat zou betekenen dat een buffer overflow als het goed is niet zoveel kwaad kan.
Daarnaast doet Nintendo helemaal niets tegen zogenaamde 'hackers' of mensen met modchips. Hell alle punten voor de modchip zitten naast elkaar, de modchip zelf is zo simpel als het maar zijn kan en er is verder 0 beveiliging in de software.
Je kan zoals Sony en Microsoft bakken met geld steken in het voorkomen en daarmee proberen dat kleine beetje geld wat die beperkte doelgroep je kost op te vangen, of je doet het zoals Nintendo en je geeft er gewoon zo goed als geen geld aan uit.
Het kleine beetje winst wat je verliest door die handvol mensen die backups draaien ipv legaal spellen kopen is zo klein zeker als je de doelgroep van Nintendo bekijkt dat ik denk dat ze helemaal gelijk hebben door er geen geld aan te verprutsen.
Maar dat zou betekenen dat een buffer overflow als het goed is niet zoveel kwaad kan.
Daarnaast doet Nintendo helemaal niets tegen zogenaamde 'hackers' of mensen met modchips. Hell alle punten voor de modchip zitten naast elkaar, de modchip zelf is zo simpel als het maar zijn kan en er is verder 0 beveiliging in de software.
Je kan zoals Sony en Microsoft bakken met geld steken in het voorkomen en daarmee proberen dat kleine beetje geld wat die beperkte doelgroep je kost op te vangen, of je doet het zoals Nintendo en je geeft er gewoon zo goed als geen geld aan uit.
Het kleine beetje winst wat je verliest door die handvol mensen die backups draaien ipv legaal spellen kopen is zo klein zeker als je de doelgroep van Nintendo bekijkt dat ik denk dat ze helemaal gelijk hebben door er geen geld aan te verprutsen.
De fout zit dus waarschijnlijk niet in de Flash player op de Wii. De Wii maakt al gebruik van de Flash versie waarin het probleem is opgelost. Het probleem zat in alle versies tot en met 7.0.69.0, terwijl de Wii 7.0.70.0 draait. De versie van de Flash Player kun je controlleren door op deze link te klikken.
Helemaal niets aan de hand dus.
Helemaal niets aan de hand dus.
[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 17-07-2007 15:31 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 130184
Ik snap je punt niet helemaal. De Wii heeft nog steeds encryptie op de discs etc, die nog niet gekraakt is. Idem voor virtual console en savegames etc.Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:20:
.....
....
De Wii heeft beveiliging die voor (veel) geld erin gebakken is, en nog niet gekraakt is. De modchip boot alleen backups maar verder niks. 360 modchips werken op dezelfde manier. Je kan backups booten maar geen linux of wat dan ook installeren en homebrew runnen. Op de Wii kan dit ook alleen in gamecube mode. (homebrew dus).
Ik zie geen verschil met de 360, afgezien van de hele ban-actie op Live. Dus als je nog even uit wil leggen wat je nu precies bedoelt, want ik snap hem niet...
Yay, daarnet even gebowld, en nu heb ik het onder de knie.
Ik ga helemaal rechts staan, en zorg dat ik hem met een rotgang en een spin tegen de voorste pion gooi, zodat ik dan een heleboel strikes heb
.
Highscore van mij nu is 205
.
Ik ga helemaal rechts staan, en zorg dat ik hem met een rotgang en een spin tegen de voorste pion gooi, zodat ik dan een heleboel strikes heb
Highscore van mij nu is 205
De encryptie op de discs is nogal basic, zo ook die van de EEPROM waar het OS op staat. Dit is gewoon een standaard RSA en het is een kwestie van tijd voordat deze gekraakt is.Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:42:
[...]
Ik snap je punt niet helemaal. De Wii heeft nog steeds encryptie op de discs etc, die nog niet gekraakt is. Idem voor virtual console en savegames etc.
De Wii heeft beveiliging die voor (veel) geld erin gebakken is, en nog niet gekraakt is. De modchip boot alleen backups maar verder niks. 360 modchips werken op dezelfde manier. Je kan backups booten maar geen linux of wat dan ook installeren en homebrew runnen. Op de Wii kan dit ook alleen in gamecube mode. (homebrew dus).
Ik zie geen verschil met de 360, afgezien van de hele ban-actie op Live. Dus als je nog even uit wil leggen wat je nu precies bedoelt, want ik snap hem niet...
Gebruik van deze encryptie is gratis en zit voor 100% in de software, zelfs in het OS.
Dat deze nog niet gekraakt is is een groot woord, dat het RSA is is al bekend alleen om het te ontcijferen zul je de sleutel nodig hebben en dat is gewoon een kwestie van tijd (helaas relatief veel tijd).
Nintendo heeft echt zo goed als niets gedaan tegen de beveiliging, daar waar Microsoft en Sony veel verder gaan.
De beveiliging tegen het draaien van backups is ook zo simpel als het maar zijn kan en is gewoon kant en klaar ingekocht. Het zit ook voor 100% in de DVD speler, je zou die kunnen vervangen voor een normale DVD speler en hij zou ook alles lezen wat je erin propt. Dat is ook waarom de kopie beveiliging binnen 1 sec gekraakt was en alle modchip punten naast elkaar liggen.
Anoniem: 130184
Oke, zou kunnen, ik weet te weinig van die beveiligingen om dat te kunnen bevestigen of ontkennen.
Als je dan nog ff wil uitleggen waarom de nieuwe Wii's de D2C chipset hebben ben ik helemaal tevreden....
Als je dan nog ff wil uitleggen waarom de nieuwe Wii's de D2C chipset hebben ben ik helemaal tevreden....
Anoniem: 104593
Het idee is wel overigens best wel gek.Gerwin schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:29:
Ben ik de enige die vindt dat de hoeveelheid games tegenwoordig erg laat is ten opzichte van 10 jaar geleden? Natuurlijk kost het ontwikkelen en maken van een 3D game langer dan 2D games vroeger op de NES of SNES. Maar waarom gaat bijvoorbeeld Nintendo niet meerdere teams op verschillende games zetten, dit zullen ze ongetwijfeld doen, maar 3 jaar wachten op een echte goede Mario game is natuurlijk wel extreem. Waarom geen meerdere teams die allemaal gelijktijdig aan bijvoorbeeld allemaal een compleet andere Mario ontwikkelen. Op deze manier is het makkelijk om 2 echte toppers van Mario per jaar te krijgen. En de mensen die kopen die games lijkt me ook wel.
Hetzelfde kunnen ze doen met Zelda. Eén Zelda voor Nintendo DS en Wii/Gamecube in 3 jaar? Das toch lang mensen willen nieuwe games. Richt gewoon 5 Zelda teams op met 5 nieuwe Zelda's voor de aankomende 3 jaar. Die games gaan als zoete broodjes over de toonbank.
Of zal er juist een voordeel voor Nintendo zitten om zo weinig teams te hebben met hun game iconen? Natuurlijk moet men tijd nemen voor een game en hem goed maken, maar met meer teams ook meer games. En al die WiiPlay, WiiSpots, WiiFit, en andere kleine party games is wel leuk, maar voor veel mensen niet interessant, die willen een echte game, geen ganzebord spelletje.
* zomaar een wilde gedachte die ik even kwijt moest, nu ik het teruglees is het idee zo gek nog niet
Een spel is een investering, als Nintendo binnen 3 jaar 5 Zelda's verkoopt lopen de verkopen terug omdat ze A) niet allemaal door Aonuma of Miyamoto gemaakt worden,
Wind Waker
A link to the past(GBA)
Four Swords
Tetra's Trackers
Minish Cap
Het gevolg was dat Tetra's Trackers werd uitgesteld/gecancelled. Minish cap voor geen meter verkocht en Four Swords het ook maar matig deed. Nintendo kan hiermee wel wegkomen met Mario omdat die fans nu eenmaal minder verwachten van hun spellen. Een Marioparty fan is allang tevreden met nieuwe spelborden, een Mario Kart fan met nieuwe autotjes etc. Daarnaast heeft niet iedereen geld om elke keer 60 euro uit te geven voor games en zijn Mario Platformers nu eenmaal heel anders. De Zelda games verkopen juist zo goed vanwege de hype en vraag ernaar. Als er eens in de 3 jaar een Zelda komt dan kan niemand er op wachten wordt die van te voren al besteld etc. Bij Need for Speed of Medal of Honor kun je gerust 2 delen overslaan zonder dat je iets mist. Daarnaast heeft Nintendo Europe nu al een gigantische achterstand dan is het leed helemaal niet te overzien.
Ik denk alleen dat Nintendo hun strategie dusdanig heeft aangepast dat we nu tijdelijk gaten krijgen in de releaselijst. Eerst probeerde men ook de hardcore met Project H.A.M.M.E.R enzo te bereiken, maar aangezien al snel duidelijk werd dat er op andere consoles betere spellen van dit soort te vinden zijn is het een verloren strijd. Daarnaast is een third party als Namco veel beter in het produceren van dit soort spellen dan Nintendo zelf. Eigenlijk moet Nintendo in Europa een studio opzetten. Sony's grootste releases komen van Sony Computer Entertainment Europe(Killzone, LAIR, Uncharted) en alle grote race titels van Microsoft, Forza 2 en PGR worden in Europa gebouwd.
Nintendo kan het beste een compleet nieuwe studio opzetten voor een nieuw "serieuze" race franchise en first person shooters. Dan kan men in Japan zich volledig richten op de platformers, RPG's, Adventures.
Op het moment is het ongeveer zo verdeeld:
Japan:
Nintendo EAD: Mario Kart, Zelda, Animal Crossing, WiiSports etc.
Nintendo EAD Tokyo: Mario Galaxy, Donkey Kong
Intelligent Systems: Wario Ware, Paper Mario, Fire Emblem, Advance Wars
SORA: Super Smash Bros. Brawl
HAL Laboratory: Kirby
Monolith Software: Disaster Day of Crisis, RPG
Amerika:
Retro Studios: Metroid Prime
NST: WaveRace, 1080 avalanche, Metroid Prime Hunters, Project H.A.M.M.E.R(gecancelled)
Europa:
Kuju Entertainment: Battalion Wars
Next-Level Games: Super Mario Strikers Charged
Vroeger had Nintendo in Japan nog veel meer kleine ontwikkelaars voor tal van GameBoy en DS games maar die zijn bijna allemaal opgeheven. N-Space(Geist) werkt nu met Activision. Nintendo heeft trouwens in de afgelopen generatie deze ontwikkelaars verloren:
Factor 5: Star Wars Rogue Squadron (Werkt samen met Sony)
Silicon Knights: Eternal Darkness, Metal Gear Solid Twin Snakes, Too Human(Overgekocht door MS)
N-Space: Geist (Werkt nu met Activision)
Acclaim: Turok, Burnout ports etc. Failliet
DMA: Body Harvest (nu Rockstar North: GTA!)
RARE: Banjo, Goldeneye, Perfect Dark (overgekocht door MS)
Zo alles bij elkaar is Nintendo de afgelopen 6 jaar 20 ontwikkelaars kwijtgeraakt. Het spelaanbod slinkt en er komt heel weinig exclusief spul bij. Men hoopt gewoon op "gratis" exclusive titles zoals Red Steel en Dewey. De kwaliteit daarvan laat echter te wensen over. 5 Zelda's in een jaar is echter niet de oplossing, diversiteit dat men hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 17-07-2007 16:07 ]
Geen idee, overeenkomst met panasonic (was toch panasonic die de DVD drives maakt?) over de beveiliging?Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:56:
Oke, zou kunnen, ik weet te weinig van die beveiligingen om dat te kunnen bevestigen of ontkennen.
Ik bedoel de achterdeur die openstond was eigenlijk haast niet te geloven, nu ook met de C zal het wel weer iets doodsimpels zijn waardoor het weer werkt.
Als Nintendo veel geld heeft betaald voor die beveiliging zijn ze gewoon afgezet.
Leuk lijstje, het klopt alleen niet echt. Er staan ontwikkelaars tussen die nog steeds spellen voor Nintendo ontwikkelen of aangegeven hebben dat te willen doen.Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:05:
Vroeger had Nintendo in Japan nog veel meer kleine ontwikkelaars voor tal van GameBoy en DS games maar die zijn bijna allemaal opgeheven. N-Space(Geist) werkt nu met Activision. Nintendo heeft trouwens in de afgelopen generatie deze ontwikkelaars verloren:
Factor 5 is nu bezig met een PS3 titel, maar ze hebben aangegeven een Wii titel te willen maken. Volgens de geruchten is de ontwikkeling van dit spel al in het geheim begonnen.Factor 5: Star Wars Rogue Squadron (Werkt samen met Sony)
Silicon Knights is een second party geweest, maar is niet overgenomen door Microsoft. Silicon Knights is voor de volle 100% onafhankelijk, er is alleen een exclusiviteitscontract om de Too Human trilogie exclusief op de Xbox 360 uit te brengen. Silicon Knights kan dus zo weer een spel maken voor Nintendo als ze dat willen, wat Silicon Knights ook heeft aangegeven te willen doen.Silicon Knights: Eternal Darkness, Metal Gear Solid Twin Snakes, Too Human(Overgekocht door MS)
N-Space werkt momenteel aan een Wii-exclusief spel in samenwerking met Nintendo, naast de spellen die samen met Activision ontwikkeld worden. Voor Activision zijn ze overigens bezig met Call of Duty 4 voor de DS. Zelfs zonder die Wii exclusieve titel zou Nintendo N-Space niet kwijt zijn.N-Space: Geist (Werkt nu met Activision)
Gezien de kwaliteit van de spellen die bij Activision vandaan komen, op Burnout na, kun je dit niet erg vinden.Acclaim: Turok, Burnout ports etc. Failliet
DMA Design is kort daarna overgenomen door Sony en opgeheven. Het personeel is toen inderdaad overgegaan naar Rockstar North, die momenteel Manhunt 2 aan het ontwikkelen zijn voor de Wii. Overigens was Body Harvest een N64 titel, geen Gamecube titel.DMA: Body Harvest (nu Rockstar North: GTA!)
Rare heeft afgesproken om nog steeds spellen te ontwikkelen voor de handhelds van Nintendo. Het grappige is dat ze sinds de overname door Microsoft nog steeds meer spellen hebben ontwikkeld voor Nintendo dan dat ze voor Microsoft hebben gedaan. Voor Microsoft hebben ze nu in totaal 6 spellen ontwikkeld, voor Nintendo hebben ze sinds de overname 8 spellen ontwikkeld.RARE: Banjo, Goldeneye, Perfect Dark (overgekocht door MS)
Van het lijstje is er dus 1 failliet, zijn er 3 ontwikkelaars die nog steeds voor Nintendo werken en zijn er twee die aangegeven hebben nog steeds spellen te willen ontwikkelen exclusief voor Nintendo platforms.
Verder vergeet je in het andere lijstje ook een aantal van Nintendo's eigen first en second party ontwikkelaars. Ik zie Brownie Brown, Camelot, Game Freak, Alphadream, Ambrella, Fuse Games, NDCUBE, Genius Sonority, Nexon, Noise en Skip bijvoorbeeld helemaal niet in je lijst terug. Rond een aantal van deze ontwikkelaars is het al een hele tijd stil geweest, je weet niet waar ze op dit moment mee bezig zijn.
EDIT: Ik zie dat je Next-Level Games en Kuju Entertainment bij Nintendo's eigen studios neergezet hebt. Beide ontwikkelaars zijn third-party ontwikkelaars en horen dus niet in dat lijstje thuis. Next-Level is momenteel Spider-Man: Friend or Foe aan het ontwikkelen voor Activision en Kuju Entertainment is momenteel bezig met EyeToy Play Sports voor de PS2. Die twee horen dus niet in dat lijstje thuis.
[ Voor 18% gewijzigd door MetroidPrime op 17-07-2007 17:31 ]
nog even als toevoeging. wii Bowling is echt redelijk realistisch. Ja de meeste mensen wijken af naar links. Nee dit is niet voor iedereen zo. Ik ken sommige mensen die naar rechts afwijken. Daarnaast ken ik linkshandigen die ook naar rechts afwijken (logisch i.v.m. je fysieke bouw, zelfde als rechtshandigen naar links)Killzone schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:48:
Yay, daarnet even gebowld, en nu heb ik het onder de knie.
Ik ga helemaal rechts staan, en zorg dat ik hem met een rotgang en een spin tegen de voorste pion gooi, zodat ik dan een heleboel strikes heb.
Highscore van mij nu is 205.
En als klap op de vuurpijl: Me stiefbroertje gooit al vanaf het begin kaarsrecht (als hij wil althans).
Wil ik net de Wii aanzetten , doen de remotes het niet. Ze knipperen wel blauw maar maken geen verbinding. Ik heb er nu wel een accu van Joytech in 2 remote's zitten maar ik heb ook een derde remote die op batterijen werkt en die werkt ook niet.
Iemand enig idee wat het kan zijn? De lampjes worden dus wel blauw maar lijken niet te connecten...
Iemand enig idee wat het kan zijn? De lampjes worden dus wel blauw maar lijken niet te connecten...
Stekker uit het stopcontact halen. Meestal doen ze het dan gewoon weer.Benn1e schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:03:
Wil ik net de Wii aanzetten , doen de remotes het niet. Ze knipperen wel blauw maar maken geen verbinding. Ik heb er nu wel een accu van Joytech in 2 remote's zitten maar ik heb ook een derde remote die op batterijen werkt en die werkt ook niet.
That does the trick, stom dat ik er zelf niet op gekomen wasjip_86 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:09:
[...]
Stekker uit het stopcontact halen. Meestal doen ze het dan gewoon weer.
Over de Joytech Power Station: ik denk dat de mijne kaput is... 
Zodra ik de stekker in het basissation steek, lijkt hij wel te initialiseren zoals hij altijd doet (dus beide LEDs gaan even aan), alleen daarna knipperen beide LEDs rood. Dus: aan-uit-aan-uit met een interval van een seconde. De remotes staan er op dat moment overigens niet in.
Hij heeft het een maand goed gedaan, opeens niet meer. Iemand hetzelfde ondervonden?
Zodra ik de stekker in het basissation steek, lijkt hij wel te initialiseren zoals hij altijd doet (dus beide LEDs gaan even aan), alleen daarna knipperen beide LEDs rood. Dus: aan-uit-aan-uit met een interval van een seconde. De remotes staan er op dat moment overigens niet in.
Hij heeft het een maand goed gedaan, opeens niet meer. Iemand hetzelfde ondervonden?
[ Voor 6% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 17-07-2007 23:00 ]
... en oranje! :P
Toevallig onlangs op groene stroom overgestapt ?
Anoniem: 24394
Ik heb Zelda nu ongeveer 5 uur gespeeld en ben bij de Mid-Boss van de Forest Temple.
Nu heb ik heel veel mensen horen zeggen dat ze het spel in ongeveer 40 uur hebben uitgespeeld. Lig ik nu ook op dit schema of ben ik langer dan gemiddeld bezig om hier te komen?
Het spel boeit mij ENORM, dat voor een in eerste instantie niet Zelda fan, dus nog uren spelen zal mij zeker niet vervelen alleen dan kan ik er rekening mee houden wanneer ik er tijd voor vrij ga maken.
Nu heb ik heel veel mensen horen zeggen dat ze het spel in ongeveer 40 uur hebben uitgespeeld. Lig ik nu ook op dit schema of ben ik langer dan gemiddeld bezig om hier te komen?
Het spel boeit mij ENORM, dat voor een in eerste instantie niet Zelda fan, dus nog uren spelen zal mij zeker niet vervelen alleen dan kan ik er rekening mee houden wanneer ik er tijd voor vrij ga maken.
@ Conqueror -> [GC & Wii] The Legend of Zelda: Twilight Princess
Why? Zie zo vaak hier postings over Zelda, en andere games, dat deze simpele vraag hier ZEKER moet kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 18-07-2007 08:50 ]
Ik was met 5 uur ook in de forest temple, dus je ligt aardig op schema, wat dat betreft.Anoniem: 24394 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 04:08:
Ik heb Zelda nu ongeveer 5 uur gespeeld en ben bij de Mid-Boss van de Forest Temple.
Ik zit nu trouwens op ruim 50 uur, en nog niet uitgespeeld
Mag ook best hoor.Anoniem: 24394 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:48:
Why? Zie zo vaak hier postings over Zelda, en andere games, dat deze simpele vraag hier ZEKER moet kunnen.
Zolang het maar niet te veel wordt, als er hele discussies met spoiler blokken ontstaan kan dat beter naar het échte topic.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zeg niet dat het hier niet mag, dacht alleen dat je meer gebaat zou zijn bij het dedicated Zelda topic.... Just trying to helpAnoniem: 24394 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:48:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 18-07-2007 10:56 ]
Ik weet of jullie ook een DS hebben en misschien het spel PuzzleQuest al gespeeld hebben, personlijk vind ik het een super spel.
Maar nu komt die ook uit voor de Wii!
Maar nu komt die ook uit voor de Wii!
Dank dank dank.....Schweino schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:56:
[...]
Ik zeg niet dat het hier niet mag, dacht alleen dat je meer gebaat zou zijn bij het dedicated Zelda topic.... Just trying to help
Om nog even terug te komen op het lijstje van Nintex van ontwikkelaars die Nintendo "kwijt" zou zijn, Silicon Knights zegt dat de kans erg groot is dat ze een Wii spel gaan ontwikkelen:
Bron(De opmerking staat op de derde pagina)NWR: And, following up on the question about the Wii, since Silicon Knights is an independent developer, and you’re contracting with multiple publishers, currently Microsoft and Sega, do you think there is a point in the future where you might consider doing a project on the Wii? Or is the technology of the Wii such that you really couldn’t consider that possibility until Nintendo announces something like a Wii 2.0 that would have more advanced graphics capabilities?
Dyack: Well, to answer the first question, we’d consider working on the Wii today, we’d consider working on the Wii immediately, and is there a possibility of us working on the Wii, yeah, absolutely. I think that it depends on the type of game we’re trying to make, but I'd say the possibility is very high. I think from a perspective of "What’s going to happen?" it's the timing and the project and how we feel about what we’re working on, does it fit? If it fits, we’ll do it without question. The Wii is clearly very successful and it’s a great console and it wouldn’t make any sense for us not to consider it. We would always consider it. And, you know, time will tell in the future, if and when we have something to announce on the Nintendo, you guys will be one of the first we come to.
Anoniem: 104593
Brownie Brown: Was ooit opgericht van het Q-fund van Yamauchi en Square Enix, doet nu helemaal niets meer.Verder vergeet je in het andere lijstje ook een aantal van Nintendo's eigen first en second party ontwikkelaars. Ik zie Brownie Brown, Camelot, Game Freak, Alphadream, Ambrella, Fuse Games, NDCUBE, Genius Sonority, Nexon, Noise en Skip bijvoorbeeld helemaal niet in je lijst terug
Camelot: Richt zich op PC spellen.
Game Freak: Pokemon Drill Dozer
Alphadream: Niks meer van vernomen, waarschijnlijk opgeheven.
Ambrella: Opgeheven
Fuse Games: Naar mijn weten doen die alleen nog de "simple series"
NDCUBE: opgeheven
Genius Sonority: Pokemon
Skip: Chibi Robo
Noise en Nexon: dunno
FlagShip: opgeheven
Zuzac: opgeheven
In ieder geval loopt het al jaren leeg bij Nintendo en met de koop van Monolith is eigenlijk de eerste stap gezet sinds jaren. Alle samenwerkingen die Nintendo doet zijn of jarenlange cash-ins als Mario Party of van veel te korte duur. Om het spel aanbod meer variatie te geven moet men echt nieuwe studios beginnen. Op dit moment is Sony denk de grootste wat betreft de eigen line-up. Nintendo heeft juist pas geleden alles onder een grote EAD naam ondergebracht in plaats van de diverse teams die ze eerst hadden. Camelot e.d. werden alleen benut voor Mario Golf, Mario Tennis in plaats van Golden Sun. Hetzelfde als Eji Aonuma, de opvolger van Miyamoto. Hij zit vastgeroest aan de Zelda serie en is duidelijk tot veel meer in staat.
Nintendo blijft hangen in hetzelfde rijtje hoofd titels, generatie na generatie;
Arcade racer: WaveRace, WaveRace Blue Storm, Excite Truck
First person shooter, Goldeneye, Metroid Prime, Metroid Prime 3
Mario: Mario 64, Sunshine, Galaxy
Mario Kart , Mario Kart 64, Double Dash, Wii
Smash Bros, 64, Melee, Brawl
Zelda, OOT/MM, WW, TP
F-zero X, GX, WX?
Starfox, 64, Assault, -
Iets nieuws van EAD , WaveRace, Pikmin, WiiSports-Fit
Hier en daar komt er wat bij zoals: Battalion Wars, Fire Emblem. Maar men blijft zich vastbijten in die line-up. Daarnaast worden er geen games toegevoegt maar meer vervangen door andere. In plaats van Perfect Dark, Metroid prime. Al heeft men nu beide op het systeem... In plaats van Mario Golf, Mario Strikers etc.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 18-07-2007 13:28 ]
Weet iemand of "Phantasy Star Online Episode I & II" voor de Gamecube ook offline multiplayer met broadband adapter te spelen is? Of alleen split-screen dan? (ik geloof dat laatste, maar kan het niet echt vinden)
EDIT:
Het gaat dus om Phantasy Star Online Episode I & II op de Gamecube
En ik weet dat je het spel 4-player split-screen kan spelen en online, maar LAN vroeg ik me dus af.
EDIT:
Het gaat dus om Phantasy Star Online Episode I & II op de Gamecube
En ik weet dat je het spel 4-player split-screen kan spelen en online, maar LAN vroeg ik me dus af.
[ Voor 34% gewijzigd door Shadow_Zero op 18-07-2007 15:52 ]
de GC versie op de Wii bedoel je ?
Monolith is de tweede nieuwe studio in korte tijd na de exclusiviteitsdeal met Nexon. In je lijstje heb je bij een aantal studios gezet dat ze niet meer voor Nintendo ontwikkelen, terwijl ze dat nog wel degelijk doen, zoals bijvoorbeeld Brownie Brown en Camelot. Brownie Brown is waarschijnlijk bezig met een nieuwe RPG voor de Wii en Camelot is éénmalig een PC spel aan het ontwikkelen, daarna gaat Camelot zich weer helemaal op Nintendo richten.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:17:
[...]
In ieder geval loopt het al jaren leeg bij Nintendo en met de koop van Monolith is eigenlijk de eerste stap gezet sinds jaren. Alle samenwerkingen die Nintendo doet zijn of jarenlange cash-ins als Mario Party of van veel te korte duur. Om het spel aanbod meer variatie te geven moet men echt nieuwe studios beginnen. Op dit moment is Sony denk de grootste wat betreft de eigen line-up. Nintendo heeft juist pas geleden alles onder een grote EAD naam ondergebracht in plaats van de diverse teams die ze eerst hadden. Camelot e.d. werden alleen benut voor Mario Golf, Mario Tennis in plaats van Golden Sun. Hetzelfde als Eji Aonuma, de opvolger van Miyamoto. Hij zit vastgeroest aan de Zelda serie en is duidelijk tot veel meer in staat.
Ik denk wel dat Nintendo één of twee nieuwe ontwikkelstudio's mag openen. Ik zou alleen liever een overname zien van een bestaande getalenteerde studio. Ik zou dan het liefst een studio van het niveau van Retro of het niveau van Rare in de N64 jaren zien.
Ik heb alleen Episode III, maar volgens mij was daarin het niet mogelijk om met de broadband adapter over een LAN te spelen. Ik zou het zelf daarom ook niet in Episode I & II verwachten. Split-screen zou volgens mij wel weer mogelijk moeten zijn, maar dat weet ik niet zeker.Shadow_Zero schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:05:
Weet iemand of "Phantasy Star Online Episode I & II" voor de Gamecube ook offline multiplayer met broadband adapter te spelen is? Of alleen split-screen dan? (ik geloof dat laatste, maar kan het niet echt vinden)
Waar moet ik de broadband adapter inpluggen?DukeBox schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:09:
de GC versie op de Wii bedoel je ?
Dukebox: Dit is een GC en wii topic, niet Wii alleen 
Verder denk ik niet dat het kan omdat iemand toch server zou moeten draaien en dat kan niet
Verder denk ik niet dat het kan omdat iemand toch server zou moeten draaien en dat kan niet
[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 18-07-2007 14:32 ]
Rockstar heeft de Wii-smaak te pakken. Table Tennis van Rockstar komt naar de Wii.
Nu GTA nog
Bron"Ever since we released Table Tennis, fans have been asking us to create a Wii version. By bringing Table Tennis to the Wii and utilizing the motion-sensitive Wii Remote, a new audience can now experience a game that is beautifully designed and impossible to put down."
Nu GTA nog
Is het hardwarematig wel haalbaar voor de Wii om een game als GTA te kunnen draaien?
Dat is nou toch juist het mooie van Nintendo, dat IS Nintendo, daarvoor koopt ook denk een groot deel een Nintendo om die spellen te spelen.Nintendo blijft hangen in hetzelfde rijtje hoofd titels, generatie na generatie;
Zelda, OOT/MM, WW, TP
F-zero X, GX, WX?
Starfox, 64, Assault, -
Vind het ideaal zonder ook maar "zorgen" te maken dat ik een Wii kocht dat ik zeker weten wist dat er toch wel Mario Kart op zou komen, zeker weten NOG wel een Zelda na TP zeker weten nog wel een mario etc.
Denk juist dat nintendo zich aan dit lijstje moet houden, en andere spellen lekker door andere ontwikkelaars voor de Wii moeten maken. de indentiteit van Nintendo is daardoor zo krachtig
[quote]
Is het hardwarematig wel haalbaar voor de Wii om een game als GTA te kunnen draaien?
[/qoute]
Ik denk dat er een andere versie komt die straks op de PS3 en 360 zullen komen, beetje liberty city stories idee mits rockstar van plan is om GTA uit te brengen op de Wii
[ Voor 12% gewijzigd door SOCO_cola op 18-07-2007 15:01 ]
Nintendo SWITCH! FTW
Ik vatte de vraag niet direct (terwijl het er wel heel duidelijk staatMax|Burn schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:31:

Maar nee, dat is niet mogelijk. Enige game dit ik ken die dat kan is MKDD.
Ik zou de Wii niet onderschatten.Booth schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:56:
Het ding is snel hoor, maar die discussie hebben we hier al eens eerder gehad en we komen er toch niet uit.
Hij is sneller als je zou denken, maar niet zo snel als de XBox360 en de PS3, laten we het daar op houden. Hij is ook een klap sneller als alleen de specs laten blijken, dat komt doordat het allemaal custom spul is wat erin zit.
Het wordt ook steeds gekker met die assesoires:

[ Voor 24% gewijzigd door shades684 op 18-07-2007 15:22 ]
Anoniem: 212684
vanmiddag maar ff nieuw spelletje halen....twijfel tussen:
RE4 (nooit gespeeld
)
scarface
mercury meltdown....
moeilijk moeilijk...
RE4 (nooit gespeeld
scarface
mercury meltdown....
moeilijk moeilijk...
Makkelijk juist, RE4.Anoniem: 212684 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:28:
vanmiddag maar ff nieuw spelletje halen....twijfel tussen:
RE4 (nooit gespeeld)
scarface
mercury meltdown....
moeilijk moeilijk...
Waarom zou de Wii dat niet kunnen? De PS2 heeft toch ook geen problemen met GTA III, Vice City en San Andreas. Zelfs de PSP heeft Liberty City Stories en Vice City Stories. De Wii mag dan wel minder krachtig zijn dan de Xbox 360 en PS3(GTA 4 hoef je dus niet op te rekenen), maar het is geen 286.Booth schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:56:
Daarnaast heeft de Wii nu al een GTA-achtige spel in de vorm van Scarface.
RE4 vind ik persoonlijk erg gaaf.
Toen ik het hoesje van Mercury Meltdown zag leek het erg gaaf, maar het spel ging heel erg snel vervelen.
Scarface heb ik zelf ook nog niet gespeelt.
Toen ik het hoesje van Mercury Meltdown zag leek het erg gaaf, maar het spel ging heel erg snel vervelen.
Scarface heb ik zelf ook nog niet gespeelt.
Ik heb m'n post even aangevuld voor de duidelijkheidMax|Burn schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:31:
Maarrem, je hebt Double Dash, Kirby Air Ride en SSX waar het wel bij kan.
Zou het voor 4 players ook niet bij PSO kunnen over LAN?
(zoals gezegd, ik denk het zelf ook niet want ik zie het nergens specifiek vermeld, maar ik probeer 100% zekerheid te krijgen
Ah, ok, jij weet het 100% zeker?DukeBox schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:58:
[...]
Ik vatte de vraag niet direct (terwijl het er wel heel duidelijk staat)
Maar nee, dat is niet mogelijk. Enige game dit ik ken die dat kan is MKDD.
Ow hmm ik hoorde en las overal dat Mercuty meltdown een goed spel was en beter dan Monkeyball(S) en korinpina bij mekaar..shades684 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:32:
Wat is trouwens het probleem met de nun-chucks? Ze zijn nergens meer leverbaar?
Ik wou er een kopen als cadeau voor iemand anders vandaag, maar hier in de stad is het nergens te vinden, overal uitverkocht en geen idee wanneer er nieuwe binnen komen, op internet lijkt er ook geen winkel te zijn met die dingen op voorraad....
Ik wou er een kopen als cadeau voor iemand anders vandaag, maar hier in de stad is het nergens te vinden, overal uitverkocht en geen idee wanneer er nieuwe binnen komen, op internet lijkt er ook geen winkel te zijn met die dingen op voorraad....
gamespot:Anoniem: 212684 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:03:
[...]
Ow hmm ik hoorde en las overal dat Mercuty meltdown een goed spel was en beter dan Monkeyball(S) en korinpina bij mekaar..
mercury meltdown 8.5
resident evil 9.1
Maar ja, zoals met alles kan het gewoon zo zijn dat het niet mijn type game is.
Ik heb er hier pas nog een stuk of vijf zien hangen in de Bart Smit. Mischien plaatselijk??Anoniem: 178962 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:16:
Wat is trouwens het probleem met de nun-chucks? Ze zijn nergens meer leverbaar?
ie hebt geliek.....
ik ga gewoon voor RE4
ervaring doe je eigenlijk wel gehad moet hebben...
ik ga gewoon voor RE4
Zie veen voorraad bij verschillende V&D's.. mocht er bij jou een in de stad zijn zou ik zeker even proberen. (vraag het ook, meestal staan ze achter).Anoniem: 178962 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:16:
...overal uitverkocht en geen idee wanneer er nieuwe binnen komen
V&D ben ik geweest, heb ik gevraagd maar ze hadden niets.
Bart Smit ben ik niet geweest, zal ik morgen ff heen gaan dan.
Zal wellicht een lokaal probleem zijn...
Bart Smit ben ik niet geweest, zal ik morgen ff heen gaan dan.
Zal wellicht een lokaal probleem zijn...
Wat wel aardig werkt bij bowlen is is eerst helemaal naar links te schuiven zodat je in de goot zit, dan op A klikken en iets rechts van het midden mikken. Daarna de bal met heel veel effect (wiimote gekanteld naar links) gooien. Levert best vaak een strike op.Killzone schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:26:
[...]
Maar als het is om de controller te showen, moet je juist zorgen dat dat allemaal perfect werkt. Nu krijg ik een beetje het gevoel dat het spel maar ''wat'' registreerd.
Ik heb ook het idee dat die snoeiharde service bij tennis puur geluk is icm je skill level.
Ook bij bowlen. Ik heb continue een afwijking naar links. Maar of ik nu aan het eind de controller naar rechts of naar links beweeg, ik heb die afwijking altijd.
Weet er iemand trouwens nog sites waar je makkelijk een hele verzameling gamecube games tegelijk kan overnemen? Op Ebay e.d. is het meestal 1 game/veiling.
_██_
(ಠ_ృ)
PSO is echt alleen bedoeld voor online gaming tegen betaling volgens mij. Als je ook over een LAN zou kunnen spelen zou dat alleen ten koste gaan van de winst van Sega. De Nintendo spellen die je noemt zijn veel later uitgebracht en ondersteunen ook alleen LAN-multiplayer en geen online multiplayer.Shadow_Zero schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:57:
[...]
Ik heb m'n post even aangevuld voor de duidelijkheid
Maarrem, je hebt Double Dash, Kirby Air Ride en SSX waar het wel bij kan.
Zou het voor 4 players ook niet bij PSO kunnen over LAN?
(zoals gezegd, ik denk het zelf ook niet want ik zie het nergens specifiek vermeld, maar ik probeer 100% zekerheid te krijgen).
Anoniem: 215024
zei ik toch al bartAnoniem: 212684 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:41:
ie hebt geliek.....
ik ga gewoon voor RE4
jajaja Dopkop....
ik moet het ook ff van de mede tweakers weten want zo snugger ben je ook weer niet
Collega
ik moet het ook ff van de mede tweakers weten want zo snugger ben je ook weer niet
Collega
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 18-07-2007 17:26 ]
Nintendo innoveert meer dan Sony of MS hoor. Ze hebben vaak wel een tekort aan third party's, zeker een groot gemis, maar de variatie die Nintendo zelf bied is prima en groter dan die van Sony of MS.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:17:
[...]
Nintendo blijft hangen in hetzelfde rijtje hoofd titels, generatie na generatie;
Zelda, OOT/MM, WW, TP
F-zero X, GX, WX?
Starfox, 64, Assault, -
Games dan wel gameseries,zeker niet alle, die niet uit dat rijtje komen maar wel Nintendo developer/exclusive zijn. (Heb de jouwe wel inbegrepen.)
N64, GC, wii:
Warioware series
Smash brothers series (Weinig herkauwd en er is geen gelijke dus valt zeker niet onder herhalend)
Donkey Kong series
Batallion/advance wars series
Animal Crossing series
Dr. Mario series
Pokemon series
Mario RPG series (Mario RPG, Paper Mario,etc)
Fire Emblem series
Kirby series
Pikmin series
Yoshi series
Doshin the Giant
Odama
DK Jungle Beat
Luigi's Mansion
Wii Sports
Wii Fitness
Excite Truck (Geen idee waarom die zo bij Arcade racer staat, het was er toch echt niet voorheen)
Goldeneye
Blast Corps
Conkers Bad Fur Day
Diddy Kong racing
1080 snowboarding
Earthbound
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
Jetforce Gemini
Ridge Racer 64
Big Brain Academy
Eyeshield 21
Wii Music
Wii Play
Legend of Golfer
Custom Robo
Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Geist
Kururin Squash!
Chibi robo
[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 18-07-2007 18:00 ]
ook al zijn er weinig andere game fabrikanten ( jammer genoeg ) maar dat lijstje zou je nooit zien bij microstof of sony....
de enige die ook veel games voor zijn console maakte was sega ....
maar ja ..... die is niet meer van plan een console te ontwikkelen....
de enige die ook veel games voor zijn console maakte was sega ....
maar ja ..... die is niet meer van plan een console te ontwikkelen....
ik ga hem ook kopen want op de pc is ie niet te spelen.....Anoniem: 212684 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:25:
jajaja Dopkop....
Collega

Wat dacht je van marktplaats?Atomsk schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:00:
Weet er iemand trouwens nog sites waar je makkelijk een hele verzameling gamecube games tegelijk kan overnemen? Op Ebay e.d. is het meestal 1 game/veiling.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Om het PSO verhaal op te duidelijken.
De Phantasy Star Online gamecube servers zijn al offline gehaald om de achterblijvers naar de opvolger over te brengen.
Het spel op de gamecube ondersteund officieel geen LAN en op de Wii kan je nog wel offline splitscreen spelen maar online/LAN is onmogelijk.
De Phantasy Star Online gamecube servers zijn al offline gehaald om de achterblijvers naar de opvolger over te brengen.
Het spel op de gamecube ondersteund officieel geen LAN en op de Wii kan je nog wel offline splitscreen spelen maar online/LAN is onmogelijk.
Ik sta nu echt onder grote druk hier van de familie om een game console te kopen en iedereen schreeuwt: "Xbox 360!"
De jongens hebben echter allemaal een pc waarop ze (online) kunnen gamen en bovendien komt de Xbox 360 of PS 3 het beste uit de verf op een HD TV, en die heb ik nog niet.
Mij lijkt een interactieve game console als de WII daarom ideaal zodat we met zijn vieren leuk en actief een spel op de breedbeeld kunnen doen.
Een paar vragen voor de ervaren spelers hier:
Welke controllers en spellen zijn een must om op deze manier met de wii te spelen?
Wat heb ik verder nog nodig en zijn er nog speciale "combi aanbiedingen" ?
tnx......
De jongens hebben echter allemaal een pc waarop ze (online) kunnen gamen en bovendien komt de Xbox 360 of PS 3 het beste uit de verf op een HD TV, en die heb ik nog niet.
Mij lijkt een interactieve game console als de WII daarom ideaal zodat we met zijn vieren leuk en actief een spel op de breedbeeld kunnen doen.
Welke controllers en spellen zijn een must om op deze manier met de wii te spelen?
tnx......
Jeroen
zelda en resident evil 4 zijn een must alleen maar 1 speler.BarnOwl schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:29:
Ik sta nu echt onder grote druk hier van de familie om een game console te kopen en iedereen schreeuwt: "Xbox 360!"
tnx......
voor meerdere spelers mario party 8 mario strikers metal slug en wii sports ( die er gratis bij zit )
tip trouwens bij een extra controller krijg je wii play voor iets van 5 euro meer (geloof ik)
dit is wat ik heb (resident evil 4 eerlijk gezegd nog niet) maar wil ik wel heb m gespeeld en werkt super
Je vergeet zelda !
Ik ben vergeten om alle woorden te lezen..
Ik ben vergeten om alle woorden te lezen..
[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 18-07-2007 20:36 ]
DukeBox schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:20:
Je vergeet zelda !
Anoniem: 215024 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:15:
[...]
zelda en resident evil 4 zijn een must alleen maar 1 speler.
[...knip...]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik zou eerst eens kijken wat je aanspreekt kwa spellenaanbod. Op de Wii heb je en krijg je Zelda, Mario Kart, Mario Galaxy, Smash Bros, Metroid en nog een hoop Nintendo franchises. Terwijl je spellen als Assasins Creed, Pro Evolution Soccer en Gears of War zult gaan missen. Voor spellen met 4 man tegelijk is de Wii wel de ideale console. Op dat gebied hebben de PS3 en 360 nog praktisch niets.BarnOwl schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:29:
tnx......
Bij de Wii heb je om met 4 man volwaardig te kunnen spelen 4 wii-motes en 4 nunchucks nodig. Maar er zullen niet veel spellen zijn waar je dat uiteindelijk echt voor nodig gaat zijn. Met 4 wii-motes en 2 nunchuck kom je een heel eind. Er zijn ook al een aantal spellen speelbaar met de classic controller en met de gamecube controller.
Voor virtual console (retro games) heb je ook sowieso een classic of gamecube controller nodig. De classic werkt met alle spellen, de Cube controller met bijna alle. Voor SNES en N64 spellen wordt wel vaak de classic controller aangeraden.
Om de Wii dus volledig te benutten voor 4 spelers heb je dus een heleboel controllers nodig. Als je mensen kent met een Wii, dan kunnen zij ook hun wii-controlers meenemen, dat scheelt weer in het aanschaffen.
[ Voor 26% gewijzigd door Smoonshine op 18-07-2007 20:45 ]
uhm...
Edit: pfff.. ben late to the party, moet mijn venster ook een refreshen voordat ik postBarnOwl schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:29:
tnx......
Maargoed.. wat hij zei dus
Mijn ervaring is dat ik me wat betreft single player goed vermaak met mijn wii (virtual console, zelda, RE4), maar toch eerder naar de ps2 of ps3 grijp.
Zodra er vrienden over de vloer zijn is echt echter een ander verhaal en zitten we ff lekker te Wii'en (of soms nog even op de oude gamecube) met een biertje erbij. Mijn vrienden zijn overigens ook grotendeels in het bezit van de Wii (lekker prijsje
Uiteindelijk blijft het natuurlijk een persoonlijke keuze en voor sociale en toegankelijke multiplayer games is de wii in ieder geval wel de juiste keuze.
Bij de wii zit 1 'wii-mote' (afstands bediening) en 1 nunchuck (add-on met het analoge pookje), het is wel handig om in ieder geval 2 complete setjes te hebben, alhoewel sommige games ook zonder nun-chuck te spelen zijn. Als je met ze 4en wilt spelen komen er dus nog wel redelijk wat kosten bij, maargoed, dat zou je met de andere consoles ook hebben
Voor virtual console is de Classic gamepad controller soms noodzakelijk (of een oude gamecube controller)
[ Voor 3% gewijzigd door nioz op 18-07-2007 21:03 ]
Het is altijd grappig om te zien bij verjaardagen e.d., als er 2 gaan achter een ps3 of xbox360 wordt dat als a-sociaal beschouwd MAAR, wanneer 2 man aan het Wii-en zijn dan opeens staat iedereen eromheen mee te kijken en wil iedereen meedoen..
Hier laatst ookDukeBox schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:11:
Het is altijd grappig om te zien bij verjaardagen e.d., als er 2 gaan achter een ps3 of xbox360 wordt dat als a-sociaal beschouwd MAAR, wanneer 2 man aan het Wii-en zijn dan opeens staat iedereen eromheen mee te kijken en wil iedereen meedoen..
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Als ik deze trailer van Ultimate Duck Hunting* bekijk, dan weet ik nu al dat de meeste reviews interessant gaan worden. Ik vraag mij af hoeveel reviews de volgende tekst zullen bevatten: "N64 just called, it wants its graphics back." 
* Nee, dit is geen fan-made trailer die op YouTube geplaatst is, dit is een echte officiële trailer voor het spel.
* Nee, dit is geen fan-made trailer die op YouTube geplaatst is, dit is een echte officiële trailer voor het spel.
Dies al oud hoor
(En al meerdere keren in dit topic en z'n voorlopers gepost)
Deze bedoel ik: http://www.gametrailers.com/player/11580.html
Deze bedoel ik: http://www.gametrailers.com/player/11580.html
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 19-07-2007 00:21 ]
Ok, bedankt voor de snelle en duidelijke reacties. Om met mijn drie zonen te kunnen spelen heb ik dus minstens 4 Wii remotes en 2 nunchucks nodig?
Dan maak ik het volgende rekensommetje:
Wii sports pack: 249 + Wii play 50 + 2 extra remotes 98 + extra nunchuck 20 = € 406 totaal.
Als ik er nog een paar extra games bij wil ben ik voor 500 Euro klaar.
Of zie ik iets over het hoofd?
Waar heb ik trouwens die extra nunchucks voor nodig? Speel je sommige multiplayer games met twee controller per man?
Zitten die controllers een beetje stevig in mekaar en wordt er goed omgegaan met de garantie door Nintendo?
Ik weet het, een hoop vragen maar voordat ik een bak geld uitgeef is dit toch wel de beste plek om ze te stellen toch?
Wii sports pack: 249 + Wii play 50 + 2 extra remotes 98 + extra nunchuck 20 = € 406 totaal.
Of zie ik iets over het hoofd?
Waar heb ik trouwens die extra nunchucks voor nodig? Speel je sommige multiplayer games met twee controller per man?
Zitten die controllers een beetje stevig in mekaar en wordt er goed omgegaan met de garantie door Nintendo?
Ik weet het, een hoop vragen maar voordat ik een bak geld uitgeef is dit toch wel de beste plek om ze te stellen toch?
Jeroen
Volgens mij kostten losse remotes juist €39,99, dan zou je al bijna €20 goedkoper uitkomen.BarnOwl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:54:
Ok, bedankt voor de snelle en duidelijke reacties. Om met mijn drie zonen te kunnen spelen heb ik dus minstens 4 Wii remotes en 2 nunchucks nodig?
Sommige spellen zijn alleen te besturen met de Wiimote in combinatie met een Nunchuk. Er zijn nog weinig spellen waar een Nunchuk voor nodig is en die met 4 man te spelen zijn, dus 2 Nunchuks zou voorlopig inderdaad voldoende moeten zijn. Op de achterkant van de verpakking van spellen wordt rechts bovenaan aangegeven of er een Nunchuk nodig is of niet en met hoeveel spelers een spel gespeeld kan worden.Of zie ik iets over het hoofd?
De controllers zitten vrij stevig in elkaar en kunnen redelijk wat hebben. Nintendo heeft wat dat betreft een beetje een reputatie voor het maken van apparatuur die wel tegen een stootje kan.Zitten die controllers een beetje stevig in mekaar en wordt er goed omgegaan met de garantie door Nintendo?
Geweldig........ga vandaag zo'n ding halen.
Wat is volgens jullie het beste spel voor 4 spelers?
Wat is volgens jullie het beste spel voor 4 spelers?
Jeroen
Wii Sports, en die zit er al bij. Geen grapje overigens, hij is echt heel leuk met 4 man 
Verder zijn Rayman Raving Rabbids wel leuk (mini games, maar kan niet altijd met 4 tegelijk) Wario ware (mini games, ook als multiplayer bedoeld maar wel om en om spelen en volgens mij pas nadat je single player hebt uitgespeeld, wel raar), SSX blur (4 man) Excite Truck (2 man)
Staat trouwens ook inde topic start....
Verder zijn Rayman Raving Rabbids wel leuk (mini games, maar kan niet altijd met 4 tegelijk) Wario ware (mini games, ook als multiplayer bedoeld maar wel om en om spelen en volgens mij pas nadat je single player hebt uitgespeeld, wel raar), SSX blur (4 man) Excite Truck (2 man)
Staat trouwens ook inde topic start....
[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 19-07-2007 08:53 ]
Heb vorige week vrijdag ook een Wii gekocht. Eigenlijk was mijn interesse in games helemaal weggezakt, maar mijn broer wilde graag de Wii. Toen een deal met hem gesloten en toch de Wii gekocht... En intussen met Wii Play + Wiimote, Classic Controler, extra Nunchuck, Zelda, Scarface, ExciteTruck en nog wat Wii Points 
Ik merk nu ook dat het mij nu echt om de fun gaat, en helemaal niet meer om de graphics. Het is een leuke bijkomstigheid, maar ik heb zeik nu niet eens om het feit dat ik met de standaardtulpjes voor video/audio speel! Eerder wilde ik altijd (buiten het HDTV tijdperk om, heb er ook geen) RGB e.d. hebben, nu hoeft dat even niet...
Bij mij gaat het om de pure fun en die heb ik hier zeker! Excitetruck is echt een enorme kick om te spelen! Fantastisch! Vroeger was het altijd zo dat je met de controller mee ging bewegen omdat je dacht dat het zou helpen... Maar met de Wii heeft dit meebewegen gelukkig wel echt effect
Wii Sports is vermakelijker dan ik dacht, zo ook met Wii Play. Zelda ook gekocht, alleen daar moet ik de tijd voor nemen, maar de sfeer is erg mooi neergezet! Alleen voelen de Wii-controls nogal geforceerd in gebruik. Daarnaast wilde mijn broer ook nog Scarface en deze is tegen alle verwachting in ook behoorlijk vermakelijk! Hierbij zijn de Wii-controls erg fijn!
Ook nog even enkele VC-games gekocht: Donkey Kong Country 2, Excitebike en Super Mario Bros 2. Speelt erg fijn met de Classic Controller!
Omdat ik nu toch weer wat meer tijd heb is de Wii een leuk, gezond en goed tijdverdrijf
Ik merk nu ook dat het mij nu echt om de fun gaat, en helemaal niet meer om de graphics. Het is een leuke bijkomstigheid, maar ik heb zeik nu niet eens om het feit dat ik met de standaardtulpjes voor video/audio speel! Eerder wilde ik altijd (buiten het HDTV tijdperk om, heb er ook geen) RGB e.d. hebben, nu hoeft dat even niet...
Bij mij gaat het om de pure fun en die heb ik hier zeker! Excitetruck is echt een enorme kick om te spelen! Fantastisch! Vroeger was het altijd zo dat je met de controller mee ging bewegen omdat je dacht dat het zou helpen... Maar met de Wii heeft dit meebewegen gelukkig wel echt effect
Wii Sports is vermakelijker dan ik dacht, zo ook met Wii Play. Zelda ook gekocht, alleen daar moet ik de tijd voor nemen, maar de sfeer is erg mooi neergezet! Alleen voelen de Wii-controls nogal geforceerd in gebruik. Daarnaast wilde mijn broer ook nog Scarface en deze is tegen alle verwachting in ook behoorlijk vermakelijk! Hierbij zijn de Wii-controls erg fijn!
Ook nog even enkele VC-games gekocht: Donkey Kong Country 2, Excitebike en Super Mario Bros 2. Speelt erg fijn met de Classic Controller!
Omdat ik nu toch weer wat meer tijd heb is de Wii een leuk, gezond en goed tijdverdrijf
Dit topic is gesloten.