Ik heb eindelijk een NAS gevonden die aan mijn eisen voldoet:
Een Acer H340 homeserver.
Heb deze voor een 300 euro excl. BTW. op de kop kunnen tikken bij de office centre.
Wel had ik liever een dualcore Atom gewild, maar voor deze prijs ben ik zeer tevreden:
Standaard Specs:
- 2 TB HDD (2x 1TB)
- 4 hot swap bays Bays (OS bay zou ik niet hot swappen)
- Gigabit Lan
- 2GB Ram
- Atom processor 1.6 Ghz
- Server 2003 homeserver OS
- Auto folder duplication
- NTFS
ben er nu een weekje mee aan het spelen en ben er zeer tevreden over.
Pluspunten:
- Server 2003 met rdp benaderbaar
- Makkelijk te installeren plug-ins
- 1 TB OS disk en zelf met 3x 2GB HDD uitgebreid
- NTFS Shared folders met auto folder duplication (Als 1 schijf crashed heb je de bestanden ook nog op de andere schijven staan, de schijf kan dus direct op een windows PC aangesloten worden om de bestanden eraf te halen.
- Compleet geautomatiseerde backups van al je windows pc's in het netwerk (Soort van apple timecapslue).
- Makkelijk gebruikers en shares aanmaken en de rechten in te stellen.
- Fillezilla FTP server geinstalleerd
- Itunes server, uitbreidbaar met alle soorten media servers
- Utorrent download bak
- Met wat stapjes is de homeserver ook als domaincontroller instelbaar
- 120 MM fan vervangen on omgedraaid zodat de lucht naar binnen blaast en dus veel beter koelt.
- Een schijf uit de pool trekken heeft geen schade voor de server, alleen mis je de bestanden die niet auto geduplicated zijn en de bestanden die op de schijf staan die je eruit getrokken hebt.
- Trekt max 50 watt, maar meestal tussen de 30 en 40 watt.
En aangezien het een windows bak is, kun je er nog veel meer mee buiten de connector om.
Nadeel:
Mijn MIMO UM-740 Touchscreen schermpje krijg ik er niet op aan de praat, anders kon ik hem direct via mijn scherm bedienen in plaats van de connector/rdp sessie.
[
Voor 60% gewijzigd door
XthinkZ op 17-07-2010 16:44
]