Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 71.569 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TWFpa2Vs schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:39:
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO ICT beheerder 4
Werkervaring:1 jaar
Werkgever: niet relevent
Huidige functie: support engineer
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering:week nie
GSM: €25,- p.m
Auto: €300,- p.m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Certificaten, Huis(400 p.m)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto):1100

ik geloof dat ik redelijk netjes zit.
Is idd niet verkeerd :) Overigens vwb dat huis: mijn werkgever regelt dat soort dingen ook gewoon, voor mensen die ver moeten reizen. Als je meer dan 80 a 100 km van de werkplek woont dan regelen ze in eerste instantie een hotel voor een paar nachten in de week; als het voor langere tijd wordt dan huren ze gewoon een (gemeubileerd) appartement voor je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:59

rally

Deyterra Consultancy

The Eagle schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:32:
[...]

Is idd niet verkeerd :) Overigens vwb dat huis: mijn werkgever regelt dat soort dingen ook gewoon, voor mensen die ver moeten reizen. Als je meer dan 80 a 100 km van de werkplek woont dan regelen ze in eerste instantie een hotel voor een paar nachten in de week; als het voor langere tijd wordt dan huren ze gewoon een (gemeubileerd) appartement voor je :)
Dat huis is erg netjes. Dat doet mijn werkgever niet.
Maar ik reis ook veel voor mijn werk en mijn werkgever betaald nu ook mijn appartement in Duitsland. Lijkt me wel zo redelijk ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

The Eagle schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:32:
[...]

Maar dat huis is puur voor je werk? Ik vraag me af of het in het geval van mroolvink gewoon zijn huis is. Is het in dat laatste geval geen loon in natura (waar dus inkomstenbelasting over betaald moet worden)?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nee, dat zal gewoon een huisje zijn waar ze lui in stallen. Als je van ver komt en anders veel in een hotel zit kan het al snel uit.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MrSleeves schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Maar dat huis is puur voor je werk. Ik vraag me af of het in het geval van mroolvink gewoon zijn huis is. Is het in dat laatste geval geen loon in natura (waar dus inkomstenbelasting over betaald moet worden)?
In principe niet nee :) Namelijk: je kunt dat aan je werkgever opgeven als expenses, en als je werkgever er gewoon mee akkoord gaat kun je dan gewoon de rekening declareren - die op zijn beurt weer door de werkgever wordt dorbelast aan de klant. Da's iets anders als loon in natura :)

Bovendien: als het wel loon in natura is, zou dat de verhouding tussen de werknemer met huis en een werknemer in de zelfde functie zonder huis volkomen scheeftrekken. Dit soort dingen zie je dan ook eigenlijk alleen in de detacheringswereld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Leeftijd: 20
Opleiding: 2e jaars Biomedische Technologie student te TU/e
Werkervaring:6 jaar
Werkgever: Ikzelf >:), werk voor particulieren en kleine bedrijven
Huidige functie: Helpdesk ICT / Ondersteuning aan huis / Systeembeheerder / Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: Bepaal ik zelf :*)
13/14e maand of winstuitkering: Nope
GSM: Nee
Auto: Nee, wel reiskosten vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eigen werktijden bepalen in meeste gevallen
Werkweek: Variabel (tussen de 20 en 60 uur, max 10 uur in tentamenweken)
Maand salaris(bruto): Variabel (minimaal 20 euro per uur, gemiddeld 2800 euro)

Mag dus zeker niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
jkommeren schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:29:
Opleiding: 2e jaars Biomedische Technologie student te TU/e
Werkervaring:6 jaar
Werkgever: Ikzelf >:), werk voor particulieren en kleine bedrijven
Huidige functie: Helpdesk ICT / Ondersteuning aan huis / Systeembeheerder / Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: Bepaal ik zelf :*)
13/14e maand of winstuitkering: Nope
Auto: Nee, wel reiskosten vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eigen werktijden bepalen in meeste gevallen
Werkweek: Variabel (tussen de 20 en 60 uur, max 10 uur in tentamenweken)
Maand salaris(bruto): Variabel (minimaal 20 euro per uur, gemiddeld 2800 euro)

Mag dus zeker niet klagen!
Zeker lekker voor student, maar ik krijg wel het idee dat het bijna een voltijd baan voor je is. Lijkt me lastig te combineren met een studie.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:39:
Namelijk: je kunt dat aan je werkgever opgeven als expenses, en als je werkgever er gewoon mee akkoord gaat kun je dan gewoon de rekening declareren - die op zijn beurt weer door de werkgever wordt dorbelast aan de klant. Da's iets anders als loon in natura :)
Ik weet vrij zeker dat dit niet waar is. Misschien dat een huis een uitzondering is maar je kan niet zomaar alles declareren en daar onbelast een refund voor krijgen. Sterker nog, je kunt bijna niks onbelast declareren. Het enige wat ik kan verzinnen zijn autokosten (tot 19c/km) en openbaar vervoerskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 12-09 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:45:
[...]

Ik weet vrij zeker dat dit niet waar is. Misschien dat een huis een uitzondering is maar je kan niet zomaar alles declareren en daar onbelast een refund voor krijgen. Sterker nog, je kunt bijna niks onbelast declareren. Het enige wat ik kan verzinnen zijn autokosten (tot 19c/km) en openbaar vervoerskosten.
Ik weet vrijwel zeker dat dit wel waar is. Zonder problemen mag ik alle kosten die ik maak om er te komen en er te verblijven declareren (lunch, diner, overnachtingskosten cq appartement, taxi, etc).
Tenzij je het op een geheel andere manier bedoeld, maar dan kan ik zo snel niet bedenken hoe je het dan ziet.

Back on topic? ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 24 (bijna 25)
Opleiding: Hogere informatica (HBO)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Klein internet bedrijf
Huidige functie: Webontwikkelaar (PHP)
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:PHP5 certificatie (wel in eigen tijd), reiskosten + lunch volledig vergoed
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2000,-

Ik heb zelf het idee dat ik te weinig verdien (ben in 3 jaar bijna niet vooruitgegaan, ook al is dat grotendeels de schuld van mijn vorig bedrijf (een grote detacheerder) die me in 2 jaar maarliefst 50 euro opslag heeft gegeven). Ik heb het idee dat ik met mijn kennis meer zou kunnen verdienen, binnenkort heb ik ook hernieuwde contractbespreking, wat is een beetje schappelijk salaris? En wat zou ik bij een middengroot/groot bedrijf kunnen verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:18:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:PHP5 certificatie (wel in eigen tijd), reiskosten + lunch volledig vergoed

Ik heb zelf het idee dat ik te weinig verdien (ben in 3 jaar bijna niet vooruitgegaan, ook al is dat grotendeels de schuld van mijn vorig bedrijf (een grote detacheerder) die me in 2 jaar maarliefst 50 euro opslag heeft gegeven). Ik heb het idee dat ik met mijn kennis meer zou kunnen verdienen, binnenkort heb ik ook hernieuwde contractbespreking, wat is een beetje schappelijk salaris? En wat zou ik bij een middengroot/groot bedrijf kunnen verdienen?
wat dacht je van:

auto/laptop/gsm JA

Salaris met jouw ervaring en achtergrond +- 2500

En dan heb je nog kans op een dertiende maand bij de meeste grote bedrijven.

Ik zou het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:18:

Ik denk dat je bij een detacheerder ( Ordina, Cap Gemeni, Sogeti, Logica CMG, etc... ) idd 2400 a 2500 euro zou kunnen verdienen en een lease-auto. Nou heb ik zelf niet echt ervaring met de markt voor PHPers want ik zit meer in de technische automatisering. Ik werk nu nog bij Ordina ( nog 2 weken ) en ik verdien hier nu 2400,- en ben even oud als jou. ( Ik heb HBO Technische Informatica en ook ongeveer 3 jaar fulltime ervaring ( plus nog wat relevante part-time baantjes ) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@ mijn voorgangers: die 2500 + auto komt wel in de buurt idd. Bedenk echter wel dat 2500 + auto netto wel eens lager uit zou kunnen komen dan 2000 zonder auto. ligt aan de auto natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zelf ook al aan 2500 te denken, vind ik een schappelijk bedrag. Auto hoef ik verder niet, ik ga met het OV en krijg het volledig vergoed en dat bevalt tot dusver prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:08:
@ mijn voorgangers: die 2500 + auto komt wel in de buurt idd. Bedenk echter wel dat 2500 + auto netto wel eens lager uit zou kunnen komen dan 2000 zonder auto. ligt aan de auto natuurlijk ;)
Als de kosten van je prive auto ook mee zou tellen dan kom je natuurlijk ook lager uit. Het haalt niet zo veel uit of het nou op je salaris ingehouden wordt of dat je het zelf nog moet betalen. Overigens kost mij mijn auto netto nog geen € 200 ( Clio 1.6 benzine )
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:11:
Ik zat zelf ook al aan 2500 te denken, vind ik een schappelijk bedrag. Auto hoef ik verder niet, ik ga met het OV en krijg het volledig vergoed en dat bevalt tot dusver prima.
Ok maar als ik geen auto zou nemen zou mijn bruto salaris ongeveer 3100 euro zijn ( Lease-budget wordt dan gewoon bruto uitgekeerd ). Maar € 2500 zonder auto is denk ook wel schappenlijk. Geen lease-auto krijgen betekent vaak ook minder reis tijd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 22-08-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Miv 1 oktober
Leeftijd: 28
Opleiding: HTS
Certificeringen: Lotus Domino, BHV
Werkervaring: 5 jaar beheer
Werkgever: internationaal bedrijf
Huidige functie: Lotus Domino Administrator + Websphere e-commerce Administrator
Laptop: ja
GSM: ja
Vakantiegeld: 8% (over loon incl premies)
Vakantiedagen: 25 dgn + 13 dagen ATV
13e maand: jaarlijk 8% premie (bruto salaris zonder premies) onafhankelijk van prestatie van mij of bedrijf
Optieregeling: nvt
Target/Prestatiebeloning: nee
Auto: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: verhuisbijdrage (kosten verhuizing + anderhalf maandsalaris), CAO, premie voor pieperdienst (maandelijkse toelage, 1xper7wkn lopen) en nog wat collectieve verzekeringen etc
Werkweek: 38 uur
Maandsalaris(bruto): +/- 3525 bruto (excl premies)

maar het belangrijkste: Ik heb er zin in!!!

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Laatst online: 00:48

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Opleiding: Systeembeheer 4, Netwerkbeheer 4, Appliactie beheer 4 (MBO)
Bedrijfskundige Informatica (HBO)
Werkervaring: 4 jaar parttime relevante ervaring
Werkgever: Internationale club
Aangeboden functie: Programmer (SAP)
Laptop: Ja
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en vakantie geld
GSM: Ja
Auto: Ja
Maand salaris(bruto): 1850,-

Nu bezig met mijn afstudeerstage bij deze club en bieden me 1850 bruto, nu heb ik met mijn parttime baantjes tijdens de zomer vakanties in de afgelopen jaren hetzelfde of meer verdient op basis van 40 uur per week. Ik vind het bod dus een beetje mager en vind het moeilijk vergelijken met de rest. Wat vinden jullie? Tijdens de parttime tussen de 8 en 26 uur per week naast mijn studie en tijdens vakanties vaak full-time.

[ Voor 8% gewijzigd door Ronald_stage op 22-08-2007 15:08 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Ronald_stage schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:05:

Nu bezig met mijn afstudeerstage bij deze club en bieden me 1850 bruto, nu heb ik met mijn parttime baantjes tijdens de zomer vakanties in de afgelopen jaren hetzelfde of meer verdient op basis van 40 uur per week. Ik vind het bod dus een beetje mager en vind het moeilijk vergelijken met de rest. Wat vinden jullie? Tijdens de parttime tussen de 8 en 26 uur per week naast mijn studie en tijdens vakanties vaak full-time.
volgens mij redelijk normaal voor een afgestudeerde HBO'er.
Maar naar mijn wetens zit mijn oude werkgever nu op +/- 1950,- a 2000,-.
Dus ja kan proberen er effe wat bij te lullen. Wel een leuk argument: Je hebt er nu ene half jaar gelopen, dus je hoeft niet ingewerkt te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
D2k schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:54:
Miv 1 oktober
Opleiding: HTS
Certificeringen: Lotus Domino, BHV
Werkervaring: 5 jaar beheer
Werkgever: internationaal bedrijf
Huidige functie: Lotus Domino Administrator + Websphere e-commerce Administrator
Vakantiegeld: 8% (over loon incl premies)
Vakantiedagen: 25 dgn + 13 dagen ATV
13e maand: jaarlijk 8% premie (bruto salaris zonder premies) onafhankelijk van prestatie van mij of bedrijf
Optieregeling: nvt
Target/Prestatiebeloning: nee
Auto: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: verhuisbijdrage (kosten verhuizing + anderhalf maandsalaris), CAO, premie voor pieperdienst (maandelijkse toelage, 1xper7wkn lopen) en nog wat collectieve verzekeringen etc
Werkweek: 38 uur
Maandsalaris(bruto): +/- 3525 bruto (excl premies)

maar het belangrijkste: Ik heb er zin in!!!
Leuk, zou bijna weer terug naar Nederland willen verhuizen :)
Is het in een financiele instelling?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Nee ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Welke afspraken staan er voor het gebruik van de GSM? En welke regeling voor de auto? Daarnaast als je de 13de maand verdeeld over de overige maanden kom je op 2000 bruto uit. Op zich niet slecht, maar gezien je functie, vooropleiding, werk ervaring en als ik kijk naar mijn eigen ervaring, denk ik dat er wel 10% meer uit te halen moet zijn.

• The Eagle

The Eagle

Klinkt best wel als ATS :P
Vergeet ook het internationale aspect en de doorgroeimogelijkheden niet. Als je werkgever idd ATS is, dan heb je volop kansen en groeimogelijkheden en zal je niets in de weg gelegd worden de weg te kiezen die jij wilt. Da's bij een ander bedrijf nog maar afwachten :)
Overigens zul je bij ATS weinig aan het startsalaris kunnen doen ben ik bang; net afgestudeerd is net afgestudeerd namelijk, da's ieder voor zich en god voor ons allen :P Maar je kunt het allicht proberen :)

Verwijderd

Leeftijd: 36
Opleiding: Detailhandelsschool
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Computer Service Bureau
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding
Werkweek: 26
Maand salaris(bruto): 1650,00

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:30:
Leeftijd: 36
Opleiding: Detailhandelsschool
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Computer Service Bureau
Huidige functie: Systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding
Werkweek: 26
Maand salaris(bruto): 1650,00
Die 26 dagen vakantiedagen is zeker bij een 40 urige werkweer? Op zich niet echt een hoog salaris ( ongeveer 2500 bij fulltime ) voor jouw leeftijd, maar je hebt dan ook geen opleiding in de IT, maar heb je in die 6 jaar relevante werk-ervaring voor de rest helemaal geen opleidingen gedaan of certificeringen gehaald?

Verwijderd

Ik heb inderdaad geen opleidingen gedaan en/of certificeringen gehaald.
Aangezien ik naast deze parttime baan ook nog een eigen bedrijf heb, heb ik daar geen tijd voor.
Op mijn werk krijg ik daar geen tijd voor.
26 Vakantiedagen is gewoon 26 vakantiedagen, het maakt niet uit of je 4 uur per dag of 8 uur per dag werkt. ik heb dus 26x 4uur en iemand die 40 uur werkt heeft 26x 8 uur.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Dat gaat alleen op als je inderdaad een gelijk aantal uren per dag werkt. Als je maar 3 dagen in de week werkt, zou je minder dagen hebben. Daarom wordt voor part-timers de vakantie meestal in uren gerekend, in jouw geval dus 5,2 x 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 29 alweer :(
Opleiding: MBO+ accountancy, Tech. Informatica (MBO4/+)
Werkervaring: 3,5 jaar systeembeheerder bij een kleine multinational, nu 1,5 jaar dit werk.
Werkgever: Amerikaanse industriële onderneming, vestiging Duitsland.
Huidige functie: Asst Mgr Supportcenter, plaatselijk systeem/netwerkbeheerder en Active Directory admin teamlead Europe als "bijbaantjes".
Laptop: Telkens het nieuwste model :D
Vakantiegeld: één maandsalaris.
Vakantiedagen: 30 + 12 ATV + overuren.
Voor er weer discussies losbarsten: de 30 dagen zijn gewoon dertig dagen, niet 30 / (37/40)
30 vrije dagen, elke maand één verplichte ATV dag, nationale feestdagen die in het weekend vallen schuiven naar de maandag. Komt nog plusminus twee dagen per maand aan overuren compensatie bij...

13/14e maand of winstuitkering: kerstbonus, nog een maandsalaris.
GSM: Yep, inclusief privé en UMTS tot 500 euro p. maand. (!!!)
Auto: Zelf kopen en rijden, maar wel km vergoeding van 32 ct/km (Duitsland)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, 50% ziektekosten, creditcard v/d zaak voor reizen, uit home office werken zoveel ik wil, tijd voor tijd. Als ik een curcsus nodig heb, komt er een cursus. Kortlopende zaken en workshops gewoon op kosten van de baas ergens hene en doen, langlopende trajecten in eigen tijd maar op andermans kosten. "Ergens heen" voor cursus was tot nu toe Zweden, Las Vegas, Duitsland en New York...inclusief betaalde weekendjes stappen.
Werkweek: 37 uurtjes in theorie. 50 in de praktijk. Tijd voor tijd betekent veel extra vrije dagen... :)
Maand salaris(bruto): 3450 per april 2007

Ik heb het zwaar. Veel lange, vrije dagen waar ik niet mag werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:54:
Leeftijd: 29 alweer :(
Opleiding: MBO+ accountancy, Tech. Informatica (MBO4/+)
Werkervaring: 3,5 jaar systeembeheerder bij een kleine multinational, nu 1,5 jaar dit werk.
Werkgever: Amerikaanse industriële onderneming, vestiging Duitsland.
Huidige functie: Asst Mgr Supportcenter, plaatselijk systeem/netwerkbeheerder en Active Directory admin teamlead Europe als "bijbaantjes".
Laptop: Telkens het nieuwste model :D
Vakantiegeld: één maandsalaris.
Vakantiedagen: 30 + 12 ATV + overuren.
Voor er weer discussies losbarsten: de 30 dagen zijn gewoon dertig dagen, niet 30 / (37/40)
30 vrije dagen, elke maand één verplichte ATV dag, nationale feestdagen die in het weekend vallen schuiven naar de maandag. Komt nog plusminus twee dagen per maand aan overuren compensatie bij...

13/14e maand of winstuitkering: kerstbonus, nog een maandsalaris.
GSM: Yep, inclusief privé en UMTS tot 500 euro p. maand. (!!!)
Auto: Zelf kopen en rijden, maar wel km vergoeding van 32 ct/km (Duitsland)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, 50% ziektekosten, creditcard v/d zaak voor reizen, uit home office werken zoveel ik wil, tijd voor tijd. Als ik een curcsus nodig heb, komt er een cursus. Kortlopende zaken en workshops gewoon op kosten van de baas ergens hene en doen, langlopende trajecten in eigen tijd maar op andermans kosten. "Ergens heen" voor cursus was tot nu toe Zweden, Las Vegas, Duitsland en New York...inclusief betaalde weekendjes stappen.
Werkweek: 37 uurtjes in theorie. 50 in de praktijk. Tijd voor tijd betekent veel extra vrije dagen... :)
Maand salaris(bruto): 3450 per april 2007

Ik heb het zwaar. Veel lange, vrije dagen waar ik niet mag werken ;)
Verdorie, en ik dacht dat ik het goed voor elkaar had... Zoeken ze daar nog een beginnend systeembeheerder? ;) Ik heb alleen 1 nadeel, mein Deutsch ist nicht so gut, zal dat een probleem opleveren denk je? :P

Ik vind het erg netjes, goeie secundaire voorwaarden, word er bijna jaloers van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden heb ik hier een aanbod gepost wat mijn - destijds - stagebedrijf mij deed. Na wat onderhandelen is er het volgende uitgekomen.

Leeftijd: 17
Opleiding: 2e jaar MBO ICT niveau 4
Werkervaring: 4 jaar niet relevante werkervaring in handel, 3 maanden stage bij ditzelfde bedrijf
Werkgever: Grote hotelketen
Huidige functie: Medewerker afdeling e-commerce
Contract: 0-uren contract
Laptop: Nope..
Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris.
Vakantiedagen: 21 dagen bij fulltime dienstverband.
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
GSM: Nee.
Auto:Uiteraard niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding € 0,12 p/km. (scooter)
Werkweek: Momenteel in de vakantie 40 uur, na de vakantie 16 uur op kantoor en + / - 4 uur thuis.
Maandsalaris (netto): € 695,20

Gezien mijn leeftijd, ervaring e.d. ben ik tevreden. Bovendien doe ik veel werkervaring op en heerst er een gezellige sfeer op de afdeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:46:
[...]

Verdorie, en ik dacht dat ik het goed voor elkaar had... Zoeken ze daar nog een beginnend systeembeheerder? ;) Ik heb alleen 1 nadeel, mein Deutsch ist nicht so gut, zal dat een probleem opleveren denk je? :P

Ik vind het erg netjes, goeie secundaire voorwaarden, word er bijna jaloers van ;)
Van de andere kant, het is wel in Duitsland.. Dat dan weer wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:45:
[...]
Van de andere kant, het is wel in Duitsland.. Dat dan weer wel :P
Dat, dus je moet als je een weekendje NL doet 7 uur heen en 7 uur terug sturen (naar Brabant, randstad is nog een half uur extra).
Het bedrijf is hard aan het krimpen: ik denk dat de fabriek waar ik nu zit dicht gepleurd gaat worden en dan moet ik naar midden DLD, Engeland, Frankrijk of Zweden verkassen. Of vanaf thuis werken natuurlijk.
Laat ik het zó zeggen: mt de politieke games die ier gespeeld worden zou ik voor minder ook niet blijven. Ik heb leuk werk en leuke collega's maar ik wordt hopeloos gestressed van de bedrijfspolitiek in Europa. En of ik voor deze toko naar de VS of China zou gaan... het vertrouwen is een beetje beschadigd, laten we zeggen.

Kans is groot dat ik met een jaar weer ergens anders zit hoor, ik heb mn CV al weer bij een paar headhunters liggen met de opmerking "bel eens als je wat leuks ziet". Je kunt trouwens zonder Duits goed terecht: mijn werk is 80% in het Engels. Mijn Duitsj war aug nigt zo hiel erg gut wann ig begonnen bin... klink nog steeds als een allochtoon :)

Trouwens, alhoewel ik wel denk dat je op jouw leeftijd ook 500 euro meer kan verdienen vallen je secundaire voorwaarden weer lekker mee. Het kan allicht beter, maar voor een langdurig werkeloze doe je het gewoon prima... Met een paar jaar relevante ervaring in jebedrijf kun je als je inderdaad een beetje slimmer bent dan Jan Modaal prima groeien. Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was. Veel mensend ie hier posten zijn juist óf heel tevreden óf heel ontevreden dus je krijgt ook een vertekend beeld van de werkelijkheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:25:
[...]

Trouwens, alhoewel ik wel denk dat je op jouw leeftijd ook 500 euro meer kan verdienen vallen je secundaire voorwaarden weer lekker mee. Het kan allicht beter, maar voor een langdurig werkeloze doe je het gewoon prima... Met een paar jaar relevante ervaring in jebedrijf kun je als je inderdaad een beetje slimmer bent dan Jan Modaal prima groeien. Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was. Veel mensend ie hier posten zijn juist óf heel tevreden óf heel ontevreden dus je krijgt ook een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Wat bedoel je precies? Weet jij hoeveel ik nu verdien dan? Etc etc.. Denk dat je me met iemand anders verwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
Opleiding: 4e jaar HBO Informatica
Werkervaring: ongeveer een jaar aan stages
Werkgever: iinternetwinkel
Huidige functie: software ontwikkelaar
Contract: min-max contract
Vakantiegeld: 8% van netto jaarsalaris excl bonnus
Vakantiedagen: 22 dagen bij fulltime dienstverband
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studiekostenregeling
Werkweek: In de vakantie 40 uur per week, tijdens studie minimaal 1 dag
Salaris: €7,50 bruto per uur (= ca. €1200 per maand bij voltijd dienstverband)

Vind wel mooi voor een bijbaantje.. en ik heb erg toffe collega's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het trouwens normaal dat bij de wat kleinere ICT bedrijven (<30 man) niets aan het pensioen wordt bijgedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Cubix schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:38:
Is het trouwens normaal dat bij de wat kleinere ICT bedrijven (<30 man) niets aan het pensioen wordt bijgedragen?
Zeker niet normaal; bij mijn huidige werkgever (ben zelf op zoek naar een nieuwe uitdaging) wordt ook een pensioen-regeling getroffen; het bedrijf is maximaal 20 man groot.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Cubix schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:38:
Een vriend van me heeft dat ook gehad en moest na een jaar met terugwerkende kracht de premies ervoor gaan ophoesten. Ik vond het raar aangezien er eerst niets geregeld was maar daarna dus met terugwerkende kracht alsnog. Het bedrijf was wel van 8 naar 18 mensen gegroeid binnen een jaar, wellicht heeft dat er iets mee te maken. Hiervoor reserveren heeft wellicht zin, ik zou in ieder geval je HR manager/directeur er eens op aanspreken...

offtopic:
Hulde voor dit topic, ook al lijkt het voor een groot gedeelte niets dan opsomming, ik heb er erg veel aan gehad. Zodra mijn salaris en secundaire rond zijn zal ik ze zeker posten hier. Bedankt dus aan degenen die al de moeite gedaan hebben dat te doen!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 12:40
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO N4+
Huidige functie: software/hardware , techni programeur
Salaris: i wil weten het ????

wat is het salaris van dit fonctie ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 01:15
cyberbot schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:13:

bedankt
Jij werkt daar, staat het niet in je contract? Of wil je weten wat je kunt verdienen: dat hangt van zoveel factoren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 22:57
cyberbot schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:13:

bedankt
Licht aan je werkervaring, maar als beginnende MBO'er niveau 4 verdien je denk ik rond de 1400 bruto.

[ Voor 23% gewijzigd door deltaquad op 27-08-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je kan je salaris vergelijken met anderen hier. Niet domweg je eigen vraag hier neerplempen. Je geeft zelfs niet eens een schatting aan van wat jij denkt dat redelijk is. Verdorie 4500 posts aan informatie om aan een schatting te komen, plus alle andere salaris kompassen/indicatie dingesen iets... hell zelfs de werkervaring onbreekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 27-08-2007 11:34 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

deltaquad_1979 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

Licht aan je werkervaring, maar als beginnende MBO'er niveau 4 verdien je denk ik rond de 1400 bruto.
Klopt, ik zit als 21jarige bij een bedrijf wat kunststofvloeren ontwerpt en zelf aanlegt. Ik verdien iets meer dan 1400 bruto per 4 weken. Omgerekend dus 1527 per maand. Voor meer informatie kan je ff naar m'n post scrollen een paar pagina's hiervoor.

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjefkeNL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 14:49
Leeftijd: 27
Opleiding: MBO niveau 4 - MCSE 2003 - VCP on Vi3
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Systeembeheer intern
Huidige functie: System Administrator
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Ja, algemene bonus.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen - gedeeltelijk pensioen - spaarloon
Maand salaris(bruto): 2450

Grote wijzigingen volgen binnen 3 maanden. Heb dit salaris al voordat ik MCSE en VCP voltooid heb.

[ Voor 11% gewijzigd door SjefkeNL op 27-08-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Om eens wat olie op het vuur te gooien >:)

Wat je vaak hoort is dat het bedrijfsleven zoveel "beter" betaald dan een baan bij de overheid. Nou volg ik dit topic al een tijdje, en wat mij opvalt is dat de meeste mensen hier met moeite een bruto salaris boven de 3000 euro halen (alle extra's uiteraard niet meegerekend). Ik werk zelf bij de Rijksoverheid en verdien nu een kleine 3900 euro bruto op een 36 urige werkweek, gegarandeerde uitloop tot 4700 euro over 4 jaar. Ik ben nu 31, dus zit op m'n 35e op 4700 euro ongeveer.

Betaald de overheid soms beter dan het bedrijfsleven (ai, da's schrikken! :)) of zijn de mensen die hier reageren niet de gemiddelde ICT'ers, of reageren de mensen met de echt goed betalende banen hier gewoon niet meer? (lijkt mij heel sterk). Ben benieuwd wat jullie hiervan denken, want als ik dit zo zie dan moet ik vooral niet weggaan bij de overheid... (niet dat ik dat zou willen nu).

Specs:

Leeftijd: 31 jaar
Opleiding: VWO, Economie BI universitair, niet afgemaakt wel 3 jaar vakken en prop. Veel trainingen en cursussen op specifiek forensisch IT gebied en andere noodzakelijke opleidingen.
Huidige functie: Forensisch ICT specialist bij de overheid. Daarvoor consultant bij een bank (intern).
Auto v/d zaak: Soms, wel volledige reiskosten vergoedingen per auto of 1e klas trein.
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: Ja, 20
Werkweek: 36 uur
Maandsalaris: 3900 euro bruto
13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel eindejaarsuitkering
Extra: Heel veel mogelijkheid tot volgen opleidingen. Jaarlijks zeker 1 maand cursus in totaal. Volgen van trainingen en congressen in het buitenland. Spaarloon / levensloop.

[ Voor 29% gewijzigd door S1W op 27-08-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
Vertel maar eens wat voor een werk je doet...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
S1W schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:50:
Om eens wat olie op het vuur te gooien >:)

Wat je vaak hoort is dat het bedrijfsleven zoveel "beter" betaald dan een baan bij de overheid. Nou volg ik dit topic al een tijdje, en wat mij opvalt is dat de meeste mensen hier met moeite een bruto salaris boven de 3000 euro halen (alle extra's uiteraard niet meegerekend). Ik werk zelf bij de Rijksoverheid en verdien nu een kleine 3900 euro bruto op een 36 urige werkweek, gegarandeerde uitloop tot 4700 euro over 4 jaar. Ik ben nu 31, dus zit op m'n 35e op 4700 euro ongeveer.

Betaald de overheid soms beter dan het bedrijfsleven (ai, da's schrikken! :)) of zijn de mensen die hier reageren niet de gemiddelde ICT'ers, of reageren de mensen met de echt goed betalende banen hier gewoon niet meer? (lijkt mij heel sterk). Ben benieuwd wat jullie hiervan denken, want als ik dit zo zie dan moet ik vooral niet weggaan bij de overheid... (niet dat ik dat zou willen nu).
Moeilijk te zeggen als je niet je opleiding/achtergrond erbij vertelt. Voor iemand met een WO-opleiding lijkt 3900 bruto me best te halen binnen het bedrijfsleven op je 31e. Ter vergelijking, ik zat op 3000 bruto op mn 25e (36-urige werkweek, zonder extra's), en dat is een standaardsalaris binnen mijn organisatie op die leeftijd. Een goede 200 bruto per jaar erbij lijkt me bij ons iig ook haalbaar. Denk dus zeker niet dat de overheid slecht betaalt in jouw geval, beter dan het bedrijfsleven is de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

paella schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:55:
Vertel maar eens wat voor een werk je doet...
Check... even uit deel 1 erbij geplakt.
Finwe schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:00:
[...]

Voor iemand met een WO-opleiding lijkt 3900 bruto me best te halen binnen het bedrijfsleven op je 31e. Ter vergelijking, ik zat op 3000 bruto op mn 25e (36-urige werkweek, zonder extra's), en dat is een standaardsalaris binnen mijn organisatie op die leeftijd. Een goede 200 bruto per jaar erbij lijkt me bij ons iig ook haalbaar. Denk dus zeker niet dat de overheid slecht betaalt in jouw geval, beter dan het bedrijfsleven is de vraag...
Eens, alleen zie ik die mensen dus bijna niet posten hier. Schrik er meer een beetje van zeg maar...
(stel je voor je hele leven raamambtenaar zijn! :D)

[ Voor 64% gewijzigd door S1W op 27-08-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Automatiserings bedrijf voor zakelijke markt
Huidige functie: Systeem ontwikkelaar, verkoper
Vakantiegeld: ja
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Maand salaris(bruto): 1300,- :'(

Voor mijn gevoel en wat ik hier lees krijg ik best wel onderbetaald.
Ik run een afdeling met verkoop van media-centers in mijn eentje, dat wil zeggen:
telefonisch/email verkoop, inkoop, assemblage, installatie bij mensen thuis.

Verder zit er bij deze 1300,- EURO ook mijn reiskostenvergoeding in. Terwijl ik dagelijks 60 km. moet rijden. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:24:
Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Werkgever: Automatiserings bedrijf voor zakelijke markt
Huidige functie: Systeem ontwikkelaar, verkoper
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Maand salaris(bruto): 1300,- :'(

Voor mijn gevoel en wat ik hier lees krijg ik best wel onderbetaald.
Ik run een afdeling met verkoop van media-centers in mijn eentje, dat wil zeggen:
telefonisch/email verkoop, inkoop, assemblage, installatie bij mensen thuis.

Verder zit er bij deze 1300,- EURO ook mijn reiskostenvergoeding in. Terwijl ik dagelijks 60 km. moet rijden. :( :(
Heb je een tijdelijke contract of zit je via een detacherings bureau.

1300 euro voor jouw functie lijkt inderdaad niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast contract en niet gedetacheerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:31:
Vast contract en niet gedetacheerd
Oke een vast contract is in principie niet verkeerd.
Zit je nog in een bepaald salaris schaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je zit echt net boven het minimum loon voor een 22-jarige, dat is namelijk € 1.119,45 per 1-7-2007, exclusief 8% vakantiegeld.

Dus ja, dat is wat laag...

Hou ook in de gaten dat je werkgever verplicht is om meer loon te betalen wanneer je 23 bent, aangezien dan het minimum loon voor het laatst stijgt: € 1.317,00 per maand.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:33:
[...]

Oke een vast contract is in principie niet verkeerd.
Zit je nog in een bepaald salaris schaal?
Ik zou niet weten in welke schaal ik zit. Hoe kan ik dit zien?
Ik woon nog gewoon thuis. Verdien dus 1300 burto en hou 1156 over ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn 1300 zit dus ook nog mijn reiskostenvergoeding in. Dit staat niet apart op mijn loonstrookje. Wat is de regel voor reiskostenvergoeding? Ik moet namelijk 30 km. heen en 30 km. terug is dus 60 km. per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:37:
[...]

Ik zou niet weten in welke schaal ik zit. Hoe kan ik dit zien?
Ik woon nog gewoon thuis. Verdien dus 1300 burto en hou 1156 over ongeveer
Je zou dit kunnen zien op je salarisstrookje.

Of in ieder geval in je contract die je getekend heb. (ik neem aan dat je ergens een kopie hebt liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Pff, ik zit te twijfelen of het zin heeft zelf mijn MCSA/MCSE te financieren en daarmee te starten om de kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Heb havo en 2 niet relevante propadeuses als IT achtergrond, werk op een support afdeling (1st line workplace en backoffice werkzaamheden daarvoor), moet nog de MCDST van mijn werkgever/detacheerder krijgen. Die zijn overigens verder tevreden met mij, en geven mij veel vrijheden en uitdagingen, maar ik ben bang dat ik na mijn MCDST (ze hebben in elk geval aan gegeven niet MCSA/MCSE te gaan financieren) nooit niet verder zal komen dan dit...

Ik weet dat er bedrijven zijn, die je wel die mogelijkheid bieden, echter mij krijg je voor geen goud naar de randstad (rust, ruimte, huisje, vriendin, bevalt prima in het noorden), waar deze bedrijven gevestigd zijn.

Daarom zit ik te denken om me zelf in MCSA en MCSE te gaan verdiepen middels zelfstudie, maar gaat dat nut hebben en mij daadwerkelijk meer mogelijkheden in groei (zowel kwa ervaring/opleiding als financieel) bieden?

Huidige Specs:
Opleiding: Havo en 2 niet relevante propadeuses in de verkeershoek
Werkervaring: 1 jaar callcenter kpn, 7 maand deze baan
Werkgever: Atos Origin (daar geplaatst door PolyTalent)
Huidige functie: Support Medewerker 1e lijns & Backoffice
Vakantiedagen: Ja, 21 dagen bij 40urige werkweek
13/14e maand of winstuitkering: Elke 6mnd werken is 75% bruto loon
Auto: Nee, wel reiskostenvergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig geloof ik
Maand salaris(bruto): 1650,-

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:38:
Bij mijn 1300 zit dus ook nog mijn reiskostenvergoeding in. Dit staat niet apart op mijn loonstrookje. Wat is de regel voor reiskostenvergoeding? Ik moet namelijk 30 km. heen en 30 km. terug is dus 60 km. per dag.
Wettelijk mag de werkgever 19 ct per km aan je uitbetalen. Alles wat hij meer wil uitbetalen komt gewoon bruto bovenop je salaris en daar betaal je dus gewoon belasting over.

Let wel, hij MAG je dat geven hij is niets verplicht. Er zijn werkgevers zat die zeggen je krijgt van ons geen reiskostenvergoeding. Dit snap ik niet helemaal want dat is voor beide partijen voordeliger....premies en belastingen enzo die je over onkostenvergoeding niet betaald en over het normale loon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:50:

Specs:

Leeftijd: 31 jaar
Opleiding: VWO, Economie BI universitair, niet afgemaakt wel 3 jaar vakken en prop. Veel trainingen en cursussen op specifiek forensisch IT gebied en andere noodzakelijke opleidingen.
Huidige functie: Forensisch ICT specialist bij de overheid. Daarvoor consultant bij een bank (intern).
Auto v/d zaak: Soms, wel volledige reiskosten vergoedingen per auto of 1e klas trein.
Vakantiedagen: Ja, 20
Werkweek: 36 uur
Maandsalaris: 3900 euro bruto
13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel eindejaarsuitkering
Extra: Heel veel mogelijkheid tot volgen opleidingen. Jaarlijks zeker 1 maand cursus in totaal. Volgen van trainingen en congressen in het buitenland. Spaarloon / levensloop.
Ik vind dat je zeer zeker niet verkeerd verdiend als ambtenaar maar kijk voor de gein ook eens goed naar sommige sec. arbeidsvoorwaarden:
- je hebt geen bonus
- je hebt geen winstuitkering
- je hebt 'maar' 20 vakantiedagen
- je hebt geen eigen leaseauto (niet dat dat nou het Walhalla is)
- etc.

Ter vergelijking mijn specs.

Bovenstaande zijn mijns inziens vaak de sec. arbeidsvoorwaarden waar een ambtenaar niet (snel) voor in aanmerking komt. Vertaal dat eens naar een bruto bedrag per maand en je zult zien dat dit behoorlijk kan aantikken als een verkapt salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:09:
Wettelijk mag de werkgever 19 ct per km aan je uitbetalen. Alles wat hij meer wil uitbetalen komt gewoon bruto bovenop je salaris en daar betaal je dus gewoon belasting over.

Let wel, hij MAG je dat geven hij is niets verplicht. Er zijn werkgevers zat die zeggen je krijgt van ons geen reiskostenvergoeding. Dit snap ik niet helemaal want dat is voor beide partijen voordeliger....premies en belastingen enzo die je over onkostenvergoeding niet betaald en over het normale loon wel.
Wettelijk gezien mag de werkgever je een goudstaaf op een fluwelen kussentje aanbieden stap die je doet, maar boven die 19ct/km wordt het belast, en is het misschien voor de werkgever ook wel ongunstig.

Maar verder is het zo dat als je werkgever zegt "Zoveel bied ik je en daarbij zit een vergoeding van 50 euro" (ik noem maar wat), en je stemt daarmee in, dan is dat wat je krijgt. Reiskostenvergoeding is geen verplichting.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort een nieuwe baan

Leeftijd: 25
Opleiding: MAVO, MBO Medewerker Beheer ICT, MCSA
Werkervaring: 7
Werkgever: Een groot ICT bedrijf
Huidige functie: junior systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Auto: Ja (Moet ik nog kiezen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor internet, it vakbladen en onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik ga in oktober ergens anders werken

Opleiding:
  • Mavo
  • PDI 1
  • Comptia A+
  • Adjunct hoofdbrandmeester preventie
  • Projecteringsdeskundige rookbeheerssystemen
  • Mbovakken: Nederland en Engels (niveau 4)
  • losse brandpreventie/juridische cursusjes
Werkervaring:
  • 4 jaar bij adviesbureau in brandpreventie als tekenaar en projecttechnicus
  • 2 jaar bij een gemeente als medewerker brandpreventie
Werkgever: De nieuwe werkgever is een adviesbureau
Huidige functie: De nieuwe functie is een combifunctie:
  • Jr. Adviseur brandpreventie
  • Jr. CFD engineer (brandsimulaties)
  • systeembeheerder
Vakantiedagen: 21 (maar je werkt elke dag een half uur extra waarmee je vakantiedagen opbouwt)
Auto: Peugeot 306 station met airco. Onbeperkt prive rijden
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Maand salaris(bruto): 2150

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dus eigenlijk is je werkweek 37,5 uur en krijg je daardoor 15 ATV dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

djidee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:40:
Werkgever: Atos Origin (daar geplaatst door PolyTalent)
Polytalent heeft mij dus ook benaderd en heb zitten denken aan de overstap naar de ICT(Alleen wat super-user ervaring bij een groot retailbedrijfen de rest hobbymatig) . Ik schrik alleen van het salaris wat ze je geven.. 1650,- eur.. Vind zelf 2100 euro al niet echt een vetpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
MrSleeves schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:30:
Dus eigenlijk is je werkweek 37,5 uur en krijg je daardoor 15 ATV dagen. :)
Neey 40 uur en werk in de praktijk dan 42,5 uur.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:33:
[...]

Wettelijk gezien mag de werkgever je een goudstaaf op een fluwelen kussentje aanbieden stap die je doet, maar boven die 19ct/km wordt het belast, en is het misschien voor de werkgever ook wel ongunstig.

Maar verder is het zo dat als je werkgever zegt "Zoveel bied ik je en daarbij zit een vergoeding van 50 euro" (ik noem maar wat), en je stemt daarmee in, dan is dat wat je krijgt. Reiskostenvergoeding is geen verplichting.
dat zei ik ook alleen in andere woorden. maargoed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Emielio schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

Neey 40 uur en werk in de praktijk dan 42,5 uur.
Dan noem ik het structureel overwerk en is het gewoon tijd-voor-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Floris-K schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:32:
[...]

Polytalent heeft mij dus ook benaderd en heb zitten denken aan de overstap naar de ICT(Alleen wat super-user ervaring bij een groot retailbedrijfen de rest hobbymatig) . Ik schrik alleen van het salaris wat ze je geven.. 1650,- eur.. Vind zelf 2100 euro al niet echt een vetpot
Sjah, maar goed, met alleen Havo, 2 niet relevante propadeuses, een jaar bel ervaring op een ADSL/telefonie helpdesk had ik ook niet veel meer hoeven verwachten... In het noorden kun je er trouwens prima van rondkomen, ben 340e in de maand kwijt voor het hoekhuis waar ik in woon. En word binnenkort 23, dus nog huursubsidie erbij op.. Ach, overleef het wel, maar meer is beter (heb doelen genoeg), en wil gewoon graag ervaring opdoen, opleidingen/certificaten halen... Maar studeren op zichzelf, nee (daarom heb ik ook 2 propadeuses, en verder niets, ik kan niet 40u per week met mn neus in de boeken)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniNaut
  • Laatst online: 02-01-2024
Opleiding: (HBO) Digitale Communicatie te Utrecht
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: LogicaCMG
Huidige functie: Test consultant
Laptop: ja, gebruik hem bijna nooit btw
Vakantiegeld: standaard 8,33% volgens mij
Vakantiedagen: 21 (exclusief de officiele)
13/14e maand of winstuitkering: nee, winstuitkering vanaf 2008
Auto: Renault Clio (geen EB, daarbij gebruik de auto niet prive dus ook geen bijtelling)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen + ziekenfonds, € 91,- netto onkostenvergoeding per maand
Maand salaris(bruto): 1950,-

Met veel plezier ben ik ondertussen een half jaar aan de slag. Leuke opdrachten, collega's , doorgroeimogelijkheden maar je moet wel zelf aangeven wat je wil.

[ Voor 8% gewijzigd door OmniNaut op 28-08-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:20
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: < 1 jaar
Werkgever: LogicaCMG
Huidige functie: Consultant Open Source & Infrastructure (ISA voor de kenners...)
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 25 + 2 dagen die de baas bepaald
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Auto: Ja; budget €717 incl benzine
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen + ziekenfonds, € 91,- netto onkostenvergoeding per maand
Maand salaris(bruto): €2000

Ben het met mijn collega hierboven eens dat er zeer veel mogelijk is!

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 26
Opleiding: HBO Communication & Multimedia Design
Werkervaring: +/- 1 jaar
Werkgever: Webdesign bureau
Huidige functie: Projectleider & Online Marketeer
Vakantiedagen: 25 dagen
Pensioen: Nee
Ziekenfonds: Nee
Reiskostenvergoeding: 0.19 cent p/km
Maand salaris(bruto): €2800

Dus geen sec. arbeidsvoorwaarden, maar in mijn ogen een redelijk goed bruto salaris. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:24:
Opleiding: HBO Communication & Multimedia Design
Werkervaring: +/- 1 jaar
Werkgever: Webdesign bureau
Huidige functie: Projectleider & Online Marketeer
Vakantiedagen: 25 dagen
Pensioen: Nee
Ziekenfonds: Nee
Reiskostenvergoeding: 0.19 cent p/km
Maand salaris(bruto): €2800

Dus geen sec. arbeidsvoorwaarden, maar in mijn ogen een redelijk goed bruto salaris. Wat vinden jullie?
Netjes inderdaad, aangezien je niet heel veel werkervaring heb kan je nu alleen maar doorgroeien. (ook in salaris >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

S1W schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:02:

Eens, alleen zie ik die mensen dus bijna niet posten hier. Schrik er meer een beetje van zeg maar...
(stel je voor je hele leven raamambtenaar zijn! :D)
Nou Bij deze nog maar eens mijn overzichtje.

Opleiding: LTS, VCP (Vi 3), MCSA(2000/2003), MCSE(NT/2000/2003), CCA(MF1.8/MF XP), CCEA(PS3.0/PS4.0), WANScaler, EdgeSight, PowerFuse, SoftGrid.
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: ??????
Huidige functie: Senior SBC Consultant
Vakantiedagen: 25 + tijd voor tijd (of uit laten betalen)
13/14e maand of winstuitkering: Nope (niet nodig met mijn huidige bonussen ;))
GSM: Ja, onpeberkt prive + onbeperkt internet.
Auto: Ja (norm lease 900 ex brandstof, 4 jaar, 40K/jaar)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen. Alle cursussen/opleidingen worden vergoed. Bonus voor niet ziek. Bonus voor collega's wegzetten (inclusief jezelf). Bonus als je veel uur facturabel bent per maand.
Maand salaris(bruto): 4500,- (Plus zo rond de 2900 brutto per maand extra als ik mezelf wegzet)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in een kleine dillemma.
Graag jullie advies.

Dit is mijn overzicht TOT eind augustus:

Opleiding: ICT beheer niv 4.
Werkervaring: 2 jaar helpdeskmedewerker
Werkgever: Detachering
Huidige functie: helpdeskmedewerker 1e lijns
Maand salaris(bruto): 1700 euro

===========================

Per september krijg ik een nieuwe opdracht voor een jaar bij een bedrijf. (via detachering)
Hier ga ik de functie jr. Systeem en netwerkbeheer vervullen.
Een stapje omhoog dus i.p.v helpdesk 1e lijns.
Aangezien ik nu een jaar lang 1700 euro verdien, had ik gister een gesprek over mijn salaris.
Ik werkte altijd een 40 urige werkweek met 1700 euro bruto p/m
Deze opdracht is 36 uur voor een jaar lang.

Hun voorstel was om de 1700 euro aan te houden i.p.v te verlagen omdat ik minder werk.
Als je het dan op een 40 urige werkweek zou trekken, ga ik dus 170 euro meer verdienen.
Ik werk dalijk dus maar 36 uur, en ga dan die 1700 euro weer verdienen.

Ik heb eigenlijk gemengde gevoelens hierover.
Ik wil eigenlijk meer verdienen, maar bij het bedrijf kan je niet meer dan 36 uur werken.
Wel krijg ik 50 euro opslag bruto bij elke MCSA module.

Wat denk jullie?
Ik zit zelf te denken om 1800 euro bruto gewoon voor te stellen voor deze 36-urige werkweek.
Mijn werkgever is eigenlijk al wat tegemoet gekomen door mij 1700 euro te blijven betalen terwijl ik minder werk.
Graag advies, bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:56:
Ik zit in een kleine dillemma.
Graag jullie advies.

Dit is mijn overzicht TOT eind augustus:

Opleiding: ICT beheer niv 4.
Werkervaring: 2 jaar helpdeskmedewerker
Werkgever: Detachering
Huidige functie: helpdeskmedewerker 1e lijns
Maand salaris(bruto): 1700 euro

===========================

Per september krijg ik een nieuwe opdracht voor een jaar bij een bedrijf. (via detachering)
Hier ga ik de functie jr. Systeem en netwerkbeheer vervullen.
Een stapje omhoog dus i.p.v helpdesk 1e lijns.
Aangezien ik nu een jaar lang 1700 euro verdien, had ik gister een gesprek over mijn salaris.
Ik werkte altijd een 40 urige werkweek met 1700 euro bruto p/m
Deze opdracht is 36 uur voor een jaar lang.

Hun voorstel was om de 1700 euro aan te houden i.p.v te verlagen omdat ik minder werk.
Als je het dan op een 40 urige werkweek zou trekken, ga ik dus 170 euro meer verdienen.
Ik werk dalijk dus maar 36 uur, en ga dan die 1700 euro weer verdienen.

Ik heb eigenlijk gemengde gevoelens hierover.
Ik wil eigenlijk meer verdienen, maar bij het bedrijf kan je niet meer dan 36 uur werken.
Wel krijg ik 50 euro opslag bruto bij elke MCSA module.

Wat denk jullie?
Ik zit zelf te denken om 1800 euro bruto gewoon voor te stellen voor deze 36-urige werkweek.
Mijn werkgever is eigenlijk al wat tegemoet gekomen door mij 1700 euro te blijven betalen terwijl ik minder werk.
Graag advies, bedankt!
Wat heb je allemaal al gedaan qua certificering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
Een 'verhoging' van 170 euro is natuurlijk niet niets, enkel heb je toch zelf het gevoel dat je meer wilt gaan verdienen ook omdat je een hogere functie gaat bekleden.

Ik zou 't gewoon voor stellen, en kijken hoe je werkgever erop reageert.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua certificering heb ik 70-271 op zak, ben nu met 290 bezig.
Verder heb ik niets, buiten mijn diploma en 2 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:14:
Ik vind het dan moeilijk om dan gelijk loonsverhoging te vragen. Je weet wat ze zeggen. NEE heb je, JA kan je krijgen.
Ze kijken eerst wat je hebt gepresteerd aan certificering. Ik zou eerst ff je MCDST halen. En dan je 70-290 doen. Want dan heb je tenminste een hele module behaald. Waarschijnlijk krijg je voor je 70-290 50 euro loonsverhoging en 70-271/70-272 voor ieder 30 euro. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 290 50 euro, voor 291 50 euro, en voor me keuze module ook 50
Maar 1800 euro is dat misschien teveel gevraagd? Op 40 uur zit je dan over de 1900 euro.
Als ik uitga van 1900 euro per maand op een 40urige week,
en dit doortrek naar een 36urige week, dan zou ik 1730 euro moeten verdienen.
Ik denk dat ik het dan maar op 1730 ga spelen, wat dus normaal 1900 p/m zou zijn op 40 uur.

edit: ik bedoel natuurlijk in me vorige reply 70-270

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:35:
Voor 290 50 euro, voor 291 50 euro, en voor me keuze module ook 50
Maar 1800 euro is dat misschien teveel gevraagd? Op 40 uur zit je dan over de 1900 euro.
Als ik uitga van 1900 euro per maand op een 40urige week,
en dit doortrek naar een 36urige week, dan zou ik 1730 euro moeten verdienen.
Ik denk dat ik het dan maar op 1730 ga spelen, wat dus normaal 1900 p/m zou zijn op 40 uur.

edit: ik bedoel natuurlijk in me vorige reply 70-270
Eigenlijk verdien je best veel als ik kijk naar je ervaring en je certificering. Ik werk ook via een detacheerder. Ik ken jongens dezelfde leeftijd, ervaring en certificering. En deze gasten verdienen veel minder dan jij. Varierend van 1300 tot 1500 euro. Dus met 1700 euro kom je goed weg. Ik zou zeggen ga lekker je certificaten halen op kosten van de baas en veel ervaring op doen. En ga daarna ergens anders solliciteren. Dan maak je meer kans op een salarisverhoging. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Opleiding: 2-jarig HBO netwerkbeheerder + 70-270 + 70-290 + Prince2 Foundation
Werkgever: Automatiseerder, 100man
Huidige functie: ICT coördinator, Change manager
13e maand: nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 2250 pm

Is dit salaris reeël? Vraagje, binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek voor system engineer bij een bedrijf, hier krijg ik waarschijnlijk auto + laptop + gsm (wat ik nu niet heb), is het reeël om hier als salaris 2500 te vragen of is dat teveel? Aangezien ik kwa opties er ook al op vooruit ga (waar ik eigenlijk niet om vraag, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: Systeembeheerder MKB MBO niveau 4 sinds 2001
Werkervaring: Als helpdeskmedewerker 4,5 jaar
Werkgever: Groothandel tandarts verbruiksmaterialen (200 gebruikers)
Huidige functie: Sind 1 juli System Administrator
Vakantiedagen: 25 + 8 ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, algemene bonus (varierend tussen 250 - 1000 per jaar)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen - pensioen -
Werkweek: 40 (waarvan 38,75 uitbetaald, 1,25 wordt opgespaard als ADV)
Maand salaris(bruto): 1640
Data-internetvergoeding: binnenkort 65 euro netto (voor thuis-werk)
Tevreden?: Kan beter, mijn vrouw van 2 jaar jonger verdiend als secretaresse meer...

Binnenkort mag ik een opleiding tot Lotus Domino 6.5 Administrator volgen. En volgend jaar hoop ik MCSE te behalen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 20:19
Zo slecht verdien je niet 22 jaar en dat bedrag.
Ben zelf 21 verdien 1700 en heb me MCSA, ITIL foundation en ITIL Support en Restore
En werk 40 uur in de week, dus je zit al aardig goed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FidoDido schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:20:
Zo slecht verdien je niet 22 jaar en dat bedrag.
Ben zelf 21 verdien 1700 en heb me MCSA, ITIL foundation en ITIL Support en Restore
En werk 40 uur in de week, dus je zit al aardig goed hoor ;)
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik ben 25 ;)
Nu is het wel zo dat het eingelijk geen echte ICT bedrijf is. Waarschijnlijk ligt het loon voor system Administrators bij niet-ICT bedrijven gemiddeld gewoon wat lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
weppe schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:18:
Is dit salaris reeël? Vraagje, binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek voor system engineer bij een bedrijf, hier krijg ik waarschijnlijk auto + laptop + gsm (wat ik nu niet heb), is het reeël om hier als salaris 2500 te vragen of is dat teveel? Aangezien ik kwa opties er ook al op vooruit ga (waar ik eigenlijk niet om vraag, maargoed)
Ik zou het zeker vragen, 2500 is niet extreem veel. Of je het ook krijgt is natuurlijk een 2e (Beetje afhankelijk van het bedrijf) maar ze zullen je echt niet meteen weg sturen als je met zo'n bod komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Laatst online: 12-09 15:33
>:)

[ Voor 112% gewijzigd door djeck op 29-08-2007 11:06 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:14:
Je krijgt wel 50 euro per MCSA module, dat is 200 euro erbij. Is best wat. Heb je voor de 70-271 al 50 euro gehad, anders kan je dat er nog uithalen. Maar goed, je kant altijd proberen om voor 1800 of 1900 te gaan. Wie niet waagt, die niet wint.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas.. het blijft bij 1700 heb ik net te horen gekregen :(
Snel maar de modules behalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 30
Opleiding: MBO MCSE (2000+2003) Exchange Spec. Citrix CCA
Werkervaring:7 Jaar (ICT)
Werkgever: >:)
Huidige functie: Netwerkbeheerder
GSM:Nee
Auto: Ja ( niks bijzonders. €650.- incl. brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden betaald - Pensioen
Werkweek: 40 Uur
Maand salaris(bruto): € 2850

Ik ben momenteel zeer tevreden over mijn salaris en werkgever. en ze zoeken nog meer mensen! dus mochten jullie interesse hebben.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InputOutput
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 15:48
Interessant om eea eens te kunnen vergelijken. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de grote jongens (Centric, Pink, Getronics) beter zouden betalen, maar het zit hem voornamelijk in de lease-auto volgens mij, iets dat mij echt gestolen kan worden.

Leeftijd: 33
Opleiding: WO Literatuurwetenschap
Werkervaring: 11 jaar, waarvan 9 relevant voor ICT
Werkgever: Reisbureau
Huidige functie: Programmeur, Codekeeper (sta borg voor de kwaliteit van de code van de andere programmeurs), databaseadministrateur (MySQL), Linux systeembeheer
Vakantiedagen: 20
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, max reiskostenvergoeding (17 cent/km), 500 euro bonus einde jaar bij geen ziekmelding, afnemend met aantal ziektedagen
Werkweek: 24
Maand salaris(bruto): 2475 (waarvan 150 euro bereikbaarheidstoeslag)

Het valt me op dat er weinig deeltijd wordt gewerkt in de IT. Is dat nou een kwestie van niet willen of niet mogen?

Ik lig zelf niet wakker van een paar honderd euro meer of minder, maar als ik een dag in de week minder kan werken en mijn eigen ding kan doen (schrijven) neem ik altijd die kans.

Ook merk ik vaak dat IT'ers geen goede onderhandelaars zijn en rustig naar een functionerings of arbeidsvoorwaardengesprek gaan zonder dat ze een idee hebben wat ze willen.
Tip 1: weet wat je wilt (heb een bedrag in je hoofd) en weet ook uit te leggen waarom je dat waard bent.
Tip 2: De beste momenten voor salarisverhogingen zijn nieuwe contracten en verlengsmomenten van tijdelijke contracten. Vaak wisselen van werkgever is de beste manier om je salaris omhoog te krijgen, mits je duidelijk kunt uitleggen waarom je bij de vorige werkgever weggegaan bent.
Tip 3: Als een bedrijf zegt dat ze je niet meer dan x kunnen betalen (komt vaak bij kleinere bedrijven voor) en je vindt het niet genoeg, stel dan voor om minder uren voor dat bedrag te werken.
Tip 4: Formaliseer functies. Als je bv. regelmatig naast je programmeerwerk systeembeheer doet, laat dat dan opnemen in je functieomschrijving of doe het niet. Op die manier kun je makkelijker extra geld vragen voor de extra taken die je doet. Idem voor bereikbaarheid buiten kantooruren bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 20:19
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik ben 25 ;)
Nu is het wel zo dat het eingelijk geen echte ICT bedrijf is. Waarschijnlijk ligt het loon voor system Administrators bij niet-ICT bedrijven gemiddeld gewoon wat lager?
nee sorry bedoelde post van pieterste2
22 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:32:
Leeftijd: 30
Opleiding: MBO MCSE (2000+2003) Exchange Spec. Citrix CCA
Werkervaring:7 Jaar (ICT)
Werkgever: >:)
Huidige functie: Netwerkbeheerder
GSM:Nee
Auto: Ja ( niks bijzonders. €650.- incl. brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden betaald - Pensioen
Werkweek: 40 Uur
Maand salaris(bruto): € 2850

Ik ben momenteel zeer tevreden over mijn salaris en werkgever. en ze zoeken nog meer mensen! dus mochten jullie interesse hebben.... ;)
In de buurt van brabant? Investeren ze in mensen die graag MCSA/MCSE willen halen? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

InputOutput schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:39:
Het valt me op dat er weinig deeltijd wordt gewerkt in de IT. Is dat nou een kwestie van niet willen of niet mogen?

Ook merk ik vaak dat IT'ers geen goede onderhandelaars zijn en rustig naar een functionerings of arbeidsvoorwaardengesprek gaan zonder dat ze een idee hebben wat ze willen.
Ik werk 4x9, dus elke dag 1 week week 1 dag vrij. Dat is niet part-time, maar het biedt wel voordelen. Momenteel is mijn reistijd nog maar 40 minuten lopen per dag, echter was dat een paar jaren geleden nog 2,5 uur. Toen was die ene dag minder in de week dus nog veel fijner.

Slecht onderhandelen? Ja, heb je gelijk in, zeker ook als ik naar mijn collega's kijk. Echter werk ik voor de overheid en dan is weinig te onderhandelen. Ik zit al een paar jaar in het max van de schaal die bij mijn functie hoort. En ondanks het feit dat het hier al jaren lang onmogelijk is om kundig personeel te vinden, waardoor de verdeling van het werk op de afdeling van geen kant klopt, zit er financieel geen enkele ruimte in. Salaris verhoging is enkel via een nieuwe CAO of door te soliciteren op een zwaardere functie. Echter op technisch vlak is die bij ons niet te vinden, dan moet je de beleidskant in. En daar zijn geen facatures, los van het feit dat dat mijn ding niet is. De toko is behoorlijk afhankelijk van mijn kennis, alles draait op Citrix (800 werkplekken) en ik ben de enige die daar kennis van heeft, heb het ook helemaal zelf bedacht en uitgerold. Dat zou mijn onderhandelingspositie sterk moeten maken, echter werkt dat bij (mijn) overheid niet zo.

Het bedrijfsleven kent misschien geen plafond qua beloning, de overheid wel.

Mijn overheid = gemeente Amsterdam

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dat wil ik ook wel! :P

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: WO Informatiekunde
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: ICT ontwikkelaar
Vakantiedagen: 30 + bijna alle feestdagen
13e maand: nee
Auto: nee (en alleen vergoeding bij reizen per OV)
Secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen en collectieve ziektekostenverzekering
Werkweek: 32 uur
Maand salaris(bruto): 2010

Kga eind oktober uit dienst en hoop dan eigenlijk een werkgever te vinden die me evenveel wil betalen want ik vind het op zich wel ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goMY
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 15:14
Opleiding: WO Informatica (afgestudeerd in GIS) & HBO Informatica richting Multimedia & MCP & diverse ESRI certificaties.
Werkervaring: 7 jaar (inclusief deeltijd baantjes naast studie)
Werkgever: Ministerie van Economische Zaken
Huidige functie: GIS specialist
Vakantiedagen: 24 (+elke week 4 uur opsparen, 36 uur contract waarvan ik er 40 werk) = ~45 per jaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en vakantiegeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede reiskostenvergoeding, interne opleidingen.
Maand salaris(bruto): 3650 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Laatst werd m'n functioneren opnieuw gewaardeerd met als resultaat:

Opleiding: MBO 4 ICT Beheerder (+ ITIL Fnd, MCP Win2k, AMBI HG.2, I-tracks ISF, Linux cursus, diverse andere trainingen)
Werkervaring: 3 jaar 'serieuze' werkervaring in de IT, nog langer met ISP support werk meegerekend.
Werkgever: Natuurkundig onderzoeksinstelling (gefinancieerd door MinOCW)
Huidige functie: Helpdeskmedewerker (eerste aanspreekpunt, echter ook sysadmin werkzaamheden), tevens bestuurslid van de ondernemingsraad.
Vakantiedagen: 42
13/14e maand of winstuitkering: 4,1% eindejaars
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO Onderzoeksinstellingen, o.a. ABP pensioen en flexibile inzetbaarheid van geld tegen tijd en vice versa.
Werkweek: 38, effectief 40 (dus 2 ADV per week, al meegerekend bij de vakantiedagen)
Maand salaris(bruto): 2129 (13 maanden geleden toen ik daar begon: 1950)

En dat alles in een mooie bosrijke omgeving op een voormalig landgoed. 5 Minuten fietsen vanaf thuis.

[ Voor 4% gewijzigd door ebia op 29-08-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 11-09 20:15
ebia schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:00:
En dat alles in een mooie bosrijke omgeving op een voormalig landgoed. 5 Minuten fietsen vanaf thuis.
Wow! Daar zou ik best iets voor in willen leveren ;) Ik moest zonodig voor detachering kiezen :P

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
Ach ja, en mijn vorige werk zat aan het vondelpark. Mooie plek, maar toch in de stad. En 5 minuten vanaf thuis? Ik werk niet graag op 2 uur van huis, maar ook weer niet op 5 minuten. Dan is je wereld voor een groot deel van de week/jaar wel klein...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Aan de andere kant maakt een file of reistijd in het algemeen je wereld niet bepaald groter. Als je sneller thuis bent, kan je ook sneller andere dingen doen.

Verwijderd

MrSleeves schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:29:
Aan de andere kant maakt een file of reistijd in het algemeen je wereld niet bepaald groter. Als je sneller thuis bent, kan je ook sneller andere dingen doen.
ik wou net zeggen een uur in de auto zitten maakt je wereld nu niet echt groter..........
Ik bedoel net of je dan zoveel mensen spreekt en zoveel sociale contacten opdoet?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 07:29:
[...]

ik wou net zeggen een uur in de auto zitten maakt je wereld nu niet echt groter..........
Ik bedoel net of je dan zoveel mensen spreekt en zoveel sociale contacten opdoet?
Niet dat uur in de file. Wel in de "detacheeringswereld", daar komen veelal mensen uit alle hoeken van het land bij elkaar en leer je toch snel verschillende mensen kennen. 5 mins van je huis werken vaak veel mensen uit het dorp ;) .
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.