Om deze reden heb ik een 4 schijfs NAS device in mijn netwerk gehangen. Hier ga ik mijn 500 films op zetten. WHS houdt niet van al die films (DVD en HD)Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:39:
[...]
Heeft niks met je hardware te maken . Heb hier de test gedaan !
Als je veel data op de server zet dan zal het streamen zeer slecht gaan om de simpele reden omdat dan whs alles aan het verdelen is over de schijven in de pool ( balancing storage ) Eens dat alles ter in orde is dan heb je de volledige snelheid terug voor te streamen.
Als ik een externe hd van 200 gig op de server heb gepompt dan haal ik nog snelheden van 5mb/sec (read) en 1 a 2 (write).
Als alles gebalanseerd is haal ik over mijn netwerk tussen de 70 a 80 mb/sec (read/write )
Dus zit hem dus hoe whs om gaat met de bestanden in de pool.
Ik heb sinds vandaag mijn windows home server ingericht om deze te gaan gebruiken in combinatie met mijn Vista media center...
Echter heb ik het probleem dat ik niet bij de shares kan vanaf een client computer. Ik krijg de melding dat ik niet de juiste machtigingen heb. Terweil ik toch echt rechten heb op de map...
Iemand enig idee? Misschien is het een kleinigheidje maar kijk ik er volledig overheen
Echter heb ik het probleem dat ik niet bij de shares kan vanaf een client computer. Ik krijg de melding dat ik niet de juiste machtigingen heb. Terweil ik toch echt rechten heb op de map...
Iemand enig idee? Misschien is het een kleinigheidje maar kijk ik er volledig overheen
Zet het gast account aan in WHS en als het goed is zou alles moeten werken.xceqte schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:15:
Ik heb sinds vandaag mijn windows home server ingericht om deze te gaan gebruiken in combinatie met mijn Vista media center...
Dat is toch eigenlijk niet de oplossing voor het probleem.
De username waarmee je aanmeldt op de Media Center moet ook in WHS bekend zijn met daarbij de behorende mappen en rechten. Volgens mij moet de WHS connector software ook geinstalleerd zijn op de client, alleen weet ik dit niet zeker.
De username waarmee je aanmeldt op de Media Center moet ook in WHS bekend zijn met daarbij de behorende mappen en rechten. Volgens mij moet de WHS connector software ook geinstalleerd zijn op de client, alleen weet ik dit niet zeker.
Nee dat hoeft niet. Dat is alleen nodig als je ook backups wil maken van de media center. Of evt. toegang wil hebben om de server te beheren.Athome schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:18:
Dat is toch eigenlijk niet de oplossing voor het probleem.
Daarbij, als het gast account aanstaat maakt het niet uit of die gebruiker niet bekend is bij WHS.
[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 27-04-2008 18:33 ]
Hmm gast account staat aan op de public map, alle rechten zijn goed toegewezen aan diverse mappen, connector software heb ik nog niet geinstalleerd op de client... Normaal is delen van mappen totaal geen probleem maar wat "Gebruikersvriendelijk" zou MOETEN zijn krjig ik niet eens een map delen voor elkaar... Zelfs bij 2003 server is het een eitje 
ps. Alvast bedankt voor alle nuttige tips!
We sleutelen vrolijk door!
ps. Alvast bedankt voor alle nuttige tips!
Je zou even kunnen rondkijken op de forums van WeGotServed. Ik heb daar nog wel eens die vragen (en oplossingen) voorbij zien komen.
Maar tot zover ik weet is het gast account aanzetten (en die gast account read access geven op de folders die je wil delen ervoor) voldoende. Dit kun je gewoon doen via de console.
EDIT: Even de link opgezocht voor je op je op weg te helpen.
Maar tot zover ik weet is het gast account aanzetten (en die gast account read access geven op de folders die je wil delen ervoor) voldoende. Dit kun je gewoon doen via de console.
EDIT: Even de link opgezocht voor je op je op weg te helpen.
[ Voor 23% gewijzigd door Cybergamer op 28-04-2008 16:38 ]
Probleem blijkt dus in de client te zitten
echt vreemd is gewoon xp pro maar wil gewoon niet naar de shares... Alle andere clients doen het wel! Mooie link in ieder geval babyxl! Zeker nuttig! Nu nog voor een oplossing proberen te zorgen dat windows zich automatisch aanmeld bij de netwerkdrive... (Zonder iets in de richting van "net use")

Ja idd, die indruk had ik ook al. Op het moment ben ik druk bezig met een andere wiki voor WHS. Als die klaar is zal ik zelf eens kijken hoe dat in elkaar steekt en er vervolgens proberen een how-to/wiki voor maken op WGS.
Even een vraagje, zou ORB niet makkelijker zijn voor je? Die heeft nl. ook volledige Upnp aan boord.
Je hoeft het programma zelf niet te gebruiken, maar het lijkt me handig om daar de upnp functies van te "lenen".
http://www.wegotserved.co...nstalling_Orb_On_Your_WHS
Of benader ik de boel nu verkeerd?
Even een vraagje, zou ORB niet makkelijker zijn voor je? Die heeft nl. ook volledige Upnp aan boord.
Je hoeft het programma zelf niet te gebruiken, maar het lijkt me handig om daar de upnp functies van te "lenen".
http://www.wegotserved.co...nstalling_Orb_On_Your_WHS
Of benader ik de boel nu verkeerd?
Verwijderd
Zal mijn ervaring ook maar even delen. Wilde van de week even wat file's backuppen naar de WHS vanaf een NAS via de router. Op een gegeven moment kreeg ik een .sys foutmelding omtrend 1 winrar file. Het was even schrikken omdat de primary schijf in cricital schoot. Je krijgt automatisch de optie om de schijf te repairen. Men zegt dat dit enkele minuten duurt. Er stond bij mij al reeds 1.6 Terrabyte aan gegevens op dus dat oplossen duurde uren. Persoonlijk denk ik dat hoe meer data er op staat hoe langer een systeem recovered.
Nu staat de server al een week op balancing discs en er komt maar geen einde aan, voorlopig. Heb voorlopig maar even de internet accounts disabled om interruptie te voorkomen. Even wat gezocht op internet, waaronder Microsoft, WGS en wat andere ervaringen. De conclusie die ik er uit trok van andere hun ervaringen is dat het wel ruim een week kan duren voordat alles weer gebalnced is. Tevens zijn andere data streamen behalve NTFS een gevaar in de zin van dat het corrupte files kan opleveren. Gebruik m'n server nu al een half jaar en had er nooit problemen mee, totdat ik wat files op de server wilde zetten met mijn NAS,
Ik denk dan ook dat veel client schijven voor de problematiek zorgen, daar waar ik voorheen alles vanaf Vista alleen maar deed. Zie ik andere gebruikers hun ervaringen dan zie ik dat regelamtig de revue passeren.
Dus wees slim en alles wat je van een externe harde schijf of netwerk schijf wil zetten naar je WHS zet dat eerst op een client pc om daar vandaan vervolgens naar de WHS weg te schrijven. Een vriend van mij heeft dezelfde setup staan als mij en daar konden we, door het met dezelfde NAS schijf te doen het probleem reproduceren. Het is al gemeld bij MS maar ik vind dat MS veel te traag is met een oplossing, aangezien het imo helemaal niet mag voorkomen.
Wat links die ik gevonden had erover :
Data files that contain NTFS alternate data streams can be corrupted on a Windows Home Server-based computer
http://www.homeserverhack...-name-sys-is-failing.html
En dan te bedenken dat MS het heeft gebouwd op 2003 onder het mom van dat dat al een proven OS was en daarom niet 2008 heeft gebruikt. Maar goed, het zijn wel dingen waar je moe van word. Het kost mij een hoop tijd om weer normaal gebruik te kunnen maken van de server
Edit = http://blogs.technet.com/.../07/ntfs-compression.aspx
Nu staat de server al een week op balancing discs en er komt maar geen einde aan, voorlopig. Heb voorlopig maar even de internet accounts disabled om interruptie te voorkomen. Even wat gezocht op internet, waaronder Microsoft, WGS en wat andere ervaringen. De conclusie die ik er uit trok van andere hun ervaringen is dat het wel ruim een week kan duren voordat alles weer gebalnced is. Tevens zijn andere data streamen behalve NTFS een gevaar in de zin van dat het corrupte files kan opleveren. Gebruik m'n server nu al een half jaar en had er nooit problemen mee, totdat ik wat files op de server wilde zetten met mijn NAS,
Ik denk dan ook dat veel client schijven voor de problematiek zorgen, daar waar ik voorheen alles vanaf Vista alleen maar deed. Zie ik andere gebruikers hun ervaringen dan zie ik dat regelamtig de revue passeren.
Dus wees slim en alles wat je van een externe harde schijf of netwerk schijf wil zetten naar je WHS zet dat eerst op een client pc om daar vandaan vervolgens naar de WHS weg te schrijven. Een vriend van mij heeft dezelfde setup staan als mij en daar konden we, door het met dezelfde NAS schijf te doen het probleem reproduceren. Het is al gemeld bij MS maar ik vind dat MS veel te traag is met een oplossing, aangezien het imo helemaal niet mag voorkomen.
Wat links die ik gevonden had erover :
Data files that contain NTFS alternate data streams can be corrupted on a Windows Home Server-based computer
http://www.homeserverhack...-name-sys-is-failing.html
En dan te bedenken dat MS het heeft gebouwd op 2003 onder het mom van dat dat al een proven OS was en daarom niet 2008 heeft gebruikt. Maar goed, het zijn wel dingen waar je moe van word. Het kost mij een hoop tijd om weer normaal gebruik te kunnen maken van de server

Edit = http://blogs.technet.com/.../07/ntfs-compression.aspx
Zal mijn ervaring ook met jullie delen.
Heb het afgelopen week op een zelf gebouwd systeem geinstalleerd.
Het installeren ging snel en in 1 keer goed, geen foutmeldingen en geen problemen tegengekomen.
Na de installatie heb ik de server even geupdate en na het rebooten ben ik meteen aan de slag gegaan. Het was allemaal zo ontzettend simpel, Windows Home Server Connector op de client installeren en de Home Server begint meteen met backuppen. Geen moeilijkheden aan te vinden.
De eerste keer backuppen duurde wel even omdat de Windows Home Server de volledige PC gaat backuppen. De backups die daar op volgen zijn incremental backups, dus die gaan een stuk sneller.
Op dit moment heb ik mijn Windows Home Server via WiFi in mijn netwerk hangen, dit is niet helemaal ideaal omdat het backuppen langer duurt en een backup af en toe mislukt omdat de WiFi verbinding een keer wegvalt. Komende week ga ik mijn Windows Home Server dus verplaatsen naar de meterkast en via een netwerk kabel aansluiten.
Om even de geruchten die er rondgaan dat WiFi niet ondersteund wordt door Windows Home Server maar meteen de wereld uit te helpen: Het werkt wel, maar gaat allemaal een stuk trager...
Voor mijn situatie vind ik het een ideaal product, ik back-up er mijn laptop waar ik de admininstratie voor mijn bedrijf op doe, veel mee e-mail en internet mee en heb er daarnaast nog de laptop van mijn vriendin waar zij veel studie werk mee doet aan hangen. Mijn Windows Media Center PC heb ik er nog niet aan hangen, dit ga ik komende week testen.
Ik ben dus zeker tevreden over Windows Home Server en hoop zeker dat het zo stabiel en probleemloos blijft werken als het nu doet.
Heb het afgelopen week op een zelf gebouwd systeem geinstalleerd.
Het installeren ging snel en in 1 keer goed, geen foutmeldingen en geen problemen tegengekomen.
Na de installatie heb ik de server even geupdate en na het rebooten ben ik meteen aan de slag gegaan. Het was allemaal zo ontzettend simpel, Windows Home Server Connector op de client installeren en de Home Server begint meteen met backuppen. Geen moeilijkheden aan te vinden.
De eerste keer backuppen duurde wel even omdat de Windows Home Server de volledige PC gaat backuppen. De backups die daar op volgen zijn incremental backups, dus die gaan een stuk sneller.
Op dit moment heb ik mijn Windows Home Server via WiFi in mijn netwerk hangen, dit is niet helemaal ideaal omdat het backuppen langer duurt en een backup af en toe mislukt omdat de WiFi verbinding een keer wegvalt. Komende week ga ik mijn Windows Home Server dus verplaatsen naar de meterkast en via een netwerk kabel aansluiten.
Om even de geruchten die er rondgaan dat WiFi niet ondersteund wordt door Windows Home Server maar meteen de wereld uit te helpen: Het werkt wel, maar gaat allemaal een stuk trager...
Voor mijn situatie vind ik het een ideaal product, ik back-up er mijn laptop waar ik de admininstratie voor mijn bedrijf op doe, veel mee e-mail en internet mee en heb er daarnaast nog de laptop van mijn vriendin waar zij veel studie werk mee doet aan hangen. Mijn Windows Media Center PC heb ik er nog niet aan hangen, dit ga ik komende week testen.
Ik ben dus zeker tevreden over Windows Home Server en hoop zeker dat het zo stabiel en probleemloos blijft werken als het nu doet.
Ik heb gister ook een WHS zelfbouw gemaakt, installatie was nog een probleem ivm de onboard nvidia sata/raid controller. Ik kreeg een blue screen met iets van een nvstor.sys crash. Dit schijnt ook voor te komen met vista. Ik heb het opgelost door een minimaal systeem te maken ( 1 geheugen dimm, 1 sata hdd) en toen ging de installatie goed.
Ik heb wel een vraag over de data corruption bug. Ik heb 2 stuks 500gb wd greenpower schijven. Als ik de tweede schijf aansluit, maar niet toevoeg aan de drive extender pool, (dus gewoon een losse drive met een eigen drive letter) ben ik dan veilig voor de data corruption bug?
Ik heb wel een vraag over de data corruption bug. Ik heb 2 stuks 500gb wd greenpower schijven. Als ik de tweede schijf aansluit, maar niet toevoeg aan de drive extender pool, (dus gewoon een losse drive met een eigen drive letter) ben ik dan veilig voor de data corruption bug?
Na een paar maanden nu voor het eerst een restore moeten doen (mijn Asus R2H UMPC wilde niet meer na het installeren van Vista SP1). Met de originele restore CD lukte het booten niet, maar met de beta restore CD lukte het prima. Na een klein uurtje (trage harde schijf) was de UMPC weer prima bruikbaar. Erg tevreden over het backup/restore proces.
Als je hem niet toevoegd aan de pool (zo draai ik nu ook!) zou je er geen problemen mee moeten hebben!MP3-Junky schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:26:
Ik heb gister ook een WHS zelfbouw gemaakt, installatie was nog een probleem ivm de onboard nvidia sata/raid controller. Ik kreeg een blue screen met iets van een nvstor.sys crash. Dit schijnt ook voor te komen met vista. Ik heb het opgelost door een minimaal systeem te maken ( 1 geheugen dimm, 1 sata hdd) en toen ging de installatie goed.
Het (simpele) antwoord is: Ja.MP3-Junky schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:26:
Ik heb van de week mijn nieuwe WHS in elkaar gedraaid (de oude hardware heb ik verkocht) en dat ging ook praktisch in 1 keer goed. Een paar keer opnieuw installed omdat ik WHS aan het slipstreamen ben, en kijken hoe dat werkt zodat de volgende keer in 1 keer goed gaat.
Als er een volgende keer nodig is, want mijn sys/data schijf draait nu op RAID5 (in mijn vorige systeem was dat RAID1).
RAID werkt prima voor de sys/data schijf, er zijn ook mensen die het wagen om RAID te draaien met pool schijven, maar dat vind ik te link en te duur. Een systeem schijf in RAID heeft veel voordelen, de systeem schijf is altijd wel bezig, de extra bezigheden zoals kopieeren, verplaatsen e.d. gaat nu een stuk sneller en kost minder stress op het systeem zelf. Ik had eerst RAID1 en dan merkte ik het ook dat de sys/data schijf het nog wel eens moeilijk had. Nu met RAID5 gaat alles vloeiend.
Buiten de sys/data schijf gebruik ik ook een zog. temp folder in D:\ - gaat prima en de D schijf is er groot genoeg voor. Hier komen mijn tijdelijke bestanden van uTorrent/eMule/SABnzbd in, en als de download klaar is worden ze netjes in de \\server\downloads share geplaatst.
Ik had nog 3x 500GB in de pool staan in me oude server, maar een van die 500GB is defect gegaan. Echt een perfecte test die WHS in alle glorie heeft volstaan! De shares die gedupliceerd waren ben ik niet kwijt! Ik ben nog nooit zo blij geweest met een HD crash! De schijf is nu onderweg naar WD duitsland, dus die zie ik vanzelf wel weer opduiken.
Ook was het opnieuw activeren van WHS op mijn nieuwe hardware geen probleem!
Al met al een heel avontuur met WHS, en ik denk met de komst van PP1 dat het alleen maar beter gaat worden!
Je moet begrijpen, ik heb jaren lang een Gentoo linux server gehad (en daarvoor een Redhat distro), maar WHS is toch wel een van de beste servers die ik ooit gehad heb!
[ Voor 69% gewijzigd door Cybergamer op 17-05-2008 16:42 ]
Je gebruikt WHS als downloadserver. Als de downloads compleet zijn kopieer je ze naar \\server\downloads. Is deze bewerking ook niet gevoelig voor de data coruption bug. Daar ben ik namelijk niet zeker van. Voor de zekerheid gebruik daarom voor het downloaden (torrents, nieuwsgroepen) een aparte schijf welke niet toegevoegd is
Verwijderd
Wat ik tot dusver zelf heb ervaren en van andere gebruikers van het WHS forum komt data corruptie op 2 manieren voor. Als je data verhuisd van een andere schijf met een andere bestandsindeling, zoals bijvoorbeeld van een NAS server of als je teveel files in 1 keer overhuisd naar de server.Athome schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:09:
Je gebruikt WHS als downloadserver. Als de downloads compleet zijn kopieer je ze naar \\server\downloads. Is deze bewerking ook niet gevoelig voor de data coruption bug. Daar ben ik namelijk niet zeker van. Voor de zekerheid gebruik daarom voor het downloaden (torrents, nieuwsgroepen) een aparte schijf welke niet toegevoegd is
Ik denk in jouw geval dat je niet bang hoeft te zijn voor data corruptie
Wat ik zelf een beetje vermoed is dat de server nie teveel verschillend verkeer aan kan,meerdere pc's tegelijk back uppen en als 10 externe clients op je server tegelijk bezig zijn. Jammer alleen dat MS zolang de tijd neemt voor PP1 of voor fatsoenlijke tussentijdse updates.
Verder heb ik er net een Squeezebox Duet op geconfigureerd en dat loopt allemaal netjes om muziek via de installatie te streamen. Nu nog op zoek naar een degelijke video streamer dan kan al die fysieke data "weg"
Verwijderd
Wel ik ben ondertussen van een trial over geschakeld naar een retail oem versie en ik moet zeggen wat een verschil. Setup liep gesmeerd van een zelf gemaakte usb stick met drivers voorzien. Geen enkel probleem tegen gekomen en de drivers waren netjes geïnstalleerd. Na de installatie nog even de server voorzien van de nodige updates en rebooten. Dan enkele add-ins geïnstalleerd en geconfigureerd en men shares en account netjes in orde gebracht. Weer een reboot gedaan. Alles perfect, dan nog enkele zaken geïnstalleerd zoals men ftp server en de nodige zaken voor van de nieuwsgroepen te leechen en klaar was kees. Met de trial is het nooit zo gelukt!
Top klasse nu! Wat ik ook erg op merk is de netwerk verbinding is veel sneller. Zo haalde ik vroeger een 25 Mb/sec en nu is dit 80Mb/sec als ik van vista iets naar de server verplaats. De storage balancing gaat ook bangelijk snel. Na een 400 gig om te server te zetten ben ik gaan slapen en wilde de dag er op verder alles netjes gaan storen, tot de verbazing was de storage balancing al gedaan en dit nog wel een tijdje geleden! Blijkbaar is de oem versie veel beter dan de oudere trial ;-)
Heb hier trouwens wel 1 ding vernieuwd aan de hardware set-up als met het gebruik van de trial versie.
De sys drive is voorzien van een Samsung F1 terra hd en in de pool zitten nog eens 4 hd's van 300 gb. Bij de trial had ik 1 300 gig hd als sys en de rest in de pool. Maar de Samsung zorgt dus nu voor heel wat prestatie winst door de 32mb cache en de grote landing zone :-)
Het enige wat ik nu nog wil doen is een upgrade uit voeren van mijn geheugen . Heb nu 1 gig steken en wilde daar graag 2 x 2 gig insteken. Maar de grote vraag is kan WHS hier mee overweg?
Top klasse nu! Wat ik ook erg op merk is de netwerk verbinding is veel sneller. Zo haalde ik vroeger een 25 Mb/sec en nu is dit 80Mb/sec als ik van vista iets naar de server verplaats. De storage balancing gaat ook bangelijk snel. Na een 400 gig om te server te zetten ben ik gaan slapen en wilde de dag er op verder alles netjes gaan storen, tot de verbazing was de storage balancing al gedaan en dit nog wel een tijdje geleden! Blijkbaar is de oem versie veel beter dan de oudere trial ;-)
Heb hier trouwens wel 1 ding vernieuwd aan de hardware set-up als met het gebruik van de trial versie.
De sys drive is voorzien van een Samsung F1 terra hd en in de pool zitten nog eens 4 hd's van 300 gb. Bij de trial had ik 1 300 gig hd als sys en de rest in de pool. Maar de Samsung zorgt dus nu voor heel wat prestatie winst door de 32mb cache en de grote landing zone :-)
Het enige wat ik nu nog wil doen is een upgrade uit voeren van mijn geheugen . Heb nu 1 gig steken en wilde daar graag 2 x 2 gig insteken. Maar de grote vraag is kan WHS hier mee overweg?
WHS kan hiermee prima overweg bij mij ziet ie 3.99 gb en bij een maatje van me de volledige 4 gb.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:29:
[ Voor 65% gewijzigd door heerhugo op 19-05-2008 09:22 ]
Verwijderd
Bedankt voor de bevestiging en kan je ook even laten weten of je het echt merkt?Het geheugen staat nu erg goedkoop en vandaar de upgrade. Wil de twee repels van 512 er uit halen en 2 x2 gig er in steken.heerhugo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:21:
[...]
WHS kan hiermee prima overweg bij mij ziet ie 3.99 gb en bij een maatje van me de volledige 4 gb.
Ik merk het iig best wel had er eerst 2 gb in en nu dus 4 gb. Ik merk in alle dingen die WHS doet een verbetering.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:05:
[...]
Bedankt voor de bevestiging en kan je ook even laten weten of je het echt merkt?Het geheugen staat nu erg goedkoop en vandaar de upgrade. Wil de twee repels van 512 er uit halen en 2 x2 gig er in steken.
Hou er rekening mee dat WHS gebaseerd is op een 32 bit versie van Window 2003. Het OS zal niet de volledige 4GB kunnen aanspreken omdat 32 bit adressen tot ongeveer 3.5GB gelimiteerd is.
Maarja, who's counting
Het grootste verschil zit em tussen de upgrade van 512MB tot 2GB. Daar voel je echt prestatie winst bij, als je van 2GB naar 4GB gaat merk je het toch veel minder. Het mooie is wel dat je dan in principe zonder swapfile kan draaien volgens mij.
Maarja, who's counting
Verwijderd
Is het niet zo dat je de swap file moet aanpassen als je meer geheugen bij steekt ? Staat me voor dat ik dit ooit ergens eens heb gelezen . Indien dit klopt kan er iemand dan mij eens uitleggen hoe je dit doet bij WHS ?babyxl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:31:
Hou er rekening mee dat WHS gebaseerd is op een 32 bit versie van Window 2003. Het OS zal niet de volledige 4GB kunnen aanspreken omdat 32 bit adressen tot ongeveer 3.5GB gelimiteerd is.
Maarja, who's countingHet grootste verschil zit em tussen de upgrade van 512MB tot 2GB. Daar voel je echt prestatie winst bij, als je van 2GB naar 4GB gaat merk je het toch veel minder. Het mooie is wel dat je dan in principe zonder swapfile kan draaien volgens mij.
Goed nieuws voor degenen die:
Om deze te downloaden moet je je (zoals aangegeven door Microsoft) wel al eerder hebben aangemeld op de Microsoft Connect site. Hiervandaan kun je na inloggen ook de image downloaden. Vergeet niet voor Europa te kiezen (die gaat hier ruim vier keer zo snel met zo'n 400KB/s).
Nogmaals LET OP: het betreft hier wel een publieke beta-versie. Je zou dit echter wel kunnen zien als een RC-versie omdat er al een besloten beta is geweest voor MVP's, het is dus niet een van de eerste beta's en er zitten mogelijk minder fouten in dan in de huidige WHS.
- hun Windows Vista 64-bit (x64) computers willen back-uppen en/of
- last hebben van de datacorruptiebug en/of
- hun back-ups/shares willen kunnen back-uppen
Om deze te downloaden moet je je (zoals aangegeven door Microsoft) wel al eerder hebben aangemeld op de Microsoft Connect site. Hiervandaan kun je na inloggen ook de image downloaden. Vergeet niet voor Europa te kiezen (die gaat hier ruim vier keer zo snel met zo'n 400KB/s).
Nogmaals LET OP: het betreft hier wel een publieke beta-versie. Je zou dit echter wel kunnen zien als een RC-versie omdat er al een besloten beta is geweest voor MVP's, het is dus niet een van de eerste beta's en er zitten mogelijk minder fouten in dan in de huidige WHS.
[ Voor 4% gewijzigd door beesting op 22-05-2008 16:07 ]
Dear Dutch2007,
The Windows Home Server team is pleased to announce details of the public beta of Windows Home Server Power Pack 1. This public beta will include the fix for the data corruption bug described in Knowledge Base article #946676 as well as a host of other bug fixes and new capabilities. The Power Pack 1 download is planned to be available in early June and Beta participants are encouraged to sign up and begin preparing now.
Due to the nature of the shared folder data corruption bug (KB #946676) a broad beta test program with sufficient time for feedback is required. The timeline for a final release will depend on this feedback and testing, in order to deliver a fix of the highest quality. To meet our goals for the beta test we need the number of beta testers who are actively using and testing the Power Pack 1 beta to ramp up very quickly. Therefore we are asking beta testers to begin preparing in advance.
Below is a set of instructions to prepare a home server for testing the beta of Power Pack 1:
• Ensure you have a complete backup of all of your files. While internal testing so far indicates that we have fixed the data corruption bug in the beta release, the whole point of a beta test is to validate internal testing. This means there is a risk that our internal tests have not detected all issues. As a beta tester it is your responsibility to ensure that your data is backed up and protected before you install the beta.
• If you are setting up a new home server to run the beta on, download and install the "Windows Home Server RTM Evaluation Edition" from Microsoft Connect.
• Ensure that Windows Updates are enabled for your home server. Your home server must have all the latest updates from Windows Update installed before you install the beta Power Pack 1 update package.
o To turn on automatic updates:
Go to the Windows Home Server Console > Settings > General page.
Click On (recommended) in the Windows Update section.
Click Update Now to get the latest updates immediately
• Please turn on the Customer Experience Improvement for your home server. The information provided to the team through this program is invaluable in helping us understand how we are doing against our goals.
o To turn on Customer Experience Improvement:
If you agree to opt-in to this program, ensure the Help make Windows Home Server better in the Customer Experience Improvement section is enabled.
• Please ensure that you have a backup of all of your files and data. If your data set is large (the larger the better for testing purposes) this will take a while, so you might want to get started now!
Thank you very much for getting ready to beta test Power Pack 1. More details and installation instructions will be sent within the next 1-2 weeks.
Best wishes,
The Windows Home Server team
Receiving e-mail messages from programs in which you are a participant is a mandatory part of your participation on Microsoft Connect. You can end your participation in a program at any time by visiting Your Dashboard (http://connect.microsoft.com/dashboard/) page and choosing "End Your Participation" for that program. If you do not wish to receive non-program related e-mails from Microsoft Connect, change the contact preference you have set on Your Profile (http://connect.microsoft.com/profile.aspx). This is an unmonitored e-mail address, so do not reply to this message.
The Windows Home Server team is pleased to announce details of the public beta of Windows Home Server Power Pack 1. This public beta will include the fix for the data corruption bug described in Knowledge Base article #946676 as well as a host of other bug fixes and new capabilities. The Power Pack 1 download is planned to be available in early June and Beta participants are encouraged to sign up and begin preparing now.
Due to the nature of the shared folder data corruption bug (KB #946676) a broad beta test program with sufficient time for feedback is required. The timeline for a final release will depend on this feedback and testing, in order to deliver a fix of the highest quality. To meet our goals for the beta test we need the number of beta testers who are actively using and testing the Power Pack 1 beta to ramp up very quickly. Therefore we are asking beta testers to begin preparing in advance.
Below is a set of instructions to prepare a home server for testing the beta of Power Pack 1:
• Ensure you have a complete backup of all of your files. While internal testing so far indicates that we have fixed the data corruption bug in the beta release, the whole point of a beta test is to validate internal testing. This means there is a risk that our internal tests have not detected all issues. As a beta tester it is your responsibility to ensure that your data is backed up and protected before you install the beta.
• If you are setting up a new home server to run the beta on, download and install the "Windows Home Server RTM Evaluation Edition" from Microsoft Connect.
• Ensure that Windows Updates are enabled for your home server. Your home server must have all the latest updates from Windows Update installed before you install the beta Power Pack 1 update package.
o To turn on automatic updates:
Click On (recommended) in the Windows Update section.
Click Update Now to get the latest updates immediately
• Please turn on the Customer Experience Improvement for your home server. The information provided to the team through this program is invaluable in helping us understand how we are doing against our goals.
o To turn on Customer Experience Improvement:
If you agree to opt-in to this program, ensure the Help make Windows Home Server better in the Customer Experience Improvement section is enabled.
• Please ensure that you have a backup of all of your files and data. If your data set is large (the larger the better for testing purposes) this will take a while, so you might want to get started now!
Thank you very much for getting ready to beta test Power Pack 1. More details and installation instructions will be sent within the next 1-2 weeks.
Best wishes,
The Windows Home Server team
Receiving e-mail messages from programs in which you are a participant is a mandatory part of your participation on Microsoft Connect. You can end your participation in a program at any time by visiting Your Dashboard (http://connect.microsoft.com/dashboard/) page and choosing "End Your Participation" for that program. If you do not wish to receive non-program related e-mails from Microsoft Connect, change the contact preference you have set on Your Profile (http://connect.microsoft.com/profile.aspx). This is an unmonitored e-mail address, so do not reply to this message.
Ik zie nergens op de connect site waar ik hem los kan downloaden...beesting schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:04:
Goed nieuws voor degenen die:en geen bezwaar hebben tegen het draaien van een beta-versie van Windows Home Server. Zojuist zag ik namelijk dat Microsoft eindelijk (zoals beloofd) de publieke mei beta heeft vrijgegeven van Windows Home Server Power Pack 1!
- hun Windows Vista 64-bit (x64) computers willen back-uppen en/of
- last hebben van de datacorruptiebug en/of
- hun back-ups/shares willen kunnen back-uppen
[ Voor 8% gewijzigd door heerhugo op 22-05-2008 18:08 ]
Ben hem nog aan het downloaden, maar het is mij nu ook even onduidelijk of PP1 beta er al in zit of dat het een image is die je in staat stelt om later via Windows Update pas de echte PP1 beta binnen te krijgen. Zoals ik het nu lees, blijkt het laatste het geval te zijn, dus mijn excuses voor de verwarring. Op de WHS startpage van connect staat bij mij:heerhugo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:06:
[...]
Ik zie nergens op de connect site waar ik hem los kan downloaden...
Die laatste is wat ik nu kan downloaden blijkbaar waarbij ik gok dat de rest dan via Windows Update gaat.Welcome to the Windows Home Server site on Microsoft Connect
Congratulations! You have successfully signed up for the public beta of Windows Home Server Power Pack 1.
Below is a set of instructions to prepare a home server for testing the beta of Power Pack 1:[...]
- Ensure you have a complete backup of all of your files. While internal testing so far indicates that we have fixed the data corruption bug in the beta release, the whole point of a beta test is to validate internal testing. This means there is a risk that our internal tests have not detected all issues. As a beta tester it is your responsibility to ensure that your data is backed up and protected before you install the beta.
- If you are setting up a new home server to run the beta on, download and install the "Windows Home Server RTM Evaluation Edition" from Microsoft Connect.
Niet echt, automatisch is goed genoeg.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:12:
[...]
Is het niet zo dat je de swap file moet aanpassen als je meer geheugen bij steekt ? Staat me voor dat ik dit ooit ergens eens heb gelezen . Indien dit klopt kan er iemand dan mij eens uitleggen hoe je dit doet bij WHS ?
als je dit al wilt doen, je kan dit gewoon doen zoals je ook in xp/2003 doet
Is hier ook iemand die met TrueImage 11 images wegschrijft naar zijn Homeserver?
Mijn Homeserver draait erg stabiel en heeft geen problemen met grote files, behalve zodra ik met Trueimage begin. Als ik hiermee een backup maak van bijv. mijn Vista pc, dan kapt mijn Homeserver er na 1,5 GB ermee. Netwerk is niet meer bereikbaar en ook op de console kan ik niks meer beginnen, de enige oplossing is een harde restart. Helaas kom ik in de event-log ook geen fouten tegen.
Mijn Homeserver draait erg stabiel en heeft geen problemen met grote files, behalve zodra ik met Trueimage begin. Als ik hiermee een backup maak van bijv. mijn Vista pc, dan kapt mijn Homeserver er na 1,5 GB ermee. Netwerk is niet meer bereikbaar en ook op de console kan ik niks meer beginnen, de enige oplossing is een harde restart. Helaas kom ik in de event-log ook geen fouten tegen.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Verwijderd
Ik heb totaal geen verstand van hardware, en op server gebied is het ook al niet te breed. Toch wil ik eens gaan stoeien met WHS. Echter begint mijn probleem al bij het installeren. Tijdens de setup initialize krijg ik de volgende melding:
D:\SVR_2003\j386\winntbbu.dll is either not designed to run on Windows or it contains and error.
Klik ik hierna op OK, krijg ik nog een melding:
Could not initialize UI subsystem.
Kan ik hieruit opmaken dat mij DVD speler niet goed is, aangezien deze op D:\ staat?
Heb al gezocht naar nieuwe drivers hiervoor, helaas niet kunnen vinden. Philips PCA532.
Of moet ik wat omgooien in de BIOS?
hilfe hilfe
D:\SVR_2003\j386\winntbbu.dll is either not designed to run on Windows or it contains and error.
Klik ik hierna op OK, krijg ik nog een melding:
Could not initialize UI subsystem.
Kan ik hieruit opmaken dat mij DVD speler niet goed is, aangezien deze op D:\ staat?
Heb al gezocht naar nieuwe drivers hiervoor, helaas niet kunnen vinden. Philips PCA532.
Of moet ik wat omgooien in de BIOS?
hilfe hilfe
maybe bad iso maarjah valt altijd we te proberen om andere lezer te proberen he
Verwijderd
Nope, ISO is prima in orde. Hij loopt op mijn 1e PC de initialize nml wel goed door. Echter kan ik die dvdspeler niet in mn oude pc stoppen omdat de aansluitkabels weer anders zijnDutch2007 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:45:
maybe bad iso maarjah valt altijd we te proberen om andere lezer te proberen he

Gebruik een USB Stick om WHS te installeren. Werkt prima!Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:47:
[...]
Nope, ISO is prima in orde. Hij loopt op mijn 1e PC de initialize nml wel goed door. Echter kan ik die dvdspeler niet in mn oude pc stoppen omdat de aansluitkabels weer anders zijn
Verwijderd
Hehe, heb geen vista... Maar het is al gelukt, DVD speler was een beetje gaar, dus met een andere gedaan. Nu aan het tobben met die remote connector.babyxl schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:17:
[...]
Gebruik een USB Stick om WHS te installeren. Werkt prima!
Verwijderd
Hoi allemaal,
Vraagje vanuit mijn kant.
Is het power pack te gebruiken tegen die bug wat je de cpu ophamert naar 100%????
Nog een vraag:
Ik heb mij (nog) niet ingeschreven voor de beta...als dit niet mogelijk is, hoelang moet men wachten voor de echte versie eer die uitkomt?
Bvd
Is het power pack te gebruiken tegen die bug wat je de cpu ophamert naar 100%????
Nog een vraag:
Ik heb mij (nog) niet ingeschreven voor de beta...als dit niet mogelijk is, hoelang moet men wachten voor de echte versie eer die uitkomt?
Bvd
Vraag 1: Zie deze pagina of deze voor meer info over PP1.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:36:
Hoi allemaal,
Nog een vraag:
Bvd
Vraag 2: De Oem WHS is al lang verkrijgbaar.
[ Voor 22% gewijzigd door Winkiller op 01-06-2008 13:32 ]
Ik gok toch echt dat ie de PowerPack beta bedoelt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Oh well daar is ook een antwoord voor;
Microsoft probeert om in juni de fix uit te brengen maar indien dit door testen niet lukt dan zal de sofwaregigant de datum opschuiven.
Wat betreft de beta, volgens mij is er niemand die hem al heeft, ik in elk geval nog niet
[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 03-06-2008 15:28 ]
Gister eindelijk ook eens WHS geïnstaleerd. Het ziet er goed uit en werkt redelijk alleen struikel ik nogal over de transfersnelheiden naar de server toe..
Als ik bijvoorbeeld een mp3'tje in de shared Music folder leg gaat het uploaden met ca. 200 kB/sec, terwijl het downloaden in enkele seconden gedaan is. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door het kopieren naar de data-pool o.i.d. op de server, maar het maakt mijn server praktisch onbruikbaar.
Het is trouwens wel een zwak 1.3Ghz epia moederbordje met twee IDE schijven, maar aangezien hij het met Windows server 2003 wel perfect deed lijkt me er iets anders aan de hand.
Als ik bijvoorbeeld een mp3'tje in de shared Music folder leg gaat het uploaden met ca. 200 kB/sec, terwijl het downloaden in enkele seconden gedaan is. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door het kopieren naar de data-pool o.i.d. op de server, maar het maakt mijn server praktisch onbruikbaar.
Het is trouwens wel een zwak 1.3Ghz epia moederbordje met twee IDE schijven, maar aangezien hij het met Windows server 2003 wel perfect deed lijkt me er iets anders aan de hand.

Ik ben ook niet geheel tevreden over de filetransfer snelheden;
Gisteren getest om via het netwerk (100Mb/Full Duplex) een bestand te schrijven naar een share op de WHS. Dit leverde een snelheid op van 9,3MB/s.
Op zich niet vekeerd zou je zeggen....
Daarna de pc en de WHS aangesloten op een gigabit switch en de netwerkkaarten op gigabit geconfigureerd.
De transfer begon uitstekend, echter halverwege het bestand stortte de snelheid compleet in.
Een echte representatieve meting heb ik hiervan niet, maar het resultaat was uiteindelijk bijna gelijk aan de test met 100Mb. Te langzaam dus voor een gigabit verbinding....
Vanavond ga ik eens proberen om een transfer te doen vanaf de desbetreffende pc naar een andere pc, in plaats van naar de WHS. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is, want de uitkomst daarvan gaat uitwijzen waar de mogelijk oorzaak van de vertraging zit...
Edit: Het gigabit netwerk is prima in orde en dus zit het probleem echt bij de WHS. Driverupdates zijn ook uitgevoerd, maar geven geen duidelijk verschil in snelheid. Wachten dus op PowerPack 1...
Gisteren getest om via het netwerk (100Mb/Full Duplex) een bestand te schrijven naar een share op de WHS. Dit leverde een snelheid op van 9,3MB/s.
Op zich niet vekeerd zou je zeggen....
Daarna de pc en de WHS aangesloten op een gigabit switch en de netwerkkaarten op gigabit geconfigureerd.
De transfer begon uitstekend, echter halverwege het bestand stortte de snelheid compleet in.
Een echte representatieve meting heb ik hiervan niet, maar het resultaat was uiteindelijk bijna gelijk aan de test met 100Mb. Te langzaam dus voor een gigabit verbinding....
Vanavond ga ik eens proberen om een transfer te doen vanaf de desbetreffende pc naar een andere pc, in plaats van naar de WHS. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is, want de uitkomst daarvan gaat uitwijzen waar de mogelijk oorzaak van de vertraging zit...
Edit: Het gigabit netwerk is prima in orde en dus zit het probleem echt bij de WHS. Driverupdates zijn ook uitgevoerd, maar geven geen duidelijk verschil in snelheid. Wachten dus op PowerPack 1...
[ Voor 14% gewijzigd door LeGato23 op 05-06-2008 22:49 ]
Het kan best zijn dat de server op dat moment nog bezig is met load balancing. Op zulke momenten heb ik zelf namenlijk ook wat last van snelheidsverlies.-Tim- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:31:
Als ik bijvoorbeeld een mp3'tje in de shared Music folder leg gaat het uploaden met ca. 200 kB/sec, terwijl het downloaden in enkele seconden gedaan is.
Verder neem ik aan dat je drivers up to date zijn
Drivers helemaal up-to-date en ik heb de server al nachtje met rust gelaten om alles even op orde te brengenR-Alph schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:33:
[...]
Het kan best zijn dat de server op dat moment nog bezig is met load balancing. Op zulke momenten heb ik zelf namenlijk ook wat last van snelheidsverlies.
Verder neem ik aan dat je drivers up to date zijn
Verwijderd
Ik heb denk ik de oorzaak gevonden. Waar het bij mij aan lag was de demigator. Een service van het systeem zelf. Deze snoepte constant 100% cpu geheugen weg van mijn server. Deze heb ik opgespoord en vervolgens tot een rar file geconverteerd. Daarna heb ik de service ( demigator.exe ) gewoon uitgeschakelt, en de file snel verwijderd. Ik heb nu nog altijd de rar file bij de hand. Resultaat een goed stabiel draaiende server al 5 dagen.-Tim- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:47:
[...]
Drivers helemaal up-to-date en ik heb de server al nachtje met rust gelaten om alles even op orde te brengenNogsteeds zelfde probleem dus het ligt vast niet aan dat gebalance
Nee helaas dat is niet mijn probleem. Bij het overzetten van data gaat de cpu naar 4% oid en zonder transfers zit ie rond de 1%. Ik heb ook nog even een kijkje genomen bij de netwerk utilization grafiekje en die gaat ook niet hoger dan 4%. Er is hier iets héél raars aan de handVerwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:56:
[...]
Ik heb denk ik de oorzaak gevonden. Waar het bij mij aan lag was de demigator. Een service van het systeem zelf. Deze snoepte constant 100% cpu geheugen weg van mijn server. Deze heb ik opgespoord en vervolgens tot een rar file geconverteerd. Daarna heb ik de service ( demigator.exe ) gewoon uitgeschakelt, en de file snel verwijderd. Ik heb nu nog altijd de rar file bij de hand. Resultaat een goed stabiel draaiende server al 5 dagen.
Grappig ... ik hou dit topic nu ff in de gaten omtrend PP1 maar wat ik nu lees viel mij ook al op van de week... ging even 300gb aan data overkarren. Het begon ook leuk op Idd 9 a 10mb per seconden (100mbit) maar na een paar minuten begon het langzaam in te zakken tot ik uiteindelijk op een 5,x mb zat. Dat is heel appart. Dus hopen dat als dat idd ook een buggie is dat die ook met PP1 eruit word gehaald.-Tim- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:50:
[...]
Nee helaas dat is niet mijn probleem. Bij het overzetten van data gaat de cpu naar 4% oid en zonder transfers zit ie rond de 1%. Ik heb ook nog even een kijkje genomen bij de netwerk utilization grafiekje en die gaat ook niet hoger dan 4%. Er is hier iets héél raars aan de hand
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Er is intussen al wat meer bekend over de WHS Power Pack 1 beta.
Zie dit artikel op de mswhs.com website.
Ik kan haast niet wachten
Edit: Hier staat ook nog wat extra info.
[ Voor 19% gewijzigd door LeGato23 op 06-06-2008 20:09 ]
Ik kreeg van de week ook een email met de vraag een enquete in te vullen (ben geregistreerd voor de beta), vragen gingen over het installeren van de Powerpack beta. Of je dit op een (extra) test server ging gebruiken of direct op je primaire WHS systeem. Het zal dus inderdaad wel niet meer zo heel lang duren voordat die beta uitkomt.LeGato23 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:06:
Er is intussen al wat meer bekend over de WHS Power Pack 1 beta.
Vannacht een paar dvdtjes binnengehaald met sabznbd, en vandaag werkt de upload naar de server weer helemaal perfect
Het lijkt raar dat die paar gig verschil uitmaken in de upload snelheid, maargoed, hij doet het
Ook ik ben zwaar teleurgesteld in de snelheid waarmee de overdacht plaatsvindt. Ik weet dat het heel langzaam gaat, maar kan het niet meten omdat ik niet weet hoe. Het is maar in de test 50GB wat er overgezet wordt. Maar ik ben daar meer als een dag mee bezig. Als ik hem afbreek omdat hij volgens mij niet verder loopt (en ik ben heeeeel geduldig) kan ik nog geeneens later de draad weer oppakken en moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Weet iemand een programma om dit te meten?
Het draait trouwens op een Pentium III met iets meer als 500mb geheugen.
Ook dit is een test, maar zoals het er nu uitziet komt er geen zwaardere computer voor in de plaats omdat als de snelheid zo blijft het bijna geen doen is en ik denk dat een snellere pc weinig zal toevoegen aan back-up snelheid. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Weet iemand een programma om dit te meten?
Het draait trouwens op een Pentium III met iets meer als 500mb geheugen.
Ook dit is een test, maar zoals het er nu uitziet komt er geen zwaardere computer voor in de plaats omdat als de snelheid zo blijft het bijna geen doen is en ik denk dat een snellere pc weinig zal toevoegen aan back-up snelheid. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
Dat zijn wel minimun vereisten. En als je de producten van MS kent, dan zijn dat dus veel te lage eisen. Ik zou zelf WHS nooit op zo'n systeem zetten. Een leuke computer van 1,6Ghz met minimaal 768MB zou ik toch echt eerder aanbevelen.
Maar download the PP1 eens, misschien helpt dat?
Maar download the PP1 eens, misschien helpt dat?
Drie vragen.
Waar is PP1 te vinden? Heb er veel over gelezen, maar de download nog nergens kunnen vinden.
Ten tweede. Zal een sneller pc wat uitmaken?
Als laatste. Wat is een pc snel genoeg voor WHS?
Waar is PP1 te vinden? Heb er veel over gelezen, maar de download nog nergens kunnen vinden.
Weten jullie misschien wat voor probleem ik heb ? Ik probeer home server 08 te installeren op mijn servertje dat ik gisteren heb gebouwd maar hij blijft steeds hangen in het laadscherm voor het installeren. heb dus nog helemaal niks ingevuld,
http://www.winsupersite.c...sta_install_clean_002.jpg
deze dus. Ik heb al geprobeerd het van mijn usb stick te draaien maar het helpt totaal niet, hij blijft uren in dat scherm laden. het balkje zelf beweegt wel steeds heen en weer. Heb het een keer 7 uur laten draaien maar dan nog gebeurt er niks.
specs:
Celeron D 326 2.53ghz
Asus P5W DH Deluxe
1gb geheugen
1x 80gb harde schijf
1x 250gb harde schijf
Recom 450w Voeding
Gigabyte 7100GS
Iemand enig idee ?
deze dus. Ik heb al geprobeerd het van mijn usb stick te draaien maar het helpt totaal niet, hij blijft uren in dat scherm laden. het balkje zelf beweegt wel steeds heen en weer. Heb het een keer 7 uur laten draaien maar dan nog gebeurt er niks.
specs:
Celeron D 326 2.53ghz
Asus P5W DH Deluxe
1gb geheugen
1x 80gb harde schijf
1x 250gb harde schijf
Recom 450w Voeding
Gigabyte 7100GS
Iemand enig idee ?
ff tussendoor, ik heb PP1 (Prerelease Windows Home Server Powerpack 1) geinstalleerd op onze zelfgebouwde homeserver en tot op heden nog geen problemen tegen gekomen.
Installatie ging foutloos, ook de update via de whs van de connector software op onze 2 machine's, 1 met XP Home SP3 en 1 met Vista Home Premium SP1.
Inmiddels een paar testjes gedaan (bestanden bewerken op de server, copieren, deleten & renamen) en geen gekke dingen tegengekomen.
Copiersnelheid naar de server toe is ongeveer 23.500.0 kb/s, een bestand van 12.6 gb (homevideo wmv) duurt ongeveer 7/8 minuten, indien ik een dvd rip (4.5 gb) en op de server plaats ben ik in +/- 3 minuten klaar, ennuh de hd's op de server lopen op 133mb (landingsdisk IDE) en 150mb (Sata-1 opslagpool) via een gb lan.
Installatie ging foutloos, ook de update via de whs van de connector software op onze 2 machine's, 1 met XP Home SP3 en 1 met Vista Home Premium SP1.
Inmiddels een paar testjes gedaan (bestanden bewerken op de server, copieren, deleten & renamen) en geen gekke dingen tegengekomen.
Copiersnelheid naar de server toe is ongeveer 23.500.0 kb/s, een bestand van 12.6 gb (homevideo wmv) duurt ongeveer 7/8 minuten, indien ik een dvd rip (4.5 gb) en op de server plaats ben ik in +/- 3 minuten klaar, ennuh de hd's op de server lopen op 133mb (landingsdisk IDE) en 150mb (Sata-1 opslagpool) via een gb lan.
[ Voor 26% gewijzigd door Winkiller op 10-06-2008 22:56 ]
Zal mijn lage back-up snelheid te wijten zijn aan een oude/langzame pc of zal de oorzaak ergens anders kunnen liggen?
Wat voor netwerk verbinding gebruik je eigenlijk?ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:41:
Zal mijn lage back-up snelheid te wijten zijn aan een oude/langzame pc of zal de oorzaak ergens anders kunnen liggen?
WHS wil nog wel eens een probleem hebben met schijven waarop resten van een eerder OS staan.Nutral schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:55:
Weten jullie misschien wat voor probleem ik heb ? Ik probeer home server 08 te installeren op mijn servertje dat ik gisteren heb gebouwd maar hij blijft steeds hangen in het laadscherm voor het installeren. heb dus nog helemaal niks ingevuld,
<knip>
Iemand enig idee ?
Maak met een partitiemanager de schijf waarop je wil installeren, helemaal vrij van partities en probeer het dan nog eens.
Misschien RAID uitschakelen in BIOS of nieuwe moederborddrivers voor Windows 2003 installeren.
Het zijn wat suggesties, misschien helpt het.
Een snellere pc maakt altijd uit. Niet alleen kan een snellere pc de gegevens overdracht sneller afhandelen, maar kan het ook beter meerdere taken tegelijk afhandelen. tis eigenlijk een beetje hetzelfde als vragen: "Waarom doet Crysys het niet op mijn Pentium 3 met 768MB en GeForce 8?", begrijp je?ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:25:
Drie vragen.
De download is hier the vinden:
https://connect.microsoft...ils.aspx?DownloadID=12614
Evt. ff inloggen en dan deze link opnieuw aanklikken, dan kom je er meteen in. De Connect site is af en toe wat onhandig opgezet...
Een PC snel genoeg voor WHS.. moeilijk, het ligt er helemaal aan wat je wil doen ermee.
Een goeie basis voor WHS zou zijn:
1. Minimaal 1,6 Ghz single core
2. 1GB geheugen
Mijn vorige WHS was een AMD x2 3600 (ik meen 1.8Ghz) met 1GB geheugen, prima ding! Ik denk dat je zoiets incl. een leuke mamaplank wel voor 70,- moet kunnen scoren op tweakers/marktplaats.
Het geheugen is belangrijk, 512MB is simpelweg net ff te weinig naar mijn idee, de swap file staat roodgloeiend in te branden op je systeem schijf terwijl WHS dan ook nog bestanden wil verplaatsen naar de Pool schijven. Dus dat kleine beetje extra investering is echt een aanrader! 1GB kost tegenwoordig niet veel meer, dus doe daar je voordeel mee!
Mijn nieuwe WHS:
Pentium E6300 (Dual core) met 1GB Geheugen (Binnenkort 2). Overkill? Voor mij niet
Ik heb nl. het volgende draaien op mijn WHS:
1. uTorrent als service met webinterface
2. eMule als service met webinterface
3. Teamspeak server
4. Orb media server
5. Active Webcam (Security software)
6. En nog wat dingen waar ik nu ff niet op kan komen.
Daarbij serveert mijn server ook nog eens alle media naar mijn computer en xbox. Ik heb nagenoeg geen last van balancing. en met de PP1 die je kan downloaden is balancing ook aangepast, ik denk dat jij daar wel met je PIII wel baat bij hebt en de verbeteringen ervan goed zal merken.
Afijn, ff goed kijken op de Connect site dus! Hij staat er echt!
De trail versie van WHS is ook al updated naar 1771. 120 dagen Trial keys zijn hier te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 11-06-2008 03:35 ]
Schijven zijn compleet geformatteerd, raid staat uit (zijn ide schijven) en de installatie start uberhaupt nog niet eens, hij blijft starten dus dan kan ik ook geen moederborddrivers installeren. Bij een normale xp of vista installatie werkt hij perfectGladiusMaximus schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:43:
[...]
WHS wil nog wel eens een probleem hebben met schijven waarop resten van een eerder OS staan.
Maak met een partitiemanager de schijf waarop je wil installeren, helemaal vrij van partities en probeer het dan nog eens.
Misschien RAID uitschakelen in BIOS of nieuwe moederborddrivers voor Windows 2003 installeren.
Het zijn wat suggesties, misschien helpt het.

De pc's met draadje aangesloten op een router. De draden zijn trouwens niet echt lang, mocht dat wat uitmaken. Op de andere pc nog geen eens de connect software geïnstalleerd want ik heb na een paar dagen nog geen eens een normale back-up van pc 1. Laat staan van pc 2. Dan te bedenken dat ik als test 50GB aan het back-uppen ben en dat er op beide pc's wel een paar honderd GB staat.troftnom schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:48:
[...]
Wat voor netwerk verbinding gebruik je eigenlijk?
Gisteravond opnieuw begonnen met een nieuwe back-up na de oude te hebben weggegooid en nu 08:40uur staat hij op 76%. De oude weggegooid omdat hij niet tot 100% kwam.
Heb nog een kast staan welke 3 onderstaande onderdelen mist.babyxl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 03:19:
[...]
Een goeie basis voor WHS zou zijn:
1. Minimaal 1,6 Ghz single core
2. 1GB geheugen
Goede keus of zal het weinig uitmaken?
Als je andere hardware voor ogen hebt ben ik nieuwsgierig. De prijs moet alleen niet te veel afwijken.

Weet je zeker dat je WHS schijf goed is? Welke versie gebruik je.Nutral schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:38:
[...]
Schijven zijn compleet geformatteerd, raid staat uit (zijn ide schijven) en de installatie start uberhaupt nog niet eens, hij blijft starten dus dan kan ik ook geen moederborddrivers installeren. Bij een normale xp of vista installatie werkt hij perfect
Ik gebruikte een versie op mijn usb stick omdat dat ook zou moeten werken. Via schijf heb ik geprobeerd maar kreeg hetzelfde probleem. Terwijl ik eerder nog in vmware dezelfde schijf heb gebruikt en dat werkte perfect. gewoon de retail volgens mij
Dit lijkt mij een prima setup! Maar waarom een SLI board? Ik zou eerder voor de P6NGM serie gaan dan. OK, die zijn weliswaar uATX, maar dat maakt niet zoveel uit toch? Goedkoper en VGA onboard. De chipset is ook praktisch hetzelfde buiten dat die dan SLI mist.ShaquilleMoreno schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:38:
[...]
Heb nog een kast staan welke 3 onderstaande onderdelen mist.
Goede keus of zal het weinig uitmaken?
Als je andere hardware voor ogen hebt ben ik nieuwsgierig. De prijs moet alleen niet te veel afwijken.
[afbeelding]
Met dat geld wat je dan goedkoper bent zou ik die investeren in een Pentium E2140 (55,-), het verschil tussen single en dual core is erg groot in gebruik. Het lijkt overkill, maar met de tijd ga je steeds meer een meer doen met je servertje en dan is die extra core wel een uitkomst hoor.
en doe dan 2x 512MB DDR2-800 erin. Waarom 2x 512MB ? Omdat je dan dual channel draait, wat een betere performance geeft dan een single geheugenbankje.
Dit is maar een idee hoor! Maar voor dat kleine beetje meer geld (wat is het 10/15 euro?) heb je wel een stuk meer power!
Zal ik anders van het weekeinde even een goedkoop WHS systeem proberen samen te stellen en die hier posten?
[ Voor 15% gewijzigd door Cybergamer op 11-06-2008 16:28 ]
Al een BIOS-update geprobeerd of in BIOS aanpassingen voor IDE/SATA-drives, eventueel uitschakelen SATA.Nutral schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:19:
Ik gebruikte een versie op mijn usb stick omdat dat ook zou moeten werken. Via schijf heb ik geprobeerd maar kreeg hetzelfde probleem. Terwijl ik eerder nog in vmware dezelfde schijf heb gebruikt en dat werkte perfect. gewoon de retail volgens mij
Heb nog even rond gekeken, dit gevonden
http://forums.microsoft.c...?PostID=3230529&SiteID=50
maar helaas geen oplossing.
Ik blijf alleen vastzitten in dat laad scherm. het scherm word niet zwart maar blijft gewoon laden. Ik denk dat ik het anders maar laat zitten denk ik.
Helemaal niet vanwege de SLI , maar dit is een van de weinigen borden waarop je 4 IDE apparaten kan aansluiten en ook SATA. Mijn oude schijven i.c.m mijn DVD speler(s) is dan mogelijk zonder extra uitgaven. De meeste nieuwe mobo's hebben maar aansluitingen voor 2 app's. 2 X 2 IDE aansluitingen is dus wel zo makkelijk.
Ik kijk er naar uit. Ik hoop wel dat je 2 X 2 IDE aansluitingen wilt meenemen zoals ik hierboven aangaf.babyxl schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:22:
[...]
Zal ik anders van het weekeinde even een goedkoop WHS systeem proberen samen te stellen en die hier posten?
Toch wel meer dan 10Mb netwerk kaart etc. neem ik aan?ShaquilleMoreno schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:46:
[...]
De pc's met draadje aangesloten op een router.
Das een goeie.
Moet ik vandaag of morgen weer eens mijn crt van zolder halen om dat eens te bekijken. Om de server te bekijken met remote is nog niet gelukt.
Het is trouwens een Dell Dimension XPS T500 met, volgens internet, een 3Com Ethernet card.
Hetzelfde internet zegt dat het waarschijnlijk een 3Com-Megahertz 10 Mbps LAN + 56K Modem PC kaart is.
10 Mbps dus
Zal dat het probleem zijn? Rekensom zegt mij dat een nieuwe kaarten van 100 Mbps dus maar (theoretisch) 10 keer zo snel zijn. Lijkt mij nog steeds langzaam. Of klopt mijn theorie niet?
Ik hoop vandaag of morgen eens de pc te kunnen bekijken wat er echt in zit, maar dat zal denk ik een bevestiging worden.
Moet ik vandaag of morgen weer eens mijn crt van zolder halen om dat eens te bekijken. Om de server te bekijken met remote is nog niet gelukt.
Het is trouwens een Dell Dimension XPS T500 met, volgens internet, een 3Com Ethernet card.
Hetzelfde internet zegt dat het waarschijnlijk een 3Com-Megahertz 10 Mbps LAN + 56K Modem PC kaart is.
10 Mbps dus
Ik hoop vandaag of morgen eens de pc te kunnen bekijken wat er echt in zit, maar dat zal denk ik een bevestiging worden.
ik zou voor 2x 1024mb gana, die 20 euro maak dan ook niet zooooo veel uit... en het zal beter lopenShaquilleMoreno schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:31:
[...]
Helemaal niet vanwege de SLI , maar dit is een van de weinigen borden waarop je 4 IDE apparaten kan aansluiten en ook SATA. Mijn oude schijven i.c.m mijn DVD speler(s) is dan mogelijk zonder extra uitgaven. De meeste nieuwe mobo's hebben maar aansluitingen voor 2 app's. 2 X 2 IDE aansluitingen is dus wel zo makkelijk.
[...]
Ik kijk er naar uit. Ik hoop wel dat je 2 X 2 IDE aansluitingen wilt meenemen zoals ik hierboven aangaf.
Zoiets dacht ik zelf ook al. Ik gad al een setje samengesteld, maar wacht ook even op Babyxl.
Onderstaande was er uit gekomen.

Ben gelijk maar voor een merk geheugen gegaan
Onderstaande was er uit gekomen.

Ben gelijk maar voor een merk geheugen gegaan
Verwijderd
Ik heb nog een vraag wat betreft de home server.
Als ik een netwerk-mediaspeler onder de tv heb staan.
Kan ik de home server dan als NAS benaderen om films te streamen?
Dat is inderdaad het probleem lijkt me, 100Mbps is trouwens wat Microsoft minimaal aanraad, gigabit nog beter natuurlijk. Die theoretische snelheden worden niet altijd gehaald natuurlijk, maar het verschil kan nog eens groter uitvallen dan 10 maal sneller dan wat je nu hebt. Zo ie zo is het verschil van 6 minuten of een uur om dezelfde data over te zetten een gigantisch verschil. Kortom, in jouw setup nu is de netwerk kaart de bottleneck.ShaquilleMoreno schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:49:
10 Mbps dusZal dat het probleem zijn? Rekensom zegt mij dat een nieuwe kaarten van 100 Mbps dus maar (theoretisch) 10 keer zo snel zijn. Lijkt mij nog steeds langzaam. Of klopt mijn theorie niet?
Blijven er twee keuzes over.
- Alleen een netwerkkaart vervangen op de huidige WHS pc voor ongeveer € 15,-
- De andere pc toch maar de onderdelen voor kopen voor ongeveer € 150,-
Dat soort dingen is juist bedoeld voor WHS.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:56:
Ik heb nog een vraag wat betreft de home server.
Het hele WHS gebeuren is namelijk om een centrale plek te hebben voor je Media bestanden en die overal in huis te kunnen benaderen.
Ik stream mijn muziek, videos en foto's naar mijn xbox. Mijn ISO files staan er op zodat ik die direct kan mounten als dat nodig is en mijn downloads lopen ook op mijn homeserver zodat mijn andere pc's uit kunnen als ik er niet achter zit.
Andere mensen hebben er ook een mail server op draaien en hebben nog andere toepassingen gevonden ervoor. Kijk maar eens op de WeGotServed site. Daar staan inmiddels al vrij veel Wiki Guides en Tutorials op. En het forum is ook erg druk met vragen en antwoorden.
@ de anderen: ik ben inmiddels al druk bezig te kijken voor een leuk basis systeem voor WHS. Ik probeer hierbij rekening te houden met IDE en SATA. Het liefst zoek ik ook een board met 2x IDE en 4x SATA (of meer).
@ ShaquilleMoreno: Dat is inderdaad een zeer mooi systeem, ik begrijp dat het voor jou belangrijk is om IDE HD's aan te kunnen sluiten. Op dit board kunnen helaas maar 2 IDE device aangesloten worden.
Zou het een optie zijn voor jou om er een IDE naar PCI boardje bij te prikken? Op die manier kun je evt. later nog SATA harddisks bij prikken.
Verwijderd
ik stelde de vraag omdat ik niet voor de verrassing wil komen te zitten, dat het bijv alleen met windows clients zou werken.
Dat soort grapjes houdt microsoft nogal van.
Maar dan ga ik binnenkort de WHS opzetten.
Inmiddels is mijn trial versie niet meer bereikbaar via RDP, dit was nog wel een tijdje te gebruiken nadat de trial was afgelopen.
Nu heb ik een licentie liggen die ik graag wil benutten zodat ik er goede support op krijg.
Maar ik heb 2 vraagjes:
1. Ik ga mijn machine opnieuw inrichten met een nieuwe hardeschijf, kan ik de C: paritie zonder problemen vergroten? Deze is standaard 20gb en wil ik graag richting de 100gb duwen.
Geeft dat problemen met de drive extender? (?)
2. Als ik mijn licentie nu even invoer (trial verlopen) zodat ik alle data er netjes af kan halen.
En ik installeer WHS opnieuw maar dan op een andere hardeschijf, is mijn OEM licentie niet meer beschikbaar? Neem aan dat ik hem dan opnieuw moet activeren...
Nu heb ik een licentie liggen die ik graag wil benutten zodat ik er goede support op krijg.
Maar ik heb 2 vraagjes:
1. Ik ga mijn machine opnieuw inrichten met een nieuwe hardeschijf, kan ik de C: paritie zonder problemen vergroten? Deze is standaard 20gb en wil ik graag richting de 100gb duwen.
2. Als ik mijn licentie nu even invoer (trial verlopen) zodat ik alle data er netjes af kan halen.
En ik installeer WHS opnieuw maar dan op een andere hardeschijf, is mijn OEM licentie niet meer beschikbaar? Neem aan dat ik hem dan opnieuw moet activeren...
Ik had enkele "gebruikersvragen" over WHS.
Ik ben namelijk enkele gebruiksproblemen tegengekomen met WHS die ik bij een NAS met rsync niet had.
Als eerste: Kan ik de muziek die in een backup image zit rechtstreeks sharen zonder deze in de Music share te plaatsen? Wanneer ik een backup maakte met rsync kon ik namelijk MediaConnect gewoon naar de folder wijzen en zo mijn muziek streamen van mijn NAS.
Als dit geen niet zou gaan, hoe zou ik dan bijvoorbeeld mijn iPod
verbonden houden met mijn vaste PC en toch laten synchroniseren met muziek van de WHS machine? Ik had al zitten denken om de iTunes bibliotheek naar de share te laten wijzen maar dit blijkt niet te gaan.
Ten tweede, ik heb gelezen dat een full restore via Wireless niet mogelijk is. Is dit te omzeilen? Een van mijn vaste PC's heeft namelijk geen enkele mogelijkheid om met een kabel verbonden te worden. Want dit zou betekenen dat ik eerst het OS moet herinstalleren dan een volledige file restore moet uitvoeren.
edit:
Ligt het aan mij ligt de site wegotserved.co.uk al de hele dag plat?
Ik ben namelijk enkele gebruiksproblemen tegengekomen met WHS die ik bij een NAS met rsync niet had.
Als eerste: Kan ik de muziek die in een backup image zit rechtstreeks sharen zonder deze in de Music share te plaatsen? Wanneer ik een backup maakte met rsync kon ik namelijk MediaConnect gewoon naar de folder wijzen en zo mijn muziek streamen van mijn NAS.
Als dit geen niet zou gaan, hoe zou ik dan bijvoorbeeld mijn iPod
Ten tweede, ik heb gelezen dat een full restore via Wireless niet mogelijk is. Is dit te omzeilen? Een van mijn vaste PC's heeft namelijk geen enkele mogelijkheid om met een kabel verbonden te worden. Want dit zou betekenen dat ik eerst het OS moet herinstalleren dan een volledige file restore moet uitvoeren.
edit:
[ Voor 3% gewijzigd door Devil103 op 12-06-2008 18:31 . Reden: Spelling ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Volgens mij kan dat gewoon. Zorg er wel voor dat je dat op een single disk configuratie doet (dus geen schijven in de pool!) anders krijg je serieuze problemen. En doe dit alleen op een net geïnstalleerde machine.M@NIC schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:40:
Eerlijk gezegt heb ik hier geen antwoord op. Maar je OEM licentie blijft wel beschikbaar hoor. Ik heb mijn OEM inmiddels op 3 verschillende systemen gehad zonder problemen.2. Als ik mijn licentie nu even invoer (trial verlopen) zodat ik alle data er netjes af kan halen.
De vraag is alleen of die key wel geaccepteerd wordt op de trial versie...
Ik heb daar geen ervaring mee, maar zoals ik het begrijp lijkt het mij wel gewoon mogelijk ja.Devil103 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:27:
Ik had enkele "gebruikersvragen" over WHS.
Als dit geen niet zou gaan, hoe zou ik dan bijvoorbeeld mijn iPodverbonden houden met mijn vaste PC en toch laten synchroniseren met muziek van de WHS machine? Ik had al zitten denken om de iTunes bibliotheek naar de share te laten wijzen maar dit blijkt niet te gaan.
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? JE wireless kaart krijgt toch gewoon hetzelfde IP range als je bedrade kaart? Het duurt gewoon wat langer omdat Wireless langzamer is dan bedraad.Ten tweede, ik heb gelezen dat een full restore via Wireless niet mogelijk is. Is dit te omzeilen? Een van mijn vaste PC's heeft namelijk geen enkele mogelijkheid om met een kabel verbonden te worden. Want dit zou betekenen dat ik eerst het OS moet herinstalleren dan een volledige file restore moet uitvoeren.
Nee, WeGotServed ligt idd plat. Ik heb begrepen van Terry dat de hoster serieuze problemen heeft met hun apparatuur. We weten ook niet hoe lang dat gaat duren...edit:
Ik weet niet of je per sé voor Intel wilt gaan met processor, maar anders zou je het GigaByte MA69VM-S2 moederbord kunnen nemen.babyxl schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:13:
[...]
@ de anderen: ik ben inmiddels al druk bezig te kijken voor een leuk basis systeem voor WHS. Ik probeer hierbij rekening te houden met IDE en SATA. Het liefst zoek ik ook een board met 2x IDE en 4x SATA (of meer).
2x IDE en 4xS-ATA en de mogelijkheid om 16GB geheugen er in te stoppen. Hier heb je natuurlijk niets aan met de huidige 32-bit WHS versie, maar toch is het een leuke feature om op verjaardagen te vertellen.
Zelf heb ik onlangs dit systeem besteld bij CentralPoint
- 1x een Antec EarthWatts 380 (80-plus certified) voeding
- 1x een AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4850E processor
- 1x een Gigabyte MA69VM-S2 moederbord
- 2x Western Digital Caviar 500 harde schijven
- 1x 2GB 800MHz Kingston ValueRam (CL5) geheugen
- 1x een Antec PerformanceOne P180 behuizing
- 1x een Windows Home Server licentie
Ben WHS nu aan het installeren, aangezien het geheugen vandaag pas aankwam in een deellevering. Lijkt mij wel een goed systeem, maar dat moet nog blijken natuurlijk. In ieder geval zou het wel zuinig moeten zijn. 2x GP harde schijven en een Brisbane EE processor met een 80+ voeding.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Lijkt mij geen probleemVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:16:
ik stelde de vraag omdat ik niet voor de verrassing wil komen te zitten, dat het bijv alleen met windows clients zou werken.
Ook een erg mooi systeem ja! Koste dat zwikkie bij elkaar?Jan_V schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:29:
Zelf heb ik onlangs dit systeem besteld bij CentralPoint
- 1x een Antec EarthWatts 380 (80-plus certified) voeding
- 1x een AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4850E processor
- 1x een Gigabyte MA69VM-S2 moederbord
- 2x Western Digital Caviar 500 harde schijven
- 1x 2GB 800MHz Kingston ValueRam (CL5) geheugen
- 1x een Antec PerformanceOne P180 behuizing
- 1x een Windows Home Server licentie
Kostte nog net geen 600 euro (inc. BTW) en inclusief WHS licentie.
[edit]
Zou nog op de processor kunnen besparen (10'tje of zo), maar ik heb de snelste genomen van de 3, aangezien ik ook met Sharepoint aan de slag wil en misschien virtuele servers, die paar extra megahertz kunnen dus wel worden gebruikt.
[edit]
Zou nog op de processor kunnen besparen (10'tje of zo), maar ik heb de snelste genomen van de 3, aangezien ik ook met Sharepoint aan de slag wil en misschien virtuele servers, die paar extra megahertz kunnen dus wel worden gebruikt.
[ Voor 64% gewijzigd door Jan_V op 12-06-2008 19:55 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
@babxl
In de Home Restore CD zouden geen wireless drivers zitten (misschien met PP1 wel?):
Bron
Bron n° 2
Ik zal (als mijn full backup eindelijk gedaan is over deze 54 Mbps verbinding
) is kijken of het mogelijk is om een remote sync uit te voeren met een iPod.
*hoopt om snel Linksys WRT600N te hebben aan 300 Mbps*
En laten we allemaal samen hopen dat We Got Served snel terug online is
In de Home Restore CD zouden geen wireless drivers zitten (misschien met PP1 wel?):
Bron
Bron n° 2
Ik zal (als mijn full backup eindelijk gedaan is over deze 54 Mbps verbinding
*hoopt om snel Linksys WRT600N te hebben aan 300 Mbps*
En laten we allemaal samen hopen dat We Got Served snel terug online is
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Er is zeker geen demo versie meer beschikbaar ?
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
babyxl schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:13:
[...]
@ ShaquilleMoreno: Dat is inderdaad een zeer mooi systeem, ik begrijp dat het voor jou belangrijk is om IDE HD's aan te kunnen sluiten. Op dit board kunnen helaas maar 2 IDE device aangesloten worden.
.....................
...............................
Zit nu een paar honderd borden door te lopen op zoek naar die met 4 X IDE aansluiting en minimaal 4 X S-ATA.
Leuk werkje.
Ik gebruik mijn huidige bordje dat ik nog had liggen, een P5W DH Deluxe, 6 x intern sata, 1x eSATA, 2x LAN, 1x onboard draadloos internet, 2x IDE (dus 4 ide apparaten), S775, veel stille modussen en wifi ap (speciale mode waarbij de computer zo min mogelijk verbruikt, videokaart etc word uitgezet) en afstandsbediening. het is wel een high end moederbord maar hij werkt toch best goed.
Ik heb home server maar opgegeven en via mijn werk heb ik nog een leuke server 2008 licensie kunnen regelen. ben nu bezig met alles setuppen maar het is toch een stuk moeilijker dan dat het allemaal gaat in windows home server, maar ik houd wel van die controle.
Ik heb home server maar opgegeven en via mijn werk heb ik nog een leuke server 2008 licensie kunnen regelen. ben nu bezig met alles setuppen maar het is toch een stuk moeilijker dan dat het allemaal gaat in windows home server, maar ik houd wel van die controle.
Er is een trial versie beschikbaar van 120 dagen op MS connect. En nee, je hoeft hem niet te kopen, de trial is gewoon downloadbaar als je even goed zoekt op de Connect site van WHS. Keys zijn daar ook te maken.ChaserBoZ_ schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:39:
Er is zeker geen demo versie meer beschikbaar ?
OK, hier issie dan:
Bij alternate:
Asus P5KPL-VM (52,-)
Intel 2180 BOXED (59,-)
Kingston 1GB DDR2-800 KIT (2x 512MB) (22,-)
HighPoint Rocket 133 (35,-)
Totaal: 168,-
Bij Azerty:
Asus P5KPL-VM (47,-)
Intel 2180 BOXED (57,-)
Kingston 1GB DDR2-800 KIT (2x 512MB) (21,-)
DeLock Controller UDMA Raid (16,-)
Totaal: 141,-
Prijzen zijn excl. verzendkosten. Dit zou een systeem zijn die ik zou bouwen voor iemand die zijn IDE schijven wil gebruiken, met de mogelijkheid om evt. SATA schijven er aan toe te voegen.
Ik heb geprobeerd rekening te houden met PATA en SATA connectiviteit, maar de borden die ik zag hadden allemaal maar 1x PATA (dus 2 IDE devices) dus heb ik er maar een IDE kaartje bijgedaan. Dat IDE kaartje hoeft niet persee in RAID te draaien, als je je devices niet in een RAID array zet ziet die ze prima als losse schijven. (In ieder geval wel bij mijn kaartjes die ik gehad heb, dus ik ga er van uit dat het bij deze niet anders is).
Ook heb ik geprobeerd niet al te duur uit te komen voor mensen met een laag budget.
Andere dingen waar ik rekening mee wilde houden was de dual channel functie voor het geheugen, dual core en een grafische kaart on-board.
Het geheugen is 2x 512MB voor dual channel, je kan natuurlijk ook 2x1GB nemen. Zolang je maar 2x doet heb je de voordelen van dual channel. Meer dan 2GB is overkill en totaal overbodig. WHS is 32 bits en zal niet verder dan 3.2GB (meen ik uit me hoofd) komen.
Toevallig is dit wel weer een uATX board. Op een of andere manier kom ik daar steeds weer op uit.
Ik zal ook eens kijken voor een AMD based machine vanavond. Maakt prijstechnisch gezien niets uit.
Voor de mensen die geintereseert zijn wat ik op het moment gebruik voor Windows Home Server: P5E-VM DO in een Apevia X-Qpack Case met 420 Watt voeding (Zit er standaard bij). 1GB Ram en een Pentium E6300. De systeem schijf (RAID1) zit intern en de Pool drives zitten in een Chieftec SATA Backplane.
Bij alternate:
Asus P5KPL-VM (52,-)
Intel 2180 BOXED (59,-)
Bij Azerty:
Asus P5KPL-VM (47,-)
Intel 2180 BOXED (57,-)
Prijzen zijn excl. verzendkosten. Dit zou een systeem zijn die ik zou bouwen voor iemand die zijn IDE schijven wil gebruiken, met de mogelijkheid om evt. SATA schijven er aan toe te voegen.
Ik heb geprobeerd rekening te houden met PATA en SATA connectiviteit, maar de borden die ik zag hadden allemaal maar 1x PATA (dus 2 IDE devices) dus heb ik er maar een IDE kaartje bijgedaan. Dat IDE kaartje hoeft niet persee in RAID te draaien, als je je devices niet in een RAID array zet ziet die ze prima als losse schijven. (In ieder geval wel bij mijn kaartjes die ik gehad heb, dus ik ga er van uit dat het bij deze niet anders is).
Ook heb ik geprobeerd niet al te duur uit te komen voor mensen met een laag budget.
Andere dingen waar ik rekening mee wilde houden was de dual channel functie voor het geheugen, dual core en een grafische kaart on-board.
Het geheugen is 2x 512MB voor dual channel, je kan natuurlijk ook 2x1GB nemen. Zolang je maar 2x doet heb je de voordelen van dual channel. Meer dan 2GB is overkill en totaal overbodig. WHS is 32 bits en zal niet verder dan 3.2GB (meen ik uit me hoofd) komen.
Toevallig is dit wel weer een uATX board. Op een of andere manier kom ik daar steeds weer op uit.
Ik zal ook eens kijken voor een AMD based machine vanavond. Maakt prijstechnisch gezien niets uit.
Voor de mensen die geintereseert zijn wat ik op het moment gebruik voor Windows Home Server: P5E-VM DO in een Apevia X-Qpack Case met 420 Watt voeding (Zit er standaard bij). 1GB Ram en een Pentium E6300. De systeem schijf (RAID1) zit intern en de Pool drives zitten in een Chieftec SATA Backplane.
[ Voor 29% gewijzigd door Cybergamer op 13-06-2008 22:01 ]
WHS ondersteund gewoon de volledig 4 Gb hoor bij mij en een vriend....babyxl schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:01:

4 Gig zien en daadwerkelijk 4 Gig kunnen gebruiken zijn 2 verschillende dingen. de 32 bits adressen zijn gewoon op na ong. 3.2 GB de rest kan die simpelweg niet gebruiken.heerhugo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:59:
[...]
WHS ondersteund gewoon de volledig 4 Gb hoor bij mij en een vriend....
[afbeelding]
...
[ Voor 99% gewijzigd door Cybergamer op 13-06-2008 22:00 ]
Bedankt alsnogbabyxl schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:01:
OK, hier issie dan:
Bij alternate:
Asus P5KPL-VM (52,-)
Intel 2180 BOXED (59,-)
Bij Azerty:
Asus P5KPL-VM (47,-)
Intel 2180 BOXED (57,-)
Kom ik erachter dat HighPoint Rocket 133 toch wel heel goed moet zijn, maar dat Azerty hem weer niet verkoopt (anders had je hem er ook wel zelf bijgezet natuurlijk). Dan toch maar de DeLock Controller bij Azery.
Alleen het Mobo aangepast naar MSI P6NGM-L,Retail (omdat deze nog goedkoper was
Mocht je nog kritiek hebben op de MoBo keuze dan hoor ik het graag.
Hmm.. mooi bord, ik heb er zelf ook naar gekeken, maar dat bord ondersteund geen 800mhz geheugen, daar moet je dan wel ff op letten. (533 en 667).
Ja, er zit inderdaad veel werk in om een mooi systeem in elkaar te zetten. Veel specs lezen enzo, maar het is oh zo leuk!
Ja, er zit inderdaad veel werk in om een mooi systeem in elkaar te zetten. Veel specs lezen enzo, maar het is oh zo leuk!
[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 14-06-2008 03:00 ]
Final:babyxl schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 03:00:
Hmm.. mooi bord, ik heb er zelf ook naar gekeken, maar dat bord ondersteund geen 800mhz geheugen, daar moet je dan wel ff op letten. (533 en 667).
Geheugen veranderd van 1024mb naar 2048mb (667
Ik neem aan dat het verschil niet merkbaar zal zijn tussen 667mhz en 800mhz geheugen.
Nee, dat denk ik ook niet, zeker nu je dual core gaat draaien. 
PS: Terry vvan WeGotServed is hard aan het werk de site weer terug te zetten, dit zal nog wel even kunnen duren.
PS: Terry vvan WeGotServed is hard aan het werk de site weer terug te zetten, dit zal nog wel even kunnen duren.
[ Voor 50% gewijzigd door Cybergamer op 14-06-2008 13:52 ]
Ik begrijp dat ding trouwens nog steeds niet echt
Sinds een paar uur zit er een snellere netwerkkaart in maar nog zijn de snelheden teleurstellend, maar dat is niet de reden van deze nieuwe topic.
Mijn vraag:
Standaard zijn er een aantal shared folders, maar ik heb geen idee waar hij nou die inhoud vandaan haalt. Mijn map muziek en foto's zit toch heel ergens anders als waar hij denkt dat die zich bevinden.
Zijn de mappen te wijzigen zodat je zelf kunt aangeven waaruit de bestanden gehaald moeten worden?

Sinds een paar uur zit er een snellere netwerkkaart in maar nog zijn de snelheden teleurstellend, maar dat is niet de reden van deze nieuwe topic.
Mijn vraag:
Standaard zijn er een aantal shared folders, maar ik heb geen idee waar hij nou die inhoud vandaan haalt. Mijn map muziek en foto's zit toch heel ergens anders als waar hij denkt dat die zich bevinden.
Zijn de mappen te wijzigen zodat je zelf kunt aangeven waaruit de bestanden gehaald moeten worden?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld?
De shares staan op D:\Shares\ als je dat bedoeld. De bestanden komen eerst in de D:\Shares\ op de DATA drive te staan en worden vervolgens naar een van de pool schijven verplaats ten zijner tijd waardoor een een soort van snelkoppeling (dit noemen we Thombstones) op de DATA schijf komt te staan.
Ergens eerder in dit forum staat een PDF met uitleg over deze techniek. (Zou de topicstarter die misschien toe kunnen voegen aan het eerste bericht?).
Mappen wijzigen is niet mogelijk, wat je wel kan doen is nieuwe shared mappen aanmaken of nieuwe mappen in de bestaande shares maken.
WeGotServed is weer online!
De shares staan op D:\Shares\ als je dat bedoeld. De bestanden komen eerst in de D:\Shares\ op de DATA drive te staan en worden vervolgens naar een van de pool schijven verplaats ten zijner tijd waardoor een een soort van snelkoppeling (dit noemen we Thombstones) op de DATA schijf komt te staan.
Ergens eerder in dit forum staat een PDF met uitleg over deze techniek. (Zou de topicstarter die misschien toe kunnen voegen aan het eerste bericht?).
Mappen wijzigen is niet mogelijk, wat je wel kan doen is nieuwe shared mappen aanmaken of nieuwe mappen in de bestaande shares maken.
WeGotServed is weer online!
[ Voor 16% gewijzigd door Cybergamer op 14-06-2008 21:21 ]