Mijn TS-239 pro draaid sinds aankoop (tot nu toe) zonder enkele problemen, ik kan nu niet meer zonder
Toch zit ik met de volgende vraag, Ik maak gebruik van RAID 1.
Hoe gaat het terugzetten van data in z'n werking:
- ten tijden dat 1 HD het begeeft
- wanneer ik 1 van de HD's eruit haal
Ik heb gezocht:
- in de PDF
- de QNAP forum (FAQ)
- in de qnap admin => Home>> Disk Management>> RAID Management
Bij het laatst genoemde zie ik wel een "recovery" knop, maar die is standaard geghost.
Hoogstwaarschijnlijk heb ik er overheen gelezen...ten tijden van mijn aankoop had ik het uitgezocht maar ben het vergeten te noteren... Ik dacht dat het automatisch ging zodra je 1 HD verwisselde. Ik had toen ook expliciet nagevraagd of de opties er waren (maar niet uitgezocht
hoe).
Mijn bevindingen tot nu toe... 1 van mijn beste aankopen in 2009
- Mappen van netwerkdrives, werkt perfect.
- Webserver werkt perfect.
- Image terugzetten via acronis van de QNAP werkt ... per-fect
- Streamen van video werkt perfect (maak hier bijna geen gebruik van)
- Downloaden via QNAP 1x getest werkte goed! (maak hier geen gebruik van)
- Ik dacht dat de schrijf snelheden door RAID flink eronder zouden lijden, maar dit valt bij mij mee (naar mijn mening). Het zal natuurlijk flink lager zijn tov andere RAID opstellingen (of bij niet RAID 1 gebruik), maar je kan er naar mijn mening prettig mee werken. Maar dit hangt natuurlijk ook af van hoe je de NAS gebruikt.
- eergisteren moederboard PC vervangen, OS opnieuw geinstalleerd, hoefde vervolgens heel weinig te doen om mijn NAS-settings weer werkend te hebben.
Alleen mogen ze bij QNAP wat meer aan hun niet-digitale handleidingen doen....(tenminste, ik had wat magere "foldertjes" als handleiding). Natuurlijk heb je de PDFjes.