Nou, ben begonnen in deel 1 van dit topic vandaag en heb alles globaal doorgelezen. Ik neem even het referentielijstje mee en geef daarop aan wat ik verdien en gedaan heb in de periodes dat ik werkzaam ben in de IT.
Huidige situatie:
Leeftijd: 29
Opleiding: MBO+ ICT en netwerkbeheer beide succesvol afgesloten op niveau 4
Werkervaring: in totaal ongeveer 5 jaar
Werkgever: grote Zorgverzekeraar
Huidige functie: 2de lijns support
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja + 13e maand
Vakantiedagen: ik ben halverwege dit jaar begonnen en heb inclusief alle vrije dagen nu 109 uur ter beschikking waar ik nog niets van heb opgenomen. Voor een heel jaar kan dit bijna verdubbeld worden -1 maand. (ben iets eerder begonnen dan precies halverwege waardoor ik niet precies op een half jaar uitkom)
13/14e maand of winstuitkering: ja dus, dit staat gelijk aan het vakantiegeld maar word iets zwaarder belast.
GSM: ja
Auto: Ik heb een eigen auto, moet ik op cursus of op locatie werken in een andere vestiging, dan word er een auto gehuurd.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: groepskorting voor verzekering en basiskorting voor iedere werknemer wat ervoor zorgt dat ik zowel tandarts als reguliere verzekering gemaxed heb voor 130 € per maand.
Werkweek: 34 uur
Maand salaris(bruto): 1800
Ik ben het klassieke voorbeeld van iemand die wel zou kunnen maar nooit heeft gewild. Na een aantal pretopleidingen te hebben geprobeerd (SJD en SPW voor de chicks

) heb ik uiteindelijk als langdurig werkloze een MBO+ traject kunnen volgen via het toenmalige arbeidsbureau. De opleiding was echt prut (1 keer windows NT 4 installeren en dat was t) maar wel veel leuke vrienden aan over gehouden.
Affijn, stage gelopen bij (toen) Essent en daar ook een verschrikkelijk leuke tijd gehad. Helaas kon ik daar niet blijven, maar dit was al bekend voor ik aan de stage begon. Ben begonnen als helpdeskmedewerker (1e en 2de lijns) op een soort universiteit in mijn woonplaats. Hier verdiende ik toen 1200-1300
gulden netto per maand (bruto durf ik het echt niet meer te zeggen).
Na een tijd werkloos geweest en begonnen bij een lokale IT boer. Hier verdiende ik toen 1200 € bruto als startsalaris wat na 2,5 jaar opliep tot 1450 € bruto (netto hield ik hier 1200 € aan over inclusief overwerk reiskostenvergoeding etc).
Als buitendienstmonteur beschikte ik daar over een auto v.d. zaak waar ik niet prive in reed, een gsm en een laptop, maar om nou te zeggen dat dat de punten waren die het de moeite waard maakten: nee

Wel ontzettende leuke collega's.
Hier ben ik ook weggegaan na verloop van tijd en na enige tijd begonnen bij mijn huidige bedrijf waar bovenstaande lijst op toepassing van is.
Al met al klaag ik op dit moment niet, zeker omdat het lastig genoeg was om werk te vinden. Heb zelf het gevoel dat ik nu onder mijn niveau werk MAAR ik heb doorgroeimogelijkheden richting netwerkbeheer en dat maakt het leuk en interessant. Heb net mijn ITIL cursis afgerond en ga binnenkort starten met een MCSE traject.
Ik ga met plezier naar mijn werk en vind dat eigenlijk veel belangrijker dan een dik salaris.
Edit: typoooos