[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199989

VOORLOPIG zijn die diamonds enkel in een bundel te verkrijgen.Ofwel in een geprefabriceerde computer ofwel in samenkoop met een moederbord en/of voeding,dus ik heb ze nog nergens apart te koop zien staan...Die Sapphire Toxics zien er wel indrukwekkend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
CJ heb jij hier misschien een kijk op?
Qua "aftermarkt" kaarten zegmaar (OC, WC en TEC) :)
http://www.tweaktown.com/computex2007/73/index.html en zo'n 4 slots oplossing wil ik niet!

[ Voor 33% gewijzigd door zzzzz op 11-06-2007 16:30 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
N0taFAma schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:13:
Mauss ik zit nu op een X800XL (4 PP) en ben het zat, ik wil binnen 2 weken een nieuwe ATI-Powerd pc 8)7
mail me even of kijk bij "vraag & aanbod" daar heb ik 'm staan. :)

ontopic:
2e kwartaal 2008 de R700 :9
4e kwartaal 2007 de RV670 & R680 _/-\o_ (maar zal wel 2008 worden) :|

@ N0taFAma

dan koop je toch mooi nieuw! ;)
(ps: er zit volledige garantie op hoor kan me voorstellen als je slechte ervaringen hebt met hardware zonder garantie maar dan nog)

[ Voor 25% gewijzigd door MauSS op 11-06-2007 16:39 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Ik doe niet aan gebruikte hardware, ookal heb je hem er maar 5 uur ingehad :).
Geen goede ervaringen mee :(.
Back on topic!
Heb nog effe wat nieuws gevonden :) http://www.hexus.net/content/item.php?item=8952

[ Voor 24% gewijzigd door zzzzz op 11-06-2007 16:57 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09-2022
http://forums.guru3d.com/...php?p=2297611#post2297611

Dit is een recente call of juarez DX10 benchmark thread. Ik pers er meer uit dan de 8800GTX-en/GTS-en , SLI niet meegeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Hm.. Het lijkt erop dat de 2600 Pro van Sapphire DDR2 gaat krijgen in plaats van GDDR3.. Dat zou ik eigenlijk wel een beetje zwak vinden maar ja. De 2600XT wel gewoon GDDR3 en schijnt ook TV in te hebben. Dit staat allemaal hier:

http://www.sapphiretech.com/ne/pressfiles/65_reg1.doc

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 15:41
Hoorde dat HIS zich uit europa gaat terug trekken, dus zal daarna niet of erg moeilijk verkrijgbaar worden. Denk maar aan merken als Albatron, Tul, Chaintech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:23
BlackWolf666 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:50:
Hm.. Het lijkt erop dat de 2600 Pro van Sapphire DDR2 gaat krijgen in plaats van GDDR3.. Dat zou ik eigenlijk wel een beetje zwak vinden maar ja. De 2600XT wel gewoon GDDR3 en schijnt ook TV in te hebben. Dit staat allemaal hier:

http://www.sapphiretech.com/ne/pressfiles/65_reg1.doc
26000XT heeft echt geen TV, dat lees je verkeerd. Er staat alleen je de videokaart aan kan sluiten op een HDMI ready tv en dan dus dat als beeldscherm kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
HIS terug uit europa lijkt me heel raar, ze beginnen hier juist een grote AIB te worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Anoniem: 199989 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:17:
vreemde beslissing van AMD/ATI om hun top-kaarten niet van UVD te voorzien,terwijl de lower-end cards het wel gaan hebben.
Ik kan me vergissen, maar doet Nvidia dat ook niet met hun kaarten?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

AMD1800 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:14:
[...]

26000XT heeft echt geen TV, dat lees je verkeerd. Er staat alleen je de videokaart aan kan sluiten op een HDMI ready tv en dan dus dat als beeldscherm kan gebruiken.
Kijk eens nog een keer achter display connectors. Er staat overal: DVI-I+ DVI-I/VGA + TVO, oftwel TV out. Maar bij de 2600XT staat er: DVI-I+ DVI-I + VIVO, oftewel Video In Video Out. Nou ja ik weet niet of dat TV in is, maar er kan in ieder geval iets in lijkt mij. Of heb ik het mis?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

The Source schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:16:
Hoorde dat HIS zich uit europa gaat terug trekken, dus zal daarna niet of erg moeilijk verkrijgbaar worden. Denk maar aan merken als Albatron, Tul, Chaintech.
Bij Komplett is de nieuwste HIS 2900XT kaart gewoon te koop.
Maar we hoeven dus geen HIS-versies van de 2400/2600 te verwachten in de EU :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Oeh, dan gaat me HIS 2900 in waarde stijgen. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Nou ja dat is eigenlijk wel minder aangezien HIS toch wel de betere videokaarten uitbrengt met hogere clocks en betere koeling..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
winwiz schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Nee, geen onzin.... Denk je werkelijk dat je de kaart volledig belast? Zodra ik een H264 FullHd film start gaat mijn pc maximaal ongeveer 10 Watt meer gebruiken en dat zonder UVD. En het draait vloeiend hoor.
@Cyberblizzard

@Hacku

War denken jullie dat het beste is 20% cpu of 20% een HD2900xt belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Vind die UVD discussie een beetje loos eigenlijk.

Met de juiste codecs kon mijn oude a64 2800+ (stock) en ATI X800XL (stock) makkelijk een 720P bestand (h264) afspelen. Ik denk niet dat mensen een 8800GTX/2900XT gebruiken ism met zo'n slome cpu. Jan modaal koopt echt niet zo'n kaart, laat staan dat de pc zaak om de hoek zulke kaarten verkoopt. Mensen die een highend kaart kopen hebben ook zeker wel een cpu die het zaakje aankan.

En kwa stroomverbruik ag, dan moet je maar geen highend spul kopen toch? Zet des noods een 2400 naast je 2900 voor de videoversnelling als stroom verbruik persé een probleem is. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03
k995 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:30:
[...]

@Cyberblizzard

@Hacku

War denken jullie dat het beste is 20% cpu of 20% een HD2900xt belasten?
maakt toch niets uit..... Als ik een film kijk game ik niet tegelijkertijd, hooguit wat downloaden, recoden of misschien wat uitpakken of parren, Als ik 20-30% cpu belasting heb gaat dat nog steeds prima en duurt in het ongunstigste geval een paar minuten langer.

Het hele UVD verhaal wordt belangrijk als je een wat minder krachtige cpu hebt, die 80-100% cpu power nodig heeft om de film te tonen vooral in de Full Hd resolutie (1920*1080) en een "zware" codec zoals H264. Je loopt dan het risico dat de weergave dan niet meer vloeiend is. Hardware matige ondersteuning biedt dan uitkomst. De "kleinere" kaarten gebruiken dan UVD en de 2900 gebruikt zijn shaders. Het uiteindelijke effect is dat de cpu ontlast wordt dus die heeft meer ruimte om andere dingen te doen of hij staat te niksen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
winwiz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:11:
[...]

maakt toch niets uit..... Als ik een film kijk game ik niet tegelijkertijd, hooguit wat downloaden, recoden of misschien wat uitpakken of parren, Als ik 20-30% cpu belasting heb gaat dat nog steeds prima en duurt in het ongunstigste geval een paar minuten langer.

Het hele UVD verhaal wordt belangrijk als je een wat minder krachtige cpu hebt, die 80-100% cpu power nodig heeft om de film te tonen vooral in de Full Hd resolutie (1920*1080) en een "zware" codec zoals H264. Je loopt dan het risico dat de weergave dan niet meer vloeiend is. Hardware matige ondersteuning biedt dan uitkomst. De "kleinere" kaarten gebruiken dan UVD en de 2900 gebruikt zijn shaders. Het uiteindelijke effect is dat de cpu ontlast wordt dus die heeft meer ruimte om andere dingen te doen of hij staat te niksen.
Zeg me eens wie een HD2900 in een PC steekt met een scherm dat 1920x... aankan en dan een CPU die enkele jaren geleden al goedkoop was? Dat is gewoon onzinnig, je geeft geen 1000+euro uit om dan een CPU van 20 euro te gebruiken .

Het probleem hier is dat het onnodig is en er enkel bijgestoken zodat ati kan zeggen dat er UVD opzit, en daarbij denk ik nog dat het je meer zal laten verbuiken terwijl het amper nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03
k995 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:12:
[...]

Zeg me eens wie een HD2900 in een PC steekt met een scherm dat 1920x... aankan en dan een CPU die enkele jaren geleden al goedkoop was? Dat is gewoon onzinnig, je geeft geen 1000+euro uit om dan een CPU van 20 euro te gebruiken .

Het probleem hier is dat het onnodig is en er enkel bijgestoken zodat ati kan zeggen dat er UVD opzit, en daarbij denk ik nog dat het je meer zal laten verbuiken terwijl het amper nut heeft.
Daar gaat het juist om...... Iemand die een 2900XT heeft zal dus zeeeer waarschijnlijk ook een snelle CPU hebben, en dus geen UVD nodig hebben.

Iemand die een minder snelle GPU koopt (2400 - 2600) zal vaak ook een minder snelle CPU hebben en dus heeft hij juist veel voordeel van UVD omdat de CPU niet krachtig genoeg is om e.e.a. vloeiend op het beeld te tonen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
k995 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:12:
[...]

Nee ik heb een VGA kaart van 350 euro en een cpu van 150 :). Ik heb nooit super veel geld voor cpu's uitgegeven de duurte ooit was 400 euro of zo maar dat heb ik maar een keer gedaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Ben het wel met Winwiz eens,

de meeste gamers/pc-gebruikers die een 8800 of 2900XT kopen hebben in veel gevallen een snelle cpu, tuurlijk zullen er wat bij zitten met een normale cpu en een pci-express moederbord, maar ik weet zeker dat het percentage van de mensen met snelle cpu's hoger ligt dan dat van de "langzamere" vind persoonlijk wel dat Ati destijds een beetje liep te pronken met UVD,... maar ach.. de kaart is verder wel ok! uvd of nie het was leuk geweest als het erop zat maar een normale dual core cpu trekt die hd films wel :)

Kan me nog herinneren de tijd van de 9700 en 9800PRO kaartjes van Ati,.. dan was je helemaal "the man" als je daar 1 van in je pc had hangen.. :9 en tegenwoordig: is niets meer echt goed genoeg,... bekijk het zoals jij het wil! als jij tevreden met een SLI/CF opstelling of een nog steeds goed werkende X800 dan is dat toch goed... zolang 't maar een Ati is _/-\o_

daar heb je 'm wel uit: "de goede oude tijd" de 9700pro 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopguiden.se/bilder/ati_radeon_9700pro.gif

[ Voor 6% gewijzigd door MauSS op 12-06-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 07:35
MauSS schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:07:
Ben het wel met Winwiz eens,

de meeste gamers/pc-gebruikers die een 8800 of 2900XT kopen hebben in veel gevallen een snelle cpu, tuurlijk zullen er wat bij zitten met een normale cpu en een pci-express moederbord, maar ik weet zeker dat het percentage van de mensen met snelle cpu's hoger ligt dan dat van de "langzamere" vind persoonlijk wel dat Ati destijds een beetje liep te pronken met UVD,... maar ach.. de kaart is verder wel ok! uvd of nie het was leuk geweest als het erop zat maar een normale dual core cpu trekt die hd films wel :)
Ik denk dat iedere ATi fan hier een beetje het punt mist van het hele UVD verhaal. Het gaat er helemaal niet om of een high end kaart UVD moet hebben omdat de meesten ook een snelle cpu hebben.
Het gaat erom dat ATI openlijk de HD2900XT adverteerde als een kaart met UVD terwijl dit helemaal niet was. Het gaat hier over al dan niet bewuste misleiding van de consument.
We are left with the feeling that AMD wanted this to be ambiguous for as long as possible (whether this is true or not). The reasoning for this is are certainly not attractive, and range from blatant deception (i.e. suggest there's at least one feature on HD 2900 that you couldn't get from 8800 GTS/GTX) to a last minute problem with UVD on R600 that kept them from enabling it.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3000&p=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aval0ne schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:18:

Ik denk dat iedere ATi fan hier een beetje het punt mist van het hele UVD verhaal. Het gaat er helemaal niet om of een high end kaart UVD moet hebben omdat de meesten ook een snelle cpu hebben.
Het gaat erom dat ATI openlijk de HD2900XT adverteerde als een kaart met UVD terwijl dit helemaal niet was. Het gaat hier over al dan niet bewuste misleiding van de consument.
Qua functionaliteit verandert er nauwelijk iets, dus het enige waar de ATi-haters (om maar op dezelfde manier te generaliseren) zich aan vast kunnen klampen is de vorm waarop het gepresenteerd werd.

Volgens mij is het laatste al minstens 10x ontkracht in dit topic, maar goed wat jij wilt. Als er daadwerkelijk sprake zou zijn van misleiding dan zouden er nu al rechtszaken lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Tja, het UVD topic is al vele malen in de afgelopen weken sinds de launch besproken, opnieuw besproken en nog eens besproken. Zelfs een koe herkauwt niet zo vaak. }:O

Over het algemeen zie je dat de ATi bezitters met een HD2900XT het minder erg vinden dan de nVidia fans dat de HD2900XT geen UVD aan boord heeft, enkele uitzonderingen daargelaten. Dat zegt toch wel genoeg lijkt me.

Of AMD de mensen opzettelijk misleid heeft is ook nog maar de vraag, aangezien in Tunesie duidelijk verteld is dat de R600 geen UVD aan boord had en verschillende toonaangevende websites dit inmiddels ook in hun artikelen gerectificeerd dan wel vermeld hebben hebben. Dat er onduidelijkheid over bestaat is in ieder geval nu wel duidelijk, zeker als je dit topic en het vorige topic er nog even op na slaat. Het vertrek van een van de top PR mensen bij AMD rond de tijd van de lancering van de R600 heeft daar zeker ook niet bij geholpen om de boel duidelijker te maken..

Maar om het UVD verhaal daarom om de twee dagen steeds weer naar boven te halen lijkt me een beetje overdreven, zeker omdat het geen "nieuws" meer is en het vooral "recyclen"/"herkauwen" en vooral ook omdat er nu een officieel persbericht de deur is uitgegaan met de verklaring van AMD over het ontbreken van UVD op de R600 zoals al eerder vermeld:

http://home.businesswire....13&viewID=news_view_popup

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:14:
[...]

Qua functionaliteit verandert er nauwelijk iets, dus het enige waar de ATi-haters (om maar op dezelfde manier te generaliseren) zich aan vast kunnen klampen is de vorm waarop het gepresenteerd werd.

Volgens mij is het laatste al minstens 10x ontkracht in dit topic, maar goed wat jij wilt. Als er daadwerkelijk sprake zou zijn van misleiding dan zouden er nu al rechtszaken lopen :+
Tja, en de discussie liep er hoog over op. Het heeft namelijk niets te maken met idiote opmerkingwen als "Ati-haters", en er zijn bewijzen gen oeg dat Ati/AMD verwarring heeft gezaait; Nota bene CJ had eea ook niet helemaal duidelijk in het begin ....

Dus rakel deze boel nou niet weer op; En ontkracht .... tja, daar ben IK het bijvoorbeeld helemaal niet mee eens. Ik vind het namlijk wel de illusie wekken van het wekken van onjuiste voorstellingen. Ik wacht UVD nu ructig af, maar door deze gang van zaken ben ik een stuk achterdochtiger geworden tegenover Ati/AMD (en ik ben zeker-te-weten niet de enige). Want het fan-boygedrag gaat voor mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Precies zoals Aca zegt:

het is al vaker aan de orde gekomen in de topics hier...

het is destijds misschien wat verkeerd uitgelegd door Ati maar CJ heeft hier destijds een uitgebreide toelichting over gegeven en die klopte eigenlijk als een bus. ik dacht zelf ook dat de 2900XT uvd had.. maar who cares?! ik zie het niet echt als een misleiding... meer als "niet slim gedaan"

een voorbeeld:

"er word een nieuwe porsce 911 turbo uitgebracht, met ESP
(iedereen denkt Electronic Stability Protection) maar het is
Electronic Stability Programme"

laten die 2 opties nou allebei iets anders inhouden,... dan is dat een beetje misleidend kun je denken, maar opzich niet echt een grove fout meer: "een beetje jammer" en als je daar niet mee kunt leven dan koop je een ferrari... kun je dat wel koop je toch die lijpe 911 turbo.. _/-\o_

snaps? :9

ik snap niet dat mensen telkens weer vallen over het verhaal "UVD" het is al vaak besproken en wat mij betreft is het "done" 8)

ps: heb een full hd-movie gedraaid met mijn E6400 @ stock + mijn 2900XT met 53% cpu belasting.. 't boeit me echt niet als het nu 53 of 20 is hoor.. als ik een film erop heb kijk ik hem ook echt, en doe ik geen dingen tussendoor O-)

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 12-06-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The word you were looking for is: anyways.....

Dan ff iets anders. Ik hoop dat t nog niet gepost is: een leuk stukje commercial op Hexus met Richard Huddy:

http://www.hexus.tv/show.php?show=91

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107626 op 12-06-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Zou blij zijn als dit topic straks weer vol is, plopt ie niet meer steeds omhoog in myreact. Man man man, wat stoor ik mij aan het oogkleppen-gedrag alhier waardoor objectiviteit verloren gaat.

Daarnaast is het frequente "pats met mijn fps" nou niet echt een nieuws-discussie meer te noemen ...

* Anoniem: 100386 verlaat dit topic voorgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:50:
The word you were looking for is: anyways.....

Dan ff iets anders. Ik hoop dat t nog niet gepost is: een leuk stukje commercial op Hexus met Richard Huddy:

http://www.hexus.tv/show.php?show=91
Ze hadden de facial animations van Team Fortress 2 wel op Ruby kunnen toepassen. Die vind ik er namelijk een stuk 'sympathieker' en 'realistischer' uit zien. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
winwiz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:40:
[...]

Daar gaat het juist om...... Iemand die een 2900XT heeft zal dus zeeeer waarschijnlijk ook een snelle CPU hebben, en dus geen UVD nodig hebben.
Dus is het nutteloos zoals ik al zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Astennu schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:44:
[...]

Nee ik heb een VGA kaart van 350 euro en een cpu van 150 :). Ik heb nooit super veel geld voor cpu's uitgegeven de duurte ooit was 400 euro of zo maar dat heb ik maar een keer gedaan.
Ik heb er 1 van 125 euro, maar wel zo overclocked dat hij meekan met die van 6-700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Dit Topic gaat veel te hard dus ik reageer op een paar oude posts mode :
michel1991 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:17:
Ze zijn koper met een laagje nikkel eromheen B)
Mja ze zijn dus zilverkleurig in ieder geval :+
Ted56 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 08:42:
Ja kan ook, :9 maar het tis toch maar een oude 9800PRO, die artifacts kreeg..

Nog wat plaatjes.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat ga jij met die koeler doen ?? Indien je er niet al teveel waarde aan hecht en dat ding een beetje stil is IDLE zou ik hem mogen hebben ?? :>

Ik probeer een 9600 Pro die naar de PC van mijn Pa moet een beetje stil te krijgen, maar alternatieve koelers die single slot zijn kan je amper ervoor vinden :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 18:43
Ik lees overal verhalen dat de 2900XT ingame zo'n gigantisch lawaai zou moeten maken...kunnen mensen die er zelf 1 hebben dit bevestigen of valt dat wel mee??

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06

Pubbert

random gestoord

Jaapoes schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:53:
Ik lees overal verhalen dat de 2900XT ingame zo'n gigantisch lawaai zou moeten maken...kunnen mensen die er zelf 1 hebben dit bevestigen of valt dat wel mee??
Je hoort hem wel ja, maar hij is een stuk rustiger als mn vorige X1900XT.

Weet iemand trouwens of die Zalman VF1000-LED op de 2900 past?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jaapoes schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:53:
Jep je hoort em heel goed als je je speakers uit hebt. Maar ik speel me games met geluid aan. En vaak ook muziek aan en dan heb ik er helemaal geen last van :).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 04-05 21:33

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Astennu schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:08:
[...]

Jep je hoort em heel goed als je je speakers uit hebt. Maar ik speel me games met geluid aan. En vaak ook muziek aan en dan heb ik er helemaal geen last van :).
Ben ik het volledig mee eens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SpeedfreakR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:10:
[...]

Ben ik het volledig mee eens :9
Owh ja vergeten er bij te zeggen. Ik vind het wel belangrijk dat hij in 2D stil is. Dat is redelijk te noemen kan iets beter. Maar stock vga coolers maken vaak wat meer geluid ook die VF900 zijn niet echt heel stil. Op 5v wel maar dan coolen ze ook niet meer.

Maar ook dan meestal toch wel muziek aan en tot nu toe niet echt last van gehad als ik geen geluid aan had. Ik ga deze week wat films kijken eens kijken of ik er dan nog zo over denk :) Want dan is het natuurlijk wel lekker dat je op de rustige momenten geen herrie hoort en dat de kaart gewoon in low fan speed blijft en niet de hele tijd gaat opspinnen. Dus ik ga het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Is het inmiddels al bekend wanneer de 2400 en 2600 in de winkels liggen?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:11
powersmoker schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:23:
Is het inmiddels al bekend wanneer de 2400 en 2600 in de winkels liggen?
Ze zijn al verscheept, dus nog een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
wanneer vervalt de nda voor de officiele reviews van de 2400&2600 eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04 09:19
Niet echt betrouwbaar maar ok hier een review over de HD2600XT + 8500GT, 8600GT en GTS..
http://www.pconline.com.c...reviews/0706/1030007.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ted56 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:14:
Niet echt betrouwbaar maar ok hier een review over de HD2600XT + 8500GT, 8600GT en GTS..
http://www.pconline.com.c...reviews/0706/1030007.html
Dat is al een keertje gepost. En ook meteen er bij vermeldt dat dit niet het topmodel is. De snelste HD2600XT gebruikt GDDR4 en draait op 800/1100 ipv 800/700. En volgens wat andere bronnen is hier zelfs een (overgeklokte) HD2600Pro GDDR3 getest of is de review zelfs fake (vanwege het ontbreken van echte videokaart shots en de pics die ze gebruiken zijn de officiele pics van een HD2600Pro). Ook is de 3DM06 score lager dan die van een Mobility Radeon HD2600XT... deze scoort namelijk iets meer dan 4000 punten terwijl hij lager geklokt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

heh wel jammer dat die HD 2900XT 1GB kaartjes niet 1Ghz / 2.4Ghz DDR draaien ipv 825Mhz / 2100Mhz DDR, sinds dat 1Ghz goed haalbaar was met de R600 cores toch? aangezien het toch om de RevA2 cores gaat.

Twee van die 1GB HD 2900XT´s dat lijkt me wel bruut maar of dat het nuttig is al dat ram heh heb ik nog me twijfels over tenzei men hard met FSAA , AF + HDR gaat werken heh.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 12-06-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:28:
heh wel jammer dat die HD 2900XT 1GB kaartjes niet 1Ghz / 2.4Ghz DDR draaien ipv 825Mhz / 2100Mhz DDR, sinds dat 1Ghz goed haalbaar was met de R600 cores toch? aangezien het toch om de RevA2 cores gaat.
Ik dank dat dit pas lukt nadat ATi een commercieel haalbare toepassing van LN2 (vloeibare stikstof) voor elkaar heeft gekregen :P

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 18:54

Apoca

Array Technology Industry

Ik ben serieus aan het kijken voor een fatsoenlijk CF mobo, ik heb al een deel reviews gelezen van verschillende chipsets en mobo's die CF ondersteunen maar het is allemaal niet echt je van het.

Op AM2 gebied is het huilen met de pet op als ik eerlijk ben, en op 775 gebied komen net allemaal nieuwe cpu's der aan en nieuwe chipsets. Die zitten dus midden in een flinke update. Aangezien ik altijd 2 jaar met een mobo doe, en na een jaar van aankoop dan de cpu vervang zit ik op dit moment een beetje met de handjes in het haar :)

Iemand nog een review met enige diepgang die wat meer informatie kan geven m.b.t. een keuze?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Apoca schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:05:
Ik ben serieus aan het kijken voor een fatsoenlijk CF mobo, ik heb al een deel reviews gelezen van verschillende chipsets en mobo's die CF ondersteunen maar het is allemaal niet echt je van het.

Op AM2 gebied is het huilen met de pet op als ik eerlijk ben, en op 775 gebied komen net allemaal nieuwe cpu's der aan en nieuwe chipsets. Die zitten dus midden in een flinke update. Aangezien ik altijd 2 jaar met een mobo doe, en na een jaar van aankoop dan de cpu vervang zit ik op dit moment een beetje met de handjes in het haar :)

Iemand nog een review met enige diepgang die wat meer informatie kan geven m.b.t. een keuze?
Misschien nog even wachten op de X35 chipset? Heeft ondersteuning voor PCI Express 2.0, dual graphics (Crossfire), 1333MHz FSB's, DDR3, 45nm CPU's...

Edit; verschijnt later dit jaar...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Ik zou net wat Rappie zegt ook wachten op de X38 Chipsets. Eigenlijk zouden ze DDR2 + 3 op een X38 moeten maken, want dat DDR3 geheugen is echt duur.. maar ok o en:

@ CJ, kwist niet dat het al gepost was.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onder motto praatjes vullen geen gaatjes hier wat nieuwe pics:

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/379/000379305.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/379/000379306.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/379/000379307.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/379/000379308.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/379/000379309.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/379/000379310.jpg

En natuurlijk, zoals CJ al eerder aankondigde: het topmodel van de 2600 serie:

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/380/000380087.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/380/000380093.jpg

En 0.7ns GDDR4 x 512MB .... damn dat is snel gehuegen :| :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb een vraag voor de HD2900XT bezitters, ik moet een keus maken tussen de 8800GTS en de HD2900XT. Nu is het spel wat ik het meeste speel NFS carbon, ik weet niet meer waar ik het vandaan heb maar ik heb ergens gelezen dat schaduwen niet correct werden gerenderd door de HD2900xt.

Zou iemand misschien verduidelijking hierover kunnen geven met screenshots uit het spel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:27:

[afbeelding]
[afbeelding]
Hm..Een van de 2600XT heeft 1x VGA en 1x DVI en de ander 2x DVI. Of is eentje de pro?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
nice pics :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 10:21

meddle

:o

BlackWolf666 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:19:
[...]
Hm..Een van de 2600XT heeft 1x VGA en 1x DVI en de ander 2x DVI. Of is eentje de pro?
Is die ene niet agp?

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Ja als je goed kijkt zie je dat die ja hoe noem je dat kleiner is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Owja dat was me dan wel weer niet opgevallen :P Handig.. AGP betekent oud systeem, betekent CRT betekent VGA :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:27:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En natuurlijk, zoals CJ al eerder aankondigde: het topmodel van de 2600 serie:

[afbeelding]
[afbeelding]

En 0.7ns GDDR4 x 512MB .... damn dat is snel gehuegen :| :9 :9~
Bedankt voor de pics... Maar valt je op dat ze iets fout hebben gedaan bij de specs?

HD2900XT: 128 unified pipelines (moet zijn 64 shaderengines of 320 streamprocessors verdeeld over 4 SIMD arrays)
HD2600XT: 64 unified pipelines (moet zijn 24 shaderengines of 120 streamprocessors verdeeld over 3 SIMD arrays)
HD2400XT: 32 unified pipelines (moet zijn 8 shaderengines of 40 streamprocessors verdeeld over 2 SIMD arrays)

Het rijtje hierboven laat trouwens mooi zien wat de RV670 (en evt RV660) zouden kunnen gaan worden, dus resp. 48 shaderengines (of 240 streamprocessors) of 32 shaderengines (of 160 streamprocessors).

Dan nog iets opvallends gespot op B3D, waar men opmerkte dat de nieuwere HD2900XTs drie heatpipes gebruiken in de reference cooler, terwijl de eerste badge allemaal 2 heatpipes hadden:

Origineel
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/VGA/HIS_HD2900XT/pics/1014.jpg

Nieuw:
KLIK

De nieuwe Sapphire gebruikt ook drie.

Theorie: 3 heatpipes is cooler, dus hoeven de fan minder hard te draaien, dus minder lawaai?

Wie checkt ff op z'n HD2900XT hoeveel heatpipes die heeft? :)

[ Voor 12% gewijzigd door CJ op 13-06-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 15:41
2900XT allocatie is nog steeds MEGA grote ramp, zit ook geen verbetering aan te komen (en ik kan toch wel zo'n 2 - 3 weken verder kijken).

2400 / 2600 zijn door ATI als chip zijnde uitgeleverd aan de fabrieken, ik hoor al van sommige fabrikanten dat ze later zijn omdat er te weinig PCB's op tijd zijn. Ach ja plannen is een kunst. Laten we zeggen dat als alle componenten in de fabriek liggen het een week duurt om die dingen te maken en dan ben je snel, en nog een week om die dingen in europa te krijgen. Dus ik verwacht op zijn vroegst de laatste week van Juni stock van deze kaarten in europa. Maar de meeste merken zullen pas in w1 / w2 van July stock hebben.

Overigens heeft nVidia zeflde problemen hoor. G80 is niet aan te slepen en zwaar in shortage. Wil niet zeggen dat ze niet te krijgen zijn, want er is nog altijd 20 tot 30 x zoveel in de markt als van de 2900XT. Volume van de G80 kun je pas verwachten in July (over week of 3, want probleem is nu gefixed). Dan de 8400, launch over paar weekjes (toevallig zo ongeveer als ATI met 2400 komt... Hier hebben sommige vendors ook het PCB probleem

Ik denk dat er binnen kort nieuwe drivers lekken. Ga maar na. Als de launch van de 2400 / 2600 midden deze maand is dan geef je de editors die dingen toch een paar weken vooraf in hun handen? En dan geef je ze ook de beste en nieuwste drivers mee, voor maximale performance, niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
CJ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:11:
[...]

Dan nog iets opvallends gespot op B3D, waar men opmerkte dat de nieuwere HD2900XTs drie heatpipes gebruiken in de reference cooler, terwijl de eerste badge allemaal 2 heatpipes hadden:

Theorie: 3 heatpipes is cooler, dus hoeven de fan minder hard te draaien, dus minder lawaai?

Mijn Sapphire van 2 wk oud heeft er twee.

(Inmiddels zit waterblok erop).
Ben benieuwd wat voor revisies ernog komen in de fullcover waterbloks, want op de kaart zitten enorm veel punten waar hij echt heet wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

BlackWolf666 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:23:
[...]
Owja dat was me dan wel weer niet opgevallen :P Handig.. AGP betekent oud systeem, betekent CRT betekent VGA :P
Analog gaat prima via dvi-i geen reden voor een D-sub DE-15 aansluiting.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 10:21

meddle

:o

De mijne heeft er 2, en die is van 16 mei.
Maar ik denk dat 1 extra heatpipe niet zoveel uithaalt, de warmte wordt dan misschien iets sneller van de core weggetransporteerd, maar het koelblok wordt daardoor niet beter gekoeld oid, waardoor de fan nogsteeds even hard moet draaien. Ik denk dat ze beter zouden kunnen investeren in een koeler met een grotere fan, die minder lawaai hoeft te produceren. (al vind ik het geluid dat de mijne nu maakt niet heel storend oid)

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Bedankt voor de pics... Maar valt je op dat ze iets fout hebben gedaan bij de specs?

HD2900XT: 128 unified pipelines (moet zijn 64 shaderengines of 320 streamprocessors verdeeld over 4 SIMD arrays)
HD2600XT: 64 unified pipelines (moet zijn 24 shaderengines of 120 streamprocessors verdeeld over 3 SIMD arrays)
HD2400XT: 32 unified pipelines (moet zijn 8 shaderengines of 40 streamprocessors verdeeld over 2 SIMD arrays)

Het rijtje hierboven laat trouwens mooi zien wat de RV670 (en evt RV660) zouden kunnen gaan worden, dus resp. 48 shaderengines (of 240 streamprocessors) of 32 shaderengines (of 160 streamprocessors).

Origineel
[afbeelding]

Nieuw:
KLIK

Plaatje doet het niet. Maar ik heb er geloof ik maar twee gezien. Ze hadden de heatsink misschien ook wat breder kunnen maken. Dat heeft nVidia ook gedaan. En ik denk dat die 3e heatpipe wel aardig wat zal helpen. Ik moet ook maar eens gaan kijken naar 3e party coolers. Of naar een ref 2 R600 cooler :'(.
Mastasidaz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:50:
Ik heb een vraag voor de HD2900XT bezitters, ik moet een keus maken tussen de 8800GTS en de HD2900XT. Nu is het spel wat ik het meeste speel NFS carbon, ik weet niet meer waar ik het vandaan heb maar ik heb ergens gelezen dat schaduwen niet correct werden gerenderd door de HD2900xt.

Zou iemand misschien verduidelijking hierover kunnen geven met screenshots uit het spel zelf?
De slechtste NFS ooit :d Maar goed. Ik had wel gelezen dat de HD2900 XT hier heel snel was van die schaduwen weet ik niets. Wat ik ook al zijn Carbon is de slechtste NFS ooit de enige die ik niet x aantal keer heb uitgespeeld. ( niet eens uitgespeeld omdat hij zo slecht was ) Dus die kan ik ook niet testen. TDU doet het wel super goed op de HD2900 XT.
Mad_MaX_101 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:50:
[...]

De mijne heeft er 2, en die is van 16 mei.
Maar ik denk dat 1 extra heatpipe niet zoveel uithaalt, de warmte wordt dan misschien iets sneller van de core weggetransporteerd, maar het koelblok wordt daardoor niet beter gekoeld oid, waardoor de fan nogsteeds even hard moet draaien. Ik denk dat ze beter zouden kunnen investeren in een koeler met een grotere fan, die minder lawaai hoeft te produceren. (al vind ik het geluid dat de mijne nu maakt niet heel storend oid)
Tja ik denk dat het wel kan helpen. Dat samen met een bios update zou aardig wat kunnen schelen qua herrie. En nVidia houd de boel ook stel met een zelfde soort fan. Ze hadden denk ik alleen de heatsink wat breder moeten maken dan kun je ook meer warmte afvoeren. Want er is nog ruimte over in die plastic behuizing alleen zitten daar de heatpipes. Maar nVidia heeft ook een heel breed blok dus het kan blijkbaar wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 13-06-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 15:45

WoutF

Hoofdredacteur
Is er trouwens al iets bekend over third party coolers? Ik wil mijn aankoop nog even uitstellen tot A) De drivers beter zijn (geen artifacts in 2d, geen vpu recovery) en B ) Er (betere) stillere koeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:14
Misschien mis ik iets, maar ik was toch in de veronderstelling dat de 2400 en 2600 HDMI zouden hebben, met audio over HDMI. Als ze HDMI doorgeven via de DVI uitgang, dan kan er toch geen audio over heen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat er net als bij de X1600 en X1650 modellen, aparte exemplaren komen met HDMI, en bij de modellen op de foto's hier zal wel een DVI>HDMI adapter zitten.

Ik zie trouwens wel foto's + info van de HD2600 AGP's, maar zouden er ook HD2400 AGP's komen? Is wel destijds "aangekondigd" maar ik zie nog nergens info daarover.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
cheiron schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:43:
Misschien mis ik iets, maar ik was toch in de veronderstelling dat de 2400 en 2600 HDMI zouden hebben, met audio over HDMI. Als ze HDMI doorgeven via de DVI uitgang, dan kan er toch geen audio over heen?
Jawel. Het is AMD gelukt om via de DVI -> HDMI adapter ook audio signalen te vervoeren. Er was genoeg bandbreedte over voor audio signalen, dus hebben ze deze oplossing verzonnen. De meegeleverde AMD DVI -> HDMI adapter is dus anders dan de DVI -> HDMI adapters die je tot nu toe kon krijgen, want die vervoerden geen audio signalen. Er zullen inderdaad ook kaarten komen die maar 1 DVI aansluiting + 1 HDMI aansluiting hebben ipv 2x een DVI aansluiting. Da's AIB afhankelijk. Zie bv de vorige post van Aca, de een na laatste pic.

Zie ook alle reviews die dit uitgebreid behandelen zoals:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/431/12/
http://www.elitebastards....d=31&limit=1&limitstart=6
http://www.tomshardware.c...ware_from_ati/page17.html

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 13-06-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb net mijn Jetway 2900XT binnen en deze heeft de 3 heatpipes al. Zoveel zal het niet uitmaken, denk ik. Een 3rd party cooler is toch vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Source schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:59:
2900XT allocatie is nog steeds MEGA grote ramp, zit ook geen verbetering aan te komen (en ik kan toch wel zo'n 2 - 3 weken verder kijken).
Mwa, die van Sapphire komen hier steeds per 4-5 binnen en ik moet er geen weken op wachten ofzo.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Even een huishoudelijke mededeling: Als dit topic zo de 500 haalt, zal ik pas in de loop van de middag een nieuw topic kunnen openen. Dus even geduld dan aub. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terechte opmerking. Ik begreep ook niet waarom die term 'unified pipeline' wordt gebruikt. Term uit het pre-G80 era.

Hier de HD 2400 Pro (256MB GDDR2)

Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/11_450x337/196/cemamEqvoIg.jpg

Wat een klein liev kaartje O+

Hier nog veel meer plaatjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107626 op 13-06-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Log ik net in (In windows) wordt me beeld zwart en krijg vervolgens de melding dat de videokaart drivers niet meer reageerde en dat deze hersteld zijn. (Een Windows tabje in de tray, geen ATI vpu melding) En vervolgens blijft dit lekker in een soort loop door lopen. Ik kon niks meer, steeds werd het beeld zwart. Na een reboot werkt het gelukkig weer. :/

Meer mensen dit gehad?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Met de CD-driver had ik dat wel eens, met de driver van de ATi-site was dit eigenlijk weer opgelost :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Krizzie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:38:
Log ik net in (In windows) wordt me beeld zwart en krijg vervolgens de melding dat de videokaart drivers niet meer reageerde en dat deze hersteld zijn. (Een Windows tabje in de tray, geen ATI vpu melding) En vervolgens blijft dit lekker in een soort loop door lopen. Ik kon niks meer, steeds werd het beeld zwart. Na een reboot werkt het gelukkig weer. :/

Meer mensen dit gehad?
Ik heb al wel een paar vastlopers en BSOD's gehad met deze kaart. Maar of dat nou komt door de brakke drivers of door de Thermaltake Expresspower 250W hulpvoeding.. Ik weet het niet.

Heb wel het idee dat die 250W VGA voeding niet zwaar genoeg is voor deze HD2900XT. Soms slaat het beeld gewoon een paar seconden vast en gaat daarna weer verder. Soms wordt het scherm zwart en krijg ik een no signal input.

De kaart wordt vrij heet, vooral die zwarte heatspreader op de achterkant.. Maar verder draait ie wel goed. Ik heb mijn HD2900XT nu weer volledig op de main PSU (700W bequiet) en daar heb ik nog geen vastlopers mee gehad..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
frankknopers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:14:
[...]
Heb wel het idee dat die 250W VGA voeding niet zwaar genoeg is voor deze HD2900XT. Soms slaat het beeld gewoon een paar seconden vast en gaat daarna weer verder. Soms wordt het scherm zwart en krijg ik een no signal input.
Zou toch raar zijn aangezien het een voeding is speciaal voor de vga, maar ja niet onmogelijk natuurlijk.
Als de videokaart driver vastloopt heeft dit ook vaak eenzelfde effect, dus zou het ook best kunnen zijn.

Dat de kaart warm wordt wil ik best geloven maar ook de 8800 is een heethoofd. Waar ik vooral benieuwt naar ben is in hoeverre de kaart in idle te ondervolten is en hoeveel Watt/warmte dit pcies scheelt.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Frank: Ik heb die Thermaltake VGA voeding ook, en nergens last van.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Mastasidaz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:50:

Sorry dat ik het nog een keer onder de aandacvht breng maar ik moet dit weten. Want Carbon speel ik zowat 24/7 dus die schaduwen moeten wel correct gerenderd worden. Mocht dit niet het geval zijn dan ga ik voor de 8800GTS 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 18:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zou dit in het Need4Speed topic vragen, of in het vragen en problemen topic van spielerij..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dav- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:36:
Ik heb net mijn Jetway 2900XT binnen en deze heeft de 3 heatpipes al. Zoveel zal het niet uitmaken, denk ik. Een 3rd party cooler is toch vele malen beter.
Daar zit ik trouwens al een tijdje mee : Waarom stappen de heren van nVidia en ATI niet gewoon naar ThermalRight ofzo als ze een nieuwe cooler nodig hebben voor een nieuwe High End kaart :?

Voor de goedkopere kaarten zouden ze dan naar Artic Cooling ofzo kunnen gaan zoals ik dacht Club3D heeft gedaan tijdje geleden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

HIS gaat zich niet terug trekken uit europa. Ze bedoelen dat ze geen fysiek stock meer zullen houden in duitsland. In het verleden was het zo dat HIS de stock voor europa fysiek in duitsland bij een externe warehouse opsloeg. Dat gebeurt nu niet meer om kosten te drukken. Alle stock en bestellingen zullen direct vanuit azie verstuurd worden.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37

SG

SG surft naar info hardewaren

Mastasidaz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:09:
Sorry dat ik het nog een keer onder de aandacvht breng maar ik moet dit weten. Want Carbon speel ik zowat 24/7 dus die schaduwen moeten wel correct gerenderd worden. Mocht dit niet het geval zijn dan ga ik voor de 8800GTS 640
Drivers Drivers drivers.
nV is al verder ook met per game optimizen en nog steeds bezig.
ATI loopt dus achter. Met de tijd, zie nV zullen ze wat beter bij zijn.

Lost planet gaf bij mij CGA beeld volgende driver goede kleurpalet maar wel nog wat blok pixel groepjes op objecten .

Bij de volgende driver zal dat dus wel weg zijn plus nog meer performance. En dat bij elke driver release, voor steeds meer games.
Natuurlijk is wachten niet leuk. maar ja zijn die eerste 3 maanden zo belangrijk op de 2 á 3 of meer jaar dat de gemiddelde gebruiker hem gaat gebruiken voor gamen?

uiteraard hebben populaire highprofile games voorrang.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Is er misschien iemand die nfs carbon op zijn pc heeft en wat screens kan maken op een paar tracks?

Het liefst op dover street, skyline avenue, brooks street, north broadway en Ocean view

[ Voor 31% gewijzigd door Mastasidaz op 13-06-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 22:25
vigilante888 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:25:
[...]

HIS gaat zich niet terug trekken uit europa. Ze bedoelen dat ze geen fysiek stock meer zullen houden in duitsland. In het verleden was het zo dat HIS de stock voor europa fysiek in duitsland bij een externe warehouse opsloeg. Dat gebeurt nu niet meer om kosten te drukken. Alle stock en bestellingen zullen direct vanuit azie verstuurd worden.
Wat (meestal in dit soort gevallen) resulteert in slechte leverbaarheid waardoor minder leveranciers in EU HIS aanbieden. Dus eigenlijk kun je dan wel stellen dat HIS stopt in EU.

[ Voor 16% gewijzigd door markjuh op 13-06-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 01:13
frankknopers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:14:
[...]

Hmm vaag, ik heb dezelfde PSU voor m'n X1900XTX en nieuwe X1950XTX CF. Ik heb bij die X1950XTX CF precies hetzelfde probleem, maar dan alleen als ik met een vgpu van 1.42 tot 1.52v draai. Beneden de 1.41v en boven de 1.53v heb ik weer nergens last van. :?
Alleen m'n X1950 XTX CF kaart heeft er last van, of ie nu alleen op het mobo gerpikt of samen met de X1900XTX Slave.
Het gekke is , is dat ik met m'n vorige X1900XT CF precies hetzelfde had. Die kaart vertikte een vgpu van 1.42v en hoger. Dacht dat het aan die kaart lag en heb hem omgeruild voor een X1950XTX CF. Nu dus weer hetzelfde probleem

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kan iemand wat vertellen over de koelers van de Sapphire/Club3d/Asus HD2900XT?
Welke zijn de luidruchtigste?

@ Hieronder

k, thx :)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 13-06-2007 15:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Allemaal hetzelfde.

Alleen Sapphire komt binnekort met een andere, zie hierboven ergens een plaatje.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:57:
[...]
Hmm vaag, ik heb dezelfde PSU voor m'n X1900XTX en nieuwe X1950XTX CF. Ik heb bij die X1950XTX CF precies hetzelfde probleem, maar dan alleen als ik met een vgpu van 1.42 tot 1.52v draai. Beneden de 1.41v en boven de 1.53v heb ik weer nergens last van. :?
Alleen m'n X1950 XTX CF kaart heeft er last van, of ie nu alleen op het mobo gerpikt of samen met de X1900XTX Slave.
Het gekke is , is dat ik met m'n vorige X1900XT CF precies hetzelfde had. Die kaart vertikte een vgpu van 1.42v en hoger. Dacht dat het aan die kaart lag en heb hem omgeruild voor een X1950XTX CF. Nu dus weer hetzelfde probleem
Ik blij met mijn singel 1000 watter :D die losse dingen zijn blijkbaar ook niet alles :) kun je de voltages wel meten van die lijnen ? misschien zit hij gewoon te laag ? als in 11.8v of zo. Of is het voltage instabiel. Of hij kan niet echt 250 watt leveren. Dat is natuurlijk ook nog iets wat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Dit probleem wordt onderzocht

Hartelijk dank voor het verzenden van een probleemrapport naar Microsoft. Momenteel wordt de oorzaak van dit probleem onderzocht.

Wij verzoeken u vriendelijk om ook in de toekomst alle foutenrapporten van Windows te verzenden. Zo kunt u er zeker van zijn dat u een update ontvangt wanneer er een oplossing is gevonden.

Met andere woorden, "ze" weten er van en zijn bezig met een oplossing.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mieJas schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:23:
[...]

Dit probleem wordt onderzocht

Hartelijk dank voor het verzenden van een probleemrapport naar Microsoft. Momenteel wordt de oorzaak van dit probleem onderzocht.

Wij verzoeken u vriendelijk om ook in de toekomst alle foutenrapporten van Windows te verzenden. Zo kunt u er zeker van zijn dat u een update ontvangt wanneer er een oplossing is gevonden.

Met andere woorden, "ze" weten er van en zijn bezig met een oplossing.
Yeah right... Dat geloof je toch niet serieus he :P?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:14
Dav- schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:36:
Heb je deze bij Dollarshops besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik kijk erg uit naar de launch van de ati 2600xt met gddr 4 512 mb
Ik heb nu een x850xt kaart erin en die mag wel eens vervangen worden:) en ga er vanuit dat die 2600 sneller is.
Nu wou ik deze kaart aanschaffen omdat die erg voordelig is/word nu wil ik graag weten of ik deze later via crossfire kan laten draaien met bijv. de nieuwe nieuwe r6xx reeks die in q3 of q4 komt?
of zelfs met de r700 zou dit mogelijk zijn of moet je echt nog een 2600xt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Mastasidaz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:44:
Is er misschien iemand die nfs carbon op zijn pc heeft en wat screens kan maken op een paar tracks?

Het liefst op dover street, skyline avenue, brooks street, north broadway en Ocean view
Ik weet niet welke schaduwen de NFS Carbon fans bedoelen. Ik heb het spel laatst er weer op gezet om te kijken hoe dat draait op de HD2900XT. Mijn savegame (uitgespeeld) staat ergens op een backupdrive in mijn server. Moet ik even kijken of ik die kan vinden..

Ik haal ongeveer 35 FPS met een afwijking van 5. Settings zijn 1280x1024 en verder 4x AA en AF aan en alle andere settings op het hoogst.

Screenshots heb ik ook gemaakt. Zijn grote bmp's die ik in een rar heb gegooid. Hier te downloaden voor de liefhebbers: http://www.knopers.net/we...xtreview/nfs-hd2900xt.rar

De wijken die je allemaal noemt heb ik dus helaas niet allemaal zo specifiek.
Demon_Eyez schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:57:
[...]
Misschien toch maar die voeding omruilen. Ik heb geen zin in een product wat niet helemaal zeker stabiel werkt. Bovendien zijn mijn plannne voor een 2e HD2900XT uitgesteld wegens andere prioriteiten (ik wil een Full-HD TV aan de PC hangen via HDMI :).

En over de heatpipes, mijn Jetway HD2900XT van 16 mei (eerste batch dus) heeft twee heatpipes:

http://www.knopers.net/we...2900xtreview/img_4427.jpg

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

MensionXL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:26:
Yeah right... Dat geloof je toch niet serieus he :P?
Microsoft doet er zelf waarschijnlijk weinig aan, aangezien dit een driverissue is. Maar wees er maar zeker van dat ze dat hebben doorgespeeld naar AMD.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Laatst online: 28-04 18:05
Vandaag een X1950Pro bij MyCom besteld. Helaas hadden ze hem niet op voorraad, maar morgen kon ik weer terugkomen. De verkoper probeerde me nog een X1950GT voor 10 euro meer te verkopen, maar gelukkig weet ik inmiddels genoeg van videokaarten af om te weten dat dat teveel geld voor een te slechte kaart is :P De verkoper wist er zelf volgens mij heel wat minder vanaf...

Maargoed, morgen wordt mijn stokoude 8500 Pro 128MB dus afgelost door een X1950Pro 256MB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-05 16:56
Brasher schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:03:
Vandaag een X1950Pro bij MyCom besteld. Helaas hadden ze hem niet op voorraad, maar morgen kon ik weer terugkomen. De verkoper probeerde me nog een X1950GT voor 10 euro meer te verkopen, maar gelukkig weet ik inmiddels genoeg van videokaarten af om te weten dat dat teveel geld voor een te slechte kaart is :P De verkoper wist er zelf volgens mij heel wat minder vanaf...

Maargoed, morgen wordt mijn stokoude 8500 Pro 128MB dus afgelost door een X1950Pro 256MB :9
kijk das een mooie vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Brasher schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:03:

Zeker pro gamer :+

Ik vind zo'n HD2600XT pcb nogal groot voor een 128 bits kaart met 256 geheugen of ligt dat an mij :?
En waarom heeft een 2400 PRO zoveel extra condensators nodig als een 2600XT bvb.

[ Voor 73% gewijzigd door Hekking op 13-06-2007 18:47 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuw topic komt er zo aan. Nog eventjes geduld aub. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Ik draai nu een paar weken met firefox ipv opera en geen vpu recovery meldingen meer gehad. Dus misschien een tip voor andere mensen. Hoop wel ooit terug te gaan naar opera als (if) het weer werkt.
Ik merk wel nog steeds wat corruptie af en toe. Met Quickpar is het altijd raak.

Een kleine off-topic iets. Ik had be-quiet gemailed of zij wisten hoe ik aan wat pci-e 8 pins stekkers zou kunnen komen voor mijn be-quiet voeding. En ze boden om gratis een paar op te sturen :D

pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/8-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/8-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ansems85/8-3.jpg

Ik ga straks uitzoeken of het echt iets uit maakt.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dit topic mag dicht. Deeltje 63 staat hier:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 63

Hopelijk deeltje 63 zonder geflame en getroll....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie ^^
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste tijd zien we vaak tech-vragen hier langskomen, dat is niet de bedoeling! Open daar gewoon een los topic voor.

Wat we niet willen zien:
- Ati vs nVidia flamerij
- Op de man spelen, fanboy-labeling (OW wegens flamen)
- Slowchat...
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R650 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- Bovengenoemde vragen bij problemen met nieuwe hardware, op daarvoor gewoon een nieuw topic

Wat dan wel?
- Goed _onderbouwde_ reacties over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)