Ziet er bekend uit
Ik dacht dat het leasebedrag 717 p/mnd was

ps.
Heerlijk die whitepages
[ Voor 88% gewijzigd door Viper® op 31-07-2007 15:54 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ziet er bekend uit
[ Voor 88% gewijzigd door Viper® op 31-07-2007 15:54 ]
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Ik gok iets in de richting van meteorologieTonnetje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:20:
Benlanka;
wat voor opleiding heb jij ? 2400 voor een 21jarige vind ik namelijk vrij netjes
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 22% gewijzigd door MeteoVir op 01-08-2007 14:00 ]
Je bent 21, je hebt een 4 jarige studie afgerond op een ander gebied en je hebt 2 jaar werk ervaring.MeteoVir schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:55:
Mijn hoogste opleiding is MBO niveau 4, applicatieontwikkelaar. Wat betreft meteorologie heb ik me gedurende vele jaren autodidactisch opgewerkt tot min of meer WO niveau (echter vanuit de praktijk benaderd dus geen echte vergelijking mogelijk). Dit laatste is niet mijn eigen inschatting maar van collegae en belangrijker via assessment vastgesteld. Vandaar dat ik nu ook meteoroloog mag worden.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
[ Voor 3% gewijzigd door MeteoVir op 01-08-2007 15:34 ]
[ Voor 6% gewijzigd door deBert op 02-08-2007 18:34 ]
Dat is dus minder dan 8% (7 2/3 % om precies te zijn); meer dan 8% kom ik wel tegen, maar minder niet. Mag dat eigenlijk wel?
Komen die 33,5 uur, omdat je 40 uur werkt en daardoor 13 ATV-dagen hebt? Als dat het geval is, vind ik de hoeveelheid vrije dagen ook wat karig (want dan is het 20,5 vrije dagen + 13 ATV).Vakantiedagen: 33,5 (+ overuren; nu nog 43 dagen staan)
Werkweek: 38
[ Voor 52% gewijzigd door MrSleeves op 02-08-2007 13:57 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Karig?MrSleeves schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:26:
[...]
Dat is dus minder dan 8% (7 2/3 % om precies te zijn); meer dan 8% kom ik wel tegen, maar minder niet. Mag dat eigenlijk wel?
[...]
Komen die 33,5 uur, omdat je 40 uur werkt en daardoor 13 ATV-dagen hebt? Als dat het geval is, vind ik de hoeveelheid vrije dagen ook wat karig (want dan is het 20,5 vrije dagen + 13 ATV).
Mijn werkweek is nu ook 38 (maar werk er altijd 40), en heb daardoor 25 vrij + 13 ATV = 38.
Ja, want er staat de vraag bij of die 33,5 uur komen vanwege de 38 urige werkweek. Als je er standaard wel 40 werkt (wat ik dus ook doe), werk je altijd 2 uur teveel. Dat zijn dan al 13 dagen. Dan heb je dus officieel 20,5 vakantiedagen, de rest is een sigaar uit eigen doos in weze.blue eyes schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:45:
[...]
Karig?
Ik denk dat er meer mensen minder dagen hebben dan meer. Het wettelijk minimum dagen is dacht ik 20.
Verwijderd
Hij komt uit Brugge, misschien werkt het in Belgie anders.MrSleeves schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:26:
[...]
[...]
Zucht waarom zeggen die Belgen dat nooit meteenVerwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:47:
[...]
Hij komt uit Brugge, misschien werkt het in Belgie anders.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Is idd een goed idee dat zowel Belgen maar ook Nederlanders (Tweakers.Net is nog altijd geen exclusieve, Hollandse site naar mijn wetenTylen schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:03:
[...]
Zucht waarom zeggen die Belgen dat nooit meteen
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Dan stel ik voor dat iedereen die dit leest ff zijn eigen post aanpast en de openingspost ook ff bijgewerkt wordt... Dan copy-pasted iedereen meteen een goede opzet.flanger schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:33:
[...]
Is idd een goed idee dat zowel Belgen maar ook Nederlanders (Tweakers.Net is nog altijd geen exclusieve, Hollandse site naar mijn weten) vermelden in welk land men werkzaam is. Dat vergelijkt ook makkelijker als men het topic "screent" (nu let ik zelf vooral op studierichtingen als MBO, Bachelor, ... om te achterhalen van welk land men komt).
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Verwijderd
Welkom @LCMGVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:48:
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: hbo bedrijfskundige informatica
Werkervaring: < 1 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: junior projectmanagement assistent (junior management consultant)
Auto v/d zaak: ja, 717 p/maand. Indien onder budget krijg je 50% opgeteld bij bruto salaris. max 13.500 prive kilomers. Je zit vast aan het lease contract voor 4 jaar met boete clausule.
Laptop v/d zaak: ja, of internetvergoeding voor thuis 10 euro p/maand.
Vakantiegeld: Ja 8,3%
Vakantiedagen: ~ 27 (volgens mij) + extra dagen wanneer langer in dienst.
GSM: alleen op aanvraag, alleen voor zakelijk gebruik
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: 2000 bruto
13/14e maand of winstuitkering: nee, wel bonusregeling op basis van prestatie, eenmaal per jaar. dit is geen billabilety bonus.
[knip]
Verwijderd
gezien je leeftijd misschien niet hoog, maar gezien je werkervaring lijkt me dit een zéér goed startsalaris. Al zul je behoorlijk wat bijtelling hebben met de leaseauto die je met bovenstaand bedrag kan leasenDomus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:32:
Leeftijd:28
Opleiding: Commerciele Economie
Werkervaring: 0.5 jaar
Werkgever: Business Intelligence leverancier
Huidige functie: Account Manager
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,33 %
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Bonusregeling: 50% individueel 50% groepsbonus / totaal max 9000 euro p.j.
GSM: Ja
Auto: Ja (895 p.m.)
Werkweek: 40 u
Maand salaris(bruto): 2350 euro
Redelijk goed allemaal maar niet om over naar huis te schrijven, maar ben net begonnen en heb nog geen ervaring. Zie dit als een springplank.
Waarom?Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:46:
[...]
gezien je leeftijd misschien niet hoog, maar gezien je werkervaring lijkt me dit een zéér goed startsalaris. Al zul je behoorlijk wat bijtelling hebben met de leaseauto die je met bovenstaand bedrag kan leasenKrijg je als je onder je leasebedrag leas-ed het verschil bruto terug op je salaris?
€2200 bruto komt volgens mij meer in de buurt van de €1700 netto in plaats van €1330. Volgens mij ben jij uitgegaan van een verkeerd tarief (40%) uitgegaan en ben je heffingskorting en arbeidskorting vergeten. Inclusief vervoedingen kom je dus in de buurt van de €2000 netto volgens mij.deBert schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:40:
Bruto heb ik bijna 2200 EUR, netto komt dat op +/- 1330 EUR + 200 EUR forfetaire onkostenvergoeding + kmvergoeding voor verplaatsingen ( à 0,2940 EUR/km). Door de grote afhouding krijg ik altijd nog een beetje terug van de belastingen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Nee.....
Ik ben ook een echte optimist....Overigens kreeg ik € 1625 netto met € 2350 bruto (in NL dus). Dus 1700 is wel wat optimistisch.
Kan wel kloppen, met 2350 bruto had ik ook iets van 1500 netto over.MrSleeves schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:51:
Je had meegekregen dat'ie een Belg is, he...
Overigens kreeg ik € 1625 netto met € 2350 bruto (in NL dus). Dus 1700 is wel wat optimistisch.
Het is handig om, bijvoorbeeld als je een andere baan aangeboden krijgt, te vragen om een bruto/netto berekening. Dan weet je wat er aan het eind van de maand binnen komt. Natuurlijk wel goed letten op inhoudingen e.d. die je soms wel soms niet zelf nog moet betalenViper® schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:55:
[...]
Kan wel kloppen, met 2350 bruto had ik ook iets van 1500 netto over.
Daar was me veel te dure leaseauto dan vanaf getrokken
www.steamloco.info
Verwijderd
KloptSpoetnik385 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:04:
[...]
Het is handig om, bijvoorbeeld als je een andere baan aangeboden krijgt, te vragen om een bruto/netto berekening. Dan weet je wat er aan het eind van de maand binnen komt. Natuurlijk wel goed letten op inhoudingen e.d. die je soms wel soms niet zelf nog moet betalen.
[ Voor 71% gewijzigd door Viper® op 03-08-2007 12:31 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Viper® op 03-08-2007 12:31 ]
Je moet het wel hebben van de extra's. Als ik het vergelijk met mijn toekomstige salaris (MrSleeves in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."), dan kan er wel wat bij. Ik had dan wel het voordeel dat het onderhandelen voor me werd gedaan en dat is echt nog op het randje geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:25:
Beste mensen, ik kreeg onlangs het onderstaande aanbod:
Leeftijd: 27
Opleiding: WO Filosofie, HBO+ projectmanagement, informatiekunde
Werkervaring: 3 jaar consultancy/projectleiding m.b.t. ontwikkeling webdiensten (non-profit)
Werkgever: groot IT consultancy
Huidige functie: business analyst
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Auto: ja (735/maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonus 3000/jaar
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2204 (+ 209 pensioen + 55 onkosten)
Wat denken jullie ervan? Doen? Of stevig onderhandelen
?
[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 03-08-2007 12:35 ]
Denk je...
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Verwijderd
Verwijderd
Ehm, opties tellen ook mee bij je cataloguswaarde. Ergo, veel opties bij goedkope auto = hoge cataloguswaarde en dus hoge bijtelling....blue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:48:
Je kan ook een goedkope wagen kiezen en helemaal volgooien met luxe. Derhalve lage cataloguswaarde, hoge leaseprijs.
Klopt. Maar...Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:04:
[...]
Ehm, opties tellen ook mee bij je cataloguswaarde. Ergo, veel opties bij goedkope auto = hoge cataloguswaarde en dus hoge bijtelling....
[ Voor 20% gewijzigd door blue eyes op 03-08-2007 13:23 ]
Kan toch gewoon bij Auto of Andere secundaire arbeidsvoorwaarden? Anders kan je wel bezig blijven.blue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:22:
[...]
Wellicht bij het standaardrijtje aangeven als je onder je norm leased dit bedrag bruto erbij krijgt? Kan erg interessant zijn! Moet wel de werkgever vermeld worden
Ik vind het zelfs vrij weinig. Ik kan natuurlijk niet alles vergelijken, maar bij ons verdient een beginnende programmeur van 22 die net van de universiteit komt al 2200 euro.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:55:
Had zelf het idee dat er wel wat bij m'n brutosalaris bij zou kunnen; ca. 2650 lijkt me redelijk.
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Er zijn ook genoeg werkgevers -zeker in de IT- die helemaal niets aan je pensioen bijdragen. Ik heb nu pas mijn 1e werkgever die 50% bijdraagt. Heb het altijd zelf moeten betalen en regelen. Kweenie eens hoe zoiets precies in zijn werk gaat. Volgens mij betaalt de werkgever dan de helft van je pensioen met brutosalaris, zodat je ergens dus 33%-50% (afhankelijk van je belastingschaal) van de helft van je pensioen niet zelf hoeft te betalen (ofzoiets)Hillie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:36:
Ik vind dat zo schappelijk niet, er zijn hopen werkgevers die een volledig premievrij pensioen aanbieden (waarbij je dus zelf 0% betaalt) en met vergelijkbare beloningen komen.
Dit dus.
Da's gewoon het handige van veel van die werkgevers: Hun (aankomend) personeel weet vaak niet eens wat er speelt. Er zijn inderdaad genoeg werkgevers die niks doen, maar er zijn er ook genoeg die wel wat doen. Wat is dan handig als referentie aan te houden?FunkyTrip schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:08:
[...]
Er zijn ook genoeg werkgevers -zeker in de IT- die helemaal niets aan je pensioen bijdragen. Ik heb nu pas mijn 1e werkgever die 50% bijdraagt. Heb het altijd zelf moeten betalen en regelen. Kweenie eens hoe zoiets precies in zijn werk gaat. Volgens mij betaalt de werkgever dan de helft van je pensioen met brutosalaris, zodat je ergens dus 33%-50% (afhankelijk van je belastingschaal) van de helft van je pensioen niet zelf hoeft te betalen (ofzoiets)
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Nee, zoiets houdt in dat de werkgever de helft van de pensioenpremie betaalt.FunkyTrip schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:08:
Volgens mij betaalt de werkgever dan de helft van je pensioen met brutosalaris, zodat je ergens dus 33%-50% (afhankelijk van je belastingschaal) van de helft van je pensioen niet zelf hoeft te betalen (ofzoiets)
Trueblue eyes schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:47:
Het is ook helemaal niet erg of je werkgever wel of niet je pensioen betaald? Het moet of rechtsom of linksom betaald worden. Als de werkgever minder betaald moet je zelf een beter primair salaris bedingen en zelf de verantwoordelijkheid nemen aanvullend te verzekeren.
Hangt af van wat voor programma je kiest en je salaris natuurlijk.Viper® schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:54:
[...]
True
Mocht je werkgever niets aan je pensioen betalen, wat betaal je dan zelf zoal privé 250 ?
CCIE R&S
Dat lijkt me niet weinig! Een erg mooie secondaire arbeidsvoorwaarde.Hillie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
Hangt af van wat voor programma je kiest en je salaris natuurlijk.
Mijn werkgever dumpt maandelijks omgerekend ongeveer 750 euro in een pensioenverzekering voor me. Dat zou betekenen dat ik toch fors meer zou moeten vangen iedere maand.
blijkbaar geen kennis van hoe het werktblue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:48:
[...]
Waarom?
Je kan ook een goedkope wagen kiezen en helemaal volgooien met luxe. Derhalve lage cataloguswaarde, hoge leaseprijs.
I'm not as think as you stoned I am
Het enige wat niet meeteld in je bijtelling zijn opties die de dealer/garage achteraf in kan bouwen. Een trekhaak/armsteun, navigatiesysteem of 20"velgen bijvoorbeel.blue eyes schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:22:
[...]
Klopt. Maar...
Maar je hebt daarin wel mogelijkheden. Ik zie het veel collega's doen.
Voorstel:
Wellicht bij het standaardrijtje aangeven als je onder je norm leased dit bedrag bruto erbij krijgt? Kan erg interessant zijn! Moet wel de werkgever vermeld worden
Zo, dat is nogal wat. Uitgaande van 40 jaar sparen met een rendement van 6% per jaar heb je op je 65ste een kapitaal van 1,5 miljoen euro. Dat is lang niet kinderachtig en behoorlijk bovengemiddeld volgens mij.Hillie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
Hangt af van wat voor programma je kiest en je salaris natuurlijk.
Mijn werkgever dumpt maandelijks omgerekend ongeveer 750 euro in een pensioenverzekering voor me. Dat zou betekenen dat ik toch fors meer zou moeten vangen iedere maand.
Hmm volgens mij reken jij verkeerd: 750x12=9000 in het jaar x 40 = 360.000. Waar mis ik de 1,2 miljoen?argro schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:52:
[...]
Zo, dat is nogal wat. Uitgaande van 40 jaar sparen met een rendement van 6% per jaar heb je op je 65ste een kapitaal van 1,5 miljoen euro. Dat is lang niet kinderachtig en behoorlijk bovengemiddeld volgens mij.
750 x 12 = 9000 € inderdaadTylen schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:00:
[...]
Hmm volgens mij reken jij verkeerd: 750x12=9000 in het jaar x 40 = 360.000. Waar mis ik de 1,2 miljoen?
[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 06-08-2007 15:07 ]
Rendement....Tylen schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:00:
[...]
Hmm volgens mij reken jij verkeerd: 750x12=9000 in het jaar x 40 = 360.000. Waar mis ik de 1,2 miljoen?
Data | Description |
6% | Annual interest rate |
480 | Number of payments(40 x 12 maanden) |
-750 | Amount of the payment |
0 | Present value |
1 | Payment is due at the beginning of the year (see above) |
€ 1.501.086,14 | Future value of an investment with the above terms |
Jawel hoor, wees daar niet bang voor. Feit is dat accesoires veel zwaarder in de leaseprijs tellen dan de kale catelogusprijs. Een goedkope wagen met veel accesoires geeft een hoge leaseprijs met een lagere totale cataloguswaarde.WooK schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:57:
[...]
blijkbaar geen kennis van hoe het werkt![]()
Ik weet niet wat hij voor 895,- kan leasen maar bij ons heb je daar een redelijke passat voor (zeg 40k). Met 2350 bruto, moet je dan in een tent op de camping gaan wonen om geld over te houden volgens mij
Hangt er wel vanaf wat je allemaal moet betalen van dat leasebedrag. De ene werkgever belegt de benzinekosten bij de werknemer (wat waarschijnlijk hier het geval is) terwijl de andere werkgever dit buiten het leasebudget houdt.WooK schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:57:
[...]
blijkbaar geen kennis van hoe het werkt![]()
Ik weet niet wat hij voor 895,- kan leasen maar bij ons heb je daar een redelijke passat voor (zeg 40k). Met 2350 bruto, moet je dan in een tent op de camping gaan wonen om geld over te houden volgens mij
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het erg weinig. Je bent jong, hebt geen relevante opleiding en waarschijnlijk ben je hier begonnen dus toen ook nog geen relevante werkervaring maar dan nog vind ik het karig.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:22:
Leeftijd: 20
Opleiding: VWO N&T, propedeuse
Werkervaring: 0,5 jaar
Maand salaris(bruto): 1100
is dit een redelijk salaris?
Verwijderd
Zelfs zonder opleidingen is er een schrikbarend tekort aan C# devvers. Je kunt minimaal het dubbele verdienen, zelfs als 20 jarige. Zo erg is het tekort.
[ Voor 10% gewijzigd door Hillie op 06-08-2007 21:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
Aan de andere kant heeft hij bijna geen werkervaring en geen studie om de developer-titel te onderbouwen. Maar dan nog is het wel erg weinig; ik weet niet hoeveel minimumloon is, maar dat komt aardig in de richting geloof ik.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:39:
[...]
Zelfs zonder opleidingen is er een schrikbarend tekort aan C# devvers. Je kunt minimaal het dubbele verdienen, zelfs als 20 jarige. Zo erg is het tekort.
Verwijderd
Dat is een lekker inkomen, maar je moet er ook erg hard voor werken. Wat voor bedrijf heb je precies als ik vragen mag?Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:08:
hmm ik dan ook maar ff ?
Leeftijd : 45
Opleiding: mavo/mts/universiteit van houston
Werkervaring: 27 jaar
Werkgever: eigen bedrijf
Huidige functie: levensgenieter en regelneef
Vakantiegeld: Niets
Vakantiedagen: nul
Winstuitkering: jep
Auto: Lancia Thesis 2.4JTD
Werkweek: gemiddeld 70 tot 80 uur
Maandsalaris: gemiddeld een 10.000 brutto
[ Voor 7% gewijzigd door MrSleeves op 07-08-2007 08:24 ]
Ik vind dan dat je weinig verdient. Eigenzaak en 70 tot 80 uur werken en dan 10K verdienen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:08:
hmm ik dan ook maar ff ?
Dat is natuurlijk zonder het zwart geld... alle zelfstandigen hebben zwart geld. (In Belgie allezins).Tylen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:
[...]
Ik vind dan dat je weinig verdient. Eigenzaak en 70 tot 80 uur werken en dan 10K verdienen.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
ben ik het mee eensch.....dit kan je ook in 36-40 uur verdienen als je het goed doet.Tylen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:
[...]
Ik vind dan dat je weinig verdient. Eigenzaak en 70 tot 80 uur werken en dan 10K verdienen.
Dan zijn alle zelfstandigen in België frauders! Waarom wordt er altijd zo makkelijk over zwart geld gedaan? Een bank binnenrennen en 10k uit de kassa grissen is not-done maar de staat voor 10k/jaar oplichten vinden veel mensen eigenlijk niet meer dan logisch. Onbegrijpelijk.Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:46:
[...]
Dat is natuurlijk zonder het zwart geld... alle zelfstandigen hebben zwart geld. (In Belgie allezins).
Dat is de nationale sport hier in Belgiëargro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:21:
[...]
Dan zijn alle zelfstandigen in België frauders! Waarom wordt er altijd zo makkelijk over zwart geld gedaan? Een bank binnenrennen en 10k uit de kassa grissen is not-done maar de staat voor 10k/jaar oplichten vinden veel mensen eigenlijk niet meer dan logisch. Onbegrijpelijk.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Als dit je inkomen is als zelfstandige (geen serieus pensioen, serieuze belastingen, RSZ, ...) is dit eigenlijk niet eens zo veel hoor. De kosten liggen immers een stuk hoger als zelfstandige en later sta je er ook voornamelijk alleen voor. En als er je ooit wat overkomt ...Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:08:
hmm ik dan ook maar ff ?
Inderdaad. Ik vraag me af hoeveel hier netto van over blijft (van die 10k) na allerlei belastingen, heffingen,... Daarnaast nog een heel deel eraf voor het pensioen later (mag ik toch hopen dat je nu al volop geld aan de kant zet hiervoor, want zoals de poster hierboven al zegt, je staat er alleen voor zodra je stopt met werken).Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:32:
[...]
Als dit je inkomen is als zelfstandige (geen serieus pensioen, serieuze belastingen, RSZ, ...) is dit eigenlijk niet eens zo veel hoor. De kosten liggen immers een stuk hoger als zelfstandige en later sta je er ook voornamelijk alleen voor. En als er je ooit wat overkomt ...
En 70 tot 80 uur werken? Wel, dan vraag ook ik mij af wat je nog als 'levensgenieter' zoal doet (of je moet je job supergraag doen zodat je dit natuurlijk genieten noemt)
Oplichten? Als ik 2000 bruto verdien en er maar 1500 van overhoud... dat vind ik diefstal.argro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:21:
[...]
Dan zijn alle zelfstandigen in België frauders! Waarom wordt er altijd zo makkelijk over zwart geld gedaan? Een bank binnenrennen en 10k uit de kassa grissen is not-done maar de staat voor 10k/jaar oplichten vinden veel mensen eigenlijk niet meer dan logisch. Onbegrijpelijk.
Dat idee heb ik vaak wel. Als je ziet wat er allemaal zwart gedaan wordt hier? Ze hebben allemaal liever cash geld ipv betalen met bancontact (pin).
Dan mag er voor je 65ste wel niks gebeuren met je bedrijf.argro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:48:
Vee zelfstandige ondernemers met een eigen zaak beschouwen het bedrijf als hun pensioen. Op je 65ste verkoop je het bedrijf en dat is dan je pensioen. Voor freelancers gaat zoiets natuurlijk niet op, deze mensen moeten wel een pensioen opbouwen.
- "Moet daar een factuur bij ?"Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
Dat idee heb ik vaak wel. Als je ziet wat er allemaal zwart gedaan wordt hier? Ze hebben allemaal liever cash geld ipv betalen met bancontact (pin).
[ Voor 28% gewijzigd door DinX op 07-08-2007 10:03 ]
Verwijderd
net of pensioen zo'n kostenpost is.....voor 250 euro in de maand heb je al een aardig pensioen. En om nu te zeggen dat 250 euro veel is.........nou nee gaat nergens over.argro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:48:
Vee zelfstandige ondernemers met een eigen zaak beschouwen het bedrijf als hun pensioen. Op je 65ste verkoop je het bedrijf en dat is dan je pensioen. Voor freelancers gaat zoiets natuurlijk niet op, deze mensen moeten wel een pensioen opbouwen.
Van 2000 bruto 1500 overhouden?Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:02:
[...]
Oplichten? Als ik 2000 bruto verdien en er maar 1500 van overhoud... dat vind ik diefstal.
[...]
[/offtopic]
?? Dat klopt wel hoor...flanger schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:55:
[...]
Van 2000 bruto 1500 overhouden?
Waar kan ik tekenen?
Klopt wel ongeveer toch?flanger schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:55:
[...]
Van 2000 bruto 1500 overhouden?
Waar kan ik tekenen?
BOE
idem hiercman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:05:
Dennahz: wat voor gezinssituatie is dat? Ik verdien 2000 euro bruto en hou er zo'n 1340 euro van over.. Woon nog bij m'n ouders atm..
[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 07-08-2007 12:07 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Bart© op 07-08-2007 12:19 ]
Verwijderd
Ik heb een huis van ca. 200k, ik verdien 1650 bruto op dit moment en heb ook nog een leasewagen waaraan ik zelf nog 140 euro betaal, met een fiscale waarden van 26k. Mijn vriendin verdient +/- 1300 euro bruto in de maand en heeft verder geen kosten aan auto oid. Toch is het niet erg lastig om alles te onderhouden mbt hypotheek enzo hoor! Kwestie van je administratie en uitgaven netjes op orde hebben!Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:38:
Tenzij je 8 jaar op een wachtlijst wilt staan moet je in Nederland een woning kopen. Even rondkijken op Funda en je ziet dat een beetje een woning al snel 180k exclusief kosten koper kost. Hoe wil je dit gaan redden met 13/14 * 2000 = 26k/28k. Wonen jullie nog op een studentenkamer of bij je ouders thuis?
[ Voor 25% gewijzigd door 0528973 op 07-08-2007 16:03 ]
Pascal
En de ziektekosten, pensioen, e.d.?Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:38:
Als ik zo de bijdragen lees vind ik de genoemde bruto maand salarissen van 2000 - 3000 euro voor software beroepen extreem laag. De levensonderhoudskosten liggen heel erg hoog in Nederland, vergelijk de woning en auto prijzen maar eens met Duitsland en de VS.
Ik woon sinds mijn 20e op mezelf. Met m'n eerste woning had ik wat geluk (snel bellen), maar m'n vriendin kocht haar eerste woning voor 110K ofzo. Dat is nu wel wat hoger, maar 180K is wel wat overdreven.Tenzij je 8 jaar op een wachtlijst wilt staan moet je in Nederland een woning kopen. Even rondkijken op Funda en je ziet dat een beetje een woning al snel 180k exclusief kosten koper kost. Hoe wil je dit gaan redden met 13/14 * 2000 = 26k/28k. Wonen jullie nog op een studentenkamer of bij je ouders thuis?
Als je zelf een auto koopt, ben je duurder uit. Wat dat betreft, kan je een auto wel als extra'tje zien. Net als een laptop (die je officieel niet voor prive-doeleinden mag gebruiken, maargoed).Uit enkele bijdragen lees ik dat mensen een auto als salaris zien. Dat is natuurlijk niet zo. Een bedrijf geeft je een auto omdat je die voor je werk nodig hebt en niet voor niets. Dat je er prive mee mag rijden is geen voordeel. Je krijgt bijtelling en blijft er van je toch al erg lage netto salaris nog minder over.
Volgens mij moet het ergens vandaan komen: vakantiedagen, koopkracht (is levensonderhoud echt goedkoper?), pensioen.. en 50K dollar = 34K euro, dat is omgerekend ruim 2600 euro per maand.Onvoorstelbaar dat jullie salarissen van rond de 30k accepteren met die kosten in Nederland. Dan ligt de levensstandaard in Duitsland en de VS heel veel hoger. Een bekende werkt in Atlanta en zijn startsalaris lag bij 50k dollar + ziektekostenverzekering. De levensonderhoudskosten zijn daar veel lager dan in Nederland en dat bij ook nog veel lagere belastingen.
[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 07-08-2007 16:05 ]
Volgens mij zit je op je max qua hypotheek. Heb je nog wel geld over uberhaubt te leven? Volgens mij niet...Sypheron schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:54:
[...]
Ik heb een huis van ca. 200k, ik verdien 1650 bruto op dit moment en heb ook nog een leasewagen waaraan ik zelf nog 140 euro betaal, met een fiscale waarden van 26k. Mijn vriendin verdient +/- 1300 euro bruto in de maand en heeft verder geen kosten aan auto oid. Toch is het niet erg lastig om alles te onderhouden mbt hypotheek enzo hoor! Kwestie van je administratie en uitgaven netjes op orde hebben!
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
PS Modaal inkomen ligt rond de 30.000 (bron: Modaal Inkomen )0528973 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:59:
ps Modaal inkomen ligt rond de 35.000 euro op jaarbasis; dit inkomen wordt betaald aan een hoop mensen tussen de 30 en 50; de normale gang van zaken is dan dat jongere mensen iets minder verdienen wegens gebrek aan werkervaring; (Vergeet niet dat ervaring vaak een betere leerschool is als een studie en dus ook meer waard moet zijn als een studie in mijn optiek)
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Klopt, daarentegen zijn er in Duitsland / VS veel meer werklozen, zijn er in de VS 35 miljoen mensen onverzekerd, pensioen is lang niet zo goed geregeld als in NL, de ziektekostenverzekering is schreeuwend duur (zeker in de VS), etc.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:38:
De levensonderhoudskosten liggen heel erg hoog in Nederland, vergelijk de woning en auto prijzen maar eens met Duitsland en de VS.
Kwestie van prioriteiten stellen en een realistisch verwachtingspatroon hanteren: als je geen wereldsalaris hebt, kun je ook geen wereldappartement of whatever betalen. Ik neem aan dat je begrijpt dat je als starter met 2K per maand niet kunt verwachten dat je dan direct een eensgezinswoning van 200K kan kopen toch? Je kunt ook als starter iets minder perfect centraal op meer dan 5 km van je werk in een minder perfecte buurt met meer file wonen zodat dit wel in het financiële plaatje past?Even rondkijken op Funda en je ziet dat een beetje een woning al snel 180k exclusief kosten koper kost. Hoe wil je dit gaan redden met 13/14 * 2000 = 26k/28k. Wonen jullie nog op een studentenkamer of bij je ouders thuis?
Daar noem je een paar steden. London is allang niet meer betaalbaar te noemen; ik ken wat Engelse consultants met een goed salaris waarbij zij zelfs beamen dat hartje London niet betaalbaar is. Ik bedoel: je kunt wel leuk 60K Engelse ponden (90K euro ofzo?) verdienen maar als je voor je leuke appartement in hartje London een maandelijkse huur van 5K Engelse pond mag afdragen ('oud' collega van me woont voor dat achtelijke bedrag in London), kun je mij niet wijsmaken dat je dan kunt zeggen dat Londom betaalbaarder is dan NL (inkomen versus uitgaven). Kijk maar eens hierHet minimale startsalaris zou ongeveer 3500 euro bruto moeten zijn met deze levensonderhoudskosten in Nederland. Internationaal is het overal zo: hoge kosten = hoog salaris. Kijk maar eens naar de salarissen in Zurich, Munchen, of Londen.
Klinkklare onzin: dat kun je niet zonder meer zeggen; e.e.a. heeft niet alleen te maken met je inkomen maar zeker ook je uitgaven: je kunt ook niet 2x per jaar op vakantie, een iets goedkoper huis wonen, een niet-nieuwe auto rijden, etc. om toch rond te komen.Met een salaris van 2000 euro kun je in Nederland al lang niet meer leven.
50K dollar = 36K euro. Een vriend van me werkt ook in de VS en heeft een vergelijkbaar salaris. Hij komt zeker goed rond maar beseft ook dat het zorgstelsel in de VS echt 10x zo slecht is als in NL. Het is te simpel om te stellen zoals jij dat doet.Dan ligt de levensstandaard in Duitsland en de VS heel veel hoger. Een bekende werkt in Atlanta en zijn startsalaris lag bij 50k dollar + ziektekostenverzekering. De levensonderhoudskosten zijn daar veel lager dan in Nederland en dat bij ook nog veel lagere belastingen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 09:10 ]
Verwijderd
klopt laag salaris, hoge bonusTylen schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:
[...]
Ook Belg en ik hou van 2100 bruto 1350 netto over. 1500 overhouden van 2000 vind ik dan ook juist heel netjes voor Belgische normen.Dennahz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:02:
Ik verdiende eerst 1750 bruto en hield zo'n 1330 netto over. We hebben het hier wel over Belgie, geen idee hoeveel je in Nederland overhoud...
@Stiena: Erg netjes met MBO niv 3!!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq