[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 13:20

Krizzie

Progressive Music \o/

De HIS staat bij Salland nu op voorraad voor 379. :)

Gelukkig dat ik em heb besteld toen die nog 360 was. :P

Krijg het beestje morgen binnen. :D

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
http://dailytech.com/Pay+...ne+Payola/article7510.htm

nu ken ik maar 1 bedrijf die daarvoor geld zou vrijmaken trouwens hetzelfde bedrijf dat een zeker bedrijf betaald om positieve reclame te maken op forums...
Modbreak:Vage insinuaties zijn sfeerverpestend. Als je iets te melden hebt, meld het duidelijk - of meld het niet. Flames worden hier niet getolereerd, ook niet jegens bedrijven (welke dan ook).

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 05-06-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:12
Astennu schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:19:
[...]

Inderdaad. De HD2600 heeft als voordeel dat hij sneller is met games. Maar heeft ook een hoger verbruik. Zelf ga ik voor een HD2400 Pro/XT voor in mijn server/mediacenter / Backup game pc.
Ja, en voor 90 Euro is de 2600 natuurlijk wel een koopje. Met die kaart zou mijn HTPC sneller zijn dan mn gamecomputer (7950GT) bijna. Wat ik het nadeel van de 2600 tegenover de 2400 vind is het energieverbruik. Ik geloof dat het iets van 50 tegenover 15 is. Dat is nogal een verschil.

Zie ik nu iets over het hoofd, of is voor een htpc (zonder gaming) geen enkele reden om de 2600 boven de 2400 te kiezen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Lees je post nog eens terug en beeld je in dat je als neutrale toeschouwer zoiets leest over een objectief bekend staande reviewsite. Je fikt een inhoudelijk en goed onderbouwd stuk van Anandtech af met iets in de strekking: "Anandtech en alle anderen die in de domme veronderstelling verkeerden dat de 2900 UVD had (zo ongeveer de hele rest van de IT wereld) kunnen gewoon niet lezen".
Tja wat vreemd toch dat dit irritatie oproept, vooral als het iets is dat je zelf ook hebt verkondigd en nooit hebt rechtgezet (waarom toch als je het al wist?) totdat dat persbericht van ATi zelf kwam :/
Modbreak:Rustig aan... minder ad hominem posten, of het nu gaat om de post van CJ danwel de "objectiviteit" van websites. Objectiviteit is trouwens puur theoretisch bekeken onmogelijk, dus het is onzin om te beweren dat willekeurig welke site objectief is. Heb het liever over 'kleur' of 'voorkeur' die al dan niet aanwezig is :o
Het is al tig keer besproken, maar toch is het weer die kras op de plaat he? Dus ik ga er verder ook niet op in. [...] heb tot nu toe geen enkel negatief mailtje ontvangen over het zgn gebrek aan objectiveit.
Geen enkel negatief mailtje over gebrek aan objectiviteit... goh... lees je de posts in je topics wel eens? Of anders het topic waar je naar verwijst? Over eenzijdige kijk op zaken gesproken :/
Maar tot nu toe lijkt het er op dat de meeste lezers van dit topic tevreden zijn met de gang van zaken, behalve dan een aantal mensen die een voorkeur hebben voor NV.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat toch vooral degenen met een voorkeur voor ATi tevreden waren en dat je met diverse anderen - vooral hen redelijk merkonafhankelijk zijn - al meerdere malen in botsing bent gekomen over je representatie van de werkelijkheid. Filtertje?
Modbreak:Wederom, niet zo op de man spelen. Je ontneemt je eigen argumenten kracht ermee en wekt veel irritatie op bij anderen.
Ontopic. Het is maar net wat men onder UVD verstaat. Als er op de doos staat "Universal Video Decoder"... dan heb je pech. Dat heeft elke HD kaart. Staat er echt "Unified Video Decoding", dan heb je iets om op te staan, want hier zijn namelijk geen transistors aan besteed.
Ja meneer, hij heeft wel UVD, maar hij heeft ook geen UVD.
Daar zit de consument pas echt op te wachten :/
Ik kan me vervelendere dingen voorstellen om over te miereneuken, maar dat zal je binnenkort wel zien. :+
Please due enlighten us ;)
Help!!!! schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:58:
tjah op zich heeft Cheatah best een punt, alleen hoe verwoordt je het...
De reactie volgde de poststijl van CJ. Vreemd dat dat je niet opvalt.
Modbreak:Ongeacht wat de poststijl van een ander is, ben je *ZELF* verantwoordelijk voor de jouwe. Help!!!! haalt terecht aan dat die erg negatief te noemen is.
markjuh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:57:
Verder snap ik niet helmaal wat het discussiepunt is. Ja, AMD is wat onduidelijk geweest en misschien niet helemaal eerlijk. Dat ben ik eens met de mensen die hier wat over zeggen.
Precies. Als men dat nou gewoon normaal kan toegeven is er ook weinig aan de hand.
Het discussiepunt is dat CJ om maar te kunnen ontkennen dat AMD onduidelijk/wat oneerlijk is geweest bijna de hele techwereld klassificeert als niet in staat tot lezen. Dat irriteert.
Modbreak:Als het jeukt is krabben meestal niet beste oplossing. Jij haalt open met een botte mes. Niet doen.
Aan de andere kant, als UVD via shaders gaat zonder kwaliteitsverlies of zonder CPU belasting, dan is dat toch prima? De 2900XT is er krachtig genoeg voor dus waarom niet? Als straks blijkt (zodra de drivers er zijn, wat dan weer wel een behoorlijk minpunt is imo) dat dit niet zo is, dan heeft AMD een grove fout gemaakt. Tot die tijd, koffiedik kijken.
Mja, dat zal nu dus nog moeten blijken. De 8800's komen in ieder geval niet in de buurt van de 8600 en 8400 met hardware-decodingmogelijkheden. In hoeverre de 2900 dat beter doet t.o.v. de 2600 en 2400 zullen we nog moeten zien, maar gezien een redelijk deel van het decodingwerk gewoon voor de CPU blijft ligt absoluut voor de hand dat de 2900 qua prestaties ook niet in de buurt komt.
Daarbij komt ook nog dat activeren van de streamprocessors leidt tot hoger stroomverbruik en met name navenant harder draaiende koeling, wat niet aangenaam is bij een filmpje. Driverheaven kon er in hun review in ieder geval niet om lachen.

Bovendien: Als de 2900 wel UVD-cirquits had gehad dan hadden we die CPU ontlasting ook reeds gehad, gezien dit wel al geactiveerd is in de 2600 en 2400 drivers.

Er is voorgesteld/voorgespiegeld dat het ding out-of-the-box iets heeft wat het:
1. niet heeft, en
2. waarvan het alternatief - voor zover het dat echt is - nog niet werkt

Dat moet je als respectabel bedrijf i.m.h.o. gewoon niet doen.
1 slide met daarop dat de 2600 en 2400 UVD hebben (en waar niet staat dat de 2900 dat niet heeft) maakt - in ieder geval in mijn optiek - een dot misinformatie en misrepresentatie niet goed...
Modbreak:OK, ondertussen weten we je mening wel - dat wisten we x-posts terug ook. Inhoudelijk kunnen velen het er zelfs mee eens zijn, maar de aggressieve, aanvallende manier waarop je post kan *ECHT* niet door de beugel.

Eigenlijk zijn de GoT Huisregels te condenseren tot:

Post on-topic, vriendelijk en behulpzaam.

On-topic is hier het probleem niet, maar ik kan weinig vriendelijks of behulpzaams ontdekken in je recente posts in dit topic. Graag in toekomstige posts hier dat wel zijn - want je posts zijn ronduit sfeerverpestend, nog los van of je inhoudelijk gelijk hebt of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 05-06-2007 10:04 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
cheiron schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:36:
[...]

Ja, en voor 90 Euro is de 2600 natuurlijk wel een koopje. Met die kaart zou mijn HTPC sneller zijn dan mn gamecomputer (7950GT) bijna. Wat ik het nadeel van de 2600 tegenover de 2400 vind is het energieverbruik. Ik geloof dat het iets van 50 tegenover 15 is. Dat is nogal een verschil.

Zie ik nu iets over het hoofd, of is voor een htpc (zonder gaming) geen enkele reden om de 2600 boven de 2400 te kiezen?
Volgens mij was het het volgende lijstje:

HD2400 Pro = 18 Watt
HD2400 XT = 25 Watt
HD2600 Pro = 45 Watt
HD2600 XT = 65 Watt

Ik kan er naaast zitten. Maar die HD2600 Pro is natuurlijk wel een heel stuk sneller :) Mja als dat ding 24/7 aan staat....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:52

Nutral

gamer/hardware freak

Ik zie op veel sites de preorder van saphhire staan, maar wanneer komt die videokaart nou binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
yasinhm schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:25:
Ik zie op veel sites de preorder van saphhire staan, maar wanneer komt die videokaart nou binnen ?
Ze zijn er wel geweest maar al weer uitverkocht. Het zou me niet verbazen dat ze ze niet op voorraad krijgen omdat ze die niet voor 337 euro kunnen leveren. En wachten tot iedereen annuleert zodat ze ze daar na voor 360-370 kunnen verkopen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:46:
[...]
Geen enkel negatief mailtje over gebrek aan objectiviteit... goh... lees je de posts in je topics wel eens? Of anders het topic waar je naar verwijst? Over eenzijdige kijk op zaken gesproken :/
Yep. En er komen meer positieve mailtjes binnen van veel verschillende mensen, waaronder veel mensen die hier niet eens in posten maar puur lurken, die tevreden zijn over de gang van zaken. Dat weegt niet op tegen het aantal mensen - altijd dezelfde trouwens - die hier olie op het vuur gooien en de boel proberen op te ruien. Die zijn namelijk flink in de minderheid. :> En zoals ik al zei, heb je problemen mail het me dan. Vaak genoeg gezegd, maar toch doet niemand het. Of trek aan de modrem!

Maar vanaf nu reageer ik niet meer op dit soort posts. FYI. ;)
Modbreak:Had dat al wat eerder niet gedaan...

Het zou je sieren om meer op de inhoud dan de vorm van de posts van Cheetah te letten. Om hier een of andere "er zijn meer mensen die mij steunen" pop-poll van te maken is loos en GoT-onwaardig.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 05-06-2007 10:10 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dan weer ontopic:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/June/computex07/790chipset1.jpg

^^ Quad Xfire van Gigabyte. Bron: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=1279&Itemid=1

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Mensen, eventjes rust is mss wel aan de orde. Ik was het tenslotte die over CJ's banden met Ati begon. Waar overigens ook anderen inmiddels naar gevraagd hebben.

En gezien dit stukje tekst van hem, was het nog niet eens zo'n vreemde vraag:
CJ schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:34:
[...]
Daarnaast is de HD2900XT altijd nog toonaangevend op het gebied van IQ op videoweergave en werkt men er nu aan om de HD2400 en HD2600 op hetzelfde peil te brengen. De streamprocessors doen prima werk zoals je binnenkort zal zien. Storm in een glas water. Ik kan me vervelendere dingen voorstellen om over te miereneuken, maar dat zal je binnenkort wel zien. :+
Ik stelde deze vraag, of zoals ik eerder schreef, charcheerde misschien eventjes om te kunnen komen tot een meer neutrale weergave van de feiten. Cheetah irriteerde zich wss net als ik aan het totale gebrek van enige kritiek, en de tendentie om ieder negatief geluid dat er dan wèl is meteen af te straffen als "Nv fanboy" of andere niet ter zake doende opmerkingen.

Eventjes voor de duielijkheid: Ik heb al sinds ie uitkwam een 9800SE op Pro-softmod. Sterker nog toen de 3dm benchmark-site net van de grond kwam had ik daar de 1-na snelste met OC. Deze kaart draait bij mij nog steeds 24uur per dag (nu weer zonder softmod btw).

Daarnaast heb ik een 7800GS PLUS BLISS, de zogenaamde 7900GT-op-APG, in mijn andere PC zitten (mijn dual Xeon). Deze wordt momenteel gebruikt om GPGPU filters te draaien, en wat PureVideo-dingen.

Ik heb beide kaarten gekocht omdat ze op dat moment gewoon de beste prestatie leverden op het betreffende platform, samen met eventueel de leukste tweak-mogelijkheden. Kortom, neutraal gekozen. Als ik wat langer had gewacht had ik mss wel een 1950pro-op AGP gekocht, maar Ati deed er veel te lang over om een fatsoenlijke AGP kaart uit te brengen op dat moment. Kortom, alles bij elkaar een gewone afweging, neutraal dus.

En van dat neutrale twijfel ik bij een aantal mensen hier; En mss is Cheetah wel een beetje pro-Nv, maar op dit moment ben ik dat ook, want het is gewoon de snelste en betrouwbaarste want alle geclaimde features zitten er ook daadwerkelijk op.

Tot zover mijn 0,02 Euro; Wellicht dat we in dit topic neutraal verder kunnen discussieren over Ati-zaken.

PS: Een 2600 met UVD zou best eens de kaart kunnen zijn die ik zoek voor mijn HTPC (beetje extra power kan geen kwaad, er bestaan mooie FFT 3D beeld-ruis filters die op shaders draaien -hint voor anderen die voor HTPC rond kijken-). En wellicht dat ik toch nog een Ati aanschaf, maar die keuze zal -zoals ik eerder schreef- gebaseerd worden op neutrale afweging van feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
@ CJ op naar Qaud R600 :), waren daar vorig jaar en begin dit jaar geen geruchten over? De toemalige X2900XTX2? Is denk ik nog wel een idee voor Bearlake en RD790.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Anoniem: 100386 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:56:
Mensen, eventjes rust is mss wel aan de orde. Ik was het tenslotte die over CJ's banden met Ati begon. Waar overigens ook anderen inmiddels naar gevraagd hebben.

En gezien dit stukje tekst van hem, was het nog niet eens zo'n vreemde vraag:
Als je wat langer op dit topic had rondgehangen had je geweten dat CJ al heel wat jaartjes geintereseerd en betrokken is bij ATI nieuws en zo de nodige contacten heeft opgebouwd. Nu komt deze vraag van jouw mss een beetje brutaal over tegenover de vader van dit topic imo. :z
Ik stelde deze vraag, of zoals ik eerder schreef, charcheerde misschien eventjes om te kunnen komen tot een meer neutrale weergave van de feiten. Cheetah irriteerde zich wss net als ik aan het totale gebrek van enige kritiek, en de tendentie om ieder negatief geluid dat er dan wèl is meteen af te straffen als "Nv fanboy" of andere niet ter zake doende opmerkingen.
Eventjes voor de duielijkheid: Ik heb al sinds ie uitkwam een 9800SE op Pro-softmod. Sterker nog toen de 3dm benchmark-site net van de grond kwam had ik daar de 1-na snelste met OC. Deze kaart draait bij mij nog steeds 24uur per dag (nu weer zonder softmod btw).

En van dat neutrale twijfel ik bij een aantal mensen hier; En mss is Cheetah wel een beetje pro-Nv, maar op dit moment ben ik dat ook, want het is gewoon de snelste en betrouwbaarste want alle geclaimde features zitten er ook daadwerkelijk op.
Lol, Cheetah is absuluut geen pro Nv-woord :D Maar wen maar vast aan zijn beleefde manier van posten. :X

Er word hier niet ontkent dat ATI de UVD in de R600 niet netjes heeft ontkent maar de ATI-ers in dit topic vinden dat schijnbaar niet zo'n groot probleem. In het Nvidia topic zijn notabene er ook maar 3 posts geplaatst over TWIMTBP en daar word toch ook niet over geklaagd ??

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 14:26
Kunnen we aub ophouden met deze nutteloze discussie. Gewoon back to the subject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 15:22
Is het als ik goed zie op de plaatjes dat er wel CF connectors op de kaarten zitten maar deze niet aangesloten zijn?, lijkt me namelijk logischer dat deze wel per paar (of per vier)aangesloten zouden zijn; of maakt software crossfire geen grote impact tegenover hardware crossfire op een quad setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218209

pagina hiervoor had ik gelezen over a dual 2600XT, dus zoals de 7950X2 lijkt mij van nvidia?
zou deze interessant zijn om te gamen? of crossfire mee te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:18

PauseBreak

derp!

Wat meer info, van HardOCP:
Gigabyte is the only company at Computex that we have seen so far that is sporting a yet-to-be-announced AMD RD790 chipset based motherboard working on the show floor; the GA-M790-DQ6. This new RD790 chipset will support the upcoming Phenom native quad-core processors from AMD as well as “Quad CrossFire.” It is shown below with four working HD 2600 XT video cards from Gigabyte, however the video cards are not working in a CrossFire configuration in the demo system. The board is also built with the older SB600 southbridge but that will very likely be updated to a newer chipset by the time we see this board in retail. All of this on a current socket AM2 platform with official support for DDR2-1066 and PCIe 2.0!
Als Quad CF nou ook nog wérkt in spellen dan is het natuurlijk helemaal mooi meegenomen :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
PauseBreak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:39:
[...]

Wat meer info, van HardOCP:

[...]

Als Quad CF nou ook nog wérkt in spellen dan is het natuurlijk helemaal mooi meegenomen :p
Misschien hadden ze die laatste twee wel voor physics gereserveerd :) mja dan zou je eerder denken aan drie kaarten: twee voor het beeld een voor physics.

Ik ben wel benieuwd naar die RD790 moederborden. Maar kan voorlopig vooruit mijn mijn RD580 plankje met SB600. Dan wacht ik even op een DFi mobo met RD790 en nieuwe SB650/700 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Ze gebruiken geen dongles zo te zien?

Edit: Oh, dat merkte Lennart_1337 al op :+

[ Voor 38% gewijzigd door Pubbert op 05-06-2007 09:09 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Astennu schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:12:
[...]

Volgens mij was het het volgende lijstje:

HD2400 Pro = 18 Watt
HD2400 XT = 25 Watt
HD2600 Pro = 45 Watt
HD2600 XT = 65 Watt

Ik kan er naaast zitten. Maar die HD2600 Pro is natuurlijk wel een heel stuk sneller :) Mja als dat ding 24/7 aan staat....
128 watt is natuurlijk wel lekker laag. Maar "sneller", je bedoelt in games? In de UDV functionaliteit is de 2400 toch even snel als de 2600?
Ondersteunen deze videokaarten eigenlijk ook bij het afspelen van andere codecs? Ik begreep van niet, maar ben niet heel erg op de hoogte

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hoe is de performance van de 2900XT met de nieuwe 7.5 drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

cheiron schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:15:
[...]
128 watt is natuurlijk wel lekker laag. Maar "sneller", je bedoelt in games? In de UDV functionaliteit is de 2400 toch even snel als de 2600?
Ondersteunen deze videokaarten eigenlijk ook bij het afspelen van andere codecs? Ik begreep van niet, maar ben niet heel erg op de hoogte
Waar haal jij die 128 Watt in eens vandaan? Of wil je er twee in CrossFire zetten?
Splinter Cell schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:22:
Hoe is de performance van de 2900XT met de nieuwe 7.5 drivers?
Euh of je leest het topic eens door...? :X Men discuseerd over niets anders hier...

[ Voor 47% gewijzigd door _Dune_ op 05-06-2007 10:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
cheiron schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:15:
[...]
Hoe komt jij aan 128 watt ? Denk je dan aan twee kaarten ? Of 128 watt voor het gehele systeem ? UVD van de HD2400 is volgens mij even snel als die van de HD2600. Echter is de HD2600 weer sneller in games. Dan is de vraag ga je veel games spelen op je server/mediacenter ? Of is stroomverbruik dan belangrijker voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214129

Ik ben van plan om een nieuwe vid te gaan kopen, mijn eerste voorkeur ging uit nar de 2900XT, maar toen bedacht ik als je nou 2 8800 GTS 320Mb in sli zet zijn die dan beter dan 1 2900XT met de nieuwste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Anoniem: 214129 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:54:
Ik ben van plan om een nieuwe vid te gaan kopen, mijn eerste voorkeur ging uit nar de 2900XT, maar toen bedacht ik als je nou 2 8800 GTS 320Mb in sli zet zijn die dan beter dan 1 2900XT met de nieuwste drivers?
Lees eens reviews, vergelijk results van de sli machine met results van een 2900xt. Kun je allemaal zelf uitvinden.

Om je voort te helpen: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=2108&page=1

[ Voor 8% gewijzigd door waterking op 05-06-2007 11:11 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
_Dune_ schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:29:
[...]

Waar haal jij die 128 Watt in eens vandaan? Of wil je er twee in CrossFire zetten?
Sorry sorry, mn dikke vinger ging over de 2 heen. 18 watt dus :D
Astennu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:35:
[...]

Hoe komt jij aan 128 watt ? Denk je dan aan twee kaarten ? Of 128 watt voor het gehele systeem ? UVD van de HD2400 is volgens mij even snel als die van de HD2600. Echter is de HD2600 weer sneller in games. Dan is de vraag ga je veel games spelen op je server/mediacenter ? Of is stroomverbruik dan belangrijker voor je.
Dat is inderdaad wel een kleine overweging. In eerste instantie zou ik zeggen van niet: hd afspelen is de prioriteit. Maar ik weet ook wel dat als hij er eenmaal staat ik er wel een spelletje op zou willen spelen...

bedankt voor de info in ieder geval. Ik wacht wel ook even de benches van de 2400 en 2600 af.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
cheiron schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:30:
[...]

Sorry sorry, mn dikke vinger ging over de 2 heen. 18 watt dus :D

[...]

Dat is inderdaad wel een kleine overweging. In eerste instantie zou ik zeggen van niet: hd afspelen is de prioriteit. Maar ik weet ook wel dat als hij er eenmaal staat ik er wel een spelletje op zou willen spelen...

bedankt voor de info in ieder geval. Ik wacht wel ook even de benches van de 2400 en 2600 af.
Als je al games wilt spelen zou ik wel voor de XT gaan. Ik denk dat die stukken sneller is en een 128 Bit bus heeft. De Pro zal wel een 64 Bit bus krijgen. En dat ga je merken. Want de HD2600 XT wordt ook limited door zijn 128 Bit bus. Met een 256 Bit bus zou je veel hogere scores krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

XanderDrake schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:36:
Een van de eerste DX10 game testen vallen niet voordelig uit voor AMD/ATi

Company of Heroes Goes DirectX 10

[afbeelding]
[afbeelding]

Met én zonder AA, de AA bug/feature is geen verklaring voor de mindere prestatie.
En dit is niet de eerste keer.

[...]

Zijn het de Drivers? Renderkracht? Optimalisaties?
Iemand?
Het is in principe een DX9 game met 'wat' features van DX10 erop geplakt. Dus of je het een DX10 game moet noemen laat ik ff in het midden. Feit is natuurlijk wel dat je die DX10 features die er zijn alleen tentoon kan stellen met een DX10 kaart.

Wat betreft de performance in fps is het natuurlijk diep triest. Niet alleen van de R600, maar ook van de G80 lijn. Met DX9 haal je hier makkelijk 100fps terwijl je in DX10 30-40 fps krijgt. Ik mag hopen dat dit driver-issues zijn, anders mogen beide kaarten zich absoluut niet DX10-capabel noemen.

hehe, het ATi topic kleurt weer mooi ATi-rood met al die modboxjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Astennu schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:28:
[...]

Wel vaag dat die laatste Call of Juarez de enige niet TWIMTBP game is. Misschien is er dan toch meer aan de hand. Maar we moeten even wat meer games gaan afwachten voordat we echt tot conclusies komen.
Game developers gaan niet zonder reden (en TWIMTBP geeft geen financieele steun of zoiets) de helft van hun mogelijke klanten opzadelen met slechte prestaties hoor.

Denk dat het eerder bij de nog erg brakke ATI drivers zit dan een complot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
k995 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:46:
[...]

Game developers gaan niet zonder reden (en TWIMTBP geeft geen financieele steun of zoiets) de helft van hun mogelijke klanten opzadelen met slechte prestaties hoor.

Denk dat het eerder bij de nog erg brakke ATI drivers zit dan een complot.
Volgens mij is TWIMTBP wel meer dan dat nVidia helpt met de ontwikkeling volgens mij krijgen ze er echt wel wat voor. Waarom zou je het anders doen ? Dat is gewoon discriminatie. Want games mogen niet TWIMTBP en Get In The Game tegelijk zijn. En het spel wordt dan op een G80 gemaakt en niet op een R600 waardoor de G80 veel beter zal presteren. Goede drivers kunnen het alleen compenseren maar je houd altijd voordeel.

Maar dat is mijn mening dan. Ik stoor me welke keer aan die games waar die TWIMTBP reclame voorbij komt. Duurt het starten van het spel weer langer + ik zie iets wat ik niet wil zien :+. HL2 is volgens mij Get in the game. Maar daar krijg je ook geen ATi intro.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 05-06-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
markjuh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:57:
[...]

Verder snap ik niet helmaal wat het discussiepunt is. Ja, AMD is wat onduidelijk geweest en misschien niet helemaal eerlijk. Dat ben ik eens met de mensen die hier wat over zeggen. Aan de andere kant, als UVD via shaders gaat zonder kwaliteitsverlies of zonder CPU belasting, dan is dat toch prima? De 2900XT is er krachtig genoeg voor dus waarom niet? Als straks blijkt (zodra de drivers er zijn, wat dan weer wel een behoorlijk minpunt is imo) dat dit niet zo is, dan heeft AMD een grove fout gemaakt. Tot die tijd, koffiedik kijken.
UVD is juist om je PC te ontlasten, niet enkel je CPU, wat nut heb je erbij om je 100watt CPU te ontlasten als je dan je 200watt grafische kaart gaat belasten?

Via de shaders is het practisch nuttloos, iedereen met zo'n kaart heeft een CPU die het aankan enkel de enkeling die tijdens hij een HD film aan het bezien is ook eventjes een RAR filetje aan het rarren is en ondetussen nog wat DVD's zit te hercoderen heeft er dan iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Anoniem: 214129 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:54:
Zou ik niet doen SLI werkt toch niet goed vind ik, kan je beter ineens een GTX kopen.

1 enkele 8800 GTS is perfect voor als je gamed op niet zo hoge resoluties, als je op 1600x... speelt met hoge AA en AF zou ik een 2900XT kopen, 8800 GTX als je geld teveel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Astennu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:54:
[...]

Volgens mij is TWIMTBP wel meer dan dat nVidia helpt met de ontwikkeling volgens mij krijgen ze er echt wel wat voor. Waarom zou je het anders doen ? Dat is gewoon discriminatie. Want games mogen niet TWIMTBP en Get In The Game tegelijk zijn. En het spel wordt dan op een G80 gemaakt en niet op een R600 waardoor de G80 veel beter zal presteren. Goede drivers kunnen het alleen compenseren maar je houd altijd voordeel.
Wat ik ervan weet is dat NV de ontwikklelaars hulp bied als deze problemen hebben, en ze een testcenter hebben waar enkele honderden PC's staat om op te testen, daarnaast krijgen NV en de ontwikkelaar gratis reclame van de andere (ze maken samen reclame)

Waarom zou een spelfabrikant het dus niet doen? Ik zou zeggen dat in zoiets ingewikkeld alle hulp welkom is.

Ofdat ze niet en GITG en TWIMTBP mogen zijn weet ik niet, nooit ergens officieel gezien. Dat er geen geld van handen wisselt is al formeel en informeel ontkent (een ex NV werknemer van dat programma)
Maar dat is mijn mening dan. Ik stoor me welke keer aan die games waar die TWIMTBP reclame voorbij komt. Duurt het starten van het spel weer langer + ik zie iets wat ik niet wil zien :+. HL2 is volgens mij Get in the game. Maar daar krijg je ook geen ATi intro.
Die reclame stoort me idd ook, kan je wel bijna altijd afzetten, HL2 was een speciaal geval omdat ati daar veel geld betaald (6 tot 8miljoen) om het spel te bundelen met hun kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Even een vraagje van een geheel andere aard: Heeft iemand al iets gezien over de GPGPU-mogelijkheden van deze generatie kaarten ?

De vorige gereratie kon namelijk meedoen met Folding @ Home, maar kan deze generatie dat nog steeds ? Of is die mogelijkheid op de lange baan verdwenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:37
Over het algemeen ben ik tevreden over de 7.5 drivers. CCC draait, en alle games die ik nu speel (Stalker, Quake 4, World of Warcraft, Test Drive Unlimited) draaien perfect. Heb alleen nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, of CJ iets af weet van de fanbug. of dit een driver issue is?

Al met al erg tevreden :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214129

k995 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:00:
[...]

Zou ik niet doen SLI werkt toch niet goed vind ik, kan je beter ineens een GTX kopen.

1 enkele 8800 GTS is perfect voor als je gamed op niet zo hoge resoluties, als je op 1600x... speelt met hoge AA en AF zou ik een 2900XT kopen, 8800 GTX als je geld teveel hebt.
Oké bedankt :) , speel nu nog op 1280×1024 maar ga denk ik een 22'' breedbeeld monitor kopen, dus dat wordt denk dan toch een 2900XT.
BTW hoe is de ondersteunign van games op dit moment voor breedbeeld schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
Astennu schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:17:
[...]
Toevallig staat er iets over op de FP :D:
[...]
[afbeelding]

Misschien heb je hier iets aan ?
Thanks :) Ben in ieder geval benieuwd naar de komende ontwikkelingen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Ik snap niet echt dat soimmigen zich druk maken om het TWIMTBP programma....

nVidia betaalt er vast een HELE hoop geld voor. Dus er is imho niks mis mee. Dit kan iedereen doen. Als je maar betaalt. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hekking schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:04:
[...]
Er word hier niet ontkent dat ATI de UVD in de R600 niet netjes heeft ontkent maar de ATI-ers in dit topic vinden dat schijnbaar niet zo'n groot probleem. In het Nvidia topic zijn notabene er ook maar 3 posts geplaatst over TWIMTBP en daar word toch ook niet over geklaagd ??
Sterker nog, het zijn vooral mensen met een non-ATI kaart die meer problemen hebben met het gebrek aan UVD in de R600. Los daarvan kan ik me voorstellen dat het lullig is als je echt een R600 voor UVD gekocht had. Maar aan de andere kant was het misschien dan toch slimmer geweest om even een weekje te wachten op alle reviews, want dan had je het kunnen weten hoe de vork in de steel zat....

Dat de NV40 volgens de PR "PureVideo" aan boord had, maar vervolgens gewoon compleet kapot bleek te zijn en niet eens WMV video kon accelereren was ook geen groot probleem. Mijn toenmalige GF6800GT draaide zonder problemen WMV filmpjes en heb er ook veel plezier van gehad.
Visgek24 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:58:
Over het algemeen ben ik tevreden over de 7.5 drivers. CCC draait, en alle games die ik nu speel (Stalker, Quake 4, World of Warcraft, Test Drive Unlimited) draaien perfect. Heb alleen nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, of CJ iets af weet van de fanbug. of dit een driver issue is?

Al met al erg tevreden :)
Remind me again. Welke fanbug was dat? Dat-ie zo hard draait op bepaalde momenten? Ben net thuis en moet er even weer in komen.
RappieRappie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:33:
Ik snap niet echt dat soimmigen zich druk maken om het TWIMTBP programma....

nVidia betaalt er vast een HELE hoop geld voor. Dus er is imho niks mis mee. Dit kan iedereen doen. Als je maar betaalt. ;)
Volgens het voormalig hoofd van het TWIMTBP programma werd er maar slechts in 1 geval geld uitgegeven.... Zie ook het interview met The Inq: http://uk.theinquirer.net/?article=39402 Maar ja, het is aan de lezer om te beslissen of je dit gelooft of niet. Ik weet wel wat ik geloof. :+

Dan wat ander nieuws.... Op de roadmap van AMD is de R670 verschenen. Durf het haast niet te zeggen.... maar als ik het goed heb begrepen heeft deze wel hardwarematige Unified Video Decoding aan boord. :+

En nog iets anders... Ook MSI waagt zich aan Gemini GPU! En wel passief gekoeld!

Afbeeldingslocatie: http://uk.theinquirer.net/images/articles/MSI_Geminium.jpg

http://uk.theinquirer.net/?article=40086

Maar 85W stroomverbruik... niet slecht voor bijna 700M transistoren in totaal.

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 05-06-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
yep CJ - it's showtime! COMPUTEX:
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/8791/geminium1no8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/9262/geminium2jd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/660/geminium3nw5.jpg

en nog eentje van Sapphire: met 4x dvi
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/501/s03565000rk7.jpg

[img]http://http://img378.imageshack.us/img378/1041/s03565615oc2.jpg[/img]

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/5485/s03570078mr1.jpg

Dank aan de verzamelaar AnarchX _/-\o_
http://www.forum-3dcenter...p?p=5558801&postcount=254

[ Voor 43% gewijzigd door Joepi op 05-06-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:37
CJ, ik bedoel dat de kaart om de 3 a 4 minuten in windows xp opspint. dit gebeurd bij temps van ongeveer 70c, fan gaat dan full speed aan tot een graad of 65, en dan stopt ie met blazen . tot de temp weer bij 70 is.

Tijdens gamen is ie nog niet warmer geworden dan 80c, dus daar ligt hiet niet aan.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 13:20

Krizzie

Progressive Music \o/

Wel jammer van het formaat. :/

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-04 13:36
Joepi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:58:

[afbeelding]
Die Sapphire wordt wel interessant, maar waarom 4 dvi aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
mooi ding van Sappire voor bv servers en grafische dingen.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Ted56 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:07:
[...]

Die Sapphire wordt wel interessant, maar waarom 4 dvi aansluitingen?
bv. quad-display support ;)

http://www1.euro.dell.com...06_11_08?c=de&l=de&s=corp
voor workstations en analisten

[ Voor 24% gewijzigd door Joepi op 05-06-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Joepi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:11:
[...]

bv. quad-display support ;)
Aha ok, :9 Voor gamen lijkt mij een HD2600XT CF handiger dan twee HD2600XT Dual (tenzij je die van MSI of GeCube neemt maar mij voorkeur gaat voor Sapphire..) , anders zit je met 8 dvi aansluitingen lijkt me beetje overdreven. 8)7 ... of er komt nog een versie met 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Weet niet of dit al is langsgekomen maar:

http://www.tweaktown.com/...r_in_late_july/index.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
A13 samples affected, A14 are fine

We already wrote that 65 nanometre RV630 core has some issues but luckily A14 fixed this issue. A13 chips had issues with HDMI over DVI part as it simply didn’t work as it should.

The new revision of the chip is about to fix this issue and the Radeon HD 2600XT and PR cards based on RV630 are about to start shipping late June to middle of July.

All in all things will be fine but, ATI suffered quite a big slam in its face with this serious issue. RV610 was also affected by the same bug.
Fudo...
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=1313&Itemid=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197429

Joepi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:58:
[afbeelding]
Heeft deze kaart dan werkelijk 1GB ter beschikking? Dat samen met verdubbeling van geheugenbandbreedte ten opzichte van single kaartje maakt hem erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 10:34
Dus wat zal sneller zijn: een HD 2900XT of een Gemini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
michel1991 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:20:
Dus wat zal sneller zijn: een HD 2900XT of een Gemini?
Komt er geen 2900XT Gemini?
(Wow, en ik maar denken dat ik dit topci volg :X)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:23:
[...]
Komt er geen 2900XT Gemini?
(Wow, en ik maar denken dat ik dit topci volg :X)
Ik denk dat de kans zeer klein is dat er een HD2900XT Gemini komt. Het stroomverbruik zou de pan uit rijzen net als de temperatuur. Een Gemini gebaseerd op de RV670 (HD2800?) lijkt eerder voor de hand te liggen.

Een HD2900XT zal waarschijnlijk wel sneller zijn dan een HD2600XT Gemini. De HD2900XT heeft een aantal voordelen op een HD2600XT, zoals bijvoorbeeld de 512-bit memory interface (HD2600XT Gemini: 2x 128-bit) of het aantal streamprocessors (320 vs 2x120). Daar staat tegenover dat je wel een kaart hebt die maar 85W verbruikt.... Een Gemini gebaseerd op de RV670... da's echter een ander verhaal. Lager stroomverbruik dan een HD2900XT en zeer waarschijnlijk ook sneller.

Met de HD serie heeft AMD een aantal GPUs op de markt gezet met Enhanced CrossFire. Deze verbeterde versie uit zich voornamelijk in betere scaling, wat je ook kan zien in verscheidene reviews die CF opstellingen hebben getest. Een Gemini videokaart zal hier zeer zeker van profiteren. En de verwachting is ook dat hierdoor Quad CF opstellingen dus beduidend meer performancewinst weten te creeeren dan bv een QuadSLI opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Wanneer zouden de 2400's en 2600's te koop zijn? Was het nu eind Juni?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Thund3r schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:28:
Wanneer zouden de 2400's en 2600's te koop zijn? Was het nu eind Juni?
vanaf 22 juni

maar er komt nog iets: de 2600XT AGP! >:)
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/internationalevents/computex2007/TS/Tuesday/IMG_4955-big.jpg
http://www.hexus.net/content/item.php?item=8943

[ Voor 34% gewijzigd door Joepi op 05-06-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Hmm is wel leuk voor de mensen die echt geen zin hebben om over te stappen naar PCiE maar ik heb net een nieuwe X1950PRO en ben d'r tevreden mee, als ik overstap dan wordt het waarschijnelijk PCiE..

Die HiS koeler zal wel top zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Alleen jammer dat ie 2 slot's is. je zou toch verwachten dat als je een 2600XT passief kunt koelen je het ook zat af kunt met een single slot's cooler. Kun je hem ook nog wel wat hogere clocks mee geven imo. Aangezien die Gemini 85 watt gebruikt zou je haast denken dat die chips dus minder als 50 watt verbruiken in tegestelling tot de hier eerder genoemde 65 watt.

Lol, die modbreaks geven wel wat kleur aan het forum :P Wanneer word het forum gepimpd net als de frontpage ?

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hebben ze nog wat overstock aan Artic Silencer's V1 liggen of zo :D Maar HD2600 XT is erg nice. Ik denk dat ik er zo een voor in de pc van me pa ga regelen. Of die RV670 moet nog op AGP uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Astennu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:15:
[...]

1: Ik denk dat ik er zo een voor in de pc van me pa ga regelen.

2: Of die RV670 moet nog op AGP uitkomen.
1: hebbie al een keer gezegt :9

2: Over die RV670, daar is bijna niks over te vinden qua info.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Die Gemini's zijn super huge :o
Ik dacht eerst dat ze die backplate te klein hadden gemaakt of dat ik gewoon niet goed keek.
Vraag me af wat de afmetingen zijn en of die wel in een Mid-tower past :P
Hekking schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:11:
..knip..

Lol, die modbreaks geven wel wat kleur aan het forum :P Wanneer word het forum gepimpd net als de frontpage ?
Hoop het eigenlijk niet... oude stijl >> nieuwe stijl
Proberen ze met die nieuwe stijl ook een grotere groep aan te spreken? Want de oude stijl had iets orderlijks/zakelijks.
Ook al zijn er delen die ik mooi vind (zoals het nieuwe menu aan de linkerkant) vind ik het niet passen bij tweakers :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Anoniem: 214129 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Oké bedankt :) , speel nu nog op 1280×1024 maar ga denk ik een 22'' breedbeeld monitor kopen, dus dat wordt denk dan toch een 2900XT.
BTW hoe is de ondersteunign van games op dit moment voor breedbeeld schermen?
Heel goed heb zelf een acer 22" en in alle spelen tot nu is 1680x1050 ondersteund, oh ja ik heb een GTS320, maar als je het geld hebt voor een XT zou ik die toch kopen, beter in de toekomst denkik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
psychoclown schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:44:
Die Gemini's zijn super huge :o
Ik dacht eerst dat ze die backplate te klein hadden gemaakt of dat ik gewoon niet goed keek.
Vraag me af wat de afmetingen zijn en of die wel in een Mid-tower past :P
De GeCube Gemini 3 is volgens mij gewoon op normale afmetingen (wel dualslot):

Afbeeldingslocatie: http://news.ferra.ru/images/125/125366.jpg

Ter info: GeCube Gemini 2 heeft 2x een X1650XT en de GeCube Gemini 1 had 2x een X1600XT. Helaas is GeCube slecht te krijgen hier in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
GeCube Gemini 3 zou zeker goed voor een verrassing kunnen zijn!
Ben zeeer benieuwd naar de eerste benchmarks en de prijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:53:
[...]

De GeCube Gemini 3 is volgens mij gewoon op normale afmetingen (wel dualslot):

[afbeelding]

Ter info: GeCube Gemini 2 heeft 2x een X1650XT en de GeCube Gemini 1 had 2x een X1600XT. Helaas is GeCube slecht te krijgen hier in Europa.
Kijk dit is dus een heel mooi kaartje :) tenminste niet te groot :)

En wat offtopic: Laat het forum maar zoals het is. Mis de oude GoT style nog steeds een beetje. Ik vind de nieuwe FP niet echt mooi. Doe de oude maar weer terug alleen met de nieuwe functies.

Heb touwens eindelijk mijn nieuwe Voeding binnen. En de kaart zit nu op de 8p connector. Ik kan nu wel overdrive gebruiken maar de max van 858 core haalt hij niet. Maar dat had ik via die andere tool ook al gemerkt. De max van mijn kaartje is 848 MHz. Misschien moet ik de pasta een keer vervangen maar ik denk niet dat het veel zal schelen. Memory doet wel de max van 900 is CCC. Maar ik had ook al gestest dat het 1050 MHz kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 05-06-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 15:22
Scheeld het nou eigenlijk veel in prestatie tussen zo'n gemini kaart en 2 in 'normaale' crossfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Astennu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:02:

Heb touwens eindelijk mijn nieuwe Voeding binnen. En de kaart zit nu op de 8p connector. Ik kan nu wel overdrive gebruiken maar de max van 858 core haalt hij niet. Maar dat had ik via die andere tool ook al gemerkt. De max van mijn kaartje is 848 MHz. Misschien moet ik de pasta een keer vervangen maar ik denk niet dat het veel zal schelen. Memory doet wel de max van 900 is CCC. Maar ik had ook al gestest dat het 1050 MHz kan.
Ben nu ook in bezit van een voeding met 8pins.Maar ik kan niet hoger klokken met de 8pins voeding(1000W).Ik heb met mijn oude voeding ,enermax 500W(2x6pins), een max. gehaald van 853 MHz memory op 938.(met amd gpu clocktool) Met automatisch zoeken naar klokfreq.(overdive) krijg ik een freeze.

zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1224106

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Vanmiddag de Asus 2900XT binnen gekregen,

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-prices.nl/./pictures/artikelen/art7854_1_7120_150x150.jpg

eerste impressie:

Geweldig! grote en zware videokaart! (ziet er veel belovend uit)

dan in windows (xp) :

de fan slaat in games ineens om van zacht naar hard (dit was bekend weet ik) maar ik wil nu toch even benadrukken dat dit wel erg hard is, en dat de kaart zeer veel warmte produceert. als je je hand achter de kast houdt voel je echt veel warme lucht. (zou haast in de zomer gaan gamen met een grote airco op de kamer)

3dmark06 is nog niet gelukt om het te benchmarken hij wil gewoon 3dmark niet opstarten (Blijft hangen zowel in xp als met vista ultimate) met mijn X800XT deed ie het wel goed, (ik ga morgen XP opnieuw installeren en opnieuw proberen)

heb de volgende games tot nu toe even getest:

- Test drive unlimited op 1920x1200 alles op max (loopt lekker soepel)
- Hitman Bloodmoney 1920x1200 alles high (AA op 4 en AF op (loopt goed)
- Colin Mcrae DIRT demo 1920x1200 alles op max (loopt niet soepel ik gok 10 fps) (ik ga nog uitzoeken waar dit aan ligt)

voor de geïnteresseerden waar ik de 2900XT op heb draaien:
E6400 @ stock
P5N32SLI-SE-deluxe
4 gig Kingston 667mhz
WD-raptor 150gb

mijn impulsieve aankoop van 374€ heeft me vandaag nog niet echt heel blij gemaakt, misschien na een verse installatie en als alles dan lekker draait (en ik de andere games test) dan wel maar op het moment geef ik de kaart een 7,5 (en die warmte productie en het aantal decibel wat die koeler maakt is asociaal... ik ben geen console freak maar zou bijna een Xbox 360 kopen en een surf/office pc-tje houden.)

eerste gebreek gespot:

als ik op bv: op een gewone website zit zie ik een soort strepen/artifacts heb dit eerder gezien bij gebruikers van de 2900XT blijkt ook een bekend probleem te zijn.

Hoop dat jullie zo wat info hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 05-06-2007 23:30 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:22:
[...]

Ben nu ook in bezit van een voeding met 8pins.Maar ik kan niet hoger klokken met de 8pins voeding(1000W).Ik heb met mijn oude voeding ,enermax 500W(2x6pins), een max. gehaald van 853 MHz memory op 938.(met amd gpu clocktool) Met automatisch zoeken naar klokfreq.(overdive) krijg ik een freeze.

zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1224106
Dat automatisch zoeken heeft nooit lekker gewerkt :). Maar het is blijkbaar zo dat in de huidige situaties 2x6p genoeg stroom kan leveren. De 8p is meer een voorzorg maatregel. Als je straks de voltages van de core gaat verhogen om nog verder te komen denk ik dat hij wel heel erg nuttig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Astennu; 850mhz met stock hsf/voltage is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MauSS schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:22:
Vanmiddag de Asus 2900XT binnen gekregen,

[afbeelding]

eerste impressie:

Geweldig! grote en zware videokaart! (ziet er veel belovend uit)

dan in windows (xp) :

de fan slaat in games ineens om van zacht naar hard (dit was bekend weet ik) maar ik wil nu toch even benadrukken dat dit wel erg hard is, en dat de kaart zeer veel warmte produceert. als je je hand achter de kast houdt voel je echt veel warme lucht. (zou haast in de zomer gaan gamen met een grote airco op de kamer)

3dmark06 is nog niet gelukt om het te benchmarken hij wil gewoon 3dmark niet opstarten (Blijft hangen zowel in xp als met vista ultimate) met mijn X800XT deed ie het wel goed, (ik ga morgen XP opnieuw installeren en opnieuw proberen)

heb de volgende games tot nu toe even getest:

- Test drive unlimited op 1920x1200 alles op max (loopt lekker soepel)
- Hitman Bloodmoney 1920x1200 alles high (AA op 4 en AF op (loopt goed)
- Colin Mcrae DIRT demo 1920x1200 alles op max (loopt niet soepel ik gok 10 fps) (ik ga nog uitzoeken waar dit aan ligt)

voor de geïnteresseerden waar ik de 2900XT op heb draaien:
E6400 @ stock
P5N32SLI-SE-deluxe
4 gig Kingston 667mhz
WD-raptor 150gb

mijn impulsieve aankoop van 374€ heeft me vandaag nog niet echt heel blij gemaakt, misschien na een verse installatie en als alles dan lekker draait (en ik de andere games test) dan wel maar op het moment geef ik de kaart een 7,5 (en die warmte productie en het aantal decibel wat die koeler maakt is asociaal... ik ben geen console freak maar zou bijna een Xbox 360 kopen en een surf/office pc-tje houden.)

eerste gebreek gespot:

als ik op bv: op een gewone website zit zie ik een soort strepen/artifacts heb dit eerder gezien bij gebruikers van de 2900XT blijkt ook een bekend probleem te zijn.

Hoop dat jullie zo wat info hebben.
Dat 3dmark het niet doet is een fout in 3dmark. Je moet hem zonder detectie laten starten door de snelkoppeling aan te passen. Ik weet het commando niet meer want ik test alleen maar 2001 SE.

En tja ik heb een Xbox 360 maar de pc is qua beeld wel veel mooier hoor. En die problemen die jij hebt met artifacts en zo heb ik wel eens gezien maar ik heb het maar heel af en toe. Lijkt een driver probleem te zijn.
Viss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:26:
Astennu; 850mhz met stock hsf/voltage is netjes.
Jep maar het kan beter ;) Maar ik ben wel tevreden hij loopt nu gewoon 843-900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 61

Hier de manier ,waarmee 3dmark het zou moeten doen

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
En hier een nieuwe Quadcore-mobo van MSI met 4 pci-e sloten :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/June/computex07/rx790msi.jpg
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=1319&Itemid=34
hebbuhhhh²

puur denkbeeldig: zuden er 4x DC kaarten in kunnen werken - dus acht-core? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Joepi op 05-06-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Thanx Bullus & Astennu

het werkt eindelijk!!

heb 3dmark06 laten draaien:

Asus 2900XT (op E6400 stock)
3dmark06 default : 9131 en 1873 met mijn oude X800XT

ben er tevreden mee :) tuurlijk is hoger mooier! maar over een tijdje koop ik wel een X6800 cpu ;)
(offtopic: laatste weken genoeg geld aan mijn pc-tje uitgegeven... hier mag die 't weer eventjes mee doen)

@ Bullus

Nette score heb je! (ben jaloers ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door MauSS op 06-06-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
ter vergelijking O-)

E6600@3.6
2900xt @843/918 ?
vista ult. 64

11902

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Bullus schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:04:
ter vergelijking O-)

E6600@3.6
2900xt @843/918 ?
vista ult. 64

11902
Leuk hoor zo'n hoge 3dmark score, maar in games op hoge resoluties zit er bijna geen verschil in fps, die bottleneck is er dan zo weer uit alleen 3dmark geeft een hoge score omdat die ook de cpu apart test en het video gedeelte op zo'n lage resolutie (1280x1024)
Maar het is natuurlijk wel lekker om zo'n snelle cpu te hebben >:)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Joepi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:46:
puur denkbeeldig: zuden er 4x DC kaarten in kunnen werken - dus acht-core? :P
Dus 16 DVI aansluitingen......
Ted56 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:15:
Voor gamen lijkt mij een HD2600XT CF handiger dan twee HD2600XT Dual (tenzij je die van MSI of GeCube neemt maar mij voorkeur gaat voor Sapphire..).....
Maar hoeveel goedkoper wordt die dual 2600XT nog t.o.v. een 2900XT? Ik dacht toch begrepen te hebben dat een (single) 2600XT wel iets van 150 - 200 euro zou gaan kosten. Laat een dual 2600XT dan 250 euro zijn, dan moet ie dus wel bijna net zo goed presteren als een 2900XT, die is namelijk maar ~80 - 100 euro duurder. En ik neem toch aan dat een dual 2600XT geen voordelen heeft boven een 2900XT.

Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
MauSS schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:22:

Hier hetzelfde.
Hoop inderdaad dat het driver issue is.
Het rare is, dat het de ene keer wel is, en dan weer niet, op de zelfde site.

Mijn 3Dmark score 2006 is btw:
11472

E6420 2130Ghz@3600
Asus Commando'
Kingston HyperX 2x1024MB DDR2 800 KHX6400D2LLK2/2G

2900XT@stock

[ Voor 9% gewijzigd door JohnB op 06-06-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:42:
Laat een dual 2600XT dan 250 euro zijn, dan moet ie dus wel bijna net zo goed presteren als een 2900XT, die is namelijk maar ~80 - 100 euro duurder. En ik neem toch aan dat een dual 2600XT geen voordelen heeft boven een 2900XT.

Of wel?
Een gemini kaart kan 4 videoaansluitingen hebben, wat handig kan zijn en het stroomverbruik van een dual hd2600xt zal lager liggen dan dat van een hd2900xt. Een dual kaart zal alleen wel duurder zijn dan 2 losse kaarten, als we naar het verleden mogen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199989

oke,zou er dan toch iets van waar zijn?De 2900XT 1GB GDDR 4 is te koop,lol,enkel die prijs...

http://www.extreme-pc.ca/...nu3id=39&productid=371414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
However, Sapphire claims the CrossFire connector-less ATI Radeon HD 2600 XT-based card will support software CrossFire once AMD releases drivers capable of the feat. Additionally, the trimmed down card features dual DVI and TV-outputs. The card does not require any extra power.
Die crossfire vindt ik dan wel minder omdat crossfire via software slomer is dan met zo'n externe verbinding.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
WinnieXX schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:21:
[...]

Hier hetzelfde.
Hoop inderdaad dat het driver issue is.
Het rare is, dat het de ene keer wel is, en dan weer niet, op de zelfde site.

Mijn 3Dmark score 2006 is btw:
11472

E6420 2130Ghz@3600
Asus Commando'
Kingston HyperX 2x1024MB DDR2 800 KHX6400D2LLK2/2G

2900XT@stock
Juist dat is inderdaad een beetje vaag,.. ik heb het ook af en toe,
(het ziet eruit als artifacts... maar toen ik het zag wist ik dat het erbij hoorde dus vond het al "normaal"

krijg wel de indruk dat ze de laatste tijd veel te snel dingen uitbrengen,..

als dingen zoals warmte/stroomverbruik en drivers nog niet op en top is brengen ze het toch maar uit... want ze kopen 't toch wel (en dat klopt ik heb er ook 1 gekocht...maar desondanks ben ik nog niet super tevreden... ) ik wacht nog tot zalman komt met een mooie R600 koeler :O

ach 1 ding scheelt weer.. in de winter hoef ik m'n verwarming niet aan te doen op m'n computer kamer! want m'n 2900XT fungeert mede als een goede kachel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Er staat op het bordje: 64 Unified shaders. Dat moesten er toch 120 zijn ? Omdat de kaart 20 echte Shaders heeft. Anders heeft hij er of even veel als de HD2900 of hij heeft nog geen 1/4e van de power van de HD2900. Dus volgens mij klopt die informatie op het bordje niet.
Anoniem: 199989 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 04:27:
oke,zou er dan toch iets van waar zijn?De 2900XT 1GB GDDR 4 is te koop,lol,enkel die prijs...

http://www.extreme-pc.ca/...nu3id=39&productid=371414
Tja wat moet ik er van zeggen :D Ik denk dat de prijs wel omlaag gaat zodra fabrikanten de kaart gaan maken. Maar zelf zou ik dan eerder voor de R650 gaan. Want ik gok dat de prijs/prestatie verhouding van die kaart niet zo goed is. Net als die van de 8800 Ultra.
Ted56 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:15:
[...]

Die crossfire vindt ik dan wel minder omdat crossfire via software slomer is dan met zo'n externe verbinding.. :(
Mee eens. Software CF zuigt. Maar dan koop je toch een kaart van een ander merk dat wel standaard de bridges heeft ?

Edit: Ik lees ook dat het alleen voor die goedkope 4 layer PCB versie geld. En niet voor de 8 layer versie die ook nog komt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 06-06-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
CJ schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:53:
[...]
.....Helaas is GeCube slecht te krijgen hier in Europa.
In Duitsland is de GeCube gelukkig wel volop te krijgen :) , dit in tegenstelling tot NL.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Ik heb gister de 12k geraakt met mn 2900XT :Y)

12087

E6600 @ 3.57Ghz
4x 1GB Chaintech PC6400
2900XT @ 850/1050
Vista 32bits

En dit alles nog met de 7.4 driver! :Y)

@ mauss, die rare strepen die je in je browser ziet, schijnen ergens aan de voeding te liggen. Hoe heb je hem gevoed?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Thund3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:52:
Ik heb gister de 12k geraakt met mn 2900XT :Y)

12087

E6600 @ 3.57Ghz
4x 1GB Chaintech PC6400
2900XT @ 850/1050
Vista 32bits

En dit alles nog met de 7.4 driver! :Y)

@ mauss, die rare strepen die je in je browser ziet, schijnen ergens aan de voeding te liggen. Hoe heb je hem gevoed?
Ga dan snel eens de 7.5 driver proberen :P dan kom je denk ik nog hoger. Alleen je had dar die resolutie problemen of niet ?

Ik zal ook eens op die strepen letten nu ik de nieuwe PSU heb. 1000 Watt moet genoeg zijn lijkt mij :).

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 06-06-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Astennu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:23:
[...]

Ga dan snel eens de 7.5 driver proberen :P dan kom je denk ik nog hoger. Alleen je had dar die resolutie problemen of niet ?

Ik zal ook eens op die strepen letten nu ik de nieuwe PSU heb. 1000 Watt moet genoeg zijn lijkt mij :).
1440x900 werkt niet met de 7.5. En ATi reageert niet meer op het ticket :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Thund3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:52:

He Thund3r,

hem hem gevoed door een Zalman ZM-600 2 x 6 pins pci-e stekkers vanaf de voeding,
(zou goed moeten zijn, want asus levert zelf ook 2 x 6 pins verloopjes erbij..maar die zijn nu niet in gebruik)

ik ga deze week eens even flink testen en benchmarken! en zal de scores/bevindingen wel noteren en online gooien als ik wat moois tegen kom.
(ps: aangezien ik game op 1920x1200 en als je dan alles op max ultra zet in sommige games dan moet ik soms toch de AF wat lager zetten anders heeft hij het er nog zwaar mee, O-) tevens heb ik ook het idee dat bepaalde games gewoon niet vooruit te branden zijn ook al heb je Sli of CF) maar goed nu maar wachten op de direct x 10 games! :P

ps: Thund3r waarom game je op 1440x900 ? (je hebt 20" scherm 1680x1050 is toch scherper)

mijn (en vele andere) toekomstige koeler _/-\o_ de Zalman VF 1000
(hopelijk is die niet alleen voor de 8800,... :/ (

bron: www.hardwaresecrets.com
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=6945
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=6947

offtopic: waarom brengen ze nou niet Forza Motorsport 2 uit op de pc?! echt jammer hoor... de 8800 en 2900 kaarten zouden het spel met liefde willen draaien

[ Voor 78% gewijzigd door MauSS op 06-06-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Thund3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:25:
[...]

1440x900 werkt niet met de 7.5. En ATi reageert niet meer op het ticket :(
http://users.edpnet.be/tehmiejas/reso-ati-tetten.png

;)

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

MauSS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:41:
[...]

ps: Thund3r waarom game je op 1440x900 ? (je hebt 20" scherm 16801050 is toch scherper)
Ik heb een 19" Widescreen. (2x)

@ Miejas, heb je je scherm dan op 75hz of 60hz? Op 75hz werkte het bij sommigen wel, maar mijn TFTs kunnen geen 75hz aan.

Zie hier oa: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=352019

[ Voor 30% gewijzigd door Pubbert op 06-06-2007 10:48 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Thund3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:43:
@ Miejas, heb je je scherm dan op 75hz of 60hz? Op 75hz werkte het bij sommigen wel, maar mijn TFTs kunnen geen 75hz aan.
Gewoon 60 Hz, is ook een TFT hier (DVI).

edit
Wat ik gemerkt heb is, als je een verse install van windows hebt, dat je met de 7.5 drivers perfect 1400x900 kan instellen. Als je upgrade van een vorige driverversie, blijkt die resolutie geen optie te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door mieJas op 06-06-2007 11:23 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Mooie cooler van Zalman. Heeft iemand al meer gehoord over de Arctic Cooling coolers voor R600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Dav- schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:24:
Mooie cooler van Zalman. Heeft iemand al meer gehoord over de Arctic Cooling coolers voor R600?
hier het proto-type alvast van Arctic Cooling...
(vind hem zelf een beetje overdreven groot, denk wel dat ie lekker stil zal zijn :9
Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/7/4/4/5/1_m.jpg

Fünf Heatpipes, 107 Lamellen und drei 80-mm-Lüfter – Arctic Coolings „Handmade Prototype“ sprengt einmal mehr die Grenzen bei der Kühlung von Grafikkarten. Die riesige Konstruktion soll alle kommenden Platinen der neuen Generation von ATi als auch nVidia erfolgreich kühlen.

Der Kühler kühlt nicht nur den Grafikchip, sondern auch alle Speicherchips inklusive der Spannungsregler. Im Mai 2007 soll das Produkt unter der Bezeichnung „Accelero Xtreme“ in den Handel kommen. Bis dahin könnte sich am endgültigen Design durchaus noch das eine oder anderen ändern, was die Beschriftung „Handmade Prototype“ verdeutlicht.

bron: http://www.computerbase.d...ooling_r600_g80-kuehlung/

wanneer ik meer info/plaatjes vind zal ik dit bericht editen

[ Voor 46% gewijzigd door MauSS op 06-06-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MauSS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:41:mijn (en vele andere) toekomstige koeler _/-\o_ de Zalman VF 1000

[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom die Zalman koeler kopen als ThermalRight toch wel waarschijnlijk een HR-03 achtige koeler maakt voor de R600 :+

Dit is ook gelijk iets wat ik me afvraag : Hoe zit het met de geluidsproductie van de 2900XT ??

Verder mogen ze wel een 2300 of 2600 voor weinig met AGP uitbrengen en dan meteen single slot dan kan ik mijn pappie blijmaken met een nieuwe kaart :Y) Hoeveel zou die 2600XT ongeveer gaan kosten straks ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MauSS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:41:
[...]

He Thund3r,

hem hem gevoed door een Zalman ZM-600 2 x 6 pins pci-e stekkers vanaf de voeding,
(zou goed moeten zijn, want asus levert zelf ook 2 x 6 pins verloopjes erbij..maar die zijn nu niet in gebruik)

ik ga deze week eens even flink testen en benchmarken! en zal de scores/bevindingen wel noteren en online gooien als ik wat moois tegen kom.
(ps: aangezien ik game op 1920x1200 en als je dan alles op max ultra zet in sommige games dan moet ik soms toch de AF wat lager zetten anders heeft hij het er nog zwaar mee, O-) tevens heb ik ook het idee dat bepaalde games gewoon niet vooruit te branden zijn ook al heb je Sli of CF) maar goed nu maar wachten op de direct x 10 games! :P

ps: Thund3r waarom game je op 1440x900 ? (je hebt 20" scherm 1680x1050 is toch scherper)

mijn (en vele andere) toekomstige koeler _/-\o_ de Zalman VF 1000

[afbeelding]
[afbeelding]

offtopic: waarom brengen ze nou niet Forza Motorsport 2 uit op de pc?! echt jammer hoor... de 8800 en 2900 kaarten zouden het spel met liefde willen draaien
Die cooler is wel nice. Die van Artic ook. En thermalright zal inderdaad ook wel iets uitbregen. Dus even afwachten :)

En waarom forza 2 niet op de PC komt ? Tja waarom hebben we games als DOA ook niet op de PC of gears of war. Die lui ontwikkelen gewoon voor de console. Stellen het hele spel af op die controllers en op die Hardware. Dus het loopt gewoon optimaal op een console. Het kan ook echt wel op een pc. Maar als je dat goed wil porten is dat gewoon veel werk. Maar het kan zeker. Grand tour rismo is ook nooit op de PC uitgekomen. En veel andere PS games ook niet. Daarom heb ik er een console bij gekocht. Maar wil je alle games kunnen doen moet je alle drie de consoles hebben + ene PC :| gaat mij ook te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Astennu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:42:
[...]

Mee eens. Software CF zuigt. Maar dan koop je toch een kaart van een ander merk dat wel standaard de bridges heeft ?

...
Ja kan maar ik heb net ff op google gezocht.. :) Sapphire heeft 'm dus wel met externe bridge! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/sapphire_hd_2600_xt_ultimate_550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/sapphire_hd_2600_xt_ultimate_2_550.jpg

+ Heatpipe versie :Y)

EDIT//
Dit is wel de ultimate versie..

[ Voor 16% gewijzigd door movo. op 06-06-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Je plaatjes werken niet. url ff in de adresbalk en dan werktie wel, maar je kunt er dus niet van hotlinken.

[ Voor 63% gewijzigd door Pubbert op 06-06-2007 16:24 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Thund3r schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:22:
Je plaatjes werken niet. url ff in de adresbalk en dan werktie wel, maar je kunt er dus niet van hotlinken.
Gefixed.. :9

http://www.hardware.info/..._met_passieve_HD_2600_XT/
Hier nog wat te lezen, kweenie of 't al gepost is.. hier dan nog een keer. :+

[ Voor 8% gewijzigd door movo. op 06-06-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Had ik al zo'n vreselijk dillema:( nu is er nog een bijgekomen, ik zag bij alternate dat de X1950XT nu in de aanbieding is voor 149.

Link

Deze kaart doet in DX9 niet eens zoveel onder voor de 8800GTS 640MB.

Hoelang denken jullie dat games nog in DX9 gemaakt zullen blijven worden? Want als de 1950XT nog 2 jaar meekan is dit een erg goede prijs. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mastasidaz op 06-06-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
@ Astennu

Thanx voor je uitleg maar je begreep mijn reactie niet zo goed denk ik,
ik bedoelde omdat dat een ontiegelijk g**le game is! die gewoon op de pc zou horen, snaps? :9

De hardware kan het zeker aan van de pc, maar soms snap ik niet waarom ze het niet op de pc uitbrengen!? (omzet..) (ja misschien omdat het wat werk is om te porten, en om xbox 360 exclusief te houden reden om te kopen.. want dat spel zou voor mij zeker een reden zijn om een xbox 360 te kopen. forza motorsport 1 was ook subliem (toen..en "nog" erg leuk)

weer ontopic:

@ Mastasidaz

dat is een zeer goede prijs, enigste nadeel 256mb (maar als je nie veel hoger gamed dan 1280x1024 perfecte kaart! voor dat geld,.. wou hem zelf eerst ook bestellen maar zag ik nie zo zitten om met die kaart op 1920x1200 te draaien, (anders had ik hem zeker gekocht)

ik denk dat hij het zeker waard is voor z'n geld! ook a zou je hem maar een jaartje gebruiken echt een interessante aanbieding! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ted56 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:15:
[...]

Sapphire brengt twee versies uit van de HD2600XT GDDR3:

- 8 layer PCB
- 4 layer PCB

De versie met 8 layers is de gewone versie en heeft hardware CrossFire. De versie met 4 PCBs is een goedkopere variant en heeft alleen software CrossFire. Sapphire introduceert deze versie omdat het dan nog goedkoper geproduceerd kan worden. Maar doordat er 4 lagen verloren gaan is hardwarematige CrossFire niet mogelijk.

Dus als je een Sapphire HD2600XT koopt, goed opletten of je de versie hebt met hardware CF of de versie met software CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
CJ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:41:
[...]

Sapphire brengt twee versies uit van de HD2600XT GDDR3:

- 8 layer PCB
- 4 layer PCB

De versie met 8 layers is de gewone versie en heeft hardware CrossFire. De versie met 4 PCBs is een goedkopere variant en heeft alleen software CrossFire. Sapphire introduceert deze versie omdat het dan nog goedkoper geproduceerd kan worden. Maar doordat er 4 lagen verloren gaan is hardwarematige CrossFire niet mogelijk.

Dus als je een Sapphire HD2600XT koopt, goed opletten of je de versie hebt met hardware CF of de versie met software CF.
Kijk dat is een goed onderbouwd antwoord! :+ Bedankt CJ, maar het is wel vrij makkelijk om de versie uit te kiezen die je wilt, want je ziet meteen die 2 CrossFire dingetjes. :)

EDIT//
Hopelijk komen er snel reviews, ben misschien van plan zoiets in crossfire + op 1680x1050 te gaan draaien.. hopelijk loopt dat goed. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door movo. op 06-06-2007 18:54 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste tijd zien we vaak tech-vragen hier langskomen, dat is niet de bedoeling! Open daar gewoon een los topic voor.

Wat we niet willen zien:
- Ati vs nVidia flamerij
- Op de man spelen, fanboy-labeling (OW wegens flamen)
- Slowchat...
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R650 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- Bovengenoemde vragen bij problemen met nieuwe hardware, op daarvoor gewoon een nieuw topic

Wat dan wel?
- Goed _onderbouwde_ reacties over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)