Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Iemand een idee wanneer de HP Mediasmart EX475 in België en Nederland te koop is ?

Ik ben aan het kijken naar een home server.

Ik kan er ook 1 samenstellen;

Kast Chenbro Micom ES34069 Storage Server 195.30
Moederbord Jetway NC62K-LF 79.50
CPU AMD Athlon 4850e 2.5GHz 45W AM2 Box 63.00
HDD WD 750GB SATA2 WD7500AACS x4 GP 396.00
RAM PQI 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 31.50
OS Microsoft Windows Home Server UK OEM 113.50
878.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Volgesn WHS is er een nieuwe versie beschikbaar van de Windows Connector .Het bestand is te downloadende eigen server op http://SERVER:55000 en genaamd WHSConnectorInstall.exe.
Echter ik krijg het met geen mogelijkheid geinstalleerd...de nieuwe connector software kan mijn server niet vinden! Al zet ik alles op de pc of laptop uit wat met WHS te maken heeft, het het wil maar niet geinstalleerd worden.
Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door sjolmers op 22-07-2008 09:31 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
sjolmers schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:30:
Volgesn WHS is er een nieuwe versie beschikbaar van de Windows Connector .Het bestand is te downloadende eigen server op http://SERVER:55000 en genaamd WHSConnectorInstall.exe.
Echter ik krijg het met geen mogelijkheid geinstalleerd...de nieuwe connector software kan mijn server niet vinden! Al zet ik alles op de pc of laptop uit wat met WHS te maken heeft, het het wil maar niet geinstalleerd worden.
Iemand een idee?
Heb je ook geprobeerd eerst de oude te verwijderen en dan pas de nieuwe te installeren ? Dit werkte wel voor mij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:14
Bij mij werd de oude automatisch verwijderd waarna de nieuwe geinstalleerd werd, geen probleem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
abusimbal schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:19:
Iemand een idee wanneer de HP Mediasmart EX475 in België en Nederland te koop is ?

Ik ben aan het kijken naar een home server.

Ik kan er ook 1 samenstellen;

Kast Chenbro Micom ES34069 Storage Server 195.30
Moederbord Jetway NC62K-LF 79.50
CPU AMD Athlon 4850e 2.5GHz 45W AM2 Box 63.00
HDD WD 750GB SATA2 WD7500AACS x4 GP 396.00
RAM PQI 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 31.50
OS Microsoft Windows Home Server UK OEM 113.50
878.80
Persoonlijk zou ik voor zelf samenstellen gaan. De HP ?Mediasmart is erg mooi, maar van hetgeen wat ik gelezen heb zijn er nog wel probleem gevallen met de voeding.

Het voordeel van zelf maken is ook dat je tenminste nog een monitor uitgang hebt voor troubleshooting.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Upcoming webinar

Watch a free live webinar sponsored by HP and Microsoft on Tuesday, July 22, 2008. See a demonstration of the HP MediaSmart Server and find out from Windows Home Server experts how it is the perfect solution for digital photography enthusiasts!
Hmm gemist :( bummer

alsnog te zien via: http://go.microsoft.com/?linkid=9216123

Ik heb sinds kort mijn pc waar ik al me data opsla vervangen door nieuwe hardware. Ik draaide Windows Xp prof en dat doe ik nu nog steeds. Helaas is me systeem schijf niet helemaal goed dus die moet ik vervangen. Ik wil gelijk voor de herinstallatie home server installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Viper® op 23-07-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Viper® schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:19:
Ik wil gelijk voor de herinstallatie home server installeren.
Altijd een goed idee om daar meteen goed werk van te maken ja. Een vriend van mij is hetzelfde van plan na de zomer.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
babyxl schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:05:
[...]

Altijd een goed idee om daar meteen goed werk van te maken ja. Een vriend van mij is hetzelfde van plan na de zomer.
Ja ik was al sinds het begin ingeschreven in het beta programma, had er alleen nog niks mee gedaan :$

Je kent het wel, dan draait het zaakje en dan heb je weinig zin om alles weer los te pluggen.
Maar heb nu alles gedownload, incl. power pack 1.

Wilde eerst nog Server 2003 gaan draaien. Maar aangezien ik eigenlijk alleen file sharing/backup/newsleecher gebruik is het een beetje zinloos. Home server lijkt me dan wel een mooie optie.
Moet me Mce ook weer opnieuw installeren met Vista :(
Vroeger vond ik wekelijks me windows herinstalleren niet zo erg, nu is de lol er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Viper® schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:20:
Vroeger vond ik wekelijks me windows herinstalleren niet zo erg, nu is de lol er wel vanaf.
Ken het gevoel. en nu met backups terug zetten is het een fluitje van een cent. werkt super!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik zit onder Vmware Workstation nu een Windows Home Server installatie te doen.
Nu viel het me (pas) op dat Windows Home Server alle data van de schijven verwijdert.
Aangezien ik in totaal 6 schijven heb met een paar honderd gb aan data lijkt mij dit niet gewenst.

Waarom moeten de schijven allemaal leeg, is het geen ntfs indeling meer oid ?

Is het eventueel mogelijk de installatie te doen op 1 schijf en dan later de andere erbij te pluggen, of hou je dan hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Viper® schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:09:
Nu viel het me (pas) op dat Windows Home Server alle data van de schijven verwijdert.
Aangezien ik in totaal 6 schijven heb met een paar honderd gb aan data lijkt mij dit niet gewenst.

Is het eventueel mogelijk de installatie te doen op 1 schijf en dan later de andere erbij te pluggen, of hou je dan hetzelfde probleem
Nee is niet mogelijk, elke schijf die toegevoegd wordt wordt geformateerd.
Als je al een WHS hebt draaien en je loopt tegen dit probleem aan kun je geloof ik kiezen voor een server reinstallatie zodat je wel je gevulde schijven kan toevoegen maar hier heb ik geen ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

sjolmers schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:30:
Iemand een idee?
Wanneer de connector je server niet kan vinden, heb je de keuze om de config handmatig te doen.
Je krijgt dan de mogelijkheid om de naam van je server in te voeren.
Vergeet niet om de firewall, op je server, uit te zetten. Of zet de poorten 55000 (HTTP) en 56000(HTTPS) open op je server.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Viper® schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:09:

Wat je kan doen is het volgende:

1. pak een schijf waar je WHS op wil installen, die zal opnieuw geformatteerd worden.
2. na de instalatie stop je er een schijf bij en plak een letter vast aan die schijf
3. kopieer je alle data naar \\server\ (gebruik altijd de share, ook in WHS zelf!)
4. verwijder de schijfletter en ga naar de console en voeg diezelfde schijf toe aan de pool
5. herhaal stap 2 t/m 4 totdat je schijven over gezet zijn

de schijven zijn gewoon NTFS en mountable in je workstation hoor, maar door de opzet van WHS met zijn thombstones werkt dit net even anders. Meer info hierover:

http://download.microsoft...Server_Drive_Extender.pdf

Zorg er voor dat je eerst alle updates en PP1 installed hebt! Scheelt veel klachten en de corruption bug is dan ook meteen gefixed.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 24-07-2008 12:31 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

rsvmark schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:57:
Heb het gelijk geïnstalleerd maar zie er weinig van.......
Belangrijkste is natuurlijk dat de bug eruit is maar is er verder niets veranderd????
In ieder geval is de performance van het geheel aardig omhoog gegaan, verder zijn er weinig zichtbare verbetering. Ik blijf het een gemis vinden dat de Backup nog steeds niet erg flexibel is en dan doel ik op scheduling. Dat mijn pc's elke nacht wakker geschud worden vindt ik wat overbodig echter wil ik het ook niet handmatig moeten doen. Kortom ik gebruik nog steeds Trueimage, ook omdat deze bij een systeem restore iets beter werkt.

Nu moet er in PP1 een optie zitten om je shares te backuppen naar een externe drive.... maar ik zoek me een lens echter kan ik hiervoor nergens een optie vinden. Iemand een idee hoe dit nu werkt?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

OkselFris schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:33:
[...]

Ik blijf het een gemis vinden dat de Backup nog steeds niet erg flexibel is en dan doel ik op scheduling.
Je kan simpel instellen wanneer het dan moet gebeuren, bijvoorbeeld op tijden dat je weet dat je computers aan staan. Binnen de homeconsole op settings klikken, optie backup, en vul de tijden in, daarna worden je computers elke dag tussen de tijden die je daar invult gebackupt.
Nu moet er in PP1 een optie zitten om je shares te backuppen naar een externe drive.... maar ik zoek me een lens echter kan ik hiervoor nergens een optie vinden. Iemand een idee hoe dit nu werkt?
Ja, bij het toevoegen van een nieuwe harddisk kan je aangeven of deze toegevoegd moeten worden aan de drivepool of om de WHS te backuppen, daarna kan je aangeven welke mappen je wilt backuppen van de WHS, en deze mogelijkheid bied geen automatische backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Winkiller958 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:29:
Ja, bij het toevoegen van een nieuwe harddisk kan je aangeven of deze toegevoegd moeten worden aan de drivepool of om de WHS te backuppen, daarna kan je aangeven welke mappen je wilt backuppen van de WHS, en deze mogelijkheid bied geen automatische backup.
Cool, ik dacht dat ze deze feature er uit hadden gehaald.
Je hebt het er over dat deze backup niet automatisch kan geschieden.
Hoe gaat het dan? Wordt de backup gestart zodra je zo'n schijf die je aan het 'backup' lijstje hebt toegevoegd aansluit op je PC via USB of eSata?
Of moet je handmatig een backup sequence starten?

Kan je er iets meer over vertellen?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
KnoppenSpook schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:01:
Cool, ik dacht dat ze deze feature er uit hadden gehaald.
Je hebt het er over dat deze backup niet automatisch kan geschieden.
Hoe gaat het dan? Wordt de backup gestart zodra je zo'n schijf die je aan het 'backup' lijstje hebt toegevoegd aansluit op je PC via USB of eSata?
Of moet je handmatig een backup sequence starten?

Kan je er iets meer over vertellen?
het kan elke schijf zijn die je wil toevegen. Het beste is een externe usb/e-sata schijf natuurlijk. Als je die toevoegt via de Console krijg je de keuze of je die in de pool wil hebben of dat je er een backupschijf van wil maken. Die backups maak je handmatig.

Ik heb er een beetje me zitten spelen, erg leuk, maar niet echt functioneel voor mij. Mijn shares zijn gedupliceerd en dat vind ik goed genoeg. Ik heb al eens een schijf in de pool kapot zien gaan. Dat was de ultieme test voor mij en ben er zeer tevreden over hoe WHS ermee omging. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een crash. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

@KnoppenSpook

Ik ben het eens met babyxl, gebruik een aparte externe hd voor het backuppen van je WHS shares.

Een backup maken van de WHS Shares kan je elke keer handmatig doen als je iets toegevoegd hebt, hij pakt dan alleen de nieuwe bestanden, het werkt allemaal perfect maar als je duplicatie aan hebt staan binnen de WHS Shares is het eigenlijk extra (overbodige) luxe, maar het blijft reuze handig als je deze optie belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Na het installeren van de final PP1 start mijn backup service niet meer op :(
Ook handmatig wil de service niet starten.
In de eventlog staan verschillende meldingen over cpp files waar ik ook niet veel wijzer van wordt.

Op wgs staat ook al een post van iemand met hetzelfde probleem, maar no geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
SiErRa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:12:
Na het installeren van de final PP1 start mijn backup service niet meer op :(
Ook handmatig wil de service niet starten.
In de eventlog staan verschillende meldingen over cpp files waar ik ook niet veel wijzer van wordt.

Op wgs staat ook al een post van iemand met hetzelfde probleem, maar no geen oplossing.
Klopt ja, ik las dat ook al. Ik heb hier wel een idee over om dit misschien op te lossen: verwijder alle backups en kijk of die dan wel wil starten (dmv manual backup, als dat nodig is).

Ik weet echt niet of dat iets oplost, en ik kan het helaas niet teten omdat het bij mij wel gewoon werkt. :(

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
Winkiller958 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:03:
@KnoppenSpook

Ik ben het eens met babyxl, gebruik een aparte externe hd voor het backuppen van je WHS shares.

Een backup maken van de WHS Shares kan je elke keer handmatig doen als je iets toegevoegd hebt, hij pakt dan alleen de nieuwe bestanden, het werkt allemaal perfect maar als je duplicatie aan hebt staan binnen de WHS Shares is het eigenlijk extra (overbodige) luxe, maar het blijft reuze handig als je deze optie belangrijk vindt.
Duplicate is handig inderdaad, maar ik heb ook graag een HD in een brand kistje liggen.
Het moet toch te doen zijn die hand matige backup te automatiseren.
Eerst maar eens PP1 installeren al ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
KnoppenSpook schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:20:
Duplicate is handig inderdaad, maar ik heb ook graag een HD in een brand kistje liggen.
Het moet toch te doen zijn die hand matige backup te automatiseren.
Eerst maar eens PP1 installeren al ik tijd heb.
Automatiseren van backups met een harddisk in de je brandkastje lijkt me lastig :)

Daar heb je dus die automatische folder duplicatie voor.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
babyxl schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:33:
[...]

Automatiseren van backups met een harddisk in de je brandkastje lijkt me lastig :)

Daar heb je dus die automatische folder duplicatie voor.
LOL,
Elke week een backup maken. Handmatige elke week de USB disk (eSata) wisselen die dan in de brand kist ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil graag een systeem maken wat automatisch via RSS van usenet download vervolgens, repareert en uitpakt. Alle media files wil ik automatisch converteren naar .mp4 voor de Apple TV. Bestaat hier iets voor wat draait op WHS? Heb gezocht op Google maar weet niet goed hoe ik het moet formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan redelijk ver komen met SABNZBD+ ik weet niet of dat draait op WHS .
Die kan dacht ik Iets met RSS feeds ; weet niet of dat voor posten van downloads zijn die klaar zijn of voor ophalen van RSS feeds.
Maar je kan wel via een ander programma een bestand uit een RSS feed halen en dan naar een map downloaden.

Maar SABNZBD+ kan in iedergeval uit een folder automatisch een NZB halen en dan downloaden, parren en rarren.

Dat converteren naar MP4 . heb je denk ik weer een ander programma nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Install SABnzbd for your Home Server

En een mp4 converter moet niet al te moeilijk zijn. Met een google search zoals deze kom je al een heel eind.

[ Voor 16% gewijzigd door Cybergamer op 28-07-2008 02:45 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk als je een WHS Trial geïnstalleerd hebt staan en je besluit om een versie te kopen. Kun je dan die Trial gebruiken om deze om te zetten naar de gekochte versie (middels activatie en/of sleutel) of moet je dan echt heel dat OS er weer afhalen (lijkt me sterk maar aan de andere kant zou het me ook niets verbazen ;)) en dan weer opnieuw gaan installeren?

Gr,
Svanur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:38:
Hoe zit het eigenlijk als je een WHS Trial geïnstalleerd hebt staan en je besluit om een versie te kopen. Kun je dan die Trial gebruiken om deze om te zetten naar de gekochte versie (middels activatie en/of sleutel) of moet je dan echt heel dat OS er weer afhalen (lijkt me sterk maar aan de andere kant zou het me ook niets verbazen ;)) en daar weer opnieuw gaan installeren?

Gr,
Svanur.
de OEM WHS DVD heeft een optie voor "Server Re-Install". Dus de OEM DVD er in en ipv "Server Install" moet je dan "Server Re-install" kiezen.

Het enige wat je wel krijt raakt zijn de gebruikers en de add-ins (niet de settings! die staan op de D: schijf).

Het verschil met een install en re-install is een full format van alle schijven en een format van de c schijf en dan indexen van je bestaande shares.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webgnome:
abusimbal:

Misschien is dit een idee?

http://www.djinx.be

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:10:
webgnome:
abusimbal:

Misschien is dit een idee?

http://www.djinx.be
Nee veel te klein, kan je beter voor een homebuild WHS gaan met bijvoorbeeld de volgende kast van Cooler Master ;)

Kan je naderhand nog meer uitbreiden, immers is WHS gebaseerd op hardware uitbreiding :)

[ Voor 10% gewijzigd door Winkiller op 29-07-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:42:
[...]de OEM WHS DVD heeft een optie voor "Server Re-Install". Dus de OEM DVD er in en ipv "Server Install" moet je dan "Server Re-install" kiezen.

Het enige wat je wel krijt raakt zijn de gebruikers en de add-ins (niet de settings! die staan op de D: schijf).

Het verschil met een install en re-install is een full format van alle schijven en een format van de c schijf en dan indexen van je bestaande shares.
Bedankt voor de duidelijke info!

Gr,
Svanur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Winkiller958 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:33:
[...]

Nee veel te klein, kan je beter voor een homebuild WHS gaan met bijvoorbeeld de volgende kast van Cooler Master ;)

Kan je naderhand nog meer uitbreiden, immers is WHS gebaseerd op hardware uitbreiding :)
Tis maar net wat je wil natuurlijk. Mijn server is klein, en er zitten 5 harddisks in (systeem intern met RAID1) en de pool drives in de SATA backplane.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke kast! Wil ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
X-QPACK-BK/420 APEVIA X-QPACK Aluminum Case w/ 3 Window-Black

Pricewatch

Inderdaad een heerlijke kast, er zit ook een 420W voeding in, meer dan genoeg :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 29-07-2008 15:53 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Tis maar net wat je wil natuurlijk. Mijn server is klein, en er zitten 5 harddisks in (systeem intern met RAID1) en de pool drives in de SATA backplane.
Klein maar fijn, en lekker weggestopt in een schuurtje zo te zien, in elk geval heb jij iets wat ik nog moet aanschaffen, een backup UPS, ik vraag mij alleen af hoe zwaar zo'n ding moet zijn voor mijn WHS, misschien heb je een tip voor me ?!

Oh voor de liefhebbers, mijn WHS systeem is hier te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Tja, hoe zwaar moet een UPS zijn.. De mijne is 800VA en het enige wat die hoeft te doen is zorgen dat mijn server netjes afsluit na een paar minuten (hooguit 5) als de stroom uitvalt in me schuur, wat nog wel eens wil gebeuren :(

Zodra de stroom weer aanwezig is dan start mijn server weer vanzelf op.

Gekocht bij computerland voor 4 tientjes een paar maanden terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Cybergamer op 29-07-2008 21:54 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
babyxl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Ziet er erg goed uit maar welke sata backplane heb jij hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Winkiller958 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:56:
[...]

... ik vraag mij alleen af hoe zwaar zo'n ding moet zijn voor mijn WHS, misschien heb je een tip voor me ?!
...
Ik zou voor de zekerheid gaan voor minimaal het dubbele van je voeding.. bijvoorbeeld 500W voeding = 1000VA UPS... Misschien wel iets teveel (1000VA is genoeg voor 650W) maar liever dat dan net te weinig.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
limboconnect schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:52:
[...]

Ziet er erg goed uit maar welke sata backplane heb jij hiervoor gebruikt?
Deze, verkrijgbaar bij Alternate en Azerty

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Stormtrooper schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Ik zou voor de zekerheid gaan voor minimaal het dubbele van je voeding.. bijvoorbeeld 500W voeding = 1000VA UPS... Misschien wel iets teveel (1000VA is genoeg voor 650W) maar liever dat dan net te weinig.
Ligt er aan. Mijn UPS moet er gewoon voor zorgen dat mijn WHS netjes afsluit in een paar minuten. De stroom kan er nog wel eens een paar uur uit liggen. Gelukkig niet vaak, 2x per jaar ofzo, maar het is vervelend als je buurman denk dat het wel handig is om een elektrische maai machine aan te sluiten op het stopcontact in de schuur. :)

Er was ook een buurvrouw die het handig vond om haar wasdroger in de schuur aan te sluiten, dat is gelukkig over (3x per week de stop er uit voor bijna een maand).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:53:
Tja, hoe zwaar moet een UPS zijn.. De mijne is 800VA en het enige wat die hoeft te doen is zorgen dat mijn server netjes afsluit na een paar minuten (hooguit 5) als de stroom uitvalt in me schuur, wat nog wel eens wil gebeuren :(

Zodra de stroom weer aanwezig is dan start mijn server weer vanzelf op.

Gekocht bij computerland voor 4 tientjes een paar maanden terug.
Je hebt gelijk, €38,95 bij computerland, ik heb er èèn gehaald, bedankt voor de tip, nu staat mijn homeserver ook wat veiliger voor mijn gevoel, de stroom valt hier ook wel eens uit.

Mijn voeding is 350 watt dus is deze geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Winkiller958 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:33:
[...]

Je hebt gelijk, €38,95 bij computerland, ik heb er èèn gehaald, bedankt voor de tip, nu staat mijn homeserver ook wat veiliger voor mijn gevoel, de stroom valt hier ook wel eens uit.

Mijn voeding is 350 watt dus is deze geschikt.
bij de instellingen van de software, laat je UPS dan ook uitschakelen en zet in je BIOS de optie om de computer aan te schakelen bij Power loss.

Op deze manier gaat de UPS en je Server weer aan als er stroom is.

idd een fijne UPS voor weinig geld. Ik was destijds nog aan het kijken op marktplaats, maar kreeg de tip om toch een nieuwe te kopen omdat 90% van de 2e hands UPS'en weggedaan worden vanwege slechte accu's. 20,- euro klinkt leuk voor een UPS van 80 euro, maar als de accu niet goed werkt heb je er ook weinig aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Cybergamer op 30-07-2008 18:29 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:27:
[...]

bij de instellingen van de software, laat je UPS dan ook uitschakelen en zet in je BIOS de optie om de computer aan te schakelen bij Power loss.

Op deze manier gaat de UPS en je Server weer aan als er stroom is.
Je bedoeld de Bios Setting: Restore on AC Power Loss, deze staat bij mij altijd op "Last State".

Toch een goede tip voor de lezers in dit onderwerp, ga zo door ;)

Binnen de software heb ik UPS uitschakelen nu aangevinkt, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nou, dat valt tegen. Normaal werd de verkopers van de gemiddelde APC geleerd dat je 30% overhead e.d. moest berekenen. Dus een 1000VA AC levert genoeg om een 700W machine te voeden...

Nu echter, met alle moderne voedingen is dit richting 40%, voor het mooie zelfs 50% gegaan... Zie je dus dat o.a. APC met een SC1500I (een cheap-ass UPS) de fout ingaat door die aan te bieden voor entry level servers. Een gemiddelde ML350G5 trekt dat ding echt niet..

Ik ben daar zelf heel simpel in: een UPS heeft een reactietijd en een vermogen. Vermogen kun je beredeneren. Maar zeker bij de goedkope UPS'en is die reactietijd veel te lang.

Voor mij de reden toen een SU1000XLI te kopen. En die trok toen mijn dual P3-1Ghz met berg disks incl. 19" toen een kleine 35 minuten...

Nu zijn die batterijen versleten, moet ik nog steeds vervangen, maar of hij mijn huidige bak alive houdt vaag ik me ook zo af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Winkiller: graag gedaan, en ja dat bedoelde ik. Alleen heb ik die op Power On staan.

Stormtrooper: Ik zie het nut niet om een computer zonder stroom zo lang mogelijk aan te laten staan (buiten dan als je weet dat je met een paar minuten weer stroom zou hebben). Mijn UPS is zo ingesteld dat die gewoon na een paar minuten (hooguit 5) de computer uitschakelt.

En dat ik toevallig een 800VA UPS heb (Waarbij dat ding geloof ik 15 minuten de computer kan voeden) is gewoon toeval. Ik vond het gewoon een goeie deal voor een nieuwe UPS.

Ik vind het een erg fijne gedachte te weten dat me server netjes uitschakelt als de stroom op is.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dat is denk ik wel ieder voor zich. Ikzelf ben er wel fan van als iets gewoon zo lang mogelijk blijft draaien...

Maar moraal van mijn verhaal was meer dat je niet een te lichte UPS moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Stormtrooper schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:10:
Dat is denk ik wel ieder voor zich. Ikzelf ben er wel fan van als iets gewoon zo lang mogelijk blijft draaien...

Maar moraal van mijn verhaal was meer dat je niet een te lichte UPS moet nemen...
Mijn point of view in deze is dat ik het toch met babyxl eens ben, ik wilde een UPS voor mijn homeserver om eventuele stroomstoringen kort op te vangen, niet om te blijven werken op de machine, hierbij opgeteld dat mijn WHS geen workstation is en normaal en dus veilig afgesloten mag worden indien de stroom uitvalt.

Maar om het weer even over de WHS te hebben, ik krijg af en toe de volgende foutmelding:

Perflib - Event ID 2003

The configuration information of the performance library "C:\WINDOWS\system32\inetsrv\w3ctrs.dll" for the "W3SVC" service does not match the trusted performance library information stored in the registry. The functions in this library will not be treated as trusted.

en/of:

Perflib - Event ID 2003

The configuration information of the performance library "C:\WINDOWS\system32\aspperf.dll" for the "ASP" service does not match the trusted performance library information stored in the registry. The functions in this library will not be treated as trusted.

Iemand enig idee waardoor deze foutmelding veroorzaakt wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Heb je alle updates? Ga even naar start -> windows update en kijk eens of er nog niet kritieke updates zijn.

Is dit een echte waarschuwing of kijk je in de logboeken? Want in mijn Event viewer heb ik gelijksoortige meldingen. Maar WHS doet het voor de rest prima.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:59:
[...]

Heb je alle updates? Ga even naar start -> windows update en kijk eens of er nog niet kritieke updates zijn.
Jazeker heb ik alle updates.
Is dit een echte waarschuwing of kijk je in de logboeken? Want in mijn Event viewer heb ik gelijksoortige meldingen. Maar WHS doet het voor de rest prima.
Inderdaad via de Event Viewer, en ook mijn WHS functioneerd prima, er is verder ook geen man overboord maar het lijkt me leuk te achterhalen wat deze foutmelding veroorzaakt, op WGS staat er ook weinig over, zo ook bij het WHS forum van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ja, keb een beetje zitten googlelen, maar kom daar ook niet echt wijs uit.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 22:34
Winkiller958 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:03:
[...]

Jazeker heb ik alle updates.

[...]

Inderdaad via de Event Viewer, en ook mijn WHS functioneerd prima, er is verder ook geen man overboord maar het lijkt me leuk te achterhalen wat deze foutmelding veroorzaakt, op WGS staat er ook weinig over, zo ook bij het WHS forum van microsoft.
Via deze link kwam ik hier uit:
Event ID: 2003 warning messages that are related to performance counters are logged in the Application log on a Windows Server 2003-based computer.
In this scenario, the event is generated for information purposes. Therefore, you can safely ignore the warning messages. Additionally, you can prevent these warning messages in certain scenarios by reregistering the service to update the validation code in the registry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Thanks, die pagina zegt helaas weinig over de werkelijke oorzaak van de waarschuwing in de event viewer, naja ik kan met deze warning leven, in elk geval bedankt voor het meezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Is er een manier om die standaard gesharede mappen als music, documents e.d. een andere naam te geven? Ik heb mijn eigen muziekmap van m'n account verplaatst naar de gesharede muziekmap op m'n whs maar nu zie ik overal music staan ipv de oude muziek van m'n nederlandse vista computers. Staat een beetje slordig dat nederlands en engels door elkaar

edit,
hmm.. heb het op eoa manier al voor elkaar te krijgen in m'n startmenu maar in verkenner klopt het dus nog niet. k'zal toch echt die sharenaam moeten aanpassen denk ik

[ Voor 20% gewijzigd door Kaasplank op 02-08-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Elke Special Personal Folder heeft doorgaans een desktop.ini file waar iets als
code:
1
2
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21770

In staat. Wellicht kun je daar wat mee?

http://www.xs4all.nl/~hwiegman/desktopini.html

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 02-08-2008 13:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Kaasplank schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:51:
Is er een manier om die standaard gesharede mappen als music, documents e.d. een andere naam te geven? Ik heb mijn eigen muziekmap van m'n account verplaatst naar de gesharede muziekmap op m'n whs maar nu zie ik overal music staan ipv de oude muziek van m'n nederlandse vista computers. Staat een beetje slordig dat nederlands en engels door elkaar

edit,
hmm.. heb het op eoa manier al voor elkaar te krijgen in m'n startmenu maar in verkenner klopt het dus nog niet. k'zal toch echt die sharenaam moeten aanpassen denk ik
Je zal hiervoor denk ik in het registry moeten hacken denk ik. Ik zal van de week eens kijken hoe ver ik kom op mijn VM test bak.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
alt-92 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:05:
Elke Special Personal Folder heeft doorgaans een desktop.ini file waar iets als
code:
1
2
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21770

In staat. Wellicht kun je daar wat mee?

http://www.xs4all.nl/~hwiegman/desktopini.html
enige idee wat ik hier mee zou kunnen ? Ik begrijp je niet helemaal.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Nu online
Als ik een shared folder aanmaak buiten de storage pool dus op bv. de E schijf van mijn WHS systeem, en ik geef dan een specifieke gebruiker alle rechten voor deze map, dan moet dit toch gewoon werken?

Nu is het zo als ik op een werkstation die gedeelde map opvraag ik wel mag kijken maar geen files mag deleten?

Nogmaals de security rights die staan goed.

Of zie ik toch iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
limboconnect schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:25:
Als ik een shared folder aanmaak buiten de storage pool dus op bv. de E schijf van mijn WHS systeem, en ik geef dan een specifieke gebruiker alle rechten voor deze map, dan moet dit toch gewoon werken?

Nu is het zo als ik op een werkstation die gedeelde map opvraag ik wel mag kijken maar geen files mag deleten?

Nogmaals de security rights die staan goed.

Of zie ik toch iets over het hoofd?
(in theorie:)
Dit zou moeten werken als je de gebruiker hebt aangemaakt vanuit de desktop van je server. Wanneer je een gebruiker aanmaakt in de WHS beheersconsole kan het zijn dat sommige dingen anders staan (groepen-lidmaatschap, policies e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Nu online
EgMaf schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:33:
[...]

(in theorie:)
Dit zou moeten werken als je de gebruiker hebt aangemaakt vanuit de desktop van je server. Wanneer je een gebruiker aanmaakt in de WHS beheersconsole kan het zijn dat sommige dingen anders staan (groepen-lidmaatschap, policies e.d.)
De gebruiker is inderdaad aangemaakt via de WHS console en daar zal inderdaad het probleem liggen.

kom er net achter dat als ik de share vanaf de WHS console benader via de \\server\.... ik ook als administrator alleen mag lezen.
Benader ik de share via F:/..... op de whs console dan mag ik als administrator alles.

Wie heeft een oplossing zodat ik met dezelfde gebruiker op mijn werkstation de shares en de shares outside the storagepool volledig kan benutten.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Windows Home Server TRIAL - GRATIS VERZENDING WERELDWIJD!

Keb er zelf net maar even 5 besteld :P

[ Voor 36% gewijzigd door Cybergamer op 04-08-2008 15:55 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
limboconnect schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:17:
[...]

De gebruiker is inderdaad aangemaakt via de WHS console en daar zal inderdaad het probleem liggen.

kom er net achter dat als ik de share vanaf de WHS console benader via de \\server\.... ik ook als administrator alleen mag lezen.
Benader ik de share via F:/..... op de whs console dan mag ik als administrator alles.

Wie heeft een oplossing zodat ik met dezelfde gebruiker op mijn werkstation de shares en de shares outside the storagepool volledig kan benutten.

thanx
Kant & klare oplossing heb ik niet, maar probeer dit eens:

- Maar een gebruiker (Annabel) in de WHS console, en geef die volledige toegang tot een root-share in WHS (dus niet alleen de \users\annabel share)
- Maak een gebruiker (Berta) in de Sever Administrator console, en configureer die zo dat deze toegang heeft tot een directe share (buiten WHS om).

Vergelijk dan de instellingen in de Server Administrator console voor beide gebruikers (m.n. de groepslidmaatschappen) en de rechten op share / NTFS niveau. Volgens mij moet je daarmee eruit kunnen komen.

Laat daarna wel even weten hoe het opgelost is, dan leren we er hier ook nog iets van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Netjes die 120-day trial gratis shipping.
Heb er ook maar even 1 besteld :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Wat moet je ermee ? inhalig mannetje ;)
Je had toch al een OEM ? of heb ik het nu mis......... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Nu online
EgMaf schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:14:
[...]

Kant & klare oplossing heb ik niet, maar probeer dit eens:

- Maar een gebruiker (Annabel) in de WHS console, en geef die volledige toegang tot een root-share in WHS (dus niet alleen de \users\annabel share)
- Maak een gebruiker (Berta) in de Sever Administrator console, en configureer die zo dat deze toegang heeft tot een directe share (buiten WHS om).

Vergelijk dan de instellingen in de Server Administrator console voor beide gebruikers (m.n. de groepslidmaatschappen) en de rechten op share / NTFS niveau. Volgens mij moet je daarmee eruit kunnen komen.

Laat daarna wel even weten hoe het opgelost is, dan leren we er hier ook nog iets van :-)
Ik heb de oplossing gevonden:

1 ga naar computer managment
2 maak onder groups een nieuw groep ( bv Full acces "test" non storage pool )
3 maak de user lid van deze groep
4 ga naar je map op de non storage pool ( in dit geval test )
5 voeg in de tab security de nieuwe groep bij
6 klaar is kees

mijn idee is dat iedere share een goup moet hebben in de security waar weer een user lid van is, dus ook de shares buiten de storage pool zo aanpakken en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Winkiller958 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:46:
[...]

Wat moet je ermee ? inhalig mannetje ;)
Je had toch al een OEM ? of heb ik het nu mis......... :?
Hahahaha! Hebbuh!!! :P

Nee hoor, die geef ik weg ter promotie. :) Er zijn een paar mensen die ik graag aan de WHS wil helpen, en dit is wel een goeie manier. Mensen schijnen meer waarde te hechten aan een "origineel" dan een kopie.

[ Voor 21% gewijzigd door Cybergamer op 05-08-2008 04:03 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 06:50

Majapro

Deventer

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Ik ben sinds kort ook bezig met WHS. Ik loop echter tegen het volgende aan; ik kan WHS installeren en eindig met een mooi scherm met Windows Home Server en daaronder die ronde knop om door te gaan. Als ik daar op klik dan zegt WHS dat er een fout is opgetreden en dat de installatie nog niet klaar is. Klik ik op de terugknop dan ga ik weer terug naar het gewone scherm. Klik ik echter op Verder dan vraagt-ie of ik de installatie wil afbreken. Doe ik Ja dan komt WHS gewoon op en zie ik de snelkoppelingen naar de console en de Shared folders. Ik vraag me dus af waarom-ie meldt dat de installatie nog niet klaar is.

Daarnaast valt het mij op dat ik nergens een admin wachtwoord moet/kan opgeven voor een admin account. Ook niet tijdens de installatie. Het enige wat ik op een gegeven moment krijg is dat ik de naam van de server kan opgeven, meer niet. Ik heb dus nu alleen een Guest account waarvan ik wel de rechten kan wijzigen maar niet de naam.

Waar ga ik de fout in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ferret schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:11:
Ik ben sinds kort ook bezig met WHS. Ik loop echter tegen het volgende aan; ik kan WHS installeren en eindig met een mooi scherm met Windows Home Server en daaronder die ronde knop om door te gaan. Als ik daar op klik dan zegt WHS dat er een fout is opgetreden en dat de installatie nog niet klaar is. Klik ik op de terugknop dan ga ik weer terug naar het gewone scherm. Klik ik echter op Verder dan vraagt-ie of ik de installatie wil afbreken. Doe ik Ja dan komt WHS gewoon op en zie ik de snelkoppelingen naar de console en de Shared folders. Ik vraag me dus af waarom-ie meldt dat de installatie nog niet klaar is.

Daarnaast valt het mij op dat ik nergens een admin wachtwoord moet/kan opgeven voor een admin account. Ook niet tijdens de installatie. Het enige wat ik op een gegeven moment krijg is dat ik de naam van de server kan opgeven, meer niet. Ik heb dus nu alleen een Guest account waarvan ik wel de rechten kan wijzigen maar niet de naam.

Waar ga ik de fout in?
bij het installeren geen key invullen. Dat hielp bij mij na een tip van iemand hier in dit topic.
je admin wachtwoord moet je invullen na het klikken op de ronde knop. maar zover kom je dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ben nu bezig om een ander OEM te installeren (geen herinstall maar een nieuwe install). Ben benieuwd of ik nu wel bij het admin wachtwoord kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Het lukt maar niet... Het vervelende is dat er niet gezegd wordt wat er fout is dus ik weet ook niet waar het aan ligt.... 'An error has occured...'; tja, wat moet ik er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ferret schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:28:
Het lukt maar niet... Het vervelende is dat er niet gezegd wordt wat er fout is dus ik weet ook niet waar het aan ligt.... 'An error has occured...'; tja, wat moet ik er mee?
Kun je de logfiles even posten hierzo?

De logfiles kun je vinden in %appdata%\Microsoft\Windows Home Server\logs

edit: Als je een beetje engels ket kun je de logfiles ook postin op de WeGotServed forums. Op deze manier kunnen meer mensen helpen. Erg vriendelijk en behulpzame mensen daarzo. En over het algemeen ook snellere reacties dan hier.

Binnenkort hebben we daar misschien ook een Nederlands forum. Er wordt op het moment getest met een Franstalig forum, als dat succesvol is komen er meerdere talen.

[ Voor 33% gewijzigd door Cybergamer op 11-08-2008 14:02 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Zoals ik hierboven al zei had ik precies hetzelfde probleem. Geen code invullen bij de installatie werkte voor mij. Heb je dat al geprobeerd? De code kun je na de installatie zo invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Inderdaad, dat wil in veel gevallen ook nog wel eens helpen. Heeft iets te maken met de OOBE van WHS.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Heeft iemand anders ook problemen met de McAfee plugin? Bij mij zorgde deze voor onaanvaardbare vertraging, zo erg, dat ik via de console niet eens meer bij de omgeving terecht kon. Na het deinstalleren van deze plugin, geen enkele problemen meer.

Weet iemand een goede virusscanner die wel lekker werkt op WHS?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
c70070540 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:50:
Heeft iemand anders ook problemen met de McAfee plugin? Bij mij zorgde deze voor onaanvaardbare vertraging, zo erg, dat ik via de console niet eens meer bij de omgeving terecht kon. Na het deinstalleren van deze plugin, geen enkele problemen meer.

De McAfee add-in ken ik niet, maar een goeie virusscanner met add-in voor de console is Avast! Antivirus. Download de WHS Edition en je kan em voor 60 dagen testen. Hij is ook te koop, 66,- voor 3 jaar met 10 Pro clients erbij.

Voor meer info: http://www.avast.nl

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

babyxl schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:13:
[...]

De McAfee add-in ken ik niet, maar een goeie virusscanner met add-in voor de console is Avast! Antivirus. Download de WHS Edition en je kan em voor 60 dagen testen. Hij is ook te koop, 66,- voor 3 jaar met 10 Pro clients erbij.

Voor meer info: http://www.avast.nl
Goeie tip, thanks, maar heb jij geen vertraging opgemerkt met avast?
Ik kan op de site wel 3 jaar aanklikken en dan 10 clients, maar dan is het bedrag 660 euro... Kijk ik niet goed?

Als je Link bedoelt, dan is het dus 132 euro voor drie jaar. En dan komt er nog BTW bij...

[ Voor 24% gewijzigd door Gé Brander op 11-08-2008 15:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ja, in het begin is er een vertraging, maar dat is met een paar dagen over als Avast klaar is met indexeren.

En ik bedoelde deze: http://www.avast.nl/avast...antivirus_Pro_Family_Pack
een foutje van mij.

die andere is alleen de WHS editie.

[ Voor 47% gewijzigd door Cybergamer op 11-08-2008 16:33 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Kaasplank schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:29:
Zoals ik hierboven al zei had ik precies hetzelfde probleem. Geen code invullen bij de installatie werkte voor mij. Heb je dat al geprobeerd? De code kun je na de installatie zo invullen
Het is mij nu ook gelukt; inderdaad geen code invullen is de oplossing! Ik ga die bak van de week eens aan m'n router hangen en zien of ik updates enzo kan binnenhalen. Eerst maar even die Connect cd gebruiken op m'n eigen bak.

Bedankt voor de hulp guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik zoek me rot waar ik de code alsnog kan invullen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ferret schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:55:
Ik zoek me rot waar ik de code alsnog kan invullen.... 8)7
activeren. dan de code invoeren en ervoor kiezen later te activeren (geloof ik). dan waarschijnlijk dat programma wat bij op de dvd staat uitvoeren en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Kaasplank schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

activeren. dan de code invoeren en ervoor kiezen later te activeren (geloof ik). dan waarschijnlijk dat programma wat bij op de dvd staat uitvoeren en klaar ;)
Nee hoor, gewoon Start -> Programs -> Accessoires -> System Tools -> Activate Windows. Of op het icoontje drukken naast het klokje als Windows begint met zeuren over activatie. Evt. selecteren dat je over internet wil activeren en klaar.

Geen DVD nodig.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Enne, vanaf morgen komt de WHS Power Pack 1 met de automatische Windows Update mee. Die hoef je na morgen avond (dinsdag 12 augustus 2008) dus niet meer handmatig te downloaden en installeren.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

c70070540 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:50:

Avast, gebruik ik al maanden, zie: hier.

[ Voor 27% gewijzigd door Winkiller op 11-08-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Mijn WHS is nog niet aangesloten op m'n modem (ik woon op een schip en waar mijn ADSL draadje binnenkomt, kom ik niet heel makkelijk bij....) maar kan iemand mij zeggen of ik wel gewoon de netwerkkabel uit m'n pc halen en in m'n WHS prikken zodat-ie in ieder geval de updates zoals het PP1 kan binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ferret schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:02:
Mijn WHS is nog niet aangesloten op m'n modem (ik woon op een schip en waar mijn ADSL draadje binnenkomt, kom ik niet heel makkelijk bij....) maar kan iemand mij zeggen of ik wel gewoon de netwerkkabel uit m'n pc halen en in m'n WHS prikken zodat-ie in ieder geval de updates zoals het PP1 kan binnenhalen?
ja hoor, kan gewoon zonder problemen. wat ik wel even zou doen is dan even het modem resetten, soms wil de verbinding anders niet op gang komen.

Wat je ook zou kunnen doen is een switch plaatsen tussen je modem en je computers, dan kunnne ze beiden gewoon op internet en kun je je updates via de connector of via remote desktop binnenhalen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Goeie tip, thanks! Ik ga morgen eens kijken voor zo'n switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ferret schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:31:
Goeie tip, thanks! Ik ga morgen eens kijken voor zo'n switch.
ga wel gelijk voor een GB Lan Switch/Hub. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Moet die wel Gb LAN kaarten hebben natuurlijk :)

Maar zelfs als je die niet hebt is dat geen probleem hoor. Een Gb switch kan ook 100 Mb aan, en evt. een Gb kaartje erin proppen moet geen probleem zijn lijkt mij.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Krijg sinds gisteren de volgende melding bij het kopieren van dvd's van mijn hd buiten de pool naar een van de shares:

Cannot copy ...: The specified network name is no longer available.

Iemand hier ervaring en/of oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

rsvmark schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:18:
Krijg sinds gisteren de volgende melding bij het kopieren van dvd's van mijn hd buiten de pool naar een van de shares:

Cannot copy ...: The specified network name is no longer available.

Iemand hier ervaring en/of oplossing voor??
Kan een probleem zijn met een netwerk kaart, als je van een andere pc naar de server copieerd.
Controleer je settings van je NIC, met name de jumbo settings, zet die uit als het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Klinkt eerder als een defecte kabel, heb je een andere kabel om te proberen?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
babyxl schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:44:
Klinkt eerder als een defecte kabel, heb je een andere kabel om te proberen?
Ga vanavond een server reinstall doen met een ander mobo dus ben benieuwd wat ie dan doet.
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Laatst online: 15:32
Mijn ervaringen met WHS PP1:

5 harddisken: 3 intern, 2 extern.
Toen ik thuis kwam maakte een van de externe schijven een keihard krakend geluid en het stonk naar brandlucht. Event viewer stond vol met disk meldingen (maar in de console stond nog healthy 8)7). Dus die schijf is duidelijk kapot. Ik heb de stroomstekker uitgetrokken.

Nieuwe externe harddisk gehaald, deze eerst toegevoegd via de console. Daarna de oude verwijderd via de console.

Nu zou je denken dat - aangezien alle gegevens minstens op 2 harddisken moeten staan want duplication staat aan - ik niets kwijt zou moeten zijn. Helaas ben ik zo'n 600GB aan gegevens kwijt. Willekeurige bestanden uit een hele hoop directories.

Dus ondanks dat ik niets fout heb gedaan verlies ik nog gegevens met duplicatie aan. Gelukkig dat ik een paar weken geleden nog een complete backup heb gemaakt van m'n whs. Microsoft bedankt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Weet je zeker dat je op alle folders duplicatie aan had staan?

Ik heb hetzelfde meegemaakt en niets kwijt van hetgeen wat er gedupliceerd was. Wel een stapel films en series, maar die waren niet gedupliceerd.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
Ja weet ik zeker. Ben er niet aangeweest en nu staat duplicatie ook nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
hmm. ik denk dat die schijf het dan nooit echt geweldig heeft gedaan, gezien dat duplicatie de boel toch zou moeten opvangen.

Wel vreemd, ik heb PSU's in rook op zien gaan (lettelijk), maar nog nooit een HD gezien die verbrande. Klinkt wel heftig.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
Mwah hij is niet verbrand maar het stonk iig wel behoorlijk... dat ding was ook loeiheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb nog een vraag.

Laat ik voorop stellen dat ik een complete n00b ben wat routers e.d. betreft en nu zit ik met het volgende. Ik heb gisteren de ethernetkabel van m'n pc even in de whs geprikt om te zien of ik kon updaten. Ik heb hem dus nog niet met een eigen kabel op de router aangesloten omdat dit nogal een heel gedoe is (ik woon op een schip en de ruimte waar de router staat is praktisch vol en heel klein).

Ik zie in de whs bij de settings dat de router door de whs geconfigureerd kan worden en dat hij vier dingen wil gaan doen, namelijk:
- nakijken of UPnP ondersteund wordt
- of er Web Site connections kunnen worden gemaakt
- of Port Forwarding aan staat
- of Remote Access ondersteund wordt

Als ik eerlijk ben heb ik geen idee wat dit allemaal is dus ik heb maar even de boel gecancelled.

Mijn vraag is of ik whs rustig z'n gang kan laten gaan en dat dit voor de rest geen gevolgen heeft voor m'n huidige routerinstellingen?
Ik ben bang namelijk dat als whs de router configureert dat ik daarna niet meer op internet kom of dat ik ineens niet meer kan bellen ofzo. Ik heb een Speedtouch 780 router van HetNet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Geen probleem. WHS zet de instellingen neer op basis van uPNP. Na een reboot van je router is dat weer weg. WHS zal nooit instellingen aanpassen zodat je niet meer met je andere computer niet meer op het net kan komen.

cybergamers.nl

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste