timovd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 07:47:
De N57 rijdt wel lekker door. Bij de rotondes moet je alleen soms even gokken of je de binnenste of buitenste baan moet nemen. Op de meeste stukken mag je 80 rijden. Met een handbak in z'n 5 is dat erg zuinig. Hoe dat bij een MultiTronic/CTV-werkt weet ik niet, maar 80 is meestal wel een "zuinige" snelheid.
Goede keuze overigens!
De N57 is geen pretje op sommige tijdstippen. Bij de afslag Zwartewaal sta je vaak in de file vanwege de drukte naar de A15... Even later sta je weer voor SPijkenisse in de file omdat daar ook een oprit naar de A15 is. Maar verder is het wel goed te doen. De stukjes op 'Fllakkee' zijn zuinig te rijden.
Ik doe er dan ook alles aan om zuinig te rijden. Heel vroeg van het gas, niet over de 100 km/h, vrachtwagenhangen als het even kan

Gaat bijna een verslaving worden om die boordcomputer <4,5l/100km aan te laten geven! Diesel zou nu interessant zijn, maar ik ga daar in de buurt wonen, dus dan wordt diesel weer duur. Het is maar voor een paar maanden.
Rejgun schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:00:
Officiele fabrieksopgave inzake verbruik van deze auto is 1 op 13.7 en jij rijdt 1 op 16.67 met die wagen
Is dit 'echt' verbruik of gemeten via de BC? Ik reed een dergelijke auto, geen automaat, en reed 1 op 11. Overigens is dit type automaat onzuiniger dan de handbak.
Ja, het is hard werken achter het stuur. Veel gas los, optrekken en meteen op de CC. Heel weinig remmen. Uitrollen, meeliften met vrachtwagens, je kan het zo gek niet bedenken. Ik meet overigens via de benzine die ik aftank. Wel zo eerlijk. heb het idee dat de boordcomputer er vaak naast zit, en die geeft het ook alleen maar weer per rit, niet het toaal van de hele tank. Des te zuiniger ik rij, des te meer vergoeding ik over hou voor andere leuke dingen ;-) Overigens is die CTV behoorlijk zuinig. Nooit schakelen, weinig toeren. Wordt dat dan niet saai? Nee, ik heb dit monster om even los te gaan:
Geen die wat die verbruikt, maar dat boeit me ook niet...
Overigens vandaag ook nog de olie van mijn auto vervangen. Ik kan er weer even tegenaan.
[
Voor 3% gewijzigd door
Nik op 21-04-2011 21:40
]