Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 71.568 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
Leeftijd: 20
Opleiding: Medw. Beheer ICT -niv 3.
Werkervaring: 2x 18 weken stage
Werkgever: Detacheerder in Zaandam
Huidige functie: per 22-8 Heldeskmedw.
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Indien MCSA gecertificeerd Toyota Aygo - Yaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 1400 per certificaat 50euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
@Lomenaar:

helemaal met je eens!

Toch raar dat sommige mensen denken als ze beginnen ze direct een 2 onder 1 kap moeten hebben. Daarnaast denken ze dat in hun primaire levensbehoefte ook 3 TV's onderdeel van uit maken, sterker dat moeten allemaal HD tv's zijn. En vergelijken met het buitenland , tja. Niet echt reeel.

Be realistic!

Eten, drinken en een dak boven je hoofd is primair (materieel gezien).

We moeten eens beter onderscheiden wat primair en wat luxe is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12

Wimo.

Shake and Bake!

Tylen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:
[...]

Ik vind dan dat je weinig verdient. Eigenzaak en 70 tot 80 uur werken en dan 10K verdienen. 8)7
Is allemaal relatief. Je zult de eerste jaren toch moeten leven van het werk wat je krijgt. Wie weet bouwt ie genoeg klanten op om na 3 jaar 10x zoveel te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Leeftijd: 19
Opleiding: VMBO
Werkervaring: 3 Jaar
Werkgever: Computer consult, particulier en zakelijk
Huidige functie: Netwerk Ingenieur
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Ja
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Evt.onbetaald verlof, eigen week plannen, krijg MCSE, ITIL, UML, PrinceII en op me 21e in de avond uren HBO informatica vergoed
Werkweek: ma/vrij 9-5
Maand salaris(bruto): 2000

Eerst stage gelopen bij een assembleer bedrijf waar veel servers ed besteld werden. Omdat ik vanaf mijn 14e al met windows server dingen bezig ben had ik al veel kennis op dat gebied.

Ik werd ontdekt door een bedrijf die middelgrote netwerken onderhield, en heb daar een jaar gewerkt. Veel geleerd, om dingen 'professioneel' te regelen.

Nu korte tijd bij deze firma in dienst, waar ik alles moet reorganiseren en de werkwijze op een structuele manier moet aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mexxwelll op 08-08-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
cman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:05:
Dennahz: wat voor gezinssituatie is dat? Ik verdien 2000 euro bruto en hou er zo'n 1340 euro van over.. Woon nog bij m'n ouders atm..
Ik woon ook nog thuis, en op het moment verdien ik 2000 bruto waar ik 1501 en nog wat overhou.. Denk dat je je belastingsstelsel even na moet kijken (als dat kan tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mexxwelll schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:53:
[...]
Ik woon ook nog thuis, en op het moment verdien ik 2000 bruto waar ik 1501 en nog wat overhou.. Denk dat je je belastingsstelsel even na moet kijken (als dat kan tenminste)
Het geld wat je overgemaakt krijgt op je rekening is natuurlijk ook nog afhankelijk van dingen als pensioen/ spaarloon en dergelijke.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Tylen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:02:
[...]

Volgens mij zit je op je max qua hypotheek. Heb je nog wel geld over uberhaubt te leven? Volgens mij niet...
Nee hoor, kan makkelijk rondkomen, heb inderdaad de max opgezocht van de hypotheek (wel op het moment dat de rente lekker laag stond) en heb daarin wel meeberekend dat ik sowieso met het loon op dat moment goed rond kon komen (verdiende op dat moment nog minder). Maargoed, als alles goed is ga ik over een tijdje ook weer wat meer verdienen, waardoor de levensstijl natuurlijk wel wat royaler wordt.
Anyway, back ontopic! Excuses hiervoor, wil alleen even laten zien dat het met goed uitrekenen allemaal geen probleem hoeft te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Mexxwelll schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:53:
[...]

Qua verdiensten zit ik ongeveer zoals cman (een goede 2000 bruto en rond de 1300 netto), maar dan loon alleen.
Als ik echter maaltijdcheques en internetverbinding erbij tel kan ik zeggen dat ik bijna 1500 netto verdien. Geen idee of dat ook zo bij jou is ?

Want maar 25% van je loon moeten afgeven is wel erg weinig :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

DinX schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:28:
[...]

Qua verdiensten zit ik ongeveer zoals cman (een goede 2000 bruto en rond de 1300 netto), maar dan loon alleen.
Als ik echter maaltijdcheques en internetverbinding erbij tel kan ik zeggen dat ik bijna 1500 netto verdien. Geen idee of dat ook zo bij jou is ?

Want maar 25% van je loon moeten afgeven is wel erg weinig :?
Raar dat dat zo verschilt zeg. Ik verdiende 1750 bruto en kreeg daarbij nog eens 5,58 per dag aan maaltijdcheques. Ik woon samen met m'n vriendin btw.

Wat ik raar vind is dat ze bij de 1 veel meer afhouden dan bij de ander...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
2000 bruto hebben en daar 1500 netto aan over houden lijkt me gewoon onmogelijk (zuiver loon, als je extra's gaat meetellen, tja dan moet ik mijn loon ook herrekenen) tenzij je elk jaar een vette belastingsaanslag in je bus krijgt...

EDIT: dat is ook iets waar vele interimkantoren mee spelen. Zwaaien met een hoog uurloon, maar dan wel extra belastingen moeten bij betalen omdat je niet alles afgedragen hebt..

[ Voor 27% gewijzigd door cman op 08-08-2007 09:40 ]

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

cman schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:38:
2000 bruto hebben en daar 1500 netto aan over houden lijkt me gewoon onmogelijk (zuiver loon, als je extra's gaat meetellen, tja dan moet ik mijn loon ook herrekenen) tenzij je elk jaar een vette belastingsaanslag in je bus krijgt...

EDIT: dat is ook iets waar vele interimkantoren mee spelen. Zwaaien met een hoog uurloon, maar dan wel extra belastingen moeten bij betalen omdat je niet alles afgedragen hebt..
Precies. Uiteindelijk wordt het weer verrekend bij de jaarlijkse belastingen denk ik. Ik kan me niet echt uitspreken hoeveel ik daar juist terug krijg omdat ik nogal absurd veel beroepsonkosten kan aangeven (9000+ euro per jaar), dus dat kan ik niet vergelijken met de meeste mensen.

Misschien ook omdat ik een ambtenarenstatuut heb ? Bij al m'n collega's wordt vrij veel belastingen afgehouden op het maandelijkse loon.

Cman bij de politie, waarschijnlijk dezelfde situatie dan als mij (gemeente) :)

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 08-08-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat je 2000+ bruto verdient dan denk ik dat je wel genoeg netto overhoudt om rond te kunnen komen, wat hier boven wordt gesuggereerd dat dat bijna niet meer mogelijk is vandaag de dag.

Anders is het als je er ook nog een bijtelling bij krijgt van een lease auto. Als je dan in je uppie je vaste lasten moet betalen van een lager netto loon door je lease auto dan wordt het inderdaad een stuk lastiger!

en dan te bedenken dat je bij veel IT bedrijven ook nog eens als starter onder de 2000 bruto begint! dan wordt het helemaal krap als je er bijtelling van een lease auto bij krijgt. Veel wonen dan idd nog bij hun ouders en kunnen wat sparen, of ze wonen wellicht samen met hun vriendin of op kamers zodat de lasten nog vrij laag zijn.

ik weet dat ik bij ATS met 1800 bruto begon en met de bijtelling van mn fiat punto op 1200 netto uit kwam. Das toch geen geld meer? Gelukkig zit ik daar niet meer!

zijn er hier starters met een lease en een loon van rond de 2000 die prima zelfstandig kunnen rondkomen met hypotheeklasten etc., ondanks de bijtelling van de lease auto?

zelf blijf ik voorlopig nog zo goedkoop mogelijk huren en dan kan ik prima rondkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:54:
Anders is het als je er ook nog een bijtelling bij krijgt van een lease auto. Als je dan in je uppie je vaste lasten moet betalen van een lager netto loon door je lease auto dan wordt het inderdaad een stuk lastiger!
Aan de andere kant heb je verder helemaal geen kosten voor een auto (geen wegenbelasting, benzine, verzekering, afschrijving, onderhoud). Over het algemeen krijg je natuurlijk wel km-vergoeding als je geen auto hebt, maar dat dekt eigenlijk niet eens de benzine (als je een paar priveritjes erbij rekent). Voor wegenbelasting en verzekering zit ik al op 75 euro per maand; onderhoud is ook zo 50 euro.

Dat bedrag dat je aan leaseauto kan uitkiezen, zijn natuurlijk ook nog eens extra uitgaven voor je werkgever; als je dat bij je bruto-salaris op zou tellen (okee, beetje kort door de bocht), dan komt je salaris wel wat hoger uit (bij één van de aanbiedingen die ik kreeg, kon ik kiezen of ik de mobiliteitsbijdrage gebruikte voor een auto of dat ik het als extra salaris kreeg).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

zijn er hier starters met een lease en een loon van rond de 2000 die prima zelfstandig kunnen rondkomen met hypotheeklasten etc., ondanks de bijtelling van de lease auto?
Begin met een lease auto die niet het maximale is wat je kunt krijgen.
Begin met een huis dat je kunt betalen, niet met het huis dat je kunt kopen door de maximale hypotheek te nemen van bv 5x je inkomen.

Je kunt heel goed rondkomen door een klasse lager te leven dan je eigenlijk kunt betalen!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Het is maar net waar je waarde aan hecht. Ik wil best veel aan hypotheek betalen. Ik wil bv. helemaal geen auto, heb het voor werk ook niet nodig. Nu nog even mijn paleisje vinden :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Laatst online: 05-09 17:54
ajhaverkamp: exact mijn filosofie, leef een klasse lager, dan heb je altijd minder kans om in de problemen te komen indien je tegenslag (financieel) te verwerken krijgt. Paella: stel je eens voor dat je door omstandigheden ander werk moet zoeken en daardoor een wagen MOET kopen? Dan heb je wel een probleem als je die dingen niet incalculeert?

We zijn nu wel erg off topic aan het gaan!

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:22:
[...]

Begin met een lease auto die niet het maximale is wat je kunt krijgen.
Begin met een huis dat je kunt betalen, niet met het huis dat je kunt kopen door de maximale hypotheek te nemen van bv 5x je inkomen.

Je kunt heel goed rondkomen door een klasse lager te leven dan je eigenlijk kunt betalen!
uuuh na mijn studententijd nog een klasse lager gaan leven :| ik leef toch liever boven mijn stand 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:02:
[...]

Volgens mij zit je op je max qua hypotheek. Heb je nog wel geld over uberhaubt te leven? Volgens mij niet...
Ik snap dat ook niet helemaal enerzijds. Maar anderzijds wel als dat je "liefde" is.
Ik verdien bijna het dubbele en vind 200 incl. kk al een behoorlijk bedrag voor een huis.

Tylen.. denk dat jij en ik te dure hobby's hebben ;) Bedoel hypotheek en leuk huis, allemaal prima, maar er moet vooral geleefd worden in mijn ogen. En dat hoeft niet altijd thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 13:15 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:14:
[...]
Ik snap dat ook niet helemaal enerzijds. Maar anderzijds wel als dat je "liefde" is.
Ik verdien bijna het dubbele en vind 200 incl. kk al een behoorlijk bedrag voor een huis.

Tylen.. denk dat jij en ik te dure hobby's hebben ;) Bedoel hypotheek en leuk huis, allemaal prima, maar er moet vooral geleefd worden in mijn ogen. En dat hoeft niet altijd thuis.
Buitenhuis leven hoeft ook niet altijd veel geld te kosten ;). Ik ben het er mee eens dat je beter een iets goedkoper huis kunt kopen als die mogenlijkheid er is, maar je brengt wel veel tijd door in je huis dus je moet er wel tevreden mee zijn. Voor mij is dat op zich best veel waard.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
rwb schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:46:
[...]

Buitenhuis leven hoeft ook niet altijd veel geld te kosten ;). Ik ben het er mee eens dat je beter een iets goedkoper huis kunt kopen als die mogenlijkheid er is, maar je brengt wel veel tijd door in je huis dus je moet er wel tevreden mee zijn. Voor mij is dat op zich best veel waard.
Ja dat bedoel ik. De een wil liever net ff een grotere tuin etc.

We hebben aantal huizen bekeken maar als we keken wat het meerkosten tov wat we nu hebben... toch maar niet.

Wij willen ieder jaar op vakantie, motor weekenden, circuit racen met motor, etc. etc. En dan lukt moeilijker als je flinke hypo hebt. Kwestie van prioriteiten. :) We kunnnen misschein leuker/beter/groter wonen, maar huidige huis is echt niet slecht. Dan is het de vraag wat heb je liever :)

Wij zijn niet super veel thuis overigens dus tja..

[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 08-08-2007 14:17 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Capo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

Hahazha dat weet ik wel zeker ;) Wat hij betaald aan hypotheek betaal ik per maand zowat aan races :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 10:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Viper® schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:54:
[...]

True

Mocht je werkgever niets aan je pensioen betalen, wat betaal je dan zelf zoal privé 250 ?
Momenteel betaal ik al 8 jaar hetzelfde bedrag: 125 euro. Ik heb ongetwijfeld een vet pensioensgat dus. Denk dat ik besluit om 300 te betalen (150 dus zelf). Daarnaast spaar ik veel geld en beleg ik, dat is de andere helft van mijn oudedagvoorziening ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 12-09 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

/me SmartDoDo wijst nog even op de topictitel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Leeftijd: 22
Opleiding: HAVO, 1 jaar HIO, MCDST
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever:
Huidige functie
: Technisch Applicatie Beheerder
13/14e maand of winstuitkering: 13e
GSM: Ja
Auto: Ja, Honda Civic plus tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 120E onkosten vergoeding
Maand salaris(bruto): 2100 exclusief onduty vergoeding

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Leeftijd: 17
Opleiding: Havo N&T met informatica (nog bezig)
Werkervaring: Pizzabezorger, Vakkenvuller :')
Werkgever: -
Huidige functie: Medewerker Technische Dienst Parttime by MyCom in Amersfoort
Laptop: Nope
Vakantiedagen: Niet fulltime
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nope
Auto: Nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: In het bezit van Rijbewijs B is een pré, heb slechts AM.
Maand salaris(bruto): 1052.80 EUR

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrono Trigger schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 04:06:
Leeftijd: 17
Opleiding: Havo N&T met informatica (nog bezig)
Werkervaring: Pizzabezorger, Vakkenvuller :')
Werkgever: -
Huidige functie: Medewerker Technische Dienst Parttime by MyCom in Amersfoort
Laptop: Nope
Vakantiedagen: Niet fulltime
GSM: Nope
Auto: Nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: In het bezit van Rijbewijs B is een pré, heb slechts AM.
Maand salaris(bruto): 1052.80 EUR
Betekent dit dat je op kosten van je baas je rijbwewijs B mag halen? Anders zie ik niet echt wat dit voor secundaire arbeidsvoorwaarde is, dat lijkt me meer een voorwaarde voor in dienst treding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:38:
......
Onvoorstelbaar dat jullie salarissen van rond de 30k accepteren met die kosten in Nederland. Dan ligt de levensstandaard in Duitsland en de VS heel veel hoger. Een bekende werkt in Atlanta en zijn startsalaris lag bij 50k dollar + ziektekostenverzekering. De levensonderhoudskosten zijn daar veel lager dan in Nederland en dat bij ook nog veel lagere belastingen.
Dat hoor ik dus altijd als argument, echter ik heb een aantal Amerikanen als collega en die zeggen dat het allemaal wel meevalt met de belastingen en dat ze volgens hun in de VS meer betalen aan belasting, echter het is daar opgedeeld in stukjes (landelijk, staat, county, gemeente, stad) waardoor het minder lijkt maar dit in werkelijkheid dus niet zo is. Daarnaast zijn veel prijzen in de VS zonder BTW in winkels, wat er later weer bij komt, dus je wordt daar wat dat betreft genept waar je bij staat.

Het lijkt inderdaad goedkoper, belastingen lager etc maar in de praktijk valt dat dus nog wel mee...

Neemt niet weg dat een aantal zaken gewoon goedkoper zijn: kleding, eten.
Woonruimte in de meeste gevallen, echter in bijv. San Diego is het niet betaalbaar. Daarnaast kan je veel huizen daar niet vergelijken met de huizen hier (bouwpakketten (hout) v.s. steen etc)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 34
Opleiding: A1 Informatica (in België = 3-jarige opleiding aan hogeschool buiten univ)
Werkervaring: 12 jaar (voornamelijk Oracle)
Werkgever: groot media-bedrijf
Huidige functie: Programmeur + Analist
Vakantiedagen: 30
Werkweek: 38 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieverzekering betaald door werkgever.
Maand salaris(bruto): 2700 (in België, blijft netto een goeie 1600€ van over)

Denken jullie dat ik hier marktcomform zit???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 12-09 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:47:
Opleiding: A1 Informatica (in België = 3-jarige opleiding aan hogeschool buiten univ)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieverzekering betaald door werkgever.

Gezien je opleiding, leeftijd en ervaing vind ik het wat mager, maar ik weet niet hoe goed je het met een salaris in Nederland kunt vergelijken. Overigens vind ik dat er netto weinig overblijft. Ik verdiende 2400 en met een leasebak bleef daar 1700 euro van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Hermanvh schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:38:
[...]

Dat hoor ik dus altijd als argument, echter ik heb een aantal Amerikanen als collega en die zeggen dat het allemaal wel meevalt met de belastingen en dat ze volgens hun in de VS meer betalen aan belasting, echter het is daar opgedeeld in stukjes (landelijk, staat, county, gemeente, stad) waardoor het minder lijkt maar dit in werkelijkheid dus niet zo is. Daarnaast zijn veel prijzen in de VS zonder BTW in winkels, wat er later weer bij komt, dus je wordt daar wat dat betreft genept waar je bij staat.

Het lijkt inderdaad goedkoper, belastingen lager etc maar in de praktijk valt dat dus nog wel mee...

Woonruimte in de meeste gevallen, echter in bijv. San Diego is het niet betaalbaar. Daarnaast kan je veel huizen daar niet vergelijken met de huizen hier (bouwpakketten (hout) v.s. steen etc)
En als wallstreet crashed (hypotheken gaat goed daar :( ) en er gaan veel ontslagen vallen, heb je in de VS geen vangnet, tenzij je die zelf afgesloten hebt... Daar wil ik in NL best meer belasting voor afdragen, in ruil voor de sociale zekerheden die je hier hebt

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Abom: dat netto, is daar bijvoorbeeld ook een ziektekostenverzekering al vanaf?

[ Voor 5% gewijzigd door Hillie op 10-08-2007 11:19 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:00:
[...]

Gezien je opleiding, leeftijd en ervaing vind ik het wat mager, maar ik weet niet hoe goed je het met een salaris in Nederland kunt vergelijken. Overigens vind ik dat er netto weinig overblijft. Ik verdiende 2400 en met een leasebak bleef daar 1700 euro van over.
Dacht ik ook al :( Wat denken je dat wel markcomform zou zijn gegeven opleiding, leeftijd en ervaring?

Dat daar netto weinig van over blijft hebben we te danken aan onze heren politici die ons land op voortreffelijke wijze besturen maar dit ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:47:
Werkgever: groot media-bedrijf
Huidige functie: Programmeur + Analist

Imho verdien je te weinig (vergeleken met mij).

Ik ben net 26, heb net iets meer dan 2 jaar ervaring en doe systeembeheer. Ik heb qua opleiding ook A1 Toegepaste Informatica gedaan.

Ik verdien net geen 25.000€ bruto per jaar (17.800 x huidige index die op het moment 1,40 is). Daar hou ik maandelijks 1300 netto van over waar dan nog 6€ MTC per dag bij komt (onbelast, iets van 120€per maand) + m'n internetabonnement.

Ik heb dus iets van 1450€ netto in de maand. Dat is maar 150€ netto minder dan jou. Dat is toch maar een klein verschil wetende dat je 8 jaar ouder en 10 jaar meer ervaring hebt dan mij, en dan ook nog eens gespecialiseerd bent in een gebied (Oracle).

Ik heb dan wel een ambtenarenstatuut, maar in de privé zou je qua opslag sneller omhoog moeten gaan de eerste jaren dan mij neem ik aan ?

http://dinx.be/verloning.pdf

Hier mooi wat ik ga verdienen de volgende jaren. Die bedragen zijn bruto per jaar zonder indexaanpassing. Die moeten dus nog x 1,40. Als de index omhoog gaat gaat ook automatisch m'n loon mee omhoog.

Ik heb daarbij dan nog 35 dagen vakantie (inclusief brugdagen, exclusief officiele feestdagen), kan compensatieuren opsparen (minstens 1 dag per maand kom ik aan) door de prikklok,...

Ik ben nu B1, na 3 of 4 jaar anciënniteit kan ik in aanmerking komen om B2 te worden, na 11 jaar B3,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:38:
[...]

Ik woon/werk zelf in Duitsland en zit ongeveer 3 maanden per jaar in de VS (Washington D.C.). 50K in een beetje stad in de VS is niet veel. Belastingen zijn vergelijkbaar met wat je in Duitsland betaald, dat is dus nog een beetje meer dan in NL. Dit is wel erg afhankelijk van waar je woont zoals Hermanvh al aangaf (staat, county, stad).

Ziektekosten zijn errug hoog, dus als je niet verzekerd bent neem je een groot risico, als je wel verzekerd bent betaal je je daaraan helemaal scheel. Vooral als alleenstaande. Bezoekje aan de tandarts wordt je niet blij van :-)

Kleding en techniek is in de VS wel een stukje goedkoper dan in NL, eten daarentegen echt niet. Tuurlijk is eten in een restaurant goedkoper dan in NL, maar dat komt door de belachelijke Horeca prijzen in NL. In Duitsland betaal je al een stuk minder in een restaurant (in het zuiden tenminste). Wil je in de VS echter gezond thuis eten, met normaal brood, groenten, fruit en een lekker stukje vlees moet je ten eerste goed zoeken, ten tweede betaal je onwijs veel. Fastfood daarentegen vindt je overal en is extreem goedkoop (zoek maar eens op de BigMac Index).

Wonen in een stad in de VS is extreem duur. Een eenkamer appartementje / studio in Washington D.C. in een beetje normale wijk (Bethesda, Chevy Chase) betaal je al snel $1500 per maand. Wil je naar Georgetown of een andere hippe wijk betaal je $2000 - $2500. Wil je naar South-East betaal je "maar" $1000, maar kun je 's avonds niet normaal over straat.

Ik denk dat je in NL met E30.000 niet mag klagen als start salaris, en dit afhankelijk van waar je woont zeker niet onder doet voor $50.000 in de VS. En dan bedoel ik niet de wisselkoers in 2 maanden:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Hillie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:18:
Abom: dat netto, is daar bijvoorbeeld ook een ziektekostenverzekering al vanaf?
Nope, wel pensioenpremie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:33:
[...]

Wonen in een stad in de VS is extreem duur. Een eenkamer appartementje / studio in Washington D.C. in een beetje normale wijk (Bethesda, Chevy Chase) betaal je al snel $1500 per maand. Wil je naar Georgetown of een andere hippe wijk betaal je $2000 - $2500. Wil je naar South-East betaal je "maar" $1000, maar kun je 's avonds niet normaal over straat.
Zonder een gedetailleerde discussie te willen beginnen: Washington D.C. is de hoofdstad van de VS. Dit is geen representatief voorbeeld voor de VS. Amsterdam is ook duurder dan de het overgrote deel van Nederland. New York, Boston en de Bay Area zijn ook uitzonderingen. Als je het wilt controleren kun je rondkijken op www.rent.com. In de meeste middelgrote steden kun je voor $500 - $800 dollar iets huren.

Minstens zo belangrijk als de prijs is dat het aanbod er veel groter is, je hoeft niet jarenlang op een wachtlijst te staan zoals in Nederland!

En koopwoningen? Met het salaris van een software ontwikkelaar kun je muv. de bovengenoemde steden voor 2-3 keer je jaar brutosalaris een appartement of een huis kopen. In Nederland kost een klein appartement je nu minstens 5 keer je bruto jaarsalaris. Vroeger was dit natuurlijk anders in Nederland.

De kosten van levensmiddelen te vergelijken tussen de VS en Nederland is nauwelijks de moeite waard. Ook al is het ene land 20% duurder dan het andere, dan gaat het misschien om 40 - 100 euro per maand. Daar zou je als redelijk goed verdienende software ontwikkelaar de oversteek over de oceaan toch niet om doen of laten?

Anders is het met de prijzen van auto's. Die kunnen tot 50% lager liggen dan in Nederland. Amerikaanse modellen kunnen ze aan de straatstenen niet kwijt in de VS en worden met hele hoge kortingen verkocht. Het grootste verschil is dat ze niet iets als een bpm van 45.2% hebben, dat maakt de aanschaf van auto's in Nederland zo duur. En de benzineprijzen? Omgerekend ongeveer 0.6 euro de liter in de VS tegen 1.5 euro de liter in Nederland.

Als Nederlander kritiek hebben het ziektekosten systeem van een ander land?? Nederland is internationaal een uitzondering met z'n wachtlijsten in de zorg. Wat wil je liever als je dringend geopereerd moet worden, in de VS meteen geholpen worden met een hoge eigen bijdrage naast je verzekeringsbijdrage of in Nederland jarenlang op een wachtlijst staan voor je operatie maar een goedkope verzekering hebben? Als je in de VS een goede baan hebt dat ben je meestal via je bedrijf verzekerd.

Er zijn redenen te bedenken om niet in de VS te willen werken maar financiele redenen zijn er als redelijk goed verdienende software ontwikkelaar niet. Vooral niet met het tekort aan software ontwikkelaars dat er op dit moment in de VS is. Ik wil niet beweren dat het in de VS allemaal zo geweldig is. Ik denk alleen dat de situatie in Nederland op dit moment niet optimaal is wat de verhouding tussen salaris en kosten aangaat als ik zo de posts lees. Alleen weten de Nederlandse software ontwikkelaars niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Het grappige is dat je buiten de genoemde gebieden ook minder verdient. Voor het geld ga je bv. naar de Bay Area, maar daar betaal je ook dik meer in je levensonderhoud.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:33:
[...]
Ik denk dat je in NL met E30.000 niet mag klagen als start salaris, en dit afhankelijk van waar je woont zeker niet onder doet voor $50.000 in de VS. En dan bedoel ik niet de wisselkoers in 2 maanden:-)
precies... waar je woont.

[ Voor 6% gewijzigd door paella op 10-08-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:47

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Een lease auto kost niks. Ik rij er elke dag mee naar m'n werk en weer terug, ik schrijf op wat ik gereden heb en klaar.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:16
Leeftijd: 27
Opleiding: MBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Financiele dienstverlening
Huidige functie: Software architect
13/14e maand of winstuitkering: Bonus 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijna netto 200,- reiskosten vergoeding
Maand salaris(bruto): 4000,-

[ Voor 7% gewijzigd door rfcdejong op 13-08-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nick_S schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 03:50:
[...]

Een lease auto kost niks. Ik rij er elke dag mee naar m'n werk en weer terug, ik schrijf op wat ik gereden heb en klaar.
Mits je minder dan 500 km per jaar prive rijdt (125km per kwartaal). Anders betaal je een fiscale bijtelling van 22% van de cataloguswaarde van de auto per jaar.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 00:19
Nick_S schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 03:50:
[...]

Een leasewagen HOEFT niets te kosten.

Inderdaad zoals genoemd als je niet prive rijdt en daarnaast is er ook nog een eventuele eigen bijdrage als je boven je normbedrag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Een eigen bijdrage is dus wel kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

blue eyes schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:03:
[...]

Een leasewagen HOEFT niets te kosten.

Inderdaad zoals genoemd als je niet prive rijdt en daarnaast is er ook nog een eventuele eigen bijdrage als je boven je normbedrag zit.
Als je je leasewagen niet prive rijdt dan is het ook niet interessant om te vermelden dat je een auto van de zaak hebt, want dan geldt het imo niet als secundaire arbeidsvoorwaarde. Dan kun je ook wel gaan vermelden dat je in een nieuw eigen kantoor zit, gratis koffie van DE hebt etc..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mOrPhie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:52:
[...]

Mits je minder dan 500 km per jaar prive rijdt (125km per kwartaal). Anders betaal je een fiscale bijtelling van 22% van de cataloguswaarde van de auto per jaar.
die 500 kilometer is officieel niet bedoeld om prive te rijden. Ik geloof dat deze er is om een kleine foutmarge te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:18:
[...]

Als je je leasewagen niet prive rijdt dan is het ook niet interessant om te vermelden dat je een auto van de zaak hebt, want dan geldt het imo niet als secundaire arbeidsvoorwaarde. Dan kun je ook wel gaan vermelden dat je in een nieuw eigen kantoor zit, gratis koffie van DE hebt etc..
Wat een onzin. Natuurlijk geldt het als arbeidsvoorwaarde, zowel formeel als informeel gezien. Als je die leasebak niet hebt, betekent dat je alles met je eigen auto moet doen (om maar wat te noemen), en als ik het zo lees is het grootste deel hiero gedetacheerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:29:
[...]

Wat een onzin. Natuurlijk geldt het als arbeidsvoorwaarde, zowel formeel als informeel gezien. Als je die leasebak niet hebt, betekent dat je alles met je eigen auto moet doen (om maar wat te noemen), en als ik het zo lees is het grootste deel hiero gedetacheerd...
Als je een lease-auto hebt en deze niet prive gebruikt is het gewoon een stukje gereedschap wat je nodig hebt om je werk uit te kunnen voeren. Sommige mensen doen dat inderdaad met hun prive auto, maar worden daar dan ruimschoots voor vergoed om dat te doen ( maar zullen waarschijnlijk ook de keuze hebben voor een lease-auto ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... en ? Is het dan ineens geen arbeidsvoorwaarde ?
Het is al helemaal krom om het wél als een arbeidsvoorwaarde te zien als er wel privé mee gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:46:
Het is al helemaal krom om het wél als een arbeidsvoorwaarde te zien als er wel privé mee gereden wordt.
Dan is een busje vol gereedschap dus ook een arbeidsvoorwaarde van een bouwvakker? Of de vrachtwagen van een vrachtwagenchauffeur? Die mogen ze zover ik weet niet prive gebruiken, maar wel bij hun huis parkeren. Is het dan een arbeidsvoorwaarde?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:46:
Ik zie het dan idd niet als arbeidsvoorwaarde zoals salaris of een auto die je prive rijdt. Het is gewoon een randvoorwaarde om je werk te doen. Je moet immers voor je baas veel rijden, dan is het ook zijn zorg om voor vervoer te zorgen.

Als je op een vaste locatie werkt en niet meer als je woon-werk verkeer rijdt dan is het wat anders, maar ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die in zo'n situatie een lease-auto hebben die ze niet prive gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

TrailBlazer schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:23:
[...]

die 500 kilometer is officieel niet bedoeld om prive te rijden. Ik geloof dat deze er is om een kleine foutmarge te kunnen houden.
Wat het is, is het. Het gaat in als je meer dan 500 km prive rijdt. :P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mOrPhie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Wat het is, is het. Het gaat in als je meer dan 500 km prive rijdt. :P
niet helemaal. Er was een tijdje geleden een verhaal dat de belastingdienst bij de bouwmarkten ging kijken of daar geen busjes op zaterdag waren die niet voor prive gebruik waren. Je kreeg dan alsnog een fijne naheffing. Sowieso is het natuurlijk makkelijk om te sjoemelen met die 500 kilometer. Ik kan net zo makkelijk thuis werken als op kantoor een keer niet naar kantoor is weer 90 kilomter prive erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Vziw ging dat o.a. om pretparken e.d. en werd het alleen maar naast de kilometerregistratie gelegd. Je krijg die naheffing dus pas als je auto/busje ergens gesignaleerd is wat niet terugkomt in je kilometerregistratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

Opleiding: HAVO, diverse cursussen
Werkervaring: 6 jaar (in de IT, daarvoor carriere in verkoop gehad)
Werkgever:
Huidige functie: Technisch consultant
13/14e maand of winstuitkering: jaarlijkse bonus, varieert van niks tot een paar honder euro.
GSM: Ja (na 19:00 en in het weekend op eigen kosten)
Auto: Ja, Peugeot 307sw (betaal ik wel eigen bijdrage voor, naast de belasting)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet-roken bonus (25 Eur. bruto p/m), pensioenregeling, opleiding, thuis werken als de werkzaamheden het toelaten.
Maand salaris(bruto): 2900 Euro

In de verkoop verdiende ik vroeger wel meer, maar daar stond tegenover dat ik mijn gezin maar nauwelijks zag. Op gegeven moment ging bij mij de knop om en ben ik werk gaan doen wat ik leuk vind, waar ik mijn gezin van kan onderhouden en ik mijn kinderen ook nog zie opgroeien.
Ik werk om te leven, niet andersom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

alt1579 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:51:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet-roken bonus (25 Eur. bruto p/m)
Ik ben niet-roker, maar wtf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00
Op zich logisch, over het algemeen pauzeert de roker meer en er is meer kans op ziekte. Dus niet rokers zijn goedkoper.

(deze opmerking komt uit persoonlijke ervaring, het eerste punt zal niet voor iedereen gelden)

Maar ik vraag me wel af of dit niet naar discrimatie gaat, want dan kan je ook wel een "niet-vrouw bonus" gaan geven aan de mannen, omdat mannen niet zwanger kunnen worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

SiErRa schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:06:
Op zich logisch, over het algemeen pauzeert de roker meer en er is meer kans op ziekte. Dus niet rokers zijn goedkoper.

(deze opmerking komt uit persoonlijke ervaring, het eerste punt zal niet voor iedereen gelden)

Maar ik vraag me wel af of dit niet naar discrimatie gaat, want dan kan je ook wel een "niet-vrouw bonus" gaan geven aan de mannen, omdat mannen niet zwanger kunnen worden ofzo.
Het gaat hier meer om je eerste punt denk ik. Bij ons lopen rokers al snel 6x per dag een 10min naar buiten wat dus een uur minder werk is dan niet-rokers.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

FaceDown schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:39:
[...]

Het gaat hier meer om je eerste punt denk ik. Bij ons lopen rokers al snel 6x per dag een 10min naar buiten wat dus een uur minder werk is dan niet-rokers.
En niet-rokers zitten vaker hun tijd te verdoen met onderling geklets of door een beetje nutteloos over de nieuwswebsites te scrollen. Of ze halen gewoon een bakje of 6 koffie meer op een dag want "de rokers zijn ook constant weg". (stelletje hypocriete idioten die niet-rokers...)
Als je per saldo gaat kijken dan is het echt niet zo dat rokers minder werken op een dag hoor; het enige verschil is dat rokers van hun plek af moeten en dat het dus meer opvalt :)

Wel typisch overigens dat er ineens een niet-rokers-bonus wordt gegeven... Het lijkt tegenwoordig wel een doodzonde om te roken. Je kan tegenwoordig nog beter op straat gaan gillen dat je coke-snuiver bent terwijl je je best doet om de heroinespuiten in je poot te raggen dan dat je een sigaret opsteekt. Het eerst is wel ongezonder maar wordt ondertussen bijna wel beter geaccepteerd door de maatschappij...

Ofwel: ook ik vind een niet-rokers bonus klinkklare onzin :+
(ben overigens zelf gestopt met roken, voordat ik hier voor kettingroker uitgemaakt wordt... :P )

[ Voor 26% gewijzigd door Ryceck op 13-08-2007 15:56 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Mystikal

It never hurts to help!

Ryceck schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

En niet-rokers zitten vaker hun tijd te verdoen met onderling geklets of door een beetje nutteloos over de nieuwswebsites te scrollen. Of ze halen gewoon een bakje of 6 koffie meer op een dag want "de rokers zijn ook constant weg". (stelletje hypocriete idioten die niet-rokers...)
Als je per saldo gaat kijken dan is het echt niet zo dat rokers minder werken op een dag hoor; het enige verschil is dat rokers van hun plek af moeten en dat het dus meer opvalt :)
Kan wel zijn maar rokers doen al die andere activiteiten OOK nog... :).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mystikal schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:05:
[...]

Kan wel zijn maar rokers doen al die andere activiteiten OOK nog... :).
X heeft een fles water bij zich staan en drinkt daar uit
Y gaat elk half uur koffie halen

Mensen die geen koffie drinken ook een bonus ? Maar wat als ze geen koffie drinken maar wel roken ? ,...
Het is gewoon discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DinX schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:12:
[...]
Het is gewoon discriminatie.
Tuurlijk is het discriminatie, dat ze jou meer betalen als de receptioniste is ook discriminatie.

Ik vindt het op zich nog niet zo heel vreemd. Een bedrijf wil stimuleren dat hun medewerkers gezond zijn, en hangt hier dus een kleine vergoeding aan vast. Ik moet wel zeggen dat ik het nog nooit eerder gezien heb. Maar zeker bij amerikaanse bedrijven heb je tegenwoordig vaak een streng anti-rook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Laatst online: 08-09 14:16
Ik heb gezien de vrij goede markt een carriere move gemaakt als freelancer. Als alles goed gaat (je weet het maar nooit als freelancer natuurlijk) is dit per half september mn nieuwe .plan :)

Leeftijd: 26
Opleiding: WO Technische Informatica
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Manufacturer van coole embedded devices ;)
Huidige functie: Embedded software engineer
Vakantiegeld: In tarief
Vakantiedagen: In tarief
Maand salaris(bruto): 8000 Euro

Moet uiteraard nog wat cash vanaf voor pensioen ed, maar wat over blijft is nog steeds meer dan twee keer zoveel als mijn huidige salaris (3200 bruto oid, verdiend bij een welbekende chipbakker in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Finwe schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:16:
Ik heb gezien de vrij goede markt een carriere move gemaakt als freelancer. Als alles goed gaat (je weet het maar nooit als freelancer natuurlijk) is dit per half september mn nieuwe .plan :)
Het topic gaat niet over wat je denkt te gaan verdienen..... (die werkweek van 40 uur kun je in ieder geval wel op je buik schrijven bij zo'n geschat salaris, lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
ajhaverkamp schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

Het topic gaat niet over wat je denkt te gaan verdienen..... (die werkweek van 40 uur kun je in ieder geval wel op je buik schrijven bij zo'n geschat salaris, lijkt mij)
Sorry dat dat niet duidelijk was, maar dit is wat ik ga verdienen (ik heb een contract), tenzij het bedrijf dat me inhuurt op het laatste moment besluit dat ze me niet meer willen. Wat die 40 uur betreft, het zal natuurlijk zo zijn dat er avonden overgewerkt moet worden, maar ik verwacht echt geen weken langer dan 50 uur te maken (60 misschien eens). En als dat wel zo is, mogen ze mij daar ook voor betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
ajhaverkamp schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

Zal wel meevallen. Wanneer hij meer uren maakt, schrijft en vangt hij dus ook meer uren. Er gaat echter ook nog een berg belasting vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Finwe schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:33:
[...]

Sorry dat dat niet duidelijk was, maar dit is wat ik ga verdienen (ik heb een contract), tenzij het bedrijf dat me inhuurt op het laatste moment besluit dat ze me niet meer willen.
Maar ben je dan ook freelancer? Je moet toch meerdere opdrachtgevers hebben?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
MrSleeves schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:41:
[...]

Maar ben je dan ook freelancer? Je moet toch meerdere opdrachtgevers hebben?
Als je B.V. begint of als zelfstandige zonder personeel (zzp) kan belastingdienst daar moeilijk over doen ja, maar je kan ook werken via andere constructies bij een detacheerder, waardoor het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Leeftijd: 21
Opleiding: MBO Niv. 4 ICT-beheerder
Werkervaring: In deze branche 2 weken :P
Werkgever: Bolidt B.V.
Huidige functie: Assistent-systeembeheerder
Laptop: Ja, op de zaak
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Ja, bonusregeling bij goed presteren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Km. worden vergoed
Werkweek: 40 uur, werktijden van 8.30 uur - 17.15 uur
Maand salaris(bruto): €1423,= per 4 weken.

Tot nu toe heb ik het hier erg naar m'n zin :D

[ Voor 3% gewijzigd door iro op 14-08-2007 14:05 ]

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
mOrPhie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:52:
[...]

Niet zo kort door de bocht he! :N

je betaalt geen fiscale bijtelling van 22% van de cataloguswaarde...
Je moet 22% van de cataloguswaarde bij inkomen optellen (vervolgens eventueel eigen bijdrage eraf) en over dit bedrag betaal je inkomsten belasting....

(je betaalt inkomsten belasting over een auto... maar ook btw en BPM.. belasting op belasting :X )

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: MBO Niv. 4 Kantoorautomatisering (Cisco CNAP)
Werkervaring: ICT ervaring: 3 jaar Overige: 8 jaar
Werkgever: BOB bv
Huidige functie: ICT medewerker (support)
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Km. worden vergoed
Werkweek: 37,5 uur, werktijden van 8.00 uur - 16.00 uur (ben meestal na 16.00 gewoon aanwezig) tja je bent een ICT-er of niet
Maand salaris(bruto): €1945,

Verder probeer ik tussendoor Windows cursussen te volgen (ook zelf betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:18:
[...]
Een leasewagen is wel degelijk een secundaire arbeidsvoorwaarde. Het is namelijk jouw eigen keuze om deze wel of niet prive te gebruiken. Als je prive rijd dan heb je fiscale bijtelling, anders niet.
Overigens kun je bij veel bedrijven ervoor kiezen om geen leaseauto te nemen. Hierdoor krijg je vaak een hoger salaris omdat je baas dan geen extra kosten heeft voor je leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:16:
[...]
Een leasewagen is wel degelijk een secundaire arbeidsvoorwaarde. Het is namelijk jouw eigen keuze om deze wel of niet prive te gebruiken. Als je prive rijd dan heb je fiscale bijtelling, anders niet.
Overigens kun je bij veel bedrijven ervoor kiezen om geen leaseauto te nemen. Hierdoor krijg je vaak een hoger salaris omdat je baas dan geen extra kosten heeft voor je leaseauto.
In België wordt je sowieso belast op je leasewagen ... ze rekenen minimum 5.000 km privé als je binnen een straal van 25 km woont, 7.500 km privé als je verder dan 25 km woont ... toen ik dus verhuisde en van net buiten die straal (26,8 km) naar net binnen (24,2 km) daalde mijn belasting op mijn wagen dus plots een heel stuk ...
Ze rekenen dit forfait aan omdat woon- werkverkeer wordt beschouwd als privé-verkeer. Een echt domme regeling als je het mij vraagt (zie maar naar mijn situatie) maar ze willen ergens een grens trekken.

Heel dat gedoe omwille van voordeel in natura vind ik trouwens belachelijk. En nu willen ze die nog gaan opvoeren ook omwille van de schade die ze toebrengen aan het milieu? Wat iedereen wel blijkt te vergeten (diegenen dan toch die geen bedrijfswagen hebben) is dat dit een essentieel onderdeel van het loon is en dat dit eigenlijk speciaal gegeven wordt omwille van de torenhoge belastingen die men ons aanrekent (ja, ik betaal meer dan 50% aan belastingen, bruto tov netto). Hierdoor heb je natuurlijk ook iets minder loon (logisch, je hebt een wagen) en dit telt evenmin mee voor (dubbel) vakantiegeld noch dertiende (en in sommige gevallen veertiende) maand ...

Hoe zou plots iedereen steigeren als jullie op een deel van jullie loon plots extra belast werden? De regering heeft gewoon geld nodig en de bedrijfswagens vizeren is makkelijk, ook al omdat ze toch nog steeds een kleinere groep vormen dan de niet-bedrijfswagen gerechtigde ... minder weerstand dus. Momenteel leven we in een samenleving waar koning auto nu eenmaal niet zo populair meer is en het milieu een handige reden voor de regering is voor extra belastingen in te voeren dus ...

Hoe dan ook, als de belasting op bedrijfswagens nog groter wordt koop ik me een eigen wagen ... en vraag ook gewoon 1.000 € loon extra! En dan kan je met een lekker oude bak rondrijden die al helemaal niet milieu-vriendelijk is en een catalysator of partikelfilter is dan ook enkel een extra overbodige kost ... en wat winnen we dan echt?

Bedrijfswagens worden tenminste alle 3 tot 4 jaar vervangen en zijn dus recente modellen met partikelfilters en dergelijke ... misschien moeten de bestuurders er van wel een extra premie krijgen ipv belasting, zou even belachelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

:z
Finwe schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:16:

Opleiding: WO Technische Informatica
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Manufacturer van coole embedded devices ;)
Huidige functie: Embedded software engineer
Vakantiegeld: In tarief
Vakantiedagen: In tarief
Maand salaris(bruto): 8000 Euro

Moet uiteraard nog wat cash vanaf voor pensioen ed, maar wat over blijft is nog steeds meer dan twee keer zoveel als mijn huidige salaris (3200 bruto oid, verdiend bij een welbekende chipbakker in NL).
:z

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Interessante reactie. Ik probeer natuurlijk wel wat te triggeren met mijn post; ik ben vooral benieuwd naar meerdere mensen die dit doen en wat hun salaris/ervaring is. Ik heb vrij weinig posts van freelancers gezien in dit topic. Een van de belangrijkste doelen van dit topic lijkt me toch om te kunnen vergelijken of je een redelijk salaris krijgt voor je functie, je ervaring en de risico's die je loopt.

En voor de mensen die het niet doen/niet zien zitten, is het altijd interessant wat hun redenen dan zijn. Misschien komen mensen met voordelen/nadelen die ik zelf niet bedacht heb. Anyhow, daarvoor kan is het wellicht beter een apart topic voor te openen / in bestaand topic verder te blaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finwe schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:39:
[...]

Interessante reactie. Ik probeer natuurlijk wel wat te triggeren met mijn post; ik ben vooral benieuwd naar meerdere mensen die dit doen en wat hun salaris/ervaring is. Ik heb vrij weinig posts van freelancers gezien in dit topic. Een van de belangrijkste doelen van dit topic lijkt me toch om te kunnen vergelijken of je een redelijk salaris krijgt voor je functie, je ervaring en de risico's die je loopt.

En voor de mensen die het niet doen/niet zien zitten, is het altijd interessant wat hun redenen dan zijn. Misschien komen mensen met voordelen/nadelen die ik zelf niet bedacht heb. Anyhow, daarvoor kan is het wellicht beter een apart topic voor te openen / in bestaand topic verder te blaten ;)
Ik doe het ook en een paar collega's van me ook.....en wat je zegt klopt aardig qua salaris. Alleen moet je nog wel de vrije dagen en ziektedagen meetellen. Deze moet je echt meenemen in je gemiddelde maandelijkse salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Finwe schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:39:
[...]

De reactie is in zoverre terecht dat het posten van een freelance uurloon x 160 uur per maand niet echt interessant is omdat het totaal niet te vergelijken is. Van die bruto omzet moet nog zoveel af dat het uiteindelijke bedrag een stuk lager zal zijn. Denk bijvoorbeeld aan pensioen, ziektekostenverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, vakantiedagen, niet declarabele uren, studiekosten, administratiekosten etc etc.

Uiteraard kun je een topic openen over de voor- en nadelen van zzp-er zijn, maar in dit topic is het verschil te groot om een zinnig vergelijk te maken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zowiezo kun je als ZZP-er pas wat zinnigs over je inkomen zeggen als je al enige tijd bezig bent, zodat je ook beter kunt inschatten hoeveel declarabele uren je daadwerkelijk maakt, en wat je gemiddelde tarief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:20:
Zowiezo kun je als ZZP-er pas wat zinnigs over je inkomen zeggen als je al enige tijd bezig bent, zodat je ook beter kunt inschatten hoeveel declarabele uren je daadwerkelijk maakt, en wat je gemiddelde tarief is.
Klopt, ik doe het nu een tijdje en kan je zeggen dat 4k euro netto echt geen uitzondering is.

Ik denk dat ik nu netto op mijn eigen bankrekening gemiddeld 3750 euro per maand kan bijschrijven. en dan doe ik het nog rustig aan. (lees veel vakantie en vrije dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ben begonnen in deel 1 van dit topic vandaag en heb alles globaal doorgelezen. Ik neem even het referentielijstje mee en geef daarop aan wat ik verdien en gedaan heb in de periodes dat ik werkzaam ben in de IT.

Huidige situatie:

Leeftijd: 29
Opleiding: MBO+ ICT en netwerkbeheer beide succesvol afgesloten op niveau 4
Werkervaring: in totaal ongeveer 5 jaar
Werkgever: grote Zorgverzekeraar
Huidige functie: 2de lijns support
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja + 13e maand
Vakantiedagen: ik ben halverwege dit jaar begonnen en heb inclusief alle vrije dagen nu 109 uur ter beschikking waar ik nog niets van heb opgenomen. Voor een heel jaar kan dit bijna verdubbeld worden -1 maand. (ben iets eerder begonnen dan precies halverwege waardoor ik niet precies op een half jaar uitkom)
13/14e maand of winstuitkering: ja dus, dit staat gelijk aan het vakantiegeld maar word iets zwaarder belast.
GSM: ja
Auto: Ik heb een eigen auto, moet ik op cursus of op locatie werken in een andere vestiging, dan word er een auto gehuurd.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: groepskorting voor verzekering en basiskorting voor iedere werknemer wat ervoor zorgt dat ik zowel tandarts als reguliere verzekering gemaxed heb voor 130 € per maand.
Werkweek: 34 uur
Maand salaris(bruto): 1800

Ik ben het klassieke voorbeeld van iemand die wel zou kunnen maar nooit heeft gewild. Na een aantal pretopleidingen te hebben geprobeerd (SJD en SPW voor de chicks :D) heb ik uiteindelijk als langdurig werkloze een MBO+ traject kunnen volgen via het toenmalige arbeidsbureau. De opleiding was echt prut (1 keer windows NT 4 installeren en dat was t) maar wel veel leuke vrienden aan over gehouden.
Affijn, stage gelopen bij (toen) Essent en daar ook een verschrikkelijk leuke tijd gehad. Helaas kon ik daar niet blijven, maar dit was al bekend voor ik aan de stage begon. Ben begonnen als helpdeskmedewerker (1e en 2de lijns) op een soort universiteit in mijn woonplaats. Hier verdiende ik toen 1200-1300 gulden netto per maand (bruto durf ik het echt niet meer te zeggen).
Na een tijd werkloos geweest en begonnen bij een lokale IT boer. Hier verdiende ik toen 1200 € bruto als startsalaris wat na 2,5 jaar opliep tot 1450 € bruto (netto hield ik hier 1200 € aan over inclusief overwerk reiskostenvergoeding etc).
Als buitendienstmonteur beschikte ik daar over een auto v.d. zaak waar ik niet prive in reed, een gsm en een laptop, maar om nou te zeggen dat dat de punten waren die het de moeite waard maakten: nee ;) Wel ontzettende leuke collega's.
Hier ben ik ook weggegaan na verloop van tijd en na enige tijd begonnen bij mijn huidige bedrijf waar bovenstaande lijst op toepassing van is.

Al met al klaag ik op dit moment niet, zeker omdat het lastig genoeg was om werk te vinden. Heb zelf het gevoel dat ik nu onder mijn niveau werk MAAR ik heb doorgroeimogelijkheden richting netwerkbeheer en dat maakt het leuk en interessant. Heb net mijn ITIL cursis afgerond en ga binnenkort starten met een MCSE traject.

Ik ga met plezier naar mijn werk en vind dat eigenlijk veel belangrijker dan een dik salaris.

Edit: typoooos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:10:

Ik ga met plezier naar mijn werk en vind dat eigenlijk veel belangrijker dan een dik salaris.

Helemaal mee eens!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 25
Opleiding: MBO Niveau 4 kantoor automatisering, MCDST, ITIL, (MCSA bezig)
Werkervaring: 4 jaar bedrijfsleider pc zaak
Werkgever: Detacheering
Huidige functie: Servicedesk Medewerker
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee, €0,18 p/km of volledige Reiskosten vergoeding openbaar vervoer op basis 2e klasse
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloonregeling of levensloop en pensioenregeling,
Maand salaris(bruto): 1600

Hoop in oktober te horen te krijgen dat ik bij dit bedrijf kan blijven en dan zal er vast meer mogelijk zijn alleen weet ik niet precies over hoeveel ik na zo moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik beide kan combineren (dik salaris EN met plezier naar mijn werk) dan heb ik het helemaal voor elkaar! Ach, je moet toch altijd ergens naartoe werken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
P_de_B schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:08:
[...]

De reactie is in zoverre terecht dat het posten van een freelance uurloon x 160 uur per maand niet echt interessant is omdat het totaal niet te vergelijken is. Van die bruto omzet moet nog zoveel af dat het uiteindelijke bedrag een stuk lager zal zijn. Denk bijvoorbeeld aan pensioen, ziektekostenverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, vakantiedagen, niet declarabele uren, studiekosten, administratiekosten etc etc.

Uiteraard kun je een topic openen over de voor- en nadelen van zzp-er zijn, maar in dit topic is het verschil te groot om een zinnig vergelijk te maken.
Goed punt, ik had ook wat meer kunnen posten over die punten; ik werk wel via een Tijdelijke arbeidsovereenkomst (TAO), dus ik hoef geen arbeidsongeschiktheid en administratiekosten ed te rekenen. Pensioen blijft natuurlijk wel staan, alsmede vakantiedagen. Op basis van een 40-urige werkweek met 25 vakantiedagen lijkt 6000 bruto me dan een redelijke schatting van wat er overblijft, al moet de praktijk dat nog uitwijzen natuurlijk.

Daarnaast zie ik de opmerking dat een leuke baan veel belangrijker is dan een goed salaris,
en daar ben ik het absoluut mee eens - een goed salaris hoeft ook niet automatisch te betekenen dat je geen leuke baan hebt. Ik had al een erg leuke baan in loondienst, en ga nu gewoon iets vergelijkbaars doen wat me echt ontzettend fun lijkt - ik ruil alleen salaris voor wat meer risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:07:
[...]

Maar als ik beide kan combineren (dik salaris EN met plezier naar mijn werk) dan heb ik het helemaal voor elkaar! Ach, je moet toch altijd ergens naartoe werken he ;)
Ben ik ook met je eens.

Maar plezier gaat voorop.

Niet dat je 15.000 euro (bruto dan wel he) per maand verdient en dat je na 1 jaar mentaal helemaal op bent zodat je geld kan uitgeven aan mensen die je weer moeten oplappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:11:
[...]

Ben ik ook met je eens.

Maar plezier gaat voorop.

Niet dat je 15.000 euro (bruto dan wel he) per maand verdient en dat je na 1 jaar mentaal helemaal op bent zodat je geld kan uitgeven aan mensen die je weer moeten oplappen.
Precies.. daarom heb ik bewust gekozen om NIET bij een detacheerder te werken omdat ik daar neit zo voor in de wieg ben gelegd. Voor mijn carriere niet zon goed plan, maar ik voel me gewoon erg prettig als ik 1 keer op mijn plek zit. Ook heb ik vroeger een tijd in het midden van het land gewerkt en dan was ik per dag minimaal 2,5 uur reistijd kwijt (die niet werd vergoed natuurlijk!) Ook dat heb ik er niet voor over. Ik investeer liever in de opleidingen waar ik nu mee bezig ben en hoop zo een stapje verder te komen. Lukt dat niet, ben ik nog steeds redelijk tevreden.

Ik wil hiermee niet zeggen dat diegene die WEL investeerd in reistijd en bij grote detacheerders wil werken een idioot ofzo is, maar mij persoonlijk ligt het niet.
Ieder zijn ding en vind het allang leuk dat ik hier kan zien wie wat verdiend... Als ik het globaal bekijk, liggen de salarissen per functie redelijk dicht bij elkaar, uitschieters uitgezonderd natuurlijk.

Soms zie ik wel een leuke opmerking zoals (ben even de naam kwijt) van iemand die zijn salaris flexibel in kon delen.. Zou iemand me even kunnen uitleggen wat dat betekend? Want dat snap ik niet helemaal namelijk.. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

rwb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:20:
Ik ben nu ongeveer een jaar bezig als ZZP-er (eensmanszaak) en gemiddeld zit ik op 3000 euro per maand netto en ben nu 20. Natuurlijk komen er nog wat kosten bij enzo. Maar ook dan doe ik het nog best rustig. Komt zelden voor dat ik een hele week echt elke dag ergens op locatie aan het werk ben, die weken zijn er wel maar dan is het ook meteen 60-70 uur ofzo.

Waar je rekening mee moet houden is dat je voldoende werk hebt voor de komende tijd, de eerste 3 jaar geen hypotheek kan krijgen over het algemeen en dat je natuurlijk iets grilliger inkomstenpatroon hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door LauPro op 15-08-2007 15:55 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:20:
[...]
Soms zie ik wel een leuke opmerking zoals (ben even de naam kwijt) van iemand die zijn salaris flexibel in kon delen.. Zou iemand me even kunnen uitleggen wat dat betekend? Want dat snap ik niet helemaal namelijk.. Alvast bedankt!
Het komt er gewoon op neer (vrij simpel gezegd) dat je salaris in kan ruilen tegen vrije dagen, een auto of andere extras. Ook kan je eventueel vrije dagen verkopen. Het is eigenlijk gewoon een systeem waar je zelf kan bepalen aan welke doelen je je salaris uit wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
rwb schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:56:
[...]

Het komt er gewoon op neer (vrij simpel gezegd) dat je salaris in kan ruilen tegen vrije dagen, een auto of andere extras. Ook kan je eventueel vrije dagen verkopen. Het is eigenlijk gewoon een systeem waar je zelf kan bepalen aan welke doelen je je salaris uit wilt geven.
Ook wel bekend als het cafetariamodel.

Verwijderd

Leeftijd: 22
Opleiding: Informatiedienstverlening & -Management (HBO)
Werkervaring: +/- 1,5 jaar stage tijdens opleiding
Werkgever: Grote ICT dienstverlener
Huidige functie: Servicedesk Analyst
Laptop: nope
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 28 (als ik het goed heb)
13/14e maand of winstuitkering: In ieder geval wel winstuitkering
GSM: nee
Auto: nee
Collectieve (zorg)verzekeringen
ITIL foundation, MCDST, MCSA & MCSE opleiding op kosten van de baas
Reiskosten vergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2000,- (+ evt. toelage voor nachtdienst etc.)

Al met al ben ik er niet ontevreden mee, zeker omdat ik in het zuiden werk waar minder aanbod is in de ICT sector. Wil hier komende tijd werkervaring opdoen en dan zien we wel verder.... :)

Overigens kan ik per functioneringsgesprek in totaal €150,- meer gaan verdienen als je voldoet aan een aantal punten (teamfunctioneren, certificaten behalen etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 03:01 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Abom schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:11:
[...]
Ook wel bekend als het cafetariamodel.
En dat is bij de overheid (in ieder geval de gemeente Amsterdam) een heel normaal iets :) . (Staat dan weer tegenover dat die niks aan reiskosten/lease-auto's/etc doen :( ).

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:30:
[...]

klopt laag salaris, hoge bonus :)
Daar zijn we nu natuurlijk wel benieuwd naar, ook omdat het anders onduidelijk is of je veel verdient of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Opleiding: MBO ICT beheerder 4
Werkervaring:1 jaar
Werkgever: niet relevent
Huidige functie: support engineer
13/14e maand of winstuitkering:week nie
GSM: €25,- p.m
Auto: €300,- p.m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Certificaten, Huis(400 p.m)
Maand salaris(bruto):1100

ik geloof dat ik redelijk netjes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:39:

Ik snap het stukje 'Huis (400 p.m.)' niet.
Betaald je baas 400,- p/m voor je huis, of gaat dat van je loon af. :?

Als het van je loon afgaat kun je nog wel 500,- euro bruto p/m meer gaan verdienen, als je baas het betaald zit je niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online

Inderdaad daar begint iedereen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:10:

Klopt inderdaad maar Ik vind dat je er ook rekening mee moet houden dat je een behoorlijk stuk uit je leven opoffert om te werken. En wat is een dik salaris volgens jou?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het sluit elkaar niet uit hoor, meer salaris en plezier in je werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
endless schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:28:
[...]

Ik snap het stukje 'Huis (400 p.m.)' niet.
Betaald je baas 400,- p/m voor je huis, of gaat dat van je loon af. :?

Als het van je loon afgaat kun je nog wel 500,- euro bruto p/m meer gaan verdienen, als je baas het betaald zit je niet slecht.
Mijn baas betaald me huur/gas/water/licht/internet. betaal zelf alleen boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:03:
[...]

Mijn baas betaald me huur/gas/water/licht/internet. betaal zelf alleen boodschappen.
Dan zit je inderdaad op een goed salaris! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

En dan vul je in "Werkgever: niet relevant"? Waar is dat, want dan zou hij mijn huis(je) ook kunnen betalen :) :P )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:25:
Beste mensen, ik kreeg onlangs het onderstaande aanbod:

Leeftijd: 27
Opleiding: WO Filosofie, HBO+ projectmanagement, informatiekunde
Werkervaring: 3 jaar consultancy/projectleiding m.b.t. ontwikkeling webdiensten (non-profit)
Werkgever: groot IT consultancy
Huidige functie: business analyst
Laptop: ja
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Auto: ja (735/maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonus 3000/jaar
Maand salaris(bruto): 2204 (+ 209 pensioen + 55 onkosten)

Wat denken jullie ervan? Doen :) ? Of stevig onderhandelen :'( ?
Waar werk jij ergens dan?? :)
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.