Het mag dan wel overdreven zijn, maar ik verbaas me echt over de tijd die er tussen releases zit binnen bepaalde continenten. De launch van de Wii was behoorlijk goed geregeld, daar zat immers maar een week of 2-3 tussen. Dat stemde dan ook hoop dat het met de launch van gametitels ook goed geregeld zou zijn en we eindelijk eens van die stomme regioverschillen af zouden zijn.MetroidPrime schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:44:
[...]
Dat is wel behoorlijk overdreven hoor? Dit is de releaselijst voor de zomermaanden, dan komen er vrijwel nooit goede titels uit, ongeacht welke console je hebt. Bekijk de releaselijsten voor de PS3 en de Xbox 360 voor dezelfde periode maar eens, die krijgen ongeveer hetzelfde als de Wii.
Dit zegt dus helemaal niets over de releasedata van de drie AAA-titels.
Vergeet daarbij ook niet dat wij dus in Europa (en Australia bovendien ook hoor) grotere periodes van "droogte" hebben. Immers, we kregen de Wii 2-3 weken later, maar games 2-3 maanden later (gevoelsmatig gemiddelde, SPM en Trauma Center duren vele malen langer). Dat klopt gewoon niet en resulteert erin dat ze in de VS dus kleinere gaten hebben dan Europa.
Een relativerende noot is dan wel dat ik me prima vermaak met mijn PC en de VC games in de tussentijd. Ik heb dus an sich geen problemen met droogtes (persoonlijk zie ik grotere gaten bij de andere 2 consoles, maar dat is mijn smaak), maar met de achterliggende gedachte die lijkt te suggereren alsof Europa een derderangs burger is. Overigens is dat ook helemaal niet een Nintendo specifiek probleem, maar je ziet het helaas te veel gebeuren. En dergelijke houdingen ben ik gewoon redelijk zat, vandaar dat ik even gal moest spuwen.
EDIT: Hoedje geeft een uitstekende aanvulling op mijn originele post. Als dit de lijst t/m september is, dan hebben we of een fantastische 4e kwartaal, of een gigantische teleurstelling. En gevoelsmatig ga ik voor de 2e optie, die lijkt me inmiddels reëler.
[ Voor 8% gewijzigd door Cleetje op 21-06-2007 16:14 ]