Mijn auto heeft geen moment aan het stopcontact gehangen of zo. Alle energie komt uiteindelijk gewoon uit de benzinetank. Niks scheefs aan, wat mij betreft.philipperosier schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:34:
Nee maar ik heb niks tegen Prius mobielen, maar als we (ik, excuus) gaan vergelijken met half of full elektro dan gaat t scheef natuurlijk...:)
Ik ken een paar mensen die hun Prius hebben omgebouwd tot plugin, die halen nog veel lagere cijfers qua benzineverbruik. Ergens tussen de 1.5 en 2.5 plus nog aardig wat kWh uit het stopcontact natuurlijk. Dat zou inderdaad niet eerlijk vergelijken zijn.
Die 3.12 is ook wel onder ideale omstandigheden voor een diesel gehaald. Lange ritten op vrijwel constante vrij lage snelheid. Mijn ritten waren voor het grootste deel rond de 20 kilometer waarbij de eerste 5 kilometer het verbruik relatief hoog was doordat de motor nog aan het opwarmen was. Verder is het 99% snelweg tegenover 10% snelweg, maar dat was een bewuste keuze van mij. Op die binnendoorwegen kan ik echt het uiterste uit de auto halen. Op de snelweg bij 90 a 100 constant zit ik gewoon ergens tussen 3.9 en 4.4, daar is dan niet veel meer aan te verbeteren. Binnendoor haal ik met een eenmaal opgewarmde motor zo'n 2.7 tot 3.2.
[ Voor 66% gewijzigd door TwOkkie op 05-09-2011 17:51 ]
[J|O|R] <- .signature.gz