[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.199 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

CJ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:11:

Bedankt voor de pics... Maar valt je op dat ze iets fout hebben gedaan bij de specs?

HD2900XT: 128 unified pipelines (moet zijn 64 shaderengines of 320 streamprocessors verdeeld over 4 SIMD arrays)
HD2600XT: 64 unified pipelines (moet zijn 24 shaderengines of 120 streamprocessors verdeeld over 3 SIMD arrays)
HD2400XT: 32 unified pipelines (moet zijn 8 shaderengines of 40 streamprocessors verdeeld over 2 SIMD arrays)

Het rijtje hierboven laat trouwens mooi zien wat de RV670 (en evt RV660) zouden kunnen gaan worden, dus resp. 48 shaderengines (of 240 streamprocessors) of 32 shaderengines (of 160 streamprocessors).
Terechte opmerking. Ik begreep ook niet waarom die term 'unified pipeline' wordt gebruikt. Term uit het pre-G80 era.

Hier de HD 2400 Pro (256MB GDDR2)

Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/11_450x337/196/cemamEqvoIg.jpg

Wat een klein liev kaartje O+

Hier nog veel meer plaatjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107626 op 13-06-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Log ik net in (In windows) wordt me beeld zwart en krijg vervolgens de melding dat de videokaart drivers niet meer reageerde en dat deze hersteld zijn. (Een Windows tabje in de tray, geen ATI vpu melding) En vervolgens blijft dit lekker in een soort loop door lopen. Ik kon niks meer, steeds werd het beeld zwart. Na een reboot werkt het gelukkig weer. :/

Meer mensen dit gehad?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 14:51

Pubbert

random gestoord

Met de CD-driver had ik dat wel eens, met de driver van de ATi-site was dit eigenlijk weer opgelost :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Krizzie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:38:
Log ik net in (In windows) wordt me beeld zwart en krijg vervolgens de melding dat de videokaart drivers niet meer reageerde en dat deze hersteld zijn. (Een Windows tabje in de tray, geen ATI vpu melding) En vervolgens blijft dit lekker in een soort loop door lopen. Ik kon niks meer, steeds werd het beeld zwart. Na een reboot werkt het gelukkig weer. :/

Meer mensen dit gehad?
Ik heb al wel een paar vastlopers en BSOD's gehad met deze kaart. Maar of dat nou komt door de brakke drivers of door de Thermaltake Expresspower 250W hulpvoeding.. Ik weet het niet.

Heb wel het idee dat die 250W VGA voeding niet zwaar genoeg is voor deze HD2900XT. Soms slaat het beeld gewoon een paar seconden vast en gaat daarna weer verder. Soms wordt het scherm zwart en krijg ik een no signal input.

De kaart wordt vrij heet, vooral die zwarte heatspreader op de achterkant.. Maar verder draait ie wel goed. Ik heb mijn HD2900XT nu weer volledig op de main PSU (700W bequiet) en daar heb ik nog geen vastlopers mee gehad..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
frankknopers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:14:
[...]
Heb wel het idee dat die 250W VGA voeding niet zwaar genoeg is voor deze HD2900XT. Soms slaat het beeld gewoon een paar seconden vast en gaat daarna weer verder. Soms wordt het scherm zwart en krijg ik een no signal input.
Zou toch raar zijn aangezien het een voeding is speciaal voor de vga, maar ja niet onmogelijk natuurlijk.
Als de videokaart driver vastloopt heeft dit ook vaak eenzelfde effect, dus zou het ook best kunnen zijn.

Dat de kaart warm wordt wil ik best geloven maar ook de 8800 is een heethoofd. Waar ik vooral benieuwt naar ben is in hoeverre de kaart in idle te ondervolten is en hoeveel Watt/warmte dit pcies scheelt.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Frank: Ik heb die Thermaltake VGA voeding ook, en nergens last van.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 05-01-2024
Mastasidaz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:50:
Ik heb een vraag voor de HD2900XT bezitters, ik moet een keus maken tussen de 8800GTS en de HD2900XT. Nu is het spel wat ik het meeste speel NFS carbon, ik weet niet meer waar ik het vandaan heb maar ik heb ergens gelezen dat schaduwen niet correct werden gerenderd door de HD2900xt.

Zou iemand misschien verduidelijking hierover kunnen geven met screenshots uit het spel zelf?
Sorry dat ik het nog een keer onder de aandacvht breng maar ik moet dit weten. Want Carbon speel ik zowat 24/7 dus die schaduwen moeten wel correct gerenderd worden. Mocht dit niet het geval zijn dan ga ik voor de 8800GTS 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zou dit in het Need4Speed topic vragen, of in het vragen en problemen topic van spielerij..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dav- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:36:
Ik heb net mijn Jetway 2900XT binnen en deze heeft de 3 heatpipes al. Zoveel zal het niet uitmaken, denk ik. Een 3rd party cooler is toch vele malen beter.
Daar zit ik trouwens al een tijdje mee : Waarom stappen de heren van nVidia en ATI niet gewoon naar ThermalRight ofzo als ze een nieuwe cooler nodig hebben voor een nieuwe High End kaart :?

Voor de goedkopere kaarten zouden ze dan naar Artic Cooling ofzo kunnen gaan zoals ik dacht Club3D heeft gedaan tijdje geleden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

The Source schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:16:
Hoorde dat HIS zich uit europa gaat terug trekken, dus zal daarna niet of erg moeilijk verkrijgbaar worden. Denk maar aan merken als Albatron, Tul, Chaintech.
HIS gaat zich niet terug trekken uit europa. Ze bedoelen dat ze geen fysiek stock meer zullen houden in duitsland. In het verleden was het zo dat HIS de stock voor europa fysiek in duitsland bij een externe warehouse opsloeg. Dat gebeurt nu niet meer om kosten te drukken. Alle stock en bestellingen zullen direct vanuit azie verstuurd worden.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Mastasidaz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:09:
Sorry dat ik het nog een keer onder de aandacvht breng maar ik moet dit weten. Want Carbon speel ik zowat 24/7 dus die schaduwen moeten wel correct gerenderd worden. Mocht dit niet het geval zijn dan ga ik voor de 8800GTS 640
Drivers Drivers drivers.
nV is al verder ook met per game optimizen en nog steeds bezig.
ATI loopt dus achter. Met de tijd, zie nV zullen ze wat beter bij zijn.

Lost planet gaf bij mij CGA beeld volgende driver goede kleurpalet maar wel nog wat blok pixel groepjes op objecten .

Bij de volgende driver zal dat dus wel weg zijn plus nog meer performance. En dat bij elke driver release, voor steeds meer games.
Natuurlijk is wachten niet leuk. maar ja zijn die eerste 3 maanden zo belangrijk op de 2 á 3 of meer jaar dat de gemiddelde gebruiker hem gaat gebruiken voor gamen?

uiteraard hebben populaire highprofile games voorrang.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 05-01-2024
Is er misschien iemand die nfs carbon op zijn pc heeft en wat screens kan maken op een paar tracks?

Het liefst op dover street, skyline avenue, brooks street, north broadway en Ocean view

[ Voor 31% gewijzigd door Mastasidaz op 13-06-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 22:25
vigilante888 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:25:
[...]

HIS gaat zich niet terug trekken uit europa. Ze bedoelen dat ze geen fysiek stock meer zullen houden in duitsland. In het verleden was het zo dat HIS de stock voor europa fysiek in duitsland bij een externe warehouse opsloeg. Dat gebeurt nu niet meer om kosten te drukken. Alle stock en bestellingen zullen direct vanuit azie verstuurd worden.
Wat (meestal in dit soort gevallen) resulteert in slechte leverbaarheid waardoor minder leveranciers in EU HIS aanbieden. Dus eigenlijk kun je dan wel stellen dat HIS stopt in EU.

[ Voor 16% gewijzigd door markjuh op 13-06-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
frankknopers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:14:
[...]

Hmm vaag, ik heb dezelfde PSU voor m'n X1900XTX en nieuwe X1950XTX CF. Ik heb bij die X1950XTX CF precies hetzelfde probleem, maar dan alleen als ik met een vgpu van 1.42 tot 1.52v draai. Beneden de 1.41v en boven de 1.53v heb ik weer nergens last van. :?
Alleen m'n X1950 XTX CF kaart heeft er last van, of ie nu alleen op het mobo gerpikt of samen met de X1900XTX Slave.
Het gekke is , is dat ik met m'n vorige X1900XT CF precies hetzelfde had. Die kaart vertikte een vgpu van 1.42v en hoger. Dacht dat het aan die kaart lag en heb hem omgeruild voor een X1950XTX CF. Nu dus weer hetzelfde probleem

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kan iemand wat vertellen over de koelers van de Sapphire/Club3d/Asus HD2900XT?
Welke zijn de luidruchtigste?

@ Hieronder

k, thx :)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 13-06-2007 15:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Allemaal hetzelfde.

Alleen Sapphire komt binnekort met een andere, zie hierboven ergens een plaatje.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
Demon_Eyez schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:57:
[...]
Hmm vaag, ik heb dezelfde PSU voor m'n X1900XTX en nieuwe X1950XTX CF. Ik heb bij die X1950XTX CF precies hetzelfde probleem, maar dan alleen als ik met een vgpu van 1.42 tot 1.52v draai. Beneden de 1.41v en boven de 1.53v heb ik weer nergens last van. :?
Alleen m'n X1950 XTX CF kaart heeft er last van, of ie nu alleen op het mobo gerpikt of samen met de X1900XTX Slave.
Het gekke is , is dat ik met m'n vorige X1900XT CF precies hetzelfde had. Die kaart vertikte een vgpu van 1.42v en hoger. Dacht dat het aan die kaart lag en heb hem omgeruild voor een X1950XTX CF. Nu dus weer hetzelfde probleem
Ik blij met mijn singel 1000 watter :D die losse dingen zijn blijkbaar ook niet alles :) kun je de voltages wel meten van die lijnen ? misschien zit hij gewoon te laag ? als in 11.8v of zo. Of is het voltage instabiel. Of hij kan niet echt 250 watt leveren. Dat is natuurlijk ook nog iets wat zou kunnen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Dit probleem wordt onderzocht

Hartelijk dank voor het verzenden van een probleemrapport naar Microsoft. Momenteel wordt de oorzaak van dit probleem onderzocht.

Wij verzoeken u vriendelijk om ook in de toekomst alle foutenrapporten van Windows te verzenden. Zo kunt u er zeker van zijn dat u een update ontvangt wanneer er een oplossing is gevonden.

Met andere woorden, "ze" weten er van en zijn bezig met een oplossing.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mieJas schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:23:
[...]

Dit probleem wordt onderzocht

Hartelijk dank voor het verzenden van een probleemrapport naar Microsoft. Momenteel wordt de oorzaak van dit probleem onderzocht.

Wij verzoeken u vriendelijk om ook in de toekomst alle foutenrapporten van Windows te verzenden. Zo kunt u er zeker van zijn dat u een update ontvangt wanneer er een oplossing is gevonden.

Met andere woorden, "ze" weten er van en zijn bezig met een oplossing.
Yeah right... Dat geloof je toch niet serieus he :P?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:55
Dav- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:36:
Ik heb net mijn Jetway 2900XT binnen en deze heeft de 3 heatpipes al. Zoveel zal het niet uitmaken, denk ik. Een 3rd party cooler is toch vele malen beter.
Heb je deze bij Dollarshops besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik kijk erg uit naar de launch van de ati 2600xt met gddr 4 512 mb
Ik heb nu een x850xt kaart erin en die mag wel eens vervangen worden:) en ga er vanuit dat die 2600 sneller is.
Nu wou ik deze kaart aanschaffen omdat die erg voordelig is/word nu wil ik graag weten of ik deze later via crossfire kan laten draaien met bijv. de nieuwe nieuwe r6xx reeks die in q3 of q4 komt?
of zelfs met de r700 zou dit mogelijk zijn of moet je echt nog een 2600xt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Mastasidaz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:44:
Is er misschien iemand die nfs carbon op zijn pc heeft en wat screens kan maken op een paar tracks?

Het liefst op dover street, skyline avenue, brooks street, north broadway en Ocean view
Ik weet niet welke schaduwen de NFS Carbon fans bedoelen. Ik heb het spel laatst er weer op gezet om te kijken hoe dat draait op de HD2900XT. Mijn savegame (uitgespeeld) staat ergens op een backupdrive in mijn server. Moet ik even kijken of ik die kan vinden..

Ik haal ongeveer 35 FPS met een afwijking van 5. Settings zijn 1280x1024 en verder 4x AA en AF aan en alle andere settings op het hoogst.

Screenshots heb ik ook gemaakt. Zijn grote bmp's die ik in een rar heb gegooid. Hier te downloaden voor de liefhebbers: http://www.knopers.net/we...xtreview/nfs-hd2900xt.rar

De wijken die je allemaal noemt heb ik dus helaas niet allemaal zo specifiek.
Demon_Eyez schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:57:
[...]
Misschien toch maar die voeding omruilen. Ik heb geen zin in een product wat niet helemaal zeker stabiel werkt. Bovendien zijn mijn plannne voor een 2e HD2900XT uitgesteld wegens andere prioriteiten (ik wil een Full-HD TV aan de PC hangen via HDMI :).

En over de heatpipes, mijn Jetway HD2900XT van 16 mei (eerste batch dus) heeft twee heatpipes:

http://www.knopers.net/we...2900xtreview/img_4427.jpg

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

MensionXL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:26:
Yeah right... Dat geloof je toch niet serieus he :P?
Microsoft doet er zelf waarschijnlijk weinig aan, aangezien dit een driverissue is. Maar wees er maar zeker van dat ze dat hebben doorgespeeld naar AMD.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:56
Vandaag een X1950Pro bij MyCom besteld. Helaas hadden ze hem niet op voorraad, maar morgen kon ik weer terugkomen. De verkoper probeerde me nog een X1950GT voor 10 euro meer te verkopen, maar gelukkig weet ik inmiddels genoeg van videokaarten af om te weten dat dat teveel geld voor een te slechte kaart is :P De verkoper wist er zelf volgens mij heel wat minder vanaf...

Maargoed, morgen wordt mijn stokoude 8500 Pro 128MB dus afgelost door een X1950Pro 256MB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:57
Brasher schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:03:
Vandaag een X1950Pro bij MyCom besteld. Helaas hadden ze hem niet op voorraad, maar morgen kon ik weer terugkomen. De verkoper probeerde me nog een X1950GT voor 10 euro meer te verkopen, maar gelukkig weet ik inmiddels genoeg van videokaarten af om te weten dat dat teveel geld voor een te slechte kaart is :P De verkoper wist er zelf volgens mij heel wat minder vanaf...

Maargoed, morgen wordt mijn stokoude 8500 Pro 128MB dus afgelost door een X1950Pro 256MB :9
kijk das een mooie vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Brasher schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:03:

Zeker pro gamer :+

Ik vind zo'n HD2600XT pcb nogal groot voor een 128 bits kaart met 256 geheugen of ligt dat an mij :?
En waarom heeft een 2400 PRO zoveel extra condensators nodig als een 2600XT bvb.

[ Voor 73% gewijzigd door Hekking op 13-06-2007 18:47 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Nieuw topic komt er zo aan. Nog eventjes geduld aub. :>

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Ik draai nu een paar weken met firefox ipv opera en geen vpu recovery meldingen meer gehad. Dus misschien een tip voor andere mensen. Hoop wel ooit terug te gaan naar opera als (if) het weer werkt.
Ik merk wel nog steeds wat corruptie af en toe. Met Quickpar is het altijd raak.

Een kleine off-topic iets. Ik had be-quiet gemailed of zij wisten hoe ik aan wat pci-e 8 pins stekkers zou kunnen komen voor mijn be-quiet voeding. En ze boden om gratis een paar op te sturen :D

pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/8-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/8-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/8-3.jpg

Ik ga straks uitzoeken of het echt iets uit maakt.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit topic mag dicht. Deeltje 63 staat hier:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 63

Hopelijk deeltje 63 zonder geflame en getroll....

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie ^^
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste tijd zien we vaak tech-vragen hier langskomen, dat is niet de bedoeling! Open daar gewoon een los topic voor.

Wat we niet willen zien:
- Ati vs nVidia flamerij
- Op de man spelen, fanboy-labeling (OW wegens flamen)
- Slowchat...
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R650 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- Bovengenoemde vragen bij problemen met nieuwe hardware, op daarvoor gewoon een nieuw topic

Wat dan wel?
- Goed _onderbouwde_ reacties over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)