BMW heeft heel zuinige motoren, mijn ouders hebben een 320d (1600kg / 163pk (gechipt naar 200 pk)) en die hebben een gemiddeld verbruik van 6,5l.johnnyv.nl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:55:
[...]
Die onzuinigheid van BMW's zit hem natuurlijk ook in de rijstijl die je met een rwd auto met wat power vaak aanneemt. M'n 118d moet onder de 5l/100km kunnen halen volgens fabrieksopgaaf, maar ik zit op 5.7l/100km. Ik weet echter wel zeker dat ik onder de 5l/100km zou kunnen komen door een andere rijstijl aan te leren (nieuwe rijden, áltijd de motor laten afslaan bij het stilstaan, etc.)
En wat betreft het verhaal van een zwaardere/sterkere auto kan nooit zuiniger zijn dan een Suzuki Swift, wat een onzinDat hangt zóveel af van de gebruikte techniek. Als ik bijv. kijk naar collega's met Toyota's met vergelijkbare motoren en gewichten gebruiken die gewoon bijna twee keer zo veel diesel als mijn auto. Zouden ze met de Prius iets willen compenseren
(al is die ook minder zuiniig dan een M3 op het circuit)
Daar het geen efficient dynamics is en ze nooit op de autosnelweg zitten, maar altijd 50/70 km/h wegen is dit niet veel. Ik verbruik met al mijn autostrade kilometers maar net iets minder, maar de fiat motoren zijn nu niet echt de meest zuinige. Maar eer ik het prijsverschil van 23000€ heb opgereden is er geen olie meer