Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op de Windows Home Server-blog is gisteren bekendgemaakt dat Microsoft begonnen is met de tweede bèta van zijn nieuwe serverbesturingssysteem. Dit betekent dat iedereen zich vanaf nu kan inschrijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.macshrine.com/wp-content/uploads/2007/01/windowshomeserver.jpg

Bij voorgaande bètaversies beperkte Microsoft het testen tot zijn eigen werknemers en enkele van zijn hardware- en softwarepartners. Met deze bèta maakt Microsoft het ook voor normale mensen mogelijk om een poging te wagen, de testgroep zal echter nog steeds beperkt worden tot een bepaalde grootte - onbekend is tot welke omvang. Voor deze bèta wordt aangeraden om minimaal een Pentium 4 met 512MB geheugen en twee hardeschijven met minstens 300GB aan ruimte als server te hebben. Aangezien Windows Home Server zich voor een vrij groot deel richt op het gebruiken van een server als nas zijn tevens twee of meer cliënt-pc's en een breedbandverbinding een welkome aanvulling. Microsoft vermeldde erbij dat de definitieve versie van Windows Home Server waarschijnlijk voornamelijk teruggevonden zal worden in geïntegreerde hardware- en softwareoplossingen, zoals de MediaSmart Server van HP.

Homepage WHS Microsoft
http://connect.microsoft.com/WindowsHomeServer

Leuke uitleg over wat het nu precies is:
http://www.stopdigitalamnesia.com/

Fora Microsoft, ervaringen van anderen:
http://forums.microsoft.c...er/default.aspx?siteid=50

Screenshot1
http://www.neowin.net/ima...1798_Server%20Storage.jpg

Screenshot2
http://www.neowin.net/ima...1798_Shared%20Folders.jpg

UPDATE
Add-ons voor WHS, staan erg leuke opties bij
http://www.wegotserved.co.uk/windows-home-server-add-ins/

Uitgebreidere uitleg over de werking van WHS, oa bestandssysteem
http://download.microsoft...Server_Drive_Extender.pdf

Windows Home Server Power Pack 1 Release Candidate
aantal fixes voor WHS, oa disk corruptie. Wel registratie vereist
http://connect.microsoft.com/dashboard/

Officiele WHS forum
http://forums.microsoft.c...er/default.aspx?siteid=50

Add WebsiteVoeg extra web links toe aan de homepage van WHS
Advanced Admin ConsoleRemote beheer van de WHS Console.
uTorrentUtorrent client voor WHS.
WhiistWebsites hosten op je WHS

[ Voor 47% gewijzigd door arjants op 03-07-2008 13:28 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 11:48
Eindelijk een topic over WHS :*)

Ik ben ook uitgenodigd te testen, en heb nu een Celeron D 356 met wat harddrives erin om er eens lekker mee te spelen.

Er zitten toch nog best wel wat vage dingen in, ondanks dat WHS gebaseerd is op een 'uitontwikkeld' Windows 2003 Small Business Server. Zoals spontaan geformatteerde externe drives...

Het idee erachter is wel interessant. Gewoon wat schijven bijproppen en sharen maar. Ik weet echter alleen niet hoe je beveiligd bent tegen schijfuitval. Volgens de white-paper en diverse fora wordt er geen gebruik gemaakt van een RAID-oplossing.

Al met al vind ik het een interessant OS dat ik zeker zal gaan gebruiken thuis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 22:43
Voor de "echte" leeks is het natuurlijk een geweldig iets. Alleen omdat ik niet zie wat er nou werkelijk allemaal gedaan wordt, vind ik het al niet meer interessant. Ik wil zelf de touwtjes in handen hebben en dat heb je hier niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902

Download het nu, ben benieuwd of het wat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
Wat is nu de toegevoegde waarde om WHS te draaien om bestanden te delen ten opzichte van XP?

Ik denk niet dat het echt een toegevoegde waarde heeft voor een tweaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 16-06 22:43
Toegevoegde waarde voor de tweakers is er niet. Dit is meer voor de echte thuisgebruikers, die er geen verstand van hebben. Xodat zij toch centraal punt van opslag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
ErikCornelissen schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:27:
Voor de "echte" leeks is het natuurlijk een geweldig iets. Alleen omdat ik niet zie wat er nou werkelijk allemaal gedaan wordt, vind ik het al niet meer interessant. Ik wil zelf de touwtjes in handen hebben en dat heb je hier niet mee.
Ach, voor mij hoeft hot-swappable SATA in RAID5 nou niet persé B) Is me gewoon te duur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Ik ben nu ook aan het downloaden, werd al automatisch ingeschreven voor het programma :) Zal het vanmiddag even in een VM testen, morgen een LAN hier dus m'n centrale linux server zal ik nog maar niet vervangen :P (Sowieso niet met een beta lijkt me)

Setup ziet er overigens erg server 2003 uit. Ook halverwege reboot hij naar een dos achtig interface (de interface van de eerste stap van XP setup) en staat bovenin iets van 'Windows 2003 setup for Small Business Server'? Ook is de bootscreen daarna 'Windows Server 2003'..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 107960 op 27-02-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb het reeds gedownload, maar zal het voorlopig niet (kunnen) gebruiken. Het formateren van de huidige schijven van het systeem tbv WHS is voor mij ongewenst, omdat deze belangrijke data bevat. Dus dat wordt nieuwe schijf kopen voor WHS. Voor de rest heb ik nog wat kleine schijven waar WHS geen raad mij weet, heb ik vernomen in het speciaal door MS voor WHS opgerichte forum.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
ik heb sins vandaag ook de uitnodging, zo eerst ff op een VM kijken, en dan evt morgen op een 2e pc instaleren :)

btw.
hoi, dit is mn eerste post op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
joh14vers6 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:36:
Ik heb het reeds gedownload, maar zal het voorlopig niet (kunnen) gebruiken. Het formateren van de huidige schijven van het systeem tbv WHS is voor mij ongewenst, omdat deze belangrijke data bevat. Dus dat wordt nieuwe schijf kopen voor WHS. Voor de rest heb ik nog wat kleine schijven waar WHS geen raad mij weet, heb ik vernomen in het speciaal door MS voor WHS opgerichte forum.
Ik geloof dat de schijf minimaal (volgens setup) 40 GB moet zijn. Setup maakt namelijk twee partities aan, eentje voor het OS (10 GB) en eentje voor de data (de rest).
Theft_eXP schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 01:27:
ik heb sins vandaag ook de uitnodging, zo eerst ff op een VM kijken, en dan evt morgen op een 2e pc instaleren :)

btw.
hoi, dit is mn eerste post op dit forum :)
offtopic:
Hoi *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Polyphemus op 28-02-2007 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb gisteren ook de invite gekregen. Als ik van het weekend m'n MacBook heb, kan ik m'n pc'tje er wel even voor inzetten. Even een image draaien van m'n Vista setup en WHS dedicated installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:18

polthemol

Moderator General Chat
al paar dagen binnen maar eerste testinstall ging niet echt soepel op vmware :( (bsods met random meldingen dus ik denk dat een memorylatje foei aan het doen is).

Van de week nog eens naar kijken, maar lijkt me wel een interessant product.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
welke emulatie gebruik je onder VMware?

als ik 2003 pak start ie de setup niet eens, maar vista gaat tot nu toe goed

-edit-

of niet, "cannot initialize UI subsystem"

[ Voor 18% gewijzigd door Theft_eXP op 28-02-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
C4l1m3r0 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:49:
[...]

Ik geloof dat de schijf minimaal (volgens setup) 40 GB moet zijn. Setup maakt namelijk twee partities aan, eentje voor het OS (10 GB) en eentje voor de data (de rest).

[...]

offtopic:
Hoi *O*
Voor de setup heb je inderdaad een complete 40GB schijf nodig. Maar waar ik op doel zijn additionele schijven. http://forums.microsoft.c...?PostID=1236145&SiteID=50 of http://forums.microsoft.c...?PostID=1279310&SiteID=50

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Heb ook een invite gekregen. Systeempje draait nu een weekje op een P4 2,4Ghz met 512 mb geheugen en 380Gb aan schijfruimte. Het systeempje loopt echt perfect. Kreeg het in één keer werkend. Remote acces werkt ook perfect. Verder nog geen vasthangers gehad.

Enigste waar ik zelf problemen heb is de software die wel eens aangeeft dat de status aangeeft dat er iets mis is. Soms is dat een backup, maar andere keren weet ik gewoon niet wat het is. De software sluiten en opnieuw opstarten is dan een oplossing. Dit probleem staat trouwens ook op het WHS forum van Microsoft.

Eigenlijk best tevreden. Backups lopen goed. Trekt alleen veel cpu time bij sommige pc's in huis. Maar het openen van een backup en terughalen van bestanden gaat perfect. Ik moet alleen nog proberen door middel van die recover cd eens een backup terug te zetten op een compleet lege schijf. Kijken of het systeem het dan doet.

Enigste minpunt vind ik de beveiliging. Ik heb een computer in huis die ik liever niet aan een netwerk hang. Maar omdat de WHS een goeie backup functie heeft heb ik besloten dit toch maar te doen. Extern bureaublad heb ik dan ook maar uitgezet. Maar het systeem blijft wel zichtbaar aanwezig als ik de server via inet explorer benader. Een optie om dit aan en uit te zetten zou voor mij dus wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Anoniem: 107960 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:43:
Ik ben nu ook aan het downloaden, werd al automatisch ingeschreven voor het programma :) Zal het vanmiddag even in een VM testen, morgen een LAN hier dus m'n centrale linux server zal ik nog maar niet vervangen :P (Sowieso niet met een beta lijkt me)

Setup ziet er overigens erg server 2003 uit. Ook halverwege reboot hij naar een dos achtig interface (de interface van de eerste stap van XP setup) en staat bovenin iets van 'Windows 2003 setup for Small Business Server'? Ook is de bootscreen daarna 'Windows Server 2003'..
Volgens mij is het gewoon SBS2003 maar dan met een extra toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57

ralpje

Deugpopje

R-Alph schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:17:
[...]

Volgens mij is het gewoon SBS2003 maar dan met een extra toepassing.
Met ook een werkende exchange? Lijkt me dat er ook wel het een en ander uitgesloopt is :)

Inderdaad, heb ff op het forum rondgebladerd, en het kan geen DC zijn, of zelfs maar lid zijn van een domein. PST-files op het netwerk worden ook niet ge-support door Micrososft, dus zelfs dat kan (officieel) niet. Ik houd het dus maar bij m'n SBS. Hoewel me dit voor een échte thuisoplossing best redelijk lijkt.

[ Voor 37% gewijzigd door ralpje op 28-02-2007 16:28 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
ralpje schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Met ook een werkende exchange? Lijkt me dat er ook wel het een en ander uitgesloopt is :)

Inderdaad, heb ff op het forum rondgebladerd, en het kan geen DC zijn, of zelfs maar lid zijn van een domein. PST-files op het netwerk worden ook niet ge-support door Micrososft, dus zelfs dat kan (officieel) niet. Ik houd het dus maar bij m'n SBS. Hoewel me dit voor een échte thuisoplossing best redelijk lijkt.
Ik heb verder nog niets geprobeerd. Maar lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
[...]

Open een prompt en type eens "DCPROMO"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

jjbstolk schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:12:
[...]

Open een prompt en type eens "DCPROMO"
Moet ik eerst een uitnodiging hebben om dat spul te downloaden.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Theft_eXP schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:45:
welke emulatie gebruik je onder VMware?

als ik 2003 pak start ie de setup niet eens, maar vista gaat tot nu toe goed

-edit-

of niet, "cannot initialize UI subsystem"
gebruik je een ISO als virtuele CD-rom drive?
als je het image op DVD brandt, of je mount de ISO met Daemon-tools en gebruikt de Daemon-drive als virtuele CD-rom drive, zou het wel moeten lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
ik had het idd als een ISO gemount.

is nu ook al niet meer nodig, heb het gewoon gelijk op mn showpc gezet, loopt nogaltijd super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat alles er zo weer in te 'tweaken' valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Inderdaad, heb ff op het forum rondgebladerd, en het kan geen DC zijn, of zelfs maar lid zijn van een domein.
Werkgroep server dus.
Ach, voor de meeste families leuk genoeg.
PST-files op het netwerk worden ook niet ge-support door Microsoft, dus zelfs dat kan (officieel) niet.
Nou, het kan wel maar sta niet verbaasd te kijken als je allerlei rare locks krijgt en corrupte PST files oploopt.
Vandaar dat ze het melden als not supported.

Vreemde is dat dat met Office2000 en Windows 2000 Servers eigenlijk zo goed als geen probleem gaf...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 15-06 08:58

sjaak

un giorno credi

Het ziet er idd leuk uit, Vooral de webbased mogelijkheden zijn best wel handig. Het is natuurlijk beperkt, maar ik denk dat er wel een markt voor is gezien de vele huishoudens die meerdere pc's hebben en waarbij backups e.d. niet goed geregeld zijn. Met dit pakket is dat een eitje. Heb ook een 2003 server en SBS draaiend gehad, maar met WHS is alles al ingesteld en al. Software, video's van de kleine, noem het maar op is nu makkelijk centraal bereikbaar.

Iemand die trouwens weet waarvoor poort 4125 voor dient? Wil het nl ook ff gaan testen vanaf m'n werk om zo bij m'n thuis documenten te kunnen, maar ik weet zeker dat die poort dicht zit. :P Morgen weer ff verder prutsen. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaak op 03-03-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is de redirected RDP port die bij SBS2003 gebruikt wordt voor Remote Workspace.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 09-06 10:03

d-motion

zow... en dan nu...

Allemaal heel leuk en aardig dat WHS maar....

Heb ik hier een redelijk modern mini-pc'tje staan maar daar ontbreken dus echt bijna alle drivers voor.

Voor de i945GA chipset zijn bijvoorbeeld geen video drivers voor w2k3 te vinden.

Zo heb ik dus mijn twijfels bij de 'haalbaarheid' voor thuis gebruikers die wel zo'n servertje willen maar dan tegen de 'slechte' ondersteuning aanlopen.

Ondanks dit alles ziet het er wel mooi uit maar denk ik dat een leuke *nix server mischien net zo makkelijk is. (Clarkconnect etc).

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

d-motion schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:04:

Heb ik hier een redelijk modern mini-pc'tje staan maar daar ontbreken dus echt bijna alle drivers voor.

Voor de i945GA chipset zijn bijvoorbeeld geen video drivers voor w2k3 te vinden.
Was het niet zo dat het een 'hardware' oplossing wordt dit product? Oftewel, dat je het koopt tesamen met de hardware of vergis ik me nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

elevator schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:07:
[...]

Was het niet zo dat het een 'hardware' oplossing wordt dit product? Oftewel, dat je het koopt tesamen met de hardware of vergis ik me nu? :)
De eerste officiële release die al bekend is, is inderdaad een HP-machine met deze software. Volgens mij zal het ook wel los (als os) verkocht gaan worden, maar met name op dedicated machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor dit soort servers heb je toch ook geen mega videokaart nodig, de standaard drivers zouden al voldoende moeten zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik heb 'm ook draaien in een Virtual PC;

Ik heb DCPROMO opgestart, maar niet door laten draaien. Dus ik kan niet met zekerheid zeggen of je er een DC van kunt maken en of je er exchange op kunt laten draaien. En het zag er ook naar uit dat je 'm in 'n domein kan zetten (de schermen zitten er in iig; zal eens proberen om 'm in m'n domein te gooien)

Verder spreekt me de Client backup wel aan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
d-motion schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:04:

Zo heb ik dus mijn twijfels bij de 'haalbaarheid' voor thuis gebruikers die wel zo'n servertje willen maar dan tegen de 'slechte' ondersteuning aanlopen.

Ondanks dit alles ziet het er wel mooi uit maar denk ik dat een leuke *nix server mischien net zo makkelijk is. (Clarkconnect etc).
Je hebt WHS wel al proberen te installeren? Ik had namenlijk ook problemen met een sata kaartje waar ik de drivers niet van kon vinden maar deze werden netjes met een windows update geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

En de videodrivers heb je ws niet eens echt nodig. Bij de eerste keer booten had ik gewoon een resolutie van 1024x768 met een generieke driver, na een automatische windows update de juiste drivers.

Ik vrees dat dcpromo in de RTM niet zal werken, evenals de schermen om aan een domein toe te voegen. De basis is gewoon Server 2003 R2 waar WHS van gemaakt is. Het bijschuren en wegslopen van bepaalde optie's wordt in de RTM gedaan. (bv ook de optie om een leeg password in te stellen voor accounts, werkt nu nog niet wat ik wel al handig zou vinden. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een manier bedacht om zonder formateren toch schijven te kunnen toevoegen? Dit is namelijk iets wat mij echt tegenhoud.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Anoniem: 207902 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:12:
Iemand een manier bedacht om zonder formateren toch schijven te kunnen toevoegen? Dit is namelijk iets wat mij echt tegenhoud.. :{
Da's wel een punt van kritiek van heel veel beta-testers, hier is nog geen work-around voor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Dit lijkt me nu echt een product waarvoor ik een toekomst zie. Ik heb me zelf ook aangemeld als beta tester.. En ook eventje draaiend gehad in virtualPC.

Zelf heb ik een AD domain met 2 fysieke win2k3 R2 servers met daarop VMware server met daaronder alle mogelijk zooi.. (2e dc, linux server, etc) Ik gebruik Kerio Mailserver voor de centrale mail/Secure Webmail van buitenaf. Tja dan mist WHS natuurlijk al een paar stevige features..

Toch is het een intressant product met name door z'n drive extender. Nu gebruik ik RAID 1 en Volume Shadow Services voor belangrijke data. Maar het systeem van WHS zou simpeler zijn omdat je dit eindeloos met schijven kan uitbreiden en kan kiezen welke data er redundant opgeslagen moet worden.

Ook de backup functie lijkt mij zeer hanidg. Nu gebruik ik Acronis voor een image te maken van de werkstations. Maar dat neemt al gauw extreem veel ruimte in terwijl WHS dubbele files gewoon enkel wegschrijft.

Ik vraag me af... of er ook alternatieve software voor Windows 2003 Server is die een aantal van die nieuwe features kan brengen? Want zoals jullie begrijpen was ik niet van plan mijn Active Directory op tegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 00:05

tim427

Turbulence!

Ik vind het persoonlijk een goed initiatief!

Jammer is dat het nog op w2k3 draait nu vista er aankomt....

Zelf vind ik het heel overzichtelijk!!! Als dat nu ook een longhorn server komt is het helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik had mezelf ook ingeschreven. Had volgens mij ook een invite gehad. Probleem is dat ik die mail per ongeluk weg heb gegooit omdat ik wel vaker Microsoft mails krijg in m'n hotmail inbox (logisch). Die verwijder ik standaard. Deze keer dus ook gedaan maar later bedacht ik me pas dat ik een paar dagen ervoor mezelf had aangemeld voor de bèta.

Werd je via de mail doorgelinkt naar een downloadsite oid? Zou opnieuw aanmelden helpen of is het maximale aantal gebruikers al gehaald? Ik zou het erg graag willen testen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Niles schreef op maandag 12 maart 2007 @ 00:36:
Ik had mezelf ook ingeschreven. Had volgens mij ook een invite gehad. Probleem is dat ik die mail per ongeluk weg heb gegooit omdat ik wel vaker Microsoft mails krijg in m'n hotmail inbox (logisch). Die verwijder ik standaard. Deze keer dus ook gedaan maar later bedacht ik me pas dat ik een paar dagen ervoor mezelf had aangemeld voor de bèta.

Werd je via de mail doorgelinkt naar een downloadsite oid? Zou opnieuw aanmelden helpen of is het maximale aantal gebruikers al gehaald? Ik zou het erg graag willen testen namelijk.
Je moet dan naar connect.microsoft.com gaan en dan op invite klikken... Dan moet je een nummer invoeren die gekoppeld is aan je WHS... Dus ja je hebt eenmalig toch je e-mail nodig :P.....

offtopic:
Alle e-mails moeten toch verplicht worden bewaard van de regering? Dan zou je toch ook je e-mails terug mogen vragen :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77995

Draait echt perfect hier; eigenlijk niks verbazends, want zelf werkte ik al met Server 2003, en als je daar een SP2 overheen zet, heb je al de core van Home Server 2007 te pakken.

Als de prijs een beetje leuk wordt, zie ik hier zeker een succesproduct. Dit doet namelijk precies wat een heleboel huishoudens in NL al proberen te doen met hun gewone XP Homepjes.

Voeg daaraan toe dat het op veel crappier pc's dan zelfs XP draait, laat staan Vista, en ik denk dat we voor mensen die een beetje kunnen computeren, een erg goed produkt hebben.

Veel anderen zullen gelokt worden door de grafische superioriteit van Vista, maar als je bruikbaarheid en vooral snelheid wilt, ben ik er al wel uit.

Nu nog even een paar goede bugjes vinden om ome Bill blij te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Weinig bugs te melden behalve degene die al bekend zijn. Ook wat features die er nog niet in zitten maar er wel in komen, en het is perfect. Draait al een tijdje zonder problemen. Vandaag kwam ik de optie tegen in m'n netwerkomgeving om um als 'mediaserver' te gebruiken in mediaplayer, ben benieuwd of dat ook gaat werken met een xbox 360 die ooit een keertje gaat komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Heb hem net ook geinstalleerd, ziet er wel aardig uit. Volgens mij is dit wel een gat in de markt, zoals ik het zie willen veel consumenten iets van een "server" thuis hebben, en microsoft speelt hier goed op in.

Ik kreeg alleen 1 foutmelding bij de installatie, verder niets.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Heb het zelf goed draaiende in parallels, ga hem binnenkort op een fisieke bak zetten. Het is een prachtig systeem, maar toch vind ik toch wel heel wat dingen missen; enkel ntfs ondersteuning en erg weinig in te stellen. Ook heb ik de backupfunctie bekeken, maar backups kun je slechts van volledige schijven maken. Je kunt wel mappen exluden, maar ik had liever dat het per map ging. Verder ben ik erg benieuwd of het zaakje goed gaat draaien met ook mac-clients. Hier thuis hebben we 4 pcs en 3 macs en het zou mooi zijn als dat naadloos ging. Verder jammer dat rdc slechts via ie7 draait..

Toch heeft het simpele systeem me weten te overtuigen, de home console is een ontzettend fijn programma om alles binnen 10min. in te stellen :)

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

tim427 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:59:

Jammer is dat het nog op w2k3 draait nu vista er aankomt....
:? Windows 2003 = Server OS. Vista = Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:18

polthemol

Moderator General Chat
wilde hem hier fijn testen, maar de installer is flink aan het bokken onder vmware. Continu "UI"-errors :/ Iemand daar al een oplossing voor kunnen vinden :?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Anoniem: 105569 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:53:
[...]

:? Windows 2003 = Server OS. Vista = Desktop.
Ik bedoel dus: Server 2008 (zoiets dergelijks)...

Ik bedoel: Vista is uitgekomen en ff daarna de Home Server...
Dan gaan ze in de nieuwe VISTA tijdperk met windows 2003 experimentern :S..

Lijkt mij dat ze zoveel mogelijk server 2008 (vista tijdperk) willen verkopen en "pushen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

polthemol schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:35:
wilde hem hier fijn testen, maar de installer is flink aan het bokken onder vmware. Continu "UI"-errors :/ Iemand daar al een oplossing voor kunnen vinden :?
Ja MS Virtual Server R2 gebruiken maar die zuigt :P
Ze hebben express geen VMware ondersteuning ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bierkameel schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:03:
Ze hebben expres geen VMware ondersteuning ingebouwd.
* alt-92 mompelt iets over VM, VPC/S en open deuren intrappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelbontje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
basvcds schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:50:
Heb het zelf goed draaiende in parallels, ga hem binnenkort op een fisieke bak zetten. Het is een prachtig systeem, maar toch vind ik toch wel heel wat dingen missen; enkel ntfs ondersteuning en erg weinig in te stellen. Ook heb ik de backupfunctie bekeken, maar backups kun je slechts van volledige schijven maken. Je kunt wel mappen exluden, maar ik had liever dat het per map ging. Verder ben ik erg benieuwd of het zaakje goed gaat draaien met ook mac-clients. Hier thuis hebben we 4 pcs en 3 macs en het zou mooi zijn als dat naadloos ging. Verder jammer dat rdc slechts via ie7 draait..

Toch heeft het simpele systeem me weten te overtuigen, de home console is een ontzettend fijn programma om alles binnen 10min. in te stellen :)
bedoel je met rdc remote desktop connection? want ik kan gewoon met mijn normale ie6 geloof ik connecten met me homeserver en ook op me werk draait ie6 en kan ik gewoon connecten :)

verders een goede server heb het draaien als file, backup en media server totaal geen problemen gehad en werkt ook heel goed denk dat dit zelfs voor de simpele zielen geen of weinig problemen zal geven om zaken als rechten in te stellen heb alleen nog niet voor elkaar gekregen dak via de webpage een computer over kon nemen die op me home server aangesloten zat maar dat zal ik vanavond eens gaan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelbontje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Bierkameel schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:03:
[...]

Ja MS Virtual Server R2 gebruiken maar die zuigt :P
Ze hebben express geen VMware ondersteuning ingebouwd.
ik heb het ook gewoon onder Vmware draaien hoor :) gewoon als os microsoft windows server 2003 small business selecteren en et draait op en top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik mij nu afvraag, stel ik installeerd WHS en configureer alles zoals ik het wil. Over een tijdje komt WHS officieel uit, is MS dan zo lief om de stekker uit alle beta's te trekken? Of kunnen we gewoon de beta blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Anoniem: 207902 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:59:
Wat ik mij nu afvraag, stel ik installeerd WHS en configureer alles zoals ik het wil. Over een tijdje komt WHS officieel uit, is MS dan zo lief om de stekker uit alle beta's te trekken? Of kunnen we gewoon de beta blijven gebruiken?
De beta is tot een bepaalde datum bruikbaar.. ik dacht tot halverwege 2008 (?) Maar en dat wordt duidelijk vermeld op de blog van het WHS team is het niet de bedoeling dat je deze server vol onvervangbare data pompt. Altijd de data extern backuppen!!! Er kan wat mis gaan. Ook bij het upgraden naar de final versie kun je er vanuit gaan dat de indexen niet bewaard blijven. Dat kan vooral lastig worden als de systeemschijf zelf crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
Ik heb nu de CTP draaien. Ik ben geen poweruser, maar ik vind de centrale dataopslag een beetje overroepen. Ik vind het werken met netwerkshares onhandig werken. Of is het echt de bedoeling om voor elke netwerkshare een drive aan te maken op je clients....

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Terrestrial schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:17:
[...]

De beta is tot een bepaalde datum bruikbaar.. ik dacht tot halverwege 2008 (?)
...
Beta 2 is tot een jaar na install bruikbaar.
De CTP is 180 dagen 'geldig'.

[ Voor 8% gewijzigd door Polyphemus op 23-04-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 22:29
LittleWan schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:16:
Ik heb nu de CTP draaien. Ik ben geen poweruser, maar ik vind de centrale dataopslag een beetje overroepen. Ik vind het werken met netwerkshares onhandig werken. Of is het echt de bedoeling om voor elke netwerkshare een drive aan te maken op je clients....
Je kan van die shares gewoon drive mounten. Z:\video of zo...
Mischien word dit nog een optie echter veel computers hebben een al in one memroy drive deze bezetten al van drive mappings van a tot h.

MS zal dus vanaf z:\ moeten rekenen. daarnaast moet het op iedere pc gelijk zijn. stel voor dat je huisgenoten een document zoeken en jij zegt Ja die staat op je l:\ schijf. terwijl l niet bestaat bij de gebruiker. ga je toch verwarring schoppen :)

-----------------
Ik heb zelf wel klein probleempje.

De server settings geven aan dat de website van de server vanaf internet niet te benaderen is.
echter op IP adress en op domain name kan ik deze gewoon benadren.

Wie o Wie heeft hier een antwoord op. .
De server staat zelfs op dit moment in DMZ dus port probleem kan eigelijk niet zijn.

Editje :+
Kan via een openinternet verbinding op mijn werk het IP adress niet benaderen van mijn verbinding thuis.

Terwijl apache week geleden gewoon werkte. (Apache staat op een machine die nu uit is) port 80 staat naar me server gedirect

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 26-04-2007 08:49 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

To_Tall schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:29:
MS zal dus vanaf z:\ moeten rekenen.
Dat is al het standaard gedrag sinds XP uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 22:29
Nog vraagje :)

Ik heb nu Mij doc's gecopieerd naar de WHS.. Maar kan je hier ook een Backup batch van maken binnen WHS? dit omdat je niet kan werken met Roaming Profiles..

En nee ik wil geen houtje touwtje oplossing alla op client instellen. ik wil voor elke connected PC gaan aansluiten...

[ Voor 25% gewijzigd door To_Tall op 01-05-2007 23:20 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 22:29
Inmiddels de beta geinstalleerd en dat gaat heel aardig. Moet toch zeggen dat mijn eigen server ClarkConnect (linux) draait en ik WHS zeker niet als vervanging kan adviseren voor mede CC gebruikers.

ClarkConnect Home is nog altijd (en blijft ook) gratis wat al een groot voordeel is. Delen gaat daarin net zo makkelijk met flexshares dus krijg meer het gevoel dat MS dit keer afgekeken heeft.

De systeemeisen zijn wel erg hoog voor een simpele home server waar veel mensen alleen een website, firewall of wat shares op plaatsten. Uiteraard gaat bij erg druk bezoek hiervan de eisen wel omhoog maar dan komt al snel de vraag of het wel verstandig is dit te doen met de beperkte upload van een dsl verbinding.

Op dit moment kan ik niet anders zeggen dat het leuk is voor de leek die eens wat thuis wil hosten (en geen linux wil gebruiken) maar voor een ieder die wat meer tijd wil investeren zijn er betere, goedkopere en dus aantrekkelijker alternatieven.

Wellicht heb ik zaken dubbel vermeldt, ik heb niet alle post gelezen. Hiervoor excuses als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Ik draai sinds kort ook de Beta2 en het werkt erg lekker. Backups en shares heb je zo ingesteld.

Ik zou alleen nog een soort mail like exchange erop willen hebben, dan is het systeem af :) Weet iemand of dit mogelijk is?

Verder kwa backup van de shares, je zou WHS toch gewoon op een RAID1 schijf kunnen installeren?

[ Voor 31% gewijzigd door Rebunted op 19-05-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Ik heb gezocht naar de allerlaagste systeem specificaties waarop je whs kan instaleren, maar dat kan ik niet vinden. Wel wat wordt aangeraden door ms als minimum

Zijn deze specs bij iemand bekend?

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Alientrader schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:02:
Ik heb gezocht naar de allerlaagste systeem specificaties waarop je whs kan instaleren, maar dat kan ik niet vinden. Wel wat wordt aangeraden door ms als minimum

Zijn deze specs bij iemand bekend?
Ik draaide hem op een P3 1Ghz, 512 SD-RAM (PC133), 160GB HDD en werkte perfect :) Dus volgens mij kan je het op redelijk oude, trage machines installeren..

[ Voor 8% gewijzigd door Rebunted op 24-05-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J-Media schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:07:
[...]

Ik draaide hem op een P3 1Ghz, 512 SD-RAM (PC133), 160GB HDD en werkte perfect :) Dus volgens mij kan je het op redelijk oude, trage machines installeren..
Hier draait het op een athlon 900 met 512 geheugen met een stel overgebleven schijven (tussen 80 en 200 gig).

Ik vind het echt een ideaal produkt. Ik zit in een studentenhuis met 5 medebewoners en we zaten al een poosje na te denken over een centrale opslag voor alle mediafiles en iets voor backups. WHS is daarvoor ideaal. Het is supersimpel te installeren en te onderhouden, integreert erg fijn met je xp en doet wat het beloofd en met een beetje pielen zelfs nog meer. Ik heb nu een webgui voor uTorrent aan de praat gekregen en ook dat werkt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171408

Sinds gistere is de RC beschikbaar ( voor mcp-ers die mee doen) er zit nu een handleiding bij erg handig.
Iemand interesse in foto's die ik gemaakt heb.
Ik draai hem overigens op vmware .
Installatie moeten doen met other en daarna switchen naar small business ( zonder dit installeerde hij niet ook niet met small business )
er zit overigens een bug in moet die nog even reporten.
Als je 65 allocate geeft home server je aan dat dit te weinig is ik vermoed, dat de ruimte die nodig is voor os install niet mee gerekend wordt en home server dus zegt dat hij maa 63 gig vrijvind.
66 gig ook geprobeerd zelfde probleem. Ik kreeg hem pas geinstalleerd van 70 gig.

Je dient trouwens een volledige clean install te doen.

Daarnaast ben ik toch erg positief. ik heb nog geen crashes gehad en hem toch flink gestressed je merkt dat hij erg solide is op de basis van windows 2003 r2 en de on the fly webserver ( gewoon click server aan click server uit in plaats van iis gezooi) en de dns name die je van ms krijgt @livenode.com is erg handig. Webservertje draaide in no time zelfde geld voor een remote server ( scheelt weer logmein.com en andere remote tools)
ik ben wat dingen proberen en dan ga in backup beginnen vind wel handig dat je backup punten kan aangeven meerdere keren per dag.

Maar dus als iemand interresse heeft in foto's kan dat ( en mag het nu ook officiele ctp mocht ook, maar die vond ik nog al niet compleet RC zit alles in wat er in komt)

Specs:
Core 2 Duo E6600
EVGA 8800 GTX
2 x 2 gb kingston 800 mhz
Vmware 5.5 workstation (virtual pc 2007 herkende mijn ide controller niet en gaf daarom een vreselijke crash en de helft van de installatie was niet uitgevoerd hierdoor)
client xp met remote tools
home server
( daarnaast nog 2 x windows 2003 vm voor te leren de client is ook die ik voor home server nu als client gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij deze een link naar foto's ( dit is de webserver van home server zelf.)
https://maxizones.livenode.com select install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 171408 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:10:
bij deze een link naar foto's ( dit is de webserver van home server zelf.)
https://maxizones.livenode.com select install
En die website i een Windows Home Server site? Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm maar weer eens proberen on VMware dan, klinkt leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan het zo 123 niet vinden, en heb helaas zelf geen uitnodiging gehad:
Doet de WHS ook iets als dfs, om bijvoorbeeld mappen te synchroniseren met anderen?
Zou mooi zijn om bijvoorbeeld met familie foto's etc uit te wisselen...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry pc moest uit vanwege zwaar weer in limburg .
Hij staat nu weer aan ( ik draai hem overigens gewoon via vmware zonder lags en problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Heb een probleem met een user binnen WHS :/ Mijn eerste tegenvaller met WHS als ik eerlijk moet zijn.

Ik heb twee users die inloggen op apparte computers. De ene user ben ik zelf en doet het perfect. De andere user is een test user en krijgt nog wel eens de foutmelding dat hij niet gemachtigd is zodra ik op shared folders klik of als ik de Server zelf wil openen.

Beide users hebben vreemd genoeg precies de zelfde machtigingen, enkel een andere inlognaam en password.

Zodra ik de user verwijder en opnieuw aanmaak moet ik eerst even de username en password invullen als ik in de shared folders wil maar doet het daarna gewoon weer perfect. Na enige (onbekende) tijd komt het voorval weer terug.

Ik heb trouwens het password synchronisation tussen pc en server uit staan omdat ik geen wachtwoord op dit testsysteem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien die account eens een wachtwoord geven, kijken of dat de oplossing biedt? :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sorry voor het kicken van dit oude topic, maar ik vroeg me iets af, en vond het niet waard om een nieuw topic te openen, en kon het op internet niet vinden. Woon op dit moment voor een half jaar in Amerika en mijn Windows Server 2003 draait nog steeds toppie in Amsterdam. Deze computer gebruik dmv 2 sessies.

- Remote Sessie voor administreren/downloaden met de computer (admin Account)
- Desktop sessie via een touchscreen voor het kijken/luisteren van muziek en films via een User account die automatisch inlogt.

Nou heb ik al een beetje zitten kijken naar die home server en zeker die backup dingen erg gaaf, maar is het ook mogelijk om films en muziek te laten afspelen via Windows Home Server. Dus 2 accounts tegelijkertijg. Is namelijk nogal zonde om die beschikbare CPU kracht niet te gebruiken.

Zitter er dus multimedia mogelijkheden (niet gestreamd) in Windows Home Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga eerst het topic eens lezen voordat je post :/

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sanfranjake schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:30:
Ga eerst het topic eens lezen voordat je post :/
Heb ik al gedaan, in dit topic gaat het voornamelijk over sharing/backup/multimedia server (niet afspelen dus).
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik kan het niet vinden. Bij het gebrek van een quote van jou kant geeft mij aan dat jij het dus ook niet ziet staan. Lees dit eens door Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics dit is misschien geen nieuw topic maar is imho wel van toepassing.

Dus mijn vraag blijft of Windows Home server meerdere keren kan inloggen en hem ook kan gebruiken als htpc? (dus niet streamend naar andere apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
DRaakje schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:43:
[...]

Heb ik al gedaan, in dit topic gaat het voornamelijk over sharing/backup/multimedia server (niet afspelen dus).
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik kan het niet vinden. Bij het gebrek van een quote van jou kant geeft mij aan dat jij het dus ook niet ziet staan. Lees dit eens door Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics dit is misschien geen nieuw topic maar is imho wel van toepassing.

Dus mijn vraag blijft of Windows Home server meerdere keren kan inloggen en hem ook kan gebruiken als htpc? (dus niet streamend naar andere apparaten)
Je wilt zowel Media Center als Home Server draaien op de zelfde machine? Of je wilt alleen dvd's bekijken op je server naast de functionaliteiten van Home Server? hmm never mind :/ heb je post niet er boven gelezen.

Ik kan je alleen zeggen dat Home Server bedoelt is om te installeren en ergens in een hoekje te stoppen met een netwerkkabel er in. Zware cpu is overbodig.

Ik gebruik het systeem zelf thuis voor alles aan data op te zetten. Met mijn htpc open ik dvd's vanaf mijn server en dat werkt perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door R-Alph op 13-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Nu heeft WHS de mogelijkheid de data van de onderliggende pc's te backupen. Maar hoe zit het met de server zelf? Als je de server als gecentraliseerde opslag gaat gebruiken is backup van de server even belangrijk.

Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om een externe harde schijf erbij te kopen en daar dagelijks de server op te laten backupen? Of een Raid 1 oplossing?

(al eerder over gehad maar toen niet op gereageerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

hallo,even een vraagje over de windows home server ik draaie ook de beta ,maar kom niet op mijn website ,de server dus de fampeeters.livenode.com werkt niet,iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit topic is niet voor technische vragen racer13. Je bent te pingen, dus het lijkt me allemaal te werken. Open zelf een nieuw topic als je over je technische vraag wil praten, dit doen we niet in ervaringentopics.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:16
Weet iemand of er al kant-en-klare oplossingen aangeboden worden, dus WHS én hardware?

Ik weet dat HP, Fujitsu-Siemens, LaCie, Medion en Iomega daarmee gaan komen maar ik kan nog niets vinden.

Ik heb hier erg veel belangstelling in om mijn twee pc's er op aan te sluiten en dan met name het feit dat WHS ook backups kan maken zelfs wanneer de pc's in standby of sleepmode staan.
Daarnaast ben ik op zoek naar een kant-en-klare oplossing omdat ik geen zin meer heb in zelf iets in elkaar knutselen. Ik zoek dus gewoon een goede en met name stille kast met voldoende ruimte voor minstens 4 schijven.

Naar wat ik gehoord heb moet het een Intel based moederbord zijn (dit om backups te maken van systemen die in standby/sleepmode staan). Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik heb even een WHS geinstalleerd in MS Virtual PC :)
Dat ging prima, setup gaat helemaal vanzelf :)

Vannacht en aan laten staan en een backup van een PC laten maken.
Ik vond nu allemaal .dat bestanden op de D: schijf
Dit valt vanaf een client PC ook allemaal mooi weer terug te lezen :)
Van de system restore optie geloof ik dan ook wel dat die werkt.

Nadeel van de backup is wel dat de backup standaard snachts gebeurt, veel mensen hebben hun PC dan toch uit staan.
Verder denk ik dat je uiteindelijk erg veel schrijfruimte nodig heb :(
Een beetje een PC tegenwoordig heeft toch wel 250 Gb. Als je dit van 3 of 4 PC's moet backuppen, tel maar op.
Vraag me ook af of de backup wordt gedaan als je met je PC aan het werk ben. Of backupd die zowiezo alleen maar de bestanden die gewijzigd zijn?

Erg mooi hoe je via de webinterface bij de shares kan en PC's kan overnemen.
Wel erg jammer is dat je niet je e-mail dan kan bereiken, dat had ik toch graag gezien!

Ben benieuwd hoeveel je dit over paar jaar terug gaat zien bij de mensen thuis.
Eigenlijk vind ik dat zulke dingen maar weinig gebruikt worden. Media Center bijvoorbeeld zie je eigenlijk ook maar amper, terwijl het zo mooi en goed werkt, zeker in Vista :)

Wel een nadeel was dat ik de software niet op mijn x64 Vista kon installeren, maar ik ga er vanuit dat dit met de beta te maken heeft.

Wanneer komt deze software nou precies op de markt, het was toch al klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

(jarig!)
Ik ben na een dagje met de RC spelen ook best enthousiast. Alles werkt lekker simpel en voor de hand liggend, alleen mist de echte tweaker natuurlijk wel wat uitgebreidere config functies.

Het is bijvoorbeeld jammer dat een back-up standaard de gehele pc inhoud probeert te backuppen en niet eerst vraagt wát je wilt back-uppen....

Nou nog het probleem met het ongeldige webcertificaat oplossen en dan is het wel "klaar" denk ik zo ;) Uiteraard blijft het wel afwachten hoe de stabiltiteit en security zich op langere termijn handhaaft, maar dat zit wel goed denk ik daar het gebaseerd is op Server 2003 SBS.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bvk schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:17:
Nou nog het probleem met het ongeldige webcertificaat oplossen en dan is het wel "klaar" denk ik zo ;)
Selfsigned certificates zijn vrij gangbaar. Je kan zelf een certificaat kopen wat door jan en alleman vertrouwd wordt, kost wel varierend van een paar tientjes tot een paarhonderd euro per jaar :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

(jarig!)
sanfranjake schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:25:
[...]

Selfsigned certificates zijn vrij gangbaar. Je kan zelf een certificaat kopen wat door jan en alleman vertrouwd wordt, kost wel varierend van een paar tientjes tot een paarhonderd euro per jaar :)
Ok, maar dat kost weer extra centjes, ik wacht dan liever tot Microsoft het zelf oplost:

http://forums.microsoft.c...?PostID=1404093&SiteID=50
Hi,
Thank you for submitting this feedback. I am a Home Server Beta Support Engineer and I will be assisting you with this issue.

I will bring your request to the attention of the engineering team and they will investigate.

We value you input so please continue submitting feedback through http://connect.microsoft.com and let us know if you have any additional questions.

Thank You,
Dave Meyer
Beta Support Engineer
Windows Home Server
Gepost door Microsoft op 29-1-2007 om 16:30
We will address this issue before release. It is known and scheduled work item.
Gepost door Microsoft op 5-2-2007 om 9:36

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aha, is dat een onderdeel van de service, een certificaat met jouw whsserver.live.com ?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

(jarig!)
sanfranjake schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:43:
Aha, is dat een onderdeel van de service, een certificaat met jouw whsserver.live.com ?
Yep, dat is tenminste wel wat ik er van begrijp. Snap alleen niet dat er ondertussen nog geen Windows Update van geweest is, melding is al uit februari. Tenzij ze de repair expres voor de RTM bewaard hebben...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Laatst online: 16:25

_PM

Ik draai inmiddels 2 weekjes met WHS. Werkt ideaal, ik had voorheen een linux server en dat bied veel mogelijkheden, maar ook veel configuratie werk. WHS is simpel te installeren en in te richten. Ideaal en je kan altijd nog wat extra add-ins of programma's installeren om je server-functionaliteit uit te breiden..
De RC draait goed op een Athlon 1200, 512mb, Intel PCI gbit kaart en 1tb storage.
Een volledige backup van je systeem duurt wel lang, mijn desktop met +/- 270gb aan data duurde een uur of 7 (over gbit ethernet waarmee ik lezend vanaf de server zo'n 28 megabyte p/sec haal). Nu nog eens kijken of er over een maandje de officieel versie ergens te krijgen is (zonder nieuwe hardware te kopen). Als ik het goed begrijp is dat niet meteen de bedoeling, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

bvk schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:34:
[...]

Yep, dat is tenminste wel wat ik er van begrijp. Snap alleen niet dat er ondertussen nog geen Windows Update van geweest is, melding is al uit februari. Tenzij ze de repair expres voor de RTM bewaard hebben...
work items worden als ik het goed begrijp in RTM versies opgelost en dus zal je die nooit op windows update zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

(jarig!)
Hij is 16-7 al RTM gegaan zie ik: http://blogs.technet.com/...e/2007/07/16/ship-it.aspx

Even afwachten dus tot iemand deze versie heeft en niet meer tegen het probleem aanloopt.

Edit:

@ _PM: Ik heb dezelfde ervaring hoor, vele honderden GB's backuppen duurt veels te lang, beter wordt er een keuze gegeven wát je wilt wegschrijven.

[ Voor 29% gewijzigd door bvk op 20-08-2007 22:14 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bvk schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:34:
[...]

Als je nu een beta draait, dan zal je toch geen updates meer krijgen tenzij je de RTM koopt en die installeert vermoed ik?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
_PM schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:40:
Ik draai inmiddels 2 weekjes met WHS. Werkt ideaal, ik had voorheen een linux server en dat bied veel mogelijkheden, maar ook veel configuratie werk. WHS is simpel te installeren en in te richten. Ideaal en je kan altijd nog wat extra add-ins of programma's installeren om je server-functionaliteit uit te breiden..
De RC draait goed op een Athlon 1200, 512mb, Intel PCI gbit kaart en 1tb storage.
Een volledige backup van je systeem duurt wel lang, mijn desktop met +/- 270gb aan data duurde een uur of 7 (over gbit ethernet waarmee ik lezend vanaf de server zo'n 28 megabyte p/sec haal). Nu nog eens kijken of er over een maandje de officieel versie ergens te krijgen is (zonder nieuwe hardware te kopen). Als ik het goed begrijp is dat niet meteen de bedoeling, wel?
Werkt idd goed en makkelijk op te zetten :)

Backup maken duurt wel erg lang :(
Hoop dat ze dit nog weten te verbeteren. Neem aan dat alles 1GBs is?

Nadeel vind ik ook dat ze eigenlijk er vanuit gaan dat je dus altijd alle PC's aan laat staan.
Ik denk dat hier veel mensen toch wel moeite mee hebben.

Stel nu dat je 3 a 4 PC's met 300 Gb aan data moet backuppen dan red je dat niet in 1 nacht.
En dat is toch iets wat over een paar jaar nog ongebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

(jarig!)
Het is natuurlijk zo dat het maken van de volledige back-up maar één keer hoeft, daarna gewoon incremental.
Mijn pc was gisteren in een paar minuten klaar, dus dat valt mee. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik aangegeven heb dat alleen de C:\ gedaan moet worden, anders was ie nu nog bezig ;)

Ben wel benieuwd was de prijs voor losse verkoop gaat worden, hopelijk niet al te veel. Maar zal wel niet als ze volledige servers incl. OS al vanaf 500,- gaan verkopen.

Offtopic: Ik heb ook nog Server 2008 Beta3 "op de plank liggen" om te testen, maar dit draait zo lekker dat ik daar helemaal geen zin meer in heb :z

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
500 euro gaat het niet kosten ;)

Ik dacht dat HP straks al servertjes kan leveren voor rond de 500 euro, maar dat is wel afhankelijk van de HDD grote.

Ik denk zelf dat een oem licentie niet veel meer gaat kosten als VHP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:16
Hier is al meer te vinden over die HP bakkies: http://www.wegotserved.co.uk/

• dude88
  • Niet online
Helemaal geen VGA aansluiting 8)7

Als er nu om wat voor rede dan ook Windows opnieuw geinstalleerd moet worden? |:(

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
dude88 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:55:
[...]

Helemaal geen VGA aansluiting 8)7

Als er nu om wat voor rede dan ook Windows opnieuw geinstalleerd moet worden? |:(
Tegenwoordig zijn dvi-aansluitingen best wel gangbaar :)

Mijn spoorwegfotografie

• _PM
  • Laatst online: 16:25

_PM

sanfranjake schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:06:
[...]

Tegenwoordig zijn dvi-aansluitingen best wel gangbaar :)
Er zit helemaal geen video uitgang op.... (voor zover ik op de plaatjes kan zien)...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan ik me eerlijkgezegd weinig bij voorstellen, aangezien Windows er op cd's of dvd's bijgeleverd wordt. Misschien is het zo ingericht dat die cd automatisch z'n werk doet en je er als "lampje x" knippert remote bij kan om dingen in te stellen. Al is dat inderdaad nog steeds een obstakel als de netwerkkaart om wat voor reden dan ook niet werkt.
USB/PCI videokaartje is natuurlijk altijd nog los te kopen, maar ben het er mee eens dat het niet handig zou zijn :P

Mijn spoorwegfotografie

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 19:46

iambig

* z.o.z *

dude88 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:21:
500 euro gaat het niet kosten ;)
<knip>
Ik denk zelf dat een oem licentie niet veel meer gaat kosten als VHP :)
In Nieuw Zeeland is hij nu al te koop voor omgerekend €137.52.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
sanfranjake schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:25:
Kan ik me eerlijkgezegd weinig bij voorstellen, aangezien Windows er op cd's of dvd's bijgeleverd wordt. Misschien is het zo ingericht dat die cd automatisch z'n werk doet en je er als "lampje x" knippert remote bij kan om dingen in te stellen. Al is dat inderdaad nog steeds een obstakel als de netwerkkaart om wat voor reden dan ook niet werkt.
USB/PCI videokaartje is natuurlijk altijd nog los te kopen, maar ben het er mee eens dat het niet handig zou zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://www.wegotserved.co.uk/wp-content/uploads/2007/08/ex2.jpg

Ik ben bang dat er helemaal niets uit te breiden is :?

Idd als je onboard NIC mol gaat dan kan je hem afschrijven zo ongeveer..

Maar problemen met bijvoorbeeld een virus wordt ook lastig oplossen vanaf een client.
Nog maar niet te denken dat er iemand zomaar software gaat installeren die eigenlijk al het netwerk verkeer blokeerd :)

Als ik ooit zo'n ding koop bouw ik er zelf wel 1 met een oem licentie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

(jarig!)
dude88 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:05:
[...]

[afbeelding]

Ik ben bang dat er helemaal niets uit te breiden is :?

Idd als je onboard NIC mol gaat dan kan je hem afschrijven zo ongeveer..

Maar problemen met bijvoorbeeld een virus wordt ook lastig oplossen vanaf een client.
Nog maar niet te denken dat er iemand zomaar software gaat installeren die eigenlijk al het netwerk verkeer blokeerd :)

Als ik ooit zo'n ding koop bouw ik er zelf wel 1 met een oem licentie 8)
Je kunt de machine natuurlijk ook gewoon via Extern bureaublad overnemen en zo alles configureren qua rechten, virussen en software installatie. Moet inderdaad je NIC niet stuk zijn...

Ik heb gisteren trouwens ook een geprobeerd om er een domeincontoller van te maken (dcpromo) en dat is nog gelukt ook. Alleen doet de Home server site het nu niet meer.... ;)

Specs

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste