Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als je files wilt restoren van een door homeserver gemaakte backup, dan mount hij een virtual drive.
Is er iemand die weet hoe je deze virtual drive weer kan ontkoppelen?
Het kreng blijft bij mij gekoppeld staan en een optie disconnect of zo iets dergelijks lijkt niet te vinden. Is niet te vinden in bijv. diskmanagement.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is dat niet toevallig een .vhd file?
Er schijnt een VHDMount util ergens rond te zwerven bij MS, misschien is dat een idee?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor vhdmount kun je Virtual Server R2 SP1 downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Het zijn geen VHD files, de backup bestanden zijn *.dat files waar je buiten de connector software niet erg veel mee kunt. Ik heb echter een workarround gevonden om de virtual drives te ontkoppelen dmv het beëindigen van het process mountbackup.exe. Niet erg netjes, maarja het werkt. Ik zou echter toch ergens een unmount button verwachten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:54
Ik heb een probleem met het backuppen van één van mijn pc's. 3 Andere pc's gaan prima (1x XP pro, 2x vista ultimate).

Probleem:
Voorheen werkte backup van homeserver prima op deze pc.
Op een gegeven moment niet meer (moment is niet helemaal duidelijk wat er toen gebeurd is.)
De melding komt kort nadat de backup van twéé partities (C: en O:) wordt gestart:

The backup failed because of a problem with your Windows Home server connector software. The system event log contains more details.

Dus bijgevoegd de melding uit het event log:

Backup set 16 on SERVER failed: System.IndexOutOfRangeException: De index ligt buiten de matrixgrenzen.
bij Microsoft.HomeServer.Common.Client.BitMap.set_Item(Int64 index, Boolean value)
bij Microsoft.HomeServer.Backup.BackupOp.BackupOperation.SetDirtyClusters(Int64 index, FileRecord fr)
bij Microsoft.HomeServer.Backup.BackupOp.BackupOperation.SetDirty(Int64 index, FileRecord fr)
bij Microsoft.HomeServer.Backup.BackupOp.BackupOperation.DoFileRecordPass()
bij Microsoft.HomeServer.Backup.BackupOp.BackupOperation.RunWithoutCatch()
bij Microsoft.HomeServer.Backup.BackupOp.BackupOperation.Run()
bij Microsoft.HomeServer.Backup.BackupOp.BackupSetOperation.RunWithoutCatch()
bij Microsoft.HomeServer.Backup.BackupOp.BackupSetOperation.Run()

bij het backuppen van één partitie (C:) gaat het wel goed!
De partitie O: staat op fysiek dezelfde 250 gb schijf.

Specs:
PC met Vista ultimate, AMD X2-4200, 3 Gb Ram. 2 harde schijven (750 gb sata2 en 250 gb pata)
De partities waar het over gaat staan dus op de 250gb schijf.
Home Server OEM legale versie.

Geprobeerd:
- homeserver connector is opnieuw geinstalleerd op de client PC. Geen effect.
- Op google gezocht; hier is hetzelfde probleem besproken, maar levert geen oplossingen.
- schijfcontrole uitgevoerd. Geen effect.

Server-side lijkt het oke, omdat op andere pc's het wel goed werkt.

Heeft één van jullie computerkoningen een oplossing dan wel idee's waar ik moet zoeken?

Homo sapiens non urinat in ventum

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
Vandaag alvast voor de HP EX470 Home server die binnenkort in nl leverbaar is gelijk even de volgende Hardware gekocht om deze server even wat vlotter te maken. :)

2G PC-5300DDR module om de standaard 512mb te vervangen.

AMD Athlon 64 LE-1620 2.4mhz 1mb level 2 cache om de standaard Sempron 1.8mhz te vervangen.

Diverse buitenlandse forums geven positief geluiden voor deze hardware mod.

have fun.

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
Dutchman01 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 02:50:
Vandaag alvast voor de HP EX470 Home server die binnenkort in nl leverbaar is...
bij wie? wat was de prijs?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Dutchman01 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 02:50:
Vandaag alvast voor de HP EX470 Home server die binnenkort in nl leverbaar is gelijk even de volgende Hardware gekocht om deze server even wat vlotter te maken. :)

2G PC-5300DDR module om de standaard 512mb te vervangen.

AMD Athlon 64 LE-1620 2.4mhz 1mb level 2 cache om de standaard Sempron 1.8mhz te vervangen.

Diverse buitenlandse forums geven positief geluiden voor deze hardware mod.

have fun.
Kan je een review maken tussen de performance van de standaard en met jou upgrade ?
Ben zeer benieuwd ofdat het veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Heb weer eens last van data corruption. Alleen de gedupliceerde bestanden werken nog.

Heb afgelopen zaterdag mijn server eens opnieuw geinstalleerd (gewoon reinstall) omdat ik hem had omgebouwd en ik wat kleinere probleempjes had met wat software.

Jammer genoeg is er nog geen oplossing voor dit (grote) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
R-Alph schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:55:
Heb weer eens last van data corruption. Alleen de gedupliceerde bestanden werken nog.

Heb afgelopen zaterdag mijn server eens opnieuw geinstalleerd (gewoon reinstall) omdat ik hem had omgebouwd en ik wat kleinere probleempjes had met wat software.
Wat moet moet ik me bij dat laatste voorstellen, kleinere probleempjes met wat software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
troftnom schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:37:
[...]

Wat moet moet ik me bij dat laatste voorstellen, kleinere probleempjes met wat software?
Onder andere met een computer waar de server constant meldingen over geeft dat de antispyware niet up to date is of aan staat en soms wel eens problemen dat de backup service niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Heb WHS verwijderd en XP geinstalleerd. Heb bijna 200gb aan corrupt files kunnen deleten (op 1tb aan data). Nadat ik de schijven heb aangesloten op een andere pc bleek dat dataduplication ook niet prettig heeft gewerkt. Van folders die gedupliceerd waren, bleek achteraf dat veel bestanden niet bruikbaar/leesbaar waren in XP (terwijl in explorer wel de juiste grootte werd aangegeven).

Ik heb uiteindelijk map voor map (bij de gedupliceerde) welke files ik wel en niet kon inlezen.

Heb nu maar XP draaien als server. Ik wacht wel een tijdje voor een volgende poging met WHS. Jammer van het geld van de aanschaf.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
mr. TCB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:15:
Heb bijna 200gb aan corrupt files kunnen deleten (op 1tb aan data).
Ben nu via de server gegevens aan het overpompen naar een andere computer en probeer ze daarna via die computer weer terug te zetten.

Tot nu toe kan ik alle bestanden op die computer gewoon openen (maar niet te vroeg juichen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Hoewel veel informatie over WHS gewoon op Wegotserved te vinden is vond ik dit toch wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39
Stel dat ik windows home server ga gebruiken om media te streamen naar mijn xbox 360 (on-gemod) heb ik dan dezelfde mooie interface als wanneer ik gebruik zou maken van windows MC of kan ik de bestanden dan alleen als fileshare zien op de Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35
ehh..je ziet ze gewoon als fileshare...

Verwijderd

Ik ben ook van plan een Home Server in te richten...daarvoor heb ik de volgende hardware in gedachte:

AMD Athlon X2 BE-2400 "Tray" "EE" 45W, Sockel AM2
MSI K9AGM3-FIH, Sockel AM2, ATI RS690G, mATX, PCIe
Arctic Freezer 64 Pro Sockel 754/939/AM2
1024MB DDR2 Kingston Valueram PC667/5300 (2x)
A+case Qubic 3010
ATX-Netzt.Seasonic S12II-330 330 Watt
WD Caviar GP 1TB WD10EACS SATA II WD10EACS (2x)
Samsung SH-D163B SATA Bulk schwarz

Kosten: 706 euro.

Wat is jullie mening hierover?
Zijn dit de goede onderdelen of is er nog verbetering mogelijk?

• Cybergamer
ronjongen:

Ziet er goed uit! Lijkt mij een prima set om WHS op te draaien.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:14:
Ik ben ook van plan een Home Server in te richten...daarvoor heb ik de volgende hardware in gedachte:

AMD Athlon X2 BE-2400 "Tray" "EE" 45W, Sockel AM2
MSI K9AGM3-FIH, Sockel AM2, ATI RS690G, mATX, PCIe
Arctic Freezer 64 Pro Sockel 754/939/AM2
1024MB DDR2 Kingston Valueram PC667/5300 (2x)
A+case Qubic 3010
ATX-Netzt.Seasonic S12II-330 330 Watt
WD Caviar GP 1TB WD10EACS SATA II WD10EACS (2x)
Samsung SH-D163B SATA Bulk schwarz

Kosten: 706 euro.
Wat is jullie mening hierover?
Zijn dit de goede onderdelen of is er nog verbetering mogelijk?
Dat moet goed werken.

Ik heb 2 maanden geleden voor 481 euro dit systeem gehaald. DVD-drive had ik nog liggen..

1x Intel Core 2 Duo E2160 1.80GHz FSB800 1MB Box € 69.50
1x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 € 20.00
2x Samsung 500GB SATA300 16MB FDB, HD501LJ € 190.00
1x Shuttle Barebone SD30G2B i945GC, SATA2, VGA (zwart) € 201.50

Ik draai er nu Windows Server 2008 op, maar eerst WHS. Die 1GB RAM is meer dan genoeg, helemaal voor WHS. Ik had er ook nog SQL Server 2005 op draaien. Nu met Windows Server 2008 zit ik standaard op +/- 800MB geheugengebruik, en dat is een domain controller, fileserver, sql server en webserver, kan je nagaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:39
Ik heb de van de volgende onderdelen een Windows Home Server gemaakt.

Asus P5E-V HDMI
Intel C2D E6550 2,33Ghz
4GB Valueram Kingston PC5300, 667Mhz
Tagan TG500W Voeding
2x WD Caviar SE 320GB
1x WD Caviar SE 500GB
2x WD Caviar SE16 750GB

Nu kan ik met dit moederboord via de HDMI connector film kijken op mijn tv (samsung 32") in theorie.
Maar, de bijgeleverde CD van Asus bevat geen ondersteuning voor WHS en ook niet voor Windows2003. Ook op de site van asus zijn geen update's of drivers te vinden.

Heeft iemand hier misschien het zelfde probleem, of weet iemand een oplossing?

Verder ben ik tevreden over WHS, alleen wacht echt met smart op de Power Pack. Ivm x64 systemen.

Alvast bedankt :) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
De XP drivers al geprobeerd? Die werken soms ook zonder problemen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
mr. TCB schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:15:
Heb WHS verwijderd en XP geinstalleerd. Heb bijna 200gb aan corrupt files kunnen deleten (op 1tb aan data). Nadat ik de schijven heb aangesloten op een andere pc bleek dat dataduplication ook niet prettig heeft gewerkt. Van folders die gedupliceerd waren, bleek achteraf dat veel bestanden niet bruikbaar/leesbaar waren in XP (terwijl in explorer wel de juiste grootte werd aangegeven).
Mij is inderdaad ook opgevallen dat WHS erg slordig met zijn data om gaat.
Ik heb via de Console een shared folder een andere naam gegeven. Maar de oude naam kan ik nog steeds weer vinden in de c:\FS map. Ook kwam ik tijdens het snuffelen door de \de\shares folders lege mapen tegen (restanten van storage balancing) en lege mappen die ik al verwijderd zou hebben. Ook staan sommige mappen verdeeld over meedere shares. Dit zijn mappen met de werkelijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:39
babyxl schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 02:26:
De XP drivers al geprobeerd? Die werken soms ook zonder problemen.
Nee, XP drivers werken niet. Ook de drivers van vista willen niet werken. Ik had ook een mail naar asus gestuurd, en die hadden een HEEL kort antwoord:

"Er zijn geen drivers voor dit moederboord voor windows 2003. Ik kan u niet verder helpen"

dus daar kon ik ook weinig mee. Vind t wel jammer dat ik de HDMI nu niet kan gebruiken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Alph schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:55:
[...]

Ben nu via de server gegevens aan het overpompen naar een andere computer en probeer ze daarna via die computer weer terug te zetten.

Tot nu toe kan ik alle bestanden op die computer gewoon openen (maar niet te vroeg juichen :P )
Zolang MS dat probleem niet een keertje oplost ga ik natuurlijk geen WHS gebruiken, ik snap ook niet waarom MS zo lang over het oplossen van dit probleem doet, dat kan toch niet dat een server gewoon data staat te vernaggelen? Hoe hebben ze deze feature überhaupt in WHS kunnen krijgen, wat is dat voor een test afdeling bij MS die gewoon de basisfunktionaliteit van een server niet eens goed testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik heb inmiddels dit systeempje aangeschaft:

1x AMD Athlon X2 4200+ Boxed
1x MSI K9AGM3-FIH, Sockel AM2, ATI RS690G, mATX, PCIe
2x 1024MBDDR2 Kingston Valueram PC667/5300
1x Antec Case + 300W voeding
3x WD Caviar GP 1TB WD10EACS SATA II WD10EACS (1 = systemdrive)
1x Een fijne NEC fikker.
2x NIC van realtek 1000mbit
1x OEM WHS

Draai er WHS op, samen met 2 Counterstrike-Source Servers, een webserver en een ftp server (voor counterstrike dan, om op in te loggen) >:)

Werkt perfect, alleen het die extender technologie wordt ik wel een beetje gek van. De hele dag die balancing, en die chaotische indeling op me schijven. 8)7

Ik heb een mooie advanced admin console plugin gevonden, waar je makkelijk via de CMD de CSS server kan draaien, werkt perfect! :+

Ik vraag me alleen af of er nog een goede plugin komt voor usenet leechen.
Iemand nog een mooie website voor add-ins van WHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Niekiodjdj schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:55:
Iemand nog een mooie website voor add-ins van WHS?
De site met de meeste add-ins bij elkaar verzameld is: http://www.wegotserved.co.uk/windows-home-server-add-ins/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:32
When certain programs are used to edit or transfer files that are stored on a Windows Home Server-based computer that has more than one hard drive, the files may become corrupted

Artikel is gisteren bijgewerkt.
CAUSE – TECHNICAL DETAILS
Windows Home Server uses a file system mini-filter driver in addition to the NTFS file system to implement Shared Folders storage technology. File system mini-filter drivers are an extensibility mechanism that is provided by Windows to enable storage scenarios. For distributing data across the different hard drives that are managed by Windows Home Server, the Windows Home Server mini-filter driver redirects I/O between files that are stored on the main hard drive and files that are stored on other hard drives. This redirection mechanism is enabled only when Windows Home Server is managing the Shared Folder storage of multiple physical hard drives. A bug has been discovered in the redirection mechanism which, in certain cases, depending on application use patterns, timing, and workload, may cause interactions between NTFS, the Memory Manager, and the Cache Manager to get out of sync. This causes corrupted data to be written to files.
STATUS AND GUIDANCE
This issue can now be reliably reproduced, and a fix is in development. Microsoft intends to release beta test versions of a fix over the next few months, with a final version currently planned for June 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHS is dus gewoon onbruikbaar tot Juni, ik begrijp niet dat ze er zo ontiegelijk lang over doen om deze zeer kritische bug eruit te halen. Ik begrijp overigens ook niet dat deze bug in server software kan zitten. Het leek me erg leuk WHS, maar ik begin nou toch te twijfelen of ik wel aan zal beginnen, ik heb geen zin in iets wat ik niet vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Als ik het goed begrijp treed de fout alleen op bij gebruik van deze (en wellicht nog niet genoemde) applicaties.

Als je gewoon alleen de data kopieert via verkenner zou er geen probleem ontstaan.
Begrijpen jullie dat ook zo?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Niekiodjdj schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:55:

Niet echt een plugin, maar heeft een mooie webinterface en een functie om je nzb files te scannen in een willekeurige folder (mijne is public, aangezien die als enige schrijfrechten heeft op het moment).

SABnzdb

Enne, de corruptie fout treed eigenlijk alleen op als je je shares DIRECT gaat editen! ff downloaden, bewerken, en dan uploaden en er is niets aan de hand.

Probleem is wel dat iTunes enzo ook te maken hebben met die fout omdat die ook DIRECT de share editten! tijdelijk oplossing: zet je shares op read-only en er is niets aan de hand.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:42:
Ik begrijp overigens ook niet dat deze bug in server software kan zitten.
Zoals ik de notes erbij lees gaat het om direct wegschrijven op de shares door bepaalde applicaties.
Nou lijkt Outlook wel een vreemde eend in de bijt, maar dat is een notoire app als het gaat om I/O op een netwerkopslaglokatie.
Overigens is een pst file op een netwerklokatie een unsupported scenario, ondanks dat het vaak gedaan wordt.
Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link en
http://blogs.technet.com/...st-files-don-t-do-it.aspx
leggen dat wat verder uit.

Ik denk dat met de toelichting in het achterhoofd juist deze apps voor problemen zorgen als het om schrijfacties buiten de minidriver en filecopy API om gaat, en dat dit zaken zijn die nooit als zodanig voorzien zijn in de opzet waar WHS eigenlijk voor bedoeld was..

Vergelijk het dan maar even zo: er worden nu dingen met WHS gedaan (bittorrent op de server zelf, nntp leechers) waar het oorspronkelijke designteam op dat moment gewoon niet voor ogen had of rekening mee gehouden had, of simpelweg niet bedacht heeft.
Maakt het natuurlijk niet minder lullig, zeker niet als er een flinke beta periode aan vooraf is gegaan..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik las op het blog van Tony Krijnen (van Microsoft) dat er over twee weken een demonstratie van Windows Home Server is bij Beeld en Geluid in Hilversum : http://blogs.microsoft.nl...oor-tony-op-31-maart.aspx

Daan daar nog mensen heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 PC's in een thuis-netwerk met Vista & XP. Op een oude PC heb ik nu Windows Home server geïnstalleerd. Binnen het netwerk loopt alles prima via dynamisch IP en router. Als ik nu mijn Home server van buitenaf wil benaderen of als web-server wil gebruiken, moet ik blijkbaar voor de server een vast IP adres instellen op mijn router. Is dat zo? Als ik dat voor elkaar krijg, hoe zit het dan met mijn andere PC's die nu een dynamisch IP adres hebben. Ik ben namelijk bang, dat die het internet niet meer opkunnen, omdat de Homeserver mijn router heeft ingesteld op vast IP. Hoe zit dat, wie kan mij wegwijs maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:39:
Ik heb nu 3 PC's in een thuis-netwerk met Vista & XP. Op een oude PC heb ik nu Windows Home server geïnstalleerd. Binnen het netwerk loopt alles prima via dynamisch IP en router. Als ik nu mijn Home server van buitenaf wil benaderen of als web-server wil gebruiken, moet ik blijkbaar voor de server een vast IP adres instellen op mijn router. Is dat zo? Als ik dat voor elkaar krijg, hoe zit het dan met mijn andere PC's die nu een dynamisch IP adres hebben. Ik ben namelijk bang, dat die het internet niet meer opkunnen, omdat de Homeserver mijn router heeft ingesteld op vast IP. Hoe zit dat, wie kan mij wegwijs maken?
Beste wat je kan doen is je vaste machine's
zoals een Routre, Printer en Servers een IP adress kan laten reseveren.

Hierdoor zal je NAT beter werken.
Ik heb mijn WHS een gereseveerd DHCP adress gegeven, net als mijn Printer en switches. + AP..

Je moet dus op je Router moeten aangeven dat het MAC adres van de WHS een vast IP nodig heeft B.v. 192.168.1.10

Ik lees hierboven veel problemen met corupte data.

De bedrijfs documenten van me pa staan op een whs systeem,

Ik maak wel extra back-ups.
Heb nog een extra losse schijf in die bak hangen Dus niet geconnect aan de WHS software, gewoon een lose disk.

Hier wordt elke nacht een kopie gemaakt van de user folders. staat nu ruim 100 Gig aan data op de disks. De Back-up schijf is 750 Gig. elke avond een Incremental Elke Zondag een Full Backup.

Ik kan nu tot 3 weken terug in de tijd. alle profiles zijn gestored op de WHS.
Ik heb nog nooit Corupte Data gehad..

De films die op de WHS staan worden na 3 weken of zo als iedereen ze heeft gezien verwijderd.. Ik maak er gretig gebruik van zeker aangezien dit de makelijkse en veiligste manier is om thuis alle bestanden centraal opgeslagen kan houden en back-ups van hebben. Daarnaast kan iedereen er mee werken. Zou me pa niet graag loslaten om me eigen 2003 bak :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe geef ik dat aan in mijn Edimax router. Krijgen dan al mijn PC's een vast IP adres? Ik dacht dat als mijn DHCP "enabled" staat, WHS bij het configureren voor externe toegang automatisch een IP adres reserveert, maar dan vast. En wat gebeurd er dan met de andere PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Een aantal vragen over WHS :
Hoe kan ik het invullen van wachtwoord uitschakelen als de WHServer opstrart? zodat hij onmiddelijk op de desktop komt?

Ik heb nu één schijf op m'n WHServer, als ik nog één toevoeg krijg ik dan een grotere D schijf? of blijven die appart en worden die enkel samengeplakt als men een backup maakt?

Ik heb nu 1desktop pc, een laptop en de WHServer. Nu lees ik m'n mails af en toe op de desktop en dan eens op de laptop. Bestaat er een soort programma waarmee ik de mails op de WHServer plaats, en zo vanaf de desktop of laptop kan lezen?

En dan de laatste vraag : als ik xvid of divx films stream via de WHS - delen van media aan -Shared Folders, deze spelen goed af op mijn Snazi Net DVD speler maar ik krijg geen ondertitels bij m'n film, iemand een oplossing? als ik een ander mediastream programma gebruik (mezzmo) krijg ik wel ondertitels, maar ik zou liever enkel het WHS systeem gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Elkristo78:

Over die D: schijf.. Er staat inmiddels genoeg info in dit draadje over hoe WHS werkt met meerdere schijven. Een aantal posts terug heb ik dat haarfijn uitgelegd. Even zoeken dus!

WHS is een media server, geen mail server. Er zijn mogelijkheiden om je mail dmv. bijv squirrelmail enzo te gebruiken, maar het overgrote deel wat WHS gebruikt ziet daar niets in. Kijk anders even op de forums van We Got Served hierover. Daar staan heel veel tutorials en wiki's.

Die laatste vraag begrijp ik niet. WHS heeft geen systeem want het is een server. Er hoeft geen monitor op en is niet bedoeld om daar direct films op af te spelen. Het mag wel natuurlijk, maar ik zie daar niet direct het voordeel in.

Als je films wil kijken die op je WHS staan doe dat via de shares, daar zijn ze voor. Koppel er een leuke Media Extender bij of een Xbox 1 met XBMC en je hebt een hele leuke media center om eens mee te rommelen. Daarbij sluit je die Extender of Xbox gewoon aan op je TV en kun je je films/muziek/foto's kijken vanuit de WHS.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
babyxl schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:42:
Elkristo78:

Die laatste vraag begrijp ik niet. WHS heeft geen systeem want het is een server. Er hoeft geen monitor op en is niet bedoeld om daar direct films op af te spelen. Het mag wel natuurlijk, maar ik zie daar niet direct het voordeel in.

Als je films wil kijken die op je WHS staan doe dat via de shares, daar zijn ze voor. Koppel er een leuke Media Extender bij of een Xbox 1 met XBMC en je hebt een hele leuke media center om eens mee te rommelen. Daarbij sluit je die Extender of Xbox gewoon aan op je TV en kun je je films/muziek/foto's kijken vanuit de WHS.
Wel dat ik doe ik, via een DVD speler met netwerkaansluiting bekijk ik films op tv die in de shares staan, dan heb je *.avi file en een *.srt file voor de ondertitel maar die lijkt WHS niet door te sturen.
Als ik een andere programma gebruik om films te streamen (mezzmo) krijg ik wel mooi de ondertitels, nu is m'n vraag hoe ik die ondertitels krijg bij WHS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Elkristo78 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:48:
[...]

Wel dat ik doe ik, via een DVD speler met netwerkaansluiting bekijk ik films op tv die in de shares staan, dan heb je *.avi file en een *.srt file voor de ondertitel maar die lijkt WHS niet door te sturen.
Als ik een andere programma gebruik om films te streamen (mezzmo) krijg ik wel mooi de ondertitels, nu is m'n vraag hoe ik die ondertitels krijg bij WHS
Kijk je direct in de shares? Of gaat het via upnp? In feite streamt de WHS ook volgens mij. En hij streamt niet de subs mee.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Goeie vraag Len! Daar zou ik nog wat aan toe willen voegen:

als je een share maakt op je gewone computer en daar een avi + srt bestand in trapt en die gaat kijken via je DVD speler, werkt het dan wel? En wat als je de upnp gebruikt ipv de directe shares?
(Er zitten verschillen in, wat precies weet ik niet, maar die zijn er wel).

Installeer eens VobSub op je WHS en kijk of dat helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door Cybergamer op 15-03-2008 16:41 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
ik heb de laatste K-lite codec pack geinstalleerd op de WHS server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51

Winkiller

De Mopperpot

Hier hebben jullie een link naar een artikel op AnandTech over het WHS data corruption probleem, enkele details over wat hun denken dat het probleem is

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Elkristo78 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:54:
ik heb de laatste K-lite codec pack geinstalleerd op de WHS server
Kun je even precies uitleggen wat het probleem is? Wat je doet en hoe je het doet? Ik begrijp dat je met een bepaald programma wel lukt, waar draai je die op? Werken de ondertitels ook op de WHS zelf? (Lijkt me wel, maar ik vraag het toch even). Wat je het type netwerk/dvd player die je hebt? hoe benader je je shares? (Via uPNP of gewoon via het (SMB) windows netwerk?

Kortom, ff je stappen en handelingen exact opschrijven.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Voor de mensen die lopen te klooien met Webguide heb ik een heel mooi alternatief: ORB 2.0

De tutorial hiervoor is vandaag live gegaan op de We Got Served site. Er zijn ook enkele Nederlanders actief op die site (Waaronder ik).

Ikzelf heb Webguide nooit goed werkend gekregen sinds de laatste gratis versie op WHS OEM. (De trial op RC1 werkte wel).

Daarbij vind ik Orb toch een heel stuk sneller en mooier! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Ik heb net Windows Media Services extra geinstalleerd die dat standaard niet worden en dan vraagtie om de disk labeled Service Pack 2... typisch...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
GeeBee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:02:
Ik heb net Windows Media Services extra geinstalleerd die dat standaard niet worden en dan vraagtie om de disk labeled Service Pack 2... typisch...
Dat zou dan je installatiecd/dvd moeten zijn, dat is een server 2003 met SP2 erin dacht ik? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Hoi hoi..

Heb WHS sinds een tijdje ook draaien en ben op zoek naar een ftp server add in..
bestaat dat er.. in dit topic vind ik niet percies wat ik zoek..

wil dus eigenlijk dat die strax ook toegankelijk is via ftp://mijnnaam.homeserver.com

Of kan dit ok op een bebaalde manier via IIS FTP?

[ Voor 1% gewijzigd door hugohugohugo op 22-03-2008 12:40 . Reden: typ foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik denk dat jij dit wel leuk vind: HFS - HTTP File Server

Op die manier heb je ook geen aparte ftp server nodig. Goeie suport en een vrij grote user-base en plugins en themes. HFS Live ziet er erg goed uit (theme).

Ik heb er zelf ook mee gespeeld, erg leuk en erg handig voor mensen die wat minder 'into' computers enzo zijn.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:14
Ik ben van plan om thuis WHS te gaan gebruiken.
Ik heb in mijn woonkamer een htpc staan met nu 2x500Gb aan muziek en films.
Nu heb ik het idee dat naarmate mijn media library groeit het laten zien van de album art steeds trager begint te worden.
Wordt dit straks een nog groter probleem als ik alles op WHS zet en het over mijn netwerk moet benaderen (10-100mbit)?
Iemand daar ervaring mee?

En kan ik tegen problemen aanlopen met deze setup:
mobo: asus m2avm-hdmi (zie geen server 2003 drivers voor de lan....)
Proc: AMD BE-2350
2x 1Gb intern
1x 500Gb main disk
1x 750Gb secundairy disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Een prima setje, rsvmark. Iemand op de WGS forums heeft ook zo'n bord en tot zover ik gelezen heb heeft hij er geen problemen mee. Zolang er XP drivers zijn voor je onderdelen is er geen man overboord met WHS.

Succes ermee!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

_PM

rsvmark schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:01:
...1x 500Gb main disk
1x 750Gb secundairy disk
Microsoft raad aan om de grootste schijf als primare schijf te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Waren er gisteren nog meer mensen op de Home Server avond in het Beeld & Geluid gebouw in Hilversum?

Ik vind het opzich wel intressant maar soms wel een rommeltje hoe het werd gepresenteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
_PM schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Microsoft raad aan om de grootste schijf als primare schijf te gebruiken
Ja heb ik inmiddels ook gelezen, gaan we dus ook maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik zie daar het nut niet van in. WHS doet er namelijk alles voor om deze schijf leeg te houden.

Moet je deze keuze maken voor een 80GB of 750 GB als primaire schijf dan is 750GB toch wel de logische lijkt maar tussen 500 GB of 750 GB maakt het niets uit. De primaire schijf wordt als buffer gebruikt bij het wegschrijven naar de shares. Er zijn weinig mensen die 500GB in keer weg willen schrijven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb gister thuis ook WHS maar eens geinstalleerd op m'n 2e pc. Alles een beetje ingesteld en een backup van mijn eigen pc laten maken. Toen de backup klaar was gaf WHS aan dat er een Disk Error was.... Heel wijselijk de Repair functie laten lopen maar deze bleef na 2uur dood leuk staan. Ik heb de pc toen maar een reboot gegeven en toen wist WHS mij te vertellen dat de schijf helemaal in orde was :?

1 ding ervaar ik wel als nadeel en dat is NOD Eset Smart Security. Als de Firewall van deze scanner aanstaat dan weet WHS geen verbinding te maken laat staan een backup uit te voeren. Uiteraard is dit op te lossen door de firewall uit te zetten, maar erg makkelijk is het niet.

Ik ga nog maar eens verder klooien met dit OS, echter ik verbaasde mij er wel over dat het op een Server 2003 kernel draait :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Zoals Athome al zei:

500 of 750 GB maakt idd niets uit, sterker nog. Ik zou gewoon die 500GB gebruiken!
Ikzelf heb "maar" 250GB en het werkt prima.. 212GB vrij..

CDAAbeltje:

Waarom heb je NOD op je server draaien? Dat is nergens voor nodig! Persoonlijk raad ik het zowiezo mensen af om desktop virusscanners te gebruiken op een server. Gebruik daar gewoon een server versie voor.

hoezo verbaasd of Kernel 2003? Lijkt mij juist de beste keuze. 2003 heeft zich bewezen, en is enorm stabiel.

[ Voor 12% gewijzigd door Cybergamer op 07-04-2008 11:13 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Avast heeft een niet al te dure virusscanner speciaal voor WHS. Deze biedt leuke functies. Zoals het vanuit de console op een andere PC (die aan staat uiteraard) de scanner laten starten. Ook zie je in 1 opslag hoe lang iedere licentie per PC geldig.

De Avast WHS virusscanner werkt ook gewoon samen met de gratis Home versie van Avast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 07:59
Is een virus scanner echt nodig voor je WHS. Ik heb nu geen virus scanner er op staan. We gebruiken het voornamelijk voor het delen van foto's, video's, muziek en het maken van backup's. Het lijk mij wat onwaarschijnlijk dat daarmee direct een virus op je WHS laad. Wat ik me ook afvraag is of een virus scanner je WHS niet heel erg vertraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Dat is een persoonlijke mening. Ikzelf heb geen virusscanner op mijn WHS, ik zie daar het nut ook niet van in omdat ik eigenlijk op alle werkstations een virusscanner heb draaien.
De software die op de WHS staat zal ik nooit opstarten op de WHS zelf en als ik het doe via een workstation dan krijg ik daar netjes een melding van van NOD32.

Op een NAS kun je ook geen virusscanner installeren, zo zie ik mijn WHS ook. als een uitgebreide NAS.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51

Winkiller

De Mopperpot

TimK1990 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:40:Wat ik me ook afvraag is of een virus scanner je WHS niet heel erg vertraagt?
Nee hoor, je stelt Avast voor WHS zo in dat hij alleen maar gaat scannen als je slaapt ;) van het resident staan van Avast op WHS heb je echt geen last, althans ik niet :)

Het "Storage Balancing" gebeuren vertraagd WHS meer, zeker als je aan het streamen bent via een XBox360 :X stotter de stotter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik begin steeds meer het idee te krijgen om een WHS server te bouwen voor mijn mail, squeezebox, backup, foto's en software en een aparte server/nas voor mijn films (DVD en HD). WHS heeft voor HD gewoon geen capaciteit. DVD wil nog wel maar ook dat begint met het voller worden van mijn harde schijven problemen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Athome schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:15:WHS heeft voor HD gewoon geen capaciteit.
WHS geen capaciteit? Wat heb je draaien dan? Een PIII 900 mHz op 512 MB vastgeknoopt aan een 10 mbit netwerk?

WHS doet het prima bij mij, ook met HD content.
DVD wil nog wel maar ook dat begint met het voller worden van mijn harde schijven problemen te geven.
Schijfje erbij prikken, dan is het probleem zo opgelost.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Nee, een BE2350 met 2Gig intern.

Het probleem is storage balancing. Deze zorgt er voor dat het afspelen van HD over netwerk niet goed gaat. En aangezien bij het minste of geringste dit al weer begint te lopen, loopt dit ongeveer 75%-90% van de dag.

Een harde schijf bijprikken? Ik heb de afgelopen 3 maand 2TB bij geprikt (nu 3 TB). Dat moet nog maar even wachten. Heb nog een kleine 75 gig vrij.

[ Voor 4% gewijzigd door Athome op 10-04-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Vreemd, ik heb hier zo'n slordige 2TB hangen op een x2 3600 met 1GB memory en ik merk er nix van.

Maar hopelijk fixen ze de storage balancing met de aankomende patch of powerpack 1 volgende maand.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
Ik zit er aan te denken om een whs machine aan te schaffen, alleen zit ik nog met een vraag. In september ga ik voor een aantal maanden naar Australie en ben van plan om via de whs mijn bestanden / foto's te downloaden / uploaden. Dit kan toch via een website en je hebt hier toch geen extra programma's voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Kan gewoon via de website van je WHS.. of evt. via hamachi. Wat je prettiger vind.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 22:54
Ik gebruik sinds 1 week ook WHS, ondanks de waarschuwingen die ik hier al gelezen heb ben ik het toch gaan proberen. En ja hoor, nu al heb ik last van corrupte files... Gelukkig heb ik alles zelf gebackupped, wat WHS is (nog?) niet betrouwbaar.

Mijn advies inzake WHS, gebruikt het want het is mooi spul, maar maar zelf backups buiten WHS.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

artbij schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:53:
Ik gebruik sinds 1 week ook WHS, ondanks de waarschuwingen die ik hier al gelezen heb ben ik het toch gaan proberen. En ja hoor, nu al heb ik last van corrupte files... Gelukkig heb ik alles zelf gebackupped, wat WHS is (nog?) niet betrouwbaar.

Mijn advies inzake WHS, gebruikt het want het is mooi spul, maar maar zelf backups buiten WHS.
Wanneer kreeg je deze corrupte files? Ik heb het systeem al een paar maanden in gebruik en heb er nooit last van gehad. Gewoon altijd via de shares er spullen opzetten. En het systeem alleen voor WHS gebruiken. (dus geen andere services erop zetten enz.)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik gebruik WHS al tijden, en heb eigenlijk nooit last gehad van corrupte files.

Een keer meegemaakt met uTorrent door tijdelijke bestanden naar \server\shares\download\temp te laten schrijven. Dat doe ik dus nu niet meer.

En voor de rest bewerk ik mijn data niet direct op de shares van WHS, maar kopieer ik eerst het bestand naar de vista desktop, bewerk ik het, en dan weer terug.

Voor het moment heb ik al me shares op slot staan (read only), behalve public, en dat gaat prima voor nu.

Daarbij komt dit probleem alleen voor op MULTI-DRIVE SYSTEMS!! als je maar een harddisk heb zul je hier geen last van hebben! (Sommige mensen hebben hier ook geen last van omdat ze maar 1 HD gebruiken).

als het goed is over een paar weken de patch! met Power Pack 1 erbij!

[ Voor 22% gewijzigd door Cybergamer op 18-04-2008 00:59 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik heb een externe disk aangesloten op mijn WHS en heb lokaal op de server bestanden gecopieerd van g:\ naar \\WHS\Share. Nu ik dit hele topic doorgelezen heb zie ik dat het misschien niet zo slim is geweest omdat hij onderhuids toch gewoon naar d:\ copieerd. Ik moet zeggen dat het wel vreemd is dat dit niet werkt. Zo zou je dus nooit data die lokaal op je server staat naar shares kunnen copieren?

Heb ook gelezen dat in dit topic veel mensen ook downloaden op de server met SABNZBD+, die schrijft ook weg naar lokaal, hoe doen jullie dat dan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb een extra schijf in mijn whs gehangen die niet gekoppeld is aan de pool van whs.
Hierop download ik, pak het uit en zet het dan in een keer goed op de shares.
Tot nu toe geen problemen.... maar ben er ook nog maar kort mee bezig!!
Verder heb ik nog geen duplicate aanstaan en gebruik nu nog maar 1 schijf van 500 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Hoe kopieer je dan? Van bv e:\downloads naar d:\share\software of naar \\WHS\software? En hoe doe je dat? Automatisch via je downloadtool of via de verkenner/dos-prompt?

[ Voor 32% gewijzigd door Artbij op 18-04-2008 09:47 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
artbij schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:46:
Hoe kopieer je dan? Van bv e:\downloads naar d:\share\software of naar \\WHS\software? En hoe doe je dat? Automatisch via je downloadtool of via de verkenner/dos-prompt?
Ik open op mijn bureaublad de snelkoppeling naar shares of ga in Norton Commander via netwerkomgeving naar de desbetreffende share en kopieer dan alles! Dus dat is in jouw bericht optie 2 denk ik!

Ik doe dus niets automatisch. Ik pak uit, zet precies in de map wat ik erin wil hebben en kopieer dan naar de share.

[ Voor 15% gewijzigd door rsvmark op 18-04-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezeedijk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:17
Ik heb net een WHS systeempje besteld die ik hopelijk volgende week binnen krijg. Nu lees ik alleen net dat de WHS Connector geen 64 bit Vista ondersteund, maar dat er wel een workaround is om het in iedergeval aan de praat te krijgen.

Wat ik heb begrepen is dat je bijna alles doet via die Connector, dus kun je zonder deze tool nog wel fatsoenlijke backups maken? Ik bedoel dan gewoon manual?

Beetje jammer dat dan je nieuwe "Backup systeem" ineens niets meer is dan een dure NAS, maar goed... Zijn hier meer mensen die draaien onder 64-bit en misschien wat tips/ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
rsvmark schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:45:
[...]

Ik open op mijn bureaublad de snelkoppeling naar shares of ga in Norton Commander via netwerkomgeving naar de desbetreffende share en kopieer dan alles! Dus dat is in jouw bericht optie 2 denk ik!

Ik doe dus niets automatisch. Ik pak uit, zet precies in de map wat ik erin wil hebben en kopieer dan naar de share.
Zo heb ik het ook gedaan met de files die nu corrupt zijn, via Total Commander naar \\server\share gecopieerd. Nu zijn ze dus corrupt.

Erg apart dit.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ipv dat je D:\shares gebruikt, gebruik je gewoon de share: \\WHS\Shares\

Als bestanden al corrupt zijn dan kun je ze wel kopieren, maar blijven ze corrupt. Ik raad mensen sterk aan ALLEEN windows explorer te gebruiken ipv 3rd party software totdat de corruption-fix released is.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met corrupt?
Is een dvd bv niet meer af te spelen of krijg je een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Bestand is dan vernaggelt.. Bijv een plaatje die het niet meer doet. of een Film die het niet meer doet omdat de data kapot is..

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
Ik ben al even aan het orienteren voor een WHS systeem. De Fujitsu-Siemens Scaleo 1500 of 1900 leken me erg interessant, gezien het geluid en de hoeveelheid harde schijven die je er in kwijt kunt. Wat me er aan tegenvalt is het gebruik van de Celeron processor, die toch voor extra Watts zorgt ten opzichte van een VIA CPU. Vandaag zag ik bij Dollarshops een nieuwe systeemlijn, waaronder deze http://www.dollarshops.eu...h/26_323/products_id/3853 Een volledig systeempje gebaseerd op de VIA 1.5Ghz cpu. In de system requirements voor WHS vind ik terug dat de minimale specs een P4 1.7 is. Ik lees her en der dat mensen WHS op een p3 systeem installeren. Heeft iemand ervaring met WHS op een via systeem?

Het aantal SATA ports valt wat tegen, maar voor de PCI-e bus zijn redelijk goedkoop via ebay sata2 kaartjes te koop en in het overblijvende PCI slot kan dan een Gigabit netwerkkaartje. Of zie ik misschien iets over het hoofd?

Ik realiseer me dat de vragen over hardware gaan, maar de system requirements zijn echt software. Toch? (-:

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Hans C schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:47:
Ik ben al even aan het orienteren voor een WHS systeem. De Fujitsu-Siemens Scaleo 1500 of 1900 leken me erg interessant, gezien het geluid en de hoeveelheid harde schijven die je er in kwijt kunt. Wat me er aan tegenvalt is het gebruik van de Celeron processor, die toch voor extra Watts zorgt ten opzichte van een VIA CPU. Vandaag zag ik bij Dollarshops een nieuwe systeemlijn, waaronder deze http://www.dollarshops.eu...h/26_323/products_id/3853 Een volledig systeempje gebaseerd op de VIA 1.5Ghz cpu. In de system requirements voor WHS vind ik terug dat de minimale specs een P4 1.7 is. Ik lees her en der dat mensen WHS op een p3 systeem installeren. Heeft iemand ervaring met WHS op een via systeem?
Ik denk opzich dat het wel zou werken, stel je vraag anders even op WeGotServed. Een erg actieve comunity site over WHS. Daar weten ze zeker hoe of wat.
Het aantal SATA ports valt wat tegen, maar voor de PCI-e bus zijn redelijk goedkoop via ebay sata2 kaartjes te koop en in het overblijvende PCI slot kan dan een Gigabit netwerkkaartje. Of zie ik misschien iets over het hoofd?
Nee hoor, zie je prima. Zo'n SATA kaartje is ook voor een hele leuke prijs te koop bij computerland, en gezien de verzendkosten die je bespaard zelfs goedkoper misschien?
Ik realiseer me dat de vragen over hardware gaan, maar de system requirements zijn echt software. Toch? (-:
Nou, nee, System requirements zijn gemixt, zowel hardware én software. (Als je kijkt naar bijv. wat een game nodig heeft gaat dat zowel voor software als voor hardware op).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
Dank voor de reactie, ik ga me even inschrijven bij WGS.

Dat kaartje bij Computerland zal deze zijn: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00264752 voor € 19,95 exclusief verzendkosten. Betreft een SATA I model. Op Ebay zijn pci-e kaartjes te krijgen, SATA II met E-sata en kabels voor € 17 thuisbezorgd. Als je 2 a 3 weken geduld hebt (HongKong) dan is dat een prima optie. Ik bestel er geregeld en is één keertje fout gegaan. Toen via Paypal keurig geld teruggekregen.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een vervanger van mijn 250gb WD Netcenter NAS.
WHS is naast een FreeBSD/Linux DIY NAS een optie.

Nu zijn mijn eisen aan de vervanger de volgende:
Stuk betere performance als de 7 a 8MB/s van mijn huidige NAS, zat meer aan 35 tot 60MB/s te denken.
Raid 1 of 5 om een defecte schijf te kunnen opvangen (ik weet dat WHS dat anders oplost)
2TB storage, uitbreidbaar en bij voorkeur hotswapable.
De mogelijkheid om services te draaien: http, nzb web interface, DNLA mediaserver
Een makkelijk te gebruiken backup mechanisme voor 2 pc's en 2 laptops (met XP of Vista).

Nu vraag ik me dus af of WHS iets voor mij is? De nadelen die ik zie zijn de datacorruptie bug en ik zou graag een hardware RAID oplossing gebruiken en of WHS en hardware RAID goed samengaan kan ik nog niet echt beoordelen.

Het grote voordeel wat ik aan WHS zie is het plug en play achtige idee. Een FreeBSD NAS krijg ik qua kennis prima aan gang, maar je hebt er vaak een stuk meer werk aan.

[ Voor 9% gewijzigd door SiErRa op 20-04-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Klinkt goed, Hans C!

Ikzelf heb 2 Sata kaartjes van computerland erin hangen en werken prima op WHS. Ik zie je op WGS! :)

Siera:
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een vervanger van mijn 250gb WD Netcenter NAS.
WHS is naast een FreeBSD/Linux DIY NAS een optie.

Nu zijn mijn eisen aan de vervanger de volgende:
Stuk betere performance als de 7 a 8MB/s van mijn huidige NAS, zat meer aan 35 tot 60MB/s te denken.
Raid 1 of 5 om een defecte schijf te kunnen opvangen (ik weet dat WHS dat anders oplost)
2TB storage, uitbreidbaar en bij voorkeur hotswapable.
De mogelijkheid om services te draaien: http, nzb web interface, DNLA mediaserver
Ik kan je RAID1 aanraden op de systeem harddisk, dat heb ik zelf ook. De rest gewoon "los" aangezien WHS zelf folders dupliceert (kan je aangeven in de console) is RAID voor de rest niet nodig, en is minstens zo veilig. SATA is standaard al hotswappable, maar ik zou wel ff kijken naar de specs voordat je een moederbord koopt.
Een makkelijk te gebruiken backup mechanisme voor 2 pc's en 2 laptops (met XP of Vista).
WHS heeft een backup functie standaard ingebouwd voor tot 10 computers in een netwerk, simpel, snel, automatisch en erg effectief!
Nu vraag ik me dus af of WHS iets voor mij is? De nadelen die ik zie zijn de datacorruptie bug en ik zou graag een hardware RAID oplossing gebruiken en of WHS en hardware RAID goed samengaan kan ik nog niet echt beoordelen.
Het klinkt ernaar dat jij WHS heel goed kan gebruiken!

Die bug wordt binnen enkele weken (ik geloof dat de eerste beta patch deze maand uitkomt) opgelost worden. Als je je files in de shares niet direct aanpast is er niets aan de hand (eg. een word document direct op de WHS shared editen ed.)

Ik heb mijn shares op het moment Read Only staan (behalve de public directory) en geen centje pijn gehad.
Het grote voordeel wat ik aan WHS zie is het plug en play achtige idee. Een FreeBSD NAS krijg ik qua kennis prima aan gang, maar je hebt er vaak een stuk meer werk aan.
Dat klopt, ik heb zelf enige tijd Gentoo Linux gebruikt als NAS, maar sinds ik WHS heb wil ik echt niet meer terug. Het is zo makkelijk in te stellen, en als er iets fout gaat, zo makkelijk opnieuw te instaleren zonder dat je data kwijt raakt! (alle shares worden nl. naar de schijven in de "pool" verplaatst).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel was een tevreden gebruiken voor enkele maanden nu. En omdat alles zo goed bleek te werken was ik vandaag mijn voorbereidingen aan het treffen om hd's te upgraden naar terra schijven.Dus uit voorzorg even de belangrijkste data opslagen op externe hd’s. En wat blijkt een hoop files kunnen niet gekopieerd worden. Wel vreemd want van op de whs server kan ik alles nog wel gebruiken.
Het gaat van documenten tot mp3's en zelfs enkele rar files.

Daarom ben ik nu sterk aan het twijfelen of ik toch beter de Windows server 2008 eens niet zou proberen. Het zal inderdaad wel moeilijker zijn om alles aan de praat te krijgen maar dat zal wel lukken met wat opzoek werk. Het enige is wel dat ik nog steeds een media server wil hebben waar ik dan nog altijd muziek, foto en film bestanden wil van streamen naar ps3, en andere pc’s!
En wat het backuppen van clients betreft dat kan met externe software ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Vreemde boel ja... Ik heb dat zelf ook een keer gehad.

Wat je evt. kan doen zijn die schijven op je werkstation aansluiten en dan evt. de bestanden kopieren naar je WHS. De schijven zijn prima los te mounten nl.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op maandag 21 april 2008 @ 02:59:
Vreemde boel ja... Ik heb dat zelf ook een keer gehad.

Wat je evt. kan doen zijn die schijven op je werkstation aansluiten en dan evt. de bestanden kopieren naar je WHS. De schijven zijn prima los te mounten nl.
Dus als ik de schijven afkoppel in whs en ze dan verwijder uit de pc dan blijft de data bestaan?
Zou idd wel handig zijn.Maar ik onder vind nog wel enkele zaken in whs dat me eigenlijk niet aan staan. Zoals de prestatie die erg naar beneden gehaald word door die drive extender. De data word na op de server gezet te zijn versast naar andere schijven ( zelfs zonder bestand duplicatie ) waardoor whs altijd balancing storage weer geeft.En er dus altijd disk activiteit is. Netwerk prestatie naar/van de whs is ook niet al te denderend. Zo haal ik nu via gb netwerk max 35mb/sec
Terwel anders de prestatie rond de 75 a 80 mb/sec lag. Microsoft heeft dus toch nog wel wat werk aan de winkel om alles degelijk te doen werken.Misschien gaat het allemaal beteren met het power pack dat er gaat aan komen, wie zal het nu zeggen hè! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
hehehe! Ik moet toegeven dat de prestatie beter mag ja. Maar ik verwacht dat na de corruptie bugfix of met PP1 wel enige verbeteringen gaan komen voor DE.

Ik heb niet zo'n last van de "langzame" transfers, maar dat komt omdat ik allen SATA drives heb. Met de RC had ik er ook last van, maar dat kwam omdat ik een vrij trage IDE schijf had als systeemschijf.

Wat betreft die schijven, die kun je prima onder je Vista/XP bak aansluiten en aanspreken ja. Een zeer fijne bijkomstigheid, niet? :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Hans C schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:47:

Ik draai hier op een p3-733 en dat werkt voor Backups en shares prima, voor de rest doe ik (nog) geen ingewikkelde dingen.

Wat ik me afvraag: Gebruikt iemand zijn WHSpc al om programmas op te nemen? dus door een TV kaart toe te voegen? Ik zat te denken aan een wintv-pvr 150 met hardware MPEG encoder. De eisen van deze kaart voor opnemen is een p3-500.

De enige add-in die ik op dit gebied tegenkom is sagetv (www.sagetv.com). Hier wordt genoemd dat een p3-600 genoeg is bij hardware encoding in windows, maar dan gaat het niet over Home Server.

Dus heeft iemand ervaring met Sage-tv addin in home Server? En wat zijn de ervaringen op een wat langzamer systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik geloof at er diverse mensen op het WGS forum dit hebben, of er mee bezig zijn.

Kijk daar eens rond @ http://www.wegotserved.co.uk/forums

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Misschien kijk ik strak overheen, maar ik zie in het "media sharing en streaming" forum niets relevants en in het sagetv forum zijn niet meer dan 20 replys te vinden.

Ik ga overigens de files op mn tv afspelen met een xbox

[ Voor 37% gewijzigd door arjandijk162 op 21-04-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:11
arjandijk162 schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:33:
[...]

Wat ik me afvraag: Gebruikt iemand zijn WHSpc al om programmas op te nemen? dus door een TV kaart toe te voegen? Ik zat te denken aan een wintv-pvr 150 met hardware MPEG encoder. De eisen van deze kaart voor opnemen is een p3-500.

De enige add-in die ik op dit gebied tegenkom is sagetv (www.sagetv.com). Hier wordt genoemd dat een p3-600 genoeg is bij hardware encoding in windows, maar dan gaat het niet over Home Server.

Dus heeft iemand ervaring met Sage-tv addin in home Server? En wat zijn de ervaringen op een wat langzamer systeem?
Ik ben mezelf hier ook op aan het orienteren, maar ik zit te denken aan de TV-server van MediaPortal in combinatie met m'n floppyDTV-C, zodat ik kan streamen naar m'n htpc, maar ook naar de andere pc's in huis.

Er zijn al mensen met een dergelijke werkende configuratie

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ja dat mediaportal spul ziet er ook wel lief uit. Streamen naar alle pc's kan ik al met WHS.

Ik zit zelf met het idee om een HTPC te maken met MediaPortal of Vista.. Maar ik kwam laatst ook een leuke speler tegen: Popcorn Hour. Heeft iemand daar ervaring mee?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Dank voor de links GeeBee. Ik ga me daar zeker even in storten vanavond!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:32:
hehehe! Ik moet toegeven dat de prestatie beter mag ja. Maar ik verwacht dat na de corruptie bugfix of met PP1 wel enige verbeteringen gaan komen voor DE.

Ik heb niet zo'n last van de "langzame" transfers, maar dat komt omdat ik allen SATA drives heb. Met de RC had ik er ook last van, maar dat kwam omdat ik een vrij trage IDE schijf had als systeemschijf.

Wat betreft die schijven, die kun je prima onder je Vista/XP bak aansluiten en aanspreken ja. Een zeer fijne bijkomstigheid, niet? :P
Dat is het juist, ik heb allemaal sata II schijven steken. De specs van de hardware zijn ook allemaal meer dan vereist door ms. ASUS PW5 Premium, 1 gig ram geheugen, 4 x sata II 300 gig, 1x 1 terra F1, gb netwerk kaart, gb switch enz….. Bekabeling is Cat 5+ dus.
Dus prestatie zou wel degelijk mogen zijn, maar zoals je al aanhaalde ligt het probleem bij whs zelf. Die Pool verdeling is belachelijk vind ik.Begrijp niet goed waarom alle data nog eens moet versast worden naar andere schijven. En zeker niet als je niet voor alles file duplication gebruikt. Enkel foto en persoonlijke bestanden hebben dit aan staan.
Normaal zou ik een snelheid over het netwerk moeten halen van 80 mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
babyxl schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 01:23:
Ja dat mediaportal spul ziet er ook wel lief uit. Streamen naar alle pc's kan ik al met WHS.

Ik zit zelf met het idee om een HTPC te maken met MediaPortal of Vista.. Maar ik kwam laatst ook een leuke speler tegen: Popcorn Hour. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb die speler van Popcornhour sinds een paar weken, nog niet veel gebruikt met WHS maar werkt verder prima. Kan een shared WHS folder (die open staat voor lezen op mijn netwerk) gewoon mappen en de bestanden erin spelen. Nog geen HD of ISO gestreamd trouwens.
Was laatst wel flink wat bestanden aan het verplaatsen op de server en toen werkte het streamen niet , blijkbaar kon mijn server het niet aan. Misschien dat wat meer geheugen (heb nu 1Gb) en een sneller CPU (Celeron) zou helpen om dat gelijktijdig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
troftnom schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:55:
Ik heb die speler van Popcornhour sinds een paar weken, nog niet veel gebruikt met WHS maar werkt verder prima. Kan een shared WHS folder (die open staat voor lezen op mijn netwerk) gewoon mappen en de bestanden erin spelen. Nog geen HD of ISO gestreamd trouwens.
Was laatst wel flink wat bestanden aan het verplaatsen op de server en toen werkte het streamen niet , blijkbaar kon mijn server het niet aan. Misschien dat wat meer geheugen (heb nu 1Gb) en een sneller CPU (Celeron) zou helpen om dat gelijktijdig te doen.
Klinkt goed! Zou je eens HD, ISO's kunnen uitproberen hoe dat gaat? Hoe zit het met (multi-)archives? (zoals zip, rar, 001, ed.)? Mijn xbox kan die nl. ook afspelen, maar dat is niet echt een vereiste.

Enne, 1GB is zat.. Maar ik zou je CPU eens vervangen met een simpele dual-core, dat helpt goed! (Ikzelf heb een AMD x2 3600 en dat ding is bijna niet op 100% te krijgen!).

Snif: ja er zijn meerdere die dat probleem hebben (ikzelf ook, maar probeer me daar niet echt aan te storen). Hopelijk komt dat goed met de corruptie fix (van hetgeen wat ik begrepen heb is dat een complete re-write, laten we hopen dat ze dat ook meteen aanpakken).

[ Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 22-04-2008 16:10 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Heeft iemand al een ETA van servicepack 1? Ik lees nl erg verschillende tegenstrijdige berichten over de datum.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:55:
[...]

Heeft niks met je hardware te maken . Heb hier de test gedaan !
Als je veel data op de server zet dan zal het streamen zeer slecht gaan om de simpele reden omdat dan whs alles aan het verdelen is over de schijven in de pool ( balancing storage ) Eens dat alles ter in orde is dan heb je de volledige snelheid terug voor te streamen.

Als ik een externe hd van 200 gig op de server heb gepompt dan haal ik nog snelheden van 5mb/sec (read) en 1 a 2 (write).
Als alles gebalanseerd is haal ik over mijn netwerk tussen de 70 a 80 mb/sec (read/write )
Dus zit hem dus hoe whs om gaat met de bestanden in de pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
artbij schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:55:
Heeft iemand al een ETA van servicepack 1? Ik lees nl erg verschillende tegenstrijdige berichten over de datum.
in Mei komt een public beta.

bron: http://blogs.technet.com/...-server-power-pack-1.aspx

cybergamers.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste