Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Maar hoe bepaald WHS wat er in een map komt?

In mijn geval staat de al mijn muziek op K. De map 'muziek' in de shared folders zal op de WHS altijd leeg blijven, zolang ik hem niet handmatig vul. Back-up is er wel, maar mijn muziek van K komt nooit in de map muziek te voorschijn.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :)

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:12:

In mijn geval staat de al mijn muziek op K. De map 'muziek' in de shared folders zal op de WHS altijd leeg blijven, zolang ik hem niet handmatig vul. Back-up is er wel, maar mijn muziek van K komt nooit in de map muziek te voorschijn.

Zolang jij zorgt dat je die muziek in de map Music of een andere share zet (altijd via de shares werken, niet lokaal!

En verder terug in dit topic heb ik eens een pdf genoemd die het storage systeem perfect uitlegt en al je vragen beantwoordt. Het is niet de bedoeling dat dit topic als helpdeskvragendump gebruikt wordt ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:12:

Wat je kan doen is de map in je WHS mappen naar een lokale schijf. dit doe je door naar je shares te gaan en dan op Music rechtermuis te doen en dan "Map network drive..." (maar dan in het nederlands voor jou denk ik).

Daarbij is het de bedoeling dat je al je media naar je server kopieerd en van daaruit gebruikt. Dus je drive K: kan je dan in je server stoppen voor nog meer opslag :)

@ sanfranjake: Ik denk dat hij bedoelde hoe hij zijn shares lokaal kan mappen als ik zijn verhaal zo goed begrijp.

[ Voor 9% gewijzigd door Cybergamer op 15-06-2008 01:17 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Zal me maar aan de ervaring houden :)

Heb het netwerkkaartje vervangen en de back-up loopt nu als trein/zonnetje.

Heb het specifiek back-uppen van bepaalde folders ook opgelost.
Mijn probleem was dat ik 40GB aan foto's heb staan welke ik in de map shared foto's wilde hebben, maar met de normale back-up bleef de map 'shared folders' op de server leeg. Heb nu de map gekopieerd van mijn pc naar de server i.c.m. Retrospect. Dit programma draait nu back-up op vaste tijden. Hij vergelijkt en vervangt alleen wat nodig is binnen de minuut van pc naar server.

Het probleem was (en is) dat mijn servertje pas opgezet is en ik eerst wil kijken of ik alles zo kan laten draaien zoals ik het wil voordat ik wat nieuwe spulletjes aanschaf. Nog een paar weken test draaien, maar het ziet er hoopvol uit.

Als laatste heb ik ASoft op de WHS server gezet. Met dit programma kan je je server benaderen met je eigen pc alsof je achter de server zit. Remote Desktop heet het. Een extra beeldscherm is dus niet nodig. Remote control is ook mogelijk via het internet, maar dit vindt ik handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

_PM

ShaquilleMoreno schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:37:
...
Als laatste heb ik ASoft op de WHS server gezet. Met dit programma kan je je server benaderen met je eigen pc alsof je achter de server zit. Remote Desktop heet het. Een extra beeldscherm is dus niet nodig. Remote control is ook mogelijk via het internet, maar dit vindt ik handiger.
Je hebt normaal al gewoon remote desktop ondersteuning, waarom een extra tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik zie het beeld(scherm) van de WHS letterlijk op mijn beeldscherm, net alsof er op de server een beeldscherm zou zijn aangesloten en ik daarop kijk. Ik kan internetten en programma's openen net alsof ik op die pc werk.

Maar vertel, misschien heb ik het gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
LOL! remote desktop dus. :)

Ga eens naar start -> uitvoeren en typ in: mstsc.exe

vul daar je ip/hostname van je server in (waarschijnlijk server) en druk op enter. Vervolgens je gebruikersnaam (Administrator) en het wachtwoord.

Dit is nl. een ingebouwde feature en je hebt daar geen autoexit voor nodig :) (Wel een mooie Add-In hoor!) Ikzelf gebruik de Remote Desktop bijna niet meer, allen nog maar Advanced Admin Console.

[ Voor 38% gewijzigd door Cybergamer op 17-06-2008 17:00 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Ik gebruik zel Ultra VNC voor remote desktop. Dat vind prettiger dan de ingebouwde van MS. De Advanced Admin console heb er ook op gehad. Is leuk maar het duurt me te lang voordat de console actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb een WHS op in een Intel bordje met Sis900 netwerkkaart, nou download ik mijn torrents vanaf een andere PC naar mij WHS share.
Het probleem dat ik heb is dat de verbinding soms weg valt tussen client en WHS waardoor de torrent ermee kapt.

Hebben meer mensen hier last van?

-Nieuwste drivers voor NIC geinstalleerd op client en server.
-Vinkje uitgezet dat Windows de NIC in standby mag zetten (welke idioot verzint die optie op een server)
-Powerpack 1 een tijdje terug al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Bierkameel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:55:
Hebben meer mensen hier last van?
Yup hier ook sinds een paar dagen. Ben nog aan het uitzoeken waardoor het komt, maar kan er geen oorzaak voor vinden.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackiE1982 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:21:
Ik heb sindskort ook een nieuwe server met WHS.
Alleen snap ik niet hoe de bestandsindeling werkt.
Ik heb 3 harde schijven, waarvan 1 oude 80gb met WHS en de andere 2 van 500Gb in RAID0.
Wanneer ik een 100Gb kopieer naar de server, krijg ik te zien dat er niet genoeg ruimte is.
WHS heeft toch dat systeem waarbij de schijven worden gekoppeld tot 1 grote???
Ik heb een soortgelijk probleem.
Ik gebruik sinds 2 maanden de trial van windows home server 2007 (ik weet niet welke release of versie) op een celeron 2,8 GHz met 1 GB RAM. Alles verliep vlekkeloos (op wat snelheids issues na dan) totdat hij een paar dagen met de volgende melding kwam: "Error: system hard drive has less than 5 GB free space. Please add a hard drive to your server storage or delete some files."

Nu zitten er 8 harde schijven in de server van totaal 3,55 TB, en bij vrije ruimte geeft hij nog 1,02 TB aan. Hoe komt hij er dan bij dat de server vol staat? Ik kan eigenlijk niets meer naar de server kopieëren zonder dat hij met de -vrije ruimte- melding komt. Ook kleinere bestanden zoals een DVD-film van 4GB doet hij niet meer.

Zou iemand mij kunnen helpen, want 2,5 TB verdelen over de aanwezige pc's om de server leeg te trekken is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51

Winkiller

De Mopperpot

Volgens mij heeft dit te maken met de grote van de D partitie, deze wordt gebruikt als landingszone, als die vol raakt door copieren van grote hoeveelheden data kan je deze error krijgen, het systeem krijgt dan niet voldoende tijd om deze bestanden door te schuiven naar de drivepool.

Misschien moet je even wachten tot de boel op WHS is verplaatst en kan je de volgende hoeveelheid ter grote van je eerste hd weer gaan copieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Klopt,
Het gaat niet om de totale vrije ruimte maar om de vrije ruimte op je werkelijke D-partitie.
Ik zeg werkelijke D-partitie omdat je extra schijven aan de schijfletter "D" gekoppeld worden. Hierdoor lijkt het dat je op de D-schijf veel meer ruimte vrij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:14
Athome schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:27:
Klopt,
Het gaat niet om de totale vrije ruimte maar om de vrije ruimte op je werkelijke D-partitie.
Ik zeg werkelijke D-partitie omdat je extra schijven aan de schijfletter "D" gekoppeld worden. Hierdoor lijkt het dat je op de D-schijf veel meer ruimte vrij hebt.
Vandaar ook dat ze aanraden om je grootste schijf (binnen alle redelijkheid natuurlijk....) als systeemschijf te gebruiken.
Dit geeft je zo lang mogelijk een grote "landing zone " van waaruit alles over de andere schijven verdeeld wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Klopt helemaal ja. Een grote schijf in alle redelijkheid dan, zo'n 200-500GB is voldoende. Ik heb zelf een hele tijd 250GB schijf als systeem schijf gehad zonder problemen.

Wat betreft die schijf met minder dan 5GB, herstart je server even, dan kickt de drive extender weer in en gaat meteen je data verplaatsen. Een goeie Add-In om dit proces te volgens is WHS Disk Management.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:58

sus

is druk :+

Sinds afgelopen zaterdag heb ik een WHS draaien, heerlijk simpel qua opzetten. Wat ik ook erg prettig vind is dat ik deze kan gebruiken om alle clients van updates te voorzien. Echter... een probleem. Ik heb als regio aangegeven "Dutch (Nederlands)", maar ik krijg engelse updates voor mijn kiezen. Zoals o.a. een engelse IE7. En dat is niet echt de bedoeling. Heeft iemand een idee waar ik dit kan aanpassen? In de settings kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
sus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:50:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een WHS draaien, heerlijk simpel qua opzetten. Wat ik ook erg prettig vind is dat ik deze kan gebruiken om alle clients van updates te voorzien. Echter... een probleem. Ik heb als regio aangegeven "Dutch (Nederlands)", maar ik krijg engelse updates voor mijn kiezen. Zoals o.a. een engelse IE7. En dat is niet echt de bedoeling. Heeft iemand een idee waar ik dit kan aanpassen? In de settings kan ik het niet vinden.
Klopt ook dat je alleen maar Engels updates krijgt omdat een van de beschikbare talen is Nederlands valt daar nog niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Het leest wat makkelijk als je leestekens gebruikt, heerhugo. (Ik begreep er nl. geen soja van wat je schreef, totdat het kwartje viel).

Maar hij heeft wel gelijk, Nederlands wordt niet ondersteund. Engels, Frans, Duits en sinds kort Chinees.

Wat je evt. zou kunnen proberen is een Nederlandse IE7 handmatig installeren. Misschien werkt dat?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Hmm, een gemiste kans naar mijn idee. Ik snap niet waarom dat zo moet zijn. De updates zijn toch al beschikbaar in het nederlands, immers via windowsupdate kan ik ze zo binnen halen. Nouja, hopen dat het niet lang duurt voor de andere talen er bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
babyxl schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:09:
Het leest wat makkelijk als je leestekens gebruikt, heerhugo. (Ik begreep er nl. geen soja van wat je schreef, totdat het kwartje viel).

Maar hij heeft wel gelijk, Nederlands wordt niet ondersteund. Engels, Frans, Duits en sinds kort Chinees.

Wat je evt. zou kunnen proberen is een Nederlandse IE7 handmatig installeren. Misschien werkt dat?
Mijn excuses !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Beste mensen,

ik had een vraag over het gebruik van WHS. Wij hebben op dit moment een router aangesloten op het internet die tevens ons netwerk verdeeld in twee virtuele netwerken. Ik wilde de whs gebruiken voor centrale backup, uitrollen van updates etc etc echter is het mogelijk om de whs zo in het netwerk te hangen dat deze gebruikt kan worden door beide netwerken zonder dat de gebruikers van beide netwerken alsnog via de whs bij resources van het andere vlan kunnen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:01:
...Wij hebben op dit moment een router aangesloten op het internet die tevens ons netwerk verdeeld in twee virtuele netwerken. Ik wilde de whs gebruiken voor centrale backup, uitrollen van updates etc etc echter is het mogelijk om de whs zo in het netwerk te hangen dat deze gebruikt kan worden door beide netwerken zonder dat de gebruikers van beide netwerken alsnog via de whs bij resources van het andere vlan kunnen ?
Twee opties die imho jouw probleem oplossen:
* Twee netwerkkaarten in de WHS stoppen, en elke netwerkkaart configureren voor het desbetreffende netwerk/vlan.
* Routering aanmaken naar alleen de WHS host, zodat je ook vanuit het vlan waar de WHS niet in zit, toch naar de WHS in het andere vlan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
sus schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:13:
Hmm, een gemiste kans naar mijn idee. Ik snap niet waarom dat zo moet zijn. De updates zijn toch al beschikbaar in het nederlands, immers via windowsupdate kan ik ze zo binnen halen. Nouja, hopen dat het niet lang duurt voor de andere talen er bij komen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat nederlands pas in de opvolger van whs beschikbaar wordt......
Die zou dan gebaseerd zijn op server 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller958 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:45:
Volgens mij heeft dit te maken met de grote van de D partitie, deze wordt gebruikt als landingszone, als die vol raakt door copieren van grote hoeveelheden data kan je deze error krijgen, het systeem krijgt dan niet voldoende tijd om deze bestanden door te schuiven naar de drivepool.

Misschien moet je even wachten tot de boel op WHS is verplaatst en kan je de volgende hoeveelheid ter grote van je eerste hd weer gaan copieren.
Opnieuw opstarten haalt niets uit.
Is er een manier om de landingzone te veranderen.
Is het mogelijk om de C-schijf (waarop de landingzone zit als ik het goed begrijp) te verwisselen met behoud van data.
Deze schijf is namelijk maar 80 GB groot (of klein). Alle andere schijven zijn minstens 500 GB.
Ik heb er geen problemen mee om deze te vervangen door een 1TB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:22:
[...]

Opnieuw opstarten haalt niets uit.
Is er een manier om de landingzone te veranderen.
Is het mogelijk om de C-schijf (waarop de landingzone zit als ik het goed begrijp) te verwisselen met behoud van data.
Deze schijf is namelijk maar 80 GB groot (of klein). Alle andere schijven zijn minstens 500 GB.
Ik heb er geen problemen mee om deze te vervangen door een 1TB schijf.
There you go, 80gb is te klein om grote hoeveelheden te gaan verplaatsen, en nee opnieuw opstarten heeft dan geen nut, hij moet eerst de data van je landingszone verplaatsen voordat je verder kan gaan met vullen.

Ik heb het zelf nog niet gedaan maar het schijnt dat als je de eerste hd wilt vervangen voor een grotere hd dat je dat kan doen met de optie herinstallatie ipv schone nieuwe installatie, je data op de gedeelde hd's (HD Pool) blijven dan zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Een schone instalatie is idd niet nodig.. prop je nieuwe HD erin, zorg ervoor dat die als eerste disk in je systeem zit en dat het de boot schijf is (dit zie je in de BIOS). start op vanaf de WHS install DVD en kies voor "Server Re-Installation",

Alle bestanden blijven dan bewaard. het kan wat langer duren voordat je windows installed is omdat de install ook meteen je bestanden gaan indexeren.

Dit is een van de mooiste dingen van WHS :)

PS: hou er even recening mee dat je gebruikers account en wachtoorden verloren gaan. Als de server klaar is met instaleren hoef je ook niet de connector opnieuw te installeren op je computers. Gewoon even naar de folder gaan waar je de connector installed hebt en daar op Discovery.exe klikken.

[ Voor 28% gewijzigd door Cybergamer op 27-06-2008 18:33 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Klopt.
Je kan een herinstallatie doen met behoud van je data in de shares. Bij de installatie geeft WHS deze mogelijkheid zelf aan. Je hoeft er geen aparte dingen voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat de automatische backups niet meer werken.
Hij waarschuwt wel dat de pc's niet gebackupt zijn; maar hij backupt ze niet meer.
handmatige backups werken wel.
Dit staat er in het backup log, waar ik niet wijs uit wordt

[24-6-2008 21:26:47]
[24-6-2008 21:27:31 7cc] Session: DoGetConfiguration
[24-6-2008 21:27:31 7cc] Session: DoGetConfiguration
[24-6-2008 21:27:31 924] Listener TcpEventCallback
[24-6-2008 21:27:31 924] Listener TcpConditionCallback from 192.168.1.9
[24-6-2008 21:27:31 430] Session: ThreadMain for 00EDA148
[24-6-2008 21:27:31 430] Creating the server instance.
[24-6-2008 21:27:31 430] Created the server instance.
[24-6-2008 21:27:31 430] Client subject: CN=CB372F213958F492B930AED72C3B2A1DE
[24-6-2008 21:27:31 430] Client issuer: CN=MDA788432752E4F44BD28F59E16958E4B
[24-6-2008 21:27:31 430] Auth succeeded, ready for command
[24-6-2008 21:27:31 430] Header: 5, Trailer: 16, MaxMessage: 16384
[24-6-2008 21:27:31 430] Partner cert name is <CN=CB372F213958F492B930AED72C3B2A1DE>
[24-6-2008 21:27:31 430] Partner GUID is {b372f213-958f-492b-...}
[24-6-2008 21:27:31 430] Session: DoBeginVolumeConfig {B372F213-958F-492B-930A-ED72C3B2A1DE}
[24-6-2008 21:27:31 430] Partner shut down the connection
[24-6-2008 21:27:31 430] Breaking TLS sesssion...
[24-6-2008 21:27:31 430] Read 0 bytes, hr=80004004
[24-6-2008 21:27:31 430] Session: ThreadMain end for 00EDA148
[24-6-2008 21:27:31 430] TLS::~TLS going away (first time)...
[24-6-2008 21:27:41 7cc] Session: DoGetConfiguration
[24-6-2008 21:27:41 7cc] Session: DoGetConfiguration
[24-6-2008 21:28:01 7cc] Session: DoGetConfiguration
[24-6-2008 21:28:01 7cc] Session: DoGetConfiguration
[24-6-2008 21:28:31 7cc] Session: DoGetConfiguration
[24-6-2008 21:28:31 7cc] Session: DoGetConfiguration

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
2
3

Ik zou daar alvast even wat gerichter naar kijken.
hr=80004004 is een standaard errorcode voor Operation failed, en het lijkt erop dat je client daarvoor verantwoordelijk is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller958 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:17:
[...]

Ik heb het zelf nog niet gedaan maar het schijnt dat als je de eerste hd wilt vervangen voor een grotere hd dat je dat kan doen met de optie herinstallatie ipv schone nieuwe installatie, je data op de gedeelde hd's (HD Pool) blijven dan zoals het was.
Maar dan ben ik toch de data kwijt die op die 80GB schijf staat. Anders was er toch meer dan 5 GB vrij geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook niet - zoals wel kan bij alle andere schijven - de optie remove genruiken. Deze functie is geyed-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:33:
[...]

Maar dan ben ik toch de data kwijt die op die 80GB schijf staat. Anders was er toch meer dan 5 GB vrij geweest.
Niet als je alle data in de D:\Shares hebt gepropt, mocht je het op een andere plek hebben gedumpt zal je eerst de boel terug moeten copieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:35:
Je kan ook niet - zoals wel kan bij alle andere schijven - de optie remove genruiken. Deze functie is geyed-out.
Klopt, een beetje raar als je de system drive op deze manier zou kunnen ontkoppelen, ik denk dat je kan raden wat er dan zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:33:
[...]

De schijven in de pool gewoon met rust laten, nieuwe schijf erin proppen (zorg er ff voor dat die wel als eerste schijf staat in je BIOS. Herinstall doen, en als dat klaar is die oude systeem schijf (Schijf D: in dit geval) ff nalopen of daar nog bestanden in staan. Die schijf je je prima mounten in een externe case met bijv USB of je stop em ff in je main box.

Maar je kan voor dat je gaat upgraden ook ff kijken hoeveel er precies in gebruik is dmv. WHS disk Management. Perfect add-in om te zien hoeveel er nog vrij is per schijf. Kijk hiervoor ff op WGS.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

alt-92 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:54:
code:
1
2
3

Ik zou daar alvast even wat gerichter naar kijken.
hr=80004004 is een standaard errorcode voor Operation failed, en het lijkt erop dat je client daarvoor verantwoordelijk is.
Yup daar ben ik het mee eens, wat hij zou kunnen doen is de connector software te uninstallen op de client, pc opnieuw opstarten en de connector weer installeren en kijken of het dan verholpen is.

Een andere mogelijkheid is om alle backups via de console te verwijderen en met een nieuw geinstalleerde connector op de client opnieuw proberen of de automatische backups weer gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een WHS gekocht maar heb problemen met de installatie van de connector software vanaf de client pc's zowel onder vista als XP. Connectie via internet exporer loopt prima. ik zie de shared folders. Tevens kan ik via extern bureablad inloggen op de server.

Echter bij installatie van de connector krijg ik een foutmelding na het ingeven van mijn wachtwoord.
Wat heb ik al geprobeerd:
- uitschakelen van de firewalls
- alles uitgecshakeld (modem, router etc.) en opnieuw opgestart.

Ik krijg het niet aan de praat. Ben een beetje radeloos. Weet niet meer wat te proberen.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Alle tips zijn erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Is het wachtwoord van je WHS en bij de installatie van de connector op de client gelijk ?
Hier is het zo dat mijn wachtwoord van mijn Windows Vista PC gelijk moet zijn aan het wachtwoord van de WHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:16:
Hallo,

......

Alle tips zijn erg welkom.
Heb je ook de users aangemaakt op de WHS? Liefst met dezelfde naam en password?

Dus op de client PC log je in met "sjaak" password "Nikkel". Dan maak je een user aan op WHS met deze gegevens.

Het is al een tijd geleden dat ik alles geinstalleerd heb, ik dacht dat er een wizzard voor was. Maar dat is gissen, en veel teveel biertjes geleden voor mij ;).

[ Voor 36% gewijzigd door Len op 28-06-2008 20:52 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik begrijp het niet zo goed. Volgens de manual heb je nog geen users nodig op de server bij het installeren van de connector software op de client. Je zou met het server wachtwoord moeten connecten tijdens de installatie. Hij vraagt ook alleen een password en geen user bij het benaderen van de server.

Na het ingeven van het wachtwword krijg ik de melding "an error has occurred".

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:16:
Echter bij installatie van de connector krijg ik een foutmelding na het ingeven van mijn wachtwoord.
Dit moet het wachtwoord zijn van de Administrator, gebruikers wachtwoorden werken hier niet op.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:25
Gebruikt iemand de add-in WebGuide? Ik wil graag remote (dus van buiten mijn eigen netwerk) ook muziek kunnen streamen. Op een of andere manier wil het alleen niet :( Ik heb een vermoedde dat het door de secure verbinding (https dus) komt maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Problemen met het bekijken van muziek/inloggen etc heb ik niet, alleen het streamen wil niet. Dit gaat trouwens ook niet als ik de in WebGuide ingebouwde media player gebruik.

Iemand hier ervaring mee of gebruiken jullie het alleen lokaal? Bedoeling is dus om alle content van buiten te kunnen streamen. Tips over een evt ander programma/add-on die het wel doet hoor ik ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheRebell schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:58:
Tips over een evt ander programma/add-on die het wel doet hoor ik ook graag.
Ik kan je Orb sterk aanraden. Ikzelf heb WebGuide allen op de Beta en RC 100% werkend gekregen, maar op de OEM niet meer. Orb werkt zalig en kan ook zonder problemen op all je devices die internet hebben draaien. Ikzelf maak er veel gebruik van via mijn telefoon.

Een how-to over Orb is hier te vinden. (Die door mij geschreven is).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
babyxl schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:09:
[...]

Ik kan je Orb sterk aanraden. Ikzelf heb WebGuide allen op de Beta en RC 100% werkend gekregen, maar op de OEM niet meer. Orb werkt zalig en kan ook zonder problemen op all je devices die internet hebben draaien. Ikzelf maak er veel gebruik van via mijn telefoon.

Een how-to over Orb is hier te vinden. (Die door mij geschreven is).
kun je met Orb ook muziek streamen buiten je eigen netwerk? (dus over het inet) Ik heb het gevoel dat dat niet het idee is van webguide/whs maar dat wil ik juist wel...aangezien ik altijd wel ergens anders zit en toch graag muziek luister ;)

ahum, volgens mij wel via de Orb website :? Kun je het ook zo doen dat je muziek streamed direct vanaf je eigen pc/netwerk? Niet zo'n fan van als dat weer via een andere partij loopt (Orb in dit geval)

De melding die ik trouwens in WebGuide krijg als ik een m3u playlist probeer af te spelen (in vlc):
code:
1
'https://xxx.homeserver.com/WebGuide/files/Before_You_Leave.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1&path=VUtiTm5GYkhYd01JZWZJdnBpeVdHTnpCSCtQajFGUWpMT0VBN2VDeDBJbjhJSGZwdkc2SmcyUGZCbHREQ1JoLw2&done=1'

Toevallig bekend?

[ Voor 25% gewijzigd door TheRebell op 30-06-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheRebell schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:36:
[...]

kun je met Orb ook muziek streamen buiten je eigen netwerk? (dus over het inet) Ik heb het gevoel dat dat niet het idee is van webguide/whs maar dat wil ik juist wel...aangezien ik altijd wel ergens anders zit en toch graag muziek luister ;)

ahum, volgens mij wel via de Orb website :? Kun je het ook zo doen dat je muziek streamed direct vanaf je eigen pc/netwerk? Niet zo'n fan van als dat weer via een andere partij loopt (Orb in dit geval)
The main reason I use Orb :) Het enige wat je via Orb gebruikt is de user interface, de rest gebeurd lokaal en je streams lopen vanuit je WHS naar je apparaat waar je mee bent ingelogt.
De melding die ik trouwens in WebGuide krijg als ik een m3u playlist probeer af te spelen (in vlc):
code:
1
'https://xxx.homeserver.com/WebGuide/files/Before_You_Leave.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1&path=VUtiTm5GYkhYd01JZWZJdnBpeVdHTnpCSCtQajFGUWpMT0VBN2VDeDBJbjhJSGZwdkc2SmcyUGZCbHREQ1JoLw2&done=1'

Toevallig bekend?
Ik weet het niet meer, op een gegeven moment heb ik er de brui aan gegeven en ben op zoek gegaan naar een alternatief. Die alternatief heb ik gevonden in Orb, en persoonlijk vind ik die zelfs beter!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:39:
Hoi,

Ik begrijp het niet zo goed. Volgens de manual heb je nog geen users nodig op de server bij het installeren van de connector software op de client. Je zou met het server wachtwoord moeten connecten tijdens de installatie. Hij vraagt ook alleen een password en geen user bij het benaderen van de server.

Na het ingeven van het wachtwword krijg ik de melding "an error has occurred".

Iemand nog een idee?
Heb je hier wat aan?

http://forums.microsoft.c...?PostID=1730555&SiteID=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Heeft niemand last van het feit dat WHS na een willekeurige tijd ineens enorm traag is m.b.t. het kopieren naar de shares toe? Als ik bijvoorbeeld een 10 tal bestanden wil kopieren naar WHS gaat dat in het begin met 50.000kbytes/s en naderhand zakt het steeds meer af naar beneden om uiteindelijk uit te komen op een onwerkbare situatie waarbij remotedesktop bijna niet meer werkt en transfers, als ze nog lopen, met een indrukwekkende snelheid van 325kbytes/s lopen.

Zodra ik WHS opnieuw opstart werkt het weer prima. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik WHS dagelijks moet herstarten? Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Het probleem is bekend ja, ikzelf heb er geen last van. Wat je zou kunnen proberen is PP1 Beta downloaden in die installen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met een grote update van de TS en ben nog op zoek naar meerdere Add-in's en tips voor WHS.
Weet je nog leuke opties, stuur dan een DM, dan voeg ik deze toe aan de nieuwe TS.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:44:
[...]

Het probleem is bekend ja, ikzelf heb er geen last van. Wat je zou kunnen proberen is PP1 Beta downloaden in die installen.
PP1 beta lost het probleem van een te kleine system disk niet echt op, remember the landingzone waar al eerder in dit topic over geschreven is.........liever een iets te grote hd als system drive dan een te kleine, minimaal 250gb is mijn advies, kan je lekker doorknallen met grotere bestanden zonder al te veel verlies van snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 03-07-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
arjants schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:16:
Ik ben bezig met een grote update van de TS en ben nog op zoek naar meerdere Add-in's en tips voor WHS.
Weet je nog leuke opties, stuur dan een DM, dan voeg ik deze toe aan de nieuwe TS.
Nou ik heb nog wel een paar goeie opties. stuur je een PM.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Wat je evt. kan doen is het volgende:

1. systeem schijf eruit halen.
2. nieuwe schijf erin en die als bootschijf in het BIOS zetten
3. WHS dvd opstarten en dan Re-installation selecteren.

Hierdoor worden je shares en backups nl. meteen opgepikt en opnieuw indexeerd door de installer. Ik heb die nu zelf een aantal keer geprobeerd en werkt prima.

je oude systemschijf ff in je main rig aansluiten en kijken op de oude D:\ schijf in "D:\DE\shares" voor achter gebleven bestanden die het niet in de pool gered hebben. Die kopieer je gewoon weer naar je \\server\shares. Dit zijn er meestal niet zo veel, en in jouw geval kan dat nooit meer dan 50GB zijn. :)

Viola! Alles terug op een nieuwe schijf met grotere landing zone :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 04-07-2008 12:24 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Winkiller958 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:56:
[...]

PP1 beta lost het probleem van een te kleine system disk niet echt op, remember the landingzone waar al eerder in dit topic over geschreven is.........liever een iets te grote hd als system drive dan een te kleine, minimaal 250gb is mijn advies, kan je lekker doorknallen met grotere bestanden zonder al te veel verlies van snelheid.
Ik heb 3x 500gb en 1x tb erin zitten. En een 500gb is de systemdisk.

Voorhene hielp het updaten van de drivers me enorm, maar als je al de laatste hebt valt er niet veel te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
AvanCade schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:45:
[...]

Voorhene hielp het updaten van de drivers me enorm, maar als je al de laatste hebt valt er niet veel te updaten.
Dat probleem heb ik ook gehad. wat bij mij hielp wat in de netwerkkaart eigenschappen "jumbo frames" aan te zetten. en een paar andere opties uit te zetten.. Je zal hier even voor moeten googlelen ben ik bang, want ik weet niet meer wat ik precies gedaan heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Cybergamer op 05-07-2008 16:30 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

AvanCade schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:45:
[...]

Dan zit er toch niets anders op dan gedoseerd bestanden over te zetten, dat doe ik hier momenteel ook (hardware update gedaan) en ik blijf tijdens het copieren van grote bestanden altijd rond de 23500 en 25000 kbytes/s hangen via Total Commander, m.a.w. een bestand van 8 gb doet er een minuut over 7 over.

Dat verhaal van jumboframes is dubieus, vele routers en switches ondersteunen dat niet volgens mijn informatie, echter van mijn server en mijn pc staat deze optie op 1514 bytes en ik kan me herrineren dat bij een realtek gb lan deze optie op uit stond en ik geen verhoging van doorvoersnelheid heb nu de hardware is veranderd en jumbo frames nu dus wel gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik zal het dan misschien moeten doen met de tekort komingen van WHS. Verder een prima OS overigens.

Jumbo frames is geen optie, want niet al mijn netwerkkaarten ondersteunen het.

Ik heb de PP1 geinstalleerd en ik moet zeggen dat de snelheid wat omhoog gegaan is en ook meteen wat stabieler. Tot nu toe moet een snelheid drop zoals voorheen zich nog voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

AvanCade schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:15:
Ik heb de PP1 geinstalleerd en ik moet zeggen dat de snelheid wat omhoog gegaan is en ook meteen wat stabieler. Tot nu toe moet een snelheid drop zoals voorheen zich nog voordoen.
Wat mij is opgevallen van PP1 is dat als je copieerd van je PC naar de Server het direct op een HD komt waar de meeste ruimte is, in mijn geval is dat de 2e 500gb, de systeem hd heeft daarbij nauwelijks datatransfer en de 2e 500gb krijgt gelijk de volle laag, dit is goed te zien met de addon: WHS Disk Management van Sam Wood, deze meld realtime datatransfer.

Dit kan verklaren waarom PP1 de WHS een stuk stabieler maakt met copieren, voorheen (voor PP1 Beta) was het inderdaad af en toe een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
offtopic:
beter laat dan nooit...
[quote]sus schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:41:
[offtopic]
:w Sentic :)
[/offtopic]
[/quote]
hi sus :w

Heeft iemand probs met Remote Desktop van buiten zijn netwerk? Als ik in mn WHS naar de settings kijk staat de firewall goed, ook mijn router laat poort 3389 door maar er gebeurt helemaal niks als ik probeer te connecten. Binnen het netwerk RD lukt trouwens weer wel! Vaag hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Uitdaging:

WHS en MCE (Vista) op 1 machine!

Wensen:
  • MCE moet TV kunnen opnemen en afspelen, dus er moet een tunerkaart in die ondersteund wordt door Vista x64
  • Kleine, redelijk stille & energiezuinige kast met voldoende drive bays & aansluitingen (SATA)
  • OEM WHS, ik heb slechte ervaringen met HP's software update policy als de hardware wat ouder wordt.
  • Machine draait dedicated alleen hiervoor, voor het andere werk heb een een prima desktop & notebook.
Gedachten:
  • WHS draait prima in een Virtual Server omgeving, zo draait het nu op mijn desktop (nadat brakke oude hardware voor de WHS het niet meer aankon). Veel geheugen is wel verstandig als je nog iets met het host OS wilt doen!
  • MCE kan waarschijnlijk geen "exotische hardware" zoals een tuner kaart aansturen als het gevirtualiseerd wordt.
  • MCE is waarschijnlijk niet als los pakket te installeren binnen WHS (anders had ik dat op Google wel gevonden, denk ik).
Dus:
  • Vista x64 als host-OS, want dan kan MCE de hardware aansturen en x64 om 4GB geheugen te kunnen gebruiken
  • WHS op die machine als Virtual Server guest.
Vraagjes aan de hier aanwezige experts: (Is er een dokter in de zaal? 8)7)
  • Maak ik denkfouten, of is dit de beste manier om WHS & MCE op 1 doos te krijgen?
  • Welke hardware raden jullie aan? Ik kan zelf bouwen, maar wil wel dat het een redelijk stille machine wordt, niet te kwistig met energie en (toch) voldoende ruimte voor SATA disks.
  • Zou ik een bestaande AMD XP2500 (niet x64) hiervoor nog kunnen upgraden, of moet ik dan zoveel (CPU, mainboard, RAM?) vervangen dat ik beter nieuwe hardware kan kopen.
Ik ben benieuwd...

Groet,
EgMaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
EgMaf schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:12:
Uitdaging:

WHS en MCE (Vista) op 1 machine!

Wensen:
  • MCE moet TV kunnen opnemen en afspelen, dus er moet een tunerkaart in die ondersteund wordt door Vista x64
  • Kleine, redelijk stille & energiezuinige kast met voldoende drive bays & aansluitingen (SATA)
  • OEM WHS, ik heb slechte ervaringen met HP's software update policy als de hardware wat ouder wordt.
  • Machine draait dedicated alleen hiervoor, voor het andere werk heb een een prima desktop & notebook.
Gedachten:
  • WHS draait prima in een Virtual Server omgeving, zo draait het nu op mijn desktop (nadat brakke oude hardware voor de WHS het niet meer aankon). Veel geheugen is wel verstandig als je nog iets met het host OS wilt doen!
  • MCE kan waarschijnlijk geen "exotische hardware" zoals een tuner kaart aansturen als het gevirtualiseerd wordt.
  • MCE is waarschijnlijk niet als los pakket te installeren binnen WHS (anders had ik dat op Google wel gevonden, denk ik).
Dus:
  • Vista x64 als host-OS, want dan kan MCE de hardware aansturen en x64 om 4GB geheugen te kunnen gebruiken
  • WHS op die machine als Virtual Server guest.
  • Maak ik denkfouten, of is dit de beste manier om WHS & MCE op 1 doos te krijgen?
  • Welke hardware raden jullie aan? Ik kan zelf bouwen, maar wil wel dat het een redelijk stille machine wordt, niet te kwistig met energie en (toch) voldoende ruimte voor SATA disks.
  • Zou ik een bestaande AMD XP2500 (niet x64) hiervoor nog kunnen upgraden, of moet ik dan zoveel (CPU, mainboard, RAM?) vervangen dat ik beter nieuwe hardware kan kopen.
Ik ben benieuwd...

Groet,
EgMaf
Op www.wegotserved zijn ze hier mee bezig dus ik zou even geduld hebben als ik jou was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Wat dacht je van WHS met MCE geïntegreerd? :9

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Dat zeg ik ...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
EgMaf schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:12:

Ja en nee. Het idee is erg goed, maar WHS als virtuele productie machine is niet aan te raden. De reden hiervoor variëren nogal, dus daar ga ik niet op in. Kijk even op We Got Served hierover.
Ik zou toch minimaal voor een dual core gaan. een E8400 is zuinig. En de WD greenpoints, maar het belangrijkste denk ik toch aan een voeding die minimaal 80% efficiënt is.
Nieuw! die AMD 2500 trekt het niet en het is duurder om voor die architectuur te gaan dan om nieuwe te gebruiken.
Ja ik zag je bericht toen nog niet :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ik had het gezien ja, maar ze gebruiken MCE XP, en doen het juist andersom: WHS met daarop MCE draaien. Op zich een mooie oplossing, als het werkt, maar....
- Meer tweaking & tuning, dus ik vrees niet zo betrouwbaar.
- Oude versies, wie weet wat er allemaal omvalt als patch-dinsdag weer geweest is.

Zolang er geen WHS met MCE (-achtige applicatie) is, lijkt me mijn idee stabiler. Daar heb je dan wel wat betere hardware voor nodig, maar wat kost een basis DualCore met 4GB (met MB, kast, voeding, maar zonder disken, zonder VGA, die heb ik nog) tegenwoordig nou nog?

Mijn vragen zijn dus nog niet beantwoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Handig, die kruisende berichten :-)
babyxl schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:54:
[...]

Ja en nee. Het idee is erg goed, maar WHS als virtuele productie machine is niet aan te raden. De reden hiervoor variëren nogal, dus daar ga ik niet op in. Kijk even op We Got Served hierover.
Ik heb gezocht, maar eigenlijk niet veel kunnen vinden. Wel veel over WHS als Virtual Server host, maar niet als guest... Hints / links?

Overigens ben ik ook aan het kijken of Hyper-V mogelijk is met Vista als host... (en of dat voordelen heeft)
[...]

Ik zou toch minimaal voor een dual core gaan. een E8400 is zuinig. En de WD greenpoints, maar het belangrijkste denk ik toch aan een voeding die minimaal 80% efficiënt is.

[...]

Nieuw! die AMD 2500 trekt het niet en het is duurder om voor die architectuur te gaan dan om nieuwe te gebruiken.
Thnk voor de tips! Ook nog een goed moederplankje (multi-SATA) in gedachten?

Groet,
EgMaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EgMaf schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:13:
Overigens ben ik ook aan het kijken of Hyper-V mogelijk is met Vista als host... (en of dat voordelen heeft)
Hyper-V is 2008x64 only.
Aint gonna work.

offtopic:
PS: groeten doen onder elke post? liever niet - we zien je nick toch wel en in een normaal gesprek zeg je ook niet na elke zin 'goedemiddag verder' toch?

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 12-07-2008 23:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
alt-92 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:21:
[...]

Hyper-V is 2008x64 only.
Aint gonna work.
Ik zag het, wel jammer.
Zal op Windows7 vast wel (gaan) werken!
Maar daar ga ik niet op wachten...

Terug naar Vista host Virtual Server, WHS als guest...
Welke problemen?
offtopic:
PS: groeten doen onder elke post? liever niet - we zien je nick toch wel en in een normaal gesprek zeg je ook niet na elke zin 'goedemiddag verder' toch?
Point taken.
Ik kom nog uit de NoNews (is good news) tijd, toen deden we dat wel :-)

[ Voor 3% gewijzigd door EgMaf op 13-07-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
EgMaf schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:13:
Thnk voor de tips! Ook nog een goed moederplankje (multi-SATA) in gedachten?
Ikzelf heb een Asus P5E-VM DO, maar ik weet niet of dat iets voor jou is omdat je er toch een Multimedia machine van wil maken. Je zou eens kunnen kijken op Azerty.nl, die heeft een heel fijn systeem in de webshop waar op kunt zoeken zoals min. 6x SATA en min. 800FSB enzo..

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
EgMaf schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:19:
Ik had het gezien ja, maar ze gebruiken MCE XP, en doen het juist andersom: WHS met daarop MCE draaien. Op zich een mooie oplossing, als het werkt, maar....
- Meer tweaking & tuning, dus ik vrees niet zo betrouwbaar.
- Oude versies, wie weet wat er allemaal omvalt als patch-dinsdag weer geweest is.

Zolang er geen WHS met MCE (-achtige applicatie) is, lijkt me mijn idee stabiler. Daar heb je dan wel wat betere hardware voor nodig, maar wat kost een basis DualCore met 4GB (met MB, kast, voeding, maar zonder disken, zonder VGA, die heb ik nog) tegenwoordig nou nog?

Mijn vragen zijn dus nog niet beantwoord :-)
Dat het een oudere versie maakt niet zoveel uit. We zijn toevallig bezig met de Rollup 2 om te zien hoe dat werkt. Wat betreft het installeren komt het wel goed. Ik heb momenteel een werkend scriptje gemaakt, maar het zou zomaar kunnen dat ik die ombouw tot een installer. Probleem zijn de licenties, die zullen wij niet inbouwen. Dus zul je eerst een MCE moeten installen (op bijv. een VM) met geldige licentie voordat je mediacenter kan installen op je WHS. Daarna zal alles heel makkelijk gaan.

Maar op het moment zijn we nog niet zo ver, als je interesse hebt om mee te doen in de test stuur me dan maar een PM op WeGotServed (GaMeR). Ik zoek nl. nog mensen die een TV kaart hebben die in MCE werkt. (Die heb ik nl. zelf niet - ik speel alleen films ed. af op mediacenter).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
babyxl schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:34:
Dat het een oudere versie maakt niet zoveel uit.
Qua installatie, of in gebruik? Persoonlijk vind ik dat de Vista versie veruit beter is, ik wil dan ook niet terug naar de XP versie...
We zijn toevallig bezig met de Rollup 2 om te zien hoe dat werkt. Wat betreft het installeren komt het wel goed. Ik heb momenteel een werkend scriptje gemaakt, maar het zou zomaar kunnen dat ik die ombouw tot een installer. Probleem zijn de licenties, die zullen wij niet inbouwen. Dus zul je eerst een MCE moeten installen (op bijv. een VM) met geldige licentie voordat je mediacenter kan installen op je WHS. Daarna zal alles heel makkelijk gaan.
Licenties voldoende hier, dus als het werkt maak ik me niet druk over of de al wel, of nog niet ingetikt is.
Maar op het moment zijn we nog niet zo ver, als je interesse hebt om mee te doen in de test stuur me dan maar een PM op WeGotServed (GaMeR). Ik zoek nl. nog mensen die een TV kaart hebben die in MCE werkt. (Die heb ik nl. zelf niet - ik speel alleen films ed. af op mediacenter).
You got mail... 'k weet alleen niet of mijn setup geschikt is voor jullie testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
WeGotServed is ff offline (migratie, schijnt..) Mailtje komt later...

Even iets anders:
Mijn hele verhaal is begonnen omdat mijn WHS met veel gekraak draaide op een oude AMD XP2000 die nieteens kon booten van SATA. Ernaast stond een (bijna) net zo krakende AMDXP2500 als Vista Media Center. De AMD XP2000 WHS is opgeruimd, de schijven zijn naar mijn (QuadCore) desktop gegaan, en WHS draait nu tijdelijk (mede om te kijken of dat lekker draait) binnen Virtual Server op die desktop (met Vista x86 dus als host-OS).

Voorlopig lijkt WHS het lekker te vinden als Virtual guest :) Disk performance is niet geweldig, maar nog zeker acceptabel.

Momenteel draait het dus zo:
  • Q6600 4GB Vista x86 PC (mijn desktop) met daarop WHS als guest in Virtual Server
  • AMD XP2500 met Vista x86 (en tunerkaartje :)) als Media Center PC, met de TV op de HDMI van de VGA kaart.
Nu denk ik erover om die AMD XP2500 op te waarderen tot een Q6600 (kost me de CPU, plank & 2x2GB RAM, da's nog te betalen), en dan op die doos Vista x64 Media Center te draaien als host OS (vanaf een PATA schijf), en WHS daarop weer als guest in Virtual Server (van 2 vhd's op dedicated SATA schijven met een vhd op een USB disk als server backup, en later eventueel nog extra SATA disks).

Mij lijkt dat een goed idee, en zou dat ook lekker moeten kunnen draaien (Virtual Server op een x64 OS met 4GB..). Vraag is alleen: Welk moederbord zou daar goed geschikt voor zijn?
Graag wel een beetje future-proof, maar weinig features. De enige features die ik belangrijk vind, zijn:
  • x64 4GB ondersteund, liefst ook 8GB
  • minimaal 2 USB2 extern, minimaal 4 SATA en 2 PATA intern, met goede performance op de SATA poorten
  • Gb LAN
WLAN, audio, video etc. zijn allemaal niet nodig (ik hergebruik de VGA kaart uit mijn huidige VMC).

Iemand een leuk idee welk moederbord eens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
EgMaf schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:03:
Qua installatie, of in gebruik? Persoonlijk vind ik dat de Vista versie veruit beter is, ik wil dan ook niet terug naar de XP versie...
daar hebben we de Vistalizer voor :) Dan ziet de media center er net zo uit als de vista versie.
Licenties voldoende hier, dus als het werkt maak ik me niet druk over of de al wel, of nog niet ingetikt is.
Ik ook niet, maar het wel iets waar ik en Christopher rekening mee moeten houden, om misbruik te voorkomen.
Iemand een leuk idee welk moederbord eens te bekijken?
Je zou ff op azerty kunnen kijken, daar hebben ze een mooi systeem waardoor je met muisklikken je eisen kan stellen aan de lijst (x aantal SATA, FSB etc).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Weer 2 dingen geleerd!
babyxl schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:55:
[...]
daar hebben we de Vistalizer voor :) Dan ziet de media center er net zo uit als de vista versie.
Ik neem aan dat je VistaMizer bedoelt?
Maar dat past alleen het uiterlijk aan. Onder XP MCE had ik altijd de grootste moeite om de kanalen goed ingesteld te krijgen, en het liep ook veel minder stabiel dan onder Vista VMC (dat ik nu toch al zo'n 1,5 jaar draai)... Ik denk niet dat VistaMizer daar iets mee doet, toch?

Maar waarom niet meteen naar Vista VMC?
[...]
Je zou ff op azerty kunnen kijken, daar hebben ze een mooi systeem waardoor je met muisklikken je eisen kan stellen aan de lijst (x aantal SATA, FSB etc).
Ook die kende ik nog niet, de shop wel, maar deze mogelijkheden nog niet.
Heeerlijk, zo'n forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
EgMaf schreef op maandag 14 juli 2008 @ 01:17:
Maar waarom niet meteen naar Vista VMC?
Ik zal hier eens naar kijken, maar ik weet echt niet of het mogenlijk is om die werkend te krijgen op WHS/W2K3... Ik ben bang van niet... :(
Ook die kende ik nog niet, de shop wel, maar deze mogelijkheden nog niet.
Heeerlijk, zo'n forum :)
:P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 17:03
Alles werkt eigenlijk wel prima hier op mijn Latitude D600 op 1 dingetje na: het scherm wordt niet automatisch uitgeschakeld na de ingestelde tijd. Heeft iemand anders hier ook last van?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand al een manier heeft uitgevogeld om de bezoekersstats bij te houden van de (eenvoudige) sites (aangemaakt via WHIIST) die draaien op WHS zonder hele scripts te moeten integreren in de site zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
sony schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:23:
Alles werkt eigenlijk wel prima hier op mijn Latitude D600 op 1 dingetje na: het scherm wordt niet automatisch uitgeschakeld na de ingestelde tijd. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb geen D600, maar je zou eens in de bios kunnen kijken of daaar alles goed staat?
Daarnaast vroeg ik me af of iemand al een manier heeft uitgevogeld om de bezoekersstats bij te houden van de (eenvoudige) sites (aangemaakt via WHIIST) die draaien op WHS zonder hele scripts te moeten integreren in de site zelf?
hmmm, ben er niet zeker van, maar je zou eens kunnen kijken naar nedstat of Google Analytics ofzo.. Simpel en effectief.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 15-07-2008 16:19 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
sony schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:23:
Alles werkt eigenlijk wel prima hier op mijn Latitude D600
Was is "alles"? WHS, MCE, VMC?
op 1 dingetje na: het scherm wordt niet automatisch uitgeschakeld na de ingestelde tijd. Heeft iemand anders hier ook last van?
Kijk eens bij de power-settings...

Groet,
EgMaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik heb begrepen dat er een addin is om te kijken welke bestanden in werkelijkheid op welke schijf staat. Ik heb als ik een bepaalde serie kijk, last van een tikkende schijf. Het is voor mij onmogelijk om na te gaan welke dit is. Het gebeurd voornamelijk met 1 schijf en HDTune kan me geen duidelijk antwoord geven.

Weet iemand hoe deze addin heet?

Alle schijven zijn nog geen 2 jaar oud en dat zou toch wel al erg vroeg zijn dat deze kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd om WHS op een Intel Atom te draaien en dan zo ja hoe bevalt dat? Ik zit namelijk zelf te denken om een atom board te kopen icm deze kast: Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/contents/media/l_blackbox1.jpg
zodat hij netjes kan worden opgeruimt in de meterkast.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Many thanks _/-\o_

Edit:
Blijkbaar was het die toch niet, want elke file staat volgens dat ding op me 1tb schijf, terwijl die het minst vol is. Het betreft ook geen duplication files, maar echt de originele files.

[ Voor 31% gewijzigd door AvanCade op 16-07-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Webgnome schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:27:
Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd om WHS op een Intel Atom te draaien en dan zo ja hoe bevalt dat? Ik zit namelijk zelf te denken om een atom board te kopen icm deze kast: [afbeelding]
Het zou mijn kast niet zijn als ik zo naar de prijs en specs kijk. Maar ik zie niet in waarom een WHS het niet slecht zou doen op een Atom. XP doet het er over het algemeen ook erg goed op, dus moet WHS het helemaal lekker doen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik probeer whs te installeren op een computer maar stuit op een probleem. Het installeren zelf gaat prima maar na de setup krijg je een welcome venster met een pijl onderaan. Als ik op die pijl klik komt er te staan:
an error occurred in windows home server setup

windows home server setup encountered an error. Click back to retry. Or, click next to close.
herstarten en terug gaan werken geen van beide. Als ik op next druk dan kom ik op de desktop maar het lukt me niet met een computer te verbinden.

iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Webgnome schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:27:
Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd om WHS op een Intel Atom te draaien en dan zo ja hoe bevalt dat? Ik zit namelijk zelf te denken om een atom board te kopen icm deze kast: [afbeelding]
Zou wel op de koeling letten, die kast zeit er van het plaatje niet uit alsof er veel mogelijkheden voor zijn. Vast voor een passief gekoeld bordje. Een beetje lucht verversing heb je wel nodig. Heb een voorganger van het Atom-mini ITX bordje in de meterkast staan, (zou passief te koelen moeten zijn), maar die wordt zonder casefan aardig warm. Heb er geen WHS op staan, maar XP (voor Slimserver/Homeseer gebruik), krachtig genoeg daarvoor, dat wel. Denk ook aan de opslag mogelijkheden, die zijn vaak wat beperkter in de mini-atx cases. Bovendien wordt er vaak een PicoPSU (achtige) powersupply gebruikt en daar kun je niet al te veel harde schijven op hangen. Die kastjes kunnen vaak maar 1 (2.5inch) harde schijf bevatten, dus opslag lijkt me al gauw te laag voor een WHS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Kaasplank schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:51:
Ik probeer whs te installeren op een computer maar stuit op een probleem. Het installeren zelf gaat prima maar na de setup krijg je een welcome venster met een pijl onderaan. Als ik op die pijl klik komt er te staan:
Wat je evt. ook ff kan proberen is de qs.ini kopieeren naar de C:\ schijf (staat in C:\install\ meen ik). soms pakt die em niet goed over.

Lukt dat ook niet dan zou ik handmatig de laatste drivers installen (netwerk en chipset) en dan weer rebooten om te kijken of dat helpt.

heb je wel een D:\ (DATA) schijf ? of is de installer nog niet zo ver? Kun je de logfiles ff posten op WeGotServed met een uitleg wat er fout gaat?

[ Voor 28% gewijzigd door Cybergamer op 17-07-2008 14:51 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
babyxl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Wat je evt. ook ff kan proberen is de qs.ini kopieeren naar de C:\ schijf (staat in C:\install\ meen ik). soms pakt die em niet goed over.

Lukt dat ook niet dan zou ik handmatig de laatste drivers installen (netwerk en chipset) en dan weer rebooten om te kijken of dat helpt.

heb je wel een D:\ (DATA) schijf ? of is de installer nog niet zo ver? Kun je de logfiles ff posten hierzo?
Ik zal het vanavond eens proberen. Het lukt me wel om het administrator account handmatig van wachtwoord te veranderen en ik heb inmiddels ook al met succes mijn laptop verbonden met de server. ik kan dus ook via remote bij dat whs panel. ik vraag me alleen af of ik belangrijke stappen overgeslagen heb door die wizard te skippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
niet echt. die wizzard vraagt de volgende dingen:

1. een wachtwoord voor de admin
2. automatische updates
3. windows improvements program

meen ik uit me hoofd.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Mooi. Ik heb al ergens gelezen hoe je die wizard kunt stoppen van steeds weer verschijnen dus dan ga ik er nu maar vanuit dat m'n whs draait \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Kaasplank schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:13:
Mooi. Ik heb al ergens gelezen hoe je die wizard kunt stoppen van steeds weer verschijnen dus dan ga ik er nu maar vanuit dat m'n whs draait \o/
Ik zou toch graag de logfile ff willen zien voor de zekerheid.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Als je me weet te vertellen waar het logbestaand staat wil ik dat wel doen.

als ik trouwens handmatig de exe van de setup opstart dan mag ik ineens wel een servernaam kiezen maar dan gaat het alsnog mis. waarschijnlijk omdat ik de admin pass al gewijzigd heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaasplank op 17-07-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Kaasplank schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:14:
Als je me weet te vertellen waar het logbestaand staat wil ik dat wel doen.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs

en dan moet je volgens mij het bestand: q_setup.log hebben (pin me er niet op vast).
als ik trouwens handmatig de exe van de setup opstart dan mag ik ineens wel een servernaam kiezen maar dan gaat het alsnog mis. waarschijnlijk omdat ik de admin pass al gewijzigd heb.
Ja, even het wachtwoord leegmaken en dan proberen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
qs.ini not found zegt ie dus je zit in de goede richting ;)
ik kan alleen nergens een qs.ini vinden en ik lees dat het met sata te maken heeft. Er zit echter geen enkele sata aansluiting op m'n mobo :(

overigens werkt het handmatig uitvoeren van de setup niet. Ik krijg het scherm voor de servernaam en dan zegt hij dat hij klaar is maar er wordt niets gewijzigd

[ Voor 24% gewijzigd door Kaasplank op 17-07-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:42:
Ik heb als ik een bepaalde serie kijk, last van een tikkende schijf.
Heb hetzelfde sinds de laatste update, word er een beetje moe van hoe lang MS op zich laat wachten met de PP1 en maar blijft komen met zogenaamde bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
volgens een forum staat er in qs.ini niet veel meer dan
code:
1
2
3
[Q Setup]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
ServerName=SERVER

kan iemand dat bevestigen?

mijn server loopt prima maar ik kan de powerpack pas installeren als ik die wizard met succes heb afgerond.

[ Voor 24% gewijzigd door Kaasplank op 18-07-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
[quote]Kaasplank schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:48:
[code]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
ServerName=SERVER
[/code]
kan iemand dat bevestigen?

mijn server loopt prima maar ik kan de powerpack pas installeren als ik die wizard met succes heb afgerond.
Ik zit even te denken, je kan een nieuwe install proberen door de volgende file te executen van de DVD: dvd:\FILES\Install\install.cmd

Deze bat file bouwt WHS tot wat het eigenlijk moet zijn. Maak even te logfiles directory schoon voordat je dit doet zodat we makkelijker kunnen zien wat evt. het probleem kan zijn als dit weer gebeurd. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:02
babyxl schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:36:
[quote]Kaasplank schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:48:
[code]

[...]

Ik zit even te denken, je kan een nieuwe install proberen door de volgende file te executen van de DVD: dvd:\FILES\Install\install.cmd

Deze bat file bouwt WHS tot wat het eigenlijk moet zijn. Maak even te logfiles directory schoon voordat je dit doet zodat we makkelijker kunnen zien wat evt. het probleem kan zijn als dit weer gebeurd. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs)
Doe een nieuwe WHS install als hij vraagt om je produkt key vul deze niet in en ga verder ( dit werkt ).
Vul na de installatie van WHS + Wizard je produkt key in bij activering windows.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Wat ik niet snap is het volgende;

• 3 accounts, admin, Erwin, en Vincent,
• User Erwin heeft alle rechten,
• Vincent heeft geen remote rechten, en geen rechten tot Erwin's shared folder,
• Met Vincents pc maak je verbinding met server (\\192.168.1.2) en kan overal in, incl shared folder. Inmiddels is de clientsoftware ook geinstalleerd.
• Gast account disabled.

Oftewel, waarom kan je via elke computer overal komen? Inclusief de shared folder van Erwin?

/edit
Inloggen via \\192.168.1.2 gaat op elke pc prima hier, installeren van connectorsoftware weer niet. Met wachtwoord invoeren gaat het mis, cannot connect :? -> Inmiddels werkt het na een reboot

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 21-07-2008 18:27 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 21-07-2008 19:41 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Heb het gelijk geïnstalleerd maar zie er weinig van.......
Belangrijkste is natuurlijk dat de bug eruit is maar is er verder niets veranderd????
Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste