Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 71.566 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er bekend uit

Ik dacht dat het leasebedrag 717 p/mnd was O-)

ps.

Heerlijk die whitepages >:)

[ Voor 88% gewijzigd door Viper® op 31-07-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kleine update m.b.t. functie en vakantiedagen.

Leeftijd: 21
Werkervaring: 2 jaar (excl. half jaar stage)
Werkgever: grootste wereldwijde weerbedrijf, operations afdeling Europa
Huidige functie: ontwerp en R&D meteorologische toepassingen, vanaf medio september operationeel meteoroloog
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): € 2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:58
Benlanka;

wat voor opleiding heb jij ? 2400 voor een 21jarige vind ik namelijk vrij netjes :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tonnetje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:20:
Benlanka;

wat voor opleiding heb jij ? 2400 voor een 21jarige vind ik namelijk vrij netjes :)
Ik gok iets in de richting van meteorologie :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Mijn hoogste opleiding is MBO niveau 4, applicatieontwikkelaar. Wat betreft meteorologie heb ik me gedurende vele jaren autodidactisch opgewerkt tot min of meer WO niveau (echter vanuit de praktijk benaderd dus geen echte vergelijking mogelijk). Dit laatste is niet mijn eigen inschatting maar van collegae en belangrijker via assessment vastgesteld. Vandaar dat ik nu ook meteoroloog mag worden.

[ Voor 22% gewijzigd door MeteoVir op 01-08-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
MeteoVir schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:55:
Mijn hoogste opleiding is MBO niveau 4, applicatieontwikkelaar. Wat betreft meteorologie heb ik me gedurende vele jaren autodidactisch opgewerkt tot min of meer WO niveau (echter vanuit de praktijk benaderd dus geen echte vergelijking mogelijk). Dit laatste is niet mijn eigen inschatting maar van collegae en belangrijker via assessment vastgesteld. Vandaar dat ik nu ook meteoroloog mag worden.
Je bent 21, je hebt een 4 jarige studie afgerond op een ander gebied en je hebt 2 jaar werk ervaring.
Hoe kom je aan je vele jaren om je zelf tot WO op te werken? Dmv. Hobby oid?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Meteorologie was altijd al mijn hobby. Opgewerkt als in: kennis opgedaan, trouwens. Ben ook altijd al goed geweest in leren, schoolwerk was gemakkelijk en de resterende vrije tijd heb ik grotendeels gespendeerd aan het doornemen van dictaten, studieboeken (gekocht of geleend van ex-studenten), veel vragen stellen aan professionals en vrienden die meteorologie studeren, trainen van begripskennis, et cetera. Dat werd nog gemakkelijker toen ik bij mijn huidige werkgever ging werken, natuurlijk. Je kan 's avonds gaan gamen maar ik lees en verdiep me liever ;). Maar goed, dit topic is niet bedoeld voor een uitgebreide levensbeschrijving volgens mij :).

[ Voor 3% gewijzigd door MeteoVir op 01-08-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBert
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Leeftijd: 24
Opleiding: Bachelor Handelswetenschappen en bedrijfskunde, optie Toegepaste Informatica
Werkervaring: 2 jaar (excl. 3 maand stage)
Werkgever: leverancier voor administratieve ziekenhuissoftware
Huidige functie: Officieel: Programmeur-Analist; Wat doe ik?
- Diensten opstarten (gevraagde aanpassingen uitvoeren, opleidingen geven, technische problemen oplossen )
- Onze software linken met andere software (hetzij via files (HL7, XML), Socket, COM objecten, ...); beeldsystemen en spraakherkenning
- Support van de bestaande diensten
- Migratie van data (van oud systeem naar ons systeem)
Dit voor diensten Radiologie (moet 24/7 draaien), Nucleaire Geneeskunde en Anatome Pathologie
Vooral bezig dus met medische informatie dat altijd correct moet zijn.
Vakantiegeld: ja (92% van maandloon)
Vakantiedagen: 33,5 (+ overuren; nu nog 43 dagen staan)
13e maand of winstuitkering: ja (geen winstuitkering)
GSM: Neen
Auto: Neen (km vergoeding bij verplaatsingen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering
Werkweek: 38
Maand salaris(bruto): € 2200 (+ 200 EUR netto en belastingvrij forfetaire onkostenvergoeding)
Werkdruk: zeer hoog; slechts met 2 personen (collega en ik) houden we 22 diensten draaiende...
Land: België

Loon is niet bespreekbaar; onze "firma" is een intercommunale/vereniging die werkt met vaste barema's en zonder winst.

[ Voor 6% gewijzigd door deBert op 02-08-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

deBert schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:27:
Vakantiegeld: ja (92% van maandloon)
Dat is dus minder dan 8% (7 2/3 % om precies te zijn); meer dan 8% kom ik wel tegen, maar minder niet. Mag dat eigenlijk wel?
Vakantiedagen: 33,5 (+ overuren; nu nog 43 dagen staan)
Werkweek: 38
Komen die 33,5 uur, omdat je 40 uur werkt en daardoor 13 ATV-dagen hebt? Als dat het geval is, vind ik de hoeveelheid vrije dagen ook wat karig (want dan is het 20,5 vrije dagen + 13 ATV).
Mijn werkweek is nu ook 38 (maar werk er altijd 40), en heb daardoor 25 vrij + 13 ATV = 38.

Ik zal mijn lijstje ook even posten:
Leeftijd: 27
Opleiding: Elektrotechniek (Technische computerkunde)
Werkervaring: 4 jaar als software programmeur
Land: NL (Randstad)

Tot 1 oktober:
Werkgever: Tuinbouwleverancier
Huidige functie: Programmeur
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 13 (ATV)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee, maar wel € 0,19 per km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Groot deel van het pensioen wordt betaald
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): Tot 1 juli: € 2350, per 1 juli: € 2650

Per 1 oktober:
Werkgever: Petrochemisch ingenieursbureau
Nieuwe functie: Website designer/Software developer
Laptop: Indien nodig (waarschijnlijk wel)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: "persoonlijk prestatie- en bedrijfsresultaat gerelateerde bonus", gemiddeld een maandsalaris
Auto: Nee, maar wel € 0,19 per km (bedrijf ligt wel 5 km van m'n huis)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aanvullende ziektekostenpakketten worden voor 50% betaald, diverse sportfaciliteiten tegen gereduceerd tarief (geen idee wat of waar), collectieve autoverzekering
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 2950
En af en toe naar Parijs voor overleg op het hoofdkantoor; heel vervelend. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door MrSleeves op 02-08-2007 13:57 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 00:19
MrSleeves schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:26:
[...]

Dat is dus minder dan 8% (7 2/3 % om precies te zijn); meer dan 8% kom ik wel tegen, maar minder niet. Mag dat eigenlijk wel?

[...]

Komen die 33,5 uur, omdat je 40 uur werkt en daardoor 13 ATV-dagen hebt? Als dat het geval is, vind ik de hoeveelheid vrije dagen ook wat karig (want dan is het 20,5 vrije dagen + 13 ATV).
Mijn werkweek is nu ook 38 (maar werk er altijd 40), en heb daardoor 25 vrij + 13 ATV = 38.
Karig?

Ik denk dat er meer mensen minder dagen hebben dan meer. Het wettelijk minimum dagen is dacht ik 20.

Ik heb er 26, 40 urige werkweek (geen ADV, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

blue eyes schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:45:
[...]

Karig?

Ik denk dat er meer mensen minder dagen hebben dan meer. Het wettelijk minimum dagen is dacht ik 20.
Ja, want er staat de vraag bij of die 33,5 uur komen vanwege de 38 urige werkweek. Als je er standaard wel 40 werkt (wat ik dus ook doe), werk je altijd 2 uur teveel. Dat zijn dan al 13 dagen. Dan heb je dus officieel 20,5 vakantiedagen, de rest is een sigaar uit eigen doos in weze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:26:
[...]

[...]
Hij komt uit Brugge, misschien werkt het in Belgie anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:47:
[...]

Hij komt uit Brugge, misschien werkt het in Belgie anders.
Zucht waarom zeggen die Belgen dat nooit meteen :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25

flanger

That Guy

Tylen schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:03:
[...]

Zucht waarom zeggen die Belgen dat nooit meteen :(
Is idd een goed idee dat zowel Belgen maar ook Nederlanders (Tweakers.Net is nog altijd geen exclusieve, Hollandse site naar mijn weten :) ) vermelden in welk land men werkzaam is. Dat vergelijkt ook makkelijker als men het topic "screent" (nu let ik zelf vooral op studierichtingen als MBO, Bachelor, ... om te achterhalen van welk land men komt).

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

flanger schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:33:
[...]

Is idd een goed idee dat zowel Belgen maar ook Nederlanders (Tweakers.Net is nog altijd geen exclusieve, Hollandse site naar mijn weten :) ) vermelden in welk land men werkzaam is. Dat vergelijkt ook makkelijker als men het topic "screent" (nu let ik zelf vooral op studierichtingen als MBO, Bachelor, ... om te achterhalen van welk land men komt).
Dan stel ik voor dat iedereen die dit leest ff zijn eigen post aanpast en de openingspost ook ff bijgewerkt wordt... Dan copy-pasted iedereen meteen een goede opzet.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mede door de verschillen in belastingen tussen Nederland en België vind ik het niet echt interessant hoe deze dingen in België liggen... Heel leuk als je bruto 300 meer verdient en netto 300 minder (of andersom) ;)

Tevens zit de arbeidsmarkt vast ook enigszins anders in elkaar.

NOFI natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBert
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo iedereen,
Ik werk 38u/week (geen 40), dus 33,5 dagen (d.i. om ondere andere verlof te kunnen nemen met 2e kerstdag, 2e nieuwjaarsdag, ... de niet officiële feestdagen).
Daarbij komt wel dat ik iedere minuut dat ik langer werk per dag dan 7u36 wel terugkrijg. Zo zal ik dit jaar door die regeling ongeveer 50 dagen verlof hebben in totaal (incl overuren dan). Werk je een dag maar 7u, dan wordt wel 36min afgetrokken.
Bruto heb ik bijna 2200 EUR, netto komt dat op +/- 1330 EUR + 200 EUR forfetaire onkostenvergoeding + kmvergoeding voor verplaatsingen ( à 0,2940 EUR/km). Door de grote afhouding krijg ik altijd nog een beetje terug van de belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:48:
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: hbo bedrijfskundige informatica
Werkervaring: < 1 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: junior projectmanagement assistent (junior management consultant)

Auto v/d zaak: ja, 717 p/maand. Indien onder budget krijg je 50% opgeteld bij bruto salaris. max 13.500 prive kilomers. Je zit vast aan het lease contract voor 4 jaar met boete clausule.
Laptop v/d zaak: ja, of internetvergoeding voor thuis 10 euro p/maand.
Vakantiegeld: Ja 8,3%
Vakantiedagen: ~ 27 (volgens mij) + extra dagen wanneer langer in dienst.
GSM: alleen op aanvraag, alleen voor zakelijk gebruik

Maandsalaris: 2000 bruto
13/14e maand of winstuitkering: nee, wel bonusregeling op basis van prestatie, eenmaal per jaar. dit is geen billabilety bonus.

[knip]
Welkom @LCMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:32:
Leeftijd:28
Opleiding: Commerciele Economie
Werkervaring: 0.5 jaar
Werkgever: Business Intelligence leverancier
Huidige functie: Account Manager
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,33 %
13/14e maand of winstuitkering: nee
Bonusregeling: 50% individueel 50% groepsbonus / totaal max 9000 euro p.j.
GSM: Ja
Auto: Ja (895 p.m.)
Werkweek: 40 u
Maand salaris(bruto): 2350 euro

Redelijk goed allemaal maar niet om over naar huis te schrijven, maar ben net begonnen en heb nog geen ervaring. Zie dit als een springplank.
gezien je leeftijd misschien niet hoog, maar gezien je werkervaring lijkt me dit een zéér goed startsalaris. Al zul je behoorlijk wat bijtelling hebben met de leaseauto die je met bovenstaand bedrag kan leasen :) Krijg je als je onder je leasebedrag leas-ed het verschil bruto terug op je salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:46:
[...]

gezien je leeftijd misschien niet hoog, maar gezien je werkervaring lijkt me dit een zéér goed startsalaris. Al zul je behoorlijk wat bijtelling hebben met de leaseauto die je met bovenstaand bedrag kan leasen :) Krijg je als je onder je leasebedrag leas-ed het verschil bruto terug op je salaris?
Waarom?

Je kan ook een goedkope wagen kiezen en helemaal volgooien met luxe ;). Derhalve lage cataloguswaarde, hoge leaseprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
deBert schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:40:
Bruto heb ik bijna 2200 EUR, netto komt dat op +/- 1330 EUR + 200 EUR forfetaire onkostenvergoeding + kmvergoeding voor verplaatsingen ( à 0,2940 EUR/km). Door de grote afhouding krijg ik altijd nog een beetje terug van de belastingen.
€2200 bruto komt volgens mij meer in de buurt van de €1700 netto in plaats van €1330. Volgens mij ben jij uitgegaan van een verkeerd tarief (40%) uitgegaan en ben je heffingskorting en arbeidskorting vergeten. Inclusief vervoedingen kom je dus in de buurt van de €2000 netto volgens mij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Je had meegekregen dat'ie een Belg is, he... ;)
Overigens kreeg ik € 1625 netto met € 2350 bruto (in NL dus). Dus 1700 is wel wat optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrSleeves schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:51:
Nee..... 8)7 En ik hoor altijd maar van iedereen dat we in Nederland het meeste belasting betalen van alle landen ter wereld. Blijkt dus mee te vallen.
Overigens kreeg ik € 1625 netto met € 2350 bruto (in NL dus). Dus 1700 is wel wat optimistisch.
Ik ben ook een echte optimist.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
MrSleeves schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:51:
Kan wel kloppen, met 2350 bruto had ik ook iets van 1500 netto over.
Daar was me veel te dure leaseauto dan vanaf getrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
Viper® schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:55:
[...]

Kan wel kloppen, met 2350 bruto had ik ook iets van 1500 netto over.
Daar was me veel te dure leaseauto dan vanaf getrokken :P
Het is handig om, bijvoorbeeld als je een andere baan aangeboden krijgt, te vragen om een bruto/netto berekening. Dan weet je wat er aan het eind van de maand binnen komt. Natuurlijk wel goed letten op inhoudingen e.d. die je soms wel soms niet zelf nog moet betalen :).

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik kreeg onlangs het onderstaande aanbod:

Opleiding: WO Filosofie, HBO+ projectmanagement, informatiekunde
Werkervaring: 3 jaar consultancy/projectleiding m.b.t. ontwikkeling webdiensten (non-profit)
Werkgever: groot IT consultancy
Huidige functie: business analyst
Vakantiedagen: 26
Auto: ja (735/maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonus 3000/jaar
Maand salaris(bruto): 2204 (+ 209 pensioen + 55 onkosten)

Wat denken jullie ervan? Doen :) ? Of stevig onderhandelen :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik zou zeggen, niet slecht gezien je leeftijd. Ook secundaire arbeidsvoorwaarden zien er niet slecht huit. Pensioen/onkosten/auto/bonus

Tegenbod van 2300 rond doen ?
Spoetnik385 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:04:
[...]

Het is handig om, bijvoorbeeld als je een andere baan aangeboden krijgt, te vragen om een bruto/netto berekening. Dan weet je wat er aan het eind van de maand binnen komt. Natuurlijk wel goed letten op inhoudingen e.d. die je soms wel soms niet zelf nog moet betalen :).
Klopt
Bruto is leuk, maar netto is geheel afhankelijk van dingen zoals pensioen/zorg/vergoeding/leaseauto
ook een bonusregeling of netto onkostenvergoeding tikken flink aan.
Nou is de leaseauto redelijk nauwkeurig te berekenen, maar vaak kun je inderdaad een proefberekening van je salarisstrookje krijgen.

Zo kan het zijn dat je er een paar honder bruto op vooruit gaat, maar het netto omgerekend dan 'maar' 50 euro blijkt te zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Viper® op 03-08-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-weg-

[ Voor 99% gewijzigd door Viper® op 03-08-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:25:
Beste mensen, ik kreeg onlangs het onderstaande aanbod:

Opleiding: WO Filosofie, HBO+ projectmanagement, informatiekunde
Werkervaring: 3 jaar consultancy/projectleiding m.b.t. ontwikkeling webdiensten (non-profit)
Werkgever: groot IT consultancy
Huidige functie: business analyst
Vakantiedagen: 26
Auto: ja (735/maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonus 3000/jaar
Maand salaris(bruto): 2204 (+ 209 pensioen + 55 onkosten)

Wat denken jullie ervan? Doen :) ? Of stevig onderhandelen :'( ?
Je moet het wel hebben van de extra's. Als ik het vergelijk met mijn toekomstige salaris (MrSleeves in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."), dan kan er wel wat bij. Ik had dan wel het voordeel dat het onderhandelen voor me werd gedaan en dat is echt nog op het randje geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 03-08-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
battler schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:19:
Ik heb een vermoeden dat dat CCIE ook wel aantikt ;)
Denk je... :) Misschien is het nu wel een goed idee om te de freelance in te gaan aangezien ik veel zekerheid van werk zou hebben... aan de andere kant al dat papier werk.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had zelf het idee dat er wel wat bij m'n brutosalaris bij zou kunnen; ca. 2650 lijkt me redelijk.

Ter vergelijking, mijn huidige functie is:

Werkgever: Non-profit Adviesbureau
functie: Sr. adviseur/Business Consultancy m.b.t. webdiensten
13/14e maand of winstuitkering: 1% per jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Maand salaris(bruto): € 3000

Maar ja, daar word ik helemaal gek! Dus nu wat anders zoeken.
Omdat in de nieuwe functie mijn autokosten wegvallen (350/maand), zou ik met 2650 ongeveer even veel overhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:48:
Je kan ook een goedkope wagen kiezen en helemaal volgooien met luxe ;). Derhalve lage cataloguswaarde, hoge leaseprijs.
Ehm, opties tellen ook mee bij je cataloguswaarde. Ergo, veel opties bij goedkope auto = hoge cataloguswaarde en dus hoge bijtelling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:04:
[...]
Ehm, opties tellen ook mee bij je cataloguswaarde. Ergo, veel opties bij goedkope auto = hoge cataloguswaarde en dus hoge bijtelling....
Klopt. Maar...

Maar je hebt daarin wel mogelijkheden. Ik zie het veel collega's doen.

Voorstel:
Wellicht bij het standaardrijtje aangeven als je onder je norm leased dit bedrag bruto erbij krijgt? Kan erg interessant zijn! Moet wel de werkgever vermeld worden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door blue eyes op 03-08-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

blue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:22:
[...]

Wellicht bij het standaardrijtje aangeven als je onder je norm leased dit bedrag bruto erbij krijgt? Kan erg interessant zijn! Moet wel de werkgever vermeld worden ;)
Kan toch gewoon bij Auto of Andere secundaire arbeidsvoorwaarden? Anders kan je wel bezig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:55:
Had zelf het idee dat er wel wat bij m'n brutosalaris bij zou kunnen; ca. 2650 lijkt me redelijk.
Ik vind het zelfs vrij weinig. Ik kan natuurlijk niet alles vergelijken, maar bij ons verdient een beginnende programmeur van 22 die net van de universiteit komt al 2200 euro.

En als je goed je best doet, zit je na een jaar al aan de 2400...

Volgens mij is het aanbod dat ze jou doen niet marktconform.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hillie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:36:
Ik vind dat zo schappelijk niet, er zijn hopen werkgevers die een volledig premievrij pensioen aanbieden (waarbij je dus zelf 0% betaalt) en met vergelijkbare beloningen komen.
Er zijn ook genoeg werkgevers -zeker in de IT- die helemaal niets aan je pensioen bijdragen. Ik heb nu pas mijn 1e werkgever die 50% bijdraagt. Heb het altijd zelf moeten betalen en regelen. Kweenie eens hoe zoiets precies in zijn werk gaat. Volgens mij betaalt de werkgever dan de helft van je pensioen met brutosalaris, zodat je ergens dus 33%-50% (afhankelijk van je belastingschaal) van de helft van je pensioen niet zelf hoeft te betalen (ofzoiets)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

FunkyTrip schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

Er zijn ook genoeg werkgevers -zeker in de IT- die helemaal niets aan je pensioen bijdragen. Ik heb nu pas mijn 1e werkgever die 50% bijdraagt. Heb het altijd zelf moeten betalen en regelen. Kweenie eens hoe zoiets precies in zijn werk gaat. Volgens mij betaalt de werkgever dan de helft van je pensioen met brutosalaris, zodat je ergens dus 33%-50% (afhankelijk van je belastingschaal) van de helft van je pensioen niet zelf hoeft te betalen (ofzoiets)
Da's gewoon het handige van veel van die werkgevers: Hun (aankomend) personeel weet vaak niet eens wat er speelt. Er zijn inderdaad genoeg werkgevers die niks doen, maar er zijn er ook genoeg die wel wat doen. Wat is dan handig als referentie aan te houden? ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:08:
Volgens mij betaalt de werkgever dan de helft van je pensioen met brutosalaris, zodat je ergens dus 33%-50% (afhankelijk van je belastingschaal) van de helft van je pensioen niet zelf hoeft te betalen (ofzoiets)
Nee, zoiets houdt in dat de werkgever de helft van de pensioenpremie betaalt.
De andere helft betaal je zelf, en dat gaat dan inderdaad uit je bruto loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Het is ook helemaal niet erg of je werkgever wel of niet je pensioen betaald? Het moet of rechtsom of linksom betaald worden. Als de werkgever minder betaald moet je zelf een beter primair salaris bedingen en zelf de verantwoordelijkheid nemen aanvullend te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
blue eyes schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:47:
Het is ook helemaal niet erg of je werkgever wel of niet je pensioen betaald? Het moet of rechtsom of linksom betaald worden. Als de werkgever minder betaald moet je zelf een beter primair salaris bedingen en zelf de verantwoordelijkheid nemen aanvullend te verzekeren.
True

Mocht je werkgever niets aan je pensioen betalen, wat betaal je dan zelf zoal privé 250 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Viper® schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:54:
[...]

True

Mocht je werkgever niets aan je pensioen betalen, wat betaal je dan zelf zoal privé 250 ?
Hangt af van wat voor programma je kiest en je salaris natuurlijk. :)

Mijn werkgever dumpt maandelijks omgerekend ongeveer 750 euro in een pensioenverzekering voor me. Dat zou betekenen dat ik toch fors meer zou moeten vangen iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Leeftijd: 20
Opleiding: MBO niv. 4 Technische Informatica, ITIL, Prince2, CCNA
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: " Netwerk Manager"
Laptop: nee
GSM: nee, wel mogelijk
Auto: ja, seat ibiza
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Maand salaris(bruto): 1900

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Hillie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:32:
[...]

Mijn werkgever dumpt maandelijks omgerekend ongeveer 750 euro in een pensioenverzekering voor me. Dat zou betekenen dat ik toch fors meer zou moeten vangen iedere maand.
Dat lijkt me niet weinig! Een erg mooie secondaire arbeidsvoorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

blue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:48:
[...]
Waarom?

blijkbaar geen kennis van hoe het werkt :)

Ik weet niet wat hij voor 895,- kan leasen maar bij ons heb je daar een redelijke passat voor (zeg 40k). Met 2350 bruto, moet je dan in een tent op de camping gaan wonen om geld over te houden volgens mij :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

blue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:22:
[...]

Klopt. Maar...

Maar je hebt daarin wel mogelijkheden. Ik zie het veel collega's doen.

Voorstel:
Het enige wat niet meeteld in je bijtelling zijn opties die de dealer/garage achteraf in kan bouwen. Een trekhaak/armsteun, navigatiesysteem of 20"velgen bijvoorbeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Hillie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:32:
[...]

Zo, dat is nogal wat. Uitgaande van 40 jaar sparen met een rendement van 6% per jaar heb je op je 65ste een kapitaal van 1,5 miljoen euro. Dat is lang niet kinderachtig en behoorlijk bovengemiddeld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Jep, da's heel netjes. Overigens zal het niet 40 jaar sparen meer worden, aangezien ik later dit jaar 30 word. Geeft niet, zolang ik een fatsoenlijk pensioen heb ben ik tevreden hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

argro schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:52:
[...]
Zo, dat is nogal wat. Uitgaande van 40 jaar sparen met een rendement van 6% per jaar heb je op je 65ste een kapitaal van 1,5 miljoen euro. Dat is lang niet kinderachtig en behoorlijk bovengemiddeld volgens mij.
Hmm volgens mij reken jij verkeerd: 750x12=9000 in het jaar x 40 = 360.000. Waar mis ik de 1,2 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:00:
[...]

Hmm volgens mij reken jij verkeerd: 750x12=9000 in het jaar x 40 = 360.000. Waar mis ik de 1,2 miljoen?
750 x 12 = 9000 € inderdaad

hij geeft aan 6% rendement per jaar

dat is na 1 jaar dus 9000 + 6% = € 9540,-

het jaar erop € 9000,- erbij

daar weer 6% bij op = € 19.652

Zo schiet het al behoorlijk op

Nou klopt dit ook niet helemaal, volgens mij word je pensioen premie hoger naarmate je ouder wordt (en meer gaat verdienen)

ff snel gerekend is dat ongeveer € 1.471.189,26

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 06-08-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tylen schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:00:
[...]

Rendement....
De eerste €750 staat 40 (480 maanden) jaar lang meer te worden. Uitgaande van 6% is deze eerste €750 dan ineens 750*(1,005^479)=€8200 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Volgens excel:
DataDescription
6%Annual interest rate
480Number of payments(40 x 12 maanden)
-750Amount of the payment
0Present value
1Payment is due at the beginning of the year (see above)
€ 1.501.086,14Future value of an investment with the above terms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
WooK schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:57:
[...]

Ik weet niet wat hij voor 895,- kan leasen maar bij ons heb je daar een redelijke passat voor (zeg 40k). Met 2350 bruto, moet je dan in een tent op de camping gaan wonen om geld over te houden volgens mij :)
Jawel hoor, wees daar niet bang voor. Feit is dat accesoires veel zwaarder in de leaseprijs tellen dan de kale catelogusprijs. Een goedkope wagen met veel accesoires geeft een hoge leaseprijs met een lagere totale cataloguswaarde.

let wel, dat gaat natuurlijk niet altijd op. Extreem voorbeeld: Een extreem luxe Polo is evenduur in de lease als een standaard Passat. Echter zal de Polo nog 10.000 euro goedkoper zijn.

Maar goed, voordat we weer een waarschuwing krijgen maar weer on topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

WooK schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:57:
[...]

Hangt er wel vanaf wat je allemaal moet betalen van dat leasebedrag. De ene werkgever belegt de benzinekosten bij de werknemer (wat waarschijnlijk hier het geval is) terwijl de andere werkgever dit buiten het leasebudget houdt.

Ter vergelijking. Bij mijn vorige werkgever had ik een leasebudget van 750 waar ik de voorgecalculeerde benzinekosten zelf moest betalen. Ofwel voor dat geld had ik een auto van "slechts" 22k cataloguswaarde. Bij mijn huidige werkgever rij ik voor een budget van 575 een 25k auto, simpelweg omdat mijn huidige baas zelf de benzinekosten regelt. :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: VWO N&T, propedeuse
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: ICT bedrijf dat zich richt op het MKB
Huidige functie: webdeveloper (C# .NET)
Laptop: nee
Vakantiedagen: 24
GSM:nee
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 35eu reiskosten vergoeding
Werkweek:38 uur
Maand salaris(bruto): 1100

is dit een redelijk salaris? het is erg leuk werk, en omdat het een vrij kleinschalig bedrijf is heb ik in principe te maken met alle stukken van het traject dat een internetproject aflegt en heb ik veel verantwoordelijkheden. Er komt over een x aantal weken een nieuwe werknemer bij waar ik dan de verantwoordelijkheid over krijg.
Ik woon niet meer thuis en heb een eigen auto, en van die 1100 euro is het niet altijd makkelijk rondkomen.

ik ben van plan om deeltijd een informatica studie naast mn baan te doen, alleen zie ik steeds meer deeltijd studies verdwijnen (zoals technische informatica op de TU delft).

heeft er iemand ervaring met deeltijd informatica studies? Heeft het wat toegevoegd aan je manier van werken(behalve dan dat je meer salaris krijgt vanwege je diploma)?
Had je veel contacturen, en zoja, voegden deze wat toe aan je studie?

Ik ben aan het afwegen of ik zo'n LIO studie wil gaan doen of dat ik bij een echte universiteit / hoge school een opleiding wil doen. Zit ook nog te twijfelen tussen HBO en universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@P3P: woon je ver van de Belgische grens? Hier hebben we anders IT'ers genoeg te kort en voor die loon ... als ik dan zie wat ik mijn mensen moet betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:22:
Opleiding: VWO N&T, propedeuse
Werkervaring: 0,5 jaar

Maand salaris(bruto): 1100

is dit een redelijk salaris?
Ik vind het erg weinig. Je bent jong, hebt geen relevante opleiding en waarschijnlijk ben je hier begonnen dus toen ook nog geen relevante werkervaring maar dan nog vind ik het karig.
Toen ik 10 jaar geleden in de IT begon als programmeur had ik ook geen relevante opleiding, was weliswaar al 25 maar had toen al omgerekend 1361,- (3000 gulden).
Met de inflatie erbij en je leeftijdskorting eraf lijkt me dat je dat wel zo ongeveer zou moeten verdienen. 1300/1400 moet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs zonder opleidingen is er een schrikbarend tekort aan C# devvers. Je kunt minimaal het dubbele verdienen, zelfs als 20 jarige. Zo erg is het tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Momenteel zou ik op m'n 55e er officieel mee kunnen nokken, tenminste, dat heeft een collega van me die dit jaar 55 wordt. Dan zit ik op een jaar of 26 aan opbouw. Aan de andere kant wordt de bijdrage in de loop der jaren ook hoger.

edit: oeps, ik reageerde op die pensioenberekeningen

[ Voor 10% gewijzigd door Hillie op 06-08-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik denk dus dat p3p duidelijk onderbetaald wordt ... ergens best spijtig, ik hoopte al nieuwe medewerkers te vinden over de grens ... zou een pak goedkoper zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28
Opleiding: Havo 8)7
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Detacheerder uit Rotjeknor
Huidige functie: Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 24
Auto:ja, Astra GTC :P
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 200 Euro urenbonus
Werkweek:40 uur
Maand salaris(bruto): 2469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:39:
[...]

Zelfs zonder opleidingen is er een schrikbarend tekort aan C# devvers. Je kunt minimaal het dubbele verdienen, zelfs als 20 jarige. Zo erg is het tekort.
Aan de andere kant heeft hij bijna geen werkervaring en geen studie om de developer-titel te onderbouwen. Maar dan nog is het wel erg weinig; ik weet niet hoeveel minimumloon is, maar dat komt aardig in de richting geloof ik.
Overigens verdiende ik als starter bijna het dubbele; ik had alleen wel mijn stage bij dat bedrijf gelopen en een relevante studie afgerond (HTS elektrotechniek).

Overigens is het wellicht een idee voor p2p om naar een HBO-studie te kijken. Die zijn vaker wel deeltijd en mogelijk wat makkelijker om naast je werk te doen. Als je van plan bent langer bij die werkgever te blijven, kan je proberen om de studiekosten door je werkgever te laten betalen. En misschien is MCTS/MCPD een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik dan ook maar ff ?

Leeftijd : 45
Opleiding: mavo/mts/universiteit van houston
Werkervaring: 27 jaar
Werkgever: eigen bedrijf
Huidige functie: levensgenieter en regelneef
Vakantiegeld: Niets
Vakantiedagen: nul
Winstuitkering: jep
Auto: Lancia Thesis 2.4JTD
Werkweek: gemiddeld 70 tot 80 uur
Maandsalaris: gemiddeld een 10.000 brutto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:08:
hmm ik dan ook maar ff ?

Dat is een lekker inkomen, maar je moet er ook erg hard voor werken. Wat voor bedrijf heb je precies als ik vragen mag?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En hoeveel uur van die 70/80 per week ben je dan aan het "levensgenieten"? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MrSleeves op 07-08-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

hmm ik dan ook maar ff ?

Ik vind dan dat je weinig verdient. Eigenzaak en 70 tot 80 uur werken en dan 10K verdienen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Tylen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:
[...]

Ik vind dan dat je weinig verdient. Eigenzaak en 70 tot 80 uur werken en dan 10K verdienen. 8)7
Dat is natuurlijk zonder het zwart geld... alle zelfstandigen hebben zwart geld. (In Belgie allezins).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Daarnaast kan je als je een eigen zaak hebt veel dingen afschrijven, zaken als laptop, camera's, telefoons etc. Het is in principe heel onaantrekkelijk om geld via IB uit te keren naar jezelf privé, maar wil je een hypotheek willen oid dan zul je wel moeten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ben ik het mee eensch.....dit kan je ook in 36-40 uur verdienen als je het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:46:
[...]

Dat is natuurlijk zonder het zwart geld... alle zelfstandigen hebben zwart geld. (In Belgie allezins).
Dan zijn alle zelfstandigen in België frauders! Waarom wordt er altijd zo makkelijk over zwart geld gedaan? Een bank binnenrennen en 10k uit de kassa grissen is not-done maar de staat voor 10k/jaar oplichten vinden veel mensen eigenlijk niet meer dan logisch. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

argro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:21:
[...]
Dan zijn alle zelfstandigen in België frauders! Waarom wordt er altijd zo makkelijk over zwart geld gedaan? Een bank binnenrennen en 10k uit de kassa grissen is not-done maar de staat voor 10k/jaar oplichten vinden veel mensen eigenlijk niet meer dan logisch. Onbegrijpelijk.
Dat is de nationale sport hier in België :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik dan ook maar ff ?

Als dit je inkomen is als zelfstandige (geen serieus pensioen, serieuze belastingen, RSZ, ...) is dit eigenlijk niet eens zo veel hoor. De kosten liggen immers een stuk hoger als zelfstandige en later sta je er ook voornamelijk alleen voor. En als er je ooit wat overkomt ...

En 70 tot 80 uur werken? Wel, dan vraag ook ik mij af wat je nog als 'levensgenieter' zoal doet (of je moet je job supergraag doen zodat je dit natuurlijk genieten noemt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:32:
[...]

Als dit je inkomen is als zelfstandige (geen serieus pensioen, serieuze belastingen, RSZ, ...) is dit eigenlijk niet eens zo veel hoor. De kosten liggen immers een stuk hoger als zelfstandige en later sta je er ook voornamelijk alleen voor. En als er je ooit wat overkomt ...

En 70 tot 80 uur werken? Wel, dan vraag ook ik mij af wat je nog als 'levensgenieter' zoal doet (of je moet je job supergraag doen zodat je dit natuurlijk genieten noemt ;) )
Inderdaad. Ik vraag me af hoeveel hier netto van over blijft (van die 10k) na allerlei belastingen, heffingen,... Daarnaast nog een heel deel eraf voor het pensioen later (mag ik toch hopen dat je nu al volop geld aan de kant zet hiervoor, want zoals de poster hierboven al zegt, je staat er alleen voor zodra je stopt met werken).

Daar moet dan ook nog een degelijke ziekteverzekering vanaf enzo, want daar moet je als zelfstandige ook niet veel van vadertje staat verwachten neem ik aan ?

Maarja, allemaal persoonlijk natuurlijk. Ik verdien misschien maar 1400-1500 netto in de maand maar heb 35 dagen vakantie (feestdagen niet meegeteld), kan elke minuut die ik langer dan 7,36u werk per dag nadien weer vrij nemen (komt ongeveer op 1-2 dagen per maand uit), heb een fijna 8 tot 4 job (soms wat langer), m'n pensioen wordt +/- 80% van m'n laatste loon (ambtenaar).. Dat zou ik voor geen geld willen omwisselen voor de situatie van deze zelfstandige (geen vakantie, 10 uur en meer werken per dag,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vee zelfstandige ondernemers met een eigen zaak beschouwen het bedrijf als hun pensioen. Op je 65ste verkoop je het bedrijf en dat is dan je pensioen. Voor freelancers gaat zoiets natuurlijk niet op, deze mensen moeten wel een pensioen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

argro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:21:
[...]
Oplichten? Als ik 2000 bruto verdien en er maar 1500 van overhoud... dat vind ik diefstal.
DinX schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:21:
[...]

Dat is de nationale sport hier in België :p
Dat idee heb ik vaak wel. Als je ziet wat er allemaal zwart gedaan wordt hier? Ze hebben allemaal liever cash geld ipv betalen met bancontact (pin).

[/offtopic]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

argro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:48:
Vee zelfstandige ondernemers met een eigen zaak beschouwen het bedrijf als hun pensioen. Op je 65ste verkoop je het bedrijf en dat is dan je pensioen. Voor freelancers gaat zoiets natuurlijk niet op, deze mensen moeten wel een pensioen opbouwen.
Dan mag er voor je 65ste wel niks gebeuren met je bedrijf.
Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:02:
[...]

Dat idee heb ik vaak wel. Als je ziet wat er allemaal zwart gedaan wordt hier? Ze hebben allemaal liever cash geld ipv betalen met bancontact (pin).
- "Moet daar een factuur bij ?"
* "Nee"
- Goed"

:p

[ Voor 28% gewijzigd door DinX op 07-08-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:48:
net of pensioen zo'n kostenpost is.....voor 250 euro in de maand heb je al een aardig pensioen. En om nu te zeggen dat 250 euro veel is.........nou nee gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42

kokx

WIN

Ik heb niet echt een maandelijks inkomen (ik werk als ict'er in m'n schoolvakanties). Hierdoor verdien ik ook niet echt een bepaald bedrag per maand, maar dat wisselt steeds. (van 0 tot ongeveer 700 euro). Ik heb er daarom ook m'n uurloon maar bijgezet.

Leeftijd: 15
Opleiding: Lopende HAVO
Werkervaring: Geen
Werkgever: SD&P B.V.
Huidige functie: PHP Programmeur
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: Nee
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding
Werkweek: Geen vast aantal uur
Maand salaris(bruto): Wisselt, van 0 tot ongeveer 700 euro.
Uurloon: 6 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 17:43
Opleiding: MBO niv. 3
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Internet bureau
Huidige functie: bedenken / opbouwen / beheren online systemen
Laptop: Ja (dell latitude d420 incl vodafone HSDPA abbo)
Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: 25 en tijd voor tijd voor niet geplande overuren
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Reiskosten vergoeding auto (tot 220 euro) OV geheel
- internet kosten thuis tot 50 euro per maand
Maand salaris(bruto): 2500 excl. standby en geplande overuren, normaal komt dat per maand uit op totaal 3000 euro bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger

flanger

That Guy

Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:02:
[...]

Oplichten? Als ik 2000 bruto verdien en er maar 1500 van overhoud... dat vind ik diefstal.

[...]

[/offtopic]
Van 2000 bruto 1500 overhouden?

Waar kan ik tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
flanger schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:55:
[...]

Waar kan ik tekenen?
?? Dat klopt wel hoor... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik verdiende eerst 1750 bruto en hield zo'n 1330 netto over. We hebben het hier wel over Belgie, geen idee hoeveel je in Nederland overhoud...

@Stiena: Erg netjes met MBO niv 3!!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
flanger schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:55:
[...]

Waar kan ik tekenen?
Klopt wel ongeveer toch?

Bij een heffingskorting van 1900/12=€158 per maand en een tarief van 33% (afgeronde getallen om de berekening niet onnodig lastig te maken) betaal je (2000*0,33)-160=€500 aanbelasting. Je houdt dus 2000-500=€1500 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Dennahz: wat voor gezinssituatie is dat? Ik verdien 2000 euro bruto en hou er zo'n 1340 euro van over.. Woon nog bij m'n ouders atm..

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

cman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:05:
Dennahz: wat voor gezinssituatie is dat? Ik verdien 2000 euro bruto en hou er zo'n 1340 euro van over.. Woon nog bij m'n ouders atm..
idem hier

offtopic:
daarsè, codemann ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 07-08-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
offtopic: toch niet :) wel een andere heel oude bekende: cancerman

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Leeftijd: 30
Opleiding: MBO Technische Informatica en diverse cursussen
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Verzekerings Maatschappij
Huidige functie: Medewerker Servicedesk
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: beide
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, korting verzekeringen en hypotheek. vaste thuiswerk-dagen.
Maand salaris(bruto): 2100

Ga over een maandje ergens anders binnen hetzelfde bedrijf beginnen als applicatie beheerder, dan zal er zeker wat wijzigen in het bovenstaande.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart© op 07-08-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo de bijdragen lees vind ik de genoemde bruto maand salarissen van 2000 - 3000 euro voor software beroepen extreem laag. De levensonderhoudskosten liggen heel erg hoog in Nederland, vergelijk de woning en auto prijzen maar eens met Duitsland en de VS.

Tenzij je 8 jaar op een wachtlijst wilt staan moet je in Nederland een woning kopen. Even rondkijken op Funda en je ziet dat een beetje een woning al snel 180k exclusief kosten koper kost. Hoe wil je dit gaan redden met 13/14 * 2000 = 26k/28k. Wonen jullie nog op een studentenkamer of bij je ouders thuis?

Het minimale startsalaris zou ongeveer 3500 euro bruto moeten zijn met deze levensonderhoudskosten in Nederland. Internationaal is het overal zo: hoge kosten = hoog salaris. Kijk maar eens naar de salarissen in Zurich, Munchen, of Londen. In Duitsland had ik 5 jaar geleden een startsalaris van 3000 bruto per maand. En dat aan een universiteit die bekend staan als slechte betalers. Dat ligt nu al veel,veel hoger.

Het is zelfs in het voordeel van bedrijven om een salaris te betalen waarmee je rond kunt komen. Met een salaris van 2000 euro kun je in Nederland al lang niet meer leven. Iemand die niet rond kan komen en op z'n studentenkamer moet blijven wonen is op den duur natuurlijk ontevreden en gaat een andere baan zoeken. Is dat wat bedrijven willen?

Uit enkele bijdragen lees ik dat mensen een auto als salaris zien. Dat is natuurlijk niet zo. Een bedrijf geeft je een auto omdat je die voor je werk nodig hebt en niet voor niets. Dat je er prive mee mag rijden is geen voordeel. Je krijgt bijtelling en blijft er van je toch al erg lage netto salaris nog minder over.

Onvoorstelbaar dat jullie salarissen van rond de 30k accepteren met die kosten in Nederland. Dan ligt de levensstandaard in Duitsland en de VS heel veel hoger. Een bekende werkt in Atlanta en zijn startsalaris lag bij 50k dollar + ziektekostenverzekering. De levensonderhoudskosten zijn daar veel lager dan in Nederland en dat bij ook nog veel lagere belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 21:45
Zeer verhelderende post. Ik word een beetje moedeloos van alle posts die voorbijkomen waarin gesteld wordt dat je blij moet zijn met een startsalaris van 2200 per maand als startende WO'er. Kijk inderdaad eens wat alles kost inderdaad. En dan zitten wij nog min of meer aan de 'top of the foodchain'.

Maar goed, realistisch gezien zal het wel zoiets worden voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:38:
Tenzij je 8 jaar op een wachtlijst wilt staan moet je in Nederland een woning kopen. Even rondkijken op Funda en je ziet dat een beetje een woning al snel 180k exclusief kosten koper kost. Hoe wil je dit gaan redden met 13/14 * 2000 = 26k/28k. Wonen jullie nog op een studentenkamer of bij je ouders thuis?
Ik heb een huis van ca. 200k, ik verdien 1650 bruto op dit moment en heb ook nog een leasewagen waaraan ik zelf nog 140 euro betaal, met een fiscale waarden van 26k. Mijn vriendin verdient +/- 1300 euro bruto in de maand en heeft verder geen kosten aan auto oid. Toch is het niet erg lastig om alles te onderhouden mbt hypotheek enzo hoor! Kwestie van je administratie en uitgaven netjes op orde hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ahum, wonen is relatief duur in Nederland, hoewel dat ook alweer gecompenseerd wordt met aftrek hypotheekrente, maar voor de rest is Nederland relatief betaalbaar hoor. Ik neem aan dat brd13 niet in NL woont.

In plaats van een abstract rekensommetje met 2 dingen die relatief prijzig zijn in NL (woning en auto) moet je naar het totale plaatje kijken. Een modaal inkomen ligt rond of net boven de 2500 per maand meen ik. Als WO-starter ving ik iets meer dan 2400 maar dat was na 3 jaar ook 3100. En nu met een pas nieuwe baan weer een leuke stap vooruit. Ik snap die gedachte wel hoor, je wilt meteen het goudschip binnenhalen, maar dan is er weinig vooruitgang meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Sorry mensen,

Wat een geklaag over salaris...

Leeftijd : 25
Opleiding: HBO
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Atos-Origin
Huidige functie: medior application developer
Vakantiedagen: 29
Auto: geen, wel vervoersvergoeding omdat ik niet in het bezit ben van een rijbewijs
Maandsalaris: 2400 bruto, 1600 netto

Op basis van dit salaris heb ik met mijn vriendin kunnen samen wonen terwijl zij nog studeerd en zelf haar studie betaalde. Alleen had ik makkelijk van dit salaris kunnen leven in nederland met uitgaan, goed lekker eten, sporten; alles erop en eraan.

Ik ben het met iedereen eens dat het leven duur is in Nederland; een beetje bescheiden beginnen kan geen kwaad. Bovendien geven de meeste bedrijven jaarlijks nette verhogingen voor mensen die als junior beginnen.

ps Modaal inkomen ligt rond de 35.000 euro op jaarbasis; dit inkomen wordt betaald aan een hoop mensen tussen de 30 en 50; de normale gang van zaken is dan dat jongere mensen iets minder verdienen wegens gebrek aan werkervaring; (Vergeet niet dat ervaring vaak een betere leerschool is als een studie en dus ook meer waard moet zijn als een studie in mijn optiek)

[ Voor 25% gewijzigd door 0528973 op 07-08-2007 16:03 ]

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Als ik zo de bijdragen lees vind ik de genoemde bruto maand salarissen van 2000 - 3000 euro voor software beroepen extreem laag. De levensonderhoudskosten liggen heel erg hoog in Nederland, vergelijk de woning en auto prijzen maar eens met Duitsland en de VS.
En de ziektekosten, pensioen, e.d.?
Ik woon sinds mijn 20e op mezelf. Met m'n eerste woning had ik wat geluk (snel bellen), maar m'n vriendin kocht haar eerste woning voor 110K ofzo. Dat is nu wel wat hoger, maar 180K is wel wat overdreven.
Uit enkele bijdragen lees ik dat mensen een auto als salaris zien. Dat is natuurlijk niet zo. Een bedrijf geeft je een auto omdat je die voor je werk nodig hebt en niet voor niets. Dat je er prive mee mag rijden is geen voordeel. Je krijgt bijtelling en blijft er van je toch al erg lage netto salaris nog minder over.
Als je zelf een auto koopt, ben je duurder uit. Wat dat betreft, kan je een auto wel als extra'tje zien. Net als een laptop (die je officieel niet voor prive-doeleinden mag gebruiken, maargoed).
Onvoorstelbaar dat jullie salarissen van rond de 30k accepteren met die kosten in Nederland. Dan ligt de levensstandaard in Duitsland en de VS heel veel hoger. Een bekende werkt in Atlanta en zijn startsalaris lag bij 50k dollar + ziektekostenverzekering. De levensonderhoudskosten zijn daar veel lager dan in Nederland en dat bij ook nog veel lagere belastingen.
Volgens mij moet het ergens vandaan komen: vakantiedagen, koopkracht (is levensonderhoud echt goedkoper?), pensioen.. en 50K dollar = 34K euro, dat is omgerekend ruim 2600 euro per maand.
Of die lagere belastingen dan uiteindelijk een voordeel geven, is ook maar de vraag (rij maar eens over een brug om een voorbeeld te noemen; en nee, dat was geen incident).

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 07-08-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Sypheron schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

Ik heb een huis van ca. 200k, ik verdien 1650 bruto op dit moment en heb ook nog een leasewagen waaraan ik zelf nog 140 euro betaal, met een fiscale waarden van 26k. Mijn vriendin verdient +/- 1300 euro bruto in de maand en heeft verder geen kosten aan auto oid. Toch is het niet erg lastig om alles te onderhouden mbt hypotheek enzo hoor! Kwestie van je administratie en uitgaven netjes op orde hebben!
Volgens mij zit je op je max qua hypotheek. Heb je nog wel geld over uberhaubt te leven? Volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Leeftijd: 26
Opleiding: HAVO, MCSE, ben al 6 jaar bezig met deeltijd HBO hogere informatica, alleen afstudeeropdracht nog.
Werkervaring: 8 jaar, waarvan 8 jaar bij deze baas.
Werkgever: Bedrijf gespecialiseerd in geavanceerde .net webapplicaties
Huidige functie: Systeembeheerder/manusje van alles
Laptop: nee, wel een macbook pro gekocht met veel korting
GSM: nee, maar krijg wel vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 150 euro netto pc/telefoon/adsl vergoeding per maand, pensioen.
Werkweek: 36u p/w
Maand salaris(bruto): 2750

Komt uiteindelijk op netto 2010 euro per maand uit..

Heb net vorige maand een huis gekocht van 175k met mijn vriendin, en salarisverhoging gehad, omdat ik het anders niet kon betalen. Mijn vriendin studeert nog, en heeft geen regelmatige inkomsten, vandaar..

Toegevoegde waarde voor mijn baas is dat ik de langst werkende ben, erg veel kennis heb opgebouwd, en van alle markten thuis ben. Ik sta mijn mannetje als netwerkbeheerder en windows/unix serverbeheerder, maar weet ook het nodig van databasemanagement, workflow management, design en DTP, documenteren, etc..

Werk in principe 36u per week, maar soms is dat ook 50 uur per week, 's nachts servers migreren of updaten, problemen oplossen in het vrije weekend, bijna 365 dagen per week storingsdienst, etc. (Nu gelukkig een 2e systeembeheerder, die mee kan delen in de pret). Overuren enzo worden niet uitbetaald, maar indirect is dit allemaal in het salaris verrekend.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

0528973 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:59:
ps Modaal inkomen ligt rond de 35.000 euro op jaarbasis; dit inkomen wordt betaald aan een hoop mensen tussen de 30 en 50; de normale gang van zaken is dan dat jongere mensen iets minder verdienen wegens gebrek aan werkervaring; (Vergeet niet dat ervaring vaak een betere leerschool is als een studie en dus ook meer waard moet zijn als een studie in mijn optiek)
PS Modaal inkomen ligt rond de 30.000 (bron: Modaal Inkomen )

En "geklaag" is het niet. Het is simpelweg een kwestie van marktwerking. En met de alsmaar stijgende woonkosten is het erg lastig om met een modaal inkomen een hypotheek te krijgen. Het maximale is dan € 135.000-€ 150.000 en daar krijg je niet veel voor (in de Randsteden).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets vinden is altijd nog iets anders als iets krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levensonderhoudskosten liggen heel erg hoog in Nederland, vergelijk de woning en auto prijzen maar eens met Duitsland en de VS.
Klopt, daarentegen zijn er in Duitsland / VS veel meer werklozen, zijn er in de VS 35 miljoen mensen onverzekerd, pensioen is lang niet zo goed geregeld als in NL, de ziektekostenverzekering is schreeuwend duur (zeker in de VS), etc.
Even rondkijken op Funda en je ziet dat een beetje een woning al snel 180k exclusief kosten koper kost. Hoe wil je dit gaan redden met 13/14 * 2000 = 26k/28k. Wonen jullie nog op een studentenkamer of bij je ouders thuis?
Kwestie van prioriteiten stellen en een realistisch verwachtingspatroon hanteren: als je geen wereldsalaris hebt, kun je ook geen wereldappartement of whatever betalen. Ik neem aan dat je begrijpt dat je als starter met 2K per maand niet kunt verwachten dat je dan direct een eensgezinswoning van 200K kan kopen toch? Je kunt ook als starter iets minder perfect centraal op meer dan 5 km van je werk in een minder perfecte buurt met meer file wonen zodat dit wel in het financiële plaatje past? :X
Het minimale startsalaris zou ongeveer 3500 euro bruto moeten zijn met deze levensonderhoudskosten in Nederland. Internationaal is het overal zo: hoge kosten = hoog salaris. Kijk maar eens naar de salarissen in Zurich, Munchen, of Londen.
Daar noem je een paar steden. London is allang niet meer betaalbaar te noemen; ik ken wat Engelse consultants met een goed salaris waarbij zij zelfs beamen dat hartje London niet betaalbaar is. Ik bedoel: je kunt wel leuk 60K Engelse ponden (90K euro ofzo?) verdienen maar als je voor je leuke appartement in hartje London een maandelijkse huur van 5K Engelse pond mag afdragen ('oud' collega van me woont voor dat achtelijke bedrag in London), kun je mij niet wijsmaken dat je dan kunt zeggen dat Londom betaalbaarder is dan NL (inkomen versus uitgaven). Kijk maar eens hier

Je kunt ook voor veel minder geld wonen in London maar dan mag je 1,5 uur met de trein enkele reis naar je werk in het centrum. Is veel betaalbaarder en houd je meer geld over toch? Maar ja, dat kun je ook in NL hoor. Ga maar in Groningen wonen en in Amsterdam werken; dan houd je ook geld over... O-)
Met een salaris van 2000 euro kun je in Nederland al lang niet meer leven.
Klinkklare onzin: dat kun je niet zonder meer zeggen; e.e.a. heeft niet alleen te maken met je inkomen maar zeker ook je uitgaven: je kunt ook niet 2x per jaar op vakantie, een iets goedkoper huis wonen, een niet-nieuwe auto rijden, etc. om toch rond te komen.

Granted: sparen is dan niet makkelijk maar rondkomen met een relatief hoog leefcomfort kun je zeker. Ik bedoel: toen ik als starter met 2400 euro bruto per maand op mezelf ging, kocht ik een appartement van 145K met vrij hoge lasten (500 euro hypotheek + 175 euro VvE). Geloof me: ik kon er heel goed van rondkomen. Maar ja, ik kon helaas niet een nieuwe Audi A4 rijden of 2x per jaar naar Mexico op vakantie...
Dan ligt de levensstandaard in Duitsland en de VS heel veel hoger. Een bekende werkt in Atlanta en zijn startsalaris lag bij 50k dollar + ziektekostenverzekering. De levensonderhoudskosten zijn daar veel lager dan in Nederland en dat bij ook nog veel lagere belastingen.
50K dollar = 36K euro. Een vriend van me werkt ook in de VS en heeft een vergelijkbaar salaris. Hij komt zeker goed rond maar beseft ook dat het zorgstelsel in de VS echt 10x zo slecht is als in NL. Het is te simpel om te stellen zoals jij dat doet.

In NL leven geeft nu eenmaal wettelijke rechten en plichten: plicht om (veel) belasting af te dragen en recht om 'te leunen op de staat wanneer je dat nodig hebt'. Ik doel op zorgstelsel, ouderenverzorging, allerlei aftrekposten, etc.

Voorbeeld: mijn oma wordt al bijna 20 jaar zeer intensief verzorgd in een speciaal verzorgingstehuis (ziekte van Parkinson). Die 20 jaar heeft de staat zo gruwelijk veel geld gekost aan verzorging; daar word je eng van :| . Ik kan je verzekeren dat de kosten voor de staat voor die 20 jaar verzorging hoger zijn dan dat ik in mijn volwassen leven aan loonbelasting zal betalen. Dat moet ook betaald worden....

Of willen we dat we de oudjes welke meer verzorging nodig hebben dan dat ze zelf kunnen betalen / kunnen regelen / etc., dan maar bij het grof vuil zetten? Heb je enig idee hoe belastend het is om ouderen binnen de familie zelf te verzorgen in bovenstaand geval? Is niet te doen maar tegelijk heeft een oudere alle recht om verzorging / een verzorgd restant van hun leven.

Ik ervaar alles ook als 'duur' maar als ik dan nadenk en besef hoe goed we het eigenlijk wel niet hebben hier in NL, dan verdwijnt dat gevoel direct en vind ik eigenlijk dat we met z'n allen niet zo moeten klagen over ons luxeprobleem:
- 90% van alle welvaart in de wereld is in handen van slechts 10% van de totale wereldbevolking
- wettelijk minimumloon in Bulgarije is 14x zo laag als in NL.
- etc.

offtopic:
Beetje offtopic maar bedoeld om e.e.a. in perspectief te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

klopt laag salaris, hoge bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Leeftijd: 38
Opleiding: LTS - MTS electronica
Werkervaring: 18 jaar
Werkgever: Groot ICT dienstverlener
Huidige functie: Hardware engineer
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Variabele bonus naar jaaromzet, is nu 1.25% van bruto jaarsalaris
GSM: ja (beperkt prive gebruik)
Auto: ja voor +/- 40.000 km/jaar (= redelijk onbeperkt prive gebruik)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zeer weinig
Maand salaris(bruto): 2250

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger

flanger

That Guy

Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:02:
Ik verdiende eerst 1750 bruto en hield zo'n 1330 netto over. We hebben het hier wel over Belgie, geen idee hoeveel je in Nederland overhoud...

@Stiena: Erg netjes met MBO niv 3!!
Ook Belg en ik hou van 2100 bruto 1350 netto over. 1500 overhouden van 2000 vind ik dan ook juist heel netjes voor Belgische normen.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.