Goed zo! Val hem maar aan
in plaats van hem netjes te vragen om zijn mening te onderbouwen

.
Ze mogen die serie wel is gaan innoveren, kan niet zeggen dat ik er nou echt warm voor loop.
Super Mario Galaxy, hoewel ik in het begin er sceptisch over was,
doet aan innovatie. In deze Mario platformer speel in je feite in één grote wereld en speelt zwaartekracht een grotere rol.
(In de meeste platformers heb je maar één lichaam dat een gravitatiekracht uitoefent). Verder hebben ze een nieuwe powerup toegevoegd. Okay, toegegeven, de powerup verschilt in essentie weinig van de wasbeer uit Mario 3, de hoed met vleugels uit Mario 64, cape item uit Super Mario World, etc., maar het uiterlijk en het gedrag is wel iets anders.
Maar goed, welke innovatie wil
jij zien in een platformer?
Ik snap dat de simpelheid ook de geniaalheid is maar dat is ook het grootste probleem van Mario.
Mario is inderdaad simpel: spring op een vijand om hem uit te schakelen en bereik het einde van het level (in dit geval, vind een ster).
Maar wat is het probleem van simpelheid? Simpele spellen kunnen als nog uitdagend zijn.
Natuurlijk word ik hierna gelyncht en gestenigd,
Is dit een uitnodiging?

maar wat is er nou precies zo fantastisch aan het filmpje dat het een must have is. Ik zie alleen maar dezelfde dingen als in alle vorige mario's natuurlijk is dat voor veel mensen leuk die de vorige marios al ok vonden, maar het blijft gewoon deel 600 van een platformer, die tot zo ver niks speciaals heeft laten zien.
Mensen houden van Mario, omdat ze van platformers houden. Mensen vinden het een must-have omdat het leuk lijkt om te spelen vanwege een klein aantal vernieuwende spelelementen.