Heb nu ong. 2weken de 2900xt en ben nu de laatste paar dagen aan het overklokken geweest.
De eerste setup was met de enermax liberty 500W(2x6pins-pci-e)
-E6600 @3.6Ghz
-p5b-deluxe /wifi
-team xtreem 2x1024mb cl4
-2hdd's
-wc alphacool rev.3 240 rad
Met de enermax heb ik een klok gehaald van 853/938 stabiel dmv amd gpuclocktool, bij verder klokken ging 3dmark05 in freezemode. Ik dacht hierbij dat mijn voeding het niet kon trekken.
Nu ben ik bezit van een Silverstone OP1000 W met 1x6+1x8 pins-pci-e aangesloten op de graka,maar nu haal ik gewoon dezelfde kloksnelheden.
Nu is Ati overdrive ook actief en zie ik, dat ik die maar max. tot 858/900 kan instellen.
Als ik die hulpprogramma gebruik, om de graka automatisch de klokfrequentie laat bepalen,dan valt ie na een paar minuten ook in freeze mode.
Dus samengevat:
Met de enermax en de silverstone haal ik dezelfde overkloksnelheden. Is er nog iets wat ik in bios kan instellen of is dit nu de max. van de kaart.
Je verwacht toch dat ie veel beter moet kunnen klokken met 1000W ipv 500W?
ps.diegene die de silverstone ook willen aanschaffen,hij maakt best veel herrie
De eerste setup was met de enermax liberty 500W(2x6pins-pci-e)
-E6600 @3.6Ghz
-p5b-deluxe /wifi
-team xtreem 2x1024mb cl4
-2hdd's
-wc alphacool rev.3 240 rad
Met de enermax heb ik een klok gehaald van 853/938 stabiel dmv amd gpuclocktool, bij verder klokken ging 3dmark05 in freezemode. Ik dacht hierbij dat mijn voeding het niet kon trekken.
Nu ben ik bezit van een Silverstone OP1000 W met 1x6+1x8 pins-pci-e aangesloten op de graka,maar nu haal ik gewoon dezelfde kloksnelheden.
Nu is Ati overdrive ook actief en zie ik, dat ik die maar max. tot 858/900 kan instellen.

Als ik die hulpprogramma gebruik, om de graka automatisch de klokfrequentie laat bepalen,dan valt ie na een paar minuten ook in freeze mode.
Dus samengevat:
Met de enermax en de silverstone haal ik dezelfde overkloksnelheden. Is er nog iets wat ik in bios kan instellen of is dit nu de max. van de kaart.
Je verwacht toch dat ie veel beter moet kunnen klokken met 1000W ipv 500W?
ps.diegene die de silverstone ook willen aanschaffen,hij maakt best veel herrie
|2600k|Asus 290|