Wat voor auto?Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:10:
[...]
Gisteren getankt: 1:22.8 met een benzine
Dat doet mijn 15 jaar oude Astra niet..
Maar voor een auto die alleen in en om Zwolle rijd, met af en toe als uitzondering een trip naar Zeeland, is 1:12 niet slecht.
(specs auto: Astra F 1.6 8v)
Maar voor een auto die alleen in en om Zwolle rijd, met af en toe als uitzondering een trip naar Zeeland, is 1:12 niet slecht.
(specs auto: Astra F 1.6 8v)
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Eerste tank non-TinQ is er doorheen, moest helaas iets eerder tanken omdat ik weer 300km voor de boeg had.
1 op 15 gehaald, normaal zat ik op 1 op 13 tot 1 op 14.
Het was echter een tank met erg warm weer en 80% snelweg waar ik normaal gesproken 20% snelweg heb.
Wordt vervolgd.
1 op 15 gehaald, normaal zat ik op 1 op 13 tot 1 op 14.
Het was echter een tank met erg warm weer en 80% snelweg waar ik normaal gesproken 20% snelweg heb.
Wordt vervolgd.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Als het een beetje goed weer is en ik blijf op de binnenwegen, dan is dik 1:25 mogelijk. M'n top is nog altijd 1:28.3Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:12:
Dat doet mijn 10 jaar oude Salto ook als ik op de snelweg blijf
En toch blijft het apart dat we gemiddeld gezien geen zuinigere auto's dan 10/15 jaar geleden hebben gekregen. Al dat kleine grut van 10+ jaar geleden doet ook 1:20+.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:08:
[...]
Als het een beetje goed weer is en ik blijf op de binnenwegen, dan is dik 1:25 mogelijk. M'n top is nog altijd 1:28.3
Verwijderd
D'r zitten tegenwoordig ook nogal wat veiligheidsvoorzieningen op die kleine wagens, dat betekent een extra gewichtswtimmer schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:16:
[...]
En toch blijft het apart dat we gemiddeld gezien geen zuinigere auto's dan 10/15 jaar geleden hebben gekregen. Al dat kleine grut van 10+ jaar geleden doet ook 1:20+.
Zelf doe ik gemiddeld 4,7l/100 over 44K km met voornamelijks stadsverbruik / snelweg met 130
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 12:32 ]
1:17 gehaald met mijn Peugeot 206 1.4 75pk. Veel 80km weg en constant rijden. Warme weer speelt denk ik ook een rol, in de winter reed ik 1:14. Ik moest 45 liter tanken na 775 kilometer te hebben gereden.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik heb dat gevoel ook met de Shell VPower.matel schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:07:
Ik merk dat het tanken van BP Ultimate helpt om mijn auto (Nissan Primera, 2.0) iets zuiniger te laten rijden dan op euro95. Ik haal nu bijna 1:14 waar ik normaal 1:12,5 haal. Ook heb ik het idee dat de motor iets beter loopt op BP Ultimate.
Mijn 1.6 206-je deed volgens mij gevoel langer met een tank.
Nooit echt bijgehouden.
Zal van de week weer even Vpower tanken , en dan de teller op 0 zetten bij mijn 206CCtje.
Ondanks de 2liter 136 Pk doet die toch over de eerste 600km 8l/100km gemiddeld.
1:12,5
Noem eens wat van die auto's? Veel verder dan een Fiat Panda kan ik zo niet bedenken (geen idee of die het zelfs haalde).swtimmer schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:16:
[...]
En toch blijft het apart dat we gemiddeld gezien geen zuinigere auto's dan 10/15 jaar geleden hebben gekregen. Al dat kleine grut van 10+ jaar geleden doet ook 1:20+.
Mijn Lupo 3L van eind 2000 heeft over de afgelopen 115k kilometer gemiddeld 1:27 gedaan. En dat is dus met een vlotte rijstijl.
This footer is intentionally left blank
Afgelopen weekend met de schoonfamilie naar Center Parcs gereden 
Vanuit het centrum van Amsterdam over de A2 net voorbij Eindhoven en daarna dwars door Valkenswaard en nog wat 80KM-spul. Op de A2 iets van 15km langzaamrijdend door moeten brengen en in Valkenswaard stond het ook aardig vast:
1:18,9
Terugweg afgelopen maandag zonder files: 1:22,3
In een 2008 Daihatsu Cuore 1.0 (en dat is naar boven afgerond), met 4 mensen in het wagentje, de achterbank een stuk naar voren en de bagageruimte vol meuk. En de airco aan
Mijn inziens geen slechte cijfers, zeker omdat ik ook nog dwars door Amsterdam en Valkenswaard + omgeving met stoplichten moest. Hele trip iets van 13 liter benzine gebruikt.
Vanuit het centrum van Amsterdam over de A2 net voorbij Eindhoven en daarna dwars door Valkenswaard en nog wat 80KM-spul. Op de A2 iets van 15km langzaamrijdend door moeten brengen en in Valkenswaard stond het ook aardig vast:
1:18,9
Terugweg afgelopen maandag zonder files: 1:22,3
In een 2008 Daihatsu Cuore 1.0 (en dat is naar boven afgerond), met 4 mensen in het wagentje, de achterbank een stuk naar voren en de bagageruimte vol meuk. En de airco aan
Mijn inziens geen slechte cijfers, zeker omdat ik ook nog dwars door Amsterdam en Valkenswaard + omgeving met stoplichten moest. Hele trip iets van 13 liter benzine gebruikt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Gemiddeld 1:7
, voornamelijk stadswerk, Alfa Romeo 147 2.0TS.
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Ik begrijp echt niet hoe zuinig sommige mensen kunnen rijden... Ik heb een nieuwe 1.2-liter auto van 900 kilo, maar ik rijd tussen de 1:16 / 1:18. Als ik sommige andere benzinerijders hier lees dan zitten die boven de 1 op 20 ?
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Ook leuk richting Zuid-Duitsland met een geladen trailer. Zie je bergop eerst het metertje van de turbodruk al flink omhoog schieten, en op je boordcomputer het aantal kilometer per liter flink omlaagflippy.nl schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:35:
[...]
grappig detail, ik moest vandaag een "heuveltje" op met mn bussie. pokkeding was gewoon 21%.
gemiddeld verbruik die heuvel op: 0.3 kilometer op 1 liter.
Ik mis dat ook wel eens Jojk, maar ik vermoed dat het een optelsom is van verschil in rijstijl, bandenspanning, type motor en auto en weet ik wat nog meer. Enkel en alleen een vergelijk maken tussen gewicht, cilinderinhoud en verbruik zegt nog helemaal niets.
Zelf heb ik ook een 1149cc motor in een blik van 930 kilo en haal gemiddeld zo'n 1 op 15 met stadsverkeer, 1 op 18 met rijksweg. Prima waardes om te halen en ik hoef er niet als een opoe voor te rijden. Zuiniger is prettiger, maar ik vind het best zo.
Zelf heb ik ook een 1149cc motor in een blik van 930 kilo en haal gemiddeld zo'n 1 op 15 met stadsverkeer, 1 op 18 met rijksweg. Prima waardes om te halen en ik hoef er niet als een opoe voor te rijden. Zuiniger is prettiger, maar ik vind het best zo.
Op dit moment 1:21 met 1.5 liter benzine en 1275 kg.Jojk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:50:
Ik begrijp echt niet hoe zuinig sommige mensen kunnen rijden... Ik heb een nieuwe 1.2-liter auto van 900 kilo, maar ik rijd tussen de 1:16 / 1:18. Als ik sommige andere benzinerijders hier lees dan zitten die boven de 1 op 20 ?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Kan toch gewoon (ook) aan de auto liggen?Jojk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:50:
Onze Daihatsu Cuore waar ik dus 1:22 mee kan rijden is 160kg lichter (740kg leeggewicht) en de de cilinderinhoud is 997cc tegenover 1,2 liter.
Gewoon een zuinigere auto kopen?
Als je resultaten van jezelf met de zuinigste benzineautootjes van het moment gaat vergelijken, dan is het niet gek dat jij tegen de 1:20 aanhikt met je 1:18 en dat wij er net overheen zitten. Toch?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Volgens mij hadden ze dit getest bij 5th gear. Bleek dat je met een 400pk Subaru iets van 1 seconde van je rondetijd (2 minuten) ofzo kon afhalen dmv duurdere brandstof. Dus bijna niks.Sorcerer8472 schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:04:
Met Vpower kun je wel degelijk zuiniger rijden, simpelweg omdat (net als bij diesel) er meer energie in de brandstof zit: het octaangetal is hoger.
Moet je motormanagement trouwens wel mee om kunnen gaan, anders ga je geen verschil merken.
Maar alle auto's die niet zoveel pk hebben, merken geen verschil. Dus het lijkt me al helemaal sterk dat je er zuiniger mee kan rijden. En onmogelijk dat je er dan economisch voordeel mee zou halen. (Als in, zuiniger verdient duurdere benzine terug)
Verwijderd
Wat voor wagen is het?Jojk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:50:
Het is ook grote onzin, het octaangehalte zegt niks over de hoeveelheid energie, alleen iets over de klopvastheid van de benzinecornelixnootje1 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:04:
[...]
Volgens mij hadden ze dit getest bij 5th gear. Bleek dat je met een 400pk Subaru iets van 1 seconde van je rondetijd (2 minuten) ofzo kon afhalen dmv duurdere brandstof. Dus bijna niks.
Maar alle auto's die niet zoveel pk hebben, merken geen verschil. Dus het lijkt me al helemaal sterk dat je er zuiniger mee kan rijden. En onmogelijk dat je er dan economisch voordeel mee zou halen. (Als in, zuiniger verdient duurdere benzine terug)
Volgens mij is die Shell benzine met "Fuel save" onzuiniger dan de Firezone brandstof. Daar haal ik de 400km met gemak voor de meter op de helft zit. Nu heb ik er iets meer dan 300 km mee gereden en zat hij er al onder. Rijstijl niet afwijkend.
Daarnaast is het verder natuurlijk een marketing ding, als ik bij de firezone tank scheelt het me 3ct/liter, dus maal 45 = 1,35 euro besparing. En hoppa, daar is je "liter" die je anders "bespaard" had met die Shell meuk (die liter per tank zal ook wel gelden voor huge ass 100 liter tanks).
Daarnaast is het verder natuurlijk een marketing ding, als ik bij de firezone tank scheelt het me 3ct/liter, dus maal 45 = 1,35 euro besparing. En hoppa, daar is je "liter" die je anders "bespaard" had met die Shell meuk (die liter per tank zal ook wel gelden voor huge ass 100 liter tanks).
De wijzen komen uit het Oosten!
...en daarmee kàn je wel meer vermogen uit je auto halen, maar dan moet je de ontsteking uitstellen, zodat de boel meer gecomprimeerd kan worden en je hardere knallen krijgt.Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:38:
[...]
Het is ook grote onzin, het octaangehalte zegt niks over de hoeveelheid energie, alleen iets over de klopvastheid van de benzine
Saab had op zijn Turbomotoren 25 jaar geleden al het APC systeem dat het ontstekingstijdstip uitstelde
vervroegde als er "mindere benzine" getankt was. De volle 175 pk kreeg je als je 98 octaan tankte, maar 91 (destijds "normale benzine") ging ook zonder pingelen.
Ontopic:
De Ibiza (hij is, zoals de Duitsers zeggen "Drehfreudig")Opa schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:20:
2009: huur Astra SW 1.6 85kW: Tussen de 7,4 (héééééél zijden voetje) en 8,4 l/100. Vind ik vrij fors.
2009: huur Peugeot 207 1.4 55kW: tussen de 5,8 (eitje onder pedaal) en 7,0 l/100.
Binnenkort een Ibiza 1.4 74 kW oprijden en rond oktober mag ik mijn eerste eigenste zelf uitgekozen leasebak begroeten: Een Honda Insight Elegance....of misshien toch een nieuwe Prius...
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Een Hyundai i10 1.2
Mja, ik weet er verder te weinig vanaf... alleen dat mijn auto wel duidelijk meer vermogen levert bij 98-octaan.
Vandaag ~100 km moeten rijden. Toen ik vertrok zei de auto "560 km tot lege tank" en na de 100 km "530 km tot lege tank"... Als ik zo doorga zoals nu (dagteller + 530) dan haal ik de 1:12 misschien nog zelfs wel
Wel veel 80-weg + stukken snelweg waar je max. 90 mag (waar ik dan 100 ga rijden
).
Vandaag ~100 km moeten rijden. Toen ik vertrok zei de auto "560 km tot lege tank" en na de 100 km "530 km tot lege tank"... Als ik zo doorga zoals nu (dagteller + 530) dan haal ik de 1:12 misschien nog zelfs wel
Wel veel 80-weg + stukken snelweg waar je max. 90 mag (waar ik dan 100 ga rijden
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Hmm, nu het wat warmer word gaat de motorfiets wat zuiniger rijden. Doe normaal 1:19,7 / 21 wat nu ongeveer 1:20,0 / 23,4 is geworden. Bij de ~370 km gaat het benzinelampje aan, hier heeft hij dan 18 liter verbruikt. Dan heb ik nog 4ltr (75km) over in het tankje. Terwijl ik juist het idee heb dat ik juist sportiever rij.
Yamaha FZS 4 cilinder in-lijn 600cc met 4 carburateurs.
120 kmh in hoogste versnelling is 6,5k rpm
50 in zen 5 is 3,5k rpm, maar absoluut geen koppel.
14k rpm is de redline.
Yamaha FZS 4 cilinder in-lijn 600cc met 4 carburateurs.
120 kmh in hoogste versnelling is 6,5k rpm
50 in zen 5 is 3,5k rpm, maar absoluut geen koppel.
14k rpm is de redline.
[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 04-05-2009 15:18 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Bmw E30 325i aangepast met: Nokkenas, Chip, Luchtfilter en Uitlaat
10% stad
80% binnenwegen
10% snelweg.
Tussen de 1 op 5 en 1 op 7
10% stad
80% binnenwegen
10% snelweg.
Dat kan haast niet. Er zijn zoveel dingen die dat aangetoond beinvoeden (rijstijl, weer, motorproblemen) terwijl jij juist dat ene aanwijst wat geen invloed zou moeten hebben (benzine type).NoepZor schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:44:
Volgens mij is die Shell benzine met "Fuel save" onzuiniger dan de Firezone brandstof. Daar haal ik de 400km met gemak voor de meter op de helft zit. Nu heb ik er iets meer dan 300 km mee gereden en zat hij er al onder. Rijstijl niet afwijkend.
Vandaag tijdens een ritje Den Haag - Tilburg (A13-A20-A16-A58-N65) bij rustig verkeer voor de gein eens eens continue de geldende max snelheid op de cc gereden..
Verbruik volgens BC: 4.2L/100km. Niet slecht voor een 2l diesel met 143pk @1285kg.
Auto: 09 BMW 118d.
Verbruik volgens BC: 4.2L/100km. Niet slecht voor een 2l diesel met 143pk @1285kg.
Auto: 09 BMW 118d.
Zolang je hetzelfde octaangetal hebt bedoel je neem ik aan?cornelixnootje1 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:40:
Dat kan haast niet. Er zijn zoveel dingen die dat aangetoond beinvoeden (rijstijl, weer, motorproblemen) terwijl jij juist dat ene aanwijst wat geen invloed zou moeten hebben (benzine type).
Daar kan je motor nog op afgesteld zijn en beter lopen.
Qua merk zou het niet moeten kunnen uitmaken.
Maar tot nu toe rijd ik 100km extra met Esso t.o.v. TinQ.
Omdat snelweggebruik en omgevingstemperatuur afwijken van afgelopen maanden zal ik pas in de zomer een echt oordeel kunnen geven ben ik bang.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hoop voor je dat dat die BMW het rijden wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg geweldig maakt ;-)Oof schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:54:
Bmw E30 325i aangepast met: Nokkenas, Chip, Luchtfilter en Uitlaat
10% stad
80% binnenwegen
10% snelweg.
Is hard nodig gezien de frequentie dat hij naar de pomp wil
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
haal maar weg...
[ Voor 95% gewijzigd door Opa op 05-05-2009 11:16 . Reden: quote gebruikt..... ]
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Ik reed afgelopen januari met volle bepakking en 3 paar ski's op het dak (geen koffer) ongeveer 1:12,5 over ruim 2200km (Twente - Portes du Soleil en terug). Ook in een 206 met 1.4 75pk benzine en we hebben constant (ruim) 130 km/u gereden.NoepZor schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:35:
1:17 gehaald met mijn Peugeot 206 1.4 75pk. Veel 80km weg en constant rijden. Warme weer speelt denk ik ook een rol, in de winter reed ik 1:14. Ik moest 45 liter tanken na 775 kilometer te hebben gereden.
Eerlijk gezegd hou ik me verder niet zo heel erg met m'n verbruik bezig. Volgens mij is het altijd wel ergens tussen de 1:11 en 1:15. Ik rij vooral zoals ik dat zelf het prettigst vind
Ik hou me juist wel met het verbruik bezig. Iedere keer als ik tank gooi ik het aantal liters en de kilometerstand in een excelsheetje. Voor mij is de belangrijkste reden hiervoor (behalve dat ik het leuk vind om dit soort stats bij te houden) het in de gaten houden van de auto. Als het verbruik omhoog gaat zonder aantoonbare reden is dat een goede indicatie dat er iets mis is met de auto. Imho hoort dat in het zelfde rijtje als het peilen van de olie, en het niveau controleren van de koelvloeistof en ruitensproeier vloeistof.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik rijd gewoon door tot het lampje begint te branden en tank dan als het mij uitkomt de hele tank vol (als lampje brandt is er nog ruim 150km marge over, dus 50km doorrijden is geen probleem). Na het tanken reset ik de dagteller, voor zover dat ding zich nog niet uit zichzelf gereset heeft (soms haal ik 950km op een tank voor het lampje begint te branden).
Als het lampje bij mijn auto onder de 875 kilometer al begint te branden, heb ik of vergeten de dagteller te resetten, of is er iets mis met mijn auto. Daar hoef ik geen excel sheets voor bij te houden
.
Als het lampje bij mijn auto onder de 875 kilometer al begint te branden, heb ik of vergeten de dagteller te resetten, of is er iets mis met mijn auto. Daar hoef ik geen excel sheets voor bij te houden
Het verbruik van mijn 1.5 108pk 975kg hatchback uit 2005 valt een beetje tegen. Ze beloofden 1:15.. Ik haal 1:13,6. Ik trek soms (1x per rit) even lekker door, maar vrij voornamelijk 2.000rpm / 3.000rpm.
Misschien moet hij nog even los komen. Hij reageert al wel anders, dan toen ik hem kreeg (600km geleden).
Misschien moet hij nog even los komen. Hij reageert al wel anders, dan toen ik hem kreeg (600km geleden).
Verbruik over de laatste 2 weken (1500km) 1:16,7 met een 1.9 JTDm 16v 110kw diesel.
Aardig tevreden mee aangezien ik (meestal) vrij vlot doorrij
Aardig tevreden mee aangezien ik (meestal) vrij vlot doorrij
Ik bedoelde ook niet dat je je verbruik met excel sheets tot op 2 cijfers achter de komma nauwkeurig bij moet houden. Maar ik vind het nogal een groot verschil om "ergens tussen de 1:11 en 1:15 te verbruiken." Nofi naar Wouter!
Als mijn auto plotseling 1:11 zou verbruiken in plaats van 1:15, of zelfs 1:12 zou ik direct gaan uitzoeken wat er aan de hand is, want dat is een gigantisch verschil met het gemiddelde.
Dat ik het toevallig leuk vind om daar wat grafiekjes bij te maken, tja...
Als mijn auto plotseling 1:11 zou verbruiken in plaats van 1:15, of zelfs 1:12 zou ik direct gaan uitzoeken wat er aan de hand is, want dat is een gigantisch verschil met het gemiddelde.
Dan houd je het dus wel in de gaten; dat is precies wat ik bedoelde. Als je 2 keer achter elkaar zo vroeg moet gaan tanken, weet je zeker dat er iets mis is. Maar veel mensen hebben geen flauw idee hoe ver ze op een tank kunnen rijden._JGC_ schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:55:
Ik rijd gewoon door tot het lampje begint te branden en tank dan als het mij uitkomt de hele tank vol (als lampje brandt is er nog ruim 150km marge over, dus 50km doorrijden is geen probleem). Na het tanken reset ik de dagteller, voor zover dat ding zich nog niet uit zichzelf gereset heeft (soms haal ik 950km op een tank voor het lampje begint te branden).
Als het lampje bij mijn auto onder de 875 kilometer al begint te branden, heb ik of vergeten de dagteller te resetten, of is er iets mis met mijn auto. Daar hoef ik geen excel sheets voor bij te houden.
Dat ik het toevallig leuk vind om daar wat grafiekjes bij te maken, tja...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja, dit doe ik onbewust ook wel. Er gaat me wel een lampje branden als ik denk dat de brandstof iets te snel is verdwenen. Dagtellertje zet ik na het tanken ook altijd op nul. Ook door de wisselende rijstijl en omstandigheden (ene keer veel snelweg, andere keer veel stadsverkeer, ene keer stevig rijden, andere keer rustig aan) kun je toch moeilijk iets over m'n verbruik zeggen_JGC_ schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:55:
Als het lampje bij mijn auto onder de 875 kilometer al begint te branden, heb ik of vergeten de dagteller te resetten, of is er iets mis met mijn auto. Daar hoef ik geen excel sheets voor bij te houden.
[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 05-05-2009 14:27 ]
Mijn eerste tank met mijn BX: 1:6,5
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze blijkbaar lekt, kwam ik net achter na het weer aftanken.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze blijkbaar lekt, kwam ik net achter na het weer aftanken.
Ik ben sinds een grote beurt+nieuwe distributiezooi van 1 op 8 naar 1 op 9.5 gegaan.
Ook wel opvallend... Geen andere rijstijl, en het is ook nu bij de 3e keer tanken weer ongeveer 1 op 9.5..
Mazda MX-3 1.8 V6
Ook wel opvallend... Geen andere rijstijl, en het is ook nu bij de 3e keer tanken weer ongeveer 1 op 9.5..
Mazda MX-3 1.8 V6
Ik heb 50 liter euro 95 getankt:
9,4/100 gemiddeld.
na 50 liter shell euro 98 V-Power:
8,1/100 gemiddeld.
en de auto uitgeleend aan een vriendin , die klaagt dat haar mini cooper s zo onzuinig is.
Ze schakelt pas bij de 6000 rpm.
Ik neem aan dat ze dit ook bij auto gedaan heeft...
En met het dak dicht - heb een 206CC-:
6,1/100 gemiddeld.
(nog niet gemeten met euro 95)
Netjes.
1997 cc 136 PK auto.
edit:
Vpower is duurder, maar goedkoop is uiteindelijk duurkoop:
Euro 95:
9,4 x 1,26 = € 11,84 / 100 km.
VPower:
8,1 x 1,36 = € 11,016 / 100 km.
Is niet veel, maar scheelt toch iets.
En het rijdt - naar mijn persoonlijke smaak - toch beter.
Met 20.000 per jaar = 200 * 0,83 = € 166 goedkoper.
Als ik het echte nieuwe rijden toepas, moet dat toch € 300 per jaar gaan schelen.
Is toch een goedkoop pinkpop
9,4/100 gemiddeld.
na 50 liter shell euro 98 V-Power:
8,1/100 gemiddeld.
en de auto uitgeleend aan een vriendin , die klaagt dat haar mini cooper s zo onzuinig is.
Ze schakelt pas bij de 6000 rpm.
Ik neem aan dat ze dit ook bij auto gedaan heeft...
En met het dak dicht - heb een 206CC-:
6,1/100 gemiddeld.
(nog niet gemeten met euro 95)
Netjes.
1997 cc 136 PK auto.
edit:
Euro 95:
9,4 x 1,26 = € 11,84 / 100 km.
VPower:
8,1 x 1,36 = € 11,016 / 100 km.
Is niet veel, maar scheelt toch iets.
En het rijdt - naar mijn persoonlijke smaak - toch beter.
Met 20.000 per jaar = 200 * 0,83 = € 166 goedkoper.
Als ik het echte nieuwe rijden toepas, moet dat toch € 300 per jaar gaan schelen.
Is toch een goedkoop pinkpop
[ Voor 33% gewijzigd door weeraanmelden op 05-05-2009 19:46 . Reden: prijsverschil euro 95 / VPower. ]
Olie peilen? Koelvloeistof peilen? Dat doe ik dus echt nooit. Ruitensproeier gooi ik wat in als ik denk/zie dat het bijna op is. Wel controleer ik maandelijks de bandenspanning, ik merk aan het rijgedrag meteen of er wat minder lucht in de banden zit. Na 8,5 jaar en 115.000 km ken je tenslotte je auto aardig.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:46:
Ik hou me juist wel met het verbruik bezig. Iedere keer als ik tank gooi ik het aantal liters en de kilometerstand in een excelsheetje. Voor mij is de belangrijkste reden hiervoor (behalve dat ik het leuk vind om dit soort stats bij te houden) het in de gaten houden van de auto. Als het verbruik omhoog gaat zonder aantoonbare reden is dat een goede indicatie dat er iets mis is met de auto. Imho hoort dat in het zelfde rijtje als het peilen van de olie, en het niveau controleren van de koelvloeistof en ruitensproeier vloeistof.
Verbruik zitten tussen de 1:25 en de 1:40. Hangt van het weer en vooral van de rechtervoet af.
Excelgrafiekjes heb ik wel voor gas, water en elektraverbuik.
This footer is intentionally left blank
tering.Clithopias schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:39:
Mijn eerste tank met mijn BX: 1:6,5
Ligt er een V8 in?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Neuh, 1.9 viercilinder met een waardeloos motor'management'
Maar die waarde klopt overigens niet, de eerste keer dat ik mijn tank had gevuld liep ze niet over en aan het probleem te zien had dat wel gemoeten. Blijkbaar heeft het extra tankje toen niet volgezeten (11 liter) dus zou ik op een 1:8,9 uitkomen. Dat is een waarde die wel bij dit blok past.
Dan moet je wel heel veel van je citroenneke houden
Ik stel voor dat je eerst eens 20 tankbeurten afwacht voordat je conclusies gaat trekken...weeraanmelden schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:39:
Ik heb 50 liter euro 95 getankt: 9,4/100 gemiddeld.
na 50 liter shell euro 98 V-Power: 8,1/100 gemiddeld.
1 tankbeurt is geen basis voor een berekening. Alleen bij exact gelijke omstandigheden, afgelegde weg, rijgedrag, weertype, fileleed, en nog 20 andere variabelen.
Inderdaad. Mijn vader heeft het kort na de introductie ruim 3 maanden geprobeerd met een Peugeot 307SW 1.6 16V en volgens de boordcomputer was er geen noemenswaardig verschil met Euro95 waar hij de maanden ervoor en erna weer mee reed. Ik geloof dat het volgens de boordcomputer 0,3l/100km scheelde ofzo.joopv schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:04:
[...]
Ik stel voor dat je eerst eens 20 tankbeurten afwacht voordat je conclusies gaat trekken...
1 tankbeurt is geen basis voor een berekening. Alleen bij exact gelijke omstandigheden, afgelegde weg, rijgedrag, weertype, fileleed, en nog 20 andere variabelen.
Vanaf zaterdag een andere auto, de 106 maakt plaats voor een Renault Clio 1.6 16v uit 2001.
Ben benieuwd wat deze doet in het verbruik.
Ik ga uit van ongeveer 1:11 met 38km per dag bebouwde kom en klein stukje provinciale weg, ik houd jullie op de hoogte
Ik ga uit van ongeveer 1:11 met 38km per dag bebouwde kom en klein stukje provinciale weg, ik houd jullie op de hoogte
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Veel zuiniger joh...sjorremans schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:49:
Vanaf zaterdag een andere auto, de 106 maakt plaats voor een Renault Clio 1.6 16v uit 2001.
M'n Ford Fiesta Zetec-S 1.6-16v uit 2000 doet 1 op 13 gemiddeld. En dat is met een normale en soms sportieve rijstijl.
Dat moet die Clio toch ook wel minstens halen.
[ Voor 4% gewijzigd door -elw00d op 06-05-2009 11:53 ]
Mja 80% van het woon-werkverkeer is in de bebouwde kom, 10 stoplichten en een aantal rotondes, laatste stukje is 80 km/h provinciale weg en als de 106 al 1:13 doet-elw00d schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:51:
[...]
Veel zuiniger joh...
M'n Ford Fiesta Zetec-S 1.6-16v uit 2000 doet 1 op 13 gemiddeld. En dat is met een normale en soms sportieve rijstijl.
Dat moet die Clio toch ook wel minstens halen.
Dan rijd vaak ook wel flink door met de 106, anders is 60pk niet vooruit te branden
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Zoveel dat ik er lachend euro98 ingooi
Gemiddeld (heb er nu 3K KM in gereden) 1:11,1. Seat Altea 2.0FSI, 1350KG.
Wat opvalt is dat het ding superzuinig kan zijn (1:20 bij 50 km/h, 1:15 bij 80 km/h in z'n 6, 1:13 bij +/- 100 km/h in z'n 6) maar dat optrekken
Helaas kom ik op weg naar mijn werk 19(!) stoplichten tegen, vandaar het enigszins tegenvallende gemiddelde verbruik. Euro 98 of 95 maakt niet uit, alhoewel ik het idee heb dat hij op 98 iets mooier loopt. Wordt af fabriek ook aangeraden.
Wat opvalt is dat het ding superzuinig kan zijn (1:20 bij 50 km/h, 1:15 bij 80 km/h in z'n 6, 1:13 bij +/- 100 km/h in z'n 6) maar dat optrekken
Helaas kom ik op weg naar mijn werk 19(!) stoplichten tegen, vandaar het enigszins tegenvallende gemiddelde verbruik. Euro 98 of 95 maakt niet uit, alhoewel ik het idee heb dat hij op 98 iets mooier loopt. Wordt af fabriek ook aangeraden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Nou .. net bijna 500 km op een tank gereden .. waarvan een driekwart snelweg @ 110 - 120. Toch maar 1:16 gemiddeld. Hmm.
Net de clio opgehaald, gelijk een stuk van 100km terug over de snelweg.
Daar doet de clio het goed!
Na 100km kwam ik uit op 1:18 met stukken van 140 tot 160km/h op de teller met een gemiddelde snelheid van 110 km/h
Helaas gaat dat gemiddelde snel naar beneden, na een stukje van 18km bebouwde kom naar werk staat het gemiddelde inmiddels al op 6,2 liter per 100 km wat uitkomt op 1:15.
We zullen zien wat de clio doet, op de snelweg is hij in ieder geval hartstikke zuinig!
Daar doet de clio het goed!
Na 100km kwam ik uit op 1:18 met stukken van 140 tot 160km/h op de teller met een gemiddelde snelheid van 110 km/h
Helaas gaat dat gemiddelde snel naar beneden, na een stukje van 18km bebouwde kom naar werk staat het gemiddelde inmiddels al op 6,2 liter per 100 km wat uitkomt op 1:15.
We zullen zien wat de clio doet, op de snelweg is hij in ieder geval hartstikke zuinig!
1 : 16,1 dussjorremans schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:45:
gemiddelde inmiddels al op 6,2 liter per 100 km wat uitkomt op 1:15.
Mijn fout, ik bedoelde 6,5 liter op 100km wat uitkomt op 1:15,3
Verwijderd
Merkte net dat de benzine prijzen nogal omhoog zijn gegaan
.
Waar ik voorheen 1,24 betaalde voor een liter betaal ik nu 1,33, dat is jammer.
Is nu wel Fuelsafe 95 geworden, maar ik verwachte er zelf geen wonderen van.
Mijn brommer rijd 1/65, en laats heb ik de tandwielen verhouding iets aangepast zodat de motor iets minder toeren hoeft te maken waardoor ik verwacht dat die nog zuiniger gaat lopen.
Mijn brommer rijd 1/65, en laats heb ik de tandwielen verhouding iets aangepast zodat de motor iets minder toeren hoeft te maken waardoor ik verwacht dat die nog zuiniger gaat lopen.
hoeft niet persé wat uit te maken als de motor bij een lager toerental iets harder moet werken om zijn slag rond te krijgen kan het zo zijn dat je onzuiniger rijdt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:07:
Merkte net dat de benzine prijzen nogal omhoog zijn gegaan.
Zie ondertitel
Laatste tankbeurt 1 op 13,7
Mitsubishi carisma 1.8 GDI
Vooral snelweg gereden (stukken korter dan 10km fiets ik)
Mitsubishi carisma 1.8 GDI
Vooral snelweg gereden (stukken korter dan 10km fiets ik)
Vorige tankbeurt 1:10
Honda VF500F
Was wel een circuitdagje, was/ben dr wel trots op iig
Honda VF500F
Was wel een circuitdagje, was/ben dr wel trots op iig
leeg
Mja, voor euro98/superplus mag je er nog eens 5-7 cent bij optellen. Is niet leuk nee...Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:07:
Merkte net dat de benzine prijzen nogal omhoog zijn gegaan.
Goeie kans dat ik er tijdens de vakantie (euro-roadtrip) tijdelijk even 95 in gooi, 3000 km ofzo, scheelt dan toch ineens een paar tientjes op de hele trip.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
1 op 17 a 18 met een volvo s40 (2.0d) dit met actief gebruik van de cruise control en vooral stad en provinciale wegen. Dus al bij al vrij zuinig voor dit type auto en motor.
Sinds ik op een nieuwe opdracht zit ben ik van gemiddeld 1:15 naar 1:!2 gegaan. ongeveer 8 km snelweg en 8 km bebouwde kom zoirgt er wel voor dat ie veel meer zuitp.
Auto is trouwens een honda civic 1.8 sport uit 2007
Auto is trouwens een honda civic 1.8 sport uit 2007
Een hele rij microsoft certificeringen.
Moet zeggen dat ik dat wel tegen vind vallen voor de 207 . Ik heb een tijdje in een polo 1.4 tdi gereden en daar moest ik echt moeite doen om het slechter te doen dan 1:20.Pannenkoekkie schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:18:
Mijn oude Peugeot 207 1.4 HDi:
[afbeelding]
Mijn nieuwe Peugeot 308 1.6 HDiF:
[afbeelding]
Máár dan heb ik de eerste paar weken ook wel stevig doorgereden in de nieuwe wagen... Met een beetje dicipline moet 5,5l/100 te halen zijn...
Collega van me reed trouwens met zijn huur 308 ook iets van 4,7..
Dat valt zeker tegen. Je kunt wel merken dat de 207 een stuk zwaarder is dan de 206. Met de 206 1.4HDI moet ik moeite doen om een hoger verbruik dan 1:20 te halen. Volgens specificatie is dat ding maar net iets minder zuinig dan de 206, maar moet dat ding wel 200kg meer gewicht meeslepen.
zelfs met m'n mondeo van 1400kg is 5l/100km geen probleem als je netjes 120 rijdt. En de 80 wegen met minder dan 4l/100km compenseren de files ook wel aardig
Verwijderd
4.7/100 gemiddeld na 1890km (vanochtend de meter gereset, bij de tankbeurt)
Maar ik sta nooit eens bovenaan in de lijst van zuinige rijders. Dus ik hou dan ook maar eens op met proberen
Hij rijd bij 80 makkelijk 3,3/100 dus diegene die alleen maar provinciale wegen hebben, lopen een stukje voor. Ik heb ook nog a12 a30 a1 a6 te volgen.
Rijd in een Fiat Punto Grande Disaster Diesel
(Disaster? Ja- na 5x anwb en 3x garage scheen er toch maar gewoon een accu pool los te zitten - was het antwoord op: waarom wil ie random niet meer starten?)
Maar ik sta nooit eens bovenaan in de lijst van zuinige rijders. Dus ik hou dan ook maar eens op met proberen
(Disaster? Ja- na 5x anwb en 3x garage scheen er toch maar gewoon een accu pool los te zitten - was het antwoord op: waarom wil ie random niet meer starten?)
Dan hebben zowel jij als je collega waarschijnlijk een minder zware rechtervoet dan ikTHIJZEL schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:20:
[...]
Moet zeggen dat ik dat wel tegen vind vallen voor de 207 . Ik heb een tijdje in een polo 1.4 tdi gereden en daar moest ik echt moeite doen om het slechter te doen dan 1:20.
Collega van me reed trouwens met zijn huur 308 ook iets van 4,7..
Verwijderd
Reken je de stukken dat tie wordt gesleept mee ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:54:
4.7/100 gemiddeld na 1890km (vanochtend de meter gereset, bij de tankbeurt)
Maar ik sta nooit eens bovenaan in de lijst van zuinige rijders. Dus ik hou dan ook maar eens op met proberenHij rijd bij 80 makkelijk 3,3/100 dus diegene die alleen maar provinciale wegen hebben, lopen een stukje voor. Ik heb ook nog a12 a30 a1 a6 te volgen.
Verwijderd
4.7
ik wil best een foto maken als echt niemand het gelooft van mn A trip, die doe ik elke tankbeurt los resetten, de B trip laat ik vaak een aantal tankbeurten staan.
de A trip is denk ik vanaaf als ik thuis ben 4.8 of 4.9, daar kan ik makkelijk een paar stukken 130 of 140 bij rijden. maar meestal doe ik netjes, 100 en 120.
T'is ook een diesel. Misschien ligt het heel iets aan mij want ik reed met mijn Astra 1.6 lange naam (tailgate dacht ik) uit 95-96 ook altijd 1op16, maar ik wil niet alle credits op me nemen
de A trip is denk ik vanaaf als ik thuis ben 4.8 of 4.9, daar kan ik makkelijk een paar stukken 130 of 140 bij rijden. maar meestal doe ik netjes, 100 en 120.
T'is ook een diesel. Misschien ligt het heel iets aan mij want ik reed met mijn Astra 1.6 lange naam (tailgate dacht ik) uit 95-96 ook altijd 1op16, maar ik wil niet alle credits op me nemen
Verwijderd
Ik zit maar wat te jennen johVerwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:22:
4.7ik wil best een foto maken als echt niemand het gelooft van mn A trip, die doe ik elke tankbeurt los resetten, de B trip laat ik vaak een aantal tankbeurten staan.
Mag ik even patsen met mijn 25 liter op 100 km
ik moet zeggen dat ik best schrok van hoe hard de tank leeg loopt met 230kmh
Audi S3
Zoals gezegd, zelfs met redelijk gassen kwam ik de laatste keer weer op 1 op 16,2 uit. Blijft goed gaan de laatste tijdSmartDoDo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:41:
Volgens mij moet ik gewoon lekker gassen met het ding, dan rijdt hij zuinig genoeg
Verwijderd
Tankje behoorlijk doorgegast, 1:21.4. Geen pijl op te trekken met de Aygo
@SDD ik vind het verbruik van die wagen wel vrij stevig voor de klasse? Met een beetje middenklasser haal je al 1:15 met gemak (kijk o.a. Ronald die dik 1:14 rijdt op LPG met een 1.8 Avensis). Misschien toch eens naar laten kijken?
@SDD ik vind het verbruik van die wagen wel vrij stevig voor de klasse? Met een beetje middenklasser haal je al 1:15 met gemak (kijk o.a. Ronald die dik 1:14 rijdt op LPG met een 1.8 Avensis). Misschien toch eens naar laten kijken?
Als ik de reacties op het twingoforum zo eens lees dan komt het verbruik zoals het nu bij me is redelijk overeen met die van anderen.
Mijn rijgedrag is ook niet echt geweldig voor een auto, het zijn ritjes van iedere dag 2x20 kilometer en wat korte stukjes van een paar kilometer. Ik trek tegenwoordig bijna standaard door tot 3000rpm omdat hij dan gewoon lekkerder rijd, beter schakelt en wat vlotter vooruit komt
Ook zet ik af en toe de airco even aan, staat de radio altijd aan net als de lichten. Mij hoor je niet klagen dan met zo'n verbruik. Natuurlijk blijft het een stuk onzuiniger dan de fabrieksopgave maar die haal je bijna nooit. Waarschijnlijk zijn de bredere banden en mogelijk de spoiler ook debet aan het verbruik 
Moet je voor de gein eens lezen wat mensen met een Twingo GT aan verbruik hebben, dan ben ik blij dat ik een maatje lichter heb
Mijn rijgedrag is ook niet echt geweldig voor een auto, het zijn ritjes van iedere dag 2x20 kilometer en wat korte stukjes van een paar kilometer. Ik trek tegenwoordig bijna standaard door tot 3000rpm omdat hij dan gewoon lekkerder rijd, beter schakelt en wat vlotter vooruit komt
Moet je voor de gein eens lezen wat mensen met een Twingo GT aan verbruik hebben, dan ben ik blij dat ik een maatje lichter heb
\0/
ik zit weer bijna op het niveau van voor de winter.
voor de winter 4.7l/100km
hoogste tijdens de winter: 5.3 l/100km
nu: 4.8 l/100km
ik zit weer bijna op het niveau van voor de winter.
voor de winter 4.7l/100km
hoogste tijdens de winter: 5.3 l/100km
nu: 4.8 l/100km
Zo ik kan het voorjaar ook weer merken in mijn tank, de afgelopen maand 1 op 20 met climat control aan.
Auto is een Toyota iQ
Auto is een Toyota iQ
Ik zit in een Mondeo 2.0 TDCI, loopt rond de 1:16 met climate control aan.
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Update:joopv schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:58:
Een rapportje voordat ik deze auto over 3 weken ga omwisselen.
Opel Zafira 2.0DTH 2 liter diesel, febr. 2004, teller staat nu op ca 84000km
gemiddeld verbruik volgens boordcomputer over de afgelopen 6000km:
6,0L/100km. (fabrieks opgave 6,3L/100km.)
Vanaf 12 mei 2009: Focus econetic,
fabrieksopgave 4,3L/100km.
De laatste 500km in de nieuwe focus zijn met een gemiddelde van 4,1L/100km (1:24) gegaan. Was wel 90% snelweg.
Merk: Fiat Punto 1.2 8v (2002) (2e Punto model)
Dagelijkse KM : 200
Snelweg/in de stad % : 95/5
Gemiddeld verbuik: 1 op 18.6 (hoger wil die niet)
Snelheid: 120/130
Brandstof : Benzine
Jaja ik weet het. Diesel zou beter zijn, maar het is maar tijdelijk.
Dagelijkse KM : 200
Snelweg/in de stad % : 95/5
Gemiddeld verbuik: 1 op 18.6 (hoger wil die niet)
Snelheid: 120/130
Brandstof : Benzine
Jaja ik weet het. Diesel zou beter zijn, maar het is maar tijdelijk.
De 1e 1000km zitten erop met de Clio en het valt nog mee eigenlijk!
Ikzelf had rond de 1:10 voorspeld aangezien ik zo goed als geen snelweg kilometers maak.
Over de afgelopen 1000km heb ik ongeveer 8,2L/100KM gereden wat uitkomt op 1:12,19.
En dan trek ik de auto ook nog wel is lekker door natuurlijk!
Het kan zuiniger dat zeker maar hiermee heb ik eigenlijk ook niet echt een probleem
Ikzelf had rond de 1:10 voorspeld aangezien ik zo goed als geen snelweg kilometers maak.
Over de afgelopen 1000km heb ik ongeveer 8,2L/100KM gereden wat uitkomt op 1:12,19.
En dan trek ik de auto ook nog wel is lekker door natuurlijk!
Het kan zuiniger dat zeker maar hiermee heb ik eigenlijk ook niet echt een probleem
Komt me bekend voor haha!MexxT schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:06:
Mag ik even patsen met mijn 25 liter op 100 km![]()
Ik reed van de week een stuk in een Audi A6 4.2 V8 quattro
Met de stukken binnendoor die we reden stond de verbruiksmeter uiteindelijk op 30L/100KM
Maargoed daar krijg je wel echt een bak sensatie voor terug
Da's best mooi voor een Focus! Is het een 1.6 TDCi Econetic?joopv schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:40:
[...]
Update:
De laatste 500km in de nieuwe focus zijn met een gemiddelde van 4,1L/100km (1:24) gegaan. Was wel 90% snelweg.
Ik rij zelf met een Focus Clipper 1.6 TDCI (geen econetic) en ik krijg het verbruik met moeite onder de 5,3l/100km. Zowat 90% snelweg, maar wel (erg) veel filerijden.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ja een econetic. Ik vind die verbruikscijfers van Ford wel erg optimistisch, die 4,3L/100km gemiddeld stad + snelweg ga ik never nooit niet halen, of het moet de komende weken nog erg veel zakken vanwege inrijden.
Voor sensatie ga ik liever naar de kermis. Die zijn gespecialiseerd in G krachten en andere sensatie. En het is aanzienlijk goedkoper.sjorremans schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:58:
[...]Ik reed van de week een stuk in een Audi A6 4.2 V8 quattro
Met de stukken binnendoor die we reden stond de verbruiksmeter uiteindelijk op 30L/100KM
Maargoed daar krijg je wel echt een bak sensatie voor terug
VW Passat 100PK TDI vol met koffers en 2 personen naar Zuid Frankrijk met climate control constant aan.
Toch nog 1 op 16.2 gehaald over 3200KM in totaal, viel me niet tegen met al die bergen en heuvels.
Toch nog 1 op 16.2 gehaald over 3200KM in totaal, viel me niet tegen met al die bergen en heuvels.
t is toch leuker als je het zelf kan besturen.joopv schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:53:
Ja een econetic. Ik vind die verbruikscijfers van Ford wel erg optimistisch, die 4,3L/100km gemiddeld stad + snelweg ga ik never nooit niet halen, of het moet de komende weken nog erg veel zakken vanwege inrijden.
[...]
Voor sensatie ga ik liever naar de kermis. Die zijn gespecialiseerd in G krachten en andere sensatie. En het is aanzienlijk goedkoper.
Audi S3
Verwijderd
Als je fatsoenlijk rijdt (dus niet als een oud wijf continue op de rem naar benedenBierkameel schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:40:
VW Passat 100PK TDI vol met koffers en 2 personen naar Zuid Frankrijk met climate control constant aan.
Merk: BMW 318i (2.0l) - 2002
Dagelijkse KM: ~55
Binnen bebouwde kom: 20%
Buiten bebouwde kom: 70%
Snelweg: 10%
Gemiddeld verbruik: 1 op 12
Snelheid: 35/90/130
Brandstof: Benzine
Dagelijkse KM: ~55
Binnen bebouwde kom: 20%
Buiten bebouwde kom: 70%
Snelweg: 10%
Gemiddeld verbruik: 1 op 12
Snelheid: 35/90/130
Even patsen met mijn brommertje
Merk: Kymco
Type: Nexxon
Wegen: 80% langs een secundaire weg, 20% door wat stedelijk gebied (weinig stoplichten)
Verbruik: 1:47.5 (2.60l op 123km)
Snelheid: max 60 op de teller
Merk: Kymco
Type: Nexxon
Wegen: 80% langs een secundaire weg, 20% door wat stedelijk gebied (weinig stoplichten)
Verbruik: 1:47.5 (2.60l op 123km)
Snelheid: max 60 op de teller
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Hmm, laatst een kleine meet gehad met een aantal mensen waarbij we enthousiast hebben rondgekart o.a. over wat dijkweggetjes. Mooie gelegenheid om het beestje (Twingo 2 1.2 16V) eens niet volgens het nieuwe rijden rond te karren, maar om even lekker toeren te maken (lees: 4 tot 5k rpm
)
Afijn, ik reken dus op een echt sucky sucky verbruik, maar een beetje lol en je auto leren kennen mag wat kosten
De ritjes daarna ook wat meer toeren gemaakt, vaker dan gebruikelijk de airco aangezet want dat verbruik is toch ruk dus dan kan dat er ook nog wel bij
Nouja, ik net de tank volgegooid en wat blijkt: 1 op 16,5 gereden

/me SDD statsgeil is dus het tegenwoordig bijhoudt
Afijn, ik reken dus op een echt sucky sucky verbruik, maar een beetje lol en je auto leren kennen mag wat kosten
Nouja, ik net de tank volgegooid en wat blijkt: 1 op 16,5 gereden

/me SDD statsgeil is dus het tegenwoordig bijhoudt
Verwijderd
Dan ga ik met jou concurreren: ik ga proberen om de volgende keer ook 1:16 te halen.
Volgens mij moet ik dan niet uit de tweede versnelling komen op de dijkweggetjes, misschien dat het dan lukt.
En dan zijn er van die zotten op het Aygoforum die met droge ogen beweren 1:16 te halen met normaal rijgedrag in een Aygo. Say what? Mijn record is 1:17.9
En dan zijn er van die zotten op het Aygoforum die met droge ogen beweren 1:16 te halen met normaal rijgedrag in een Aygo. Say what? Mijn record is 1:17.9
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 21:41 ]
In mei tot nu toe 1725 kilometer gereden op 100,27 liter, dus gemiddeld 1:17.2 met een Yaris 1.3 benzine...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
VW Golf V 1.9tdi 77kw, 6 versnellingen
Dagelijkse KM: 210
Snelweg/Buitenweg/Stad: 90/9/1 %
Gemiddeld verbruik: 5,0/100km (1 op 20)
Gemiddelde snelheid: 114km/u
Brandstof: diesel
Dagelijkse KM: 210
Snelweg/Buitenweg/Stad: 90/9/1 %
Gemiddeld verbruik: 5,0/100km (1 op 20)
Gemiddelde snelheid: 114km/u
Brandstof: diesel
Afgelopen week (in Romania) een Dacia Logan 1.4mpi gehuurd. Ding viel in alle opzichten mee, rijdt niet slecht, zeer comfortabele zithouding, goede vering en wegligging, alleen uitzicht naar achteren toe had beter gekund.
In totaal 205km gereden, 60% buiten de stad (waarvan zeker een derde op onverharde wegen
), 40% in files in Timisoara (vgl Utrecht, ook wat verkeer betreft
). Toch maar zo'n 14l hoeven tanken, rond de 1:14.5 dus. Fabrieksopgave is 1:15, misschien is dat zelfs wat conservatiever dan veel fabrikanten opgeven, want dit waren geen ideale omstandigheden.
In totaal 205km gereden, 60% buiten de stad (waarvan zeker een derde op onverharde wegen
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()