WeGotServed is ff offline (migratie, schijnt..) Mailtje komt later...
Even iets anders:
Mijn hele verhaal is begonnen omdat mijn WHS met veel gekraak draaide op een oude AMD XP2000 die nieteens kon booten van SATA. Ernaast stond een (bijna) net zo krakende AMDXP2500 als Vista Media Center. De AMD XP2000 WHS is opgeruimd, de schijven zijn naar mijn (QuadCore) desktop gegaan, en WHS draait nu tijdelijk (mede om te kijken of dat lekker draait) binnen Virtual Server op die desktop (met Vista x86 dus als host-OS).
Voorlopig lijkt WHS het lekker te vinden als Virtual guest

Disk performance is niet geweldig, maar nog zeker acceptabel.
Momenteel draait het dus zo:
- Q6600 4GB Vista x86 PC (mijn desktop) met daarop WHS als guest in Virtual Server
- AMD XP2500 met Vista x86 (en tunerkaartje
) als Media Center PC, met de TV op de HDMI van de VGA kaart.
Nu denk ik erover om die AMD XP2500 op te waarderen tot een Q6600 (kost me de CPU, plank & 2x2GB RAM, da's nog te betalen), en dan op die doos Vista x64 Media Center te draaien als host OS (vanaf een PATA schijf), en WHS daarop weer als guest in Virtual Server (van 2 vhd's op dedicated SATA schijven met een vhd op een USB disk als server backup, en later eventueel nog extra SATA disks).
Mij lijkt dat een goed idee, en zou dat ook lekker moeten kunnen draaien (Virtual Server op een x64 OS met 4GB..). Vraag is alleen: Welk moederbord zou daar goed geschikt voor zijn?
Graag wel een beetje future-proof, maar weinig features. De enige features die ik belangrijk vind, zijn:
- x64 4GB ondersteund, liefst ook 8GB
- minimaal 2 USB2 extern, minimaal 4 SATA en 2 PATA intern, met goede performance op de SATA poorten
- Gb LAN
WLAN, audio, video etc. zijn allemaal niet nodig (ik hergebruik de VGA kaart uit mijn huidige VMC).
Iemand een leuk idee welk moederbord eens te bekijken?