Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 71.570 views sinds 30-01-2008

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ach, misschien heb ik straks dan "best of both worlds".. ik woon een paar km van het kantoor, maar zal af en toe naar Parijs moeten voor overleg op het hoofdkantoor. Reistijd zit dan gewoon in werktijd (aangezien je ook gewoon kan werken in de trein). :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:15
thejoker80 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 07:39:
[...]
Niet dat uur in de file. Wel in de "detacheeringswereld", daar komen veelal mensen uit alle hoeken van het land bij elkaar en leer je toch snel verschillende mensen kennen. 5 mins van je huis werken vaak veel mensen uit het dorp ;) .
Dat is waar.. ik zou de detachering voorlopig nog niet willen inruilen voor een interne baan ergens :)
Ik vind het ook gewoon een stukje uitbreiding voor jezelf.
Je kan makkelijker switchen, praat op diverse niveaus, leert verschillende bedrijfsculturen kennen.

Als je eenmaal wat ervaring hebt in de detachering ben je een waardevol speler en kan je bij menig bedrijf zonder problemen en zonder jezelf aan te passen aan het werk. :) (tenminste... zo zie ik dat nu voor mezelf. Zal nog per persoon verschillen hoe eigenwijs je bent :P)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Griffin2k schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:14:
[...]

Dat is waar.. ik zou de detachering voorlopig nog niet willen inruilen voor een interne baan ergens :)
Ik vind het ook gewoon een stukje uitbreiding voor jezelf.
Je kan makkelijker switchen, praat op diverse niveaus, leert verschillende bedrijfsculturen kennen.

Als je eenmaal wat ervaring hebt in de detachering ben je een waardevol speler en kan je bij menig bedrijf zonder problemen en zonder jezelf aan te passen aan het werk. :) (tenminste... zo zie ik dat nu voor mezelf. Zal nog per persoon verschillen hoe eigenwijs je bent :P)
ja daar ben ik het wel mee eens.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Ik weer niet. :) Voor mji geen detachering.

No production networks were harmed during this posting

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Nu
WorkForce schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:34:
Leeftijd: 28
Opleiding: MBI + MCSA2000 + MS SQL 2000/2005 dba
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: kleine detacheerder
Huidige functie: jr. DBA'er
Laptop: Nee (Ja via opdrachtgever)
Vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (Ziektedagen gaan van die maand af)
GSM: Nee
Auto: Kan maar heb ik niet
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: standaard € 2300 bruto (Bij in project zittend, zoals nu, krijg ik 3,30 euro per uur extra wat het bruto nu ongeveer 2800 euro maakt)
Per 1 oktober
Leeftijd: 29
Opleiding: MBI + MCSA2000 + MS SQL 2000/2005 dba + Oracle 10g
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Tripple play leverancier
Huidige functie: Medior Applicationmanager
Laptop: Ja
GSM: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Vakantiedagen: 25 + elk kwartaal niet ziek 1 extra dag plus mogelijkheid tot kopen
Auto: Nee
Maandsalaris: € 3400 bruto

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik ga me ook eens mengen in dit topic. Ik ben bezig met mijn afstudeerstage en ben in januari klaar.
Nu heeft mij gister een detacheringsbureau gebeld of ik daar wil komen werken. Nu zit ik dus in de twijfel;

- "Voor het geld gaan", dus een baan gaan zoeken ergens intern
- Of via detacheringsbedrijf werken, certificaten halen, evt. opleiden, cursussen, varierend werk doen en ga zo maar door. Alleen betaald het niet goed, wat ik ervan gelezen heb iniedergeval.

Wat zou slimmer zijn? Nu een 'stapje terug' doen en ervaring opdoen bij een detacheringsbedrijf en dan ergens in vaste dienst gaan na een jaar of 4? Of meteen een baan gaan zoeken, wat moeilijker is?
Zijn er ook mensen die vol lof spreken over detacheringsbedrijven? Zoals Griffin2k die dat duidelijk aangeeft?

Mischien is dit niet een post voor in dit topic, maar vond het nutteloos om een topic aan te maken met "Wat verdient een detacheerder gemiddeld?" :)

[ Voor 8% gewijzigd door the-edge op 30-08-2007 09:26 ]

Verwijderd

the-edge schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:23:
Ik ga me ook eens mengen in dit topic. Ik ben bezig met mijn afstudeerstage en ben in januari klaar.
Nu heeft mij gister een detacheringsbureau gebeld of ik daar wil komen werken. Nu zit ik dus in de twijfel;

- "Voor het geld gaan", dus een baan gaan zoeken ergens intern
- Of via detacheringsbedrijf werken, certificaten halen, evt. opleiden, cursussen, varierend werk doen en ga zo maar door. Alleen betaald het niet goed, wat ik ervan gelezen heb iniedergeval.

Wat zou slimmer zijn? Nu een 'stapje terug' doen en ervaring opdoen bij een detacheringsbedrijf en dan ergens in vaste dienst gaan na een jaar of 4? Of meteen een baan gaan zoeken, wat moeilijker is?
Zijn er ook mensen die vol lof spreken over detacheringsbedrijven? Zoals Griffin2k die dat duidelijk aangeeft?

Mischien is dit niet een post voor in dit topic, maar vond het nutteloos om een topic aan te maken met "Wat verdient een detacheerder gemiddeld?" :)
Intern hoeft niet per se beter te betalen.........

Er zijn detacheringsbedrijven die meer betalen maar er zijn ook bedrijven die internen meer betalen.....Tis maar net waar je tegenaan loopt.

Voor het geld gaan zou ik niet heel snel doen aan het begin van je carriere. Nadat je ervaring opgedaan hebt kan je gerust geld gaan graaien.....en dan als freelancer dan natuurlijk.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou idd ook niet voor het geld gaan denk ik, het is belangrijker dat je een leuke plek vindt waar je het naar je zin hebt en veel kunt leren.

Een detacheringsbedrijf is zeker een voordeel omdat je (Hopenlijk) op veel verschillende plekken komt en dus veel ervaring op kunt doen. Het is echter wel de vraag of je je lekker voelt bij een detacheringsbedrijf. Ik heb nu anderhalf jaar bij een detacheerder gewerkt en heb daar veel kunnen leren. Maar ik ben er ook achter gekomen dat ik mij daar niet lekker bij voelde. Ik had hier weinig contact met mijn collega's ( op de klus waar ik zit wel maar daar ga je naar een tijdje ook weer weg en dan is het maar weer afwachten waar je terecht komt ), en ik vondt 2 uur reizen per dag ook niet ideaal.

Het is denk vooral een persoonlijke keuze. Ik zou wel goed rondkijken bij welke detacheerder je gaat werken. Je moet er een uitzoeken die wel graag in jou wil investeren, dat is natuurlijk vooral aan het begin van je carriere belangrijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• blue eyes
  • Laatst online: 00:19
goMY schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:28:
Werkgever: Ministerie van Economische Zaken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede reiskostenvergoeding, interne opleidingen.
Dat vindt ik frappant (maar goed voor jou ;) ).
Ik heb de ervaring dat men bij de overheid juist bezuinigd op reiskosten, iig zeker bij de b/cict. 30 euro per maand kan je krijgen. OV wordt wel 100% vergoed.

Die 30 euro was onder andere een motivatie om NIET over te stappen naar B/ICT, dit omdat ik met de auto 3 kwartier moet reizen en met het OV 2 - 2,5 uur (enkele reis).

Maw, het beleid is opgezet om OV te bevorderen. Te begrijpen vanuit overheid standpunt. Maar wellicht niet consistent over de verschillende departementen?

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 30-08-2007 09:43 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

blue eyes schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:42:
[...]
Ik heb de ervaring dat men bij de overheid juist bezuinigd op reiskosten, iig zeker bij de b/cict. 30 euro per maand kan je krijgen. OV wordt wel 100% vergoed.

Die 30 euro was onder andere een motivatie om NIET over te stappen naar B/ICT, dit omdat ik met de auto 3 kwartier moet reizen en met het OV 2 - 2,5 uur (enkele reis).

Maw, het beleid is opgezet om OV te bevorderen. Te begrijpen vanuit overheid standpunt. Maar wellicht niet consistent over de verschillende departementen?
De gemeente Amsterdam geeft 1 zone vergoeding. That's it. Geen enkele vergoeding verder, ook geen lease auto's.

This footer is intentionally left blank

• Tylen
  • Laatst online: 15:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Daar heb ik ook nog eens een half jaar gezeten in een ver verleden. In het SI lab, dat rode porto cabinnetje ;) Met de auto word ook niet echt aangeraden om daar naartoe te gaan, aangezien parkeren er simpelweg geld kost.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Berkery
  • Laatst online: 07-09-2023
Ik heb ook andere ervaringen, tot januari kon ik max. 78 euro p/m krijgen, nu krijgen we gewoon alles wat je meer reist dan 10 kilometer (v.v.) vergoed. Wel handig als je elke dag 140 kilometer moet rijden ;)

Affijn:

Leeftijd: 36
Opleiding: VWO en veel afgebroken studies :$
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Webmaster/Functioneel beheer
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 196 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: die zijn bij de overheid altijd wel goed
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): 2200

Daarnaast moet om de vijf weken een oproepdienst draaien, da's wel een leuk extraatje. Binnenkort een vaste aanstelling.

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

• goMY
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 15:14
Klopt, deze reiskostenvergoeding is niet standaard. Op het moment woon ik in een klein gat waar alleen tijdens schooltijden bussen rijden. (Een auto aanschaffen om alleen naar het station te rijden zou niet rendabel zijn). Daardoor kan ik niet op tijd komen (10.15 op zijn vroegst). Daarom krijg ik nu een vast bedrag per maand voor het reizen met de auto. Dit is wel voor maximaal 2 jaar, ben daarom nu ook op zoek naar een woonruimte op fietsafstand.
[...]

• blue eyes
Tylen schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:13:
[...]

Daar heb ik ook nog eens een half jaar gezeten in een ver verleden. In het SI lab, dat rode porto cabinnetje ;) Met de auto word ook niet echt aangeraden om daar naartoe te gaan, aangezien parkeren er simpelweg geld kost.
Ik heb dat laatste probleem nooit gehad. Ofwel van elke locatie een parkeerpas en/of vergunning ;)

p.s. Kom nu nog maar eens langsrijden, je weet niet wat je ziet. Prachtige gebouwen, echt heel mooi!

• Tylen

Tylen

blue eyes schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

Ik heb dat laatste probleem nooit gehad. Ofwel van elke locatie een parkeerpas en/of vergunning ;)

p.s. Kom nu nog maar eens langsrijden, je weet niet wat je ziet. Prachtige gebouwen, echt heel mooi!
Ik had het probleem ook niet. Mocht gewoon binnen parkeren. Maar ik dacht dat interne mensen dat niet mochten. Er staat nu toch een enorme toren? Tja, dat weet je waar je belastinggeld heen gaat ;)

• blue eyes
Tylen schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:06:
[...]
Ik had het probleem ook niet. Mocht gewoon binnen parkeren. Maar ik dacht dat interne mensen dat niet mochten. Er staat nu toch een enorme toren? Tja, dat weet je waar je belastinggeld heen gaat ;)
Ben niet intern. Echter al wel ongeveer 6 jaar in detachering daar.

Binnen parkeren gaat nu in 2 gigantische ondergrondse parkeergarages.
Waar dat geld heen gaat? Lijkt me niet meer dan normaal dat ook mensen van de overheid in goede omstandigheden, gebouwen, etc. kunnen werken. Jij bedoeld dat vast niet, maar er zijn mensen die alles meer dan een Ikea stoel en bureau van 30 jaar oud teveel vinden omdat het hun belastinggeld is. Tja.... ;)

Maar goed, ontopic maar weer ;)

[ Voor 63% gewijzigd door blue eyes op 30-08-2007 14:26 ]

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Voordeel van detachering is dat je vaak een lease-auto krijgt en vooral starters vinden dat natuurlijk ideaal :) Ik in ieder geval wel. Daarnaast is het ook goed voor je ervaring. Nadeel is wel dat je vaak in de file staat :(

• Griffin2k
kraaitje schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:05:
Voordeel van detachering is dat je vaak een lease-auto krijgt en vooral starters vinden dat natuurlijk ideaal :) Ik in ieder geval wel. Daarnaast is het ook goed voor je ervaring. Nadeel is wel dat je vaak in de file staat :(
Van files pik ik dan maar de positieve dingen eruit... mooie auto's, mooie vrouwen ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
Per 1 oktober as
Leeftijd: 36
Opleiding: MTS Elektronica, boekhouddiploma, Netasq Expert, bezig met LPI (Mouse Clicking System Engineer als deze ooit nodig is)
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener in Limburg
Huidige functie: ICT Consultant :9
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Vakantiedagen: 25
Auto: Komt eraan? (Rij 'm alleen zakelijk)
Werkweek: 36 uur
Maandsalaris: € 2250 bruto

[ Voor 3% gewijzigd door zx9r_mario op 31-08-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
thejoker80 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 07:39:
[...]

Niet dat uur in de file. Wel in de "detacheeringswereld", daar komen veelal mensen uit alle hoeken van het land bij elkaar en leer je toch snel verschillende mensen kennen. 5 mins van je huis werken vaak veel mensen uit het dorp ;) .
Hoho, ik woon niet in een klein dorp maar gewoon in een stadje met circa 61.000 inwoners, direct aangelegen bij een grotere stad met circa 281.000 inwoners (wie gaat er voor de triviant?). Natuurlijk zijn er een behoorlijk aantal werknemers welke ook wonen in de stad waar ze werken, maar dat is denk ik bij de meeste bedrijven het geval.

Ik ben juist in de buurt gaan wonen van m'n werk omdat; 1) ik toch al opzoek was naar iets voor mezelf en in in die 'grotere stad' de krapte op de woningmarkt nog groter is. 2) ik was de files en het opgefokte autoverkeer in de spits helemaal zat. 3) ik denk dat ik nog wel even blijf plakken bij deze werkgever en 4) ook in de toekomst deze stad goed genoeg in de buurt ligt van veel werk en studie en alle andere voorzieningen die ik nodig heb.

Tevens wil ik de opmerking over een 'kleine wereld' toch ontkrachten met het argument dat ik veel tijd over voor m'n sociale leven welke voor mij niet per definitie werk-gerelateerd hoeft te zijn. Sommige moeten het hebben van hun 'netwerk' en sterke banden met collega's e.d. Ik ben wat dat aangaat minder pro-actief, maar ik kom uiteindelijk 9 van de 10 keer wel in de situatie of plek terecht welke ik voor ogen had, dus ik zie het ontbreken ervan als een niet-relevant gegeven. Ook gezien het grote aantal vakantiedagen ik mag genieten ben ik vaak genoeg op reis welke mijn wereld groot genoeg maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Ik heb een aantal reacties die volstrekt offtopic doorgingen op bovenstaande verwijderd. Aan triviant doen we hier niet ;)

Tijd om weer op te gaan sommen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:37:
[...]

Ik zou niet weten in welke schaal ik zit. Hoe kan ik dit zien?
Ik woon nog gewoon thuis. Verdien dus 1300 burto en hou 1156 over ongeveer
Nou, dit klinkt alsof je bij het uitzuiger IT bedrijf hebt gewerkt waar ik ook heb gewerkt. 23 jarigen en ouder worden snel weggewerkt en vervangen door broekies van 18 jaar (met alle respect, deze mensen moeten het natuurlijk ook leren), die op hun eerste werkdag (buitendienst dan) een autootje krijgen, een gereedschapskistje, wat onderdelen en 4 bonnen van klanten waar ze storingen af dienen te handelen. De interne training die ze krijgen bevat niet meer dan de 2 zinnen daar staan je spullen en dit moet je vandaag oplossen: Succes! Binnen 5 minuten op de weg en later word er gezeikt dat het administratief niet goed is afgehandeld.

Ik weet niet of het waar is maar het gerucht ging dat sommige buitendienstmonteurs bij ons slechts 900 € bruto per maand verdienden. En het erge is dat ze gewoon niet in opstand durfden te komen om een beter loon te eisen. Dit terwijl hoofd verkoop +- 8000 € per maand verdient. Verschil moet er wezen, maar op een bedrijf met 60 medewerkers (toen) vind ik dit toch wel een enorm verschil.

Advies wat ik je kan geven: hou je baan, kijk goed om je heen en solliciteer op alles wat je leuker/beter lijkt. Ik ben zelf ook eens te lang blijven zitten en vond het ook wel prima, hou niet zo van veranderingen. Maar nu ik eenmaal hier zit, ben ik toch errug blij dat ik er weg ben.

Mijn nieuwe baan bied bijna alleen maar voordelen (t.o.v. mijn oude werkgever) mede doordat mijn oude werkgever zonder CAO zat. Dat is voor hem prima, maar voor de werknemer kan het enorm tegenvallen imho.

Bijkomend pluspunt: Er werken ongeveer 1500 chicks hier :D (verdeeld over meerdere locaties dan he )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:39:
[...]

Je zou dit kunnen zien op je salarisstrookje.

Of in ieder geval in je contract die je getekend heb. (ik neem aan dat je ergens een kopie hebt liggen)
Correct me if im wrong!

Volgens mij hoeft dit niet altijd. Als het bedrijf zonder CAO werkt kunnen ze zon beetje zelf alles bepalen, inclusief periodieke verhogingen (ALS je ze krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:52:
[...]

Nou Bij deze nog maar eens mijn overzichtje.

Opleiding: LTS, VCP (Vi 3), MCSA(2000/2003), MCSE(NT/2000/2003), CCA(MF1.8/MF XP), CCEA(PS3.0/PS4.0), WANScaler, EdgeSight, PowerFuse, SoftGrid.
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: ??????
Huidige functie: Senior SBC Consultant
Vakantiedagen: 25 + tijd voor tijd (of uit laten betalen)
13/14e maand of winstuitkering: Nope (niet nodig met mijn huidige bonussen ;))
GSM: Ja, onpeberkt prive + onbeperkt internet.
Auto: Ja (norm lease 900 ex brandstof, 4 jaar, 40K/jaar)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen. Alle cursussen/opleidingen worden vergoed. Bonus voor niet ziek. Bonus voor collega's wegzetten (inclusief jezelf). Bonus als je veel uur facturabel bent per maand.
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 4500,- (Plus zo rond de 2900 brutto per maand extra als ik mezelf wegzet)
Eh jezelf of collega's wegzetten, wat houd dat in? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InputOutput schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:39:
Interessant om eea eens te kunnen vergelijken. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de grote jongens (Centric, Pink, Getronics) beter zouden betalen, maar het zit hem voornamelijk in de lease-auto volgens mij, iets dat mij echt gestolen kan worden.

Leeftijd: 33
Opleiding: WO Literatuurwetenschap
Werkervaring: 11 jaar, waarvan 9 relevant voor ICT
Werkgever: Reisbureau
Huidige functie: Programmeur, Codekeeper (sta borg voor de kwaliteit van de code van de andere programmeurs), databaseadministrateur (MySQL), Linux systeembeheer
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, max reiskostenvergoeding (17 cent/km), 500 euro bonus einde jaar bij geen ziekmelding, afnemend met aantal ziektedagen
Werkweek: 24
Maand salaris(bruto): 2475 (waarvan 150 euro bereikbaarheidstoeslag)

Het valt me op dat er weinig deeltijd wordt gewerkt in de IT. Is dat nou een kwestie van niet willen of niet mogen?

Ik lig zelf niet wakker van een paar honderd euro meer of minder, maar als ik een dag in de week minder kan werken en mijn eigen ding kan doen (schrijven) neem ik altijd die kans.

Ook merk ik vaak dat IT'ers geen goede onderhandelaars zijn en rustig naar een functionerings of arbeidsvoorwaardengesprek gaan zonder dat ze een idee hebben wat ze willen.
Tip 1: weet wat je wilt (heb een bedrag in je hoofd) en weet ook uit te leggen waarom je dat waard bent.
Tip 2: De beste momenten voor salarisverhogingen zijn nieuwe contracten en verlengsmomenten van tijdelijke contracten. Vaak wisselen van werkgever is de beste manier om je salaris omhoog te krijgen, mits je duidelijk kunt uitleggen waarom je bij de vorige werkgever weggegaan bent.
Tip 3: Als een bedrijf zegt dat ze je niet meer dan x kunnen betalen (komt vaak bij kleinere bedrijven voor) en je vindt het niet genoeg, stel dan voor om minder uren voor dat bedrag te werken.
Tip 4: Formaliseer functies. Als je bv. regelmatig naast je programmeerwerk systeembeheer doet, laat dat dan opnemen in je functieomschrijving of doe het niet. Op die manier kun je makkelijker extra geld vragen voor de extra taken die je doet. Idem voor bereikbaarheid buiten kantooruren bv.
Tips, handig ;) Alleen, is dat in ieder geval zo? Bij het bedrijf waar ik momenteel werkzaam ben, werken ze met een schalen en tredes.
Mijn collega's die hetzelfde werk doen zitten 1 schaal hoger dan mij omdat de functie ooit lager is ingeschaald. Kan dat zomaar vraag ik me af? Ik bedoel we doen toch hetzelfde werk?

(ter verduidelijking: zij werkten er al een x aantal jaren. De functie waarin wij nu zitten bestaat slechts 1,5 jaar. Toen ik werd aangenomen, kwam ik 1 schaal lager dan zij te zitten)

Verder doe ik goed mijn best, kijk goed om me heen, probeer zoveel mogelijk "extra" werkzaamheden te verrichten en doe de k*tklusjes die iedereen laat liggen. Maar ik ben bang dat als ik mijn functioneringsgesprek krijg, dat niet gewaardeerd word als in een enorme verhoging van ca$h.

Wat ik ervan begrepen heb is dat ik, ongeacht wat ik doe, slechts 1 trede omhoog ga per jaar. Dit schijnt aardig normaal te zijn, maar, als dit echt zo is, lijkt het mij ook dat het werknemers de lust ontneemt tot "extra" inspanningen. Je krijgt immers toch dezelfde verhoging, of je nu een beetje je best doet of enorm je best.

Of is dit slechts wat de werkgever ons voorhoud en zijn grotere stappen wel degelijk mogelijk zonder van functie te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 12-09 13:05
Schalen enzo...heb ik ook last van gehad. Wanneer jij kunt beargumenteren waarom 1 trede per jaar gewoon niet voldoende is, is alles mogelijk. Bij mijn vorige werkgever werd te vaak gezegd dat er niet vanaf geweken kon worden...ik en een oud-collega gebruikte regelmatig het dreigement 'dan ga ik eens wat meer rond kijken' om het toch voor mekaar te krijgen. Waar een wil is, is een weg.

Verder is het onzin dat jij een andere functie hebt dan je collega, tenzij hij natuurlijk ander werk doet. Het is niet zo dat de functie weg is, anders zou je collega ook niet in die functie zitten... ik zou het niet pikken, thats for sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:25:
Schalen enzo...heb ik ook last van gehad. Wanneer jij kunt beargumenteren waarom 1 trede per jaar gewoon niet voldoende is, is alles mogelijk. Bij mijn vorige werkgever werd te vaak gezegd dat er niet vanaf geweken kon worden...ik en een oud-collega gebruikte regelmatig het dreigement 'dan ga ik eens wat meer rond kijken' om het toch voor mekaar te krijgen.

Verder is het onzin dat jij een andere functie hebt dan je collega, tenzij hij natuurlijk ander werk doet. Het is niet zo dat de functie weg is, anders zou je collega ook niet in die functie zitten... ik zou het niet pikken, thats for sure.
Leuk, maar in het bedrijf waar ik werk, en vooral in de functie waarin ik werk heb ik al begrepen dat het dreigement van mijn kant met een 'dan ga ik eens wat meer rond kijken' een vacature oplevert voor mijn functie ;)
Ik heb geen andere functie als mijn collega's. We doen exact hetzelfde werk, exact dezelfde functie, maar toch zitten zij 1 schaal hoger. Ik vraag me af of dit mag/kan. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:58:
[...]

Eh jezelf of collega's wegzetten, wat houd dat in? ;)
Projecten/Opdrachten regelen voor hun of mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:28:
[...]
Leuk, maar in het bedrijf waar ik werk, en vooral in de functie waarin ik werk heb ik al begrepen dat het dreigement van mijn kant met een 'dan ga ik eens wat meer rond kijken' een vacature oplevert voor mijn functie ;)
Ik heb geen andere functie als mijn collega's. We doen exact hetzelfde werk, exact dezelfde functie, maar toch zitten zij 1 schaal hoger. Ik vraag me af of dit mag/kan. Weet iemand dat?
Wanneer ze je makkelijk kunnen vervangen, is het natuurlijk een klote positie. Wanneer ik echter zo behandeld zou worden en dat extra inzet blijkbaar niet extra gewaardeerd wordt, zou ik in 9-5 modes gaan; what comes around, goes around.

Bij mijn vorige werkgever was het zo dat er een maximale schaal aan een functie gekoppeld was en per jaar ging je op een schaal of een trede vooruit. Bij het beginnen werdt je aan de hand van je leeftijd, werkervaring, opleiding etc ingeschaald en duurde het enkele jaren voordat je aan de max zat. Ik heb het vaker voormekaar kregen dat ik twee tredes of 1 schaal en een trade vooruit ben gegaan. Toen ik op een gegeven moment aan de maximale schaal van de functie zat, heeft men een senior-variant van functie gemaakt...

[ Voor 6% gewijzigd door Abom op 31-08-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:34:
[...]

Wanneer ze je makkelijk kunnen vervangen, is het natuurlijk een klote positie. Wanneer ik echter zo behandeld zou worden en dat extra inzet blijkbaar niet extra gewaardeerd wordt, zou ik in 9-5 modes gaan; what comes around, goes around.

Bij mijn vorige werkgever was het zo dat er een maximale schaal aan een functie gekoppeld was en per jaar ging je op een schaal of een trede vooruit. Bij het beginnen werdt je aan de hand van je leeftijd, werkervaring, opleiding etc ingeschaald en duurde het enkele jaren voordat je aan de max zat. Ik heb het vaker voormekaar kregen dat ik twee tredes of 1 schaal en een trede vooruit ben gegaan. Toen ik op een gegeven moment aan de maximale schaal van de functie zat, heeft men een senior-variant van functie gemaakt...
Juist, maar die 7-4 instelling heb ik dus niet. Ik kan niet stilzitten als er nog werk ligt en probeer altijd net dat beetje extra te geven. Dat zit er nou 1 keer in, ook al wil ik wel eens anders :S...

Kun je misschien aangeven om welke reden(en) jij 2 treden/schaal bent gestegen? Was er iets speciaals aan de hand? Of viel het gewoon op dat je net iets meer deed dan de rest?

Ik heb er zelf ook altijd moeite mee om meer geld te vragen, waarom? Geen idee?
Ik vermoed dat dit komt omdat ik niet weet wat wel en niet kan. Meestal verloopt het gesprek als volgt:

Nou, je hebt dit jaar goed je best gedaan, en je krijgt je trede erbij.
Vervolgens haal ik dan aan dat ik een huis wil kopen, en dat dat extra centjes kost, dat ik me goed heb ingezet voor het bedrijf etc etc...
Vervolgens kijkt hoofd P&O me aan en zegt dan, ja dat is allemaal heel fijn, maar je kunt maar 1 trede omhoog, zo zijn de regels namelijk....

En dan ben ik een beetje uitgeluld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Juist, maar die 7-4 instelling heb ik dus niet. Ik kan niet stilzitten als er nog werk ligt en probeer altijd net dat beetje extra te geven. Dat zit er nou 1 keer in, ook al wil ik wel eens anders :S...

Kun je misschien aangeven om welke reden(en) jij 2 treden/schaal bent gestegen? Was er iets speciaals aan de hand? Of viel het gewoon op dat je net iets meer deed dan de rest?

Ik vermoed dat dit komt omdat ik niet weet wat wel en niet kan. Meestal verloopt het gesprek als volgt:

Vervolgens haal ik dan aan dat ik een huis wil kopen, en dat dat extra centjes kost, dat ik me goed heb ingezet voor het bedrijf etc etc...
Vervolgens kijkt hoofd P&O me aan en zegt dan, ja dat is allemaal heel fijn, maar je kunt maar 1 trede omhoog, zo zijn de regels namelijk....

Mischien is het dan eens tijd om echt rond te gaan kijken i.p.v. zeggen dat je dat gaat doen. Als hun blijkbaar inzet niet waarderen. Er zijn waarschijnlijk genoeg andere bedrijven die inzet wel waarderen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:45:
[...]
Dan zou ik een andere werkgever zoeken, die je instelling wel op waarde weet te schatten.
Meestal was dat vanwege de inzet. Pas later ben ik met cursussen begonnen, welke ik heb mogen doen vanwege mijn inzet. Na de cursussen ben ik weggegaan. Wat gelukkig voor mijn werkgever destijds ook goed uit kwam.

Ten eerste, en ja, ik weet dat iedereen dit zegt, maar het is echt belangrijk: Nee heb je, ja kun je krijgen. Niemand zal minder over je denken wanneer je zegt dat jij vind dat je X meer moet krijgen. De eerste keer dat ik voor een hogere beloning vroeg, kreeg ik deze ook niet. Mijn baas had die vraag niet verwacht en het was op voorhand dus ook niet met P&O besproken...

Zoek op internet op wat mensen in vergelijkbare functies (en leeftijd) bij andere bedrijven betaald krijgen, van mijn part ga je een keer op een vergelijkbare functie soliciteren... Wanneer blijkt dat ze jou onder de maat betalen, dan zeg je dat gewoon, geef gewoon aan dat je salaris niet marktcomfort is. Wanneer dat niet helpt is het tijd om te moven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:52:
[...]

Mischien is het dan eens tijd om echt rond te gaan kijken i.p.v. zeggen dat je dat gaat doen. Als hun blijkbaar inzet niet waarderen. Er zijn waarschijnlijk genoeg andere bedrijven die inzet wel waarderen.
Dat zou wel goed zijn, ware het niet dat ik er sinds mijn vorige baan flink op vooruit ben gegaan. Het is geen vetpot maar ik ben aardig tevreden. Het enige waar ik dus sinds kort achter ben gekomen is dat mijn directe (zelfde functie) collega's een schaal hoger worden gewaardeerd, en dat maakt het een beetje zuur.

Tevens zijn tips over hoe ik een zo hoog mogelijke periodieke verhoging eruitsleep natuurlijk ook welkom. Ik ben namelijk echt geen Husseler en ben meestal veel te snel tevreden.

Ik ben hier nog niet zolang werkzaam, maar ben door mijn manier van werken wel "opgemerkt" en vroeg me af, of ik bij een bedrijf dat met schalen en tredes werkt, wat meer kan verwachtten dan de standaardverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Heb je in een functioneringsgesprek je verbazing wel eens geuit over het feit dat je collega's een schaal hoger zitten? En gevraagd waarom jij niet?

[ Voor 3% gewijzigd door MrSleeves op 31-08-2007 13:21 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:12:

Meestal was dat vanwege de inzet. Pas later ben ik met cursussen begonnen, welke ik heb mogen doen vanwege mijn inzet. Na de cursussen ben ik weggegaan. Wat gelukkig voor mijn werkgever destijds ook goed uit kwam.
Ik heb zelf net een Itil cursus afgerond en een certificaat behaald (foundations dan he ;)). Is zon simpel certificaatje al een reden voor een verhoging normaliter? Ik ben echt een leek op het gebied van "wat levert geld op en wat niet" dus excuus als dit een beetje amateuristisch overkomt.
Ten eerste, en ja, ik weet dat iedereen dit zegt, maar het is echt belangrijk: Nee heb je, ja kun je krijgen. Niemand zal minder over je denken wanneer je zegt dat jij vind dat je X meer moet krijgen. De eerste keer dat ik voor een hogere beloning vroeg, kreeg ik deze ook niet. Mijn baas had die vraag niet verwacht en het was op voorhand dus ook niet met P&O besproken...
Yep, gevoelsmatig vind ik het toch vreemd om een hoger bedrag te vragen terwijl zoals je het zelf al aangeeft eigenlijk heel normaal is. Maar in mijn eigen omgeving zijn er ook altijd maar 1 of 2 mensen die erin slagen een echt goed functioneringsgesprek te houden en zodoende ook meer voor zichzelf op te strijken. Maar ik zal de volgende keer meer mijn best doen. De tips die een stukkie terug stonden zal ik ook zeker meenemen, ben ff naam van de poster kwijt, maar het is handig om te weten wat je precies wilt als je zon gesprek ingaat.
Zoek op internet op wat mensen in vergelijkbare functies (en leeftijd) bij andere bedrijven betaald krijgen, van mijn part ga je een keer op een vergelijkbare functie soliciteren... Wanneer blijkt dat ze jou onder de maat betalen, dan zeg je dat gewoon, geef gewoon aan dat je salaris niet marktcomfort is. Wanneer dat niet helpt is het tijd om te moven :)
Dat is dus net het probleem. Mijn collega's verdienen voor exact dezelfde functie 1 schaal hoger in mijn trede, 136 € bruto meer. Ik kan er mee leven dat ze, omdat ze al lang in dienst zijn in een hogere tree zitten, maar dat we in een andere schaal zitten vind ik minimaal gek.

Iig bedankt voor je info, ik ben een stukje wijzer. Ander commentaar/hulp is zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:20:
Heb je in een functioneringsgesprek je verbazing wel eens geuit over het feit dat je collega's een schaal hoger zitten? En gevraagd waarom jij niet?
Nog niet in een functioneringsgesprek, die komt binnenkort namelijk. Van mijn collega's zelf heb ik begrepen dat de functie voordat ik kwam werken ineens lager is ingeschaald. Ik vraag me ook af of dit zomaar kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:27:
[...]

Nog niet in een functioneringsgesprek, die komt binnenkort namelijk. Van mijn collega's zelf heb ik begrepen dat de functie voordat ik kwam werken ineens lager is ingeschaald. Ik vraag me ook af of dit zomaar kan?
Ja dat kan zomaar. Een werkgever mag op zich redelijk beslissen wat hij iemand wil betalen. Er zitten wel wat regels aan zoals minimumloon en soms een CAO maar op zich is het gewoon een afspraak tussen jou en jouw baas. ( Hij betaald x voor y werkzaamheden van jou )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:14:
[...]

Ja dat kan zomaar. Een werkgever mag op zich redelijk beslissen wat hij iemand wil betalen. Er zitten wel wat regels aan zoals minimumloon en soms een CAO maar op zich is het gewoon een afspraak tussen jou en jouw baas. ( Hij betaald x voor y werkzaamheden van jou )
Ok, maar is het dan niet zo dat de functie die ik aanneem gelijk gewaardeerd hoort te worden aan wat mijn collega's verdienen? Of kan ik dat nu alsnog eisen?

Of mag er gewoon een groot verschil ontstaan als werknemer x de werkzaamheden voor 3000 € per maand doet en dit overeenkomt met zijn baas en werknemer y neemt genoegen met 2000 €. Zolang beide partijen maar akkoord zijn is er geen probleem?

Bovenstaande is voor mij geen reden mijn huidige baan op te zeggen, maar vind het toch een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:34:
Ok, maar is het dan niet zo dat de functie die ik aanneem gelijk gewaardeerd hoort te worden aan wat mijn collega's verdienen? Of kan ik dat nu alsnog eisen?
Absoluut niet. Het spijt me maar jouw salaris staat volledig los van dat van je collega's. Zelfs al zouden ze precies even oud zijn, dezelfde opleiding en werkervaring hebben, dezelfde verantwoordelijkheden en dezelfde geschiedenis bij het bedrijf, dan kunnen zij nog steeds meer (of minder) verdienen dan jij. Ze hoeven zelfs niet eens beter te presteren om meer salaris te verdienen.
Of mag er gewoon een groot verschil ontstaan als werknemer x de werkzaamheden voor 3000 € per maand doet en dit overeenkomt met zijn baas en werknemer y neemt genoegen met 2000 €. Zolang beide partijen maar akkoord zijn is er geen probleem?
Klopt. Dit is volledig tussen de werkgever en elke aparte werknemer onderling geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Als er alleen groot verschil is krijg je natuurlijk wel een begin van een verziekte sfeer. Vriendjespolitiek wellicht, etc,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Welke opleiding en waar is dat precies die HBO Network Infrastructure Design?
Dat klink heel instresant omdat ik dat ook wil gaan doen in combi met MCSE/CCNP
Dat is op Hogeschool Zuyd in Heerlen :) Je krijgt bij de opleiding CCNA, CCNP, CCDA, CCNP, Cisco security en uitgebreid MCSE traject, hier zitten geen officiele certificeringen bij. Je kan wel bij de opleiding kortingsvouchers kopen om vervolgens zelf het echte certificaat te gaan halen.

Nu in september begint op deze school NFR(Network Forensic Research). In het laatste jaar van de NID opleiding kan je dan je keuze maken tussen NFR of verder gaan met NID. Zie: http://www.fox-it.com/content/view/536/48/lang,nl/ voor meer info(of google), ik kan eventueel bij interesse meer info posten over de opleiding NFR over een maand of 3 (ik begin maandag hiermee). Wel kan ik vertellen dat er gebruik wordt gemaakt van CISSP literatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Leeftijd: 29
Opleiding: MAVO, MBO, MCSA 2000, CCNA
Werkervaring: 7 Jaar
Werkgever: Freelance :)
Huidige functie: Momenteel 6 maanden als Sysadmin (kleine organisatie ongeveer 500 users)
Vakantiegeld: 0%
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: 0
GSM: nee
Auto: Eigen auto, Diesel zelf betalen ook woon werk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Maand salaris(bruto): 7200 Bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
freelance, maakt het wel behoorlijk onvergelijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Nou dat valt reuze mee hoor, je moet alleen wat dingetjes berekenen. Het feit dat hij in principe alleen betaald krijgt voor de uren dat hij werkt is er één. Dus waar jij bijvoorbeeld nog eens 8% vakantiegeld krijgt, 4% eindejaars, 100 euro onkostenvergoeding, 600 euro lease vergoeding, geregeld pensioen, enz., moet jij gewoon optellen bij je bruto salaris. Dan blijft freelancen wat dat aangaat zeker voor hem wel voordeliger dan in vaste dienst, maar ook het ondernemersrisico (wat zich veel moeilijker laat uitdrukken in geld) zou eigenlijk moeten worden meeberekend. Je hebt gelijk, het is moeilijk te vergelijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ebia op 02-09-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

ebia schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:29:
Nou dat valt reuze mee hoor, je moet alleen wat dingetjes berekenen. Het feit dat hij in principe alleen betaald krijgt voor de uren dat hij werkt is er één. Dus waar jij bijvoorbeeld nog eens 8% vakantiegeld krijgt, 4% eindejaars, 100 euro onkostenvergoeding, 600 euro lease vergoeding, geregeld pensioen, enz., moet jij gewoon optellen bij je bruto salaris. Dan blijft freelancen wat dat aangaat zeker voor hem wel voordeliger dan in vaste dienst, maar ook het ondernemersrisico (wat zich veel moeilijker laat uitdrukken in geld) zou eigenlijk moeten worden meeberekend. Je hebt gelijk, het is moeilijk te vergelijken ;)
Erhm... BTW er vanaf trekken? Dat scheelt ook al zo'n 14%

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:29:
Dan nog. 70.000 euro excl vakantiegeld en dergelijken. Doe ik het ook voor hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Leeftijd: 24
Opleiding: WO information management MSC, MCSA 2000, University of Wisconsin, Milwaukee , SAP University Alliances MBA
Werkervaring: 4 Jaar
Werkgever: SAP global
Huidige functie: Junior Strategic business manager
Laptop: Ja, 50%
Vakantiegeld: 12%
Vakantiedagen: wat is dat?
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstdeling max 30% bruto jaarsalaris
Werkweek: 60
Maand salaris(bruto): 12200 Bruto
Overige zaken:
Geen auto van de zaak
wel GSM, blackberry van de zaak

[ Voor 15% gewijzigd door fstieger99 op 03-09-2007 12:00 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:09:
Dan nog. 70.000 euro excl vakantiegeld en dergelijken. Doe ik het ook voor hoor
BTW is nog altijd 19%, plus je moet ook de IB berekenen. Dat zou uitkomen op 72600 zonder btw, met 52% zit je dan op ongeveer 35.000 netto per jaar, oftwel ongeveer 2900 euro per maand netto. Reken je niet te snel rijk ;) (omkosten moeten nog meegerekend worden).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

LauPro schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:19:
[...]
BTW is nog altijd 19%, plus je moet ook de IB berekenen. Dat zou uitkomen op 72600 zonder btw, met 52% zit je dan op ongeveer 35.000 netto per jaar, oftwel ongeveer 2900 euro per maand netto. Reken je niet te snel rijk ;) (omkosten moeten nog meegerekend worden).
Precies. Komt nog minimaal bij: Pensioen, Auto, Laptop, GSM etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

fstieger99 schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:59:
Opleiding: WO information management MSC, MCSA 2000, University of Wisconsin, Milwaukee , SAP University Alliances MBA
Werkervaring: 4 Jaar
Werkgever: SAP global
Huidige functie: Junior Strategic business manager
Laptop: Ja, 50%
Vakantiegeld: 12%
Vakantiedagen: wat is dat?
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstdeling max 30% bruto jaarsalaris
Werkweek: 60
Maand salaris(bruto): 12200 Bruto
Overige zaken:
Geen auto van de zaak
wel GSM, blackberry van de zaak
Meen je dit? Lijkt me sterk dat een 'junior' in wat dan ook meer dan 12k per maand krijgt? Op je 24ste? 4 jaar ervaring; begon je met studeren toen je 16 was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

[...]
Klopt BTW is 19%, maar ik ben er van uitgegaan dat zijn omzet incl BTW is.
19/1.19=16% (zat er 2% naast :) )
Hij mag dan uiteraard wel weer BTW aftrekken voor de zaken die hij nodig heeft.

Maar 7200 vermelden geeft inderdaad een zeer vertekend beeld ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ook niet helemaal. 7200br per maand, nemen we 86400 op jaarbasis.
Met aftrek van 19% BTW: afgerond 72600

Inkomstenbelasting:

Schijf 1: tot 17.319 - 33,65% = 5827,85
Schijf 2: 17.319 t/m 31.122 - 41,4% = 5714,44
Schijf 3: 31.122 t/m 53.064 - 42% = 9215,64
Schijf 4: 53.064 en meer - 52% = 10158,72

Wordt dus 72600 - 30916,65 = 41683,35 netto per jaar

Maand netto: 3473,61 en dan nog de onkosten er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Voor dit topic is het niet interessant om inkomstenbelasting mee te nemen aangezien dat voor loondienst en freelance goed vergelijkbaar is.

Daarnaast is het ook niet erg zinvol om bij elke freelancer dezelfde discussie op te rakelen mbt het veel/weinig verdienen. Freelancers hebben eenmaal andere posten en die telkens weer proberen terug te rekenen is een discussie waar men niet uit zal komen (:P). De enige zinvolle aanpak in dit topic is om een aantal specifieke posten voor freelancers te definieren teneinde iets meer inzicht te krijgen. Het mag duidelijk zijn dat het domweg neerplempen van een enkel bedrag onder maandinkomen geen waarde heeft wanneer niet gedefinieerd is wat dat bedrag voorstelt.

Indien dit op de huidige voet door blijft gaan dan is er voor het inkomen van freelancers op termijn geen plaats in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:32:
Voor dit topic is het niet interessant om inkomstenbelasting mee te nemen aangezien dat voor loondienst en freelance goed vergelijkbaar is.

Daarnaast is het ook niet erg zinvol om bij elke freelancer dezelfde discussie op te rakelen mbt het veel/weinig verdienen. Freelancers hebben eenmaal andere posten en die telkens weer proberen terug te rekenen is een discussie waar men niet uit zal komen (:P). De enige zinvolle aanpak in dit topic is om een aantal specifieke posten voor freelancers te definieren teneinde iets meer inzicht te krijgen. Het mag duidelijk zijn dat het domweg neerplempen van een enkel bedrag onder maandinkomen geen waarde heeft wanneer niet gedefinieerd is wat dat bedrag voorstelt.

Indien dit op de huidige voet door blijft gaan dan is er voor het inkomen van freelancers op termijn geen plaats in dit topic.
Freelancers praten ook meer over uurloon dan over maandloon. het is namelijk compleet afhankelijk hoeveel uren je maakt en dan krijg je toevallig per maand die uren uitbetaald. Maargoed je kan ook per week je uren declareren.

Wat meer van belang is is of iedereen de secundaire arbeidsvoorwaarden van zijn/haar baas fijn moet vinden. Ik verdien de kosten die een baas heeft aan winst/feestjes/borrels/loonsverhogingen van collega's/auto's/telefoons/enz. Liever netto op mijn rekening en dan bepaal ik zelf wel wat ik er dan van doe.

Misschien wil ik wel helemaal geen winst aan mijn baas afdragen of wil ik wel niet meebetalen aan de loonsverhogingen van mijn collega's. Of heb ik helemaal geen zin in grote borrels en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een apart topic openen voor freelancers. Je kunt geen appelen met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:49:
Ik zou een apart topic openen voor freelancers. Je kunt geen appelen met peren vergelijken.
Ik denk dat het geen appels en peren vergelijken is.

In beide gevallen heb je te maken met een persoon die werkzaam is en z'n brood er mee verdient.

Bij een freelancer komen er wel wat meer dingen kijken dan als je in loondienst zou zijn en het risico op geen werk is ook wat groter lijkt me.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Keiichi schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat het geen appels en peren vergelijken is.

In beide gevallen heb je te maken met een persoon die werkzaam is en z'n brood er mee verdient.

Bij een freelancer komen er wel wat meer dingen kijken dan als je in loondienst zou zijn en het risico op geen werk is ook wat groter lijkt me.
Ja wat heet risico, kijk of je zit bij je baas op de bank, en moet je elke dag naar de zaak. Of je zit thuis op de bank, je hebt (aangezien je als freelancer goed verdient) een redelijke buffer opgebouwd, en gaat thuis op de bank zitten.

Maar ja, nadeel is wel (voor freelancer dan) dat als je heel lang thuis zit (+/- jaar) dat je hem wel flink gaat knijpen, en nog steeds geen inkomen hebt. En bij de baas wordt het allemaal door betaald.

Nadeel bij de baas is wel, je woon in oosten, en in westen is er werk, dan mag je lekker in een hotel ver van huis gaan zitten. En als je freelancer bent, dan kan je er voor kiezen nog een maandje langer thuis te blijfen zitten, met de kans op een opdracht dichterbij.

Maar ja, acht jezelf de kans klein dat je thuis komt te zitten (ik wel, aangezien er altijd wel ergens werk is) dan is freelancen een goede optie.

Maar beide hebben ze de voor- en nadelen
appels/peren verhaal, denk dus van NIET . Het is beide je werk, en beide is het je inkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door stimpyrulez op 03-09-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Zoijar schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:31:
[...]

Meen je dit? Lijkt me sterk dat een 'junior' in wat dan ook meer dan 12k per maand krijgt? Op je 24ste? 4 jaar ervaring; begon je met studeren toen je 16 was?
Misschien een typefout? dat het 2200 is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Tylen schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:22:
[...]

Precies. Komt nog minimaal bij: Pensioen, Auto, Laptop, GSM etc..
En wat dacht je van een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Dat alleen al komt al gauw op 300-400 in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
rally schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:50:
[...]

Klopt BTW is 19%, maar ik ben er van uitgegaan dat zijn omzet incl BTW is.
19/1.19=16% (zat er 2% naast :) )
Hij mag dan uiteraard wel weer BTW aftrekken voor de zaken die hij nodig heeft.

Maar 7200 vermelden geeft inderdaad een zeer vertekend beeld ;)
Ik zal het even verduidelijken..

45 euro per uur is ex. BTW (is nog een vrij laag tarief voor een medior systeembeheerder in deze tijd)
BTW hou ik geen rekening mee want dit krijg je, maar moet je ook elk kwartaal weer inleveren.

Verder kopt de berekening van djdongorgon aardig.

Maar heb je nog wel wat aftrekposten zoals 19ct per kilometer aftrekken van de belasting.

De zelfstandigenaftrek betekent bijvoorbeeld dat een ondernemer sowieso zo'n 13.000,- op de winst in mindering mag brengen. Ook de investeringsaftrek is interessant. Een ondernemer die een computer van €4000,- aanschaft, mag - naast de afschrijving van de computer - 25 procent investeringsaftrek van de bedrijfswinst aftrekken.

Pensioenopbouw doe ik zelf dmv. een lijfrente en gewoon elke maand wat op de beurs wat wegzetten.
Arbeidsongeschiktheid kost me €130 euro per maand, gegarandeerd inkomen is €25k per jaar, bij 100%

Auto is best duur €250 pm wegenbelasting + €200 diesel en af en toe garage. (19ct per kilometer is net dekkend)
Telefoonkosten €100 per maand (ook aftrekbaar)
Laptop €800
Boekhouder €300 per jaar

Mij bevalt het in ieder geval prima, meer risico maar ook meer vrijheid hoe je je geld besteed, hoeveel uur je maakt, overuren gewoon wel doorbelasten (te vaak meegemaakt in loondienst dat dit onder het mom van hart voor de zaak niet vergoed werd).
En een vast contract zegt me niet zoveel, als het slecht gaat met een bedrijf vlieg je er toch wel uit, ook as je al 10 jaar bij de toko werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Helaas gepasseerd op promotie (dan had het meer geweest..) maar toch een redelijke verhoging gehad.

Oud:

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica. SAP BW 3.5 gecertificeerd, SAP BI 7.0 gecertificeerd.
Werkervaring: 2,5 jaar (Werk tijdens studie niet meegeteld)
Werkgever: Groot consulting toko ;)
Huidige functie: SAP BI Consultant
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, variabele bonus (vorig jaar 4400)
GSM: nee (heb er een maar is puur voor zakelijk..)
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Jaarsalaris(bruto): 29522
Maandsalaris(bruto) 2102 (Excl. vakantiegeld, 13de maand, bonus)

Nieuw:

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica. SAP BW 3.5 gecertificeerd, SAP BI 7.0 gecertificeerd.
Werkervaring: 2,5 jaar (Werk tijdens studie niet meegeteld)
Werkgever: Groot consulting toko ;)
Huidige functie: SAP BI Consultant
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, variabele bonus (vorig jaar 4400)
GSM: nee (heb er een maar is puur voor zakelijk..)
Auto: Ja, matig budget
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Jaarsalaris(bruto): 33951
Maandsalaris(bruto): 2418 (Ex vakantiegeld, 13de maand, bonus)

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 04-09-2007 05:30 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
@Max|Burn: er wordt dus geen pensioen opgebouwd :?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:31:
[...]

Wellicht buitenland? Ik bedoel: nauwelijks vakantiedagen, 12% vakantiegeld en SAP Global als werkgever klinkt als een buitenlands avontuur ;)

Bovendien: hij heeft op Milwaukee gestudeerd en via SAP bezig met zijn MBA. Hij is aan de vroege kant maar het kan wel: ik rond volgend jaar op mijn 29e een post-initiële master af. Ok, ik ben geen 24 meer maar als ik direct na mijn studie was begonnen met mijn MBE, was ik bijna 26 geweest.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sjowhan schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 08:21:
@Max|Burn: er wordt dus geen pensioen opgebouwd :?
Op je 24ste niet nee ;)
Als ik 25 wordt is dat 100% door werkgever betaald als het goed is.

[ Voor 15% gewijzigd door Max|Burn op 04-09-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra je naar de normaalverdeling gaat kijken van de populaties HBO en WO dan zul je zien dat mensen met een erg hoog salaris uitbijters zijn binnen de populatie en dat de meeste junior en medior functionarissen tussen de EUR 20.000 en EUR 40.000 vallen. Het gaat dan bij de meeste vergelijkingen volgens mij dan ook om verschillen in een marge van 10 tot 20%. Je verkijken op waarnemingen ver naar links (minder dan EUR 20.000) en ver naar rechts (meer dan EUR 40.000) is niet verstandig. Dat is namelijk statistisch niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde geldt voor freelancers (ZZP-ers) aangezien zij een klein percentage uitmaken van de populatie van HBO-ers en WO-ers in de ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:31:
[...]

Op je 24ste niet nee ;)
Als ik 25 wordt is dat 100% door werkgever betaald als het goed is.
ATS heeft geen premievrij pensioen, volgens mij is het 50/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Heden:
Leeftijd: 26
Opleiding: Bachelor elektriciteit / elektronica (ITMM) + Master in the electronics (ontwerptechnieken (hardware)
Werkervaring: eerste baan (16 maanden tewerkgesteld)
Werkgever: bedrijf dat smartcards maakt (bankkaarten, visakaarten, simkaarten, enz...)
Huidige functie: Junior Smart Card Application Engineer
Vakantiegeld: 95% van Brutto Maandwedde
Vakantiedagen: 29 (26 zelf te bepalen + 3 vastgelegd door bedrijf (laatste werkdag van het jaar enz..))
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + bonus (2 * 66% bruttoloon)
GSM: Nee (niet gewenst)
Auto: Nee (Is gepland voor eind volgend jaar onbeperkt privé benelux/ categorie VW jetta, Seat Leon, opel astra)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding (111€ / maand), Maaltijdcheques (6€/ werkdag), 75 € per maand onkostenvergoeding, Groepsverzekering (pensioensparen), volledige hospitalisatieverzekering voor mij en mijn vriendin + 2 * 25€ per jaar te betalen aan de vlaamse zorgverzekering (voor mij en mijn vriendin), elke opleidingsdag of dag in het buitenland 38.5 € onkostenvergoeding (excl.: maaltijd, hotel, transport (vliegtuig, trein , taxi,...)) ,aankoopbon 35 € bij verjaardag en als laatste voedselpakket bij kerstmis.
Opleiding: Zelf te bepalen, bedrijf betaald voor relevante opleidingen
Werkweek: 39 uur
Maand salaris(bruto): 2350
Per 1 Januari 2008 (iets eerder, maar auto wordt gefactureerd in 2008):
Leeftijd: 26
Opleiding: Bachelor elektriciteit / elektronica (ITMM) + Master in the electronics (ontwerptechnieken (hardware)
Werkervaring: eerste baan (22 maanden tewerkgesteld)
Werkgever: bedrijf dat smartcards maakt (bankkaarten, visakaarten, simkaarten, enz...)
Huidige functie: Junior Smart Card Application Engineer
Vakantiegeld: 95% van Brutto Maandwedde
Vakantiedagen: 29 (26 zelf te bepalen + 3 vastgelegd door bedrijf (laatste werkdag van het jaar enz..))
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + bonus (2 * 66% bruttoloon)
GSM: Nee (niet gewenst)
Auto: Golf B2B onbeperkt privé benelux (1.9 TDi 105pk / prijs = 20.000€)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques (6€/ werkdag), 75 € per maand onkostenvergoeding, Groepsverzekering (pensioensparen), volledige hospitalisatieverzekering voor mij en mijn vriendin + 2 * 25€ per jaar te betalen aan de vlaamse zorgverzekering (voor mij en mijn vriendin), elke opleidingsdag of dag in het buitenland 38.5 € onkostenvergoeding (excl.: maaltijd, hotel, transport (vliegtuig, trein , taxi,...)) ,aankoopbon 35 € bij verjaardag en als laatste voedselpakket bij kerstmis
Opleiding: Zelf te bepalen, bedrijf betaald voor relevante opleidingen
Werkweek: 39 uur
Maand salaris(bruto): 2350

Krijg dus een bedrijfswagen (geen leasing). Het wordt zo uitgeteld dat ik netto evenveel overhoudt dan nu, enkel de kilometervergoeding moet ik laten vallen. In België moet er blijkbaar niet zo heel veel belastingen betaald worden over een bedrijfswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 15:52
Leeftijd: 22
Opleiding: Bachelor Information Management (HBO, afgerond juli 2007)
ICT-Beheer (MBO, afgerond juli 2004)
Werkervaring: In principe 0 jaar.
Per 1-9-'07 gestart bij huidige baan, Eerder 2,5 jaar parttime telecom-adviseur.
Werkgever: Dienstverlener
Huidige functie: Junior Consultant
Vakantiedagen: 25 + 2 collectief (dag na hemelvaart en carnavalsmaandag --> Limburg)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering met een maximum van 24% van het bruto-jaarsalaris.
Auto: km-vergoeding (130 p/m) tot nu toe, misschien in toekomst.
- Onkostenvergoeding thuiswerk, onkostenvergoeding overige zaken (totaal 55€)
- Collectieve ziektekostenverzekering
- Premievrij pensioengat t/m 25 jaar
- Spaarloonregeling
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 1900€

Is het een beetje ok?
Laat jullie licht eens schijnen...

[ Voor 5% gewijzigd door dnhelle op 04-09-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
dnhelle schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:27:
Leeftijd: 22
Opleiding: Bachelor Information Management (HBO, afgerond juli 2007)
ICT-Beheer (MBO, afgerond juli 2004)
Werkervaring: In principe 0 jaar.
Per 1-9-'07 gestart bij huidige baan, Eerder 2,5 jaar parttime telecom-adviseur.
Werkgever: Dienstverlener
Huidige functie: Junior Consultant
Vakantiedagen: 25 + 2 collectief (dag na hemelvaart en carnavalsmaandag --> Limburg)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering met een maximum van 24% van het bruto-jaarsalaris.
Auto: km-vergoeding (130 p/m) tot nu toe, misschien in toekomst.
- Onkostenvergoeding thuiswerk, onkostenvergoeding overige zaken (totaal 55€)
- Collectieve ziektekostenverzekering
- Premievrij pensioengat t/m 25 jaar
- Spaarloonregeling
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 1900€

Is het een beetje ok?
Laat jullie licht eens schijnen...
Prima salaris voor een starter :) en daarnaast de standaard secundaire dingen!
KM-vergoeding, wel de keuze van een leaseauto? Wellicht goedkoper voor je als je een goedekope leasebak neemt?

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin2k op 04-09-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 15:52
Griffin2k schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:02:

Prima salaris voor een starter :) en daarnaast de standaard secundaire dingen!
KM-vergoeding, wel de keuze van een leaseauto? Wellicht goedkoper voor je als je een goedekope leasebak neemt?
Bedankt, ben er zelf wel blij mee, maar ik zag dit topic, en dan wil je toch de mening hebben van anderen.
Op dit moment (inwerkperiode) is het nog veel kantoorwerk, wat 40km per dag oplevert.
Ik zal in het lease-auto topic wel mijn vraag stellen, ik heb wel mijn vraagjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:29:
[...]
ATS heeft geen premievrij pensioen, volgens mij is het 50/50
Toen ik 2,5 jaar geleden begon is me dat wel verteld (volledig vergoed)..mocht dat sinds toen veranderd zijn dan wordt het tijd om te klagen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op woensdag 05 september 2007 @ 02:41:
[...]
Toen ik 2,5 jaar geleden begon is me dat wel verteld (volledig vergoed)..mocht dat sinds toen veranderd zijn dan wordt het tijd om te klagen ..
toen ik een half jaar geleden nog bij ATS zat is er een mailing rond gegaan met betrekking tot het pensioen. Zoek maar eens in je mail archief of doe even een belletje naar HR om te vragen hoe het precies zit met je pensioen (staat als het goed is ook in je arbeidsvoorwaarden omschreven).

Ben erg blij dat ik vanaf dag 1 al een (premievrij) pensioen opbouw. Je kunt er tegenwoordig niet vroeg genoeg mee beginnen. Een beetje vreemd dat je werkgever pas je pensioen wil laten opbouwen op het moment dat je 25 bent met alle pensioen problematiek vandaag de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat heeft meer met het fonds te maken. Bij een hoop pensioenfondsen begin je gewoon pas op je 25ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 13:19

admiral866

The King Personality Disorder

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:48:
[...]
Een beetje vreemd dat je werkgever pas je pensioen wil laten opbouwen op het moment dat je 25 bent met alle pensioen problematiek vandaag de dag!
wat is 't probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha waar ben jij de afgelopen 10 jaar geweest? Pensioen gaten, eindloon naar middelloon, twee verdieners gat, allemaal bezuinigingen op het pensioen en mogelijk in de toekomst langer door werken tot je 67e. Moet ik nog meer opnoemen? Alleen al de ellende van het switchen van het ene naar het andere pensioenfonds / verzekeraar.

In de IT is het pensioen vaak anders geregeld omdat er niet een specifiek pensioenfonds bestaat voor de IT. Dus is het pensioen bij veel grote it-dienstverleners vaak onder gebracht bij verzekeraars.

sommige it-ers krijgen gewoon een potje geld en daar mogen ze dan zelf wat mee doen voor hun pensioen.

Het is een simpele som, de pensioenfondsen gaan uit van 40 jaar werk en dus 40 jaar opbouw van pensioen. Grote kans dat je hier niet helemaal aan komt en dat je tussendoor nog es wisselt van werk/fonds/verzekeraar met alle gevolgen van dien (voor je rendement).

Afin, als je bijv. op je 22e al begint met werken en je bouwt pas pensioen op vanaf je 25e ---> beetje jammer!

Met pensioenopbouw geldt: hoe eerder begonnen hoe beter. 25 als minimale leeftijd aanhouden voor het opbouwen van het pensioen is achterhaald en is blijkbaar een bezuinigingsmaatregel van de werkgever. Als je afgestudeerd bent en full-time werkt hoor je gewoon pensioen op te bouwen, al is het een klein pensioentje.

no offence richting ATS of Accenture overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO/WO
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Business analist
Laptop: niet voor thuis/privé gebruik
Vakantiegeld: onbekend
Vakantiedagen: onbekend
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 185,25 euro netto reiskostenvergoeding per maand
Maand salaris(bruto): 2782 euro
Update:

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO/WO
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: Business analist
Laptop: niet voor thuis/privé gebruik
Vakantiegeld: onbekend
Vakantiedagen: onbekend
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige vergoeding openbaar vervoer
Maand salaris(bruto): 3045 euro

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Zojuist zijn wederom een hele reeks reacties getrashed: HK-replies, sneren over en weer, offtopic geleuter, etc.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Met pensioenopbouw geldt: hoe eerder begonnen hoe beter. 25 als minimale leeftijd aanhouden voor het opbouwen van het pensioen is achterhaald en is blijkbaar een bezuinigingsmaatregel van de werkgever.
Dat weet ik niet..bij de meeste werkgevers betaal je het sowieso zelf. Lijkt me eerder aan de gebruikte verzekeraar te liggen.

• linde002
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2021
Leeftijd: 20
Opleiding: VWO, 2 jaar rechten
Werkervaring: 9 maanden in loondienst, 2 jaar freelance
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: Wanneer de opdracht dit vereist
Vakantiegeld: 8,88%
Vakantiedagen: 22,5
13/14e maand of winstuitkering: Bonus variabel per maand (0-290 euro) en een hieraan gelinkte eindejaarsbonus
GSM: Simkaart met onbeperkt bellen naar collegae, 10 euro bijdrage voor prive bellen. Iedere 2 jaar 150 euro voor een telefoon.
Auto: 670 euro leasebudget, dit kan ook bruto uitgekeerd worden als je prive rijdt of het OV gebruikt.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Businesscard, Onbeperkt cursussen volgen / examens afleggen. Bij lange reistijden Hotelovernachting. Onkostenvergoeding 10eu.
Maand salaris(bruto): EUR 1950.00

Verwijderd

Leeftijd:31
Opleiding:MAVO, enige nog geldige certificaat is CCNA.
Werkervaring:7
Werkgever:Overheid
Huidige functie:1e System Engineer
Laptop:Ja (alleen Zakelijk)
Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaar uitkering 250 Euro Brutto :O
GSM:Ja
Auto:Nee, Reiskostenvergoeding 190 Euro per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding Ziektekostenverzekering
Studeren in de baas zijn tijd, Flexwerken, Kinderopvang, in ieder geval goeie voorwaarden
Werkweek:36 uur (4 dagen van 9 uur)
Maand salaris(bruto): 3000 Euro

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Lang nagedacht maar toch maar posten, /edit en toch maar weer niet :)

[ Voor 86% gewijzigd door Hachy op 06-09-2007 20:03 . Reden: Changed my mind ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 30
Opleiding: MAVO, MBO Telematica, HBO Hogere Informatica
Werkgever: Electronic Arts Canada
Huidige functie: Software Engineer II
Laptop: nee (maar heb wel 3 devkits, dual monitor en een tv op m'n bureau staan :P)
Vakantiegeld: nvt
Vakantiedagen: 10 + kerst t/m oud en nieuw (+ 'ongelimiteerd' opname onbetaald verlof)
13/14e maand of winstuitkering: 15% (op jaar salaris) gemiddeld persoonlijke prestatie bonus, 15% (op jaar salaris) bedrijfsprestatie bonus.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Medical & Dental, Pension plan, Stock purchase plan max 10% bruto salaris met minimaal 15% rendement. In house fitness, bibliotheek met alle games die ooit gemaakt zijn, videotheek met dvd's, blu-ray en hddvd's, in house kapper, fysio therapeut, siatsu massage, basketball velden (2), beach volleybal veld, voetbal veld (full size), 2 bioscoop zalen. 10% to 20% korting bij veel grote bedrijven in Vancouver, zoals Apple store en locale bioscopen. In house EA University cursussen.
Maand salaris(bruto): EUR 6620.00

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:13:
Vakantiedagen: 10 (+ 'ongelimiteerd' opname onbetaald verlof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Stock purchase plan max 10% bruto salaris met minimaal 15% rendement. In house fitness, bibliotheek met alle games die ooit gemaakt zijn, videotheek met blu-ray en hddvd's, in house kapper, fysio therapeut, siatsu massage, basketball velden (2), beach volleybal veld, voetbal veld (full size), 2 bioscoop zalen. 10% to 20% korting bij veel grote bedrijven in Vancouver, zoals Apple store.
Hier kan ik uit opmaken dat dit niet in Nederland is? Canada of US wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Vancouver, Canada. Maar ik heb het salaris omgerekend naar Euro en van netto terug naar bruto, omdat de belasting in Canada veel lager is dan in europa. Dus dit verdien ik bruto in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:27:
Ja, Vancouver, Canada. Maar ik heb het salaris omgerekend naar Euro en van netto terug naar bruto, omdat de belasting in Canada veel lager is dan in europa. Dus dit verdien ik bruto in euro's.
Hoop niet dat het al teveel ot is, maar werk je daar echt 40 uur? Want eerdere berichtgeving over EA gaf aan dat het bijna slavenarbeid is.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, da's al een aardig poosje geleden hoor. :P

Tegenwoordig is het: Dit zijn je taken, plan ze, geef planning aan dd's. die keuren het goed. en dan ga je het doen. Hoe laat je binnen komt en weg gaat interesseert niemand (bedrijf is 24x7 open). Zolang jij je werk af hebt, dan is het goed. En soms dan kom ik op zaterdag naar de zaak, omdat het dan lekker rustig is.

EA heeft als huisregel: "A happy employee is a productive employee". Discussies als: "Je bent alweer 15 minuten te laat!" willen ze daar gewoon niet meer voeren, omdat het veel teveel tijd kost en irritatie opwerkt. Gewoon mensen hun gang laten gaan. Ze gaan er nu van uit dat je oud en wijs genoeg bent om zelf te bepalen of je ergens hard aan moet trekken, of dat je even kan relaxen en rustig aan kan doen. Als je daar niet mee om kan gaan, dan komt dat vanzelf bovendrijven in je functioneringsgesprek.

Maar als je aan het finallen bent (dat de game bijna de deur uit moet) dan is het meestal even flink aanpoten. Maar dat hoort er gewoon bij. Als je met release datums werkt, dan ontkom je daar gewoon niet aan. Veel dingen zijn afhankelijk van de release datum van een game. Timing, marketing, etc. Dat hoort er allemaal bij. En dan moet iedereen z'n ding gewoon op tijd af hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Een collega van me heeft 2 jaar geleden nog bij EA gewerkt in de US en gaf ook aan dat het gewoon slavenarbeid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:27:
Interessant. Vraagje over de IT-markt in Canada... Heb je die baan vanuit Nederland geregeld en ben je dan naar Canada vertrokken, of ben je daar ter plaatste gaan job-hunten?

Even mijn interesse situeren: zoals ik hier vroeger al verteld heb, is mijn vrouw Zuid-Koreaanse. Ze heeft daarnaast ook een Canadees paspoort op zak (lang verhaal) en sinds kort een Belgisch. We wonen reeds geruime tijd in België maar de laatste jaren voelen we ons hier niet zo goed meer en de toekomst in dit land lijkt maar somber. Vandaar dat we uitkijken naar nieuwe horizonten...

En vandaar dus mijn vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:13:
Leeftijd: 30
Opleiding: MAVO, MBO Telematica, HBO Hogere Informatica
Werkgever: Electronic Arts Canada
Huidige functie: Software Engineer II
Laptop: nee (maar heb wel 3 devkits, dual monitor en een tv op m'n bureau staan :P)
Vakantiedagen: 10 + kerst t/m oud en nieuw (+ 'ongelimiteerd' opname onbetaald verlof)
13/14e maand of winstuitkering: 15% (op jaar salaris) gemiddeld persoonlijke prestatie bonus, 15% (op jaar salaris) bedrijfsprestatie bonus.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Medical & Dental, Pension plan, Stock purchase plan max 10% bruto salaris met minimaal 15% rendement. In house fitness, bibliotheek met alle games die ooit gemaakt zijn, videotheek met dvd's, blu-ray en hddvd's, in house kapper, fysio therapeut, siatsu massage, basketball velden (2), beach volleybal veld, voetbal veld (full size), 2 bioscoop zalen. 10% to 20% korting bij veel grote bedrijven in Vancouver, zoals Apple store en locale bioscopen. In house EA University cursussen.
Hmm interessant
Je opleidingsprofiel scheelt niet veel met het mijne.
Have > mbo elektro Telematica > hbo hogere informatica

Mag ik vragen hoe je in dat werk gerold bent, aangezien het toch wel een niet 'doorsnee' baan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Viper® schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:55:
Je opleidingsprofiel scheelt niet veel met het mijne.
En doet er bovendien niet heel veel toe in het werk dat hij doet ;). Lees anders ook even Werken bij een gamesontwikkelaar

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:18
Opleiding:MBO NV4 BBL(hierna wil ik nog HBO gaan doen)
Werkervaring:Half jaar stage gelopen bij dit bedrijf, verder niks relevants.
Huidige functie:Datacenter managment
Laptop:Ja
Vakantiegeld:8&
Vakantiedagen:Geen idee heoveel exact..
13/14e maand of winstuitkering:Winstuitkering, 8%.
Auto:Nee, maar wel voor een NS traject kaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Opleiding en cursussen op kosten bedrijf en een laptop.
Werkweek:36uur
Maand salaris(bruto):1864 euro.

Toch redelijk voor een beginner..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
Hachy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:11:
Lang nagedacht maar toch maar posten, /edit en toch maar weer niet :)
Je hóeft je werkgever etc. niet te plaatsen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding:VWO + diverse IT certificaten
Werkgever: Diverse (ben freelancer, werk met half jaar contracten)
Huidige functie:Technical Project Leader
Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Maand salaris(bruto): 10.250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:48:
Leeftijd:18
Opleiding:MBO NV4 BBL(hierna wil ik nog HBO gaan doen)
Werkervaring:Half jaar stage gelopen bij dit bedrijf, verder niks relevants.
Huidige functie:Datacenter managment
Vakantiegeld:8&
Vakantiedagen:Geen idee heoveel exact..
13/14e maand of winstuitkering:Winstuitkering, 8%.
Auto:Nee, maar wel voor een NS traject kaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Opleiding en cursussen op kosten bedrijf en een laptop.
Werkweek:36uur
Maand salaris(bruto):1864 euro.

Toch redelijk voor een beginner..?
Dat is zeker redelijk imo. Zéker voor 36 uur, goed geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:50:
Opleiding:VWO + diverse IT certificaten
Werkgever: Diverse (ben freelancer, werk met half jaar contracten)
Huidige functie:Technical Project Leader
Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Maand salaris(bruto): 10.250 euro
Kan je vertellen welk carriërepad je hebt gelopen nadat je van de VWO kwam? Dus heb je nog werkgevers gehad voordat je voor jezelf ging werken, en zo ja; welke functies bekleedde je daar? En zou je kunnen vertellen welke certificaten je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SteveIT: Ik heb een uitnodiging van EA gekregen om op gesprek te komen. en dat heb ik gedaan. vervolgens hebben ze me een baan aangeboden, daar hebben we over onderhandeld en ik heb toe geaccepteerd. Vanaf daar heeft EA alles geregeld.

@Viper: In een notendopje: Tijdens de HBO samen met 4 andere mensen een ICT bedrijfje begonnen. Uitgebouwd naar 25 man personeel. Verkocht. Naar een game developer in nederland gegaan voor een jaartje, en toen naar EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Een geval van risico nemen wat goed uitpakt. Je moet het maar durven en willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

leeftijd: 21
Opleiding: MBO 4 netwerkbeheerder
Werkervaring: 0.0
Werkgever: grote one-brand autodealer
Huidige functie: systeembeheerder
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: MCSE-traject volledig vergoed
Maand salaris(bruto): 1250,-

erg leuk werk :) ben er na het eerste gesprek meteen aangenomen om "de boel wat officieler op poten te zetten" huidige systeembeheerder heeft alles vanuit hobby opgezet en het werkt wel maar er is geen documentatie, geen management alleen maar reactief beheer

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Rimpeldinky, heb je afspraken gemaakt over verhogingen bij het behalen van bepaalde doelen? Zeker doen. De klus klinkt leuk, maar ja inkomen iets minder. Het ligt weliswaar 300 euro boven het minimum, maar een meer reëel salaris komt in de buurt van 1600+.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor.