[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste
Acties:
  • 777.438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 60 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:09
Mijzelf schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:54:
[...]
Dat heb ik gemeten, ná de voeding. Ik weet niet hoe efficiënt die is, maar hij wordt in elk geval niet warm.

[...]
Mee eens. Meer ideaal zou zijn om een script te draaien die de NAS uitzet na x minuten idle, en WakeOnLan gebruiken om hem weer aan te zetten. Maar helaas ondersteund hij dat niet. (WakeOnLan dan. Dat script zal wel lukken)
Mijn Qnap 439 Pro II zet zichzelf na 30 min in idle, heel laag stroomverbruik. Ik kan met een schedule ook bepalen dat hij bv. 's nachts moet uitvallen en 's morgens terug moet opstarten (en dat is dan echt uit, niet gewoon in idle ofzo).

WakeOnLan zit voor zover ik weet ook in mijn Qnap...

http://www.qnap.com/pro_detail_software.asp?p_id=110

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 28-06-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:11:

Edit: ik heb Writeback cache enabled, en per toeval omdat ik hier mijn systemstats eens wou posten zag ik dat mijn CPU op 100% zat en daar bleef. Via SSH heb ik dan eens een top gedraaid op de Qnap, en daaruit bleek dat een proces genaamd "btd" verantwoordelijk was voor het hoggen van de CPU op 100. Ik heb dit proces gekilled en de downloadlijst weggedaan. Een test met een bestand van 5,58 GB leerde me (volgens windows en naberekeningen) dat mijn snelheid nu op 70 MB/s ligt. Hooray!
Mooie snelheid. Wat die write cache betreft, daar zijn wat haken en ogen aan. Ik heb het nooit gebruikt en dus ook nooit problemen mee gehad, maar ik heb veel meldingen van problemen gezien die daaraan te wijten waren. Als ik me niet vergis, bijvoorbeeld bij firmware updates en mogelijk ook andere situaties. Heb zelf daarom lang geleden besloten me er nooit aan te wagen, en haal toch heel mooie snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
In principe is write back cache redelijk veilig om te gebruiken, mits je een UPS hebt of je raidcontroller een backupbatterij heeft...

Als je stroom er uit flikkert terwijl je data nog niet weggeschreven is (en dus nog in de write back cache zit) ben je serieus de pineut...

Write back cache enabled? = je hebt een UPS nodig om het veilig te houden en liefst ook zo dat je apparaat met write back cache enabled ook de UPS detecteerd zodat als de stroom er uit vliegt dat het netjes afsluit...

Ik weet nu in ieder geval dat ik mijn snelheden kan halen... Ik zat nu ook maar pure test bulkdata door te sturen, dus die write back cache gaat terug uit zolang er geen UPS'je op hangt :)

http://storageadvisors.ad...ck-cache-battery-vs-disk/
http://www.intel.com/support/chipsets/imsm/sb/cs-020653.htm

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 28-06-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:21:
In principe is write back cache redelijk veilig om te gebruiken, mits je een UPS hebt of je raidcontroller een backupbatterij heeft...
Heb je dit in het Qnap forum gevolgd? Ik heb het niet over write cache in het algemeen, maar over een aantal problemen die met Qnap's implementatie werden gemeld, in combinatie met EXT4 geformatteerde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-07 18:32
Ik heb even een vraag voor ik dadelijk in de penarie zit als ik op mijn studiekamer zit...

Hoe kan ik vanaf tilburg (studiekamer) in mijn Readynas Duo komen? Mijn Readynas Duo staat thuis, niet in tilburg. Dus hoe kom ik via het internet bij mijn files? Kan ik deze ook toevoegen als "netwerklocatie" onder " deze computer"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

espex87 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:00:
Ik heb even een vraag voor ik dadelijk in de penarie zit als ik op mijn studiekamer zit...

Hoe kan ik vanaf tilburg (studiekamer) in mijn Readynas Duo komen? Mijn Readynas Duo staat thuis, niet in tilburg. Dus hoe kom ik via het internet bij mijn files? Kan ik deze ook toevoegen als "netwerklocatie" onder " deze computer"?
Je zit sowieso in de penarie als je niet weet of je apparaat dit kan, en als je geen verstand van portforwarding heb. Je kan niet *zomaar* bij je files in ieder geval.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Gunner schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:02:
[...]

Je zit sowieso in de penarie als je niet weet of je apparaat dit kan, en als je geen verstand van portforwarding heb. Je kan niet *zomaar* bij je files in ieder geval.
Nou thuis lukt het dus wel. Portforwarding heb ik niet uit me blote kop verstand van. Wel meerdere malen gedaan via handleidingen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap dat het thuis wel lukt ja, maar dat is netwerktechnisch een compleet andere situatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Gunner schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:05:
Ik snap dat het thuis wel lukt ja, maar dat is netwerktechnisch een compleet andere situatie :P
Als ik alleen maar de stappen weet welke ik moet doen kom ik er (vaak) wel. Ik moet eerlijk zeggen dat de opties me een beetje ruim vallen. Ik had gewoon alles simpeler voorgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
drfruit schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:56:
[...]

Heb je dit in het Qnap forum gevolgd? Ik heb het niet over write cache in het algemeen, maar over een aantal problemen die met Qnap's implementatie werden gemeld, in combinatie met EXT4 geformatteerde schijven.
Neen, dat moet ik eens nakijken...

Edit: kan je mij vertellen waar je dat bent tegengekomen? Ik vind het niet onmiddellijk..?

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 29-06-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
espex87 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:07:
Als ik alleen maar de stappen weet welke ik moet doen kom ik er (vaak) wel. Ik moet eerlijk zeggen dat de opties me een beetje ruim vallen. Ik had gewoon alles simpeler voorgesteld...
Je moet op de NAS de FTP server aanzetten/instellen, en in je router (thuis) aangeven dat hij FTP verkeer moet forwarden naar de NAS.

Dan kun je vanaf buiten de NAS benaderen via ftp://<ip-van-thuis>, en ja, dat kun je toevoegen als netwerklocatie. Bedenk dat als je thuis geen vast IP adres hebt, het handig is om een dyndns account aan te maken en in je router te configureren.

Het is verstandig om anonymous logins te disabelen in de FTP server (als dat kan) en sterke wachtwoorden te gebruiken.

Edit:Doe het niet zo als je geheime/gevoelige data hebt staan. Via FTP gaat alles (inclusief username/password) onversleuteld over het internet.

[ Voor 8% gewijzigd door Mijzelf op 29-06-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Mijzelf schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:56:
[...]

Je moet op de NAS de FTP server aanzetten/instellen, en in je router (thuis) aangeven dat hij FTP verkeer moet forwarden naar de NAS.

Dan kun je vanaf buiten de NAS benaderen via ftp://<ip-van-thuis>, en ja, dat kun je toevoegen als netwerklocatie. Bedenk dat als je thuis geen vast IP adres hebt, het handig is om een dyndns account aan te maken en in je router te configureren.

Het is verstandig om anonymous logins te disabelen in de FTP server (als dat kan) en sterke wachtwoorden te gebruiken.

Edit:Doe het niet zo als je geheime/gevoelige data hebt staan. Via FTP gaat alles (inclusief username/password) onversleuteld over het internet.
De bedoeling is dat het juist geen FTP wordt. Ik wil er gewoon bij kunnen alsof het een HD met mappen is. Kan dat of kan dat juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Wanneer je een FTP server toevoegd aan 'Netwerklocaties', kun je hem benaderen via hetzelfde interface als je je lokale schijf benaderd. (Wel veel trager natuurlijk, maar dat ligt aan de bandbreedte, niet aan FTP).

Wanneer je 'gewoon' de NAS via samba wilt benaderen, moet je je eens gaan inlezen op VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Mijzelf schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:26:
Wanneer je een FTP server toevoegd aan 'Netwerklocaties', kun je hem benaderen via hetzelfde interface als je je lokale schijf benaderd. (Wel veel trager natuurlijk, maar dat ligt aan de bandbreedte, niet aan FTP).

Wanneer je 'gewoon' de NAS via samba wilt benaderen, moet je je eens gaan inlezen op VPN.
Okee, moet ik nog wat doen met poorten? Er staat bij port 21 en ook staat er nog bij "passive ports 1024 - 65535" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
espex87 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:35:
[...]

Okee, moet ik nog wat doen met poorten? Er staat bij port 21 en ook staat er nog bij "passive ports 1024 - 65535" .
Staat dat in de NAS of in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:24:
[...]
Edit: kan je mij vertellen waar je dat bent tegengekomen? Ik vind het niet onmiddellijk..?
Tja, ik kan helaas nooit iets terugvinden op het Qnap forum, omdat ze bij het zoeken de meest voorkomende termen hebben uitgeschakeld.
Hier is echter een recent voorbeeld; zie de vierde vijfde post van iemand die onmiddellijk aan deze oorzaak denkt als de NAS spontaan wordt uitgeschakeld. Dit probleem is al in heel veel draadjes langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Mijzelf schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:23:
[...]

Staat dat in de NAS of in de router?
In de router. Ik heb een servers aan mij NAS toegekent als "FTP SERVER" op de router, vervolgens krijg ik die poorten voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
espex87 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:57:
[...]

In de router. Ik heb mijn NAS toegekent als "FTP SERVER" dmv een service die je kan toekennen op de router, vervolgens krijg ik die poorten voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg vandaag op stage adres een DS1010+ binnen met 5x2TB als het goed is, kan iemand mij vertellen hoe lang het bouwen van een Raid5 array kan duren? Schijven zijn natuurlijk gewoon leeg dan. En kan ik tijdens dat bouwen alvast instellingen wijzigen en aanpassen of niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
espex87 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:57:
[...]
In de router. Ik heb een servers aan mij NAS toegekent als "FTP SERVER" op de router, vervolgens krijg ik die poorten voorgeschoteld.
Als dit in de router staat hoef je verder niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijzelf schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:23:
Zou je je daar niet ook zorgen over moeten maken zonder NAS? Je PC hangt ook gewoon aan dat netwerk.
Ja, natuurlijk wel, maar nu zit mijn PC achter een (goedkope) router voor het huis en zit er een goede firewall op mijn PC. Als ik een netwerk-accessible HDD permanent aan het internet ga knopen is dat voor mij aanleiding nog een stukje voorzichtiger te zijn. Hoewel ik geen superkritische data heb, stel je het in theorie wel permanent online beschikbaar.
Edit:Het is wel nuttig na te gaan wat de NAS trekt als hij uit staat, in dit geval. Tenslotte moet er een deel onder spanning blijven. Met dit als afschrikwekkend voorbeeld, 11W idle vs. 9W uit.
Ja, dat is dan wel een kritiek punt voor mij. 1 à 2 watt zou volgens mij een haalbare kaart moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tsurany schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:00:
Krijg vandaag op stage adres een DS1010+ binnen met 5x2TB als het goed is, kan iemand mij vertellen hoe lang het bouwen van een Raid5 array kan duren? Schijven zijn natuurlijk gewoon leeg dan. En kan ik tijdens dat bouwen alvast instellingen wijzigen en aanpassen of niet?
LANG, echt lang.

Het aanmaken van een array duurde bij mij 45 min. Daarna kan je er al dingen naar toe schrijven maar is je array nog niet "gesynchroniseerd", dit is effectief het "builden/klaarmaken/RAID5-shizzle doen" en dat duurde bij mij met 4x 2TB toch een dikke 10 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Hoe kan ik nu uit Tilburg mijn NAS eigenlijk bereiken? Het lukt mij niet echt op conventionele manieren...

Mijn modem gaf aan dat het IP 192.168.x.xx is. Dat gebruik ik nu maar ik kan niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

espex87 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:46:
Hoe kan ik nu uit Tilburg mijn NAS eigenlijk bereiken? Het lukt mij niet echt op conventionele manieren...

Mijn modem gaf aan dat het IP 192.168.x.xx is. Dat gebruik ik nu maar ik kan niks vinden...
Is dat niet het lokaal < router > internet verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Geen idee. Ik heb een hekel aan netwerkshit...

Computers enzo vind ik leuk maar netwerk, blegh...

Had ik niet beter een 5400 toeren HD van 500 gb kunnen kopen en die altijd maar meesjouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vanaf thuis erachter komen wat externe je IP is kan middels http://www.watismijnip.nl of legio andere sites :) . 192.168 is reeks IP adressen, gereserveerd voor intern gebruik, lees bijv: http://www.topbits.com/192-168-1-1.html

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
HyperBart schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:16:
[...]

LANG, echt lang.

Het aanmaken van een array duurde bij mij 45 min. Daarna kan je er al dingen naar toe schrijven maar is je array nog niet "gesynchroniseerd", dit is effectief het "builden/klaarmaken/RAID5-shizzle doen" en dat duurde bij mij met 4x 2TB toch een dikke 10 uur...
Hier 8/9 uur op 4x 1.5TB icm een DS409+ (RAID5)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Hoe kom je er dan achter wat het ip adres van je nas-server is extern? Die IP sites geven toch alleen ip weer van de pc waar je achter zit neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
[wannabe-mod]
Ik denk dat je best een eigen topic hiervoor start, en even gaat rondneuzen in de NT sectie/Google op volgende dingen:

portforwarding
wan ip
lan ip
router
interne netwerk

Nu komt het een beetje over alsof je hier in een NAS-topic dingen wilt weten die ECHT wel NT-gerelateerd zijn...
[/wannebemod]

;)

(plus ik vind het niet bepaald verstandig om je mega-storage device waar al je informatie opstaat op welke manier dan ook open te zetten naar buiten, zonder dat je eigenlijk de consequenties en de techniek erachter kent. Gooi op z'n minst het verkeer over http, of zet een SSH-bakje daar (of zet SSH desnoods op je bak open...))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

espex87 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:38:
Hoe kom je er dan achter wat het ip adres van je nas-server is extern? Die IP sites geven toch alleen ip weer van de pc waar je achter zit neem ik aan?
http://www.whatismyipaddress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espex87
Maar voor alle duidelijkheid, ik moet IP van de NAS-server hebben en niet van mijn eigen computer, of is deze hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Hoi

Ik heb een conceptronic CH3HNAS aangeschaft.
Ik dacht dat als ik ze erin zou doen meteen de mogelijkheid had om erin te browsen, maar dit is niet mogelijk, ik moet ze namelijk eerst formateren

Ik heb een 1 tb schijf die compleet vol zit met data die ik niet wil kwijt raken, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze alsnog kan gebruiken in mijn nas zonder te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Billiebier schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:48:
Ik heb een 1 tb schijf die compleet vol zit met data die ik niet wil kwijt raken, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze alsnog kan gebruiken in mijn nas zonder te formateren?
Niet, tenzij je hem in een losse usb behuizing aan je NAS kan/wil hangen.
Zorg dat je die 1TB backupt, dan formateren en de data weer terugzetten. Of een tweede1 TB (of grotere) HD kopen, die in je NAS en dan de data kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
espex87 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Maar voor alle duidelijkheid, ik moet IP van de NAS-server hebben en niet van mijn eigen computer, of is deze hetzelfde?
Het ip adres wat je hebben moet is die van je provider, dus die van buitenaf. Dat zoek je op met het gegeven url. Dan moet je nog in je router de goede poort naar het goede apparaat forwarden. Elke poort kan dus maar naar 1 apparaat doorgestuurd worden.

Je ip adres van je pc zoek je op met een cmd prompt en dan ipconfig /all maar dat ip adres is dus alleen voor intern binnen je eigen netwerk, daar kun je dus van buitenaf niet bij en is meestal niet zo interessant om te weten, behalve als dat 0.0.0.0 is dan werkt je router niet helemaal goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02
espex87 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Dit is een NT vraag. Maar goed, tis vrijdag en mooi weer :+

Check wat het IP adres is via die website. Dat is je huis IP-adres en wordt verdeelt door je NAT-router thuis. Let op: je IP-adres kan steeds wisselen als je router aan/uit gaat of als je ISP er zin in heeft.

Verder moet je dus portforwarding gaan doen van je router naar je NAS. Dus je moet op je interne thuisnetwerk opzoeken wat het IP-adres is van je NAS. Zie NT FAQ over private IP-adressen. Zorg ervoor dat je bij een reboot van je NAS ook niet op je NAS een ander IP-adres krijgt. Timmer het vast in de DHCP-server (meestal je ook je router thuis).

Je moet een port-forward doen naar een port-nummer op je NAS. Kies een service die je wilt aanbieden online met de rest van de planeet (en jezelf). Hint: gebruik iets dat beveiligd werkt, zoals FTP+SSL en schakel de normale FTP inlog methode keihard uit. Als je een foutje maakt in je client tool, dan heb je je wachtwoord gedeelt met iedereen in je omgeving en alle tussenliggende ISP's van jou lokatie tot aan je huis ;)

Zie NT FAQ, de handleiding van je router en de handleiding van je NAS en netwerken zijn zo EviL nog niet hoor ;) O-)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:00
Kan iemand mij vertellen vanuit de praktijk, dus niet theoretisch die een QNAP TS-419P Turbo NAS en Ziggo internet met 80Mb of hoger download internet heeft, hoeveel de downloadsnelheid maximaal is op de ts-419 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin steeds meer te neigen naar een NAS of netwerkschijf om backups te gaan draaien. Maar ik ben bang dat dat met torrentmogelijkheid, wake-up on lan, het liefst de mogelijkheid de schijf te upgraden/verwisselen en een beetje acceptabele datatransfer toch best in de papieren gaat lopen.

Binnenkort maar eens een beetje inlezen wat nog meer kan en wat ik wil, want nog niet alle mogelijkheden en opties zijn me perfect duidelijk. Zo lijkt een combinatie me met een router misschien ook wel handig, maar vraag me dan af hoe zaken als portforwarding gaan werken omdat ik hier dan een netwerk in een netwerk draai (studenthuis).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
turbojan schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:33:
Kan iemand mij vertellen vanuit de praktijk, dus niet theoretisch die een QNAP TS-419P Turbo NAS en Ziggo internet met 80Mb of hoger download internet heeft, hoeveel de downloadsnelheid maximaal is op de ts-419 .
Ik denk dat je je vraag nog wel mag aanvullen met de protocol keuze. HTTP, FTP, Newsgroepen en Torrent downloads hebben geheel andere karakteristieken van elkaar.
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:21:
Ik begin steeds meer te neigen naar een NAS of netwerkschijf om backups te gaan draaien. Maar ik ben bang dat dat met torrentmogelijkheid, wake-up on lan, het liefst de mogelijkheid de schijf te upgraden/verwisselen en een beetje acceptabele datatransfer toch best in de papieren gaat lopen.

Binnenkort maar eens een beetje inlezen wat nog meer kan en wat ik wil, want nog niet alle mogelijkheden en opties zijn me perfect duidelijk. Zo lijkt een combinatie me met een router misschien ook wel handig, maar vraag me dan af hoe zaken als portforwarding gaan werken omdat ik hier dan een netwerk in een netwerk draai (studenthuis).
De router-based NAS-en zijn niet zo krachtig. Scheelt wel een hoop in geld om dit te combineren in 1 apparaat. Wat betreft de netwerk opstelling, bij de meeste kan je kiezen, maar doorgaans kan je de netwerk disk in een DMZ gooien of enkel voor jou netwerk toegankelijk maken. Het ligt aan de router, maar soms is dat maar 1 vinkje/keuze menu. Als je daarnaast nog eigen servers draait thuis en port forwarding nodig hebt, dan is het even knutselen soms om de TCP/UDP portnummers goed te krijgen, maar meer is het ook niet. Je zal het bij normaal internet gebruik niet merken. Je maakt wel wat extra latency met iedere NAT router er tussen, maar dat is dan een opmerking voor de die-hard gamert.

[ Voor 59% gewijzigd door VisionMaster op 07-07-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojan
  • Laatst online: 17:00
[quote]VisionMaster schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:37:
[...]

Ik denk dat je je vraag nog wel mag aanvullen met de protocol keuze. HTTP, FTP, Newsgroepen en Torrent downloads hebben geheel andere karakteristieken van elkaar.

Ik bedoel bestanden download snelheid via Sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
turbojan schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:47:
[quote]VisionMaster schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:37:
[...]

Ik bedoel bestanden download snelheid via Sabnzbd
Sabnzbd zal (default) met 4 streams downloaden van de newsgroepen. Dat binnen streamen zal met iedere zelf respecterende NAS wel met 100MBit/s kunnen gebeuren. Het unparren is dan je bottleneck. Dit kan misschien je streams beinvloeden als de NAS niet voldoende snel dat allemaal kan bijbenen (unparren + download). De download zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Download is wel zeker een probleem, ik heb een tijdje geleden een test uitgevoerd om te kijken hoe het stond met mijn CPU verbruik tijdens het gebruik van SABnzbd. Ik heb een Ziggo AIE 20mbit verbinding en kan me herinneren dat het CPU verbruik van mijn NAS (DS409+) al gemiddeld rond de 80% zat. Ik gebruik een RAID 5 array.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8864/syno409presourcemonitor.jpg

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
aramdin schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:15:
Download is wel zeker een probleem, ik heb een tijdje geleden een test uitgevoerd om te kijken hoe het stond met mijn CPU verbruik tijdens het gebruik van SABnzbd. Ik heb een Ziggo AIE 20mbit verbinding en kan me herinneren dat het CPU verbruik van mijn NAS (DS409+) al gemiddeld rond de 80% zat. Ik gebruik een RAID 5 array.

[afbeelding]
Hmmm... de RAID5 wordt in software gedaan. Dat kan ook nog wel een aardige aanslag opleveren op je gebruik gecombineerd met de rest. Mijn oude NAS-je doet de nieuwsgroepjes downloaden met 1.3MB/s (ongeveer 13 a 14MBit/s) en dat is de effectieve verbindingssnelheid van mijn ADSL thuis. DS106e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Bovenstaande grafiek is gemaakt bij alleen het gebruik van Sabnzbd (en de standaardprocessen van Synology uiteraard). Geen extra 3rd party packages draaiden op de achtergrond.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21
Ik lees hier al een ruime tijd mee, heb wat vragen gesteld en me goed ingelezen.

Toch ben ik er nog niet uit wat ik moet doen. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen, want ik kan maar geen keuze maken. Mogelijk heb ik te weinig eisen waardoor er weinig afvalt :)

Mijn eisen
- Aan te sluiten via netwerkpoort
- FTP-server inside zodat ik backups kan wegschrijven naar een andere NAS
- Energiezuinig (schakelt zichzelf uit 's nachts en als hij niet gebruikt wordt enz.) en gebruikt sowieso niet meer dan nodig
- Beschaafde prijs (maximaal 200 euro zonder schijf)

Zijn er nog mensen die tips hebben m.b.t. wat ik moet kiezen of is het al gauw goed gezien mijn beperkte wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
1 of meerdere schijven?

[edit]
Ik zou kiezen voor een Synology of Qnap, dit zijn bekende merken voor een reden :)

[ Voor 67% gewijzigd door aramdin op 07-07-2010 14:57 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
aramdin schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:56:
1 of meerdere schijven?

[edit]
Ik zou kiezen voor een Synology of Qnap, dit zijn bekende merken voor een reden :)
1 schijf is mij zat...

Kiezen voor Synology neig ik ook naar, de site ziet er goed uit (niet zozeer de site, maar wat ze aangeven te leveren) dus ik neig hier ook naar.

Maar een inhoudelijkere bevestiging dan dat ze bekend zijn is eigenlijk juist wat ik zoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
MiKeZZa schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:41:
Ik lees hier al een ruime tijd mee, heb wat vragen gesteld en me goed ingelezen.

Toch ben ik er nog niet uit wat ik moet doen. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen, want ik kan maar geen keuze maken. Mogelijk heb ik te weinig eisen waardoor er weinig afvalt :)

Mijn eisen
- Aan te sluiten via netwerkpoort
- FTP-server inside zodat ik backups kan wegschrijven naar een andere NAS
- Energiezuinig (schakelt zichzelf uit 's nachts en als hij niet gebruikt wordt enz.) en gebruikt sowieso niet meer dan nodig
- Beschaafde prijs (maximaal 200 euro zonder schijf)

Zijn er nog mensen die tips hebben m.b.t. wat ik moet kiezen of is het al gauw goed gezien mijn beperkte wensen?
Ik denk dat je een FTP client aanboord wenst ;) Al zou ik eerder proberen de eis te versterken naar secured-FTP en/of rsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dan zou ik gaan voor de makkelijkste oplossing, de DS110j. Kost haast niets en krijg je veel voor terug!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
VisionMaster schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat je een FTP client aanboord wenst ;) Al zou ik eerder proberen de eis te versterken naar secured-FTP en/of rsync.
Eigenlijk moet er ook bij mij een backup weggeschreven kunnen worden. Dan is een FTP-client niet voldoende zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
MiKeZZa schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:57:
[...]

Eigenlijk moet er ook bij mij een backup weggeschreven kunnen worden. Dan is een FTP-client niet voldoende zeker?
Uhm yeah... in jou geval moet je service ook een client hebben. Als je het met FTP wilt doen tenminste (er zijn elegantere opties btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Wie weet dit.....

Mail versturen met LG NAS N2R1
Als ik een mail verstuur met de LG N2R1 dan komt de mail aan bij geregistreerde (gebruiker), de gebruikers ID is correct weergegeven, het IP adress ook maar het wachtwoord om in te loggen op de NAS is een lange reeks cijfers en dus niet bruikbaar.

Weet iemand hoe dit komt?
Is er iemand die de mailserver van de LG N2R1 met succes gebruikt?

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
VisionMaster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Uhm yeah... in jou geval moet je service ook een client hebben. Als je het met FTP wilt doen tenminste (er zijn elegantere opties btw)
In dat geval houd ik me zeker aanbevolen. Ik heb nog geen keuze gemaakt. Het is echter zo dat ik een NAS wil, mijn ouders ook iets dergelijks zoeken (ik ga op mezelf) en ik zou graag backups heen en weer schrijven (zij de mijne en andersom).

Als dit op een andere manier kan: prima/graag.

PS: als ik vanaf afstand bij de files op mijn NAS kan zou dit wel erg fijn zijn dus sowieso maar één met een FTP-client nemen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de vakantie toch maar eens gaan kijken of er een NAS te vinden is in een interessante prijsklasse die aan mijn eisen voldoet :) Ik kwam laatst al iets interessants tegen, maar een standby van 10 watt vind ik wat aan de hoge kant.

Een USB3-schijf als backup vind ik misschien toch wat primitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik doe mijn backups van de nas zelf gewoon naar een 1TB schijf die ik via eSATA aansluit, de NAS is zo ingesteld dat hij een aantal predefined shares automatisch backupped als die schijf aangesloten wordt...

Schijf mooi in de kast, en ik heb een backup :)

* HyperBart loopt met dit variabel weer/onweer even naar de NAS en steekt de schijf er nog eens aan <+:)

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 13-07-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
HyperBart schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:42:
Ik doe mijn backups van de nas zelf gewoon naar een 1TB schijf die ik via eSATA aansluit, de NAS is zo ingesteld dat hij een aantal predefined shares automatisch backupped als die schijf aangesloten wordt...

* HyperBart loopt met dit variabel weer/onweer even naar de NAS en steekt de schijf er nog eens aan <+:)
Ik wil mijn backup liever buitenshuis hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:42:

Mijn NAS wordt juist mijn backup :) Daarom wil ik wake-up on LAN, zodat ik eens per week (of halve week) geautomatiseerd een backupje draai. Als het goed is heb ik na installatie nooit meer wat met die NAS te maken, tenzij het dus mis gaat. Misschien dat ik die NAS op termijn ook als datatank voor een mediaspelertje ga gebruiken, maar dat is niet het primaire doel.

Ik ben een beetje huiverig voor eSata of USB3 omdat ik dan handmatig bezig moet en er aan moet denken. Dat gaat op termijn geheid mis, want ik ken mijzelf, en dat wil ik dus niet.

Zodra ik mijn fotoarchief heb uitgezocht zal ik die wel, plus wat andere belangrijke data op een dvdtje fikken en bij mijn ouders neerplempen. Mocht de boel affikken heb je toch nog wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
MiKeZZa schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:
[...]

In dat geval houd ik me zeker aanbevolen. Ik heb nog geen keuze gemaakt. Het is echter zo dat ik een NAS wil, mijn ouders ook iets dergelijks zoeken (ik ga op mezelf) en ik zou graag backups heen en weer schrijven (zij de mijne en andersom).

Als dit op een andere manier kan: prima/graag.

PS: als ik vanaf afstand bij de files op mijn NAS kan zou dit wel erg fijn zijn dus sowieso maar één met een FTP-client nemen lijkt me?
Nou, dan zou ik het weer anders doen. :D

Wellicht is het handig om allerlei relevante details te delen die requirements vormen voor de aankoop. Ik zou de twee NAS-en aan elkaar koppelen met een beveiligde rsync service. Dit noemen ze meestal een externe backup service, maar doorgaans is het rsync en rsyncd die het werk doen. Check effe dat de NAS naar keuze een beveiligde versie heeft met encryptie als je het over het internet doet. Rsync verzameld en deelt alleen de verschillen. Dat scheelt je internet lijn volproppen iedere dag en nacht.

Verder lijkt het me handig dat je een beveiligde FTP service daarnaast aan iedere kant aanbiedt. De meeste NAS-en hebben dit wel. Dan heb je dus een specialistische backup service en een FTP service op je NAS. Praktische alle NAS-en in het midden-segment kunnen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Rsync is niet echt een backup; het houdt namelijk geen archief bij. Je maakt alleen een kopie (via delta's).

Wat je verwijdert op kant A wordt ook verwijderd op kant B. Als je dus een fout maakt ben je het alsnog kwijt. Geen backup dus, alleen een gemirrorde kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mja, ik ben al blij als ik een versie terug kan keren/het gewoon op een andere plek heb staan. Ik heb niet zoveel schrik van dingen als "per ongeluk deleten", maar wel dat als er fysiek iets gebeurt (brand, bliksem, stroompieken, enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Een versie terugkeren kan dus niet met rsync, tenzij je steeds een nieuw bestand opslaat (en dus ook dubbel opslaat zowel op locatie A als B en niet erg efficient).

Zodra je het bestand (verkeerd) wijzigt synct ie deze wijziging op locatie B. Totaal geen backup dus, verre van. Svp dus ook geen backup noemen aangezien het mensen een vals gevoel van veiligheid kan geven (net als dat RAID5 geen backup is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is uiteraard wel een backup tegen brand en bliksem, tenzij die stroompiek óók heel Nederland doorgestuurd wordt :p

Maar als je data corrupt gaat heb je wel een probleem inderdaad, dus een backup backup is het niet. Daarom zou ik 'm ook eens of tweemaal per week willen syncen, dan heb je meestal wel door dat er iets mis is. Dingen per ongeluk deleten gebeurt me eigenlijk zelden (zul je zien, gebeurt het zometeen uiteraard wel).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
wessel99 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:00:
Rsync is niet echt een backup; het houdt namelijk geen archief bij. Je maakt alleen een kopie (via delta's).

Wat je verwijdert op kant A wordt ook verwijderd op kant B. Als je dus een fout maakt ben je het alsnog kwijt. Geen backup dus, alleen een gemirrorde kopie.
Whut? Dat ligt er maar net aan hoe je het instelt. Je kan prima een backup daar houden, maar ook altijd de files laten aanvullen en niet verwijderen. Dus dan push je alleen maar files. Kijk de man page van rsync er nog maar op na en schakel de "-d" flag uit. Dan zie je gelijk wat het verschil is ;)

Maar... je overstijgt waarschijnlijk de eisen van de gene die de vraag heeft gesteld. Wil de persoon een kopie, een archief met incrementele backup of een toevoegende backup die files aanvuld en nooit verwijderd. Dat zijn drie verschillende dingen en ik vraag me af of dit en de wensenlijst wel bekent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
VisionMaster schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:30:
[...]

Whut? Dat ligt er maar net aan hoe je het instelt. Je kan prima een backup daar houden, maar ook altijd de files laten aanvullen en niet verwijderen. Dus dan push je alleen maar files. Kijk de man page van rsync er nog maar op na en schakel de "-d" flag uit. Dan zie je gelijk wat het verschil is ;)

Maar... je overstijgt waarschijnlijk de eisen van de gene die de vraag heeft gesteld. Wil de persoon een kopie, een archief met incrementele backup of een toevoegende backup die files aanvuld en nooit verwijderd. Dat zijn drie verschillende dingen en ik vraag me af of dit en de wensenlijst wel bekent is.
Mooi dat jullie allemaal mij zo willen helpen, ik moet namelijk bekennen dat ik er op deze manier nog niet over gedacht had... :9

Ik zou zeggen dat het wegschrijven van nieuwe + gewijzigde bestanden zonder het verwijderen van bestanden me het meest aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15

zeroday

There is no alternative!

Aangezien ik veel met storage werk en daarin ook werkzaam ben ben ik benieuwd wat voor soort type NAS nu door de gewone gebruiker maar ook geavanceerde gebruiker gewenst is.

Wellicht willen wat tweakers enige vragen beantwoorden die ik op m'n blog heb staan

http://www.aroundmyroom.c...for-feedback-nas-devices/

Want wellicht zie jij dat er fabrikanten zijn die niet luisteren naar wat jij wil, of dat jij ziet dat er dingen zijn die over het hoofd gezien worden.

Mij gaat het er min of meer om dat er nu NAS apparaten op de markt zijn maar waarin je familie en vrienden absoluut niet begrijpen wat alles betekent maar wel hun data willen opslaan. Wellicht heb jij een leuk idee

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik wil graag een NAS opzetten voor films en tv series, zodat ik deze kan streamen vanaf mijn media player. Daar gebruik ik nu mijn PC voor, maar wil niet langer dat mijn PC constant aan hoeft te staan.

Ik heb eigenlijk dus weinig wensen. Er hoeven geen mogelijkheden voor FTP of webserver op te zitten etc. Ik ga hem niet als backup server gebruiken, enkel als server voor mijn media bestanden.

Enige vereiste is dat hij weinig energie verbruikt.

Wat raden jullie mij hiervoor aan? Alvast bedankt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:07

lier

MikroTik nerd

Raem schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:54:
Ik wil graag een NAS opzetten voor films en tv series, zodat ik deze kan streamen vanaf mijn media player. Daar gebruik ik nu mijn PC voor, maar wil niet langer dat mijn PC constant aan hoeft te staan.

Ik heb eigenlijk dus weinig wensen. Er hoeven geen mogelijkheden voor FTP of webserver op te zitten etc. Ik ga hem niet als backup server gebruiken, enkel als server voor mijn media bestanden.

Enige vereiste is dat hij weinig energie verbruikt.

Wat raden jullie mij hiervoor aan? Alvast bedankt.
Om in ieder geval je eisen en wensen compleet te maken:

- hoeveel discs ondersteuning ?
- welke OS(en) gaan gebruik maken van de NAS ?
- aantal concurrent users ?
- ondersteuning GBit ?
- budget ?

(en zo zijn er nog wel meer vragen te bedenken)

Als je dat allemaal op een rijtje hebt, kan je in de pricewatch een aantal modellen selecteren en deze vervolgens op de verschillende review sites bekijken en vergelijken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Welk protocol gebruikt je mediaspeler? Samba/CIFS? of DLNA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
HyperBart schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:42:
Welk protocol gebruikt je mediaspeler? Samba/CIFS? of DLNA ?
En als er meerdere zijn... welk protocol wil je het liefst gebruiken om je media te spelen. Alleen audio of ook video. Als dat o.a. video is, wil dat dan met 1080p of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand uit eigen ervaring welke NAS geschikt is om gebruikt te worden in samenwerking met een Sony LED TV met Netwerkaansluiting (KDL-40EX700)? De NAS moet volgens de Sony gegevens DNLA gecertificeerd zijn.
Mijn Conceptronic CH3SNAS wordt wel herkend door de TV, maar er is geen enkel bestand die hij afspeelt. Ik krijg een fout dat er geen bestanden gevonden worden.
M.b.v. een USB stick aan de TV kan ik wel een film met eenvoudige codec afspelen. MP3 en JPG gaat ook goed. Ik wil dit graag via de NAS kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:20:
Weet iemand uit eigen ervaring welke NAS geschikt is om gebruikt te worden in samenwerking met een Sony LED TV met Netwerkaansluiting (KDL-40EX700)? De NAS moet volgens de Sony gegevens DNLA gecertificeerd zijn.
Die TV komt bij ons in december ook binnen, dus extra info die je kan vertellen evt per DM over je NAS en je TV is altijd welkom :)
Mijn Conceptronic CH3SNAS wordt wel herkend door de TV, maar er is geen enkel bestand die hij afspeelt. Ik krijg een fout dat er geen bestanden gevonden worden.
M.b.v. een USB stick aan de TV kan ik wel een film met eenvoudige codec afspelen. MP3 en JPG gaat ook goed. Ik wil dit graag via de NAS kunnen afspelen.
Ondersteunt de Bravia wel dat je files kan streamen naar je TV? Evengoed dient het gewoon voor internet-TV of webservices zoals Youtube etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er na veel experimenteren achter gekomen dat de TV wel bestanden kan afspelen van de NAS.
Als ik bijv. MP3 bestanden wil afspelen, dan moet ik niet een bepaalde map op de NAS kiezen waarin muziek staat want dat werkt niet. Als ik nu kies voor alle bestanden, dan kan de TV wel mp3 vinden en afspelen.
Dit geld ook voor foto's. Dus niet een bepaalde map opgeven maar alle foto's. Dit is niet erg handig omdat ik vele mp3 en foto's op de NAS heb staan.
Voor video is het zeer beperkt, De TV pakt alleen mpg bestanden.
Ik kan toch maar beter mbv mijn Cfullhdma mediaspeler blijven afspelen, die pakt alles, ook in mappen.

Youtube die ingebouwd is in de TV werkt goed en is van heel goede kwaliteit, evenals de andere internet kanalen. Je moet het alleen wel interessant vinden wat er ingebouwd is, je kunt niet zelf op internet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmmm, ben ik dan blij dat ik nog steeds mijn EM7080 heb.

Even tussendoor: ik heb zonet mijn QNAP TS-439 Pro II geupdated naar meuk: QNAP SS-x39, TS-11x & TS-xx9 3.3.0 build 0629, vooral omdat ik in de release notes zag dat de NAS zich nu automatisch in de DNS zou moeten registreren. Ik weet niet of dit van toepassing is als je 'm alleen in AD integreert, maar ik merk voorlopig van die feature nog niets.

Ik ga nu wat verder kijken met kleine functies als buzzer control, wat dat doet en de ISO mount, lijkt me wel handig als ik ooit eens iets moet installeren. Geen ISO-loader meer installeren op een PC, gewoon naar de NAS gaan en installeren!

edit:
iso functie vind ik nu in de eerste minuut nog nietISO functie zit verstopt in web filemanager, rechtermuisknop erop en je kan 'm mounten, dan vraagt de NAS welke sharenaam hij tijdelijk moet aanmaken en hij mount daar de ISO aan...
de statistieken die je van je NAS kan opvragen zijn wel heel mooi nu. Ik krijg nu een taartgrafiek met de usage van iedere share, dat miste ik nog... Als ik nu ook nog per share binnenkort kan kijken welke mappen stevig vol zitten dan ben ik al gelukkig!

Kan iemand mij even wakker maken? ik log in op mijn TS-439 Pro II, en die zou volgens de website van Qnap een atom met 1 core moeten hebben, kijk ik op de resource monitor dan zie ik twee grafieken: core 1 en core 2 8)7

En beide grafieken geven andere waardes, het is dus niet zo dat de firmware een core detecteert en er twee identieke grafiekjes van maakt...

[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 16-07-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

HyperBart schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:37:
Kan iemand mij even wakker maken? ik log in op mijn TS-439 Pro II, en die zou volgens de website van Qnap een atom met 1 core moeten hebben, kijk ik op de resource monitor dan zie ik twee grafieken: core 1 en core 2 8)7

En beide grafieken geven andere waardes, het is dus niet zo dat de firmware een core detecteert en er twee identieke grafiekjes van maakt...
Eerste waar ik aan moest denken is Hyper Threading...misschien dat de verklaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashruf
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik ben op zoek naar een nas server waar je zowel op een ps3 als een xbox 360 kan streamen.
En waarmee je nieuwsgroupen kan downloaden en bitorrent files. zonder extra installatie zoals twonky want mijn linux kennis is weinig en heb geen tijd om me er in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
rashruf schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:06:
Ik ben op zoek naar een nas server waar je zowel op een ps3 als een xbox 360 kan streamen.
En waarmee je nieuwsgroupen kan downloaden en bitorrent files. zonder extra installatie zoals twonky want mijn linux kennis is weinig en heb geen tijd om me er in te verdiepen.
Qnap biedt NAS'en aan waar je een pakketje kan importeren (een QPKG-pakket genaamd, je kan het vergelijken met een EXE-installer).

Ik heb net even gekeken bij mijn TS 439 Pro II en daar kan ik gewoon via de ingebouwde webinterface klikken dat hij het pakketje zelf moeten binnenhalen en installeren. Niets downloaden op je PC dus, de NAS doet alles voor je.

Zonder extra software kan een NAS niets streamen (naar je console) of je console moet SAMBA/CIFS of andere protocollen ondersteunen die ingebakken zitten in de firmware.
PS3: no can do sir
X-Box 360: no can do sir

YouTube: TwonkyMedia via QNAP TS-509 Pro to PlayStation 3
YouTube: QNAP ts-439, twonkymedia, xbox 360.

http://qnap.com/QPKG.asp
lier schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:00:
[...]

Eerste waar ik aan moest denken is Hyper Threading...misschien dat de verklaring ?
Is ook het enige wat ik kan bedenken... Vroegah had je dat ook bij PC's, die detecteerden dan ook twee cores door HT

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 16-07-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid, Twonkymedia is bij de Qnap NAS al geïnstalleerd en hoef je dus niet meer zelf te downloaden. (Er is wel sprake van dat dit zou worden losgekoppeld, omdat Twonky nogal slordig is met updates, waardoor sommige mensen liever zelf kiezen welke versie van Twonkymedia ze installeren, i.p.v. de versie die Qnap in de firmware opneemt.)

Overigens een leuke tip van die 2 cores, die zie ik in mijn 'gewone' Qnap TS-439 Pro nu ook opeens met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Owh? Ik dacht dat ik die nog moest installeren? Kijk je nog eens even na drfruit?
Correctie, hij staat ertussen bij "UPNP Media server", het icoontje daarvan is ook "TM", dat is de Twonky Media...

Check zeker de disk usage statistieken eens, leuke grafiek daar...

Even tussendoor, als je eens wilt zien hoe het er bij QNAP aan toe gaat in de firmware:
http://demo.qnap.com:8080/cgi-bin/index.cgi
username/pwd: qnap/qnap

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 16-07-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb eindelijk een NAS gevonden die aan mijn eisen voldoet:

Een Acer H340 homeserver.

Heb deze voor een 300 euro excl. BTW. op de kop kunnen tikken bij de office centre.

Wel had ik liever een dualcore Atom gewild, maar voor deze prijs ben ik zeer tevreden:

Standaard Specs:
- 2 TB HDD (2x 1TB)
- 4 hot swap bays Bays (OS bay zou ik niet hot swappen)
- Gigabit Lan
- 2GB Ram
- Atom processor 1.6 Ghz
- Server 2003 homeserver OS
- Auto folder duplication
- NTFS

ben er nu een weekje mee aan het spelen en ben er zeer tevreden over.

Pluspunten:
- Server 2003 met rdp benaderbaar
- Makkelijk te installeren plug-ins
- 1 TB OS disk en zelf met 3x 2GB HDD uitgebreid
- NTFS Shared folders met auto folder duplication (Als 1 schijf crashed heb je de bestanden ook nog op de andere schijven staan, de schijf kan dus direct op een windows PC aangesloten worden om de bestanden eraf te halen.
- Compleet geautomatiseerde backups van al je windows pc's in het netwerk (Soort van apple timecapslue).
- Makkelijk gebruikers en shares aanmaken en de rechten in te stellen.
- Fillezilla FTP server geinstalleerd
- Itunes server, uitbreidbaar met alle soorten media servers
- Utorrent download bak
- Met wat stapjes is de homeserver ook als domaincontroller instelbaar
- 120 MM fan vervangen on omgedraaid zodat de lucht naar binnen blaast en dus veel beter koelt.
- Een schijf uit de pool trekken heeft geen schade voor de server, alleen mis je de bestanden die niet auto geduplicated zijn en de bestanden die op de schijf staan die je eruit getrokken hebt.
- Trekt max 50 watt, maar meestal tussen de 30 en 40 watt.

En aangezien het een windows bak is, kun je er nog veel meer mee buiten de connector om.

Nadeel:

Mijn MIMO UM-740 Touchscreen schermpje krijg ik er niet op aan de praat, anders kon ik hem direct via mijn scherm bedienen in plaats van de connector/rdp sessie.

[ Voor 60% gewijzigd door XthinkZ op 17-07-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik volg het topic al even, en zoek -duh- een goede NAS. Ik heb verschillende NASses even bekeken, en veel gezocht, maar waarschijnlijk mis ik wat terminologie om een goed antwoord te vinden. Het leek me het makkelijkst om mijn situatie even te illustreren;

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2i8eu6c.jpg

De zwarte lijnen geven mijn huidige situatie weer; 1 router met 4x lan aansluiting. Hieraan is gekoppeld een PC en twee laptops. Mijn ideale situatie is dat de bestaande situatie intact blijft, maar dat de vierde LAN poort gebruikt wordt door de NAS. Tot de NAS heeft dan elke gebruiker een bepaalde eigen ruimte, laten we zeggen 100 gig. Deze ruimte moet exclusief toegankelijk zijn voor deze gebruiker, bijvoorbeeld door wachtwoord beveiligd. Daarnaast moet er een grote, gedeelde ruimte zijn, hetgeen mag bestaan uit "de rest" van wat over is na verdeling van de exclusieve ruimte.
Deze exclusieve ruimte wordt gebruikt voor persoonlijke backup van foto's, documenten etc. De gedeelde ruimte kan worden gebruikt voor films, audio etc.

Ideaal zou vervolgens zijn dat ook mijn Mediaspeler nog op de één of andere manier gebruik kan maken van deze gedeelde ruimte. Ik heb echter werkelijk waar geen idee hoe dit zou moeten; de vier LANpoorten van het router zijn immers al in gebruikt! Is er een -praktische- mogelijkheid om óók de mediaspeler te koppelen aan de NAS, of zou dan echt gewoon een nieuwe, meerpoortse router aangeschaft moeten worden?

Ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben, zo niet dan hoor ik het graag :)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideaal zou vervolgens zijn dat ook mijn Mediaspeler nog op de één of andere manier gebruik kan maken van deze gedeelde ruimte. Ik heb echter werkelijk waar geen idee hoe dit zou moeten; de vier LANpoorten van het router zijn immers al in gebruikt! Is er een -praktische- mogelijkheid om óók de mediaspeler te koppelen aan de NAS, of zou dan echt gewoon een nieuwe, meerpoortse router aangeschaft moeten worden?

Als je een 5 poort Switch koopt en één van de LAN uitgangen van de router met deze switch verbind, heb je weer 4 LAN aansluitingen tot je beschikking. De router moet wel automatisch adressen uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:31:
[...]
Als je een 5 poort Switch koopt en één van de LAN uitgangen van de router met deze switch verbind, heb je weer 4 LAN aansluitingen tot je beschikking. De router moet wel automatisch adressen uitdelen.
Ah, fantastisch! Nooit aan een switch gedacht, zoiets bedoel je waarschijnlijk, qua prijs in elk geval bijzonder goed te overzien!

Dan zou de situatie dus, als ik het goed begrijp, als volgt worden;
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/21eyj2x.jpg

Hoe zit het verder met de gedeelde ruimte en de exclusieve ruimte, is dit enigszins realiseerbaar?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mja, maar als je dan nu toch een switch gaat aankopen, dan raad ik je onmiddellijk een gigabit-switch aan. Bij voorkeur dan een 8 poorts. je laat dan een kabeltje van de router uit de lan poort vertrekken en naar een poort gaan in de switch. Al je apparaten sluit je dan aan op die gigabit switch, zo heb je echt voordeel van de volle snelheid van je NAS en kan iedere computer tegen gigabit-snelheid (mits je componenten snel genoeg zijn) data overzetten naar een andere bestemming.

Tip: [Gbit] Betaalbare en goede Gigabit switches

Ik heb een HP 1810G-8, heel tevreden van, degelijk HP materiaal, ondersteuning voor VLAN's, dus je kan later wat experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Je hebt helemaal gelijk, omdat er ook in de toekomst SSD's gaan komen is het zeker verstandig één of twee tientjes meer uit te geven aan fatsoenlijke gigabit-switch dan daarop te gaan bezuinigen... Goede tip, bedankt! Ga even rondstruinen in het Gigabit switches topic, kijken wat een beetje bang for buck levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:55:
[...]

Mijn NAS wordt juist mijn backup :) Daarom wil ik wake-up on LAN, zodat ik eens per week (of halve week) geautomatiseerd een backupje draai. Als het goed is heb ik na installatie nooit meer wat met die NAS te maken, tenzij het dus mis gaat. Misschien dat ik die NAS op termijn ook als datatank voor een mediaspelertje ga gebruiken, maar dat is niet het primaire doel.

Ik ben een beetje huiverig voor eSata of USB3 omdat ik dan handmatig bezig moet en er aan moet denken. Dat gaat op termijn geheid mis, want ik ken mijzelf, en dat wil ik dus niet.

Zodra ik mijn fotoarchief heb uitgezocht zal ik die wel, plus wat andere belangrijke data op een dvdtje fikken en bij mijn ouders neerplempen. Mocht de boel affikken heb je toch nog wat.
Akkoord, bij de volgende NAS die ik koop zal mijn oude TS 439 Pro II als backupmedium dienen...
MiKeZZa schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:19:
[...]

1 schijf is mij zat...

Kiezen voor Synology neig ik ook naar, de site ziet er goed uit (niet zozeer de site, maar wat ze aangeven te leveren) dus ik neig hier ook naar.

Maar een inhoudelijkere bevestiging dan dat ze bekend zijn is eigenlijk juist wat ik zoek :P
Ik zou niet zo maar een NAS kiezen omdat de site er wat leuker uitziet of wat een site aangeeft. Ik denk dat je best even wat reviews opzoekt, en met name dan ook eens kijkt op smallnetbuilder, dan valt het vaak op dat de QNAP's met evenveel disks toch wat beter presteren...

Naar aanleiding van het vinden van een Synology-topic, ook even een QNAP specifiek topic aangemaakt waar je met QNAP specifieke vragen terecht kan.

[ Voor 32% gewijzigd door HyperBart op 17-07-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Ben zoekende naar een NAS om voornamelijk te streamen naar mijn mediaspeler.
Ik zoek iets betrouwbaars, niet al te duur met de volgende mogelijkheden:

- 2x2Tb drives
- 1Gb ethernet
- Print Server
- NZB/torrents kunnen downloaden.
- NFS/Samba

Hij komt in de kelder te staan ... geluid en looks zijn niet belangrijk .. ook komt er een printer aan te hangen. Aangezien ik stream en weinig waarde hecht aan de content op deze NAS, heb ik in principe geen backup mogelijkheden of raid nodig.

Iemand de gouden tip voor me? Ik kom moeilijk door het het grote aanbod heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:30
je zou een LG NAS N2R1 kunne overwegen.

http://tweakers.net/price...ut4cShMI0rh_9739X5cegxfX8

ondersteund het meeste wat je vraagt alleen NZB niet out of the box maar wel via custom firmware.

Heb er zelf ook 1 met 2x 1,5TB drives en heb er ook een printer aaanhangen en download er torrents mee en stream ermee naar me tv via dlna en naar de laptop via wireless N (netwerk is 1Gigabit en wireless is N) en ik moet zeggen werkt prima, torrentclient is niet zo uitgebreid maar voldoet, all in one printers (met scanner enz.) alleen printen werkt hiermee.

voordeel of nadeel is dat er een dvd-RW drive of BR-R drive inzit.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
MarlonB schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:36:
Ben zoekende naar een NAS om voornamelijk te streamen naar mijn mediaspeler.
Ik zoek iets betrouwbaars, niet al te duur met de volgende mogelijkheden:

- 2x2Tb drives
- 1Gb ethernet
- Print Server
- NZB/torrents kunnen downloaden.
- NFS/Samba

Hij komt in de kelder te staan ... geluid en looks zijn niet belangrijk .. ook komt er een printer aan te hangen. Aangezien ik stream en weinig waarde hecht aan de content op deze NAS, heb ik in principe geen backup mogelijkheden of raid nodig.

Iemand de gouden tip voor me? Ik kom moeilijk door het het grote aanbod heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik wil ook een nas gaan kopen.
Ik wil minimaal 4 bays erin hebben, en twijfel tussen 2 modellen nog:

1/ Netgear Readynas NVX
2/ Qnap TS 419p Turbo

Heeft 1 van jullie ervaringen met beide?
Ze zijn ongeveer even duur, qua looks is de netgear net even wat mooier,
qua specs zijn ze volgens mij identiek..

Is er een reden dat in dit topic niemand het heeft over de netgear nvx? zijn ze zo slecht?
Mijn doel is om te streamen vanaf het netwerk (media) en als storage voor films / data

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:18:
1/ Netgear Readynas NVX
2/ Qnap TS 419p Turbo
De Netgear staat in ieder geval op smallnetbuilder, de Qnap helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
eppo666 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:31:
je zou een LG NAS N2R1 kunne overwegen.

[...]
Weet jij dit soms.......vraag al eerder gesteld maar geen reactie......

Als ik een mail verstuur met de LG N2R1 dan komt de mail aan bij geregistreerde (gebruiker), de gebruikers ID is correct weergegeven, het IP adress ook maar het wachtwoord om in te loggen op de NAS is een lange reeks cijfers en dus niet bruikbaar.

ThnX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Natuurlijk geen originele vraag in dit topic, maar ook ik kan er niet helemaal uitkomen met de keuze van een NAS.

Momenteel heb ik een ubuntu servertje draaien met 4 harde schijven van 1TB. Waarom dan nog een NAS? Voel met niet echt comfortabel met het servertje (dat het goed doet hoor) en ubuntu, ik ben geen linux guru en als er een schijf stuk zou gaan heb ik de handen in het haar. Ook het stroomverbruik wil ik graag tot een minimum beperken.

Heb alleen een groot vraagteken bij een NAS. Ik weet dat er bij de meeste nassie schijven wel NZBGET te installeren is, maar dat de snelheid tegenvalt (max 1700 kb/sec). Nu kan ik daar wel mee leven, snel zat, maar dat de nas op het moment van downloaden/uitpakken niet bruikbaar is vind ik wel een probleem!

Is er een NAS die fatsoenlijk AFP shares en een nzv service kan draaien (mac gebruiker)?

Ik zat te kijken naar de: QNAP TS-410 Turbo NAS, Netgear ReadyNAS NV+ of bijvoorbeeld de Thecus N4100PRO

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

verkeerde nas topic

[ Voor 95% gewijzigd door vso op 19-07-2010 15:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Er is nieuwe V3.3.0 firmware uit voor de Qnaps!

Mooie verbeterde interface, nieuwe twonkymediaserver, meer resource-monitor opties en de iSCSI service zou o.a. betrouwbaarder moeten zijn! Update ging hier probleemloos op een 439 pro II .

p.s. is die pro II dual core? (zo ziet het eruit in de resource monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
wessel99 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:39:
Er is nieuwe V3.3.0 firmware uit voor de Qnaps!

Mooie verbeterde interface, nieuwe twonkymediaserver, meer resource-monitor opties en de iSCSI service zou o.a. betrouwbaarder moeten zijn! Update ging hier probleemloos op een 439 pro II .

p.s. is die pro II dual core? (zo ziet het eruit in de resource monitor).
-->
HyperBart schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:37:
Hmmm, ben ik dan blij dat ik nog steeds mijn EM7080 heb.

Even tussendoor: ik heb zonet mijn QNAP TS-439 Pro II geupdated naar meuk: QNAP SS-x39, TS-11x & TS-xx9 3.3.0 build 0629, vooral omdat ik in de release notes zag dat de NAS zich nu automatisch in de DNS zou moeten registreren. Ik weet niet of dit van toepassing is als je 'm alleen in AD integreert, maar ik merk voorlopig van die feature nog niets.

Ik ga nu wat verder kijken met kleine functies als buzzer control, wat dat doet en de ISO mount, lijkt me wel handig als ik ooit eens iets moet installeren. Geen ISO-loader meer installeren op een PC, gewoon naar de NAS gaan en installeren!

edit:
iso functie vind ik nu in de eerste minuut nog nietISO functie zit verstopt in web filemanager, rechtermuisknop erop en je kan 'm mounten, dan vraagt de NAS welke sharenaam hij tijdelijk moet aanmaken en hij mount daar de ISO aan...
de statistieken die je van je NAS kan opvragen zijn wel heel mooi nu. Ik krijg nu een taartgrafiek met de usage van iedere share, dat miste ik nog... Als ik nu ook nog per share binnenkort kan kijken welke mappen stevig vol zitten dan ben ik al gelukkig!

lier schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:00:
[...]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Oeps! :-$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:30
net zelf even geprobeerd.
ik denk dat de nas het ww encrypted verstuurd en dat dat niet op een andere manier kan.
ik denk dat je idd het ww zelf aan de persoon door moet geven anders gaat het niet werken.
maar voordeel is wel dat als de email bij de verkeerde persoon beland dat die er niks mee kan.

misschien dat je het zelf in de custom firmaware wel kan instellen weet ik niet, want die gebruik ik niet.
FunZip schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:08:
[...]

Weet jij dit soms.......vraag al eerder gesteld maar geen reactie......

ThnX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:27:
Mijn ideale situatie is dat de bestaande situatie intact blijft, maar dat de vierde LAN poort gebruikt wordt door de NAS. Tot de NAS heeft dan elke gebruiker een bepaalde eigen ruimte, laten we zeggen 100 gig. Deze ruimte moet exclusief toegankelijk zijn voor deze gebruiker, bijvoorbeeld door wachtwoord beveiligd. Daarnaast moet er een grote, gedeelde ruimte zijn, hetgeen mag bestaan uit "de rest" van wat over is na verdeling van de exclusieve ruimte.
Deze exclusieve ruimte wordt gebruikt voor persoonlijke backup van foto's, documenten etc. De gedeelde ruimte kan worden gebruikt voor films, audio etc.

Eerst en vooral, ik heb thuis een QNAP TS-410 dus al het volgende is gebasseerd op mijn ervaringen met dit product. De software is voor de meeste QNAP apparaten gelijk maar ik heb geen ervaringen met andere merken.

Zoals eerder al vermeld kan je je idd best een 8-port Gbit switch aanschaffen en alle apparaten aansluiten op die switch ipv op je router.

Al je overige eisen zijn perfect mogelijk, je kan namelijk "users" aanmaken voor je NAS. Dit is heel eenvoudig via de webinterface die je krijgt voorgeschoteld. Je kan voor elke user appart rechten toekennen. Dus je kan heel eenvoudig zeggen dat enkel user1 toegang heeft tot directory1. User2 zal de enige gebruiken worden die toegang heeft tot directory2, enz... Hierna kan je per user zijn quota wijzigen. In jou voorbeeld 100GB / user maar je kan dit zelfs laten variëren en de ene user meer ruimte geven als de andere. Uiteindelijk maak je dan nog een apparte user aan voor de mediaplayer die je hebt en deze geef je dan ook weer de juiste rechten.

Het is zelfs zo bij QNAP dat wanneer je een user aanmaakt hij automatisch voorstelt om voor deze user een persoonlijke map aan te maken. Deze map krijgt dan (default) de naam van de user en ook de rechten worden automatisch correct toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

1/ Netgear Readynas NVX
2/ Qnap TS 419p Turbo

Is er een reden dat in dit topic niemand het heeft over de netgear nvx? zijn ze zo slecht?
Mijn doel is om te streamen vanaf het netwerk (media) en als storage voor films / data
niemand? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:18:
[Disclaimer hier[/i]

Fantastisch antwoord op mijn vraag hier
Wauw, geweldig bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik ga er toch zeker vanuit dat als het voor merk A kan, dat het ook voor merk B zal kunnen. Hiermee is dus zeker, op korte termijn zal hier een NAS komen te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Obiter dictum schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:24:
[...]

Wauw, geweldig bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik ga er toch zeker vanuit dat als het voor merk A kan, dat het ook voor merk B zal kunnen. Hiermee is dus zeker, op korte termijn zal hier een NAS komen te staan!
Hier net hetzelfde, met mijn Qnap heb ik voor mijn papa en broer een persoonlijke share aangemaakt van 100GB quotum (gewoon om toch een beetje een limiet te geven dat ze het wat ordelijk houden, je kent doorsnee gebruikers) en verder hebben ze toegang tot shares voor het hele gezin, zoals Muziek, film en beeldmateriaal van ons gezin/familie. Hier kunnen ze niets aan wijzigen, maar ze hebben wel een aantal gemeenschappelijke shares waar ze dan ook weer dingen in kunnen zetten, en volgens mij heb ik op al die shares een gemeenschappelijk quotum gezet, weet het niet meer.

QNAP kan het in ieder geval allemaal heel goed, ben er ook heel tevreden van en voor zover ik weet zijn er een paar kennissen en die zijn minder tevreden van de Netgear firmware, nu, hier zijn ook mensen en die kunnen je er wat meer over vertellen.

Succes met het zoeken naar een gigabit switch en NAS, ik hoop dat het een Qnap wordt ;)

* HyperBart loves QNAP
Hallo

1/ Netgear Readynas NVX
2/ Qnap TS 419p Turbo

Er heeft al iemand kort op geantwoord. Een goede vriend heeft gelijktijdig met mijn 439 Pro II een 419 gekocht en hij is er heel tevreden van, trekt goed op de volle gigabit, schrijven gaat iets minder snel als mijn 439 maar het prijskaartje is ook een stuk lager. Ik vind persoonlijk de QNAP iets completer qua features dan een Netgear, maar dat zijn mijn 2 centen maar.

Kijk even op smallnetbuilder, maar daar staat de 419 niet, daar ga je dan apart een review voor moeten zoeken...

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 20-07-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Na een hoop gepluis heb ik besloten toch wat dieper in de buidel te gaan tasten en overweeg de volgende nassen:
- QNAP Turbo Station TS-439 Pro II
- Thecus N4200

De specs zijn redelijk gelijk (Atom cpu's en 1gb werkgeheugen). Voor de server die ik nu heb staan had ik een DNS-323, daarop had ik NZBGET geinstalleerd, maar zodra een download uitgepakt werd sloeg alles op tilt en was de nas (bijna) niet meer te benaderen. Dat is dan ook de reden dat er nu een server staat, maar zoals ik al eerder schreef wil ik daar (toch) weer van af.

Nu is natuurlijk mijn vraag, hoe reageren de QNAP en de Thecus op het verifieren en uitpakken van par/rar files? Kan je dan ondertussen wel nog een film streamen of moet je blij zijn als je nog 1 nummer kan streamen?

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste