Hoe zuinig rij jij? - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste
Acties:
  • 357.112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Auto: Seat Leon II Sportstyle
Gewicht: 1265 kg
Motor: 1.9tdi
Versnellingsbak: 5 Bak
Vermogen: 105 pk
Soort wegen: gecombineerd, binnen en buiten de bebouwde kom
Rijstijl: tsja, bijna altijd linkerbaan, gem 130km/uur?
Gemiddeldeverbruik: 100/6.0 met 800km op 1 tank (55 liter), valt me erg mee moet ik zeggen. moet volgens de boekjes 5.2 kunnen halen maar ja :P
Brandstof: Diesel

Het opdringen van dit soort fratsen als Ex, tsja, gewoon extreem links zeg maar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 19-10-2007 11:06 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

mjl

Ugh

Toyota Avensis 2.0 D4D 2001
Verbruik: 1:16-1:19 (bij file duidelijk meer verbruik, bij rustige snelwegen ~120-130)
K/m per week: 550-650 km
Vermogen: ~110pk?

Maar wel carpool naar het werk elke dag (afwisselend) (2*87km) dus eigenlijk verbruiken we maar de helft pp ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 19-10-2007 11:26 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:51:
Rechtervoet en een Celica is nou ook niet bepaald gebouwd op zuinigheid. Ze trekken bijna 40PK meer uit een 1.8 die ook in de Avensis ligt, het ding is gebouwd op een vlotte rijervaring :)
Dat is wel een significant groot verschil ja.
Niet dat ik het erg vind hoor, dat ik 1 op 12 rijd. Ik geniet er nog steeds van om lekker te scheuren met mn auto. Of zeker zo leuk: zo'n typische Golf TDI bestuurder, met een witte pet en gouden ketting, 18 jaar, die zo stoer mogelijk achter z'n stuur hangt, en toch even mijn auto bekijken als we voor het stoplicht staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VW Caddy TDI 2001
Standaard 90 pk, gechipt naar 120 pk.
Verbruik: 1:14 - 1:16

Ik rijd vooral snelweg.

Erg zuinig is hij niet, wordt wellicht veroorzaakt door de banden (215/40/16) en ik heb het idee dat hij door het chippen ook niet zuiniger is geworden. Maarja, het rijdt heerlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12:03

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:34:
VW Caddy TDI 2001
Standaard 90 pk, gechipt naar 120 pk.
Verbruik: 1:14 - 1:16

Ik rijd vooral snelweg.

Erg zuinig is hij niet, wordt wellicht veroorzaakt door de banden (215/40/16) en ik heb het idee dat hij door het chippen ook niet zuiniger is geworden. Maarja, het rijdt heerlijk :).
Door het chippen heb je meer vermogen, alleen je efficientie is behoorlijk omlaag. Door het verhoogde vermogen rij je ook "rapper" dus verbruik je meer. Waarschijnlijk begint je Turbo eerder en harder te blazen ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 06:48
Nog een toevoeging. Heb onlangs eens de volgende test gedaan. Je kent ze wel, mensen die een versnelling te laag rijden (oudjes, vrouwen...) en dus met een klote herrie rondrijden. Wel, ik vroeg me af wat het met je verbruik doet.
Wat ik heb gedaan... Een kort ritje in de stad (max 70km/u) en elke keer een versnelling te laag gehouden. Dit komt overeen om mijn rpm altijd boven de 3500 te houden... Verbruik ging ongeveer met 50-60% naar boven.
Voordeel? Je moet niet terugschakellen, je zit altijd lekker in je max koppel :)

Morgen eens een snelwegritje doen met de X3 en in zijn 4 blijven rijden. Zien hoeveel ie dan drinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41
St03mp schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:47:
Ik zie hier veel mensen die ook met een 1.8 motor een stuk zuiniger rijden dan ik. (ik rij 1:12 :/)

Welke oorzaken kan dit allemaal hebben?
  • Gewicht
  • Bandenspanning
  • Uitlijning/ balancering wielen
  • Rijgedrag
  • Luchtweerstand/ airodynamische auto?
  • Nog meer?
Alles wat je noemt kan een groot verschil maken. Met name rijgedrag maakt echt enorme verschillen.
Ik trok vannochtend met ca 60km uit de tank mijn gemiddelde verbruik van 1:12.8 naar 12.5 in slechts 1 enkele inhaalactie (naar de ~150 in 4 om een rits van 10 autos achter een vrachtbak voorbij te knallen)

Daarnaast is ook de motor zelf van belang. De ene 1.8 is de andere niet. Mijn indruk is dat Toyota en BMW in de basis de zuinigste blokken bouwen, waarbij je de blokken van beide merken ook niet kan beschuldigen van te weinig vermogen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:29

Rudedadude

Maybe we were born to run

Vorige tankbeurt 1:17,8, bij de tankbeurt van vandaag kwam ik uit op 1:16,8. Over de afgelopen 18.000 kilometer heb ik gemiddeld 1:17 gereden. Daarmee rij ik zuiniger dan de fabrieksopgave van mijn Toyota Yaris 1.3 (laatste versie). Rij ik daarmee ook als een sufk*t? Nou, nee volgens mij niet, ik rij altijd zo mogelijk de maximum snelheid en wanneer de omstandigheden dat vragen soms nog wat sneller (of langzamer natuurlijk :) )
Bij constante snelheden rij ik 10 in 2, 20 in 3, 40 in 4 en 50 in 5. Wanneer ik niet de mogelijkheid heb om sneller op te trekken zijn dat ook prima versnellingen om met het verkeer mee te rijden en om op te schakelen bij het optrekken. Sta of rij ik toevallig wel vooraan dan zal ik nog steeds hooguit 20 km/u in de eerste versnelling rijden voordat ik doorschakel, maar heb ik er helemaal geen problemen mee om langer door te trekken in de andere versnellingen (tot 4000-4500 toeren). Bij normale gevallen schakel ik dus tussen de 2000-3000 toeren.

Overigens geeft mijn verbruiksmeter meestal 5.5 a 5.7 liter/ 100 kilometer aan wanneer ik weer moet tanken, maar meestal is dat wat te positief ten opzichte van het werkelijke verbruik...

Owja, ook niet onbelangrijk: mijn bandenspanning controleer ik regelmatig en staat relatief hoog en ik rij over het algemeen in mijn eentje in de auto. Daarbij merk ik dat 120km/u snelwegen slecht zijn voor mijn gemiddeld verbruik (dan rij ik 6.1/100 km en 100km/u snelwegen juist goed (dan rij ik 5.1/100 km) Met 50 in de de vijfde versnelling rij ik ongeveer 1 op 26...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, op zich prettig om te weten dat de Yaris 1.3 ook zo netjes rijdt. Mettertijd (lees over een jaar of twee) gooi ik mogelijk de Aygo eruit en dan ga ik eens kijken wat de Yaris dan doet denk ik. Hoewel de Aygo financieel wel ernstig voordelig is (verzekering laag, amper afschrijving, vanaf volgend jaar 100 euro wegenbelasting op jaarbasis en het ding verbruikt echt geen klap). Ik vermoed dat de Yaris 1.0 toch net wat te weinig pit gaat hebben; de 1.0 doet het prima in de Aygo, maar die is een stukje lichter.

Ik haal in ieder geval de fabriekspecs ook zonder al te veel moeite, met wat moeite ga ik dik onder de opgegeven verbruiken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:37
Mitsubishi Carisma 1.6 16v GL HB uit 1996

Dagelijkse KM : 50
Snelweg/in de stad % : 70/30
Gemiddeld verbuik: 1 op 14
Snelheid: 120/130
Vermogen: 99pk
Brandstof : Benzine

[ Voor 10% gewijzigd door daanNL op 20-10-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

Peugeot 206 GTI uit 2002

Motor: 2.0 16v
Vermogen: 138 pk
Tankinhoud: 50L.
Totaal aantal km op 1 tank: 630km
Verbruik: 1 op 12.6

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
daanNL schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:40:
Mitsubishi Carisma 1.6 16v GL HB uit 1996

Snelweg/in de stad % : 70/30
Gemiddeld verbuik: 1 op 14
Snelheid: 120/130
Vermogen: 99pk
Kijk een aan, nog een carisma rijder _/-\o_

Op gas rijd ik nu 1:12. Op benzine eigenlijk nooit geprobeerd, maar goed om te weten dat hij dan ook nog redelijk zuinig is!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het nu beter gaat sinds het blok in elkaar draaide nadat men de pompverstuivers had verwisselt, vast gelopen cilinder en alle pompverstuivers kapot, grapje koste 4000 euro en dat viel allemaal onder garantie, maar het gaat nu goed, ik doe echt wel 800 km op 1 tank, die 60 liter is in mijn Caddy 2.0 SDI.
Ik ben mijn rijstijl ook gaan aanpassen op het moment dat ik een 1.9 TDI DRF Caddy te leen had met cruise control, ik ga nu ook een aanvraag doen voor cruise control op die van mij.
Met die 1.9TDI deed ik ruim 810/820 km op een tank, echter niet als ik veel gebruik maakte van het vermogen want het ding kon je zo naar de 170-180 gooien.
Als ik deze 2 vergelijk met elkaar dan vraag ik me echt nog af waarom VW de 2.0 SDI nog maakt, de TDI DRF is veel sneller en zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik vroeg me ook al af wie nou in godsnaam nog een SDI kocht :P
De basis TDI is amper duurder, rijdt zuiniger en heeft meer vermogen. Dus waarom rij je nog atmosferisch?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

LED-Maniak schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

Kijk een aan, nog een carisma rijder _/-\o_

Op gas rijd ik nu 1:12. Op benzine eigenlijk nooit geprobeerd, maar goed om te weten dat hij dan ook nog redelijk zuinig is!
Nogal wiedes toch? Want gas verbruikt toch altijd meer?

Of niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:40:
[...]

*Ja lach, maar, wees er maar trots op, maar ik weet van "The day of reconing"
HAHAHAHA, you're killin' me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ford Mondeo 2.0 TDCi 115pk

Gister 640km snelweg gereden. Gemiddeld 140/150, veel cruise control gebruikt. Kwam gemiddeld op 1:16. Vind ik niet gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je weet dat vervoer maar voor maximaal 40% verantwoordelijk is voor de co2 uitstoot? Ik geloof zelfs 30% dus je kunt beter naar de grotere vervuilers kijken. Niet dat dit het goed praat maar ik bedoel dat je alles wel relatief moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 23:18
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:57:
Ik moet zeggen dat het nu beter gaat sinds het blok in elkaar draaide nadat men de pompverstuivers had verwisselt, vast gelopen cilinder en alle pompverstuivers kapot, grapje koste 4000 euro en dat viel allemaal onder garantie, maar het gaat nu goed, ik doe echt wel 800 km op 1 tank, die 60 liter is in mijn Caddy 2.0 SDI.
Ik ben mijn rijstijl ook gaan aanpassen op het moment dat ik een 1.9 TDI DRF Caddy te leen had met cruise control, ik ga nu ook een aanvraag doen voor cruise control op die van mij.
Met die 1.9TDI deed ik ruim 810/820 km op een tank, echter niet als ik veel gebruik maakte van het vermogen want het ding kon je zo naar de 170-180 gooien.
Als ik deze 2 vergelijk met elkaar dan vraag ik me echt nog af waarom VW de 2.0 SDI nog maakt, de TDI DRF is veel sneller en zuiniger.
Geen turbo..dus die kan je aan slopende koeriers meegeven die bij vorst direct het gas open trekken...en na 400km plank gas rijden het contact direct omdraaien. Dat zijn dingen die turbo's als onprettig ervaren. De levensduur van zo'n ongeblazen 2.0SDI blok is langer en minder makkelijk om zeep te helpen door verkeerd gebruik.

En verder gaat een gechipte auto met turbo meer brandstof gebruiken omdat er simpelweg meer brandstof wordt ingespoten om het hele boeltje niet te warm te laten worden. Dat is ook de reden dat sommige gechipte diesel flink kunnen roeten als er vermogen wordt aangesproken.

Ik rijd zelf met mijn Ibiz FR 1.9TDI gechipt naar 185pk ongeveer 500km/550km op 40 liter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het stinkerd, wat mot je hier ;)

How's life?

Anyway, ik kreeg net te horen dat ik 1:14 reed. Ja, duhhh dat weet ik ook wel. En dat was volgens hun keurig.. (hun=leasemaat.) Hmm toch maar eens meer gas geven dan :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:01:
[...]

Geen turbo..dus die kan je aan slopende koeriers meegeven die bij vorst direct het gas open trekken...en na 400km plank gas rijden het contact direct omdraaien. Dat zijn dingen die turbo's als onprettig ervaren. De levensduur van zo'n ongeblazen 2.0SDI blok is langer en minder makkelijk om zeep te helpen door verkeerd gebruik.

En verder gaat een gechipte auto met turbo meer brandstof gebruiken omdat er simpelweg meer brandstof wordt ingespoten om het hele boeltje niet te warm te laten worden. Dat is ook de reden dat sommige gechipte diesel flink kunnen roeten als er vermogen wordt aangesproken.

Ik rijd zelf met mijn Ibiz FR 1.9TDI gechipt naar 185pk ongeveer 500km/550km op 40 liter :)
Hmm geruststellende gedachte dat ik niet de enige ben met een wat minder zuinige 1900 TDI ;).
De mijne is bij 80-90% van volgas vrij van enig roeten, echter bij plankgas komt me er toch een straal roet uit :/. Vooral in het donker kun je dit erg goed zien in de verlichting van je achterligger.
Auto is professioneel gechipt, dus niet met een powerbox oid, echter dat roeten valt me wel tegen.

(Overigens wel handig bij bumperklevers, ff terug naar de 4 en volgas, dan is het gauw gebeurd met kleven >:)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:58:
[...]
Hmm geruststellende gedachte dat ik niet de enige ben met een wat minder zuinige 1900 TDI ;).
De mijne is bij 80-90% van volgas vrij van enig roeten, echter bij plankgas komt me er toch een straal roet uit :/.
Is dat dan niet gewoon aangekoekt roet dat vrijkomt in je uitlaat? Door de hoge druk/temp blaas je dat eruit. Even schoonblazen, zeg maar. (Zeker handig om dat ook even voor de roetmeting te doen).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:58:
[...]

De mijne is bij 80-90% van volgas vrij van enig roeten, echter bij plankgas komt me er toch een straal roet uit :/. Vooral in het donker kun je dit erg goed zien in de verlichting van je achterligger.
Auto is professioneel gechipt, dus niet met een powerbox oid, echter dat roeten valt me wel tegen.

(Overigens wel handig bij bumperklevers, ff terug naar de 4 en volgas, dan is het gauw gebeurd met kleven >:)).
Die bumperklevers zitten er niet voor niets :9
Je moet gassen en niet ZUINIG rijden (Hey dat was een ontipc post van mij :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb een hekel aan bumperklevers...zit er weer eentje voor me !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 23:18
Dat extra roet wordt simpelweg veroorzaakt door extra inspuiting van diesel om de boel te koelen waardoor er een inefficiente onvolledige verbranding ontstaat... dus roet... kan helemaal geen kwaad als het niet extreem is, dat kan duiden op andere problemen (LMM/Turbo/EGR)
Tylen schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:15:
Het stinkerd, wat mot je hier ;)

How's life?

Anyway, ik kreeg net te horen dat ik 1:14 reed. Ja, duhhh dat weet ik ook wel. En dat was volgens hun keurig.. (hun=leasemaat.) Hmm toch maar eens meer gas geven dan :P
Ik ook hier ja, al jaren ;) Alles goed met mij, met jou ook dan?

[ Voor 42% gewijzigd door ConZito op 24-10-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
gisteren mijn auto opgehaald bij de garage: wielen laten balanceren.
Of het iets gaat helpen in brandstofverbruik moet ik dus nog even afwachten, ik weet in ieder geval wel dat ie nu echt super lekker rijdt :)
Dat wordt dus nog lastiger om me aan de snelheid te houden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Auto :Honda integra type R (2000 DC2)
Gewicht: 1100Kg
Brandstof: Euro98
Motor: 1.8 4cilinder
Vermogen:140Kw (@7900tpm)
Koppel: 178Nm (@7300tpm)
Versnellingsbak: 5, Hangeschakeld ,Korte tandwiel verhouding.
Tank inhoud: 50L

verbruik korte afstanden en vol vermogen: 1:8 / 1:9
gemiddeld verbruik: 1:11 / 1:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yess, ik mag eens meedoenmet hoe zuinig rijd jij.

Vandaag 1 op 11 gehaald in een retour Reek (bij Oss) naar Walem (Schin op Geul) met een leenauto en ik heb lekker kunnen doorblazen. Vooral de terugweg heb ik continue 155 kunnen aanhouden op de GPS.

25 liter diesel kunnen aftanken net voor 274 km totaal.

PS: Ik heb zelf geen auto en ik mag altijd de auto van een goede vriendin lenen en dat is de enigste persoon die ik ken die mij regelmatig in haar Mercedes 300TDI loslaat. Van mijn moeder mag ik nog niet in haar Opel Astra rijden :/

Met het milieu rekening houden? Graag, maar iedereen reed flink foor, dus ik ook. Het gaat er toch om dat ik fijn op de weg zit? Lekker muziekje erbij en blazen maar. Dat gaat rustig met een 3 liter turbo diesel.
155 in die auto is als 80 in een Opel Astra. Merk je geen flikker van dan alleen het gedonder van de wind om je auto.

Geen boetes want er is een radardetector aan boord (illegaal, maar heel handig). Bij Eindhoven staan ze altijd, dus even flink terug naar 120 km/h.

PS: Ik kan wel heel hard rijden, maar ik zal altijd ruim afstand houden en als iemand een vrachtwagen voor mijn neus met 100 km/h passeert erger je je wel, maar dat is geen reden om te bumperkleven. Ik wacht wel even en blaas daarna onverstoord door. Ik kan ook opschieten zonder agressie :)

Ik rij een elektrische scooter en elektrische fiets en ik stook heel weinig, maar als ik dan een dagje weg mag ga ik niet lopen te bezuinigen. Ik tank hem toch af, dus zij heeft er geen last van en de boetes betaal ik.

Wel lekker genoten vandaag. Volgende week moet ik met die auto voor haar naar de Ardennen. Zo heb ik toch het idee dat ik een auto heb want als het echt nodig is heb ik in 10 minuten een auto geregeld en ik heb nog nooit misgegrepen. Dat komt omdat ik nooit ongelukken maak en de auto heel aflever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat onzuinig? 1 op 11 met flink doortrappen?

PS: Die vriendin? het kwadraat van mij :X

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00
Merk: Toyota
Model: Carina E GLi uit 1996
Motor: 1.8, 4 cilinder 107pk
Gewicht: 1110kg
Dagelijkse km: 40
Transmissie: 5v handgeschakeld
Verbruik: 1:14
Snelheid: 60/80
Brandstof : Benzine Euro95
Inhoud tank: 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Ik dacht dat jij je altijd aan de regels hield :|
Of is dit weer zo'n sarkastische post van je? Ik weet af en toe niet wat je bedoelt man...

[ Voor 21% gewijzigd door stefan001 op 24-10-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan001 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:21:
[...]

Ik dacht dat jij je altijd aan de regels hield :|
Of is dit weer zo'n sarkastische post van je? Ik weet af en toe niet wat je bedoelt man...
Nee, serieus, waarom sarcastisch? Ik hou van lekker doorblazen, maar ik doe het niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:36:
[...]

Nee, serieus, waarom sarcastisch? Ik hou van lekker doorblazen, maar ik doe het niet vaak.
Misschien om deze reden:
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:40:
[...]

Godverdomme, zie je wel. Zo zal het zijn vriend. Ik rij volledig elektrisch om het milieu te ontzien en ik doe mee aan de "hier" campagne en jij zit mijn besparing even ongedaan te maken :(

Wet je hoe dat heet? EEN HORK!

Goed, je bent mens en ik heb niet het recht je te commanderen, maar zou je niet eens meer denken aan mensen die het beste voorhebben met het milieu. Hard rijden en hard optrekken is heel leuk en ik beaam dat volledig, maar je leert het af als je het verstand even op scherp zet en niet denkt van "de baas dokt wel".
Ik denk dat je VMBO economie hebt gehad en dat is anders van VWO economie, maar ik zal je vertellen dat jouw verbruik gekapt wordt op je salaris indirect. Des te meer je baas kwijt is aan jouw verbruik, des te minder er over blijft voor salarisverhogingen en des te starrer je baas zal worden.

Goed, als je een hork wilzijn, mij best. Ik kan je niet controleren, maar besef wel dat het klimaatprobleem de schuld is van jouw groep mensen en laat ik nu heel eerlijk zijn. Ik geef je de schuld en ik neem het je zeer kwalijk.

Ik hoop dan ook dat je ooit het gezonde inzicht zal krijgen want jouw soort zijn we liever kwijt dan rijk en het blijkt überduidelijk dat jij geen FLIKKER geeft om het klimaatprobleem. ACh, hetzal wel een combinatie zijn van een laag IQ en een laag EQ. :(

*Exuimtum! kap nou, dit maakt me WOEST

*Ja lach, maar, wees er maar trots op, maar ik weet van "The day of reconing"
offtopic:
Doet me zo'n beetje denken aan iemand die hier in de buurt woont. Loopt constant tegen muren te babbelen en allerlei stoten aan te vangen wanneer hij 1 pintje uit heeft. Als die nuchter is kun je er vrij normaal mee praten. (kerel heeft in zijn jonge jaren wat veel met drugs geëxperimenteerd en is een beetje blijven hangen in een trip)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:15:

*KNIP, verhaal van een schizofreen iemand*
300TDI Mercedes??????????
Denk dat je CDI bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:54
Offtopic: Je kunt altijd op Exuimtum rekenen om een topic offtopic te krijgen :+. Dit is niet het enige topic waarin hij zijn warrige hersenspinsels plaatst. Hij is kennelijk zo blij dat hij goed voor het milieu is (denkt hij) en zo boos op de rest van ons die slecht voor het milieu zijn (denkt hij) dat de hele wereld dat herhaaldelijk en zeer uitgebreid moet weten. Het is alleen zo jammer dat het op zich leuke topics de verkeerde kant op leidt.

Ontopic: op mijn werk hebben we twee Berlingo's als bedrijfsauto. Iedereen rijdt met die auto's, ik af en toe ook. Het verbazingwekkend (voor mijn collega's althans, niet voor mij) is dat ik ongeveer anderhalf keer zo ver rij op een tank als de rest gemiddeld. Ik heb mijn baas wel eens voorgesteld iedereen die met de bedrijfsauto's rijdt op rijtraining te sturen, met de huidige benzineprijzen is dat vast rendabel. Maar er was geen oren naar, het zou te duur zijn. Kortzichtig als je het mij vraagt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 17:00
offtopic:
Ik wou er ook nog wat over zeggen, maar ik dacht, laat ik het me maar besparen. Exuimtum, sorry hoor, maar dan blaas je weer hoog van de toren en speel je moraalridder. Vervolgens zit je illegaal op de Nederlandse rijksweg te blazen met je radardetector. En jah ik rijd niet altijd de max snelheid. Maar ik ga geen anderen hierop wijzen, en vervolgens zelf hard rijden met een radardetector. Want laten we eerlijk wezen, mensen met zo'n ding, rijden maar al te vaak hard. En ja, ik snap dat hij niet van jou is ;)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 10:25
offtopic:
Alle auto's bijelkaar in nederland zijn verantwoordelijk voor 3% van de co2 uitstoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:21
Tylen schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:41:
[...]

300TDI Mercedes??????????
Denk dat je CDI bedoeld.
Of 300D of 300TD :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:03:
[...]

Is dat dan niet gewoon aangekoekt roet dat vrijkomt in je uitlaat? Door de hoge druk/temp blaas je dat eruit. Even schoonblazen, zeg maar. (Zeker handig om dat ook even voor de roetmeting te doen).
Nee, roet krijgt in mijn Caddy niet de kans om aan te koeken ;).
Ik rij hem altijd wel netjes een kilometer of 10-15 warm, maar daarna mag het gas er best wel eens op af en toe.

Binnekort APK keuring, ben benieuwd hoe het dan met de roetmeting gaat.
Tylen schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:11:
[...]

Die bumperklevers zitten er niet voor niets :9
Je moet gassen en niet ZUINIG rijden (Hey dat was een ontipc post van mij :P)
Die kleven niet omdat ik 100 rij op de snelweg ;). Ik rij sowieso meestal 5% boven de VMax en ga netjes naar links wanneer dat kan. Klevers hou je toch altijd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Exentium heeft wel een beetje gelijk hoor, maar veel zin heeft het niet om zulke uitspraken te doen. We zijn als wereld toch al te laat, en als Europa het goed zou doen, dan blijft Amerika toch wel 10x zo hard lomp doen.

Uiteindelijk moeten we toch wel vanwege schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Als de energie opgaat zijn wel allemaal de lul, want om 1 calorie voedsel op je bord te krijgen zijn er 10 aan fossiele brandstoffen verstookt. Er komt een grote hongersnood en we gaan allemaal dood.

Dus, het maakt toch niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MaCe1337 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:36:
Als de energie opgaat zijn wel allemaal de lul, want om 1 calorie voedsel op je bord te krijgen zijn er 10 aan fossiele brandstoffen verstookt. Er komt een grote hongersnood en we gaan allemaal dood.

;( Alsjeblieft zeg.. wat een depressieve kwats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik haal met mijn nieuwe speeltje zo`n beetje 1 op 12,een beetje. (7.8 L op 100km)

toch niet verkeerd voor een slee van 1225 KG met een 2.0 160 pk benzine motor zonder turbo. (primera GT)

en ik rijdt vooral op 80 / 60 wegen en zo af en toe een stuk snelweg. en ik rijd zeg meer bestwel door.

heb 1 keer op de lange baan 1 op 14 gehaald maar das alleen snelweg.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MaCe1337 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:36:
Als de energie opgaat zijn wel allemaal de lul, want om 1 calorie voedsel op je bord te krijgen zijn er 10 aan fossiele brandstoffen verstookt.
Voor onze huidige biefstuk wel ja, maar reken maar dat die ene calorie van een arme boer in $Sahelland geen scheet aan brandstof gekost heeft.

We verbruiken zoveel brandstof omdat we het kunnen - het is beschikbaar en ondanks USD 90/barrel betaalbaar. Op moment dat dat niet meer zo is, zie je dat we gewoonweg dichter bij huis de boel halen.
Er komt een grote hongersnood en we gaan allemaal dood.
Valt enorm mee. NL is tot nader orde een enorme netto exporteur van landbouwproducten. Als de handel wegvalt door vervoerskosten kunnen we prima eten wat er verbouwd wordt en nog overhouden. Economisch niet zo denderend, maar een tweede hongerswinter hoeven we niet te vrezen :z
Mwoeah, da's wel heel fatalistisch. Als onze voorouders zo'n houding hadden bij het vuistbijl maken (want die sabeltandtijger eet je toch op...) zaten we nog als vage apensoort aan de rand van de savanne marginaal te zijn :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vziw is dat nog steeds de status quo hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik bedoelde het enigzins sarcastisch hoor, sorry dat het niet duidelijk was. :)

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat we net zo goed door kunnen gaan met olie verstoken, want het raakt toch wel een keer op, en of dat nou nu gebeurt of wat later maakt volgens mij weinig verschil.

En ja, soms is de realiteit niet leuk THIJZEL, dat is niet depressief, dat is gewoon de realiteit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
418O2 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:15:
offtopic:
Alle auto's bijelkaar in nederland zijn verantwoordelijk voor 3% van de co2 uitstoot
offtopic:
Heb je daar een bron van? Volgens mijn bronloze informatie :+ is het namelijk 33%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:44:
[...]

Vziw is dat nog steeds de status quo hoor :P
Vage aap wel ja, maar tenzij in Landrover komen we niet meer zo vaak aan de rand van de savanne, en marginaal zijn we met 7 miljard ook niet meer te noemen :z

We zijn nu juist vage stedelijke apen met een olieverslaving :+

Maareh, dit gaat offtopic... O-)

Marginaal on-topic:
Kom net terug uit UK en voor de mensen die de prijzen hier te hoog vinden: daar is het nog erger. Prijzen van meer dan GBP 1/l (Euro95), dat is ruim EUR 1.50

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. En nou de nieuwprijzen van auto's er bij pakken incl taxes en road tax en congestion charges enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 03-10 14:12
Heb nu een 140CC blok onder me Dax met 12PK. Zeker meer vermogen maar met beetje racend rijgedrag ook meteen een benzine slurper geworden. Deed eerst netjes 1 op 50/60 nu 1 op 35/40 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 09:10

Opa

Nu Multifocaal!

dion_b schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:44:
[...]

Marginaal on-topic:
Kom net terug uit UK en voor de mensen die de prijzen hier te hoog vinden: daar is het nog erger. Prijzen van meer dan GBP 1/l (Euro95), dat is ruim EUR 1.50
Hier doet Shell aan de snelweg ook 1,499 hoor. *O*

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Opa schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:30:
[...]

Hier doet Shell aan de snelweg ook 1,499 hoor. *O*
* dion_b is heel blij dat hij vlakbij de DE grens woont en twee behoorlijk goedkope pomps direct op route tussen huis en snelwegoprit heeft zitten :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 18:23

Metro2002

Memento mori

Vorige week mijn ''nieuwe' auto afgetankt.

Verbruik 1 op 19,1 _/-\o_

Merk: Citroën
Type: Saxo 1.1SX
Bouwjaar: 1996

Niet slecht voor een benzine auto die bovendien ook nog eens retecomfortabel rijdt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52
Volvo 480 Collection 2.0 AUT
Dagelijkse KM : 150 à 175 wekelijks
Snelweg/in de stad % : 85/15
Gemiddeld verbuik: 1 op 10 à 1 op 11
Snelheid: 120
Vermogen: 109pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

XoReP schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:44:
Heb nu een 140CC blok onder me Dax met 12PK. Zeker meer vermogen maar met beetje racend rijgedrag ook meteen een benzine slurper geworden. Deed eerst netjes 1 op 50/60 nu 1 op 35/40 :(
Ik doe met mijn 36 pk op een gsx-r 600 1:14.. DUS WEES BLIJ!

:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha. Hier in de wijk staat een Prius Hybride. Met permanent 2 baggagerails op het dak voor een skibox.

Welke statement wil de eigenaar daar wellicht mee maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

M3rcury schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:42:
[...]

Ik doe met mijn 36 pk op een gsx-r 600 1:14.. DUS WEES BLIJ!

:+
Ja, maar een dax is een brommer en een gsx-r niet echt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 02:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als ik de meeste reply's hier zie lach ik me iedere keer de krampen met m'n 1 op 20 met vlotte rijstijl :P

Ik had verwacht dat ik met andere (lees:winter)banden een hoger verbruik zou hebben, maar het blijft 1:20, uiteraard diesel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:45:
Ha. Hier in de wijk staat een Prius Hybride. Met permanent 2 baggagerails op het dak voor een skibox.

Welke statement wil de eigenaar daar wellicht mee maken? :P
Dat is een goede vraag (zelfs bij een Prius zonder bagagerails overigens)... Jemig wat een sukkel.

Komende zaterdag maak ik overigens een proefrit in een Plug-in Prius. Ik ben benieuwd.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
Die rails vangen toch niet zo veel wind? Als die skibox er permanent op zit is dat een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijdt prima, optisch niet de meest spannende wagen, maar rijden doet 'ie goed en hij is zuinig. Als ik zelf lease zou rijden (14% bijtelling) of later de centen / behoefte aan een comfortabelere wagen zou hebben, dan haalde ik mezelf de Prius. Stil (ook op de snelweg), zuinig en comfortabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Merk: Alfa Romeo 147
Motor: 1.6 105pk
Bouwjaar: 2003
Dagelijkse km: 17
Snelweg/in de stad %: 40/60
Gemiddeld verbuik: 1 op 11
Snelheid: bbk: 50-70, snelweg: 120-170
Brandstof: Benzine

Merk: BMW 330i
Motor: 3.0 231pk
Bouwjaar: 2002
Dagelijkse km: nvt
Snelweg/in de stad %: onbekend
Gemiddeld verbuik: 1 op 8,5
Snelheid: 50-250

In mijn Alfa 147 (dagelijkse auto) rijd ik relatief rustig. Ik ben wel een sportieve rijder en de bochten neem ik niet als een bejaarde, maar houd bij die auto wel enigzins het gebruik in m'n achterhoofd.
Het gemiddelde verbruik van de BMW gaat nog wel eens omlaag en dat is een teken dat ik niet genoeg gas geef, mijn doel is dat het netjes op 1 op 8,5 blijft staan. Soms bij langere ritten staat ie weer op 1 op 8,7 ofzo, en dat mag natuurlijk niet, heb dat ding niet voor niets gekocht ;)
Serieus ik weet wat ik ervoor betaal en die paar euro die je aan het eind van de rit bij de pomp loopt te besparen vind ik het allemaal niet waard. Betaal maandelijks een dik bedrag aan verzekering, afschrijving, onderhoud.. kost allemaal serieuze bedragen, dan ga ik mezelf niet afstraffen door zuinig te rijden. Van het milieu lig ik overigens niet wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:50:
Als ik de meeste reply's hier zie lach ik me iedere keer de krampen met m'n 1 op 20 met vlotte rijstijl :P

Ik had verwacht dat ik met andere (lees:winter)banden een hoger verbruik zou hebben, maar het blijft 1:20, uiteraard diesel :)
ik lach me iedere keer de krampen als ik lees dat iemand <200 pk heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

Wok

Dakloos...

Ik steven af op een record met mijn Mini :P Heb nu 360km gereden sinds de laatste tankstop en heb nog riant meer dan een halve tank aan peut. De komende twee dagen nog even doorbijten om te kijken of ik een nieuw record kan maken. Huidig record is 7,43L/100km.

Daarna trap ik weer gewoon door in ieder geval. Ik raak er gewoon gestressed van als ik zuining probeer te rijden :X Met 130-teller op de cc duurt inhalen echt tergend lang en je hebt echt meteen een bumperklever te pakken dan... Niet relaxed, omdat ik me ook mateloos zit te ergeren aan personen die met <= 5km/u verschil inhalen.

Even kijken of ik een persoonlijk record kan maken, maar daarna trap ik weer gewoon door... Veel beter voor mijn gemoedsrust...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Merk: Fiat Grande Punto Sport
Motor: 1.4 16v pk 95 pk (ergens...)
Bouwjaar: 2006
Dagelijkse km: 40
Snelweg/in de stad %: 25/75
Gemiddeld verbuik: 1 op 11,43 over 21500km
Beste verbruik: 1 op 13,55
Slechtste verbruik: 1 op 10,24

Tja, als ik wist dat deze auto zoveel meer verbruikte dan die fijne normen, dan had ik hem nooit gekocht...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:37:
[...]

ik lach me iedere keer de krampen als ik lees dat iemand <200 pk heeft :P
En jij denkt dat dat interessant is in de file? B) Aan 200+ PK heb je relatief weinig in Nederland, aan een laag verbruik daarentegen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:03

BrZ

SmartDoDo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:50:

M'n laatste tank heb ik 1 op 5 mee gereden :P

Alleen maar hele korte ritjes gedaan toen mijn koplamp kapot was, niet goed voor het verbruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:15:
[...]
En jij denkt dat dat interessant is in de file? B) Aan 200+ PK heb je relatief weinig in Nederland, aan een laag verbruik daarentegen.... ;)
Een laag verbruik ga je ook niet halen in de file ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar je voorkomt dat er een lokaal zwart gat ontstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe in de file ws. 1 op 1 of 1 op 2. Ik heb er vrede mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:29:
[...]

Een laag verbruik ga je ook niet halen in de file ;)
Als dat zo is dan moet mijn Focus nog zuiniger kunnen dan 1 op 20 aangezien ik dagelijks in de file sta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 12:09

mr_petit

opperprutser

Merk: Citroen C5 Break 2.0 HDI 110pk
Dagelijkse km: varierend; ca 20.000/jaar
Snelweg/in de stad % : 55/45
Gemiddeld verbuik: 1 op 13,8
Snelheid: 130
Brandstof : Diesel

Niet heel erg zuinig, ik had eigenlijk wat beter verwacht voor een diesel. Bij alleen snelweggebruik is ie marginaal zuiniger (ca 1:14,5 bij 130 op de teller).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:15:
[...]
Mwah, 200pk is gewoon elke keer weer gaaf dat je het gaspedaal intrapt. In mijn auto zit ik echt om te ontspannen, terwijl ik dat absoluut niet heb als ik bijv. in een focus, espace, rav4, yaris of noem maar op zit (gebaseerd op huidige ervaringen), daar heb ik meer het idee dat ik verplicht in dat aquarium moet gaan zitten om mezelf van A naar B te krijgen. Zo geniet ik ook meer in de auto van mn baas of elke andere auto met wat meer pks dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wok schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:10:
Daarna trap ik weer gewoon door in ieder geval. Ik raak er gewoon gestressed van als ik zuinig probeer te rijden :X Met 130-teller op de cc duurt inhalen echt tergend lang en je hebt echt meteen een bumperklever te pakken dan... Niet relaxed, omdat ik me ook mateloos zit te ergeren aan personen die met <= 5km/u verschil inhalen.
Dan rij je dus echt _niet_ zuinig he :P Als je zo nodig je zuinigheidsrecord wilt gaan verbreken kun je beter 105 op de cc gaan rijden. Het verschil tussen 100 en 130 is echt huge in verbruik en dat is niet alleen bij mijn auto zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MaCe1337 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:47:
[...]

Ja, maar een dax is een brommer en een gsx-r niet echt. :>
Een dax is geen brommer... (12pk, 140cc)
J0YR1D3R schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:07:
[...]

Dan rij je dus echt _niet_ zuinig he :P Als je zo nodig je zuinigheidsrecord wilt gaan verbreken kun je beter 105 op de cc gaan rijden. Het verschil tussen 100 en 130 is echt huge in verbruik en dat is niet alleen bij mijn auto zo.
Inderdaad bij mij ook. O wacht, we hebben dezelfde :P

[ Voor 47% gewijzigd door Tylen op 01-11-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:19:
Ik vroeg me ook al af wie nou in godsnaam nog een SDI kocht :P
De basis TDI is amper duurder, rijdt zuiniger en heeft meer vermogen. Dus waarom rij je nog atmosferisch?
Omdat ie niet van mij is, maar van de baas ;)
Als ik zelf een diesel zou rijden zou het een 150pk TDI zijn :9
ConZito schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:01:
[...]

Nou het feit dat ie al omzeep was met een pompverstuiver verwisseling geeft al aan dat het net zo makkelijk kapot kan :)
Overigens moest ik die leenauto ook nog inrijden dus heb ik dat ook netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:17:
Een dax is geen brommer... (12pk, 140cc)
Alles dat niet minstens 120 loopt is imo een brommer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die grens ligt bij mij bij 200 pas :P Maar helaas bij oom agent niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik zou zeggen dat het nu toch wel echt lonend zou moeten worden om zuiniger te gaan rijden en/of een zuiniger auto aan te schaffen:

http://www.nu.nl/news/129...en_nog_nooit_zo_duur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

CanonG1 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:32:
Ik zou zeggen dat het nu toch wel echt lonend zou moeten worden om zuiniger te gaan rijden en/of een zuiniger auto aan te schaffen:

http://www.nu.nl/news/129...en_nog_nooit_zo_duur.html
Geld besparen door het eerst uit te moeten geven aan een ander vervoermiddel, geeft meestal extra kosten.
Mijn wegenbelasting gaat volgend jaar door midden (de "normale" stijging daargelaten). De CO2 uitstoot van 81 g/km is minder dan de dieseldrempel van 90 g/km. Dus ga ik nu eindelijk ook een beetje besparen op de vaste kosten ipv de variabel kosten. Kan ik het gas nog wat meer intrappen. :)
Ik kan wel merken dat het nu een stuk kouder is, verbruik is bij sportief rijden maar 1:24.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 03-10 14:12
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:46:
[...]

Alles dat niet minstens 120 loopt is imo een brommer :P
120 haalt hij wel, en hij is ook officieel motor dus met motorkenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Als TS even een update :)

Nieuwe auto, VW Golf eruit, Ford Focus 1.8 TDCI erin :9

Ford Focus 1.8 TDCI
Dagelijkse KM : circa 90 per dag
Snelweg/in de stad % : 85/15
Gemiddeld verbuik: 1 op 16 met Files /1 op 19 zonder
PK : 118
Snelheid: zonder files 130
Brandstof : Diesel

wat een genot om diesel te tanken :*)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:02

Dentheman

Zie signature

Gister een nieuw persoonlijk record met de twingo(2003 1.2 16v), waar ik normaal 1: 14/15 mee rijdt, heb ik gister 1:17 afgetankt: het nieuwe rijden werkt echt :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1:14-15 met een 1.2L 60PK (ah, ik zie, verkeerde blok. 75PK uit een 1.2L) blok op een wagen van 785 kilo? Ik weet niet, maar dat lijkt me *nogal* extreem. :X Met een redelijk normaal rijgedrag red ik dat in de Avensis van pa/ma, met echt zuinig rijgedrag zit ik dan ook aan een 1:16+. Let wel, dit is een wagen van dik 1250 kilo met 140PK onder de kap.

Is er niet iets mis met die motor of plank je hard door ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De laatste keer dat ik het bijgehouden heb, reed ik 1:10.4 :)
Dit met mijn Renault Laguna I Phase II 1.8 16v.
Let wel, dit verbruik is niet echt met de legale snelheden in het achterhoofd...ongeveer drie kwart van de tank is opgegaan aan snelheden rond de 160-205 en niet echt rustig optrekken enzo :+

Ga hem zometeen weer volgooien en kijken wat die doet als ik 'normaler' rijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:02

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:13:
1:14-15 met een 1.2L 60PK blok op een wagen van 785 kilo? Ik weet niet, maar dat lijkt me *nogal* extreem. :X Met een redelijk normaal rijgedrag red ik dat in de Avensis van pa/ma, met echt zuinig rijgedrag zit ik dan ook aan een 1:16+. Let wel, dit is een wagen van dik 1250 kilo met 140PK onder de kap.

Is er niet iets mis met die motor of plank je hard door ofzo?
Ik mag graag flink doorijden, elke tank pak ik wel 1 of 2 keer de afsluitdijk heen-en-weer en boven de 120 draait 'ie flink toeren en lust 'ie ook een aardige slok, dit tankje heb ik 'm onder de 150 gehouden en dat scheelt blijkbaar flink.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eens proberen om een boordcomputer aan de wagen te hangen. Ik heb tijdelijk een scangauge gebruikt en dat heeft me toch wel het een en ander geleerd over het verbruik van de auto.

50-60 in de vijf is echt extreem zuinig, tussen de 75 en de 100 loopt het verbruik relatief vlot op, daarboven maakt het weer weinig uit hoeveel ik hem in stamp. Met een dikke 120-130km/h op de teller blijf ik dan in de 1:20 regionen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

1 op 20?? Dat lukt me echt niet met de Leon. Ook niet als ik 120/130 in z'n 6 rijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij dan ook een Aygo :+ Klein licht ergodynamisch wagentje vs. een Seat Leon lijkt me niet helemaal fair, ookal heb je een zesde versnelling :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn vriendin rijd ook een Aygo. En die rijd geloof ik zo'n 1:12 geloof ik... Maarja die rijd ook altijd 140 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Tylen schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:27:
Mijn vriendin rijd ook een Aygo. En die rijd geloof ik zo'n 1:12 geloof ik... Maarja die rijd ook altijd 140 _/-\o_
Stoer man :/

Ik heb zaterdag een heel stuk 2l / 100 km ofwel 1 op 50 gereden. Dát is pas stoer :) Dat was met een Plug-in Prius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:56:
[...]

Stoer man :/

Ik heb zaterdag een heel stuk 2l / 100 km ofwel 1 op 50 gereden. Dát is pas stoer :) Dat was met een Plug-in Prius.
ehhh? ja, heel stoer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus 6kWh per 100km verstookt. Noem dat dan ook gewoon ;)

En als je accu leeg is moet je Prius verder op de benzinemotor en dan doet ie het ws. slechter dan die Aygo (bij 120). Ik weet bovendien niet wat een Aygo kost, of wat een Prius Hybride kost, maar ik durf er mijn 'vette wel om te verwedden dat je heel wat kilometers moet maken om het prijsverschil tussen die 2 terug te verdienen, én nog eens heel wat kilometers om de productie en recycling van al die accu's te compenseren in totale uitstoot.

Je mag van mij best prediken maar dan moet je het wel eerlijk doen ;)

Edit: ik vind het idee van een Plug-in wel leuk, maar dan moet je én niet te ver willen rijden op een dag, én elke nacht thuis kunnen laden. Dat is niet voor iedereen weggelegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 10:25
een of ander blad heeft laatst berekend wat de last voor het milieu per kilometer is voor een aantal auto's

een LandRover was beter voor het milieu dan een prius. Omdat hij langer meegaat en die accu's niet al te best zijn voor het milieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wat ouder artikel vergeleek de Prius al eens met een Hummer. Zie hier.

Edit: Misschien dat je dat artikel ook wel bedoeld, maar dat was dus met een Hummer. Een landrover zal wel niet veel anders zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:13:
Je mag van mij best prediken maar dan moet je het wel eerlijk doen ;)
Lees wat ik schrijf op mijn website, daar staat alles in, ook het elektriciteitsverbruik.
418O2 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:37:
een of ander blad heeft laatst berekend wat de last voor het milieu per kilometer is voor een aantal auto's

een LandRover was beter voor het milieu dan een prius. Omdat hij langer meegaat en die accu's niet al te best zijn voor het milieu
Dat ging inderdaad over een Hummer, en dat artikel werd later net zo hard ontkracht. Het gaat met dat soort dingen ook niet over absolute getallen, al was het maar omdat het voor de belanghebbende partijen met dit soort complexe zaken erg makkelijk is om naar zich toe te rekenen. Ik vind dit ding geweldig omdat het eindelijk een echte stap in de richting van bruikbare (grote actieradius) elektrische voertuigen is.

En dat stoer doen over hard rijden en een hoog verbruik hebben snap ik echt niet. Die mensen hebben zeker geen kinderen die a) de openbare ruimte moeten delen met deze scheurijzers en nogal eens doodgereden worden en b) als ze wat ouder zijn misschien ook nog wel wat aardolie e.d. willen hebben.

En de voornaamste reden dat ik het hier postte was dat het zo'n beetje de ultieme Tweakers-auto is; hij wordt gebruikt op een manier die niet door de fabrikant bedoeld is (je zou het een hack kunnen noemen) en door al die schermpjes e.d. krijg je een goed beeld van wat er in de auto gebeurt op technisch gebied. Ik zou denken dat dat soort zaken op het Tweakers-forum wel gewaardeerd zouden worden :)

[ Voor 79% gewijzigd door JeroenH op 06-11-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja, en die kinderen spelen zeker op de snelweg?

En laat ik nogmaals eens aanhalen dat 140 op de teller gewoon 130 echt is... Dus 10 kilometer te hard OEEEEOEOEOEOE gevaaaaarlijk, als ik nou met 120 of 130 tegen een boom klap. Boeie..

Nee ik heb geen kinderen en andermans kinderen boeie me niet. Ik leef NU en wil graag ook een leuk leven hebben. Als ik me aan moet passen aan de rest, dan valt er niets leuks meer te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:12

YellowCube

Wait...what?

Fijne instelling toon je met die laatste zin.. Laten we die allemaal aan gaan houden, daar worden we beter van.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:13:
Plus 6kWh per 100km verstookt. Noem dat dan ook gewoon ;)

En als je accu leeg is moet je Prius verder op de benzinemotor en dan doet ie het ws. slechter dan die Aygo (bij 120).
Bij 120 doet de Prius iets meer dan 6.0L/100km (getest op nat wegdek though) wat voor deze klasse wagen erg netjes is. De Aygo is eigenlijk overal zuiniger, tenzij je echt continue voor een stoplicht staat te wachten (hoewel, bij sommige bekende stoplichten zet ik dus de auto gewoon uit :) ). Maar bedenk wel dat je in een zéér nette middenklasser rijdt en dat de Aygo echt een simpel basisautootje is.
Ik weet bovendien niet wat een Aygo kost
25K voor de Prius, 9K voor basismodel Aygo. Wegenbelasting van de Aygo is lager en het verbruik wat ik tot nu toe heb ervaren met een paar uur Priusrijden ook. Redt je dus inderdaad niet.
Tylen schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:27:
Tenzij ze binair rijdt en de snelheid regelt met de koppeling.....terug met dat ding. Met volle bepakking (Aygo tot het dak vol) met 130 op de teller vanaf Duitsland toch nog een 1:20 gehaald. Als er niks mis is met dat blok, dan rijdt je met 1:14 ultiem lomp. :X

http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/BenzineVerbruik.xls

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschilt natuurlijk ook hoe je rijdt. Een vriend van me heeft ooit eens zijn Golf GTi weggedaan vanwege het verbruik (1:10). Daarvoor in de plaats kwam een Polo, 1.3 of 1.4 of zo. Het verbruik nam echter niet af, omdat hij nog steeds overal even vlot wegreed. Dat was voor zijn GTi gewoon rustig rijgedrag, de Polo moest er flink aan trekken. Ging hij flink zijn best doen om zuinig te rijden, dan deed hij al vrij snel ergens in de buurt van 1:18. Kleinere motor is dus niet altijd zuiniger :)
Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.