Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 13:16
Heeft iemand al een internet security programma of een anti-virus gevonden?

En wie heeft ervaring met het instellen van home server en een experia-box van de kpn want ik wil ook toegang van buiten af

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Tomcat schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:18:
[...]

Heb je daar zoveel last van dan? Ik merk er niets van terwijl mijn systeem niet eens aan de minimale systeemeisen voldoet (<1Ghz).
In zo verre dat een PC die idle is minder energie verbruikt dan eentje die (onnodig!) inmiddels 4 weken bezig is full time met load balancing van de 3 aangesloten schijven!?

Vind het een vervelend idee dat de server bij elke file die toegevoegd is weer dagen aan het balansen is.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:52
Ik lees wel vaker dat dat het geval is, alleen niemand weet echt waarom.
Staat er heel veel data op. of is de computer/harde schijven langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
the squaler1 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:58:
Heeft iemand al een internet security programma of een anti-virus gevonden?

En wie heeft ervaring met het instellen van home server en een experia-box van de kpn want ik wil ook toegang van buiten af
niemand?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Jawel, google....

antivirus:
http://www.google.com/sea...1&q=antivirus+whs&spell=1

port-forwarding
http://mswhs.com/2007/06/...ard-in-my-router-for-whs/

[ Voor 24% gewijzigd door Len op 17-11-2007 12:55 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is een ervaringentopic, geen vragentopic.
Daarnaast is GoT geen helpdesk maar een forum voor de gevorderde computergebruiker. Je kan beter zelf een topic openen, let wel op dat het voldoet aan de regels die hier gelden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Thanks
sanfranjake schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:11:
[...]

Dit is een ervaringentopic, geen vragentopic.
Daarnaast is GoT geen helpdesk maar een forum voor de gevorderde computergebruiker. Je kan beter zelf een topic openen, let wel op dat het voldoet aan de regels die hier gelden :)
sorry dit zal niet meer voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan je nou met deze WHS ook 'gewone' software installeren? Zoals een ftp server, kerio mailserver en torrent/donkey/usenet clients etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Y0ur1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:45:
Kan je nou met deze WHS ook 'gewone' software installeren? Zoals een ftp server, kerio mailserver en torrent/donkey/usenet clients etc?
Ja maar zolang er geen add-ins voor de WHS remote-console gemaakt zijn, kan je ze niet via die manier benaderen.
En mircosoft geeft een waarschuwing als je doorstart naar de desktop op de WHS dat de werking niet 100% kan zijn als je de server voor andere dingen gebruikt dan Home-server.
Maar ik geloof niet dat een tweaker zich laat afschikken ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Len schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:16:
[...]

Ja maar zolang er geen add-ins voor de WHS remote-console gemaakt zijn, kan je ze niet via die manier benaderen.
En mircosoft geeft een waarschuwing als je doorstart naar de desktop op de WHS dat de werking niet 100% kan zijn als je de server voor andere dingen gebruikt dan Home-server.
Maar ik geloof niet dat een tweaker zich laat afschikken ;)
Achja maar je kan dus gewoon remote desktop doen toch? Ik zit er aan te denken om whs aan te schaffen maar wil wel ook gewoon software er op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

WouterG

Dit is geen ondertitel

Y0ur1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:33:
[...]

Achja maar je kan dus gewoon remote desktop doen toch? Ik zit er aan te denken om whs aan te schaffen maar wil wel ook gewoon software er op installeren.
Je kunt whs in ieder geval een tijdje proberen. Kun je zien of het bevalt. Remote desktop werkt in ieder geval ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben vandaag ook even aan het stoeien geweest, en dan voornamelijk om er MCE2005 op te draaien. Na een how-to gevolgd te hebben, draait MCE2005 er inderdaad op :Y)

Qua beheer is het gewoon een 2003 server versie, in het boot-menu is het 'zelfs' een 2003 small business server. Je kunt er gewoon applicatie's op installeren zoals op elke server, je kunt er zelfs een domain-controller van maken, alhoewel je dan wel opzoek moet naar de 2003SBS's cd's ;). Het enige nadeel is dat het opstarten meteen 4x langer duurt, maar je hebt dan wel het voordeel van domain-users & roaming profile's ;).

De Home Server Console werkt in ieder geval erg makkelijk, share's toevoegen en user management is echt een eitje. Vooral ook makkelijk dat je rechten zowel vanuit share-kant kunt instellen als vanuit de user-kant.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

SlinkingAnt schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:58:

Qua beheer is het gewoon een 2003 server versie, in het boot-menu is het 'zelfs' een 2003 small business server. Je kunt er gewoon applicatie's op installeren zoals op elke server, je kunt er zelfs een domain-controller van maken, alhoewel je dan wel opzoek moet naar de 2003SBS's cd's ;). Het enige nadeel is dat het opstarten meteen 4x langer duurt, maar je hebt dan wel het voordeel van domain-users & roaming profile's ;).
Grappig, ik was daar al achter toen ik de laatste beta versie draaide voordat ie RTM ging (ben nu ondertussen 2008 aan het testen) en had helemaal geen SBS cd-rom's nodig. Draaien van dcpromo was genoeg. Wel was toen bijna de volledige WHS functionaliteit foetsie ;)
Apart dat ze de mogelijkheid erin hebben laten zitten, werkt het verder helemaal zoals een DC behoort te doen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Nog niet echt geprobeerd, straks even vmware erop knallen om een client in het domein te kunnen wippen. Tijdens installeren deed die alleen moeilijk over de DNS-server, waarvoor de cd nodig was.

Qua functionaliteit die mist, heb ik nu alleen dat ik vanaf een niet-domein pc niet meer de home server console kan openen, maar dat is imho ook niet zo'n probleem. Rest qua functionaliteit nog niet echt geprobeerd, maar wat ging er nog meer stuque bij jou?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51
SlinkingAnt schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:58:
Ik ben vandaag ook even aan het stoeien geweest, en dan voornamelijk om er MCE2005 op te draaien. Na een how-to gevolgd te hebben, draait MCE2005 er inderdaad op :Y)
welke how-to heb je gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcat schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:26:
Ik heb nog eens het een en ander geprobeerd met betrekking tot het wegvallen van de netwerk verbinding. Tweede netwerk kaart erbij gestoken met een ip adres in een ander subnet. Server is nog gewoon te benaderen door de tweede netwerkaart als de eerste uitvalt. Uit en weer inschakelen van de uitgevallen netwerkkaart verhelpt het probleem. Er is helemaal niets terug te vinden in de logs en ook de uitgevallen netwerkaansluiting word niet weergegeven als disabled in windows.

Edit: Dit is misschien wel heel dom, in de eigenschappen van de netwerkkaart staat een vinkje aan bij "allow the computer to turn off this device to save power". Ik hoop dat dit de oorzaak was. 8)7

Edit2: Waarschijnlijk toch niet want anders zouden beide netwerkkaarten uitgeschakeld moeten worden.
Heb je de oorzaak van het probleem al gevonden? zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem (maar dan onder xp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
Ik vind het een beetje een groot nadeel dat je niet echt meer de baas ben over je eigen harddisken.
Hij maakt van meerderen hdd's eigenlijk een soort raid. weet iemand hier iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 21:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik vind dat juist een voordeel omdat mijn moederbord softwarematig RAID niet ondersteunt.
Dus geen RAID toch RAID :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
Zondagskindje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:49:
Ik vind dat juist een voordeel omdat mijn moederbord softwarematig RAID niet ondersteunt.
Dus geen RAID toch RAID :)
ja oké dat is wel een voordeel....alleen als er wat met je hdd's gebeurd ben je nog steeds een zooi data kwijt....ik weet niet of dat te recoveryen valt?

misschien wil ik toch nog net iets meer eigen beheer hebben dan in home server is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:15:
[...]

Heb je de oorzaak van het probleem al gevonden? zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem (maar dan onder xp).
De kaart die problemen gaf was een onboard netwerkkaart. Ik heb er nu een netwerkkaart bijgezet en sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
lvnielen schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:14:
[...]

ja oké dat is wel een voordeel....alleen als er wat met je hdd's gebeurd ben je nog steeds een zooi data kwijt....ik weet niet of dat te recoveryen valt?

misschien wil ik toch nog net iets meer eigen beheer hebben dan in home server is toegestaan.
Eh..je kunt aangeven welke data hij moet mirroren. En volgens mij is het dan zo....defecte schijf eruit --> nieuwe erin --> data wordt weer op 2e locatie geschreven. Soort van RAId maar dan anders ;)

En vergeet niet de doelgroep : DE FAMILIES thuis....over het algemeen mensen ZONDER al teveel verstand van netwerken / RAID / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 01:17
Ik zit momenteel te werken met ubuntu server, waar ik een LAMP en storage server op draai.
Zou dit een goed alternatief daar voor zijn, of wordt je dan toch te veel beperkt?
Reden dat ik dit vraag is dat ik gewoon steeds minder tijd heb, en als er onder linux iets fout gaat ben ik toch vaak weer een tijdje bezig omdat je veel dingen moet opzoeken.
Ook de automatische backup-functie spreekt me wel aan, en dat je bepaalde bestanden kunt laten mirroren.
Ik heb op dit moment geen test-bakje staan, dus voor ik hier iets voor maak wil ik vast jullie mening horen.
Hetgeen waar ik het meest tegen aan zie is al mn data te moeten gaan overzetten, ongeveer 1 TB wat nu op ext3 schijven staat, maar als het bevalt heb ik dat er nog wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben er wel tevreden over, nog geen grote problemen tegen gekomen. Wel wat kleine stekeligheden zoals een onboard netwerkkaart die steeds uitviel. Nu loopt alles lekker. Schijven verwisselen gaat perfect, backups worden goed uitgevoerd en virusscanners in het netwerk worden prima in de gaten gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:17

_PM

Ik heb ook een tijd een linux server gedraaid maar ben overgestapt op Home Server. Voor mij waren ook de complexere installatie en moeilijker onderhoud redenen om over te stappen. Verder is de backup feature van Home Server erg fijn. Voorheen had ik geen backups van mijn desktop/laptop systemen, nu kan ik terug naar elke gewenste datum.

Je bent iets beperkt in de mogelijkheden, maar je kan ook programma's draaien die geen onderdeel zijn van home server. Hiermee kan je de functionaliteit uitbreiden. Zo draai ik bijvoorbeeld slimserver voor mijn Squeezebox mediaplayer. Maar een mail en ftp server moeten ook mogelijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het nadeel is wel dat de backup software alleen op XP en vista werkt. Ik heb hier nog een linux pc en een windows 2k draaien en deze kunnen dus geen geautomatiseerde backups draaien. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
Ook een na deel is dat als je home server op een bestaandsysteem wil installeren, dat hij je hdd's wil formateren op het moment dat je ze in de "raid" wil hebben. Als je in mijn geval dus 3 hdd's heb met zo'n 600 gb data, waar ga ik die data eerst laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
lvnielen schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:20:
Ook een na deel is dat als je home server op een bestaandsysteem wil installeren, dat hij je hdd's wil formateren op het moment dat je ze in de "raid" wil hebben. Als je in mijn geval dus 3 hdd's heb met zo'n 600 gb data, waar ga ik die data eerst laten?
Dan zul je een dag de tijd moeten nemen en de hdd's stuk voor stuk er in zetten en elke keer data er op pompen.

Zo heb ik mij een dag in ieder geval vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnielen
R-Alph schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:23:
[...]

Dan zul je een dag de tijd moeten nemen en de hdd's stuk voor stuk er in zetten en elke keer data er op pompen.

Zo heb ik mij een dag in ieder geval vermaakt.
als
hd1: 75 % vol is
hd2: 75 % vol is
hd3: 75 % vol is

Hoe doe ik het dan met die overige 25 % data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
lvnielen schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:03:
[...]

als
hd1: 75 % vol is
hd2: 75 % vol is
hd3: 75 % vol is

Hoe doe ik het dan met die overige 25 % data?
Eh...ff tijdelijk naar diskettes kopieeren :+
Hmm..ik zou zeggen kijk ff of iemand even een usb HD te leen heeft ofzo ;) of desnoods ('k weet niet hoeveel data hte is) brand het ff op dvd's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Iemand toevallig ervaring met WHS op een RAID5 array van 4TB? Ondersteund WHS 64-LBA toevallig?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Operations schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:35:
Iemand toevallig ervaring met WHS op een RAID5 array van 4TB?
Volgens mij zou je WHS op een raid5 kunnen installleren. Net als je winXP/2003 enz op een raid5 kan installeren. Maar WHS heeft toch een doelgroep die over het algemeen bij raid5 zegt "huh?"

Het is een pakket die makkelijk de windows PC's backuped enz. En het heeft zelf ingebouwde mogelijkheden tot een soort van software raid. Raid5 lijkt mij in ieder geval een beetje overdone.

Nu heb ik 400 GB aan backups erop staan. Die staan niet in raid (backup in raid? lijkt me niet nodig, als je backupserver crashed dan heb je toch de originelen nog? ;)) en ik heb 80 gig aan muziek als share erop staan. Die staat wel als protected (raid).
Ondersteund WHS 64-LBA toevallig?
het is een windows 2003 server dus ik "denk" het van wel? :?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer die HP Mediasmart eindelijk beschikbaar komt in Nederland?

• Ferret
  • Laatst online: 20-09 14:12
Er komt een belangrijke update aan voor WHS: http://bink.nu/news/whs-update-on-the-way.aspx

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 22:59
Ik denk dat je jezelf moet afvragen hoe belangrijk het LAMP gedeelte is voor jou. Dit is zoveel makkelijker te draaien onder linux. Het storage gedeelte zal WHS natuurlijk probleemloos kunnen.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Greenthumb1982
Het LAMP gedeelte is vooral om dingen van te leren, en om een test-omgeving te hebben voor websites die ik maak.
Wat ik er van heb begrepen zou ik gewoon XAMPP kunnen draaien, weliswaar nog geen add-in voor, maar dat maakt me niet zo veel uit.
Als ik iets wil aanpassen pak ik wel gewoon RDP er bij, en voor mn databasebeheer gebruik ik phpmyadmin.
Ik heb besloten dat ik inderdaad ga overstappen.
Ik leer momenteel op linux bijna niets meer bij, dus wil weer eens iets nieuws proberen.
Ook lijkt me WHS wat makkelijker in onderhoud, en aangezien ik steeds minder tijd heb wil ik momenteel iets waar ik niet te veel tijd in hoef te steken.
Ik ben zeker geen MS fan, maar over het algemeen maken ze wel makkelijk te gebruiken producten, al lever je hier vaak wel controle over je systeem voor in.
En immers, mocht het niet bevallen kan ik nog altijd terug.
Ik heb zojuist een nieuw servertje besteld, nog geen 200 euro zonder de harde schijven, die heb ik al liggen, en de huidige server wordt weer een workstation voor mn zusje.
Nu alleen nog kijken hoe ik al mn data van mn ext3 schijven ga overzetten naar WHS.
Maar hier vinden we ook wel weer een oplossing voor :).

• TheVMaster
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:35:
Weet iemand wanneer die HP Mediasmart eindelijk beschikbaar komt in Nederland?
Ik zou zo zeggen : Vanaf vandaag, althans vandaag is de lancering in Nederland : http://webwereld.nl/artic...ver-in-iedere-woning.html

Verwijderd

Eindelijk, kan ik binnenkort m'n beta-machine weer opruimen. Heeft iemand hem al ergens te koop (aangekondigd) gezien?

• TheVMaster
Nope nog niet....'k heb nog wel een Medion kortingsbon van 100 euri liggen :+ dus ik hoop dat Medion snel met dat ding over de brug komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Een mooie review van de HP Mediasmart server. Mooie en handige add-ins. Vraag me af waar die beloofde add-ins staan eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Alph schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:26:
Een mooie review van de HP Mediasmart server. Mooie en handige add-ins. Vraag me af waar die beloofde add-ins staan eigenlijk :/
Daat staat toch in de review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Wie weet er hoe je die irritante standaard shares kan weghalen?(Music en Photos etc) Ik heb de mappen al weggehaald bij d:\shares maar de connector laat ze nog wel zien.
Weet er iemand wat er gebeurd als de schijf crasht waarop whs is geinstalleerd? Kun je dan je data schijven uitlezen en gewoon weer whs installeren of moet eerst weer alles leeg?

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 25-11-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Nog een review van de HP Mediasmart.
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30135/75/

En 2 reviews van de Norco DS-520G
http://www.wegotserved.co...o-ds-520-hands-on-review/
http://gizmodo.com/gadget...-server-review-317502.php

[ Voor 55% gewijzigd door abusimbal op 25-11-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Y0ur1 schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:38:
Wie weet er hoe je die irritante standaard shares kan weghalen?(Music en Photos etc) Ik heb de mappen al weggehaald bij d:\shares maar de connector laat ze nog wel zien.
Weet er iemand wat er gebeurd als de schijf crasht waarop whs is geinstalleerd? Kun je dan je data schijven uitlezen en gewoon weer whs installeren of moet eerst weer alles leeg?
Als je via disk management gewoon een schijfletter aan je hdd's toekent, zul je zien dat het gewoon een NTFS-partitie is welke je kunt benaderen. Het 'RAID'-gedeelte is een stukje software wat alleen 'spiegeld' wat er gespiegeld moet worden. Je kunt natuurlijk ook gewoon een hdd eruit trekken en in een andere pc stoppen, wat erg makkelijk is als WHS toch gecrashed is :P

Vraagje: Heeft er al iemand een VMware gedraaid op WHS? Netjes de image geinstalleerd op de D:\-schijf, maar dat vindt vmware niet zo leuk zodra whs z'n disk-storage gaan 'balancen'. Gevolg is een BSOD in de vmware (2003-client), of een fatal exception (linux-client).

Eens kijken of de c-schijf wat op te rekken is richting de 150gig :P. Zodra dat gelukt is, en m'n domein werkt, ga ik ook over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
SlinkingAnt schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:36:
[...]

Als je via disk management gewoon een schijfletter aan je hdd's toekent, zul je zien dat het gewoon een NTFS-partitie is welke je kunt benaderen. Het 'RAID'-gedeelte is een stukje software wat alleen 'spiegeld' wat er gespiegeld moet worden. Je kunt natuurlijk ook gewoon een hdd eruit trekken en in een andere pc stoppen, wat erg makkelijk is als WHS toch gecrashed is :P

Vraagje: Heeft er al iemand een VMware gedraaid op WHS? Netjes de image geinstalleerd op de D:\-schijf, maar dat vindt vmware niet zo leuk zodra whs z'n disk-storage gaan 'balancen'. Gevolg is een BSOD in de vmware (2003-client), of een fatal exception (linux-client).

Eens kijken of de c-schijf wat op te rekken is richting de 150gig :P. Zodra dat gelukt is, en m'n domein werkt, ga ik ook over :)
Ik heb hier de nieuwste beta 2.0 van vmware server draaien op whs en heb heb gewoon in de d:\shares\vmware gezet, eerst een share aangemaakt en duplication aangevinkt en het werkt prima tot nu toe. Het lijkt me dat d:\shares\je_shares gewoon generiek is en dat whs wel uitvogelt op welke schijf hij het dumpt. Misschien moet je eerst even alles neerzetten en dan wachten totdat hij klaar is met balancing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Mijn server blijft maar op 'balancing storage', hebben jullie dat ook? Dit is nu al meer dan een dag. Ik heb wel heel veel software en muziek er op gezet maar dit is wel heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Y0ur1 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:34:
Mijn server blijft maar op 'balancing storage', hebben jullie dat ook? Dit is nu al meer dan een dag. Ik heb wel heel veel software en muziek er op gezet maar dit is wel heel lang.
Ik heb al verhalen gelezen van mensen waarbij dit een week duurde, geen idee of het normaal is maar je bent dus in ieder geval niet de enige :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
sanfranjake schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:50:
[...]

Ik heb al verhalen gelezen van mensen waarbij dit een week duurde, geen idee of het normaal is maar je bent dus in ieder geval niet de enige :)
Ik heb de files direct in d:\shares\naam_van_de_share, dus niet via het netwerk, misschien dat het er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik had deze vraag ook gepost in het forum van Microsoft, maar dat moest in het Engels dus vandaar dat deze vraag/ervaring ook in het Engels is;

Installed standard WHS software on my P4, 2,24Ghz with 1GB memory.
I have 6 disks in my system (all PATA), with different sizes (1x40, 2x250,1x300, 1x150, 1x120) 2 on the onboard I/O controller and 4 on a RAID card, but no RAID defined, just as seperate disks configured.
Installed WHS on the the biggest disk (300GB) no problems during install
I had only the 300GB disk active in the system, then I added one disk at a time to move the existing date to the new volume (primary partion (D:\) to the folders which were existing on WHS (all my MP3s to Music, pictures to Photos, etc...)
When I was finished and checked via the console the storage, it says constantly that it is balancing storage. Just checked it again, and for a change it says now 'Storage Balanced on 27-11-2007, 07:58' just now!
My shared folders occupy around 468GB and the Duplication is 373GB
Then I saw, via Task Manager, that the CPU was almost 100% busy...the process that is causing this is the "demigrator.exe" program. It goes up and down but does not go lower then around 60%. When I check now it shows 0% utilization. Really strange I've to say...
Then when I was ready copying all the data to the new storage volume I was ready to check if I could access it via the clients on my network. I have one Vista (Home Premium), MediaCenter 2005, and XP Pro machine.
When I used the UNC path \\whs (my server is called WHS) it shows the shared folders, but when I try to acces them I get the hourglass and after a period it gives the message that the share is not accessible and that you have to check the permissions. I checked the user account from which I am trying to access the share, it all looks good.
It doesn't matter which share I want to access, even when I try to access them via my MediaCenter PC (with a different user name). The user id's on the local machines and on the WHS server are identical.
Sometimes I can access the shares but when I go one level up and try to enter another standard share, I get the hourglass again and the same message about the accessibility to the share...
It doesn't matter if it is a share that already exists or that I create myself via the console
Furthermore I have the feeling that it is al slower then when I used this machine with XP Pro. I have, f.e. with my Vista machine and the server a 1GB lan connection. The other 2 are 100MB, but that doesn't seem to be the issue.
When I restart the server it seems like I can access the shares again, but after a while I get the same problem again. Even when I'm on the server (via RDP) and I try to access the shares via the UNC path of the server itself, I get the same problems. Only when I access them directly, not via a share, then it works...
I have the feeling that this server version is not finished if you can say it like that. Maybe I'm wrong but it feels like that.There a 2 NIC's in the server, one on the MOBO and the other one is a PCI with a realtek chipset (never had problems with that concerning network speeds, etc...) But I don't think that is the problem. I de-actived the onboard nic. I haven't try it in the BIOS though...

Does anybody have maybe a solution for all of this? I'm seriously thinking to install W2k3 Standard Server R2...

Can someboy convince me to keep WHS running...??

Thanks in advance for any reply,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wat me niet helemaal duidelijk is: hoe heb je nou die data gekopieerd van al die schijven naar die 300 GB schijf waar WHS op staat, want dat past natuurlijk niet?

Je moet dus op een gegeven moment een leeg gemaakte schijf toegevoegd hebben aan WHS om al je back-up data te kunnen bevatten en zo verder, dat is denk ik mis gegaan...

Als je je data naar een externe locatie of andere schijf kunt overzetten is dat het mooiste. Daarna dan WHS opnieuw installeren met al de schijven er al in en geactiveerd zodat de setup er één RAID schijf van kan maken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Kan het misschien zijn dat als je de data direct in d:\shares\een_share zet dat WHS dan een beetje over de zeik gaat? Dus vanaf een 'gewone' disk in de server naar de d:\shares\een_share. Bij mij staat hij al 2 constant op balancing storage, het werkt overigens wel gewoon goed. Misschien is de enige goede manier het echt alleen over het netwerk op je server te zetten.

Ik ga waarschijnlijk weer terug naar 2003, ik ondervind toch veel kleine bugjes/narigheden zoals:
- paden die langer mogen zijn dan 260 tekens
- outlook pst files kunnen er officieel niet op gezet worden(http://forums.microsoft.c...?PostID=1273349&SiteID=50), en ik denk dat bijvoorbeeld VMware files ook niet lekker gaan ivm swappen en speciale bestandsbewerkingen
- hij staat bij mij op 2 dagen op 'balancing storage'

Denk dat ik het nog eens probeer als er het eea aan patches uit is ofzo.

Dit is de issue over files met datastream, denk aan vmware files of outlook pst files: http://forums.microsoft.c...?PostID=2234532&SiteID=50

[ Voor 62% gewijzigd door Y0ur1 op 27-11-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb idd eerst de schijf die ik als eerste wilde gaan gebruiken gebackupt naar een externe hdd usb. Deze schijf gebruikt om daar WHS op te installeren. Vervolgens 2e schijf erbij gehangen, zoveel mogelijk alles kopieren naar de 1ste disk. De 2e schijf toevoegen via de console aan het storage volume. En zo door... Lijkt me wel gek dat je dan via je netwerk alles moet gaan kopieren....Blijft nog steeds het probleem met de shares die je niet goed kunt benaderen, zandloper op Vista, McE, etc... Heb maar weer een backup gemaakt en ben nu bezig met Windows 2003 R2 Standard Edition US te installeren...

Misschien dat ik op een later stadium nog wel eens over ga stappen naar WHS, maar nu nog niet...

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Sinds een week heb ik hier een OEM van Windows Home Server draaien op mijn servertje.
  • ASUS V3-M2V890 BAREBONES
  • 2x512MB 667
  • AMD Sempron LE-1100 1.9GHZ 256KB
  • 160 GB S-ata Maxtor (installatie HD)
  • 250GB IDE Maxtor
  • 250GB Extern USB2 Samsung
Plugin:
  • Duplication info
Alles het draait schitterend, stabiel, stil, enzovoorts.

Nu wil ik echter graag weten hoe ik een backup kan maken van mijn webspace. Ik heb een aantal websites/domeinen en wil deze ook gaan backuppen.
Met wat voor programma of met welke plugin zou ik dit kunnen doen. Ik heb mijn 'oude' WS-ftp 9 geinstalleerd op de server. Ik dacht daar kun je leuke backup scrips mee maken, echter WS-FTP 9 schijnt niet compatible te zijn daar hij elke keer na +/- 1 minuut stopt.

(Heeft iemand een andere plugin of programma wat ik zou kunnen gebruiken? Op de resource kit van server2003 kon ik helaas ook iets vinden)

[ Voor 5% gewijzigd door sjolmers op 29-11-2007 16:30 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
Je zou eens kunnen kijken naar SyncBack (de freeware uitvoering).
Deze kan op vooraf ingestelde tijden synchroniseren of backuppen, ook via FTP.
Eventueel kun je nog aangeven welke bestanden en / of mappen hij moet pakken.
Helaas weet ik (nog) geen plugin voor WHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Misschien iets voor de beginpost, op de MS-site staat een document waarin bijzonder duidelijk staat uitgelegd ho loadbalancing, Raid, thombstoning, etc. werkt.
http://download.microsoft...Server_Drive_Extender.pdf

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje van HP: er is nog geen Nederlandse releasedatum voor de Mediasmart Server bekend. Planning is voor april 2008.

Jammer maar helaas, dan koop ik wel een OEM versie voor €130 en gooi ik die op m'n betamachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
Komt hier van de week ook onderdelen voor een nieuw servertje, dus dan in elkaar zetten en WHS installeren.
Daarna fijn 1.5TB aan gegevens kopieeren via het netwerk vanaf mn linux servertje :+.
Dan eens kijken hoe het voor mij werkt en of dat het er op mag blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Greenthumb1982 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 06:41:
Je zou eens kunnen kijken naar SyncBack (de freeware uitvoering).
Deze kan op vooraf ingestelde tijden synchroniseren of backuppen, ook via FTP.
Eventueel kun je nog aangeven welke bestanden en / of mappen hij moet pakken.
Helaas weet ik (nog) geen plugin voor WHS.
Dat zou inderdaad een mooie plugin zijn, ook om een win2k pc te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
Als je data kopieerd naar je WHS zul je dat moeten doen via de shares anders gaan er dingen fout.

Dus in plaats van je D:\Shares\Music\ te gebruiken kun je beter \\server\Music\ doen.

Daarna word de data vanzelf uit je "landing space" (De zgn. D:\ Schijf) gehaald en verplaats naar de "Pool" van de andere schijven. Vervolgens word tijdens het verplaatsen op de D:\ schijf zelf een zgn. Thombstone geplaats (een soort snelkoppeling).

De D:\ schijf is dus een soort landing plaats voor bestanden die daarna verplaats worden naar de andere schijven.

Ik heb bijv met uTorrent de downloads naar een apparte E:\ schijf lopen (een temp schijf van 250 GB), die vervolgens door uTorrent verplaats word naar \\server\Downloads als de download klaar is. Wat je ook kan doen is er een dynamic disk van maken die gelikt word naar C:\temp\ ofzo.

Werkt super!

Hoe dan ook, gebruik nooit direct de D:\Shares folder om daar je dingen in te kwakken, dat gaat onherroepelijk fout!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 21-09 20:13
Simpele vraag waar ik maar geen antwoord op krijg.

zit er in WHS MCE?
Of kan je al bestaande MCE hierop aansluiten.

Heb nu een MCE draaien maaar wil graag WHS maar wil wel mijn MCE functionaliteit behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
MCE zit er niet in.
Je kon het volgens mij met een hack er wel inkrijgen, maar weet niet of dit nog werkt.
Zelf heb ik een aparte server en HTPC, en draai bovendien op mn HTPC mediaportal, dus kan je er verder geen informatie over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s4nd3r
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 00:15
Daros schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:25:
Simpele vraag waar ik maar geen antwoord op krijg.

zit er in WHS MCE?
Of kan je al bestaande MCE hierop aansluiten.

Heb nu een MCE draaien maaar wil graag WHS maar wil wel mijn MCE functionaliteit behouden.
Simpel antwoord: add-in: Webguide for Windows Home Server
http://www.wegotserved.co.uk/windows-home-server-add-ins/

Even configuren en dan kan je via internet zelfs je "eigen" tv afleveringen kijken (als je op school of werk zit en je je verveelt) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 21-09 20:13
s4nd3r schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:15:
[...]

Simpel antwoord: add-in: Webguide for Windows Home Server
http://www.wegotserved.co.uk/windows-home-server-add-ins/

Even configuren en dan kan je via internet zelfs je "eigen" tv afleveringen kijken (als je op school of werk zit en je je verveelt) :D
Dit is niet wat ik zoek, gebruik dit programma al alleen dan op mijn eigen MCE die nu als server handeld.

Wil graag WHS draaien met MCE SAMEN!
Zoals ik nu zie is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik weet niet of dit hier al stond.
De x64 connector komt begin volgend jaar.
Enkel voor Vista 64bit, niet voor XP 64bit.

http://www.wegotserved.co...ement-coming-at-ces-2008/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 21:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dat is goed nieuws, aangezien ik Vista 64bit gebruik.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zijn er eigenlijk mensen die WHS gevirtualiseerd "in produktie" draaien?
Ik speel met de gedachte om een WHS in te richten op VMware server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
UltraSub schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:53:Ik speel met de gedachte om een WHS in te richten op VMware server.
Dat heb ik een tijdje gedaan, maar puur om te testen. Volgens mij kun je er beter een aparte computer voor bouwen, dat hoeft niet veel te zijn hoor. een beetje WHS draait al op een 1000mHz met 512MB.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
UltraSub schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:53:
Zijn er eigenlijk mensen die WHS gevirtualiseerd "in produktie" draaien?
Ik speel met de gedachte om een WHS in te richten op VMware server.
Ik heb hem vooralsnog in 'productie' draaien op mijn Windows Vista bak in een VMWare Workstation 6.0. Ik kan keurig mijn werkstations backupen (behalve dus m'n x64 Vista bak waar op draait aangeizen er nog geen x64 connector voor is) en ook het streamen van media naar m'n XBOX 360 gaat keurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ik heb bij Informatique hun InHome Server1 aangeschaft. Zij waren de enige die ik kon vinden op dit moment waar ik een voorgeconfigureerde server kon bestellen. Had dit keer weinig zin om er zelf een in elkaar te zetten, en de specificaties bevielen me wel. Het volgende zit er in:

Antec NSK1300 Cube Case, 300W, mATX
Intel Celeron D420 1.60GHz, 800MHz, S775, Box
2x Samsung Spinpoint T166 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII
Kingston DChannel 1GB Kit, 2x512MB DDR2 PC2-5300
MSI 945GCM5-F V2, S775, i945GC
NEC AD-7173 DL 18x12x DVD-RW/RAM LF Zwart, bulk
Windows Home Server UK + 10 clients, oem
voor 600 euro inclusief verzenden.

Eerst ervaringen zijn goed, systeem werkte netjes meteen uit de doos. Inpluggen, connector software installeren op mijn laptop en vervolgens een backup gemaakt. Nu mijn data over aan het zetten.
PC is niet superstil maar dat had ik ook niet verwacht, stroomverbruik zal ook niet heel laag zijn, maar deze gaat ook niet 24/7 aan staan. Verder een leuk compacte Antec case met nog genoeg ruimte voor een extra interne harde schijf indien nodig op termijn.

Nog een vraagje:
Heb nogal wat data op losse USB harde schijven staan, heb al gemerkt dat overzetten via mijn laptop (wifi connectie) niet erg snel werkt. Kan de laptop natuurlijk via een LAN kabel in mijn netwerk hangen en dat werkt vast sneller. Maar nu vroeg ik me het volgende af: als ik een keyboard/muis/monitor aan de homeserver hang, kan ik dan inloggen op het OS zelf en deze data via een directe USB connectie erop zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door troftnom op 15-12-2007 12:43 . Reden: Vraag toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hoe is jullie ervaring met lage specs?
Ik heb nog over qua hardware een P3 800Mhz en een P3 933Mhz. Eventueel nog een celeron 2Ghz maar daar heb ik geen bordje voor. Is dat een beetje doenbaar? Ik zat in te lezen op o.a. de MS forums en daar zijn wel wat verhalen dat het lukt dus ik kan het proberen. Als ik het goed begrijp is 1Ghz de offie ondergrens.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Maar nu vroeg ik me het volgende af: als ik een keyboard/muis/monitor aan de homeserver hang, kan ik dan inloggen op het OS zelf en deze data via een directe USB connectie erop zetten?
Gaat prima! let er wel op dat als je gaat kopieeren dat je als doel: \\server\shares gebruikt, en niet D:\shares !! Anders gaat Drive extender over de kop. (Lees mijn vorige reactie hierop na, staat een stukje hierboven).
Ik heb een beta getest met een vrij lage CPU, ik meende een AMD 1800+ XP (1,5 gHz?). Deed het prima. MAar als ik jou was zou ik die 2 gHz proc gebruiken. De server wil nog wel eens op tijden erg druk doen, dan is een beetje CPU power wel fijn. Met name als je er nog eens uTorrent/eMule als service aan toe gaat voegen, wat ik dus ook heb. Ik bestuur uTorrent en eMule via de Web UI.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Laatst online: 10:17

_PM

Ik draai met een athlon 1.2 ghz met 512 mb geheugen en 2x 500mb schijf via intel pro gigabit kaartje aan netwerk.. ik heb geen problemen met performance... Ik haal af en toe 200 mbit. Dat zou misschien sneller kunnen met een sneller systeem.. Maar dit is goed werkbaar

• lvnielen
hoe zit het eigenlijk precies met de opslag...?

als ik er 3 disken in heb, 1 voor het WHS, 2 met data. en er gaat er 1 kapot. blijft al mijn data dan aanwezig?(wat voor RAID draait WHS?) of als ik 1 disk eruit haal en in een andere pc stop kan ik hem dan gewoon benaderen?

• SlinkingAnt
  • Niet online
Je kunt als je een disk eruit haalt, 'm gewoon in een andere pc stoppen en de data van die schijf lezen, het is gewoon NTFS. Het 'raid-gebeuren' zit op file-niveau, je kunt per share aangeven of deze gedupliceerd moet worden of niet. Het is wel zo dat als je OS-disk crashed, dat je 'm compleet overnieuw moet installeren, maar je shares blijven (waar gedupliceerd) gewoon intact :)

Er is ergens een pdf-je waarin precies de techniek staat beschreven, en die is zeker interessant om te lezen. Ik kan hem helaas niet zo snel terugvinden voor je :(

• lvnielen
SlinkingAnt schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:16:
Je kunt als je een disk eruit haalt, 'm gewoon in een andere pc stoppen en de data van die schijf lezen, het is gewoon NTFS. Het 'raid-gebeuren' zit op file-niveau, je kunt per share aangeven of deze gedupliceerd moet worden of niet. Het is wel zo dat als je OS-disk crashed, dat je 'm compleet overnieuw moet installeren, maar je shares blijven (waar gedupliceerd) gewoon intact :)

Er is ergens een pdf-je waarin precies de techniek staat beschreven, en die is zeker interessant om te lezen. Ik kan hem helaas niet zo snel terugvinden voor je :(
mocht je hem vinden....ben ik zeer geinterresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:16:

Hoe zit het met encrypted directorys? In XP is het nog steeds niet mogelijk om encrypted directories the sharen, ook niet met key uitwisseling etc wel individuele bestanden maar met meer als 10000 files is dat een beetje veel gedoe. Kan WHS een encrypted directory backupen, zodat als een of andere crimineel mijn pc's jat hij niet bij mijn files kan komen?
He zou mooi zijn als we eens encrypted directories zouden kunnen sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:32:
[...]

Hoe zit het met encrypted directorys? In XP is het nog steeds niet mogelijk om encrypted directories the sharen, ook niet met key uitwisseling etc wel individuele bestanden maar met meer als 10000 files is dat een beetje veel gedoe. Kan WHS een encrypted directory backupen, zodat als een of andere crimineel mijn pc's jat hij niet bij mijn files kan komen?
He zou mooi zijn als we eens encrypted directories zouden kunnen sharen.
Windows Home Server is gebouwd bovenop windows server 2003, daar kan het mee, dus ik zou zeggen probeer het even :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben dus dit aan het testen in een Virtual PC voordat ik er apart een servertje voor samenstel. In potentie klinkt het erg goed, met name het delen van media en automatische backuppen.

Maar na installatie van de WHS krijg ik constant een foutmelding in de Wizard. "an error occored in Windows Home Server Setup" Mbv een VmWare krijg ik precies dezelfde foutmelding zodra de WHS is geinstalleerd.

Ook krijg ik geen connectie via de WHS connector op mijn desktop PC. Hij kan nooit de server vinden, terwijl ik in de console wel mijn Desktop pc te zien krijg (weliswaar greyed-out)

Ook krijg ik met IE7 steeds de melding "Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website" Klik ik vervolgens op negeren werkt alles prima, (behalve dat mijn computers greyed-out zijn). Remote acces op de server werkt.

Heeft iemand misschien dezelfde problemen gehad bij het instellen van de server? Is die wizard op een andere manier te starten? Enig idee hoe ik die certificaat melding kan verhelpen?

[ Voor 35% gewijzigd door Kurios op 23-12-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:22:
Ook krijg ik met IE7 steeds de melding "Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website" Klik ik vervolgens op negeren werkt alles prima, (behalve dat mijn computers greyed-out zijn). Remote acces op de server werkt.
Na alle updates van WHS te hebben geinstalleerd, moet je Remote Access configureren en een subdomein aanmaken (http://<jouwserver>.homeserver.com). Als je vervolgens met IE naar je server gaat via dit adres, krijg je geen certificaat-fout.

Jammer genoeg krijg je met andere adressen (ik heb bijv. een eigen domein eraan hangen) altijd wel de certificaat waarschuwing en dit is (nog) niet te verhelpen.
Hi all. Next week on Tuesday, Nov 27 we will release a new update for Windows Home Server software. This is a scheduled update - part of the ongoing process of continually enhancing the customer experience with Windows Home Server. The new functionality will be downloaded via Windows Update and made available to existing Windows Home Server customers.

Details are available here, but the main benefit of the update is that it will improve the remote access experience for Windows Home Server users by providing them with a “trusted SSL certificate” for their home servers. That means customers will be able to access their home server from outside the home more seamlessly, without any security warnings. The Windows Home Server team worked closely with Windows Live Domains and GoDaddy, a leading provider of Web domain addresses, to provide the certificate for the homeserver.com web pages customers use for remote access.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:55:
[...]

Na alle updates van WHS te hebben geinstalleerd, moet je Remote Access configureren en een subdomein aanmaken (http://<jouwserver>.homeserver.com). Als je vervolgens met IE naar je server gaat via dit adres, krijg je geen certificaat-fout.

Jammer genoeg krijg je met andere adressen (ik heb bijv. een eigen domein eraan hangen) altijd wel de certificaat waarschuwing en dit is (nog) niet te verhelpen.

[...]
helaas, ik heb echt alle updates binnen en via settings in de console de <servernaam>.homeserver.com aangemaakt, alles was oke. Maar helaas bij connecten krijg ik nog steeds de certificaat melding.

ook werkt de wizard niet en de connector werkt niet op andere computers in het netwerk :(

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 24-12-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:55:
[...]

[...]
Die certificaat error is toch te verhelpen door een certificaat te kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Jazzper schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:42:
Ik heb nog over qua hardware een P3 800Mhz en een P3 933Mhz. Eventueel nog een celeron 2Ghz maar daar heb ik geen bordje voor. Is dat een beetje doenbaar? Ik zat in te lezen op o.a. de MS forums en daar zijn wel wat verhalen dat het lukt dus ik kan het proberen. Als ik het goed begrijp is 1Ghz de offie ondergrens.
Ik heb ervaring met 800mhz en dat gaat gewoon goed. Het duurt wel eventjes voordat je de console geopend hebt maar voor de rest geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:42:
[...]
Die certificaat error is toch te verhelpen door een certificaat te kopen? :P
precies maar het gekke is , dat bij IE6 de certificaat fout niet te zien of te merken is , teminste niet bij mij, tot ik IE7 ginstaleert heb dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Eind deze week komt mijn servertje binnen, barebone van Asus met wat meuk erin.

Ik heb echter gelezen dat een Gigabit netwerkje wordt aanbevolen door Microsoft, daar heb ik wat vragen over.

Momenteel heb ik een Asus wl-500g deluxe router, met daaraan 2 pc's via lan en een laptop via wlan.
Als ik tussen router en pc's een 1Gbit switch plaats en daar ook de server aanhang, wordt de laptop dan ook nog volledig door de server ondersteund, of kan ik beter een router met wlan en Gbit poorten kopen?

Als ik het lokaal een beetje op de rit heb (ik heb weinig ervaring met netwerken en servers) wil ik ook graag de server extern kunnen benaderen, bijv. om fotootjes te kunnen bekijken en bestandjes beschikbaar te hebben. Lukt dat ook met deze router?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Je kan prima je router houden, koppel daar de Gbit switch aan en vervolgens je computer en server. Je computer/server/laptop zullen er niets van merken en je verbinding tussen je computer en server zal een heel stuk sneller gaan.

Ik heb hetzelfde. Een LinkSys WRT54GL met daarnaan een D-Link gigabit switch waar me server en computer aan hangen. Me xbox hangt aan een accesspoint in me slaapkamer samen met me printer.

Wat betreft een aantal posts hierboven over de schijf indeling:

WHS doet dat zelf. Die pakt de primaire HD, zet daar een partitie op van 20GB voor het systeem en de rest voor DATA. Die D:\ Schijf (DATA) is een landingsplaats voor de bestanden om eens in de zoveel tijd verdeeld te worden over de andere schijven. de D:\ schijf zelf zal altijd zoveel mogelijk leeg blijven. De backups komen "buiten" de shares op een aparte subfolder op D:\ die worden die niet verdeeld over de andere schijven, maar ik heb begrepen dat dat in de toekomst zal gaan veranderen.
Daarom raad ik iedereen aan en zo'n groot mogelijke primaire schijf te hebben als mogelijk. Heb je 2x 250GB en 1x 500GB? Dan die 500GB gebruiken als primaire schijf.

als je primaire schijf faalt en je doet een nieuwe schijf erin en dan een server re-installation dan zal bij de installatie de andere schrijven de data doorzocht worden en er nieuwe "tombstones" (zie een van mijn vorige posts in dit topic hierover) gemaakt worden. Als de data op de primaire schijf stond is het weg, maar over het algemeen is die leeg. De backups en instellingen ben je helaas wel kwijt. Maar zoals ik al eerder zei: waarschijnlijk gaan de backups binnenkort ook in dezelfde structuur als de shares...

cybergamers.nl

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:13:
[...]

helaas, ik heb echt alle updates binnen en via settings in de console de <servernaam>.homeserver.com aangemaakt, alles was oke. Maar helaas bij connecten krijg ik nog steeds de certificaat melding.

ook werkt de wizard niet en de connector werkt niet op andere computers in het netwerk :(
Na deze update moest je opnieuw je subdomain configureren om het te laten werken dus:

Unconfigure je homeserver.com subdomain. Dan opnieuw die subdomain configureren. Nu connecten via dat adres en dan krijg je geen certificate error. Jongens er is officieel een update voor gereleased in november en als het mij lukt, lukt het jullie ook.

Je kunt natuurlijk een een certificate kopen voor een bepaald eigen adres maar zie dit als een stukje service van Microsoft.

voor meer info zie: An update for Windows Home Server lets you obtain a trusted certificate for your Windows Home Server computer during remote access configuration of your personalized domain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:38:
WHS doet dat zelf. Die pakt de primaire HD, zet daar een partitie op van 20GB voor het systeem en de rest voor DATA. Die D:\ Schijf (DATA) is een landingsplaats voor de bestanden om eens in de zoveel tijd verdeeld te worden over de andere schijven. de D:\ schijf zelf zal altijd zoveel mogelijk leeg blijven. De backups komen "buiten" de shares op een aparte subfolder op D:\ die worden die niet verdeeld over de andere schijven, maar ik heb begrepen dat dat in de toekomst zal gaan veranderen.
Daarom raad ik iedereen aan en zo'n groot mogelijke primaire schijf te hebben als mogelijk. Heb je 2x 250GB en 1x 500GB? Dan die 500GB gebruiken als primaire schijf.
Wat is jouw redenatie hierachter? Een zo groot mogelijke primaire schijf die altijd zo leeg mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:20:
[...]

Na deze update moest je opnieuw je subdomain configureren om het te laten werken dus:

Unconfigure je homeserver.com subdomain. Dan opnieuw die subdomain configureren. Nu connecten via dat adres en dan krijg je geen certificate error. Jongens er is officieel een update voor gereleased in november en als het mij lukt, lukt het jullie ook.

Je kunt natuurlijk een een certificate kopen voor een bepaald eigen adres maar zie dit als een stukje service van Microsoft.

voor meer info zie: An update for Windows Home Server lets you obtain a trusted certificate for your Windows Home Server computer during remote access configuration of your personalized domain
sterker nog ik heb pas een subdomain aangemaakt nadat ik alle update binnen had. Maar goed, zal het nog een keer proberen...

geprobeerd en het is inderdaad gelukt. Wel heb ik nu een ander subdomein aangemaakt om er zeker van te zijn dat deze echt opnieuw werd ingesteld. Prompt geen melding meer met IE7.

[ Voor 8% gewijzigd door Kurios op 29-12-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:42:
[...]

Wat is jouw redenatie hierachter? Een zo groot mogelijke primaire schijf die altijd zo leeg mogelijk is?
Lees dit dan snap je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Inderdaad, lees die PDF. Mijn redenatie is duidelijk in mijn vorige posts uitgelegd. Zoek even terug in dit draadje naar mijn vorige posts, daar heb ik redelijk in detail uitgelegd waarom.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:56:
[...]

Inderdaad, lees die PDF. Mijn redenatie is duidelijk in mijn vorige posts uitgelegd. Zoek even terug in dit draadje naar mijn vorige posts, daar heb ik redelijk in detail uitgelegd waarom.
Klopt, ik had wat beter moeten kijken(lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Laatst online: 20-09 00:00
Hey ik ben ook bezig maar ik heb een probleem dat ik RDP niet qua poort nummer kan definieren waardoor ik enkele servers niet kan bereiken die via een andere poort dan 3389 geconfigureerd zijn.
Iemand solutions voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Volgens mij is RDP niet te definiëren aan andere ports, maar ik kan het mis hebben. Wat bedoel je precies eigenlijk?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
genesisfm schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:52:
Hey ik ben ook bezig maar ik heb een probleem dat ik RDP niet qua poort nummer kan definieren waardoor ik enkele servers niet kan bereiken die via een andere poort dan 3389 geconfigureerd zijn.
Iemand solutions voor dit probleem?
Kan gewoon via het register hoor:
How to change Terminal Server's listening port

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
babyxl schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:46:
Als je data kopieerd naar je WHS zul je dat moeten doen via de shares anders gaan er dingen fout.

Dus in plaats van je D:\Shares\Music\ te gebruiken kun je beter \\server\Music\ doen.

Daarna word de data vanzelf uit je "landing space" (De zgn. D:\ Schijf) gehaald en verplaats naar de "Pool" van de andere schijven. Vervolgens word tijdens het verplaatsen op de D:\ schijf zelf een zgn. Thombstone geplaats (een soort snelkoppeling).

De D:\ schijf is dus een soort landing plaats voor bestanden die daarna verplaats worden naar de andere schijven.

Ik heb bijv met uTorrent de downloads naar een apparte E:\ schijf lopen (een temp schijf van 250 GB), die vervolgens door uTorrent verplaats word naar \\server\Downloads als de download klaar is. Wat je ook kan doen is er een dynamic disk van maken die gelikt word naar C:\temp\ ofzo.

Werkt super!

Hoe dan ook, gebruik nooit direct de D:\Shares folder om daar je dingen in te kwakken, dat gaat onherroepelijk fout!
Nu zit ik direct met een vraag welke gerelateerd is aan het bovenstaande.

Ik heb op mijn bureaublad van de WHS pc een link gemaakt naar de map d:\shares\films. Hier in staan al mijn films. Deze link heb gemaakt om films van mijn e-schijf (een schijf welke niet gekoppeld is aan de storage pool) naar deze map te kunnen kopieren als deze klaar is van het re-encoderen. Volgens het bovenstaande verhaal is het erg onverstandig om direct naar deze map te kopieren.

Maar waarom doet windows het volgende:
Ik maak op het bureaublad een snelkoppeling naar "\\server\shares\films" aan. Ik klik op "Apply" en vervolgens op "OK". Als ik dan vervolgens de eigenschappen van de koppeling open heeft Windows dit doodleuk veranderd in "D:\shares\films". Dit gaat precies tegen het bovenstaande verhaal in.

Ik heb zelf in een week tijd 150 films a 4,5 gig per stuk gewoon gekopieerd naar d:\shares\films en dit gaf geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Er is nog wat ik niet terug vindt is de beroerde harddisc performance. Wanneer ik een film (dvd van 4,5 gig) kopieer van een niet WHS Share naar een WHS share binnen de WHS PC, duurt dit gewoon duidelijk langer dan op een normale XP machine bijvoorbeeld. Het kopieren kan maar zo een kwartier duren. De schuldige hiervan is de drive extender (storage balancing), deze gaat direct aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Hmm. Dat je snelkoppeling ineens veranderd naar D:\Shares\Films vind ik vreemd. Ik maak net een snelkoppeling op de desktop en sie van mij blijft gewoon \\Server\Movies, dus ik weet niet wat er aan de hand is. Misschien een fout van jouw kant?

DE wil inderdaad nog wel eens meteen aan de slag gaan ja. En het vervelende eraan is, is dat je in de taskmanager niet de prioriteit kan veranderen. Dat is een van de redenen waarom ik toch maar een dualcore cpu genomen heb ervoor (Die ik overigens op eBay voor een prikkie gekocht heb, nieuw!).

Gebruik je IDE schijven of SATA? Ik heb 1 IDE schijf (mounted als C:\Temp) die nog wel eens erg veel de CPU belast, de rest van de schijven zijn SATA en daar heeft de server duidelijk minder stress van.

BTW: de WHS Power Pack 1 komt eraan!

Hier wat features: Windows Vista x64 Compatibility (eindelijk!), Improved Power Management, Improved Remote Access Experience, Improved WHS Connector Version Alignment, WHS Boot Screen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik heb mijn servertje ook aan het snorren, alles ok, gigabit netwerkje is in aanmaak.
Nu heb ik alleen een klein vraagje m.b.t. toegang tot de server.

Op mijn Vista Home Premium PC heb ik na gebruik van de connector een link naar de shared folder op de server. Elke eerste keer na het opstarten van de pc moet ik me aanmelden met naam en wachtwoord om toegang te krijgen tot deze mappen. Helaas is het niet mogel;ijk naam en password te onthouden, ondanks dat dit aangevinkt kan worden bij het aanmelden.

Momenteel log ik in windows als gebruiker niet in.

Is het mogelijk toegang tot de shared folders van de server via deze pc/ gebruiker/ .... iets makkelijker te laten verlopen?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 17:18
peeweeherman schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:34:
Ik heb mijn servertje ook aan het snorren, alles ok, gigabit netwerkje is in aanmaak.
Nu heb ik alleen een klein vraagje m.b.t. toegang tot de server.

Op mijn Vista Home Premium PC heb ik na gebruik van de connector een link naar de shared folder op de server. Elke eerste keer na het opstarten van de pc moet ik me aanmelden met naam en wachtwoord om toegang te krijgen tot deze mappen. Helaas is het niet mogel;ijk naam en password te onthouden, ondanks dat dit aangevinkt kan worden bij het aanmelden.

Momenteel log ik in windows als gebruiker niet in.

Is het mogelijk toegang tot de shared folders van de server via deze pc/ gebruiker/ .... iets makkelijker te laten verlopen?
Ik heb het gewoon aangevinkt in Vista Ultimate en hij onthoud het wachtwoord gewoon zodat ik steeds zonder iets in te vullen in kan loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
@ Babyxl. Ik gebruik voor de storage pool 2 SATA seagate 7200.11 500 GB schijven en 1 Samsung F1 1 TB schijf. De losse schijf (niet gekoppeld) is een WD 250 GB SATA. Deze zitten allemaal gekoppeld aan de SB600 southbridge van mijn Asus 690G Bordje
Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste