@
EXX
Die auto uit 2002 heeft helemaal
geen 21e eeuw techniek, daar ligt gewoon een blok in dat echt helemaal niks beter is dan het injectie blok dat je in de Camry uit 1987 had liggen. Ja een katalysator, zodat het wat vriendelijker is voor de luchtkwaliteit. Maar verwacht geen 21e eeuw techniek zoals variabele kleptiming of algemene verbetering van efficientie, het is gewoon ouwe meuk.
Ik denk dat die Kia ook een dergelijke slechte Cw waarde heeft, vermenigvuldig het met een groter frontaal oppervlakte.
En dus de 300kg extra.
En dan gaan we nog helemaal voorbij aan het gebruik van een 4wd aandrijflijn, vermoedelijk permanent dus permanent verlies.
@
Anoniem: 97348 dacht wellicht net als jou. Maar mij verbaast het totaal niet dat het een onzuinig hok is.
Het is gewoon oude techniek, die gelukkig tegenwoordig niet meer verkocht wordt dankzij zaken als CO2 taks.
Het is een auto die niet zuinig is vanwege gebrek aan moderne techniek. Maar er zijn ook geen andere voordelen. Zoals betrouwbaarheid.
Maar belangrijker nog, het hok is niet vooruit te branden. Je hebt een relatief kleine motor met weinig prestaties.
Om dan te concluderen dat er weer een Amerikaan moet komen omdat het toch niet uit maakt is weer een ander uiterste. Er zijn ook alternatieven. Maar die zijn wel duurder in aanschaf ja.
Kia is inmiddels een prima merk zou ik zeggen. En de Sportage van latere generaties zijn populair geweest en denk ik prima auto's.
Maar die Sportage van de eerste generatie met dergelijke prestaties en uiterlijk, die had ook in 1990 gemaakt kunnen worden en was het ook geloofwaardig geweest.
Ik zou zeggen, als het weer persee een SUV moet zijn, spaar even door voor zoiets als een Dacia Duster, krijg je meer waar voor je geld (veel modernere auto) en met een 1.6 zuiniger en sneller dan de Kia. Maar goed, dat is ook niet echt een uitdaging.
Echter, gezien het toch geen Jeep Cherokee is (wat volgens mij zijn lievelingsauto is) kun je je afvragen waarom je in hemelsnaam zo'n SUV koopt. Je hebt er niks aan en het verbruikt veel. Echt terreinwaardig zal het ook niet zijn.
[
Voor 16% gewijzigd door
!null op 27-03-2017 16:37
]