Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 85 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.720 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

MetroidPrime schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:44:
[...]

Dat is wel behoorlijk overdreven hoor? Dit is de releaselijst voor de zomermaanden, dan komen er vrijwel nooit goede titels uit, ongeacht welke console je hebt. Bekijk de releaselijsten voor de PS3 en de Xbox 360 voor dezelfde periode maar eens, die krijgen ongeveer hetzelfde als de Wii.

Dit zegt dus helemaal niets over de releasedata van de drie AAA-titels.
Het mag dan wel overdreven zijn, maar ik verbaas me echt over de tijd die er tussen releases zit binnen bepaalde continenten. De launch van de Wii was behoorlijk goed geregeld, daar zat immers maar een week of 2-3 tussen. Dat stemde dan ook hoop dat het met de launch van gametitels ook goed geregeld zou zijn en we eindelijk eens van die stomme regioverschillen af zouden zijn.

Vergeet daarbij ook niet dat wij dus in Europa (en Australia bovendien ook hoor) grotere periodes van "droogte" hebben. Immers, we kregen de Wii 2-3 weken later, maar games 2-3 maanden later (gevoelsmatig gemiddelde, SPM en Trauma Center duren vele malen langer). Dat klopt gewoon niet en resulteert erin dat ze in de VS dus kleinere gaten hebben dan Europa.

Een relativerende noot is dan wel dat ik me prima vermaak met mijn PC en de VC games in de tussentijd. Ik heb dus an sich geen problemen met droogtes (persoonlijk zie ik grotere gaten bij de andere 2 consoles, maar dat is mijn smaak), maar met de achterliggende gedachte die lijkt te suggereren alsof Europa een derderangs burger is. Overigens is dat ook helemaal niet een Nintendo specifiek probleem, maar je ziet het helaas te veel gebeuren. En dergelijke houdingen ben ik gewoon redelijk zat, vandaar dat ik even gal moest spuwen.

EDIT: Hoedje geeft een uitstekende aanvulling op mijn originele post. Als dit de lijst t/m september is, dan hebben we of een fantastische 4e kwartaal, of een gigantische teleurstelling. En gevoelsmatig ga ik voor de 2e optie, die lijkt me inmiddels reëler.

[ Voor 8% gewijzigd door Cleetje op 21-06-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Wat ik mijzelf dan toch afvraag: hoe veel tekst is het eigenlijk dat in super paper mario zit? Als ik bijvoorbeeld naar zelda kijk vind ik dat het ook geen kleine hoeveelheid is. Of is het zo dat super paper mario nog 10 keer zoveel meer tekst bevat?

Ook iets vreemds: volgens wikipedia zaten er 10 dagen tussen de launch in Amerika (9 april) en Japan (19 april). Dit houd dus in dat de vertaling al veel eerder was gedaan. (of Nintendo krijgt het voor elkaar om in 10 dagen een spel te vertalen, te testen, te persen en te verspreiden maar dat denk ik niet :D)

Zijn er geen mensen die kunnen vertellen waarom deze launch date zo ver weg is? (bijvoorbeeld Captain N met zijn contacten ;) maar iemand anders is ook goed )

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Tim_bots schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:14:
Wat ik mijzelf dan toch afvraag: hoe veel tekst is het eigenlijk dat in super paper mario zit? Als ik bijvoorbeeld naar zelda kijk vind ik dat het ook geen kleine hoeveelheid is. Of is het zo dat super paper mario nog 10 keer zoveel meer tekst bevat?

Ook iets vreemds: volgens wikipedia zaten er 10 dagen tussen de launch in Amerika (9 april) en Japan (19 april). Dit houd dus in dat de vertaling al veel eerder was gedaan. (of Nintendo krijgt het voor elkaar om in 10 dagen een spel te vertalen, te testen, te persen en te verspreiden maar dat denk ik niet :D)

Zijn er geen mensen die kunnen vertellen waarom deze launch date zo ver weg is? (bijvoorbeeld Captain N met zijn contacten ;) maar iemand anders is ook goed )
Ook dat is een leuk voorbeeld. Het lijkt mij juist veel meer werk om van Japans te vertalen naar Engels, daar moet je immers ook nog het hele alfabet voor aanpassen in zo'n spel. Ik kan dan ook alleen maar concluderen dat er al lang en breed rekening mee is gehouden tijdens het ontwikkelen van de game (en zal voor anderen ook gelden).

Er bestaat zelfs een kans dat NoA gewoon afspraken heeft met de Japanse divisie, waarbij ze dus al de scripts krijgen toegestuurd om te vertalen (scripts uitwisselen zal sneller gaan dan complete spellen, bovendien is het dan ook beter geheim te houden). In dat geval lijkt me de oplossing ook niet bepaald vergezocht: NoE maakt afspraken met de Japanse of Amerikaanse divisie om ook van te voren scripts te ontvangen. Dan hebben ze alle tijd om de vertalingen door te voeren zonder al te veel vertraging.

P.S. Als ik mij niet vergis worden bijna alle first-party games van Nintendo eerst in Japan gereleased. Volgens mij zijn die games ook altijd in het Japans gemaakt en vertaald naar Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ja en dat komt allemaal door marketingtechnische redenen. Het vertalen kan gemakkelijk eerder in de ontwikkeling van een spel wat het zo gemakkelijk zou maken voor een wereldwijde release.

Maar zo werkt nintedo niet dus gebeurt dat niet.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd wou net zeggen er is echt geen 1 reden waarom vertalen maanden zou moeten duren. Sowieso is de tekst allang klaar voordat het in de game word gestopt dus als je zou willen zou je zelfs alle talen tegelijkertijd in de game kunnen beunen. Maargoed nintendo geniet er schijnbaar van om Europa maar gewoon te naaien. Onder het mom van ze kopen het toch wel, en om eens lekker te etteren maken we het duurder, en stellen we het maanden uit, en alsnog kopen ze het ROFL doet Iwata dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tim_bots schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:14:
Véél meer. Als voorbeeld: Paper Mario 2 script — Japans » Engels vertaling (spoilers!).
Sinds twee jaar worden de Japanse en Engelse scripts soms tegelijk bijgehouden. De Europese versie is waarschijnlijk al lang klaar.

De meeste beslissingen worden nog altijd door NoJ gemaakt en niet door NoE. Daarbij verkochten de vorige Papieren Mario's in Europa relatief het slechts IIRC (zal ook niet positief werken ;))

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik kan me voorstellen dat de NoE zo suf is dat ze geen vertalers hebben die rechtstreeks vanuit het japans kunnen vertalen. En dus moeten ze eerst wachten op de engelse vertaling (dit geldt dan uiteraard alleen voor de frans, duits en spaanse versies).

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje late reactie van mij, maar ik wil ook wel meehelpen aan een Wii website. Leuk idee, ben benieuwd of het ook echt in uitvoering wordt gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MetroidPrime schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:31:
[...]

Je weet dat vrijwel alle GBA spellen gewoon werken op de DS????
Inderdaad ja :+ Maar dan nog...GBA games speel ik nooit. Ik wil gewoon leuke gimmicks zoals n speciale stylus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:45:
Idd wou net zeggen er is echt geen 1 reden waarom vertalen maanden zou moeten duren. Sowieso is de tekst allang klaar voordat het in de game word gestopt dus als je zou willen zou je zelfs alle talen tegelijkertijd in de game kunnen beunen. Maargoed nintendo geniet er schijnbaar van om Europa maar gewoon te naaien. Onder het mom van ze kopen het toch wel, en om eens lekker te etteren maken we het duurder, en stellen we het maanden uit, en alsnog kopen ze het ROFL doet Iwata dan ;)
Ik wil niet iemand aanzetten tot illigal praktijken maar ik ben behoorlijk pissed aan het worden, zeker gezien de releaselist en ben sterk erover aan het denken om "iets" te regelen om ervoor te zorgen dat ik wel SPM kan spelen :P Ik ben vrij Nintendo loyaal, maar ze doen het er gewoon om |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet Captain N met zijn connecties wat druk uitoefenen op Nintendo om games hier eerder te brengen ;) Beetje dreigen met GoT knokploeg ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog nieuws over de freeloader? Ik heb al twee imports hier liggen maar ik kan ze niet spelen
Ik heb alleen nog Twilight princess om uit te spelen en trauma center is uitgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:04:
Is er nog nieuws over de freeloader? Ik heb al twee imports hier liggen maar ik kan ze niet spelen
Ik heb alleen nog Twilight princess om uit te spelen en trauma center is uitgesteld
Ja pas heeft iemand er een aangekondigd. Die bleek fake te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:01:
Misschien moet Captain N met zijn connecties wat druk uitoefenen op Nintendo om games hier eerder te brengen ;) Beetje dreigen met GoT knokploeg ofzo :P
Hehe, ik denk niet dat dat iets zal uitmaken. Sowieso heeft NCL weinig te maken met de release data hier in Europa volgens mij, en al helemaal niet met de vertalingen. Voor zover ik weet worden teksten overigens gaandeweg al vertaald, dus een paar maanden vertraging door het vertalen van teksten lijkt me grote onzin (zelfs al zouden ze het erna pas doen).

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze tussendoor al vertalen leek mij ook al logisch. Maar waarom games hier dan vaak pas maanden later uitkomen? Ik snap echt het nut daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:45:
Dat ze tussendoor al vertalen leek mij ook al logisch. Maar waarom games hier dan vaak pas maanden later uitkomen? Ik snap echt het nut daar niet van.
misschien kijken ze eerst of een game aanslaat in japan waarna ze pas beslissen of het de moeite waard is om het in het westen uit te gaan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Kun je dit niet meenemen uit Japan CaptainN? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersnet.nl/images/nieuws/2007/1182454377/wiiscreen.jpg

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

job

hing schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:01:
[...]

misschien kijken ze eerst of een game aanslaat in japan waarna ze pas beslissen of het de moeite waard is om het in het westen uit te gaan geven
Voor sommige spelen is daar wel wat voor te zeggen.
Maar voor paper mario toch niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:04:
De nieuwe freeloader verpakking blijtk alleen dat te zijn - een nieuwe verpakking van de Gamecube versie. Voor je Wii imports ben je dus aangewezen op een soldeeractie met garantieverlies en het aanschaffen van een chip a 15 euro, waar wij het hier niet over hebben maar waar wel regelmatig voor geadverteerd wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:05:
Kun je dit niet meenemen uit Japan CaptainN? :P
[afbeelding]
Hij zit al weer in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
I know :) mischien dat hij nog een xtje gaat :P :P :P

[ Voor 4% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 21-06-2007 22:27 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hing schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:01:
[...]

Lijkt me niet aangezien toch verruit het grootste gedeelte van de games (op die vage japanse games na dan, maar die worden toch al niet met het westen in het achterhoofd gemaakt) voor een wereldwijde release staat en zeker voor titels van grote uitgevers als nintendo geld dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
vraag, ik heb net een Wii gekocht en ben een beetje aan het klooien. Nu wil ik mijn draadloos netwerk instellen, maar dit netwerk is goed beveiligd. Uiteraad ken ik mijn eigen wachtwoord maar op de router staat ook ingesteld dat maar 2 pc's toegang hebben tot het netwerk. De ip's van mijn vriendin haar computer en die van mij zijn toegevoegd en hebben dus toegang. Maar hoe voeg ik de wii toe in mijn router? heeft deze ook een ip adres, en hoe vind ik deze? :? iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:26:
I know :) mischien dat hij nog een xtje gaat :P :P :P
Voorlopig helaas even niet. Tenzij je me wilt sponsoren natuurlijk. :P Overigens zal zo'n ding hier waarschijnlijk ook wel komen, aangezien je ze voor veel andere systemen ook kunt vinden hier. De Cube bijvoorbeeld. Niet erg nuttig though imo, zo'n ieniemienie schermpje...

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
xxxMaverick schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:44:
vraag, ik heb net een Wii gekocht en ben een beetje aan het klooien. Nu wil ik mijn draadloos netwerk instellen, maar dit netwerk is goed beveiligd. Uiteraad ken ik mijn eigen wachtwoord maar op de router staat ook ingesteld dat maar 2 pc's toegang hebben tot het netwerk. De ip's van mijn vriendin haar computer en die van mij zijn toegevoegd en hebben dus toegang. Maar hoe voeg ik de wii toe in mijn router? heeft deze ook een ip adres, en hoe vind ik deze? :? iemand een id?
Misschien handig om te vertellen wat voor router je hebt en wat voor encreptie erop zit (wep ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Dat vertalen vind ik toch zo'n enorme bullshit, je kunt in je eentje tig pagina's op een dag vertalen. Zet 5 man op een spel en het is in een week gedaan. Bovendien is heel veel van de text al voor de release af (verhaal bv) en kan allang vertaald zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IP van je Wii kan je niet weten aangezien het er maar net aan ligt hoe jij je netwerk hebt ingestelt. Als er maar 2 pc's online kunnen bij jouw neem ik aan dat je vaste ip's hebt? dan moet je je wii ook een vast IP geven (kan bij het instellen van je wifi settings op je wii geloof ik) en dat IP moet je dan natuurlijk ook in de config van je router zetten zodat ie hem toelaat.

Je kan ook DHCP gebruiken en dan voor het wifi gedeelte van je router mac filtering gebruiken en alleen het MAC van je Wii toelaten (die kan je ook ergens onder opties vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:50:
IP van je Wii kan je niet weten aangezien het er maar net aan ligt hoe jij je netwerk hebt ingestelt. Als er maar 2 pc's online kunnen bij jouw neem ik aan dat je vaste ip's hebt? dan moet je je wii ook een vast IP geven (kan bij het instellen van je wifi settings op je wii geloof ik) en dat IP moet je dan natuurlijk ook in de config van je router zetten zodat ie hem toelaat.

Je kan ook DHCP gebruiken en dan voor het wifi gedeelte van je router mac filtering gebruiken en alleen het MAC van je Wii toelaten (die kan je ook ergens onder opties vinden).
jullie merken het al, ben maar een beetje tweaker ;) ik gebruik inderdaad mac filtering. Maar ik begrijp dus dat het gewoon in de wii instellingen terug is te vinden? dan ga ik morgenavond maar eens wat beter zoeken, lukte nu in ieder geval niet ;) bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
xxxMaverick schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:44:
IP adressen zijn adressen die er ongeveer als volgt uitzien: 192.168.0.1(als we even voor het gemak IPv6 negeren).

Wat jij waarschijnlijk zoekt is juist het MAC-adres van de Wii, wat heel iets anders is. Deze kun je terugvinden tussen de netwerkinstellingen, ik geloof dat er een systeeminformatie menuoptie is of iets dergelijks die je het antwoord geeft. In de handleiding staat waarschijnlijk wel waar de optie precies zit.
Hoedje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Ik ben het niet met je eens, deze lijst gaat tot en met september. Vergelijk het met de lijsten in Japan en de VS. Blijkbaar komt MP3 in Europa pas in Q4 uit. We moeten reeel blijven, de kans dat we drie of zelfs maar twee AAA titels krijgen in die resterende maanden is gewoon miniem. Dan heb ik het nog niet eens over andere titels zoals BWii, Barrel Blast, Days of Disaster etc.
Het is niet zo dat ik niet bang ben dat NoE de boel verknalt en de spellen veel te laat uitbrengt. NoE heeft met Super Paper Mario en Elite Beat Agents wel aangetoond dat ze nog steeds ontzettend goed zijn in releases verknallen. Ik denk allen dat het nog niet onmogelijk is dat wij de drie grote spellen nog krijgen. De zomermaanden en september zijn de afgelopen jaren altijd een rustige periode geweest voor Nintendo spellen. In oktober komen de spellen altijd pas echt weer op gang en dan komen er vaak meerdere AAA-titels per maand van oktober tot en met december.

Als er één van de drie AAA-titels niet in Europa zal komen aan het einde van het jaar, dan denk ik dat dat Super Mario Galaxy zal worden. Disaster Day of Crisis en BWii verwacht ik dit jaar eigenlijk helemaal niet meer.

Ik merk dat erg veel mensen negatief reageren op deze releaselijst. Nintendo leest alleen niet mee in dit forum. Misschien dat het tijd is om een (Engelstalige) protestwebsite op te zetten tegen de manier waarop Nintendo of Europe omgaat met het releasen van bepaalde spellen. Als je het goed aanpakt en zorgt dat sites zoals bijvoorbeeld IGN en GoNintendo het overnemen, dan heb je toch wel een redelijk grote kans dat iemand bij Nintendo buiten Europa het te lezen krijgt.

[ Voor 46% gewijzigd door MetroidPrime op 21-06-2007 23:25 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Manhunt 2 petititie :)
En lancering uitgesteld :(

[ Voor 43% gewijzigd door jip_86 op 21-06-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
MetroidPrime schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:56:
[...]
Het is niet zo dat ik niet bang ben dat NoE de boel verknalt en de spellen veel te laat uitbrengt. NoE heeft met Super Paper Mario en Elite Beat Agents wel aangetoond dat ze nog steeds ontzettend goed zijn in releases verknallen. Ik denk allen dat het nog niet onmogelijk is dat wij de drie grote spellen nog krijgen. De zomermaanden en september zijn de afgelopen jaren altijd een rustige periode geweest voor Nintendo spellen. In oktober komen de spellen altijd pas echt weer op gang en dan komen er vaak meerdere AAA-titels per maand van oktober tot en met december.
Dat ben ik met je eens, het is absoluut niet onmogelijk.
Als er één van de drie AAA-titels niet in Europa zal komen aan het einde van het jaar, dan denk ik dat dat Super Mario Galaxy zal worden. Disaster Day of Crisis en BWii verwacht ik dit jaar eigenlijk helemaal niet meer.
Dat denk ik ook en vooral van BWii vind ik het erg jammer. Dat is voor mij één van de speller waar ik erg naar uit kijk.
Ik merk dat erg veel mensen negatief reageren op deze releaselijst. Nintendo leest alleen niet mee in dit forum. Misschien dat het tijd is om een (Engelstalige) protestwebsite op te zetten tegen de manier waarop Nintendo of Europe omgaat met het releasen van bepaalde spellen. Als je het goed aanpakt en zorgt dat sites zoals bijvoorbeeld IGN en GoNintendo het overnemen, dan heb je toch wel een redelijk grote kans dat iemand bij Nintendo buiten Europa het te lezen krijgt.
Dat is absoluut waar en een goed idee :).

Overigens moet ik op persoonlijke noot melden, dat ik de laatste tijd niet echt aan m'n Wii ben toegekomen. Ik heb de afgelopen weken keihard aan m'n scriptie gewerkt en heb nu even een weekje tussendoor vrij en kan ik dus eindelijk weer even Strikers spelen. Maar als ik nu bijv. kijk naar de vakantie dan vind ik het wel jammer, dat er bijv. in juli eigenlijk niets boeiends meer uitkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 21-06-2007 23:39 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:54:
[...]
jullie merken het al, ben maar een beetje tweaker ;) ik gebruik inderdaad mac filtering. Maar ik begrijp dus dat het gewoon in de wii instellingen terug is te vinden? dan ga ik morgenavond maar eens wat beter zoeken, lukte nu in ieder geval niet ;) bedankt alvast
mac filtering uitzetten, met wii netwerk iets doen via het netwerk, op je pc browser de router pagina openen en ergens staat een log venster (bij mij is dat DHCP Client Log) waar je ip en mac adressen te zien zijn, als je dan de wii instellingen kopieert naar je mac filter kan je het mac filter weer aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Nieuw op de Virtual Console:
  • Mega Man (NES)
  • China Warrior (Turbografx)

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34
T4F.nl_Muad schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:49:
Dat vertalen vind ik toch zo'n enorme bullshit, je kunt in je eentje tig pagina's op een dag vertalen. Zet 5 man op een spel en het is in een week gedaan. Bovendien is heel veel van de text al voor de release af (verhaal bv) en kan allang vertaald zijn...
Vertalen is niet simpel. Je moet rekening houden met taal- en cultuurverschillen. Je zit vast aan beperkingen (zo moet de tekst op het scherm passen). Verder is het niet zo dat als je meer mensen inschakelt voor een opdracht dat het dan op eens zo veel sneller gaat. Wat wil je doen? De tekst in gelijke stukjes knippen en elke vertaler een stukje geven? Denk je dan niet dat een aantal vertalers dan de context missen? Is de vertaling dan wel consistent?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
Ik ga vanmiddag Mortal Kombat halen. Lijkt me wel wat om dat op de Wii te spelen. Is het grafische gedeelte wel een beetje mooi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen wat en bullshit allemaal over dat vertalen. Je gelooft toch serieus zelf niet dat dat de reden is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

nintendo is legendarisch voor de volgende "tactiek"

- release niets gedurende 3/4 maanden
- release 4 titels tegelijk op de week erna, zodat je slechts 1 titel koopt omdat je voor de rest geen tijd hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:56:
@MetroidPrime: meld zich vrijwillig aan voor het opstarten van een website!

@All: hoe kan ik het firmware nummer van mijn Wii vinden?

Edit: misschien zoeits als dit?

http://www.ozbprotest.nl/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:20:
@All: hoe kan ik het firmware nummer van mijn Wii vinden?
Ga naar de Wii instellingen menu. Daar staat het rechts boven in je scherm. Meest recente is meen ik 2.1E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 12:14
Sony zat toch ook te lurken op dit (en hun eigen sub-)forum. Ik sluit het niet uit dat er iemand van Nintendo zo nu en dan leest op diverse fora wat er leeft onder de posters. Al konden ze ons maar uitleggen waarom het altijd zo lang duurt dan weet je in ieder geval wat, en dan inderdaad niet met dat vertalen afkomen of je moet een documentaire maken waarin zon vertaling gevolgd wordt.
Zou ieder land zijn eigen vertaling maken, of zou dat centraal gebeuren in met een centraalbureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:48:
[...]

Ga naar de Wii instellingen menu. Daar staat het rechts boven in je scherm. Meest recente is meen ik 2.1E.
Doh! Ik heb zoveel zitten snuffelen, dat ik dat over het hoofd zie |:( Thanx Deddiekoel!

Hierbij een list met firmware updates:

http://www.wiili.org/index.php/Wii_Updates

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En heeft iemand Mario Party 8 al gespot? ik ga em straks na het werk ophalen voor een vriendin, vanavond dus met wat vrienden proberen, mocht het wat zijn dan haal ik em zelf morgen ook :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Magic schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:22:
En heeft iemand Mario Party 8 al gespot? ik ga em straks na het werk ophalen voor een vriendin, vanavond dus met wat vrienden proberen, mocht het wat zijn dan haal ik em zelf morgen ook :)
Gisteren verzonden dus ik neem aan dat ie er vanavond wel is als ik thuis kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
T4F.nl_Muad schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:49:
In de VS is Treehouse verantwoordelijk voor de vertalingen. Vanaf Mario & Luigi is men direct gaan vertalen (tijdens de ontwikkeling van het spel).

Treehouse 2004 interview:
PGC: When you say Minish Cap went gold, did you guys do the translation for the version that's being released in Europe first?

Trinen: Yeah, that was kind of a complicated project, because Europe wanted it this year for their market because they need something strong for handheld. So we did the English translation while they were still finalizing the Japanese text. And we're seeing a lot more of that. I mean, it used to be that they would finish a Japanese game, it would go gold, we would get the text, and then start working localizing. I think Mario & Luigi was probably one of the first ones where we were working in conjunction, side by side with them. Where they're still writing the Japanese text while we're translating it. It ends up being a lot more work since there are so many changes. So we did do the English translation in the European version of Minish Cap, and then Europe, they actually, I think, were going from Japanese to their other languages. But, I would recommend waiting for the US version, because the text in the US version is going to be a lot better.
Brain Training
Twilight

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Zody schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:48:
Sony zat toch ook te lurken op dit (en hun eigen sub-)forum. Ik sluit het niet uit dat er iemand van Nintendo zo nu en dan leest op diverse fora wat er leeft onder de posters. Al konden ze ons maar uitleggen waarom het altijd zo lang duurt dan weet je in ieder geval wat, en dan inderdaad niet met dat vertalen afkomen of je moet een documentaire maken waarin zon vertaling gevolgd wordt.
Zou ieder land zijn eigen vertaling maken, of zou dat centraal gebeuren in met een centraalbureau?
Nee, Sony lurkt niet mee op GoT. Vlak na de opening van het PS3 subforum was Sony niet eens op het forum aanwezig en na een discussie tussen Tweakers.net en Sony, bleek dat Sony dacht dat ze geld neer konden leggen en dat er dan een PS3 forum zou zijn zonder dat ze er wat aan hoefden te doen. Pas een week of twee later is er iemand van Sony langs gekomen, maar alleen omdat Sony voor het subforum betaald had en de eis van Tweakers.net was dat er iemand van Sony actief meedeed aan de discussies.

De kans dat iemand van Nintendo in dit topic meeleest die ook nog eens invloed kan hebben op het releaseschema is ongeveer 0,0. Daarom moet je er voor zorgen dat als je een protestwebsite begint, dat deze volledig in het Engels is. Je wilt helemaal niet dat Nintendo Nederland de protestwebsite leest, maar iemand zoals de directeur van Nintendo of Europe of het liefst nog hogerop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

k ben wel bereid de website te hosten (gratis dan ofc. :) ), en wil dan zelfs wel een domeintje sponsoren, zodat het er wel een beetje netjes uit ziet (members.home.nl/username ziet er beetje brak uit IMHO :P ) .

DM me maar ofzo als het nodig is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd net gebeld dat ie binnen was dus ik ga em vanmiddag ook een ophalen na werk. Komt ook toevallig vanavond een collega langs die de Wii wil proberen. Dus dat wordt wel lachen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zie mijn post @ Helsie in "Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic..."

Samengevat: Gespot op woensdag, op donderdag teruggebracht en geruild tegen een wel leuk spel. Mario Strikers Charged Football

Goeie keus geweest, die ruil. :)

Mario Party is vast lachen als je half dronken met een maat op de bank zit (of liever nog 3 anderen, want met hoe meer hoe leuker lijkt me), maar de minigames zijn echt te kort en te lineair. Op de DS (in New Super Mario Bros) is het nog een kwestie van 'als je er goed in bent, duren ze langer en worden ze steeds moeilijker', maar dat is op de Wii in Mario Party 8 dus niet aan de orde. En da's verrekt jammer. Zeker als je het bordspel-idee niet echt boeiend vindt...

[ Voor 29% gewijzigd door Helsie op 22-06-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Helsie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:43:
Mario Party is vast lachen als je half dronken met een maat op de bank zit (of liever nog 3 anderen, want met hoe meer hoe leuker lijkt me), maar de minigames zijn echt te kort en te lineair. Op de DS (in New Super Mario Bros) is het nog een kwestie van 'als je er goed in bent, duren ze langer en worden ze steeds moeilijker', maar dat is op de Wii in Mario Party 8 dus niet aan de orde. En da's verrekt jammer. Zeker als je het bordspel-idee niet echt boeiend vindt...
Hoe is hij in vergelijking met Mario Party 5 t/m 7?
Die vond ik wel allemaal gaaf namelijk.
IK ben bang dat het te veel op rare bewegingen met de wii-remote aankomt waardoor er niet echt meer van die mini-games zijn waarin je tegen elkaar moet.
Kan je hier meer over vertellen? (zoveel mogelijk :P)

@Postius hieronder:
Niet echt boeiend voor dit topic, start daar een discussie over in SG, dat zou nog interessant kunnen worden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 22-06-2007 12:56 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Maar ik snap nog steeds niet vertalen...WAAROM? Stelletje chauvenistische fransen en duitsers! Fransen zijn al helemaal zielig. Breng het lekker in engels uit wie weet leren ze het nog een keer voor de verandering.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mario party ook gehaald gisteravond. Prima spel verder, niet beter of slechter dan voorgaande delen of iets dergelijks, biertje erbij en gewoon een beetje lame spelletjes doen met wat vrienden, best vermakelijk.

Maar het spel heeft dus géén widescreen support, en alles speelt zich af binnen een of ander irritant kader met gigantische balken aan zowel de linker als rechter kant, irritant, lelijk, ouderwets, stom! Lijkt me duidelijk een origineel gamecube project, waarbij ze niet meer de tijd hebben genomen om het 16:9 te maken, graphics zijn ook gamecube materiaal en dan niet eens het beste gamecube materiaal, das wel teleurstellend. LAs ergens op IGN dat dit het eerste Wii spel van Nintendo zelf is wat níet in widescreen draait, zegt genoeg lijkt me, gamecube project wat naar de wii geport is zonder extra aandacht te besteden wat de Wii kan qua graphics. Nieuw controlschema erop, en persen die dvd'tjes! slechte zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:53:
Maar ik snap nog steeds niet vertalen...WAAROM? Stelletje chauvenistische fransen en duitsers! Fransen zijn al helemaal zielig. Breng het lekker in engels uit wie weet leren ze het nog een keer voor de verandering.
Ze doen dit omdat er in die die landen veel analfabeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:51:
[...]

Doh! Ik heb zoveel zitten snuffelen, dat ik dat over het hoofd zie |:( Thanx Deddiekoel!

Hierbij een list met firmware updates:

http://www.wiili.org/index.php/Wii_Updates
Ik zit even die lijst te bekijken maar daar staat interessant spul in:
Future (as Stated by Nintendo)
Add External USB saving support
Add USB Mouse/Keyboard support
Add DS Download Station Channel
Add Music Channel
Add New Mii Channel
Add Wii Demo Channel
De kop zegt dat dit van Nintendo af komt. Als dat echt zo is dan is dat een erg mooi lijstje, vooral die USB support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Demo's zouden echt geweldig zijn, ik hoop dat je er gewone mass storage devices aan kan hangen om ze op te slaan. de rest is ook gaaf, maar wat bedoelen ze met New Mii channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Deddiekoel schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:42:
[...]

[...]

De kop zegt dat dit van Nintendo af komt. Als dat echt zo is dan is dat een erg mooi lijstje, vooral die USB support!
hopelijk brengen ze die updates dan wat sneller uit :9

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Magic schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:44:
Demo's zouden echt geweldig zijn, ik hoop dat je er gewone mass storage devices aan kan hangen om ze op te slaan. de rest is ook gaaf, maar wat bedoelen ze met New Mii channel?
Miyamoto heeft aangekondigd dat er binnenkort een nieuw Mii kanaal zou komen die een soort Myspace zou moeten worden op de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Gisteren ook Mario Party 8 gespeeld maar het stomme was, er kon geen tweede controller toegevoegd worden :? Je moet dan op A drukken en ik zag wel blauwe lampjes flikkeren maar de remote werd niet toegevoegd.

Daarna Wii sports erin gegooid en toen konden we zonder problemen met 2 remote's spelen. Dus het exemplaar wordt nu omgeruild en hopelijk is het dan opgelost. Van wat ik ervan gezien heb is het wel geinig om te spelen maar wel lastig als je net een Wii hebt en nooit eerder Mario Party gespeeld hebt..
Maar de spelletjes zijn op zich best vermakelijk. Maar ook niet meer dan dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
hoe verhoud het zich ten opzichte van bijvoorbeeld rayman of warioware?
MetroidPrime schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:59:
[...]
Miyamoto heeft aangekondigd dat er binnenkort een nieuw Mii kanaal zou komen die een soort Myspace zou moeten worden op de Wii.
ah, lijkt me niet iets wat ik ga gebruiken, maar toch leuk dat daar ook wat meer mee gedaan wordt :)

[ Voor 71% gewijzigd door Magic op 22-06-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik denk wel dat er een speciale Wii-HDD addon zal. Denk niet dat Nintendo een dergelijk makkelijke kans om geld te verdienen zal laten liggen. Enige voordeel dat ik voor ons als consument dan zie is dat er een min of meer gegarandeerde performance is. Betekent wel dat we 100 euro voor een schijf van 80 Gb (als we mazzel hebben) mogen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazz@NL
  • Laatst online: 15-05 09:16
Arrrggg. Kan niet wachten totdat ik eindelijk een Wii heb!!

Kheb hem besteld bij Wehkamp... 8)7
Verwachte levertijd nog 1 week :*)

Toe ik hem bestelde (3 weken terug) stond er een levertijd van 2-4 weken.
Als ik nu op de site kijk staat er een levertijd van 2 weken. Ze zijn dus steeds beter leverbaar!

Hopelijk krijg ik hem volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buckwhead
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:06
Weet iemand hoe het werkt als je Mario Party 8 met zijn 4en speelt, en je hebt maar 2 wii-remotes?
Ik neem aan dat speler 3 en 4 dan met een GC controller kunnen spelen, of werkt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:42:
[...]

[...]

Demo kanaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
Postius schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:53:
Het zou logisch zijn als ze de spellen in het chinees en spaans uitbrengen. Er spreken immers meer mensen chinees en spaans dan ze engels spreken.... :P (alhoewel het engels en spaans zo af en toe van plaats verwisselen...)

[ Voor 6% gewijzigd door hing op 22-06-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Wat een leuke link :) En ik maar denken dat het een foutje was, dat er steeds stond "adds parental controls" :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe verhoud het zich ten opzichte van bijvoorbeeld rayman of warioware?
IMHO zijn WarioWare en Rayman echt stukken beter, kan een kwestie van smaak zijn, maar WarioWare is echt een leukere partygame. Enig puntje waar Mario Party op wint zijn de karakters en het feit dat je voor een minigame duidelijke uitleg krijgt over de controls en bedoeling. WarioWare is een veel sneller vlotter spel, Rayman ook. Mario PArty speelt wat langzamer, maar dat is altijd al zo geweest. Grootste minpunt vind ik dus dat er geen breedbeeld is en dat er super irritante balken links en rechts van het scherm staan. Lelijk en onnodig. Slordig!
Weet iemand hoe het werkt als je Mario Party 8 met zijn 4en speelt, en je hebt maar 2 wii-remotes? Ik neem aan dat speler 3 en 4 dan met een GC controller kunnen spelen, of werkt dit niet?
Voor zover ik weet heeft elke speler een Wii-remote nodig, had ik ook niet bij nagedacht. Wilde gister met drie man spelen met twee wiimotes, kon dus niet (zoals in bv WarioWare). Of er gamecube controllers gebruikt kunnen worden weet ik niet, maar lijkt me sowieso minder cool omdat je de bewegingen niet kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Laatst online: 28-08 09:27
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:23:
[...]

IMHO zijn WarioWare en Rayman echt stukken beter, kan een kwestie van smaak zijn, maar WarioWare is echt een leukere partygame. Enig puntje waar Mario Party op wint zijn de karakters en het feit dat je voor een minigame duidelijke uitleg krijgt over de controls en bedoeling. WarioWare is een veel sneller vlotter spel, Rayman ook. Mario PArty speelt wat langzamer, maar dat is altijd al zo geweest. Grootste minpunt vind ik dus dat er geen breedbeeld is en dat er super irritante balken links en rechts van het scherm staan. Lelijk en onnodig. Slordig!

[...]

Voor zover ik weet heeft elke speler een Wii-remote nodig, had ik ook niet bij nagedacht. Wilde gister met drie man spelen met twee wiimotes, kon dus niet (zoals in bv WarioWare). Of er gamecube controllers gebruikt kunnen worden weet ik niet, maar lijkt me sowieso minder cool omdat je de bewegingen niet kunt maken.
Mijn vriendin heeft hem vanmorgen gehaald, (nog niet gespeeld) maar had het over dat je de nunchuck nodig hebt, die hebben wij maar 1, is dit persé nodig dat iemand weet?

edit @ hieronder: heb hem zo goed als sinds de release en nog nooit die melding gehad, maar even terugbrengen denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door CyPh op 22-06-2007 15:37 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doh... Heb ik m'n wii eindelijk binnen, krijg ik om de haveklap de melding dat ik moet ejecten omdat er een fout is opgetreden...

Nieuwigheid of gewoon kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MikeyMan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:35:
Doh... Heb ik m'n wii eindelijk binnen, krijg ik om de haveklap de melding dat ik moet ejecten omdat er een fout is opgetreden...

Nieuwigheid of gewoon kaduuk?
Kaduuk, bel evt. Nintendo op om te troubleshooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben ik hem zeker weer een heeele poos kwijt?

Via nintendo opsturen is het snelst? Of terug naar de leverancier en een nieuwe (Die ze waarschijnlijk niet op voorraad hebben) eisen?

Ik baal... Werkelijk alles gaat kapot bij mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik ben een beetje teleurgesteld in de Wii... ;( ben ik de enigste?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Aap schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:42:
Ik dit topic wel. :w :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, alstie het zou doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
@Aap: Je bent niet de enige, ik hoor het vaker, enkele van mijn vrienden hebben hem alweer de deur uitgedaan. Het probleem van de huidige generatie games is dat het allemaal geforceerd overkomt, het zijn of geporte gamecube spellen, of ports van andere consoles waar de alternatieve wii-besturing op het laatste moment nog ingefrummeld is. Ik denk dat de
Wii zijn potentie nog steeds waar moet maken.

Vooralsnog ben ik heel enthousiast over de toekomst van de Wii, maar in de tussentijd valt er nog een boel te verbeteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 22-06-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyPh schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:32:
[...]

Mijn vriendin heeft hem vanmorgen gehaald, (nog niet gespeeld) maar had het over dat je de nunchuck nodig hebt, die hebben wij maar 1, is dit persé nodig dat iemand weet?

edit @ hieronder: heb hem zo goed als sinds de release en nog nooit die melding gehad, maar even terugbrengen denk ik
Voor zover ik weet heb je voor geen enkel onderdeel van MArio Party de nunchuck nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Benn1e schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:02:
Gisteren ook Mario Party 8 gespeeld maar het stomme was, er kon geen tweede controller toegevoegd worden :? Je moet dan op A drukken en ik zag wel blauwe lampjes flikkeren maar de remote werd niet toegevoegd.

Daarna Wii sports erin gegooid en toen konden we zonder problemen met 2 remote's spelen. Dus het exemplaar wordt nu omgeruild en hopelijk is het dan opgelost. Van wat ik ervan gezien heb is het wel geinig om te spelen maar wel lastig als je net een Wii hebt en nooit eerder Mario Party gespeeld hebt..
Maar de spelletjes zijn op zich best vermakelijk. Maar ook niet meer dan dat...
Ik had exact hetzelfde probleem met Mario Party.
Heb het op kunnen lossen door op de 'home' knop van P1 te drukken en vanuit daar instellingen te kiezen, je kunt dan alle wii-motes opnieuw laten syncen.
Druk dan op beide controllers tegelijk op '1' en '2', ze gaan dan syncen en dan kun je 2 controllers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeeeeeeeeeeee NIET weer deze discussie!!!!!! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:26:
[...]

Ze doen dit omdat er in die die landen veel analfabeten zijn.
Dan mag jij me fijn gaan uitleggen hoe ze die teksten willen begrijpen als ze niet kunnen lezen. Nee, dan mogen ze van mij wel gewoon stoppen met vertalen naar andere landen. :+

Even iets anders: ik herinner me vaag iets dat er in het begin een of andere prijsvraag was van Nintendo waarbij mensen foto's konden opsturen ter promotie van de Wii. Een van die foto's bevatte een stel PS3 dozen die de woorden "Wii rox!" vormden.

Ik ben echter op zoek naar de foto waarbij er een etalage werd gefotografeerd waarin je een stapel PS2, PS3, Xbox en Xbox360 dozen zag staan met vervolgens de tekst "Better buy a Wii instead" of iets dergelijks. Is er toevallig nog iemand die de naam van die campagne/prijsvraag weet, of deze foto heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Ik ook. Maar niet zozeer in de Wii als apparaat, maar meer door de meuk die erop uitkomt. Nou is de Wii pas 6 maanden uit, en zien devs pas een paar maanden dat de wii toch wel een (blijvend) succes is dus wat dat betreft zal het wel een kwestie van afwachten worden. Langszaam komen er toch beetje bij beetje wel games uit die de besturing aardig gebruiken, er grafisch tenminste redelijk uitzien itt tot die n64 kwaliteit van veel eerdere games etc. Zodra er echt geinvesteerd gaat worden in op de Wii gerichte games dan zie ik het wel goedkomen. Tis trouwens niet zo dat ik een alternatief heb, de x360 heeft te weinig boeiende games (teveel schieten en racen) en de ps3 is gewoon te duur en daar is helemaal geen game voor te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:

Via nintendo opsturen is het snelst? Of terug naar de leverancier en een nieuwe (Die ze waarschijnlijk niet op voorraad hebben) eisen?

Ik heb eerder in dit topic gelezen dat het kan dat je je Wii al na een week weer terug kunt hebben als je hem opstuurt naar Nintendo. Ik zou eerst even bellen en overleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
MikeyMan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:

gewoon terug naar de winkel gaan en ruilen voor een ander exemplaar. Volgens het consumentenrecht zou dat moeten kunnen als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt dat de freeloader snel komt
Ik wil trauma center spelen en niet maanden langer wachten on SSBB dan amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:06:
Ik hoop echt dat de freeloader snel komt
Ik wil trauma center spelen en niet maanden langer wachten on SSBB dan amerika
De Wii Freeloader kan alleen Gamecube spellen afspelen: nieuws: Wii-Freeloader werkt niet met Wii-games

De kans dat er ooit een Freeloader komt die ook met Wii spellen werkt is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hing schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:48:
[...]

gewoon terug naar de winkel gaan en ruilen voor een ander exemplaar. Volgens het consumentenrecht zou dat moeten kunnen als ik me niet vergis
Dat snap ik, maar hij is nergens op voorraad dus...

Anywayz, klein tikkie erop en hij pakte de disc ineens wel...

Kijken hoelang het goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:09:
[...]

De kans dat er ooit een Freeloader komt die ook met Wii spellen werkt is vrij klein.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Waarschijnlijk al besproken (heb deze week het topic niet gevolgd) maar manhunt 2 is vertraagd of eventueel gecancelled i.v.m. een doodsteek van ESRB (AO, Adults Only rating) en de ban in de UK.

kan niets anders doen dan: :(
Mooi kut :(

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 22-06-2007 17:52 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik heb het al een hele tijd terug uitvoerig uitgelegd. Het komt er op neer dat Nintendo een digitale handtekening op elk spel zet. Zonder die handtekening werkt het spel niet. De enige manier dat Datel dat kan omzeilen is door een exploit te vinden, die Nintendo kort daarop weer kan dichten met een firmware update. Een exploit zou het ook mogelijk maken om illegale kopiëen en homebrew te draaien en aangezien Nintendo absoluut niet op de eerste van die twee zit te wachten, zal het gat vrijwel zeker gedicht worden en werkt de Freeloader niet meer.

En nee, Nintendo gaat echt geen digitale handtekening op de Freeloader DVD zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
hing schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:57:
Het zou logisch zijn als ze de spellen in het chinees en spaans uitbrengen.
Dat gebeurt ook. ;) Voor zover Nintendo games uitkomen in China tenminste.
Ik ben een beetje teleurgesteld in je kennis van de Nederlandse taal. :+ Het woord "enige" is al een absoluut begrip, dus "eniger" dan "enig" bestaat niet. Oftewel, het is gewoon "enige". ;)
Max|Burn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:50:
Waarschijnlijk al besproken (heb deze week het topic niet gevolgd) maar manhunt 2 is vertraagd of eventueel gecancelled i.v.m. een doodsteek van ESRB (AO, Adults Only rating) en de ban in de UK.

In de US is 'ie al gecancelled (vanwege die AO rating) en ook Italië heeft hem inmiddels verboden. :'(

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb de TS even geupdate met de releasedates van de verschillende spellen, dit is gebaseerd op info van Nintendo, Ubisoft en EA. Opmerkelijk trouwens dat de officiele releaselijst van NoE geen data van EA bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Vandaag nog even mario strikers meegenomen, ik zag hem voor 45 euro liggen bij de eplaza en daar kom ik hem niet voor laten liggen. Straks alleen me klote wireless router maar weer eens aansluiten om online te kunnen spelen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Mochten andere mensen Strikers nog willen, ik hang mijn voetbalschoenen aan de wilgen dus hij mag voor de goede prijs weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Gewelddadiger dan manhunt 2? aldus de ontwikkelaar van NMH
Afbeeldingslocatie: http://static.pici.se/pictures/yTURxOJYz.jpg

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:50:

Brengt nintendo eigenlijk AO spellen uit op de wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Nee, microsoft, nintendo en sony brengen deze spellen niet uit.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
hmm vandaag nog staan twijfelen, wario ware voor 35 euro, of mario party 8 voor 45... kon uiteindelijk niet kiezen dus heb maar geen van beiden gekocht :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Muntje opgooien? Persoonlijk vind ik mario party als serie leuker dan wario ware.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 00:22

job

Andere mensen die ook al tijden dezelfde polls in het vote channel hebben?
De polls die ik nu hebben staan lopen pas over resp. 91 93 en 95 dagen af.

Als anderen dit ook hebben is er niets aan de hand, anders heb ik een leuk bugje ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:21:
Gewelddadiger dan manhunt 2? aldus de ontwikkelaar van NMH
[afbeelding]
Daar komt SUDA51 wel mee weg. Bij Killer 7 heeft de geniale man er rolstoelsex en een zelfmoord scene doorheen gekregen. Zelfs je eigen pols doorsnijden mocht gewoon bij die game. Waarschijnlijk kiest hij daarom ook voor die Cel Shaded graphics, dan mag nagenoeg alles.

Nintendo en Sony geven geen toestemming voor Manhunt 2...
Damn, dit begint wel rampzalig te worden zeg, weer een game die weggestreept kan worden. Ik was oorspronkelijk een van de grootste Wii Supporters maar nu krijgt Nintendo(Europe) het voordeel van de twijfel niet meer. Super Paper Mario op 14 september, Battalion Wars? Die komt in die maand al in de VS en wordt notabene in Engeland gemaakt!. Metroid Prime 3 is waarschijnlijk de enige van "de grote 3" die wij dit jaar kunnen spelen. De zee van schijt van ubisoft blijkt ook geen einde aan te komen. Ik had gedacht dat het na de launch nog bagger zou zijn en het nu (rond de zomer) beter zou worden. Zoals altijd beloofd Nintendo gouden bergen en maken ze al die beloftes niet waar(althans in Europa niet). Nintendo Europe moet gewoon op de schop, het enige waar ze voor zorgen is "strategisch" uitstel en lege winkelrekken.

Tja, als Nintendo supporter had ik het kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
job schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:02:

Als anderen dit ook hebben is er niets aan de hand, anders heb ik een leuk bugje ontdekt.
Weet je zeker dat de klok van je Wii goed staat? Bij mij is alles normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:25
Hey allemaal ik had gisteren Far Cry Vengeance gekocht voor de wii.

Nu ik al bij het 3 of 4de eiland ben loopt de wii steeds vast, iemand hier raad mee? vandaag de 2de dag dat ik hem heb en hij is al 10 ~ 15 keer vast gelopen. Het beeld en geluid freezd. de ene keer kan ik wel de reset knop gebruiken en de andere keer niet.

~ jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:02:

Misschien heb je zo'n ding in je Wii zitten waar hier niet over gepraat mag worden?
Even je poppetjes uit het enquetekanaal wissen en weer toevoegen, dat moet helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 20:32 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.