Athome: uit sleep halen doet WHS inderdaad nu al. Wat de Powerpack toevoegt (tenminste, zo lees ik het) is dat je juist kan instellen dat een systeem niet uit sleep wordt gehaald tbv backup als je dat niet wil.
babyxl: mijn WHS gebruik als file en media server. Media slechts beperkt, ik stream niks maar gebruik de shares vanuit XBMC (gebruik je ook de shares of de xbmc upnp client?). Verder gebruik ik ook de backup functionaliteit. Allemaal heel standaard en zoals het bedoelt is dus
Maar ja, hij staat nou eenmaal de hele dag aan dus draai ik er ook sabnzbd op. Werkt prima, nzb saven naar een share en sabnzbd pikt ze op en zorgt voor download, par, unrar, etc. Admin gaat ook via een web ui. Incomplete downloads zet ik momenteel nog op een "handgemaakte"folder op de D drive (dus niet door WHS beheerd). Om de landing zone zo vrij mogelijk te houden wil ik die verhuizen naar een extra disk. Als de download klaar is wordt het resultaat uiteindelijk naar een share verhuisd.
eMule draai ik zelf nog op een ander systeem, ik wist niet dat je dat als service kan draaien. Ga ik zeker eens naar kijken.
De hardware ziet er zo uit (nieuw gekocht, had geen geschikt systeem meer staan, was ca. 480 euro kwijt):
Asus M2A-VM 690G
AMD Athlon BE-2400 45W
1 GB Kingston PC5300
Antec Midi tower NSK6580
2x Samsung Spinpoint 500 GB (eentje is primaire schijf)
1x oude WD 250 GB disk
Samsung DVD brander
De CPU is een beetje overkill voor WHS maar wel zuinig, kan ik eventueel nog eens in een ander systeem gebruiken.
De brander is omdat ik toch af en toe waardevolle files (foto, eigen video e.d.) op dvd
wil branden. Handig als dat op de server zelf kan, maar ik heb nog geen brander software geinstalleerd (zoek iets minimaals dat het systeem zeker niet instabiel zal maken). Wat gebruiken jullie?
De oude WD schijf kwam vrij uit mijn desktop systeem waar eerst de spullen opstonden die nu op WHS komen. Ik wil hem toch vervangen want hij wordt erg heet. Speedfan (draait op de server om temperatuur en harddisk status in de gaten te houden) zegt dat de Samsungs rond de 30 graden zitten, en voor de WD staat een vlammetje, die is 60-65 graden...

Vind ik wel veel....