Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
Ik lees hier allemaal dat backuppen van computers veel te lang duren. Je kan in de console aangeven welke schijven backups moeten krijgen hoor.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bvk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:24:
Ik heb gisteren trouwens ook een geprobeerd om er een domeincontoller van te maken (dcpromo) en dat is nog gelukt ook. Alleen doet de Home server site het nu niet meer.... ;)
Interessant :P

Misschien de accounts voor de AppPool en anonymous access enz in IIS even nakijken? Maar misschien kan dat gewoon niet met active directory overweg. Verbaast me dat dat aanstaat :D

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:33

_PM

Backups gaan best snel als de eerste eenmaal gedaan is..

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
iambig schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:27:
[...]

In Nieuw Zeeland is hij nu al te koop voor omgerekend €137.52.
Hier is het pakket goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, HP brengt een 500GB en een 1TB versie uit.. Plaats voor 4 schijven. 2x250 en 4x250? Want dan zou later uitbreiden dus nog mogelijk zijn indien je de 500GB versie koopt..

Iets wat mij dus wel aantrekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
Eh, hoe zit het dan met 1 van die 4 schijven? Want ik neem aan dat daar het OS op staat?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier in Duitsland al leverbaar : Vanaf zo'n 127 euro inc btw.

Ik vind het wel weer bijzonder prijzig voor zo'n beperkt pakketje. Ik weet dat er een volledig OS achter schuilgaat, maar dat is niet de point. De functionaliteit die je krijgt is shared folders en backups. En dat kan ook met je "gewone" os op je pc.

Dat alles 1 grote volume is, is wel leuk maar ook dat valt simpel te doen met jbod of beter nog raid-5. Dat laatste zit op elk 775 moederbord met een ICHxR southbridge. Even de raid array allignen en je hebt uitstekende raid 5 performance.

Windows home server heb ik proefgedraait, ik vind het een prima pakket en erg simpel te bedienen, maar iets van 59 euro is wel zat vind ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heeft er al iemand getest of je WHS een domein kunt laten joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 18:58
Anandtech heeft een preview geschreven: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik heb hier alles even doorlopen en ik merk dus dat raid 5 niet te bekomen is onder WHS . Straffer nog ,als ik dus van men huidige setup een clean install doe van whs dan ben ik alle data kwijt die op men Raid 5 staat !! Klopt dit of kan hier een mouw aangepast worden ?

Net zoals de mailserver is er hierbij de RTM versie ook een oplossing te bieden ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zoals ik het had begrepen heb je geen raid nodig, alle data wordt geclassificeerd en aan de hand van die classificatie verspreid over verschillende disks. Als het waar is wat jij schrijft, zou je geen bal aan zo'n server hebben... Kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Volgens mij maakt WHS zelf een soort software matig RAID aan. Daardoor moeten alle HDD's gewist worden om er gebruik van te maken ;)

Voordeel is dat niet alle HDD's even groot hoeven te zijn, maar dat wel alle diskspace wordt gebruikt. Er kan zelfs gebruikt maken van externe HDD's via USB.
Voor thuisgebruik lijkt me het geen slechte oplossing.

Echte RAID 5 opstelling is voor mensen te ingewikkeld en te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Ik heb inmiddels de OEM versie in huis. Ben zeer tevreden gebruiker van de RC voor 1,5 of 2 maanden nu.

Er zit ook een cd/dvd bij 'For System Builder use only for preinstallation' heb nog een idee wat daarop staat, maar heb ik vast niet nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door _PM op 03-10-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PM schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:49:
Ik heb inmiddels de OEM versie in huis. Ben zeer tevreden gebruiker van de RC voor 1,5 of 2 maanden nu.

Er zit ook een cd/dvd bij 'For System Builder use only for preinstallation' heb nog een idee wat daarop staat, maar heb ik vast niet nodig.
En hoe zit het met die oem versie betrefd een mail server .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar wat gebeurt er dan nu inderdaad als je de OS disk(s) formatteert, wat gebeurt er dan met de data disks? Is het na een herinstall gewoon een kwestie van foreign disks importeren, en de boel is terug? Lijkt me toch dat WHS identifiers op de disks krast, om ze daarna weer te kunnen importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:51:
Maar wat gebeurt er dan nu inderdaad als je de OS disk(s) formatteert, wat gebeurt er dan met de data disks? Is het na een herinstall gewoon een kwestie van foreign disks importeren, en de boel is terug? Lijkt me toch dat WHS identifiers op de disks krast, om ze daarna weer te kunnen importeren?
Van wat ik gelezen heb begin je van nul , elke hd zal worden geformateerd en aangepast worden om in WHS te gaan werken als 1 geheel zonder partition letterkes . Ik heb hier aan 1.2 terra data staan dat ik zomaar niet kwijt wil ! En dat nu allemaal te gaan backuppen zie ik niet echt zitten :-(

edit
------

Ik lees nu net dat je de hd's kan afsluiten en in een andere pc kan proppen . Dus ik zou denken dat je dit best doet voor je herinstalleerd . Het zal uitproberen zijn vermoed ik voor we het fijn er allemaal van weten . Ik ga hem proberen te testen van zodra ik hem ergens vind .

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaat deze software eigenlijk aan bij jullie ? Hoeveel mensen hebben deze versie al draaien op een pc/server ?

Op deze site vind je een uitgebreide uitleg over WHS --> http://www.hardware.info/...soft_Windows_Home_Server/

Ik heb ook nog wel enkele vragen waar ik niet onmiddellijk antwoorden op vind!
Hoe zit het met drivers voor je hardware? Moet je de drivers nemen voor Windows 2003?
En zolas software? Neem nu een virus scanner, moet dat een software pakket zijn voor servers? Of werkt een client versie daar ook op? Is het immers mogelijk om er nog gewoon software er op te draaien? Kan je bijvoorbeeld een MS office 2007 installeren en laten gebruiken door clients ? Zodoende dat niet op elke thuis pc office moet worden geïnstalleerd?
Hoe zit het met hd's die nu via een raid controller gemonteerd zijn hoe gaat WHS hiermee om?Krijg je dit nog werkend ?
Je ziet vragen zijn er genoeg , misschien is tijd om een degelijke review te maken door de kenners want het word allemaal zo mooi gemaakt door MS en bepaalde zaken word niet over gerept .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:42:

Ik heb ook nog wel enkele vragen waar ik niet onmiddellijk antwoorden op vind!
Als je je nou eens bedenkt wat het doel van dit ding is?
Home Server is niet bedoeld voor Terminal Server werk, op de Server console werken of als Mailserver.
Ook het punt met de disken: door voor een softwarematige 'JBOD' oplossing met een extendable volume te werken kan je ongeacht welke diskgroottte er later bijpluggen als je ruimte te kort komt.
Voor de huisvader die dat ding moet doen een perfecte oplossing toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:21:
[...]

Als je je nou eens bedenkt wat het doel van dit ding is?
Home Server is niet bedoeld voor Terminal Server werk, op de Server console werken of als Mailserver.
Ook het punt met de disken: door voor een softwarematige 'JBOD' oplossing met een extendable volume te werken kan je ongeacht welke diskgroottte er later bijpluggen als je ruimte te kort komt.
Voor de huisvader die dat ding moet doen een perfecte oplossing toch?
Wat je vermeld is wel zo, maar ik heb geen echte server draaien omdat Windows server wat te moeilijk is en wat te omslachtig lijkt WHS ideaal. Echter lijkt me het dan wel dom dat ze de mogelijkheid er niet bijvoegen om raid te ondersteunen en een mailserver. Alles draait bij WHS toch om back-up. Een mailserver zou handig zijn als centrale opslagplaats en back-up plaats (draait whs toch om ) En dan die raid is gewoon omdat ik hier een raid 5 heb steken en die zou ik dus nu terug moeten afschrijven omdat ik whs wil gaan gebruiken wegens het comfort en gebruikt gemak. Toch wel dom niet waar? Daarom dat ik eerst even wil informeren hoe en wat voor ik het aankoop . Volgens mij moet hier wel een mouw aan te passen zijn als iemand de nodig kennis er van heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:54:
[...]

Wat je vermeld is wel zo, maar ik heb geen echte server draaien omdat Windows server wat te moeilijk is en wat te omslachtig lijkt WHS ideaal.
Je wil dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :+
Echter lijkt me het dan wel dom dat ze de mogelijkheid er niet bijvoegen om raid te ondersteunen en een mailserver. Alles draait bij WHS toch om back-up. Een mailserver zou handig zijn als centrale opslagplaats en back-up plaats (draait whs toch om )
wat heeft een mailserver met backups van doen?
En dan die raid is gewoon omdat ik hier een raid 5 heb steken en die zou ik dus nu terug moeten afschrijven omdat ik whs wil gaan gebruiken wegens het comfort en gebruikt gemak. Toch wel dom niet waar?
Nee, want jij kiest het verkeerde produkt voor je wensen en hardware :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:03:

[...]

wat heeft een mailserver met backups van doen?

[...]

Nee, want jij kiest het verkeerde produkt voor je wensen en hardware :)
Mailserver die op whs zou staan zou dan ook automatisch kunnen worden gebackupt of over verschillende schijven worden geplaast zodoende dat je geen enkele mail zou verliezen .

En wat bedoel je met je laatste zin over de hd’s. Ik vermoed dat het systeem van whs betreft zijn hd's meer plaats zal benutten dan een raid 5 opstelling. Gok ik maar weer naar want nergens word er een voorbeeld gegeven van welke opslag je verliest bij bijvoorbeeld een 500 gig aan data en dit in een whs setup van 2 x 500 gig .

ik bezie het allemaal weer als comfort en zoals ik het zou willen natuurlijk . :-) Ik ben ook maar een gewoon gebruikertje die nets iets meer comfort wil in huis .

Misschien beter een whs systeem kopen die echt als file server werkt maar zit ik nog met een desktop met 1.2 terra aan data en dan heeft een whs systeem weer geen zin omdat er geen centrale opslag plaats is .

Misschien kan jij mij eens een voorstel doen betrefd mijn wensen wat het beste voor me zou zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:37:
Misschien kan jij mij eens een voorstel doen betrefd mijn wensen wat het beste voor me zou zijn ?
Ehm.. je wordt hier op dit forum wel verondersteld zelf het één en ander uit te kunnen zoeken in plaats van een boodschappenlijstje neer te zetten ;)

Zet gewoon voor jezelf verschillende produkten naast elkaar in een tabel, vergelijk de features en kijk welke het dichtste bij jouw wensenpakket (zowel hardwareondersteuning als software) komt.
In jouw geval zou ik bijvoorbeeld ook SBS in de vergelijking meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:42:
[...]

Ehm.. je wordt hier op dit forum wel verondersteld zelf het één en ander uit te kunnen zoeken in plaats van een boodschappenlijstje neer te zetten ;)

Zet gewoon voor jezelf verschillende produkten naast elkaar in een tabel, vergelijk de features en kijk welke het dichtste bij jouw wensenpakket (zowel hardwareondersteuning als software) komt.
In jouw geval zou ik bijvoorbeeld ook SBS in de vergelijking meenemen.
Ok bedankt , ik zal het eens nader bezien .Alvast bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:30

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Voor zover ik heb kunnen bezien met de RC versie is WHS gebaseerd op SBS 2003 en heeft het ook al die functionaliteiten.
Als je de machine niet via de console, maar via RDP overneemt kun je gewoon van alles installeren, ik denk dat een mailserver ook geen probleem is.
Zelfs omzetten naar een domeincontroller kon met de Release Candidate, ik weet alleen niet wat ze in de Final nog over gelaten hebben als mogelijkheden.

Dat van die schijven is toch wel apart, ik heb 2 schijven in RAID0 draaien, dus één volume. Toch zet WHS op schijf 0 het OS en een hidden gedeelte en op de 2e schijf de data die je zelf aanmaakt etc.

Ik heb op diezelfde machine nu Server 2008 RC gezet en die schijven één voor één leeg moeten maken, ipv dat de data over 2 schijven tegelijk verwijderd wordt.
Je gaat hierdoor mogelijk denken dat je 2 afzonderlijke schijven hebt die niet in RAID staan, dan kom je denk ik van een koude kermis thuis als je één van die schijven zomaar in een andere pc stopt...?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bvk schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:21:
Voor zover ik heb kunnen bezien met de RC versie is WHS gebaseerd op SBS 2003 en heeft het ook al die functionaliteiten.
Nee dat is niet correct. De basis is weliswaar een SBS2003 geweest, maar lang niet alle functionaliteiten zitten erin.
Ook zitten er weer functies in die je niet in SBS zal aantreffen (Media Streaming d.m.v. uPnP bijvoorbeeld).
Dat van die schijven is toch wel apart, ik heb 2 schijven in RAID0 draaien, dus één volume. Toch zet WHS op schijf 0 het OS en een hidden gedeelte en op de 2e schijf de data die je zelf aanmaakt etc.

Ik heb op diezelfde machine nu Server 2008 RC gezet en die schijven één voor één leeg moeten maken, ipv dat de data over 2 schijven tegelijk verwijderd wordt.
Je gaat hierdoor mogelijk denken dat je 2 afzonderlijke schijven hebt die niet in RAID staan, dan kom je denk ik van een koude kermis thuis als je één van die schijven zomaar in een andere pc stopt...?
Er wordt door Drive Extender gebruik gemaakt van reparse points en Single Instance Storage. Door de reparse points wordt elke disk als het ware 'gemount' op een datavolume en zo vergroot en verkleind.
Het is dus geen RAID. Dat concept moet je dan ook zo snel mogelijk vergeten als het om WHS gaat.

Overigens staan dit soort dingen ook allemaal via http://blogs.technet.com/homeserver/ , http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb425866.aspx en http://www.microsoft.com/...wshomeserver/default.mspx te vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 06-10-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
En hoe zit het met die oem versie betrefd een mail server .
Ik heb geen mailserver gezien, weet ook niet wat ik zou moeten zien... Kan je hier iets meer over vertellen?
Oh.. ik lees verderop al dat het om een misverstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57
Dit lijkt me wel het ideale kastje voor WHS, heb geen zin meer om op de HP te wachten. Alleen kan ik die Chenbro ook nog nergens vinden in nl...

http://www.chenbro.com/co...ucts_detail.php?serno=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Zijn er ervaringen met het upgraden van de beta naar de gekochte final versie? Of moet alles opnieuw geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Tomcat schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:47:
Zijn er ervaringen met het upgraden van de beta naar de gekochte final versie? Of moet alles opnieuw geinstalleerd worden?
Ik denk dat hij gewoon volledig opnieuw geinstalleerd dient te worden. Dat was tenslotte ook zo als je van CTP naar RC ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Tomcat schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:47:
Mijn ervaring: De data blijft bewaard, de rest moet opnieuw geinstalleerd worden.
Ik heb gelezen dat als je zelf andere services of add-ins had draaien deze weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

_PM schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:52:
[...]

Mijn ervaring: De data blijft bewaard, de rest moet opnieuw geinstalleerd worden.
Ik heb gelezen dat als je zelf andere services of add-ins had draaien deze weg zijn.
Kijk eens aan, dat is goed nieuws. Anders werd het wel een probleem om alle data netjes te gaan verspreiden over de pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Laatst online: 21-09 18:58
Het lijkt me een mooi product, ik ga het zeker eens uittesten binnenkort. Alleen als je dit leest word je toch wel huiverig om je belangrijke data op WHS op te slaan:
http://forums.microsoft.c...?PostID=2212547&SiteID=50 en http://forums.microsoft.c...?PostID=2244677&SiteID=50
Ik wacht wel even totdat dit is opgelost.

-edit- Data files that contain NTFS alternate data streams can be corrupted on a Windows Home Server-based computer

[ Voor 6% gewijzigd door Wim8282 op 21-10-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Tomcat schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:57:
[...]
Kijk eens aan, dat is goed nieuws. Anders werd het wel een probleem om alle data netjes te gaan verspreiden over de pc's.
Daar was ik ook bang voor ja.. Maar de data blijft. Ik heb wel de backups verwijderd en opnieuw aangezet na upgrade van RC2 naar final versie. Als het goed is moet je die wel kunnen bewaren.
De client is ook ge-update. Eerst duurde het wel eens een seconde of 10/15 als ik de eerste keer een netwerk share opende. Dit probleem is verholpen en backups starten nu ook al voordat je ingelogd bent (mijn harde schijf wordt in ieder geval erg belast en als ik even later inlog is de backup meteen klaar).

Het enige nadeel nu is nog dat het je systeem (bij mij Athlon 64 3500 met 1gig geheugen en +/- 115 gig aan data) behoorlijk lam legt.. backup is heel intensief.. ga dat toch maar eens 'snachts laten lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Overigens duurt de backup maar een minuut of 10/15 (alleen wijzigingen worden naar server verstuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
CopyCatz schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:06:
Dit lijkt me wel het ideale kastje voor WHS, heb geen zin meer om op de HP te wachten. Alleen kan ik die Chenbro ook nog nergens vinden in nl...

http://www.chenbro.com/co...ucts_detail.php?serno=100
Op harware.info stond deze ook bij nieuws.

Even kijken bij "where to buy" op de website van chenbro.

Bij onderstaande webshops verkopen ze chenbro producten. Mail ze.

www.4launch.nl
www.azerty.nl
www.informatique.nl
http://www.sallandautomatisering.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een OEM (geripte) versie bekeken.. en geinstalleerd (als test). En ik moet zeggen het werkt erg grappig. Het grote gemak waarmee user accounts, shares en back-ups geregeld worden is een gewenning bij Microsoft.

Onduidelijk voor mij is of er ook een nieuwe wizzard inzit die je help het daadwerkelijke netwerk te maken tussen de pc's thuis. (voor de leek) En of je ook het internet gebruik/bezoeken van pagina's kan controleren. (parental control)

De volgende stap zou een mail server zijn, kun je hier eenvoudig een mailserver van maken of moet je met Exchange gaan knoeien, iets wat ook niet iedere thuisgebruiker kan.

Eerste indruk, grappig, zeker potentie.

Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:53:

Onduidelijk voor mij is of er ook een nieuwe wizzard inzit die je help het daadwerkelijke netwerk te maken tussen de pc's thuis. (voor de leek)
Normaal gesproken zit er een cd bij die je in de werkstations doet.
Deze installeert het netwerk voor je.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha.. is dit de CD:
- Home Computer Restore cd?
- Server Connector Software..?

Ik gok op de laatste, maar dit kan bij MS altijd anders zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Onduidelijk voor mij is of er ook een nieuwe wizzard inzit die je help het daadwerkelijke netwerk te maken tussen de pc's thuis. (voor de leek)
De Connector CD doet dat voor je en configureerd ook de backups meteen mee.
En of je ook het internet gebruik/bezoeken van pagina's kan controleren. (parental control)
Dat is niet mogelijk, daar moet je extra tools voor installeren, wat dan weer wel mogelijk is.
De volgende stap zou een mail server zijn, kun je hier eenvoudig een mailserver van maken of moet je met Exchange gaan knoeien, iets wat ook niet iedere thuisgebruiker kan.
Je kan installeren wat je wilt, standaard zit er geen mail server in (zie ook eerdere posts over dit onderwerp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PM schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Je kan installeren wat je wilt, standaard zit er geen mail server in (zie ook eerdere posts over dit onderwerp).
Begrijp ik het goed kan je dan software installeren dat wel een mail server kan draaien onder WHS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Dat lijkt me geen probleem maar ik heb het zelf niet draaien.

Je kan gewoon op de machine inloggen (evt. via remote desktop) en werken alsof het een normale machine is en daar ook tools installeren. Het lijkt me geen goed idee om de machine voor gewone werkzaamheden te gebruiken overigens, maar een mail server kan ik me wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe wel, het is hetzelfde als Server 2003 met een extra functionaliteit voor thuisgebruikers.
Mooi item om te testen dit weekend.

I'll keep you informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 16-09 21:12

Diamon

The Weird One

Heb zojuist WHS geinstalleerd, en dat ging allemaal zonder problemen.
Alleen hij wil niet doorstarten in normale modus (blokjes blijven hangen bij het Windows Server 2003), in veilige modus start hij wel door (in save mode with network support, start hij ook niet door).
Heb de netwerkkaart in veilige modus uitgeschakeld, maar ook dan start hij nog niet door.

Iemand dit hetzelfde probleem heeft ?.

Is er btw ergens of een check proggie te downloaden, of de hardware ook geschikt is voor WHS ?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamon schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:32:
Heb zojuist WHS geinstalleerd, en dat ging allemaal zonder problemen.
Alleen hij wil niet doorstarten in normale modus (blokjes blijven hangen bij het Windows Server 2003), in veilige modus start hij wel door (in save mode with network support, start hij ook niet door).
Heb de netwerkkaart in veilige modus uitgeschakeld, maar ook dan start hij nog niet door.

Iemand dit hetzelfde probleem heeft ?.

Is er btw ergens of een check proggie te downloaden, of de hardware ook geschikt is voor WHS ?
Morgen verkrijg ik een oudere pc die nog zeer geschikt is voor whs en dan zal ik zelf eens aan het testen gaan .Al de bevindingen post ik hier want whs word blijkbaar toch nog niet door veel mensen gebruikt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Ik heb whs nu op een licentie werken, alleen met nog wat kleine probleempjes. Vooral de check your antivirus software status meldingen komen vaak naar voren, terwijl sophos gewoon draait op de systemen die aangesloten zijn op de server.

Daarnaast staat er nog een melding dat ik geen spyware protectie op een van de aangesloten systemen heb draaien, terwijl daar gewoon defender op draait.

Verder ben ik best tevreden over de server alhoewel het installeren toch de nodige tijd kost :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de drivers?
Het lukt mij namelijk niet om drivers geinstalleerd te krijgen voor de XFX 7600gt 256mb Dual DVI.

De Drivers voor xp/vista/vista 64b werken geen van alle... beetje jammer.

Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Je hebt drivers voor 2003 nodig... WHS is gebaseerd op SBS 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik vind het wel jammer dat WHS persé je héle harddisk wilt formateren en geen genoegen heeft met een partitie. Na het installeren van WHS wilt ik een tweede harddisk aansluiten waarop al heel veel data staat. Kan ik deze harddisk er gewoon aansluiten en wordt deze opgenomen als extra ruimte in de serie, of wordt ook deze harddisk geformateerd?

In de presentatie van Microsoft wordt een externe USB-disk aangesloten in de reeks. Na de installatie zegt de MS-medewerker dat de toegenomen vrije ruimte niet gelijk is aan de grootte van de USB-disk omdat er nog data opstaat. Nu is hierbij niet duidelijk of dit data is die al op de USB-schijf stond, of dat het duplicatie files zijn van de schijven die al in de reeks zaten?

Is de WHS trouwens ook via ftp te benaderen?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mr. TCB schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:28:
Is de WHS trouwens ook via ftp te benaderen?
Als je een ftp server installeert wel ja.

De reden dat het er niet by default op zit is de onveiligheid van ftp (cleartext logins).
Dan wil je niet je Windows logon open en bloot over het internet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

wanneer om welke reden ook WHS opnieuw moet worden geinstalleerd, moet de eerste schijf (waarop WHS wordt geinstalleerd) weer voleldig worden geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

mr. TCB schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:39:
wanneer om welke reden ook WHS opnieuw moet worden geinstalleerd, moet de eerste schijf (waarop WHS wordt geinstalleerd) weer voleldig worden geformateerd?
Als je van RC naar de definitieve versie overstapt ben je al je aanpassingen (buiten WHS om) die je gedaan hebt kwijt. Ik heb niet de hele installatie procedure zitten bekijken, maar ik meen gelezen te hebben dat dan inderdaad de systeem partitie opnieuw geformateerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Bah! :( Allemaal corrupte files in mn video folder :(

Hele collectie naar de haaien :(

En microsoft heeft nog niet eens een oplossing voor dit (grote) probleem. Ik begin een beetje spijt te krijgen van mijn aankoop :|

Edit:

Niet alleen mijn video map maar ook een hoop foto's zijn corrupt :( En die foto's waren toch wel van enige waarde. Ik ga eens zodra ik tijd heb alles er af halen en de server opnieuw installeren.

[ Voor 31% gewijzigd door R-Alph op 23-10-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Stel dat ik WHS heb draaien en later een extra harddisk met hierop al data er bij stop. Accepteert WHS deze schijf, of moet deze schijf eerst geformateerd worden voordat WHS deze wilt mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

mr. TCB schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:58:
Stel dat ik WHS heb draaien en later een extra harddisk met hierop al data er bij stop. Accepteert WHS deze schijf, of moet deze schijf eerst geformateerd worden voordat WHS deze wilt mounten?
Zoiets heb ik uitgeprobeerd met een externe harddisk, en deze werd zonder problemen geaccepteerd. Met een interne harddisk heb ik het niet geprobeerd.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

mr. TCB schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:58:
De harddrive wordt door WHS geformatteerd. Dat gebeurde bij mij in ieder geval. De HD was NTFS met bestanden erop.

(het was een SATA harddrive btw. Ik ga nu even een USB disk proberen)

Edit:

Ook bij een USB disk moet je "add drive" doen. En dat betekent een format.

[ Voor 15% gewijzigd door Len op 23-10-2007 21:48 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

R-Alph schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:52:
Bah! :( Allemaal corrupte files in mn video folder :(

Hele collectie naar de haaien :(

En microsoft heeft nog niet eens een oplossing voor dit (grote) probleem. Ik begin een beetje spijt te krijgen van mijn aankoop :|
Gebruik je hier de final release? Wanneer doet dit probleem zich voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Als je WHS hebt draaien met (als voorbeeld) 3 schijven. Op alle drie staat data, backups, enz.

Nu wil je WHS opnieuw installeren. Hiervoor moet je dus de 1ste disk formateren (of herkent de installatieprocedure een oude WHS installatie en wordt alleen de 1e partitie met de OS geformateerd). Vervolgens moet je weer de 2e en 3e disk met data mounten/add-en. Zou WHS dan (net als bij de eerste installatie) opnieuw deze 2 disks willen formateren?

Als dit zo is, dan zou een herinstallatie van WHS voor grote problemen kunnen zorgen: waar laat je alle data op je harddisks tijdelijk? Juist de externe opslag op de WHS is de reden van dit pakket, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

mr. TCB schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:57:
Als je WHS hebt draaien met (als voorbeeld) 3 schijven. Op alle drie staat data, backups, enz.

Nu wil je WHS opnieuw installeren. Hiervoor moet je dus de 1ste disk formateren (of herkent de installatieprocedure een oude WHS installatie en wordt alleen de 1e partitie met de OS geformateerd). Vervolgens moet je weer de 2e en 3e disk met data mounten/add-en. Zou WHS dan (net als bij de eerste installatie) opnieuw deze 2 disks willen formateren?

Als dit zo is, dan zou een herinstallatie van WHS voor grote problemen kunnen zorgen: waar laat je alle data op je harddisks tijdelijk? Juist de externe opslag op de WHS is de reden van dit pakket, toch?
De herinstallatie gaat alleen de partitie met het OS formateren, de data blijft bewaard.
De andere partitie en andere disks (ik heb in totaal 2 disks) werden herkend en hoefden niet geformateerd te worden, de data blijft gewoon bewaard. Ik weet niet helemaal hoe dat voor backups zit... in de RC had ik een probleem met backups, bij installatie van de final heb ik de backups verwijderd en alles opnieuw ingesteld.
Dit antwoord staat trouwens ook een aantal posts terug al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Geweldig! Dit is echt een enorme geruststelling. Ik draaide op FreeNAS, maar heb nu toch maar WHS besteld. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
_PM schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:02:
[...]

Gebruik je hier de final release? Wanneer doet dit probleem zich voor?
Ik heb afgelopen week de OEM versie geinstalleerd boven op de RC1 versie. Veel spullen die ik er op heb gezet toen RC1 draaide werken nu niet meer. Sommige werken wel weer als ik ze op de server open, maar ook niet alles.

Ik ben dus maar eens alles er af aan het halen zover het gaat om een clean instal te doen.

Het probleem doet zich trouwens elke keer voor zodra ik een bestand via de shared folders probeer te openen, maakt niet uit vanaf welke computer die aangesloten is op de server ik pak.

Ik dacht eerst dat het aan mijn Media Center lag omdat ik hier dit probleem als eerste had geconstateerd maar helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
_PM schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:49:
[...]

De herinstallatie gaat alleen de partitie met het OS formateren, de data blijft bewaard.
De andere partitie en andere disks (ik heb in totaal 2 disks) werden herkend en hoefden niet geformateerd te worden, de data blijft gewoon bewaard. Ik weet niet helemaal hoe dat voor backups zit... in de RC had ik een probleem met backups, bij installatie van de final heb ik de backups verwijderd en alles opnieuw ingesteld.
Dit antwoord staat trouwens ook een aantal posts terug al.
Backups van computers worden bij de installatie over de RC1 of OEM versie gewoon bewaard. Het enige dat je verliest tijdens een herinstallatie zijn je accounts en volgens mij ook de data die aan die accounts vast hangen (de user folders dus). Maar dat laatste over de folders weet ik even niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

R-Alph schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:45:
[...]

Ik heb afgelopen week de OEM versie geinstalleerd boven op de RC1 versie. Veel spullen die ik er op heb gezet toen RC1 draaide werken nu niet meer. Sommige werken wel weer als ik ze op de server open, maar ook niet alles.
Heb je vanuit windows de update gedraaid? Ik heb gelezen dat je vanaf de DVD moet booten en hem zo moet installeren en niet vanuit WHS zelf (en ik heb het ook zo gedaan). Weet je of de corrupte bestanden alleen voorkomen bij deze upgrade of ook onder andere omstandigheden? Bij mij draait alles al een aantal maanden perfect overigens (met RC en nu, een maand ongeveer, OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
_PM schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:18:
[...]

Heb je vanuit windows de update gedraaid? Ik heb gelezen dat je vanaf de DVD moet booten en hem zo moet installeren en niet vanuit WHS zelf (en ik heb het ook zo gedaan). Weet je of de corrupte bestanden alleen voorkomen bij deze upgrade of ook onder andere omstandigheden? Bij mij draait alles al een aantal maanden perfect overigens (met RC en nu, een maand ongeveer, OEM)
Nee ik heb niet vanuit windows de update gedaan. Een pagina terug staat trouwens nog een link naar het forum met een soortgelijk probleem.

Ik verwacht zodra ik een clean instal heb gedaan eigenlijk geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem eindelijk draaien en de installatie was omslachtig het heeft hier een uur geduurd en de pc heeft vrij veel gereboot ;-) Maar goed hij draait . Nu wil ik daar een ftp server op laten draaien ( raidenftpd met SLL ) Maar waar kan ik mappen aanmaken en deze benutten voor de data dat word geleecht op te slaan ? Ik zie enkel de hd in verkenner staat waar whs opstaat en een tweede partitie . De rest van men hd's 4 x 300 gig vind ik nergens terug . Enkel bij server storage heb ik de schijven toegevoegd en dat ziet er goed uit 1.2 terra aan opslag mogelijkheid . Iemand een tip waar ik kan gaan zoeken om zelf mappen aan te maken voor de server en voor een newsgroup leecher ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:21:
Iemand een tip waar ik kan gaan zoeken om zelf mappen aan te maken voor de server en voor een newsgroup leecher ;-)
Onder D:\Shares ;) Maar je kunt ook gewoon een nieuwe aanmaken bij shared folders in de home server console. Die vind je dan gewoon d:\shares terug.

[ Voor 47% gewijzigd door R-Alph op 24-10-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Heb WHS geinstaleerd op een 320gb schijf. Alle updates en drivers geinstalleerd, user account aangemakt, zaken geconfigureerd, enz. Daarna een 500gb toegevoegd. Na het toevoegen waren alle zaken die ik ervoor had gedaan (drivers, updates, accounts, enz) ongedaan en kon ik alles weer opnieuw doen.

Erg vervelend, want nu ben ik bang dat dit weer kan gebeuren wanneer ik de 3e schijf toevoeg (zit er niet op te wachten dat de user shares verdwijnen). Kan iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
mr. TCB schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:19:
Heb WHS geinstaleerd op een 320gb schijf. Alle updates en drivers geinstalleerd, user account aangemakt, zaken geconfigureerd, enz. Daarna een 500gb toegevoegd. Na het toevoegen waren alle zaken die ik ervoor had gedaan (drivers, updates, accounts, enz) ongedaan en kon ik alles weer opnieuw doen.

Erg vervelend, want nu ben ik bang dat dit weer kan gebeuren wanneer ik de 3e schijf toevoeg (zit er niet op te wachten dat de user shares verdwijnen). Kan iemand dit verklaren?
:?

Je was verder geen data kwijt op de server, of had je er nog niets op geplaatst? Heb je nog met hd kabels zitten switchen tijdens het inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

mr. TCB schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:19:

Raar, dit had ik niet, ik denk toch (net als R-Alph) dat er iets mis is gegaan met kabels/jumpers.
Je hebt toch gewoon de HD erbij gezet, en na het opstarten in de Windows Home Server Console bij "server storage" de drive ge-add?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het leek mij enorm handig om Windows Home Server Drive Extender te gebruiken je kan zelf aangeven welke bestanden wel/niet gedupliceerd worden en dus wel/niet over meerdere schijven worden weggeschreven.

Het is belangrijk dat jezelf in kaart brengt hoeveel data je veilig wil stellen nu en in de toekomst. Als je twijfeld tussen een echte raid5 oplossing of een Windows Home Server Drive Extender oplossing hier vier voorbeelden om meer helderheid weertegeven.

De formules
Raid5=> (som van alle HDs) - 1 HD
WHS Drive Extender=> (som van alle HDs) :2

Voorbeeld1:
Je hebt 1000gB aan belangrijkedata.
Beschikking over 6 harde schijven van 250gB
Dan kan je dus met raid 5 makkelijk alle data weg schrijven en hou je nog 250gB over.
som: (6x250gB=1500-250=1250gB)
met WHS drive Extender komt je dan 500gB tekort!
som: (1500gB:2=750gB)

Voorbeeld2:
Je hebt 100gB aan belangrijkedata.
Met raid heb je dan nog 1150gB over.
met WHS drive Extender heb je dan 1300gB over.

Voorbeeld3:
Je hebt 250gB aan belangrijke data
Met raid heb je dan nog 1000gB over
met WHS drive Extender heb je dan 1000gB over.

Voorbeeld4:
Beschikking over 8 harde schijven van 250gB
Met raid heb je dan nog 1750gB over
met WHS drive Extender heb je dan 1500gB over.

Als je veel data wil veiligstellen is Raid 5 efficienter.
Als je niet veel data wil veiligstellen en je zoekt iets eenvoudigs dan kan WHS Drive Extender zeker een uitkomst bieden voor thuis gebruikers.

Nog wat info over Raid op WHS.
RAID is not a supported scenario. It's certainly possible to install WHS on a machine with a RAID array, but Microsoft doesn't code or test for it. So if you want your WHS to be a supported configuration, you should rethink your desire for RAID.

Next, you don't get to designate the drive the system installs on. WHS takes the first drive it can install on (as presented by the BIOS) and makes that the system drive. For other reasons, you want your system drive to be large, so you should use one of your 500 GB drives as the first drive.

Finally, when you install, WHS will format and repartition all drives connected to your system. You receive ample warning that this will occur, but this means that anything you've previously installed, and any partitions you've previously created, will be lost.

If you decide to proceed with RAID despite the above, here are a couple of hints and tips:
  • Don't even think about OS-level RAID. You want a RAID controller (motherboard or standalone).
  • Don't use RAID 0. A RAID 0 array has a shorter MTBF than any single drive in the array. The whole point of a server is stability and data protection; why sacrifice that for speed that you'll never see over the network anyway?
  • Make one of your 500 GB drives as the system drive. It will deliver a better user experience.
  • Make the other 3 500 GB drives a RAID 5 array.
  • When you install, you will be asked for additional drivers twice. Once is during the initial graphical setup, and once is at the start of the text-mode setup (the "Press F6" prompt). You want to use Windows 2003 drivers at both points. I've had bad luck using a flash drive to supply the drivers, so you should use a floppy.
bron1
bron2
/update
fout verbeterd met dank aan _PM

[ Voor 38% gewijzigd door lt_cmd_data op 29-10-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Volgens mij klopt er het e.e.a. niet in je berekeningen:
lt_cmd_data schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:00:
Voorbeeld1:
Je hebt 1000gB aan belangrijkedata.
Dan kan je dus met raid 5 makkelijk alle data weg schrijven en hou je nog 250gB over.
som: (6x250gB=1500-250=1250gB)
met WHS drive Extender komt je dan 250gB tekort!
som: (1500gB:2=750gB)
Bij WHS kom je 500gB tekort:
6x250 = 1500. 2x data eraf: 1500-1000-1000 = -500
lt_cmd_data schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:00:
Voorbeeld4:
Beschikking over 8 harde schijven van 250gB
Met raid heb je dan nog 1750gB over
met WHS drive Extender heb je dan 1500gB over.
Bij Raid 5 heb je 1500gB over:
Raid 5 8*250 = 2000, 2000-250 (voor raid 5) =1750. 1750-250 voor data = 1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oem versie nu enkele dagen draaien en moet zeggen tof ding. Echter zit ik met enkele vragen.
Ik heb een account voor mezelf aangemaakt en dat van de administrator is er dan ook nog.
Nu als je whs boot dan start als system service raidenftpd ook en dat werkt prima. Ik kan enkel via het admin account aan die ftp server software aan voor verdere instellingen te doen ( op zich geen probleem ). Maar, als ik via remote inlog op de server met het account van de admin dan krijg ik een bureaublad te zien dan niet over een stemt met wat ik rechtstreeks op de pc te zien krijg. Ik kan namelijk de software van raiden niet terug vinden in de tray . Dus kan ook niet nazien bijvoorbeeld hoeveel mensen ingelogd hebben. Software installeren lukt me ook niet via remote. En dit zou toch moeten werken mits whs is gemaakt om zonder monitor en muis/toetsenbord te werken.
Dus via remote kan ik met geen van beide accounts software installeren en instellen. Van op de pc zelf wel. Wat zie ik over het hoofd? Iemand een tip?
Als laatste wil ik graag een nieuwsgroep lezer installeren op whs dat ook toegankelijk is via een account buiten dat van de admin. Is dit mogelijk? Toegang moet er zijn om de nzb bestanden in de lijst toe te voegen.

Hopelijk verstaan jullie wat ik wil zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:35:
Als laatste wil ik graag een nieuwsgroep lezer installeren op whs dat ook toegankelijk is via een account buiten dat van de admin. Is dit mogelijk? Toegang moet er zijn om de nzb bestanden in de lijst toe te voegen.

Hopelijk verstaan jullie wat ik wil zeggen :P
Ik gebruik hier sabnzbd voor op een server van mij, volgens mij gaat dit ook wel op een WHS werken. Gewoon als service op laten starten. En een share maken waar dir programma kijkt naar de nzb's. Als er in een directory die dit programma monitort een nzb komt dan laat het die in en begint met downloaden / parren / unrarren.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Len schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:16:
[...]

Ik gebruik hier sabnzbd voor op een server van mij, volgens mij gaat dit ook wel op een WHS werken. Gewoon als service op laten starten. En een share maken waar dir programma kijkt naar de nzb's. Als er in een directory die dit programma monitort een nzb komt dan laat het die in en begint met downloaden / parren / unrarren.
Dit werkt iid op WHS heb het zelf ook draaien. Het is gewoon wachten op een plugin voor de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ADD-INS gebruiken jullie al en vanwaar haal je ze ?

Ik heb enkel deze pagina gevonden die er enkele aanied We Got Served

Avast for whs gebruik ik ook maar deze antvirus software is nog in beta fase 3 . Maar ziet er veel belovend uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik gebruik AutoExit 2008 (jaja 2008 al... ;)) En vooral voor de remote desktop functie die erin zit.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 02:08
hoi,

ik heb een mooi oud pctje op de kop getikt voor windows home server.
dus ik installeren die handel. athans dat dacht ik, want tijdens te setup begon
hij te piepen dat ik te weinig intern geheugen had :X

het is een mini pctje met 1 geheugen slot en er kan maximaal 512mb in.
het probleem is alleen dat er een onboard video op zit die 16mb gebruikt.
dus windows zegt dat er tekort in zit natuurlijk, maar weet iemand misschien
met een trucje of aanpassing in een inf bestand, zodat de setup genoegen neemt met 496mb ?
of de hele geheugen check uitzetten tijdens de setup. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
aron21 schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:56:
hoi,

ik heb een mooi oud pctje op de kop getikt voor windows home server.
dus ik installeren die handel. athans dat dacht ik, want tijdens te setup begon
hij te piepen dat ik te weinig intern geheugen had :X

het is een mini pctje met 1 geheugen slot en er kan maximaal 512mb in.
het probleem is alleen dat er een onboard video op zit die 16mb gebruikt.
dus windows zegt dat er tekort in zit natuurlijk, maar weet iemand misschien
met een trucje of aanpassing in een inf bestand, zodat de setup genoegen neemt met 496mb ?
of de hele geheugen check uitzetten tijdens de setup. 8)
Ik heb een pc met 512 mb, waarvan er 32 mb afgaat voor Video, en dat is ook geen enkel probleem met installatie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 02:08
was dat misschien een beta of ook de RTM versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
nieuws: Microsoft zet Windows Home Server op de markt
Volgens het concern zijn er vanaf maandag 35 additionele programma's beschikbaar zoals blog-, defragmentatie-, mediastreaming- en anti-virusapplicaties.
Klinkt goed. Vooral benieuwd naar de additionele programma's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Die additionele programma's kan je al eventjes downloaden... er zijn nog heel wat programma's in beta, maar ook al genoeg complete versies. Soms zijn het tool die alleen een klein stukje userinterface in de WHS GUI hebben zitten, andere communiceren echt met WHS en doen daar wat nuttigs mee.
De programma's worden niet door Microsoft zelf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
_PM schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:38:
Die additionele programma's kan je al eventjes downloaden... er zijn nog heel wat programma's in beta, maar ook al genoeg complete versies. Soms zijn het tool die alleen een klein stukje userinterface in de WHS GUI hebben zitten, andere communiceren echt met WHS en doen daar wat nuttigs mee.
De programma's worden niet door Microsoft zelf gemaakt.
De enige add ins die ik ken staan op http://www.wegotserved.co.uk/

Ik ben dus benieuwd wat er nog allemaal bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

R-Alph schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:21:
[...]

De enige add ins die ik ken staan op http://www.wegotserved.co.uk/

Ik ben dus benieuwd wat er nog allemaal bij komt.
En waar het komt. Of het ook op een soort windowsupdate komt te staan, of dat je heel het i-net moet zoeken voor je add-in.. :)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een probleem met whs . De pc staat 24 op 24 op maar tijdens de nachtelijke uuren verliest die zijn verbinding met het netwerk . Andere pc's blijven gewoon werken ! Niets helpt wat je ook probeerd om whs terug te laten verbinden . De netwerkverbinding geeft geen enkel teken van eventuele problemen aan , enkel op de laptop merk je het omdat de connector software geen verbinding kan maken met whs . De netwerkkaart heb ik al geprobeerd om een vast ip adres te geven maar dat haald niets uit . Mijn router een linksys met dd-wrt firmware zorgt er namelijk voor dat elke pc die terug verbinding maakt met het netwerk en dit binnen de vijf dagen het zelfde ip adres krijgt . Dus eigenlijk heeft het geen nut om elke pc een vast ip te geven .
Iemand een idee waar aan dit kan liggen ? Nu moet ik telkens de server rebooten omdat ik er niet aan kan .Ne een reboot werkt alles weer prima .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Dat gebeurt bij mij ook op het moment dat ik een backup forceer. Ik laat mijn pc's 's nachts nooit aanstaan (wel de home server) dus de automatische backup heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk dat het probleem in het back-uppen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

ik heb de WHS nu al bijna 3 weken op balancing staan. Is dat normaal? Mij lijkt het nogal vreemd aangezien ik niet continu nieuwe files op de server zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb nog eens het een en ander geprobeerd met betrekking tot het wegvallen van de netwerk verbinding. Tweede netwerk kaart erbij gestoken met een ip adres in een ander subnet. Server is nog gewoon te benaderen door de tweede netwerkaart als de eerste uitvalt. Uit en weer inschakelen van de uitgevallen netwerkkaart verhelpt het probleem. Er is helemaal niets terug te vinden in de logs en ook de uitgevallen netwerkaansluiting word niet weergegeven als disabled in windows.

Edit: Dit is misschien wel heel dom, in de eigenschappen van de netwerkkaart staat een vinkje aan bij "allow the computer to turn off this device to save power". Ik hoop dat dit de oorzaak was. 8)7

Edit2: Waarschijnlijk toch niet want anders zouden beide netwerkkaarten uitgeschakeld moeten worden.

[ Voor 24% gewijzigd door WouterG op 09-11-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Na een tijdje zoeken, kijken op de MS site, inschrijven voor het connect-programma van MS, heb ik nog steeds geen trial kunnen downloaden. Ik heb wel een trial key gekregen. Heeft iemand een idee waar ik de install vandaan kan plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Cereal schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:12:
Na een tijdje zoeken, kijken op de MS site, inschrijven voor het connect-programma van MS, heb ik nog steeds geen trial kunnen downloaden. Ik heb wel een trial key gekregen. Heeft iemand een idee waar ik de install vandaan kan plukken?
Ik heb de beta gedownload dmv een torrent. Misschien even een torrent zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cereal schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:12:
Na een tijdje zoeken, kijken op de MS site, inschrijven voor het connect-programma van MS, heb ik nog steeds geen trial kunnen downloaden.
Op connect stonden de beta's . Aangezien WHS officieel al te koop is lijkt me dat ook niet echt vreemd he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

alt-92 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:52:
[...]

Op connect stonden de beta's . Aangezien WHS officieel al te koop is lijkt me dat ook niet echt vreemd he..
De mogelijkheid is er wel om een trial te nemen. Dit is dus geen beta meer maar een uitprobeerversie. Deze is 120 dagen geldig. Je kunt hem bestellen voor een eurotje of 7 incl cd's maar ik denk dat je dus ook gewoon een losse key kunt aanvragen en alles zelf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/...ndowshomeserver/eval.mspx

er is geen Downloadable versie van beschikbaar, alleen de fysieke DVD set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:03
Ik draai gewoon de OEM versie zonder sleutel in te voeren als test. Dan is hij 30 dagen te gebruiken. Indien ik hem idd besluit aan te schaffen hoef ik alleen nog maar de key in te voeren en kan verder gaan. Ik zit alleen nog enorm te twijfelen tussen een kale xp installatie met (hardware) raid 5 of WHS. Prijstechnisch is WHS wel erg interessant, mede gezien de backup mogelijkheden die je er ook nog bijkrijgt voor dat geld.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Iemand al die nieuwe add-ins gevonden? Ik kan ze nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Gisteren zag ik tot mijn schrik dat mijn WHS (met 3 harddisks) na 3 weken eindelijk gestopt met balancing. Vervolgens heb ik een kleine add-in verwijderd... gevolg: WHS staat sindsdien weer op load balancing...... tergend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31

timvanloon

Intel or AMD?

Kan iemand mij helpen WHS te installeren op VMWARE 6 ?? Lukt mij echt nie, 512 mb geheugen hardeschijf van 65GB ingesteld en iso via deamon gemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google wel, je moet zo te zien een schijf van minimaal 80 gig hebben.
http://forums.microsoft.c...?PostID=1740929&SiteID=50

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31

timvanloon

Intel or AMD?

Het is gelukt, moest ook nog even voor een ide schijf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

mr. TCB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:08:
Gisteren zag ik tot mijn schrik dat mijn WHS (met 3 harddisks) na 3 weken eindelijk gestopt met balancing. Vervolgens heb ik een kleine add-in verwijderd... gevolg: WHS staat sindsdien weer op load balancing...... tergend!
Heb je daar zoveel last van dan? Ik merk er niets van terwijl mijn systeem niet eens aan de minimale systeemeisen voldoet (<1Ghz).
Pagina: 1 2 ... 47 Laatste